Σώμα Πρόσωπο Κολλαγόνο: Όταν χρειάζεται να το αποκαταστήσουμε

Σώμα Πρόσωπο Κολλαγόνο: Ενώ τα συμπληρώματα παρέχουν μια στοχευμένη προσέγγιση για την ενίσχυσή του, η καθημερινή σας διατροφή είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο αυτό χτίζεται. Το κολλαγόνο είναι η πιο άφθονη δομική πρωτεΐνη στο σώμα και στο δέρμα. Και είναι πολύ σημαντικό αν ενδιαφέρεστε για την υγιή γήρανση και τη φροντίδα του δέρματος. Η σταδιακή και φυσική του μείωση με την πάροδο των ετών είναι αυτή που συμβάλλει σε αυτό που θεωρούμε σημάδια γήρανσης: λεπτές γραμμές, χαλάρωση, ωχρότητα, απώλεια όγκου και άλλα. Δεν είναι περίεργο που οι άνθρωποι αναζητούν συνεχώς τρόπους για να «επαναφέρουν» τα φυσικά τους επίπεδα.

Εδώ, εξετάζουμε γιατί το κολλαγόνο μειώνεται και τους πιο αποτελεσματικούς (και φυσικούς) τρόπους για να υποστηρίξετε τα δικά σας επίπεδα αυτής της πρωτεΐνης στο δέρμα.

Τι κάνει το κολλαγόνο στο σώμα και το δέρμα

Όπως σημειώσαμε, το κολλαγόνο είναι μια δομική πρωτεΐνη που βρίσκεται φυσικά στο σώμα. Υπάρχουν διάφοροι τύποι κολλαγόνου, αλλά οι τύποι I, II και III είναι οι πιο συνηθισμένοι στο ανθρώπινο σώμα. Το κολλαγόνο βρίσκεται σε πολλές περιοχές του σώματος: στο δέρμα, στα οστά, στους χόνδρους και στους μυς, με σκοπό να βοηθά τους ιστούς να είναι ταυτόχρονα πιο σταθεροί, ελαστικοί και να αντέχουν στις διατάσεις. Έτσι, για παράδειγμα, κάνει το δέρμα να φαίνεται νέο και ελαστικό.

Χρειάζεται να αποκαταστήσουμε το κολλαγόνο;

Το σώμα μας παράγει το δικό του απόθεμα κολλαγόνου μέσω των ινοβλαστών (υποθέτοντας ότι τα δομικά στοιχεία αμινοξέων υπάρχουν από τη διατροφή μας). Ουσιαστικά, αυτά τα κύτταρα παίρνουν τα αμινοξέα (τα συστατικά της πρωτεΐνης) που προσλαμβάνουμε και στη συνέχεια τα μετατρέπουν σε πρωτεΐνη.

Το κακό είναι ότι αυτή η διαδικασία επιβραδύνεται με την πάροδο του χρόνου. Το σώμα μας πάντα ισορροπεί την παραγωγή και την αποδόμηση του κολλαγόνου. Όταν είμαστε νέοι, το σώμα μας παράγει περισσότερο κολλαγόνο από ό,τι διασπάται. Αυτή η ισορροπία γέρνει προς τη λάθος κατεύθυνση με την ηλικία, καθώς η αναγέννηση των ιστών μειώνεται.

Η διαδικασία παραγωγής κολλαγόνου στη ζωή μας κορυφώνεται στη δεκαετία των 20. Στη συνέχεια, σε κάποιο σημείο αυτής της πολύτιμης δεκαετίας, αρχίζει η πτώση. Το ακριβές σημείο είναι διαφορετικό για τον καθένα, αλλά συνήθως τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 20 είναι το πιο συνηθισμένο. Μετά από αυτό, το κολλαγόνο μας μειώνεται με σταθερό ρυθμό κατά 1% ετησίως. Για όσες περνούν την εμμηνόπαυση, το κολλαγόνο μειώνεται ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Βιώνουν μια πτώση του κολλαγόνου κατά 30% κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου, και στη συνέχεια αυτό σταθεροποιείται σε μια πτώση περίπου 2% κάθε χρόνο στη συνέχεια.

Επιπλέον, το κολλαγόνο μας μπορεί επίσης να υποστεί πλήγμα από φυσικούς παράγοντες του τρόπου ζωής, όπως η έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία, οι στρεσογόνοι παράγοντες και η διατροφή.

Πώς να αποκαταστήσουμε το κολλαγόνο

Υπάρχουν διάφορες διαδρομές που μπορείτε να ακολουθήσετε όσον αφορά την ενίσχυση του κολλαγόνου – και, όπως πάντα, συνιστούμε να φροντίζετε το δέρμα σας από όλες τις πλευρές.

Συμπληρώματα

Τα συμπληρώματα κολλαγόνου έχουν γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο για την υγεία και τη μακροζωία του δέρματος. Αποτελούνται από πεπτίδια κολλαγόνου, ή αμινοξέα μικρής αλυσίδας, που απορροφώνται πιο εύκολα από τον οργανισμό. Μόλις απορροφηθούν, είναι σε θέση να ταξιδέψουν στο σώμα, ασκώντας τα ευεργετικά τους αποτελέσματα: Η έρευνα δείχνει ότι είναι σε θέση να ενισχύσουν την παραγωγή κολλαγόνου από το ίδιο το σώμα σας, διεγείροντας τους ινοβλάστες, τα ίδια αυτά κύτταρα που παράγουν αρχικά το κολλαγόνο και την ελαστίνη.

Με το δέρμα, μπορείτε να περιμένετε αποτελέσματα όπως καλύτερη ενυδάτωση, πιο λείο δέρμα και βελτιωμένη ποιότητα δέρματος. Για παράδειγμα, κλινική έρευνα έχει δείξει ότι το κολλαγόνο μπορεί να υποστηρίξει την ελαστικότητα του δέρματος και ενδεχομένως να κάνει τις λεπτές γραμμές να φαίνονται μικρότερες.

Και μια διπλά τυφλή, τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη με ψευδοφάρμακο κλινική δοκιμή διαπίστωσε ότι τα επίπεδα υγρασίας στο δέρμα των συμμετεχόντων ήταν επτά φορές υψηλότερα από εκείνα που δεν έπαιρναν συμπληρώματα κολλαγόνου. Φυσικά, δεν είναι όλα τα συμπληρώματα κολλαγόνου ίδια. Είναι επιτακτική ανάγκη να βρείτε έναν ποιοτικό κατασκευαστή που είναι διαφανής σχετικά με την προέλευση, το προφίλ αμινοξέων και την ποσότητα κολλαγόνου που πραγματικά περιέχεται στο προϊόν.

Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα θρεπτικά συστατικά που μπορείτε να λαμβάνετε και τα οποία υποστηρίζουν την παραγωγή κολλαγόνου μέσω άλλων οδών. Αν και αυτός δεν είναι ένας εξαντλητικός κατάλογος, εδώ είναι μερικές από τις πιο αποτελεσματικές επιλογές που μπορείτε να αναζητήσετε:

– Βιταμίνες C & E. Εκτός από το ότι είναι σπουδαία μικροθρεπτικά αντιοξειδωτικά, αυτές οι βιταμίνες παίζουν έναν πολύ συγκεκριμένο και σημαντικό ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου.

– Ασταξανθίνη. Το καροτενοειδές έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ειδικά όσον αφορά την αντιμετώπιση των ελεύθερων ριζών που είναι αποτέλεσμα της έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία (η οποία μπορεί να επηρεάσει τα φυσικά επίπεδα κολλαγόνου). Επιπλέον, προστατεύει το στρώμα κολλαγόνου.

Τοπικά προϊόντα

Τα προϊόντα περιποίησης του δέρματος είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προάγετε την παραγωγή κολλαγόνου. Όταν θέλετε να βελτιώσετε την παραγωγή του με τοπικά προϊόντα, η χρήση κολλαγόνου δεν είναι στην πραγματικότητα ο σωστός τρόπος. Το κολλαγόνο και τα πεπτίδια κολλαγόνου είναι πολύ μεγάλα για να απορροφηθούν αποτελεσματικά από το δέρμα (σε αντίθεση με το έντερο) και έτσι δεν επηρεάζουν τα φυσικά επίπεδα. Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι ορισμένες δραστικές ουσίες ενισχύουν την παραγωγή του:

 Ρετινόλη ή βακουτσιόλη.

Αυτά έχουν αποδειχθεί επιστημονικά πολλές φορές ότι αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα, μειώνοντας έτσι την εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων.

Βιταμίνη C.

Όπως υποστηρίζει την παραγωγή κολλαγόνου όταν λαμβάνεται μέσω τροφής, έτσι μπορεί να βοηθήσει και όταν χρησιμοποιείται τοπικά. Και πάλι, παίζει ρόλο στη διαδικασία σύνθεσης του κολλαγόνου καθώς και στη σταθεροποίηση του υπάρχοντος κολλαγόνου.

Γλυκολικό οξύ. Αυτό έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου όταν χρησιμοποιείται τοπικά. Θεωρείται ότι το κάνει αυτό καθώς προκαλεί μια επανορθωτική θεραπευτική αντίδραση στο δέρμα, η οποία ωθεί την παραγωγή κολλαγόνου.

Διατροφή

Ενώ τα συμπληρώματα παρέχουν μια στοχευμένη προσέγγιση για την ενίσχυση του κολλαγόνου, η καθημερινή σας διατροφή είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο αυτό χτίζεται. Ιδανικά, ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή με μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών – και μια διατροφή που δεν υποκινεί φλεγμονώδεις διεργασίες στο σώμα. Ειδικά για το κολλαγόνο, μπορείτε επίσης να καταναλώνετε τροφές που έχουν το ίδιο προφίλ αμινοξέων, όπως κοτόπουλο (με πέτσα), άπαχο κρέας, φακές κ.ο.κ.

Αξίζει επίσης να καταναλώνετε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες C και Ε (για τη σύνθεση του κολλαγόνου), μια ποικιλία θρεπτικών και φυτοθρεπτικών αντιοξειδωτικών (για την προστασία του στρώματος του κολλαγόνου) και βασικά μέταλλα, όπως ψευδάργυρο (που παίζουν επίσης ρόλο στην παραγωγή πρωτεϊνών).

Τέλος, μπορεί να θέλετε να αποφύγετε δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, οι οποίες έχουν συνδεθεί με τη σκλήρυνση και τον κατακερματισμό του κολλαγόνου στο δέρμα.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here