Πικέρμι: Αυτοκίνητο παρέσυρε 13χρονη – Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Παίδων

0

Το ανήλικο κορίτσι παρασύρθηκε από αυτοκίνητο το βράδυ της Παρασκευής και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία».

Συναγερμός σήμανε στις αρχές αργά το βράδυ της Παρασκευής, 29 Μαΐου 2026, έπειτα από σοβαρό τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στην περιοχή του Πικερμίου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό μιας 13χρονης κοπέλας, η οποία βρέθηκε στο οδόστρωμα μετά από βίαιη παράσυρση.

Η τροχαία ενημερώθηκε για το συμβάν γύρω στις 10:30 μ.μ., όταν το αυτοκίνητο κινούνταν επί της λεωφόρου Μαραθώνος. Κάτω από συνθήκες που παραμένουν ακόμα αδιευκρίνιστες και εξετάζονται από τις αστυνομικές αρχές, το όχημα παρέσυρε την ανήλικη ακριβώς στη στροφή προς τη Διώνη.

Την ίδια ώρα, περαστικοί και οδηγοί που έγιναν μάρτυρες του ατυχήματος κάλεσαν σε βοήθεια, με το σημείο να αποκλείεται προσωρινά για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την παροχή συνδρομής.

Μεταφορά στο νοσοκομείο Παίδων

Στο σημείο της σύγκρουσης έσπευσε άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το πλήρωμα του οποίου προσέφερε τις πρώτες βοήθειες στο σημείο.

Στη συνέχεια, το άτυχο κορίτσι διακομίστηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» προκειμένου να υποβληθεί σε πλήρη ιατρικό έλεγχο και να αντιμετωπιστούν τα τραύματά του. Οι έρευνες της Τροχαίας για τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στο σοβαρό τροχαίο βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με τη λήψη καταθέσεων από αυτόπτες μάρτυρες.


Πηγή

Εορτολόγιο 30 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

0

Σήμερα, Σάββατο 30 Μαΐου, σύμφωνα με το εορτολόγιο του 2026 τιμάται η μνήμη της Αγίας Εμμελείας, του Οσίου Ισαακίου του Ομολογητού, ηγουμένου της Μονής Δαλμάτων των Μαρτύρων Ναταλίου και Χριστίνης

Σήμερα, σύμφωνα με το εορτολόγιο, έχουν γιορτή οι:

  • Εμμέλεια (ή Εμμελεία)

Αγία Εμμελεία

Η Οσία Εμμελεία καταγόταν από ευσεβή οικογένεια της Καισαρείας της Καππαδοκίας. Ο πατέρας αυτής αναδείχθηκε σε Μάρτυρα κατά τους τελευταίους διωγμούς. Ο βίος της Αγίας είναι η αγαθή ρίζα από την οποία βλάστησαν γλυκύτατοι καρποί, τα παιδιά της, τα οποία ανεδείχθησαν εξέχοντα μέλη της κοινωνίας και τα περισσότερα Άγιοι της Εκκλησίας, όπως ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος Νύσσης, ο Πέτρος Σεβαστείας, η μοναχή Μακρίνα και ο μοναχός Ναυκράτιος. Από αγία ρίζα προήλθαν αγιασμένοι βλαστοί, δηλαδή από αγίους γονείς προήλθαν ευλογημένα και άγια τέκνα.

Η Οσία Εμμελεία δοκίμασε στη ζωή της, όπως συμβαίνει συνήθως με τους εκλεκτούς, πολλές θλίψεις. Ο θάνατος των γονέων της, πριν ακόμα νυμφευθεί, ο θάνατος του συζύγου της, μόλις γεννήθηκε ο υιός τους Πέτρος και ο πρόωρος θάνατος του υιού της Ναυκρατίου, αλλά και το να αναθρέψει μόνη της με παιδεία και νουθεσία Κυρίου, από ένα σημείο και μετά, τα τέκνα της, ήταν μερικές από αυτές. Τις αντιμετώπισε όμως με υποδειγματική πίστη, ανδρεία και υπομονή. Δίδασκε τα παιδιά της κυρίως με το παράδειγμά της. Τους έδωσε, μαζί με το δικό της γάλα, το ανόθευτο γάλα της πίστεως και τους δίδαξε το μυστήριο της Εκκλησίας.

Τελείωσε τη ζωή της ως μοναχή με ηγουμένη τη θυγατέρα της Οσία Μακρίνα.

Όσιος Ισαάκιος ο Ομολογητής ηγούμενος Μονής Δαλμάτων

Ο Όσιος Ισαάκιος καταγόταν από την Συρία και έζησε στα χρόνια του βασιλιά Ουάλη (364 μ. Χ.), που ήταν υποστηρικτής των Αρειανών. Κάποτε οι Οστρογότθοι, παρά την απαγόρευση της κυβέρνησης, κατασκήνωσαν στη Θράκη και απειλούσαν την Κωνσταντινούπολη. Τότε ο Ουάλης αναγκάσθηκε να βαδίσει εναντίον τους.

Ο Ισαάκιος, που ήταν ηγούμενος στη Μονή Δαλμάτων, βγήκε και συνάντησε τον πολέμιο των ορθοδόξων Ουάλη, και αφού έπιασε από τα χαλινάρια το άλογο του, του είπε: «Άπόδος ταις ποίμναις τους αρίστους νομέας και λήψη την νίκην άπονητί ει δε τούτων μηδέν δεδρακώς παρατάξαιο, μαθήσει τη πείρα ότι σκληρόν το προς κέντρα λακτίζειν ούτε γαρ έπανήξεις και προσαπολέσεις την στρατιάν» (Πράξεις των Αποστόλων, κστ’ 14). Δηλαδή, δώσε στά ποίμνια τους άριστους ποιμένες και χωρίς κόπους θα πάρεις τη νίκη.

Αν, όμως, δεν αποδεχθείς αυτά που σου λέω και δε συμφωνήσεις μαζί τους, θα μάθεις από την πείρα ότι είναι σκληρό πράγμα να κλωτσάς στα καρφιά. Διότι ούτε εσύ πρόκειται να γυρίσεις από τον πόλεμο, και σύντομα θα χάσεις και το στράτευμα. Ο Ουάλης όχι μόνο δεν πείσθηκε από τα λόγια του ηγουμένου, αλλά αφού τον ειρωνεύθηκε, τον έριξε μέσα σε ένα κρημνώδες φαράγγι. Ο Ισαάκιος από θαύμα δεν έπαθε απολύτως τίποτα. Ο δε Ουάλης έπαθε αυτά που προφήτευσε ο Άγιος ηγούμενος.

Στις 9 Αυγούστου του 378 μ.Χ., διεξήχθη γύρω από την Αδριανούπολη σφοδρή μάχη, κατά την οποία ο αυτοκρατορικός στρατός κατατροπώθηκε, αφού φονεύθηκαν πολλοί από τους άριστους στρατηγούς του. Ο Ουάλης, καταφεύγοντας εντός αχυρώνος, για να σωθεί, κάηκε ζωντανός, μαζί με τον αρχιστράτηγό του.

Ως ηγούμενος παρευρέθηκε στη Β’ Οικουμενική Σύνοδο, που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη το 381 μ.Χ., συντελώντας τα μέγιστα στην επιτυχία αυτής.

Προαισθανόμενος το τέλος του, αφού διόρισε διάδοχό του τον Όσιο Δαλμάτιο (τιμάται 3 Αυγούστου), κοιμήθηκε με ειρήνη σε βαθύ γήρας το 396 μ.Χ.

Η μνήμη του Οσίου Ισαάκιου επαναλαμβάνεται και στις 3 Αυγούστου.


Πηγή

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων: Τι γράφουν σήμερα 30 Μαΐου

0

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σήμερα, Σάββατο 30 Μαΐου

Τα βασικά θέματα που κυριαρχούν στα πρωτοσέλιδα των σημερινών εφημερίδων:

Συνοπτικά:

Απογευματινή: Πάμε για τρίτη θητεία με επενδύσεις και ανάπτυξη

Ελεύθερος Τύπος: Τα 6 SOS για φόρους κληρονομιάς

Η Καθημερινή: Απάντηση με θαλάσσιο πάρκο στο Ανατολικό Αιγαίο

Τα Νέα: Τα κόμματα ανά Περιφέρεια – Που κερδίζουν και που χάνουν

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σήμερα, Σάββατο 30 Μαΐου


Πηγή

ΗΠΑ: Νέο χτύπημα σε ταχύπλοο που διακινούσε ναρκωτικά

0

Η SOUTHCOM  κοινοποίησε βίντεο το οποίο φέρεται να καταγράφει το πλήγμα στο συγκεκριμένο ταχύπλοο

Αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις εξαπέλυσαν χθες Παρασκευή αεροπορική επίθεση εναντίον ταχύπλοου που φέρεται να διακινούσε ναρκωτικά στον ανατολικό Ειρηνικό, σκοτώνοντας τρεις επιβαίνοντες στο σκάφος, όπως ανακοίνωσε το διοικητήριο που είναι αρμόδιο για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (U.S. Southern Command ή SOUTHCOM).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της SOUTHCOM που κοινοποίησε βίντεο το οποίο φέρεται να καταγράφει το πλήγμα στο συγκεκριμένο ταχύπλοο, το σκάφος «συμμετείχε σε επιχειρήσεις διακίνησης ναρκωτικών» και «τρεις ναρκοτρομοκράτες σκοτώθηκαν».

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι ΗΠΑ έχουν εξαπολύσει δεκάδες επιθέσεις εναντίον σκαφών που φέρονται να διακινούσαν ναρκωτικά, με απολογισμό σχεδόν 200 νεκρούς σε Καραϊβική και Ειρηνικό, χωρίς η Ουάσινγκτον να έχει παρουσιάσει αποδεικτικά στοιχεία πως τα σκάφη που επλήγησαν εμπλέκονταν σε παράνομες δραστηριότητες.


Πηγή

ΗΠΑ: Κατάσχεση-μαμούθ 1 δισεκατομμυρίου σε κρυπτονομίσματα του Ιράν

0

Νέο μέτωπο στον εν εξελίξει οικονομικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν ανοίγει η Ουάσιγκτον, με μια κίνηση που προκαλεί τριγμούς στις διεθνείς αγορές ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων.

Ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ, ανακοίνωσε επίσημα ότι οι αμερικανικές αρχές προχώρησαν στην κατάσχεση ιρανικών κρυπτονομισμάτων, η αξία των οποίων αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η επιχείρηση αυτή αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα που έχουν καταφερθεί ποτέ στον ψηφιακό ιστό της Τεχεράνης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του επικεφαλής του υπουργείου Οικονομικών, η ενέργεια αυτή εντάσσεται οργανικά στο ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.


Πηγή

Πληρωμές ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Ποιοι παίρνουν χρήματα αυτή την εβδομάδα

0

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 1 έως 5 Iουνίου

Κατά την περίοδο 1 έως 5 Ιουνίου, θα καταβληθούν συνολικά 69.320.000 ευρώ για επιδόματα σε 72.990 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:

  • Από 2 έως και 5 Ιουνίου θα καταβληθούν 15.000.000 ευρώ σε 600 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.
  • Στις 3 Ιουνίου θα καταβληθούν 320.000 ευρώ σε 390 δικαιούχους για πληρωμή εξωιδρυματικών επιδομάτων ΤΑΥΤΕΚΩ Ιουνίου 2026.

Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:

  • 22.000.000 ευρώ σε 36.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
  • 13.000.000 ευρώ σε 18.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
  • 19.000.000 ευρώ σε 18.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.


Πηγή

Λευκός Οίκος: Μόνον αν τηρηθούν οι «κόκκινες γραμμές» των ΗΠΑ θα προχωρήσει η συμφωνία με Ιράν

0

Ο Τραμπ θα προχωρήσει σε συμφωνία μόνο αν αυτή εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών και ικανοποιεί πλήρως τις «κόκκινες γραμμές» που έχει θέσει εξ αρχής

Παρά τις προσδοκίες για μια οριστική εξέλιξη, η δίωρη συνεδρίαση της Παρασκευής στο Situation Room του Λευκού Οίκου δεν έφερε την πολυπόθητη απάντηση για το αν ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προτίθεται να εγκρίνει την πιθανή συμφωνία με το Ιράν. Οι διαπραγματευτές των δύο χωρών έχουν επεξεργαστεί εντατικά ένα προσχέδιο τις τελευταίες ημέρες, όμως η τελική στάση της αμερικανικής ηγεσίας παραμένει μετέωρη, συντηρώντας την αγωνία για την επόμενη μέρα.

Η στάση του Λευκού Οίκου και οι κόκκινες γραμμές

Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου, όταν κλήθηκε από το CBS News να διευκρινίσει αν ο Αμερικανός πρόεδρος έχει καταλήξει σε απόφαση, περιορίστηκε να δηλώσει ότι ο Τραμπ θα προχωρήσει σε συμφωνία μόνο αν αυτή εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών και ικανοποιεί πλήρως τις «κόκκινες γραμμές» που έχει θέσει εξ αρχής. Την ίδια ώρα, η αμερικανική πλευρά ξεκαθάρισε με απόλυτο τρόπο πως το Ιράν δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποκτήσει πυρηνικό όπλο, βάζοντας ουσιαστικά το συγκεκριμένο ζήτημα στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων, με βασική επιδίωξη τη μεταφορά του ιρανικού εμπλουτισμένου ουρανίου στις ΗΠΑ.

Το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων και το περιεχόμενο του μνημονίου

Το πρωί της Παρασκευής ο ίδιος ο πρόεδρος είχε προαναγγείλει ότι κατά τη διάρκεια της κρίσιμης συνάντησης στο Situation Room θα προχωρούσε στον τελικό καθορισμό της στάσης του. Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται ένα μνημόνιο συναντίληψης, το οποίο προβλέπει την παράταση της εκεχειρίας μεταξύ των δύο χωρών για διάστημα 60 ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την επαναλειτουργία της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ, τον τερματισμό του αμερικανικού αποκλεισμού στα ιρανικά λιμάνια, καθώς και την έναρξη επίσημων συνομιλιών για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στην περιοχή.


Πηγή

Μουντιάλ 2026: «Πονοκέφαλος» οι αιτήσεις βίζας της ομάδας του Ιράν για τις ΗΠΑ

0

Η ποδοσφαιρική ομοσπονδία του Ιράν περιμένει μέσα στην εβδομάδα τις κρίσιμες αποφάσεις των ΗΠΑ για τις θεωρήσεις εισόδου των παικτών της ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2026

Η αγωνία κορυφώνεται για την αποστολή της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου του Ιράν, καθώς οι επόμενες ημέρες θα κρίνουν τη συμμετοχή της στο επερχόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2026.

Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από τον αντιπρόεδρο της Ιρανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου, Μεχντί Μοχαμάντ Νάμπι, τα αποτελέσματα των αιτήσεων για τη χορήγηση αμερικανικής βίζας αναμένεται να γίνουν γνωστά εντός της εβδομάδας. Ο Ιρανός αξιωματούχος υπογράμμισε την Παρασκευή (29/5) ότι η ομοσπονδία της χώρας ήρθε σε άμεση επαφή με τη FIFA, ζητώντας επίσημη ενημέρωση για την πορεία της διαδικασίας. Η απάντηση της διεθνούς συνομοσπονδίας ήταν ξεκάθαρη, παραπέμποντας στις αμέσως επόμενες ημέρες για τις τελικές ανακοινώσεις.

Το πολιτικό παρασκήνιο και οι βάσεις των ομάδων

Η κορυφαία ποδοσφαιρική διοργάνωση, η οποία θα διεξαχθεί από τις 11 Ιουνίου έως τις 19 Ιουλίου με συνδιοργανώτριες τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και τον Καναδά, έρχεται σε μια περίοδο έντονων διπλωματικών κραδασμών. Η συμμετοχή του Ιράν συνοδεύεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας, με τις παραδοσιακά τεταμένες σχέσεις ανάμεσα στην Τεχεράνη και την Ουάσιγκτον να επηρεάζουν τη γραφειοκρατική διαδικασία. Κι όμως, οι αθλητικές υποχρεώσεις τρέχουν. Ο Μοχαμάντ Νάμπι, που εκτελεί και χρέη τεχνικού διευθυντή στο αντιπροσωπευτικό συγκρότημα, έκανε τις συγκεκριμένες δηλώσεις αμέσως μετά τη φιλική νίκη της ομάδας του με 3-1 επί της Γκάμπια, σε αναμέτρηση που έδωσε το Ιράν στην Αττάλεια της Τουρκίας.

Την ίδια ώρα, η ανησυχία στο στρατόπεδο της ασιατικής ομάδας είναι έκδηλη. Μία ημέρα νωρίτερα, την Πέμπτη (28/5), ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Μεχντί Τατζ, πήρε θέση για το ζήτημα, εκφράζοντας δημόσια την ελπίδα ότι οι αρχές των ΗΠΑ θα δείξουν καλή θέληση. Ζητούμενο για τους Ιρανούς είναι η έκδοση θεωρήσεων πολλαπλών εισόδων για τους ποδοσφαιριστές και τα μέλη του τεχνικού επιτελείου, καθώς το πλάνο της προετοιμασίας τους είναι σύνθετο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αποστολή του Ιράν πρόκειται να εγκατασταθεί στην Τιχουάνα του Μεξικού, η οποία θα αποτελέσει την επίσημη βάση της. Από εκεί, η ομάδα θα ταξιδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες αποκλειστικά για τη διεξαγωγή των αγώνων της φάσης των ομίλων και στη συνέχεια θα επιστρέφει σε μεξικανικό έδαφος.

Το πρόγραμμα των αγώνων στο Μουντιάλ

Το αγωνιστικό πρόγραμμα πιέζει χρονικά τις εξελίξεις, αφού οι αναμετρήσεις ξεκινούν σε περίπου δύο εβδομάδες. Η εθνική ομάδα του Ιράν είναι προγραμματισμένο να κάνει το ντεμπούτο της στο Μουντιάλ στις 16 Ιουνίου, όταν και θα αντιμετωπίσει τη Νέα Ζηλανδία στην πόλη του Λος Άντζελες.

Οι υποχρεώσεις της ομάδας συνεχίζονται στο ίδιο γήπεδο μερικές ημέρες αργότερα. Συγκεκριμένα, το Ιράν θα βρεθεί αντιμέτωπο με το ισχυρό Βέλγιο στις 21 Ιουνίου, ξανά στο Λος Άντζελες, σε ένα ματς με υψηλό δείκτη δυσκολίας. Ο επίλογος των αναμετρήσεων για τον πρώτο γύρο θα γραφτεί στις 26 Ιουνίου. Τότε η ομάδα θα μετακομίσει βορειότερα, στο Σιάτλ, για να παίξει κόντρα στην Αίγυπτο, ελπίζοντας ότι μέχρι τότε το ζήτημα με την αμερικανική βίζα θα αποτελεί απλώς μια μακρινή ανάμνηση.


Πηγή

Συλλυπητηρια Ανδρουλάκη για την απώλεια του Νίκου Ταγαρά

0

Ο Νίκος Ταγαράς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών έπειτα από μάχη με τον καρκίνο

Συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτή Κορινθίας, Νίκου Ταγαρά, απέστειλε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

«Απευθύνω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του υφυπουργού Νίκου Ταγαρά και στους συναδέλφους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Υπήρξε ένας μετριοπαθής πολιτικός, που τίμησε το Κοινοβούλιο με τη στάση του», τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.

Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Ταγαράς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών έπειτα από μάχη με τον καρκίνο.


Πηγή

ΗΠΑ: Κλείσιμο με άνοδο για το χρηματιστήριο

0

Ο δείκτης Dow Jones της βιομηχανίας έκλεισε με άνοδο 363,49 μονάδων (+0,72%), στις 51.032,46 μονάδες.

Με κέρδη έκλεισε σήμερα το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, όπου οι βασικοί δείκτες σκαρφάλωσαν σε ιστορικά υψηλά, χάρη στο διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών που συνδέονται με τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, και τις ελπίδες για επίτευξη συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Ο δείκτης Dow Jones της βιομηχανίας έκλεισε με άνοδο 363,49 μονάδων (+0,72%), στις 51.032,46 μονάδες.

Ο δείκτης Nasdaq, στον οποίο δεσπόζουν τίτλοι εταιρειών του τομέα της τεχνολογίας, έκλεισε με άνοδο 55,14 μονάδων (+0,21%), στις 26.972,62 μονάδες.

Ο ευρύτερος δείκτης S&P 500, ενδεικτικός της γενικής τάσης, έκλεισε με άνοδο 16,43 μονάδων (+0,22%), στις 7.580,06 μονάδες.


Πηγή

Φως στο Τούνελ: Από «τροχαίο» …δολοφονία – Η ανατροπή στην υπόθεση του Δημάρχου στην Κρήτη

0

Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι χτυπήθηκε ενώ βρισκόταν πάνω στο μηχανάκι.

Συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τον ξαφνικό χαμό του 49χρονου Αλέξανδρου Δασκαλάκη φέρνει στο φως η εκπομπή «Φως στο Τούνελ», με τον γαμπρό του θύματος, Μανώλη Προβιδάκη, να σπάει τη σιωπή του.

Από την πρώτη στιγμή, ο ίδιος αμφισβήτησε ανοιχτά το σενάριο του τροχαίου ατυχήματος. Σύμφωνα με τον Μανώλη Προβιδάκη, πίσω από την τραγωδία κρύβεται μια άγρια εγκληματική ενέργεια, γεγονός που τον ώθησε να ξεκινήσει έναν μοναχικό αγώνα για την κινητοποίηση των Αρχών.

Το «Τούνελ» μίλησε με τον γαμπρό του άτυχου Αλέξανδρου Δασκαλάκη, που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, σε ηλικία 49 ετών.

Πρόκειται για τον Μανώλη Προβιδάκη, τον άνθρωπο που από την πρώτη στιγμή αμφισβήτησε την εκδοχή του ατυχήματος, «είδε» πίσω από τα γεγονότα μια εγκληματική ενέργεια και ξεκίνησε έναν αγώνα για να κινητοποιήσει τις Αρχές.

«Ο Αλέκος για μένα ήταν σαν αδερφός και έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω την αλήθεια. Από την πρώτη στιγμή δεν πίστεψα πως χτύπησε στο δοκάρι, όπως είχε ειπωθεί, ούτε ότι έπεσε απλώς με το μηχανάκι του. Ήταν ένας πολύ προσεκτικός άνθρωπος. Άρχισα αμέσως να κάνω κινήσεις για να βρω στοιχεία. Από την πρώτη κιόλας ημέρα πίστευα ότι πρόκειται για εγκληματική ενέργεια.»

Όπως εξηγεί, μία ημέρα πριν από την επίθεση βρίσκονταν μαζί στο αυτοκίνητό του και ο ίδιος το είχε παρκάρει στο πάρκινγκ του σπιτιού, δίπλα στην αποθήκη.

«Το είχα αφήσει τόσο κοντά στο δοκάρι, που πρακτικά δεν χωρούσε να περάσει άνθρωπος από εκείνο το σημείο και να χτυπήσει. Αυτό ήταν που με έκανε να ζητήσω από την πρώτη κιόλας μέρα, την Κυριακή 1η Μαρτίου, τα ρούχα του από το χειρουργείο.

Στη συνέχεια άρχισα να ψάχνω περισσότερο και έμαθα ότι είχε παραγγείλει τηλεφωνικά από το καφενείο έναν καφέ και ένα τοστ για να τα πάει στον εργάτη που βρισκόταν στο χωράφι του. Η κάμερα τον καταγράφει να φτάνει στο καφενείο στις 11:22 και να φεύγει στις 11:25.

Βρήκα τον εργάτη, ο οποίος μου είπε ότι ο Αλέξανδρος δεν έφτασε ποτέ. Με πήγε στο χωράφι και λίγες ημέρες αργότερα, εντοπίσαμε τη σακούλα από το καφενείο στον δρόμο. Ήταν σκισμένη από κάτω και το τοστ μισοφαγωμένο. Ο εργάτης μου επιβεβαίωσε πως είχε δει τη σακούλα στο ίδιο σημείο από εκείνο το μεσημέρι, γύρω στις τρεισήμισι, αλλά δεν έδωσε σημασία», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι χτυπήθηκε ενώ βρισκόταν πάνω στο μηχανάκι. Το μηχανάκι έπεσε αριστερά και εκείνος δεξιά. Γι’ αυτό και βρέθηκε χώμα στο δεξί του χέρι, το οποίο είχε μείνει πάνω στη μίζα. Ο Αλέξανδρος δεν είχε εκδορές ούτε στα χέρια, ούτε στους ώμους, ούτε στα γόνατα. Δεν γίνεται ένας άνθρωπος να πέσει με μηχανάκι και να τραυματιστεί μόνο στη βάση της μύτης, χωρίς χτυπήματα στο υπόλοιπο πρόσωπο. Επίσης, δεν γίνεται να πέσει μπροστά και τα θανατηφόρα τραύματα να βρίσκονται στο πίσω μέρος του κεφαλιού — δεξιά, αριστερά και στη βάση του κρανίου. Όλα αυτά με έπεισαν ότι δεν επρόκειτο για ατύχημα. Αρχικά προσπάθησα να ενημερώσω προφορικά το τοπικό αστυνομικό τμήμα, όμως δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική αντίδραση. Έτσι ξεκίνησα μόνος μου να ψάχνω, βρήκα τον εργάτη, την ιδιοκτήτρια του καφέ και ένα φίλο του πρώην αστυνομικό που επιβεβαίωσαν τις σκέψεις μου και ζήτησα να διερευνηθεί σοβαρά η υπόθεση», καταλήγει.


Πηγή

ΔΝΤ: Κίνδυνος έλλειψης πετρελαίου το καλοκαίρι εάν δεν ανοίξουν τα Στενά του Ορμούζ

0

Τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου μειώνονται με ρυθμό ρεκόρ λόγω της μεγάλης απώλειας παραδόσεων

Πολλοί διεθνείς οργανισμοί, μεταξύ των οποίων το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και η Παγκόσμια Τράπεζα, προειδοποίησαν σήμερα ότι το καλοκαίρι θα υπάρξει κίνδυνος έλλειψης πετρελαίου εφόσον δεν επανέλθει σε κανονικά επίπεδα η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ.

«Τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου μειώνονται με ρυθμό ρεκόρ λόγω της μεγάλης απώλειας παραδόσεων» από τα πλοία που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ, προειδοποίησαν σε κοινή ανακοίνωσή τους το ΔΝΤ, η Παγκόσμια Τράπεζα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ), μετά τη σύσκεψη των επικεφαλής τους.

«Εάν οι θαλάσσιες μεταφορές δεν επανέλθουν στο φυσιολογικό, μια γρήγορη και συνεχής μείωση των παγκόσμιων αποθεμάτων πριν από την κορύφωση της ζήτησης το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο θα αντιπροσώπευε αυξημένο κίνδυνο όσον αφορά την ενεργειακή ασφάλεια (…) και ευρύτερα την ανθεκτικότητα της οικονομίας», προειδοποιούν στην ανακοίνωσή τους οι οργανισμοί αυτοόι.


Πηγή

Ξεκίνησαν οι προβλέψεις για το Μουντιάλ: Ποιον δίνει νικητή ο αλγόριθμος της Goldman Sachs

0

Η τράπεζα αναφέρει ότι η πρόβλεψη βασίζεται κυρίως στις βαθμολογίες Elo των ομάδων

Η Ισπανία είναι το φαβορί για την κατάκτηση του Μουντιάλ 2026, μπροστά από τη Γαλλία, την Αργεντινή και τη Βραζιλία, σύμφωνα με «μοντέλο» της Goldman Sachs που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή (29/5) και βασίζεται στην ιστορική απόδοση των ομάδων και στα δεδομένα κατάταξης.

Το μοντέλο δίνει στην Ισπανία 26% πιθανότητες να σηκώσει το τρόπαιο στη διοργάνωση που θα διεξαχθεί σε Ηνωμένες Πολιτείες, Μεξικό και Καναδά από 11 Ιουνίου έως 19 Ιουλίου. Η Γαλλία ακολουθεί με 19%, ενώ οι κάτοχοι του τίτλου Αργεντινή έχουν 14%, η Βραζιλία 8% και η Αγγλία 5%, σύμφωνα με τη Goldman Sachs.

Η τράπεζα αναφέρει ότι η πρόβλεψη βασίζεται κυρίως στις βαθμολογίες Elo των ομάδων (σύστημα αξιολόγησης από το σκάκι που έχει προσαρμοστεί στο ποδόσφαιρο), καθώς και σε πρόσθετους παράγοντες όπως επιθετικό ταλέντο, πρόσφατη φόρμα, νοοτροπία και γεωγραφία.

«Η Ισπανία προβλέπεται να κερδίσει επειδή έχει την υψηλότερη βαθμολογία Elo, υποστηριζόμενη από επιθετική ποιότητα και καλή αγωνιστική φόρμα», ανέφερε η Goldman Sachs. Οι πιθανότητες της Αργεντινής μειώθηκαν λόγω του λεγόμενου «winner’s slump», δηλαδή της τάσης οι κάτοχοι του τίτλου να αποδίδουν χειρότερα στο επόμενο Μουντιάλ.

Οι πιθανότητες της Γαλλίας επηρεάζονται απ’ το ενδεχόμενο να βρει την Ισπανία στα ημιτελικά, ενώ η Αγγλία «χρεώνεται» ιστορικές αποτυχίες σε τουρνουά, γεωγραφικούς παράγοντες και όχι ευνοϊκή κλήρωση.

Η Goldman σημειώνει ότι οι προβλέψεις της είναι κοντά στις αποδόσεις των στοιχηματικών, αν και δίνει στην Αγγλία μικρότερη πιθανότητα από την αγορά. Το μοντέλο προσομοιώνει αποτελέσματα από σχεδόν 20.000 διεθνείς αγώνες από το 1978 και θα ανανεώνεται καθημερινά κατά τη διάρκεια του τουρνουά.


Πηγή

Ιράν: Ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για την κηδεία του Αγιατολάχ Χαμενεΐ

0

Συγκροτήθηκε ένα ειδικό γενικό επιτελείου για να προετοιμάσει την τελετή

Οι ιρανικές αρχές ξεκίνησαν τις προετοιμασίες για την κηδεία του πρώην ανώτατου ηγέτη Αλί Χαμενεΐ, ο οποίος σκοτώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου, κατά την πρώτη ημέρα των αμερικανοϊσραηλινών πληγμάτων στο Ιράν, μετέδωσε απόψε η κρατική τηλεόραση, σημειώνοντας ότι δεν έχει προς το παρόν καθοριστεί η ακριβής ημερομηνία.

Η κηδεία ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις αρχές Μαρτίου, όμως αναβλήθηκε επ’ αόριστον.

«Συγκροτήθηκε ένα ειδικό γενικό επιτελείου για να προετοιμάσει την τελετή» και έχουν κινητοποιηθεί διάφοροι οργανισμοί, μετέδωσε το τηλεοπτικό κανάλι Irib, επικαλούμενο τον Μοχσέν Μαχμουντί, τον διευθυντή του Ισλαμικού Συμβουλίου Συντονισμού της Τεχεράνης, που έχει αναλάβει την οργάνωση της κηδείας.

Αν και δεν έχει οριστεί ημερομηνία, ο Μαχμουντί έκανε λόγο για μια «μεγαλειώδη (τελετή), παρουσία μεγάλου κοινού».

Ο Αλί Χαμενεΐ, 86 ετών, ήταν επικεφαλής της Ισλαμικής Δημοκρατίας επί περισσότερα από 36 χρόνια. Ο γιος του, Μοτζτάμπα, που τον διαδέχτηκε στις αρχές Μαρτίου, δεν έχει εμφανιστεί δημοσίως από τότε. Τραυματίστηκε από τους βομβαρδισμούς και μιλά μόνο με γραπτά μηνύματα.

Χιλιάδες Ιρανοί απότισαν φόρο τιμής στον Αλί Χαμενεΐ τον Απρίλιο, 40 ημέρες μετά τον θάνατό του, όπως επιτάσσει το έθιμο. Όμως η κηδεία του δεν έγινε ποτέ, παρά την κατάπαυση του πυρός που τέθηκε σε ισχύ στις 8 Απριλίου.


Πηγή

ΟΗΕ: Το Συμβούλιο Ασφαλείας ενημερώθηκε για την κατάσταση στην Ουκρανία – Ποια η θέση της Ελλάδας

0

Η Ελλάδα εξέφρασε βαθιά ανησυχία για τις ζημιές που υπέστησαν διπλωματικές εγκαταστάσεις στο Κίεβο

Για την κατάσταση στην Ουκρανία ενημερώθηκε το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ μετά τις πρόσφατες επιθέσεις και κατόπιν αιτήματος της χώρας, που υποστηρίχθηκε από τη Λετονία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, τη Δανία και το Ην. Βασίλειο.

Η Ελλάδα εξέφρασε βαθιά ανησυχία για τις ζημιές που υπέστησαν διπλωματικές εγκαταστάσεις στο Κίεβο και κάλεσε τη Ρωσία να απέχει από προειδοποιήσεις ή απειλές κατά διπλωματικών αποστολών και πρεσβειών, με πλήρη σεβασμό στη Σύμβαση της Βιέννης για τις Διπλωματικές Σχέσεις.

Η μόνιμη αντιπρόσωπος της Ελλάδας, πρέσβυς Αγ. Μπαλτά, καταδίκασε κάθε επίθεση κατά αμάχων, μη στρατιωτικών υποδομών και ανθρωπιστικού προσωπικού, οπουδήποτε και αν σημειώνεται, και υπενθύμισε ότι η προστασία των αμάχων σε ένοπλες συγκρούσεις είναι απόλυτη, άνευ όρων και αδιαπραγμάτευτη.

Εξέφρασε την αποδοκιμασία της για τις ζημιές σε περισσότερα από 10 πολιτιστικά ιδρύματα στο Κίεβο και συντάχθηκε με την UNESCO στην καταδίκη κάθε επίθεσης κατά πολιτιστικής κληρονομιάς.

Επανέλαβε την επείγουσα ανάγκη για άμεση, πλήρη και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός, ως αναγκαίο βήμα προς την επίτευξη συνολικής, δίκαιης και διαρκούς ειρήνης.

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, απηύθυνε έκκληση για άμεση αποκλιμάκωση στην Ουκρανία, προειδοποιώντας ότι οι ρωσικές «μεγάλης κλίμακας επιθέσεις» της 23ης και 24ης Μαΐου «υπογραμμίζουν τη σοβαρότητα της στιγμής». Όπως ανέφερε, από τον Φεβρουάριο του 2022 έχουν σκοτωθεί «περισσότεροι από 15.000 άμαχοι» στην Ουκρανία, μεταξύ των οποίων «σχεδόν 800 παιδιά», ενώ «σοβαρές παραβιάσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου συνεχίζονται».

Περιγράφοντας την κατάσταση ως ολοένα πιο επικίνδυνη, σημείωσε ότι η γραμμή του μετώπου είναι «ουσιαστικά παγωμένη», με «σμήνη drones» να προκαλούν βαριές απώλειες, ενώ πολιτικές υποδομές, ιδίως ενεργειακές, καταστρέφονται «σε τεράστια κλίμακα». Προειδοποίησε ότι η «κλιμάκωση» και η «εντατικοποίηση» του πολέμου κινδυνεύουν «να βγουν εκτός ελέγχου», με «άγνωστες και ακούσιες συνέπειες».

Ο κ. Γκουτέρες τόνισε ότι «η σημερινή πορεία δεν είναι βιώσιμη» και ότι «ο φαύλος κύκλος θανάτου πρέπει να σταματήσει», ζητώντας «άμεση και διαρκή» αποκλιμάκωση, «πλήρη και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός» και «περισσότερη διπλωματία». Κλείνοντας,, υπογράμμισε πως απαιτείται μια «δίκαιη, διαρκής και συνολική ειρήνη» σύμφωνα με τον Χάρτη του ΟΗΕ και ότι «η ώρα της ειρήνης είναι τώρα».


Πηγή

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι μετά τις απολογίες τους οι πρώτοι 12 κατηγορούμενοι στην Κρήτη

0

Τουλάχιστον δύο εξ’αυτών αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς όρους – Απολογούνται το Σάββατο οι υπόλοιποι δέκα

Την πόρτα του ανακριτικού γραφείου πέρασαν οι πρώτοι 12 από τους συνολικά 22 κατηγορούμενους για την υπόθεση των παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη, οι οποίοι μετά τις απολογίες τους αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Σε βάρος τους επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, χρηματική εγγύηση από 5.000 έως 10.000 ευρώ, ενώ παράλληλα υποχρεούνται να δίνουν το «παρών» στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους. Ωστόσο, τουλάχιστον δύο κατηγορούμενοι έφυγαν ελεύθεροι χωρίς όρους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την απολογητική διαδικασία αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν καμία εμπλοκή στις παράνομες ενέργειες που ερευνώνται από τις αρχές.

Το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στις απολογίες των υπόλοιπων δέκα κατηγορουμένων, οι οποίες αναμένεται να πραγματοποιηθούν αύριο. Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται εν ενεργεία αντιδήμαρχος δήμου του Ρεθύμνου, καθώς και δύο λογιστές από το Ηράκλειο, οι οποίοι φέρονται, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, να είχαν κεντρικό ρόλο στη λειτουργία της υπό διερεύνηση εγκληματικής οργάνωσης.


Πηγή

Γερμανία: Σε αυτές τις γερμανικές μεγάλες πόλεις τα ενοίκια είναι τα πιο χαμηλά

0

Σε 15 από τις 71 πόλεις τα ζητούμενα ενοίκια ήταν κάτω από 8,50 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο

Στις μεγάλες πόλεις τα ενοίκια είναι ακριβά; Όχι σε όλες. Μια ανάλυση δείχνει σε ποιες μεγάλες πόλεις της Γερμανίας η στέγαση παραμένει σχετικά οικονομική.

Όταν γίνεται λόγος για την «τρέλα των ενοικίων» στη Γερμανία, συνήθως αναφέρονται πόλεις όπως το Μόναχο, το Αμβούργο ή το Βερολίνο. Όμως πέρα από αυτά τα μητροπολιτικά κέντρα, η ζωή στην πόλη μπορεί να είναι σχετικά φθηνή, όπως δείχνει ανάλυση του Immoscout24. Σύμφωνα με αυτή, σε κάθε δεύτερη γερμανική μεγάλη πόλη οι ενοικιαστές μπορούν να βρουν κατοικία με λιγότερα από 10 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Σε δέκα μεγάλες πόλεις τα ενοίκια είναι ακόμη και κάτω από 8 ευρώ.

Για σύγκριση: στις οκτώ μεγαλύτερες μητροπόλεις (Βερολίνο, Αμβούργο, Μόναχο, Κολωνία, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Στουτγκάρδη, Λειψία) οι τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο που υπολογίζει η Immoscout ανέρχονται κατά μέσο όρο σχεδόν στα 14 ευρώ.

Μεγάλες πόλεις με χαμηλά ενοίκια

Για την ανάλυση, η πλατφόρμα ακινήτων εξέτασε τις τιμές ζητούμενων ενοικίων για υφιστάμενα διαμερίσματα ηλικίας τουλάχιστον τριών ετών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026. Δεν περιλαμβάνονται νεόδμητα διαμερίσματα (που είναι συνήθως ακριβότερα), ούτε υφιστάμενες μισθώσεις (που τείνουν να είναι φθηνότερες). Εξετάστηκαν συνολικά 71 γερμανικές πόλεις με πάνω από 100.000 κατοίκους. Όλες οι τιμές αφορούν καθαρά ενοίκια.

Σε 15 από τις 71 πόλεις τα ζητούμενα ενοίκια ήταν κάτω από 8,50 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, κυρίως στο Ρουρ. Στις πιο φθηνές πόλεις περιλαμβάνονται επίσης το Σάαρμπρυκεν (8,12 €), η Χάλε (7,71 €), το Μαγδεμβούργο (7,39 €), το Μπρέμερχαφεν (7,34 €) και το Ζαλτσγκίτερ (7,15 €). Η φθηνότερη μεγάλη πόλη είναι το Κέμνιτς με 6,27 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Για ένα διαμέρισμα 70 τ.μ. αυτό αντιστοιχεί σε μηνιαίο καθαρό ενοίκιο περίπου 439 ευρώ.

Σε άλλες 22 μεγάλες πόλεις τα ενοίκια παραμένουν κάτω από τα 10 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Σε αυτές περιλαμβάνονται επίσης πολλές πόλεις της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας αλλά και της Κάτω Σαξονίας, όπως το Γκέτινγκεν (8,52 €), το Όσναμπρυκ και το Όλντενμπουργκ (9,85 €). Με τη Λειψία (8,90 €), το Ντόρτμουντ (8,76 €), τη Βρέμη (9,93 €), το Έσσεν (9,14 €) και τη Δρέσδη (9,54 €) εμφανίζονται ακόμη και μεγάλα αστικά κέντρα με περίπου 600.000 κατοίκους σε αυτή την κατηγορία. Στη νότια Γερμανία, αντίθετα, δεν υπάρχει καμία μεγάλη πόλη με ενοίκια κάτω από 10 ευρώ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μέσους όρους ζητούμενων ενοικίων. Ακόμη και μέσα στην ίδια πόλη η διακύμανση μπορεί να είναι μεγάλη. Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν σημαντικές διαφορές στην αγορά κατοικίας μεταξύ των πόλεων.

«Ενώ οι αγορές ενοικίων στις μητροπόλεις παραμένουν πιεσμένες, στη Γερμανία εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές μεγάλες πόλεις με σχετικά συγκρατημένα ζητούμενα ενοίκια», σχολιάζει η διευθύνουσα σύμβουλος της Immoscout, Gesa Crockford, στην ανάλυση. «Αυτές οι πόλεις συχνά δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της δημοσιότητας, αλλά προσφέρουν καλή υποδομή σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές».


Πηγή

Ο πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης Τζουλιάνι γιόρτασε τα 82α γενέθλιά του στην Αθήνα με την Γκίλφοϊλ

0

Ποιοι υπουργοί έδωσαν το παρών 

Γιορτή με αφορμή τα 82α γενέθλια του πρώην δημάρχου της Νέας Υόρκη Ρούμπιο Τζουλιάνι, διοργάνωσε στην πρεσβευτική κατοικία στην Αθήνα, η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ.

«Ήταν προνόμιο να διοργανώσω μια γιορτή για τον αγαπητό φίλο Δήμαρχο Rudy Giuliani στο Jefferson House χθες το βράδυ με την ευκαιρία των 82ων γενεθλίων του» αναφέρει σε ανάρτησή της η πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα.

Επισήμανε πως «ο Rudy δεν είναι απλά ένας καλός φίλος για τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, κατέχει επίσης μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά της Αμερικής για την ακλόνητη ηγεσία του μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου».

Τέλος, ευχήθηκε χρόνια πολλά στον πρώην δήμαρχο της Νέας Υόρκη με υγεία κάθε χαρά.

Από φωτογραφίες που ανέβασε στον λογαριασμό της στο Facebook, διακρίνονται να παρευρίσκονται στη γιορτή οι υπουργοί Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. Επίσης, διακρίνεται και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Σημειώνεται πως η Αμερικανίδα πρέσβης συνόδευσε τον φίλο της Ρούντι Τζουλιάνι στη Σόφια, όπου συναντήθηκαν με την πρόεδρο της Βουλγαρίας και την υπουργό Ενέργειας.

«Συζητήσαμε ευκαιρίες για την προώθηση των κοινών ενεργειακών μας προτεραιοτήτων. Υπό την ηγεσία του Αμερικανού προέδρου, οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεργάζονται με την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και άλλους εταίρους στην περιοχή για να προωθήσουν ένα κοινό όραμα για ενεργειακή ασφάλεια κατά μήκος του Κάθετου Διαδρόμου Αερίου» αναφέρει σε ανάρτησή της η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ.


Πηγή

Κόρινθος: Σε ψυκτικό σύστημα η έκρηξη στο εργοστάσιο – Τρεις τραυματίες

0

 Η κατάσταση ενός εκ των εργαζομένων είναι σοβαρή και αποφασίστηκε η διακομιδή του σε νοσοκομείο της Αθήνας

Τρεις είναι οι τραυματίες από την έκρηξη που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής (29/5) σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων στην Κόρινθο.

Η έκρηξη σημειώθηκε σε επαγγελματικό ψυκτικό σύστημα, που λειτουργούσε στον χώρο του εργοστασίου.

Από την έκρηξη προκλήθηκε διαρροή αμμωνίας και σύμφωνα με το korinthostv τρεις εργαζόμενοι εκτέθηκαν στις αναθυμιάσεις και να αντιμετωπίσουν σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ Κορίνθου, τα οποία παρέλαβαν τους τραυματίες και τους μετέφεραν στο Νοσοκομείο Κορίνθου. Η κατάσταση ενός εκ των εργαζομένων είναι σοβαρή και αποφασίστηκε η διακομιδή του σε νοσοκομείο της Αθήνας. Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από τις Αρχές.


Πηγή

Παπασταύρου για Ταγαρά: «Ήταν πολύτιμο στήριγμα – Νίκο, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ»

0

Η συγκινητική ανάρτηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον φίλο και συνεργάτη του, Νίκο Ταγαρά

Θλίψη σκόρπισε στον πολιτικό κόσμο η είδηση θανάτου του υφυπουργού Περιβάλλοντος Νίκου Ταγαρά, σε ηλικία 70, έπειτα από χρόνια μάχη με τον καρκίνο. Την δυσάρεστη είδηση γνωστοποίησε ο γιος του, Χρήστος Ταγαράς, μέσω social media.

Η ανάρτηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρου Παπασταύρου

Σε ανάρτησή του στα social media, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, αποχαιρέτησε με συγκίνση τον φίλο και συνεργάτη του, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο πολιτικό ήθος του Νίκου Ταγαρά, αλλά και στα μαθήματα αξιοπρέπειας που παρέδωσε μέσα από τη δύσκολη δοκιμασία με την υγεία του.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Σταύρου Παπασταύρου:

«Η απώλεια του Νίκου Ταγαρά αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην καρδιά όλων μας και στη δημόσια ζωή του τόπου.

Ο Νίκος υπήρξε πολύτιμος φίλος, αγαπητός συνεργάτης και ένας ευπατρίδης πολιτικός, που προσέφερε με συνέπεια, ήθος και αφοσίωση στο καθήκον, στην Πατρίδα και τους συμπολίτες του.

Υπηρέτησε με αγάπη την ιδιαίτερη Πατρίδα του, την Κορινθία, από κάθε θέση ευθύνης που ανέλαβε, αφήνοντας το δικό του ξεχωριστό αποτύπωμα στην τοπική αυτοδιοίκηση, τον κοινοβουλευτισμό, καθώς και στο κυβερνητικό έργο.

Για εμένα, υπήρξε συνοδοιπόρος σε κρίσιμες στιγμές για την Πατρίδα μας τα προηγούμενα χρόνια και πολύτιμο στήριγμα από την πρώτη ημέρα της κοινής μας πορείας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός είναι η μεγάλη παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Νίκος και έχουμε χρέος να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε.

Έφυγε από κοντά μας μετά από μια σκληρή μάχη με τον καρκίνο, κατά τη διάρκεια της οποίας παρέδωσε μαθήματα αξιοπρέπειας, γενναιότητας και ψυχικού σθένους.

Θα μας λείψει πολύ.

Τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του, στους συνεργάτες του και στους πολλούς ανθρώπους που είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν και να συμπορευθούν.

Νίκο, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ.

Αιωνία σου η μνήμη».

https://www.instagram.com/p/DY7z8_UMq3z/


Πηγή

Μαχαιρώματα στον Εύοσμο: Προσήχθη ο 38χρονος γαμπρός του θύματος

0

Οι αρχές εκτιμούν ότι ο 38χρονος επιτέθηκε στον πρώην πεθερό του

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το σοβαρό επεισόδιο που σημειώθηκε στον Εύοσμο, στη δυτική Θεσσαλονίκη, με έναν βαριά τραυματισμένο άνδρα.

Σύμφωνα με το ThessPost.gr, προσήχθη ένας άνδρας ηλικίας 38 ετών, με τις αρχές να εκτιμούν ότι επιτέθηκε στον πρώην πεθερό του ηλικίας 67 ετών, μέσα σε διαμέρισμα.

Αν και οι αστυνομικές αρχές δεν επιβεβαιώνουν το όπλο της επίθεσης, νοσοκομειακές πηγές εκτιμούν ότι τα τραύματα στο σώμα του 67χρονου προκλήθηκαν από μαχαίρι, με όλα τα σενάρια να εξετάζονται.

Αν και αρχικά υπήρξαν φόβοι ότι ο άνδρας έχασε τη ζωή του, τελικά έπειτα τις προσπάθειες των γιατρών ανέκτησε τις αισθήσεις του και διακομίστηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο».


Πηγή

Κόρινθος: Έκρηξη σε εργοστάσιο ανακύκλωσης

0
Συναγερμός σήμανε το βράδυ της Παρασκευής στην Κόρινθο, έπειτα από ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε σε εργοστάσιο ανακύκλωσης.

Από το περιστατικό τραυματίστηκαν δύο άτομα, τα οποία μεταφέρθηκαν στα επείγοντα του Νοσοκομείου Κορίνθου για ιατρικές εξετάσεις.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα για τα αίτια της έκρηξης, τα οποία παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα.

Την ίδια ώρα, οι Αρχές ελέγχουν την περιοχή για το ενδεχόμενο ύπαρξης επιπλέον τραυματιών ή εγκλωβισμένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νοσοκομείο τέθηκε σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας μετά το περιστατικό.

Μητσοτάκης για Ταγαρά: «Μία συνετή φωνή που εκπροσωπούσε τον τόπο της με πάθος»

0

Η ανάρτηση του πρωθυπουργού για τον θάνατο του Νίκου Ταγαρά 

Θλίψη σκόρπισε στον πολιτικό κόσμο η είδηση θανάτου του υφυπουργού Περιβάλλοντος Νίκου Ταγαρά, σε ηλικία 70 ετών, έπειτα από μάχη με σοβαρό πρόβλημα υγείας.

Λίγο μετά την γνωστοποίηση της δυσάρεστης είδησης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε δημόσια τη θλίψη του, μέσω ανάρτησης στα social media, κάνοντας αναφορά στο ήθος και στην πολιτική διαδρομή του αποθανόντος υφυπουργού.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

Με βαθιά θλίψη αποχαιρετώ έναν σπάνιο άνθρωπο, έναν ανεκτίμητο συνάδελφο και αγαπημένο φίλο. Γιατί, πράγματι, ο Νίκος Ταγαράς υπηρέτησε τη δημόσια ζωή με την ίδια ακριβώς ακεραιότητα που χαρακτήριζε ολόκληρη τη διαδρομή του: με μέτρο, σοβαρότητα και αφοσίωση στο καθήκον.

Από τα πρώτα του βήματα στην αυτοδιοίκηση μέχρι τη θητεία του ως βουλευτής και υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπήρξε άνθρωπος της δράσης και της προσφοράς. Στέλεχος που ήξερε να εργάζεται αθόρυβα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών. Αλλά και να δημιουργεί συναινέσεις χάρη στον σεβασμό των συναδέλφων του.

Δυστυχώς, ο Νίκος έφυγε πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο Χωροταξικός και Πολεοδομικός Σχεδιασμός, ένα έργο στο οποίο αφοσιώθηκε τα τελευταία χρόνια και εργάστηκε με γενναιότητα μέχρι την τελευταία στιγμή. Ήξερε, ωστόσο, τη σημασία μιας τέτοιας μεταρρύθμισης καλύτερα από τον καθένα. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι θα αποτελέσει και την πιο σημαντική παρακαταθήκη του στην πατρίδα.

Στη Νέα Δημοκρατία, την παράταξη που υπηρέτησε πιστά επί δεκαετίες, η απώλειά του αφήνει τεράστιο κενό. Ενώ το αγαπημένο του Χιλιομόδι και η Κορινθία, θρηνούν έναν δικό τους άνθρωπο. Μία συνετή φωνή που εκπροσωπούσε τον τόπο της με πάθος, επιμονή και υπερηφάνεια.

Όμως, και προσωπικά χάνω έναν σταθερό συναγωνιστή και ειλικρινή συνομιλητή. Την ψυχραιμία, την καλοσύνη και το καθαρό βλέμμα του Νίκου που πάντα θα θυμάμαι. Στην οικογένεια, τους συνεργάτες και τους πολλούς φίλους του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια.


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Άγριο επεισόδιο με μαχαίρωμα στον Εύοσμο – Ένας σοβαρά τραυματίας

0

Ένας άνδρας εντοπίστηκε μαχαιρωμένος στην οδό Ολύμπου

Ένα σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στον Εύοσμο, στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το ThessPost.gr, ένας άνδρας εντοπίστηκε μαχαιρωμένος στην οδό Ολύμπου, με τις Αρχές να εκτιμούν ότι προηγήθηκε σοβαρό επεισόδιο.

Στο σημείο έχουν σπεύσει ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις. Υπήρξαν φόβοι αρχικά ότι ο άνδρας έχασε τη ζωή του, ωστόσο έπειτα από προσπάθειες των γιατρών ανέκτησε τις αισθήσεις του και αυτήν την ώρα μεταφέρεται στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο».


Πηγή

Τραμπ: Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη στον Λευκό Οίκο για το Ιράν

0

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ολοκλήρωσε σύσκεψη σχετικά με τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ολοκλήρωσε σύσκεψη σχετικά με τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Επιχειρήσεων (Situation Room) του Λευκού Οίκου και διήρκεσε περίπου δύο ώρες, αλλά ο πρόεδρος δεν κατέληξε σε καμία απόφαση για μια νέα συμφωνία με το Ιράν, σύμφωνα με ανώτερο κυβερνητικό αξιωματούχο που μίλησε υπό καθεστώς ανωνυμίας για να σχολιάσει εσωτερικές διεργασίες, όπως μεταδίδουν οι NYT.

«Η κυβέρνηση εκτιμά ότι βρίσκεται κοντά σε μια συμφωνία, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα ζητήματα υπό συζήτηση, μεταξύ των οποίων και το πάγωμα κεφαλαίων για τους Ιρανούς», ανέφερε ο αξιωματούχος.

Ο πρόεδρος Τραμπ γνωστοποίησε νωρίτερα ότι συναντιόταν με συμβούλους του στον Λευκό Οίκο «για να λάβει την τελική απόφαση» σχετικά με μια πιθανή συμφωνία κατάπαυσης του πυρός με το Ιράν.

Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επέμεινε εκ νέου ότι μια συμφωνία θα πρέπει να περιλαμβάνει το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ από το Ιράν, τη δέσμευση ότι δεν θα αναπτύξει ποτέ πυρηνικό όπλο και την αποδοχή της απομάκρυνσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες του εμπλουτισμένου ουρανίου του.

Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγαεΐ, δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη στο ιρανικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων την Παρασκευή ότι οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις έχουν περιορισμένο εύρος και δεν περιλαμβάνουν «το πυρηνικό ζήτημα». Τις τελευταίες ημέρες, οι δύο πλευρές έχουν ανταλλάξει πυρά, ενώ ο κ. Τραμπ έχει επανειλημμένα απειλήσει με επιστροφή σε ολοκληρωτικό πόλεμο.

Στην ανάρτησή του, ο κ. Τραμπ άφησε να εννοηθεί ότι μια συμφωνία θα οδηγούσε τις ΗΠΑ στην άρση του ναυτικού αποκλεισμού που είχε στοχοποιήσει ιρανικά πλοία και λιμάνια, ώστε να επαναλειτουργήσει η κρίσιμη θαλάσσια οδός για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου. «Τα πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στα Στενά λόγω του εκπληκτικού και πρωτοφανούς ναυτικού αποκλεισμού μας, ο οποίος τώρα θα αρθεί, μπορούν να ξεκινήσουν τη διαδικασία “επιστροφής στην πατρίδα!”», έγραψε.

Εάν οριστικοποιηθεί μια συμφωνία, θα μπορούσε να προσφέρει στον κ. Τραμπ μια διέξοδο από έναν πόλεμο που έχει αυξήσει τις τιμές του πετρελαίου και είναι ιδιαίτερα αντιδημοφιλής στο εσωτερικό των ΗΠΑ. Θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει στο Ιράν να αποκτήσει ξανά πρόσβαση σε παγωμένα περιουσιακά στοιχεία στο εξωτερικό και να επανεκκινήσει ροές δισεκατομμυρίων από έσοδα πετρελαίου.

Βρετανία: Έλληνας ομογενής ο άνδρας που συνελήφθη για κατασκοπεία υπέρ του Ιράν – Το «προφίλ» του

0

46 ετών, γεννημένος στη Γεωργία και κάτοικος Μονάχου ο Έλληνας που συνελήφθη στη Βρετανία

Ένας Έλληνας υπήκοος ταξίδεψε στη Βρετανία για λογαριασμό ξένης υπηρεσίας πληροφοριών, με σκοπό να παρακολουθήσει έναν δημοσιογράφο που ασκούσε κριτική στο ιρανικό καθεστώς, ισχυρίζονται οι εισαγγελείς, καθώς ο άνδρας βρέθηκε ενώπιον δικαστηρίου του Λονδίνου, αντιμέτωπος με κατηγορίες κατασκοπείας.

Ο εισαγγελέας Lee Ingham ισχυρίζεται ότι ο 46χρονος Έλληνας επισκέφθηκε διευθύνσεις που συνδέονταν με τον εν λόγω δημοσιογράφο, ενώ βρισκόταν στη Βρετανία, φωτογραφίζοντας και βιντεοσκοπώντας σπίτια και πινακίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Κατά τη δεύτερη επίσκεψή του, «εγκατέστησε μυστική κάμερα κρυμμένη σε μια κάλτσα» που ήταν «σε θέση να στέλνει δεδομένα σε άγνωστα άτομα στο εξωτερικό», λέει ο Ingham κατά τη διάρκεια ακρόασης στο Ειρηνοδικείο του Westminster στο κεντρικό Λονδίνο.

Ο Έλληνας κατηγορείται για παροχή βοήθειας στην υπηρεσία πληροφοριών μιας ξένης χώρας, που πιστεύεται ότι είναι το Ιράν, όταν στοχοποίησε τον δημοσιογράφο, ο οποίος εργάζεται για το Iran International, ένα περσικής γλώσσας μέσο ενημέρωσης που ασκεί κριτική στην ισλαμική κυβέρνηση της χώρας. Φέρεται να ταξίδεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τις 16 έως τις 21 Απριλίου και από τις 12 έως τις 14 Μαΐου.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει έως τώρα γνωστά για την ταυτότητα του άνδρα, γεννήθηκε στη Γεωργία και ζει στο Μόναχο, ενώ στο παρελθόν ζούσε στην Ξάνθη. Ο άνδρας δεν παραδέχτηκε την ενοχή του, ωστόσο διατάχθηκε να παραμείνει υπό κράτηση μέχρι την επόμενη εμφάνισή του στο εδώλιο στις 19 Ιουνίου, όπου θα βρεθεί ενώπιον του Ποινικού Δικαστηρίου του Κεντρικού Λονδίνου.


Πηγή

Πέθανε σε ηλικία 70 ετών ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς

0

Έδινε μάχη με τον καρκίνο

Πέθανε σε ηλικία 70 ετών ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς, μετά από μάχη που έδωσε με τον καρκίνο.

Τη θλιβερή είδηση ανακοίνωσε ο γιος του, με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν ότι ο Νίκος Ταγαράς άφησε την τελευταία του πνοή στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες ημέρες.

«Καλό ταξίδι στο ΦΩΣ Πατέρα μου.. Ήσουν και θα είσαι ο παντοτινός σούπερ ήρωας μου. Τώρα θα ξεκουραστείς…… Σε αγαπώ πολύ…», έγραψε χαρακτηριστικά ο γιος του θανόντα, Χρήστος Ταγαράς, στο Facebook.

Ποιος ήταν ο Νίκος Ταγαράς

Ο Νίκος Ταγαράς, γεννήθηκε το 1956 στο Χιλιομόδι Κορινθίας. Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, κατετάγη στην Πολεμική Αεροπορία για την στρατιωτική του θητεία και απολύθηκε από εκεί με τον βαθμό του έφεδρου ανθυποσμηναγού. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ορίσθηκε επιβλέπων μηχανικός σε πολλά έργα και μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Υπηρέτησε για χρόνια την πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση, ως Κοινοτάρχης Χιλιομοδίου (1987-1994) και ως Δήμαρχος Τενέας (1999-2002).

Ταυτόχρονα, υπήρξε Πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ) του Νομού Κορινθίας (1999-2002), Πρόεδρος του Κέντρου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος των ΤΕΔΚ Πελοποννήσου, Εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στο Νομό Κορινθίας και Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών.

Από το 2003 έως το 2010, διατέλεσε Νομάρχης Κορινθίας.

Εξελέγη Βουλευτής Κορινθίας, στις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012 και επανεξελέγη στις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012.

Στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, εξελέγη ξανά Βουλευτής Κορινθίας.

Στις 31 Μαρτίου 2014, ορίστηκε Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θέση στην οποία παρέμεινε έως τη διάλυση της Κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά, στις 31 Δεκεμβρίου 2014.

Στις 5 Αυγούστου 2020, ορίστηκε Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον ανασχηματισμό της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η συλλυπητήρια ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

«Με βαθιά θλίψη αποχαιρετώ έναν σπάνιο άνθρωπο, έναν ανεκτίμητο συνάδελφο και αγαπημένο φίλο. Γιατί, πράγματι, ο Νίκος Ταγαράς υπηρέτησε τη δημόσια ζωή με την ίδια ακριβώς ακεραιότητα που χαρακτήριζε ολόκληρη τη διαδρομή του: με μέτρο, σοβαρότητα και αφοσίωση στο καθήκον.

Από τα πρώτα του βήματα στην αυτοδιοίκηση μέχρι τη θητεία του ως βουλευτής και υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπήρξε άνθρωπος της δράσης και της προσφοράς. Στέλεχος που ήξερε να εργάζεται αθόρυβα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών. Αλλά και να δημιουργεί συναινέσεις χάρη στον σεβασμό των συναδέλφων του.

Δυστυχώς, ο Νίκος έφυγε πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο Χωροταξικός και Πολεοδομικός Σχεδιασμός, ένα έργο στο οποίο αφοσιώθηκε τα τελευταία χρόνια και εργάστηκε με γενναιότητα μέχρι την τελευταία στιγμή. Ήξερε, ωστόσο, τη σημασία μιας τέτοιας μεταρρύθμισης καλύτερα από τον καθένα. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι θα αποτελέσει και την πιο σημαντική παρακαταθήκη του στην πατρίδα.

Στη Νέα Δημοκρατία, την παράταξη που υπηρέτησε πιστά επί δεκαετίες, η απώλειά του αφήνει τεράστιο κενό. Ενώ το αγαπημένο του Χιλιομόδι και η Κορινθία, θρηνούν έναν δικό τους άνθρωπο. Μία συνετή φωνή που εκπροσωπούσε τον τόπο της με πάθος, επιμονή και υπερηφάνεια.

Όμως, και προσωπικά χάνω έναν σταθερό συναγωνιστή και ειλικρινή συνομιλητή. Την ψυχραιμία, την καλοσύνη και το καθαρό βλέμμα του Νίκου που πάντα θα θυμάμαι. Στην οικογένεια, τους συνεργάτες και τους πολλούς φίλους του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».

Η ανάρτηση του Σωκράτη Φάμελλου

Με τη σειρά του ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος εξέφρασε τα συλλυπητήριά του για τον θάνατο του Νίκου Ταγαρά, μέσω ανάρτησής του στα social media.

«Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Νίκου Ταγαρά. Η παρουσία του ξεχώριζε, ήταν σοβαρή, παραγωγική με δημοκρατικό κριτήριο και ήθος.

Στη θητεία του στο ΥΠΕΝ εκτίμησα τον χαρακτήρα του, παρά τις πολιτικές μας διαφορές. Όπως εκτίμησα και τη μεγάλη αξιοπρέπεια με την οποία έδωσε τη μεγάλη μάχη για την υγεία του.

Η αυτοδιοικητική του διαδρομή ήταν αποτυπωμένη στην προσωπικότητα του, που ήταν συναινετική, με διάθεση κατανόησης και επίλυσης προβλημάτων.

Εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους οικείους του και τους συνεργάτες του», έγραψε ο Σωκράτης Φάμελλος.

Σταύρος Παπασταύρου: «Ένα πολύτιμο στήριγμα – Νίκο, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ»

Σε ανάρτησή του στα social media, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, αποχαιρέτησε με συγκίνηση τον φίλο και συνεργάτη του, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο πολιτικό ήθος του Νίκου Ταγαρά, αλλά και στα μαθήματα αξιοπρέπειας που παρέδωσε μέσα από τη δύσκολη δοκιμασία με την υγεία του.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Σταύρου Παπασταύρου:

«Η απώλεια του Νίκου Ταγαρά αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην καρδιά όλων μας και στη δημόσια ζωή του τόπου.

Ο Νίκος υπήρξε πολύτιμος φίλος, αγαπητός συνεργάτης και ένας ευπατρίδης πολιτικός, που προσέφερε με συνέπεια, ήθος και αφοσίωση στο καθήκον, στην Πατρίδα και τους συμπολίτες του.

Υπηρέτησε με αγάπη την ιδιαίτερη Πατρίδα του, την Κορινθία, από κάθε θέση ευθύνης που ανέλαβε, αφήνοντας το δικό του ξεχωριστό αποτύπωμα στην τοπική αυτοδιοίκηση, τον κοινοβουλευτισμό, καθώς και στο κυβερνητικό έργο.

Για εμένα, υπήρξε συνοδοιπόρος σε κρίσιμες στιγμές για την Πατρίδα μας τα προηγούμενα χρόνια και πολύτιμο στήριγμα από την πρώτη ημέρα της κοινής μας πορείας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός είναι η μεγάλη παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Νίκος και έχουμε χρέος να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε.

Έφυγε από κοντά μας μετά από μια σκληρή μάχη με τον καρκίνο, κατά τη διάρκεια της οποίας παρέδωσε μαθήματα αξιοπρέπειας, γενναιότητας και ψυχικού σθένους.

Θα μας λείψει πολύ.

Τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του, στους συνεργάτες του και στους πολλούς ανθρώπους που είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν και να συμπορευθούν.

Νίκο, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ.

Αιωνία σου η μνήμη».

Γαύδος: Εντοπίστηκαν και περισυνελέγησαν 69 μετανάστες

0

Οι 69 αλλοδαποί μεταφέρονται στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης

Στην περισυλλογή 69 μεταναστών που επέβαιναν σε λέμβο προχώρησαν οι αρχές στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Γαύδου.

Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συντονίστηκε από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ).

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, η λέμβος εντοπίστηκε 27 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Γαύδου από μη επανδρωμένο εναέριο μέσο (drone) της δύναμης της FRONTEX. Αμέσως κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες δυνάμεις, ενώ η περισυλλογή των επιβαινόντων πραγματοποιήθηκε με ασφάλεια από σκάφος της FRONTEX.

Οι 69 αλλοδαποί μεταφέρονται στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης


Πηγή

Ο Ζελένσκι εξόργισε την Πολωνία με την ονομασία που έδωσε σε στρατιωτική μονάδα

0

Η επιλογή από το Κίεβο να δώσει σε μια στρατιωτική μονάδα το όνομα εθνικιστικής οργάνωσης του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου την οποία η Βαρσοβία κατηγορεί για το θάνατο περισσότερων από 100.000 Πολωνών, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων 

Οι πολωνικές αρχές καταδίκασαν σήμερα την απόφαση του ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι να δώσει σε μια στρατιωτική μονάδα το όνομα εθνικιστικής οργάνωσης του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου την οποία η Βαρσοβία κατηγορεί για το θάνατο περισσότερων από 100.000 Πολωνών.

«Αγανακτισμένος», ο εθνικιστής πολωνός πρόεδρος Κάρολ Ναβρότσκι πρότεινε να αφαιρεθεί από τον ουκρανό ομόλογό του η πιο σημαντική πολωνική διάκριση με την οποία έχει τιμηθεί, το παράσημο του Τάγματος του Λευκού Αετού.

Ο φιλοευρωπαίος πρωθυπουργός Ντόναλντ Τουσκ, ενώ επέκρινε και τους δύο προέδρους, τον πολωνό και τον ουκρανό, καταδίκασε την απόφαση του Βολοντίμιρ Ζελένσκι να επιλέξει αυτή την ιστορική αναφορά χαρακτηρίζοντάς την «ανησυχητική».

«Περιμένω από τους δύο προέδρους να καταφέρουν να αρθούν πάνω απ’ αυτή την ιστορία και να επιχειρήσουν να οικοδομήσουν μια πολωνοουκρανική συνεργασία, δύσκολη αλλά απαραίτητη», δήλωσε.

Το κέντρο επιχειρήσεων των ουκρανικών δυνάμεων ειδικών αποστολών βαφτίστηκε αυτή την εβδομάδα από τον πρόεδρο Ζελένσκι με το όνομα των «Ηρώων του UPA». Ο UPA, αρχικά του Ουκρανικού Ανταρτικού Στρατού, υπήρξε ο στρατιωτικός κλάδος ενός αυτονομιστικού ουκρανικού κινήματος που αψήφησε τη σοβιετική κυριαρχία και συνεργάσθηκε με τους Ναζί.

Αυτό «τραυματίζει την ιστορική ευαισθησία μας και επαναφέρει αχρείαστα σ’ ένα αρκετά ανησυχητικό επίπεδο αυτές τις ιστορικές διαδικασίες και τις ερμηνείες τους», δήλωσε ο Τουσκ, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι «κάθε έθνος έχει δικαίωμα στις δικές του ερμηνείες».

Η Πολωνία, πολύ στενός σύμμαχος της Ουκρανίας από την αρχή της ρωσικής εισβολής σ’ αυτή τη χώρα, δεν έχει σταματήσει να ζητάει να αναγνωρίσει το Κίεβο την ευθύνη για τις σφαγές της Βολυνίας που διαπράχθηκαν σε βάρος Πολωνών από ουκρανούς εθνικιστές κατά την περίοδο 1943-1945, ένα οδυνηρό κεφάλαιο των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Ενώ δίνει μάχη εναντίον της ρωσικής εισβολής, η ουκρανική κυβέρνηση έχει θέσει από την πλευρά της σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα με στόχο να δημιουργήσει ένα πάνθεον των ηρώων της χώρας ώστε να συνασπίσει τους Ουκρανούς γύρω από ιστορικές φυσιογνωμίες του κινήματος της ανεξαρτησίας, με κίνδυνο να αποκρύψει σκοτεινές σελίδες αυτής της κληρονομιάς.

Στο πλαίσιο αυτό, το Κίεβο επαναπάτρισε και ενταφίασε και πάλι αυτή την εβδομάδα τα λείψανα του Αντρίι Μελνίκ, αρχηγού της Οργάνωσης Ουκρανών Εθνικιστών (OUN) μέλη της οποίας πολέμησαν στους κόλπους σχηματισμών των ναζιστικών SS και πήραν μέρος στον εκτοπισμό και τη σφαγή εβραίων και χιλιάδων πολωνών πολιτών στη Βολυνία (στη σημερινή βορειοδυτική Ουκρανία) κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Με πληροφορίες του ΑΠΕ ΜΠΕ


Πηγή

Μετρό Θεσσαλονίκης: Θα παραμείνει κλειστό για 22 ημέρες

0

Κατά το διάστημα αυτό επανέρχεται η ειδική λεωφορειακή γραμμή Μ1

Από σήμερα Παρασκευή και για τις επόμενες 22 μέρες το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει εκτός λειτουργίας, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και οι έλεγχοι των συστημάτων και της κυκλοφορίας των συρμών στο υπό επέκταση τμήμα του έργου προς την Καλαμαριά.

Λεωφορεία, ταξί, και ΙΧ αναμένεται να επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο της πόλης, για τις επόμενες 20 ημέρες, ενώ και η τροχαία βρίσκεται επί ποδός, προκειμένου να συνδράμει στην ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

Κατά το διάστημα αυτό ωστόσο επανέρχεται η ειδική λεωφορειακή γραμμή Μ1, η οποία θα λειτουργεί με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές κατά μήκος της βασικής ζώνης εξυπηρέτησης του Μετρό. Παράλληλα, οι λεωφορειακές γραμμές 3Κ, 31 και 39 ενισχύονται, με πύκνωση των δρομολογίων τους.


Πηγή