Πολεμικό Ναυτικό – Κορβέτες: Το προβάδισμα των Γάλλων, η «αχίλλειος πτέρνα» και ο… «Νονός»

Κορβέτες: Νέα μάχη «μνηστήρων» στη Μεσογείων – Πώς οι πανίσχυρες ιταλικές κορβέτες Doha «απειλούν» τις γαλλικές Gowind και τις ολλανδικές Sigma 10514 – Η κίνηση – ματ που ετοιμάζει η Ρώμη και η value for money προσφορά Γάλλων και Ολλανδών.

Την ώρα που τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού και της ΓΔΑΕΕ δίνουν έναν αξιέπαινο αγώνα δρόμου για να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις για τις φρεγάτες Belh@rra το συντομότερο δυνατόν και κυρίως σωστά, στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και στο υπουργείο Άμυνας «φουντώνει» η νέα… ναυμαχία.

Από την πρώτη ώρα κιόλας που έγινε γνωστή η συμφωνία με τους Γάλλους για τις κορυφαίες φρεγάτες FDI Belh@rra, ξεκίνησαν στο προσκήνιο, αλλά και στο παρασκήνιο οι συζητήσεις για την απόκτηση κορβετών από τη χώρα μας.

Οι επίμονες και καθοριστικές διαπραγματεύσεις του υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου και του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη, «κλείδωσαν» τη συμφωνία για τις νέες φρεγάτες του Στόλου στα 3 δισ. ευρώ, γεγονός που αφήνει μεγάλα οικονομικά περιθώρια για την απόκτηση και κορβετών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Πολεμικό Ναυτικό έχει στα χέρια του την βελτιωμένη πρόταση των Γάλλων της Naval Group για τις κορβέτες Gowind, την πρόταση των Ολλανδών της Damen για την Sigma 10514, ενώ γνωρίζει και για το ιταλικό ενδιαφέρον της Fincantieri για τις μεγαλύτερες κορβέτες κλάσης Doha.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΚΟΡΒΕΤΕΣ

«Είμαστε σε συζητήσεις. Σαφώς και με τους Γάλλους υπάρχουν προχωρημένες επαφές εδώ και πολλούς μήνες για τις κορβέτες Gowind και είναι αλήθεια πως η πρότασή τους έχει πολλά θετικά στοιχεία που ικανοποιούν τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού. Η ομοιοτυπία, για παράδειγμα παίζει σημαντικό ρόλο, σκεπτόμενοι ότι σε 3 χρόνια θα έχουμε τις Belh@rra. Επίσης, ο χρόνος παράδοσης είναι καθοριστικός παράγοντας για το Πολεμικό Ναυτικό. Όμως υπάρχουν και ακόμα δύο προτάσεις τις οποίες οφείλουμε να αξιολογήσουμε πριν λάβουμε την οριστική μας απόφαση».

Τα λόγια αυτά ανήκουν σε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που επιβεβαίωσε στο Newsbomb.gr πως οι «μνηστήρες» για τις κορβέτες του Στόλου επιδίδονται σε καθημερινή σχεδόν «ναυμαχία» για να πείσουν την ηγεσία του ελληνικού «Πενταγώνου» για τα πλοία τους.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι Ιταλοί, δεν έχουν καταθέσει ακόμα επίσημη πρόταση, γεγονός που αναμένεται εντός των ημερών. Η καθυστέρηση, σύμφωνα με πληροφορίες, οφείλεται στο γεγονός ότι η Ρώμη θέλει να καταθέσει μία πρόταση αλά «Νονός»… μία πρόταση δηλαδή την οποία «δεν θα μπορέσει να αρνηθεί» η Αθήνα, όπως έλεγε o Μάρλον Μπράντο ως Βίτο Κορλεόνε… στην σπουδαία τριλογία του των Μάριο Πούζο και Φράνσις Φορντ Κόπολα .

Με τους Γάλλους ωστόσο να προτείνουν τις Gowind με κορυφαίο τεχνολογικό εξοπλισμό, πανίσχυρα οπλικά συστήματα και διαθέτοντας την αναγκαία – κατά πολλούς – ομοιοτυπία, οι Ιταλοί θα επιχειρήσουν να χτυπήσουν τους Γάλλους στην «αχίλλειο πτέρνα» τους. Ποια είναι αυτή; Η έλλειψη ελληνικής συμμετοχής στην παραγωγή των νέων φρεγατών.

Οι Ιταλοί λοιπόν θα διαμηνύουν σαφώς προς την Αθήνα ότι επιθυμούν να επενδύσουν στα ελληνικά ναυπηγεία, με την κατασκευή τουλάχιστον δύο κορβετών στην Ελευσίνα. Το… εγχείρημα προφανώς δεν είναι εύκολο, αν αναλογιστεί κανείς την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά ναυπηγεία, οι Ιταλοί ωστόσο, αλλά και οι Αμερικανοί με τους οποίους έχουν στενή συνεργασία εδώ και χρόνια, διαμηνύουν ότι μπορούν να αναζωογονήσουν την ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα, να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και να προσφέρουν στους Έλληνες την τεχνογνωσία για το κατασκευαστικό έργο.

Σαφέστατα οι ιταλικές κορβέτες κλάσης Doha είναι πανίσχυρες, μεγαλύτερες από τις γαλλικές Gowind και τις ολλανδικές Sigma 10514, όμως το Πολεμικό Ναυτικό έχει ξεκάθαρες ανάγκες και απαιτήσεις. Το γεγονός ειδικά του χρόνου παράδοσης των κορβετών παίζει καταλυτικό ρόλο, όπως επίσης και η τιμή, με τις ιταλικές να είναι ιδιαίτερα «αλμυρές», σε αντίθεση με τους Γάλλους και τους Ολλανδούς που προτείνουν επίσης εξαιρετικών δυνατοτήτων πλοία σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μία γαλλική κορβέτα κοστίζει 300 – 400 εκατομμύρια, ενώ οι ιταλικές είναι πολύ ακριβότερες.

Θυμίζουμε πως την περασμένη Παρασκευή έφτασε στο ελληνικό «Πεντάγωνο» και η πρόταση των Αμερικανών για τις φρεγάτες MMSC και την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού μας Ναυτικού. Η τιμή των 7 δισ. που ζητούν οι Αμερικανοί είναι προφανώς εξωπραγματική και απαγορευτική για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ ακόμα και τα 2 δισ. που ζητούν για να αναβαθμίσουν τις φρεγάτες κλάσης «ΥΔΡΑ», είναι τιμή αδιανόητη, αν σκεφτεί κανείς πως με 300 εκατομμύρια μπορούμε να πάρουμε ολοκαίνουργιες κορβέτες. Εκεί ακριβώς εστιάζει και το Πολεμικό Ναυτικό. Αφού υπάρχει οικονομική δυνατότητα για απόκτηση νέων πλοίων, δεν υπάρχει λόγος να ξοδευτούν δισεκατομμύρια για να αναβαθμιστούν τα παλιά. Βεβαίως και υπάρχει μέση λύση, με την αναβάθμιση έστω δύο φρεγατών ΜΕΚΟ, όμως και σε αυτή την περίπτωση οι Αμερικανοί πρέπει να ρίξουν κατακόρυφα τις τιμές τους.

Όσο για το πότε ενδέχεται να έχουμε εξελίξεις, στο Πολεμικό Ναυτικό θα επιθυμούσαν… χθες να έχει ληφθεί η όποια απόφαση για απόκτηση κορβετών. Πληροφορίες αναφέρουν πως εντός Ιανουαρίου ενδέχεται να έχουμε εξελίξεις, αν και δική μας εκτίμηση είναι πως οι διαδικασίες θα τρέξουν αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η ψήφιση των συμβάσεων για τις Belh@rra, δηλαδή τον ερχόμενο Μάρτιο.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here