“Για καλύτερα αποτελέσματα, πηγαίνετε διακοπές”


Οι διακοπές είναι μια περίοδος που οι επιχειρηματίες και τα στελέχη δυσκολεύονται πολύ να κλείσουν τα κινητά τους και να διατηρήσουν την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή: στους σημερινούς φρενήρεις ρυθμούς των επιχειρήσεων, οι συνάδελφοι και πελάτες σας μπορεί να σας αναζητήσουν ανά πάσα στιγμή, πράγμα που σημαίνει ότι περιμένουν από εσάς να είστε ενήμεροι για τις τελευταίες εξελίξεις στην εταιρεία σας. Σε ένα περιβάλλον σαν αυτό, οι αποφάσεις λαμβάνονται συχνά υπερβολικά γρήγορα, από ανθρώπους που έχουν κουραστεί να αναζητούν τις καλύτερες επιλογές – μια κατάσταση που με την πάροδο του χρόνου θα βάλει τροχοπέδη στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης και στις πιθανότητες επιτυχίας της.

Όταν συναντώ ομάδες συνεργατών ή επιχειρηματιών ορισμένες φορές τους ρωτάω πώς θα διαμόρφωναν διαφορετικά το ωράριό τους εάν τους δινόταν η ευκαιρία. Θα ήθελαν να μοιράζονται τη δουλειά τους με κάποιον άλλον, να λείπουν πιο συχνά ή να εργάζονται πιο ευέλικτα;

Οι περισσότεροι είναι απρόθυμοι να απαντήσουν, ανεξάρτητα από την κατάσταση, επειδή ανησυχούν ότι το αφεντικό τους θα θεωρήσει ότι είναι τεμπέληδες ή στερούνται κινήτρων. Αν και πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να αλλάξουν το πρόγραμμα εργασίας τους, μόνο περίπου ένα στα πέντε στελέχη μοιράζεται άμεσα αυτή την πληροφορία. Αν επιμείνω στις ερωτήσεις μου, συνήθως αποδεικνύεται ότι περισσότερα από τα μισά μέλη της ομάδας επιθυμούν η εταιρεία τους να είναι πιο ευέλικτη σχετικά με τη δομή της εργάσιμης ημέρας.

Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα, είτε ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση είτε διοικείτε μια εδραιωμένη, επειδή το να δίνετε κίνητρα στο προσωπικό σας και να το κρατάτε ικανοποιημένο είναι “κλειδί” για την επιτυχία. Η εμπειρία μου και αυτή της ομάδας μας κατά τη διάρκεια των ετών έχει δείξει ότι το να κάνετε ένα διάλειμμα και να εξασφαλίζετε ότι οι υπάλληλοί σας ή οι συνεργάτες σας είναι σε θέση να κάνουν το ίδιο –και, ακόμα καλύτερα, να κυνηγούν τα ενδιαφέροντά τους εκτός εταιρείας– θα σας βοηθήσει να κρατήσετε κοντά σας τα πιο πολύτιμα μέλη της ομάδας και να είναι πιο δημιουργικά και πιο καινοτόμα, παρέχοντας συνολικά καλύτερα αποτελέσματα. Ρωτήστε, λοιπόν, τους υπαλλήλους σας ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να τους βοηθήσετε να πετύχουν τους στόχους τους στην εργασία και στο σπίτι.

Ορισμένοι υπάλληλοι μπορεί να επιθυμούν να μοιραστούν ένα αντικείμενο με κάποιον άλλον, μια εναλλακτική που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τους μεγαλύτερους σε ηλικία, ειδικευμένους εργαζόμενους και άλλους που δεν μπορούν να εργαστούν με πλήρη απασχόληση – νέους γονείς, για παράδειγμα, ή εκείνους που φροντίζουν τα άρρωστα ή ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας. Αυτή η λύση μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας δεδομένου ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εργάζονται με πλήρη απασχόληση και θα μείωναν εθελοντικά τις ώρες τους εάν τους δινόταν η ευκαιρία και πολλοί άνεργοι που θα εργάζονταν ευχαρίστως part-time.

Τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη ενδέχεται να δυσκολευτούν να αποδεχθούν ότι οι συνάδελφοί τους θα μοιράζονται μια δουλειά από φόβο ότι τα συγκεκριμένα στελέχη ίσως χάσουν την επαφή με τις εξελίξεις στο τομέα τους. Αλλά υπάρχουν λίγες εργασίες που δεν μπορούν να κατανεμηθούν μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων. Στην πραγματικότητα, αυτοί οι φόβοι αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα ότι πολλά στελέχη είναι υπερφορτωμένα. Ότι οι επιχειρήσεις συχνά αναθέτουν υπερβολική ευθύνη σε μια μόνο θέση. Με την κατανομή της εργασίας –και της καλύτερης ανάθεσης του φόρτου εργασίας– οι εταιρείες μπορούν να εξασφαλίσουν ότι οι γνώσεις και η εμπειρία διαδίδονται ευρύτερα και ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται από εκείνους που είναι οι πλέον κατάλληλοι για τον σκοπό αυτό.

Είναι επίσης σημαντικό να εξετάσετε προσεκτικά τις πολιτικές της εταιρείας σας σχετικά με τις διακοπές και την άδεια μετ’ αποδοχών. Δυστυχώς, σε ορισμένες χώρες, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι εταιρείες δεν δίνουν στους υπαλλήλους αρκετό χρόνο να χαλαρώσουν και να γεμίσουν τις μπαταρίες τους. Οι παραδοσιακές διακοπές των δύο εβδομάδων δεν είναι αρκετές. Το να αποθαρρύνονται οι εργαζόμενοι να κάνουν διακοπές, ενθαρρύνει την απουσία και τη δυστυχία. Στην Ευρώπη, οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν καλύτερη αίσθηση του τι είναι κατάλληλο και τι θα λειτουργήσει τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη.

Θυμηθείτε, η γενναιοδωρία σας θα αποδώσει! Υπάρχει πάντα χώρος για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των εργαζομένων σας. Εάν τα χρήματα είναι λίγα επειδή ελέγχετε μια startup ή η επιχείρησή σας βρίσκεται στα αρχικά στάδια, μπορείτε να προσφέρετε μεγαλύτερες διακοπές σε αντιστάθμισμα για τους χαμηλότερους μισθούς. Σε μεγαλύτερες, πιο εδραιωμένες εταιρείες, οι υπάλληλοι που εργάζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν άδεια μακρόχρονης υπηρεσίας ή άδεια άνευ αποδοχών – ό, τι χρειάζεται για να ξαναγεμίσουν τις μπαταρίες τους.

Τέλος, όταν θα έχετε οικοδομήσει μια αξιόπιστη ομάδα, μη φοβάστε πότε πότε να αφήνετε τους υπαλλήλους σας να δουλεύουν από το σπίτι. Πολλοί διαπιστώνουν ότι είναι πιο παραγωγικοί καθώς δεν χρειάζεται πλέον να μετακινηθούν και μπορούν να εκμεταλλευτούν την ησυχία του γραφείου τους στο σπίτι για να επικεντρωθούν σε ένα έργο.

Το να ζητάτε από τον εαυτό σας και το προσωπικό σας να κάνει διακοπές και να αφιερώνει χρόνο στην οικογένεια και σε άλλα ενδιαφέροντα μπορεί να φαίνεται παράλογο στον γρήγορο κόσμο τού σήμερα. Δείτε το σαν να προστατεύετε το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας σας: τους υπαλλήλους σας. Εάν χαρτογραφήσετε τις ανάγκες τους και βρείτε λύσεις, θα ανταμειφθείτε πλουσιοπάροχα από την άποψη της δημιουργικότητας, του ενθουσιασμού και της ομαδικής εργασίας – και, τελικά, της επιτυχίας της επιχείρησής σας.

O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

Richard Branson. Διατίθεται από το “The New York Times Licensing Group”

Tου Richard Branson

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ