Στο ταραγμένο μυαλό της Μέριλιν Μονρό: 100 χρόνια από τη γέννησή της θρυλικής σταρ του Χόλιγουντ

0

Εκατό χρόνια χρόνια από τη γέννηση της Μέριλιν Μονρό, λίγοι γνωρίζουν ότι οι ψυχικές της δυσκολίες την οδήγησαν να πιστέψει ότι η γενεαλογική της γραμμή ήταν καταραμένη και ότι θα έμπαινε σε ίδρυμα. Ο βιογράφος της, Άντριου Γουίλσον, εξετάζει τον αγώνα της ζωής της και τι αποκαλύπτουν στην πραγματικότητα αδημοσίευτες επιστολές από τον τελευταίο ψυχαναλυτή της 

Xθες (1/6) συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση της Μέριλιν Μονρό , μια επέτειος που τιμήθηκε μεταξύ άλλων με μια μεγάλη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων, μια σειρά ταινιών, αλλά και την έκδοση μιας σειράς βιβλίων μεταξύ των οποίων και το ” I Wanna Be Loved By You – Marilyn Monroe, A Life in 100 Takesτου Άντριου Γουίλσον.

Μία από αυτές τις 100 «λήψεις» – στιγμιότυπα από τη ζωή της σούπερ σταρ – είναι μια πτυχή της βιογραφίας της που συχνά παραβλέπεται: η υποστήριξή της σε όσους, όπως και η ίδια, υπέφεραν από προβλήματα ψυχικής υγείας .Τώρα, αυτή η άγνωστη μέχρι σήμερα κληρονομιά τιμάται με την έναρξη του Προγράμματος Ψυχικής Υγείας της Μέριλιν Μονρό για τις Τέχνες στο νοσοκομείο Mount Sinai στη Νέα Υόρκη .

m.jpg

«Η Μέριλιν Μονρό παραμένει μια από τις πιο αναγνωρισμένες, αλλά και παρεξηγημένες προσωπικότητες στη σύγχρονη ιστορία», λέει η Λόρι Χολ, η οποία έχει δωρίσει 100.000 δολάρια στην πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει στην παροχή στήριξης σε όσους ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες και αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας. Ήταν ένα ζήτημα που απασχολούσε πολύ τη Μέριλιν. «Η φήμη είναι ένα ιδιότροπο φαγητό» είπε η Μονρό στην τελευταία συνέντευξη, την οποία έδωσε στο περιοδικό Life . «Είναι σαν το χαβιάρι. Το λίγο είναι νόστιμο, αν το τρως όμως κάθε μέρα είναι υπερβολικό. Δεν είναι κάτι στο οποίο βασίζομαι», είπε, αναλογιζόμενη την ιδιότητά της ως παγκόσμιας σταρ και την προοπτική ενός μέλλοντος μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Το ενδιαφέρον της Μέριλιν για το ζήτημα της ψυχικής υγείας ήταν βαθιά προσωπικό. Ο παππούς από την πλευρά της μητέρας, Ότις, έπασχε από γενική πάρεση, μια πάθηση που προκαλείται από νευροσύφιλη και πέθανε σε ίδρυμα σε ηλικία 43 ετών το 1909. Η γιαγιά της από την πλευρά της μητέρας, Ντέλα, έπασχε από «μανιοκαταθλιπτική ψύχωση», μια σοβαρή πάθηση που την έκανε να προσπαθήσει να πνίξει τη Μέριλιν ως μωρό που ήταν τότε γνωστή ως Νόρμα Τζιν, στην κούνια της. Μετά από αυτό, η Ντέλα φυλακίστηκε και πέθανε σε κρατικό νοσοκομείο στην Καλιφόρνια το 1927. Η κόρη του Ότις και της Ντέλα, Γκλάντις – η μητέρα της Μέριλιν – εμφάνισε επίσης σημάδια ψυχικής ασθένειας. Διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια και μόλις 12 ημέρες μετά τον τοκετό της, τον Ιούνιο του 1926, έδωσε την νόθα κόρη της σε ανάδοχη οικογένεια.

«Για πολύ καιρό φοβόμουν ότι θα κατέληγα στο τρελοκομείο»

Για χρόνια, η Μέριλιν πίστευε ότι είχε κληρονομήσει την ψυχική ασθένεια, πιστεύοντας ότι η γενεαλογική της γραμμή ήταν καταραμένη. «Για πολύ καιρό φοβόμουν ότι θα ανακάλυπτα ότι ήμουν σαν τη μητέρα μου και θα κατέληγα στο τρελοκομείο», είπε. «Αναρωτιέμαι όταν καταρρέω αν δεν είμαι αρκετά δυνατή – σαν αυτήν». Στην ηλικία των οκτώ ετών, όταν η Νόρμα Τζιν ζούσε με μία από τις ανάδοχες οικογένειες της, κακοποιήθηκε σεξουαλικά από έναν άνδρα που έμενε στο ίδιο σπίτι.

«Όταν με αγκάλιασε, κλώτσησα και πάλεψα όσο πιο δυνατά μπορούσα, αλλά δεν μπορούσα να βγάλω κανέναν ήχο», έγραψε στα απομνημονεύματά της. «Ήταν πιο δυνατός από εμένα και δεν με άφηνε να φύγω. Μου ψιθύριζε συνέχεια να είμαι καλό κορίτσι». Οι ειδικοί που μελέτησαν την υπόθεση της Μονρό κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπήρχε σαφής σύνδεση μεταξύ της εμπειρίας σεξουαλικής κακοποίησης της νεαρής κοπέλας και των μελλοντικών συναισθηματικών δυσκολιών της.

«Το αποτέλεσμα είναι ένα παιδί στο σώμα μιας γυναίκας», παρατήρησαν η Πάμαλα Κλάιν και Ζουζάνα Άντλερ σε ένα άρθρο του 1986, «απεικονίζοντας μια ορισμένη αθωότητα, καθώς χρειάζεται να παίξει τον ρόλο της σαγηνεύτριας στη μακρά και επώδυνη διαδικασία της προσπάθειας να αποδεχτεί την κακοποίησή της και την αντίληψή της για τους άνδρες». Μία άλλη συνέπεια του τραύματος που βίωσε στα πρώτα της χρόνι της ήταν η αυξανόμενη εξάρτηση της Μέριλιν από τα ναρκωτικά.

Αν και φαίνεται ότι αρχικά στράφηκε σε παυσίπονα και υπνωτικά χάπια ως τρόπο αντιμετώπισης της ενδομητρίωσης, η γοητεία των φαρμάκων μείωσε επίσης την ψυχολογική της δυσφορία. Στις συνέπειες των τριών γάμων της (με τον έφηβο αγαπημένο της Τζιμ Ντόχερτι, τον αστέρα του μπέιζμπολ Τζο ΝτιΜάτζιο και τον θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ) και των πολυάριθμων εξωσυζυγικών σχέσεων, η Μέριλιν στράφηκε σε συνταγογραφούμενα φάρμακα για να ανακουφίσει τον πόνο της.

Σε μια αδημοσίευτη επιστολή, ο τελευταίος ψυχαναλυτής της Μέριλιν, ο θεραπευτής Δρ. Ραλφ Γκρίνσον με έδρα το Λος Άντζελες, έγραψε ότι η εξάρτησή της από τα υπνωτικά χάπια «ήταν ο τρόπος της να ξεφύγει από τις δυστυχίες της ζωής». Στην ίδια επιστολή, την οποία έγραψε ο Δρ. Γκρίνσον μετά τον θάνατο της Μέριλιν, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η Μέριλιν ήταν ένα πηγάδι χωρίς πάτο: κανείς δεν μπορούσε να την γεμίσει, με όλες τις βαθιές τρύπες που της είχε αφήσει η έλλειψη οικογένειας».

m.jpg

Η Μέριλιν έψαχνε πάντα έναν τρόπο να κατανοήσει την πηγή των προβλημάτων της. Υποβλήθηκε για πρώτη φορά σε ψυχανάλυση το 1951 και την ενθάρρυνε να την πάρει στα σοβαρά ο καθηγητής υποκριτικής της στη Νέα Υόρκη και υποστηρικτής της τεχνικής «η Μέθοδος», Λι Στράσμπεργκ. Το καλοκαίρι του 1956, όταν η Μέριλιν βρισκόταν στην Αγγλία για τα γυρίσματα της ταινίας «Ο Πρίγκιπας και το Σόουγκερλ», υποβλήθηκε σε μια εβδομάδα θεραπείας με την Άννα Φρόιντ, την κόρη του Σίγκμουντ Φρόιντ, στο σπίτι της στο Χάμπστεντ, στο βόρειο Λονδίνο, το οποίο σήμερα στεγάζει το Μουσείο Φρόιντ.

Είπε στην Άννα Φρόιντ ότι είχε διαβάσει για πρώτη φορά το κλασικό έργο του Φρόιντ «Η Ερμηνεία των Ονείρων» όταν ήταν 21 ετών. Μετά τις συνεδρίες, η Άννα Φρόιντ διέγνωσε στη Μέριλιν «συναισθηματική αστάθεια, υπερβολική παρορμητικότητα… τάση για κατάθλιψη σε περίπτωση απόρριψης, [και] παράνοια με στοιχεία σχιζοφρένειας». Ένας άλλος από τους γιατρούς της πίστευε ότι η σταρ έπασχε από διπολική διαταραχή.

Από το 1960, η Μέριλιν άρχισε να βλέπει τον Δρ. Γκρίνσον, συχνά για καθημερινές συνεδρίες. Αλλά όταν δεν ανταποκρινόταν στην παραδοσιακή ανάλυση – 50 λεπτά στον καναπέ και θεραπεία, η οποία περιελάμβανε αυστηρά όρια – ο γιατρός δοκίμασε μια πιο αντισυμβατική προσέγγιση. Μετά τις συνεδρίες στο σπίτι του, ενθάρρυνε τη Μέριλιν να κοινωνικοποιηθεί με τη σύζυγό του και τα δύο ενήλικα παιδιά του. «Η Μέριλιν έψαχνε πάντα για μια οικογένεια», είπε ο εκπρόσωπός της, Πατ Νιούκομπ.

Μέχρι τον Δεκέμβριο του 1961, σύμφωνα με τον Δρ. Γκρίνσον, η Μέριλιν εμφάνιζε όλα τα σημάδια ενός «οριακά παρανοϊκού εθισμού». Ανησυχούσε τόσο πολύ για την ψυχική της κατάσταση – μιλούσε για την αποχώρησή της από τον κινηματογράφο, ακόμη και για την αυτοκτονία της – με αποτέλεσμα ένα διάστημα να την προσέχουν νοσοκόμες στο διαμέρισμά της μέρα νύχτα. Η Μέριλιν είχε εθιστεί σε ναρκωτικά. Τους τελευταίους δύο μήνες της ζωής της, της συνταγογραφήθηκαν 830 μονάδες φαρμάκων, αρκετές για να σκοτώσουν κάποιον αρκετές φορές.

«Δεν μπορούσα να νικήσω τις καταστροφικές δυνάμεις μέσα της»

Στις 4 Αυγούστου του 1962, η Μέριλιν πέθανε από υπερβολική δόση Νεμπουτάλης και ένυδρης χλωράλης. Ο ιατροδικαστής έκρινε ότι ήταν πιθανή αυτοκτονία, αλλά πολλοί άλλοι πιστεύουν ότι επρόκειτο για τυχαίο θάνατο. Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται ότι δολοφονήθηκε. Ήταν 36 ετών. «Δεν μπορούσα να νικήσω όλες τις καταστροφικές δυνάμεις που είχαν αναδυθεί μέσα της από τις τρομερές εμπειρίες της προηγούμενης ζωής της, ακόμη και της τωρινής της ζωής», έγραψε ο Δρ Γκρίνσον στην Άννα Φρόιντ.

Μετά τον θάνατο της Μονρό, πριν από 60 και πλέον χρόνια, έχουμε μάθει πολλά τόσο για την ψυχική ασθένει όσο και για τον τρόπο που μιλάμε γι’ αυτήν. Ενώ εργαζόταν εντός των ορίων του συστήματος των στούντιο – ενός συστήματος που προσπαθούσε να ελέγξει κάθε πτυχή της ζωής ενός σταρ – μιλούσε ανοιχτά για «άβολα» ζητήματα όπως η ψυχική υγεία και το τραύμα της σεξουαλικής κακοποίησης στην παιδική ηλικία .

Marilyn Monroe

Η Μέριλιν Μονρόε

Associated Press

Το 1959, η Μονρό είχε ζητήσει από τον δικηγόρο της να διερευνήσει οργανισμούς «που παρείχαν ψυχιατρική βοήθεια σε παιδιά», καθώς σκεφτόταν να ιδρύσει το δικό της ίδρυμα. Αν και η κληρονομιά – η οποία πιθανότατα είχε περιέλθει στο Ίδρυμα Άννα Φρόιντ στη Νέα Υόρκη – δεν εκπληρώθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια της ζωής της, η Μέριλιν άφησε το ένα τέταρτο της περιουσίας της στην ψυχαναλύτριά της από τη Νέα Υόρκη, Δρ. Μαριάν Κρις, η οποία με τη σειρά της άφησε αυτό το μερίδιο στο Κέντρο Ψυχαναλυτικής Μελέτης και Θεραπείας Παιδιών Άννα Φρόιντ στο Λονδίνο.

«Παρά τους υποστηρικτές της άποψης ότι η Μονρό είναι μια χαζή ξανθιά ή μια ασήμαντη ηθοποιός του Χόλιγουντ, πρέπει να βλέπουμε τη Μονρόε ως μια απίστευτα μοντέρνα – και σιωπηλά ανατρεπτική – φιγούρα. Έτσι, καθώς θυμόμαστε τη Μέριλιν για το υποκριτικό της ταλέντο και τη λαμπερή ομορφιά της, είναι επίσης καιρός να αναγνωρίσουμε και αυτή τη σημαντική κληρονομιά. Όπως λέει η Λόρι Χολ, προστάτιδα του Προγράμματος Ψυχικής Υγείας για τις Τέχνες της Μέριλιν Μονρόε, “Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο για να γιορτάσουμε τα 100ά γενέθλιά της” από το να εκπληρώσουμε αυτή την ευχή».


Πηγή

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στο αρχείο η δικογραφία για Αθανασίου και Χατζηβασιλείου

0

Στο αρχείο οδηγείται η δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χαράλαμπο Αθανασίου και Τάσο Χατζηβασιλείου, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο επίκεντρο της έρευνας για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ο αρμόδιος εισαγγελέας Πρωτοδικών, μετά την εξέταση του φακέλου, έκρινε ότι δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις για την τέλεση αξιόποινων πράξεων από τους δύο πολιτικούς και εισηγήθηκε την αρχειοθέτηση της υπόθεσης. Η τελική απόφαση, ωστόσο, θα ληφθεί από εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος θα αξιολογήσει το σύνολο των στοιχείων και θα αποφασίσει εάν θα εγκρίνει την αρχειοθέτηση ή θα ζητήσει περαιτέρω διερεύνηση.

Οι δύο βουλευτές είχαν τεθεί υπό έλεγχο για ενδεχόμενη ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος, με φερόμενο φυσικό αυτουργό τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, Δημήτρη Μελά.

ΝΕΑΡ: Οι αποχωρήσεις, ο ξαφνικός θάνατος της ΚΟ και η επόμενη μέρα για τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη

0

Αυτοί που φεύγουν, αυτοί που μένουν και το «στοίχημα» της επιβίωσης

Η πρώτη μεγάλη πολιτική «απώλεια» που προκάλεσε ο σχηματισμός της ΕΛΑΣ από τον Αλέξη Τσίπρα ήταν τελικά η ΚΟ της ΝΕΑΡ, η οποία πλέον δεν υφίσταται μετά την αποχώρηση 7 βουλευτών από τις τάξεις της.

Οι ανακατατάξεις που προκαλεί η ΕΛΑΣ στον χώρο της Αριστεράς είναι ριζικές, ωστόσο η ΝΕΑΡ φαίνεται να είναι το πρώτο «θύμα» του νέου πολιτικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται.

Αυτοί που φεύγουν…

Η αποχώρηση των 7 βουλευτών από τη ΝΕΑΡ συνοδεύτηκε με την αποχώρηση και 143 ακόμη στελεχών του κόμματος. Η μαζική αποχώρηση ήταν δεδομένο ότι θα γίνει εδώ και αρκετές εβδομάδες, ωστόσο η κίνηση καθυστερούσε μέχρι να ανακοινωθεί το κόμμα Τσίπρα.

Το χάσμα, άλλωστε, εντός της ΝΕΑΡ είχε ήδη διαμορφωθεί εδώ και αρκετούς μήνες και είχε «επισημοποιηθεί» στο πρόσφατο συνέδριο, όπου αν και τελικά ελήφθη κοινή πολιτική απόφαση, εντούτοις είχε γίνει ξεκάθαρο ότι εντός του κόμματος υπήρχαν δύο αντιθετικές στρατηγικές. Η μία, του τότε προέδρου Αλέξη Χαρίτση, η οποία προσέβλεπε σε μια συμμαχία με τον ευρύτερο χώρο των προοδευτικών δυνάμεων και με το βλέμμα σαφώς προσανατολισμένο στο πολιτικό εγχείρημα Τσίπρα που ήταν δεδομένο ότι θα κινείται περισσότερο στον χώρο του κέντρου. Από την άλλη υπήρχε η θέση του Γραμματέα Γαβριήλ Σακελλαρίδη που έβλεπε τη συγκρότηση πολιτικών συμμαχιών όχι με όλο τον προοδευτικό χώρο, αλλά κυρίως με τις δυνάμεις που τοποθετούνται στη «ριζοσπαστική αριστερά». Η διάσταση απόψεων και η κυριαρχία της θέσης του Γραμματέα στο συνέδριο είχαν μάλιστα οδηγήσει τον Αλέξη Χαρίτση στην απόφαση να παραιτηθεί από πρόεδρος του κόμματος και της ΚΟ λίγο μετά το Συνέδριο.

Ωστόσο, η ανακοίνωση του κόμματος Τσίπρα επιτάχυνε τις διαδικασίες που ούτως ή άλλως φαινόταν ότι θα επέρχονταν. Το πρωί της Τρίτης, 150 στελέχη του κόμματος ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους μέσω ανακοίνωσης. Στην επιστολή τους μεταξύ άλλων τα 150 στελέχη τονίζουν ότι «αποχωρούμε από τη Νέα Αριστερά, γιατί πιστεύουμε ότι ο κύκλος που άνοιξε πριν από δύο χρόνια έχει φτάσει στα όριά του. Είναι μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση».

«Το σημερινό καθεστώς δεν πρέπει να έχει τρίτη θητεία, με ή χωρίς τον Μητσοτάκη. Ακούμε αυτή την απαίτηση. Δεν πιστεύουμε ότι απαιτείται πλήρης ταύτιση για να υπάρξει κοινή πορεία. Αυτό που έχει σημασία είναι η διαμόρφωση όρων μιας μεγάλης πολιτικής και κοινωνικής συσπείρωσης, με απώτερο στόχο να μετατραπούν οι αριστερές ιδέες σε εφαρμοσμένες ριζοσπαστικές πολιτικές», αναφέρουν στην κοινή τους επιστολή, «κλείνοντας» ευθέως «το μάτι» στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα.

Την επιστολή συνυπογράφουν μεταξύ άλλων ο πρώην πρόεδρος της ΝΕΑΡ και βουλευτής, Αλέξης Χαρίτσης, η Έφη Αχτσιόγλου, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, ο Νάσος Ηλιόπουλος η Θεανώ Φωτίου, η Μερόπη Τζούφη και ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ. Παράλληλα, συνυπογράφουν μέλη της ΚΕ, πρώην βουλευτές, μεσαία στελέχη του κόμματος, καθώς και απλά μέλη.

H αποχώρηση από το κόμμα οδηγεί αυτόματα τους επτά βουλευτές στο να ανεξαρτητοποιηθούν από την ΚΟ, καθώς δε θα παραιτηθούν της βουλευτικής τους έδρας. Αυτομάτως όμως, η αριθμητική μείωση της ΚΟ θα την οδηγήσει και σε διάλυση, καθώς οι εναπομείναντες βουλευτές της δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό που προβλέπει ο κανονισμός της Βουλής για τη συγκρότηση ΚΟ. Συνεπώς τις επόμενες ώρες, όλοι οι βουλευτές της ΝΕΑΡ, θα προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες ανεξάρτητους του κοινοβουλίου, οι μεν λόγω της αποχώρησής τους από το κόμμα, και οι δε λόγω της μη δυνατότητας να συγκροτήσουν ΚΟ.

Η ιδιαίτερη περίπτωση Αχτσιόγλου

Η περίπτωση της Έφης Αχτσιόλγου πάντως περιλαμβάνει μια ποιοτική διαφορά, καθώς σε αντίθεση με τους άλλους 6 συναδέλφους της που ανεξαρτητοποιήθηκαν, η ίδια επέλεξε να παραιτηθεί από τη βουλευτική της έδρα. Σε ξεχωριστή ανακοίνωση, τονίζει ότι «λαμβάνω σήμερα μία απόφαση ευθύνης και συνέπειας στις αρχές που υπηρετώ από την πρώτη στιγμή της συμμετοχής μου στην πολιτική. Σήμερα αποχωρώ από την Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς. Ταυτόχρονα, ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από το βουλευτικό αξίωμα. Είναι μια πράξη συνείδησης».

Η συγκεκριμένη κίνηση όμως τη φέρνει και ένα βήμα πιο κοντά στην ένταξη στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, καθώς ο πρώην πρωθυπουργός, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεργαστεί μόνο με μεμονωμένα πρόσωπα και όχι με οργανωμένες πολιτικές ομάδες, έχει καταστήσει σαφές ότι κανένας εν ενεργεία βουλευτής δε θα έχει θέση στην ΕΛΑΣ εάν πρώτα δεν έχει ακολουθήσει το δικό του παράδειγμα της παραίτησης από τη βουλευτική έδρα.

Έτσι λοιπόν, η Έφη Αχτσιόγλου, για την οποία εδώ και αρκετές εβδομάδες ακούγεται ότι έχει έρθει σε συμφωνία σύμπραξης με την ΕΛΑΣ, πλέον αποκτά και ένα χρονικό προβάδισμα με την άμεση παραίτησή της από τη Βουλή.

Σημειώνεται ότι επιλαχών για να λάβει την έδρα είναι ο Γιάννης Δραγασάκης, ενώ, αν δεν τη δεχτεί, στη συνέχεια ακολουθούν ο Δημήτρης Βίτσας και η Χαρά Καφαντάρη. Ο κ. Δραγασάκης πάντως είχε αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2024, κατά τη διάρκεια της μεγάλης περιπέτειας του ΣΥΡΙΖΑ υπό την σύντομη, αλλά καταστροφική για το κόμμα, προεδρία Κασσελάκη.

…κι αυτοί που μένουν

Παρόλα αυτά, η «αριστερή» πτέρυγα της ΝΕΑΡ παραμένει ενεργή στο κόμμα και φυσικά δεν αποχωρούν από τη Βουλή. Παρά το γεγονός ότι οι εναπομείναντες βουλευτές στο εξής θα θεωρούνται και αυτοί ανεξάρτητοι καθώς ο αριθμός τους δεν επαρκεί για τη συγκρότηση ΚΟ, είναι βέβαιο ότι θα διατηρούν κοινή στάση στις κοινοβουλευτικές εργασίες και θα εκφράζουν πολιτικά τις θέσεις της ΝΕΑΡ.

Πρόκειται για στελέχη που κατά τη διάρκεια της αντιπαράθεσης εντός ΝΕΑΡ, εκφράστηκαν περισσότερο από τις θέσεις του Γαβριήλ Σακελλαρίδη και συστοιχήθηκαν μαζί του, παρά τις επιμέρους διαφωνίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, εντός ΝΕΑΡ μένουν οι βουλευτές Πέττυ Πέρκα, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Παναγιώτης Δρίτσας και Σία Αναγνωστοπούλου.

Η επόμενη μέρα για τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη

Το μεγάλο στοίχημα για τη συνολική επιβίωση του πολιτικού εγχειρήματος της ΝΕΑΡ πέφτει στα χέρια του γραμματέα του κόμματος, Γαβριήλ Σακελλαρίδη, ο οποίος πλέον ηγείται του σχηματισμού.

Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης έχει επανειλημμένως εκφράσει τη θέση ότι η ΝΕΑΡ θα πρέπει να προσεγγίσει δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες πολιτικής σύγκλισης. Σε αυτές τις δυνάμεις φαίνεται να συγκαταλέγεται και το ΜεΡΑ25 του Γιάνη Βαρουφάκη, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχουν υπάρξει πρωτοβουλίες.

Ωστόσο, με την ομάδα Χαρίτση να έχει πλέον αποχωρήσει με κατεύθυνση τον Αλέξη Τσίπρα, ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης φαίνεται να έχει λυμένα χέρια για την προσέγγιση άλλων δυνάμεων, με τις οποίες ήταν δύσκολο να μιλήσει όσο στη ΝΕΑΡ συνυπήρχαν οι δύο πολιτικές γραμμές.

Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε εντάσσεται και η αιχμή στην ανακοίνωση της ΝΕΑΡ μετά τη σημερινή μαζική αποχώρηση των 150 στελεχών ότι «η αποχώρησή τους θα μπορούσε να είχε γίνει νωρίτερα, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παράλυσης. Άλλωστε, όσο καθυστερούσαν πρωτοβουλίες συγκρότησης άλλων κομμάτων, αναβάλλονταν οι αποφάσεις για αποχώρηση».

Πλέον η ΝΕΑΡ φαίνεται να παίζει τα τελευταία της χαρτιά για την πολιτική της επιβίωση, ωστόσο σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο ότι για όσο καιρό το κόμμα είναι ενεργό, θα ασκήσει πολεμική κριτική στον Αλέξη Τσίπρα, και μάλιστα για δύο λόγους.

Ο πολιτικός λόγος είναι η απόφαση του κόμματος να κινηθεί αποκλειστικά στον χώρο της Αριστεράς και να απορρίψει τις «δεξιές αποκλίσεις», στις οποίες εντάσσει πλέον και την ΕΛΑΣ.

Σε τακτικό επίπεδο όμως, φαίνεται πως η Πατησίων ευελπιστεί να μπορέσει να «καρπωθεί» το όποιο «αντι-τσιπρικό» αίσθημα δημιουργηθεί μεταξύ των αριστερών ψηφοφόρων, βλέποντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται με σταθερό τρόπο προς τον Αλέξη Τσίπρα, παρά τις επίμονες αρνήσεις του πρώην πρωθυπουργού.


Πηγή

Τασούλας: Συναντήθηκε με τον ΠτΔ του Παναμά – «Μας συνδέει η κοινή σχέση μας με τη θάλασσα»

0

«Η παρουσία σας εδώ επιβεβαιώνει και επισφραγίζει τις πολύ καλές διμερείς φιλικές σχέσεις των χωρών μας», τόνισε ο Κωνσταντίνος Τασούλας

Τον ομόλογό του από τον Παναμά υποδέχτηκε το πρωί της Τρίτης στο Προεδρικό Μέγαρο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας.

Σε δηλώσεις τους, οι δύο Πρόεδροι, αντάλλαξαν λόγια αμοιβαίας εκτίμησης, με τον κ. Τασούλα να υπογραμμίζει την «κοινή μας σχέση με τη θάλασσα», και τις «πολύ καλές διμερείς φιλικές σχέσεις των χωρών μας».

Από πλευρά του, ο Jose Raul Mulino Quintero, τόνισε επίσης ότι «μπορεί να είμαστε χώρες μικρές, αλλά η θάλασσα μας ενώνει», ευχαριστώντας τον κ. Τασούλα για την επίσκεψή του, επισημαίνοντας τον στόχο του «να φέρω ακόμα πιο κοντά τους δύο λαούς μας και τις δύο χώρες μας».

Αναλυτικά οι δηλώσεις του κ. Τασούλα και του κ. Mulino Quintero

Στις δηλώσεις του, κατά τη συνάντηση τους, ο κ. Τασούλας ανέφερε: «Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε της φίλης χώρας του Παναμά, με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στο Προεδρικό Μέγαρο, στο πλαίσιο της επταήμερης επίσημης επίσκεψής σας στην Ελλάδα.

Η παρουσία σας εδώ επιβεβαιώνει και επισφραγίζει τις πολύ καλές διμερείς φιλικές σχέσεις των χωρών μας και επιβεβαιώνει επίσης την κοινή μας βούληση, να διευρύνουμε περαιτέρω αυτές τις διμερείς σχέσεις σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Και απόδειξη αυτής της βούλησης είναι οι διμερείς συμφωνίες που θα υπογραφούν ανάμεσα στις δύο Κυβερνήσεις των χωρών μας, κυρίως πάνω σε θέματα τουριστικής συνεργασίας και σε θέματα συνεργασίας των ναυτικών επιμελητηρίων μας.

Οι χώρες μας μπορεί να είναι, γεωγραφικά, μακρινές μεταξύ τους αλλά μας συνδέει κάτι πολύ βασικό, κάτι πολύ ζωτικό. Μας συνδέει η μεγάλη κοινή σχέση μας με τη θάλασσα, η οποία είναι και για τις δύο χώρες μας, βασικό στοιχείο της ιστορίας και της ταυτότητάς μας.

Μας συνδέει επίσης, η προσήλωσή μας στις αρχές της διεθνούς συνεργασίας, της πολυμέρειας, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ελεύθερης και ασφαλούς ναυσιπλοΐας, αρχές τις οποίες συμμεριζόμαστε και τις οποίες, ως μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, προωθούμε μέσω αυτής της σημαντικής ιδιότητας που έχουμε.

Ένα άλλο στοιχείο που γεφυρώνει την απόσταση που μας χωρίζει, είναι και η σημαντική και ιστορική ελληνική παροικία στον Παναμά, που έχει ιστορία μεγαλύτερη από έναν αιώνα. Μπορεί να είναι μικρή σε αριθμό, αλλά είναι σημαντική ιστορικά, γιατί οι Έλληνες στον Παναμά έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην επιστήμη, στην τεχνολογία, στον πολιτισμό, στην πολιτική και φυσικά στη ναυτιλία.

Σε εποχές όπως η σημερινή, που βλέπουμε να επικρατούν και να μας πολιορκούν διεθνείς συγκρούσεις και μεγάλες αβεβαιότητες, η συνεργασία χωρών, όπως της Ελλάδος και του Παναμά, που ασπάζονται την ασφάλεια, την ειρήνη και την ευημερία των λαών, είναι απαραίτητη για να ξεπεραστούν αυτές οι τρομακτικές δυσκολίες.

Και θα ήθελα, με αυτές τις σκέψεις και με αυτή την αισιόδοξη ματιά γύρω από τη βελτίωση των διμερών μας σχέσεων, να σας καλωσορίσω και πάλι στην Ελλάδα και να ευχηθώ να είναι η παρουσία σας εδώ, αυτές τις μέρες, όχι μόνο ευχάριστη αλλά και εποικοδομητική».

[387407] ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠτΔ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΑΣΟΥΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠτΔ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ JOSE RAUL MULINO QUINTERO ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Παναμά Jose Raul Mulino Quintero

Eurokinissi

Από πλευράς του, ο κ. Jose Raul Mulino Quintero σημείωσε: «Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Είναι μέγιστη η τιμή για έναν Πρόεδρο του Παναμά να επισκέπτεται αυτό το σημαντικό και μεγάλο κράτος. Γνωρίζω την Ελλάδα από το 1992 όταν ήμουν Υπουργός Εξωτερικών.

Από τότε έως σήμερα, που βρίσκομαι στον προεδρικό θώκο, έχω επισκεφθεί αρκετές φορές την Ελλάδα ως δικηγόρος του Ναυτικού Δικαίου. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεών μου αυτών είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω φιλικές σχέσεις με εφοπλιστές, με συναδέλφους και να επιβεβαιώσω τη μέγιστη φιλία, η οποία υπάρχει ανάμεσά μας.

Ο Παναμάς και η Ελλάδα έχουν ως κοινό σύμβολο τη θάλασσα. Μπορεί να είμαστε χώρες μικρές, αλλά η θάλασσα μας ενώνει. Στην ιστορία μας είχαμε, επίσης, και έναν Πρόεδρο ελληνικής καταγωγής, έναν Έλληνα Πρόεδρο, τον κύριο Λάκας.

Και όπως, επίσης είπατε, έχουμε στον Παναμά μία μικρή αλλά πολύ σημαντική ελληνική κοινότητα. Είναι μία κοινότητα, τα μέλη της οποίας σχετίζονται με το εμπόριο, με τα καλά εστιατόρια, αλλά πάνω απ’ όλα συνεργάζονται για το καλό όλων.

Συμφωνώ και μοιράζομαι μαζί σας τις μεγάλες ευθύνες που έχουμε ως μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών.

Και πριν από ένα έτος προήδρευσα του Συμβουλίου Ασφαλείας όπου το θέμα ήταν η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των θαλασσών.

Τότε δεν βλέπαμε στον ορίζοντα την κατάσταση, η οποία σήμερα έχει δημιουργηθεί και αποτελεί ένα εμπόδιο για τη διεθνή συνεργασία και τη ναυσιπλοΐα.

Τότε, ακριβώς αυτό που είπα ήταν, ότι με βάση το Διεθνές Δίκαιο και τη διεθνή πολυμέρεια θα μπορούσαμε να επιλύσουμε τα υπάρχοντα προβλήματα.

Ο Παναμάς είναι μία χώρα, η οποία διαθέτει μία Διώρυγα, μία Διώρυγα η οποία είναι ουδέτερη. Βρίσκεται υπό καθεστώς όπου, άνω των 43 κρατών την αναγνωρίζουν και την διαπλέουν. Η Διώρυγα του Παναμά, πρέπει να μένει ανοικτή τόσο σε περιόδους πολέμου, όσο και σε περιόδους ειρήνης.

Σήμερα, ελπίζουμε η διεθνής κατάσταση να ηρεμήσει, ελπίζουμε ότι θα επικρατήσει ειρήνη, ώστε η Διώρυγα και η ναυσιπλοΐα να μπορέσουν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα στο διηνεκές.

Επίσης ελπίζουμε στην παύση της διένεξης στην Ουκρανία, ώστε αυτή η χώρα να μπορέσει να συνεχίσει τον βίο της με ειρήνη, υπέρ της δημοκρατίας.

Στις συνομιλίες μας, θα μπορέσουμε να αναλύσουμε τα ανωτέρω με περισσότερες λεπτομέρειες. Έρχομαι όμως εδώ, σήμερα, για να δούμε με πολύ καλύτερο τρόπο πώς μπορούμε να συνεργαστούμε σε θέματα που άπτονται της ναυσιπλοΐας και του διεθνούς εμπορίου.

Ευχαριστώ πάρα πολύ, για την υψηλή τιμή να βρίσκομαι εδώ, σήμερα, ως Πρόεδρος του Παναμά, με στόχο να φέρω ακόμα πιο κοντά τους δύο λαούς μας και τις δύο χώρες μας.

Ευχαριστώ».

Τελετή Παρασημοφόρησης

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε ειδική τελετή, απένειμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Παναμά, το Παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Σωτήρος.

Με τη σειρά του, ο Πρόεδρος του Παναμά απένειμε στον κ. Τασούλα το παράσημο του Τάγματος του Manuel Amador Guerrero, στον βαθμό του Μεγάλου Περιδέραιου.


Πηγή

Βουλή: Ξεκινούν την Πέμπτη οι διαδικασίες για την αναθεώρηση του Συντάγματος

0

Η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής θα εκκινήσει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες

Την ερχόμενη Πέμπτη 4 Ιουνίου, η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής θα εκκινήσει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Σε όλα τα κόμματα που εκπροσωπούνται στη Βουλή, θα αποσταλούν οι σχετικές επιστολές με τις οποίες θα καλούνται να ορίσουν τους εκπροσώπους τους στη διακομματική επιτροπή που θα αναλάβει την επεξεργασία των προτάσεων για την αναθεώρηση, ο αριθμός των οποίων θα είναι αναλογικά σύμφωνα με την κοινοβουλευτική τους δύναμη.

Μετά τη λήξη της προθεσμίας των τριών ημερών για τον ορισμό των μελών της Επιτροπής, η Ολομέλεια της Βουλής θα συνεδριάσει για να εγκρίνει το χρονοδιάγραμμα και να καθορίσει τον χρόνο εργασιών της Επιτροπής, δίνοντας έτσι το πράσινο φως για την έναρξη της αναθεωρητικής διαδικασίας.


Πηγή

Καλαμάτα – δικηγόρος δολοφόνου: «Είδα έναν άνθρωπο που είχε δεχθεί επίθεση, είναι ανθρώπινο κουρέλι»

0

Η γυναίκα δέχθηκε πολλαπλές μαχαιριές σε πλάτη, θώρακα και λαιμό, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση που αναμένεται

Ο δικηγόρος του καθ’ ομολογίαν δολοφόνου της 39χρονης γυναίκας στην Καλαμάτα, δήλωσε έξω από το δικαστικό μέγαρο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, ότι ο πελάτης του, είχε εμφανή σημάδια από χτυπήματα στο πρόσωπό του.

Ο κ. Καμβύσης ισχυρίστηκε ότι «κατά την προσωπική μου κρίση, αυτός ο άνθρωπος είχε δεχθεί επίθεση» σε μια προσπάθειά του να «ξεπλύνει» τον καθ’ ομολογίαν δράστη της ειδεχθούς δολοφονίας της 39χρονης, μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, με τα παιδιά του στο διπλανό δωμάτιο…

Πρόσθεσε πως έφερε «εμφανώς χτυπήματα και μώλωπες κάτω από τα μάτια, καθώς κι εκχυμώσεις». Ο συνήγορος του καθ’ ομολογίαν γυναικοκτόνου τόνισε ότι ακόμη δεν έχει μελετήσει τη δικογραφία κι απέφυγε να απαντήσει στις επανειλημμένες ερωτήσεις σχετικά με το μαχαίρι, το οποίο φέρεται να έβαλε στο χέρι της νεκρής γυναίκας, για να δικαιολογήσει την αποτρόπαια πράξη του.

Ο Γιώργος Καμβύσης συνεχίζοντας στο ίδιο ύφος, είπε ότι «αντίκρισα ένα ανθρώπινο κουρέλι», ενώ κλείνοντας ενημέρωσε ότι θα ζητηθεί τριήμερη προθεσμία έτσι ώστε να προετοιμαστεί η απολογητική γραμμή που θα ακολουθήσει ο πελάτης του.

Αναφορές για συχνά περιστατικά

Οι Αρχές συλλέγουν υλικό για να συμπεριληφθεί στη δικογραφία και σύμφωνα με τις μαρτυρίες από το συγγενικό και φιλικό περιβάλλον της 39χρονης Σίλιας, κάνουν αναφορές για κακοποιητική συμπεριφορά του δράστη προς την άτυχη γυναίκα.

Όπως ανέφεραν άπαντες, η θανούσα δεν είχε προβεί σε επίσημη καταγγελία στις Αρχές, ενώ από την πλευρά τους, οι γείτονες κατέθεσαν πως οι καυγάδες είχαν ενταθεί το τελευταίο διάστημα.

Η Αστυνομία αναμένει και τα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής έκθεσης, για να τα συμπεριλάβει στη δικογραφία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γυναίκα είχε δεχθεί μεταξύ άλλων, μία μαχαιριά στην πλάτη, δύο στον θώρακα και μία στον λαιμό.

Στο νοσοκομείο τα παιδιά, υποβάλλονται σε τοξικολογικές εξετάσεις

Σε ό,τι αφορά στα παιδιά που είχαν αποκτήσει θύτης και θύμα, δύο κορίτσια ηλικίας περίπου 6 και 10 ετών, αντίστοιχα, φιλοξενούνται στο νοσοκομείο Καλαμάτας, ενώ δεδομένου του ότι στην έρευνά τους στο σπίτι οι αστυνομικοί εντόπισαν αγχολυτικά χάπια και ηρεμιστικά χάπια, και τα παιδιά φέρονται να κοιμόνταν την ώρα που τελούνταν το έγκλημα, το οποίο ξεσήκωσε τη γειτονιά, τα παιδιά θα υποβληθούν σε τοξικολογικές εξετάσεις. Κι αυτό για να διαπιστωθεί αν ο δράστης είχε ναρκώσει τα δύο κορίτσια έτσι ώστε να μην ξυπνήσουν από τις κραυγές της μητέρας τους.

Εξάλλου, αναμένεται και η εντολή του εισαγγελέα, για το ποιος θα αναλάβει την επιμέλεια των παιδιών, δεδομένου ότι ο δράστης -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- θα οδηγηθεί στη φυλακή μετά την απολογία του, με την πιθανότερη για να την αναλάβει να είναι η αδελφή της 39χρονης γυναίκας.

Ηράκλειο: Τροχαίο με παράσυρση μαθητή έξω από σχολείο

0

Με τραύματα στο ΠΑΓΝΗ ο μαθητής

Τροχαίο με παράσυρση μαθητή από διερχόμενο αυτοκίνητο σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης (2/6) στο Ηράκλειο.

Το περιστατικό σημειώθηκε έξω από σχολείο.

Ο έφηβος διακομίστηκε με τραύματα στο ΠΑΓΝΗ.


Πηγή

Πάτρα: Την Τετάρτη το τελευταίο αντίο σε πατέρα και γιο που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο

0

Οικογένεια, συγγενείς και φίλοι θα πουν το τελευταίο αντίο στον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά Λεύκας

Την Τετάρτη 3 Ιουνίου θα τελεστεί η κηδεία του Διονύση Γκέκα και του γιου του, Ηλία-Κωνσταντίνου, που σκοτώθηκαν στο τραγικό τροχαίο το οποίο σημειώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής στην Πάτρα, στην περιοχή κοντά στο Κλειστό Γυμναστήριο «Δημήτρης Τόφαλος», όταν η μοτοσικλέτα στην οποία επέβαιναν βγήκε από την πορεία της.

Σύμφωνα με το tempo24, οικογένεια, συγγενείς και φίλοι θα πουν το τελευταίο αντίο στις 17:00 το απόγευμα στον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά Λεύκας,

Η ταφή θα γίνει στο Β΄ Δημοτικό Νεκροταφείο Πατρών.

Σε σήμανση έργων προσέκρουσε η μοτοσικλέτα πατέρα και γιου

Σε σήμανση έργων προσέκρουσε, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, η μοτοσικλέτα στην οποία επέβαιναν ο 52χρονος πατέρας και ο 17χρονος γιος του, στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής στην Πάτρα.

Το δυστύχημα, που έχει συγκλονίσει την τοπική κοινωνία, βρίσκεται πλέον στο στάδιο της προανάκρισης, με τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας να ερευνούν τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας σχηματίστηκε δικογραφία για θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, που συνέβη χθες το μεσημέρι στην Πάτρα.

Όπως αναφέρεται, 52χρονος ημεδαπός οδηγούσε μοτοσικλέτα, έχοντας ως συνεπιβάτη έναν 17χρονο ημεδαπό. Κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, η μηχανή εξετράπη της πορείας της και προσέκρουσε σε σήμανση έργων, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό και των δύο.

Συνεχίζεται η προανάκριση

Η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας διενεργεί προανάκριση για να διακριβωθούν τα αίτια και οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Η επίσημη ανακοίνωση έρχεται να προστεθεί στα στοιχεία που ήδη εξετάζονται για τη μοιραία διαδρομή, καθώς οι Αρχές συνεχίζουν να συγκεντρώνουν πληροφορίες για το πώς η μοτοσικλέτα βγήκε από την πορεία της και κατέληξε στη σήμανση των έργων.

Η ανακοίνωση της Αστυνομίας

«Από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας, σχηματίσθηκε δικογραφία για θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, που συνέβη χθες το μεσημέρι, στην Πάτρα.

Ειδικότερα, 52χρονος ημεδαπός άνδρας οδηγώντας μοτοσικλέτα, με συνεπιβάτη έναν 17χρονο ημεδαπό, εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε σήμανση έργων, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των δυο ανδρών.

Από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Αχαΐας, διενεργείται προανάκριση για την διακρίβωση των αιτιών και συνθηκών πρόκλησης του τροχαίου δυστυχήματος».

Η κάμερα βρέθηκε, αλλά δεν δίνει ακόμη όλες τις απαντήσεις

Από την πρώτη στιγμή, οι Αρχές είχαν στρέψει την προσοχή τους στην κάμερα που έφερε ο 52χρονος στο κράνος του, καθώς το υλικό θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανασύνθεση των τελευταίων δευτερολέπτων πριν από το δυστύχημα.

Άνδρες της Τροχαίας πραγματοποίησαν έρευνες στην περιοχή και εντόπισαν την κάμερα λίγα μέτρα μακριά από το σημείο της τραγωδίας. Ωστόσο, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η καταγραφή φαίνεται να σταματά λίγα δευτερόλεπτα πριν από τη μοιραία εκτροπή.

Το στοιχείο αυτό κρατά θολή την εικόνα για το τι ακριβώς συνέβη. Οι αστυνομικοί συνεχίζουν να αναζητούν αυτόπτες μάρτυρες, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο εμπλοκής άλλου οχήματος, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει επίσημη κατάληξη.

Το σημείο που χαρακτηρίζεται επικίνδυνο

Το δυστύχημα σημειώθηκε κάτω από τη γέφυρα της Περιμετρικής στο Ρίο, κοντά στο κλειστό γυμναστήριο «Δημήτρης Τόφαλος». Κάτοικοι της περιοχής περιγράφουν το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου ως ιδιαίτερα δύσκολο, αναφέροντας ότι έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν σοβαρά τροχαία.

Όπως λένε, το οδόστρωμα έχει έντονη κλίση, το πέρασμα στενεύει σε συγκεκριμένο σημείο, ενώ τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και χρόνια δημιουργούν πρόσθετη πίεση στους οδηγούς. Όλα αυτά βρίσκονται πλέον στο μικροσκόπιο της έρευνας, μαζί με τα στοιχεία από το σημείο της πρόσκρουσης.


Πηγή

Στάση εργασίας των εργαζομένων στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας την Τετάρτη

0

Θα παρουσιάσουν τις ενστάσεις τους για τις προωθούμενες αλλαγές γύρω από το πληροφοριακό σύστημα αιμοδοσίας

Στάση εργασίας έχει προκηρύξει για αύριο Τετάρτη 3 Ιουνίου, από τις 11:00 έως τις 15:00, ο ο Σύλλογος Εργαζομένων Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας «ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ».

Την ίδια ώρα θα διεξαχθεί σε συνδιοργάνωση με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία και Δρεπανοκυτταρική Νόσο (ΠΑΣΠΑΜΑ), συνέντευξη Τύπου, όπου θα παρουσιάσουν τις ενστάσεις τους για τις προωθούμενες αλλαγές γύρω από το πληροφοριακό σύστημα αιμοδοσίας.

«Το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας βάσει νόμου είναι η αρμόδια Αρχή για το αίμα και τα προϊόντα αίματος τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Βασική παράμετρος της λειτουργίας των Εθνικών συστημάτων Αιμοδοσίας είναι η συγκεντροποίηση των διαδικασιών/πληροφοριών», επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους (διαβάστε το πλήρες κείμενο) οι εργαζόμενοι.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία και Δρεπανοκυτταρική Νόσο σε ανακοίνωσή του (διαβάστε το πλήρες κείμενο) αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις γύρω από το πληροφοριακό σύστημα αιμοδοσίας της χώρας, τις νέες συμβάσεις που υπεγράφησαν από το Υπουργείο Υγείας και τις προβλέψεις του Άρθρου 36 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το αίμα δεν είναι ούτε πεδίο διοικητικών πειραματισμών ούτε χώρος πολιτικών και οικονομικών ελιγμών. Για τους πολυμεταγγιζόμενους ασθενείς, η ασφαλής, ενιαία και κεντρικά ελεγχόμενη λειτουργία του συστήματος αιμοδοσίας αποτελεί όρο ζωής].


Πηγή

Από το «Πάρε τηλέφωνο τον εραστή σου» στο «Κυκλοφορώ μ’ ένα μωρό»: Τα καλτ λαϊκά τραγούδια

0

Όταν οι στιχουργοί έχουν έμπνευση – Τα περιθωριακά ελληνικά λαϊκά τραγούδια από τη δεκαετία του 1980 ως τις μέρες μας

Υπάρχει μια κατηγορία λαϊκών τραγουδιών που χαρακτηρίζονται ως «καψουροτράγουδα», «σκυλάδικα» ή «λούμπεν». Έχουν βέβαια κι αυτά το δικό τους κοινό. Ωστόσο υπάρχουν και λαϊκά τραγούδια ακόμα πιο… καλτ ή περιθωριακά, καθώς οι στίχοι τους σε κάποιους προκαλούν γέλιο, σε κάποιους αρέσουν, ενώ οι περισσότεροι μιλούν απαξιωτικά γι’ αυτά.

Όπως και να ‘χει και τα τραγούδια που κάποιοι θεωρούν παρακμιακά ή περιθωριακά έχουν το κοινό τους. Ας δούμε μερικά από αυτά ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1980 και φτάνοντας σχεδόν μέχρι σήμερα.

Βασίλης Ξιφαράς, Μαριάνθη Κεφάλα, Στέλιος Δήμου και άλλοι

Ένας από τους πιο εμβληματικούς τραγουδιστής της δεκαετίας του 1980 είναι ο Βασίλης Ξιφαράς. Το 1981 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο “Ε… Μη μου πεις”. Από τα δεκάδες τραγούδια που ερμήνευσε τα επόμενα χρόνια, μερικά σίγουρα ανήκουν στα τραγούδια της κατηγορίας που αναφέραμε παραπάνω: “Πάρε τηλέφωνο τον εραστή σου και πες του φεύγω απ’ τη ζωή σου. Μπορεί να μείνει τώρα μαζί σου, πάρε τηλέφωνο τον εραστή σου”, “Χαιρέτησε τον κύριο και πάμε”, δημιουργία του Θόδωρου Άγγελου (1986). Μερικοί στίχοι: “Αυτός ήταν η άρρωστη η μάνα σου, που έλεγες πως πας για να τη δεις, αυτός ήταν λοιπόν η φιλενάδα σου, που τόσο τακτικά τηλεφωνείς”. Ρεφρέν: “Χαιρέτησε τον κύριο και πάμε, πως έφτασε το τέλος μας φοβάμαι, μα εδώ δεν είναι χώρος να μιλάμε, χαιρέτησε τον κύριο και πάμε…”. Το ρεπερτόριό του όμως είναι ανεξάντλητο.

basils-3ifaras.webp

“Πιλότε ακύρωσε την πτήση, πριν φύγει και μ’ αφήσει, απ’ τα φτερά του αεροπλάνου θα πιαστώ και θα φωνάζω γύρνα πίσω σ’ αγαπώ…”, από το άλμπουμ “Αναγκαία η αγάπη σου”. Το τραγούδι είναι δημιουργία των Νίκου Πάνου – Θόδωρου Άγγελου. Ο Θ. Άγγελος, που υπογράφει πολλές από τις δημιουργίες του με το επώνυμό του (Άγγελος) έχει γράψει πολλά ανάλογα τραγούδια και για άλλους καλλιτέχνες.

Το πιο… καλτ και αναγνωρίσιμο τραγούδι όμως του Βασίλη Ξιφαρά είναι η “Σοκολάτα”, από το L.P. “Αλλού εσύ αλλού εγώ”. Οι στίχοι, και εδώ είναι του ευρηματικού Θ. Άγγελου και η μουσική του Γιάννη Καραμπότη: “Μην γκρινιάζεις θα σου πάρω σοκολάτα, μην γκρινιάζεις πια αγάπη μου σταμάτα”.

Υπάρχει κι ένα τραγούδι του Βασίλη Ξιφαρά, που ήταν σχεδόν άγνωστο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000. Πρόκειται για το «Βάλτον για ύπνο κι έλα».Τότε ακούστηκε σε ένα από τα επεισόδια της πολύ επιτυχημένης σειράς “Ευτυχισμένοι μαζί” και έγινε… βάιραλ. Το τραγούδι αυτό υπάρχει στο άλμπουμ του Βασίλη Ξιφαρά “Στην υγειά της επόμενης” (1994): “Βάλτον για ύπνο κι έλα, σε παρακαλώ, βάλτον για ύπνο κι έλα, θέλω να σε δω…”. Μια διευκρίνιση: το τραγούδι του Γιώργου Ζερβάκη, με τον ίδιο τίτλο είναι εντελώς διαφορετικό.

Η Μαριάνθη Κεφάλα είναι μία από τις σημαντικότερες λαϊκές γυναικείες φωνές. Ο Ηλίας Φιλίππου έχει γράψει τους στίχους περίπου 5.000 (!) τραγουδιών. Αν προσθέσουμε και τη μουσική του Νικηφόρου (Καραγιάννη) προκύπτει το διαχρονικό σουξέ “Κερασμένα”: “Κερασμένα από μένα τα ποτά, κερασμένα από σένα το μετά…”.

marian8h-kefala.webp

Ο Γιάννης Καραλής είναι ο δημιουργός εκατοντάδων τραγουδιών, από το εκπληκτικό “Με τελείωσες”, που παρεμπιπτόντως, ερμήνευσε πρώτος ο Γιάννης Σακελλαρίου, στον δίσκο της Οπισθοδρομικής Κομπανίας “ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΠΑΝΙΑΣ” (1985) και αργότερα ο Γιώργος Νταλάρας, μέχρι το… παντελώς άγνωστο “Ξανθός και γύφτος” (γίνεται, δεν γίνεται, μ’ αινίγματα κι εσύ μην μου μιλάς…”). Το τραγούδι περιλαμβάνεται στο ομότιτλο (“Ξανθός και γύφτος”) L.P. του Στέλιου Δήμου, που κυκλοφόρησε το 1986. Ήταν ο πρώτος (και τελευταίος…) δίσκος του…

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ο γεννημένος στις 12/1/1971 στον Πειραιά Χρήστος Αγγελόπουλος κυκλοφορεί το LP “Απόπειρα επαφής”, από τη LYRA. Το περιεχόμενο του δίσκου είναι μάλλον πολύ λαϊκό για τα στάνταρ της εταιρείας, ενώ και το πρώτο τραγούδι του δίσκου έχει τον τίτλο “Καθαρματάκι μου”. Μουσική: Χάρης Καλούδης, στίχοι: Ελένη Κατσιώτη: “Καθαρματάκι μου, καθαρματάκι μου, χωρίς εσένα δεν αντέχω δεν μπορώ, καθαρματάκι μου, καθαρματάκι μου, θα βρω έναν τρόπο για να σε παιδέψω εγώ”.

Λίγο πριν (1990), ο Γιάννης Ντουνιάς (γεννήθηκε στη Νίκαια Αττικής στις 17/10/1943), που έκανε μεγάλη καριέρα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 (οι μεγαλύτεροι σίγουρα θα θυμούνται το θρυλικό “Θα πάω στη ζούγκλα με τον Ταρζάν”, τραγούδι του 1973) αποφάσισε να κάνει μια στροφή στο ρεπερτόριό του. Έτσι, στον δίσκο του “Κυκλοφορώ μ’ ένα μωρό” υπάρχει το ομότιτλο τραγούδι, σε μουσική του δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Θεόδωρου Καμπουρίδη και στίχους του πολυγραφότατου Βασίλη Παπαδόπουλου: “Τον τελευταίο τον καιρό, κυκλοφορώ μ’ ένα μωρό, άμα το δεις θα πάθεις. Θα πάθεις τέτοια ταραχή, που θα σου φύγει η ψυχή, ρώτησε και θα μάθεις”.

Ρεφρέν: “Αριστούργημα σου λέω αριστούργημα, του Θεού το πιο ωραίο δημιούργημα (Χ2). Στο YouTube πολλοί το αναζητούν με αυτό τον τίτλο (“Αριστούργημα”) και εμφανίζεται βασικά το χιτ της Ελένης Φουρέιρα “Αριστούργημα”. Ο (σωστός) τίτλος του τραγουδιού είναι “Κυκλοφορώ μ’ ένα μωρό”, ενώ υπάρχει και βιντεοκλίπ του τραγουδιού, ένα από τα πρώτα ελληνικά, όπου ο Γιάννης Ντουνιάς συνοδεύεται από μια γοητευτική ξανθιά κοπέλα…

Την ίδια περίπου εποχή (1991), ο Τάκης Κατσάνης κυκλοφορεί το δεύτερο L.P. του, με τίτλο “Επείγει”. Είχε προηγηθεί το 1989 το άλμπουμ “Καλημέρα στο χθες”. Στο “Επείγει” υπάρχει η μεγαλύτερη επιτυχία του Τάκη Κατσάνη, που ακούγεται μέχρι σήμερα: “Για θύμισέ μου τ’ όνομα σου” (πρώτα πρώτα, να μην μιλάω με μιαν άγνωστη στην πόρτα”). Το τραγούδι αυτό σε μουσική των Γιώργου και Θοδωρή Γεωργόπουλου και στίχους, και εδώ, του Ηλία Φιλίππου γνώρισε αρκετές επανεκτελέσεις: ο Λευτέρης Πανταζής και η Χαρά Βέρρα είναι δύο δημοφιλείς καλλιτέχνες, που συμπεριέλαβαν το τραγούδι αυτό σε δισκογραφικές τους δουλειές.

Το 1990, ο γεννημένος στη Θεσσαλονίκη το 1963, Τάκης Ανθής κυκλοφορεί το τρίτο άλμπουμ του, με τίτλο “Αλλάζω και λέω” (βέβαια, δεν μας λέει… τι λέει). Στο L.P. αυτό υπάρχει η μεγαλύτερη επιτυχία του που… είναι ασορτί με το επώνυμό του: “Θα σου στείλω λουλούδια” (και δυο λόγια γλυκά, να γυρίσεις κοντά μου, να τα πούμε ξανά). Οι στίχοι και η μουσική ανήκουν στον δεξιοτέχνη κιθαρίστα Βασίλη Φωτίου. Το τραγούδι υπάρχει και σε εκτέλεση του Κώστα Μεντζελόπουλου (στο L.P. του “ΚΑΡΔΙΟΧΤΥΠΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΥΧΤΙΑ που κυκλοφόρησε επίσης το 1990). Ο Βασίλης Φωτίου έχει γράψει τη μουσική πολλών τραγουδιών που ανήκουν σε μια ακαθόριστη κατηγορία: λαϊκοδημοτικά, για κάποιους συρτοτσιφτετέλια, για άλλους, δημοτικοφανή, για τρίτους…

takhs-an8hs.jpg

Πολλά τέτοια τραγούδια έχει συνθέσει και ο αξέχαστος, μεγάλος βιολιστής και συνθέτης Γιώργος Κόρος (1923-2014). Ένα από αυτά είναι και το “Χαμένο κορμί” ή “Με φωνάζουνε αλήτη”, όπως ήταν ο αρχικός του τίτλος. Οι στίχοι ανήκουν στον Χάρη Χατζάκη και η πρώτη ερμηνεία στον Κώστα Σκαφίδα (1979). Ακολούθησαν πολλές ακόμα επανεκτελέσεις του, με γνωστότερη αυτή του Μάκη Χριστοδουλόπουλου.

Σε αυτή την κατηγορία, των λαϊκοδημοτικών ανήκει και το τραγούδι “Το φουστάνι σου… το Βεραμάν” (Βιραμάν κατά τον ερμηνευτή του Λάζαρο Σατραζέμη). Το τραγούδι (Μουσική: Βαγγέλης Φιλίππου – στίχοι: Δημήτρης Κατσαούνης), περιλαμβάνεται στο ομότιτλο cd που κυκλοφόρησε το 2017. “Με το φουστάνι σου το βιραμάν, μ’ έχεις τρελάνει, αμάν αμάν”. Το τραγούδι, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και το ερμήνευσε, σε δεύτερη εκτέλεση, στο cd του, ο νεαρός Παναγιώτης Πετεινός. Πάντως, γι’ αυτόν, το φουστάνι έχει χρώμα βεραμάν και όχι βιραμάν. Αναμένεται προφανώς και (επαν)εκτέλεσή του, από άλλον ερμηνευτή.

Δεκαετία του 2000: Στάθης Ξένος, Κώστας Λαουτάρης, Γιάννης Κόλλιας, Γιάννης Κρητικός και… η Κόμισσα

Στις αρχές της νέας χιλιετίας εμφανίστηκαν πολλοί νέοι τραγουδιστές και νέες ερμηνεύτριες, που έκαναν το ξεκίνημά τους με “πιασάρικα” χιτ. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Στο L.P. του “Έχω μεγάλη προίκα” (2008), ο Γιάννης Κρητικός τραγουδά: “Πάμε να το κάνουμε το λάθος” (Μουσική – στίχοι: Γιάννης Λιόντος): “Εσύ είσαι με άλλον παντρεμένη, κι εγώ εχθές αρραβωνιάστηκα, εσύ νιώθεις παραμελημένη, κι εγώ νιώθω ότι βιάστηκα…”. Ρεφρέν: Πάμε να το κάνουμε το λάθος, μια ψυχή που είναι να βγει, ας βγει, πάμε να το ζήσουμε το πάθος, να το ζήσουμε ως την αυγή”.

Στο ίδιο cd υπάρχει και το τραγούδι, του Γιάννη Λιόντου επίσης, “Γυναίκα ίσον Λόττο”, που ερμηνεύουν οι Γιάννης Κρητικός και Πέτρος Ίμβριος. Πρόκειται για τραγούδι με κρητικό ρυθμό.

giannhs-krhtikos.jpg

Σε κρητικό ρυθμό (περίπου) είναι και το τραγούδι του Νίκου Κυριακάκη, “Όταν θέλω να…”. Στίχοι: “Πάλι νεύρα τεντωμένα, μου τα έχεις ζαλισμένα (!)”. Ρεφρέν: “Όταν θέλω να… σε πιάνει ακεφιά, όταν θέλεις να… φεύγω για δουλειά”. Το τραγούδι αυτό, δημιουργία των Νίκου Κυριακάκη – Μάνου Ρεθυμνιώτη, έχει αρκετά, καθόλου κολακευτικά σχόλια, ιδιαίτερα από Κρητικούς. Γι’ αυτό, ο αοιδός στη συνέχεια κυκλοφόρησε άσματα όπως: “Ζωνιανά”, “Όπλισε το πιστόλι μου”, “Φρουροί” κ.ά., για… τον σασμό.

Ένας άλλος Γιάννης, ο Γιάννης Αποστολίδης κυκλοφόρησε το 2008 το cd “Οι ενοχές σου”. Σε αυτό υπάρχει το τραγούδι “Αχ και να’ βρεχε γυναίκες” (Μουσική: Αβέτ Κιζιριάν, στίχοι: Ζωή Γρυπάρη). Το ρεφρέν, είναι… όλα τα λεφτά:

“Αχ και να’ βρεχε γυναίκες κι ας γινόμουν μούσκεμα, να πλημμύριζαν οι πίστες, και για όλους τους ξενύχτες, να’ βρεχε ο Θεός δυο νύχτες”.

giannhs-apostolidhs.jpg

Πολύ… ζόρικος δείχνει ο Κώστας Λαουτάρης, που ξεκαθαρίζει :”Θα σηκωθώ να του μιλήσω, το μαγαζί θα το γκρεμίσω, τέτοια εγώ δεν επιτρέπω, παιχνίδια ύποπτα να βλέπω. Θα σηκωθώ να του μιλήσω, τη θέση μου να καθαρίσω”, λόγια που ακούγονται άκρως απειλητικά. Και ακολουθεί το μέγα ερώτημα: “Ποιος είναι αυτός που σε κοιτάει και με τα μάτια σ’ έχει φάει, θα σηκωθώ να του μιλήσω, το μαγαζί θα το γκρεμίσω…” (Ρίξ’ το Κώστα, κατά το Ρίξ’ το Ηλία…). Το τραγούδι “Ποιος είναι αυτός”, που αγαπήθηκε ιδιαίτερα, από όσους εκτιμούν το ποιοτικό ελληνικό τραγούδι είναι δημιουργία του Τάκη Λιβανού.

Στάθης Ξένος είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Στάθη Μπούρμπου. Ως “Στάθης”, κυκλοφόρησε το πρώτο του LP το 1993, όταν ήταν μόλις 15 ετών (“Έλα μες τη μοναξιά μου”). 9 χρόνια αργότερα το 2002 κυκλοφόρησε το άλμπουμ “Πάλι πάλι”. Πολλά από τα τραγούδια του έγιναν επιτυχίες. Κορυφαίο όλων; Το “Μην ανάβεις το φως” (Μουσική: Νίκος Βασιλόπουλος – Στίχοι: Τάκης Λιβανός). “Μην ανάβεις το φως, θα μας δει ο Θεός, την αγάπη αυτή θα ζηλέψει, ζήσε αυτή τη στιγμή, είναι πιο δυνατή, από κάθε αγάπη και λέξη”. Το 2023, η Ηλιάννα Ζέρβα ερμήνευσε το ίδιο τραγούδι σε επανεκτέλεση. Αποτέλεσμα; Πάνω από 2,5 εκατομμύρια προβολές, μόνο στο Official music video (sic)… Όταν ένα τραγούδι έχει τέτοιους στίχους αρέσει διαχρονικά…

Στο ίδιο άλμπουμ του Στάθη Ξένου, υπάρχει το τραγούδι “Απόψε φίλε μου χωρίζω”, που ερμήνευσε και ο Νίκος Αγγελόπουλος, ενώ και ο μεγάλος Μάκης Χριστοδουλόπουλος το έχει συμπεριλάβει σε cd του. Η μουσική του τραγουδιού είναι των Μάκη Μπέκου – Μάριου Τσιτσόπουλου και οι στίχοι των Μάκη Μπέκου – Νίκου Θεοδωρόπουλου.

Ο Στάθης Ξένος, λίγα χρόνια αργότερα, τραγούδησε και το “Κορνάρω”: “Κορνάρω και δεν βγαίνεις να σε δω, και χίλιες δύο σκέψεις μου περνάνε, παρκάρω στο απέναντι στενό και μες στο αυτοκίνητο κοιμάμαι”. Τουλάχιστον, ο Στάθης Ξένος θυμόταν πού είχε παρκάρει, ενώ ο αξέχαστος Κώστας Καρουσάκης έκανε χιτ το τραγούδι “Πού έχω παρκάρει δεν θυμάμαι”. Το “Κορνάρω”, που έχει γίνει μεγάλη επιτυχία είναι δημιουργία του Αντώνη Δελήμπαση.

Μια κατηγορία μόνος του είναι ο Γιάννης Κόλλιας, ανιψιός του αδικοχαμένου Κώστα Κόλλια. Μερικά σουξέ του: “Ματωμένος γάμος” (όχι, δεν είναι ποίηση Λόρκα στα ελληνικά), “Μην τη φιλάς μπροστά μου” (δίκιο έχει ο άνθρωπος, τόσα άλλα μέρη υπάρχουν), “Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου σαν άντρας, γιατί έχω μάθει στη ζωή μου να είμαι μάγκας”, “Όταν είχα λεφτά”, “Ένα μπουκάλι Τζόνι τη μοναξιά σκοτώνει” και πολλά ακόμα.

giannhs-kollias.jpg

Κλείνουμε με δύο κυρίες: τη Μαρία Σαμίου και την Κόμισσα. Η Μαρία Σαμίου, ξεκαθαρίζει: “Με παντρεμένο δεν ξαναπάω”, στο ομότιτλο άλμπουμ της, από το οποίο ξεχωρίζει το “Ξένα κουδούνια μην χτυπάς”: “Ξένα κουδούνια μην χτυπάς στις 5 τα χαράματα, και μην μου λες πως μ’ αγαπάς, με όρκους και με κλάματα, διάλεξες μόνος σου ζωή, και δρόμο και αισθήματα, ξένα κουδούνια μην χτυπάς, θα έχουμε προβλήματα…”.

Εκείνη που το… τερμάτισε όμως είναι η Κόμισσα (Κοντογιάννη): “Αν θες κοκό αγάπη μου, να ξέρεις θέλω άντρα, αλλιώς κάτσε στο σπίτι σου, και πήδαγε την μάντρα”…

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα εκατοντάδες καλτ ή περιθωριακά ελληνικά λαϊκά τραγούδια. Είναι σίγουρο, ότι παρά τις αλλαγές στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, όσο υπάρχουν εμπνευσμένοι στιχουργοί, θα γράφονται και ανάλογοι ύμνοι.

Προσοχή!!! Μην κάνετε ποτέ, αυτό που τραγουδά ο Γιώργος Μαρίνης: “Οδηγώ και είμαι λιώμα, και μου τέλειωσε το πιόμα, μια νταλίκα μου κορνάρει, μα η καρδιά μου δεν φρενάρει…”

(Τίτλος του τραγουδιού: “Τι μου έχεις κάνει” («Άπιστη κι αλάνι»). Συνθέτης: Παναγιώτης Μπρακούλιας – Στιχουργός: Νίκος Βαξαβανέλης.

Πηγή

Στάσεις εργασίας προκήρυξε η Διδασκαλική Ομοσπονδία από τις 2 έως τις 19 Ιουνίου

0

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Στην κήρυξη συνεχών πανελλαδικών στάσεων εργασίας για τον μήνα Ιούνιο, προχώρησε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.

Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνει: «Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνέχεια της ανακοίνωσής του υπ.αριθμ. 769 με ημερομηνία 21/11/25 και τίτλο “Για τα μεγάλα κενά στα σχολεία και την επιλογή του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α να “καλυφθούν” με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών”, αποφασίζει την κήρυξη συνεχών πανελλαδικών στάσεων εργασίας από τις 2/6/2026 έως τις 19/6/2026 για όλους/ες τους/τις συναδέλφους και για τις ώρες αυτές, ανάλογα με το ωράριο του/της κάθε εκπαιδευτικού, που τους ανατίθενται υποχρεωτικές υπερωρίες, με στόχο τη συνδικαλιστική τους κάλυψη».


Πηγή

Δίκη Τέμπη: Απέρριψε την παράσταση του ελληνικού Δημοσίου η εισαγγελέας -Οι συνεδριάσεις του Ιουλίου

0

Οι προτάσεις για τις δηλώσεις παράστασης για υποστήριξη της κατηγορίας

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δίκη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας με την πρόταση της εισαγγελέως για αποβολή του Δημοσίου από τη δίκη των Τεμπών.

Επίσης, η εισαγγελική λειτουργός πρότεινε να γίνουν δεκτές οι δηλώσεις των Δικηγορικών Συλλόγων μόνο για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Παράλληλα, πρότεινε να απορριφθεί η δήλωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης. Επιπρόσθετα, η εισαγγελέας πρότεινε να μη γίνουν δεκτές οι δηλώσεις παράστασης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.

Ένταση με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου

Λίγο πριν την προγραμματισμένη διακοπή της δίκης το μεσημέρι, υπήρξε ένταση στην αίθουσα με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου να επισημαίνει ότι «οι κατηγορούμενοι προσβάλλουν τη διαδικασία με το να μην παρουσιάζονται στο δικαστήριο». Για να της απαντήσει ο Δημήτρης Ιωαννίδης, συνήγορος κατηγορουμένου ότι «παραβιάζετε τα δικαιώματα των κατηγορουμένων».

Στο σημείο εκείνο υπήρξαν και αντιδράσεις συγγενών, οι οποίοι ζήτησαν να αποβληθεί από την αίθουσα ο κ. Ιωαννίδης, υποστηρίζοντας πως «προκαλεί διαρκώς εντάσεις».

Οι επόμενες συνεδριάσεις

Η πρόεδρος του Δικαστηρίου ανακοίνωσε και τις ημέρες των συνεδριάσεων για τον ερχόμενο Ιούλιο ως εξής:
Τετάρτη 1 Ιουλίου, Δευτέρα 6, Τρίτη 7, Τετάρτη 8, Δευτέρα 13, Τρίτη 14, Τετάρτη 15, Δευτέρα 20, Τρίτη 21, Δευτέρα 27, Τρίτη 28.


Πηγή

Ο Λίβανος ανακοίνωσε μερική εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ – Οι επιθέσεις συνεχίζονται

0

Ο Λίβανος ανακοίνωσε μερική εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ, αλλά οι επιθέσεις συνεχίζονται

Ο Λίβανος ανακοίνωσε τη Δευτέρα (1/6) μερική εκεχειρία μεταξύ της Χεζμπολάχ και του Ισραήλ, σε μία περιορισμένη αποκλιμάκωση μιας σύγκρουσης που έχει σκοτώσει χιλιάδες ανθρώπους και έχει πυροδοτήσει τον ευρύτερο πόλεμο ΗΠΑ-Ισραήλ με το Ιράν. Σύμφωνα με την πρεσβεία του Λιβάνου στην Ουάσινγκτον, η συμφωνία δεν θα τερματίσει τη σύγκρουση στη χώρα. Ωστόσο, καλεί το Ισραήλ να μην συνεχίσει τις επιθέσεις στη Βηρυτό και τα προάστιά της που ελέγχονται από τη Χεζμπολάχ, ενώ η οργάνωση, η οποία συνδέεται με το Ιράν, θα σταματήσει τις επιθέσεις της στο Ισραήλ.

Οι εχθροπραξίες στο νότιο Λίβανο, στον οποίο το Ισραήλ εισέβαλε τον Μάρτιο, συνεχίστηκαν το βράδυ της Δευτέρας. Νωρίς την Τρίτη, ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι αναχαίτισε δύο βλήματα που πέρασαν από τον Λίβανο στο βόρειο Ισραήλ και ότι δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρώτος ανακοίνωσε τη συμφωνία , δήλωσε ότι η Χεζμπολάχ, μέσω μεσαζόντων, είχε δεσμευτεί να μην επιτεθεί στο Ισραήλ. Κανένας πρόεδρος των ΗΠΑ δεν έχει μιλήσει ποτέ με τη Χεζμπολάχ, με ή χωρίς μεσάζοντες. Οι ΗΠΑ έχουν χαρακτηρίσει την ομάδα τρομοκρατική οργάνωση.

hezbollah

Υποστηρικτές της Χεζμπολάχ σε συγκέντρωση έξω από την ιρανική πρεσβεία στη Βηρυτό του Λιβάνου, Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025.

AP/Hassan Ammar

Ο Τραμπ δήλωσε επίσης ότι ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου συμφώνησε να αποσύρει τυχόν στρατεύματα που ετοιμάζονται να επιτεθούν στη Βηρυτό. Μετά την ανακοίνωση του Τραμπ, ο Νετανιάχου δήλωσε ότι το Ισραήλ θα συνεχίσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στο νότιο Λίβανο, όπου οι χερσαίες δυνάμεις προωθούνται προς τον ποταμό Ζαχαράνι, στη βαθύτερη εισβολή τους στον Λίβανο εδώ και 25 χρόνια.

Ο βουλευτής της Χεζμπολάχ, Χασάν Φαντλάλα, δήλωσε ότι η πολιτοφυλακή θα υποστηρίξει μια πλήρη κατάπαυση του πυρός σε ολόκληρο τον Λίβανο ως προάγγελο της αποχώρησης των ισραηλινών στρατευμάτων. Δεν διευκρίνισε εάν η οργάνωση θα σταματήσει τις επιθέσεις της σε ισραηλινό έδαφος. Ο Λίβανος δήλωσε ότι θα επιδιώξει να επεκτείνει την εκεχειρία στις συνομιλίες με το Ισραήλ στην Ουάσινγκτον την Τετάρτη.

Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για νέες προσπάθειες τερματισμού του τρίμηνου πολέμου που ξεκίνησε με τις επιθέσεις των ΗΠΑ και του Ισραήλ στο Ιράν. Η διαδικασία έχει κολλήσει εδώ και εβδομάδες, υπό μια εύθραυστη εκεχειρία, καθώς οι διαπραγματευτές δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν σε ένα αρχικό πλαίσιο για ειρηνευτικές συνομιλίες.

Ο πόλεμος Ισραήλ-Χεζμπολάχ ξεκίνησε στις 2 Μαρτίου ως μέρος της ευρύτερης σύγκρουσης και έκτοτε είναι συνυφασμένος με αυτόν. Το Ιράν επιμένει στην παύση των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου, ενώ οι ΗΠΑ έχουν δηλώσει ότι οι δύο συγκρούσεις είναι ξεχωριστές. «Η εκεχειρία μεταξύ Ιράν και ΗΠΑ είναι αναμφισβήτητα μια εκεχειρία σε όλα τα μέτωπα, συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου», δήλωσε ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αρακτσί.

Το Ιράν απειλεί να διακόψει τις συνομιλίες

Τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν νωρίτερα τη Δευτέρα ότι η Τεχεράνη σταματά τις έμμεσες ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ και ενδέχεται να τερματίσει την εκεχειρία που τηρείται σε μεγάλο βαθμό από τις αρχές Απριλίου, επικαλούμενα τον πόλεμο στον Λίβανο.

Δεν υπήρξε άμεση επιβεβαίωση των αναφορών από Ιρανούς αξιωματούχους, και ο Τραμπ δήλωσε σε δημοσιογράφο του NBC ότι δεν είχε νέα από το Ιράν. Σε συνέντευξή του στο CNBC τη Δευτέρα, δήλωσε ότι οι ειρηνευτικές συνομιλίες «είχαν αρχίσει να γίνονται πολύ βαρετές» και ότι δεν τον ένοιαζε αν είχαν τελειώσει. «Πραγματικά δεν με νοιάζει, δεν με νοιάζει καθόλου», είπε ο Τραμπ.

Donald Trump,Benjamin Netanyahu

O πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ και ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου

AP

Από τα μέσα Μαρτίου, ο Τραμπ έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι κοντά στην υπογραφή μιας ειρηνευτικής συμφωνίας, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμη. Παρά την εκεχειρία, το Ιράν και οι ΗΠΑ έχουν ανταλλάξει αεροπορικά πλήγματα αρκετές φορές την τελευταία εβδομάδα.

Εν τω μεταξύ, ο επικεφαλής της Δύναμης Κουντς των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν, Εσμαΐλ Καάνι, απείλησε να επεκτείνει τον αποκλεισμό των Στενών του Ορμούζ στο Στενό Μπαμπ Ελ Μαντέμπ, ένα άλλο σημείο συμφόρησης στις εκβολές της Ερυθράς Θάλασσας.

Το Ιράν έχει ήδη περιορίσει τη θαλάσσια κυκλοφορία στον Κόλπο, η οποία πριν από τον πόλεμο παρείχε το ένα πέμπτο του παγκόσμιου πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα οι τιμές να ανεβαίνουν απότομα .Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 4% τη Δευτέρα λόγω των αυξημένων εντάσεων.


Πηγή

Πέθανε το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, Ελένη Πορτάλιου

0

Ήταν η επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοτικές εκλογές του 2010, για τη δημαρχεία της Αθήνας

Πέθανε η Ελένη Πορτάλιου, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, σε ηλικία 79 ετών.

Όπως αναφέρει σε συλλυπητήρια ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η Ελένη Πορτάλιου «αποτέλεσε μία από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες στον χώρο της ριζοσπαστικής Αριστεράς. Εντάχθηκε στην Αριστερά από νεαρή ηλικία».

«Κατά τη διάρκεια τη δικτατορίας, υπέστη διώξεις συλλήψεις και φυλακίσεις. Η μακρόχρονη καριέρα της ως καθηγήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου συνδέθηκε με την πρωτοπόρα έρευνα και τη μέριμνα για τη διδασκαλία, τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του Τμήματος της», αναφέρει επίσης η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ολόκληρη η συλλυπητήρια ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:

«Αποχαιρετούμε με θλίψη και σεβασμό την Ελένη Πορτάλιου, η οποία έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών.

Η Ελένη Πορτάλιου αποτέλεσε μία από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες στον χώρο της ριζοσπαστικής Αριστεράς. Εντάχθηκε στην Αριστερά από νεαρή ηλικία. Κατά τη διάρκεια τη δικτατορίας, υπέστη διώξεις συλλήψεις και φυλακίσεις. Η μακρόχρονη καριέρα της ως καθηγήτρια στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου συνδέθηκε με την πρωτοπόρα έρευνα και τη μέριμνα για τη διδασκαλία, τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του Τμήματος της.

Η Ελένη Πορτάλιου υπήρξε μια διανοούμενη της Αριστεράς που συνδύαζε τη στέρεη θεωρητική συγκρότηση με τους κοινωνικούς, συνδικαλιστικούς και πολιτικούς αγώνες. Οι μάχες για την πόλη, οι φεμινιστικές συλλογικότητες, οι συνδικαλιστικοί αγώνες του πανεπιστημίου και του κλάδου των μηχανικών και βεβαίως η αυτοδιοίκηση υπήρξαν πεδία που η Ελένη Πορτάλιου άφησε το δικό της ξεχωριστό στίγμα. Στις δημοτικές εκλογές του 2010, η Ελένη Πορτάλιου ήταν η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης και υποψήφια δήμαρχος για τον Δήμο Αθηναίων.

Απευθύνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στους οικείους της».


Πηγή

Έκτακτο επίδομα παιδιού: Μέχρι 30 Ιουνίου η καταβολή των 150 ευρώ – Ποιοι, πώς και πόσα θα λάβουν

0

Μέχρι 30 Ιουνίου η καταβολή της ενίσχυσης των 150 ευρώ για κάθε παιδί

Την καταβολή του έκτακτου επιδόματος σε οικογένειες με παιδιά, προβλέπει το σχέδιο νόμου που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης. Το εφάπαξ επίδομα θα είναι ύψους 150 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, συνεπώς χιλιάδες νοικοκυριά θα δουν να τους καταβάλλονται 300 ή 450 ευρώ, ή και περισσότερα, αναλόγως του αριθμού των παιδιών τα οποία έχουν δηλώσει ως εξαρτώμενα τέκνα στη φορολογική τους δήλωση πέρυσι.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 15 του νέου νομοσχεδίου «Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις», ορίζεται ότι το επίδομα θα καταβληθεί σε δικαιούχους που πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια, στον τραπεζικό λογαριασμό που έχουν δηλώσει στην εφαρμογή myAADE και χωρίς να απαιτείται να υποβάλουν άλλη αίτηση σε ξεχωριστή πλατφόρμα για το σκοπό αυτό.

Τι ισχύει με το έκτακτο επίδομα

Πιο αναλυτικά , όπως προκύπτει από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, προβλέπεται ότι:

1. Για το έτος 2026 παρέχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, σε γονείς που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια.

2. Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι όσοι γονείς εξαρτώμενων τέκνων έχουν δηλώσει για το φορολογικό έτος 2024 συνολικό οικογενειακό εισόδημα (υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων τέκνων αυτών), ανεξαρτήτως της πηγής προέλευσης, φορολογούμενο και απαλλασσόμενο, πραγματικό και τεκμαρτό:

  • έως 40.000 ευρώ για τον έγγαμο ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο πέραν του πρώτου και
  • έως 39.000 ευρώ για τις μονογονεϊκές οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο, πέραν του πρώτου.
  • Ως αριθμός εξαρτώμενων τέκνων λογίζεται το άθροισμα κοινών και μη κοινών εξαρτώμενων τέκνων.

3. Η ενίσχυση καταβάλλεται έως την 30ή Ιουνίου 2026 στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου που έχει γνωστοποιηθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με βάση τα στοιχεία της περσινής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος των γονέων για το φορολογικό έτος 2024, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Μαΐου 2026.

Για τον υπολογισμό και την καταβολή της ενίσχυσης δεν απαιτείται η υποβολή αίτησης από τον δικαιούχο.

lefta-evro.jpg

Ωστόσο, ειδικά για όσους έχουν προβεί μέχρι και την 31η Ιουλίου 2026 σε δήλωση μεταβολής στοιχείων φυσικού προσώπου στο Μητρώο της ΑΑΔΕ, λόγω προσθήκης εξαρτώμενου τέκνου μετά την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2024, η ενίσχυση (ή τυχόν επιπλέον ποσό) δύναται να καταβληθεί μέχρι και την 31η Αυγούστου 2026, με βάση πάντα τα εισοδηματικά όρια που αντιστοιχούν στον κάθε τύπο νοικοκυριού.

Πώς καταβάλλεται η ενίσχυση

Η έκτακτη ενίσχυση των 150 ευρώ ανά τέκνο, καταβάλλεται ως εξής:

α) Σε περίπτωση υποβολής κοινής φορολογικής δήλωσης έγγαμων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, η ενίσχυση καταβάλλεται στο σύνολό της στον σύζυγο ή στο μέρος συμφώνου συμβίωσης που έχει δηλωθεί ως υπόχρεος, στην εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2024.

β) Σε περίπτωση υποβολής χωριστών φορολογικών δηλώσεων των γονέων, η ενίσχυση που αφορά στα κοινά εξαρτώμενα τέκνα καταβάλλεται κατά το ήμισυ σε έκαστο γονέα. Για τα μη κοινά εξαρτώμενα τέκνα, η ενίσχυση καταβάλλεται κατά το ήμισυ σε έκαστο γονέα, εάν και οι δύο γονείς τα δηλώνουν ως εξαρτώμενα, άλλως καταβάλλεται στο σύνολό της στον γονέα που τα δηλώνει ως εξαρτώμενα.

γ) Σε περίπτωση προσθήκης εξαρτώμενου τέκνου μετά την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2024, η ενίσχυση καταβάλλεται κατά το ήμισυ σε κάθε γονέα, εάν το τέκνο εμφανίζεται κατά την 31η Ιουλίου 2026 στο Μητρώο της ΑΑΔΕ ως εξαρτώμενο τέκνο δύο γονέων. Διαφορετικά καταβάλλεται εξ ολοκλήρου στον γονέα που το δηλώνει ως εξαρτώμενο.

Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με χρέη που έχουν βεβαιωθεί στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή του ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και δεν λαμβάνεται υπόψη στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.


Πηγή

Συνάντηση Μητσοτάκη με την υποψήφια για τη θέση του γγ του ΟΗΕ Ρεμπέκα Γκρίνσπαν

0

Η Ρεμπέκα Γκρίνσπαν ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για το πρόγραμμά της και ανέλυσε το όραμά της για τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε νωρίτερα συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με την Ρεμπέκα Γκρίνσπαν, υποψήφια για τη θέση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ.

Στο πλαίσιο της συνάντησής τους η κ. Γκρίνσπαν ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για το πρόγραμμά της και ανέλυσε το όραμά της για τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τον ρόλο της Ελλάδας στον Οργανισμό και τη στήριξη της χώρας μας στην πολυμέρεια.


Πηγή

Ο Βασιλιάς Κάρολος θέλει να δει τα εγγόνια του, αλλά θέτει έναν αυστηρό όρο στον Χάρι

0

Μία συνάντηση με τα εγγόνια του θα μπορούσε να γίνει στο βασιλικό κτήμα Μπαλμόραλ, στη Σκωτία

Την ώρα που στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ φέρεται να γίνονται νέες προσπάθειες για την αποκατάσταση των σχέσεων ανάμεσα στον πρίγκιπα Ουίλιαμ και τον Χάρι, ο βασιλιάς Κάρολος φαίνεται να επιδιώκει και μία πιο προσωπική επαφή με τα δύο μικρότερα εγγόνια του, τον Άρτσι και τη Λίλιμπετ. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η πολυαναμενόμενη συνάντηση δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί χωρίς συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Ο βασιλιάς φέρεται να θέλει να αναπτύξει πιο στενή σχέση με τα δύο παιδιά, τα οποία ζουν μόνιμα στην Καλιφόρνια με τον Χάρι και τη Μέγκαν Μαρκλ και έχουν περιορισμένη επαφή με τη βρετανική βασιλική οικογένεια.

Μία πιθανή επίσκεψη του Χάρι στο Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τα παιδιά του θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία για συνάντηση με τον μονάρχη, με το βασιλικό κτήμα του Μπαλμόραλ στη Σκωτία να θεωρείται το πιθανότερο σημείο, όπως γράφει η Mirror.

Ωστόσο, ο Κάρολος θα δεχόταν μία τέτοια συνάντηση μόνο υπό συγκεκριμένους όρους, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην οργάνωση και τη διακριτικότητα του όλου εγχειρήματος, όπως αναφέρουν βασιλικές πηγές.

Η βασιλική βιογράφος, Ίνγκριντ Σιούαρντ, σημείωσε ότι το Μπαλμόραλ αποτελεί ουσιαστικά τη μοναδική ρεαλιστική επιλογή για μία τέτοια επαφή, καθώς εκεί ο βασιλιάς διαθέτει τον απαραίτητο χρόνο και δυνατότητες φιλοξενίας της οικογένειας.

Παράλληλα, αναφέρεται πως θα γινόταν προσπάθεια να αποφευχθεί η ταυτόχρονη παρουσία άλλων ανώτερων μελών της βασιλικής οικογένειας, προκειμένου να διατηρηθεί ένα πιο ήρεμο και ιδιωτικό κλίμα.

Ο Άρτσι και η Λίλιμπετ έχουν δει ελάχιστα τους βασιλικούς συγγενείς τους τα τελευταία χρόνια, καθώς μεγαλώνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, μακριά από το Ηνωμένο Βασίλειο. Η τελευταία τους επαφή με τη βασιλική οικογένεια ήταν το 2022, κατά τους εορτασμούς του Πλατινένιου Ιωβηλαίου της βασίλισσας Ελισάβετ.


Πηγή

Ρέθυμνο: Άνδρας πέθανε μετά από πτώση

0

Τα τραύματα του άνδρα από την πτώση του κόστισαν τη ζωή

Σε ακάλυπτο χώρο έπεσε ένας άνδρας το μεσημέρι της Τρίτης στο Ρέθυμνο, αφήνοντας την τελευταία του πνοή.

Σύμφωνα με το flashnews.gr, αμέσως στον τόπο του συμβάντος έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ προκειμένου οι διασώστες να παράσχουν γρήγορα πρώτες βοήθειες και να μεταφέρουν τον άνδρα στο νοσοκομείο Ρεθύμνου.

Δυστυχώς, όμως τα τραύματα του άνδρα από την πτώση του είχαν κοστίσει τη ζωή.


Πηγή

Βραζιλία: 11χρονος έχασε το πόδι του από επίθεση καρχαρία

0

Το αγοράκι υπέστη βαρύτατα τραύματα στην αριστερή πλευρά του σώματός του όταν το θαλάσσιο κήτος τού επιτέθηκε στο ισχίο

Επίθεση από καρχαρία δέχτηκε ένα 11χρονο παιδί στη Βραζιλία, την ώρα που κολυμπούσε σε πολυσύχναστη παραλία με τους φίλους του.

Το αγοράκι υπέστη βαρύτατα τραύματα στην αριστερή πλευρά του σώματός του όταν το θαλάσσιο κήτος τού επιτέθηκε στο ισχίο. Ο 11χρονος ακρωτηριάστηκε στο αριστερό του πόδι και σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες εκλιπαρούσε με όση δύναμη είχε τους διασώστες να μην το αφήσουν να πεθάνει.

Το παιδί διασώθηκε και άμεσα και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση με τη κατάστασή της υγείας του να κρίνεται σταθερή. Βίντεο από το σημείο δείχνει μια ομάδα ανδρών να ανασύρει τον 11χρονο στην ακτή καλώντας απεγνωσμένα σε βοήθεια.

Ο θείος του παιδιού, περιέγραψε τις εφιαλτικές στιγμές της επίθεσης. «Ήμασταν όλοι μέσα στη θάλασσα πριν από την επίθεση, και είχα μόλις βγει από το νερό αφήνοντας τα παιδιά μέσα στη θάλασσα», είπε.

«Μετά άκουσα έναν παράξενο θόρυβο, και όταν γύρισα, το μόνο που μπορούσα να δω ήταν αίμα. Δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά και έτρεξα μέσα στο νερό για να βγάλω τον ανιψιό μου έξω. Είχε τις αισθήσεις του και απλώς συνέχιζε να με εκλιπαρεί να μην τον αφήσω να πεθάνει».


Πηγή

«Ήπειρος»: Το Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble και ο Βασίλης Κώστας στις 9 Ιουνίου 2026 στο Ηρώδειο

0

Συμμετέχουν οι Κώστας Τζίμας, Αντώνης Κυρίτσης και Πέτρος Χαλκιάς

Το αφιέρωμα «Ήπειρος», που θα λάβει χώρα στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, αποτελεί μια μουσική συνάντηση μνήμης και συνέχειας, αφιερωμένη στη βαθιά παράδοση της ηπειρώτικης μουσικής και στην αταλάντευτη πορεία της μέσα στον χρόνο. Στο κέντρο της παράστασης βρίσκεται η παρακαταθήκη του αείμνηστου Πετρολούκα Χαλκιά, ως σημείο αναφοράς για τον τρόπο με τον οποίο η μουσική της Ηπείρου μεταδίδεται, εξελίσσεται και αποκτά νέα πνοή μέσα από τις επόμενες γενιές.

hpeiros-social1080x1080.jpg

Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του λαουτίστα, λέκτορα στο Hellenic College Holy Cross των ΗΠΑ και υποψηφίου για βραβείο Grammy Βασίλη Κώστα –του οποίου η δεκαετής μαθητεία και συνεργασία δίπλα στον Πετρολούκα Χαλκιά διαμόρφωσε έναν πολύτιμο πυρήνα γνώσης και αισθητικής– το υλικό αυτό βρίσκει σήμερα νέα έκφραση μέσα από το Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble, τη βασική ορχήστρα της παράστασης. Το εικοσαμελές σύνολο νέων μουσικών από όλη την Ελλάδα, με έδρα τα Ιωάννινα, φέρνει επί σκηνής έναν δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στην αυθεντική ερμηνεία των παραδοσιακών σκοπών και σε νέες ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις, διατηρώντας τον χαρακτήρα του ηπειρώτικου ιδιώματος και προτείνοντας μια σύγχρονη καλλιτεχνική ματιά πάνω στην πλούσια μουσική κληρονομιά της περιοχής.

Στην παράσταση συμμετέχουν ως καλεσμένοι οι μουσικοί Κώστας Τζίμας (τραγούδι), Αντώνης Κυρίτσης (τραγούδι) και Πέτρος Χαλκιάς (κλαρίνο), μορφές που συνδέονται ουσιαστικά με την ηπειρώτικη παράδοση και εμφανίζονται σε επιλεγμένα κομμάτια, ενισχύοντας με τη δική τους παρουσία τον διαγενεακό χαρακτήρα του αφιερώματος.

Η συνύπαρξη μουσικών από διαφορετικές γενιές δημιουργεί έναν χώρο όπου η μνήμη λειτουργεί ως άμεση εμπειρία και όχι ως απλή αναπαράσταση. Η συναυλία προσεγγίζει την ηπειρώτικη μουσική ως εύπλαστη καλλιτεχνική γλώσσα που συνεχίζει να εξελίσσεται μέσα από τη συλλογική πράξη και την προσωπική έκφραση.

Το Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble λειτουργεί υπό την αιγίδα και την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Ιωαννίνων και του φιλανθρωπικού οργανισμού «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Καλλιτεχνική διεύθυνση συναυλίας και Επίλεκτου Ηπειρωτικού Ensemble Βασίλης Κώστας • Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble Αιμιλία Χαλκιά τραγούδι, Κωνσταντίνα Καράμπα τραγούδι, Δημήτρης Λάλεζας τραγούδι, Κωνσταντίνος Σακαρίδης κλαρίνο, Άννα Μαρία Σινωπίδου καβάλι, Μελίνα Μπιτζίδου σαντούρι, Γιώργος Βενέτης σαντούρι, Ελένη Ευθυμίου σαντούρι, Μυροφόρα Θεοδωρίδου σαντούρι, Γιώργος Θεοδωρίδης λαούτο, Απόστολος Πούπαλος λαούτο, Στέφανος Πατεράκης λαούτο, Χρήστος Δανάς βιολί, Χρήστος Πούλιος βιολί, Γιάννης Δεληγιάννης βιολί, Άκης Παπαεμμανουήλ βιολί, Κωνσταντίνος Μπραχόπουλος βιολί, Ευαγγελία Μουκάνου ακορντεόν, Θοδωρής Εφαπλωματάς κρουστά • Καλεσμένοι Κώστας Τζίμας τραγούδι, Αντώνης Κυρίτσης τραγούδι, Πέτρος Χαλκιάς κλαρίνο • Συμμετέχει ο Παναγιώτης Αϊβαζίδης κανονάκι • Σχεδιασμός ήχου Γιώργος Καρυώτης, Βαγγέλης Ιακωβίδης • Σχεδιασμός φωτισμού Γιώργος Χαραλάμπους • Εκτέλεση παραγωγής Solar Productions Athens

Προπώληση Εισιτηρίων:

https://www.more.com/gr-el/tickets/music/festival/basilis-kostas-ipeiros/


Πηγή

Απόδραση από τον Κορυδαλλό: Δύο συλλήψεις σωφρονιστικών υπαλλήλων

0

Δύο σωφρονιστικοί υπάλληλοι συνελήφθησαν για την απόδραση του κρατουμένου

Σε εξέλιξη βρίσκονται από πρωινές ώρες σήμερα, Τρίτη 2 Ιουνίου 2026, έρευνες για τον εντοπισμό αλλοδαπού κρατουμένου, ο οποίος εργαζόταν στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Σωφρονιστικών Καταστημάτων και κατάφερε να διαφύγει ενώ εκτελούσε εργασία μεταφοράς άρτου.

Ο ανωτέρω εξέτιε ποινή για υποθέσεις ναρκωτικών, ενώ κατά το παρελθόν είχε κριθεί κατάλληλος για χορήγηση τακτικών αδειών από το αρμόδιο Συμβούλιο. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το τελευταίο εξάμηνο, είχε λάβει τακτικές άδειες, τις οποίες τήρησε πλήρως, επιστρέφοντας εμπρόθεσμα στο Σωφρονιστικό Κατάστημα όπου κρατούνταν για την έκτιση του υπολοίπου της ποινής του.

Για το περιστατικό συνελήφθησαν από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πειραιά -2- σωφρονιστικοί υπάλληλοι κατηγορούμενοι για απελευθέρωση κρατουμένου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η προβλεπόμενη πειθαρχική διαδικασία.

Συνταγματική αναθεώρηση: Καταθέτει την πρότασή της στη Βουλή η Νέα Δημοκρατία

0

«Συνεπής στις δεσμεύσεις της, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει, σήμερα, στη Βουλή την πρότασή της για τη Συνταγματική Αναθεώρηση» αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο κ. Μητσοτάκης

Η Νέα Δημοκρατία καταθέτει πρόταση για Συνταγματική Αναθεώρηση στη Βουλή, όπως προανήγγειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όπως τονίζει σχετικά ο πρωθυπουργός η κυβέρνηση καταθέτει «έναν Οδικό Χάρτη που εκσυγχρονίζει τη δημόσια ζωή και το πολιτικό σύστημα, αντιμετωπίζοντας παθογένειες δεκαετιών. Ταυτόχρονα, όμως, ανοίγοντας και τον δρόμο για τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η πατρίδα μας, βαδίζοντας στον 21ο αιώνα».

Ολόκληρη η ανάρτηση Μητσοτάκη

Συνεπής στις δεσμεύσεις της, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει, σήμερα, στη Βουλή την πρότασή της για τη Συνταγματική Αναθεώρηση. Έναν Οδικό Χάρτη που εκσυγχρονίζει τη δημόσια ζωή και το πολιτικό σύστημα, αντιμετωπίζοντας παθογένειες δεκαετιών. Ταυτόχρονα, όμως, ανοίγοντας και τον δρόμο για τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η πατρίδα μας, βαδίζοντας στον 21ο αιώνα.

Η εισήγησή μας περιλαμβάνει τολμηρές τομές σε όλα τα πεδία: από την αλλαγή του άρθρου περί ευθύνης υπουργών, μέχρι την ανάδειξη της ηγεσίας της Δικαιοσύνης με εμπλοκή των ίδιων των δικαστών. Και από την προστασία της χώρας από κάθε απειλή πτώχευσης, μέχρι την προστασία των πολιτών από την επιβολή αναδρομικών φόρων.

Και ακόμη, τη σύνδεση της μονιμότητας στο Δημόσιο με την αξιολόγηση των υπαλλήλων του.

Ταυτόχρονα, προβλέπει ρυθμίσεις ώριμες στην κοινωνία, όπως η δυνατότητα ίδρυσης και ιδιωτικών πανεπιστημίων και η επέκταση της Επιστολικής Ψήφου σ’ όλους τους εκλογείς. Ενώ μεριμνά για το μέλλον και λαμβάνει μέτρα για την κλιματική κρίση, ενισχύοντας την προστασία του περιβάλλοντος. Αναγνωρίζοντας την προσιτή στέγη ως υποχρέωση της Πολιτείας. Και θέτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της ατομικής και της κοινωνικής ευημερίας.

Στόχος μας είναι το 2030 -χρονιά που συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επίσημη συγκρότηση του κράτους μας- να συναντηθούμε με το μέλλον, έχοντας για πυξίδα έναν σύγχρονο Καταστατικό Χάρτη. Γι’ αυτό και καλώ όλες τις πολιτικές δυνάμεις να καταθέσουν τις θέσεις τους, αντί να απέχουν όπως σήμερα. Αλλά και κάθε Ελληνίδα και Έλληνα να ενημερωθούν για αυτήν τη θεσμική αλλαγή που αφορά, τελικά, την καθημερινότητα όλων μας.


Πηγή

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νάσος Αθανασίου σε ηλικία 75 ετών

0

Τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας

Πέθανε σε ηλικία 75 χρόνων ο δημοσιογράφος και πρώην βουλευτής Νάσος Αθανασίου.

Ο δημοσιογράφος έφυγε από τη ζωή μετά από μεγάλη μάχη που έδινε καθώς τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ο Νάσος Αθανασίου, γεννήθηκε στο Αιγάλεω στις 2 Μαρτίου 1951.

Ο Νάσος Αθανασίου έχει εργαστεί στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΤ1 με τον Γιώργο Παπαδάκη και την Σεμίνα Διγενή, στην εμβληματική ενημερωτική εκπομπή «Τρεις στον αέρα». Για πολλά χρόνια εργαζόταν στον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel παρουσιάζοντας την Εκπομπή.

Ασχολήθηκε με την πολιτική και διετέλεσε βουλευτής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ από τον Μάιο του 2012 έως και το 2023. Το 2023, αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ και εντάχθηκε στη Νέα Αριστερά, συμμετέχοντας στο Μεταβατικό Πανελλαδικό Συντονιστικό Νέας Αριστεράς


Πηγή

Τέλος εποχής στο Χόλιγουντ: Ο Κλιντ Ίστγουντ αποσύρεται από τον κινηματογράφο

0

Την αποχώρησή του επιβεβαίωσε ο γιος του

Οριστικά από τον κινηματογράφο φαίνεται πως έχει αποσυρθεί ο Κλιντ Ίστγουντ, σύμφωνα με δηλώσεις του γιου του, Κάιλ Ίστγουντ, βάζοντας τίτλους τέλους σε μία από τις σπουδαιότερες διαδρομές στην ιστορία του Χόλιγουντ.

Η αποκάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια συνέντευξης του Κάιλ Ίστγουντ σε γαλλικό μέσο ενημέρωσης. Λίγες μόλις ημέρες μετά τη συμπλήρωση των 96 χρόνων ζωής του θρυλικού ηθοποιού και σκηνοθέτη, ο γιος του μίλησε για τη μακρόχρονη συνεργασία τους, αποκαλύπτοντας ότι ο Κλιντ Ίστγουντ έχει πλέον αποσυρθεί από την ενεργό κινηματογραφική δράση.

«Έχω πολλές όμορφες αναμνήσεις από τη συνεργασία μαζί του. Τώρα έχει αποσυρθεί, είναι 95 ετών. Ήμουν πολύ τυχερός που συνεργάστηκα μαζί του σε αρκετές ταινίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από τον ίδιο τον Ίστγουντ ή το στούντιο που συνεργάζεται μαζί του, οι δηλώσεις του γιου του θεωρούνται η πιο ξεκάθαρη ένδειξη ότι ο εμβληματικός δημιουργός έχει ολοκληρώσει την κινηματογραφική του πορεία.

Μια καριέρα που έγραψε ιστορία

Ο Κλιντ Ίστγουντ αναδείχθηκε σε παγκόσμιο κινηματογραφικό σύμβολο μέσα από την περίφημη τριλογία των σπαγγέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε, ενώ καθιερώθηκε ως ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ηθοποιούς της γενιάς του με τον ρόλο του επιθεωρητή Χάρι Κάλαχαν στη σειρά ταινιών «Dirty Harry».

Έχτισε μια εξίσου επιτυχημένη καριέρα πίσω από τις κάμερες, σκηνοθετώντας ταινίες όπως τα Unforgiven, Mystic River, Million Dollar Baby, Gran Torino και American Sniper. Τα Unforgiven και Million Dollar Baby τιμήθηκαν με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ενώ ο ίδιος απέσπασε δύο βραβεία Όσκαρ Σκηνοθεσίας.

Το «Juror #2» ως τελευταίο κεφάλαιο

Η τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ήταν το δικαστικό δράμα Juror #2, με πρωταγωνιστές τους Νίκολας Χολτ, Τόνι Κολέτ, Κίφερ Σάδερλαντ και Τζ. Κ. Σίμονς. Αν δεν υπάρξει κάποια ανατροπή, το φιλμ αναμένεται να μείνει στην ιστορία ως ο επίλογος μιας καριέρας που διήρκεσε περισσότερο από έξι δεκαετίες και άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στον παγκόσμιο κινηματογράφο.

@warnerbrosuk

From legendary filmmaker Clint Eastwood, watch the trailer for #Juror2Movie

♬ original sound – Warner Bros. UK


Πηγή

Νύχτα «κόλαση» στην Ουκρανία: Τουλάχιστον 13 νεκροί σε ρωσικές επιθέσεις

0

Μαζικές ρωσικές επιθέσεις με πυραύλους και drones προκάλεσαν τον θάνατο τουλάχιστον 13 ανθρώπων σε πέντε πόλεις της Ουκρανίας

Νέα ρωσική επίθεση με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη σκότωσε τουλάχιστον 13 ανθρώπους σε όλη την Ουκρανία, εννέα στο Ντνίπρο και τέσσερις στην πρωτεύουσα Κίεβο, σε μία μια από τις μεγαλύτερες επιθέσεις της Μόσχας τους τελευταίους μήνες. Δεκάδες άνθρωποι τραυματίστηκαν επίσης, ανάμεσά τους αρκετά παιδιά, μετά τις αεροπορικές επιδρομές που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και έπληξαν πολυκατοικίες, με τα συνεργεία έκτακτης ανάγκης να σπεύδουν να βρουν ανθρώπους που είναι πιθανότατα παγιδευμένοι κάτω από τα ερείπια στο Κίεβο.

Προειδοποιήσεις για αεροπορικές επιδρομές τέθηκαν σε ισχύ σε όλη την Ουκρανία τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης. Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δήλωσε ότι οι επιδρομές έγιναν ως απάντηση σε προηγούμενες ουκρανικές επιθέσεις, λέγοντας σε ανακοίνωσή του ότι οι «στόχοι» της επιδρομής είχαν όλοι επιτευχθεί.Οι κύριοι στόχοι ήταν το Κίεβο, οι κεντρικές πόλεις Ντνίπρο και Ζαπορίζια, και οι ανατολικές πόλεις Πολτάβα και Χάρκοβο.

Πυκνός καπνός υψώθηκε από το κέντρο της πρωτεύουσας την Τρίτη, όπου ο επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης προειδοποίησε ότι εκτοξεύτηκαν βαλλιστικοί πύραυλοι και ο δήμαρχος Βιτάλι Κλίτσκο κάλεσε τους κατοίκους να παραμείνουν σε καταφύγια. Η επίθεση προκάλεσε πυρκαγιές κοντά σε ένα βενζινάδικο, ένα εργοτάξιο και αρκετές πολυκατοικίες, καθώς και σε δύο σπίτια, δήλωσε ο Κλίτσκο, ενώ αναφέρθηκαν επίσης διακοπές ρεύματος σε όλη την πόλη.

Ο δήμαρχος του Χάρκοβο, Ιχόρ Τερέχοφ, δήλωσε ότι 10 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου ενός παιδιού, τραυματίστηκαν σε επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους κατά τη διάρκεια της νύχτας στη βορειοανατολική πόλη, ενώ μια βιομηχανική εγκατάσταση δέχτηκε επίσης επίθεση νοτιότερα στη Ζαπορίζια. Η Πολεμική Αεροπορία της Ουκρανίας δήλωσε ότι η Μόσχα εκτόξευσε περισσότερα από 650 drones και 70 πυραύλους κατά τη διάρκεια της νύχτας, με 642 από αυτά να καταρρίπτονται.

Από τότε που έληξε μια σύντομη εκεχειρία τον Μάιο, η Ρωσία έχει εξαπολύσει αρκετά κύματα επιθέσεων με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη στο Κίεβο, μεταξύ των οποίων και επιθέσεις σε μια πολυκατοικία που σκότωσαν 24 άτομα, συμπεριλαμβανομένων τριών παιδιών. Μέρες αργότερα, η Ουκρανία απάντησε με επίθεση στην περιοχή της Μόσχας, η οποία, σύμφωνα με Ρώσους αξιωματούχους, είχε σκοτώσει τρεις ανθρώπους – κάτι που ο Ζελένσκι χαρακτήρισε «απόλυτα δικαιολογημένο».

Η Ουκρανία δήλωσε ότι οι απειλές της Ρωσίας δεν ήταν τίποτα λιγότερο από αναίσχυντος εκβιασμός και κάλεσε τους συμμάχους να αυξήσουν την πίεση στη Μόσχα, η οποία ξεκίνησε μια ολοκληρωτική εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι είχε προειδοποιήσει ότι είναι πιθανό ένα «μαζικό πλήγμα» στην νυχτερινή βιντεοσκοπημένη ομιλία του τη Δευτέρα και κάλεσε τους κατοίκους να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στις προειδοποιήσεις. Το πρωί της Τρίτης, ο Ζελένσκι δήλωσε ότι η Ρωσία είχε εκτοξεύσει 656 μη επανδρωμένα αεροσκάφη κρούσης και 73 πυραύλους διαφόρων τύπων – βαλλιστικούς, κρουζ και κατά πλοίων – στην επίθεση που πραγματοποιήθηκε τη νύχτα.

«Χρειαζόμαστε επειγόντως βοήθεια από τις Ηνωμένες Πολιτείες για την προμήθεια πυραύλων για συστήματα Patriot», δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος, αναφερόμενος στο υλικό αναχαίτισης που χρησιμοποιείται για την αναχαίτιση ρωσικών πυραύλων. Οι πύραυλοι Patriot βρίσκονται σε έλλειψη, κάτι που επιδεινώθηκε από τον πόλεμο των ΗΠΑ και του Ισραήλ εναντίον του Ιράν.

Από τότε που ανέλαβε την εξουσία πέρυσι, ο Τραμπ έχει επίσης σταματήσει τις άμεσες προμήθειες προς την Ουκρανία, επομένως οι Ευρωπαίοι σύμμαχοι του Κιέβου τις αγοράζουν από τις ΗΠΑ πριν τις στείλουν στην Ουκρανία.

«Μια επίθεση μεγάλης κλίμακας και μια απολύτως διαφανής δήλωση από τη Ρωσία », έγραψε ο Ζελένσκι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Εάν η Ουκρανία δεν προστατευθεί από βαλλιστικές και άλλες πυραυλικές επιθέσεις, αυτές οι επιθέσεις θα συνεχιστούν. Η Ευρώπη χρειάζεται τους δικούς της αντιβαλλιστικούς πυραύλους, ώστε αυτός ο πόλεμος να μπορέσει επιτέλους να τελειώσει. Και σίγουρα χρειαζόμαστε τη βοήθεια των Ηνωμένων Πολιτειών για την προμήθεια πυραύλων όπως οι Patriot. Βασιζόμαστε στην υποστήριξη των εταίρων μας και σε αποτελεσματικές απαντήσεις στη σημερινή επίθεση» διεμήνυσε.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι το Κίεβο ξεμένει από συστοιχίες Patriot, τις οποίες προμηθεύουν οι ΗΠΑ και είναι το μόνο σύστημα αεράμυνας ικανό να μπλοκάρει τους ταχέως κινούμενους εχθρικούς βαλλιστικούς πυραύλους. Την περασμένη εβδομάδα έκανε το πρωτοφανές βήμα να γράψει στον Λευκό Οίκο και το Κογκρέσο ζητώντας βοήθεια. Ο Ζελένσκι περιέγραψε τους Patriot ως «ζωτικό εργαλείο» για τη διάσωση ανθρώπινων ζωών. Οι βαλλιστικοί πύραυλοι ήταν το «τελευταίο σημαντικό πλεονέκτημα της Μόσχας στο πεδίο της μάχης», τόνισε.

Μέχρι στιγμής, ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ έχει αγνοήσει τις εκκλήσεις του Ζελένσκι, με εκατοντάδες σπάνιους και ακριβούς Patriot να καταναλώνονται τον Φεβρουάριο κατά τη διάρκεια του πολέμου ΗΠΑ-Ισραήλ εναντίον του Ιράν.

Την Τρίτη, ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας, Αντρέι Σιμπίχα, δήλωσε ότι οι τελευταίες επιθέσεις της Ρωσίας έδειξαν ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν έχει εξαντλήσει τις επιλογές του. Τις τελευταίες εβδομάδες, η Ουκρανία έχει διεξάγει μια ολοένα και πιο επιτυχημένη αεροπορική εκστρατεία με μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας, πλήττοντας διυλιστήρια πετρελαίου και λιμάνια στη Ρωσία, καθώς και έναν κρίσιμο χερσαίο διάδρομο που συνδέει την κατεχόμενη νότια Ουκρανία με την Κριμαία.

«Ο Πούτιν είναι εγκληματίας πολέμου και ηττημένος που δεν έχει άλλα χαρτιά εκτός από την τρομοκρατία. Η Μόσχα χάνει στο πεδίο της μάχης. Κανένας αριθμός πυραύλων δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό» είπε


Πηγή

Νεκρή διάσημη Μεξικανή influencer σε ηλικία μόλις 30 ετών – «Όσα είχα μού ξεγλιστρούν»

0

Μυστήριο γύρω από τον θάνατο της Πάολα Μάρκες – Οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο αυτοκτονίας

Θλίψη στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων έχει προκαλέσει η είδηση του θανάτου της Μεξικανής influencer, Πάολα Μάρκες, η οποία βρέθηκε νεκρή σε ηλικία μόλις 30 ετών.

Η νεαρή δημιουργός περιεχομένου, που μετρούσε εκατομμύρια ακολούθους στους προσωπικούς της λογαριασμούς, άφησε πίσω της πολλά αναπάντητα ερωτήματα, ενώ, οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο αυτοκτονίας. Πρόκειται για υπόθεση – θρίλερ, βάσει και των τελευταίων της μηνυμάτων που μοιράστηκε με το κοινό της, μερικές ώρες πριν από τον θάνατό της.

«Νομίζω ότι έκανα manifesting ανάποδα, γιατί όσα είχα μού ξεγλιστρούν»

Η Πάολα Μάρκες βρέθηκε χωρίς τις αισθήσεις της μέσα στο διαμέρισμά της στο Σαν Λουίς Ποτοσί του Μεξικού από μέλος της οικογένειας, το Σάββατο (30/05). Οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο, διαπίστωσαν τον θάνατό της, σύμφωνα με το ισπανόφωνο Μέσο ενημέρωσης Sol de San Luis.

Ακόμη, εκπρόσωπος της Γενικής Εισαγγελίας της Πολιτείας επιβεβαίωσε ότι ο θάνατος ερευνάται ως πιθανή αυτοκτονία.

Η Μάρκες είχε περισσότερους από 2 εκατ. ακολούθους σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Το τελευταίο της βίντεο στο TikTok προκάλεσε ανησυχία στους ακολούθους της εξαιτίας όσων εξομολογήθηκε για την ψυχολογική της κατάσταση.

«Η αλήθεια είναι ότι έκανα manifesting, αλλά νομίζω ότι έγινε ανάποδα, γιατί τα λίγα που είχα μού ξεγλιστρούν», είχε αναφέρει μία ημέρα πριν εντοπιστεί νεκρή.

Μετά τη δημοσιοποίηση της τραγικής είδησης, ο πατέρας της, Έρκουλες Μάρκες Μπαλντέρας, αποχαιρέτησε την κόρη του με μία συγκινητική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Ο θησαυρός μου έφυγε, η όμορφη κόρη μου, Πάολα Μάρκες. Σήμερα έφυγε ένα κομμάτι της ζωής μου. Αγαπημένε Θεέ, κράτησέ την σε ένα όμορφο μέρος. Κόρη μου, μία μέρα θα είμαστε ξανά μαζί. Αναπαύσου εν ειρήνη, πριγκίπισσά μου», έγραψε.

Χιλιάδες χρήστες έσπευσαν να εκφράσουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένεια, ενώ, ο πατέρας της ευχαρίστησε δημόσια όσους στάθηκαν στο πλευρό τους, αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Τη Δευτέρα (01/06) επιβεβαίωσε ότι η Πάολα οδηγήθηκε στην τελευταία της κατοικία σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στην κοινότητα Ουιτσιουαγιάν της πολιτείας Σαν Λουίς Ποτοσί.

Η Πάολα Μάρκες είχε γίνει ιδιαίτερα γνωστή μέσα από τα ταξιδιωτικά και lifestyle βίντεο, κοινοποιώντας στιγμές από εξωτικούς προορισμούς, μεγάλες συναυλίες και πολυτελείς αποδράσεις. Στο βιογραφικό του προφίλ που διατηρούσε στο Instagram, υπήρχε μία φράση που σήμερα αποκτά ξεχωριστό συμβολισμό. «Το Instagram δεν είναι η πραγματική ζωή».


Πηγή

Κάρπαθος: Σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης για τρεις μήνες λόγω λειψυδρίας το νησί

0

Η απόφαση αποσκοπεί στην άμεση αντιμετώπιση των αυξημένων προβλημάτων υδροδότησης που καταγράφονται στο νησί

Σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας κηρύσσεται η Κάρπαθος για χρονικό διάστημα τριών μηνών, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου.

Η απόφαση εκδόθηκε κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) και του γγ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και αποσκοπεί στην άμεση αντιμετώπιση των αυξημένων προβλημάτων υδροδότησης που καταγράφονται στο νησί.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ένταξη της Καρπάθου σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης κρίθηκε αναγκαία λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας και της σημαντικής μείωσης των διαθέσιμων υδάτινων πόρων, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες κατά τη θερινή περίοδο.

Με την απόφαση δίνεται η δυνατότητα επίσπευσης διαδικασιών και λήψης άμεσων μέτρων για την ενίσχυση της υδροδότησης και τη διασφάλιση της επάρκειας νερού για κατοίκους και επισκέπτες του νησιού. Παράλληλα, προβλέπεται η ενεργοποίηση ειδικών μηχανισμών και παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της λειψυδρίας.


Πηγή

ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές του Μαΐου – Αναλυτικά στοιχεία ανά κατηγορία ωφελουμένων

0

Αναλυτικός πίνακας με τα ποσά και τους δικαιούχους

«Με συνέπεια, διαφάνεια και πλήρη οργάνωση ολοκληρώθηκαν οι πληρωμές Μαΐου της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) προς εργαζόμενους, ανέργους, γονείς, ειδικές επαγγελματικές ομάδες και φορείς υποδοχής/εργοδότες. Οι καταβολές αποτελούν κρίσιμο σκέλος της κοινωνικής πολιτικής της Υπηρεσίας, στηρίζοντας έμπρακτα χιλιάδες πολίτες σε όλη τη χώρα», αναφέρει η ΔΥΠΑ, σε ανακοίνωσή της.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «με τις πληρωμές Μαΐου, η ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει τον σταθερό της ρόλο στη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, της προστασίας των οικογενειών και της ενίσχυσης της απασχόλησης. Η δημοσιοποίηση αναλυτικών στοιχείων κάθε μήνα αποτελεί μέρος της πολιτικής πλήρους διαφάνειας και λογοδοσίας προς τους πολίτες. Με συνέπεια και κοινωνική ευαισθησία, η ΔΥΠΑ συνεχίζει να υλοποιεί στοχευμένες παρεμβάσεις που στηρίζουν ουσιαστικά εργαζόμενους, ανέργους, γονείς και ευάλωτες ομάδες».

Δείτε πίνακα

Τίτλος

Δαπάνη (€)

Ωφελούμενοι

Α. Τακτικά Επιδόματα Ανεργίας

64.032.158,33

111.236

Β. Βοηθήματα Ανεργίας Αυτοαπασχολούμενων

422.809,96

559

Γ. Παροχές Μητρότητας – Γονεϊκότητας

3.549.889,04

4.779

Δ. Επίδομα Εργασίας

592.596,32

2.014

Ε. Επίδομα Μακροχρονίων Ανέργων

514.848,00

2.553

ΣΤ. Λοιπές Παροχές Ασφάλισης

455.122,06

1.155

Ζ. Προγράμματα Κατάρτισης εργαζομένων – ανέργων

17.552.904

22.352

Η. Ειδικά προγράμματα Απασχόλησης

Δαπάνη (€)

Πρόγραμμα 1.135 ανέργων στον τομέα υγείας

496.557,97

100 άνεργοι σε πυρόπληκτες περιοχές Αττικής

87.794,34

100 άνεργοι στον ΟΠΕΚΕΠΕ

82.685,22

Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης 150 ανέργων, πρώην εργαζομένων στην εταιρία με την επωνυμία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας Α.Ε.», στον Δημόσιο Τομέα

15.448,96

4.000 μακροχρόνια άνεργοι στον τομέα υγείας

1.369.351,18

500 τραυματιοφορείς στο δημόσιο σύστημα υγείας

545.829,41

Κοινωφελούς χαρακτήρα για 2.260 άτομα σε υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου (Υπηρεσίες Υποδοχής και Ταυτοποίησης – ΥΠΗΤ)

478,20


Πηγή

Γερμανία: Ένοπλος έχει οχυρωθεί σε μπαρ στο Ρέντσμπουργκ – Είναι οπλισμένος

0

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά τα κίνητρα του δράστη

Ένας άνδρας έχει οχυρωθεί οπλισμένος σε μπαρ στο Ρέντσμπουργκ του Σλέσβιγκ-Χολστάιν, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη αστυνομική επιχείρηση.

Σύμφωνα με την αστυνομία, δεν υπάρχουν τραυματίες, αλλά στο σημείο έχουν αναπτυχθεί ειδικές δυνάμεις, ενώ η περιοχή έχει αποκλειστεί. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά τα κίνητρα του δράστη ή τα πιθανά αιτήματά του, καθώς και το εάν εμπλέκονται περισσότερα άτομα.

ΝΕΑΡ: Η αποχώρηση των στελεχών συνδέεται άμεσα με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα

0

«Θα μπορούσαν να έχουν φύγει νωρίτερα για να αποφευχθούν φαινόμενα παράλυσης», σχολιάζουν με νόημα από την Πατησίων«Θα μπορούσαν να έχουν φύγει νωρίτερα για να αποφευχθούν φαινόμενα παράλυσης», σχολιάζουν με νόημα από την Πατησίων

Άμεση σύνδεση ανάμεσα στην απόφαση των 150 στελεχών της ΝΕΑΡ να αποχωρήσουν από το κόμμα, και την ίδρυση της ΕΛΑΣ από τον Αλέξη Τσίπρα εντοπίζει σε ανακοίνωσή της η ΝΕΑΡ.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η αποχώρηση σχεδιαζόταν εδώ και καιρό και ότι η διάλυση της ΚΟ «αποδυναμώνει την αριστερή αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Σχολιάζει μάλιστα ότι η αποχώρηση των στελεχών «θα μπορούσε να είχε γίνει νωρίτερα, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παράλυσης. Άλλωστε, όσο καθυστερούσαν πρωτοβουλίες συγκρότησης άλλων κομμάτων, αναβάλλονταν οι αποφάσεις για αποχώρηση».

Η ΝΕΑΡ είναι σαφής στην ανακοίνωσή της ότι «χωρίς υπεκφυγές, η επιλογή των πρώην στελεχών του κόμματός μας συνδέεται άμεσα με την ίδρυση της ΕΛ.Α.Σ. από τον Αλέξη Τσίπρα».

Αναφορικά με την ΕΛΑΣ, η ΝΕΑΡ σχολιάζει ότι «πρόκειται για έναν σχηματισμό που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έκφραση του «Λαϊκού Μετώπου», ούτε συνιστά έναν πόλο που μπορεί να συστεγάσει διαφορετικές δυνάμεις. Είναι ένα σχήμα προσωποπαγές, αρχηγικό, χωρίς εσωτερικές διαδικασίες, που προϋποθέτει τη διάλυση κομμάτων, αποκλείει τις συνεργασίες και θεωρεί πως δεν έχει «όμορους χώρους». Συμβάλλει έτσι στην απαξίωση της πολιτικής και αντίκειται αντικειμενικά στο σύνθημα «Η Πολιτική Επιστρέφει», που προβάλαμε όταν ιδρύσαμε τη Νέα Αριστερά».

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ξεκαθαρίζεται ότι η ΝΕΑΡ δεν αναστέλλει τη λειτουργία της και «συνεχίζει».

«Στόχος της είναι η επίτευξη των στόχων που ψηφίστηκαν στο πρόσφατο συνέδριό μας —και από τους αποχωρήσαντες. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την ανασύνθεση της Αριστεράς, ώστε να αποτελέσει, στα κινήματα, στους κοινωνικούς χώρους, στα σωματεία και στη Βουλή, την ανταγωνιστική δύναμη απέναντι στην κυριαρχία της Δεξιάς, την άνοδο της Ακροδεξιάς και την πολιτική του “μέσου όρου”. Για την ανατροπή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Για την παραγωγή ενός προγράμματος που θα φέρνει στο προσκήνιο τις ανάγκες της κοινωνίας», καταλήγει η ανακοίνωση της ΝΕΑΡ.


Πηγή