Επτά συμβουλές για να κάνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας πιο ανθεκτικό

Για να αποφύγετε την πρόωρη απόσυρση του κινητήρα του αυτοκινήτου σας, απλώς ακολουθήστε μια απλή διαδικασία συντήρησης και υιοθετήσετε ορισμένες συμπεριφορές που θα σας εξοικονομήσουν πολλά χρήματα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα

Τις περισσότερες φορές, τα αυτοκίνητα δίνουν σαφή μηνύματα ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά και η «υγεία» τους εξαρτάται από την προσοχή που δείχνει ο ιδιοκτήτης τους. Δεν υπάρχει πραγματικά κάτι μαγικό για να συντηρήσετε σωστά το αυτοκίνητό σας. Μόνο κάποιες συμβουλές που θα πρέπει να ακολουθείτε κατά γράμμα για να το απολαύσετε χωρίς προβλήματα για πολλά χρόνια.

Οι κινητήρες ζουν περισσότερο αν ο ιδιοκτήτης είναι προσεκτικός. Πιο κάτω θα διαβάσετε απλές συμβουλές που θα δώσουν πολλά χρόνια ζωής στο αγαπημένο σας αυτοκίνητο.

Δείτε επτά χρήσιμες συμβουλές:

1) Ξεκινάτε πάντα με χαμηλή ταχύτητα όταν ο κινητήρας είναι κρύος

Κρατήστε τις στροφές κάτω από 1600 σ.α.λ. Κάντε τις αλλαγές των ταχυτήτων πριν τις 3.500 σ.α.λ. Αλλάζοντας ταχύτητα να επιταχύνετε πάντα προοδευτικά και όχι απότομα. Προσπαθήστε να μην υπερθερμαίνετε τον κινητήρα πριν φτάσετε στον τελικό προορισμό και πριν τον σβήσετε.

2) Κάντε σωστή προθέρμανση του κινητήρα του αυτοκίνητου σας

Πριν φύγετε το πρωί ή όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο, είναι απαραίτητο να προθερμάνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας μερικά λεπτά πριν ξεκινήσετε.

3) Αποφύγετε ξαφνικές επιταχύνσεις

Η απότομη επιτάχυνση είναι μια από τις πιο επιβλαβείς συνήθειες για τη ζωή του κινητήρα των αυτοκινήτων. Με τις απότομες επιταχύνσεις, υπερφορτώστε το σύστημα ψύξης, τον δίσκο και το πλατό, τα έμβολα αλλά και τους ιμάντες του κινητήρα.

4) Τα φίλτρα (αέρα και λαδιού) είναι φθηνά. Η επισκευή του κινητήρα είναι δαπανηρή

Η αναβολή αλλαγής στα δύο φίλτρα είναι η χειρότερη απόφαση που μπορείτε να πάρετε. Η αλλαγή και των δύο φίλτρων κάθε φορά που πηγαίνετε για σέρβις του αυτοκινήτου σας είναι απαραίτητη. Πριν το σέρβις, ίσως χρειαστείτε κάποια ανταλλακτικά που θα σας στοιχίσουν πολύ φθηνότερα αν τα παραγγείλετε τυχόν online από το www.antallaktikaonline.gr

5) Επιλέξτε το λάδι όπως επιλέγετε ένα καλό κρασί

Το κακό κρασί μας προκαλεί πονοκέφαλο. Τα λάδια αμφιβόλου προέλευσης προκαλούν «πονοκέφαλο» και στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας. Προτιμήστε τις νεότερες γενιές λαδιών, τουλάχιστον με την ένδειξη SL ως το κατώτατο απαιτούμενο επίπεδο για την συντήρηση του αυτοκινήτου.

6) Απαλλαγείτε από το υπερβολικό βάρος

Αφαιρέστε όλα τα άχρηστα αντικείμενα από ντουλαπάκια, πορτμπαγκάζ και τα πλαϊνά των θυρών του αυτοκινήτου σας για να μην «κουράζεται» ο κινητήρας με περιττό βάρος.

7) Χρησιμοποιήστε τον λεβιέ ταχυτήτων με σύνεση

Η πραγματοποίηση αλλαγών στα κόκκινα με μαθηματική ακρίβεια θα μειώσει τη διάρκεια ζωής όλων των εξαρτημάτων του αυτοκινήτου σας, αλλά περισσότερα του σασμάν και του κινητήρα σας. Φερθείτε του «τρυφερά» και με σεβασμό για να μην σας αφήσει στη μέση του δρόμου!

Η ιστορία του αυτοκινήτου και τα πρώτα οχήματα μαζικής παραγωγής

Αυτοκίνητο σύμφωνα με το wikipedia, ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα. Σύμφωνα με τους συνηθέστερους ορισμούς, τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται ώστε να κινούνται (ως επί το πλείστον) στους αυτοκινητόδρομους, να έχουν καθίσματα για ένα ως πέντε άτομα, έχουν συνήθως τέσσερις τροχούς και κατασκευάζονται κυρίως για τη μεταφορά ανθρώπων,αλλά και μερικές φορές για την μεταφορά διαφόρων πραγμάτων.

Το 2014 υπήρχαν 1,25 δισεκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 250 εκατομμύρια βρίσκονταν στις ΗΠΑ. Ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς, καθώς οι κάτοικοι των αναπτυσσόμενων κρατών σταδιακά αρχίζουν να αποκτούν επιβατικά αυτοκίνητα. Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, το 1986 ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων παγκοσμίως ήταν 500 εκατομμύρια και το 2011 έφτασε το 1 δισεκατομμύριο.

  • Την αρχή έκανε στην Γαλλία, το έτος 1769, ο Νικολά Κυνιό (Nicolas Jοseph Cugnot), δημιουργώντας το πρώτο αυτοκίνητο όχημα, ένα ατμοκινούμενο αμάξι, το fardier. Το ασταθές αυτό όχημα ανετράπη και χτύπησε σε ένα τοίχο, αποτελώντας έτσι και το πρώτο ατύχημα με αυτοκινούμενο όχημα στην ιστορία.
  • Το έτος 1770, ο Γερμανο-Αυστριακός εφευρέτης Ζίγκφριντ Μάρκους (Siegfried Marcus) συναρμολόγησε ένα αμαξίδιο. Το όχημα του Μάρκους έχει ήδη ξεπεράσει το μηχανικό κινητήρα του Κυνιό σε μηχανική ενέργεια.
  • Το έτος 1862, 92 χρόνια αργότερα, ο Ετιέν Λενουάρ (Étienne Lenoir) έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσης και ένα χρόνο αργότερα, το 1863 ο Λενουάρ πραγματοποίησε το 1ο ταξίδι στον κόσμο καλύπτοντας κυκλική διαδρομή 19,3 χλμ. με μέση ταχύτητα 6,4 χλμ/ώρα και ισχύ μόλις 0,5 ίππους.
  • Το έτος 1885 παρήχθη στη Γερμανία αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και καύσιμο τη βενζίνη, του Νικολάους Όττο (Nikolaus Otto) από τον Καρλ Μπεντς (Karl Benz). Ο Μπεντς κατέθεσε τα σχέδια αυτού του αυτοκινήτου στο Μάνχαϊμ (Mannheim) της Γερμανίας. Παρότι στον Μπεντς αποδόθηκε η εφεύρεση του αυτοκινήτου (κακώς αφού ο Λενουάρ το είχε εφεύρει), αρκετοί άλλοι Γερμανοί, Γάλλοι και άλλων εθνικοτήτων μηχανικοί προσπαθούσαν να κατασκευάσουν παρόμοια οχήματα την ίδια εποχή.
  • Το 1886 οι Γκότλιμπ Ντάιμλερ (Gottlieb Daimler) και Βίλχελμ Μάιμπαχ (Wilhelm Maybach) στην Στουτγκάρδη κατέθεσαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την μοτοσυκλέτα, κατασκευασμένη και δοκιμασμένη επίσης το 1885. Αργότερα,τα αυτοκίνητα εξελίχτηκαν και πλέον μπορούσαν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο.

Τα πρώτα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης

Αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης παράχθηκαν για πρώτη φορά στην Γερμανία από τον Καρλ Μπεντς (Κarl Benz) το 1885 – 1886 και τον Γκότλιμπ Νταίμλερ (Gotlieb Daimler) ανάμεσα στο 1886 και το 1889. Ο Μπεντς ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στα σχέδια ενός νέου κινητήρα το 1878. Στην αρχή επικεντρώθηκε στην κατασκευή ενός αξιόπιστου δίχρονου βενζινοκινητήρα, βασισμένος στα σχέδια του τετράχρονου κινητήρα του Όττο.

Τα σχέδια του Όττο απορρίφθηκαν, ενώ ο Μπεντς είχε έτοιμο τον κινητήρα του την Πρωτοχρονιά και πήρε άδεια ευρεσιτεχνίας το 1879. Ο Μπεντς κατασκεύασε τα πρώτα τρίκυκλα αυτοκίνητα το 1885 και πήρε άδεια ευρεσιτεχνίας από την πόλη του Μάνχαϊμ τον Ιανουάριο του 1886. Αυτό ήταν το πρώτο όχημα εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ως αυτοκίνητο και όχι ως μετατροπή μιας άμαξας ή ενός κάρου. Μεταξύ άλλων, ο Μπεντς εφηύρε ένα σύστημα ρύθμισης της ταχύτητας γνωστό ως επιταχυντή, την ανάφλεξη, χρησιμοποιώντας σπινθήρα από μπαταρία, τον αναφλεκτήρα (μπουζί), τον συμπλέκτη, το σύστημα επιλογής ταχυτήτων (κιβώτιο ταχυτήτων) και το ψυγείο νερού.

Κατασκεύασε βελτιωμένες εκδόσεις το 1886 και το 1887. Άρχισε την παραγωγή το 1888, την πρώτη παραγωγή αυτοκινήτου στην ιστορία, στηριζόμενος στην εταιρεία «Benz & Sie» που ο ίδιος είχε ιδρύσει. Η σύζυγος του Μπέρτα (Bertha) έκανε σημαντικές υποδείξεις για καινοτομίες, τις οποίες ο Μπεντς συμπεριέλαβε στο καινούργιο μοντέλο, το οποίο ήταν ακόμη τρίτροχο. Κατασκευάστηκαν 25 οχήματα μέχρι το 1893, οπότε και παρουσίασε το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο, το οποίο κινούνταν από έναν τετράχρονο κινητήρα, που είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Το ίδιο διάστημα, ο Εμίλ Ροζέ (Émile Roger) στη Γαλλία κατασκεύαζε κινητήρες του Μπεντς με την άδεια του σχεδιαστή, αρχίζοντας και την κατασκευή ολόκληρων αυτοκινήτων. Καθώς η Γαλλία της εποχής ήταν πιο προοδευτική, δέχτηκε πιο εύκολα τη νέα αυτή δημιουργία: περισσότερα οχήματα κατασκευάσθηκαν και πουλήθηκαν στην Γαλλία, παρά στην πατρίδα του εφευρέτη, την Γερμανία. Στη Γαλλία, επίσης, εμφανίζονται ακόμη οι κατασκευαστές Πανάρ και Λεβασόρ (Panhard & Levassor) και Αρμάν Πεζό (Armand Peugeot). Οι δύο πρώτοι κατασκεύασαν το όχημά τους το 1891 σε από κοινού εγχείρημα με τον Εντουάρ Σαραζέν (Édouard Sarazin), ο οποίος είχε τα δικαιώματα κατασκευής του κινητήρα Μπεντς στη Γαλλία και ακολούθησε ο Πεζό. Οι Πανάρ και Λεβασόρ ήταν οι δημιουργοί του πρώτου συστήματος μετάδοσης όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Το τοποθέτησαν στο μοντέλο Πανάρ του 1895. Ο Αρμάν Πεζό ήταν, παράλληλα, ο κατασκευαστής που κέρδισε τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτου στη Γαλλία το 1895.

Ένας ακόμη σταθμός στην ιστορία της αυτοκίνησης σημειώνεται το 1892

Είναι το έτος που ο Ρούντολφ Ντίζελ (Rudolf Diesel) κατασκευάζει τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο το πετρέλαιο. Αρχικά ο κινητήρας του δεν χρησιμοποιήθηκε στα αυτοκίνητα, καθώς ήταν αρκετά βαρύς, αλλά το 1898 κινητήρες ντίζελ χρησιμοποιούνταν σε εργοστάσια, για να κινούν αντλίες σε υδρευτικά και αρδευτικά δίκτυα, σε θαλάσσια οχήματα κτλ. Με τη συνεχή βελτίωσή του, ο κινητήρας ντίζελ άρχισε να χρησιμοποιείται σε φορτηγά αυτοκίνητα και, αργότερα, σε λεωφορεία.

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίστηκε και διαδόθηκε και σε άλλες χώρες

Το 1891 τα πρώτα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ κατασκευάσθηκαν από τον Τζον Λάμπερτ {John Lambert). Ήταν τρίτροχα με οροφή δανεισμένη – ως κατασκευή – από τις άμαξες, ενώ το 1895 ο ίδιος παρουσίασε και τετράτροχη έκδοση. Η κατασκευή παρέμεινε σε επίπεδο βιοτεχνίας, όταν οι αδελφοί Τσαρλς και Φρανκ Ντάρια (Duryea), μετά την πρώτη κατασκευή και επιτυχείς δοκιμές του δικού τους οχήματος (1893), ίδρυσαν την εταιρεία «Duryea Motor Wagon Company» το 1896.[1] Αυτή ήταν η πρώτη εταιρεία βιομηχανικής κατασκευής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ενώ ο Φρανκ, οδηγώντας το δικό τους αυτοκίνητο, ήταν ο νικητής του πρώτου αγώνα αυτοκινήτου στις ΗΠΑ το 1895.[2]

Η κατασκευή αυτοκινήτων αυξανόταν με ταχείς ρυθμούς, ωστόσο το υψηλό κόστος και οι δυσκολίες ένταξης του στην πραγματικότητα της εποχής, δεν επέτρεπαν ακόμη τη διάδοση του προϊόντος στις ευρείες λαϊκές μάζες, μολονότι είχε αρχίσει η κατασκευή του σε βιομηχανική κλίμακα από τον Ράνσομ Ολντς (Ransome E. Olds) και την εταιρεία του το 1897. Ωστόσο, το κόστος παρέμενε πάντα πρόβλημα. Αυτό ίσχυε μέχρι το 1908, οπότε και σημειώνεται ο πρώτος μεγάλος σταθμός στην ιστορία του αυτοκινήτου: Ο Χένρι Φορντ (Henry Ford), έχοντας δημιουργήσει από το 1903 τη δική του ομώνυμη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, πήρε μια σημαντική απόφαση: Να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο, που ο μέσος πολίτης θα μπορούσε να αποκτήσει και να χρησιμοποιήσει σε καθημερινή βάση. Το 1908 παράγεται και διοχετεύεται στην αγορά το αυτοκίνητο – ιστορικός σταθμός της αυτοκίνησης: Είναι το Ford Model T, το οποίο στοίχιζε μόλις 950 δολάρια. Το όχημα έγινε ανάρπαστο, ενώ η τιμή του μειωνόταν συνεχώς. Στα 19 χρόνια που παρέμεινε στην αγορά (έως το 1927) πουλήθηκαν 15.500.000 αντίτυπα, ενώ η τιμή του ως τότε είχε πέσει στα 280 δολάρια. Το Model T είναι το δεύτερο σε αριθμό πωληθέντων τεμαχίων αυτοκίνητο στον κόσμο. Ο Φορντ πέτυχε αυτό το εγχείρημα οργανώνοντας την κατασκευή σε γραμμή παραγωγής και καθετοποιώντας την εταιρεία του.

Καύσιμα και τεχνολογίες

Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα χρησιμοποιούν ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ, τα οποία προκαλούν μόλυνση της ατμόσφαιρας (κυρίως η βενζίνη) και κατηγορούνται ότι συμβάλλουν και στην κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, καθώς στα καυσαέρια περιέχονται διοξείδιο του άνθρακα, μονοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου, του θείου και στερεά μικροσωματίδια.

Γίνονται, επίσης, σημαντικές προσπάθειες για την κατασκευή αυτοκινήτων οχημάτων με ηλεκτροκίνηση, ενώ ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο τα λεγόμενα «υβριδικά αυτοκίνητα», τα οποία διαθέτουν και τα δύο είδη κίνησης, δηλαδή τόσο με υγρά καύσιμα όσο και με ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, έχουν κατασκευαστεί αυτοκίνητα που κινούνται με ηλιακή ενέργεια, καθώς διαθέτουν φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή για να μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική και στη συνέχεια σε κινητική. Έτσι θα περιοριστεί το περιβαλλοντικό πρόβλημα των αυτοκινήτων, με λιγότερους ρύπους.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η νουμερο 2 οδηγια ειναι παντελως λαθος. Ερχεταισε συγκρουση με την #1.
    Η μηχανη προθερμαινεται ξεκινωντας αργα και οδηγωντας ενα-δυο χιλιομετρα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here