«Μουδιασμένη» η πρεμιέρα του click away – Τι λέει ο εμπορικός κόσμος, τι αναμένει το υπ. Ανάπτυξης


Click away: «Μουδιασμένη» ήταν η πρεμιέρα για το click away, με τον εμπορικό κόσμο να εμφανίζεται προβληματισμένος για την αποτελεσματικότητα του νέου μέτρου.

Όπως ανέφερε στο Newsbomb.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, την πρώτη ημέρα του click away η εικόνα είναι απογοητευτική και όσα καταστήματα άνοιξαν, ο τζίρος τους ήταν πολύ μικρός. Σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να βρεθούν άλλες λύσεις, διαφορετικά η πλειοψηφία των καταστημάτων θα παραμείνουν κλειστά με ότι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Ο κ. Καφούνης χαρακτηρίζει το μέτρο ως «συμπληρωματικό που δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς» και εκτιμά ότι μόνο το «10% των επιχειρήσεων θα μπορεί να εφαρμόσει το μέτρο», ενώ εκτιμά ότι είναι ανεφάρμοστο στα χιλιάδες συνοικιακά καταστήματα.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης αναμένουν να περάσουν κάποιες ημέρες για αν εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, ενώ σήμερα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη μεταξύ του Αδωνι Γεωργιάδη, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου επισημαίνει στο Newsbomb.gr ότι χρειάζονται περισσότερα μέτρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων, καθώς το 90% εξ αυτών δεν μπορεί να λειτουργήσει με το σύστημα click-away.

Οπως ανέφερε τα μέτρα που αποφασίστηκαν ήταν απαραίτητα, προκειμένου να προστατευθεί η δημόσια υγεία, ωστόσο, όπως τόνισε με τον τρόπο αυτό πολλές επιχειρήσεις, όπως αυτές που πωλούν είδη δώρων ή παιχνίδια, οδηγούνται σε απόλυτη καταστροφή, αφού κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων εξασφαλίζουν το 30% ή ακόμα και το 40% του ετήσιου τζίρου τους.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο θα καταθέσει πρόταση στο υπουργείο Ανάπτυξης για τα μικρά καταστήματα ώστε να λειτουργήσουν με φυσική παρουσία κατόπιν ραντεβού, διαφορετικά θα κατεβάσουν ρολά.

Στους πιο εμπορικούς δρόμους της χώρας, όπως στην Ερμού στην Αθήνα η πρεμιέρα του click away βρήκε τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, ενώ τα περισσότερα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Νίκος Κουγιουμτζής δήλωσε στο Newsbomb.gr ότι το click away είναι «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» και δημιουργεί σύγχυση στον εμπορικό κόσμο.

Μόνο το 15% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων διαθέτουν e-shop, ενώ και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα μέθοδο, προσθέτει.

Εμπορικές επιχειρήσεις και retailers τονίζουν πως οι επιπτώσεις θα είναι ολέθριες για τον κύκλο εργασιών τους, καθώς οι τζίροι που πραγματοποιούνται μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων αντιστοιχούν στο 25% του ετήσιου συνολικού τζίρου. Ήδη, αλυσίδες όπως η Jumbo και άλλες ανακοίνωσαν πως δεν θα χρησιμοποιήσουν το click away και μένει να διαπιστωθεί τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες στο λιανεμπόριο συνολικά.

Αναφορικά με τα εμπορικά κέντρα ακόμα δεν έχει αποφασιστεί πως ακριβώς θα λειτουργήσει το click away καθώς δεν διαθέτουν όλα εξωτερικούς χώρους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως τα εμπορικά κέντρα μπορούν να δημιουργήσουν σταντ σε εξωτερικούς χώρους, να δέχονται παραγγελίες και να παραδίδουν προϊόντα αρκεί να τηρούνται οι αποστάσεις.
Ειδικότερα, με βάση το ΦΕΚ, επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο σύμφωνα με τα οριζόμενα.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ