Καρδιά: Ποιες τροφές προστατεύουν απο καρδιοπάθειες

Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή αποτελεί βασικό μέτρο πρόληψης κάθε ασθένειας. Συμπεριλαμβανομένων και αυτών στην καρδιά.

Εξασφαλίζοντας επαρκή πρόσληψη ωφέλιμων θρεπτικών συστατικών, μπορείτε να προστατευθείτε από χρόνια νοσήματα που υπονομεύουν την ποιότητα ζωής σας.

Δεδομένου ότι η καρδιοπάθεια αποτελεί την κυριότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως, οι προσπάθειές σας θα πρέπει να εστιάζονται στην πρόληψή της.

Θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν την καρδιά και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε

  • Ω3 λιπαρά οξέα: Από τη γενική κατηγορία των Ω3, ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται κυρίως το εικοσαπενταενοϊκό οξύ (ΕΡΑ), το εικοσιδυοεξαενοϊκό οξύ (DHA) και το α-λινολεϊκό οξύ (ALA). Αυτά τα οξέα προλαμβάνουν τις φλεγμονές και προστατεύουν από τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Πηγές: λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί και σπόροι, σπορέλαια.
  • Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο παίζει βασικό ρόλο στη μυϊκή λειτουργία, άρα και στην καρδιακή λειτουργία, αφού και η καρδιά είναι μυς του σώματος. Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με το μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος.  Πηγές: ξηροί καρποί και σπόροι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια.
  • Βιταμίνη D: Ο ανθρώπινος οργανισμός συνθέτει τη βιταμίνη D όταν το δέρμα εκτίθεται στον ήλιο, μπορούμε όμως να την πάρουμε και από ορισμένες τροφές. Η βιταμίνη συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στην πρόληψη της υπέρτασης και του εγκεφαλικού. Πηγές: ψάρι, μανιτάρια, αβγά.
  • Ψευδάργυρος: Όπως και τα Ω3 λιπαρά, ο ψευδάργυρος προλαμβάνει τις φλεγμονές στο σώμα. Τα οφέλη του είναι αξιοσημείωτα όσον αφορά τη στεφανιαία αρτηριοπάθεια και την καρδιακή λειτουργία γενικότερα. Πηγές: κολοκυθόσποροι (πασατέμπος), ξηροί καρποί και σπόροι, οστρακοειδή.
  • Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό και προστατεύει τα κύτταρα από τη φθορά. Επίσης, συμβάλλει στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL) και παράλληλα αυξάνει την «καλή» χοληστερόλη (HDL). Πηγές: μούρα, εσπεριδοειδή, μαϊντανός.
  • Βιταμίνη Ε: Η βιταμίνη Ε έχει αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλει στον έλεγχο της χοληστερόλης. Πηγές: αβοκάντο, ξηροί καρποί και σπόροι.
  • Σελήνιο: Τα χαμηλά επίπεδα σεληνίου στον οργανισμό έχουν συσχετιστεί με τον αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Πηγές: καρύδια Βραζιλίας, ψάρι και θαλασσινά.
  • Προβιοτικά: Φημίζονται κυρίως για την ευεργετική τους δράση στη λειτουργία του εντέρου, η οποία όμως επηρεάζει και την καρδιά.  Πηγές: γιαούρτι, κεφίρ, σουκρούτ (ξινό λάχανο).

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here