Sho Shibuya: Ο καλλιτέχνης που αιχμαλώτισε σε μια εικόνα τον «ματωμένο» ουρανό στην Εύβοια


Οι καταστροφικές φωτιές που έπληξαν τη χώρα μας τις προηγούμενες ημέρες αποτυπώθηκαν στα εξώφυλλα των μεγαλύτερων ξένων εφημερίδων.

Τον γύρο του κόσμου κάνουν τις τελευταίες ημέρες οι ειδήσεις των μεγάλων πυρκαγιών που έπληξαν τη χώρα μας, τόσο στη Βόρεια Εύβοια όσο και σε άλλες περιοχές. Δημοσιογράφοι των μεγαλύτερων τηλεοπτικών και όχι μόνο δικτύων βρέθηκαν στην Ελλάδα, καλύπτοντας με εκτενή ρεπορτάζ όσα συνέβησαν.

Ο διάσημος καλλιτέχνης Sho Shibuya, ο οποίος μεταμορφώνει συχνά, με εικαστικές παρεμβάσεις, τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας «New York Times» ανάλογα με τις παγκόσμιες εξελίξεις, έδωσε τη δική του εκδοχή για τις φωτιές στην Εύβοια. Στην εικόνα διακρίνεται ο ουρανός που έχει γίνει κόκκινος από το καταστροφικό πέρασμα της φωτιάς, μοιάζοντας να «ματώνει» από τις φλόγες.

Άλλα έργα που έχει δημιουργήσει ο καλλιτέχνης πρόσφατα με αφορμή την επικαιρότητα είχαν ως θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια και την κλιματική αλλαγή.

Ποιος είναι ο Sho Shibuya

Ο Sho Shibuya είναι ένας καλλιτέχνης από την Ιαπωνία. Η ιστορία του ξεκινά στο Τόκιο και συνεχίζεται στη Νέα Υόρκη, όπου αποφάσισε να μετακομίσει το 2011 μιλώντας ελάχιστα Αγγλικά. Η δουλειά του είναι να απαθανατίζει τη στιγμή όπως λέει ο ίδιος.

Γραφίστας και ιδρυτής του στούντιο Placeholder, ο Shibuya, αναγκάστηκε να περάσει πολύ χρόνο κλεισμένος στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη εξαιτίας του lockdown. Εκεί, μία μέρα του Απριλίου του 2020, κοιτώντας από το παράθυρο τον γαλάζιο ουρανό, αποφασίζει αυθόρμητα να τον αποτυπώσει με χρώματα πάνω στο εξώφυλλο της εφημερίδας που βρισκόταν δίπλα του. Οι βαθμίδες των χρωμάτων αντανακλούσαν αυτό που είχε δει ο Sho έξω από το παράθυρό του εκείνο το πρωί, ήταν μια υπενθύμιση της ομορφιάς στον κόσμο και αντίδοτο στην ένταση των καθημερινών ειδήσεων. «Συνειδητοποίησα ότι ο θόρυβος του κορναρίσματος των αυτοκινήτων και των κραυγών είχε αντικατασταθεί από τον ήχο των πουλιών και του ανέμου στα δέντρα. Είδα τον ουρανό, τόσο όμορφο όσο ποτέ παρά το χάος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μέχρι τον Μάιο του 2020, καθώς ο κορονοϊός εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, οι πίνακες του Sho άρχισαν να γεμίζουν την πρώτη σελίδα των New York Times. Στις 25 Μαΐου, κάτω από τον τίτλο, «Οι θάνατοι των ΗΠΑ κοντά στους 100.000», ο Sho ζωγράφισε έναν λαμπρό μπλε και άσπρο ουρανό, καλύπτοντας μια μεγάλη λίστα με τα ονόματα των νεκρών. Μέσα από αυτήν την αντίθεση, ο Sho μας υπενθύμισε ότι ήμασταν μέρος μιας κοινής στιγμής και ότι, ευρύτερα, υπήρχε ελπίδα πέρα από το χάος. Ζωγραφίζοντας την ανατολή του ήλιου κάθε μέρα, μας υπενθύμιζε να επιβραδύνουμε και να κοιτάμε ψηλά.

Ο ίδιος άρχισε να μεταμορφώνει τα εξώφυλλα των The New York Times ανάλογα με τις παγκόσμιες εξελίξεις και τα γεγονότα που τραβούσαν το ενδιαφέρον του. Ανάμεσα σε αυτά οι αμερικανικές εκλογές και το Black Lives Matter.

Στις 9 Αυγούστου 2021 ο Sho Shibuya απεικόνισε μία ακόμα συνταρακτική στιγμή, φτιάχνοντας ένα έργο για την ανατολή στην Εύβοια, ένα κόκκινο πορτοκαλί όπως ήταν το χρώμα του ουρανού από τις φωτιές.

Στο ερώτημα αν είναι θεραπευτικό το έργο του απαντά: «Είναι σαν ένα ήρεμο αεράκι για τον εγκέφαλό μου. Δεν έχει σημασία τι συμβαίνει στον κόσμο. Ο ουρανός είναι πάντα όμορφος».

Με πληροφορίες από: Guardian, vice

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ