Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Οι επιστήμονες σταματούν τη βλάβη των ιστών

Τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα έχουν ελαττωματικό μηχανισμό στο ανοσοποιητικό τους σύστημα. Η επιδιόρθωση θα μπορούσε να σταματήσει τη φλεγμονή και τη βλάβη των ιστών που προκαλεί η ασθένεια στον αρθρικό ιστό που ευθυγραμμίζει και προστατεύει τις αρθρώσεις.

Οι επιστήμονες ενδέχεται σύντομα να μπορούν να σταματούν τη ρευματοειδή αρθρίτιδα στους ανθρώπους. Αυτά ήταν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ στην Καλιφόρνια, αφού κατέδειξαν πώς μια πειραματική ένωση ήταν σε θέση να αποκαταστήσει τον ελαττωματικό μηχανισμό σε ένα μοντέλο ποντικού ρευματοειδούς αρθρίτιδας (RA) .

Μια μελέτη που εμφανίζεται τώρα στο περιοδικό Nature Immunology αναφέρει πώς οι ερευνητές αναγνώρισαν το σφάλμα στα βοηθητικά Τ κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και πώς αλλάζει τη συμπεριφορά τους. Η κα Cornelia M. Weyand, επικεφαλής της ανοσολογίας και της ρευματολογίας, είναι ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης.

Αυτή και οι συνεργάτες της εξηγούν ότι μόλις τα ελαττωματικά Τ βοηθητικά κύτταρα εισέλθουν στον αρθρικό ιστό, καλούν επιθετικά κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και πυροδοτούν φλεγμονή και καταστροφή κανονικών αρθρικών κυττάρων. Διεξήγαγαν δοκιμές σε ποντίκια με μοσχεύματα ανθρώπινου αρθρικού ιστού που είχαν φλεγμονή μετά από ενέσεις βοηθητικών Τ κυττάρων από ανθρώπους με ΡΑ.

Η πειραματική ένωση έκλεισε τον ελαττωματικό μηχανισμό στα ανθρώπινα βοηθητικά κύτταρα Τ και μείωσε τα φλεγμονώδη αποτελέσματα τους στους ποντικούς. Η ομάδα ελπίζει να ξεκινήσει σύντομα κλινικές μελέτες για τον άνθρωπο ή ένα από τα παράγωγά του.