Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Βρέθηκε αδημοσίευτη επιστολή -Τι έγραφε για τον Κάρολο και τον μήνα του μέλιτος

0

Το έγγραφο γράφτηκε τον Σεπτέμβριο του 1981 κατά τη διάρκεια του βασιλικού μήνα του μέλιτος

Υπάρχουν πρόσωπα που παραμένουν ανεξίτηλα στη συλλογική μνήμη, χάρη στο χάρισμα και την ευγένειά τους. Η «Λαίδη Ντι» είναι ένα από αυτά, και μια νέα, αδημοσίευτη επιστολή της επαναφέρει στο προσκήνιο μια από τις πιο πολυσυζητημένες σχέσεις της σύγχρονης ιστορίας.

Μια μέχρι σήμερα άγνωστη επιστολή της πριγκίπισσας Νταϊάνα, η οποία ήρθε στο φως σχεδόν τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό της, προσφέρει μια διαφορετική ματιά στους πρώτους μήνες του γάμου της με τον τότε πρίγκιπα Κάρολο.

Το έγγραφο, που γράφτηκε τον Σεπτέμβριο του 1981 κατά τη διάρκεια του βασιλικού μήνα του μέλιτος, αποτυπώνει μια Νταϊάνα ενθουσιασμένη, ήρεμη και φαινομενικά ευτυχισμένη στη νέα της ζωή δίπλα στον διάδοχο του βρετανικού θρόνου.

Η επιστολή, που απευθύνεται στη παιδική της φίλη Κάθριν Χάνμπερι, πρόκειται να δημοπρατηθεί τον προσεχή Ιούλιο από τον οίκο Gorringe’s Fine Art & Interiors. Στην επιστολή, το ταξίδι με τον Κάρολο περιγράφεται ως «υπέροχος μήνας του μέλιτος», με αναφορές σε «ατελείωτο ήλιο» και «ήρεμες θάλασσες». Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το θερμό ύφος για τον γάμο της:

«Είναι υπέροχο να είσαι παντρεμένη», γράφει η Νταϊάνα, προσθέτοντας ότι δύο μήνες μετά ένιωθε ακόμη πλήρως απορροφημένη από τον ενθουσιασμό της νέας της ζωής.

Ο τόνος της επιστολής: μια περίοδος ηρεμίας ανάμεσα σε Νταϊάνα και Κάρολο

Τα λόγια της επιστολής αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα υπό το πρίσμα της μεταγενέστερης αφήγησης για τον γάμο, ο οποίος συχνά περιγράφεται ως προβληματικός από πολύ νωρίς. Η πριγκίπισσα, σε μεταγενέστερες συνεντεύξεις και μαρτυρίες, είχε μιλήσει για δυσκολίες μέσα στη βασιλική οικογένεια και για αίσθημα μοναξιάς ήδη στα πρώτα χρόνια του γάμου.

Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη επιστολή θεωρείται ένα ενδιαφέρον ιστορικό τεκμήριο: παρουσιάζει μια νεαρή γυναίκα ακόμη γεμάτη ελπίδα, πριν οι εντάσεις και η κρίση γίνουν δημόσια γνωστές.

Στο ίδιο μήνυμα, η Νταϊάνα αποκαλύπτει και μια πιο προσωπική πλευρά της, εκφράζοντας την αγάπη της για την ύπαιθρο της Σκωτίας και τη ζωή στη φύση: «Λατρεύω να είμαι έξω όλη μέρα και μισώ το Λονδίνο», γράφει αναφερόμενη στο Μπαλμόραλ, την θερινή κατοικία της βασιλικής οικογένειας.


Πηγή

Εορτολόγιο 29 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν αύριο

0

Ποιους Αγίους τιμά η Εκκλησία στις 29 Μαΐου

Αύριο, Παρασκευή 29 Μαΐου, σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη της Αγίας Θεοδοσίας της παρθενομάρτυρος, του Αγίου Ολβιανού επισκόπου πόλεως Ανέου και της Οσίας Υπομονής.

Τα ονόματα που γιορτάζουν είναι:

  • Θεοδοσία, Θεοδόσω
  • Ολιβιανός, Ολβιανός, Ολιβία, Ολίβια
  • Υπομονή

Ποια ήταν η Αγία Θεοδοσία

Η Αγία Θεοδοσία καταγόταν από την Τύρο της Φοινίκης. Από 18 ετών ξεχώριζε τη θερμή της πίστη. Την κατήγγειλαν στον άρχοντα Ουρβανό, που με κάθε τρόπο προσπάθησε να την πείσει να αρνηθεί το Χριστό.

Όταν εκείνη αρνήθηκε την υπέβαλε σε φριχτά βασανίστηρια. Την έριξαν στη θάλασσα, οπού και παρέδωσε το πνεύμα της.

Ποιος ήταν ο Άγιος Ολβιανός

Ο Άγιος Ολβιανός ήταν επίσκοπος, που υπεράσπιζε την πίστη του Ευαγγελίου. Στο διωγμό, που έκανε ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός, συνελήφθη και μετά από ανάκριση, υποβλήθηκε σε σειρά σκληρών βασανιστηρίων. Τον έριξαν μαζί με τους μαθητές του μέσα στη φωτιά, όπου βρήκαν μαρτυρικό θάνατο.

Ποια ήταν η Αγία Υπομονή

Η Ελένη Δραγάση-Παλαιολόγου ή Αγία Υπομονή ήταν κόρη του Σέρβου δεσπὀτη Κονσταντίν Ντράγκας Ντεγιάνοβιτς, σύζυγος του Βυζαντινού αυτοκράτορα Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγου και μητέρα των δύο τελευταίων Βυζαντινών αυτοκρατόρων, του Ιωάννη Η΄ και του Κωνσταντίνου ΙΑ΄.

Γεννήθηκε το 1372 στη Σερβία. Παντρεύτηκε το 1392 τον Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγο με τον οποίο απέκτησαν εννιά παιδιά, όμως το 1399 έχασαν τρία από επιδημία (τον Μιχαήλ γεν. το 1398 και δύο κόρες). Τα έξι που επέζησαν ήταν όλα αγόρια. Ο μεγαλύτερος Ιωάννης Η΄ (γεν. 1392) έγινε αυτοκράτορας, ο Θεόδωρος Β΄ Παλαιολόγος (γεν. 1396) δεσπότης του Μυστρά, ο Ανδρόνικος Παλαιολόγος (γεν. το 1400) δεσπότης της Θεσσαλονίκης, ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ (γεν. 1405) αυτοκράτορας, ο Δημήτριος Β΄ Παλαιολόγος (γεν. 1407) επίσης δεσπότης του Μυστρά και ο μικρότερος Θωμάς Παλαιολόγος (γεν. 1409) δεσπότης του Μωρέως, διοικώντας την Πάτρα.

Ο σύζυγός της Μανουήλ Β΄ λίγο πριν πεθάνει έγινε το 1425 μοναχός με το όνομα Ματθαίος. Μετά τον θάνατό του έγινε και εκείνη μοναχή στη Μονή της Κυρά Μάρθας της Κωνσταντινούπολης, παίρνοντας το όνομα Υπομονή.


Πηγή

Απίστευτη απάτη για 42 Ινδούς γαμπρούς – Διάλεξαν νύφη, ντύθηκαν για γάμο, αλλά έμειναν στο ράφι

0

Πλήρωσαν για να παντρευτούν, περίμεναν δύο ημέρες, αλλά οι νύφες δεν ήρθαν ποτέ

Μια καλοσχεδιασμένη απάτη στην περιοχή Ντεβάς του Μαντνιά Πραντές, στην κεντρική Ινδία, είχε θύματα 42 οικογένειες, που ήλπιζαν να δουν τους γιους τους να παντρεύονται σε μία μαζική γαμήλια τελετή.

Τα νήματα κινούσε ένα ζευγάρι, μαζί με άλλους δύο συνεργούς. Επικοινωνούσαν με άνδρες που αναζητούσαν σύζυγο.

Τους έλεγαν ότι κορίτσια που ζούσαν σε ένα ορφανοτροφείο στο Ιντόρε ήταν έτοιμα για γάμο.

Στη συνέχεια, έπαιρναν χρήματα από τους νεαρούς άνδρες με το πρόσχημα της εγγραφής και τους ζητούσαν να υποβάλουν έγγραφα μέσω διαδικτύου. Ανέβαζαν φωτογραφίες των κοριτσιών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις έστελναν στα κινητά τηλέφωνα των υποψήφιων γαμπρών.

Μάλιστα υπόσχονταν πως στον γάμο τους θα παραβρεθεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός του κρατιδίου, ο οποίος θα τους έδινε και γαμήλιο δώρο Αφού τους έδειχναν τις φωτογραφίες των κοριτσιών, ισχυρίζονταν ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός της πολιτείας, Μοχάν Γιαντάβ θα παρευρισκόταν και θα παρέδιδε επίσης μια γαμήλια επιταγή ύψους 51.000 ρουπίων (457 ευρώ).

Το ραντεβού γνωριμίας των γαμπρών με τις «νύφες» ορίστηκε για τις 24 Μαΐου, και την επομένη θα τελούνταν οι γάμοι σε μία μαζική τελετή.

Στις 8 το πρωί της 24ης Μαΐου, 42 γαμπροί κλήθηκαν στον ναό Μάτα Τέκρι στο Ντεβάς. Οι περισσότεροι γαμπροί ήταν περίπου 40 ετών. Υπήρχαν επίσης μερικοί γαμπροί στην ηλικία των 60 ετών.

Ένας γαμπρός πλήρωσε για τον γάμο 25.000 ρουπίες (224 ευρώ) για τον γάμο, ενώ ένας άλλος επέλεξε τη νύφη από τη φωτογραφία στο κινητό και πλήρωσε 12.000 ρουπίες (107 ευρώ). Τον ενημέρωσαν να έρθει με απλά ρούχα. Η ενδυμασία του γαμπρού και άλλες τελετές θα γίνονταν επί τόπου.

Όταν οι 42 γαμπροί έφτασαν στον χώρο γύρω στις 8 το πρωί της Κυριακής, τους υποδέχτηκε το ζευγάρι που διοργάνωσε την εκδήλωση. Έλεγαν συνεχώς στους γαμπρούς ότι οι νύφες ήταν καθοδόν και όλη την ημέρα έβρισκαν διάφορες δικαιολογίες. Όμως, όταν έπεσε η νύχτα, κανείς δεν είχε φτάσει. Όταν οι γαμπροί άρχισαν να ανησυχούν, υποψιαζόμενοι πια την απάτη, ο άνδρας παραδέχτηκε ότι όλοι είχαν εξαπατηθεί σε όλη αυτή την υπόθεση.

Κλήθηκε η αστυνομία και το ζευγάρι των απατεώνων συνελήφθη, ενώ οι δύο συνεργοί τους αναζητούνται.


Πηγή

Ισχυρή χαλαζόπτωση στην Αρκαδία: Χιονισμένο τοπίο θυμίζουν οι δρόμοι στα Τρόπαια Γορτυνίας – Βίντεο

0

Δυνατό χαλάζι έπληξε τα Τρόπαια Γορτυνίας – Σημειώθηκαν ζημιές σε καλλιέργειες

Απότομη πτώση θερμοκρασίας με δυνατό χαλάζι σημειωθηκε το απόγευμα της Πέμπτης (28/5) στα Τρόπαια Γορτυνίας, με αποτέλεσμα να σημειωθούν ζημιές σε καλλιέργειες.

Χαρακτηριστικές είναι εικόνες από τους δρόμους στα Τρόπαια που μοιάζουν σαν χιονισμένοι.


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε προαύλιο χώρο επιχείρησης στο Ωραιόκαστρο

0

Στο σημείο επιχειρούν 13 πυροσβέστες με 5 οχήματα

Ξερά χόρτα και απορρίμματα καίει φωτιά που ξέσπασε σε προαύλιο χώρο επιχείρησης στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

H πυροσβεστική υπηρεσία ειδοποιήθηκε λίγο μετά τις 9 το βράδυ. Στο σημείο επιχειρούν 13 πυροσβέστες με 5 οχήματα.


Πηγή

Εφιαλτική πτήση: Επιβάτες κλαίνε, ουρλιάζουν και προσεύχονται μετά από δύο προσπάθειες προσγείωσης

0

Η προσγείωση θα γινόταν σε ένα από τα δυσκολότερα αεροδρόμια του κόσμου

Ένα συγκλονιστικό βίντεο κατέγραψε τον χειρότερο εφιάλτη σε μία πτήση, με το αεροσκάφος να κάνει απεγνωσμένες προσπάθειες προσγείωσης σε ένα διαβόητο αεροδρόμιο, ενώ χτυπιέται από χιονοθύελλα, μέσα σε πυκνή ομίχλη.

Το χάος εκτυλίχθηκε στην πτήση AV9401 της αεροπορικής εταιρείας Avianca από τη Μπογκοτά προς το Πάστο στην Κολομβία την Τρίτη.

Οι τρομοκρατημένοι επιβάτες φαίνονται στο βίντεο να κρατιούνται από τις θέσεις τους, να ουρλιάζουν, να προσεύχονται φωναχτά και άλλοι να κάνουν εμετό.

Τα μέλη του πληρώματος προέτρεπαν τους επιβάτες να «αναπνέουν βαθιά».

Το αεροδρόμιο «Αντόνιο Ναρίνο» του Πάστο, στα βουνά των Άνδεων, είναι γνωστό για τη δυσκολία προσγείωσης, καθώς οι πιλότοι πρέπει να εκτελέσουν τολμηρούς ελιγμούς για να προσγειωθούν.

Το ορεινό αεροδρόμιο μαστίζεται επίσης συχνά από κακές καιρικές συνθήκες και χαμηλή ορατότητα.

Το αεροπλάνο έκανε κύκλους και προσπάθησε να προσγειωθεί δύο φορές – αλλά και οι δύο προσπάθειες ματαιώθηκαν λόγω των επικίνδυνων συνθηκών.
Το αεροπλάνο τελικά αναγκάστηκε να κάνει αναστροφή και να επιστρέψει στη Μπογκοτά.
Η πτήση αναχώρησε ξανά αργότερα την ίδια μέρα και τελικά κατάφερε να προσγειωθεί με επιτυχία στο Πάστο στις 2:37 μ.μ. τοπική ώρα.

Η αεροπορική εταιρεία Avianca δήλωσε: «Όταν οι συνθήκες δεν είναι ασφαλείς, οι πιλότοι πρέπει να διακόψουν τη διαδικασία προσγείωσης και να προσπαθήσουν ξανά ή να αλλάξουν πορεία.
«Αυτό αποτελεί απολύτως φυσιολογικό μέρος των πρωτοκόλλων αεροπορικής ασφάλειας.»
«Η ασφάλεια είναι η προτεραιότητά μας», πρόσθεσε η αεροπορική εταιρεία.

Αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που μια πτήση της EasyJet αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αφού ένας επιβάτης άφησε το κινητό του να φορτίζεται σε μια εξωτερική μπαταρία μέσα στις αποσκευές του.

Οι 180 επιβάτες που βρίσκονταν στο αεροσκάφος πανικοβλήθηκαν όταν ο κυβερνήτης είπε: «Υπάρχει κάτι που δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στο χώρο αποσκευών.»

Και δεν γνώριζαν περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα μέχρι που η πτήση της EasyJet από τη Χουργκάντα της Αιγύπτου προς το Λούτον πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη Ρώμη την περασμένη εβδομάδα.

Στη συνέχεια, διαδόθηκε η είδηση ότι μια γυναίκα είχε ενημερώσει μια αεροσυνοδό για το powerbank της — και η πτήση άλλαξε πορεία λόγω κινδύνου πυρκαγιάς.


Πηγή

Γερμανία: Σύγκρουση τραμ στο Ανόβερο – 12 τραυματίες

0

Οι επιβάτες τραυματίστηκαν ελαφρά και οι γραμμές δόθηκαν ξανά στην κυκλοφορία αργά το απόγευμα της Πέμπτης

Τουλάχιστον επτά άνθρωποι μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στο νοσοκομείο και αρκετοί άλλοι τραυματίστηκαν μετά από σύγκρουση δύο τραμ, το απόγευμα της Πέμπτης στο Ανόβερο της Γερμανίας

Οι αρχές πιστεύουν ότι η σύγκρουση του τραμ στο Ανόβερο προκλήθηκε από αστοχία σημείων.

Οι τραυματίες – ηλικίας μεταξύ 15 και 87 ετών – υπέστησαν ελαφρά τραύματα, δήλωσαν αξιωματούχοι της αστυνομίας.

Ένα από τα τραμ μπόρεσε να σταματήσει γρήγορα στη στάση «Allerweg», επιτρέποντας στους επιβάτες του να αποβιβαστούν σώοι.

Τουλάχιστον 20 επιβάτες παρέμειναν στο δεύτερο τραμ, το οποίο σταμάτησε σε γειτονική διασταύρωση.

Στο σημείο έσπευσαν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπου βοήθησαν τους επιβάτες και περιέθαλψαν τους τραυματίες.

Ο γερμανικός φορέας δημόσιων συγκοινωνιών Üstra οργάνωσε υπηρεσία αντικατάστασης με λεωφορεία για τις κλειστές γραμμές τραμ, οι οποίες δόθηκαν ξανά στην κυκλοφορία γύρω τις 7 το απόγευμα (τοπική ώρα).


Πηγή

Λιμενικό: Διασώθηκαν 610 μετανάστες νότια της Κρήτης, σε 10 επιχειρήσεις διάσωσης

0

Οι συνεχείς αφίξεις μεταναστευτικών ροών τις τελευταίες ώρες έχουν θέσει σε αυξημένη επιφυλακή τις λιμενικές αρχές της Κρήτης

Τουλάχιστον 610 μετανάστες που επέβαιναν σε λέμβους διασώθηκαν από τα ξημερώματα της Πέμπτης σε δέκα διαφορετικές επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης που πραγματοποιήθηκαν στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης και της Γαύδου.

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, ο συντονισμός των επιχειρήσεων πραγματοποιείται από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.), ενώ στις επιχειρήσεις συμμετείχαν πλωτά σκάφη του Λιμενικού, με τη συνδρομή εναέριων μέσων και σκάφους της δύναμης FRONTEX, καθώς και παραπλεόντων πλοίων σε ορισμένες περιπτώσεις.

Οι αλλοδαποί μεταφέρθηκαν σταδιακά με ασφάλεια σε λιμένες της Σούδας, της Ιεράπετρας, των Καλών Λιμένων, της Αγίας Γαλήνης και της Γαύδου, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες καταγραφής και ταυτοποίησης από τις αρμόδιες αρχές.

Οι συνεχείς αφίξεις μεταναστευτικών ροών τις τελευταίες ώρες έχουν θέσει σε αυξημένη επιφυλακή τις λιμενικές αρχές της Κρήτης.


Πηγή

Συγκλονίζει την Ιταλία ο ομαδικός βιασμός τουρίστριας από συμμορία μεταναστών – 72 μαρτυρικές ώρες

0

Κατάφερε να ξεφύγει πηδώντας στο κενό, τη βρήκε σε άθλια κατάσταση και ημίγυμνη διερχόμενος Ιταλός οδηγός

Μια συμμορία μεταναστών από πέντε άνδρες απήγαγε μια τουρίστρια από την Κολομβία και στη συνέχεια την υπέβαλε σε 72 ώρες βίαιου ομαδικού βιασμού στην Ιταλία.

Η 32χρονη είχε φτάσει στη Ρώμη μόλις πριν από δέκα ημέρες, και είχε βγει μόνη της για δείπνο κοντά στον σταθμό Τερμίνι, όταν έξω από το εστιατόριο, την προσέγγισε ένας άνδρας που την έπεισε να τον ακολουθήσει με το πρόσχημα να της πουλήσει χασίς.

Αφού περπάτησαν για περίπου μισή ώρα, έφτασαν σε ένα φορτηγάκι, όπου ένας άλλος άνδρας την έβαλε με τη βία μέσα.

Την οδήγησε σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο, στο οποίο διέμεναν τουλάχιστον 22 παράνομοι μετανάστες, στα ανατολικά προάστια της ιταλικής πρωτεύουσας.

Το θύμα κρατήθηκε αιχμάλωτο στο συγκρότημα για 72 ώρες, όπου αναγκάστηκε να υποστεί αρκετούς ομαδικούς βιασμούς από πέντε άνδρες που την νάρκωσαν και απείλησαν να την σκοτώσουν. Της έκλεψαν επίσης το κινητό τηλέφωνο και το πορτοφόλι της.

Αφού κατάφερε τελικά να ξεφύγει από την κακοποίηση, ένας Ιταλός οδηγός βρήκε τη γυναίκα να κείτεται ημίγυμνη στο πεζοδρόμιο.

Την μετέφερε στο κοντινό νοσοκομείο, όπου εισήχθη σε ειδικό πρόγραμμα για γυναίκες θύματα βίας.

Η ιατροδικαστική εξέταση επιβεβαίωση τον βιασμό, αλλά και ναρκωτικά στον οργανισμό της.

Ανατριχιαστική περιγραφή

Ανατριχιαστικά είναι όσα είπε η γυναίκα στους αστυνομικούς, σύμφωνα με τη Repubblica.

«Κανείς δεν με βοήθησε, ούτε καν μια γυναίκα που με είδε σε αυτές τις συνθήκες – λέει – δεν ήθελα ποτέ να φάω τίποτα. Σε τρεις μέρες μου πρόσφεραν μόνο τρία τσιγάρα και όταν ζήτησα να μου επιτραπεί να φύγω με απείλησαν με θάνατο».

«Με κλείδωσαν μέσα σε μια παράγκα με λουκέτο και μου είπαν: «Αν φύγεις θα σε σκοτώσω». Όταν κατάφερα να ξεφύγω, άκουσα τον ήχο κάποιου να οπλίζει ένα όπλο».

Η απόδραση

«Κοιμήθηκα μερικές ώρες – συνεχίζει – όταν ξύπνησα, δύο άλλα αγόρια από την Αφρική μπήκαν και με βίασαν με τη σειρά τους. Δεν είχα καν τα ρούχα μου πια, τότε μπήκε μια ξανθιά κοπέλα, μου έδωσε ένα τζιν και ένα σουτιέν».

«Σε μια στιγμή έτρεξα σε ένα μπαλκόνι και πετάχτηκα κάτω – θυμάται ακόμα – Καθώς έτρεχα μακριά άκουσα κάποιον να οπλίζει ένα όπλο. Έτρεξα στην πλατεία και κατάφερα να σκαρφαλώσω πάνω από τον τοίχο. Καθώς έτρεχα μακριά, μπήκα κάτω από φόβο». Εκεί τη βρήκε ο οδηγός.

Η έφοδος και οι συλλήψεις

Οι άνδρες της Ιταλικής Ομάδας Δράσης ξεκίνησαν επείγουσα έρευνα και λίγες ημέρες αργότερα μετά από έφοδο στο κτήριο συνέλαβαν τους δράστες, οι οποίοι αναγνωρίστηκαν από το θύμα με την επίδειξη φωτογραφιών.

Οι πέντε συλληφθέντες είναι οι Saidykhan Lamin και Karamba Kanteh, δύο άνδρες από τη Γκάμπια ηλικίας 29 και 38 ετών, ο Harouna Traore, ένας 43χρονος από το Μάλι, καθώς και οι Isibor Wisdom και Paul Nwabueze, δύο Νιγηριανοί ηλικίας 29 και 39 ετών.

Κατηγορήθηκαν για ομαδικό βιασμό, με επιβαρυντική περίσταση την εκμετάλλευση της ανυπεράσπιστης κατάστασης του θύματος.

Εκτός από τους πέντε συλληφθέντες, η Ομάδα Δράσης διερευνά επίσης τις ευθύνες τουλάχιστον άλλων τριών ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του άνδρα που παρέσυρε την κοπέλα από το εστιατόριο, του ατόμου που τη μετέφερε στο εγκαταλελειμμένο κτίριο και των ιδιοκτητών του ακινήτου, όπου κρατήθηκε αιχμάλωτη.

Κατά τη διάρκεια της εφόδου στο κτήριο, εντοπίστηκαν συνολικά 22 πολίτες χωρών εκτός ΕΕ με καθεστώς παράνομης μετανάστευσης.

Σε έντεκα από αυτούς εκδόθηκαν διαταγές απέλασης και μεταφέρθηκαν στα κέντρα κράτησης πριν από την απέλασή τους.


Πηγή

Ασπρόπυργος: Όχημα εμβόλισε άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ – Τους εγκατέλειψε

0

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στη λεωφόρο Αθηνών, όταν οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου έπεσε πάνω σε άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ. Το περιστατικό καταγράφηκε την ώρα που το όχημα επιχειρούσε να στρίψει προς την περιφερειακή Αιγάλεω.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η σύγκρουση ήταν σφοδρή, ευτυχώς όμως οι αστυνομικοί που επέβαιναν στη μοτοσικλέτα τραυματίστηκαν ελαφρά. Στο σημείο έσπευσαν αμέσως συνάδελφοί τους για να προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για τη μεταφορά των τραυματιών στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους και την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Το πιο σοκαριστικό στοιχείο της υπόθεσης είναι πως ο οδηγός του εμπλεκόμενου οχήματος εγκατέλειψε το σημείο του ατυχήματος αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Αργεντινή: Ψυχιατρική ασθενής αποσύνδεσε τον αναπνευστήρα 65χρονου σε κώμα με πνευμονία

0

Κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει απαντήσει πώς η γυναίκα βρέθηκε από την ψυχιατρική μονάδα στον θάλαμο του ασθενούς, χωρίς να γίνει αντιληπτή

Απαντήσεις απαιτεί η οικογένεια ενός 65χρονου, ο οποίος βρισκόταν σε τεχνητό κώμα μέσα σε νοσοκομείο στην Αργεντινή, όταν άγνωστο πώς μία ψυχιατρική ασθενής, εισέβαλε στο δωμάτιό του και τράβηξε τον αναπνευστήρα που τον κρατούσε στη ζωή, με αποτέλεσμα τον θάνατό του.

Η φρίκη εκτυλίχθηκε μέσα στο νοσοκομείο Durand στο Μπουένος Άιρες.

Το θύμα Jose Ignacio πάλευε με αμφοτερόπλευρη πνευμονία και τέθηκε σε κώμα – αλλά λέγεται ότι έδειχνε σημάδια βελτίωσης πριν από το συγκλονιστικό περιστατικό.

Η οικογένειά του λέει ότι η γυναίκα ανακαλύφθηκε να στέκεται δίπλα στο κρεβάτι του – κρατώντας το σωλήνα οξυγόνου που είχε εισαχθεί στην τραχεία του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε περπατήσει περίπου 200 μέτρα από την ψυχιατρική μονάδα, όπου νοσηλευόταν, για να τον φτάσει.

Ο γιος του θύματος, αποκάλυψε τη στιγμή που η οικογένεια ενημερώθηκε για τα καταστροφικά νέα.

«Λάβαμε μια κλήση έκτακτης ανάγκης που μας ζητούσε να πάμε στο νοσοκομείο και όταν φτάσαμε ο επικεφαλής της εντατικής θεραπείας μας συγκέντρωσε σε ένα δωμάτιο.

«Εκεί μας είπε ότι ο μπαμπάς μου είχε υποστεί καρδιακή προσβολή και ότι όταν πήγαν στο δωμάτιο όπου νοσηλευόταν, βρήκαν αυτή τη γυναίκα να στέκεται μπροστά στο κρεβάτι κρατώντας στο χέρι της τον σωλήνα οξυγόνου που μπαίνει στην τραχεία. Το είχε βγάλει».

«Θέλουμε να μάθουμε τι έκανε εκεί και μέχρι στιγμής κανείς δεν μπόρεσε να μας το εξηγήσει.

Είπε ότι ο πατέρας του θα έπρεπε να ήταν στην εντατική, αλλά αντ’ αυτού τοποθετήθηκε σε ενδιάμεσο θάλαμο λόγω έλλειψης κλινών.

Το προσωπικό του νοσοκομείου επιβεβαίωσε αργότερα σε δήλωση ότι ένας ψυχιατρικός ασθενής είχε αποσυνδέσει τον αναπνευστήρα που κρατούσε στη ζωή τον Jose Ignacio.

Εκπρόσωπος των εργαζομένων στο νοσοκομείο, αποκάλυψε ότι η γυναίκα είχε ήδη πιαστεί νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα να περιπλανιέται σε απαγορευμένες περιοχές στις οποίες δεν είχε δικαίωμα πρόσβασης.

Η ασθενής κρατείται τώρα φρουρούμενη σε άλλο δωμάτιο νοσοκομείου.

Δύο έρευνες έχουν ξεκινήσει – μία από το ίδιο το νοσοκομείο και μία από τοπικό δικαστήριο – καθώς οι αρχές προσπαθούν να καταλάβουν πώς συνέβη η θανατηφόρα παραβίαση.

Το νοσοκομείο Durand – ένα από τα κύρια δημόσια νοσοκομεία του Μπουένος Άιρες – έχει πλέον τεθεί υπό έντονο έλεγχο.


Πηγή

Παπαστεργίου: Απολύτως ψευδή δημοσιεύματα για ψεύτικες κλήσεις από κάμερες

0

περψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη διασυνοριακή ανταλλαγή δικαιολογητικών

Ψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία του ευρωπαϊκού κανονισμού για τον καθορισμό των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών του τεχνικού συστήματος διασυνοριακής αυτοματοποιημένης ανταλλαγής δικαιολογητικών, και την εφαρμογή της αρχής «μόνον άπαξ».

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ το ΠΑΣΟΚ δήλωσε «παρών» και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε επί της αρχής, εκφράζοντας αμφιβολίες και ενστάσεις για τους στόχους και την αποτελεσματικότητα της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε ότι «την άλλη εβδομάδα θα ανέβει και πάλι ο διαγωνισμός για την προμήθεια έξυπνων καμερών της τροχαίας, με διορθωμένα τα πολύ επιμέρους σημεία» εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι «θα προχωρήσει σύντομα και θα λυθεί έτσι αυτό το ντροπιαστικό για τη χώρα μας φαινόμενο, των θανάτων στην άσφαλτο».

Ο κ. Παπαστεργίου διευκρίνισε ότι με δική του απόφαση κατέβηκε ο διαγωνισμός και όχι από κάποια αρχή.

Όπως είπε, έγιναν τρεις ενστάσεις στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Ενστάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) η οποία λόγω του φόρτου εργασίας που έχει, ήθελε περίπου δύο μήνες για να τις εξετάσει.

«Επειδή διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν κάποια ευρήματα που θέλανε καλύτερη διατύπωση, όπως για παράδειγμα το θέμα της προαίρεσης, από το να περιμένουμε δύο μήνες την ΕΑΔΗΣΥ, κατεβάσαμε εμείς τον διαγωνισμό, ο οποίος, το μόνο φωτογραφικό που είχε είναι ότι αφορούσε φωτογραφικές κάμερες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ταυτόχρονα χαρακτήρισε «απολύτως ψευδή, δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το 90% των κλήσεων της τροχαίας είναι ψεύτικες ή δεν είναι αληθείς».

«Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο επίσημο σημείο, κανένα τέτοιο επίσημο στοιχείο. Τα λάθη όταν γίνονται, γίνονται από ανθρώπους. Δεν γράφει καμία κάμερα μόνη της και κανέναν οδηγό με μαύρη μπλούζα… Είναι άνθρωποι αυτοί που ελέγχουν τις φωτογραφίες αυτές. Συνεπώς θέλει πιθανώς καλύτερη εκπαίδευση και λίγο μεγαλύτερη προσοχή για τις περιπτώσεις που είναι επικίνδυνες. Και επικίνδυνες είναι οι φωτογραφίες – που και εγώ είχα δει στη φάση της πιλοτικής λειτουργίας, με οδηγούς που έχουν το κινητό με τα δύο χέρια πάνω στο τιμόνι και στέλνουν sms. Αυτές οι περιπτώσεις είναι ξεκάθαρες, και αυτές τις περιπτώσεις θέλουμε να κόψουμε και όχι όλες τις υπόλοιπες. Κάθε σύστημα στην αρχή του πρέπει να εκπαιδευτεί και να αποκτήσει καλύτερη δυνατότητα εντοπισμού των περιπτώσεων των κλήσεων», κατέληξε ο κ. Παπαστεργίου.

Πηγή: ΑΠΕ


«Σκιά Έμπολα» πάνω από το Μουντιάλ: Έκτακτα μέτρα από ΗΠΑ – Μεξικό – Καναδά

0

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανέφερε στις 17 Μαΐου ότι η επιδημία του Έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό υπάρχει κίνδυνος να εξαπλωθεί και σε γειτονικές χώρες

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και ο Καναδάς ανακοίνωσαν σήμερα μια σειρά ταξιδιωτικών περιορισμών για όσους φτάνουν από περιοχές της Αφρικής που πλήττονται από την επιδημία του Έμπολα, με σκοπό να προστατεύσουν τους πολίτες και τους επισκέπτες τους κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.

«Η υγεία και η ασφάλεια κάθε προσώπου παραμένει κορυφαία προτεραιότητά μας, καθώς υποδεχόμαστε όλον τον κόσμο στη Βόρεια Αμερική» αναφέρουν στην ανακοίνωση, χωρίς να περιγράφουν με λεπτομέρειες τα μέτρα.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανέφερε στις 17 Μαΐου ότι η επιδημία του Έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό υπάρχει κίνδυνος να εξαπλωθεί και σε γειτονικές χώρες. Πολλές κυβερνήσεις έχουν λάβει μέτρα για να περιορίσουν τον κίνδυνο. Την περασμένη εβδομάδα οι ΗΠΑ απαγόρευσαν την είσοδο σε μη Αμερικανούς πολίτες που ταξίδεψαν τις τελευταίες εβδομάδες στη ΛΔ Κονγκό, την Ουγκάντα ή το Νότιο Σουδάν. Την Παρασκευή η απαγόρευση επεκτάθηκε και στους κατόχους «πράσινης κάρτας» που βρέθηκαν σε αυτές τις χώρες τις προηγούμενες 21 ημέρες.

Από την Τετάρτη ο Καναδάς απαγορεύει επίσης την είσοδο στη χώρα, για 90 ημέρες, των προσώπων που κατοικούν στις τρεις αφρικανικές χώρες. Οι Καναδοί πολίτες και οι μόνιμοι κάτοικοι του Καναδά που βρέθηκαν σε αυτές τις χώρες τις προηγούμενες εβδομάδες αλλά δεν παρουσιάζουν συμπτώματα θα μπαίνουν σε καραντίνα για 21 ημέρες, αρχής γενομένης από την 30ή Μαρτίου.

Το Μεξικό επιβάλλει επίσης καραντίνα 21 ημερών σε όσους φτάνουν αεροπορικώς στη χώρα, λαμβάνει μέτρα στα αεροδρόμια και προέτρεψε τους πολίτες του να μην ταξιδεύουν στη ΛΔ του Κονγκό.

«Σύντομα» θα υπάρχει εμβόλιο

Ένα εμβόλιο για το στέλεχος Μπουντιμπούγκιο του ιού Έμπολα, που ευθύνεται για την επιδημία στη ΛΔ του Κονγκό, θα είναι διαθέσιμο από εφέτος, διαβεβαίωσε σήμερα ο επικεφαλής της υγειονομικής υπηρεσίας της Αφρικανικής Ένωσης (Africa CDC).

Λόγω έλλειψης εμβολίου και θεραπείας για το συγκεκριμένο στέλεχος τα μέτρα που εφαρμόζονται βασίζονται κυρίως στην τήρηση των υγειονομικών κανονισμών και τον γρήγορο εντοπισμό των κρουσμάτων.

«Για αυτό που είμαστε βέβαιοι είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους, η Africa CDC θα διασφαλίσει ότι θα διαθέτουμε εμβόλια και θεραπεία για το Μπουντιμπούγκιο», διαβεβαίωσε ο επικεφαλής της, Ζαν Κασέγια, μιλώντας διαδικτυακά σε δημοσιογράφους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Αποκάλυψη: Η δικαστής που με τον αστυνομικό εραστή της αναστάτωσαν τις δικαστικές αίθουσες

0

Η ταυτότητά της και το φύλο της δεν αποκαλύφθηκαν από την Επιτροπή Δεοντολογίας που την τιμώρησε με επίπληξη

Γυναίκα, έγγαμη, 58 ετών είναι τελικά η δικαστής στην οποία επιβλήθηκε επίπληξη από το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, μετά από καταγγελίες και διαμαρτυρίες δικαστικών υπαλλήλων, ότι άκουγαν «περίεργους» ερωτικούς θορύβους από τα γραφεία της επί δύο χρόνια, όταν βρισκόταν με τον εραστή της, έναν υψηλόβαθμο αστυνομικό.

Πρόκειται για την δικαστή Έλενορ Ρος, του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Βόρειας Περιφέρειας της Τζόρτζια με έδρα την Ατλάντα, σύμφωνα με το Bloomberg Law.

dikastis.jpg

Η 58χρονη, η οποία διορίστηκε από τον Πρόεδρο Ομπάμα και επικυρώθηκε από τη Γερουσία το 2014, δεν κατονομάστηκε στην έκθεση της ειδικής επιτροπής δικαστικής δεοντολογίας.

Η δικαστής είχε σεξουαλικές σχέσεις στο «γραφείο της και κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας», επιδεικνύοντας «σοβαρή έλλειψη κρίσης», κατά τη διάρκεια της διετούς σχέσης μεταξύ 2023 και 2025, σύμφωνα με την έκθεση.

Η σχέση αυτή είχε ως αποτέλεσμα ένα «εργασιακό περιβάλλον στο γραφείο που ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο και ανησυχητικό για τους γραμματείς», σύμφωνα με την έκθεση.

Η σχέση της με έναν μη κατονομαζόμενο διοικητή της αστυνομίας δημιούργησε επίσης «κίνδυνο σύγκρουσης συμφερόντων», ανέφερε η έκθεση.

Η δικαστής Ρος είχε προηγουμένως υπηρετήσει ως δικαστής κρατικού δικαστηρίου, ομοσπονδιακή εισαγγελέας στην περιφέρεια και εισαγγελέας στο Γραφείο του Εισαγγελέα της Κομητείας Φούλτον.

Επίσης, προήδρευσε στη δίκη του 2022 του σταρ των ριάλιτι σόου Τοντ Κρίσλεϊ, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για ομοσπονδιακές κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένης της τραπεζικής απάτης, της φοροδιαφυγής και της τηλεγραφικής απάτης.

Η Ρος τον καταδίκασε σε 12 χρόνια φυλάκισης σε ομοσπονδιακή φυλακή, αλλά ο Πρόεδρος Τραμπ τον αμνηστεύσε αργότερα.

Ο Κρίσλεϊ ανέβασε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Τετάρτη, στην οποία κατονόμασε τη Ρος.

«Αυτή η διεφθαρμένη δικαστής που δεν μπορούσε να επικεντρωθεί στην υπόθεσή μας επειδή ήταν πολύ απασχολημένη να χτυπάει τα μάγουλα των Δημοκρατικών στο γραφείο της… πρέπει να υποβληθεί σε διαδικασία μομφής και θα συνεργαστούμε με το Κογκρέσο και τη νομική μας ομάδα για να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα συμβεί», έγραψε ο Κρίσλεϊ στο Instagram.


Πηγή

Επίδομα θέρμανσης: Αύριο η πληρωμή της δεύτερης δόσης – Τα ποσά

0

Το επίδομα παραμένει ακατάσχετο και αφορολόγητο, χωρίς να συμψηφίζεται με χρέη προς το Δημόσιο

Αύριο, Παρασκευή 29 Μαΐου, θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της δεύτερης δόσης για το επίδομα θέρμανσης της περιόδου 2025-2026, με χιλιάδες νοικοκυριά να αναμένουν την επόμενη πληρωμή της κρατικής ενίσχυσης.

Το ύψος του ποσού που θα λάβουν οι δικαιούχοι εξαρτάται από την περιοχή κατοικίας, τη σύνθεση του νοικοκυριού και το είδος θέρμανσης που χρησιμοποιείται.

Το επίδομα παραμένει ακατάσχετο και αφορολόγητο, χωρίς να συμψηφίζεται με χρέη προς το Δημόσιο.

Η διαδικασία πληρωμών θα ολοκληρωθεί με την τρίτη δόση, η οποία αναμένεται έως τις 31 Ιουλίου 2026 και αφορά κυρίως καταναλώσεις φυσικού αερίου και τηλεθέρμανσης, που εκκαθαρίζονται σε μεταγενέστερο χρόνο.

Το συνολικό ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 100 έως 800 ευρώ, ενώ σε περιοχές με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.200 ευρώ.

Το επίδομα θέρμανσης 2025-2026 αφορά αγορές καυσίμων για θέρμανση που πραγματοποιήθηκαν κατά τη χειμερινή περίοδο. Καλύπτει πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρική ενέργεια, καυσόξυλα και βιομάζα (πέλετ).

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έχουν γίνει, η β’ δόση αφορά τις ακόλουθες αγορές:

  • Καύσιμα, από 1 Οκτωβρίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026.
  • Καυσόξυλα και πέλετ, από 1 Ιουνίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026.

Καλύπτει παραστατικά που έχουν εκδοθεί έως 15 Απριλίου 2026. Προσοχή! Η καταχώριση των απαραίτητων δικαιολογητικών με την αίτηση πρέπει να έχει γίνει στην πλατφόρμα myΘέρμανση έως τις 30 Απριλίου 2026.

Τα ποσά και τι πρέπει να γνωρίζετε

Το συγκεκριμένο βοήθημα για κάλυψη αναγκών θέρμανσης ξεκινά από τα 100 ευρώ και μπορεί να φθάσει έως τα 800 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες θέρμανσης μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 1.200 ευρώ, σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες, βάσει του τύπου υπολογισμού και των προσαυξήσεων του δείκτη καιρικών συνθηκών (ΣΟ-Μ).

Το ποσό που λαμβάνει κάθε δικαιούχος διαμορφώνεται με βάση:

  • Τη γεωγραφική περιοχή,
  • τις κλιματικές συνθήκες,
  • τις ενεργειακές ανάγκες της κατοικίας.


Πηγή

Roland Garros: Κατέρρευσε από τη ζέστη το No.1, Jannik Sinner λίγο πριν τη νίκη – «Θα κάνω εμετό»

0

Μία «ανάσα» από τη νίκη το No.1 της παγκόσμιας κατάταξης στο τένις κατέρρευσε από τον αποπνικτικό καύσωνα που πλήττει την Γαλλία τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από το Γαλλικό Όπεν

Ο Jannik Sinner «λύγισε» από την εξαντλητική ζέστη που πλήττει το τελευταίο διάστημα τη Γαλλία, με αποτέλεσμα το No.1 της παγκόσμιας κατάταξης να αποκλειστεί από το Roland Garros— παρά το γεγονός ότι κατέφευγε σε κλιματιζόμενο χώρο κατά τη διάρκεια των ιατρικών διαλειμμάτων μέσα στον αγώνα.

Ο Ιταλός βρισκόταν μια ανάσα από τη νίκη, προηγούμενος με 6-3, 6-2, 5-1, όμως στη συνέχεια λύγισε, χάνοντας το τρίτο σετ με 7-5 και τα δύο επόμενα με 6-1, 6-1.

Ο Sinner απείχε μόλις τέσσερις πόντους από τη νίκη στο Court Philippe-Chatrier, έχοντας απόλυτο έλεγχο του αγώνα του δεύτερου γύρου απέναντι στον Juan Manuel Cerundolo.

Είχε κατακτήσει άνετα τα δύο πρώτα σετ με 6-3 και 6-2 και προηγήθηκε 5-1 στο τρίτο, πριν οι συνθήκες καύσωνα των 32 βαθμών Κελσίου φαίνεται πως τον καταβάλουν ξανά, οδηγώντας τον σε ένα καταστροφικό σερί, στο οποίο έχασε 18 συνεχόμενους πόντους.

Ο Jannik Sinner ενημέρωσε τον φυσιοθεραπευτή του ότι ζαλιζόταν και φέρεται να είπε «νιώθω ότι θα κάνω εμετό», αφού κάθισε στις διαφημιστικές πινακίδες δίπλα στο κορτ, πριν οδηγηθεί σε κλιματιζόμενο χώρο εκτός γηπέδου.

Όσο βρισκόταν εκτός αγώνα, η διαιτητής Aurelie Tourte ενημέρωσε τον Juan Manuel Cerundolo ότι ο Sinner υποβαλλόταν σε μέτρηση πίεσης.

Όταν επέστρεψε στο κορτ, έχασε τα επόμενα τρία games, παραδίδοντας το τρίτο σετ με 7-5, ενώ λίγο αργότερα έχασε και το τέταρτο με 6-1. Σε εκείνο το σημείο, ο Ιταλός δυσκολευόταν ακόμη και να σερβίρει και, σε ορισμένες στιγμές, έδινε την εντύπωση πως προσπαθούσε απλώς να «θυσιάσει» το σετ ώστε να διατηρήσει δυνάμεις για το καθοριστικό πέμπτο.

Μέχρι τότε, ο Sinner μετά βίας μπορούσε να κινηθεί. Κρατούσε συνεχώς το πόδι του, ενώ λίγο πριν από το τελευταίο σετ καθόταν με έναν φορητό ανεμιστήρα μπροστά στο πρόσωπό του. Παρ’ όλα αυτά, βρέθηκε γρήγορα πίσω στο σκορ με 3-0 και τελικά έχασε το πέμπτο σετ με 6-1.

«Ξύπνησα σήμερα το πρωί και δεν ένιωθα καλά. Και μετά απλώς… “άδειασα” εντελώς», δήλωσε ο Ιταλός τενίστας. «Δεν μπορούσα να βρω καθόλου ενέργεια σήμερα. Είχε ζέστη, αλλά ήταν εντάξει. Δεν ήταν ότι πέθαινα από τη ζέστη. Τώρα χρειάζομαι πραγματικά λίγο χρόνο ξεκούρασης».


Πηγή

«Διαβολική σιωνίστρια σκ***»: Η στιγμή που η Έλεν Μίρεν δέχεται υβριστική επίθεση στο Λονδίνο

0

Η 80χρονη Οσκαρική ηθοποιός έχει εκφράσει ανοιχτά την υποστήριξή της στο Ισραήλ

Άγρια υβριστική επίθεση δέχθηκε η διάσημη ηθοποιός Έλεν Μίρεν, ενώ βρισκόταν μαζί με τον σύζυγό της σε δρόμο του Λονδίνου.

Άγνωστος, υποστηρικτής της Παλαιστίνης σε δρόμο του Λονδίνου, την πλησίασε και την αποκάλεσε «διαβολική σιωνίστρια σκύλα» με το βίντεο να κάνει γρήγορα τον γύρο του διαδικτύου..

Στα πλάνα, φαίνεται η 80χρονη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός να περπατάει σε δρόμο της βρετανικής πρωτεύουσας μαζί με τον σύζυγό της Τέιλορ Χάκφορντ, όταν ξεκινάει η δραστική επίθεση του αγνώστου.

Αρχικά, η πρωταγωνίστρια της ταινίας «Thursday Murder Club» φαινόταν ήρεμη και ευγενική, χαμογελώντας καθώς χαιρετούσε τον άνδρα και τον ρωτούσε αν ήταν καλά.

Ωστόσο, η συνάντηση εξελίχθηκε γρήγορα σε έντονη αντιπαράθεση, καθώς ο άγνωστος ξέσπασε σε μια σειρά προσβλητικών εκφράσεων σχετικά με την υποστήριξη της ηθοποιού προς το Ισραήλ.


«Και υπάρχει η Χέλεν Μίρεν, η δηλωμένη σιωνίστρια. Είπες ότι το Ισραήλ πρέπει να διαρκέσει για πάντα λόγω του Ολοκαυτώματος. Και ήταν πολύ χαρούμενη που τα σπίτια των Παλαιστινίων καταστράφηκαν. Είσαι μια διαβολική σιωνίστρια σκύλα. Και εσύ [απευθυνόμενος στον σύζυγό της] επίσης, άντε γ@@@ κι εσύ.»

Καθώς η κατάσταση γινόταν όλο και πιο εχθρική, ο Χάκφορντ παρενέβη και είπε επανειλημμένα στον άνδρα να τους αφήσει ήσυχους.

Η Έλεν Μίρεν έχει εκφράσει ανοιχτά την υποστήριξή της προς το Ισραήλ και την αντίθεσή της στην πολιτική των μποϊκοτάζ εναντίον της χώρας.

Μόλις τον περασμένο μήνα, υπέγραψε μια ανοιχτή επιστολή μαζί με αστέρες όπως η Έιμι Σούμερ, η Μίλα Κούνις, η Σάρον Όζμπορν και ο Μπόι Τζορτζ, υποστηρίζοντας τη συμμετοχή του Ισραήλ στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision.

Η ηθοποιός έχει επίσης ενσαρκώσει αρκετές σημαντικές εβραϊκές προσωπικότητες στην οθόνη, όπως τη Μαρία Άλτμαν στην ταινία «Woman in Gold» και την πρώην πρωθυπουργό του Ισραήλ Γκόλντα Μέιρ στην ταινία «Golda» του 2023.

Όσον αφορά στα σχόλια που φαίνεται να προκάλεσαν την οργή του αγνώστου έγιναν κατά τη μιας συνέντευξης το 2023 στο ισραηλινό Channel 12, ενώ προωθούσε την ταινία «Golda», η οποία επικεντρώθηκε στην ηγεσία της Μέιρ κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Γιομ Κιπούρ το 1973.

Η Βρετανίδα ηθοποιός επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Ισραήλ το 1967, λίγο μετά τον Πόλεμο των Έξι Ημερών, προσφέροντας εθελοντική εργασία στο Κιμπούτς ΧαΌν κοντά στη Θάλασσα της Γαλιλαίας και ταξιδεύοντας με ωτοστόπ σε όλη τη χώρα.

Παρά την υποστήριξή της στο δικαίωμα του Ισραήλ να υπάρχει, η οσκαρική ηθοποιός έχει επίσης δηλώσει ότι δεν υποστηρίζει κάθε ενέργεια της ισραηλινής κυβέρνησης και έχει εκφράσει ανησυχία για την πολιτική κατεύθυνση της χώρας.

Οι αστυνομικοί εξετάζουν επί του παρόντος το βίντεο και προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τα θύματα για να διαπιστώσουν αν επιθυμούν να καταγγείλουν το περιστατικό.

Περιπέτεια για 26χρονη στην Βραζιλία: Πάλευε δύο ημέρες με τα κύματα – Την έσωσαν ψαράδες

0

Η 26χρονη φοιτήτρια νοσηλευτικής εντοπίστηκε περίπου 16 χιλιόμετρα μακριά από την ακτή, να επιπλέει χάρη στο σωσίβιό της

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια μιας γυναίκας που πάλευσε για δύο ημέρες με τα κύματα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.

Η Bruna Damaris Sant’anna da Silva είχε εξαφανιστεί την Κυριακή (24/5) κατά τη διάρκεια εκδρομής με τζετ σκι. Η 26χρονη φοιτήτρια νοσηλευτικής εντοπίστηκε περίπου 16 χιλιόμετρα μακριά από την ακτή, να επιπλέει χάρη στο σωσίβιό της.

Ψαράδες την εντόπισαν και την παρέδωσαν στους διασώστες, κοντά στην Ilhabela, στη βόρεια ακτή του Σάο Πάολο στη Βραζιλία, το πρωί της Τρίτης.

screenshot-of-9574afce-c8bc-4f21-8e06-7b0cf2aa63b6jpg-11121334.jpg

Ο ψαράς Alex Quintino δήλωσε πως η νεαρή γυναίκα προσπαθούσε να κάνει σήματα προς το σκάφος του για την βοηθήσει. Μετά τη διάσωσή της, η Bruna ήταν αποπροσανατολισμένη, παγωμένη και το πρώτο πράγμα που ζήτησε ήταν νερό.

«Την τυλίξαμε με μια κουβέρτα. Τα χέρια και τα πόδια της είχαν ήδη ζαρώσει από τις ατελείωτες ώρες μέσα στο νερό».

screenshot-of-316a5f90-86e5-4876-ae38-0c93c45d377ajpg-11181114.jpg

Ο Alex εκτίμησε ότι τα θαλάσσια ρεύματα είχαν παρασύρει τη Bruna πολύ μακριά από την ακτή και πιστεύει πως δύσκολα θα επιβίωνε για πολύ ακόμη.

«Αν δεν τη βρίσκαμε εμείς εκεί, δεν νομίζω ότι θα την έβρισκε κάποιος άλλος», δήλωσε.

Η Bruna εξαφανίστηκε καθώς έκανε βόλτα με τζετ σκι κοντά στην παραλία Ponta das Canas Beach, στην Ilhabela. Μαζί της ήταν ο 28χρονος Dheoge Pereira Bernardino, όμως οι δυο τους δεν επέστρεψαν ποτέ.

Οι φίλοι τους ξεκίνησαν αμέσως αγωνιώδεις έρευνες, χωρίς όμως να καταφέρουν να εντοπίσουν το ζευγάρι, με αποτέλεσμα να καλέσουν τις αρχές.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν δυνάμεις της Θαλάσσιας Πυροσβεστικής και του Πολεμικού Ναυτικού της Βραζιλίας.

screenshot-of-originally-departed-search-teams-able-1084147901jpg-10581278.jpg

Οι αρχές εντόπισαν το εγκαταλελειμμένο τζετ σκι τη Δευτέρα, περισσότερα από 20 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου είχαν θεαθεί τελευταία φορά οι δύο νέοι. Η ανακάλυψη αυτή βοήθησε τους διασώστες να περιορίσουν την περιοχή των ερευνών.

«Το να σώζεις μια ζωή είναι ανεκτίμητο. Δεν σκεφτόμαστε το αύριο. Ο Θεός ξέρει τι κάνει», ανέφερε ο ψαράς που διέσωσε την άτυχη κοπέλα.

screenshot-of-originally-departed-search-teams-able-1084147910jpg-13401536.jpg

Η Bruna Damaris Sant’anna da Silva

Μετά τη διάσωσή της, η Bruna μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο έχοντας τις αισθήσεις της. Η κατάστασή της βελτιώθηκε σύντομα αρκετά ώστε να βγει από τη ΜΕΘ σύντομα.


Πηγή

Ικαρία: Ηλικιωμένη εντοπίστηκε νεκρή σε παραλία

0

Η 77χρονη εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Καραβόσταμο

Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε σήμερα Πέμπτη, μία 77χρονη γυναίκα από τη θαλάσσια περιοχή Καραβόσταμο, στην Ικαρία.

Η γυναίκα διακομίσθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Ευδήλου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Λιμενικού.

Από το Λιμενικό Σταθμό Ευδήλου παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.


Πηγή

Καύσωνας: Έφτασε τους 40,3 βαθμούς το θερμόμετρο στην Πορτογαλία – Θερμοκρασία ρεκόρ για Μάιο

0

Η Πορτογαλία πλήττεται επίσης από ένα κύμα πρώιμης ζέστης

Νέο ρεκόρ ζέστης για τον μήνα Μάιο σημειώθηκε στην Πορτογαλία, με τη μέγιστη θερμοκρασία να φτάνει τους 40,3 βαθμούς Κελσίου.

Η θερμοκρασία αυτή καταγράφηκε χθες Τετάρτη στη Μόρα, στο κεντρικό τμήμα της χώρας, όπως ανακοίνωσε σήμερα η πορτογαλική μετεωρολογική υπηρεσία διευκρινίζοντας πως το προηγούμενο ρεκόρ των 40 βαθμών Κελσίου ήταν τον Μάιο του 2001.

Η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου πλήττεται επίσης από ένα κύμα πρώιμης ζέστης, με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπο ένα μεγάλο τμήμα της Ευρώπης, όπου θερμοκρασίες αυξημένες σε μη φυσιολογικά επίπεδα παρατηρούνται από τις αρχές της εβδομάδας, ιδίως στη Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία.

https://www.instagram.com/reel/DY1SIWAMyu9/

Σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία της Πορτογαλίας, η χώρα αντιμετωπίζει από την 20η Μαΐου κύμα καύσωνα, το οποίο υπάρχει «πολύ μεγάλη πιθανότητα» να συνεχιστεί έως τις αρχές Ιουνίου.

«Το τωρινό κύμα ζέστης θα μπορούσε να είναι εκείνο με τη μεγαλύτερη διάρκεια (…) και τη μεγαλύτερη ένταση για τον μήνα Μάιο», προειδοποίησε σε ένα δελτίο Τύπου το πορτογαλικό Ινστιτούτο Θάλασσας και Ατμόσφαιρας (IPMA).

Το μεγαλύτερο μέρος της πορτογαλικής επικράτειας τέθηκε σε «κίτρινο συναγερμό» χθες και σήμερα λόγω αυτού του επεισοδίου επίμονης ζέστης, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι εισαγωγές στα νοσοκομεία, σύμφωνα με την υπουργό Υγείας Άνα Πάουλα Μάρτινς.


Πηγή

Ελβετία: Τουρκικής καταγωγής και σεσημασμένος εξτρεμιστής ο δράστης της επίθεσης με μαχαίρι

0

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες ο δράστης της επίθεσης ταυτοποιήθηκε ως ο 31χρονος Νεσίπ Ντεντελέρ, που έχει διπλή υπηκοότητα Ελβετίας και Τουρκίας

Με την Ελβετία να προσπαθεί ακόμη να συνέλθει από το σοκ της επίθεσης – που πλέον χαρακτηρίζεται και επισήμως ως τρομοκρατικής – με μαχαίρι σε σιδηροδρομικό σταθμό, περισσότερα στοιχεία για τον δράστη έρχονται στην δημοσιότητα.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες ο δράστης της επίθεσης ταυτοποιήθηκε ως ο 31χρονος Νεσίπ Ντεντελέρ, που έχει διπλή υπηκοότητα Ελβετίας και Τουρκίας.

Γεννημένος το 1994, ο Ντεντελέρ απέκτησε την ελβετική υπηκοότητα το 2009, όμως απασχολούσε έντονα τις διωκτικές αρχές ήδη από το 2015. Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις της αστυνομίας, είχε κατηγορηθεί στο παρελθόν για διάδοση προπαγάνδας της τρομοκρατικής οργάνωσης ISIS, ενώ συνδεόταν με έρευνες γύρω από το διαβόητο τζαμί Αν-Νουρ της περιοχής.

Τα τελευταία δύο χρόνια φέρεται να διέμενε στην Τουρκία, επιστρέφοντας στην Ελβετία μόλις τον Μάιο του 2026.

Η μοιραία απόφαση των γιατρών

Αυτό όμως που προκαλεί έντονες αντιδράσεις προκαλεί η αποκάλυψη των γεγονότων που προηγήθηκαν της επίθεσης.

  • Στις 25 Μαΐου, ο 31χρονος εμφανίστηκε σε αστυνομικό τμήμα κάνοντας ασυνάρτητες δηλώσεις, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί άμεσα σε ψυχιατρικό ίδρυμα, από το οποίο όμως κατάφερε να αποδράσει την επόμενη κιόλας ημέρα, 26 Μαΐου.
  • Μόλις δύο ημέρες αργότερα, στις 27 Μαΐου, ένας γιατρός αποφάσισε ότι ο άνδρας δεν αποτελούσε κίνδυνο για τον εαυτό του ή για την κοινωνία, επιτρέποντάς του να κυκλοφορεί ελεύθερος στους δρόμους.
  • Το επόμενο πρωί, ο Ντεντελέρ επιτέθηκε στους ανυποψίαστους πολίτες φωνάζοντας «Αλλάχου Άκμπαρ».

Ξεκάθαρη τρομοκρατική ενέργεια

Σε αντίθεση με αρχικές εκτιμήσεις περί απλού ψυχιατρικού επεισοδίου, οι επίσημες αρχές της Ζυρίχης ξεκαθάρισαν τη θέση τους χωρίς περιστροφές.

Ο διευθυντής ασφαλείας του καντονιού, Μάριο Φερ, χαρακτήρισε το συμβάν ως μια «ειδεχθή τρομοκρατική πράξη», τονίζοντας ότι τα κίνητρα εντοπίζονται ξεκάθαρα στον χώρο του εξτρεμισμού.

Σύμφωνα με τον διοικητή της αστυνομίας, Μάριους Βάιερμαν, οι έρευνες δείχνουν ότι ο δράστης έδρασε μόνος του.

Από τους τρεις τραυματίες, ηλικίας 28, 43 και 52 ετών, οι δύο πρώτοι πήραν γρήγορα εξιτήριο, ενώ ο γηραιότερος υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στον μηρό και παραμένει νοσηλευόμενος.

Το χρονικό της επίθεσης

Πλάνα από τον τόπο του συμβάντος έδειξαν τον φερόμενο ως δράστη, που αναγνωρίστηκε ως ο 31χρονος Νεσίπ Ντεντέλερ να τρέχει δίπλα από μια ομάδα τρομοκρατημένων μικρών μαθητών με το μαχαίρι στο χέρι, ενώ ο δάσκαλός τους προσπαθούσε να τους προστατεύσει.

Πολλοί μάρτυρες ισχυρίστηκαν ότι ο δράστης φώναζε «Allahu Akbar», που στα αραβικά σημαίνει «Ο Θεός είναι μεγάλος», καθώς εξαπέλυε τη βίαιη οργή του και έτρεχε δίπλα από την σχολική ομάδα.

Ο υπεύθυνος ασφαλείας στο καντόνι της Ζυρίχης, δήλωσε το απόγευμα στους δημοσιογράφους ότι «από την σκηνή του εγκλήματος είναι σαφές ότι το κίνητρο για αυτή την πράξη πρέπει να αναζητηθεί στον χώρο της ριζοσπαστικοποίησης και του εξτρεμισμού».

Ένας περαστικός δήλωσε στο ειδησεογραφικό μέσο Blick: «Άκουσα έναν άνδρα πίσω μου να φωνάζει “Allahu Akbar” πέντε ή έξι φορές με πολύ έντονο και ταραγμένο τρόπο».

Εικόνες που μοιράστηκαν διάφορα ελβετικά μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα έδειχναν έναν άνδρα με μακριά καστανά μαλλιά, που φορούσε μαύρο μπλουζάκι και γκρι σορτς, να συνοδεύεται από την αστυνομία μετά τη σύλληψή του.

Η αστυνομία της Ζυρίχης διεξάγει εντατική έρευνα για να διασαφηνίσει το ιστορικό της επίθεσης και να καταλήξει σε τελικό συμπέρασμα σχετικά με το κίνητρο.

Το Βίντερτουρ έχει περίπου 123.000 κατοίκους και βρίσκεται στη βορειοανατολική Ελβετία, κοντά στη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τη Ζυρίχη.


Πηγή

Τρομοκρατική επίθεση στην Ελβετία: Βίντεο δείχνει τον μανιασμένο δράστη να φωνάζει «Αλλάχ Ακμπάρ»

0

Βίντεο δείχνει την προσπάθεια ενός δασκάλου να προστατεύσει τους μικρούς μαθητές του από τη μανία του δράστη

Τρομοκρατική ενέργεια χαρακτηρίζουν οι ελβετικές αρχές την επίθεση με μαχαίρι που εξαπέλυσε ένας άνδρας στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βίντερτουρ το πρωί της Πέμπτης, τραυματίζοντας τρία άτομα.

Πλάνα από τον τόπο του συμβάντος έδειξαν τον φερόμενο ως δράστη, που αναγνωρίστηκε ως ο 31χρονος Νεσίπ Ντεντέλερ να τρέχει δίπλα από μια ομάδα τρομοκρατημένων μικρών μαθητών με το μαχαίρι στο χέρι, ενώ ο δάσκαλός τους προσπαθούσε να τους προστατεύσει.

Πολλοί μάρτυρες ισχυρίστηκαν ότι ο δράστης φώναζε «Allahu Akbar», που στα αραβικά σημαίνει «Ο Θεός είναι μεγάλος», καθώς εξαπέλυε τη βίαιη οργή του και έτρεχε δίπλα από την σχολική ομάδα.

Οι τραυματίες, όλοι Ελβετοί πολίτες, ηλικίας είναι ηλικίας 28, 43 και 52 ετών.

Ο υπεύθυνος ασφαλείας στο καντόνι της Ζυρίχης, δήλωσε το απόγευμα στους δημοσιογράφους ότι «από την σκηνή του εγκλήματος είναι σαφές ότι το κίνητρο για αυτή την πράξη πρέπει να αναζητηθεί στον χώρο της ριζοσπαστικοποίησης και του εξτρεμισμού».

Ένας περαστικός δήλωσε στο ειδησεογραφικό μέσο Blick: «Άκουσα έναν άνδρα πίσω μου να φωνάζει “Allahu Akbar” πέντε ή έξι φορές με πολύ έντονο και ταραγμένο τρόπο».

Εικόνες που μοιράστηκαν διάφορα ελβετικά μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα έδειχναν έναν άνδρα με μακριά καστανά μαλλιά, που φορούσε μαύρο μπλουζάκι και γκρι σορτς, να συνοδεύεται από την αστυνομία μετά τη σύλληψή του.

Αξιωματούχοι ασφαλείας δήλωσαν σήμερα ότι ο ύποπτος, ο οποίος έχει διπλή υπηκοότητα Ελβετίας-Τουρκίας, είχε επικοινωνήσει με την αστυνομία την Κυριακή, κάνοντας «ασυνάρτητες δηλώσεις».

Οι αστυνομικοί τον παρέπεμψαν σε ψυχιατρική κλινική στο Βίντερτουρ, αλλά αφέθηκε ελεύθερος την Τετάρτη, αφού οι γιατροί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν αποτελούσε πλέον κίνδυνο για τον εαυτό του ή για άλλους, σύμφωνα με το ελβετικό πρακτορείο SRF.

Σύμφωνα με το SRF, ο Ντεντέλερ, υποστηρικτής της τζιχάντ, γεννήθηκε στην Ελβετία και απέκτησε ελβετική υπηκοότητα το 2009. Μετακόμισε στην Τουρκία το 2024 και επέστρεψε στην Ελβετία αυτόν τον μήνα.

Η αστυνομία της Ζυρίχης διεξάγει εντατική έρευνα για να διασαφηνίσει το ιστορικό της επίθεσης και να καταλήξει σε τελικό συμπέρασμα σχετικά με το κίνητρο.

Το Βίντερτουρ έχει περίπου 123.000 κατοίκους και βρίσκεται στη βορειοανατολική Ελβετία, κοντά στη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τη Ζυρίχη.


Πηγή

Μητσοτάκης: Μεγάλη η σημασία της της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης

0

Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με τη νέα πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης Petra Bayr

Συνάντηση με τη νέα πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης Petra Bayr είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου το απόγευμα της Πέμπτης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία του ρόλου της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, ιδιαίτερα σε μια συγκυρία αυξημένων και πολλαπλών προκλήσεων, ενώ αναφέρθηκε στον ρόλο που διαδραμάτισε από αυτή τη θέση ο προκάτοχος της κας Bayr -η οποία ανέλαβε την Προεδρία τον Ιανουάριο του 2026- Θεόδωρος Ρουσόπουλος.

Η κα Bayr συνεχάρη τον Πρωθυπουργό για όσα έχει πετύχει η κυβέρνηση στον τομέα της οικονομίας και στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανταλλάγησαν ακόμα απόψεις για τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης, ιδιαίτερα στους ανήλικους, ενώ συζητήθηκε η πρόοδος και η μεταρρυθμιστική στήριξη των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.


Πηγή

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ εύχεται στον Ρούμπιο για τα γενέθλιά του: «Σπουδαίος φίλος της Ελλάδας»

0

«Σου εύχομαι υπέροχα γενέθλια και συνεχή επιτυχία στο ζωτικής σημασίας έργο σου για τη μεγάλη μας χώρα!», έγραψε η Γκίλφοϊλ

Θερμές ευχές στον Μάρκο Ρούμπιο για τα γενέθλιά του, απέστειλε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, με ανάρτησή της στο «Χ».

Ειδικότερα, η πρέσβης των ΗΠΑ, έγραψε για τον Αμερικάνο υπουργό Εξωτερικών: «Χρόνια πολλά στο φίλο μου, υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο. Ο Μάρκο είναι ένας εξαιρετικός υπέρμαχος των αξιών του δόγματος «Πρώτα η Αμερική», αταλάντευτος στη δέσμευσή του να ενισχύσει την εθνική μας ασφάλεια, να προωθήσει την ενεργειακή υπεροχή των ΗΠΑ και να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ευημερία για τον αμερικανικό λαό — ενώ παράλληλα αποτελεί έναν σπουδαίο φίλο της Ελληνικής Δημοκρατίας. Σου εύχομαι υπέροχα γενέθλια και συνεχή επιτυχία στο ζωτικής σημασίας έργο σου για τη μεγάλη μας χώρα!»

Την ανάρτησή της συνόδευσε και με μια φωτογραφία τους με τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη.


Πηγή

Νέα Σμύρνη: Συναγερμός για εξαφάνιση 17χρονης – Το μήνυμα του Χαμόγελου του Παιδιού

0

Σε κίνδυνο η ζωή της

Συναγερμός σήμανε στη Νέα Σμύρνη για την εξαφάνιση της 17χρονης Κίρα Π.

Η Κίρα Π., ουκρανικής καταγωγής, έχει ύψος 1,60 μ., είναι αδύνατη, έχει καστανοκόκκινα μαλλιά και καστανά μάτια. Είναι άγνωστο το τι φορούσε την ημέρα που εξαφανίστηκε, σύμφωνα με το Χαμόγελο του Παιδιού.

Το Χαμόγελο του Παιδιού ενημερώθηκε για την εξαφάνιση της ανήλικης σήμερα 28/05/2026 και προχώρησε στη δημοσιοποίηση των στοιχείων της, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, καθώς συντρέχουν σοβαροί λόγοι που θέτουν τη ζωή της σε κίνδυνο.


Πηγή

Παγκράτι: 27χρονος έστηνε προσλήψεις και ενοικιάσεις κατοικίων – Απέσπασε πάνω από 85.000 ευρώ

0

Εξαπατούσε πολίτες με το πρόσχημα της πρόσληψης και στη συνέχεια χρησιμοποιούσε τα στοιχεία τους για ψεύτικες ενοικιάσεις και υπενοικιάσεις κατοικιών

Ένα αδιανόητο πλέγμα απατών είχε στήσει ένας 27χρονος από το Παγκράτι, ο οποίος «έστηνε» προσλήψεις και ενοικιάσεις διαμερισμάτων, καταφέρνοντας να εξαπατήσει δεκάδες πολίτες και να αποσπάσει τεράστια χρηματικά ποσά.

Σύμφωνα με την αστυνομία, τουλάχιστον από τον Μάρτιο του 2024, ο κατηγορούμενος, προσποιούμενος ότι κατέχει υψηλόβαθμες θέσεις σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εστίασης και της ναυτιλίας, αναρτούσε αγγελίες εργασίας σε ιστοσελίδες με σκοπό την προσέγγιση υποψήφιων εργαζομένων, με τους οποίους στη συνέχεια πραγματοποιούσε συναντήσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας.

Κατά τις συναντήσεις αυτές, με το πρόσχημα της επικείμενης πρόσληψης, αποσπούσε προσωπικά έγγραφα και στοιχεία των θυμάτων, όπως αντίγραφα δελτίων ταυτότητας, εκκαθαριστικά σημειώματα, στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και κωδικούς πρόσβασης σε υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης.

Με τα στοιχεία αυτά προχωρούσε στη διαχείριση τραπεζικών εφαρμογών ή στην έκδοση τραπεζικών καρτών.

Ακολούθως, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία και τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων, προέβαινε σε βραχυχρόνιες μισθώσεις διαμερισμάτων μέσω δημοφιλών ηλεκτρονικών πλατφορμών.

Στη συνέχεια αναρτούσε ψευδείς αγγελίες ενοικίασης των ίδιων διαμερισμάτων σε ιδιαίτερα χαμηλές και ελκυστικές τιμές και προγραμμάτιζε συναντήσεις με ενδιαφερόμενους ενοικιαστές. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών, αποσπούσε χρηματικά ποσά ως προκαταβολές μισθωμάτων, με πρόσχημα τη δέσμευση της συμφωνίας ενοικίασης.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των βραχυχρόνιων μισθώσεων, αφαιρούσε από τα διαμερίσματα αντικείμενα αξίας, όπως τηλεοράσεις και οικιακές συσκευές.

Απέσπασε 22.000 ευρώ μέσα σε δύο ημέρες

Ενδεικτικό της θρασύτητας της δράσης του αποτελεί το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας μίσθωσης διαμερίσματος στην περιοχή του Περιστερίου και μέσα σε δύο ημέρες, εξαπάτησε συνολικά 21 υποψήφιους ενοικιαστές αποσπώντας τους χρηματικό ποσό άνω των 22.000 ευρώ.

Από τη μέχρι σήμερα προανάκριση, προέκυψε ότι ο κατηγορούμενος, σε 94 περιπτώσεις απάτης που έχουν εξιχνιασθεί, έχει αποσπάσει συνολικά 85.169 ευρώ από τα θύματά του, ενώ εξετάζεται η εμπλοκή του και σε άλλες αξιόποινες πράξεις.

Ο 27χρονος συνελήφθη μετά από επιχείρηση των αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Παγκρατίου, το απόγευμα της 12ης Μαΐου 2026 στην περιοχή του Ζωγράφου και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για απάτες κατ’ εξακολούθηση, διακεκριμένη κλοπή, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, πλαστογραφία, ψευδή κατάθεση, βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων και παράνομη πρόσβαση σε σύστημα πληροφοριών.

Μάλιστα, κατά την αστυνομική επιχείρηση για τη σύλληψή του ο 27χρονος δήλωσε ψευδή στοιχεία ταυτότητας στους αστυνομικούς και επιχείρησε να διαφύγει από τον έλεγχο, απωθώντας τους. Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα.


Πηγή

Σέρρες: Δίωξη σε βάρος της 43χρονης για το θάνατο του 10χρονου στο αρδευτικό κανάλι

0

Η 43χρονη αφέθηκε ελεύθερη με επιβολή περιοριστικών όρων

Δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια άσκησε ο εισαγγελέας στη 43χρονη που συνελήφθη για την υπόθεση θανάτου του 10χρονου αγοριού στην Ηράκλεια Σερρών.

Η 43χρονη αφέθηκε ελεύθερη με επιβολή περιοριστικών όρων, σύμφωνα με το ertnews: Της επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, καθώς και η υποχρέωση να δίνει το «παρών» δύο φορές κάθε μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα Ηράκλειας. Την ίδια ώρα, ελεύθερη αφέθηκε και η 28χρονη μητέρα του παιδιού, η οποία κρατούνταν από χθες στο πλαίσιο της προανάκρισης για την υπόθεση.

Ο 10χρονος εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του στο αρδευτικό κανάλι. Σύμφωνα με τα ευρήματα της ιατροδικαστικής εξέτασης, διαπιστώθηκαν ενδείξεις τόσο ηλεκτροπληξίας όσο και πνιγμού. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, παραμένει αδιευκρίνιστο ποιο από τα δύο προηγήθηκε.

Ικανοποιημένος από την απόφαση των δικαστικών Αρχών εμφανίστηκε ο συνήγορος υπεράσπισης της 43χρονης, τονίζοντας ότι η εντολέας του συνεργάστηκε πλήρως με τις Αρχές από την πρώτη στιγμή και ότι η υπόθεση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα και να αποσαφηνιστούν όλα τα δεδομένα.

Η ίδια η κατηγορούμενη δήλωσε συγκλονισμένη από τον θάνατο του παιδιού και υποστήριξε ότι δεν γνώριζε για τη ρευματοκλοπή, την οποία, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, είχε διαπράξει ο σύζυγός της, ο οποίος δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή.


Πηγή

Νετανιάχου: Διέταξε τον ισραηλινό στρατό να καταλάβει το 70% της Λωρίδας της Γάζας

0

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι διέταξε τις δυνάμεις του να αναλάβουν τον έλεγχο του 70% της Λωρίδας της Γάζας, αντίθετα με τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός που ισχύει από τον περασμένο Οκτώβριο.

«Τώρα ελέγχουμε το 60% της Λωρίδας. Ήμασταν στο 50%, έχουμε ανέβει στο 60%. Η οδηγία μου είναι να φτάσουμε στο 70%», δήλωσε ο Νετανιάχου μιλώντας σε συνέδριο, που μεταδόθηκε μέσω βίντεο από το ισραηλινό κανάλι Channel 12.


Πηγή

Ρωσία και Ταλιμπάν υπέγραψαν συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας

0

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τους ολοένα και πιο στενούς δεσμούς που αναπτύσσει το Κρεμλίνο με το καθεστώς των Ταλιμπάν

Η Ρωσία και το Αφγανιστάν υπέγραψαν συμφωνία στρατιωτικοτεχνικής συνεργασίας την Τετάρτη, κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φόρουμ Ασφαλείας στην περιοχή της Μόσχας.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τους ολοένα και πιο στενούς δεσμούς που αναπτύσσει το Κρεμλίνο με το καθεστώς των Ταλιμπάν, παρά το ιστορικό της σοβιετικής εισβολής του 1979 και τις δεκαετίες εχθρότητας που ακολούθησαν.

Αν και οι ακριβείς όροι του εγγράφου παραμένουν απόρρητοι, οι δύο πλευρές ξεκαθάρισαν ότι η κίνηση αυτή αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα για τη γεωπολιτική αρχιτεκτονική της περιοχής.

Η διεύρυνση των διμερών σχέσεων

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, ο Αφγανός Υπουργός Άμυνας, Μοχαμάντ Γιακούμπ, συναντήθηκε με τον Γραμματέα του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, Σεργκέι Σοϊγκού, υπογραμμίζοντας τη σημασία της επαφής με τη Μόσχα.

Την ίδια ώρα, η ρωσική ηγεσία κάλεσε τη Δύση να ξεμπλοκάρει τα παγωμένα αφγανικά περιουσιακά στοιχεία και να αναλάβει το οικονομικό βάρος της ανοικοδόμησης της χώρας, έπειτα από την εικοσαετή στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Το Κρεμλίνο ξεκαθάρισε ότι θεωρεί απαράδεκτη οποιαδήποτε προσπάθεια επιστροφής δυτικών στρατιωτικών δομών στην περιοχή.

Από την άλλη πλευρά, δυτικοί ειδικοί επισημαίνουν ότι η Μόσχα στοχεύει κυρίως στην εργαλειοποίηση των Ταλιμπάν για τη διασφάλιση των βορείων επαρχιών του Αφγανιστάν. Η ρωσική πλευρά ανησυχεί έντονα για τη δράση του Ισλαμικού Κράτους (ISIS-K) στην Κεντρική Ασία, μια απειλή που η Καμπούλ ισχυρίζεται ότι έχει εξαλείψει πλήρως.

Από την τρομοκρατική λίστα στην επίσημη αναγνώριση

Η προσέγγιση των δύο πλευρών δεν έγινε ξαφνικά, αλλά εξελίχθηκε σε συγκεκριμένα στάδια τα τελευταία χρόνια.

  • Απρίλιος 2025: Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ρωσίας αναστέλλει την απαγόρευση της δραστηριότητας των Ταλιμπάν, αφαιρώντας την οργάνωση από τη λίστα των τρομοκρατικών ομάδων όπου βρισκόταν από το 2003.
  • Ιούλιος 2025: Η Ρωσία γίνεται η πρώτη και μοναδική χώρα παγκοσμίως που αναγνωρίζει επίσημα την κυβέρνηση των Ταλιμπάν, αποδεχόμενη τον πρεσβευτή τους στη Μόσχα.
  • Μάιος 2026: Υπογραφή της τρέχουσας στρατιωτικοτεχνικής συμφωνίας, η οποία συνήθως περιλαμβάνει παροχή οπλισμού, συντήρηση εξοπλισμού και μεταφορά τεχνογνωσίας. Αυτή η στρατιωτική συμφωνία προκαλεί ήδη αντιδράσεις στη διεθνή σκηνή.


Πηγή

Στο χαμηλότερο σημείο του πλανήτη, η Νεκρά Θάλασσα στεγνώνει

0

Κάθε χρόνο υποχωρεί κατά περίπου 1,2 μέτρα λόγω των σοβαρών επιπτώσεων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και της κλιματικής αλλαγής.

Η Νεκρά Θάλασσα βρίσκεται στη συμβολή ισραηλινών, ιορδανικών και παλαιστινιακών εδαφών και είναι ένας τόπος ακραίων αντιθέσεων. Είναι το χαμηλότερο σημείο του πλανήτη, περίπου 427 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Είναι επίσης ένα από τα πιο αλμυρά υδάτινα σώματα στον κόσμο, σχεδόν δέκα φορές πιο αλμυρό από τον ωκεανό, καθιστώντας το νερό του τόσο πυκνό που οι άνθρωποι μπορούν να επιπλέουν αβίαστα στην επιφάνειά του.

Αλλά αυτό το μοναδικό σώμα νερού πεθαίνει. Κάθε χρόνο υποχωρεί κατά περίπου 1,2 μέτρα λόγω των σοβαρών επιπτώσεων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και της κλιματικής αλλαγής. Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, η έκτασή του έχει συρρικνωθεί κατά περίπου ένα τρίτο. Καθώς το νερό υποχωρεί, δημιουργεί ένα νέο τοπίο από καταβόθρες και ακτές καλυμμένες με αλάτι, μία απόκοσμη υπενθύμιση ότι το μέλλον της Νεκράς Θάλασσας κρέμεται από μια κλωστή.

Υπάρχουν πολλά σχέδια για τη διάσωση της Νεκράς Θάλασσας, αλλά τα χρόνια περνούν και σημειώνεται μικρή πρόοδος, καθώς το κόστος, οι περιφερειακές εντάσεις και η έλλειψη πολιτικής επείγουσας ανάγκης εμποδίζουν τη δράση, είπαν ειδικοί στο CNN. Προειδοποίησαν ότι εάν δεν ληφθούν μέτρα, ο κόσμος κινδυνεύει να χάσει ένα μοναδικό οικοσύστημα.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, ο ποταμός Ιορδάνης και ο κύριος παραπόταμός του, ο Γιαρμούκ, έχουν μειωθεί σε ροή λόγω των φραγμάτων και των εκτροπών που κατασκευάστηκαν από το Ισραήλ, τη Συρία και την Ιορδανία για την παροχή νερού στον πληθυσμό, τις καλλιέργειες και τα ζώα.

Ο ποταμός μετέφερε 1.300 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού στη Νεκρά Θάλασσα. Τώρα, αυτή η ροή έχει μειωθεί σε περίπου 100 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Η βιομηχανία εξόρυξης ορυκτών είναι ο άλλος βασικός μοχλός αυτής της πτώσης.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Νεκρά Θάλασσα χωρίστηκε σε δύο λεκάνες, που τώρα χωρίζονται από μια λωρίδα ξηράς. Η βαθύτερη, βόρεια λεκάνη, είναι το φυσικό απομεινάρι της θάλασσας. Η νότια λεκάνη συντηρείται τεχνητά και αποτελείται από μια σειρά βιομηχανικών λιμνών εξάτμισης.

Η Dead Sea Works (Ισραηλινή) και η Arab Potash Company (Ιορδανία) αντλούν νερό από τη βόρεια λεκάνη στις λίμνες. Το νερό εξατμίζεται στον ήλιο, αφήνοντας πίσω του μια πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία άλμη, από την οποία οι εταιρείες εξάγουν ορυκτά όπως ποτάσα και μαγνήσιο για λιπάσματα και άλλες βιομηχανικές χρήσεις.

Ένας άλλος παράγοντας παίζει επίσης ρόλο: η κλιματική αλλαγή. Οι ξηρασίες γίνονται πιο έντονες και παρατεταμένες και οι βροχές είναι λιγότερο συχνές. Ακόμη και χωρίς εκτροπές ποταμών ή βιομηχανική δραστηριότητα, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα προκαλούσαν μείωση της Νεκράς Θάλασσας, αν και πολύ πιο αργή, σύμφωνα με τον Yael Kiro, γεωχημικό στο Ινστιτούτο Επιστημών Weizmann, ο οποίος μελετά τη Νεκρά Θάλασσα.

Καθώς συρρικνώνεται, η Νεκρά Θάλασσα αλλάζει. Γίνεται ακόμα πιο αλμυρή. Από τη δεκαετία του 1980, οι συγκεντρώσεις αλατιού στο νερό έχουν φτάσει σε επίπεδα πολύ υψηλά για να παραμείνουν διαλυμένα, δήλωσε ο καθηγητής Nadav Lensky, διευθυντής του Παρατηρητηρίου της Νεκράς Θάλασσας του Ισραηλινού Γεωλογικού Ινστιτούτου.

Αυτό αναγκάζει το αλάτι να σχηματίσει συμπαγείς κρυστάλλους που, όπως το χιόνι, γλιστρούν στον πυθμένα της θάλασσας, δημιουργώντας φυσικά γλυπτά από αλάτι.

Η υποχώρηση του νερού μεταμορφώνει επίσης το τοπίο με πιο επικίνδυνο τρόπο.

Για να πλησιάσετε το νερό πρέπει να αποφύγετε τις καταβόθρες και τους πεσμένους φοίνικες.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 6.000 καταβόθρες γύρω από τη Νεκρά Θάλασσα, που αποτελούν απειλή για τις επιχειρήσεις, τους κατοίκους και τον τουρισμό, ο οποίος από την ισραηλινή πλευρά συγκεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στη νότια βιομηχανική λεκάνη.

Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να σταματήσει η υποβάθμιση της Νεκράς Θάλασσας, αλλά δεν υπάρχει απλή λύση.

Μια ιδέα είναι να βρεθεί μια νέα πηγή νερού αναπλήρωσης. Το 2013, η Ιορδανία, το Ισραήλ και η Παλαιστινιακή Αυτόνομη Κυβέρνηση υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για να διερευνήσουν την ιδέα της άντλησης νερού από την Ερυθρά Θάλασσα στη Νεκρά Θάλασσα.

Το σχέδιο ήταν να κατασκευαστεί μια μονάδα αφαλάτωσης στις ακτές της Ιορδανίας για την παραγωγή γλυκού νερού και ένας αγωγός μήκους άνω των 160 χιλιομέτρων για τη μεταφορά της άλμης που παράγεται κατά την αφαλάτωση στη Νεκρά Θάλασσα.

Ορισμένοι περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες φοβούνται ότι η προσθήκη νερού με διαφορετική χημική σύνθεση θα μπορούσε να προκαλέσει άνθηση φυκιών ή σχηματισμό λευκών κρυστάλλων γύψου στη Νεκρά Θάλασσα.

Ωστόσο, προς το παρόν, το έργο έχει καθυστερήσει λόγω του υψηλού κόστους του και της αυξανόμενης δυσκολίας επίτευξης περιφερειακής συνεργασίας.

Μια άλλη ιδέα είναι να αποκατασταθεί ο ποταμός Ιορδάνης μειώνοντας την εκτροπή του και απελευθερώνοντας περισσότερο νερό, πιθανώς χρησιμοποιώντας επεξεργασμένα λύματα. Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί προειδοποιούν ότι το νερό απλώς θα εξαχθεί πριν φτάσει στη Νεκρά Θάλασσα, δεδομένης της μεγάλης ανάγκης σε αυτή την άνυδρη περιοχή.

Άλλοι υποστηρίζουν την εστίαση στη βιομηχανία. Ο Αμπντελραχμάν Ταμίμι, γενικός διευθυντής της Παλαιστινιακής Υδρολογικής Ομάδας, είπε ότι οι εταιρείες πρέπει να σταματήσουν να αντλούν νερό για την εξόρυξη ορυκτών. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η λύση δεν βρίσκεται στην πλήρη διακοπή της βιομηχανικής δραστηριότητας – η οποία δημιουργεί απασχόληση και φορολογικά έσοδα – αλλά στη μείωση της κατανάλωσης νερού.

Το Υπουργείο Προστασίας του Περιβάλλοντος του Ισραήλ απέρριψε τις κατηγορίες για έλλειψη επείγοντος. «Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της Νεκράς Θάλασσας είναι ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα εθνικής και περιφερειακής σημασίας», δήλωσε εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι «το Υπουργείο συνεχίζει να προωθεί πολιτικές και σχέδια για την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Προς το παρόν, όσοι έχουν σπίτια και επιχειρήσεις κατά μήκος των ακτών της πρέπει να ζουν με αβεβαιότητα.


Πηγή