Μαρινάκης για Σαμαρά: Δεν είναι δουλειά μας να απαντούμε στην προσωπική ατζέντα κανενός

0

Πυρά Μαρινάκη στην αντιπολίτευση – Γιατί ζήτησε η ΝΔ να ψηφιστεί από 151 η πρόταση για εξεταστική

Απάντηση στα πυρά του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά από το βήμα της Βουλής, έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στο Ertnews Radio.

«Η δική μας υποχρέωση και προτεραιότητα είναι να απαντάμε στην ατζέντα που θέτει η κοινωνία με πολιτικές, με παραδοτέα και με το να διορθώνουμε τα λάθη τα οποία ο κόσμος μας ζητάει να διορθώσουμε. Δεν είναι δική μας δουλειά να απαντάμε στην προσωπική ατζέντα κανενός. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια και ειδικά τους τελευταίους μήνες γίνεται όλο και περισσότερο τάση η προσωπική ατζέντα πρώην ή εν δυνάμει πολιτικών να μετατρέπεται είτε σε ένα κόμμα, είτε σε μια επίθεση, πολιτική επίθεση, είτε και στα δύο», είπε και συνέχισε:

«Εδώ είμαστε να απαντάμε σημείο – σημείο όταν τίθεται κάτι επί της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης, ούτε θα αναλώσει τον χρόνο της, ο οποίος πρέπει να αναλώνεται στο να απαντάμε επί πολιτικών, για να απαντάμε σε προσωπικές ατζέντες».

Αναφορικά με τη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης για εξεταστική επιτροπή, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «Ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να απαντήσει στις ανάγκες του σήμερα και του αύριο, να πάει τη χώρα μπροστά και να διορθώσει τα λάθη της και η αντιπολίτευση θέλει να μας επαναφέρει στα αμφιθέατρα της δεκαετίας του ’80 και του ’90. Και αυτός είναι και ο λόγος της έντασης».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μαρινάκης τόνισε: «Η ένταση είναι τεχνητή, με αυτό τον τρόπο μόνο προσπαθούν να υποκαταστήσουν την έλλειψη προγραμματικού και τεκμηριωμένου λόγου, ακόμα και στη σημερινή συζήτηση η κυβερνητική πλειοψηφία έθεσε ένα παρεμπίπτον ζήτημα, νομικά με μια άρτια θεωρώ νομική τεκμηρίωση. Από εκεί και πέρα η αντιπολίτευση, μπορώ να το αναλύσω αν θέλετε και να σας απαντήσω σε ό,τι απορία έχετε, η αντιπολίτευση επέλεξε αντί να αντικρούσει με τα δικά της επιχειρήματα, νομικά και πολιτικά, κυρίως νομικά γιατί αυτό είναι ένα νομικό θέμα, αλλά και με ουσιαστικά επιχειρήματα, επέλεξε τις φωνές, την αποχώρηση, την φυγή».

«Οι πολίτες εκλέγουν τους βουλευτές και δίνουν τους συσχετισμούς στα κόμματα για να δίνουν μάχες με την παρουσία τους στη Βουλή και όχι αποχωρώντας. Αυτές οι πρακτικές θεωρώ ότι είναι παρωχημένες και στο τέλος της ημέρας, δεν αφορούν καθόλου αυτές οι συζητήσεις, προσέξτε δεν υποτιμώ την συζήτηση για το όποιο θέμα στη Βουλή, αλλά αυτός ο τρόπος της συζήτησης και αυτές οι συγκρούσεις που τροφοδοτεί η αντιπολίτευση δεν αγγίζουν καθόλου την κοινωνία και τα προβλήματα που έχει, τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε».

Απαντώντας για τους λόγους που η κυβέρνηση ζήτησε τελικά η πρόταση για εξεταστική να ψηφιστεί από 151 βουλευτές και όχι από 120, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε:

«Πολύ λογική ερώτηση και νομίζω ότι έχει πολύ ενδιαφέρον και η απάντηση και αν καθόταν η αντιπολίτευση και την άκουγε, νομίζω ότι θα είχε πειστεί, τέλος πάντων θα προσπαθούσαμε να την πείσουμε, θεωρώ ότι η στάση αυτή ήταν προδιαγεγραμμένη της αντιπολίτευσης. Καταρχάς τι είπε ο Μάκης Βορίδης εκ μέρους της κυβερνητικής πλειοψηφίας; Ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ αφορά τη λειτουργεία της ΕΥΠ και συνεπώς σχετίζεται άμεσα με ζητήματα εθνικής ασφάλειας, εθνικής άμυνας, εξωτερικής πολιτικής. Δηλαδή με το αντικείμενο δράσης των μυστικών υπηρεσιών και μάλιστα επικαλέστηκε συγκεκριμένα σημεία και από την λειτουργία της ΕΥΠ και μια σειρά από επιχειρήματα και νομικά και πραγματικά. Έρχεται λοιπόν πολύ λογικά ένα μέρος του δημοσιογραφικού κόσμου και η αντιπολίτευση, φαντάζομαι, αλλά δεν έμεινε να το κάνει και ρωτάει; “παιδιά το ‘22 που συστάθηκε και πάλι εξεταστική επιτροπή, γιατί δεν τα είπατε αυτά;”. Πρώτον το 2022, η κυβερνητική πλειοψηφία δεν είχε καταψηφίσει την πρόταση για εξεταστική επιτροπή, είχε ψηφίσει παρών άρα, δεν ήταν κατά ούτως ώστε να θέσει κάποιο παρεμπίπτον ζήτημα. Πρώτον. Δεύτερον, η υπόθεση από το 2022, γιατί άλλαξε η στάση μας;- από το 2022 μέχρι σήμερα ερευνάτο ενδελεχώς από τη Δικαιοσύνη- η οποία έχει εκδώσει τρεις διατάξεις σε ανώτατο επίπεδο για την όποια εμπλοκή κρατικών λειτουργών, όπου έχει δώσει και για πολλά άλλα ζητήματα σαφέστατες απαντήσεις, νομικά τεκμηριωμένες που αδυνατούμε εκ του ρόλου μας -και αλίμονο αν ίσχυε το αντίθετο- να σχολιάσουμε και έχει εκδοθεί και μια πρωτόδικη απόφαση για τέσσερις ιδιώτες η οποία έχει εφεσιβληθεί και εκκρεμεί ο δεύτερος βαθμός».

«Δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό, νέο, που να μην το ερευνά η δικαιοσύνη, κάποιο νέο δεδομένο, που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρέπει να γίνει εξεταστική. Τώρα, ως προς την επιπλέον, το 120-151, ζητήματα εθνικής ασφαλείας, εθνικής άμυνας και εξωτερικής πολιτικής, υπάρχει και η εμπειρία από το 2022 μέχρι σήμερα, όπου η Αντιπολίτευση έχει αποδείξει, με την εμπειρία, μάλιστα, των προηγούμενων ημερών, ότι δεν σέβεται ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες απορρήτου, εμπιστευτικότητας και μυστικότητας αυτών των συζητήσεων. Μιλάμε για την Υπηρεσία η οποία είναι αρμόδια, υπεύθυνη για την εθνική ασφάλεια της χώρας και πιστέψτε με, έχει συμβάλλει τα μέγιστα χωρίς να μπορώ να γνωρίζω λεπτομέρειες, σε πολύ κρίσιμες επιχειρήσεις, ούτως ώστε να είμαστε ασφαλείς, που άπτονται και ζητημάτων εξωτερικής πολιτικής και άμυνας», συνέχισε ο κ. Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στα κόμματα της αντιπολίτευσης, τονίζοντας: «Καταρχάς και ο ίδιος ο Εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη προ ημερών, είχε στην πραγματικότητα ομολογήσει για ζητήματα εθνικής ασφαλείας, γιατί ακριβώς αυτό έχει να κάνει με την ΕΥΠ. Και το ξαναλέω: Η ΕΥΠ, οι αρμοδιότητές της, όπως πολύ αναλυτικά τα παρέθεσε ο κ. Βορίδης, εφάπτονται όλων όσων αναφέρει το άρθρο του κανονισμού της Βουλής για αναγκαιότητα πλειοψηφίας 151 εδρών. Το βασικό, όμως, επιχείρημα δεν είναι το τι μας έδειξε η Αντιπολίτευση ως στάση τα τελευταία χρόνια. Αυτό ήταν ένα επιπλέον επιχείρημα. Το ξαναλέω: Το 2022 εμείς δεν ήμασταν κατά της Εξεταστικής, ούτως ώστε να θέσουμε ένα παρεμπίπτον ζήτημα. Εμείς ψηφίσαμε «παρών», έγινε η Εξεταστική, έπρεπε να γίνει μια εξεταστική, που οδήγησε όπου οδήγησε. Από εκεί και πέρα, η Δικαιοσύνη ανέλαβε και πλέον θεωρούμε, όντες κατά και επί της ουσίας αλλά και επί του νομικού, ότι η όποια απόφαση έπρεπε να ληφθεί με τους 151 για τους λόγους που παρέθεσε ο κ. Βορίδης και τους υιοθετούμε πλήρως και τους επαναλαμβάνω κι εγώ για να συζητήσουμε και κάτι άλλο».

«Σύμφωνα με τα οριζόμενα για σύσταση Εξεταστικής, ποιο είναι το παρεπίμπτον, όταν τίθεται ζήτημα εθνικής άμυνας, ή εξωτερικής πολιτικής δεν αρκεί η μειοψηφία, αλλά απαιτείται πλειοψηφία. Αυτό λέμε εμείς. Δεν είναι ότι δεν δύναται να συσταθεί Εξεταστική επιτροπή, αλλά ότι συστήνεται με απόφαση πλειοψηφίας. Αυτό είπαμε. Εμείς δεν την μπλοκάραμε», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε:

«Θέσαμε ένα θέμα με νομικά επιχειρήματα με βάση το οποίο έπρεπε να υπάρχουν 151 ψήφοι για να περάσει. Αυτή ήταν η θέση μας. Ψηφοφορία θα γινόταν δηλαδή. Δεν είναι μόνο νομικές αντιφάσεις. Μόνο στο τίτλο της, η πρόταση του ΠΑΣΟΚ λέει για εικαζόμενη συμμετοχή της ΕΥΠ στην υπόθεση. Ένα ερώτημα απλό, που το έβαλε και ο κ. Βορίδης: Η προστασία εδαφικής ακεραιότητας έχει σχέση με την εθνική άμυνα ή όχι; Προφανώς και έχει. Η προστασία εθνικών στρατηγικών, συμφερόντων, στρατιωτικών έχουν σχέση με την εθνική άμυνα; Αφού μιλάνε, λοιπόν, για παράνομες παρακολουθήσεις στρατιωτικών κλπ. κλπ., όλα αυτά δεν άπτονται ή ενδέχεται να άπτονται ζητήματα εθνικής ασφαλείας και άμυνας;»

Σχετικά με το ενδεχόμενο κατάθεσης πρότασης δυσπιστίας από το ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε: «Λοιπόν, καταρχάς καλοδεχούμενη. Γιατί θα μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε επί συνόλου. Άλλο αν η αντιπολίτευση κραυγάζει, εδώ και στον προϋπολογισμό κραυγάζει. Εμείς θα συζητήσουμε επί της πρότασης αυτής του ΠΑΣΟΚ αν κατατεθεί. Αν κατατεθεί, εδώ είμαστε να τα πούμε όλα. Αλλά γιατί θεωρώ ότι αυτό που θέλει η κοινωνία είναι την προγραμματική αντιπαράθεση επί πεπραγμένων και κοστολογημένων αντιπροτάσεων που δεν έχει η αντιπολίτευση και δυστυχώς ούτε το ΠΑΣΟΚ. Αλλά με βάση αυτό το οποίο μου είπατε, δηλαδή ότι όχι απλά την καταθέτουν, αλλά θέλουν να ευδοκιμήσει, ούτως ή άλλως όταν καταθέτεις μία πρόταση αυτός είναι ο στόχος σου, τι ζητάνε, κύριε Τάκη; Ζητάνε εκλογές. Πάρα πολύ ωραία, ζητάνε εκλογές. Εμείς έχουμε πει το 2027. Ζητάνε εκλογές, ενώ δεν ξέρουν αν θα είναι δεύτεροι με βάση και τις δημοσκοπήσεις και έχουν μεγάλη απόσταση από το πρώτο κόμμα. Και οι ίδιοι έχουν δηλώσει ότι καλύτερα ακυβερνησία, έτσι έχουν πει στο συνέδριό τους, είναι η θέση Δούκα που έγινε θέση ΠΑΣΟΚ, παρά μία κυβέρνηση η οποία μπορεί να έχει μέσα την «κακιά δεξιά», όπως μας ονομάζουν, με άλλα διάφορα κοσμητικά επίθετα. Χωρίς πρόγραμμα, εγώ δεν θυμάμαι κάποιο κοστολογημένο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, ούτε στο συνέδριο, ούτε τις τελευταίες μέρες, κάποιες αοριστίες έχουν ακουστεί και κάποιες επικίνδυνες προτάσεις όπως η τετραήμερη εργασία, που στη συνέχεια τη μάζεψαν και είπαν «δεν, ναι, δεν εννοούσαμε για όλα, για παντού, έχει προϋποθέσεις, δεν είναι για όλους τους κλάδους». Σας παραπέμπω στην αρχική πρόταση του κυρίου Ανδρουλάκη, γιατί λένε πάρα πολλά ψέματα, η αρχική πρόταση πάντως του κυρίου Ανδρουλάκη δεν είχε καμία προϋπόθεση για κανέναν συγκεκριμένο κλάδο. Έχω μπροστά μου την πρότασή του την οποία έκανε, αν δεν κάνω λάθος, 29 Απριλίου στον λογαριασμό του στο Χ. Οπότε, καταλήγω: ζητάνε κάτι το οποίο δεν μπορούν να υποστηρίξουν. Δικαίωμά τους. Κοινοβουλευτικό τους δικαίωμα, να βρουν τις υπογραφές. Εδώ είμαστε, λοιπόν, εφόσον το καταθέσουν, όπως λένε από βδομάδα, να τα συζητήσουμε όλα στη Βουλή. Και για να μην αφήνω κάτι αναπάντητο για άλλη μια φορά θα πάει «κουβά» μια πρόβλεψη περί της συνοχής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και θα αποδειχθεί ότι είναι πιο η συνεκτική, συμπαγής, κοινοβουλευτική ομάδα, Κυβέρνηση δεύτερης τετραετίας».


Πηγή

Τι δείχνει η μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ για το μυστήριο στην Αττική – «Η δυσοσμία δεν προήλθε από τη θάλασσα»

0

Νέα διάσταση παίρνει το μυστήριο με την έντονη δυσοσμία που σκέπασε την περασμένη Τρίτη πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως κατά μήκος του παραλιακού μετώπου

Νέα ερωτήματα προκαλεί η έντονη δυσοσμία που έγινε αισθητή την περασμένη Τρίτη σε πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως κοντά στο νότιο τμήμα του Λεκανοπεδίου. Οι επιστημονικές εκτιμήσεις του ΕΛΚΕΘΕ φαίνεται να αποκλείουν το ενδεχόμενο το φαινόμενο να συνδέεται με φυσικές διεργασίες στον Σαρωνικό Κόλπο, στρέφοντας πλέον την προσοχή σε πιθανή ανθρωπογενή αιτία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, δεν υπάρχουν ενδείξεις εκτεταμένης περιβαλλοντικής υποβάθμισης, ανοξικών φαινομένων ή συγκεντρώσεων υδρόθειου που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τη δυσοσμία. Ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Δημήτρης Σακελλαρίου, ανέφερε μάλιστα ότι η προέλευση της οσμής δεν σχετίζεται με φυσική ωκεανογραφική διεργασία, αλλά πιθανότατα με ανθρώπινη δραστηριότητα.

Παράλληλα, το ΕΛΚΕΘΕ υπενθυμίζει ότι πραγματοποιεί συστηματικές μετρήσεις στον Σαρωνικό και στις γύρω θαλάσσιες περιοχές, ενώ το ερευνητικό σκάφος «Αιγαίο» βρέθηκε στην περιοχή και κατά τη διάρκεια του περιστατικού, χωρίς να εντοπιστούν σημάδια σοβαρής θαλάσσιας επιβάρυνσης. Οι έρευνες συνεχίζονται, με νέα δειγματοληψία να έχει προγραμματιστεί για τις 26 Μαΐου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΕΛΚΕΘΕ:

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. δεν επιβεβαιώνει σύνδεση του συμβάντος δυσάρεστης οσμής
στην Αττική στις 19 Μαΐου 2026 με εκτεταμένη υποβάθμιση ή ανοξικά
φαινόμενα στον Εσωτερικό Σαρωνικό

Με αφορμή τις αναφορές πολιτών για έντονη δυσάρεστη οσμή, που έγινε αισθητή την
Τρίτη 19 Μαΐου 2026 σε περιοχές της Αττικής, κυρίως κατά μήκος του παραλιακού
μετώπου, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) παραθέτει τα
διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία που αφορούν στη θαλάσσια διάσταση του
φαινομένου.

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., ως εθνικός ερευνητικός φορέας για το θαλάσσιο περιβάλλον,
παρακολουθεί συστηματικά εδώ και δεκαετίες την οικολογική ποιότητα των
εσωτερικών, μεταβατικών, παράκτιων και θαλάσσιων υδάτων της χώρας, υλοποιώντας
εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα παρακολούθησης και έρευνας.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της «Οδηγίας-Πλαίσιο για τα Ύδατα (2000/60/ΕΚ)», της
«Οδηγίας για τη Θαλάσσια Στρατηγική (2008/56/ΕΚ)» και του έργου «Παρακολούθηση
των οικοσυστημάτων Εσωτερικού Σαρωνικού – Ελευσίνας – Μεγαρέων – Ν. Ευβοϊκού
υπό την επίδραση των Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας – Θριάσιου Πεδίου
– Μεγαρέων – Κορωπίου» (σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ), υλοποιείται συστηματική
περιβαλλοντική παρακολούθηση του Σαρωνικού Κόλπου καθώς και αξιολόγηση των
επιπτώσεων από τη λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας
(ΚΕΛΨ).

Για τις ανάγκες των ανωτέρω προγραμμάτων περιβαλλοντικής Παρακολούθησης, το
ωκεανογραφικό σκάφος «ΑΙΓΑΙΟ» πραγματοποίησε αποστολές στον Σαρωνικό Κόλπο
στις 10 και στις 19 Μαΐου 2026. Η δεύτερη αποστολή συνέπεσε χρονικά με την ημέρα
κατά την οποία αναφέρθηκε το συμβάν οσμών στην Αττική και περιλάμβανε εργασίες
πεδίου για την οικολογική ποιότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος σε περιοχές του
Εσωτερικού Σαρωνικού.

Τι δείχνουν τα έως τώρα στοιχεία
• Οι μακροχρόνιες μετρήσεις και οι σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις δεν
υποδεικνύουν την ύπαρξη εκτεταμένων ανοξικών λεκανών στον Εσωτερικό
Σαρωνικό Κόλπο.
• Δεν έχουν καταγραφεί, στο πλαίσιο των υφιστάμενων προγραμμάτων
παρακολούθησης, συγκεντρώσεις υδρόθειου στον πυθμένα που να δικαιολογούν
εκτεταμένη δυσοσμία στην ευρύτερη περιοχή.
• Δεν υπάρχουν ενδείξεις μαζικής έξαρσης φυτοπλαγκτονικών πληθυσμών ή
εκτεταμένων διεργασιών αποσύνθεσης που θα μπορούσαν να συνδεθούν με έντονη
παραγωγή δύσοσμων αερίων.
• Δεν τεκμηριώνεται από τα διαθέσιμα ωκεανογραφικά και μετεωρολογικά δεδομένα
φαινόμενο ανάβλυσης (upwelling) που θα μετέφερε μεγάλες ποσότητες ανοξικών
θαλάσσιων υδάτινων μαζών προς την επιφάνεια.
• Κατά την αποστολή του «ΑΙΓΑΙΟ» στις 19 Μαΐου 2026 δεν παρατηρήθηκαν ενδείξεις
υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος στις περιοχές όπου
πραγματοποιήθηκαν επιστημονικές εργασίες.

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, συνεχίζει να παρακολουθεί το ζήτημα με
επιστημονική υπευθυνότητα, να αξιολογεί τα διαθέσιμα δεδομένα και να αναλύει όλες
τις πιθανές παραμέτρους που σχετίζονται με το συμβάν. Την Τρίτη 26 Μαΐου 2026 θα
πραγματοποιηθεί νέα στοχευμένη αποστολή δειγματοληψίας στον Εσωτερικό
Σαρωνικό Κόλπο και στον Κόλπο της Ελευσίνας, στα πλαίσια των υφιστάμενων
προγραμμάτων περιβαλλοντικής παρακολούθησης.

Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και η αξιόπιστη ενημέρωση των πολιτών
προϋποθέτουν ψυχραιμία, διαφάνεια και τεκμηρίωση. Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. θα συνεχίσει να
συμβάλλει στη δημόσια ενημέρωση με βάση πραγματικά δεδομένα, συστηματικές
μετρήσεις και επιστημονικά ελεγμένη γνώση.

Final Four Euroleague 2026 – Χαρδαλιάς: «Η καρδιά του ευρωπαϊκού μπάσκετ χτυπά στην Αττική»

0

Επίσημο δείπνο καλωσορίσματος διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής, με αφορμή την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Επίσημο Δείπνο της Περιφέρειας Αττικής για την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026.

Σε κλίμα υψηλού συμβολισμού και θερμής φιλοξενίας, πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη, 21 Μαΐου, το επίσημο δείπνο καλωσορίσματος που διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής, με αφορμή την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στον εμβληματικό χώρο του βραβευμένου με 2 αστέρια Michelin εστιατορίου «Delta», επιβεβαιώνοντας το υψηλό επίπεδο που προσφέρει η Αττική σε διοργανώσεις παγκόσμιου βεληνεκούς.

Το «παρών» στο επίσημο δείπνο έδωσε ως εκπρόσωπος της ελληνικής Κυβέρνησης η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, η οποία τόνισε ότι «η Αθήνα γίνεται για μια ακόμη φορά η πρωτεύουσα του ευρωπαϊκού μπάσκετ, καθώς το Final Four επιστρέφει εδώ έπειτα από 19 χρόνια. Πρόκειται για μία στρατηγική επιλογή για την Κυβέρνηση. Θέλουμε η Ελλάδα να φιλοξενεί μεγάλα γεγονότα. Ο αθλητισμός ενώνει, εμπνέει και ιδιαίτερα στο μπάσκετ η χώρα μας έχει κάθε λόγο να αισθάνεται περήφανη με ιστορικές ομάδες, σπουδαίους αθλητές και ολόκληρες γενιές παιδιών που μεγάλωσαν με το όνειρο της επιτυχίας. Γιατί το μπάσκετ δεν είναι μόνο ανταγωνισμός, είναι συνεργασία, πειθαρχία, αξίες που δεν μετρούν μόνο στον αθλητισμό αλλά και στη ζωή».

Ανάμεσα στους εκλεκτούς καλεσμένους παρευρέθηκαν επίσης ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, καθώς και ο Πρόεδρος της EuroLeague Ντέγιαν Μποντιρόγκα μαζί με άλλα κορυφαία στελέχη του θεσμού, εκπρόσωποι των διαγωνιζόμενων ομάδων και σημαίνοντα πρόσωπα από τον χώρο του αθλητισμού, των επιχειρήσεων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Ο πρόεδρος της EuroLeague Ντέγιαν Μποντιρόγκα σε δηλώσεις του ανέφερε πως: «Θα ήθελα καταρχάς να ευχαριστήσω τον καλό μου φίλο Νίκο Χαρδαλιά, την κα Ζαχαράκη, τον κ. Βρούτση, τον κ. Φραγκάκη και τους συνεργάτες τους για την αφοσίωση που έδειξαν και τη σκληρή δουλειά με την οποία κατάφεραν να ξαναφέρουν το Final Four στην Αθήνα, έπειτα από 19 χρόνια. Πέρασα ένα πολύ σημαντικό μέρος της καριέρας μου ως καλαθοσφαιριστής στην ελληνική πρωτεύουσα και κάθε φορά που επιστρέφω εδώ νιώθω σαν να βρίσκομαι σπίτι μου. Αγαπώ αυτή την πόλη και όλοι αισθάνονται πόσο σημαντικό είναι το μπάσκετ σε αυτό τον ιστορικό τόπο. Η Αθήνα γίνεται και πάλι το επίκεντρο του ευρωπαϊκού μπάσκετ, με τη βοήθεια της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας που έφεραν αυτό το κορυφαίο αθλητικό γεγονός στη χώρα. Εύχομαι οι φίλαθλοι να απολαύσουν ένα πολύ όμορφο μπάσκετ στους ημιτελικούς και τον τελικό, και οι επισκέπτες να έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την πόλη. Εύχομαι καλή τύχη κι ας κερδίσει το τρόπαιο ο καλύτερος».

Από την πλευρά του ο CEO της EuroLeague Τσους Μπουένο ανέφερε ότι: «γνωρίζαμε πως η Αθήνα αγαπάει το μπάσκετ και ήμασταν σίγουροι ότι οι τρεις αγώνες του Final Four θα είναι sold out. Είχαμε ένα εκατομμύριο αιτήσεις για εισιτήρια, δεν μπορούσαμε να έχουμε εισιτήρια για όλους, όμως προσπαθήσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ελπίζουμε να απολαύσει ο κόσμος τα παιχνίδια. Ευχαριστώ τους διοργανωτές για τη φανταστική δουλειά που έχει γίνει και για τη στήριξη που δείχνετε στον θεσμό. Είμαστε εδώ για να δούμε ποιος θα είναι ο πρωταθλητής. Θα το ξέρουμε την Κυριακή».

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Κατά τη διάρκεια του δείπνου, ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, απηύθυνε θερμό χαιρετισμό, υπογραμμίζοντας την αμέριστη στήριξη της Περιφέρειας σε αθλητικές διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως και αυτή της διεξαγωγής του Euroleague Final Four Athens 2026.

«Η Αττική αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αποτελεί έναν κορυφαίο διεθνή προορισμό, απόλυτα ικανό να φιλοξενήσει τα σπουδαιότερα αθλητικά γεγονότα της Ευρώπης. Στηρίζουμε έμπρακτα αυτή την τεράστια διοργάνωση, η οποία όχι μόνο προβάλλει τη χώρα μας παγκοσμίως, αλλά ενισχύει την τοπική οικονομία, τον τουρισμό και την κοινωνική συνοχή. Η Αθήνα θα είναι το φυσικό σπίτι του μπάσκετ για τις επόμενες ημέρες και θα χτυπά εδώ η καρδιά του ευρωπαϊκού αθλητισμού», τόνισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Η στρατηγική μας είναι να προσεγγίζουμε τον αθλητισμό ως ένα πολύ σημαντικό κύτταρο της εξωστρέφειάς μας. Εκτός από τις μεγάλες διοργανώσεις, χρειαζόμαστε και πολύ σημαντικές υποδομές. Και γι’ αυτό γνωρίζετε ότι δουλεύουμε νυχθημερόν προκειμένου να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είμαστε σίγουροι ότι θα διεξαχθεί μια πολύ όμορφη διοργάνωση. Το μπάσκετ για να μπορέσει να προχωρήσει στη χώρα μας απαιτεί σωματειακές και εθνικές επιτυχίες, διοργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων όπως το Final Four, ανάπτυξη και δουλειά στις γειτονιές. Εμείς, είμαστε εδώ για να φανούμε χρήσιμοι όπου μπορούμε».

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με προσφορά αναμνηστικών δώρων και ευχές προς όλες τις τέσσερις ομάδες για ένα συναρπαστικό, ασφαλές και θεαματικό τουρνουά Final Four, με έμφαση στο «ευ αγωνίζεσθαι».

Την παράσταση έκλεψε ένα φαντασμαγορικό drone show που φώτισε τον αττικό ουρανό, προσφέροντας ένα μοναδικό οπτικοακουστικό υπερθέαμα αφιερωμένο στο Final Four της EuroLeague και στην Αθήνα. Περισσότερα από 400 drones σχημάτισαν διαδοχικά εμβληματικές φιγούρες και σύμβολα του ευρωπαϊκού μπάσκετ και της Ελλάδας: από τον Δισκοβόλο που μετατράπηκε σε τρισδιάστατη μπάλα της EuroLeague, μέχρι σκηνές καρφώματος και jumpball, τα λογότυπα των τεσσάρων ομάδων του Final Four, το τρόπαιο της EuroLeague, αλλά και ένα εντυπωσιακό skyline της Ακρόπολης που μετασχηματιζόταν στη λέξη «Hellas». Το οπτικό υπερθέαμα ολοκληρώθηκε με το επίσημο λογότυπο της διοργάνωσης και το σήμα της Περιφέρειας Αττικής ως «The Greater Athens Region», αποσπώντας τον ενθουσιασμό και το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων.

Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασοπούλου και μεταδόθηκε ζωντανά από τη NovaSports, επίσημο broadcaster της EuroLeague.

Μεταξύ άλλων στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Γιώργος Μαυρωτάς, ο Ειδικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος, ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής για το Euroleague Final Four Athens 2026 και Πρόεδρος της «Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.» Δημήτρης Φραγκάκης, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Ισίδωρος Κούβελος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης Βαγγέλης Λιόλιος, ο Γενικός Διευθυντής της Ομοσπονδίας Ντίνος Σβερκούνος, ο επικεφαλής της παράταξης «Αττικός Κύκλος Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης» και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής Γιώργος Ιωακειμίδης, η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, ο διευθυντής του Γραφείου Περιφερειάρχη Γιώργος Χαλκιάς, ο αναπληρωτής διευθυντής του ίδιου Γραφείου Δημήτρης Ταραζώνας, κ.α.

Το παρών έδωσαν επίσης «θρύλοι» του ελληνικού μπάσκετ όπως ο Παναγιώτης Γιαννάκης, ο Παναγιώτης Φασούλας και ο Σοφοκλής Σχορτσανίτης, καθώς και οι “legends” Θοδωρής Παπαλουκάς και Νίκολα Βούισιτς.

Εκ μέρους των ομάδων που μετέχουν στο Final Four της Αθήνας παρέστησαν μεταξύ άλλων, οι πρόεδροι της ΚΑΕ Ολυμπιακός Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος, ο αντιπρόεδρος της ομάδας Γιώργος Σκινδήλιας και ο γενικός διευθυντής Νίκος Λεπενιώτης, ο γενικός διευθυντής της Βαλένθια Enric Carbonell, ο γενικός διευθυντής της Ρεάλ Μαδρίτης Francisco Robles και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Φενέρμπαχτσε Cem Ciritsi.

Παράλληλα, εκ μέρους των υπόλοιπων ομάδων που μετέχουν στην κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση παρόντες ήταν ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός AKTOR Βασίλης Παρθενόπουλος, ο πρόεδρος της Ζαλγκίρις Κάουνας Paulius Jankunas, ο πρόεδρος της Παρί David Kahn, o συνιδρυτής και CEO της Ντουμπάι ΜΚ Dejan Kamenjacevic, ο πρόεδρος των μπασκετικών επιχειρήσεων (president of basketball operations) της Emporio Armani Ettore Messina και ο γενικός διευθυντής Χρήστος Σταυρόπουλος, ο CEO της Χάποελ Τελ Αβίβ Tzhaki Reichenstein και ο CEO της Μπάγερν Μονάχου, Adrian Sarmiento.

Η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερός αρωγός σε πρωτοβουλίες που προάγουν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, αναβαθμίζοντας διαρκώς το διεθνές κύρος της περιοχής.


Πηγή

Γροιλανδία: Εκατοντάδες διαδηλωτές στα εγκαίνια του νέου κτηρίου του αμερικανικού προξενείου

0

Οι νέοι χώροι του προξενείου είχαν εγκαινιαστεί λίγο νωρίτερα παρουσία του πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Δανία, Κένεθ Χάουερι

Εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης στα εγκαίνια του νέου κτηρίου του αμερικανικού προξενείου στην πρωτεύουσα της Γροιλανδίας, την Νουούκ, για να διαμαρτυρηθούν κατά των προσπαθειών του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος θέλει να καταλάβει την χώρα.

Οι διαδηλωτές κρατούσαν σημαίες της Γροιλανδίας και πλακάτ με συνθήματα όπως «We are not for sale» (Δεν είμαστε προς πώληση) και «Make America Go Away!» (Κάντε την Αμερική να φύγει μακριά), ενώ γύρισαν την πλάτη τους στο προξενείο και τήρησαν σιγή δύο λεπτών για να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους προς τις ΗΠΑ.

Οι νέοι χώροι του προξενείου είχαν εγκαινιαστεί λίγο νωρίτερα παρουσία του πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Δανία, Κένεθ Χάουερι.

«Ο πρόεδρος (σ.σ. Τραμπ) έχει αποκλείσει τη χρήση βίας. Το μέλλον της Γροιλανδίας είναι μια απόφαση που οι ίδιοι οι Γροιλανδοί πρέπει να λάβουν», δήλωσε ο πρεσβευτής στα εγκαίνια, σύμφωνα με το γροιλανδικό δίκτυο KNR.

Δείτε βίντεο:

Ο πρωθυπουργός της Γροιλανδίας, Γενς-Φρέντερικ Νίλσεν, αρνήθηκε να συμμετάσχει στα εγκαίνια.

Λίγες ημέρες πριν, ο Νίλσεν είχε συναντηθεί με τον ειδικό απεσταλμένο του Τραμπ για τη Γροιλανδία, Τζεφ Λάντρι, ο οποίος έφτασε στη Νουούκ χωρίς πρόσκληση, πέντε μήνες μετά τον διορισμό του.

Ο Λάντρι είχε δηλώσει στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι οι ΗΠΑ πρέπει να ενισχύσουν την παρουσία τους στο αυτόνομο αυτό έδαφος της Δανίας.

«Πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα οι ΗΠΑ να αφήσουν ξανά το αποτύπωμά τους στη Γροιλανδία», δήλωσε ο Τζεφ Λάντρι στο AFP. «Η Γροιλανδία έχει ανάγκη τις ΗΠΑ», πρόσθεσε.

Νωρίτερα τον Μάιο, το BBC μετέδωσε ότι οι ΗΠΑ διεξάγουν τακτικές διαπραγματεύσεις με τη Δανία για να επεκτείνουν την στρατιωτική τους παρουσία στη Γροιλανδία, την ώρα που οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο τους τελευταίους.

Σύμφωνα με αξιωματούχους που είναι ενήμεροι για το θέμα και μίλησαν στο βρετανικό μέσο, οι ΗΠΑ επιδιώκουν να ανοίξουν τρεις νέες βάσεις στο νότιο τμήμα του εδάφους της Γροιλανδίας, μια αυτόνομη περιοχή και συνιστώσα χώρα της Δανίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους να επιλύσουν τη διπλωματική κρίση που πυροδότησε ο Ντόναλντ Τραμπ όταν απείλησε να καταλάβει τη χώρα με τη βία.


Πηγή

Τασούλας σε πριγκίπισσα Άννα: «Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από τη Μάχη της Κρήτης»

0

Με τον Κωνσταντίνο Τασούλα συναντήθηκε η πριγκίπισσα Άννα της Βρετανίας

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας, το πρωί της Παρασκευής (22/05) υποδέχθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο την πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου και τον σύζυγό της, αντιναύαρχο σερ Τίμοθι Λόρενς, με την ευκαιρία της επίσκεψής τους στην Ελλάδα για τις εορταστικές εκδηλώσεις της 85ης επετείου από τη Μάχη της Κρήτης.

Ο κ. Τασούλας ανέφερε ότι η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και στον αγώνα κατά του Ναζισμού.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Όπως προφανώς ξέρετε, η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από εκείνη τη μάχη, οι λαοί μας πήραν μέρος σε εκείνη τη μάχη κατά της εισβολής του ναζισμού στο νησί της Κρήτης. Και αυτή η μνήμη μας συνοδεύει ακόμη και σήμερα και έτσι η παρουσία σας εκεί θα τιμήσει την αντίσταση και την άμυνα, Ελλήνων και Βρετανών από κοινού, σε εκείνη την εισβολή του ναζισμού πριν από 85 χρόνια στο νησί της Κρήτης.

Υπό την ιδιότητά σας ως Προέδρου των Πολεμικών Κοιμητηρίων της Κοινοπολιτείας, θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε και το Συμμαχικό Κοιμητήριο στην Κρήτη, στα Χανιά. Η επίσκεψή σας εκεί θα σας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσετε την έκταση της συναδέλφωσης των λαών μας, όχι μόνο εκείνη την περίοδο, αλλά και μετά. Και μας φέρνει σήμερα δύο λαούς, δύο χώρες, πιο κοντά στο πλαίσιο του αγώνα μας για την επικράτηση της διεθνούς ειρήνης και του διεθνούς δικαίου καθώς και την κατοχύρωση της ασφάλειας στην Ευρώπη».

Πριγκίπισσα Άννα

Η Πριγκίπισσα Άννα

Eurokinissi

«Θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για τη φιλοξενία εδώ. Αυτός ο εορτασμός της 85ης επετείου [της Μάχης της Κρήτης] είναι πολύ σημαντικός για τις δύο χώρες μας, φυσικά και για τους Αυστραλούς και τους Νεοζηλανδούς αλλά κυρίως για τους Κρήτες, οι οποίοι υπέφεραν περισσότερο από όλους», απάντησε η πριγκίπισσα Άννα.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Αναφερόμενος και στις άλλες ιδιότητες της Πριγκίπισσας, που συνδέουν τις δύο χώρες, επισήμανε, ότι είναι επικεφαλής της Ολυμπιακής Επιτροπής Μεγάλης Βρετανίας, και συμπλήρωσε πως καθώς η Ελλάδα είναι η χώρα στην οποία γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

«Οι άλλες ιδιότητές σας, τις οποίες υπηρετείτε με θαυμάσιο τρόπο, συνδέουν τις δύο χώρες μας. Είστε Πρόεδρος της Ολυμπιακής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και αυτή σας η ιδιότητα, μας φέρνει πάλι κοντά. Εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το μήνυμα του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων είναι πολύ χρήσιμο σήμερα να ακουστεί και πάλι, ιδίως, λόγω των συνεχιζόμενων συρράξεων στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, ώστε να επικρατήσει το πνεύμα της καταλλαγής και της ειρήνης», ανέφερε.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Η πριγκίπισσα Άννα ανέφερε: «Έχω επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και βεβαίως και αργότερα, για την παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, πράγμα το οποίο ήταν πολύ ευχάριστο».

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπενθύμισε, ακόμη, ότι η Βρετανία υπήρξε θαλασσοκράτειρα για αιώνες, υπογραμμίζοντας πως στη σημερινή εποχή, το Εμπορικό Ναυτικό της Ελλάδας είναι από τα μεγαλύτερα, ίσως το μεγαλύτερο Εμπορικό Ναυτικό του κόσμου, οπότε και με την άλλη ιδιότητα της πριγκίπισσας Άννας, ως επικεφαλής της Αποστολής για τους Ναυτικούς, έχει προσφέρει εδώ και τέσσερις δεκαετίες σιγουριά, συμπαράσταση, αισιοδοξία στους ανθρώπους της θάλασσας.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026

Eurokinissi

«Όσον αφορά την “Αποστολή για τους Ναυτικούς”, αυτός είναι ένας Οργανισμός, ο οποίος λειτουργεί εδώ και εκατό χρόνια. Έχει πλέον παρουσία σε πενήντα χώρες, σε ολόκληρο τον κόσμο και προσφέρει βοήθεια στους ναυτικούς ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους ή το φύλο ή την φυλή τους. Είναι πραγματικά ένα πολύ σημαντικό κίνημα πια σε όλο τον κόσμο», ανέφερε η πριγκίπισσα Άννα.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Ολόκληρη η συνομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα με την πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Υψηλοτάτη Πριγκίπισσα Άννα, με ιδιαίτερη χαρά σας υποδέχομαι σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο, εσάς και τον σύζυγό σας, τον Σερ Τίμοθι Λόρενς, με την ευκαιρία της επισκέψεώς σας στην Ελλάδα για να παρευρεθείτε στην 85η επέτειο της Μάχης της Κρήτης.

Όπως προφανώς ξέρετε, η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από εκείνη τη μάχη, οι λαοί μας πήραν μέρος σε εκείνη τη μάχη κατά της εισβολής του ναζισμού στο νησί της Κρήτης. Και αυτή η μνήμη μας συνοδεύει ακόμη και σήμερα και έτσι η παρουσία σας εκεί θα τιμήσει την αντίσταση και την άμυνα, Ελλήνων και Βρετανών από κοινού, σε εκείνη την εισβολή του ναζισμού πριν από 85 χρόνια στο νησί της Κρήτης.

Υπό την ιδιότητά σας ως Προέδρου των Πολεμικών Κοιμητηρίων της Κοινοπολιτείας, θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε και το Συμμαχικό Κοιμητήριο στην Κρήτη, στα Χανιά. Η επίσκεψή σας εκεί θα σας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσετε την έκταση της συναδέλφωσης των λαών μας, όχι μόνο εκείνη την περίοδο, αλλά και μετά. Και μας φέρνει σήμερα δύο λαούς, δύο χώρες, πιο κοντά στο πλαίσιο του αγώνα μας για την επικράτηση της διεθνούς ειρήνης και του διεθνούς δικαίου καθώς και την κατοχύρωση της ασφάλειας στην Ευρώπη.

Αλλά και οι άλλες ιδιότητές σας, τις οποίες υπηρετείτε με θαυμάσιο τρόπο, συνδέουν τις δύο χώρες μας. Είστε Πρόεδρος της Ολυμπιακής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και αυτή σας η ιδιότητα, μας φέρνει πάλι κοντά. Εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το μήνυμα του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων είναι πολύ χρήσιμο σήμερα να ακουστεί και πάλι, ιδίως, λόγω των συνεχιζόμενων συρράξεων στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, ώστε να επικρατήσει το πνεύμα της καταλλαγής και της ειρήνης.

Η χώρα σας, Υψηλοτάτη, υπήρξε θαλασσοκράτειρα για αιώνες. Στη σημερινή εποχή το Εμπορικό Ναυτικό της Ελλάδος είναι το μεγαλύτερο Εμπορικό Ναυτικό του κόσμου, οπότε και η άλλη ιδιότητά σας, ως Προέδρου της “Αποστολής για τους Ναυτικούς”, μάς είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και ιδιαίτερα ωφέλιμη, γιατί προσφέρει στους ναυτικούς εδώ και δεκαετίες. Προσφέρει σιγουριά, προσφέρει συμπαράσταση, προσφέρει αισιοδοξία με όλα τα μέσα τα οποία διαθέτετε για τους ανθρώπους της θάλασσας.

Συνεπώς πρέπει να το παραδεχτούμε, μέσα από τις διάφορες ιδιότητες τις οποίες υπηρετείτε επάξια επί σειρά ετών, συνδέεστε πολύ στενά με την χώρα στην οποία βρίσκεστε σήμερα.

Σας καλωσορίζω, λοιπόν, και πάλι, εσάς και τον σύζυγό σας στην Ελλάδα και εύχομαι η αποστολή σας και η παρουσία σας εδώ να ευδοκιμήσει και να πετύχετε τους στόχους σας.

ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΑΝΝΑ: Θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για τη φιλοξενία εδώ. Αυτός ο εορτασμός της 85ης επετείου [της Μάχης της Κρήτης] είναι πολύ σημαντικός για τις δύο χώρες μας, φυσικά και για τους Αυστραλούς και τους Νεοζηλανδούς αλλά κυρίως για τους Κρήτες, οι οποίοι υπέφεραν περισσότερο από όλους.

Έχω επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και βεβαίως και αργότερα, για την παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, πράγμα το οποίο ήταν πολύ ευχάριστο.


Πηγή

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για φωτιές: 4.000 οχήματα, 100 βάσεις drones και πάνω από 80 εναέρια μέσα

0

Σύσκεψη υπό Μητσοτάκη για την αντιπυρική: Πάνω από 18.500 πυροσβέστες και 4.000 οχήματα στη μάχη για τις πυρκαγιές – 100 βάσεις drones και περισσότερα από 80 εναέρια μέσα πυρόσβεσης

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σήμερα σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου με αντικείμενο την αντιπυρική περίοδο. Στη σύσκεψη έγινε ενημέρωση από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελο Τουρνά για το επιχειρησιακό σχέδιο, το ανθρώπινο δυναμικό και τον πρόσθετο υλικοτεχνικό εξοπλισμό με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.

Περισσότεροι από 18.500 πυροσβέστες

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την προετοιμασία που έχει γίνει για την αντιπυρική περίοδο και τις πυροσβεστικές δυνάμεις, φέτος με την έναρξη το Πυροσβεστικό Σώμα αριθμεί 17.727 μόνιμους και εποχικούς πυροσβέστες, ενώ μέχρι το τέλος της ο αριθμός αυτός θα ανέλθει στους 18.804. Σημαντική ενίσχυση έχει επιτευχθεί και στον στόλο των οχημάτων, πλέον ανέρχονται σε 4.299.

Οι μονάδες των δασοκομάντος (ΕΜΟΔΕ), οι πρώτες έξι εκ των οποίων συγκροτήθηκαν το 2022, ανέρχονται πλέον σε 21 και φτάνουν τα 1.450 μέλη. Επιπλέον, το Πυροσβεστικό Σώμα θα ενισχυθεί για μία ακόμα χρονιά με προεγκατεστημένο προσωπικό από 4 ευρωπαϊκές χώρες.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ "ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ 2026" (ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI)

Στη σύσκεψη συζητήθηκε και η πορεία υλοποίησης του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» και παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός για τη χρήση drones στην Αττική και σε ευάλωτες περιοχές ανά την επικράτεια, για τον άμεσο εντοπισμό και την ταχεία πρώτη προσβολή εστιών φωτιάς.

Ειδικά για τα drones, σημειώθηκε πως φέτος οι βάσεις ανέρχονται πλέον των 100 συν 3 Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων Drones, που μπορούν να πετάξουν ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες και είναι εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες.

Πάνω από 80 εναέρια μέσα

Τέλος, τα Εθνικά Εναέρια Μέσα παραμένουν στα 33 με τα Μισθωμένα Εναέρια Μέσα να αυξάνονται περαιτέρω κατά 2, φτάνοντας τα 51 και καθιστώντας μία συνολική δύναμη διαθέσιμων μέσων που θα κυμαίνεται μεταξύ 80 με 85 εναέρια μέσα σε ημερήσια βάση ανάλογα με τις διαθεσιμότητες.

Στη σύσκεψη παρουσιάστηκε επίσης, από τον Γενικό Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών Βαγγέλη Γκουντούφα, το συνολικό πλαίσιο των δράσεων πρόληψης, διαχείρισης και αποκατάστασης που υλοποιούνται σε εθνικό επίπεδο από τη Δασική Υπηρεσία σε στενή συνεργασία με το Υπερταμείο, που τρέχει τις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρόοδο του Προγράμματος Προστασίας Δασών Antinero, το οποίο για το 2026 περιλαμβάνει έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 82 εκατ. €, τα οποία προστίθενται στις παρεμβάσεις πρόληψης της περιόδου 2022–2025, διαμορφώνοντας συνολικό προϋπολογισμό δράσεων πρόληψης ύψους περίπου 667 εκατ. € για την πενταετία 2022–2026.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Οι παρεμβάσεις αφορούν καθαρισμούς δασικής βλάστησης, συντήρηση δασικού οδικού δικτύου, δημιουργία μικτών και στεγασμένων αντιπυρικών ζωνών, δασικές υποδομές, υδατοδεξαμενές, καθώς και έργα προστασίας αρχαιολογικών χώρων και περιαστικών δασικών οικοσυστημάτων υψηλής επικινδυνότητας. Παρουσιάστηκαν χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμογής των έργων σε κρίσιμα περιαστικά δασικά οικοσυστήματα της χώρας, όπως ο Υμηττός, το Αιγάλεω–Ποικίλο και το Σέιχ Σου, αναδεικνύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό πρόληψης που υλοποιείται γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Παράλληλα, αναδείχθηκε η στρατηγική μετάβαση της χώρας από τη λογική της αποσπασματικής αντιμετώπισης σε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ενεργής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων, με αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων, σύγχρονων εργαλείων χαρτογράφησης και επικαιροποιημένων αντιπυρικών και διαχειριστικών μελετών σε όλη την επικράτεια.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη θεσμοθετημένη συνεργασία της Δασικής Υπηρεσίας με το Πυροσβεστικό Σώμα, την Πολιτική Προστασία και τις Ένοπλες Δυνάμεις, στη λειτουργία Υποστηρικτικών Ομάδων Διαχείρισης Δασικών Πυρκαγιών μεγάλης έκτασης, καθώς και στη συνολική ενίσχυση του επιχειρησιακού συντονισμού στο πεδίο.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Επιπλέον, παρουσιάστηκε η πρόοδος των έργων αποκατάστασης μετά τα περιστατικά πυρκαγιών του 2025, υπογραμμίζοντας ότι στο σύνολο των πληγεισών περιοχών έχουν ήδη υλοποιηθεί ή ολοκληρώνονται άμεσα έργα αποκατάστασης, είτε μέσω του θεσμού του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης είτε μέσω πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συνολικά, για την περίοδο 2022–2026, οι δράσεις της Δασικής Υπηρεσίας από οποιαδήποτε πηγή χρηματοδότησης, αντιστοιχούν σε επενδύσεις 864 εκατ. € για δράσεις πρόληψης, 33 εκατ. € σε εκπόνηση μελετών και 374 εκατ. € σε παρεμβάσεις αποκατάστασης, υπογραμμίζοντας ότι η πρόληψη, η ενεργή και επιστημονικά τεκμηριωμένη διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους απέναντι στην κλιματική κρίση, συνιστούν πλέον κεντρική εθνική προτεραιότητα.


Πηγή

Βόλος: Γυναίκα παρασύρθηκε από νταλίκα – Στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση

0

Η γυναίκα φέρει σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής στο Βόλο, στην οδό Αθηνών όπου μία γυναίκα παρασύρθηκε από νταλίκα με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά.

Η γυναίκα, φέρει σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι και μετά το ατύχημα διακομίσθηκε στο Αχιλλοπούλειο νοσοκομείο.

Όπως αναφέρει το taxydromos.gr, το ατύχημα σημειώθηκε στην προσπάθεια της γυναίκας να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα. Η νταλίκα που εισέρχονταν στην οδό Αθηνών από τον κυκλικό κόμβο την παρέσυρε με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό της.

Στο σημείο την ώρα του ατυχήματος υπήρχε έντονη κίνηση, ενώ έξω από το υποκατάστημα τραπέζης που βρίσκεται μπροστά από το σημείο του ατυχήματος υπήρχε ουρά πολιτών που ανέμεναν τη σειρά τους για το ATM. Παράλληλα πέραν την συνεχούς κίνησης των διερχόμενων οχημάτων, στην άκρη του οδοστρώματος υπήρχαν και σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Ο οδηγός της νταλίκας στρίβοντας δεξιά για να μπει στην Αθηνών με κατεύθυνση προς Αλυκές, άγνωστο για ποιόν λόγο δεν πρόλαβε να ανακόψει ταχύτητα έγκαιρα και παρέσυρε τη γυναίκα.

Η γυναίκα έπεσε στο οδόστρωμα δίπλα από το μεγάλο όχημα με τραύμα στο κεφάλι με πολίτες να σπεύσουν να τη βοηθήσουν. Στο σημείο έσπευσε πλήρωμα ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, το οποίο την παρέλαβε και τη διακόμισε στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Το Τμήμα Τροχαίας Βόλου συνεχίζει την προανάκριση για τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος.


Πηγή

Κονγκό: Οργισμένοι διαδηλωτές έκαψαν σκηνές νοσοκομείου με ασθενείς με Έμπολα

0

Ένας υγειονομικός τραυματίστηκε από πέτρες που πετούσαν διαδηλωτές, πριν από την επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων

Ένα εξαγριωμένο πλήθος έβαλε φωτιά σε τμήμα νοσοκομείου στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της επιδημίας του Έμπολα, όταν συγγενείς και οι φίλοι ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος πέθανε από τον ιό, εμποδίστηκαν από το να παραλάβουν τη σορό του για ταφή.

«Άρχισαν να ρίχνουν αντικείμενα στο νοσοκομείο. Έβαλαν ακόμη και φωτιά σε σκηνές που χρησιμοποιούνταν ως θάλαμοι απομόνωσης», δήλωσε ο τοπικός πολιτικός Λουκ Μαλέμπε Μαλέμπε στο BBC, περιγράφοντας όσα εκτυλίχθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Ρουαμπάρα.

Μέσα στο χάος, η αστυνομία πυροβόλησε προειδοποιητικά στον αέρα, για να διαλύσει το πλήθος.

Να σημειωθεί ότι, η σορός ενός θύματος της νόσου του Έμπολα είναι εξαιρετικά μολυσματική και οι αρχές πρέπει να εξασφαλίσουν την ασφαλή ταφή του για να σταματήσουν την εξάπλωση του ιού.

Το ιατρικό προσωπικό του νοσοκομείου Ρουαμπάρα, το οποίο βρίσκεται κοντά στην πόλη Μπούνια στην επαρχία Ιτούρι, όπου έχουν καταγραφεί σχεδόν όλα τα κρούσματα, τέθηκε υπό στρατιωτική προστασία, καθώς η αστυνομία προσπαθούσε να επαναφέρει την τάξη.

Ένας υγειονομικός τραυματίστηκε από πέτρες που πετούσαν διαδηλωτές, πριν από την επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων, όπως δήλωσε εργαζόμενος του νοσοκομείου στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Δεν κατανοούν την πραγματικότητα και την σοβαρότητα της ασθένειας»

Ο νεαρός άνδρας που πέθανε από τον ιό ήταν δημοφιλής στην τοπική κοινότητα και όσοι αναστατώθηκαν από τον θάνατό του «δεν κατανοούν την πραγματικότητα και την σοβαρότητα της ασθένειας», δήλωσε στο Associated Press ο Ζαν Κλοντ Μουκέντι, συντονιστής της αντιμετώπισης της επιδημίας στην επαρχία Ιτούριιοχή.

Μάρτυρες δήλωσαν στο Reuters ότι ο νεαρός ήταν ποδοσφαιριστής που είχε παίξει σε διάφορες τοπικές ομάδες. Η μητέρα του δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων ότι πίστευε ότι ο γιος της πέθανε από τυφοειδή πυρετό και όχι από Έμπολα.

Ο Μαλέμπε υποστήριξε ότι πολλοί πιστεύουν ότι ο ιός, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει σκοτώσει περισσότερους από 130 ανθρώπους στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, δεν είναι πραγματικός.

«Οι άνθρωποι δεν είναι σωστά ενημερωμένοι ή ευαισθητοποιημένοι σχετικά με το τι συμβαίνει. Για ένα συγκεκριμένο τμήμα του πληθυσμού, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές, ο Έμπολα είναι επινόηση ξένων – θεωρούν ότι δεν υπάρχει», δήλωσε ο ίδιος.

«Πιστεύουν ότι οι ΜΚΟ και τα νοσοκομεία δημιουργούν αυτήν την ιστορία για να βγάλουν λεφτά, και αυτό είναι τραγικό», κατέληξε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δύο σκηνές κάηκαν ολοσχερώς, μαζί με μια σορό που επρόκειτο να ταφεί.

Η υπουργός Εξωτερικών της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, Τερέσε Καγικγουάμπα Γουάγκνερ, χαρακτήρισε την κατάσταση «πολύ τρομακτική» για τις κοινότητες.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνιστά «ασφαλείς και αξιοπρεπείς ταφές» για τα θύματα του Έμπολα, με ειδικά εκπαιδευμένες ομάδες που χρησιμοποιούν προστατευτικό εξοπλισμό για τη διαχείριση των σορών.

Την ώρα της επίθεσης, έξι ασθενείς λάμβαναν θεραπεία στις σκηνές που είχαν στηθεί στον προαύλιο χώρο του νοσοκομείου –και σύμφωνα με πληροφορίες- ενδέχεται να διέφυγαν κατά την διάρκεια του πανικού.

Ωστόσο, σύμφωνα με την διεθνή ιατρική φιλανθρωπική οργάνωση Alima, η οποία διαχειριζόταν τις σκηνές, όλοι οι ασθενείς έχουν εντοπιστεί και «αυτή τη στιγμή νοσηλεύονται στο νοσοκομείο».

Να σημειωθεί ότι, δύο κρούσματα του ιού έχουν εντοπιστεί και στη γειτονική χώρα του Κονγκό, την Ουγκάντα.

Οι αρχές της Ουγκάντα έχουν αναστείλει προσωρινά τις πτήσεις, τα δρομολόγια λεωφορείων και όλα τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς που διασχίζουν τα σύνορα, ως αποτέλεσμα της επιδημίας.

Η επιδημία προκλήθηκε από ένα σπάνιο στέλεχος του ιού Έμπολα, γνωστό ως γνωστό ως Μπουντιμπούγκιο. Προς το παρόν, δεν υπάρχει εμβόλιο για αυτό το στέλεχος και ο ΠΟΥ έχει δηλώσει ότι μπορεί να χρειαστούν έως και εννέα μήνες για να είναι έτοιμο ένα εμβόλιο.

Την Πέμπτη, η M23 – μια ομάδα ανταρτών που ελέγχει τμήματα της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό – επιβεβαίωσε την πρώτη περίπτωση Έμπολα στην επαρχία του Νότιου Κίβου, η οποία απέχει εκατοντάδες χιλιόμετρα από το επίκεντρο που βρίσκεται στην Ιτούρι.


Πηγή

Βορίδης σε Σαμαρά: «Αν ήταν όλα αυτά τόσο εύκολα, γιατί δεν τα είχαν κάνει οι προηγούμενοι;»

0

Πώς απάντησε ο Μάκης Βορίδης στη κριτική του Αντώνη Σαμαρά προς τη ΝΔ

Απάντηση στη σκληρή κριτική που άσκησε στην κυβέρνηση ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, έδωσε από το βήμα της Βουλής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Μάκης Βορίδης.

Όπως είπε, «άκουσα για την πολιτική του κατευνασμού από αυτήν την κυβέρνηση. Είναι αυτή η κυβέρνηση που έχει κάνει τα 12 ν.μ. στο Ιόνιο, είναι αυτή που έχει κάνει το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει γνωρίσει η χώρα, Έχει πάρει φρεγάτες, τα Rafale, τα F35. Είναι αυτή η κυβέρνηση που για πρώτη φορά στην μεταπολιτευτική ιστορία έχει στείλει τον ελληνικό στρατό (φρεγάτες) να υπερασπιστεί την Κύπρο. Είναι αυτή η κυβέρνηση που έχει αναπτύξει στρατηγικές συμμαχίες με ξεκάθαρο αμυντικό προσανατολισμό, η συμμαχία με τη Γαλλία. Είναι αυτή κυβέρνηση που έχει κάνει την ΑΟΖ με την Αίγυπτο, είναι αυτή η κυβέρνηση, η οποία σήμερα εχει κάνει συμβάσεις και κάνει εξορύξεις εκεί που υποτίθεται ότι υπάρχει το ψευδομνημόνιο Τουρκίας και Λιβύης. Είναι αυτή η κυβέρνηση που έχει κάνει τα θαλάσσια πάρκα, επεκτείνοντας την επιρροή και την άσκηση κυριαρχίας στο μέγιστο που επιτρέπουν οι διεθνείς συνθήκες. Αυτή η κυβέρνηση τα έχει κάνει όλα αυτά. Κι απλώς, επειδή ακούω μία ανησυχία για τις αντιδράσεις της Τουρκίας. Οι αντιδράσεις της Τουρκίας δεν προέρχονται από τον κατευνασμό, προέρχονται από μία ενεργή εξωτερική πολιτική που πράγματι έχει στριμώξει την Τουρκία. Είναι αντίδραση ακριβώς σε αυτήν την ενεργή εξωτερική πολιτική και όχι το αντίθετο».

Έκλεισε την απάντησή του προς τον πρώην πρωθυπουργό ρωτώντας: «Αν ήταν όλα αυτά τόσο εύκολα, αυτονόητα και απλά και περίπου εκμηδενίζονται, γιατί δεν τα είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις; Κι αν ο Κυρ. Μητσοτάκης έχει πατριωτικά ελλείμματα γιατί έχει πάρει δύο φορές 41%; Γιατί έχει επιβραβευτεί αυτή η πολιτική του; Και γιατί η κυβέρνηση του έχει κάνει κάτι μοναδικό, μετά από 7 χρόνια διακυβερνησης εξακολουθεί να βρίσκεται μπροστά -πάνω από οποιονδήποτε άλλο αντίπαλο- κατά 12 έως 15 μονάδες; Πότε έχει ξαναγίνει αυτό στην ελληνική μεταπολιτευτική ιστορία για να το καταλάβουμε προτού ασκούμε αυτές τις δριμύτατες και απολύτως μηδενιστικές κριτικές».

Στη συνέχεια, απαντώντας στην αντιπολίτευση, ο κ. Βορίδης κατηγόρησε τα κόμματα που αποχώρησαν ότι είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το αποτέλεσμα της συζήτησης και όχι για τη συζήτηση αυτή καθ’ αυτή.

Παράλληλα επέκρινε την αντιπολίτευση ότι κατηγορεί επιλεκτικά τους δικαστές που παράγουν αποφάσεις που δεν είναι αρεστές. «Η Βουλή αποφάσισε ότι η διαδικασία θα γίνει με τήρηση του απορρήτου στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας επειδή έκρινε ότι υπάρχει κάτι που πρέπει να προστατευτεί και δεν πρέπει να γίνει βορά στον δημόσιο διάλογο. Για δείτε τον θεσμικό κ. Ανδρουλάκη που επειδή δεν του άρεσε η απάντηση του κ. Δεμίρη, αποκάλυψε τι του είπε. Έτσι αντιλαμβάνεται το δημοκρατικό του καθήκον ο κ. Ανδρουλάκης που θέλει και να σηκώνει το κόκκινο τηλέφωνο», τόνισε σε μια σκληρή επίθεση στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.

Ο κ. Βορίδης επέμεινε στη στάση της ΝΔ, τονίζοντας ότι ακόμη και ο έλεγχος της υπόθεσης θα αποκάλυπτε στοιχεία που θα έπρεπε να προστατευτούν από τη δημοσιότητα λόγω της ευαισθησίας των πληροφοριών.

«Η ΕΥΠ δίνει μάχη καθημερινά για την υπεράσπιση της πατρίδας», κατέληξε ο κ. Βορίδης.


Πηγή

Ηράκλειο: Θαλάσσια χελώνα εντοπίστηκε να κολυμπά στα νερά του λιμανιού – Δείτε βίντεο

0

Το θαλάσσιο ζώο κινήθηκε για ώρα στην επιφάνεια του νερού

Μία απρόσμενη εικόνα αντίκρισαν πολίτες και τουρίστες στο λιμάνι του Ηρακλείου καθώς μία θαλάσσια χελώνα εντοπίστηκε να κολυμπά στην επιφάνεια της θάλασσας.

Το ζώο κινήθηκε για αρκετή ώρα μέσα στο λιμάνι, με την παρουσία του να τραβά την προσοχή περαστικών και επισκεπτών. Τουρίστες αλλά και κάτοικοι σταμάτησαν στο σημείο για να παρακολουθήσουν το ασυνήθιστο θέαμα, καταγράφοντας μάλιστα τη στιγμή με τα κινητά τους.

Το σκηνικό εξελίχθηκε σε μια μικρή «ατραξιόν» μέσα στο λιμάνι, με πολλούς να σχολιάζουν το σπάνιο θέαμα της θαλάσσιας ζωής τόσο κοντά στο αστικό περιβάλλον.

Δείτε το βίντεο του neakriti.gr:


Πηγή

Αλέξης Τσικόπουλος: «Απορώ πώς δεν τον είδαν τόσους μήνες» – Τι λέει διασώστης στο Newsbomb

0

Ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσικόπουλος δεν είχε εντοπιστεί τόσους μήνες, καθώς η σορός του βρέθηκε εν τέλει σε σημείο που είχε αρκετή κίνηση

Με τον χειρότερο δυνατό τρόπο έπεσε η αυλαία στις αναζητήσεις για τον 33χρονο Αλέξη Τσικόπουλο, ο οποίος εντοπίστηκε νεκρός στα Χανιά, βυθίζοντας στο πένθος την τοπική κοινωνία και τους οικείους του που ήλπιζαν να ήταν καλά κι απλώς να είχε… εξαφανιστεί από προσώπου γης.

Τελικά, ο 33χρονος γιατρός εντοπίστηκε νεκρός, στην ευρύτερη περιοχή όπου διεξάγονταν οι έρευνες και το προηγούμενο διάστημα, αλλά δεν είχαν εντοπιστεί ίχνη του.

Η σορός του άτυχου άνδρα εντοπίστηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην περιοχή του Τζιτζιφέ Αποκορώνου, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου είχε βρεθεί εγκαταλελειμμένο το αυτοκίνητό του.

Μιλώντας στο Newsbomb.gr, ο πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Κυνηγών Ακτής Θερμαϊκού, Χρήστος Ράμμος, περιγράφει τις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες εντοπίστηκε η σορός του 33χρονου, σε ένα σημείο με πυκνή βλάστηση και δύσβατο έδαφος.

Όπως τόνισε «η σορός του Αλέξη βρέθηκε στην περιοχή Τζιτζιφές, γύρω στα 3 με 3,5 χιλιόμετρα απόσταση από εκεί που είχαμε εντοπίσει το αυτοκίνητό του. Κοντά σε αστικό τόπο, δηλαδή κοντά στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, από κάτω ακριβώς, σε μια δύσβατη περιοχή, καλυμμένη με κλαδιά, βάτα και ουσιαστικά με πυκνή βλάστηση».

«Είδε παπούτσια ο βοσκός και κάλεσε την Αστυνομία»

Για το γεγονός ότι παρότι βρισκόταν κοντά σε σημείο που πηγαινοερχόταν κόσμος, ο κ. Ράμμος είπε ότι «είναι λογικό μετά από πέντε μήνες να τον σκεπάσουν τα χόρτα και, απ’ ό,τι μας είπε ο βοσκός (σ.σ.: που τον εντόπισε), είδε τα παπούτσια του στην αρχή και κάλεσε αμέσως την Αστυνομία γιατί φοβήθηκε, κι έτσι έγινε η αναγνώριση.

Ο πρόεδρος του ΟΦΚΑΘ αποκαλύπτει ακόμη ότι αρχικά τον αναγνώρισαν από τα ρούχα που φορούσε ο 33χρονος. «Μιλήσαμε αργά το βράδυ με τον Αστυνομικό Διευθυντή της περιοχής και μας είπε ότι τα ρούχα που φορούσε ήταν τα ίδια με την περιγραφή του όταν εξαφανίστηκε, οπότε κατάλαβε ότι ήταν εκείνος» είπε χαρακτηριστικά.

Η οικογένεια του γιατρού ταξιδεύει στην Κρήτη για να γίνει κι επίσημα η αναγνώριση του 33χρονου και να παραλάβουν τη σορό του για να προχωρήσουν στην ταφή του, όταν ολοκληρωθούν και οι απαραίτητες ιατροδικαστικές και τοξικολογικές εξετάσεις.

«Ήταν δίπλα από ταβέρνα, απορώ πώς δεν τον είδαν τόσους μήνες»

Την ίδια ώρα, ο Χρήστος Ράμμος εκφράζει προβληματισμό για το γεγονός ότι η σορός δεν είχε εντοπιστεί νωρίτερα, παρά το ότι το σημείο βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή. «Εμένα μου κάνει εντύπωση πώς οι κάτοικοι του χωριού εκεί δεν είδαν κάτι τόσο καιρό. Ακριβώς στα 20 μέτρα είναι μια ταβέρνα που γίνεται χαμός. Υπάρχουν σίγουρα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν», επισημαίνει.

Όσον αφορά στα αίτια θανάτου του 33χρονου, ο πρόεδρος του ΟΦΚΑΘ κρατά επιφυλακτική στάση, ξεκαθαρίζοντας πως τις απαντήσεις θα δώσει η ιατροδικαστική εξέταση. «Όσον αφορά στο εάν είναι αυτοκτονία ή κάτι άλλο, θα μας το πει ο ιατροδικαστής. Εάν τελικά έχει στον λαιμό έναν βρόγχο με σκοινί, όπως λένε, αυτό θα το δείξει η εξέταση, αλλά ας περιμένουμε το πόρισμα», κατέληξε.

Το χρονικό της εξαφάνισης

Ο 33χρονος γιατρός, που εργαζόταν στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο, εξαφανίστηκε στις 7 Δεκεμβρίου 2025. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν χαθούν τα ίχνη του είχε επικοινωνήσει με τον πατέρα του, λέγοντάς του πως δεν αισθανόταν καλά και ζητώντας του να ταξιδέψει στην Κρήτη.

Λίγες ώρες αργότερα χάθηκε κάθε επαφή μαζί του, με την οικογένειά του να ενημερώνει άμεσα τις Αρχές. Το αυτοκίνητό του εντοπίστηκε εγκαταλελειμμένο σε περιοχή του Αποκόρωνα, γεγονός που οδήγησε τις έρευνες στο συγκεκριμένο σημείο.

Οι έρευνες και ο εντοπισμός της σορού

Από την πρώτη στιγμή στήθηκε μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό του 33χρονου, με τη συμμετοχή της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, της ΕΜΑΚ, εθελοντών του ΟΦΚΑΘ και κατοίκων της περιοχής. Οι έρευνες επικεντρώθηκαν κυρίως γύρω από το σημείο όπου είχε βρεθεί το όχημά του, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και drones για την κάλυψη δύσβατων περιοχών.

Ωστόσο, η σορός εντοπίστηκε τελικά περίπου 3,5 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο εκείνο, σε περιοχή με πυκνή βλάστηση, κάτω από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στον Τζιτζιφέ.

Πέντε συλλήψεις σε Κιλκίς και Πέλλα για απάτες με τη μέθοδο του λογιστή – Ανάμεσά τους και ανήλικος

0

Και στις δύο περιπτώσεις οι δράστες συνελήφθησαν επ΄ αυτοφώρω από αστυνομικούς

Πέντε άτομα συνελήφθησαν το προηγούμενο 24ωρο σε δύο διαφορετικές υποθέσεις τηλεφωνικών απατών με τη μέθοδο του «λογιστή», σε Κιλκίς και Πέλλα.

Στην πρώτη περίπτωση, άγνωστος επικοινώνησε τηλεφωνικά με ηλικιωμένη στο Κιλκίς, παριστάνοντας τον λογιστή και ζητώντας να καταγραφούν χρήματα και κοσμήματα που διατηρούσε στο σπίτι της. Οι δράστες κατάφεραν να αποσπάσουν 13.530 ευρώ και κοσμήματα αξίας 7.000 ευρώ, τα οποία παρέλαβε ανήλικος συνεργός τους. Λίγο αργότερα, αστυνομικοί εντόπισαν και συνέλαβαν τον ανήλικο και δύο ακόμη συνεργούς του μέσα στο όχημα διαφυγής. Τα κλοπιμαία βρέθηκαν και επιστράφηκαν στην παθούσα, ενώ κατασχέθηκαν επίσης ένα περίστροφο, 28 φυσίγγια και κινητό τηλέφωνο.

Στη δεύτερη υπόθεση, ηλικιωμένος στην Πέλλα δέχθηκε τηλεφώνημα από άγνωστο που προσποιήθηκε τον λογιστή και επιχείρησε να του αποσπάσει 40.000 ευρώ, επικαλούμενος δήθεν λογιστική εκκρεμότητα. Ο άνδρας που πήγε να παραλάβει τα χρήματα συνελήφθη επ’ αυτοφώρω.

Για τις υποθέσεις διενεργήθηκε προανάκριση από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές.


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Εκτροπή νταλίκας στην ΠΑΘΕ – Έπεσε μέσα σε κανάλι, στο νοσοκομείο ο οδηγός

0

To βαρύ όχημα, αφού εξετράπη της πορείας του, βρέθηκε μισοβυθισμένο στο νερό, με τον 60χρονο οδηγό να κατορθώνει να βγει από τη νταλίκα από την πλευρά του συνοδηγού

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε λίγο πριν τις 11:00 το πρωί της Παρασκευής (22/5) λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη με ανατροπή νταλίκας η οποία κατέληξε μέσα σε κανάλι.

Το ατύχημα έγινε στο 9ο χλμ της ΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθηνών με τον οδηγό του φορτηγού να βγαίνει από το όχημά του, που βρέθηκε μισοβυθισμένο στο νερό, από την πλευρά του συνοδηγού.

Όπως ανφέρει το voria.gr, o 60χρονος οδηγός του φορτηγού παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και μεταφέρεται ελαφρά τραυματίας, σύμφωνα με πληροφορίες, στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης.

Στο σημείο υπάρχουν συνεργεία της Τροχαίας που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των οχημάτων από την πορεία της νταλίκας έχουν ξηλωθεί προστατευτικές μπάρες.

Δείτε φωτογραφίες από το σημείο του ατυχήματος:

fortigo1.jpg
fortigo.jpg

Δείτε επίσης το βίντεο

Πυροσβεστικές δυνάμεις απεγκλώβισαν τον οδηγό, ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Παπανικολάου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάσταση της υγείας του δεν εμπνέει ανησυχία.

Το συμβάν καταγράφηκε στο ρεύμα εξόδου και η κυκλοφορία αυτή την ώρα διεξάγεται από δύο λωρίδες.


Πηγή

Οι «Ολυμπιακοί του ντόπινγκ» στο Λας Βέγκας: Είναι «ηλίθιοι» και «κλόουν» ή το πείραμα θα βοηθήσει;

0

Οι «αγώνες», οι οποίοι θα διεξαχθούν στις 24 Μαΐου, έχουν προκαλέσει ήδη τεράστιες αντιδράσεις

Καθώς αθλητές συγκεντρώνονται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Λας Βέγκας για τους πρώτους «Ολυμπιακούς Αγώνες με στεροειδή», στους οποίους όχι απλά επιτρέπεται αλλά ενθαρρύνεται η χρήση φαρμάκων βελτίωσης της απόδοσης, οι φαρμακευτικές εταιρείες σπεύδουν να προωθήσουν μια νέα γενιά «θεραπειών».

Με τη συμμετοχή 42 αθλητών από όλο τον κόσμο που θα διαγωνιστούν στην κολύμβηση, τον στίβο και την άρση βαρών, οι «Ενισχυμένοι Ολυμπιακοί Αγώνες», οι οποίοι θα διεξαχθούν με την υποστήριξη του γιου του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ, διοργανώνονται από την Enhanced Group, μια νεοφυή εταιρεία αθλητικής απόδοσης και ιατρικής καινοτομίας που προωθεί τεχνολογίες βελτίωσης της υγείας, η οποία υποστηρίζεται από μέλη του κινήματος «Make America Great Again» (MAGA).

Paris Olympics Weightlifting

Η Κρισμέρι Σαντάνα Πεγκέρο από τη Δομινικανή Δημοκρατία αγωνίζεται στον αγώνα άρσης βαρών γυναικών άνω των 81 κιλών στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, την Κυριακή 11 Αυγούστου 2024, στο Παρίσι της Γαλλίας.

AP

Ωστόσο, όπως είναι φυσικό οι αθλητικές οργανώσεις αντέδρασαν σκληρά στην είδηση των αγώνων. Ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου, Σεμπάστιαν Κόου, χαρακτήρισε τους «Ενισχυμένους Ολυμπιακούς Αγώνες» ως μια «ανοησία», χαρακτηρίζοντας «ηλίθιους» τους αθλητές που θα συμμετάσχουν. Από την πλευρά του, ο Τράβις Τάιγκαρτ, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αντιντόπινγκ των ΗΠΑ (USADA), χαρακτήρισε τους αγώνες ως μια «επικίνδυνη παράσταση κλόουν», ενώ αρκετοί αθλητές έχουν εκφράσει ηθικές και υγειονομικές ανησυχίες σχετικά με αυτούς.

Οι αγώνες, οι οποίοι θα διεξαχθούν στις 24 Μαΐου, δεν θα θεωρηθούν ίσοι με τους Ολυμπιακούς Αγώνες ούτε σε μέγεθος ούτε σε θέαμα. Να σημειωθεί ότι κανένα πιθανό παγκόσμιο ρεκόρ που θα σημειωθεί εκεί, δεν θα επικυρωθεί από τις αθλητικές ομοσπονδίες.

Paris Olympics Modern Pentathlon

Κολυμβητές διαγωνίζονται στον ημιτελικό των 200 μέτρων ελεύθερο ανδρών στο πλαίσιο του σύγχρονου πεντάθλου στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, την Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024, στη Βερσαλλίες της Γαλλίας.

AP

Οι αγώνες στο Λας Βέγκας θα είναι μια κλινική δοκιμή

Η Enhanced Group προωθείται ως εταιρεία ψυχαγωγίας, όπως η World Wrestling Entertainment (WWE), αλλά δραστηριοποιείται επίσης στον τομέα της διανομής φαρμάκων, ελπίζοντας να ανταγωνιστεί την εταιρεία τηλεϊατρικής Hims.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η Enhanced Group ανταγωνίζεται εκατοντάδες άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις υγείας που προσπαθούν να πουλήσουν πεπτίδια, τα οποία, όμως, δεν υπόκεινται σε ρυθμίσεις και δεν έχουν δοκιμαστεί για τα υποτιθέμενα οφέλη τους.

Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Κρίστιαν Άνγκερμεγιερ, δήλωσε ότι η Enhanced Group θα χρησιμοποιήσει τους αγώνες του Λας Βέγκας για μια κλινική δοκιμή με σκοπό να εξασφαλίσει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για τα πεπτίδια, τα οποία δεν έχουν ακόμη κατοχυρωθεί από μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες.

«Όλοι αγνοούν αυτά τα πεπτίδια», δήλωσε ο Άνγκερμεγιερ στους Financial Times, περιγράφοντας τα πεπτίδια ως μέρος μιας αναπτυσσόμενης «αγοράς ματαιοδοξίας».

Τα πεπτίδια είναι συνηθισμένες αλυσίδες αμινοξέων που έχουν αναμιχθεί — ή συντεθεί — στο εσωτερικό διαφόρων φαρμάκων.

πεπτιδια

Τα πεπτίδια έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή

Χάρη στα social media, τα πεπτίδια έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή. Ο Αμερικανός υπουργός Υγείας Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ έχει προωθήσει πολλές φορές τα πεπτίδια, ενώ τον Απρίλιο ανακοίνωσε ότι η αμερικανική ρυθμιστική αρχή φαρμάκων (FDA) θα αρχίσει να αποκαθιστά την ελεγχόμενη πρόσβαση σε αυτά.

Προς το παρόν, τα πεπτίδια είναι νομικά εγκεκριμένα για συγκεκριμένες θεραπείες και για ερευνητικούς σκοπούς, νομικά κενά που έχουν επιτρέψει να γίνουν ευρέως προσβάσιμα στις ΗΠΑ. Τα περισσότερα συστατικά των πεπτιδίων εισάγονται από την Κίνα, εν μέρει επειδή τα πεπτίδια που υπόκεινται σε περιορισμούς δεν μπορούν να παραχθούν στις ΗΠΑ.

Παρά την προώθηση του Κένεντι, η πώλησή τους στις ΗΠΑ έχει προκαλέσει ανησυχίες. Τον Απρίλιο, συνελήφθη ένας 39χρονος γιατρός στη Γιούτα, ο οποίος φέρεται να πούλησε εσφαλμένα επισημασμένα πεπτίδια από την Κίνα σε περισσότερους από 200 ασθενείς. Η δίκη του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Ιούνιο.

Robert Kennedy Jr.

Ο Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ.

AP/Mark Schiefelbein

Η Enhanced Group, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο νωρίτερα αυτό το μήνα, είδε τις τιμές των μετοχών της να πέφτουν κατά σχεδόν 50%. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία πουλάει πεπτίδια στον ιστότοπό της, αναγνωρίζοντας ότι τα φάρμακα δεν έχουν εγκριθεί από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).

Ο Άνταμ Κόεν, καθηγητής κλινικής φαρμακολογίας στο Πανεπιστήμιο του Λέιντεν, δήλωσε ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα σχετικά με τα φάρμακα που βελτιώνουν την απόδοση, συμπεριλαμβανομένων των πεπτιδίων. «Θα ήταν υπέροχο να γίνει σωστά — να δούμε πόσο ισχυρά είναι τα αποτελέσματα και στη συνέχεια να εξετάσουμε τους συνδυασμούς».


Πηγή

Κωνσταντοπούλου για υποκλοπές: Δεν αποχωρούμε από τη Βουλή για να σταθούμε απέναντι στη ΝΔ

0

Δεν αποχωρεί η Πλεύση Ελευθερίας από τη συνεδρίαση της Βουλής

Με το άρθρο του Συντάγματος που προβλέπει την τήρησή του και την υπεράσπισή του από τους πολίτες, ξεκίνησε την ομιλία της στη Βουλή η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, επισημαίνοντας ότι βία δεν είναι μόνο τα τανκς.

Όπως είπε, η πράξη του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να μην ανασύρει την υπόθεση των υποκλοπών αποτελεί προσπάθεια σφετερισμού της νομιμότητας.

«Απέναντι στη βία έχουμε υποχρέωση να αντισταθούμε και παίρνουμε δύναμη από το φρόνημα, την εσωτερική αντίσταση, την ανυπακοή, εκείνων που αποτέλεσαν εμβλήματα για τους δημοκρατικούς αγώνες. Πριν 62 χρόνια σαν σήμερα έγινε η δολοφονική επίθεση του παρακράτους στον Γρηγόρη Λαμπράκη», τόνισε η κ. Κωνσταντοπούλου μιλώντας για τη θρυλική πορεία ειρήνης που έκανε με το πανό που έγραφε τη λέξη «Ελλάς».

«Όποιος καταλύει τη δημοκρατία προδίδει την πατρίδα. Πατριδοκάπηλοι ήταν οι συνταγματάρχες της Χούντας», τόνισε η κ. Κωνσταντοπούλου υπενθυμίζοντας ότι κατά τη θητεία της ως προέδρου της Βουλής εκκίνησε τη διαδικασία για το άνοιγμα του φακέλου της Κύπρου.

«Όποιος αγαπάει την πατρίδα, αγαπάει την αλήθεια», τόνισε, μπαίνοντας στο θέμα των υποκλοπών. «Η υπόθεση των υποκλοπών πράγματι αφορά την εθνική ασφάλεια και την εξωτερική πολιτική. Γι’ αυτό περιμένω να έρθουν εδώ οι υπ. Εξωτερικών και Άμυνας που ήταν κι αυτοί παρακολουθούμενοι», ανέφερε.

Η κ. Κωνσταντοπούλου επισήμανε ότι η Πλεύση Ελευθερίας δε θα αποχωρήσει από τη διαδικασία ώστε να σταθεί απέναντι στη ΝΔ σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης.

«Όταν έγινε η δολοφονική επίθεση στον Λαμπράκη ο τότε ηγέτης σας αναρωτήθηκε ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο. Δεν γνώριζε ότι κυβερνά το παρακράτος που ο ίδιος είχε εκθρέψει; Εσείς δε γνωρίζετε ότι το παρακράτος που έχετε εκθρέψει έχει πάρει τα ηνία;», ανέφερε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, τονίζοντας ότι οι βουλευτές της ποτέ δεν κατέθεσαν τα όπλα της αντίστασης υπέρ της Δημοκρατίας.

Απευθυνόμενη στους βουλευτές της ΝΔ που όπως είπε έχουν δημοκρατικές ευαισθησίες, είπε ότι καλούνται να προστατέψουν την πατρίδα απέναντι σε πράξεις που συνιστούν προδοσία, «ή θα παραδώσετε την πατρίδα σε ένα κράτος που διαπράττει γενοκτονία;».

Η κ. Κωνσταντοπούλου τόνισε ότι «χθες ορισμένοι βουλευτές της ΝΔ δε δέχτηκαν να στηρίξουν την συγκάλυψη».

Παράλληλα έκανε ξεχωριστή αναφορά στον δικηγόρο Ζαχαρία Κεσσέ που εκπροσωπεί θύματα του Predator, θέλοντας, όπως είπε, να τον τιμήσει για το έργο του.


Πηγή

Ηλεκτρικός: Κλείνουν οι σταθμοί Θησείο και Φάληρο για το επιβατικό κοινό με εντολή ΕΛΑΣ

0

Θα λειτουργούν αποκλειστικά για την μετακίνηση φιλάθλων στον σταθμό «Ειρήνη»

Με εντολή της ΕΛ.ΑΣ. και στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνονται για τη διεξαγωγή του EuroLeague Final Four, σήμερα, Παρασκευή, 22 Μαΐου, ο σταθμός Θησείο από τις 13:00 και ο σταθμός Φάληρο από τις 14:00 θα λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο για τη μετακίνηση φιλάθλων προς τον σταθμό Ειρήνη με ειδικά δρομολόγια συρμών, που δεν θα πραγματοποιούν στάση στους ενδιάμεσους σταθμούς.

Οι υπόλοιποι συρμοί του Ηλεκτρικού θα διέρχονται κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα από τους σταθμούς Θησείο και Φάληρο χωρίς να πραγματοποιούν στάση για το επιβατικό κοινό.

thiseio1.jpg

Οι σταθμοί θα ανοίξουν και πάλι για το επιβατικό κοινό μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς των φιλάθλων.


Πηγή

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Μάστορας

0

Τον θάνατό του ανακοίνωσε η ΕΣΗΕΑ

Στην ηλικία των 62 ετών έφυγε σήμερα από τη ζωή ο δημοσιογράφος Νίκος Μάστορας. Ο δημοσιογράφος κατά την διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας εργάστηκε σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικόυς σταθμούς, σε περιοδικά και εφημερίδες.

Την είδηση του θανάτου του έκανε γνωστή η ΕΣΗΕΑ με ανακοίνωση στην οποία αναφέρει:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, με βαθιά θλίψη, ανακοινώνει τον θάνατο του συναδέλφου Νίκου Μάστορα, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σήμερα, σε ηλικία 62 ετών.

Ο Νίκος Μάστορας γεννήθηκε το 1964 στην Αθήνα. Μετά το πέρας των λυκειακών του σπουδών, ακολούθησε κύκλο σπουδών με αντικείμενο τη δημοσιογραφία και, το 1982, σε νεαρή ακόμη ηλικία, εντάχθηκε στους κόλπους της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ». Εκεί συνέδεσε το όνομά του αρχικά με το δικαστικό και στη συνέχεια με το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ (1997-2017), διαγράφοντας μια μακρά και ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 συνεργάστηκε με τον τηλεοπτικό σταθμό “MEGA CHANNEL”, τον ραδιοφωνικό σταθμό “TOP FM” και τα περιοδικά «Ταχυδρόμος», «Επίκαιρα» και «Τηλέραμα». Την περίοδο 2017-2019 αρθρογράφησε στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», ενώ τα τελευταία χρόνια εργαζόταν ως συντάκτης εκπαιδευτικού ρεπορτάζ στην ιστοσελίδα “alfavita.gr”.

Σεμνός, παραγωγικός και βαθύς γνώστης του αντικειμένου του, ο Νίκος Μάστορας χειρίστηκε τα θέματα που κάλυπτε με ακρίβεια και υπευθυνότητα. Παράλληλα, διακρινόταν πάντοτε για το ήθος και τη συναδελφική του αλληλεγγύη, διατηρώντας ενεργή σχέση με την Ένωσή μας έως το τέλος της ζωής του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο συλλυπείται θερμά την οικογένειά του και τα δύο νεαρά παιδιά του και αποχαιρετά τον εκλεκτό συνάδελφο, που «έφυγε» έχοντας υπηρετήσει το λειτούργημά μας με ήθος και απόλυτη δεοντολογική συνέπεια».

Πιερρακάκης πριν το Eurogroup: Η Ευρώπη να συντονίσει τις πολιτικές της για το στεγαστικό

0

Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε ότι «η ασφάλεια και η σταθερότητα της Κύπρου είναι υπόθεση ολόκληρης της Ευρώπης»

Κύριο θέμα συζήτησης στο σημερινό άτυπο Eurogroup που διεξάγεται στη Λευκωσία θα είναι το στεγαστικό, με τον πρόεδρο του οργάνου και υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, να τονίζει πως πρόκειται για ζήτημα κοινωνικής συνοχής για την Ευρώπη.

Σε δηλώσεις του πριν από τη συνεδρίαση, ο κ. Πιερρακάκης, σημείωσε πως η Ευρωζώνη θα πρέπει να συντονίσει τις πολιτικές της για το στεγαστικό, λέγοντας: «Πρέπει τουλάχιστον να μάθουμε ο ένας από τον άλλο τι λειτούργησε και τι δεν λειτούργησε».

Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε ότι «η ασφάλεια και η σταθερότητα της Κύπρου είναι υπόθεση ολόκληρης της Ευρώπης».

Η δήλωση του υπουργού και οι απαντήσεις σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έχουν ως εξής:

«Να πω ότι είναι ιδιαίτερη χαρά για μένα που βρίσκομαι στην Κύπρο, μία χώρα που αποτελεί σημείο αναφοράς για τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην ανατολική Μεσόγειο, μία χώρα η οποία απέδειξε ότι μπορεί να μετατρέπει τις κρίσεις σε ευκαιρίες και διαρκώς να αναβαθμίζει τον οικονομικό και τον γεωπολιτικό της ρόλο. Η ασφάλεια και η σταθερότητα της Κύπρου είναι υπόθεση ολόκληρης της Ευρώπης».

Σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων που ακολούθησαν, ο υπουργός δήλωσε τα εξής:

«Καταρχάς, επιτρέψτε μου να πω ότι η Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να αντιμετωπίζει την κρίση. Σήμερα, μάλιστα, στη συνεδρίαση του Eurogroup θα συζητήσουμε τις επικαιροποιημένες οικονομικές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν υπάρχουν σημαντικές εκπλήξεις σε αυτές. Οι προβλέψεις ανάπτυξης έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω και οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό προς τα πάνω, αλλά εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε μια περίμετρο θετικής ανάπτυξης. Υπάρχει μια στασιμοπληθωριστική πίεση, αλλά η Ευρώπη είναι ανθεκτική. Και αυτό που έχει ήδη προωθήσει η Επιτροπή είναι η περίμετρος των μέτρων, με βάση την εμπειρία του 2022, τα οποία θα πρέπει να είναι προσωρινά, στοχευμένα και προσαρμοσμένα.

Έχουμε δει τι συμβαίνει στις αγορές ομολόγων και την αστάθεια που υπάρχει, και προσπαθούμε να ισορροπήσουμε το γεγονός ότι αφενός θα πρέπει να στηρίξουμε τους πολίτες μας, τις κοινωνίες μας, τους πιο ευάλωτους, και αφετέρου δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε σε αυτή την ενεργειακή κρίση να μετουσιωθεί σε μια δημοσιονομική κρίση. Πρέπει να είμαστε χειρουργικοί στους χειρισμούς μας. Και έχουμε μια βαθιά κατανόηση ότι, εάν τα Στενά του Ορμούζ, όπως αναφέρατε, δεν ανοίξουν τον Ιούνιο, ο Ιούνιος θα είναι χειρότερος από τον Μάιο και ο Ιούλιος θα είναι χειρότερος από τον Ιούνιο. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο θα συνεχίσουμε να έχουμε αυτές τις συζητήσεις και συνεχίσουμε να συντονιζόμαστε μεταξύ μας ως υπουργοί Οικονομικών. Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση».

«Τα μέτρα εφαρμόζονται ήδη σε εθνικό επίπεδο, δεδομένων των δημοσιονομικών δυνατοτήτων κάθε κράτους- μέλους. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, η δημοσιονομική κατάσταση είναι χειρότερη από ό,τι το 2022, βρισκόμαστε, ας πούμε, σε μια πιο δύσκολη δημοσιονομική εξίσωση από ό,τι παλαιότερα, αλλά έχουμε καλύτερη εμπειρία από το 2022. Αυτό που παρουσίασε πρόσφατα το ΔΝΤ είναι ότι τα μέτρα που εφαρμόσαμε στις ενεργειακές μας πολιτικές από το 2020 μάς επέτρεψαν να έχουμε έναν αντίκτυπο μειωμένο κατά 12%, δεδομένου αυτού που έχει συμβεί συνολικά στη Μέση Ανατολή και στις οικονομίες μας.

Άρα αυτό που πρέπει να κάνουμε, πέρα από το να εφαρμόζουμε μέτρα που προτείνει η Επιτροπή, στην περίμετρο των τριών χαρακτηριστικών- προσωρινά, στοχευμένα και προσαρμοσμένα- είναι και μέτρα που ταιριάζουν με τις μακροπρόθεσμες ενεργειακές μας πολιτικές».

«Επιτρέψτε μου επίσης να προσθέσω ότι σήμερα πρόκειται να συζητήσουμε ακόμη δύο ζητήματα. Το πρώτο είναι η στέγαση. Η στέγαση δεν αποτελεί βασική αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η αρμοδιότητα είναι συνήθως εθνική, περιφερειακή και τοπική. Ωστόσο, αισθάνομαι ότι οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρώπης δεν μπορούν να αποφεύγουν να συζητούν τα ζητήματα που αποτελούν τον πυρήνα του ενδιαφέροντος των Ευρωπαίων πολιτών και η στέγαση είναι ζήτημα κοινωνικής συνοχής. Η στέγαση είναι επίσης ένα οικονομικό ζήτημα, και πρέπει τουλάχιστον να συντονίσουμε τις πολιτικές μας μεταξύ μας. Πρέπει τουλάχιστον να μάθουμε ο ένας από τον άλλο τι λειτούργησε και τι δεν λειτούργησε. Και αυτό σχεδιάζουμε να αρχίσουμε να κάνουμε στη σημερινή μας συνεδρίαση.

Τελικό θέμα που θα συζητήσουμε στη σημερινή αρκετά εντατική συνεδρίαση εδώ στη Λευκωσία είναι το Ψηφιακό Ευρώ. Έχουμε προσκαλέσει την Aurore Lalucq, επικεφαλής της Οικονομικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για να συζητήσουμε το κοινοβουλευτικό χρονοδιάγραμμα για την υιοθέτηση του Ψηφιακού Ευρώ, με βάση τον χρονικό ορίζοντα του 2029 που έχει προτείνει η ΕΚΤ.

Για εμάς, «η ψηφιακή Ευρώπη» είναι ζήτημα χρηματοοικονομικής κυριαρχίας και είναι ένα ζήτημα, θα έλεγα, συνταγματικής σημασίας για την ενίσχυση του διεθνούς ρόλου του ευρώ. Και γι’ αυτό όλα αυτά τα θέματα τίθενται ταυτόχρονα στη σημερινή ατζέντα».

«Θα έλεγα ότι υπάρχει μια στασιμοπληθωριστική τάση, αλλά δεν βρισκόμαστε σε στασιμοπληθωρισμό αυτή τη στιγμή. Όπως επίσης υποδηλώνει η επικαιροποιημένη οικονομική πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιεύθηκε χθες, βρισκόμαστε σε θετική ανάπτυξη. Η λέξη- κλειδί για την Ευρώπη είναι η ανθεκτικότητα. Ας χτίσουμε πάνω σε αυτό. Σας ευχαριστώ πολύ».


Πηγή

Σαμαράς: Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί σε όλα τα διεθνή φόρα, πριν η Τουρκία νομοθετήσει

0

Όσα είπε ο πρώην πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη Βουλή

Σφοδρή και εφ όλης της ύλης επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά την ομιλία του στη Βουλή, στη συνεδρίαση για την πρόταση σύστασης εξεταστικής επιτροπής για τις υποκλοπές.

«Η Ελλάδα να κινηθεί σε όλα τα διεθνή φόρα, πριν η Τουρκία νομοθετήσε»

Στρέφοντας το βλέμμα στα ελληνοτουρκικά, ο κ. Σαμαράς, τόνισε: «Ο οδικός χάρτης της υλοποίησης των Τουρκικών αναθεωρητικών σχεδίων για το Αιγαίο μας, τη Θράκη και την Ανατολική Μεσόγειο δεν είναι κρυφός. Συστηματικά εδώ και μια πενταετία περίπου η “Γαλάζια Πατρίδα” του Ερντογάν όχι μόνο εξαγγέλλεται δημοσίως αλλά και υλοποιείται στην πράξη, με τετελεσμένα. Έχω προειδοποιήσει ότι η πολιτική του κατευνασμού είναι μια φενάκη κι οδηγεί σε αποθράσυνση των γειτόνων. Σε κάθε βήμα δικής μας υποχώρησης προβάλλουν και την επόμενη διεκδίκησή τους. Ήρεμα νερά δεν υπήρξαν ποτέ από την πλευρά τους. Υπήρξαν μόνο επικοινωνιακά, επειδή εμείς δεν αντιδρούσαμε. Κι έτσι, καταφέραμε να τους ξεπλύναμε διεθνώς»

«Η κατάσταση τώρα είναι ακόμα πιο επικίνδυνη. Η εξαγγελία από την Τουρκία για νομοθέτηση μιας εντελώς αυθαίρετης, παράνομης και παράλογης επέκτασής της στο Αιγαίο, δεν είναι αστείο. Ούτε γίνεται για εσωτερική κατανάλωση. Είναι η κρίσιμη στιγμή που περιμένουν. Το turning point στα ελληνοτουρκικά. Εάν αυτό συμβεί, οδηγούμαστε σε εθνική κρίση με μαθηματική ακρίβεια. Επιθυμούν να υπάρξει θερμό επεισόδιο ώστε αυτό να αποτελέσει την αφορμή για διαιτησία», είπε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε:

«Αυτός είναι ο Τουρκικός στόχος. Η κατάργηση των διεθνών Συνθηκών, η συνδιαχείριση δικών μας περιοχών, η επέκτασή της. Λίγο-λίγο. Τα λάθη της κυβέρνησης δικαιώνουν την Τουρκική θρασύτητα. Οι συνθήκες “περί φιλίας”, οι υποκλίσεις, η κουβέντα “ας με πουν και μειοδότη”, το καλώδιο στην Κάσο που το πήρε η θάλασσα, δεν είναι πολιτική. Είναι η επιτομή μιας χώρας σε υποχώρηση».

«Η πρόσφατη δημόσια παραδοχή του κ.Γεραπετρίτη, ότι εάν η Τουρκία υλοποιήσει τις εξαγγελίες της δεν αποκλείεται η κλιμάκωση της έντασης, είναι η παραδοχή ότι αυτή η πολιτική απέτυχε. Προσχώρησε άραγε και ο υπουργός Εξωτερικών σ’ εμάς, που μας λέγατε “επαγγελματίες ανησυχούντες”; Προειδοποιώ και πάλι: η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί σε όλα τα διεθνή Φόρα και με όλες τις δυνατές συμμαχίες της ΠΡΙΝ η Τουρκία νομοθετήσει. Δεν καταλαβαίνετε, επιτέλους, ότι πρέπει να προλάβουμε πριν να είναι αργά;», ανέφερε και συνέχισε:

«Οφείλουμε, λοιπόν, να πάρουμε πρωτοβουλίες, ειδικά στην Ε.Ε. Να εξαντλήσουμε όλο το γεωπολιτικό μας αποτύπωμα. Να καταστεί σαφής η αποφασιστικότητα μας. Να απειλήσουμε ακόμα και με αλλαγή στάσης, σε σειρά ζητημάτων. Και να απαιτήσουμε την προστασία του ευρωπαϊκού χώρου, με όλα τα διπλωματικά μας μέσα. Τώρα, όχι μετά».

Για τις υποκλοπές

Ο κ. Σαμαράς, σχολιάζοντας τη φράση του κ. Μητσοτάκη στο συνέδριο της ΝΔ «Αν χτυπήσει το τριψήφιο τηλέφωνο στο Μαξίμου στις 3 το πρωί, ποιος θα το σηκώσει και τι θα πει;», σημείωσε:

«Ο κ. Μητσοτάκης κατ αρχάς, αντέγραψε μια παλιά διαφήμιση της Κλίντον. Αναρωτιέμαι: Χτύπησε το τηλέφωνο στις 3 τα ξημερώματα του για να του πουν ότι κάποιοι παρακολουθούσαν το μισό υπουργικό συμβούλιο, τους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων, έναν πρώην πρωθυπουργό – εμένα και τί είπε;»

Σε αυτό το πλαίσιο και στρέφοντας το βλέμμα στις υποκλοπές, σημείωσε: «Προσέξτε, το επίσημο αφήγημα της κυβέρνησης έχει ως εξής: τέσσερις ιδιώτες, δύο εκ των οποίων αλλοδαποί, κατάφεραν και ξεγέλασαν όλο το κράτος και για κάποιον απροσδιόριστο λόγο παρακολουθούσαν με το predator συγκεκριμένους στόχους».

Έκανε στη συνέχεια λόγο για «αυτονόητα ερωτήματα που προκύπτουν»:

«Γιατί άραγε αυτοί οι τέσσερις “ιδιώτες” να κάνουν υποκλοπές; Και πως έγινε αυτό; Που ήταν η έδρα τους; Και πώς επελέγησαν οι στόχοι; Υπάρχει περίπτωση το υλικό των υποκλοπών να βρίσκεται ακόμα και σε ξένα χέρια; Υπάρχει κυβέρνηση στον κόσμο που δεν θα κινούσε “γη και ουρανό” να μάθει το τι συνέβη; Πολύ περισσότερο για λόγους εθνικής ασφαλείας! Που δεν θα έβαζε τις κρατικές της υπηρεσίες να τα κάνουν όλα “φύλλο και φτερό”;».

«Κι εάν τα πράγματα έμεναν μέχρι εκεί, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι πρόκειται για μια ακόμα κυβερνητική τραγική αποτυχία του υπέροχου, αποτελεσματικού κι αλάνθαστου πάντα επιτελικού κράτους», συνέχισε ο κ. Σαμαράς και πρόσθεσε:

«Προσέξτε, δεν μιλάμε για τις νόμιμες παρακολουθήσεις της ΕΥΠ, οι οποίες επίσης δημιουργούν κάποια εύλογα ερωτήματα ως προς κάποια πρόσωπα. Όμως, εδώ μιλάμε για το παράνομο λογισμικό predator! Οι υποψίες -μετά και από την απόφαση του Δικαστηρίου σε πρώτο βαθμό- για τυχόν εμπλοκή κρατικών υπηρεσιών ή μέρος αυτών με τους τέσσερις “ιδιώτες” , δεν θα πρέπει να ερευνηθούν από το ίδιο το κράτος; Έχει κάποια βάση ο ισχυρισμός ενός κατηγορούμενου ότι η εταιρεία του, η οποία διαθέτει το predator, συναλλάσσεται μόνο με κρατικούς φορείς και κυβερνήσεις;»

Στη συνέχεια, ο πρώην πρωθυπουργός τόνισε: «Η κυβέρνηση που λέει πως η υπόθεση αφορά σε 4 ιδιώτες μόνο, τώρα επικαλείται την εθνική ασφάλεια. Το 2022 δεν υπήρχε θέμα εθνικής ασφάλειας. Τι άλλαξε; Και εάν ισχύει το επιχείρημα της εθνικής ασφάλειας, γιατί δεν έγινε κρατική έρευνα;»

Και στη συνέχεια, κλιμακώνοντας τα πυρά του, σημείωσε: «Εκτός κύριοι της κυβέρνησης εάν ψεύδεστε. Εάν η αλήθεια είναι άλλη. Εάν η υπόθεση είναι πιο σκοτεινή. Και κάτι συγκαλύπτετε. Αλλά εδώ μιλάμε για τη Δημοκρατία και την ποιότητά της. Και δεν μπορείτε κ.Μητσοτάκη να επικαλείστε την αναβάθμιση της ποιότητας της Δημοκρατίας, της ισονομίας και των δήθεν συνταγματικών δικαιωμάτων στον γάμο των ομόφυλων και στους ΛΟΑΤΚΙ, αλλά να αδιαφορείτε για τις παράνομες παρακολουθήσεις και υποκλοπές του πολιτικού, στρατιωτικού, θεσμικού και οικονομικού συστήματος της χώρας! Για όνομα του Θεού! Πόσο πια θα εξευτελίσετε τους θεσμούς αλλά ακόμα και αυτήν την έρημη Νέα Δημοκρατία; Τι φοβάστε κ.Μητσοτάκη;»

Και συνέχισε ο κ. Σαμαράς: «Πόσο πια θα εξευτελιστούν οι θεσμοί από την έρημη τη Νέα Δημοκρατία; Τι φοβάται ο κ. Μητσοτάκης; Είμαι στη Βουλή από το 1977, έχω την τιμή να είμαι ο πρώτος πρωθυπουργός τρικομματικής κυβέρνησης στην πτωχευμένη Ελλάδα. Έχω την τιμή να είμαι ο πρώτος εκλεγμένος πρόεδρος της ΝΔ από τη λαϊκή βάση του κόμματος. Έχω την τιμή να είμαι ο πρώτος διαγραμμένος πρωθυπουργός της ΝΔ».

«Η ιστορία της ΝΔ από την ίδρυσή της, είναι διαδρομή δημοκρατική και φωτεινή. Ο Καραμανλής εγκαθίδρυσε τη δημοκρατία στην Ελλάδα αλλά και στο κόμμα. (…) Καμία σχέση με το σημερινό μεταλλαγμένο κόμμα του κ. Μητσοτάκη, με μια ιδεολογία ποταμίσια του ότι ναναι. Η σημερινή ημέρα θα καταγραφεί ως ακόμη ένας κρίκος αδιαφάνειας στους πολλούς που έχει στη συλλογή του οκ. Μητσοτάκης», είπε επίσης ο πρώην πρωθυπουργός.

«Τρεις το πρωί χτυπάει το τηλέφωνο για τη Γαλάζια Πατρίδα του Ερντογάν, την Αλβανία του Ράμα. Η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε απέραντο φρενοκομείο και εσείς έχετε την ευθύνη κ. Μητσοτάκη», επεσήμανε.


Πηγή

Βουλή: Αποχώρησε και το ΚΚΕ από τη συνεδρίαση για τις υποκλοπές

0

Νωρίτερα είχαν ανακοινώσει την αποχώρησή τους το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ

«Η ΚΟ του ΚΚΕ δε θα νομιμοποιήσει την απαράδεκτη και παράνομη διαδικασία που εγκαινιάσατε. αποχωρούμε και από τη συνέχεια της συζήτησης και από την ψηφοφορία», ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Νωρίτερα είχαν ανακοινώσει την αποχώρησή τους το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ομιλία του ο Δημήτρης Κουτσούμπας κάλεσε τον πρωθυπουργό να απαντήσει «πώς δικαιολογούνται 10.000 άρσεις απορρήτου κάθε χρόνο. Πώς στοιχειοθετούνται τέτοιες πράξεις που δε γράφουν κουβέντα που να εξηγούν τη συνδρομή λόγων εθνικής ασφάλειας».

«Πείτε μας, η ΕΥΠ και η ΕΛΑΣ δε συνεργάζονται με ιδιώτες για να προμηθεύονται συστήματα παρακολούθησης; Ποιες είναι οι εταιρείες και οι ιδιώτες; Τι συστήματα έχει σήμερα η ΕΥΠ, η ΕΛΑΣ, το κράτος. Πώς δίνονται εγκρίσεις για τέτοια συστήματα; Η αλήθεια που κρύβετε είναι ότι αυτό που ονομάζετε κράτος δικαίου είναι το κράτος της ασυδοσίας. Είναι το κράτος που νομιμοποιεί την περιστολή δικαιωμάτων», τόνισε μεταξύ άλλων ο ΓΓ του ΚΚΕ.

«Αν κάποιος διαβάσει πίσω από τους υψηλούς τόνους, θα δει ότι αγωνία όλων σας είναι να μην υπονομευτεί κι άλλο η εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς αυτού του κράτους που παρακολουθεί τους πάντες, αλλά που δεν μπορεί να δώσει μια απάντηση για την οσμή που αναστάτωσε όλο το λεκανοπέδιο», είπε και συνέχισε:

«Κάθε μέρα βγαίνει και μια απόδειξη για τον πραγματικό αντιλαϊκό ρόλο των λεγόμενων θεσμών. Από τη μια διορισμός της ηγεσίας από την εκάστοτε κυβέρνηση, και από την άλλη ένα μόνιμο πρόσχημα για να μη φαίνεται ότι σε αυτό το κράτος όλες οι αρχές παίζουν ρόλο στη διαιώνηση των εγκλημάτων κατά του λαού. Αυτό το προπέτασμα χρησιμοποίησε και ο Εισαγγελέας του ΑΠ για να μην εμφανιστεί καν στη Βουλή κρίνοντας εκ των προτέρων ότι οι ερωτήσεις των βουλευτών είναι απαράδεκτες».


Πηγή

Νέες ταυτότητες: Μπλόκο λόγω ελλιπών στοιχείων –Τι πρέπει να κάνετε

0

Τι πρότεινε ο Συνήγορος του Πολίτη

Μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση κλήθηκε να επιλύσει ο Συνήγορος του Πολίτη για Έλληνα πολίτη ο οποίος ήθελε να προβεί στην έκδοση νέας ταυτότητας.

Η περίπτωση

  • Επρόκειτο για Έλληνα πολίτη, γεννηθείς πριν από 75 χρόνια σε χώρα του εξωτερικού
  • Κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών διαπιστώθηκε ότι τα δηματολογικά του αρχεία εμφανίζουν μόνο τη χώρα γέννησης και όχι την πόλη.
  • Κάπως έτσι δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης της νέας ταυτότητας.

Πως προσπάθησαν να λύσουν το πρόβλημα

Ο πολίτης παραπέμφθηκε στον Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου ήταν εγγεγραμμένος, και στο Ειδικό Ληξιαρχείο, ως αρμόδιο για τη σύνταξη ληξιαρχικών πράξεων γεννήσεως των Ελλήνων που είχαν γεννηθεί στο εξωτερικό.

Ωστόσο δεν ανευρέθηκε ληξιαρχική πράξη γέννησης και η σύνταξη πρωτογενούς ληξιαρχικής πράξης, μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και χωρίς την ύπαρξη σχετικών εγγράφων από τις αρχές της χώρας γέννησης, προοιωνιζόταν εξαιρετικά δυσχερής.

Τι πρότεινε ο Συνήγορος του Πολίτη

Ο Συνήγορος πρότεινε τη συμπλήρωση της πόλης γέννησης στα δημοτολογικά αρχεία του πολίτη, με υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης από τον ίδιο, βάσει των όσων προβλέπονται σε σχετική Υπουργική Απόφαση. Με τη συνεργασία του αρμόδιου Δήμου, το πρόβλημα τελικά ξεπεράστηκε.

Το εν λόγω παράδειγμα διαμεσολάβησης δείχνει πως μπορούν να επιλυθούν παρόμοια προβλήματα πολιτών που αντιμετωπίζουν τέτοια κολλήματα.


Πηγή

Στην Αθήνα η πριγκίπισσα Άννα – Δείτε φωτογραφίες από την συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Τασούλα

0

Η πριγκίπισσα έφτασε στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το απόγευμα της Πέμπτης, όπου την υποδέχθηκαν η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης και ο Βρετανός πρέσβης Μάθιου Λοτζ

Στην Αθήνα βρίσκεται η πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου, συνοδευόμενη από το σύζυγό της, αντιναύαρχο Σερ Τιμ Λώρενς, με αφορμή τις εκδηλώσεις για την 85η επέτειο από τη Μάχη της Κρήτης.

Η πριγκίπισσα έφτασε στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το απόγευμα της Πέμπτης, όπου την υποδέχθηκαν η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης και ο Βρετανός πρέσβης Μάθιου Λοτζ.

Το πρωί της Παρασκευής, 22 Μαΐου, η πριγκίπισσα Άννα συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα, στο Προεδρικό Μέγαρο.

Η παρουσία της πριγκίπισσας Άννας στις εκδηλώσεις για την επέτειο της Μάχης της Κρήτης έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Η βρετανική βασιλική οικογένεια διατηρεί παραδοσιακά ισχυρούς δεσμούς με την Ελλάδα, ενώ η ίδια η πριγκίπισσα έχει συμμετάσχει στο παρελθόν σε εκδηλώσεις που τιμούν τη μνήμη και τους αγώνες της χώρας σε ιστορικό και στρατιωτικό επίπεδο.

Δείτε φωτογραφίες από την συνάντησή τους:

Πριγκίπισσα Άννα - Κωνσταντίνος Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Πριγκίπισσα Άννα - Κωνσταντίνος Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα, με την Πριγκίπισσα Άννα στο Προεδρικό Μέγαρο, Αθήνα, στις 22 Μαΐου 2026.

SOOC

Πριγκίπισσα Άννα - Κωνσταντίνος Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα, με την Πριγκίπισσα Άννα στο Προεδρικό Μέγαρο, Αθήνα, στις 22 Μαΐου 2026.

SOOC

Πριγκίπισσα Άννα - Κωνσταντίνος Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα, με την Πριγκίπισσα Άννα στο Προεδρικό Μέγαρο, Αθήνα, στις 22 Μαΐου 2026.

SOOC

Πριγκίπισσα Άννα - Κωνσταντίνος Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi


Πηγή

Κρήτη: Μάχη για τη ζωή του δίνει στη ΜΕΘ το 3χρονο κοριτσάκι – Συνελήφθη η μητέρα του

0

Το παιδάκι φέρεται να κατέρρευσε ενώ πήγαινε σε παιδική χαρά – Φέρει μώλωπες, εκχυμώσεις και υποσκληρίδιο αιμάτωμα στον εγκέφαλο

Σοβαρό περιστατικό με θύμα ένα κοριτσάκι μόλις τριών ετών ερευνούν οι αρχές στην Κρήτη, μετά τη νοσηλεία του παιδιού με βαριά τραύματα.

Όπως αναφέρει το cretalive.gr, το παιδάκι φέρεται να κατέρρευσε ενώ πήγαινε σε παιδική χαρά. Αρχικά μεταφέρθηκε από τη μητέρα του στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων. Οι γιατροί του νοσοκομείου που εξέτασαν το κοριτσάκι διαπίστωσαν ότι έφερε εκτεταμένες κακώσεις, γεγονός που προκάλεσε συναγερμό στο ιατρικό προσωπικό.

Όπως διαπιστώθηκε από την αξονική τομογραφία που υπεβλήθη το 3χρονο κοριτσάκι έφερε υποσκληρίδιο αιμάτωμα στον εγκέφαλο. Σύμφωνα με τον διοικητή του ΠΑΓΝΗ, Γιώργο Χαλκιαδάκη, το παιδί φέρει επίσης παλαιό κάταγμα, καθώς και μώλωπες και εκχυμώσεις σε διάφορα σημεία του σώματός του. «Η κατάσταση του παιδιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί, ωστόσο εξακολουθεί να είναι κρίσιμη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χαλκιαδάκης.

Όπως δήλωσε και ο διοικητής του Νοσοκομείου Χανίων, Γιώργος Μπέας, οι γιατροί έκριναν απαραίτητη τη διασωλήνωση του παιδιού και τη μεταφορά του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του ΠΑΓΝΗ, όπου και νοσηλεύεται.

Για την υπόθεση έχει ενημερωθεί η Αστυνομία και ο αρμόδιος εισαγγελέας, ενώ οι αρχές διερευνούν τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκαν τα τραύματα του παιδιού.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Αστυνομία προσχώρησε στη σύλληψη της μητέρας του 3χρονου κοριτσιού, η οποία ειναι Ρομά, για το αδίκημα της έκθεσης σε κίνδυνο και πλέον διερευνούν πως προκλήθηκαν οι κακώσεις στο κορμάκι του μικρού παιδιού.


Πηγή

ΑΑΔΕ: Εξαρθρώθηκε κύκλωμα λαθρεμπορίου – Κατασχέθηκαν 15 βυτιοφόρα με 293.000 λίτρα υγραέριο

0

Η δράση ήταν απόλυτα συντονισμένη, μέσω της Κεντρικής Αίθουσας Επιχειρήσεων του ΔΕΟΣ, και πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε 14 πόλεις

Ένα εκτεταμένο και πλήρως οργανωμένο κύκλωμα λαθρεμπορίου υγραερίου εξάρθρωσαν οι ελεγκτές του ΔΕΟΣ της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Η δράση ήταν απόλυτα συντονισμένη, μέσω της Κεντρικής Αίθουσας Επιχειρήσεων του ΔΕΟΣ, και πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε 14 πόλεις και συγκεκριμένα σε Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ρόδο, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καστοριά, Αθήνα, Κατερίνη, Ναύπλιο, Ασπρόπυργο, Σαντορίνη, Αγρίνιο, Ρέθυμνο και Καλαμάτα.

photo.jpg

Δύο συλλήψεις – Δεσμεύτηκαν 15 βυτιοφόρα

Είκοσι οκτώ κλιμάκια με περισσότερους από 100 ελεγκτές, επικουρούμενα από τέσσερις υπεύθυνους χειριστές θαλάμου και τέσσερις (4) επιχειρησιακούς αναλυτές, εισήλθαν ταυτόχρονα στις εγκαταστάσεις των στοχευμένων επιχειρήσεων και διενήργησαν τελωνειακό και φορολογικό έλεγχο, ενώ παράλληλα διερευνήθηκε τυχόν τέλεση οικονομικών εγκλημάτων.

photo-1.jpg

Ως αποτέλεσμα των προαναφερομένων ελέγχων, προσήχθησαν στον Εισαγγελέα δύο φυσικά πρόσωπα, κατασχέθηκαν και δεσμεύτηκαν δεκαπέντε (15) βυτιοφόρα και διακόσιες ενενήντα τρεις χιλιάδες (293.000) λίτρα υγραερίου.

photo-8.jpg

Τέλος, εντοπίστηκε υπαίθριος χώρος παράνομης αποθήκευσης υγραερίου και άλλος ένας χώρος, όπου διαπιστώθηκε η κρυφή αποθήκευση καυσίμου. Στους εμπλεκόμενους θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Ο έλεγχος επεκτείνεται στους πελάτες αυτών των επιχειρήσεων για τη διαπίστωση της νόμιμης χρήσης του υγραερίου.

photo-7.jpg
photo-5.jpg

Ηράκλειο: 24χρονος απειλούσε την πρώην σύντροφό του – Συνελήφθη με 2 μαχαίρια στην κατοχή του

0

Η νεαρή γυναίκα έντρομη ζήτησε τη συνδρομή της αστυνομίας

Την πρώην σύντροφό του απείλησε διά τηλεφώνου ένας 24χρονος στο Ηράκλειο το βράδυ της Πέμπτης (21/5). Η 22χρονη κοπέλα έντρομη, μετά τις απειλές που δέχθηκε, κάλεσε την ΕΛΑΣ ζητώντας βοήθεια, καθώς ο πρώην σύντροφός της ήταν εκτός εαυτού στις τηλεφωνικές συνομιλίες.

Όπως αναφέρει το cretalive.gr, η επέμβαση των αστυνομικών ήταν άμεση καθώς λίγα λεπτά μετά το τηλεφώνημα στην ΕΛΑΣ έσπευσε στο σημείο που βρισκόταν η 22χρονη περιπολικό για να τη συνοδεύσει στο Αστυνομικό Τμήμα για την προστασία της, ενώ ταυτόχρονα άρχισαν να αναζητούν τον 24χρονο.

Οι αστυνομικοί κατάφεραν να εντοπίσουν τον νεαρό στις 4 τα ξημερώματα έξω από το σπίτι της πρώην συντρόφου του. Οι αστυνομικοί κατά τον έλεγχο που πραγματοποίησαν εντόπισαν στην κατοχή του 24χρονου δύο κρυμμένα μαχαίρια, ένα στο αυτοκίνητο και ένα στα άρβυλα που φορούσε και τον συνέλαβαν.


Πηγή

Θρίλερ σε παραλία: Εντοπίστηκαν νεκρές τρείς αδελφές – Άγνωστη η αιτία θανάτου τους

0

Σε συνέντευξή τους στους Times, συγγενείς δήλωσαν ότι ακόμη προσπαθούν να καταλάβουν γιατί οι αδελφές ταξίδεψαν εκείνο το πρωινό στο Μπράιτον

Η οικογένεια των τριών αδελφών που βρέθηκαν νεκρές ανοιχτά της παραλίας του Μπράιτον δήλωσε ότι ήταν ήσυχες γυναίκες που δεν έπιναν και δεν πήγαιναν σε κλαμπ.

Συγγενείς της Τζέιν Αντετόρο, 36 ετών, της Κριστίνα Γουόλτερς, 32, και της Ρεμπέκα Γουόλτερς, 31, ανέφεραν ότι οι τρεις γυναίκες ήταν αχώριστες, αφού ταυτοποιήθηκαν επίσημα νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.

Η υπόθεση προκάλεσε κύμα θεωριών συνωμοσίας, καθώς η οικογένεια χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει μία κοινή εικόνα των αδελφών από παλιές φωτογραφίες, επειδή δεν υπήρχε πρόσφατη φωτογραφία και των τριών μαζί.

Σε συνέντευξή τους στους Times, συγγενείς δήλωσαν ότι ακόμη προσπαθούν να καταλάβουν γιατί οι αδελφές ταξίδεψαν εκείνο το πρωινό στο Μπράιτον. «Πρέπει να μιλήσουμε για να ξεκαθαρίσουμε όλη αυτή την κατάσταση», είπε η θεία τους, Ατζίκι Αντετόρο. «Αυτά τα κορίτσια δεν έπιναν αλκοόλ ούτε κάπνιζαν. Δεν πήγαιναν ποτέ σε κλαμπ. Δεν είχαν καν social media. Ήταν ολόκληρος ο κόσμος του πατέρα τους».

«Δεν κάνουμε εικασίες, αλλά τα κορίτσια ήταν απόλυτα ευτυχισμένα τις εβδομάδες και τους μήνες πριν συμβεί αυτό και ήταν κάτι εντελώς απροσδόκητο», πρόσθεσε.

Όπως είπε, οι γυναίκες ήταν «οι πιο δεμένες αδελφές και καλύτερες φίλες που έκαναν τα πάντα μαζί». «Ήταν χαρούμενα κορίτσια. Είχαν φύγει από το σπίτι του πατέρα τους πριν από δύο χρόνια, αλλά αντάλλασσαν μηνύματα τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα».

Οι τρεις αδελφές βρέθηκαν νεκρές ανοιχτά της παραλίας Μπλακ Ροκ, κοντά στη μαρίνα του Μπράιτον, την περασμένη Τετάρτη. Η αστυνομία εντόπισε το διαμέρισμά τους στο Άξμπριτζ μέσω ενός μπρελόκ που βρέθηκε πάνω τους.

Η αστυνομία του Σάσεξ ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν εμπλοκή τρίτου προσώπου ή εγκληματική ενέργεια.

Η θεία τους είπε ότι η οικογένεια έχει αναστατωθεί από τις εικασίες μετά τη δημοσίευση της εικόνας που δημιουργήθηκε με AI. «Απλώς θέλαμε η τεχνητή νοημοσύνη να ενώσει τις φωτογραφίες και να δείχνει όμορφες και οι τρεις μαζί», είπε. «Το πιο ανησυχητικό για εμάς είναι οι θεωρίες συνωμοσίας. Έχουμε ακούσει ανθρώπους να λένε ότι ήταν ρατσιστική επίθεση, δολοφονία ή ότι διασκέδαζαν σε κλαμπ. Όλα αυτά είναι λάθος».

Η Τζέιν Αντετόρο εργαζόταν ως λογίστρια και οι συγγενείς της την περιέγραψαν ως «εξαιρετικά ευφυή» και «πιο σοβαρή, επειδή είχε αναλάβει τον ρόλο της μητέρας για τις άλλες δύο αδελφές».

Η Κριστίνα Γουόλτερς είχε αποφοιτήσει πρόσφατα από το Πανεπιστήμιο Brunel και, σύμφωνα με συγγενείς, είχε προσπαθήσει πολύ να ξεπεράσει το τραύμα από την απώλεια της μητέρας της. Η Ρεμπέκα Γουόλτερς θυμούνται πως ήταν «το μωρό της οικογένειας, πολύ σκανταλιάρα» και «η ζωηρή της παρέας που έκανε πάντα αστεία».

Η έρευνα για το πώς οι τρεις αδελφές βρέθηκαν στη θάλασσα συνεχίζεται.


Πηγή

Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία Τσιάρας – Μηταράκης: «Έχουμε εμπιστοσύνη στους θεσμούς»

0

Η ασυλία αμφοτέρων ήρθη τον περασμένο μήνα, κάτι που είχαν ζητήσει από το σώμα της Βουλής και οι ίδιοι

Στο γραφείο της ευρωπαϊκής εισαγγελίας στην Ευελπίδων βρέθηκαν το πρωί της Παρασκευής ο Κώστας Τσιάρας κι ο Νότης Μηταράκης, για να δώσουν εξηγήσεις σχετικά με την εμπλοκή των ονομάτων τους στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Η ασυλία αμφοτέρων ήρθη τον περασμένο μήνα, κάτι που είχαν ζητήσει από το σώμα της Βουλής και οι ίδιοι, και σήμερα Παρασκευή (22/5) παρουσιάστηκαν στην Ευελπίδων.

Ο Κώστας Τσιάρας δήλωσε: «Προσέρχομαι αυτοπροσώπως γιατί πιστεύω ότι μέσα από το υπόμνημά μου θα αποδειχθούν όλα τα στοιχεία για την αθωότητα μου και ότι δεν υπήρχε καμία ζημιά για το ελληνικό δημόσιο. Το έχω ξαναπεί έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη».

Από την πλευρά του ο Νότης Μηταράκης δήλωσε: Προσέρχομαι χωρίς να ζητήσω προθεσμία. Έχω κινηθεί στο πλαίσιο του νόμου. Επιθυμώ την άμεση διαλεύκανση της υπόθεσης. Δεν έχω υποπέσει σε καμία παράνομη ενέργεια. Έχω κινηθεί στο πλαίσιο του συντάγματος και του νόμου. Έχω εμπιστοσύνη στους θεσμούς και στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία».

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προσωρινή διακοπή λειτουργίας έως τις 19 Ιουνίου

0

Ο λόγος της διακοπής λειτουργίας είναι να ολοκληρωθούν με ασφάλεια οι δοκιμές των συστημάτων στο υπό επέκταση τμήμα του έργου προς την Καλαμαριά

Προσωρινά εκτός λειτουργίας θα μείνει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Παρασκευή 29 Μαΐου έως και τις 19 Ιουνίου 2026.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, ο λόγος είναι η διασφάλιση της ασφαλούς ολοκλήρωσης των δοκιμών και των ελέγχων των συστημάτων και της κυκλοφορίας των συρμών, στο υπό επέκταση τμήμα του έργου προς την Καλαμαριά.

Σε αυτό το πλαίσιο, προστίθενται νέα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων του επιβατικού κοινού.

Τι αλλάζει στις μετακινήσεις στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου και των αρμόδιων φορέων για το συγκοινωνιακό έργο (Ελληνικό Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, THEMA), με κύριο θέμα την ολοκλήρωση των δοκιμών συρμών και συστημάτων για την ασφαλή ενσωμάτωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, ορίστηκαν μέτρα τροποποίησης των δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Συνεπώς, κατά το διάστημα που το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι εκτός εμπορικής λειτουργίας, ο ΟΑΣΘ θα εφαρμόσει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για την κάλυψη των αυξημένων μεταφορικών αναγκών της πόλης, με βάση το μοντέλο που εφαρμόστηκε κατά την προηγούμενη προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό.

Συγκεκριμένα, επανέρχεται η ειδική λεωφορειακή γραμμή Μ1, η οποία θα λειτουργεί με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές κατά μήκος της βασικής ζώνης εξυπηρέτησης του Μετρό.

Η γραμμή Μ1:

  • Διαδρομή: Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (κίνηση στον νοητό άξονα του Μετρό. Αντί της οδού Δελφών, θα διέρχεται από τον άξονα Κωνσταντίνου Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου).
  • Συχνότητα και στόλος: Θα εξυπηρετείται από 16 αρθρωτά λεωφορεία, με μέση συχνότητα διέλευσης τα 7 λεπτά.
  • Ωράριο: Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 5:00 τα ξημερώματα έως τις 12:00 τα μεσάνυχτα, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Οι στάσεις της γραμμής Μ1 κατά τη μετάβαση θα είναι: 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, Παπάφειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλατεία Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Κατά την επιστροφή, η γραμμή θα πραγματοποιεί τις παρακάτω στάσεις: Ζωγράφου, Πλατεία Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Παπάφη (νέα προσωρινή στάση), Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη και 25ης Μαρτίου.

Παράλληλα, θα ενισχυθούν με πρόσθετα δρομολόγια οι λεωφορειακές γραμμές:

3: ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

31: Βούλγαρη – ΚΤΕΛ

39: Κηφισιά – Δικαστήρια

Για την υλοποίηση του σχεδίου, ο ΟΑΣΘ, με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, προχωρά σε αναστολή των αδειών οδηγών και των απαραίτητων σταθμαρχών για όλο το χρονικό διάστημα που το Μετρό θα παραμείνει εκτός λειτουργίας.


Πηγή

Κερατέα: Συνελήφθη 20χρονος με 2 καραμπίνες και φυσίγγια

0

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα

Από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ., συνελήφθη μεσημβρινές ώρες της 20-5-2026 στην περιοχή της Κερατέας, 20χρονος ημεδαπός σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία από το Αστυνομικό Τμήμα Κερατέας, για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο διερεύνησης πληροφοριών αναφορικά με οικία στην περιοχή της Κερατέας, όπου αποκρύπτονται παράνομα όπλα, έλαβε χώρα έρευνα, στο πλαίσιο της οποίας βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 2 καραμπίνες
  • 21 φυσίγγια και
  • αεροβόλο πιστόλι.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα.


Πηγή

Στρατηγική συνεργασία ΕΑΒ – Embraer: Στόχος η τεχνική υποστήριξη του C-390 Millennium στην Ελλάδα

0

Με κοινή ανακοίνωσή τους, οι εταιρείες τονίζουν ότι στόχος του μνημονίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής συνεργασίας τους στους τομείς της αεροδιαστημικής και της άμυνας

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν η Embraer και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) θέτοντας τις βάσεις για μελλοντική στρατηγική συνεργασία και ανάπτυξη δυνατοτήτων υποστήριξης του στρατιωτικού αεροσκάφους μεταφοράς νέας γενιάς C-390 Millennium στην Ελλάδα.

Με κοινή ανακοίνωσή τους, οι εταιρείες τονίζουν ότι στόχος του μνημονίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής συνεργασίας τους στους τομείς της αεροδιαστημικής και της άμυνας.

Το μνημόνιο υπεγράφη από τον Fabio Caparica, Vice President of Contracts της Embraer Defense & Security και τον Αλέξανδρο Διακόπουλο, εκτελεστικό πρόεδρο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Κεντρική στόχευση του μνημονίου είναι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία να διαθέτει την επιχειρησιακή αυτονομία και αυτάρκεια που απαιτείται για τη διαχείριση και υποστήριξη του μελλοντικού στόλου C-390, ενισχύοντας παράλληλα τις δυνατότητες της εγχώριας βιομηχανίας.

«Η υπογραφή του μνημονίου με την Embraer είναι για εμάς κάτι περισσότερο από μία επιχειρηματική συμφωνία. Αντικατοπτρίζει την πεποίθησή μας ότι η ΕΑΒ μπορεί και πρέπει να αποτελεί φυσική επιλογή για εταιρείες αεροναυπηγικής διεθνούς εμβέλειας που αναζητούν αξιόπιστο συνεργάτη στην Ευρώπη. Η ανάπτυξη ικανοτήτων συντήρησης και υποστήριξης του C-390 στην Ελλάδα δεν εξυπηρετεί μόνο τις επιχειρησιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά διαμορφώνει παράλληλα μία βιομηχανική υποδομή με διαρκή και μακροπρόθεσμη αξία για τη χώρα. Είναι ακριβώς αυτός ο συνδυασμός επιχειρησιακής αυτονομίας και βιομηχανικής ανάπτυξης που καθορίζει τη στρατηγική κατεύθυνση της ΕΑΒ», δήλωσε ο κ. Διακόπουλος.

«Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι μία εταιρεία την οποία γνωρίζουμε καλά και με την οποία συνεργαζόμαστε εδώ και αρκετές δεκαετίες. Στη διάρκεια αυτής της πορείας έχουμε εκτιμήσει την τεχνογνωσία των ανθρώπων της και την ποιότητα του έργου που παραδίδουν. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, η ΕΑΒ αναδεικνύεται φυσικά ως ο ιδανικός εταίρος μας στην Ελλάδα», ανέφερε, από την πλευρά του, ο κ. Caparica.

embraer-and-haiimage.jpg

Στην ίδια κατεύθυνση, ο Douglas Lobo, VicePresident Customer Support & Aftermarket Sales, Embraer Services & Support υπογράμμισε: «Αυτή η στρατηγική συμφωνία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία ανοίγει τον δρόμο για μελλοντικές συζητήσεις σχετικά με την ενίσχυση της εγχώριας τεχνογνωσίας στον τομέα της συντήρησης, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη διευρυμένων δυνατοτήτων MRO και μεγαλύτερης αυτονομίας για την Πολεμική Αεροπορία. Δεσμευόμαστε να ενδυναμώσουμε αυτήν τη συνεργασία, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας στις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια τεχνογνωσία και αυτονομία υποστήριξης και να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για μία μακροπρόθεσμη και βιώσιμη συνεργασία. Αυτή η συμφωνία θα επιτρέψει, επίσης, στην Embraer να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα και να ενισχύσει τη μακρόχρονη σχέση της με τη χώρα».

Το μνημόνιο συνεργασίας, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, εντάσσεται στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Embraer για περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά, στηρίζοντας την ανάπτυξη της εταιρείας και συμβάλλοντας στην πρόοδο του αεροδιαστημικού και αμυντικού τομέα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το C-390 Millennium

Το C-390 Millennium αποτελεί τη νέα γενιά στρατιωτικών αεροσκαφών μεταφοράς, με πολλαπλές επιχειρησιακές δυνατότητες και εγγενή διαλειτουργικότητα. Επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα ευελιξίας, αξιοπιστίας και επιχειρησιακής αποδοτικότητας, επιβεβαιώνοντας σταθερά τις προηγμένες δυνατότητές του στις στρατιωτικές αερομεταφορές, σύμφωνα με την ανακοίνωση.


Πηγή