28 Ιουλίου 2021

Βερίκοκα : Τα οφέλη τους στον οργανισμό

Τα βερίκοκα, είναι φρούτα από πέτρα επίσης γνωστά ως αρμένικα δαμάσκηνα. Στρογγυλό και κίτρινο, μοιάζουν με μια μικρότερη εκδοχή ενός ροδάκινου, αλλά μοιράζονται την τρυφερότητα των μωβ δαμάσκηνων. Είναι εξαιρετικά θρεπτικά και έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, όπως βελτιωμένη πέψη και υγεία των ματιών.

 Πολύ θρεπτικά και χαμηλά σε θερμίδες
  • Τα βερίκοκα είναι πολύ θρεπτικά και περιέχουν πολλές απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

Μόνο 2 φρέσκα βερίκοκα (70 γραμμάρια) παρέχουν:

  • Θερμίδες: 34
  • Υδατάνθρακες: 8 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 1 γραμμάριο
  • Λίπος: 0,27 γραμμάρια
  • Ίνες: 1,5 γραμμάρια
  • Βιταμίνη Α: 8% της ημερήσιας αξίας (DV)
  • Βιταμίνη C: 8% του DV
  • Βιταμίνη Ε: 4% του DV
  • Κάλιο: 4% του DV
  • Επιπλέον, αυτός ο καρπός είναι μια αξιοπρεπής πηγή βήτα καροτίνης, λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, που είναι όλα ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών στο σώμα σας .
  • Είναι καλύτερο να απολαμβάνετε τα βερίκοκα ολόκληρα και χωρίς φλοιό, καθώς το δέρμα διαθέτει μεγάλες ποσότητες ινών και θρεπτικών συστατικών. Φροντίστε να πετάξετε την πέτρα , καθώς είναι βρώσιμη.

 Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά
  • Τα βερίκοκα είναι μια εξαιρετική πηγή πολλών αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της β-καροτίνης και των βιταμινών A, C και E.
  • Επιπλέον, είναι υψηλά σε μια ομάδα αντιοξειδωτικών πολυφαινόλης που ονομάζονται φλαβονοειδή, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι προστατεύουν από ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη και των καρδιακών παθήσεων .
  • Τα κύρια φλαβονοειδή στα βερίκοκα είναι τα χλωρογενικά οξέα, οι κατεχίνες και η κουερσετίνη .
  • Αυτές οι ενώσεις λειτουργούν για την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, οι οποίες είναι επιβλαβείς ενώσεις που βλάπτουν τα κύτταρα σας και προκαλούν οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες συνδέεται με την παχυσαρκία και πολλές χρόνιες ασθένειες, όπως οι καρδιακές παθήσεις.

Σε μια μελέτη σε 2.375 άτομα, οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα σύστημα βαθμολόγησης για τη μέτρηση των αλλαγών στα επίπεδα των φλεγμονωδών δεικτών.

Διαπίστωσαν ότι η υψηλή πρόσληψη φλαβονοειδών και ανθοκυανίνης συσχετίστηκε με 42% και 73% χαμηλότερη βαθμολογία φλεγμονής , αντίστοιχα. Η υψηλή πρόσληψη φλαβονοειδών συνδέθηκε επίσης με 56% χαμηλότερη βαθμολογία οξειδωτικού στρες .

Ακολουθεί βίντεο για τα βερίκοκα

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here