Black Friday 2020: Έρχονται οι μεγάλες προσφορές – Οδηγίες SOS προς τους καταναλωτές

Black Friday 2020: Πότε πέφτει η Black Friday – Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Απέχουμε μόλις μία εβδομάδα από την μεγάλη γιορτή των εκπτώσεων, που δεν είναι άλλη από την Black Friday, η οποία πέφτει φέτος στις 27 Νοεμβρίου.

Πρόκειται αν μη τι άλλο για μία διαφορετική Black Friday, καθώς δεν θα μοιάζει σε τίποτα με τις προηγούμενες εξαιτίας του καθολικού lockdown που βρίσκεται σε ισχύ, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού.

Παρόλα αυτά σε πυρετώδεις ρυθμούς κινείται η προετοιμασία της αγοράς, με τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων να είναι απόλυτα προετοιμασμένες για την μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων, στοχεύοντας αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές προσφορές.

Να σημειωθεί ότι αρκετοί επαγγελματίες ζητούσαν να μεταφερθεί η ημέρα της Black Friday σε μεταγενέστερη ημερομηνία, κατά την οποία θα έχουν ανοίξει τα καταστήματα και η φυσική παρουσία των πελατών θα είναι εφικτή, κάτι τέτοιο ωστόσο δεν συνέβη. Ειδικοί της αγοράς έχουν τονίσει ότι η μεταφορά της ημέρας των μεγάλων προσφορών δεν μπορούσε να συμβεί, διότι η Black Friday είναι ένα παγκόσμιο γεγονός και με μία τέτοια κίνηση θα έχανε την εμπορική της αξία.

Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών

Ωστόσο, αυτό που ανησυχεί τους καταστηματάρχες είναι η άμεση παράδοση των προϊόντων τους από τις εταιρείες διανομής, οι οποίες έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας εξαιτίας του lockdown. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών οι διανομές καθυστερούσαν ακόμα και εβδομάδες.

Παράλληλα, αγωνία υπάρχει για την ανταπόκριση των καταναλωτών, λόγω των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού στα περισσότερα νοικοκυριά.

Οδηγίες προς τους καταναλωτές – Τα SOS για τις ηλεκτρονικές αγορές

Ενόψει των ηλεκτρονικών προσφορών της Black Friday, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  • Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επισημαίνεται σε ότι αφορά τη Black Friday ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:

Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here