Holger Linkweiler: Μας ενδιαφέρει το 30% του Ελ. Βενιζέλος


Ως ψήφο εμπιστοσύνης προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά την ελληνική οικονομία χαρακτηρίζει την ολοκλήρωση της 20ετούς επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης ο Holger Linkweiler, αντιπρόεδρος του δ.σ. του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και γενικός διευθυντής (managing director) των εταιρειών AviAlliance και AviAlliance Capital.

Σε συνέντευξή του στο Capital.gr, o Linkweiler αναφέρει ότι η επέκταση της σύμβασης εξασφαλίζει πως το “Ελ. Βενιζέλος”, ένα υποδειγματικό και συνεχώς αναπτυσσόμενο έργο, θα παραμείνει σε τροχιά σταθερότητας και πιστό στο ίδιο όραμα.

Αναφέρεται ακόμη στις επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν στο αεροδρόμιο Σπάτων και σημειώνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, που αναμένεται να τεθεί προς πώληση.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Δελεβέγκο

Ποια είναι η AviAlliance της οποίας προΐσταστε και ποια είναι η φιλοσοφία της PSP Investments;

Η AviAlliance είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς επενδυτές και διαχειριστές αεροδρομίων παγκοσμίως. Η εταιρεία έχει χτίσει βήμα προς βήμα την ικανότητα και τη γνώση της γύρω από τα αεροδρόμια, με ένα ελκυστικό και ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πέντε αεροδρόμια στην Αθήνα, τη Βουδαπέστη, το Ντίσελντορφ, το Αμβούργο και το Σαν Χουάν (Πουέρτο Ρίκο). Με στόχο την ανάπτυξη αεροδρομίων που είναι ταυτόχρονα αποδοτικές, ανεξάρτητες και φιλικές προς τους επιβάτες επιχειρήσεις, εστιάζουμε στη συνεχή βελτίωση των επιχειρηματικών και επιχειρησιακών διαδικασιών και την καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων δομών και δυνατοτήτων. Κλειδί για την επιτυχία μας είναι η εμπιστοσύνη σε εγχώρια διοίκηση και ομάδα στα αεροδρόμια μας καθώς είναι ζωτικής σημασίας να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους που έχουν άριστη γνώση όχι μόνο του κλάδου των αεροδρομίων αλλά και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων.

Tο 2013, η AviAlliance πέρασε στην ιδιοκτησία της PSP Investments, έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές συνταξιοδοτικών κεφαλαίων του Καναδά, με καθαρά περιουσιακά στοιχεία το Σεπτέμβριο του 2018, 158,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων Καναδά (105.8€ εκ). Η PSP είναι ένα fund με πολύ μακροπρόθεσμο ορίζοντα στο σχεδιασμό και τις επενδύσεις, μια φιλοσοφία την οποία ασπάζονται και οι δύο πλευρές.

Ένας σημαντικός παράγοντας που κάνει την PSP Investments να ξεχωρίζει, είναι η ισχυρή πεποίθηση ότι οι καλά διοικούμενες εταιρείες που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα έχουν μακροπρόθεσμα μεγαλύτερες πιθανότητες ευημερίας. Για το λόγο αυτό, ως μακροπρόθεσμος επενδυτής, ενσωματώνει αυστηρά περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβερνητικά κριτήρια στις αξιολογήσεις και στη λήψη αποφάσεων, επιλέγοντας να στηρίξει και να επενδύσει σε οργανισμούς που εφαρμόζουν βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές.

Τι σηματοδοτεί για το Αεροδρόμιο Αθηνών η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για 20 έτη;

Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να αναφέρω ότι επρόκειτο για μία μακρά και απαιτητική διαδικασία, την οποία έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, ως ψήφο εμπιστοσύνης προς το ίδιο το αεροδρόμιο αλλά και τις δυνατότητες και την προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Συνεργαστήκαμε στενά με το ελληνικό δημόσιο ακόμα και σε δύσκολες περιόδους, όταν πολλοί γύρω μας μας επέλεγαν να αποεπενδύσουν. Τώρα, που η χώρα βρίσκεται στον δρόμο προς την ανάκαμψη και την ανάπτυξη, βρισκόμαστε ακόμη εδώ. Μέσα από τη συνεπή στρατηγική, την επιμονή και την εμπιστοσύνη μας στη διοίκηση του οργανισμού, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις της οικονομικής κρίσης και να βρεθούμε σε πιο επιτυχημένα χρόνια.

Ως αποτέλεσμα, ανάμεσα σε πολλές ακόμη διακρίσεις, ο ΔΑΑ ψηφίστηκε το 2018 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αεροδρομίων ως το καλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη στην κατηγορία αεροδρομίων με επιβατική κίνηση 15-25 εκ. στην ικανοποίηση των επιβατών. Επίσης, αναγνωρίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Αερομεταφορών (IATA), με την απονομή του Fast Travel ‘Gold Status’ και τέλος κατέγραψε απόδοση ρεκόρ στην επιβατική κίνηση, με περισσότερος από 24 εκ. επιβάτες το 2018.

Η επέκταση της σύμβασης εξασφαλίζει πως αυτό τo υποδειγματικό και συνεχώς αναπτυσσόμενο έργο, θα παραμείνει σε τροχιά σταθερότητας και πιστό στο ίδιο όραμα. Επίσης, θα επιτρέψει σε όλες τις πλευρές να προχωρήσουμε σε ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, να συνδυάσουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας και να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα στο αεροδρόμιο, στην πόλη της Αθήνας και στον ελληνικό τουρισμό γενικότερα.

Τι είδους επενδύσεις σχεδιάζει να υλοποιήσει ο Αερολιμένας;

Τα αεροδρόμια είναι ζωντανοί οργανισμοί, σε μία συνεχή διαδικασία εξέλιξης. Οι υπάρχουσες υποδομές συχνά αναδιαμορφώνονται προκειμένου να ικανοποιούν τη λειτουργικότητα, τις ανάγκες χωρητικότητας, τις εμπορικές ανάγκες, όπως έγινε με την πρόσφατα ολοκληρωμένη λειτουργική και εμπορική αναβάθμιση των περιοχών των τερματικών σταθμών. Η επέκταση των υποδομών και η βελτιστοποίηση της λειτουργίας τους θα παραμείνουν τα στοιχεία – κλειδιά και τα επόμενα χρόνια, ενώ το αεροδρόμιο συνεχίζει να αναπτύσσεται.

Ταυτόχρονα, οι νέες τεχνολογίες, η καινοτομία και οι καλύτερες νέες πρακτικές, που συνεισφέρουν στην καλύτερη εμπειρία του επιβάτη, στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της κίνησης παραμένουν πάντα προτεραιότητες.

Είναι εξίσου σημαντικό πως το αεροδρόμιο θα συνεχίζει να εκκινεί και να συμμετέχει σε συνέργειες που στηρίζουν την τοπική κοινωνία, τον πολιτισμό και προάγουν την Αθήνα ως προορισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, το αεροδρόμιο θα συνεχίσει να συνεργάζεται με φορείς όπως o ΣΕΤΕ, η Aegean ο Δήμος Αθηναίων, όπως στην περίπτωση της πρωτοβουλίας “This is Athens & Partners”.

Πώς αξιολογείτε τις προοπτικές του ΔΑΑ ως πυλώνα του ελληνικού τουρισμού;

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών είναι το πρώτο σημείο αναφοράς για τον ταξιδιώτη που επισκέπτεται την Αθήνα και την Ελλάδα. Είναι περήφανος πρόξενος της πόλης της Αθήνας και θα συνεχίσει να επιτελεί αυτό το έργο με επιτυχία. Πρόκειται επίσης και για έναν πολύ σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας καθώς έχει συνεισφορά στην απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και την κοινωνία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Τα τελευταία χρόνια, καταγράφει ρεκόρ επιβατικής κίνησης μέσα από την πολύ υψηλή αύξηση των διεθνών αφίξεων. Αυτή είναι μια δυναμική η οποία πρέπει να διατηρηθεί.

Η AviAlliance έχει παράδοση στην μετατροπή των αεροδρομίων σε οικονομικά κέντρα. Ποιος είναι ο στόχος σας για το ΔΑΑ;

Τα αεροδρόμια οφείλουν να αναπτύσσονται σε αρμονία με τις ανάγκες του προορισμού που εξυπηρετούν, καθώς αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούνται. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εστιάζει στο να παράγει αξία και να συμβάλλει στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της πόλης και της χώρας. Ένας βασικός πυλώνας που θα αποτελέσει καταλύτη στην ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού είναι να ενισχυθεί περαιτέρω η δεδομένη δημοφιλία της πόλης και της χώρας ως προορισμών. Όπως ανέφερα και νωρίτερα, η PSP η AviAlliance πιστεύουν πως ο καλύτερος τρόπος να προσφέρεις αξία και να δημιουργήσεις αεροδρόμια υψηλών επιδόσεων, είναι να σκέφτεσαι και επενδύεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Αυτή ακριβώς είναι η θέση στην οποία βρισκόμαστε τώρα.

Θα υπάρξει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 30% του ΔΑΑ;

Ναι, μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε την επένδυσή μας στην Αθήνα. Παράλληλα με την εμπιστοσύνη μας στη δυναμική της Αθήνας και της Ελλάδας, πρόκειται για ένα αεροδρόμιο στο οποίο πιστεύουμε και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. Αυτή η επιλογή θα μας προσφέρει ένα ακόμα πιο σταθερό πλαίσιο και τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε περισσότερες κινήσεις βελτίωσης στο μέλλον.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ