Εικονικές Θεραπείες: Οι νεοφυείς επιχειρήσεις βλέπουν την επανάσταση της «τηλεϋγείας» μετά την πανδημία

Εικονικές Θεραπείες: Από εφαρμογές ψυχικής υγείας έως ένα κράνος που μπορεί να σοκάρει τον εγκέφαλο ενός ασθενούς από απόσταση, οι νεοσύστατες εταιρείες στο φετινό Web Summit στοιχηματίζουν σε μια σημαντική στροφή προς την «τηλεϊατρική» καθώς ο κόσμος βγαίνει από την πανδημία.. Η χρήση της τεχνολογίας για την εικονική θεραπεία ασθενών ήταν ένα σημαντικό θέμα σε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά συνέδρια στον κόσμο, το οποίο επέστρεψε στη Λισαβόνα αυτήν την εβδομάδα αφού η Covid-19 την ανάγκασε να κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο το 2020. «Αυτές τις μέρες, οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για πολλές καθημερινές ανάγκες — γιατί η υγειονομική περίθαλψη να μην αποτελεί μέρος αυτού;» είπε ο Johannes Schildt, του οποίου η εταιρεία Kry επιτρέπει στους ασθενείς να κλείσουν ιατρικά ραντεβού στην οθόνη.

«Η πανδημία έχει επιταχύνει την υιοθέτηση αυτών των νέων τεχνολογιών», είπε ο Schildt στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Η Kry με έδρα τη Σουηδία, η οποία δραστηριοποιείται σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, απέχει πολύ από το να είναι η μόνη εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να εξαλείφει την ανάγκη φυσικής επίσκεψης σε γιατρό. Και δεν εστιάζουν όλες αυτές οι startup στη σωματική υγεία.

Η Calmerry με έδρα τις ΗΠΑ συγκαταλέγεται σε έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών ηλεκτρονικής παροχής συμβουλών που προσφέρουν συνεδρίες βίντεο με θεραπευτές ψυχικής υγείας.

Τα περισσότερα δημόσια συστήματα υγειονομικής περίθαλψης προσφέρουν περιορισμένη πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες ή καθόλου.

Με συνδρομές που ξεκινούν από 42 $ την εβδομάδα, η συνιδρύτρια του Calmerry, Oksana Tolmachova, είπε ότι βασικός στόχος ήταν να γίνει η θεραπεία πιο προσιτή.

Εμπιστοσύνη σε ρομπότ

Άλλες εφαρμογές ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση για να αντιμετωπίσουν την έκρηξη της κατάθλιψης και του άγχους που παρατηρείται παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το chatbot ψυχικής υγείας Woebot προσκαλεί επίσης τους χρήστες να συζητήσουν τα προβλήματά τους, αλλά οι απαντήσεις προέρχονται από την τεχνητή νοημοσύνη και όχι από έναν άνθρωπο θεραπευτή.

Ενώ κάποιοι μπορεί να ανησυχούν από την ιδέα να αφιερώσουν την καρδιά τους σε ένα κομμάτι λογισμικού, μελέτες δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη σε έναν εικονικό άνθρωπο θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ανοιχτούν.

Η ιδρυτής του Woebot, Alison Darcy, ψυχολόγος κλινικής έρευνας, είπε ότι το chatbot απέφευγε τις «αποσκευές και τις κοινωνικές κατασκευές» που συνοδεύουν τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις – ανησυχώντας ότι το άλλο άτομο θα σας κρίνει, για παράδειγμα.

Και δεδομένης της έλλειψης εκπαιδευμένων θεραπευτών σε σύγκριση με τον αριθμό των ανθρώπων που χρειάζονται βοήθεια για την ψυχική τους υγεία, η Darcy υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα έγκυρο εργαλείο για την προσέγγιση του προβλήματος. «Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να γίνουν καλά», είπε.

«Διευρύνει την πρόσβαση»

Η Darcy δεν πιστεύει ότι τα chatbots θα πρέπει να αντικαταστήσουν τους ανθρώπινους θεραπευτές και η τεχνητή νοημοσύνη έχει αποδειχθεί ότι έχει τα όριά της όσον αφορά την υγειονομική περίθαλψη.

Η ρυθμιστική αρχή υγείας MHRA του Ηνωμένου Βασιλείου εξέφρασε ανησυχία τον Μάρτιο για το λογισμικό ελέγχου συμπτωμάτων που χρησιμοποιείται από την εταιρεία τηλευγείας Babylon, μετά από αναφορές ότι δεν αναγνώρισε ορισμένες περιπτώσεις σοβαρών παθήσεων. Οι επικριτές της στροφής προς την τηλεϊατρική ανησυχούν επίσης ότι οι πάροχοι μπορεί να μπουν στον πειρασμό να παραδώσουν στους ασθενείς φθηνότερα εικονικά ραντεβού όταν θα προτιμούσαν να δουν έναν γιατρό πρόσωπο με πρόσωπο.

Αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις υγείας λένε ότι το μέλλον βρίσκεται στην ανάμειξη των δύο. «Το ψηφιακό έχει σημαντικό ρόλο να παίξει, αλλά η φυσική εμπειρία είναι επίσης ζωτικής σημασίας – έχουμε επίσης φυσικές κλινικές στη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Γαλλία», είπε ο Schildt.

Απέρριψε επίσης την κριτική ότι δεν έχουν όλοι πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως η Kry, οι οποίες απαιτούν smartphone ή υπολογιστή και αξιοπρεπή σύνδεση στο διαδίκτυο.

Η Kry έχει ασθενείς στα 90 τους που καταφέρνουν να βρουν τον δρόμο τους γύρω από την τεχνολογία της, είπε ο Schildt. Συνολικά, επέμεινε, «η ψηφιακή διευρύνει την πρόσβαση» στην υγειονομική περίθαλψη.

Παρακολούθηση από μακριά – Μια πρόκληση που απομένει είναι ότι η νομοθεσία σε πολλές χώρες δεν έχει φτάσει ακόμη στην επανάσταση της τηλεϊατρικής, αν και αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια. Τα εικονικά ραντεβού είναι διαθέσιμα μέσω του δημόσιου συστήματος υγειονομικής περίθαλψης της Γαλλίας από το 2018, ενώ η Γερμανία άρχισε να επιτρέπει στους γιατρούς να συνταγογραφούν τη χρήση εφαρμογών, όπως ιχνηλάτες βάρους, πέρυσι. Και μεταξύ των ραντεβού, οι ασθενείς μπορούν να συνεχίσουν να παρακολουθούν την υγεία τους εξ αποστάσεως, χάρη σε ακόμη περισσότερες startups.

Η Ana Maiques, συνιδρύτρια της Neuroelectrics με έδρα τη Βαρκελώνη, έδειξε σε ένα πλήθος στο Web Summit πώς ένα κράνος που αναπτύχθηκε από την εταιρεία μπορεί να παρακολουθεί τον εγκέφαλο των ασθενών από τα σπίτια τους.

Η συσκευή χρησιμοποιεί αισθητήρες για να δείξει τη δραστηριότητα σε διάφορα μέρη του εγκεφάλου και μπορεί ακόμη και να διοχετεύσει ηλεκτρισμό σε στοχευμένες περιοχές, βοηθώντας στην εξ αποστάσεως αντιμετώπιση καταστάσεων όπως η επιληψία.

Ο θρύλος του ισπανικού ποδοσφαίρου Ίκερ Κασίγιας, εν τω μεταξύ, είναι μεταξύ των επενδυτών στην Idoven, μια startup που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει δεδομένα από κιτ παρακολούθησης καρδιάς στο σπίτι.

Η τεχνολογία του έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει ακανόνιστους καρδιακούς ρυθμούς που θα μπορούσαν να αποδειχθούν επικίνδυνοι – ένα θέμα που ενδιαφέρει βαθιά τον Κασίγιας, μετά από καρδιακή προσβολή το 2019. «Είμαστε η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που μπορεί να το κάνει», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Manuel Marina Breysse.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here