Με φόντο τις αντιφατικές τοποθετήσεις και την αμφιλεγόμενη παρουσία του Χρήστου Παπαδημητρίου, η παραίτησή του από την προεδρία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανοίγει τον δρόμο για ανασυγκρότηση στον κρίσιμο οργανισμό, την ώρα που η κυβέρνηση προχωρά σε σημαντικές παρεμβάσεις και στην ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Η αποχώρηση του Χρήστου Παπαδημητρίου από την ηγεσία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έρχεται ως αποτέλεσμα μιας περιόδου έντονης αμφισβήτησης και δημόσιων παλινωδιών, που προκάλεσαν τριγμούς στο κύρος του οργανισμού και ανησυχία για την εμπιστοσύνη των πολιτών. Παρά το γεγονός ότι το Μέγαρο Μαξίμου δεν επιδίωξε άμεσα την παραίτησή του, σεβόμενο τον ανεξάρτητο χαρακτήρα του οργανισμού, η πίεση αυξήθηκε μέσα από στοχευμένες δημόσιες παρεμβάσεις κορυφαίων κυβερνητικών στελεχών.
Ο υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνεργασία με τον νέο πρόεδρο, Γιώργο Δριτσάκο, δρομολογεί πλέον μια νέα εποχή για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια και τη διερεύνηση της περιβόητης υπόθεσης της «πυρόσφαιρας». Ήδη, έχει ζητηθεί από διεθνώς αναγνωρισμένα πανεπιστήμια να αναλάβουν μελέτη για τα αίτια του φαινομένου, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για την αποσαφήνιση των όρων συνεργασίας με τα πανεπιστήμια της Γάνδης και της Πίζας.
Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
Την ίδια ώρα, στο μικροσκόπιο του υπουργείου Μεταφορών μπαίνει και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία αναμένεται να ενισχυθεί με νέο ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, προκειμένου να διασφαλίσει αποτελεσματικό έλεγχο στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η νέα διοίκηση θα έχει στη διάθεσή της τα απαραίτητα μέσα για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου, ενώ σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή ένα ευέλικτο σύστημα προσλήψεων για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων με εξειδικευμένο προσωπικό.
Οι εξελίξεις αυτές σηματοδοτούν μια αποφασιστική προσπάθεια αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, μέσα από οργανωτικές αλλαγές και ενίσχυση της διαφάνειας και της αξιοπιστίας των αρμόδιων φορέων.

