Τα τσιπς προβληματίζουν όλο και περισσότερο

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ταλανίζεται όλο και περισσότερο από την έλλειψη ημιαγωγών και η Volkswagen βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν.

Του Γιάννη Σκουφή

Αν σας έλεγαν πριν από περίπου τρία χρόνια πως οι πωλήσεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο θα έπεφταν λόγω της πανδημίας, τι θα λέγατε; Λογικό, καθώς ο κόσμος αφενός φοβάται και αφετέρου έχει άλλες προτεραιότητες. Σύμφωνοι. Αν όμως σας έλεγαν πως θα σταματούσαν ολόκληρα εργοστάσια περιστασιακά να κατασκευάζουν αυτοκίνητα και πως θα υπήρχε πολύμηνη αναμονή λόγω έλλειψης τσιπς στην αγορά τι θα λέγατε;

Φυσικά, κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει μια τέτοια κατάσταση, μιας και τα προβλήματα που δημιουργούν στις γραμμές παραγωγής οι ελλείψεις σε τσιπς μετατοπίζεται στις μεταφορές τους με τα καράβια, στις παραδόσεις, στις προμήθειες άλλων ανταλλακτικών κ.α.. Και κάπως έτσι οι πελάτες περιμένουν πέντε, έξι, επτά ή και περισσότερους μήνες για να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο.

Ταυτόχρονα, η αύξηση των τιμών σε πρώτες ύλες έχει ανεβάσει όλο το κόστος παραγωγής και logistics με αποτέλεσμα οι τιμές των νέων μοντέλων να έχουν κυριολεκτικά εκτοξευθεί. Με μια γρήγορη ματιά στους τιμοκαταλόγους θα δείτε πως τα υπερ-μίνι έχουν «τσιμπήσει» από 1.000 έως και 2.000 ευρώ και τα κόμπακτ SUV με τη μεγάλη ζήτηση από 2.000 έως 4.000 ευρώ.

Τώρα, το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin επικαλείται μια εσωτερική πηγή της Volkswagen που λέει πως το πρόβλημα με την έλλειψη ημιαγωγών θα επεκταθεί μέχρι και το 2023. Μάλιστα, η VW εκτιμά πως οι πωλήσεις της θα πέσουν το 2023 στις 8 εκατομμύρια μονάδες από τις περίπου 9 εκατομμύρια που θα κλείσει η φετινή χρονιά.

Όπως γίνεται αντιληπτό μιλάμε για μια πολύ μεγάλη μείωση και ανάλογα θα επηρεαστούν και οι άλλοι κατασκευαστές. Οι οποίοι πιέζονται ακόμη περισσότερο από την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Και για να δούμε τι επιπτώσεις και τι συνέπειες θα έχει όλη αυτή η κατάσταση και πόσες χιλιάδες εργαζόμενοι θα χάσουν την δουλειά τους.

Χαρακτηριστικό είναι πως έρευνα που έγινε τον Σεπτέμβριο έδειξε πως η έλλειψη τσιπ κόστισε στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία 210 δισεκατομμύρια δολάρια και οδήγησε στην παραγωγή 7,7 εκατομμυρίων λιγότερων οχημάτων από την αρχική, χωρίς το θέμα με τα τσιπς, πρόβλεψη για το 2021.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here