Μεγάλοι πονοκέφαλοι στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Τι είναι ένα αμερικανικό αυτοκίνητο. Ισως κάποιος σκεφτεί ένα Mastang που παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Κι’ όμως, όπως σημειώνει στο παραπάνω video ο Peter Campbell των Financial Times μόνο το 50% του οχήματος έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους πλέον παγκοσμιοποιημένους κλάδους. Εχει αναπτύξει ένα τεράστιο δίκτυο εργοστασίων ανά τον πλανήτη, το οποίο, όμως, τώρα απειλείται από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας.

Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Οι πωλήσεις επιβραδύνουν στις ΗΠΑ και οι καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά. Η General Motors σχεδιάζει να βάλει λουκέτο σε τέσσερα εργοστάσια για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος, ωστόσο, είναι η Κίνα. Για πολλές εταιρείες αντιστοιχεί στο 50% της κερδοφορίας τους. Μετά από τρεις δεκαετίες ανάπτυξης όμως, η κινεζική αγορά φρενάρει.

Αρκετές εταιρείες δεν συμμετέχουν στην φετινή έκθεση στο Ντιτρόιτ σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους. Αλλά και σε αυτούς που μετέχουν υπάρχει προβληματισμός. Τα τελευταία τριάντα χρόνια η αγορά είναι πολύ ώριμη δηλώνει ο Mark Wakefield της AlixPartners. Κινείται κυκλικά με αποκλίσεις 20-25% από την κορυφή ως το ναδίρ, εξηγεί. Δεν αναμένεται να είναι τώρα μεγαλύτερη η κάμψη, αλλά η συγκυρία είναι δύσκολη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να κάνουν τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Αυτός, καταλήγει, είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε πολλά νέα μοντέλα.

Περπατώντας στην έκθεση βλέπει κανείς πολλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Λίγα είναι τα ηλεκτροκίνητα. Αυτό προκαλεί ερωτήματα, δεδομένου ότι τα τελευταία είναι το μέλλον. Η απάντηση απλή: δεν μπορούν σήμερα να βγάλουν κέρδη από αυτά…

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here