30 Ιουλίου 2021

Ενοχλητικές σκέψεις : Μάθε πως θα τις αποφύγεις

Θα σας προκαλέσω να το σκεφτείτε ότι, ανεξάρτητα από το πόσο τρομακτικές είναι οι σκέψεις σας, εξακολουθείτε να αξίζετε υποστήριξη. Θα μπορούσατε να έχετε τις πιο άσχημες, πιο ασταθείς σκέψεις σε ολόκληρο τον κόσμο και αυτό δεν θα άλλαζε το γεγονός ότι ένας πάροχος ψυχικής υγείας σας χρωστάει ακόμα παρηγορητική, μη κρίσιμη και ικανή φροντίδα. Πιθανότατα το καταλαβαίνετε λογικά, αλλά είναι το συναισθηματικό κομμάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Και το καταλαβαίνω. Ξέρετε γιατί το καταλαβαίνω; Επειδή ήμουν στην ακριβή σας κατάσταση στο παρελθόν.

Αυτά συμβαίνουν συχνά σε άτομα που έχουν ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή:

  • ο φόβος να βλάψει σκόπιμα τους αγαπημένους σας (να τους επιτεθούν ή να τους σκοτώσουν) ή τον εαυτό σας
  • ο φόβος να βλάψει κατά λάθος τα αγαπημένα πρόσωπα (κάψιμο του σπιτιού, δηλητηρίαση κάποιου, εκθέτοντάς τους σε ασθένεια) ή τον εαυτό σας
  • ανησυχώντας ότι θα συγκρούσετε κάποιον με όχημα ή ότι το κάνατε
  • φόβος κακοποίησης ή κακοποίησης ενός παιδιού
  • φόβος για σεξουαλικό προσανατολισμό διαφορετικό από αυτόν με τον οποίο ταυτίζεσαι (οπότε αν είσαι ευθεία, φόβος να γίνεις γκέι, αν είσαι ομοφυλόφιλος, φόβος να είσαι ίσιος)
  • φόβος να έχεις ταυτότητα φύλου διαφορετική από εκείνη με την οποία ταυτίζεσαι (οπότε αν είσαι cisgender, φόβος να είσαι πραγματικά τρανσέξουαλ, αν είσαι transgender, φόβος ότι μπορεί να είσαι cisgender)
  • φοβάστε ότι δεν αγαπάτε πραγματικά τον σύντροφό σας ή ότι δεν είναι το «σωστό» άτομο
  • φοβάστε ότι μπορεί να φωνάξετε εκρηκτικά ή χλευασμούς ή ότι είπατε κάτι ακατάλληλο
  • επαναλαμβανόμενες σκέψεις που θεωρείτε αμαρτωλές ή βλασφημίες (όπως θέλεις να λατρεύεις τον Σατανά, ή σεξουαλικοποίηση αγίων ή θρησκευτικών μορφών)
  • επαναλαμβανόμενες σκέψεις ότι δεν ζείτε σύμφωνα με τις ηθικές ή ηθικές αξίες σας
  • επαναλαμβανόμενες σκέψεις για τη φύση της πραγματικότητας ή της ύπαρξης (βασικά, μια μακρά, σχεδιασμένη υπαρξιακή κρίση)
Πως θα τις καταπολεμήσετε

Ίσως μην το πείτε καθόλου

  •  “Δεν σας αρέσει να το λέω αυτό, αλλά ένιωσα ότι πρέπει να ξέρετε ότι αγωνιζόμουν με αυτό, οπότε έγραψα κάτι για να διαβάσετε.” Το έκανα με τον ψυχίατρό μου μια φορά, και όταν τελείωσε την ανάγνωση, σηκώθηκε και αστειεύτηκε: «Καλό να το ξέρω. Μπορείτε να το κάψετε τώρα, αν θέλετε, μπορώ να το πάρω από εδώ. “

 Δοκιμάστε πρώτα τα νερά

  • Είναι εντάξει να μιλάτε με υποθετικά αν δεν είστε ακόμα έτοιμοι. Αυτός είναι ένας τρόπος αξιολόγησης του είδους της αντίδρασης που μπορείτε να περιμένετε από τον ιατρό σας και να διευκολυνθείτε σε αυτήν.

 Αφήστε τους να κάνουν τις ερωτήσεις

  • Μερικές φορές μπορεί να αισθανθεί ασφαλέστερο να βυθιστείτε σε αυτές τις συνομιλίες εάν ο γιατρός σας αναλαμβάνει το προβάδισμα. Μπορείτε πάντα να ρωτήσετε: «Ανησυχώ ότι μπορεί να έχω OCD και αναρωτιόμουν αν θα μπορούσατε να μου δώσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις παρεμβατικές σκέψεις ειδικότερα».

Ακολουθεί βίντεο για τις παρεμβατικές σκέψεις

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here