Αντιφατικές πληροφορίες υγείας: Τα αντικρουόμενα μηνύματα για την υγεία επηρεάζουν τις αποφάσεις των ασθενών


Ο 24ωρος κύκλος ειδήσεων και ο βομβαρδισμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που συχνά καταλήγουν σε αντικρουόμενα μηνύματα για θέματα υγείας μπορεί να δυσκολεύουν περισσότερο από ποτέ τους ανθρώπους να λάβουν κρίσιμες αποφάσεις, σύμφωνα με μια μελέτη υπό την ηγεσία του Rutgers. Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Behavioral Medicine, εξέτασε πώς οι αντιφατικές πληροφορίες για την υγεία επηρεάζουν τις απαντήσεις σε νέες πληροφορίες και τα συναισθήματα προς τις συστάσεις και τους ειδικούς που τις παρέχουν.

Αντικρουόμενες συστάσεις για την υγεία

«Οι άνθρωποι αναμένεται να ερμηνεύουν τακτικά σύνθετες συστάσεις για την υγεία, ειδικά στον απόηχο της πανδημίας COVID-19». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Πάτρικ Μπάρνγουελ, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Rutgers-New Brunswick. «Οι αντικρουόμενες συστάσεις που σχετίζονται με την υγεία είναι όλο και πιο συχνές λόγω της ταχύτητας με την οποία οι 24ωροι κύκλοι ειδήσεων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να διαδώσουν πληροφορίες». Σύμφωνα με τη μελέτη, οι αντικρουόμενες πληροφορίες μπορεί να είναι δύο ή περισσότερες δηλώσεις σχετικά με ένα θέμα που σχετίζεται με την υγεία που δεν συνάδουν μεταξύ τους, από διάφορες πηγές όπως ειδικός ή μη και κοινοποιούνται με διάφορους τρόπους, όπως αυτοπροσώπως ή στο Διαδίκτυο.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια διαδικτυακή μελέτη όπου μια ομάδα διάβασε ένα αντικρουόμενο άρθρο σχετικά με τα οφέλη της κατανάλωσης τροφών ολικής αλέσεως. Την ίδια στιγμή, η άλλη ομάδα διάβασε ένα άρθρο με συνεπείς πληροφορίες για το ίδιο θέμα. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν μια εργασία μέσω υπολογιστή για να μετρήσουν την προσοχή τους. Αφού ολοκλήρωσαν την εργασία, ανέφεραν την προσπάθεια που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί. Όσοι διάβασαν το άρθρο με αντικρουόμενες πληροφορίες ήταν πιο μπερδεμένοι, έκαναν περισσότερα λάθη στην εργασία προσοχής, ανταποκρίθηκαν πιο αργά και είχαν περισσότερα αρνητικά συναισθήματα για αυτό που διάβασαν. Είπαν επίσης ότι χρειάστηκαν περισσότερη προσπάθεια για να ολοκληρώσουν τις ερωτήσεις από εκείνους που διάβασαν το άρθρο χωρίς αντικρουόμενα μηνύματα, παρόλο που δεν είχαν εξίσου καλή απόδοση στην εργασία.

Οι ερευνητές λένε ότι αυτές οι αντιδράσεις μπορεί να υπονομεύσουν την αποτελεσματικότητα και την ικανοποίηση από τη δημόσια υγεία και τη διαχείριση ασθενειών. Τελικά, οι ασθενείς μπορεί να δυσκολεύονται να λάβουν και να εφαρμόσουν κατάλληλες αποφάσεις που σχετίζονται με την υγεία και αυτές οι αποφάσεις μπορεί να είναι ανενημέρωτες ή παραπληροφορημένες. Οι ερευνητές τέλος προτείνουν στους επαγγελματίες υγείας να διασφαλίζουν ότι τα μηνύματα είναι συνεπή. Με αυτό τον τρόπο υποστηρίζουν πως οι ασθενείς θα εστιάζουν στις πληροφορίες και τις συγκεκριμένες αποφάσεις τους, αντί να δίνουν προσοχή στην αποκρυπτογράφηση της ασάφειας στις πληροφορίες.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ