Αυτοφροντίδα : Δραστηριότητες για ευτυχισμένα παιδιά


Μπορεί να φαίνεται ότι η αυτοεξυπηρέτηση ακούγεται σαν ένα ασαφές κλισέ. Αυτό που ακολουθεί σε αυτήν την ανάρτηση είναι μια λίστα με δραστηριότητες αυτο-φροντίδας, πολλές από τις οποίες μπορούν να χορηγηθούν σε ομαδική ρύθμιση για μέγιστο αντίκτυπο. Η άσκηση αυτών των δραστηριοτήτων στην κλινική σας πρακτική, ή απλώς στις καθημερινές σας συνήθειες, είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει θετικά την καθημερινή σας ζωή.

Προσεκτική αναπνοή

  • Συχνά πιστεύουμε ότι η αναπνοή είναι μια αυτόματη δραστηριότητα, και σίγουρα είναι. Ωστόσο, με την εξάσκηση, μπορούμε να βελτιώσουμε την αναπνοή και έχοντας τις ικανότητες να αναπνέουμε ήρεμα και βαθιά μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αντιμετωπίσουν το άγχος και το άγχος.
  • Ακολουθούν δύο προσεκτικές αναπνευστικές ασκήσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με παιδιά, τόσο σε ομάδες όσο και σε ατομικά.

Αναπνοή βράχου

  • Ζητήστε από τα παιδιά να ξαπλώσουν και να δώσουν σε κάθε ένα μικρό βράχο που έχει καλό βάρος σε αυτό. Δώστε εντολή σε κάθε παιδί να βάλει το βράχο στην κοιλιά του και να αναπνεύσει βαθιά, στην κοιλιά του, έτσι ώστε να μπορεί να νιώσει τον βράχο να ανέβει και να πέσει. Ορίστε ένα χρονόμετρο για τρία ή πέντε λεπτά ως αρχή και βεβαιωθείτε ότι το δωμάτιο είναι σιωπηλό.
  • Μπορείτε να επαναλάβετε αυτήν τη δραστηριότητα και να αυξάνετε τη διάρκεια κάθε φορά. Αυτή η δραστηριότητα διδάσκει στα παιδιά την αναπνοή της κοιλιάς, η οποία μπορεί να ηρεμήσει ένα ανήσυχο μυαλό.

Σβήσε το κερί

  • Δώστε σε κάθε παιδί ένα φτερό, ή εάν δεν έχετε φτερό, δώστε εντολή στα παιδιά να κολλήσουν τους αντίχειρές τους. Πείτε τους να προσποιούνται ότι κάθε φτερό (ή αντίχειρα) είναι κερί γενεθλίων που πρέπει να σβήσουν.
  • Ζητήστε τους να αναπνεύσουν βαθιά και στη συνέχεια να εκπνεύσουν αργά και δυνατά για να σβήσουν το κερί. Επαναλάβετε μερικές φορές και ζητήστε από τα παιδιά να συζητήσουν, παρατηρώντας ίσως μια νέα αίσθηση ηρεμίας.

 Πείτε αυτό που βλέπετε

  • Το παιχνίδι “Πείτε τι βλέπετε” δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τα παιδιά με ΔΕΠΥ να αποκτήσουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιβάλλον τους. Ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει όλα τα παιδιά, ηρεμώντας το μυαλό τους καθώς συντονίζονται στο περιβάλλον γύρω τους.

Ακολουθούν τα βήματα του παιχνιδιού. Για να το δημιουργήσετε, δώστε σε κάθε παιδί ένα κομμάτι χαρτί και ένα μολύβι:

  1. Ζητήστε από τα παιδιά να σχεδιάσουν μια εικόνα του περιβάλλοντός τους.
  2. Ζητήστε τους να πάρουν μια βαθιά ανάσα.
  3. Ζητήστε τους να κοιτάξουν προς τα δεξιά και να πουν τι βλέπουν.
  4. Κοιτάξτε προς τα αριστερά και πείτε τι βλέπουν.
  5. Κοιτάξτε μπροστά τους και πείτε τι βλέπουν.
  6. Κοιτάξτε πίσω τους και πείτε τι βλέπουν.
  7. Κοιτάξτε και πείτε τι βλέπουν.
  8. Κοιτάξτε προς τα κάτω και πείτε τι βλέπουν.
  9. Στη συνέχεια, αναποδογυρίστε το χαρτί τους και ζητήστε από τα παιδιά να σχεδιάσουν μια εικόνα όλων όσων μπορούν να θυμούνται για το πού βρίσκονται.

Διασκέδαση χωρίς οθόνες

Αυτή η δραστηριότητα αυτοεξυπηρέτησης εξαρτάται από την ερμηνεία, αλλά έχει μεγάλη σημασία για τα παιδιά που μπορεί να περνούν όλη την ημέρα σε υπολογιστές για σχολείο. Ακολουθούν μερικές προτάσεις για διασκέδαση χωρίς οθόνες:

  • Κάντε μια μάχη μαξιλαριού
  • Κάντε ένα πάρτι χορού
  • Κάντε μια βόλτα στη φύση
  • Κατοικείτε ένα σκύλο ή γάτα ή άλλο γούνινο ζώο
  • Ψήστε μπισκότα ή άλλο νόστιμο πράγμα
  • Δημιουργήστε ένα παιχνίδι
  • Λέω αστεία

Ακολουθεί βίντεο για την αυτοφροντίδα

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ