Κρούσματα σήμερα: Κοντά στις 27.000 οι σημερινές μολύνσεις

Μειωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες θα είναι τα σημερινά κρούσματα που θα ανακοινώσει ο ΕΟΔΥ

Αρκετά μειωμένα θα είναι τα σημερινά κρούσματα που θα ανακοινώσει ο ΕΟΔΥ, καθώς θα κυμανθούν ανάμεσα στις 25 με 27.000 μολύνσεις.

Το ενδιαφέρον όλων, βέβαια, στρέφεται και στους «σκληρούς» δείκτες. Ο αριθμός των θανάτων που ανακοινώνεται καθημερινά έχει αυξηθεί το τελευταίο 24ωρο, ενώ είναι ιδιαίτερα ανησυχητικός κι ο αριθμός των διασωληνωμένων.

Σημαντικός δείκτης για την πίεση που ασκείται στο Σύστημα Υγείας, ειδικότερα όσο εξαπλώνεται η μετάλλαξη Όμικρον στην κοινότητα, είναι κι αυτός των εισαγωγών. Ο μέσος όρος του τελευταίου επταημέρου έχει φτάσει στις 570 εισαγωγές, με τα νοσοκομεία να «στενάζουν» και πάλι…

Οδηγίες ΕΟΔΥ για σχολεία, κρούσματα και στενές επαφές

Συνοπτικό οδηγό εξέδωσε ο ΕΟΔΥ σχετικά με τα κρούσματα στα σχολεία και τις στενές επαφές.

Ο ΕΔΟΥ με τον οδηγό αυτό εξηγεί πώς γίνεται η προσέλευση στα σχολεία με αρνητικό αποτέλεσμα στους συστηματικούς προληπτικούς ελέγχους, αλλά και τι γίνεται αν υπάρξει κάποιο κρούσμα.

Παράλληλα, διευκρινίζει τι συμβαίνει με τις στενές επαφές ενός εργαστηριακά επιβεβαιωμένου κρούσματος.

Σύμφωνα με τον οδηγό που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΕΟΔΥ η προσέλευση στις σχολικές μονάδες θα γίνεται ως εξής:

Σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιo συμπτωματικό κρούσμα το πρωτόκολο που ακολουθείται έχει ως εξής:

Σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο ασυμπτωματικό κρούσμα το πρωτόκολο που ακολουθείται έχει ως εξής:

Αντιμετώπιση στενών επαφών εργαστηριακά επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19

Α. Σχολικές επαφές

  1. Συνεχίζουν τις σχολικές δραστηριότητες
  2. Υποβάλλονται σε συστηματικά τεστ

Πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό:

Παρέχεται 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST. Συνολικά διενεργούνται 3 ST σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα. Ειδικότερα, τις ημέρες 0-1, 3 και 5, μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

Ανεμβολίαστοι ή μη νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό:

Παρέχονται 2 RT και 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST των μαθητών και RT των εκπαιδευτικών/λοιπού προσωπικού. Συνολικά διενεργούνται καθημερινά τεστ σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα, ως εξής:

  • Μαθητές/τριες: τις ημέρες 0-1 και 5: RT και τις ημέρες 2,3 και 4: ST
  • Εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό: τις ημέρες 0-1, 2, 4 και 5: RT και την ημέρα 3: ST

Β. Ενδοοικογενειακές επαφές

Πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και μέλη του προσωπικού που είναι εμβολιασμένα και με την ενισχυτική δόση ή έχουν λάβει δύο δόσεις εμβολίου τους τελευταίους 6 μήνες ή έχουν λάβει μία δόση εμβολίου J&J τους τελευταίους 2 μήνες ή έχουν ιστορικό νόσησης το τελευταίο 3μηνο:

  • Συνεχίζουν τις σχολικές δραστηριότητες
  • Υποβάλλονται σε τεστ

Μαθητές/τριες: Παρέχεται 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST. Συνολικά διενεργούνται 3 ST σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα. Ειδικότερα, τις ημέρες 0-1, 3 και 5, μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

Εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό: υποβάλλονται σε RT ή PCR την 5η ημέρα μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

Ανεμβολίαστοι ή μη νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και μέλη του προσωπικού που είναι ανεμβολίαστα ή έχουν λάβει δύο δόσεις εμβολίου σε διάστημα άνω των 6 μηνών χωρίς ενισχυτική δόση ή έχουν λάβει μία δόση εμβολίου J&J σε διάστημα άνω των 2 μηνών, χωρίς ενισχυτική δόση ή χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 3μηνο:

  • Καραντίνα για 5 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα
  • Επιστροφή στο σχολείο με αρνητικό αποτέλεσμα σε ST οι μαθητές/τριες και RT ή PCR οι εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό που διενεργείται την 5η ημέρα

Σημείωση:

Για την ασφαλή επιστροφή συστήνεται αδιάλειπτη και ορθή χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (KN95, N95, FFP2 ή ισοδύναμης) ή διπλής μάσκας, έως την ολοκλήρωση τουλάχιστον 10 ημερών από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here