Συνάντηση Μητσοτάκη με πρόεδρο του Παναμά: Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν

0

Όσα συζητήθηκαν στη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου

Συνάντηση με τον πρόεδρο του Παναμά, Χοσέ Ραούλ Μουλίνο είχε την Τρίτη 2 Ιουνίου 2026, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου επί τάπητος τέθηκαν οι διεθνείς εξελίξεις και οι προοπτικές ενίσχυσης και εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα του Μεγάρου Μαξίμου, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα του τουρισμού και στις δυνατότητες αύξησης του τουριστικού ρεύματος μεταξύ των δύο χωρών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν επίσης οι προτεραιότητες των δύο χωρών στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την περίοδο 2025-2026, με έμφαση στο κοινό ενδιαφέρον για τη θαλάσσια ασφάλεια και το ελεύθερο εμπόριο. Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την ανάγκη διασφάλισης της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ.

Έγινε επίσης ανταλλαγή απόψεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε την ανάγκη για έναν οδικό χάρτη ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο, ώστε να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην περιβαλλοντική ευαισθησία και την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας. Τόνισε ότι είναι σημαντικό το κόστος των σχετικών αποφάσεων να μην επιβαρύνει τελικά τους καταναλωτές.

26-06-020044dpn2707.jpg

Στιγμιότυπο από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Παναμά

© Dimitris Papamitsos / All Rights Reserved

Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν

Παρουσία των δύο ηγετών υπογράφηκαν οι παρακάτω συμφωνίες:

  • Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των Υπουργείων Εξωτερικών της Ελλάδας και του Παναμά για την εγκαθίδρυση μηχανισμού πολιτικών διαβουλεύσεων, ανάμεσα στους δύο Υπουργούς Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη και Javier E. Martínez-Acha Vásquez.
  • Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των δύο κυβερνήσεων για συνεργασία στον τομέα του τουρισμού, ανάμεσα στην Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και την Γενική Διοικήτρια της Αρχής Τουρισμού της Δημοκρατίας του Παναμά, Gloria de León Zubieta.

Ο διάλογος που είχαν

Κατά την έναρξη της συνάντησης, ο Πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος του Παναμά είχαν τον ακόλουθο διάλογο (ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά):

Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι χαρά μου, κ. Πρόεδρε, που σας καλωσορίζω. Χαίρομαι ιδιαίτερα που διαπιστώνω ότι οι διμερείς μας σχέσεις γίνονται όλο και πιο στενές. Με χαροποιεί το γεγονός ότι επιτέλους ανοίξαμε πρεσβεία στον Παναμά, ότι βελτιώνουμε το διμερές εμπόριό μας και συνεργαζόμαστε στενά σε θέματα ελευθερίας της ναυσιπλοΐας και ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών, που αποτελεί τομέα κοινού ενδιαφέροντος για τις δύο χώρες μας.

26-06-020028dpc9293.jpg

Στιγμιότυπο από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Παναμά

© Dimitris Papamitsos / All Rights Reserved

Με χαροποίησε ιδιαίτερα η παρουσία σας χθες στην έκθεση «Ποσειδώνια», η οποία, όπως είδατε, είναι η μεγαλύτερη έκθεση αφιερωμένη στον ναυτιλιακό τομέα. Και πάλι, καλωσήρθατε.

26-06-020001dpc9022.jpg

Στιγμιότυπο από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο του Παναμά

© Dimitris Papamitsos / All Rights Reserved

José Raúl Mulino: Σας ευχαριστώ πολύ. Εκτιμώ ιδιαίτερα τον χρόνο που διαθέτετε, δεδομένου ότι έχετε «βαρύ» πρόγραμμα. Για εμένα, για όλη την αντιπροσωπεία που με συνοδεύει και για την κυβέρνηση, αποτελεί μεγάλη ευκαιρία το γεγονός ότι σας έχουμε ως έναν από τους αξιόπιστους εταίρους μας, ειδικά στις δράσεις που αναλαμβάνουμε από κοινού.


Πηγή

Αρκούδα επιτέθηκε σε μαντρί στο Λιβαδερό Σερβίων – Μεγάλες καταστροφές, νεκρά 15 πρόβατα

0

Σε απόγνωση οι κτηνοτρόφοι από την επίθεση της αρκούδας

Αντιμέτωποι με εικόνες καταστροφής βρέθηκαν το πρωί της Τρίτης (2/6) δύο κτηνοτρόφοι στο Λιβαδερό Σερβίων, μόλις έφτασαν στην κτηνοτροφική τους μονάδα, περίπου 8 χιλιόμετρα από το χωριό. Αρκούδα επιτέθηκε στο μαντρί και διέλυσε σχεδόν τα πάντα.

Όπως αναφέρει το kozanimedia.gr, η επίθεση σημειώθηκε νυχτερινές ώρες με θλιβερό απολογισμό 15 νεκρά αιγοπρόβατα, άλλα σοβαρά τραυματισμένα καθώς επίσης και σοβαρές υλικές ζημιές στην κτηνοτροφική μονάδα που σχεδόν διαλύθηκε.

arkouda.jpg

Οι κτηνοτρόφοι, που πρόκεται για πατέρα και γιο, απευθύνθηκαν στον ΕΛΓΑ, κλιμάκιο του οποίου αναμένεται να φτάσει αύριο, Τετάρτη, στο Λιβαδερό, για να καταγράψει τις ζημιές στο ζωϊκό κεφάλαιο.

arkouda1.jpg


Πηγή

Αμετακίνητος ο Ράμα για το τουριστικό θέρετρο και τα επεισόδια στη Σβέρνιτσα – Αιχμές Κόστα

0

Τάζει αποζημιώσεις σε όσους γίνεται καταπάτηση και αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ της επένδυσης του γαμπρού Ερντογάν -αντιδράσεις από ακτιβιστές και κατοίκους που κάνουν λόγο για παραβίαση περιουσιακών δικαιωμάτων και περιβαλλοντική επιβάρυνση

Η επένδυση για το τουριστικό θέρετρο-μαμούθ από τον γαμπρό του Τραμπ σε μία ευαίσθητη οικολογική-περιβαλλοντολογική ζώνη στη Σβέρνιτσα «δεν πρόκειται να σταματήσει όσο ο ίδιος βρίσκεται στο συγκεκριμένο αξίωμα», τόνισε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα, σε κοινές δηλώσεις μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα, στα Τίρανα.

Μάλιστα, έκανε εκ νέου λόγο για πολιτικά κίνητρα των επικριτών, λέγοντας ότι «ορισμένοι από αυτούς που πολεμούν την επένδυση θα ήθελαν πολύ να έχουν αυτούς τους επενδυτές στο πλευρό τους».

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε σχέδιο δημιουργίας τουριστικού θερέτρου σε περιβαλλοντικά ευαίσθητη ζώνη στη Σβέρνιτσα, το οποίο έχει προκαλέσει α

Αν και εμφανίστηκε διατεθειμένος να συζητήσει με τους διαμαρτυρόμενους, απέρριψε «να δεχθεί τη λογική της ακύρωσης».

Αναφορικά με το ζήτημα της ιδιοκτησίας που εγείρεται και από μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας στην Αλβανία, ο Αλβανός πρωθυπουργός τους παρέπεμψε στην έρευνα εισαγγελία κατά της διαφθοράς (SPAK).

«Αν αποδειχθεί ότι υπάρχουν προβλήματα στην αρχική ιδιοκτησία, τότε οι πραγματικοί δικαιούχοι μπορούν να αποζημιωθούν» επισήμανε, ενώ έσπευσε να ισχυριστεί ότι οι σημερινοί επενδυτές απέκτησαν τη γη νόμιμα. «Τα κεφάλαιά τους έχουν ελεγχθεί, δεν υπάρχουν ενδείξεις παράνομου χρήματος και, επομένως, η επένδυση δεν πρέπει να παγώσει» τόνισε.

Μάλιστα υπερθεμάτισε των επενδύσεων στον τουρισμό. Αν θέλεις οικονομία της αγοράς και όχι κομμουνισμό, τότε χρειάζεσαι και ξένες επενδύσεις, υπογράμμισε και υπερασπίστηκε το αλβανικό μοντέλο ανάπτυξης, που βασίζεται στο «λιγότεροι τουρίστες – περισσότερα χρήματα». Το ζητούμενο δεν είναι πόσοι τουρίστες έρχονται, αλλά πόσα χρήματα αφήνουν, είπε και έδωσε το παράδειγμα ότι 1.000 τουρίστες που ξοδεύουν 100 ευρώ την ημέρα, ισούται με 100.000 ευρώ, ενώ 100 τουρίστες που ξοδεύουν 2.000 ευρώ την ημέρα, ισούται με 200.000 ευρώ.

Εφτασε να επικαλεστεί μεγάλο πολυτελές θέρετρο στην Ελλάδα ως πρότυπο για την τουριστική ανάπτυξη της Αλβανίας, το Costa Navarino. Υποστήριξε ότι οι περισσότεροι Έλληνες δεν μένουν σε αυτή το θέρετρο, αλλά πολλοί Έλληνες ζουν από αυτό. «Η αξία ενός πολυτελούς θερέτρου δεν βρίσκεται στο αν μπορεί να πληρώσει κάποιος ένα δωμάτιο εκεί, αλλά στο ότι δημιουργεί εισόδημα για εργαζόμενους, αγρότες, ψαράδες, οδηγούς, προμηθευτές, μικρές τοπικές επιχειρήσεις, και τελικά δημόσια έσοδα» επισήμανε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα υπογράμμισε ότι η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας προϋποθέτει πλήρη ευθυγράμμιση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, ιδιαίτερα στον τομέα του περιβάλλοντος και του κράτους δικαίου.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Ευρώπης εκτίμησε ότι η Αλβανία αναμένεται να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του περιβάλλοντος.

«Κατά τη διαδικασία ένταξης, η Αλβανία αναμένεται να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του περιβάλλοντος. Δεν μπορώ να μιλήσω για ένα συγκεκριμένο έργο… Αυτό που είναι σημαντικό είναι η εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην Αλβανία», είπε.

Ωστόσο, απέφυγε να σχολιάσει το σχέδιο της αλβανικής κυβέρνησης να δημιουργήσει τουριστικό θέρετρο σε μία ευαίσθητη οικολογική-περιβαλλοντολογική ζώνη στη Σβέρνιτσα, καθώς για τα επεισόδια βίας που διαδραματίστηκαν κατά τη διαμαρτυρία ακτιβιστών, αλλά και πολιτών που βλέπουν τα περιουσιακά τους δικαιώματα να καταπατώνται.

«Δεν μπορώ να σχολιάσω μια συγκεκριμένη περίπτωση, ένα συγκεκριμένο έργο, αλλά σίγουρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή με τις αλβανικές αρχές, ακούει την κοινωνία των πολιτών και αν υπάρχει οποιοσδήποτε λόγος για σχολιασμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα σχολιάσει. Αυτή είναι η κανονική διαδικασία. Επειδή δεν πρόκειται μόνο για τη μετάφραση του ευρωπαϊκού κεκτημένου στα αλβανικά, αλλά και για την εφαρμογή στην Αλβανία του ευρωπαϊκού κεκτημένου σχετικά με το περιβάλλον και όλους τους διαφορετικούς τομείς» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η αναφορά αυτή του Κόστα προκάλεσε την παρέμβαση Ράμα. Ανέφερε ότι σε αυτό το στάδιο δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που η κυβέρνηση να οφείλει να δημοσιοποιήσει, επειδή οι επαφές μεταξύ επενδυτών και ιδιοκτητών γης είναι ιδιωτικές συναλλαγές.

Όπως προσέθεσε, το έργο βρίσκεται ακόμη σε φάση συζητήσεων και προετοιμασίας. «Η διαφάνεια ξεκινά από το σημείο όπου το έργο εισέρχεται στο στάδιο της υιοθέτησης μετά την έγκρισή του», δήλωσε.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης της Αλβανίας, η ενίσχυση του κράτους δικαίου, η καταπολέμηση της διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος παραμένουν μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων της χώρας. Αυτά τα ζητήματα επισημάνθηκαν επίσης από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Αντόνιο Κόστα, κατά την επίσκεψή του στα Τίρανα, όπου ζήτησε την επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων και την ενίσχυση των δημοκρατικών θεσμών.

«Το κράτος δικαίου και η διατήρηση μιας ανεξάρτητης και υπεύθυνης δικαστικής εξουσίας είναι τα κύρια θεμέλια για την ένταξη στην ΕΕ. Σας ενθαρρύνω να επιταχύνετε τις προσπάθειές σας στην καταπολέμηση της διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος», προέτρεψε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι έτοιμη να κλείσει τα 3 πρώτα κεφάλαια των διαπραγματεύσεων με την Αλβανία. Οι Βρυξέλλες απέστειλαν την πρόταση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο μόλις χθες. Η είδηση ​​ανακοινώθηκε στα Τίρανα από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Ράμα.

Η Αλβανία, η οποία μόλις πριν από λίγες ημέρες έλαβε την αξιολόγηση των κρατών μελών για τα ενδιάμεσα ορόσημα, στοχεύει να κλείσει 10 κεφάλαια διαπραγμάτευσης έως το 2026.

Τα Τίρανα ήταν ο δεύτερος σταθμός της περιοδείας Κόστα στα Βαλκάνια. Μετά τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και τα Τίρανα, ο επόμενος σταθμός της βαλκανικής περιοδείας του Προέδρου του Συμβουλίου της Ευρώπης, Αντόνιο Κόστα είναι τα Σκόπια.


Πηγή

Διπλό πλήγμα του Ιράν στον Περσικό κόλπο: Χτύπησε με πύραυλο και drone πλοίο ιταλικών συμφερόντων

0

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Mediterranean Shipping Company (MSC) από τη Γενεύη, το πλοίο χτυπήθηκε από δύο βλήματα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας απόπλου

Η πολεμική σύγκρουση στον Κόλπο χτύπησε την πόρτα του ιρακινού λιμανιού στο Ουμ Κασρ, αποδεικνύοντας ότι η κρίση ξεφεύγει πλέον από τα όρια των Στενών του Ορμούζ και επεκτείνεται σε ολόκληρη την περιοχή.

Η επίθεση που σημειώθηκε χθες Δευτέρα 1 Ιουνίου 2026, εναντίον του υπό σημαία Παναμά εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Sariska V, δείχνει τη κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, την ώρα που η παγκόσμια ναυτιλία μετρά νέες πληγές.

Το χρονικό της επίθεσης και η ιρανική εμπλοκή

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Mediterranean Shipping Company (MSC) από τη Γενεύη, το πλοίο χτυπήθηκε από δύο βλήματα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας απόπλου.

Το πρώτο βλήμα έπληξε τη δεξιά πλευρά του σκάφους (starboard) ενώ ο πλοηγός βρισκόταν ακόμη εν πλω, προκαλώντας ισχυρή έκρηξη και φωτιά περίπου 40 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Ουμ Κασρ, στις 09:50 UTC.

Λίγο αργότερα, ένα δεύτερο βλήμα χτύπησε την περιοχή ενδιαίτησης του πληρώματος. Η UKMTO και οι στρατιωτικές αρχές ανέφεραν ότι η πυρκαγιά κατασβέστηκε γρήγορα χάρη στην εξαιρετική επαγγελματική αντίδραση του πληρώματος, χωρίς να σημειωθούν τραυματισμοί ή περιβαλλοντική ρύπανση.

Την ίδια ώρα, η κρατική τηλεόραση του Ιράν μετέδωσε ότι το Ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης (IRGC) ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για το χτύπημα.

Οι Ιρανοί υποστηρίζουν ότι χρησιμοποίησαν πύραυλο κρουζ και drone αυτοκτονίας ως αντίποινα για τη δράση των αμερικανικών ναυτικών δυνάμεων, οι οποίες στις 29 Μαΐου ακινητοποίησαν το υπό σημαία Γκάμπιας σκάφος Lian Star, καθώς επιχειρούσε να σπάσει τον αμερικανικό αποκλεισμό και να προσεγγίσει ιρανικό λιμάνι.

Οι Φρουροί της Επανάστασης χαρακτήρισαν το MSC Sariska V ως πλοίο που ανήκει στον «αμερικανοσιωνιστικό εχθρό», μια κατηγορία που η ελβετική εταιρεία απέρριψε άμεσα και κατηγορηματικά.

Η γεωγραφική διεύρυνση του κινδύνου

Η διοίκηση της MSC τόνισε ότι πρόκειται για μια εντελώς αδικαιολόγητη και απροκάλυπτη επίθεση εναντίον ενός ουδέτερου εμπορικού μεταφορέα. Η εταιρεία υπενθύμισε ότι έχει έδρα την Ελβετία, ανήκει εξ ολοκλήρου στην οικογένεια του Ιταλού ιδρυτή της, καπετάνιου Τζιανλουίτζι Απόντε, και δεν έχει καμία απολύτως πολιτική ή οικονομική σύνδεση με τις ΗΠΑ ή το Ισραήλ.

Παρόλα αυτά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η MSC μπαίνει στο στόχαστρο της Τεχεράνης, καθώς στις 22 Απριλίου οι Ιρανοί είχαν καταλάβει τα πλοία MSC Francesca και Epaminondas κοντά στα Στενά του Ορμούζ.

Η συγκεκριμένη επίθεση θεωρείται κομβικής σημασίας από τους διεθνείς αναλυτές ασφαλείας, καθώς το MSC Sariska V ήταν από τα λίγα πλοία που είχαν εγκλωβιστεί εντός του Περσικού Κόλπου από την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων στις 28 Φεβρουαρίου, εκτελώντας τοπικά δρομολόγια από τον Οκτώβριο του 2025.

Η γεωγραφική μετατόπιση των πληγμάτων στο βόρειο τμήμα του Κόλπου, κοντά στο Ιράκ και το Κουβέιτ, αποδεικνύει ότι οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία δεν περιορίζονται πλέον στο στενό πέρασμα του Ορμούζ.

Η εξέλιξη αυτή ασκεί τρομερή πίεση στις ασφαλιστικές αγορές και στα ναυλοσύμφωνα, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς και αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναζητήσουν δαπανηρές χερσαίες εναλλακτικές διαδρομές μέσω της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.


Πηγή

Οι πέντε πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες του 2026 έως τώρα

0

Από την σύλληψη του πρώην πρίγκιπα Άντριου έως τον Punch τον μοναχικό πίθηκο αυτές είναι μερικές από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες του 2026

Έχοντας πλέον φτάσει στον Ιούνιο του 2026, πολλά παγκόσμια γεγονότα που σημειώθηκαν μέσα σε μόλις έξι μήνες, έχουν συγκλονίσει όλο τον κόσμο.

Έτσι, το BBC συνέλεξε μερικές από τις πιο εντυπωσιακές φωτογραφίες της χρονιάς, και τις συνέκρινε με αριστουργήματα της τέχνης.

Η σύλληψη του Νίκολας Μαδούρο και της Σίλια Φλόρες

Στις 3 Ιανουαρίου του 2026, η προσοχή όλου του κόσμου ήταν στραμμένη στον τότε πρόεδρο της Βενεζουέλας, Νίκολας Μαδούρο και στην σύζυγό του, Σίλια Φλόρες. Μια φωτογραφία του ζευγαριού, στην οποία φαίνονταν να είναι σκυμμένοι, φορώντας χειροπέδες, ενώ έβγαιναν από ένα ελικόπτερο, συνοδευόμενοι από ένοπλους ομοσπονδιακούς πράκτορες των ΗΠΑ – ήταν πραγματικά συγκλονιστική.

maduro-ny51.jpg

O Mαδούρο στα χέρια Αμερικανών

FOX

Η ιστορία ενός ηγέτη που ξαφνικά πέφτει από την εξουσία, έχει από καιρό γοητεύσει διάσημους καλλιτέχνες, όπως το έργο του βικτοριανού ζωγράφου Τσαρλς Ίστλεϊκ, ο οποίος απεικόνισε τον Ναπολέοντα ως φυλακισμένο πάνω στο πλοίο HMS Bellerophon στο Πλίμουθ Σάουντ.

Ναπολέοντας

Το έργο του βικτοριανού ζωγράφου Τσαρλς Ίστλεϊκ

Wikipedia

Η σύλληψη του πρώην πρίγκιπα Άντριου

Η φωτογραφία του Φιλ Νόυμπλ που απεικονίζει τον πρώην πρίγκιπα Άντριου να απομακρύνεται με αυτοκίνητο από το αστυνομικό τμήμα του Άιλσαμ στο Νόρφολκ μετά τη σύλληψή του τον Φεβρουάριο, έγινε γρήγορα εξώφυλλο παγκοσμίως.

ΑΝΤΡΙΟΥ

Η έκφραση που έχει στο πρόσωπο του ο Άντριου, ο οποίος ανακρίθηκε για 12 ώρες για τη θητεία του ως εμπορικός εκπρόσωπος του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ 2001 και 2011, μοιάζει με μια εικονογράφηση από ένα βιβλίο τρόμου, όπως εκείνη του Τσαρλς Μπελ στο βιβλίο του 1806 «Δοκίμια για την Ανατομία της Έκφρασης στη Ζωγραφική».

Εικονογράφηση σε βιβλίο

Εικονογράφηση του Τσαρλς Μπελ στο βιβλίο του 1806 «Δοκίμια για την Ανατομία της Έκφρασης στη Ζωγραφική»

Wikipedia

Ο Punch, ο μοναχικός πίθηκος

Μια φωτογραφία που τραβήχτηκε τον Φεβρουάριο στο ζωολογικό κήπο της πόλης Ιτσικάβα, στην Ιαπωνία, δείχνει τον Punch, ένα μωρό μακάκο πίθηκο, να κοιτάζει με αγάπη έναν λούτρινο ουραγκοτάγκο που κάθεται δίπλα του, προκαλώντας παγκόσμια συγκίνηση.

Μαιμού - Punch

Η μικρή μαϊμού που ονομάστηκε Punch

X: Ζωολογικός κήπος της Ιτσικάβα

Η ένταση του βλέμματος του Punch θυμίζει μια σειρά εξαιρετικών πινάκων που δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια του 19ου αιώνα από τον Γερμανό ζωγράφο και πρωτευοντολόγο Γκάμπριελ φον Μαξ, του οποίου το συγκινητικό πορτρέτο «Μαϊμού μπροστά σε σκελετό», απεικονίζει το ίδιο συναίσθημα.

Σκελετός - Μαϊμού

Το έργο του Γκάμπριελ φον Μαξ «Μαϊμού μπροστά σε σκελετό»

Wikipedia

Earthset

Μια εικόνα της Γης, στην οποία φαίνεται ο πλανήτης μας να βυθίζεται πίσω από την Σελήνη, όπως αποτυπώθηκε από την αστροναύτη της NASA Κριστίνα Κόχ κατά την διάρκεια της αποστολής Artemis II στις 6 Απριλίου, έγινε αμέσως ιστορική.

ARTEMIS-LUNA-FOTOS

Αυτή η φωτογραφία θυμίζει το έργο «Ο Κήπος των Γήινων Απολαύσεων» του Ιερώνυμου Μπος.

Ο Κήπος των Γήινων Απολαύσεων

Το έργο «Ο Κήπος των επίγειων Απολαύσεων» του Ιερώνυμου Μπος

Wikipedia

Γήπεδο ποδοσφαίρου στην Γάζα

Μια αεροφωτογραφία ενός καταπράσινου γηπέδου ποδοσφαίρου στην πόλη της Γάζας, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα ερείπια των τσιμεντένιων κτιρίων που καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της διετούς σύγκρουσης με το Ισραήλ, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.

Γήπεδο ποδοσφαίρου - Γάζα

Παλαιστίνιοι ποδοσφαιριστές προπονούνται σε ένα νεόκτιστο γήπεδο ανάμεσα στα ερείπια κατεστραμμένων κτιρίων στην πόλη της Γάζας, στις 11 Φεβρουαρίου 2026.

Getty Images

Αυτή η δυστοπική εικόνα θυμίζει μια μικρογραφία του πρώτου αυτοκράτορα των Μογγόλων, του Ζαχίρ-ουντ-Ντιν Μοχάμαντ (γνωστού ως Μπαμπούρ), από τα απομνημονεύματα «Baburnama» του 16ου αιώνα.

mpampoyr.jpg

Η μικρογραφία του πρώτου αυτοκράτορα των Μογγόλων, του Ζαχίρ-ουντ-Ντιν Μοχάμαντ (γνωστού ως Μπαμπούρ)

Wikipedia


Πηγή

ΣτΕ: Παράνομη κρίθηκε η άρση των μέτρων προστασίας σε μάρτυρα της υπόθεσης Siemens

0

Ακυρώθηκαν οι αποφάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας για παύση της φρούρησης της κατοικίας και της συνοδείας της μάρτυρα

Δικαστική δικαίωση πέτυχε η Α.Τ, πρόσωπο που βρέθηκε στο επίκεντρο της πολύκροτης υπόθεσης Siemens ως ουσιώδης μάρτυρας και στενή συνεργάτιδα βασικού πρωταγωνιστή του σκανδάλου, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε μη νόμιμη την απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας να διακόψει τα μέτρα προστασίας που της παρείχε επί σειρά ετών.

Με την υπ’ αριθμ. 747/2026 απόφαση του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ ακυρώθηκαν οι σχετικές πράξεις της ΕΛ.ΑΣ., με τις οποίες είχε αποφασιστεί η παύση της φρούρησης της κατοικίας της και της συνοδείας της κατά τις μετακινήσεις της, μέτρα που είχαν ληφθεί λόγω του χαρακτηρισμού της ως «ευπαθούς στόχου».

Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο, με πρόεδρο τον Ηλία Μάζο και εισηγητή τον Ιωάννη Παπαγιάννη, έκρινε κατά πλειοψηφία ότι η αιτιολογία για την άρση της προστασίας ήταν ελλιπής. Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, από την προηγούμενη κρίση των αρμόδιων υπηρεσιών, με την οποία είχε αποφασιστεί η συνέχιση των μέτρων ασφαλείας, είχε μεσολαβήσει μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς να προκύπτει ότι είχαν μεταβληθεί ουσιωδώς τα δεδομένα που δικαιολογούσαν την προστασία της.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του ΣτΕ, η απόφαση της ΕΛ.ΑΣ. στηρίχθηκε κυρίως στην απουσία επαρκών πληροφοριών για ενεργή απειλή σε βάρος της Α.Κ. Ωστόσο, το Δικαστήριο έκρινε ότι η έλλειψη τέτοιων πληροφοριών δεν αρκεί από μόνη της για να θεμελιώσει την παύση των μέτρων, εφόσον δεν έχει προηγηθεί ειδική αξιολόγηση των συνθηκών και των κινδύνων που είχαν οδηγήσει λίγους μήνες νωρίτερα στη διατήρησή τους.


Πηγή

Ηγουμενίτσα: Χειροπέδες σε διεθνώς αναζητούμενο αλλοδαπό για ενδοοικογενειακή βία

0

Σε βάρος του συλληφθέντος εκκρεμούσε εντολή προσωρινής σύλληψης και κράτησης από την Εισαγγελία Εφετών Κέρκυρας

Στη σύλληψη ενός αλλοδαπού, ο οποίος αναζητούνταν διεθνώς, προχώρησαν το απόγευμα της Δευτέρας (1/6) αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηγουμενίτσας.

Κατά τη διάρκεια αστυνομικού ελέγχου, διαπιστώθηκε ότι σε βάρος του συλληφθέντος εκκρεμούσε εντολή προσωρινής σύλληψης και κράτησης από την Εισαγγελία Εφετών Κέρκυρας.

Η εντολή αυτή εκδόθηκε κατόπιν επίσημου αιτήματος των αλβανικών αρχών, οι οποίες ζητούσαν τον εντοπισμό και τη σύλληψή του με σκοπό την έκδοσή του στη γειτονική χώρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρχών, ο αλλοδαπός κατηγορείται για αδικήματα που αφορούν την «ενδοοικογενειακή βία».

Ο συλληφθείς αναμένεται να οδηγηθεί στην Εισαγγελία Εφετών Κέρκυρας, προκειμένου να δρομολογηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκδοσή του.


Πηγή

Θανατηφόρο τροχαίο με γουρούνα στην Ίο – Νεκρός 22χρονος αλλοδαπός

0

Ο 22χρονος οδηγούσε το τετράτροχο όχημα όταν αυτό εξετράπη της πορείας του

Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε την περασμένη Κυριακή (31/5) στην Ίο επί της επαρχιακής οδού Χώρας – Μαγγαναρίου.

Όπως αναφέρει το cyclades24.gr, το δυστύχημα σημειώθηκε όταν γουρούνα που οδηγούσε 22χρονο αλλοδαπό και συνοδηγό έναν 22χρονο, εξετράπη της πορείας του και ανετράπη με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού και τον ελαφρύ του συνοδηγού.

Τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος ερευνώνται από το Αστυνομικό Τμήμα Ιητών.


Πηγή

Ο κατά φαντασίαν ασθενής, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στο Θέατρο Βράχων – Μελίνα Μερκούρη

0

Διασκευή – σκηνοθεσία: Μιχάλης Ρέππας – Θανάσης Παπαθανασίου

Καλοκαιρινή περιοδεία 2026

Οι θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη παρουσιάζουν σε μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία το διαχρονικό έργο του Μολιέρου «Κατά Φαντασίαν Ασθενής». Ένας τίτλος που ενσωματώθηκε σαν έκφραση στην ελληνική γλώσσα. Μια φράση που έγινε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει — ακόμη κι αν δεν ξέρουμε ότι γεννήθηκε από την πένα του Μολιέρου.

Το αριστούργημα της παγκόσμιας κωμωδίας μιλά για κάτι βαθιά ανθρώπινο: τον φόβο για την υγεία, την αγωνία μπροστά στην ασθένεια, την ανασφάλεια που λίγο-πολύ όλοι έχουμε νιώσει. Γιατί όσο δυνατοί κι αν φαινόμαστε, παραμένουμε ευάλωτοι. Ο ήρωας του έργου, ο Αργκάν, ζει αυτόν τον φόβο στα άκρα — πεπεισμένος πως κάθε σύμπτωμα είναι προάγγελος του τέλους. Μέσα από την υπερβολή και το καυστικό χιούμορ, ο Μολιέρος σατιρίζει τις εμμονές μας και ταυτόχρονα μας λυτρώνει από αυτές…

Ο εμβληματικός ρόλος του Αργκάν αποτελεί πρόκληση για κάθε ηθοποιό. Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης έρχεται να δώσει τη δική του σπαρταριστή εκδοχή σε έναν από τους πιο απαιτητικούς ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου.

Δίπλα του, ένας θίασος αγαπημένων και καταξιωμένων ηθοποιών:

η Σοφία Βογιατζάκη ως ελαφρόμυαλη σύζυγος,
η Παρθένα Χοροζίδου ως πανέξυπνη και αφοπλιστική υπηρέτρια,
ο Πάνος Σταθακόπουλος στο ρόλο του γιατρού που επιδιώκει έναν γάμο συμφέροντος,

ο Ιωάννης Απέργης ως ο νεαρός Κλεάνθης, ο αληθινός έρωτας της κόρης του Αργκάν,
ο Θάνος Μπίρκος ως ο υποψήφιος γαμπρός και

η Αντιγόνη Νάκα ως η ερωτευμένη κόρη,

asthenis-image-compositions-2-01.jpg

Τη διασκευή και σκηνοθεσία υπογράφουν οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας, που προσεγγίζουν το κλασικό έργο με φρεσκάδα, ρυθμό και σύγχρονη ματιά, αναδεικνύοντας τόσο το εκρηκτικό χιούμορ όσο και τη διαχρονικότητά του.

Τη σκηνική εικόνα απογειώνει ο Γιάννης Μετζικώφ με τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, ενώ οι φωτισμοί της Μελίνα Μάσχα συμπληρώνουν ένα αισθητικά άρτιο και λαμπερό αποτέλεσμα.

Ο «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» επιστρέφει για να μας θυμίσει, με γέλιο και τρυφερότητα, πως ίσως το καλύτερο φάρμακο απέναντι στους φόβους μας είναι να γελάμε μαζί τους… ξανά και ξανά!

Σημείωμα των διασκευαστών και σκηνοθετών:

Η αλήθεια είναι ότι φτάσαμε αισίως στα 67 μας χρόνια για να μας ανατεθεί μια κλασική κωμωδία. Μετά από σχεδόν 40 χρόνια δουλειάς πάνω στην κωμωδία, καταπιαστήκαμε με τον “Ασθενή” χωρίς ίχνος διάθεσης για μοντερνιές και “βαθυστόχαστους ” διδακτισμούς. Προσπαθήσαμε να εισπράξουμε την χαρά του σκηνικού παιχνιδιού από το πρωτότυπο και να την αποδώσουμε στον θίασο και στο κοινό.

Πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια η κλασική κωμική γραμματεία ταλαιπωρείται (κατά τη γνώμη μας) από “απόψεις”. Εμείς δεν έχουμε άποψη. Σεβόμαστε και προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την πρόθεση του Μολιέρου και επιδιώκουμε μια παράσταση, που να την χαρακτηρίζει η χαρά και το γέλιο. Είναι πολύ δύσκολη η ανθρώπινη ζωή για να σηκώσει και “σκοτεινές” κωμωδίες. Εμείς θέλουμε να οδηγούμε πάντα το κοινό στην ανεμελιά και το γέλιο της παιδικότητας. Γιατί εδώ που τα λέμε μόνο ένα παιδάκι μπορεί να δει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. Και επειδή πολλές βασιλείες και πολλά “δεδομένα” της σύγχρονης κοινωνίας είναι γυμνά από αλήθεια, αναζητάμε την αλήθεια με όπλο την παιδικότητα. Μια παιδικότητα και μια ελαφράδα που δεν έχουν να κάνουν με την ανοησία και το βεβιασμένο χάχανο αλλά με την απελευθερωτική βαθιά χαρά που δίνει στον άνθρωπο το αυθόρμητο γέλιο.

(Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας)

Πρωταγωνιστούν:

Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Σοφία Βογιατζάκη, Παρθένα Χοροζίδου, Πάνος Σταθακόπουλος, Ιωάννης Απέργης, Θάνος Μπίρκος, Αντιγόνη Νάκα.

Ταυτότητα Παράστασης:

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας

Σκηνικά – Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκυ Πάστρα

Φωτογραφίες: Γκέλυ Καλαμπάκα

Social Media: Renegade Media

Επικοινωνία – προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία, mkazamia@react.com.gr

Οργάνωση παραγωγής: Κωνσταντίνα Νταντάμη

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Προπώληση εισιτηρίων:

https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/o-katafantasian-asthenis/

Έναρξη παραστάσεων: 3 Ιουλίου –

ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΡΑΧΩΝ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:

ΙΟΥΛΙΟΣ

03/07 – ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΡΑΧΩΝ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ
06/07 – ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
07/07 – ΒΕΑΚΕΙΟ
08/07 – ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
09/07 – ΠΑΠΑΓΟΥ
10/07 – ΠΑΠΑΓΟΥ
12/07 – ΠΑΤΡΑ
13/07 – ΠΑΤΡΑ
14/07 – ΑΓΡΙΝΙΟ
15/07 – ΙΩΑΝΝΙΝΑ
16/07 – ΛΑΡΙΣΑ
17/07 – ΣΕΡΡΕΣ
19/07 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΑΣΟΥΣ
20/07 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΑΣΟΥΣ
21/07 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΑΣΟΥΣ
22/07 – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
23/07 – ΚΟΜΟΤΗΝΗ
25/07 – ΦΙΛΙΠΠΟΙ
26/07 – ΦΙΛΙΠΠΟΙ
27/07 – ΚΙΛΚΙΣ
28/07 – ΜΟΥΔΑΝΙΑ
29/07 – ΔΙΟΝ
30/07 – ΒΟΛΟΣ
31/07 – ΔΕΛΦΟΙ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

03/08 – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
04/08 – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
05/08 – ΡΕΘΥΜΝΟ
06/08 – ΧΑΝΙΑ
09/08 – ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
10/08 – ΧΑΛΚΙΔΑ
11/08 – ΣΑΛΑΜΙΝΑ
12/08 – ΛΟΥΤΡΑΚΙ
13/08 – ΛΑΥΡΙΟ
21/08 – ΑΙΓΙΟ
22/08 – ΟΙΝΙΑΔΕΣ
23/08 – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
24/08 – ΣΠΑΡΤΗ ή ΤΡΙΠΟΛΗ
25/08 – ΤΡΙΠΟΛΗ ή ΑΡΓΟΣ
26/08 – ΑΡΓΟΣ
28/08 – ΘΗΒΑ
29/08 – ΛΙΒΑΔΕΙΑ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

03/09 – ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
04/09 – ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
08/09 – ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ


Πηγή

Επίδομα 150 ευρώ ανά παιδί – Πότε πληρώνεται και ποιοι το δικαιούνται για το 2026

0

Μέχρι 30 Ιουνίου η καταβολή της ενίσχυσης των 150 ευρώ για κάθε παιδί

Τη χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης για το 2026 σε οικογένειες με παιδιά προβλέπει σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Το επίδομα των 150 ευρώ για κάθε παιδί αφορά σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά με 3,3 εκατομμύρια μέλη.

Το συνολικό ποσό μπορεί να διαμορφωθεί στα 300, 450 ευρώ ή υψηλότερα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.

Εισοδηματικά όρια και δικαιούχοι

Δικαιούχοι είναι γονείς που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν δηλώσει εισόδημα για το φορολογικό έτος 2024 το 2025, εντός συγκεκριμένων ορίων:

  • Έως 40.000 ευρώ για έγγαμους ή συμφώνου συμβίωσης, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον παιδί μετά το πρώτο
  • Έως 39.000 ευρώ για μονογονεϊκές οικογένειες, με αντίστοιχη προσαύξηση 5.000 ευρώ ανά επιπλέον τέκνο

Στον υπολογισμό λαμβάνεται υπόψη το συνολικό οικογενειακό εισόδημα από κάθε πηγή, είτε φορολογητέο είτε απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό.

Τρόπος πληρωμής – χωρίς αίτηση

Η οικονομική ενίσχυση θα καταβληθεί αυτόματα έως τις 30 Ιουνίου 2026 στον δηλωμένο τραπεζικό λογαριασμό (IBAN) των δικαιούχων μέσω της ΑΑΔΕ, χωρίς να απαιτείται αίτηση ή ειδική διαδικασία.

Ως βάση θα χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης του 2025 για τα εισοδήματα του 2024, όπως θα έχουν οριστικοποιηθεί έως τις 29 Μαΐου 2026.

Για περιπτώσεις μεταβολών στο Μητρώο της ΑΑΔΕ λόγω νέου τέκνου έως 31 Ιουλίου 2026, προβλέπεται δυνατότητα καταβολής συμπληρωματικού ποσού έως 31 Αυγούστου 2026.

Πώς κατανέμεται το επίδομα

  • Σε κοινή φορολογική δήλωση, το ποσό καταβάλλεται στον φορολογικά υπόχρεο
  • Σε χωριστές δηλώσεις, το επίδομα μοιράζεται στα δύο για τα κοινά τέκνα ή κατανέμεται ανάλογα με τη δήλωση κάθε γονέα
  • Σε νέα δήλωση τέκνου, το ποσό προσαρμόζεται ανάλογα με την καταχώριση στο Μητρώο της ΑΑΔΕ

Σημειώνεται πως η ενίσχυση είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη δεν συμψηφίζεται με χρέη προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία και δεν επηρεάζει άλλα κοινωνικά επιδόματα ή προνοιακές παροχές.


Πηγή

Παγκόσμια αίσθηση από τις δηλώσεις Προκοπίου: «Η Ελλάδα έχει παράδοσει στο να σπάει τα εμπάργκο»

0

Η Dynacom Tankers αποτελεί μία από τις ελάχιστες εταιρείες παγκοσμίως που συνεχίζουν να κινούνται στην περιοχή μετά τη de facto διακοπή της ναυσιπλοΐας λόγω της πολεμικής σύρραξης

Παγκόσμια αίσθηση στον ναυτιλιακό κόσμο έχουν προκαλέσει οι αιχμηρές δηλώσεις του Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος έστειλε σαφές μήνυμα προς την Τεχεράνη με φόντο τον αποκλεισμό στα Στενά του Ορμούζ. Ο ιδρυτής της Dynacom Tankers, που θεωρείται ένας από τους πιο διορατικούς και ριψοκίνδυνους Έλληνες πλοιοκτήτες, πήρε ξεκάθαρη θέση απέναντι στις ιρανικές απειλές. Τις δηλώσεις Προκοπίου, εκτός από διεθνή ειδησεογραφικά μέσα και ιστοσελίδες OSINT (ανοιχτών πληροφοριών) ανέδειξε μέχρι και η στοιχηματική Polymarket που προφανώς «τρέχει» ήδη στοιχήματα για το τι θα γίνει στα Στενά του Ορμούζ.

Ταυτόχρονα η εταιρεία του προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις στη διεθνή σκακιέρα, έχοντας ήδη μετακινήσει τέσσερα άδεια δεξαμενόπλοια ακριβώς στην είσοδο της διόδου, ενώ δύο ακόμη σκάφη εκπέμπουν σήμα από την Αραβική Θάλασσα, έτοιμα για το άνοιγμα της στρατηγικής σημασίας διόδου.

202606020rlkleki.jpg

Η Dynacom Tankers αποτελεί μία από τις ελάχιστες εταιρείες παγκοσμίως που συνεχίζουν να κινούνται στην περιοχή μετά τη de facto διακοπή της ναυσιπλοΐας λόγω της πολεμικής σύρραξης, έχοντας στείλει τουλάχιστον οκτώ πλοία μέσω των στενών από τα τέλη Φεβρουαρίου.

«Η Ελλάδα έχει παράδοση στο να σπάει αποκλεισμούς από την αρχαιότητα», τόνισε με νόημα ο εφοπλιστής από το βήμα του συνεδρίου Capital Link στην Αθήνα, αναφερόμενος στους Έλληνες εμπόρους που εξουδετέρωναν τα μπλόκα μεταξύ Γάλλων και Βρετανών κατά τους Ναπολεόντειους Πολέμους. Η αποστροφή του αυτή ερμηνεύτηκε διεθνώς ως μια ευθεία προειδοποίηση προς το Ιράν ότι η ελληνική ναυτιλία δεν τρομοκρατείται από κλειστά περάσματα. «Δεν θέλω να μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά πιστεύω ότι τα υπονοούμενα είναι αρκετά για να καταλάβετε τι εννοώ», συμπλήρωσε, σφραγίζοντας την παρέμβαση που έγινε αμέσως θέμα συζήτησης στα μεγάλα κέντρα αποφάσεων.

Το ιρανικό «χαράτσι»

Η ηγετική παρέμβαση Προκοπίου ήρθε σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία, καθώς η Τεχεράνη έχει διαμηνύσει πως σκοπεύει να επιβάλει ένα ιδιότυπο «χαράτσι» ύψους 2 εκατομμυρίων δολαρίων ανά πλοίο για τη διέλευση, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την εγχώρια οικονομία της μέσω της νεοσυσταθείσας Αρχής Στενών του Περσικού Κόλπου. Κι όμως, ο Έλληνας μεγιστάνας έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι κανένα κράτος δεν νομιμοποιείται να συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Σύμφωνα με τον ίδιο, κανείς δεν πρέπει να «επιβάλλει διόδια ή οποιοδήποτε άλλο βάρος επειδή υπάρχουν πολλά στρατηγικά σημεία συμφόρησης στον κόσμο».

Το διεθνές ενδιαφέρον εστιάζεται και στο γεγονός ότι οι αμερικανικές κυρώσεις εναντίον της συγκεκριμένης ιρανικής αρχής καθιστούν τις πληρωμές παράνομες για τις δυτικές εταιρείες, δημιουργώντας ένα απόλυτο αδιέξοδο. Στο τραπέζι αυτό, ο όμιλος Προκοπίου ρίχνει το τεράστιο εκτόπισμά του, καθώς διαθέτει πάνω από 150 πλοία στο νερό, εκ των οποίων τα 65 είναι δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και παραγώγων υπό τη διαχείριση της Dynacom, ενώ διατηρεί ισχυρή παρουσία και στα πλοία μεταφοράς LNG.

Τα «αόρατα» τάνκερ κάτω από τα ραντάρ

Οι κινήσεις της εταιρείας στην εμπόλεμη ζώνη θυμίζουν κατασκοπευτικό θρίλερ, καθώς τα συστήματα GPS στην περιοχή υφίστανται έντονες παρεμβολές από τις κυβερνήσεις που προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν πυραύλους και drones. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο Karolos πιθανότατα έσπασε ήδη το μπλόκο, αφού διέκοψε τις εκπομπές θέσης καθώς κατευθυνόταν προς τη Βασόρα του νοτίου Ιράκ.

Την ίδια τακτική ακολούθησαν ακόμη δύο πλοία της Dynacom, τα Kerala και Kos. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια, έμφορτα πλέον με σαουδαραβικό μαζούτ, έκλεισαν τους αναμεταδότες τους την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου και πέρασαν με επιτυχία τα στενά, ευρισκόμενα πλέον εντός του Κόλπου. Αν και η εταιρεία αποφεύγει τις επίσημες τοποθετήσεις για τις κινήσεις αυτές, η στρατηγική της επιβεβαιώνει την παγκόσμια αίσθηση ότι οι Έλληνες εφοπλιστές κινούνται ήδη ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις.

Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο Fars, οι Φρουροί της Επανάστασης επέτρεψαν τη διέλευση σε συνολικά 15 πλοία τη Δευτέρα, γεγονός που δείχνει μια μικρή χαλάρωση, ωστόσο το κλίμα παραμένει πολεμικό. Στο ίδιο μήκος κύματος, αλλά με πιο συγκρατημένη στάση, ο Ευάγγελος Μαρινάκης της Capital Maritime Group σχολίασε στο ίδιο συνέδριο πως η αγορά έχει τις αντοχές να περιμένει «έναν μήνα ακόμα» μέχρι οι ΗΠΑ και το Ιράν να καταλήξουν σε μια βιώσιμη συμφωνία, αποδεικνύοντας ότι η ελληνική ναυτιλία κρατά αυτή τη στιγμή τα κλειδιά της παγκόσμιας ενεργειακής τροφοδοσίας.


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή ο 38χρονος για την υπόθεση του ακέφαλου πτώματος στο Καλοχώρι

0

Οι αστυνομικοί κατάφεραν να λύσουν το κουβάρι της υπόθεσης έπειτα από μακροχρόνιες έρευνες

Προφυλακιστεός κρίθηκε μετά την απολογία του στις ανακριτικές Αρχές ο ο 38χρονος Πακιστανός που συνελήφθη την προηγούμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη ώς ένας από τους δράστες της άγριας δολοφονίας ενός 24χρονου -επίσης Πακιστανού-, η σορός του οποίου είχε βρεθεί ακέφαλη τον Ιούνιο του 2022, στη Χαλάστρα.

Οι αστυνομικοί κατάφεραν να λύσουν το κουβάρι της υπόθεσης έπειτα από μακροχρόνιες έρευνες οι αστυνομικοί μέσω αξιοποίησης ιατροδικαστικών ευρημάτων, μαρτυρικών καταθέσεων, βιντεοληπτικού υλικού, αλλά και στοιχείων τηλεφωνικών επικοινωνιών.

Ως δράστες του άγριο εγκλήματος έχουν ταυτοποιηθεί τέσσερα άτομα, μεταξύ των οποίων και ο 38χρονος Πακιστανός που συνελήφθη και πλέον μετά την απολογία του παίρνει τον δρόμο για τις φυλακές. Η Αστυνομία εκτιμά πως οι άλλοι τρεις έχουν διαφύγει στο εξωτερικό.

Η σύζυγος του 38χρονου κατηγορούμενου μιλώντας σε δημοσιογράφους αρνήθηκε κάθε εμπλοκή του συζύγου της στη δολοφονία του 24χρονου ενώ κληθείσα να σχολιάσει τις αναφορές πως εκείνη διατηρούσε σχέση με το θύμα, τόνισε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

«Δεν έχει καμία σχέση ο σύζυγός μου. Αν είχε κάποια σχέση με αυτά, όντως, γιατί να έμενε στην Ελλάδα, να ξεκινήσει, να ανοίξει κι άλλες επιχειρήσεις, να προσπαθεί για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά του και για μένα; Δεν θα έμενε, πρώτα απ’ όλα, δεν θα έμενε στην Ελλάδα αν είχε κάνει κάτι τέτοιο όπως λένε στις δικογραφίες και σε όλα τα υπόλοιπα. Λείπουν τρία άτομα. Γιατί αφού αυτοί λείπουνε, δεν λείπει και ο ίδιος; Δεν θα έπρεπε να λείψει;», ανέφερε αρχικά.

Συνεχίζοντας τόνισε ότι με το θύμα δούλευαν μαζί σε κατάστημα και μετά εκείνος έφυγε ενώ είπε πως είχαν τηλεφωνική επικοινωνία και είχαν πάει 1-2 φορές για καφέ, δίχως όμως να έχουν κάποια παραπάνω σχέση.

Δηλώσεις έκανε και ο συνήγορος του 38χρονου, Γιάννης Γλύκας, ο οποίος τόνισε ότι το μοναδικό εύρημα αυτής είναι η ύπαρξη στίγματος κινητού στον χώρο της επιχείρησης του συγκεκριμένου ανθρώπου που κατηγορείται προσθέτοντας στη συνέχεια πως δεν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο -είτε γενετικό υλικό είτε αποτύπωμα είτε υλικό από κάμερα- που να συνδέει τον 38χρονο με την υπόθεση. Παράλληλα τόνισε πως οι Αρχές δεν έχουν προσδιορίσει τον τόπο τέλεσης του εγκλήματος και εμφανίστηκε βέβαιος πως στο Δικαστήριο οι πολύ λίγες ενδείξεις που υπάρχουν τώρα θα οδηγήσουν σε πανηγυρική του αθώωση.

«Στα 15 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα έχει τρεις επιχειρήσεις, οικογένεια και αφού έχει καταγγείλει τέσσερις φορές τον συγκεκριμένο άνθρωπο για διάφορα αδικήματα, δεν βρήκε το δίκαιο του. Δεν έχει κανένα λόγο, δύο χρόνια μετά για την όποια διαφορά προσέφυγε στη δικαιοσύνη, να του αφαιρέσει τη ζωή. Δεν υπάρχει κανένα κίνητρο. Υπάρχει έλλειψη κινήτρου και έλλειψη οποιουδήποτε στοιχείου. Δεν υπάρχει κανένα ερωτικό κίνητρο. Ο ίδιος το αρνείται κατηγορηματικά», πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο κ. Γλύκας.


Πηγή

Οι ονειρεμένες παραλίες της Ευρώπης – Η Ελλάδα κυριαρχεί στο Top 10

0

Στη λίστα της ταξιδιωτικής πλατφόρμας European Best Destinations για τις καλύτερες ευρωπαϊκές παραλίες του 2026, η Ελλάδα καταλαμβάνει πέντε θέσεις στην πρώτη δεκάδα

Το καλοκαίρι πλησιάζει, αλλά οι διακοπές δεν έχουν ακόμα κλειστεί; Τότε αυτή η νέα κατάταξη παραλιών έρχεται την κατάλληλη στιγμή.

Τι κάνει μια παραλία «τέλεια»; Η απάντηση είναι τόσο υποκειμενική όσο και οι ίδιοι οι ταξιδιώτες. Ενώ κάποιοι λατρεύουν τη χαλάρωση και χρειάζονται απαλή άμμο κάτω από τα πόδια τους, άλλοι αναζητούν απόκρημνους βράχους για πεζοπορία και οι λάτρεις της κατάδυσης κρυστάλλινα νερά.

Για να εντοπίσει την καλύτερη παραλία, η πλατφόρμα European Best Destinations πραγματοποίησε μια εκτενή ανάλυση. Αξιολογήθηκαν μεταξύ άλλων η ποιότητα των νερών, η προσβασιμότητα, οι δυνατότητες αναψυχής, το φυσικό περιβάλλον, η φιλικότητα προς οικογένειες και η βιωσιμότητα.

Η κατάταξη είναι έτοιμη και ο νικητής αναμένεται να εκπλήξει πολλούς.

Η Ελλάδα κυριαρχεί στην κατάταξη

Ενώ η Πορτογαλία καταλαμβάνει την πρώτη θέση, η Ελλάδα καταλαμβάνει πέντε από τις δέκα κορυφαίες θέσεις (2η, 3η, 4η, 8η και 10η)!

Ο πολυπόθητος τίτλος της «ομορφότερης παραλίας της Ευρώπης» απονέμεται στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στην Praia de Monte Clérigo. Αυτή η αμμώδης παραλία βρίσκεται στην ειδυλλιακή περιοχή Αλγκάρβε της Πορτογαλίας, μέσα στο εντυπωσιακό φυσικό πάρκο Νοτιοδυτικού Αλεντέζου.

Θέση 2: Παραλία Βουτούμι (Αντίπαξοι)

Μια όαση ηρεμίας! Η παραλία αυτή προσελκύει επισκέπτες με τα κρυστάλλινα, τυρκουάζ νερά και τα λευκά βότσαλα, περιτριγυρισμένη από καταπράσινους λόφους. Επειδή το νησί είναι αραιοκατοικημένο και πολλοί επισκέπτες φτάνουν με βάρκα, επικρατεί μια σχεδόν «καραϊβική» ατμόσφαιρα, ιδανική για όσους θέλουν να αποφύγουν την πολυκοσμία.

Θέση 3: Παραλία Φτέρη (Κεφαλονιά)

Πρόσφατα είχε αναδειχθεί από τα “World’s 50 Best Beaches” ως η καλύτερη παραλία της Ευρώπης. Η Φτέρη εντυπωσιάζει με το δραματικό τοπίο της: τεράστιοι λευκοί ασβεστολιθικοί βράχοι υψώνονται γύρω από τον κόλπο. Η αντίθεση ανάμεσα στην άσπρη ακτή και το βαθύ μπλε της θάλασσας είναι μοναδική.

Θέση 4: Παραλία Ελαφονήσι (Κρήτη)

Νικήτρια των TripAdvisor Travellers’ Choice Awards και πραγματικό φυσικό θαύμα. Το Ελαφονήσι είναι παγκοσμίως γνωστό για τη ροζ αμμουδιά του. Τα ρηχά, ζεστά νερά δημιουργούν μια τεράστια λιμνοθάλασσα που ενώνεται με τον ορίζοντα.

Οι 10 κορυφαίες παραλίες συνοπτικά

  • Monte Clérigo – Πορτογαλία
  • Voutoumi Beach – Αντίπαξοι, Ελλάδα
  • Fteri Beach – Κεφαλονιά, Ελλάδα
  • Elafonisi Beach – Κρήτη, Ελλάδα
  • Bogliasco Beach – Ιταλία
  • Cala Mesquida – Μαγιόρκα, Ισπανία
  • Kvalvika Beach – Νορβηγία
  • Rovinia Beach – Κέρκυρα, Ελλάδα
  • Kaputaş Beach – Τουρκία
  • Paleokastritsa Beach – Κέρκυρα, Ελλάδα


Πηγή

Εγνατία Οδός: Σύγκρουση οχήματος με αρκούδα στα Γρεβενά

0

Το μεγαλο ζώο συγκρούστηκε με το όχημα που οδηγούσε ο Αντιδήμαρχος Δεσκάτης, Παναγιώτης Κοσμίδης

Ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα με θύμα ένα μεγάλο ζώο σημειώθηκε στην Εγνατία Οδό, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή οδηγού.

Αυτή τη φορά, στο περιστατικό ενεπλάκη ο Αντιδήμαρχος Δεσκάτης, Παναγιώτης Κοσμίδης, ο οποίος κινούνταν στο ύψος των Γρεβενών.

Όπως αναφέρει το epiruspost.gr, το όχημα του Αντιδημάρχου συγκρούστηκε σφοδρά με αρκούδα που βρέθηκε στο οδόστρωμα.

Η σύγκρουση του οχήματος με το ζώο ήταν σφοδρή και είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές. Ο κ. Κοσμίδης δεν τραυματίστηκε ωστόσο μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στο Κέντρο Υγείας της περιοχής για τις απαραίτητες εξετάσεις.

Σε εξέλιξη η αναζήτηση του ζώου

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, για το ατύχημα ενημερώθηκαν επίσης περιβαλλοντικές οργανώσεις και αρμόδιες αρχές οι οποίες αναζητούν την αρκούδα με στόχο να διαπιστωθεί αν το ζώο φέρει τραύματα και σε τι κατάσταση βρίσκεται η υγεία του μετά τη σύγκρουση.

Το νέο αυτό περιστατικό καταδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω νίσχυση των προστατευτικών μέτρων οδικής ασφάλειας σε τμήματα της Εγνατίας που γειτνιάζουν με βιοτόπους άγριων ζώων.


Πηγή

Δίκη Βαλυράκη – Πραγματογνώμονας: «Είμαι βέβαιος ότι υπήρχαν δύο σκάφη»

0

Ειδικός πραγματογνώμονας κατέθεσε στη δίκη και εξήγησε πώς ανέλυσε ακόμα και τις εικόνες του drone

Με την κατάθεση ειδικού πραγματογνώμονα που ανέλυσε βίντεο και drone από την ημέρα της δολοφονίας του Σηφη Βαλυράκη, συνεχίστηκε σήμερα η δίκη για την υπόθεση.

Στο βήμα του μάρτυρα βρέθηκε τεχνικός πληροφορικής που όρισε η οικογένεια του πρώην υπουργού προκειμένου να αναλύσει και να συντάξει έκθεση για τα ψηφιακά αρχεία που υπάρχουν για την υπόθεση. Ο πραγματογνώμονας
ανέλυσε ακόμα και τις εικόνες του drone και όπως κατέθεσε στο δικαστήριο, διαπίστωσε ότι στην υπόθεση εμπλέκεται ένα εμφανώς μεγαλύτερο σκάφος, το οποίο είναι αυτό που φαίνεται να κανει κυκλικές κινήσεις στις εικόνες αυτές.

«Εγώ είμαι βέβαιος ότι υπήρχαν δύο σκάφη»

«Απο τις εικόνες drone φαινόταν ότι υπήρχαν άτομα που η φορά του σώματός τους βρισκόταν προς το σημείο που ήταν τα δύο σκάφη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο μάρτυρας. Στην κατάθεσή του επισήμανε ότι έγιναν λάθη, όπως ότι δεν αναζητήθηκε άμεσα όλο το βιντεοληπτικο υλικό το οποίο θα μπορούσε να δώσει κρίσιμες απαντήσεις για την υπόθεση.

Δικηγόρος οικ. Βαλυράκη: Αν μπορείτε κωδικοποιημένα, να αναφέρετε τα λάθη και τις παραλείψεις αυτού του περιστατικού.

Πραγματογνώμονας: Το σύνολο του βιντεοληπτικου δεν αναζητήθηκε, δεν πήγαν πόρτα πόρτα. Δεν αναζητήθηκαν τα κινητά τηλέφωνα από πιθανά ύποπτα πρόσωπα.

Η πλευρά της υπεράσπισης των κατηγορουμένων τόνισε ότι στις 11:17, εκείνη την ημέρα το σκάφος των κατηγορουμένων ήταν στο αλιευτικό καταφύγιο και έκανε αίτημα προκειμένου να προσκομιστεί βίντεο στη δικογραφία που ανέλυσε ο τεχνικός σύμβουλος.

Επίσης, η υπεράσπιση υπέβαλλε αίτημα να προσκομιστεί στο δικαστήριο το βίντεο το οποίο ο μάρτυρας αναφέρει ότι ανέλυσε και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει στη δικογραφία.


Πηγή

Νάσος Αθανασίου: Συγκινούν τα αποχαιρετιστήρια μηνύματα πρώην συνεργατών και φίλων

0

Το συγκινητικό μήνημα της Σεμίνας Διγενή στον συμπαρουσιαστή της

Μηνύματα αποχαιρετισμού αφήνουν πρώην συνεργάτες και φίλοι στον Νάσο Αθανασίου που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών μετά από μεγάλη μάχη που έδινε καθώς τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η Σεμίνα Διγενή που είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με τον εκλιπόντα δημοσιογράφο έκανε μία ανάρτηση την οποία συνόδευσε με μία φωτογραφία από την κοινή τους πορεία. Η κυρία Διγενή είχε συνεργαστεί με τον Νάσο Αθανασίου και τον Γιώργο Παπαδάκη στην εμβληματική ενημερωτική εκπομπή «Τρεις στον αέρα» της ΕΤ1.

«Αχ μωρέ Νάσο μου❤️..πάντα βιαζόσουν. Δίπλα σου μπουσούλησα στη ζωντανή τηλεόραση, στο “3 στον αέρα” και μου έμαθες πολλά. Θα σε σκέφτομαι πάντα με αγάπη, ευγνωμοσύνη και τρυφερότητα. Κουράγιο Εύη», έγραψε στην ανάρτησή της η Σεμίνα Διγενή.

Με μία ιδιαίτερη ανάρτηση αποχαιρέτισε τον φίλο του και πρώην συνεργάτη του ο Ανδρέας Ρουμελιώτης. Ο κ. Ρουμελιώτης στην ανάρτηση του κάνει μία γρήγορη αναδρομή στο κοινό παρελθόν με τον Νάσο Αθανασίου που γνώρισε τη περίοδο που ήταν φοιτητής, για την περίοδο που συνεργάστηκαν στο ΜΕΓΚΑ

«Όχι ρε συ Νάσο! Φοιτητής ήμουν όταν τον γνώρισα. Με έκανε πρώτη μούρη στο Καβούρι το 1986 στην εκπομπή “Τρεις στον Αέρα” που βγαζε μαζί με τον Γιώργο Παπαδάκη και την Σεμίνα Διγενή, στην ΕΡΤ, προβάλλοντας το κίνημα της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας το οποίο ξεκίνησε απ την Χαλκίδα. Αψηφώντας την δήλωση κυβερνητικού εκπροσώπου Δημήτρη Μαρούδα (που είχε τις πλάτες του Ανδρέα Παπανδρέου) ότι: “ακόμη και δορυφορικά να εκπέμψουν, θα ρίξω τους δορυφόρους…” Μας έβγαλαν σε μια βάρκα στα τρελά νερά του Ευρίπου, μαζί με τον Γιάννη Καλαίτζόγλου να πάμε κόντρα στο ρεύμα του κρατικού μονοπώλιου στα ΜΜΕ. Στη συνέχεια δουλέψαμε μαζί στο ΜΕΓΚΑ. όταν ήταν διευθυντής ο Νίκος Χατζηνικολάου. Εγώ έκανα τον τηλε-πειρατή, που είχα βρει ένα κόλπο, ένα υπερόπλο και χάκαρα το κανάλι, έβγαινα μέσα απ τα “χιόνια”, παρέβαλλα την εκπομπή του κι έλεγα τα δικά μου. Το αντεργκράουντ σόου το σκηνοθετούσε ο πανμέγιστος, αξιομακάριστος, Τάσος Μπρισίμ (ο οποίος με έβγαζε αίφνης ανάμεσα στους καλεσμένους, να πίνω φραπέ στο πάτωμα ή να ορμάω απ το ταβάνι του στούντιο) και ήταν τόσο πετυχημένο σκηνοθετικά που ακόμη και κορυφαίοι σκηνοθέτες του τηλεφωνούσαν :”ρε συ Τασούλη αυτός ο Ρουμελιώτης έχει βρει ένα πομπό και έχει κάνει την εκπομπή του Νάσου κόλαση”!… Ο φίλος μου ο Νάσος Αθανασίου, αυτό το παιδί απ το Αιγάλεω, ήταν από τους τελευταίους μεγάλους της αληθινής δημοσιογραφίας, έφυγε σε ηλικία 75 χρονών. Ήταν απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και εργάστηκε ως δημοσιογράφος στις εφημερίδες Έθνος, Καθημερινή, Ελεύθερος Τύπος και στα περιοδικά Ένα και Εικόνες. Στις 2 Φεβρουαρίου 1976 ξεκίνησε να παρουσιάζει στην ΕΡΤ την ενημερωτική εκπομπή κάθε μεσημέρι. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ και εκπροσώπησε την Ένωση στη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων. Είχε εκλεγεί τρεις φορές βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στο υπόλοιπο Αττικής», ανέφερε ο Ανδρέας Ρουμελιώτης.


Πηγή

Καταπέλτης ο Οζέλ κατά Ερντογάν: Η δημοκρατική κρίση της Τουρκίας μετατρέπεται σε κρίση ασφαλείας

0

«Η δημοκρατική κρίση της Τουρκίας μετατρέπεται σε κρίση ασφάλειας» τιτλοφορείται άρθρο του ηγέτη της τουρκικής αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Newsweek

Σφοδρή επίθεση κατά του προέδρου της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν εξαπολύει ο ηγέτης της αξιωματικής αντιπολίτευσης Οζγκιούρ Οζέλ, κατηγορώντας τον ότι επιχειρεί να εξαλείψει κάθε ουσιαστική δημοκρατική αντιπολίτευση και να οδηγήσει τη χώρα σε ένα καθεστώς μονοπρόσωπης εξουσίας.

Σε άρθρο του στο Newsweek, ο πρόεδρος του CHP υποστηρίζει ότι η Τουρκία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή δημοκρατική εκτροπή, καταγγέλλοντας πολιτικά υποκινούμενες διώξεις, φυλακίσεις εκλεγμένων αξιωματούχων και παρεμβάσεις στη λειτουργία της αντιπολίτευσης.

Παράλληλα, προειδοποιεί ότι η εσωτερική πολιτική κρίση που, όπως λέει, προκαλεί η διακυβέρνηση Ερντογάν κινδυνεύει να μετατραπεί σε ευρύτερη κρίση ασφάλειας με επιπτώσεις για την Ευρώπη, το ΝΑΤΟ και ολόκληρη την περιοχή και επισημαίνει:

«Για χρόνια, οι συζητήσεις γύρω από τη δημοκρατική οπισθοδρόμηση της Τουρκίας περιορίζονταν κυρίως στη γλώσσα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του συνταγματικού δικαίου και της εσωτερικής πολιτικής. Οι διεθνείς παρατηρητές αντιμετώπιζαν τη διάβρωση των δημοκρατικών θεσμών ως ένα ανησυχητικό αλλά κατά βάση εσωτερικό ζήτημα, μια πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι ίδιοι οι Τούρκοι πολίτες μέσα από το πολιτικό τους σύστημα. Αυτή η εποχή έχει τελειώσει και έχει αρχίσει ένα πιο σκοτεινό κεφάλαιο.

»Η δημοκρατική κρίση της Τουρκίας έχει εξελιχθεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Μετατρέπεται πλέον σε κρίση ασφάλειας με συνέπειες που ξεπερνούν κατά πολύ τα σύνορά της. Όσα συμβαίνουν σήμερα στην Τουρκία θα πρέπει να απασχολούν όχι μόνο όσους ενδιαφέρονται για τη δημοκρατία, αλλά και όσους ανησυχούν για τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα της Ευρώπης, του ΝΑΤΟ, της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας, της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Ο λόγος είναι απλός: η Τουρκία είναι υπερβολικά σημαντική στρατηγικά για να διολισθήσει σε πολιτική αστάθεια.

»Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια βαθιά πολιτική και οικονομική αποσύνθεση. Η κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έχοντας θέσει υπό τον έλεγχό της μεγάλο μέρος του κρατικού μηχανισμού, επιχειρεί να εξαλείψει την τελευταία ουσιαστική δημοκρατική εναλλακτική, την ώρα που η κοινωνία βυθίζεται ολοένα περισσότερο στην οικονομική δυσχέρεια, την κοινωνική απογοήτευση, την απώλεια εμπιστοσύνης στους θεσμούς και την αβεβαιότητα για το μέλλον.

»Τον τελευταίο χρόνο, η κυβέρνηση Ερντογάν έχει εντείνει μια άνευ προηγουμένου εκστρατεία κατά της δημοκρατικής αντιπολίτευσης. Η επίθεση αυτή κλιμακώθηκε μετά τη μεγάλη νίκη του CHP στις δημοτικές εκλογές του 2024, όταν το κόμμα αναδείχθηκε για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη της χώρας. Ως αποτέλεσμα, η κυβέρνηση άρχισε να στηρίζεται ολοένα και περισσότερο στη δικαστική παρέμβαση αντί για τον πολιτικό ανταγωνισμό.

Ο πιο χαρακτηριστικός στόχος υπήρξε ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, υποψήφιος της αντιπολίτευσης για την προεδρία και ισχυρότερος αντίπαλος του Ερντογάν. Συνελήφθη τον Μάρτιο του 2025 με, όπως υποστηρίζει η αντιπολίτευση, παράλογες και πολιτικά υποκινούμενες κατηγορίες και σήμερα αντιμετωπίζει ποινές που δεν μετρώνται σε χρόνια αλλά σε χιλιετίες.

»Από το 2025, περίπου 20 δήμαρχοι του CHP και εκατοντάδες δημοτικοί αξιωματούχοι έχουν φυλακιστεί χωρίς τελεσίδικες καταδίκες, ενώ όλοι έχουν τεθεί σε προσωρινή κράτηση. Η αντιπολίτευση απάντησε οργανώνοντας μαζικές συγκεντρώσεις σε ολόκληρη τη χώρα, κινητοποιώντας εκατομμύρια πολίτες πέρα από τα κομματικά της όρια.

»Πιο πρόσφατα, δικαστήριο επικαλέστηκε το εξαιρετικά σπάνιο δόγμα της «απόλυτης ακυρότητας» για να ακυρώσει το συνέδριο του CHP του 2023, να απομακρύνει τον εκλεγμένο πρόεδρό του και να επαναφέρει την προηγούμενη ηγεσία, η οποία είχε ηττηθεί στο συνέδριο και είχε συνδεθεί με 13 συνεχόμενες εκλογικές ήττες».

Στην ουσία, υποστηρίζει ο Οζέλ, επιχειρείται να τεθεί υπό δικαστικό έλεγχο το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης της Τουρκίας, με τη συνεργασία πολιτικών προσώπων που είναι πρόθυμα να προσαρμοστούν στο πολιτικό σχέδιο του Ερντογάν. Είτε αυτό το σύστημα ονομαστεί μονοκομματικό καθεστώς είτε προσωπική εξουσία ενός ανδρός, η λογική του παραμένει η ίδια: η εξάλειψη κάθε ουσιαστικού αντιπάλου και η αντικατάσταση της πραγματικής αντιπολίτευσης από μια ελεγχόμενη και πειθήνια εκδοχή της.

Η δημοκρατία, επισημαίνει, βασίζεται στη διατήρηση αξιόπιστων δρόμων μέσω των οποίων οι πολίτες μπορούν να αλλάζουν ειρηνικά την κυβέρνησή τους. «Όταν αυτοί οι δρόμοι κλείνουν, η πολιτική δυσαρέσκεια δεν εξαφανίζεται· συσσωρεύεται μέχρι να εκραγεί. Αν ο Ερντογάν καταφέρει να διαλύσει κάθε ουσιαστική αντιπολίτευση, τότε για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας θα υπάρξει βαθιά λαϊκή δυσαρέσκεια, σοβαρή κρίση νομιμοποίησης και ταυτόχρονα απουσία θεσμικών μηχανισμών μέσω των οποίων οι πολίτες θα μπορούν να διεκδικήσουν ειρηνικά πολιτική αλλαγή» προσθέτει.

Αυτό, σύμφωνα με τον Οζέλ, δεν θα σημαίνει απλώς εδραίωση του αυταρχισμού, αλλά βαθιά πολιτική αστάθεια.

Η ιστορία, σημειώνει, διδάσκει ότι τα πολιτικά συστήματα δεν γίνονται σταθερά όταν εξαφανίζονται οι εναλλακτικές επιλογές, αλλά όταν οι πολίτες πιστεύουν ότι η ειρηνική αλλαγή παραμένει εφικτή. Η Σοβιετική Ένωση, το Ιράν του Σάχη, οι χώρες του Ανατολικού Μπλοκ και μεγάλο μέρος του αραβικού κόσμου έμοιαζαν σταθερά κατά τον Ψυχρό Πόλεμο μέχρι που κατέρρευσαν αιφνιδίως.

Η στρατηγική σημασία της Τουρκίας καθιστά τον κίνδυνο ακόμη πιο σοβαρό. Ως πύλη της Μαύρης Θάλασσας, δεύτερη μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη του ΝΑΤΟ και κομβικό σημείο μεταξύ Ευρώπης, Ευρασίας, Μέσης Ανατολής και Ανατολικής Μεσογείου, η χώρα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση της μετανάστευσης, της ενέργειας και της περιφερειακής ασφάλειας. Επομένως, μια δημοκρατική κατάρρευση δεν θα περιοριζόταν εντός των συνόρων της.

Παράλληλα, η ιστορία δείχνει ότι κυβερνήσεις που αντιμετωπίζουν εσωτερική αστάθεια και απώλεια νομιμοποίησης συχνά εξάγουν την κρίση τους προς τα έξω. Η σύγκρουση στην εξωτερική πολιτική, η στρατιωτικοποιημένη ρητορική και ο γεωπολιτικός τυχοδιωκτισμός γίνονται υποκατάστατα της δημοκρατικής συναίνεσης και της οικονομικής επιτυχίας που δεν μπορούν πλέον να εξασφαλίσουν.

Ο Οζέλ υποστηρίζει ότι η Τουρκία θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους εταίρους της Ευρώπης και τελικά να γίνει πλήρες μέλος της European Union, σε μια περίοδο κατά την οποία η Ευρώπη οικοδομεί νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας. Ωστόσο, τονίζει ότι οι βιώσιμες συνεργασίες απαιτούν δημοκρατική νομιμοποίηση.

«Μια χώρα δεν μπορεί επ’ αόριστον να αποτελεί πυλώνα περιφερειακής σταθερότητας, ενώ ταυτόχρονα αποδομεί τα δημοκρατικά θεμέλια που διασφαλίζουν τη δική της εσωτερική σταθερότητα», σημειώνει.

Εάν συνεχιστούν οι σημερινές τάσεις, η Τουρκία κινδυνεύει να μετατραπεί σε κάτι πρωτοφανές στην ιστορία του NATO: ένα στρατηγικά αναντικατάστατο κράτος-μέλος που δεν λειτουργεί πλέον ως δημοκρατία, ενώ εκατομμύρια πολίτες του αισθάνονται ολοένα και πιο εγκλωβισμένοι σε ένα πολιτικό και οικονομικό σύστημα το οποίο δεν μπορούν να αλλάξουν με ειρηνικά δημοκρατικά μέσα.

Κατά τον ίδιο, αυτό δεν θα αποτελούσε απλώς μια εσωτερική πολιτική κρίση, αλλά μια σοβαρή πρόκληση για τη διεθνή ασφάλεια.

Η δημοκρατική μάχη που διεξάγεται σήμερα στην Τουρκία, καταλήγει ο Οζέλ, θα καθορίσει όχι μόνο το μέλλον της τουρκικής δημοκρατίας και τη σταθερότητα μιας από τις πιο στρατηγικά σημαντικές χώρες του κόσμου, αλλά και την ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής, της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ. Η δημοκρατία και η σταθερότητα δεν μπορούν να παραμείνουν διαχωρισμένες για πολύ. Το αποτέλεσμα αυτής της αναμέτρησης ενδέχεται να αποτελέσει πρότυπο είτε για μια δημοκρατική αναγέννηση είτε για περαιτέρω αυταρχική παγίωση σε μια περιοχή που ήδη δοκιμάζεται έντονα.


Πηγή

Με αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στην Αλεξανδρούπολη

0

Η Αμερικανίδα πρέσβης Κίμπερλι Γκίλφοϊλ επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη με στρατιωτικό αεροσκάφος C-130, υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό χαρακτήρα της περιοχής

Την Τρίτη 26 Μαΐου η πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη, σε μια περίοδο αυξημένης γεωπολιτικής σημασίας για τη Θράκη και την ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Η ίδια έφτασε στην περιοχή με στρατιωτικό αεροσκάφος τύπου C-130, γεγονός που υπογραμμίζει και τον συμβολικό αλλά και επιχειρησιακό χαρακτήρα της επίσκεψης.

Η παρουσία της στην πόλη ήταν σύντομη, ωστόσο ιδιαίτερα συμβολική, καθώς ανέδειξε εκ νέου τον ρόλο της Αλεξανδρούπολης ως στρατηγικού κόμβου για τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Συμμαχία, αλλά και για την περιφερειακή ασφάλεια.

https://www.instagram.com/reel/DZFHt4IIiv-/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Η Αμερικανίδα πρέσβης, σύμφωνα με το PameEvro, τόνισε τη σημασία της περιοχής για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις, επισημαίνοντας ότι η Αλεξανδρούπολη αποτελεί κρίσιμο σημείο για τη συνεργασία των δύο χωρών. Όπως ανέφερε, πρόκειται για έναν κόμβο με διαχρονική στρατηγική αξία, για τον οποίο οι ΗΠΑ δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον.

«Όχι μόνο είναι επιτακτικής σημασίας όσον αφορά τη σχέση μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας, αλλά και για τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ, στους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας, της στρατιωτικής συνεργασίας και της ενέργειας. Επομένως, προσβλέπουμε στην επέκταση αυτής της προσπάθειας», σημείωσε.

Κατά την παραμονή της στην Αλεξανδρούπολη, η κ. Γκίλφοϊλ είχε επαφές με τοπικούς και θεσμικούς φορείς, κάνοντας λόγο για μια «υπέροχη συζήτηση» γύρω από τα ζητήματα που αφορούν την περιοχή και τη συνεργασία Ελλάδας-ΗΠΑ.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, έστειλε σαφές μήνυμα στήριξης προς την Αθήνα, τονίζοντας ότι η Ουάσιγκτον αναγνωρίζει τον ρόλο της Ελλάδας και τη συμβολή της στη συμμαχική σταθερότητα.

«Ήθελα απλώς να έρθω για να δείξω τον σεβασμό μου, το ενδιαφέρον μου και την εκτίμησή μου για όλα όσα έχει κάνει η Ελλάδα για τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και να επαναλάβω ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι πάντα ένας ακλόνητος σύμμαχος της Ελληνικής Δημοκρατίας», δήλωσε.


Πηγή

Μαζικοί έλεγχοι της Τροχαίας στην Αττική: 24 συλλήψεις και 21.126 αλκοτέστ

0

Συνολικά έγιναν 21.126 αλκοτέστ και βεβαιώθηκαν 195 παραβάσεις, ενώ 24 οδηγοί συνελήφθησαν, εκ των οποίων οι 10 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ 

Αστυνομική επιχείρηση της Τροχαίας Αττικής πραγματοποιήθηκε από τις 28 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου σε όλο το λεκανοπέδιο, με στόχο τον έλεγχο οδηγών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Συνολικά έγιναν 21.126 αλκοτέστ και βεβαιώθηκαν 195 παραβάσεις, ενώ 24 οδηγοί συνελήφθησαν, εκ των οποίων οι 10 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ πάνω από το επιτρεπτό όριο. Τα θετικά αποτελέσματα των ελέγχων ήταν μόλις 0,92% του συνόλου.

Παράλληλα, βεβαιώθηκαν συνολικά 5.786 άλλες παραβάσεις, όπως για υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση κράνους, χρήση κινητού, παραβίαση φωτεινού σηματοδότη και οδήγηση χωρίς άδεια. Επίσης, ακινητοποιήθηκαν 487 οχήματα, αφαιρέθηκαν 612 άδειες οδήγησης και 265 άδειες κυκλοφορίας.

Η Τροχαία Αττικής ανακοίνωσε ότι οι έλεγχοι για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση.

fwto-1.jpg

Κύπρος: Είχε πρόβλημα στην πισίνα του – Βρήκε μια τεράστια οχιά εγκατεστημένη στο skimmer

0

Οι τεχνικοί άνοιξαν το skimmer, δηλαδή το φίλτρο επιφανείας της πισίνας, για να το επιθεωρήσουν και ήρθαν αντιμέτωποι με τη φίνα

Αναστάτωση επικράτησε στην Πάφο της Κύπρου, όταν ιδιοκτήτης σπιτιού διαπίστωσε πρόβλημα στη λειτουργία της πισίνας του και κάλεσε εξειδικευμένο συνεργείο συντήρησης. Ο πελάτης ανέφερε στους τεχνικούς ότι από τα στόμια επιστροφής του νερού έβγαινε αέρας, χωρίς να υπάρχει κάποια εμφανής δικαιολογία. Η έρευνα της εταιρείας για τα αίτια της δυσλειτουργίας οδήγησε σε ένα απρόσμενο εύρημα μέσα στα εξαρτήματα καθαρισμού, καθώς μια τεράστια οχιά είχε εγκλωβιστεί στο σημείο.

Το σοκαριστικό εύρημα των τεχνικών στο φίλτρο

Οι τεχνικοί άνοιξαν το skimmer, δηλαδή το φίλτρο επιφανείας της πισίνας, για να το επιθεωρήσουν και ήρθαν αντιμέτωποι με τη φίνα – όπως λένε στην Κύπρο τις οχιές, και συγκεκριμένα το είδος Macrovipera lebetina (Φίνα ή Φρενασμένη Οχιά / Λεβαντίνικη Οχιά), το οποίο αποτελεί το μοναδικό επικίνδυνο για τον άνθρωπο φίδι στην Κύπρο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των ανθρώπων του συνεργείου, επρόκειτο για το μεγαλύτερο ερπετό αυτού του είδους που έχουν χρειαστεί να απομακρύνουν ποτέ από ανάλογο σημείο κατά τη διάρκεια της καριέρας τους.

Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία στην επίσημη ανάρτησή της, η τεράστια οχιά ήταν ήδη νεκρή την ώρα που εντορίστηκε μέσα στο σύστημα φιλτραρίσματος στην Πάφο.

Οι κίνδυνοι για την άγρια ζωή κατά τους θερινούς μήνες

Την ίδια ώρα, οι ειδικοί επαναλαμβάνουν ότι τα συγκεκριμένα εξαρτήματα των πισινών μετατρέπονται συχνά σε θανάσιμες παγίδες για την άγρια ζωή. Κι όμως, το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο έντονο κατά τη διάρκεια των θερμών μηνών του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τους ερπετολόγους, τα ερπετά και άλλα ζώα αναζητούν απεγνωσμένα νερό ή λίγη δροσιά για να επιβιώσουν από τις υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να πλησιάζουν κατοικημένες περιοχές και να εγκλωβίζονται σε τεχνητές υποδομές.

Κοινωνικός Τουρισμός: Βγήκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τους συνταξιούχους

0

Ξεκινούν από αύριο οι ενστάσεις

Ανακοινώθηκαν από τη ΔΥΠΑ τα προσωρινά αποτελέσματα για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού συνταξιούχων ελεύθερων επαγγελματιών (τ. ΟΑΕΕ), για την περίοδο 2026–2027.

Οι πίνακες με τους Δικαιούχους, Ωφελούμενους και Αποκλειόμενους αναρτήθηκαν σήμερα, Τρίτη 2 Ιουνίου, στην επίσημη ιστοσελίδα της ΔΥΠΑ και μπορείτε να τους δείτε εδώ.

Υπενθυμίζεται ότι, το πρόγραμμα αφορά συνολικά 25.000 επιταγές κοινωνικού τουρισμού, ενώ ο συνολικός του προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι 13 μήνες, με την έναρξή του να τοποθετείται αμέσως μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων.

Από αύριο οι ενστάσεις

Όσοι υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση και επιθυμούν να αμφισβητήσουν το αποτέλεσμα, έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μία και μοναδική ένσταση. Η διαδικασία θα είναι ανοιχτή από την Τετάρτη 3 Ιουνίου στις 11:00 έως την Πέμπτη 4 Ιουνίου στις 23:59.

Η ένσταση υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω gov.gr, στη διαδρομή: Αρχική → Εργασία και Ασφάλιση → Αποζημιώσεις και Παροχές → Προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για συνταξιούχους e-ΕΦΚΑ (πρώην ΟΑΕΕ)

Η ΔΥΠΑ επισημαίνει ότι όσοι καταθέσουν ένσταση θα πρέπει:

  • να εξηγούν σαφώς τον λόγο της ένστασης,
  • να συνδέουν το αίτημά τους με τον λόγο απόρριψης ή τη μοριοδότηση,
  • και να επισυνάπτουν σαρωμένα δικαιολογητικά, τα οποία να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς τους.

Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν θα εξετάζονται.


Πηγή

Financial Times: Ο χρυσός εκτόπισε τα αμερικανικά ομόλογα από την κορυφή των αποθεματικών

0

 Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε στις 2 Ιουνίου 2026 ότι ο χρυσός αποτελεί πλέον το κορυφαίο περιουσιακό στοιχείο στα επίσημα αποθεματικά των κεντρικών τραπεζών παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω του το αμερικανικό χρέος

Το χρέος της μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου έχασε τα πρωτεία, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times που επικαλείται σημερινές ανακοινώσεις της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το μερίδιο του χρυσού στο σύνολο των επίσημων ξένων αποθεματικών σκαρφάλωσε στο 27% στα τέλη του 2025. Την ίδια ώρα, τα αμερικανικά κρατικά ομόλογα υποχώρησαν στη δεύτερη θέση, καταλαμβάνοντας το 22% των συνολικών τοποθετήσεων.

Ο ρόλος των τιμών και οι αδυναμίες του χρυσού

Η ανατροπή αυτή δεν οφείλεται σε ένα ξαφνικό μπαράζ στις αγορές, αλλά κυρίως στις διακυμάνσεις των αποτιμήσεων στις διεθνείς αγορές. Οι αγορές χρυσού από τις κεντρικές τράπεζες κατέγραψαν στην πραγματικότητα επιβράδυνση το περασμένο έτος, όμως, η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του άλλαξε τις ισορροπίες. Η κεντρική τράπεζα της Ευρωζώνης ξεκαθάρισε ότι με βάση τις τιμές του 2023, τα αμερικανικά ομόλογα θα παρέμεναν στην κορυφή με ποσοστό 26% έναντι μόλις 16% του χρυσού.

Το γεγονός ότι το πολύτιμο μέταλλο κυριαρχεί προκαλεί εντύπωση, καθώς η ίδια η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα υπογράμμισε τα σημαντικά μειονεκτήματά του σε σχέση με τα παραδοσιακά νομίσματα. Η τιμή του παρουσιάζει έντονη μεταβλητότητα, δεν αποφέρει αποδόσεις ή τόκους, ενώ η φυσική του αποθήκευση συνεπάγεται υψηλό κόστος. Σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζας, η προσφορά του δεν είναι ελαστική και αδυνατεί να προσαρμοστεί ομαλά όταν αλλάζουν οι ανάγκες της διεθνούς ρευστότητας.

Ο Γεωπολιτικός κίνδυνος και η θέση του ευρώ

Οι κεντρικοί τραπεζίτες στρέφονται στο χρυσάφι κυρίως ως μέσο προστασίας απέναντι σε γεωπολιτικές αναταράξεις. Οι μεγαλύτεροι αγοραστές κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους εντοπίστηκαν σε περιοχές με έντονη αστάθεια, με την Πολωνία, το Καζακστάν, τη Βραζιλία, την Κίνα και την Τουρκία να ηγούνται των συγκεκριμένων συναλλαγών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και η Tether, η εταιρεία που εκδίδει το μεγαλύτερο stablecoin στον κόσμο των κρυπτονομισμάτων, προχώρησε σε ακόμη μεγαλύτερες αγορές από πολλές κεντρικές τράπεζες το 2025.

Η έκθεση εστίασε παράλληλα στην πορεία του ευρώ, το οποίο διατηρεί σταθερά τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη χρήσης, πίσω από το αμερικανικό δολάριο. Η έκδοση διεθνούς χρέους σε ευρωπαϊκό νόμισμα άγγιξε το υψηλότερο επίπεδο από τη δημιουργία του, ενώ παράλληλα το ευρώ αναδείχθηκε σε κυρίαρχο νόμισμα στην αγορά των πράσινων και βιώσιμων ομολόγων. Όπως ανακοινώθηκε, το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα λειτούργησε ως ασφαλές καταφύγιο κατά τις περιόδους έντονης αβεβαιότητας που χαρακτήρισαν το 2025 και τους πρώτους μήνες του 2026.


Πηγή

Πατησίων: Προφυλακιστέος ο 30χρονος που κατηγορείται για συμμετοχή στην ένοπλη ληστεία

0

Στους δύο κατηγορούμενους αλβανικής καταγωγής επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και υποχρέωση εμφάνισης τρεις φορές τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 30χρονος που κατηγορείται για συμμετοχή στην ένοπλη επίθεση σε κατάστημα κινητής τηλεφωνίας στην οδό Πατησίων, από την οποία τραυματίστηκε ένας 39χρονος υπάλληλος. Αντίθετα, οι δύο συγκατηγορούμενοί του αφέθηκαν ελεύθεροι μετά τις απολογίες τους, με την επιβολή περιοριστικών όρων.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, στους δύο κατηγορούμενους αλβανικής καταγωγής επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και υποχρέωση εμφάνισης τρεις φορές τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους.

Κατά πληροφορίες, ο 30χρονος αρνήθηκε ότι ήταν εκείνος που πυροβόλησε τον εργαζόμενο του καταστήματος, υποστηρίζοντας πως δράστης των πυροβολισμών ήταν ένα τέταρτο άτομο που φέρεται να συμμετείχε στην υπόθεση και παραμένει ασύλληπτο.

Κορινθία: Μεγάλη επιχείρηση εντοπισμού για άνδρα που αγνοείται

0

Στις έρευνες συμμετέχουν η Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα, που ερευνούν τόσο την ξηρά όσο και τη θαλάσσια ζώνη

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από το πρωί της Τρίτης 2/6, μεγάλη επιχείρηση των αρχών στον Κορινθιακό και συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή του Λουτρακίου, για τον εντοπισμό ενός άνδρα, τα ίχνη του οποίου χάθηκαν σήμερα, νωρίς το πρωί.

Στις έρευνες εντοπισμού συμμετέχουν Αστυνομία και Λιμενικό Σώμα, όπου «χτενίζουν» σπιθαμή προς σπιθαμή τόσο την ξηρά όσο και τη θαλάσσια ζώνη.

Στις έρευνες, όπως αναφέρει το korinthostv, συμμετέχουν και εναέρια μέσα, με ελικόπτερο να πραγματοποιεί συνεχείς πτήσεις πάνω από την περιοχή.


Πηγή

Φυλακές Κορυδαλλού: Αυτός είναι ο Αλβανός δραπέτης – Εκμεταλλεύτηκε την ώρα της προμήθειας ψωμιού

0

Είδε την πόρτα ανοιχτή και ξέφυγε τρέχοντας, παρά την καταδίωξη

Με τον πιο… απλό τρόπο κατόρθωσε να δραπετεύσει ο Αλβανός κρατούμενος από τις Φυλακές Κορυδαλλού: Τρέχοντας, ενώ τον καταδίωκαν οι σωφρονιστικοί!

Η ώρα είναι 9 το πρωί όταν δύο σωφρονιστικοί μπαίνουν στην ΚΑΥΦ (Κεντρική Αποθήκη Υλικού Φυλακών) ώστε να γίνει η καθημερινή προμήθεια ψωμιού. Ο Αλβανός κρατούμενος, φαίνεται πως εκείνη την ώρα, είδε πως η πόρτα είχε μείνει ανοιχτή. Δήθεν κρατώντας κάτι στα χέρια του, κινείται προς τους κάδους που βρίσκονται στην περιοχή, δίπλα στα δημαρχείο της πόλης. Οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι θεωρούν ότι πάει να πετάξει τα σκουπίδια και δεν τον σταματούν, ούτε τον ακολουθούν. Ξαφνικά όμως, ο κρατούμενος αρχίζει να τρέχει και να απομακρύνεται από τη Φυλακή, ενώ άμεσα ξεκινά καταδίωξη: Σωφρονιστικοί, υπάλληλοι της φυλακής και εξωτερικοί φρουροί τον κυνηγούν, ωστόσο εκείνος καταφέρνει και εξαφανίζεται, τρέχοντας πεζός.

Από την ώρα εκείνη, αστυνομικές δυνάμεις τον αναζητούν σε όλη την πρωτεύουσα.

Ο Αλβανός κρατούμενος εργαζόταν στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Σωφρονιστικών Καταστημάτων και εξέτιε ποινή για υποθέσεις ναρκωτικών. Κατά το παρελθόν είχε κριθεί κατάλληλος για χορήγηση τακτικών αδειών από το αρμόδιο Συμβούλιο. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το τελευταίο εξάμηνο, είχε λάβει τακτικές άδειες, τις οποίες τήρησε πλήρως, επιστρέφοντας εμπρόθεσμα στο Σωφρονιστικό Κατάστημα όπου κρατούνταν για την έκτιση του υπολοίπου της ποινής του.

Για το περιστατικό συνελήφθησαν από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πειραιά -2- σωφρονιστικοί υπάλληλοι κατηγορούμενοι για απελευθέρωση κρατουμένου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η προβλεπόμενη πειθαρχική διαδικασία.

Καλαμάτα: Ο δράστης κατακρεούργησε την Σίλια με περισσότερες από 40 μαχαιριές

0

– Η 39χρονη πάλεψε για να σώσει τη ζωή της, αλλά ο δράστης ήταν σε αμόκ και τη χτύπησε σε πολλά σημεία του σώματός της

Ο 41χρονος δράστης της δολοφονίας της 39χρονης Σίλιας στην Καλαμάτα, κατακρεούργησε τη σύζυγό του, καταφέρνοντάς της περισσότερες από 40 μαχαιριές, όπως έδειξε η ιατροδικαστική έκθεση.

Τα θανατηφόρα τραύματα, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, ήταν τρία, δύο στον θώρακα κι ένα στην πλάτη, όλα από την αριστερή πλευρά. Η γυναίκα φαίνεται ότι πάλεψε με όλες της τις δυνάμεις για να σώσει τη ζωή της από τα χέρια του δολοφόνου, καθώς η σορός φέρει αρκετά τραύματα σε λαιμό, πρόσωπο και σαγόνι, καθώς επίσης και πάρα πολλά αμυντικά τραύματα στα χέρια.

Οι Αρχές, καλούνται να αποσαφηνίσουν και το γεγονός ότι στο αριστερό της χέρι, η 39χρονη γυναίκα έφερε τρεις δαγκωματιές. Εκτός από τα χτυπήματα με το μαχαίρι, η άτυχη γυναίκα είχε χτυπηθεί και σε άλλα σημεία του σώματός της, κι όπως φαίνεται ο δράστης της ειδεχθούς δολοφονίας ήταν σε αμόκ.

«Πάγωσαν» οι αστυνομικοί όταν μπήκαν στο σπίτι

Όταν οι αστυνομικοί μπήκαν στο σπίτι της οικογένειας πάγωσαν μόλις είδαν τα δύο παιδιά της οικογένειας, που βρίσκονταν στο δωμάτιό τους την ώρα της δολοφονίας. Προσπάθησαν να τα προστατέψουν και να τα θωρακίσουν από την σοκαριστική εικόνα της μητέρας τους μέσα στα αίματα. Τα έβγαλαν με προσοχή από το σπίτι χωρίς να δουν νεκρή τη μητέρα τους, τοποθετώντας τα μαλλιά τους στα πρόσωπά τους, όπως αναφέρουν πληροφορίες από τους γείτονες.

Ο καθ’ομολογίαν δολοφόνος δεν είχε απασχολήσει ποτέ ξανά στο παρελθόν τις Αρχές, ωστόσο οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, εξετάζουν πληροφορία η οποία αναφέρει ότι η γυναίκα είχε πέσει θύμα βίας από τον μετέπειτα δολοφόνο της, στο παρελθόν χωρίς όμως να το καταγγείλει. Φαίνεται πως ζούσε μαζί του μια πολύ δύσκολη ζωή, προσπαθούσε να την απομακρύνει από τις παρέες της και να την ελέγχει.


Πηγή

Καλαμάτα: Εξετάζεται άγριο ενδοοικογενειακό επεισόδιο πριν ένα μήνα

0

Δεν αποκλείεται τα παιδιά να έκαναν πως κοιμόντουσαν ως μηχανισμό άμυνας 

«Μόλις είχα ξαπλώσει, ξαφνικά τα φώτα έσβησαν, το ρελέ ήταν κατεβασμένο, ένιωσα το μαχαίρι στο στήθος μου, εκεί έγιναν όλα». Αυτός είναι ο ισχυρισμός του καθ’ομολογίαν συζυγοκτόνου της Καλαμάτας, ένας ισχυρισμός που δεν πείθει τους αστυνομικούς.

Αν ακούμπησε το μαχαίρι στο στήθος του γιατί δεν τον σκότωσε; Γιατί δεν έχει ούτε αμυχή; Η μόνη αμυχή που έχει είναι στο δάχτυλο, προφανώς από τα χτυπήματα στη σύζυγό του.

Τη σκότωσε χωρίς να σκεφτεί τα δύο τους αγγελούδια που βρίσκονταν στο διπλανό δωμάτιο. Δεν αποκλείεται τα παιδιά να άκουσαν τον καυγά που προηγήθηκε και ως μηχανισμό άμυνας, να έκαναν πως κοιμόντουσαν και στη συνέχεια να αποκοιμήθηκαν.

Όταν οι αστυνομικοί μπήκαν στο σπίτι της οικογένειας πάγωσαν μόλις είδαν τα παιδιά. Προσπάθησαν να τα προστατέψουν και να τα θωρακίσουν απο την σοκαριστική εικόνα της μητέρας τους μέσα στα αίματα. Τα έβγαλαν με προσοχή απο το σπίτι χωρίς να δούν νεκρή τη μητέρα τους, τοποθετώντας τα μαλλιά τους στα πρόσωπά τους, όπως αναφέρουν πληροφορίες απο τους γείτονες.

Ο καθ’ομολογίαν δολοφόνος δεν είχε απασχολήσει ποτέ ξανά στο παρελθόν τις αρχές, ωστόσο οι αρχές εξετάζουν πληροφορία η οποία αναφέρει ότι η γυναίκα είχε πέσει θύμα βίας απο εκείνον στο παρελθόν χωρίς όμως να το καταγγείλει. Φαίνεται πως ζούσε μαζί του μια πολύ δύσκολη ζωή, προσπαθούσε να την απομακρύνει από τις παρέες της και να την ελέγχει.


Πηγή

Στο ταραγμένο μυαλό της Μέριλιν Μονρό: 100 χρόνια από τη γέννησή της θρυλικής σταρ του Χόλιγουντ

0

Εκατό χρόνια χρόνια από τη γέννηση της Μέριλιν Μονρό, λίγοι γνωρίζουν ότι οι ψυχικές της δυσκολίες την οδήγησαν να πιστέψει ότι η γενεαλογική της γραμμή ήταν καταραμένη και ότι θα έμπαινε σε ίδρυμα. Ο βιογράφος της, Άντριου Γουίλσον, εξετάζει τον αγώνα της ζωής της και τι αποκαλύπτουν στην πραγματικότητα αδημοσίευτες επιστολές από τον τελευταίο ψυχαναλυτή της 

Xθες (1/6) συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση της Μέριλιν Μονρό , μια επέτειος που τιμήθηκε μεταξύ άλλων με μια μεγάλη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων, μια σειρά ταινιών, αλλά και την έκδοση μιας σειράς βιβλίων μεταξύ των οποίων και το ” I Wanna Be Loved By You – Marilyn Monroe, A Life in 100 Takesτου Άντριου Γουίλσον.

Μία από αυτές τις 100 «λήψεις» – στιγμιότυπα από τη ζωή της σούπερ σταρ – είναι μια πτυχή της βιογραφίας της που συχνά παραβλέπεται: η υποστήριξή της σε όσους, όπως και η ίδια, υπέφεραν από προβλήματα ψυχικής υγείας .Τώρα, αυτή η άγνωστη μέχρι σήμερα κληρονομιά τιμάται με την έναρξη του Προγράμματος Ψυχικής Υγείας της Μέριλιν Μονρό για τις Τέχνες στο νοσοκομείο Mount Sinai στη Νέα Υόρκη .

m.jpg

«Η Μέριλιν Μονρό παραμένει μια από τις πιο αναγνωρισμένες, αλλά και παρεξηγημένες προσωπικότητες στη σύγχρονη ιστορία», λέει η Λόρι Χολ, η οποία έχει δωρίσει 100.000 δολάρια στην πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει στην παροχή στήριξης σε όσους ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες και αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας. Ήταν ένα ζήτημα που απασχολούσε πολύ τη Μέριλιν. «Η φήμη είναι ένα ιδιότροπο φαγητό» είπε η Μονρό στην τελευταία συνέντευξη, την οποία έδωσε στο περιοδικό Life . «Είναι σαν το χαβιάρι. Το λίγο είναι νόστιμο, αν το τρως όμως κάθε μέρα είναι υπερβολικό. Δεν είναι κάτι στο οποίο βασίζομαι», είπε, αναλογιζόμενη την ιδιότητά της ως παγκόσμιας σταρ και την προοπτική ενός μέλλοντος μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Το ενδιαφέρον της Μέριλιν για το ζήτημα της ψυχικής υγείας ήταν βαθιά προσωπικό. Ο παππούς από την πλευρά της μητέρας, Ότις, έπασχε από γενική πάρεση, μια πάθηση που προκαλείται από νευροσύφιλη και πέθανε σε ίδρυμα σε ηλικία 43 ετών το 1909. Η γιαγιά της από την πλευρά της μητέρας, Ντέλα, έπασχε από «μανιοκαταθλιπτική ψύχωση», μια σοβαρή πάθηση που την έκανε να προσπαθήσει να πνίξει τη Μέριλιν ως μωρό που ήταν τότε γνωστή ως Νόρμα Τζιν, στην κούνια της. Μετά από αυτό, η Ντέλα φυλακίστηκε και πέθανε σε κρατικό νοσοκομείο στην Καλιφόρνια το 1927. Η κόρη του Ότις και της Ντέλα, Γκλάντις – η μητέρα της Μέριλιν – εμφάνισε επίσης σημάδια ψυχικής ασθένειας. Διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια και μόλις 12 ημέρες μετά τον τοκετό της, τον Ιούνιο του 1926, έδωσε την νόθα κόρη της σε ανάδοχη οικογένεια.

«Για πολύ καιρό φοβόμουν ότι θα κατέληγα στο τρελοκομείο»

Για χρόνια, η Μέριλιν πίστευε ότι είχε κληρονομήσει την ψυχική ασθένεια, πιστεύοντας ότι η γενεαλογική της γραμμή ήταν καταραμένη. «Για πολύ καιρό φοβόμουν ότι θα ανακάλυπτα ότι ήμουν σαν τη μητέρα μου και θα κατέληγα στο τρελοκομείο», είπε. «Αναρωτιέμαι όταν καταρρέω αν δεν είμαι αρκετά δυνατή – σαν αυτήν». Στην ηλικία των οκτώ ετών, όταν η Νόρμα Τζιν ζούσε με μία από τις ανάδοχες οικογένειες της, κακοποιήθηκε σεξουαλικά από έναν άνδρα που έμενε στο ίδιο σπίτι.

«Όταν με αγκάλιασε, κλώτσησα και πάλεψα όσο πιο δυνατά μπορούσα, αλλά δεν μπορούσα να βγάλω κανέναν ήχο», έγραψε στα απομνημονεύματά της. «Ήταν πιο δυνατός από εμένα και δεν με άφηνε να φύγω. Μου ψιθύριζε συνέχεια να είμαι καλό κορίτσι». Οι ειδικοί που μελέτησαν την υπόθεση της Μονρό κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπήρχε σαφής σύνδεση μεταξύ της εμπειρίας σεξουαλικής κακοποίησης της νεαρής κοπέλας και των μελλοντικών συναισθηματικών δυσκολιών της.

«Το αποτέλεσμα είναι ένα παιδί στο σώμα μιας γυναίκας», παρατήρησαν η Πάμαλα Κλάιν και Ζουζάνα Άντλερ σε ένα άρθρο του 1986, «απεικονίζοντας μια ορισμένη αθωότητα, καθώς χρειάζεται να παίξει τον ρόλο της σαγηνεύτριας στη μακρά και επώδυνη διαδικασία της προσπάθειας να αποδεχτεί την κακοποίησή της και την αντίληψή της για τους άνδρες». Μία άλλη συνέπεια του τραύματος που βίωσε στα πρώτα της χρόνι της ήταν η αυξανόμενη εξάρτηση της Μέριλιν από τα ναρκωτικά.

Αν και φαίνεται ότι αρχικά στράφηκε σε παυσίπονα και υπνωτικά χάπια ως τρόπο αντιμετώπισης της ενδομητρίωσης, η γοητεία των φαρμάκων μείωσε επίσης την ψυχολογική της δυσφορία. Στις συνέπειες των τριών γάμων της (με τον έφηβο αγαπημένο της Τζιμ Ντόχερτι, τον αστέρα του μπέιζμπολ Τζο ΝτιΜάτζιο και τον θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ) και των πολυάριθμων εξωσυζυγικών σχέσεων, η Μέριλιν στράφηκε σε συνταγογραφούμενα φάρμακα για να ανακουφίσει τον πόνο της.

Σε μια αδημοσίευτη επιστολή, ο τελευταίος ψυχαναλυτής της Μέριλιν, ο θεραπευτής Δρ. Ραλφ Γκρίνσον με έδρα το Λος Άντζελες, έγραψε ότι η εξάρτησή της από τα υπνωτικά χάπια «ήταν ο τρόπος της να ξεφύγει από τις δυστυχίες της ζωής». Στην ίδια επιστολή, την οποία έγραψε ο Δρ. Γκρίνσον μετά τον θάνατο της Μέριλιν, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η Μέριλιν ήταν ένα πηγάδι χωρίς πάτο: κανείς δεν μπορούσε να την γεμίσει, με όλες τις βαθιές τρύπες που της είχε αφήσει η έλλειψη οικογένειας».

m.jpg

Η Μέριλιν έψαχνε πάντα έναν τρόπο να κατανοήσει την πηγή των προβλημάτων της. Υποβλήθηκε για πρώτη φορά σε ψυχανάλυση το 1951 και την ενθάρρυνε να την πάρει στα σοβαρά ο καθηγητής υποκριτικής της στη Νέα Υόρκη και υποστηρικτής της τεχνικής «η Μέθοδος», Λι Στράσμπεργκ. Το καλοκαίρι του 1956, όταν η Μέριλιν βρισκόταν στην Αγγλία για τα γυρίσματα της ταινίας «Ο Πρίγκιπας και το Σόουγκερλ», υποβλήθηκε σε μια εβδομάδα θεραπείας με την Άννα Φρόιντ, την κόρη του Σίγκμουντ Φρόιντ, στο σπίτι της στο Χάμπστεντ, στο βόρειο Λονδίνο, το οποίο σήμερα στεγάζει το Μουσείο Φρόιντ.

Είπε στην Άννα Φρόιντ ότι είχε διαβάσει για πρώτη φορά το κλασικό έργο του Φρόιντ «Η Ερμηνεία των Ονείρων» όταν ήταν 21 ετών. Μετά τις συνεδρίες, η Άννα Φρόιντ διέγνωσε στη Μέριλιν «συναισθηματική αστάθεια, υπερβολική παρορμητικότητα… τάση για κατάθλιψη σε περίπτωση απόρριψης, [και] παράνοια με στοιχεία σχιζοφρένειας». Ένας άλλος από τους γιατρούς της πίστευε ότι η σταρ έπασχε από διπολική διαταραχή.

Από το 1960, η Μέριλιν άρχισε να βλέπει τον Δρ. Γκρίνσον, συχνά για καθημερινές συνεδρίες. Αλλά όταν δεν ανταποκρινόταν στην παραδοσιακή ανάλυση – 50 λεπτά στον καναπέ και θεραπεία, η οποία περιελάμβανε αυστηρά όρια – ο γιατρός δοκίμασε μια πιο αντισυμβατική προσέγγιση. Μετά τις συνεδρίες στο σπίτι του, ενθάρρυνε τη Μέριλιν να κοινωνικοποιηθεί με τη σύζυγό του και τα δύο ενήλικα παιδιά του. «Η Μέριλιν έψαχνε πάντα για μια οικογένεια», είπε ο εκπρόσωπός της, Πατ Νιούκομπ.

Μέχρι τον Δεκέμβριο του 1961, σύμφωνα με τον Δρ. Γκρίνσον, η Μέριλιν εμφάνιζε όλα τα σημάδια ενός «οριακά παρανοϊκού εθισμού». Ανησυχούσε τόσο πολύ για την ψυχική της κατάσταση – μιλούσε για την αποχώρησή της από τον κινηματογράφο, ακόμη και για την αυτοκτονία της – με αποτέλεσμα ένα διάστημα να την προσέχουν νοσοκόμες στο διαμέρισμά της μέρα νύχτα. Η Μέριλιν είχε εθιστεί σε ναρκωτικά. Τους τελευταίους δύο μήνες της ζωής της, της συνταγογραφήθηκαν 830 μονάδες φαρμάκων, αρκετές για να σκοτώσουν κάποιον αρκετές φορές.

«Δεν μπορούσα να νικήσω τις καταστροφικές δυνάμεις μέσα της»

Στις 4 Αυγούστου του 1962, η Μέριλιν πέθανε από υπερβολική δόση Νεμπουτάλης και ένυδρης χλωράλης. Ο ιατροδικαστής έκρινε ότι ήταν πιθανή αυτοκτονία, αλλά πολλοί άλλοι πιστεύουν ότι επρόκειτο για τυχαίο θάνατο. Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται ότι δολοφονήθηκε. Ήταν 36 ετών. «Δεν μπορούσα να νικήσω όλες τις καταστροφικές δυνάμεις που είχαν αναδυθεί μέσα της από τις τρομερές εμπειρίες της προηγούμενης ζωής της, ακόμη και της τωρινής της ζωής», έγραψε ο Δρ Γκρίνσον στην Άννα Φρόιντ.

Μετά τον θάνατο της Μονρό, πριν από 60 και πλέον χρόνια, έχουμε μάθει πολλά τόσο για την ψυχική ασθένει όσο και για τον τρόπο που μιλάμε γι’ αυτήν. Ενώ εργαζόταν εντός των ορίων του συστήματος των στούντιο – ενός συστήματος που προσπαθούσε να ελέγξει κάθε πτυχή της ζωής ενός σταρ – μιλούσε ανοιχτά για «άβολα» ζητήματα όπως η ψυχική υγεία και το τραύμα της σεξουαλικής κακοποίησης στην παιδική ηλικία .

Marilyn Monroe

Η Μέριλιν Μονρόε

Associated Press

Το 1959, η Μονρό είχε ζητήσει από τον δικηγόρο της να διερευνήσει οργανισμούς «που παρείχαν ψυχιατρική βοήθεια σε παιδιά», καθώς σκεφτόταν να ιδρύσει το δικό της ίδρυμα. Αν και η κληρονομιά – η οποία πιθανότατα είχε περιέλθει στο Ίδρυμα Άννα Φρόιντ στη Νέα Υόρκη – δεν εκπληρώθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια της ζωής της, η Μέριλιν άφησε το ένα τέταρτο της περιουσίας της στην ψυχαναλύτριά της από τη Νέα Υόρκη, Δρ. Μαριάν Κρις, η οποία με τη σειρά της άφησε αυτό το μερίδιο στο Κέντρο Ψυχαναλυτικής Μελέτης και Θεραπείας Παιδιών Άννα Φρόιντ στο Λονδίνο.

«Παρά τους υποστηρικτές της άποψης ότι η Μονρό είναι μια χαζή ξανθιά ή μια ασήμαντη ηθοποιός του Χόλιγουντ, πρέπει να βλέπουμε τη Μονρόε ως μια απίστευτα μοντέρνα – και σιωπηλά ανατρεπτική – φιγούρα. Έτσι, καθώς θυμόμαστε τη Μέριλιν για το υποκριτικό της ταλέντο και τη λαμπερή ομορφιά της, είναι επίσης καιρός να αναγνωρίσουμε και αυτή τη σημαντική κληρονομιά. Όπως λέει η Λόρι Χολ, προστάτιδα του Προγράμματος Ψυχικής Υγείας για τις Τέχνες της Μέριλιν Μονρόε, “Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο για να γιορτάσουμε τα 100ά γενέθλιά της” από το να εκπληρώσουμε αυτή την ευχή».


Πηγή

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στο αρχείο η δικογραφία για Αθανασίου και Χατζηβασιλείου

0

Στο αρχείο οδηγείται η δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χαράλαμπο Αθανασίου και Τάσο Χατζηβασιλείου, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο επίκεντρο της έρευνας για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ο αρμόδιος εισαγγελέας Πρωτοδικών, μετά την εξέταση του φακέλου, έκρινε ότι δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις για την τέλεση αξιόποινων πράξεων από τους δύο πολιτικούς και εισηγήθηκε την αρχειοθέτηση της υπόθεσης. Η τελική απόφαση, ωστόσο, θα ληφθεί από εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος θα αξιολογήσει το σύνολο των στοιχείων και θα αποφασίσει εάν θα εγκρίνει την αρχειοθέτηση ή θα ζητήσει περαιτέρω διερεύνηση.

Οι δύο βουλευτές είχαν τεθεί υπό έλεγχο για ενδεχόμενη ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος, με φερόμενο φυσικό αυτουργό τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, Δημήτρη Μελά.

ΝΕΑΡ: Οι αποχωρήσεις, ο ξαφνικός θάνατος της ΚΟ και η επόμενη μέρα για τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη

0

Αυτοί που φεύγουν, αυτοί που μένουν και το «στοίχημα» της επιβίωσης

Η πρώτη μεγάλη πολιτική «απώλεια» που προκάλεσε ο σχηματισμός της ΕΛΑΣ από τον Αλέξη Τσίπρα ήταν τελικά η ΚΟ της ΝΕΑΡ, η οποία πλέον δεν υφίσταται μετά την αποχώρηση 7 βουλευτών από τις τάξεις της.

Οι ανακατατάξεις που προκαλεί η ΕΛΑΣ στον χώρο της Αριστεράς είναι ριζικές, ωστόσο η ΝΕΑΡ φαίνεται να είναι το πρώτο «θύμα» του νέου πολιτικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται.

Αυτοί που φεύγουν…

Η αποχώρηση των 7 βουλευτών από τη ΝΕΑΡ συνοδεύτηκε με την αποχώρηση και 143 ακόμη στελεχών του κόμματος. Η μαζική αποχώρηση ήταν δεδομένο ότι θα γίνει εδώ και αρκετές εβδομάδες, ωστόσο η κίνηση καθυστερούσε μέχρι να ανακοινωθεί το κόμμα Τσίπρα.

Το χάσμα, άλλωστε, εντός της ΝΕΑΡ είχε ήδη διαμορφωθεί εδώ και αρκετούς μήνες και είχε «επισημοποιηθεί» στο πρόσφατο συνέδριο, όπου αν και τελικά ελήφθη κοινή πολιτική απόφαση, εντούτοις είχε γίνει ξεκάθαρο ότι εντός του κόμματος υπήρχαν δύο αντιθετικές στρατηγικές. Η μία, του τότε προέδρου Αλέξη Χαρίτση, η οποία προσέβλεπε σε μια συμμαχία με τον ευρύτερο χώρο των προοδευτικών δυνάμεων και με το βλέμμα σαφώς προσανατολισμένο στο πολιτικό εγχείρημα Τσίπρα που ήταν δεδομένο ότι θα κινείται περισσότερο στον χώρο του κέντρου. Από την άλλη υπήρχε η θέση του Γραμματέα Γαβριήλ Σακελλαρίδη που έβλεπε τη συγκρότηση πολιτικών συμμαχιών όχι με όλο τον προοδευτικό χώρο, αλλά κυρίως με τις δυνάμεις που τοποθετούνται στη «ριζοσπαστική αριστερά». Η διάσταση απόψεων και η κυριαρχία της θέσης του Γραμματέα στο συνέδριο είχαν μάλιστα οδηγήσει τον Αλέξη Χαρίτση στην απόφαση να παραιτηθεί από πρόεδρος του κόμματος και της ΚΟ λίγο μετά το Συνέδριο.

Ωστόσο, η ανακοίνωση του κόμματος Τσίπρα επιτάχυνε τις διαδικασίες που ούτως ή άλλως φαινόταν ότι θα επέρχονταν. Το πρωί της Τρίτης, 150 στελέχη του κόμματος ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους μέσω ανακοίνωσης. Στην επιστολή τους μεταξύ άλλων τα 150 στελέχη τονίζουν ότι «αποχωρούμε από τη Νέα Αριστερά, γιατί πιστεύουμε ότι ο κύκλος που άνοιξε πριν από δύο χρόνια έχει φτάσει στα όριά του. Είναι μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση».

«Το σημερινό καθεστώς δεν πρέπει να έχει τρίτη θητεία, με ή χωρίς τον Μητσοτάκη. Ακούμε αυτή την απαίτηση. Δεν πιστεύουμε ότι απαιτείται πλήρης ταύτιση για να υπάρξει κοινή πορεία. Αυτό που έχει σημασία είναι η διαμόρφωση όρων μιας μεγάλης πολιτικής και κοινωνικής συσπείρωσης, με απώτερο στόχο να μετατραπούν οι αριστερές ιδέες σε εφαρμοσμένες ριζοσπαστικές πολιτικές», αναφέρουν στην κοινή τους επιστολή, «κλείνοντας» ευθέως «το μάτι» στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα.

Την επιστολή συνυπογράφουν μεταξύ άλλων ο πρώην πρόεδρος της ΝΕΑΡ και βουλευτής, Αλέξης Χαρίτσης, η Έφη Αχτσιόγλου, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, ο Νάσος Ηλιόπουλος η Θεανώ Φωτίου, η Μερόπη Τζούφη και ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ. Παράλληλα, συνυπογράφουν μέλη της ΚΕ, πρώην βουλευτές, μεσαία στελέχη του κόμματος, καθώς και απλά μέλη.

H αποχώρηση από το κόμμα οδηγεί αυτόματα τους επτά βουλευτές στο να ανεξαρτητοποιηθούν από την ΚΟ, καθώς δε θα παραιτηθούν της βουλευτικής τους έδρας. Αυτομάτως όμως, η αριθμητική μείωση της ΚΟ θα την οδηγήσει και σε διάλυση, καθώς οι εναπομείναντες βουλευτές της δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό που προβλέπει ο κανονισμός της Βουλής για τη συγκρότηση ΚΟ. Συνεπώς τις επόμενες ώρες, όλοι οι βουλευτές της ΝΕΑΡ, θα προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες ανεξάρτητους του κοινοβουλίου, οι μεν λόγω της αποχώρησής τους από το κόμμα, και οι δε λόγω της μη δυνατότητας να συγκροτήσουν ΚΟ.

Η ιδιαίτερη περίπτωση Αχτσιόγλου

Η περίπτωση της Έφης Αχτσιόλγου πάντως περιλαμβάνει μια ποιοτική διαφορά, καθώς σε αντίθεση με τους άλλους 6 συναδέλφους της που ανεξαρτητοποιήθηκαν, η ίδια επέλεξε να παραιτηθεί από τη βουλευτική της έδρα. Σε ξεχωριστή ανακοίνωση, τονίζει ότι «λαμβάνω σήμερα μία απόφαση ευθύνης και συνέπειας στις αρχές που υπηρετώ από την πρώτη στιγμή της συμμετοχής μου στην πολιτική. Σήμερα αποχωρώ από την Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς. Ταυτόχρονα, ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από το βουλευτικό αξίωμα. Είναι μια πράξη συνείδησης».

Η συγκεκριμένη κίνηση όμως τη φέρνει και ένα βήμα πιο κοντά στην ένταξη στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, καθώς ο πρώην πρωθυπουργός, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεργαστεί μόνο με μεμονωμένα πρόσωπα και όχι με οργανωμένες πολιτικές ομάδες, έχει καταστήσει σαφές ότι κανένας εν ενεργεία βουλευτής δε θα έχει θέση στην ΕΛΑΣ εάν πρώτα δεν έχει ακολουθήσει το δικό του παράδειγμα της παραίτησης από τη βουλευτική έδρα.

Έτσι λοιπόν, η Έφη Αχτσιόγλου, για την οποία εδώ και αρκετές εβδομάδες ακούγεται ότι έχει έρθει σε συμφωνία σύμπραξης με την ΕΛΑΣ, πλέον αποκτά και ένα χρονικό προβάδισμα με την άμεση παραίτησή της από τη Βουλή.

Σημειώνεται ότι επιλαχών για να λάβει την έδρα είναι ο Γιάννης Δραγασάκης, ενώ, αν δεν τη δεχτεί, στη συνέχεια ακολουθούν ο Δημήτρης Βίτσας και η Χαρά Καφαντάρη. Ο κ. Δραγασάκης πάντως είχε αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2024, κατά τη διάρκεια της μεγάλης περιπέτειας του ΣΥΡΙΖΑ υπό την σύντομη, αλλά καταστροφική για το κόμμα, προεδρία Κασσελάκη.

…κι αυτοί που μένουν

Παρόλα αυτά, η «αριστερή» πτέρυγα της ΝΕΑΡ παραμένει ενεργή στο κόμμα και φυσικά δεν αποχωρούν από τη Βουλή. Παρά το γεγονός ότι οι εναπομείναντες βουλευτές στο εξής θα θεωρούνται και αυτοί ανεξάρτητοι καθώς ο αριθμός τους δεν επαρκεί για τη συγκρότηση ΚΟ, είναι βέβαιο ότι θα διατηρούν κοινή στάση στις κοινοβουλευτικές εργασίες και θα εκφράζουν πολιτικά τις θέσεις της ΝΕΑΡ.

Πρόκειται για στελέχη που κατά τη διάρκεια της αντιπαράθεσης εντός ΝΕΑΡ, εκφράστηκαν περισσότερο από τις θέσεις του Γαβριήλ Σακελλαρίδη και συστοιχήθηκαν μαζί του, παρά τις επιμέρους διαφωνίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, εντός ΝΕΑΡ μένουν οι βουλευτές Πέττυ Πέρκα, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Παναγιώτης Δρίτσας και Σία Αναγνωστοπούλου.

Η επόμενη μέρα για τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη

Το μεγάλο στοίχημα για τη συνολική επιβίωση του πολιτικού εγχειρήματος της ΝΕΑΡ πέφτει στα χέρια του γραμματέα του κόμματος, Γαβριήλ Σακελλαρίδη, ο οποίος πλέον ηγείται του σχηματισμού.

Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης έχει επανειλημμένως εκφράσει τη θέση ότι η ΝΕΑΡ θα πρέπει να προσεγγίσει δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες πολιτικής σύγκλισης. Σε αυτές τις δυνάμεις φαίνεται να συγκαταλέγεται και το ΜεΡΑ25 του Γιάνη Βαρουφάκη, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχουν υπάρξει πρωτοβουλίες.

Ωστόσο, με την ομάδα Χαρίτση να έχει πλέον αποχωρήσει με κατεύθυνση τον Αλέξη Τσίπρα, ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης φαίνεται να έχει λυμένα χέρια για την προσέγγιση άλλων δυνάμεων, με τις οποίες ήταν δύσκολο να μιλήσει όσο στη ΝΕΑΡ συνυπήρχαν οι δύο πολιτικές γραμμές.

Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε εντάσσεται και η αιχμή στην ανακοίνωση της ΝΕΑΡ μετά τη σημερινή μαζική αποχώρηση των 150 στελεχών ότι «η αποχώρησή τους θα μπορούσε να είχε γίνει νωρίτερα, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παράλυσης. Άλλωστε, όσο καθυστερούσαν πρωτοβουλίες συγκρότησης άλλων κομμάτων, αναβάλλονταν οι αποφάσεις για αποχώρηση».

Πλέον η ΝΕΑΡ φαίνεται να παίζει τα τελευταία της χαρτιά για την πολιτική της επιβίωση, ωστόσο σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο ότι για όσο καιρό το κόμμα είναι ενεργό, θα ασκήσει πολεμική κριτική στον Αλέξη Τσίπρα, και μάλιστα για δύο λόγους.

Ο πολιτικός λόγος είναι η απόφαση του κόμματος να κινηθεί αποκλειστικά στον χώρο της Αριστεράς και να απορρίψει τις «δεξιές αποκλίσεις», στις οποίες εντάσσει πλέον και την ΕΛΑΣ.

Σε τακτικό επίπεδο όμως, φαίνεται πως η Πατησίων ευελπιστεί να μπορέσει να «καρπωθεί» το όποιο «αντι-τσιπρικό» αίσθημα δημιουργηθεί μεταξύ των αριστερών ψηφοφόρων, βλέποντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται με σταθερό τρόπο προς τον Αλέξη Τσίπρα, παρά τις επίμονες αρνήσεις του πρώην πρωθυπουργού.


Πηγή