Στίβεν Κολμπέρ: Το «αντίο» του Αμερικανού μεγάλου κωμικού στην τηλεόραση με πολύ χιούμορ και ταλέντο

0

Ένας από τους μεγαλύτερους κωμικούς των ΗΠΑ αποχαιρέτησε χθες την τηλεόραση με ένα μοναδικό και συγκινητικό τρόπο και πολλά υπονοούμενα ότι θα επιστρέψει

Τα φώτα στο Θέατρο Εντ Σάλιβαν όπου γυρίζονταν εδώ και δεκαετίες οι βραδινές κωμικές εκπομπές του CBS, δηλαδή πρώτα εκείνη του Ντέιβιντ Λέτερμαν και τώρα του Στίβεν Κολμπέρ έσβησαν χθες οριστικά. Το άστρο του Στίβεν Κολμπέρ, όμως, έλαμψε τόσο δυνατά που πρέπει να θεωρείται βέβαιη η επιστροφή του στην κωμωδία μετά από μία μικρή ανάπαυλα.

Το κανάλι έχει δηλώσει ότι για οικονομικούς λόγους δεν θα έχει πλέον στο πρόγραμμα του κωμική εκπομπή έπειτα από 33 ολόκληρα χρόνια. Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ δεν έκρυψε την ικανοποίηση του για το «κόψιμο» του Κολμπέρ. Ο ίδιος ο κωμικός επίσης δεν έκρυψε ότι η διακοπή της εκπομπής του είχε πολιτικά κίνητρα. Η θυγατρική εταιρεία του CBS χρειαζόταν την έγκριση των αμερικανικών αρχών για τη συμφωνία συγχώνευσης Skydance και Paramount.

Από πέρσι όταν ανακοινώθηκε ότι δεν ανανεωθεί το συμβόλαιο του ο Στίβεν Κολμπέρ έδειξε την ενόχληση, τον θυμό και τη στεναχώρια του. Φάνηκε σοκαρισμένος με την απόφαση που είναι πρωτοφανής για τα αμερικανικά δεδομένα. Στο πλευρό του είχε καλούς φίλους και εξίσου σημαντικούς κωμικούς των ΗΠΑ, τον Τζον Στιούαρτ, τον Τζίμι Φάλον, τον Τζίμι Κίμελ, τον Σεθ Μάγιερς, τον Τζον Όλιβερ.

Στην πορεία οι κωμικοί μονόλογοι του στην έναρξη της εκπομπής βρήκαν και πάλι τον ρυθμό τους. Αστειευόταν, καυτηρίαζε και σατίριζε όλες τις πολιτικές εξελίξεις, την αμερικανική κυβέρνηση, τον πρόεδρο Τραμπ ακόμη και το ίδιο το κόψιμο της εκπομπής του. Κανείς δεν γλίτωσε από τον Κολμπέρ και τους εξαιρετικά λαμπρούς συγγραφείς της ομάδας του οι οποίοι γράφουν τους μονολόγους και τα σκετς.

Προς το τέλος των εκπομπών έγινε αντιληπτό ότι ο Κομπέρ έβλεπε αυτές τις τελευταίες εμφανίσεις ως μία γιορτή, έναν γλυκόπικρο αποχαιρετισμό στην τηλεόραση με πολύ χιούμορ και πολύ συγκίνηση. Κυριολεκτικά όλοι οι γνωστοί Αμερικανοί κωμικοί βρέθηκαν πλάι του για τις τελευταίες εκπομπές. Ο Τζίμι Φάλον, ο Τζίμι Κίμελ, ο Σεθ Μάγιερς και ο Τζον Όλιβερ η λεγόμενη ομάδα «Strike Force 5» βρέθηκαν ταυτόχρονα στον καναπέ του για συνέντευξη και πολλά πολλά αστεία. Μάλιστα οι δύο πρώτοι ακύρωσαν την προβολή των εκπομπών τους την τελευταία εβδομάδα του Κολμπέρ για να στραφούν τα φώτα της δημοσιότητας αποκλειστικά σε εκείνον.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα αμερικανικά μίντια παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον την τελευταία εβδομάδα των εκπομπών του Κολμπέρ και φυσικά ο ίδιος τρόλαρε όλη αυτή τη κουβέντα. Για μέρες γίνονταν πολλές συζητήσεις για το ποιους θα επιλέξει στην τελευταία εκπομπή του ή πώς θα διαλέξει να πει «αντίο». Στον τελευταίο κωμικό μονόλογό του είναι χαρακτηριστικός ο τίτλος που επέλεξε η ομάδα του «δεν υπάρχει τίποτα το ιδιαίτερο με τον τελευταίο μονόλογο του Στίβεν Κολμπέρ».

Ο Στίβεν Κολμπέρ έκανε κανονικά τον μονόλογό του με μερικές διακοπές από τους φίλους του και κωμικούς Πολ Ράντ και Τιμ Μέντοους οι οποίοι προσπαθούσαν να τον πείσουν να είναι εκείνοι οι τελευταίοι καλεσμένοι στην εκπομπή του.

Το δώρο της πολυθρόνας «συνταξιοδότησης»

Τώρα το βασικό ερώτημα όλων είναι όχι αν αλλά το πότε θα επιστρέψει στην κωμωδία ο Στίβεν Κολμπέρ. Ο καλός φίλος του Τζον Στιούαρτ, από την εκπομπή του οποίου ξεκίνησε την καριέρα του στις κωμικές εκπομπές, είχε ένα συμβολικό δώρο για την «συνταξιοδότηση» του Κολμπέρ με ξεκάθαρο υπονοούμενο. Του έφερε στο πλατό δύο αναπαυτικές πολυθρόνες αλλά εξήγησε ότι είναι δύσκολο κανείς να βρει την ενέργεια να σηκωθεί από αυτές.

Μετά του έδειξε ένα κουμπί που μπορούσε να κάνει την πολυθρόνα να σηκώσει τον Κολμπέρ σχεδόν όρθιο και ταυτόχρονα ο Στιούαρτ φώναξε την τραγουδίστρια Άντρα Ντέι να τραγουδήσει το «Rise Up». Με απλά λόγια αυτό που είπε ο Στιούαρτ στον Κομπέρ ήταν: ξεκουράσου το κέρδισες και όταν θα επιστρέψεις θα ανατείλεις σαν άστρο.

Το «αντίο» με υπονοούμενα για επιστροφή

Ο ίδιος ο Κολμπέρ στην τελευταία εκπομπή του έκανε διάφορες συμβολικές κινήσεις που δείχνουν ότι θα επιστρέψει. Στο τέλος αρνήθηκε να κατεβάσει τον διακόπτη για να κλείσουν τα φώτα στο Θέατρο Εντ Σάλιβαν αλλά ζήτησε από τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ να το κάνει.

Μάλιστα ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ μαζί με τους Έλβις Κοστέλο, Τζον Μπατίς, Λούις Κάτο και Στίβεν Κολμπέρ τραγούδησαν το «Hello, Goodbye» των Beatles. Κάποιοι από τους στίχους λένε: Εσύ λες ‘αντίο’ και εγώ λέω γειά, γεια , γεια. Δεν ξέρω γιατί λες αντίο.

Στο τελευταίο χιουμοριστικό σκετς μία «μαύρη τρύπα» είναι έτοιμη να «καταπιεί» την εκπομπή του Κολμπέρ και όλοι αναρωτιούνται αν θα καταφέρει να καταστρέψει όλα τις βραδινές κωμικές εκπομπές. Οι διάλογοι του Κολμπέρ με τους τον Τζον Στιούαρτ, τον Τζίμι Φάλον, τον Τζίμι Κίμελ, τον Σεθ Μάγιερς, τον Τζον Όλιβερ είναι απλά απολαυστικοί.


Πηγή

Αμερικανικό F-16 κατέρριψε UFO; Τι συνέβη τον Φεβρουάριο του 2023 πάνω από τη λίμνη Χιούρον

0

Το βίντεο φαίνεται να δείχνει το μη αναγνωρισμένο εναέριο φαινόμενο – ή UAP – να μεγαλώνει στο πεδίο όρασης ενός F-16C, και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα να καταστρέφεται

Κατέρριψε η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ UFO;…

Τουλάχιστον έτσι ερμηνεύουν οι ειδικοί αυτό το συγκλονιστικό νέο βίντεο που δημοσίευσε σήμερα το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας.

Σύμφωνα με το ΤΜΖ, με βάση τον τίτλο και την περιγραφή του βίντεο, φαίνεται ότι το περιστατικό αυτό συνέβη τον Φεβρουάριο του 2023 πάνω από τη λίμνη Χιούρον.

εικόνα ufo

Το βίντεο φαίνεται να δείχνει το μη αναγνωρισμένο εναέριο φαινόμενο – ή UAP – να μεγαλώνει στο πεδίο όρασης ενός F-16C, και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα να καταστρέφεται.

Σύμφωνα με το Γραφείο Επίλυσης Ανωμαλιών Όλων των Τομέων (AARO), αυτό το βίντεο του Πενταγώνου «προέρχεται πιθανώς από έναν αισθητήρα υπέρυθρων που βρίσκεται σε μια στρατιωτική πλατφόρμα των ΗΠΑ».

Αυτό αποτελεί μέρος μιας νέας δέσμης αρχείων UFO που δημοσιεύθηκαν σήμερα από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, μια δημοσίευση που περιλαμβάνει επίσης μια σειρά εγγράφων, φωτογραφιών και άλλων βίντεο με υποτιθέμενη δραστηριότητα UFO.

εικονα ufo

Τώρα, το Πεντάγωνο τονίζει ότι η περιγραφή του βίντεο είναι μόνο για «ενημερωτικούς σκοπούς», σημειώνοντας: «Οι αναγνώστες δεν πρέπει να ερμηνεύουν κανένα μέρος αυτής της περιγραφής ως ανακλαστική αναλυτική κρίση, ερευνητικό συμπέρασμα ή πραγματική διαπίστωση σχετικά με την εγκυρότητα, τη φύση ή τη σημασία του περιγραφόμενου γεγονότος».
Τα 222 αρχεία που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή ανήκουν στη δεύτερη παρτίδα εγγράφων που δημοσιοποιήθηκαν στον ιστότοπο του Υπουργείου Άμυνας – εβδομάδες αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος Τραμπ διέταξε τη δημοσιοποίηση κυβερνητικών εκθέσεων σχετικά με τα ανεπιθύμητα ιπτάμενα αντικείμενα.

Ένα από τα αρχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα περιέχει 116 σελίδες τεκμηρίωσης που σχετίζονται με μια σειρά φερόμενων θεάσεων και ερευνών σε μια άκρως απόρρητη εγκατάσταση στη Σάντια του Νέου Μεξικού, μεταξύ 1948 και 1950.

«Αυτό το αρχείο περιέχει 209 θεάσεις «πράσινων σφαιρών», «δίσκων» και «πυρκαγιών» που αναφέρθηκαν κοντά στη στρατιωτική βάση», σημείωσε το Υπουργείο Άμυνας.


Πηγή

«Δεν παίζει! Έχουμε τυπώσει και μπλουζάκια»: Συνεργάτιδα Τσίπρα έριξε «άκυρο» στο όνομα «Ορίζοντες»

0

Σίγουρα το υπό ίδρυση κόμμα του Αλέξη Τσίπρα δεν θα λέγεται «ορίζοντες»

Με ένα χιουμοριστικό βίντεο ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στο νέο όνομα του υπό ίδρυση κόμματός του, το οποίο φαίνεται ότι σίγουρα δεν θα είναι «ορίζοντες».

Στην αρχή του βίντεο εμφανίζεται μία κοπέλα που προτείνει στον πρώην πρωθυπουργό να πει το κόμμα του «ορίζοντες. «Το ορίζοντες θα μ’ άρεσε», λέει.

«Τέλειο, πάμε με αυτό», λέει τότε στην συνεργάτιδά του ο Αλέξης Τσίπρας.
«Πρόεδρε έχουμε ήδη κλειδώσει το όνομα», του απαντά εκείνη. «Ε ας ξεκλειδώσει», σχολιάζει ο πρώην πρωθυπουργός.

«Δεν παίζει. Site, banner, βίντεο είναι όλα έτοιμα. Έχουμε τυπώσει και μπλουζάκια», επιμένει η συνεργάτιδά του.

«Πωω αυτά συμβαίνουν όταν έχεις γρήγορη ομάδα. Τι να κάνουμε; Ας πάμε με αυτό που είχαμε κλειδώσει», σχολιάζει με χιούμορ ο Αλέξης Τσίπρας.


Πηγή

Κρήτη: Σε αυτοκτονία καταλήγουν τα ευρήματα για τον 33χρονο γιατρό – Χρησιμοποίησε καλώδιο ως θηλιά

0

H σορός του βρέθηκε αποστεωμένη μετά από περίπου έξι μήνες στην περιοχή Τζιτζιφέ στα Χανιά, κοντά στο αυτοκίνητό του

Με ένα λεπτό καλώδιο φέρεται να αυτοκτόνησε ο Αλέξης Τσικόπουλος, ο 33χρονος γιατρός στην Κρήτη που αγνοοείτο από τις αρχές Δεκεμβρίου, η σορός του οποίου εντοπίστηκε χθες στην περιοχή του Τζιτζιφέ στα Χανιά.

Όπως αναφέρει το patris.gr, πληροφορίες θέλουν τον 33χρονο να έδεσε το καλώδιο στον λαιμό του, εξ ου και τα περί «βρόγχου» στη σχετική αναφορά ως αιτία θανάτου, μετά τη νεκροψία-νεκροτομή που διενήργησε ο ιατροδικαστής Κρήτης, Γιώργος Μυλωνάκης.

Υπενθυμίζεται ότι ο 33χρονος βρέθηκε νεκρός χθες κοντά σε εκκλησάκι, ανάμεσα από τα χωριά Φρες και Τζιτζιφές στον Αποκόρωνα.

Αν και από την πρώτη στιγμή τονίστηκε ότι, μετά από τουλάχιστον έξι μήνες, η σορός ήταν αποστεωμένη, υπήρξαν κάποια στοιχεία που οδηγούσαν στον 33χρονο και πάρθηκαν ως δείγμα DNA. Δίπλα του δε, βρέθηκαν και τα κλειδιά του αυτοκινήτου του, που είχε βρεθεί λίγο πιο μακριά, κοντά στο χωριό Φρε.

Για το γεγονός ότι οι εθελοντικές διασωστικές ομάδες ή οι άνδρες της ΕΜΑΚ δεν μπόρεσαν να τον εντοπίσουν, παρά το ότι ήταν κοντά στο δρόμο, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι η βλάστηση ήταν τόσο πυκνή γύρω που με δυσκολία εντοπίστηκε ακόμη και χθες, παρά τις οδηγίες του κτηνοτρόφου που τον βρήκε.

Αυτό προφανώς απαντά και στο ότι δεν κατέστη εφικτό να βρεθεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα, παρά το ότι κοντά υπάρχουν σπίτια και μία επιχείρηση εστίασης, ενώ και το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου λειτουργήθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Σημειώνεται ότι η ταυτοποίηση της σορού του που εντοπίστηκε από περαστικό βοσκό σε σημείο πολύ κοντά εκεί που είχε εγκαταλειφθεί το αυτοκίνητό του έγινε επί τόπου και η περίπτωση εγκληματικής ενέργειας αποκλείστηκε αμέσως από τον Αστυνομικό Διευθυντή Χανίων Κανέλλο Νικολάου.

Σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή η μορφολογία του εδάφους και η πυκνή βλάστηση ήταν αυτά που δυσχέραιναν σημαντικά τον εντοπισμό.

Το χρονικό

Όλα ξεκίνησαν το βράδυ της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2025, όταν ο Αλέξης Τσικόπουλος, ειδικευόμενος στο Βενιζέλειο νοσοκομείο Ηρακλείου, έφυγε από το σπίτι του με το αυτοκίνητό του για μία σύντομη βόλτα. Δεν επέστρεψε ποτέ, προκαλώντας ανησυχία σε συγγενείς και συναδέλφους, ενώ το κινητό του παρέμενε κλειστό.

Το αυτοκίνητο του νεαρού βρέθηκε ακινητοποιημένο λόγω βλάβης κοντά στον Φρε, γεγονός που οδήγησε τις Αρχές να επικεντρώσουν τις αναζητήσεις στα γύρω χωριά, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να κινήθηκε πεζός αναζητώντας βοήθεια.

Η δήλωση εξαφάνισης έγινε από τον πατέρα του, ενώ ενεργοποιήθηκε και το Silver Alert, καθώς δεν υπήρχε καμία ένδειξη επικοινωνίας ή εντοπισμού του. Παρά την τεράστια κινητοποίηση για τον εντοπισμό του, δεν βρέθηκε στοιχείο που να οδηγεί στον εντοπισμό του.


Πηγή

Κοινωνικός Τουρισμός 2026: Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες – 300.000 τα vouchers

0

Οι δικαιούχοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 6 διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα που επιλέγουν από το «Μητρώο Παρόχων» της ΔΥΠΑ

Αναρτήθηκαν σήμερα οι οριστικοί πίνακες δικαιούχων, ωφελουμένων και αποκλειομένων του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2026-2027 της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), στον ιστότοπό της www.dypa.gov.gr.

Το πρόγραμμα που αφορά σε 300.000 επιταγές (vouchers), με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει στις 23 Μαΐου 2026 και θα έχει διάρκεια 13 μηνών, με ημερομηνία λήξης την 22 Ιουνίου 2027.

Οι δικαιούχοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως 6 διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα που επιλέγουν από το «Μητρώο Παρόχων» της ΔΥΠΑ, κατόπιν συνεννόησης με τον πάροχο, με μικρή ιδιωτική συμμετοχή.

Ειδικά σε Λέρο, Μυτιλήνη, Χίο, Κω, Σάμο και Ρόδο μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν (μηδενική ιδιωτική συμμετοχή), ενώ στους δήμους της Βόρειας Εύβοιας και του Έβρου, καθώς και στη Θεσσαλία (πλην Σποράδων), μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.

Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η ιδιωτική συμμετοχή ανέρχεται σε 25%, ενώ για ΑμεΑ τα εισιτήρια είναι δωρεάν.

Οι τιμές επιδότησης προσαυξάνονται κατά 20% για τον μήνα αιχμής Αύγουστο και για τις περιόδους των Χριστουγέννων (από 15 Δεκεμβρίου 2026 έως 14 Ιανουαρίου 2027) και του Πάσχα (από 23 Απριλίου 2027 έως 9 Μαΐου 2027). Η αυξημένη επιδότηση ισχύει για όλο τον χρόνο για τα καταλύματα της Βόρειας Εύβοιας, του Έβρου και της Θεσσαλίας (εκτός των Σποράδων).

Για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις, οι δικαιούχοι-ωφελούμενοι εκτυπώνουν την επιταγή από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (e-services) της ΔΥΠΑ και προσέρχονται σε ταξιδιωτικά γραφεία, πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων ή εκδοτήρια ηλεκτρονικών εισιτηρίων των παρόχων. Εκεί επιδεικνύουν την εκτυπωμένη επιταγή και ζητούν την έκδοση Εισιτηρίου Κοινωνικού Τουρισμού της κατηγορίας στην οποία εντάσσονται. Επισημαίνεται ότι για καμία κατηγορία δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών, εξαιρουμένης της κατηγορίας πολυτέκνων.

Υπενθυμίζεται ότι οι δικαιούχοι του περσινού προγράμματος, που δεν έχουν ενεργοποιήσει ακόμη τις επιταγές τους, μπορούν να κάνουν διακοπές έως τις 30 Ιουνίου 2026.


Πηγή

Χανταϊός: Νέο επιβεβαιωμένο κρούσμα – Μέλος του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου

0

Ο αριθμός των κρουσμάτων του ιού Hantavirus που συνδέονται με κρουαζιερόπλοιο αυξήθηκε σε 12, μετά τη διαπίστωση θετικού αποτελέσματος σε μέλος του πληρώματος

Ένα μέλος του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου MV Hondius, που αποβιβάστηκε στην Τενερίφη της Ισπανίας και επαναπατρίστηκε στην Ολλανδία, επιβεβαιώθηκε ως νέο κρούσμα του χανταϊού, ανακοίνωσε σήμερα ο γενικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεγέσους.

«Η Ολλανδία επιβεβαίωσε σήμερα ένα νέο κρούσμα σε ένα μέλος του πληρώματος που αποβιβάστηκε στην Τενερίφη, επαναπατρίστηκε στην Ολλανδία και έκτοτε βρίσκεται σε καραντίνα», δήλωσε ο Γκεμπρεγέσους.

Υπάρχουν πλέον συνολικά 12 ύποπτα και επιβεβαιωμένα κρούσματα, συμπεριλαμβανομένων τριών θανάτων.

Ο επικεφαλής του ΠΟΥ προέτρεψε τις χώρες να συνεχίσουν να παρακολουθούν τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου, μετά τον εντοπισμό αυτού του νέου κρούσματος. «Συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τις πληγείσες χώρες να παρακολουθούν όλους τους επιβάτες και να κινούνται προσεκτικά για το υπόλοιπο της περιόδου καραντίνας».

Με πληρφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

Ο Καλλιάνος ζητά να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά το σύνολο του νοσηλευτικού προσωπικού του ΕΣΥ

0

Ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα του νοσηλευτικού προσωπικού δημοσιών νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας Ε.Σ.Υ., ζητά ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Καλλιάνος. 

Με κοινοβουευτική ερώτηση στους υπουργούς Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, και Οικονομίας, ο βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Καλλιάνος θέτει το ζήτημα της ένταξης του συνόλου του νοσηλευτικού προσωπικού του ΕΣΥ στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

«Προτίθεται να προβούν σε σχετική νομοθετική ρύθμιση ώστε άμεσα να ενταχθεί
στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα το σύνολο του νοσηλευτικού προσωπικού
Ε.Σ.Υ.;» ρωτά συγκεκριμένα τους τρεις υπουργούς.

Στην ερώτηση ο κ. Καλλιάνος αναδεικνύει την προσφορά του προσωπικού καθημερινά στα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας.

«Το σύνολο της κοινωνίας παρακολουθεί με αγωνία, αλλά και θαυμασμό για την προσήλωση όλου του προσωπικού στο καθήκον, τη μάχη που καθημερινά δίνεται στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας της χώρας μας αυτές τις ώρες, καθώς και στις διακομιδές ασθενών. Την ώρα που υποδεικνύεται από τους ειδικούς σε καθένα και καθεμιά από εμάς να αντιμετωπίζουμε με προσοχή τις αναγκαίες συναλλαγές μας λαμβάνοντας ατομικά προστατευτικά μέτρα, στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας δίνεται μια μεγάλη και καθοριστική μάχη, στην οποία μεγάλη συμβολή έχει το νοσηλευτικό
προσωπικό. Με ελλείψεις, αλλά και με άμεσο κίνδυνο για τη ζωή τους, στέκονται
αγόγγυστα εκεί, κρατώντας όρθια τα νοσηλευτικά ιδρύματα και διασφαλίζοντας
ότι η κοινωνία θα αντέξει» σημειώνεται στην ερώτηση.

Πέρα από τα δίκαια συγχαρητήρια για την προσφορά του νοσηλευτικού
προσωπικού, ο βουλευτής της ΝΔ τονίζει πως η πολιτεία έμπρακτα οφείλει να αναδείξει, να μελετήσει και να επιλύσει τα σοβαρά εργασιακά ζητήματα που ταλαιπωρούν το νοσηλευτικό προσωπικό με άμεσο πρώτο και επιβεβλημένο βήμα την ένταξη του συνόλου του νοσηλευτικού προσωπικού στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.


Πηγή

Χρηματιστήριο: Σε αναδική τροχιά – Οι μετοχές με τη μεγαλύτερη άνοδο

0

Άνοδος 0,25%, στα 274,6 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Με μικρή άνοδο έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στην τελευταία συνεδρίαση της εβδομάδος, με την αγορά να κινείται σε ανοδική τροχιά για τρίτη συνεχή συνεδρίαση. Ανοδικά κινούνται τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια και οι δείκτες της Wall Street, εν μέσω υποχώρησης των αποδόσεων των ομολόγων, καθώς υπάρχουν κάποιες ενδείξεις προόδου στις ειρηνευτικές συνομιλίες ΗΠΑ-Ιράν.

O Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 2.271,72 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 0,25%. Ενδοσυνεδριακά κατέγραψε υψηλότερη τιμή στις 2.283,20 μονάδες (+0,76%) και κατώτερη τιμή στις 2.259,53 μονάδες (-0,29%).

Σε εβδομαδιαία βάση, ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης κατέγραψε άνοδο 1,11%, από τις αρχές Μαΐου ενισχύεται κατά 3,79%, ενώ από τις αρχές του έτους σημειώνει κέρδη σε ποσοστό 7,12%.

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 274,6 εκατ. ευρώ, ενώ διακινήθηκαν 40.942.715 μετοχές.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης σημείωσε μικρή άνοδο σε ποσοστό 0,13%, ενώ ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης ενισχύθηκε σε ποσοστό 2,34%.

Από τις μετοχές της υψηλής κεφαλαιοποίησης, τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές της Aegean Airlines (+3,00%), της Metlen (+2,37%), της Elvalhalcor (+1,96%) και της Aktor (+1,56%).

Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι μετοχές της ΔΕΗ (-3,56%), των ΕΛΠΕ (-3,17%), της Allwyn (-2,26%) και της Motor Oil (-1,93%).

Τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών παρουσίασαν η Eurobank και η Bally’s Intralot διακινώντας 7.626.792 και 7.038.587 μετοχές, αντιστοίχως.

Τη μεγαλύτερη αξία συναλλαγών σημείωσαν η ΔΕΗ με 65,43 εκατ. ευρώ και η Πειραιώς με 33,06 εκατ. ευρώ.

Ανοδικά κινήθηκαν 72 μετοχές, 38 πτωτικά και 15 παρέμειναν σταθερές.

Τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι μετοχές: Τρία Άλφα(κ) (+16,95%) και ΑΔΜΗΕ (+7,53%).

Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι μετοχές: Προοδευτική (-9,24%) και Ξυλεμπορία(π) (-4,98%).

Οι μετοχές του δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης έκλεισαν ως εξής:

AKTOR: 10,4000 +1,56%

ALLWYN: 11,9000 -2,26%

ΚΥΠΡΟΥ: 9,5200 +1,17%

METLEN: 38,8600 +2,37%

OPTIMA: 10,1400-0,38%

ΤΙΤΑΝ: 47,2200 +0,47%

ALPHA BANK: 3,5410 +0,31%

AEGEAN AIRLINES: 11,6600 +3,00%

VIOHALCO: 19,2000 +0,95%

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 40,6000 +1,30%

ΔΑΑ: 10,1500 +1,50%

ΔΕΗ: 20,6000 -3,56%

COCA COLA HBC: 49,7500 +0,51%

ΕΛΠΕ: 9,7800 -3,17%

ELVALHALCOR: 4,9500 +1,96%

ΕΘΝΙΚΗ: 14,1550 +0,96%

ΕΥΔΑΠ: 10,3000 +0,19%

EUROBANK: 3,6980 -0,70%

LAMDA DEVELOPMENT: 6,0800 +1,50%

MOTOR OIL: 34,6200 -1,93%

JUMBO: 22,0600 -0,45%

ΟΛΠ: 37,6000 +1,08%

ΟΤΕ: 18,7000 αμετάβλητη

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: 8,5080 +0,21%

ΣΑΡΑΝΤΗΣ: 14,7000 -0,68%

Πηγή: ΑΠΕ


Χαλκιδική: Νεκρός 45χρονος μετά από παράσυρση στη Νέα Φώκαια

0

Ένας 45χρονος άνδρας σκοτώθηκε σε παράσυρση από όχημα στη Νέα Φώκαια Χαλκιδικής το απόγευμα της Παρασκευής

Τραγικό τροχαίο σημειώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στη Χαλκιδική, με έναν 45χρονο άνδρα να χάνει τη ζωή του έπειτα από παράσυρση στη Νέα Φώκαια.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το thesspost, το δυστύχημα καταγράφηκε λίγο μετά τις 16:00 στον κεντρικό δρόμο της περιοχής, όταν διερχόμενο όχημα παρέσυρε τον πεζό κάτω από συνθήκες που διερευνώνται.

Στο σημείο έφτασαν άμεσα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και αστυνομικές δυνάμεις, ενώ ο οδηγός του οχήματος φέρεται να βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, όπως ανέφεραν διασώστες που βρέθηκαν στο σημείο.

Η σορός του 45χρονου μεταφέρεται στο τοπικό Κέντρο Υγείας, ενώ ο οδηγός αναμένεται να διακομιστεί προληπτικά σε νοσοκομείο.


Πηγή

Ρούμπιο στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ : «Ο Τραμπ απογοητεύτηκε από τους συμμάχους του»

0

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ έφτασε στη σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών του NATO με σκληρή γραμμή

Λίγες ώρες έπειτα από μία ακόμη αιφνιδιαστική απόφαση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να στείλει επιπλέον 5.000 στρατιώτες στην Πολωνία του προέδρου Κάρολ Ναβρότσκι, ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο αρνήθηκε ότι πρόκειται για «τιμωρητικό μέτρο».

Ωστόσο, η πρόσφατη απόφαση για απόσυρση 5.000 Αμερικανών στρατιωτών από τη Γερμανία και η ακύρωση της συμφωνίας για την ανάπτυξη πυραύλων Tomahawk στην Ευρώπη είχαν θεωρηθεί αντίδραση του Τραμπ στις δηλώσεις του Γερμανού καγκελάριου Φίντριχ Μερτς, ο οποίος είχε μιλήσει για «ταπείνωση» των ΗΠΑ από το Ιράν.

Ο Ρούμπιο έφτασε στη σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών του NATO με σκληρή γραμμή, δηλώνοντας ότι «βρισκόμαστε εδώ για να θέσουμε τα θεμέλια πιθανώς μιας από τις σημαντικότερες συνόδους ηγετών στην ιστορία του ΝΑΤΟ». Παράλληλα, προειδοποίησε ότι η «απογοήτευση» του Τραμπ απέναντι σε «ορισμένους συμμάχους του ΝΑΤΟ και στη στάση τους απέναντι στις αμερικανικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή είναι γνωστή και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί». Όπως είπε, το θέμα θα τεθεί σε επίπεδο ηγετών στη σύνοδο του Ιουλίου.

Την ίδια ώρα, οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να καλύψουν τα κενά που αφήνει η Ουάσιγκτον στην ευρωπαϊκή ασφάλεια, αποφεύγοντας παράλληλα να συγκρουστούν ανοιχτά με τις ΗΠΑ. Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Johann Wadephul ανακοίνωσε μέσω X ότι η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο εργάζονται για νέο καταμερισμό ρόλων μέσα στη Συμμαχία.

«Ως E3 συντονίζουμε στενά τις προσπάθειές μας για να χαράξουμε την πορεία προς ένα ισχυρότερο ΝΑΤΟ, με νέα κατανομή βαρών στη σύνοδο της Άγκυρας. Η Ευρώπη θα διαδραματίσει πιο σημαντικό ρόλο στη Συμμαχία», δήλωσε.

Σύμφωνα με το Spiegel, ο Wadephul σκοπεύει να προτείνει μηχανισμό χρηματοδότησης της Ουκρανίας χωρίς τη συμμετοχή των ΗΠΑ. Οι ανάγκες του Κιέβου υπολογίζονται σε 40 δισ. ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια και το γερμανικό σχέδιο προβλέπει ότι οι ευρωπαϊκές χώρες θα καλύψουν το κενό, αξιοποιώντας ως αντάλλαγμα τις στρατιωτικές δυνατότητες που έχει αναπτύξει η Ουκρανία, κυρίως στον τομέα των drones.

Το μήνυμα προς τη Μόσχα αλλά και προς τον Τραμπ είναι διπλό: η ευρωπαϊκή στήριξη προς το Κίεβο παραμένει ισχυρή και η Ουκρανία δεν είναι μόνη στις διαπραγματεύσεις για την ειρήνη. Η πρόταση κινείται στην ίδια κατεύθυνση με εκείνη που παρουσίασε ο καγκελάριος Μερτς για μια «light» ένταξη της Ουκρανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως ότου πληροί πλήρως τα κριτήρια ένταξης.

Ο Πολωνός υπουργός Εξωτερικών Radosław Sikorski σχολίασε με ειρωνικό τόνο την αποστολή των 5.000 Αμερικανών στρατιωτών στην Πολωνία: «Όλα καλά όταν τελειώνουν καλά», είπε, ευχαριστώντας τον Τραμπ για την απόφαση να διατηρηθεί η αμερικανική παρουσία περίπου στα προηγούμενα επίπεδα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Πεντάγωνο εξέταζε την αποχώρηση 4.000 στρατιωτών από την Πολωνία, αλλά ο Τραμπ άλλαξε στάση μετά από συνομιλία με τον Ναβρότσκι, στενό πολιτικό του σύμμαχο. Ο πρωθυπουργός Ντόναλντ Τουσκ και ο Σικόρσκι ανήκουν στο αντίπαλο πολιτικό στρατόπεδο.

Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε ευχαρίστησε εκ νέου τον Τραμπ και τον Ρούμπιο και τόνισε ότι «τα κονδύλια για την άμυνα αυξάνονται γρήγορα μετά την επιτυχία της συνόδου της Χάγης». Πρόσθεσε ωστόσο ότι το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι πώς θα δαπανηθούν αποτελεσματικά αυτά τα χρήματα, καθώς «η αμυντική βιομηχανία δεν παράγει αρκετά».

Από την πλευρά του, ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών Αντόνιο Ταγιάνι δήλωσε ότι «θα ήταν λάθος να μειωθεί η αμερικανική παρουσία στην Ευρώπη», διευκρινίζοντας ότι αυτό «δεν πρέπει να σημαίνει αμερικανική αποδέσμευση από την Ευρώπη». Υπενθύμισε επίσης ότι οι ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει αποφάσεις για τους Αμερικανούς στρατιώτες που σταθμεύουν στην Ιταλία.

Παράλληλα, η Ρώμη εμφανίζεται έτοιμη να ενισχύσει περαιτέρω τη συμβολή της στη Συμμαχία. «Η Ιταλία είναι μεγάλος υποστηρικτής του ΝΑΤΟ και θέλει να κάνει περισσότερα. Είμαστε έτοιμοι να αυξήσουμε τις αμυντικές δαπάνες ώστε να φτάσουν το 5% του ΑΕΠ», δήλωσε ο Ταγιάνι.


Πηγή

Η Λήμνος στο στόχαστρο της τουρκικής αποβατικής άσκησης Efes: Φωτογραφία ντοκουμέντο του Anadolu

0

Η φωτογραφία που δημοσίευσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Τουρκίας Anadolu μοιάζει αθώα, αλλά ταράζει τα ήρεμα νερά στο Αιγαίο χωρίς να απαιτούνται 1.000 λέξεις για να περιγραφεί το περιεχόμενό της

Την στιγμή, που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται και πάλι «στο κόκκινο» σε διπλωματικό πεδίο εξαιτίας όσων έχουν διαρρεύσει σχετικά με τον αναμενόμενο τουρκικό νόμο που θα αφορά τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, μια φωτογραφία από την τουρκική άσκηση Efes – 2026 αποδεικνύει ότι αποβατικός στόχος των Τούρκων υπήρξε, έστω στους σχεδιασμούς, το ελληνικό νησί της Λήμνου.

Η φωτογραφία που δημοσίευσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Τουρκίας Anadolu μοιάζει αθώα, αλλά ταράζει τα ήρεμα νερά στο Αιγαίο χωρίς να απαιτούνται 1.000 λέξεις για να περιγραφεί το περιεχόμενό της.

Πιλότοι τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 απεικονίζονται στην προετοιμασία για τις πτήσεις που πραγματοποίησαν στις 8 Μαϊου, στο πλαίσιο της τουρκικής αεροναυτικής αποβατικής άσκησης Efes.

Μπροστά τους χάρτες, κείμενα που περιγράφουν την αποστολή τους και στο βάθος της φωτογραφίας, στην οθόνη ο χάρτης έχει επικεντρώσει στο νησί της Λήμνου. Δεν χρειάζεται προσπάθεια για να αντιληφθεί κανείς τον σκοπό της εκπαιδευτικής αποστολής των πιλότων των τουρκικών F-16 που αναλαμβάνουν -στο πλαίσιο των παιγνίων της άσκησης Efes πάντα- να προσφέρουν συνοδεία και από αέρος κάλυψη για τις αποβατικές ενέργειες που δείχνουν ότι έχουν στόχο το νησί της Λήμνου που απέχει μόλις από τα μικρασιατικά παράλια

Η εικόνα μιλά από μόνη της. Τούρκοι πιλότοι της 161ης Μοίρας «Yarasa» (Νυχτερίδα) στην Αεροπορική Βάση Μπαντίρμα φωτογραφήθηκαν από το επίσημο πρακτορείο Anadolu ενώ προετοιμάζονταν για την άσκηση EFES-2026, με το νησί της Λήμνου να εμφανίζεται εμφανώς στην οθόνη ενημέρωσης πίσω τους.

Στην περιγραφή της εικόνας το τουρκικό πρακτορείο αναφέρει: Μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας απογειώνονται από τη Μπαντίρμα στο πλαίσιο της στρατιωτικής άσκησης EFES-2026, η οποία διεξάγεται υπό τον συντονισμό του Τουρκικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στη 6η Κεντρική Διοίκηση Βάσης Μαχητικών Αεροσκαφών στο Μπαλικεσίρ της Τουρκίας, στις 8 Μαΐου 2026. Οι πιλότοι και το τεχνικό προσωπικό ολοκλήρωσαν τις προετοιμασίες πριν την πτήση τις πρώτες πρωινές ώρες.

τουρκική άσκηση λήμνος

Η μεγάλης κλίμακος διακλαδική τουρκική άσκηση διεξήχθη από τις 11 Απριλίου έως και χθες 21 Μαίου και σε αυτήν συμμετείχαν επίσης δυνάμεις 23 χωρών όπως ΗΠΑ, Αλβανία, Συρία, Λιβύη, Σκόπια και στρατιωτικοί παρατηρητές από 22 χώρες όπως Γερμανία, Ισπανία, Κατάρ και Βραζιλία.

Στιγμιότυπα από την αποβατική άσκηση των Τούρκων:


Πηγή

Πορτογαλία: Βίντεο δείχνει τη μητέρα και τον πατριό πριν εγκαταλείψουν τα παιδιά τους σε δάσος

0

Ψυχολόγοι αναφέρουν ότι το ψυχικό τραύμα της εγκατάλειψης θα συνοδεύει τα παιδιά σε ολόκληρη τη ζωή τους

Βίντεο από κάμερα κλειστού κυκλώματος σε βενζινάδικο δείχνει το ζευγάρι που εγκατάλειψε τα παιδιά του, ηλικίας 5 και 3 ετών, σε δάσος στην Πορτογαλία.

Η 41χρονη Γαλλίδα μητέρα και ο 55χρονος πατριός συνελήφθησαν χθες, καθώς κατηγορούνται ότι εγκατέλειψαν τα μικρά αγόρια σε ένα δάσος εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο όπου μεγάλωσαν στη Γαλλία.

Τα μικρά αγόρια βρέθηκαν να περιπλανιούνται σε έναν επαρχιακό δρόμο μεταξύ των πορτογαλικών πόλεων Alcacer do Sal και Comporta το βράδυ της Τρίτης, γύρω στις 7 μ.μ. Οι γονείς συνελήφθησαν στην πόλη Fatima, 124 μίλια βόρεια του Alcacer do Sal.

Τα αγόρια είπαν σε ένα ζευγάρι κατοίκων της περιοχής, που τα εντόπισε ότι τα είχαν εγκαταλείψει οι γονείς τους με δεμένα τα μάτια στο δάσος. Μάλιστα οι γονείς φέρονται να τους είπαν ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι και θα πρέπει με κλειστά μάτια να ψάξουν να βρουν ένα μαχαίρι για να κόψουν τα μαντήλια που τους είχαν δέσει για να μην βλέπουν.

Το νέο βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης δείχνει τα μικρά αγόρια να παίζουν το αυτοκίνητο των γονιών τους σε ένα βενζινάδικο στο Μιράντα ντο Ντούρο, κοντά στα σύνορα με την Ισπανία, μετά την άφιξή τους στην Πορτογαλία. Ο πατριός φαίνεται να οδηγεί το γκρι αυτοκίνητο καθώς μπαίνει στο βενζινάδικο.

Τόσο αυτός όσο και η μητέρα φαίνονται να βγαίνουν από το όχημα πριν πλησιάσουν έναν υπάλληλο. Στο πίσω μέρος, ένα από τα αγόρια φαίνεται να σκαρφαλώνει γύρω από τα μπροστινά καθίσματα, ενώ το άλλο σκύβει προς τα εμπρός του αυτοκινήτου, στο κενό μεταξύ των καθισμάτων.

Ο πορτογαλικός τηλεοπτικός σταθμός TVI ανέφερε ότι το βίντεο τραβήχτηκε στις 6:16 μ.μ. της 11ης Μαΐου – την ίδια μέρα που η οικογένεια έφτασε στην Πορτογαλία μέσω της Μπραγκάνσα, στα ισπανικά σύνορα.

Διέσχισαν τα σύνορα αφού η μητέρα εξαφανίστηκε με τα δύο παιδιά πριν από περίπου δύο εβδομάδες, πριν ξεκινήσουν το οδικό ταξίδι προς την Πορτογαλία. Η μητέρα της Γαλλίδας και γιαγιά των αγοριών ανέφερε την εξαφάνιση των παιδιών στην αστυνομία, λέγοντάς τους ότι είχαν απαχθεί από τη μητέρα τους.

«Το ψυχικό τραύμα παραμένει για όλη τη ζωή»

Οι ειδικοί φοβούνται ότι τα παιδιά ενδέχεται να υποστούν μακροχρόνιες ψυχολογικές βλάβες ως αποτέλεσμα της εγκατάλειψής τους.

Η ψυχολόγος Μελάνι Ταβάρες δήλωσε στο CNN Portugal: «Είναι το αίσθημα της εγκατάλειψης, του να νιώθεις χαμένος, απροστάτευτος, του να μην έχεις οικείους ανθρώπους που να μπορούν τελικά να κατευνάσουν τον φόβο σου».

Ανέφερε ότι το γεγονός ότι τα άφησαν στο δάσος μπορεί να επηρεάσει τη συναισθηματική τους ασφάλεια και να προκαλέσει δυσκολίες στον ύπνο, διατροφικές διαταραχές, ευερεθιστότητα και απομόνωση.

Η Ταβάρες είπε: «Αυτό προφανώς θα φέρει, τις επόμενες ημέρες, κάποια συμπτώματα στα οποία όσοι φροντίζουν αυτά τα παιδιά θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Μιλάμε για διάφορες καταστάσεις, συγκεκριμένα μεγάλη δυσκολία στον ύπνο, στο να κοιμηθούν και να διατηρήσουν τον ύπνο, αλλαγές στις συνήθεις ρουτίνες, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, ευερεθιστότητα ή ακόμη και σχεδόν μόνιμη απομόνωση, καθώς και μεγάλη δυσκολία, συχνά, στο να αποδεχθούν τους κανόνες και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται, επειδή τίποτα από όλα αυτά δεν είναι οικείο σε αυτά τα παιδιά».

Πρόσθεσε ότι το γεγονός ότι οι γονείς προσποιούνταν ότι έπαιζαν ένα «παιχνίδι» θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική έλλειψη εμπιστοσύνης προς τις γονεϊκές φιγούρες. «Αυτά τα παιδιά θα βιώνουν συνεχή αγωνία, μεγάλη αγωνία λόγω της εγκατάλειψης και αγωνία λόγω του αποχωρισμού. Πρόκειται για ένα τραύμα που θα παραμείνει, ακριβώς όπως όταν κάνουμε ένα τατουάζ. Παραμένει για όλη τη ζωή», ανέφερε.

Κοζάνη: Κτηνοτρόφος δέχτηκε επίθεση από αρκούδα – Την απώθησε με ξύλο

0

Αναστάτωση προκάλεσε περιστατικό επίθεσης αρκούδας σε κτηνοτρόφο στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης

Ανησυχία προκάλεσε περιστατικό με καφέ αρκούδα στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης, όπως έκανε γνωστό με ανακοίνωσή του ο Κυνηγετικός Σύλλογος της περιοχής.

Το συμβάν σημειώθηκε την Τετάρτη 20 Μαΐου 2026, όταν κτηνοτρόφος που εργαζόταν έξω από τη μονάδα του βρέθηκε ξαφνικά μπροστά σε αρκούδα βάρους περίπου 100 με 120 κιλά. Ο άνδρας αντέδρασε ψύχραιμα και κατάφερε να απομακρύνει το ζώο χρησιμοποιώντας ένα ξύλο, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός ή απώλεια ζώων.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ίδιος στην ανάρτησή του, έχοντας εμπειρία από παρόμοια περιστατικά, η αρκούδα φαίνεται πως αιφνιδιάστηκε από την παρουσία του και αντέδρασε αμυντικά. Εκτιμάται ότι επρόκειτο για «ψευδοεπίθεση», μια συνηθισμένη συμπεριφορά εκφοβισμού που χρησιμοποιούν οι αρκούδες όταν αισθάνονται απειλή.

Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Κοζάνης επισημαίνει πως η ολοένα και συχνότερη εμφάνιση αρκούδων κοντά σε ανθρώπινες δραστηριότητες απαιτεί αυξημένη προσοχή, ιδιαίτερα μετά το πρόσφατο θανατηφόρο περιστατικό στο όρος Βίτοσα της Βουλγαρίας.

Παράλληλα, υπενθυμίζονται βασικές οδηγίες ασφαλείας σε περίπτωση συνάντησης με αρκούδα, όπως η αποφυγή πανικού, η ήρεμη απομάκρυνση χωρίς τρέξιμο και η διατήρηση αισθητής ανθρώπινης παρουσίας με φωνές ή σφυρίγματα.


Πηγή

Πλακιάς: «Ούτε ένας συγγενής δεν πήγε στην εκδήλωση για το κόμμα Καρυστιανού»

0

Ο Νίκος Πλακιάς εκφράζει έντονη εντύπωση για την απουσία των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών από την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη

Ο Νίκος Πλακιάς, πατέρας θυμάτων στην τραγωδία των Τεμπών, προχώρησε σε νέα ανάρτηση για την εκδήλωση στην οποία ανακοίνωσε το κόμμα της η Μαρία Καρυστιανού, στην Θεσσαλονίκη.

Οι νέες αιχμές Πλακιά κατά της Καρυστιανού

Ο κ. Πλακιάς επισημαίνει ότι του έκανε εντύπωση, «κοιτάζοντας με μια ματιά την διακήρυξη του κινήματος», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «ότι έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με εκείνα τα οποία είπανε από το βήμα, και μιλώ για αυτά που έχουν σχέση με τα Τέμπη και τις δημόσιες μεταφορές», διευκρινίζει.

Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση, όμως, του έκανε, όπως τονίζει ο πατέρας των δίδυμων κοριτσιών που χάθηκαν στα Τέμπη, «η απουσία όλων των συγγενών και των 55 οικογενειών ιδίως σε μια πόλη που θρηνεί 28 θύματα», υπογραμμίζει για την Θεσσαλονίκη και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Ούτε ένας πατέρας, μια μάνα, ένας άδερφός, μια αδερφή, ένας γιος, μια κόρη, ένας σύζυγος, τίποτα κανένας!!».


Η ανάρτηση του Νίκου Πλακιά:

Από την χτεσινή εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου κόμματος με το όνομα ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν μου έκανε εντύπωση όπως παρουσιάζεται σε όλα το social το πουκάμισο της @mkaristianou ή το T-shirt του @AvgerinosMoscow ούτε ο ακριβής αριθμός ατόμων που παραβρέθηκαν σε αυτήν.

Έτσι και αλλιώς αυτά δεν με αφορούν μιας και το μόνο που με ενδιαφέρει είναι τα ΤΕΜΠΗ και η αναφορά σε αυτά.

Εμένα εντύπωση μου έκανε κοιτάζοντας με μια ματιά την διακήρυξη του κινήματος ότι έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με εκείνα τα οποία είπανε από το βήμα, και μιλώ για αυτά που έχουν σχέση με τα ΤΕΜΠΗ και τις δημόσιες μεταφορές.

Όπως και πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκανε η απουσία όλων των συγγενών και των 55 οικογενειών ιδίως σε μια πόλη που θρηνεί 28 θύματα.

Ούτε ένας ΠΑΤΕΡΑΣ μια ΜΑΝΑ ένας ΑΔΕΡΦΟΣ μια ΑΔΕΡΦΗ ένας ΓΙΟΣ μια ΚΟΡΗ ένας ΣΥΖΥΓΟΣ τίποτα ΚΑΝΕΝΑΣ!!

Νέα βίντεο με UFO από το αμερικανικό υπουργείο Πολέμου – Δείτε τα ανώμαλα φαινόμενα με 1 δισ.θεάσεις

0

Η συλλογή των εγγράφων φιλοξενείται στον επίσημο ιστότοπο του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, ενώ επιπλέον αρχεία θα δημοσιεύονται σε συνεχή βάση

Νέα έγγραφα σχετικά με τα Άγνωστα Ανώμαλα Φαινόμενα ή UFΟ δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με δήλωση του εκπρόσωπου του Πενταγώνου, Σον Παρνέλ, τα αρχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα, «στο πλαίσιο του Προεδρικού Συστήματος Αποχαρακτηρισμού και Αναφοράς Συναντήσεων με ΑΤΙΑ (PURSUE)».

Η συλλογή των εγγράφων φιλοξενείται στον επίσημο ιστότοπο του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, ενώ επιπλέον αρχεία θα δημοσιεύονται σε συνεχή βάση, τόνισε ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας.

Από την έναρξη λειτουργίας του ιστότοπου στις 8 Μαΐου 2026, η ιστοσελίδα έχει λάβει πάνω από 1 δισεκατομμύριο επισκέψεις παγκοσμίως, υπογραμμίζοντας το άνευ προηγουμένου επίπεδο ενδιαφέροντος του κοινού για το θέμα των Αγνώστων Ανώμαλων Φαινομένων. «Το υπουργείο Άμυνας και οι συνεργαζόμενοι φορείς του εργάζονται ενεργά για την δημοσίευση της τρίτης παρτίδας αρχείων UAP, η οποία θα ανακοινωθεί στο εγγύς μέλλον», καταλήγει ο Παρνέλ.

Ακολουθούν μερικά από τα έγγραφα που δημοσιεύτηκαν:

Αύγουστος του 2022, Ιράν

Ανάμεσα στα έγγραφα περιλαμβάνεται ένα βίντεο, με τίτλο «4 UAP Formation Iran 26 Aug 2022 over water [CALLSIGN]» (Τέσσερα Άγνωστα Ανώμαλα Φαινόμενα πάνω από το νερό στο Ιράν, 26 Αυγούστου του 2022). Το βίντεο τραβήχτηκε από έναν αισθητήρα κίνησης υπερύθρων που βρίσκεται σε μια πλατφόρμα του αμερικανικού στρατού, η οποία λειτουργούσε εντός της περιοχής ευθύνης της Κεντρικής Διοίκησης των Ηνωμένων Πολιτειών το 2022.

Το βίντεο αναρτήθηκε από έναν χρήστη σε ένα απόρρητο δίκτυο τον Ιούνιο του 2024.

Δείτε το βίντεο:

Άμεση επιτάχυνση ανεξήγητου αεροσκάφους στη Συρία

Ένα άλλο βίντεο ανάμεσα στα έγγραφα φαίνεται να τραβήχτηκε στη Συρία.

Σε αυτό, ένας αισθητήρας παρακολουθεί ένα αντικείμενο, το οποίο ξαφνικά εξαφανίζεται. Το υπόλοιπο βίντεο, διάρκειας περίπου πέντε λεπτών, παρουσιάζει αυτή τη στιγμή σε αργή κίνηση, με μεγέθυνση και βελτιωμένη εικόνα.

Δείτε το βίντεο:

15 Οκτωβρίου 2022

Σε ακόμη ένα βίντεο, με ημερομηνία 15 Οκτωβρίου του 2022, φαίνεται ένα αντικείμενο να διασχίζει το πλάνο από τα αριστερά προς τα δεξιά. Το βίντεο έχει διάρκεια μόλις 21 δευτερόλεπτα.

Δείτε το βίντεο:

Αύγουστος 2022

Στο επόμενο βίντεο, φαίνεται ένας αισθητήρας ο οποίος προσπαθεί συνεχώς να ακολουθήσει ένα σφαιρικό αντικείμενο καθώς αυτό εμφανίζεται και εξαφανίζεται από το πλάνο. Το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ ονόμασε το βίντεο «ασταθής κίνηση».

Δείτε το βίντεο:

Αφγανιστάν, Νοέμβριος 2020

Ένα ακόμη βίντεο, τραβηγμένο τον Νοέμβριο του 2020 στο Αφγανιστάν, δείχνει ένα σφαιρικό αντικείμενο κοντά στην επάνω αριστερή γωνία του πλάνου, το οποίο κινείται κατά μήκος της οθόνης και στη συνέχεια εξαφανίζεται στο βάθος. Το βίντεο παρουσιάζει τη διαδρομή του αντικειμένου με μεγέθυνση, ενίσχυση της ευκρίνειας, επιβράδυνση, παρακολούθηση κίνησης και, στη συνέχεια, στην αρχική του μορφή.

Δείτε το βίντεο:

Σφαιρικό αντικείμενο αναβοσβήνει πάνω από το νερό

Το βίντεο διάρκειας περίπου 3 λεπτών δείχνει ένα σφαιρικό αντικείμενο να αναβοσβήνει, ενώ βρίσκεται πάνω από το νερό.

Δεν είναι γνωστός ούτε ο χρόνος, ούτε η τοποθεσία που τραβήχτηκε το βίντεο.

Δείτε το βίντεο:

Πολλαπλά σφαιρικά αντικείμενα κοντά σε υποβρύχιο

Ένα βίντεο διάρκειας 4μιση λεπτών, με ημερομηνία 25 Μαρτίου του 2022, δείχνει πολλαπλά σφαιρικά αντικείμενα, τα οποία βρίσκονται δίπλα σε ένα υποβρύχιο να εισέρχονται και να εξέρχονται από το νερό.

Δείτε το βίντεο:


Πηγή

Θρίλερ στη Λάρισα: Κυκλοφορούσε με μαχαίρι στο κέντρο και απειλούσε να αυτοτραυματιστεί

0

Αστυνομικοί ενημερώθηκαν για το συμβάν και προχώρησαν στην προσαγωγή του

Μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής (22/5) στο κέντρο της Λάρισας.

Όπως αναφέρει το onlarissa.gr, άνδρας εντοπίστηκε να κυκλοφορεί με μαχαίρι στην οδό Μιαούλη και απειλούσε να αυτοτραυματιστεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο άνδρας ενδέχεται να βρισκόταν υπό την επήρεια μέθης.

Στο σημείο έσπευσε η αστυνομία η οποία επενέβη με άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ οι οποίοι εντόπισαν τον άνδρα και τον οδήγησαν στο Αστυνομικό Τμήμα, αποφεύγοντας τα χειρότερα.


Πηγή

Απίστευτες εικόνες: Αυτοκίνητο εισβάλει σε εστιατόριο στη Νέα Ορλεάνη – Βίντεο

0

«Είναι θαύμα που δεν τραυματίστηκε κανείς», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου

Το δημοφιλές Olive Branch Cafe στη Νέα Ορλεάνη αναγκάστηκε να κλείσει την Τετάρτη (20 Μαΐου), αφού ένας οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και έπεσε μέσα στην τραπεζαρία του εστιατορίου.

«Είναι θαύμα που δεν τραυματίστηκε κανείς», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Ράστι Ότρι. «Είναι θαύμα που δεν έχασε τη ζωή του κανείς».

Ο ιδιοκτήτης είπε ότι το ατύχημα συνέβη γύρω στις 2:50 μ.μ. τοπική ώρα όταν περίπου 15 πελάτες και μέλη του προσωπικού βρίσκονταν στο εστιατόριο.

Το συγκλονιστικό ατύχημα καταγράφηκε από την εσωτερική κάμερα ασφαλείας του εστιατορίου.

Δείτε στο βίντεο από κάμερα ασφαλείας το αυτοκίνητο να συντρίβεται πάνω σε ένα εστιατόριο μόλις λίγα μέτρα μακριά από τους πελάτες που έτρωγαν το μεσημεριανό τους.

Θεσσαλονίκη: Κοράκι επιτίθεται σε περαστικούς – Τρεις ελαφρά τραυματίες, δείτε βίντεο

0

Το πτηνό προσπαθούσε να προστατέψει το μικρό του το οποίο βρέθηκε στο πεζοδρόμιο της οδού Ολυμπιάδος, στο κέντρο της πόλης

Επίθεση από… κοράκι δέχθηκαν τρία άτομα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρει το voria.gr, το κοράκι τραυμάτισε ελαφρά τρία άτομα και επιτέθηκε σε πολλά περισσότερα στην προσπάθεια του πτηνού να προστατέψει το μικρό του, που άγνωστο πώς, βρέθηκε στο πεζοδρόμιο της οδού Ολυμπιάδος.

Οι τραυματίες φέρουν αμυχές και μικρές πληγές από τα νύχια του πτηνού το οποίο όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί κινούνταν εναντίον οποιοδήποτε έβλεπε να κινεέιται προς το σημείο που ήταν το μικρό του.

Δείτε το βίντεο:

Κάτοικοι της περιοχής ειδοποίησαν την αστυνομία η οποία δήλωσε αναρμόδια να επέμβει και τους παρέπεμψε στον δήμο ο οποίος ανέφερε ότι έπρεπε να καλέσουν κάποια φιλοζωική.

Το πτηνό ωστόσο εξακολουθούσε να επιτίθεται σε ανυποψίαστους περαστικούς από το σημείο με αποτέλεσμα να επικρατήσει μεγάλη αναστάτωση. Μάλιστα, ένοικοι των γύρω διαμερισμάτων αναγκάστηκαν να κλείσουν τις μπαλκονόπορτες και να εγκαταλείψουν τα μπαλκόνια.

Η λύση δόθηκε από καταστηματάρχη της περιοχής ο οποίος αφού φόρεσε κράνος μοτοσικλέτας και πήρε μια σκούπα ώστε να προφυλαχθεί από τις επιθέσεις του κορακιού, περισυνέλεξε σε ένα χαρτοκιβώτιο το μικρό και το μετέφερε σε γειτονικό πάρκο όπου το άφησε προκειμένου να το εντοπίσει η τρομαγμένη μητέρα του, όπως κι έγινε.


Πηγή

Άρτα: Σκηνές χάους στα δικαστήρια – Επιτέθηκαν σε Εισαγγελέα, πέντε συλλήψεις

0

Πρόκειται για τέσσερις άνδρες και μία γυναίκα σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία που περιλαμβάνει βαρίες κατηγορίες

Σκηνές έντασης εκτυλίχθηκαν στο Δικαστικό Μέγαρο της Άρτας, όταν μια ομάδα πέντε ατόμων προκάλεσε σοβαρή αναστάτωση, στρεφόμενη μάλιστα κατά εισαγγελικού λειτουργού.

Η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη τεσσάρων ημεδαπών ανδρών και μιας αλλοδαπής γυναίκας, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.

Όπως αναφέρει το epiruspost.gr, οι συλληφθέντες κατηγορούνται ότι διατάραξαν την ομαλή λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών, ενώ επιτέθηκαν φραστικά και κινήθηκαν απειλητικά εναντίον Εισαγγελέα.

Το επεισόδιο είχε και συνέχεια καθώς δύο από τους συλληφθέντες αρνήθηκαν πεισματικά να δώσουν τα στοιχεία της ταυτότητάς τους στους αστυνομικούς που έσπευσαν στο σημείο, προσθέτοντας το αδίκημα της απείθειας στη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους.

Η δικογραφία περιλαμβάνει πλέον βαριές κατηγορίες για:

  • Διατάραξη λειτουργίας υπηρεσιών.
  • Βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων.
  • Απείθεια.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Άρτας για τα περαιτέρω.

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Στο νοσοκομείο προληπτικά, ένιωσε αδιαθεσία

0

Αδιαθεσία ένιωσε η Ειρήνη Αγαπηδάκη ενώ βρισκόταν στη Βουλή, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί με ασθενοφόρο προληπτικά στο νοσοκομείο

Αρχικά μεταφέρθηκε στο ιατρείο της Βουλής, και έπειτα ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ και με ασθενοφόρο διακομίσθηκε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

Η κ. Αγαπηδάκη είναι καλά στην υγεία της και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας:

«Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο “Ευαγγελισμός” για καθαρά προληπτικούς λόγους, μετά από αδιαθεσία που αισθάνθηκε στη Βουλή. Σύμφωνα με τους θεράποντες ιατρούς, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας».

Θεσσαλονίκη: Πρόεδρος ερασιτεχνικής ομάδας καταδικάστηκε σε φυλάκιση για επεισόδιο με διαιτητές

0

Η υπόθεση εκδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης

Σε ποινή φυλάκισης 4 μηνών, την οποία καλείται να εκτίσει, καταδικάστηκε πρόεδρος ερασιτεχνικού ποδοσφαιρικού σωματείου της Θεσσαλονίκης για επεισόδιο που προκάλεσε μετά τη λήξη αναμέτρησης της ομάδας του στον χώρο των αποδυτηρίων των διαιτητών. Το περιστατικό, σύμφωνα με τη δικογραφία, συνέβη τον Οκτώβριο του 2024 για το πρωτάθλημα της ΕΠΣ Μακεδονίας, σε περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Εξετάζοντας την υπόθεση σε δεύτερο βαθμό, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, έκρινε ένοχο τον 65χρονο για βιαιοπραγία μέσα σε αθλητικές εγκαταστάσεις, αναγνωρίζοντάς του το ελαφρυντικό της μεταγενέστερης καλής συμπεριφοράς. Με την ίδια απόφαση αθωώθηκε για τις πράξεις της απειλής και της παράνομης εισόδου στα αποδυτήρια και τους εσωτερικούς χώρους του γηπέδου. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε συνολική φυλάκιση 16 μηνών, χωρίς αναστολή, ποινή την οποία δεν εξέτισε καθώς είχε γίνει δεκτό το αίτημα να ανασταλεί η εκτέλεση της για οικογενειακούς λόγους.

Ο 65χρονος, ο οποίος παραιτήθηκε μετά την υπόθεση από την προεδρία του συλλόγου, δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο- επικαλούμενος πρόβλημα υγείας, ενώ εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο. Η υπεράσπισή του ανέφερε ότι ο κατηγορούμενος επιχείρησε να λειτουργήσει ως «ασπίδα προστασίας» επειδή υπήρχαν έντονες διαμαρτυρίες από τους οπαδούς για τις διαιτητικές αποφάσεις. Όσον αφορά την παρουσία του στα αποδυτήρια των διαιτητών τονίστηκε ότι ο λόγος ήταν για την καταβολή των αμοιβών και οδοιπορικών τους, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις από την γηπεδούχο ομάδα.

Ως μάρτυρας κλήθηκε να καταθέσει ο διαιτητής της συγκεκριμένης αναμέτρησης- φερόμενο ως θύμα της επίθεσης. «Είπε κάποια πράγματα εκτός των επιτρεπόμενων ορίων, αλλά αυτά συμβαίνουν στις κατηγορίες αυτές» ανέφερε, τονίζοντας ότι δεν αισθάνθηκε απειλή.

Πηγή: Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Μάτσου Πίτσου: Αυστραλός τουρίστας έχασε την ζωή του αφού έπεσε σε χαράδρα ενώ έκανε πεζοπορία

0

Οι αρχές αναμένεται να διερευνήσουν τα αίτια της πτώσης, ενώ η σορός του 52χρονου θα μεταφερθεί σε μια κοντινή πόλη

Ένας Αυστραλός τουρίστας έχασε τη ζωή του αφού έπεσε σε χαράδρα, ενώ έκανε πεζοπορία στο Μονοπάτι των Ίνκας με προορισμό το Μάτσου Πίτσου στο Περού, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.

Μέλη της πυροσβεστική υπηρεσίας της πόλης Κούσκο εντόπισαν τη σορό του 52χρονου Μάθιου Κάμερον Πάτον την Πέμπτη, σε μια χαράδρα βάθους 300 μέτρων, κοντά στο σημείο του μονοπατιού που είναι γνωστό ως «50 Gradas».

Ο Πάτον, ο οποίος είχε φτάσει στο Κούσκο πριν από περίπου 12 ημέρες μαζί με τη σύζυγό του, δηλώθηκε αγνοούμενος την Τετάρτη, όταν έπεσε από σπασμένο κιγκλίδωμα ενώ έκανε πεζοπορία στο διάσημο ορεινό μονοπάτι του Περού μαζί με μια ομάδα τουριστών και έναν ξεναγό, σύμφωνα με την αστυνομία.

52χρονος - Μάτσου Πίτσου

Ο 52χρονος Μάθιου Κάμερον Πάτον που έχασε τη ζωή του στο Περού

Αστυνομία της Βικτώρια

Οι αρχές αναμένεται να διερευνήσουν τα αίτια της πτώσης, ενώ η σορός του 52χρονου θα μεταφερθεί σε μια κοντινή πόλη. Ο αρχηγός της αστυνομικής περιφέρειας του Κούσκο, στρατηγός Βιργίλιο Βελάσκεζ, δήλωσε ότι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ξεκίνησαν άμεσα, έπειτα από αναφορές για την εξαφάνιση του άνδρα.

«Έχουμε πληροφορίες που υποδεικνύουν ότι ο 52χρονος σκόνταψε ενώ διέσχιζε μια ξύλινη γέφυρα και πιθανότατα προσπάθησε να κρατηθεί από το ξύλινο κιγκλίδωμα», δήλωσε ο Βελάσκεζ, σύμφωνα με το περουβιανό ειδησεογραφικό πρακτορείο Andina. «Στη συνέχεια, το κιγκλίδωμα έσπασε και εκείνος γλίστρησε μαζί του στο κενό. Δυστυχώς, έπεσε στη χαράδρα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η Αστυνομία της Βικτώριας της Αυστραλίας επιβεβαίωσε ότι ο Πάτον εντάχθηκε στο σώμα το 2009 και επρόκειτο να αναλάβει νέο ρόλο ως ανώτερος λοχίας τον επόμενο μήνα.

Σε ανακοίνωσή του, εκπρόσωπος της Αστυνομικής Ένωσης της Βικτώριας (TPAV) ανέφερε ότι το προσωπικό και τα μέλη της ένωσης είναι συγκλονισμένα και θλιμμένα από «την απώλεια ενός από τα μέλη τους σε ένα τραγικό ατύχημα στο εξωτερικό».

«Η συμβολή του Ματ στην αστυνόμευση, τόσο μέσω του ρόλου του στην εκπαίδευση αστυνομικών όσο και ως αναπληρωτής εκπρόσωπος της TPAV, ήταν αντιπροσωπευτική της φροντίδας και του εδνιαφέροντος που έδειχνε για τους συναδέλφους του και της επιθυμίας του να προσφέρει πίσω στο σώμα», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Την ίδια στιγμή, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών και Εμπορίου της Αυστραλίας δήλωσε ότι παρέχεται προξενική βοήθεια στην οικογένεια του Αυστραλού πολίτη που έχασε τη ζωή του στο Περού.

«Στέλνουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του, σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», δήλωσε ο εκπρόσωπος.


Πηγή

Βουλή: Απορρίφθηκε η πρόταση για εξεταστική για τις υποκλοπές με 155 «όχι»

0

Νωρίτερα είχαν αποχωρήσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης εκτός από την Πλεύση Ελευθερίας

Απορρίφθηκε από τη Βουλή η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για εξεταστική επιτροπή για τις υποκλοπές με 155 «όχι», αφού προηγήθηκε θυελλώδης συζήτηση. Υπερψήφισαν την πρόταση 6 βουλευτές.

Αποχώρησε η αντιπολίτευση, εκτός από την Πλεύση – Πυρά από τους αρχηγούς των κομμάτων

Σημειώνεται ότι στην έναρξη της συζήτησης, η κυβέρνηση ζήτησε να απαιτηθούν 151 ψήφοι για να υπερψηφιστεί η πρόταση και όχι 120, επικαλούμενη λόγους εθνικής ασφάλειας, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης και τελικά την αποχώρηση των κομμάτων πλην της Πλεύσης Ελευθερίας.

Στην ομιλία του ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε ότι «Θα σας αφήσουμε μόνους σας σε αυτόν τον ολισθηρό κατήφορο χωρίς τέλος. Το φως της αλήθειας θα λάμψει, οι ένοχοι θα τιμωρηθούν και η παράταξη της ΝΔ θα ηττηθεί».

Νωρίτερα μάλιστα, έθεσε θέμα «εθνικής προδοσίας», αναφέροντας: «Ο Μητσοτάκης πρέπει να έρθει και να μας απαντήσει πότε έμαθε για το Predator. Τι εντολές έδωσε μετά που έμαθε την υπόθεση; Ζήτησε έρευνα; Η μη διερεύνηση ήταν επιχειρησιακή αδράνεια ή πολιτική επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη; Ζητήσατε αποτίμηση κινδύνου για το ποιες διαβαθμισμένες πληροφορίες μπορεί να έχουν διαρρεύσει; Αν όχι πώς διασφαλίσατε την εθνική ασφάλεια; Ενημερώσατε πρόσωπα ότι είχαν στοχοποιηθεί; Ελέγχθηκαν οι συσκευές τους; Αν δεν ελέγχθηκαν πώς μπορεί να αποκλειστεί η διαρροή; Ενημερώθηκε το ΚΥΣΕΑ; Αν όχι πώς μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει σοβαρή εθνική απειλή;

Στην ομιλία του ο Δημήτρης Κουτσούμπας κάλεσε τον πρωθυπουργό να απαντήσει «πώς δικαιολογούνται 10.000 άρσεις απορρήτου κάθε χρόνο. Πώς στοιχειοθετούνται τέτοιες πράξεις που δε γράφουν κουβέντα που να εξηγούν τη συνδρομή λόγων εθνικής ασφάλειας».

«Πείτε μας, η ΕΥΠ και η ΕΛΑΣ δε συνεργάζονται με ιδιώτες για να προμηθεύονται συστήματα παρακολούθησης; Ποιες είναι οι εταιρείες και οι ιδιώτες; Τι συστήματα έχει σήμερα η ΕΥΠ, η ΕΛΑΣ, το κράτος. Πώς δίνονται εγκρίσεις για τέτοια συστήματα; Η αλήθεια που κρύβετε είναι ότι αυτό που ονομάζετε κράτος δικαίου είναι το κράτος της ασυδοσίας. Είναι το κράτος που νομιμοποιεί την περιστολή δικαιωμάτων», τόνισε μεταξύ άλλων ο ΓΓ του ΚΚΕ.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, απευθυνόμενος στα στελέχη της ΝΔ που φέρονται να έχουν παρακολουθηθεί, είπε: «Για ποιο λόγο μεγαλόσχημοι υπουργοί δεν έχουν τολμήσει να πάνε στην δικαιοσύνη να μάθουν ποιοι και γιατί τους παρακολούθησαν; Βορίδης, Γεωργιάδης, Πλεύρης, Δένδιας, Κικίλιας, Χατζηδάκης, Κεφαλογιάννη, Γεραπετρίτης, Σκέρτσος, Χρυσοχοΐδης., Πολύ απλά γιατί είναι είτε εκβιαζόμενοι είτε διαπλεκόμενοι», τόνισε ο κ. Φάμελλος προσθέτοντας τη φράση: «Σας ρίχνω το ανάθεμα!»

Ο κ. Φάμελλος αναφέρθηκε αναλυτικά στην υπόθεση των υποκλοπών καταγράφοντας όλα τα στάδια της υπόθεσης και της εμπλοκής πολιτικών προσώπων και ιδιωτών.

«Όποιος καταλύει τη δημοκρατία προδίδει την πατρίδα. Πατριδοκάπηλοι ήταν οι συνταγματάρχες της Χούντας», τόνισε η Ζωή Κωνσταντοπούλου υπενθυμίζοντας ότι κατά τη θητεία της ως προέδρου της Βουλής εκκίνησε τη διαδικασία για το άνοιγμα του φακέλου της Κύπρου.

«Όποιος αγαπάει την πατρίδα, αγαπάει την αλήθεια», τόνισε, μπαίνοντας στο θέμα των υποκλοπών. «Η υπόθεση των υποκλοπών πράγματι αφορά την εθνική ασφάλεια και την εξωτερική πολιτική. Γι’ αυτό περιμένω να έρθουν εδώ οι υπ. Εξωτερικών και Άμυνας που ήταν κι αυτοί παρακολουθούμενοι», ανέφερε.

Η κ. Κωνσταντοπούλου επισήμανε ότι η Πλεύση Ελευθερίας δε θα αποχωρήσει από τη διαδικασία ώστε να σταθεί απέναντι στη ΝΔ σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης.


Πηγή

Μαρινάκης για Σαμαρά: Δεν είναι δουλειά μας να απαντούμε στην προσωπική ατζέντα κανενός

0

Πυρά Μαρινάκη στην αντιπολίτευση – Γιατί ζήτησε η ΝΔ να ψηφιστεί από 151 η πρόταση για εξεταστική

Απάντηση στα πυρά του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά από το βήμα της Βουλής, έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στο Ertnews Radio.

«Η δική μας υποχρέωση και προτεραιότητα είναι να απαντάμε στην ατζέντα που θέτει η κοινωνία με πολιτικές, με παραδοτέα και με το να διορθώνουμε τα λάθη τα οποία ο κόσμος μας ζητάει να διορθώσουμε. Δεν είναι δική μας δουλειά να απαντάμε στην προσωπική ατζέντα κανενός. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια και ειδικά τους τελευταίους μήνες γίνεται όλο και περισσότερο τάση η προσωπική ατζέντα πρώην ή εν δυνάμει πολιτικών να μετατρέπεται είτε σε ένα κόμμα, είτε σε μια επίθεση, πολιτική επίθεση, είτε και στα δύο», είπε και συνέχισε:

«Εδώ είμαστε να απαντάμε σημείο – σημείο όταν τίθεται κάτι επί της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης, ούτε θα αναλώσει τον χρόνο της, ο οποίος πρέπει να αναλώνεται στο να απαντάμε επί πολιτικών, για να απαντάμε σε προσωπικές ατζέντες».

Αναφορικά με τη συζήτηση στη Βουλή επί της πρότασης για εξεταστική επιτροπή, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «Ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να απαντήσει στις ανάγκες του σήμερα και του αύριο, να πάει τη χώρα μπροστά και να διορθώσει τα λάθη της και η αντιπολίτευση θέλει να μας επαναφέρει στα αμφιθέατρα της δεκαετίας του ’80 και του ’90. Και αυτός είναι και ο λόγος της έντασης».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μαρινάκης τόνισε: «Η ένταση είναι τεχνητή, με αυτό τον τρόπο μόνο προσπαθούν να υποκαταστήσουν την έλλειψη προγραμματικού και τεκμηριωμένου λόγου, ακόμα και στη σημερινή συζήτηση η κυβερνητική πλειοψηφία έθεσε ένα παρεμπίπτον ζήτημα, νομικά με μια άρτια θεωρώ νομική τεκμηρίωση. Από εκεί και πέρα η αντιπολίτευση, μπορώ να το αναλύσω αν θέλετε και να σας απαντήσω σε ό,τι απορία έχετε, η αντιπολίτευση επέλεξε αντί να αντικρούσει με τα δικά της επιχειρήματα, νομικά και πολιτικά, κυρίως νομικά γιατί αυτό είναι ένα νομικό θέμα, αλλά και με ουσιαστικά επιχειρήματα, επέλεξε τις φωνές, την αποχώρηση, την φυγή».

«Οι πολίτες εκλέγουν τους βουλευτές και δίνουν τους συσχετισμούς στα κόμματα για να δίνουν μάχες με την παρουσία τους στη Βουλή και όχι αποχωρώντας. Αυτές οι πρακτικές θεωρώ ότι είναι παρωχημένες και στο τέλος της ημέρας, δεν αφορούν καθόλου αυτές οι συζητήσεις, προσέξτε δεν υποτιμώ την συζήτηση για το όποιο θέμα στη Βουλή, αλλά αυτός ο τρόπος της συζήτησης και αυτές οι συγκρούσεις που τροφοδοτεί η αντιπολίτευση δεν αγγίζουν καθόλου την κοινωνία και τα προβλήματα που έχει, τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε».

Απαντώντας για τους λόγους που η κυβέρνηση ζήτησε τελικά η πρόταση για εξεταστική να ψηφιστεί από 151 βουλευτές και όχι από 120, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε:

«Πολύ λογική ερώτηση και νομίζω ότι έχει πολύ ενδιαφέρον και η απάντηση και αν καθόταν η αντιπολίτευση και την άκουγε, νομίζω ότι θα είχε πειστεί, τέλος πάντων θα προσπαθούσαμε να την πείσουμε, θεωρώ ότι η στάση αυτή ήταν προδιαγεγραμμένη της αντιπολίτευσης. Καταρχάς τι είπε ο Μάκης Βορίδης εκ μέρους της κυβερνητικής πλειοψηφίας; Ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ αφορά τη λειτουργεία της ΕΥΠ και συνεπώς σχετίζεται άμεσα με ζητήματα εθνικής ασφάλειας, εθνικής άμυνας, εξωτερικής πολιτικής. Δηλαδή με το αντικείμενο δράσης των μυστικών υπηρεσιών και μάλιστα επικαλέστηκε συγκεκριμένα σημεία και από την λειτουργία της ΕΥΠ και μια σειρά από επιχειρήματα και νομικά και πραγματικά. Έρχεται λοιπόν πολύ λογικά ένα μέρος του δημοσιογραφικού κόσμου και η αντιπολίτευση, φαντάζομαι, αλλά δεν έμεινε να το κάνει και ρωτάει; “παιδιά το ‘22 που συστάθηκε και πάλι εξεταστική επιτροπή, γιατί δεν τα είπατε αυτά;”. Πρώτον το 2022, η κυβερνητική πλειοψηφία δεν είχε καταψηφίσει την πρόταση για εξεταστική επιτροπή, είχε ψηφίσει παρών άρα, δεν ήταν κατά ούτως ώστε να θέσει κάποιο παρεμπίπτον ζήτημα. Πρώτον. Δεύτερον, η υπόθεση από το 2022, γιατί άλλαξε η στάση μας;- από το 2022 μέχρι σήμερα ερευνάτο ενδελεχώς από τη Δικαιοσύνη- η οποία έχει εκδώσει τρεις διατάξεις σε ανώτατο επίπεδο για την όποια εμπλοκή κρατικών λειτουργών, όπου έχει δώσει και για πολλά άλλα ζητήματα σαφέστατες απαντήσεις, νομικά τεκμηριωμένες που αδυνατούμε εκ του ρόλου μας -και αλίμονο αν ίσχυε το αντίθετο- να σχολιάσουμε και έχει εκδοθεί και μια πρωτόδικη απόφαση για τέσσερις ιδιώτες η οποία έχει εφεσιβληθεί και εκκρεμεί ο δεύτερος βαθμός».

«Δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό, νέο, που να μην το ερευνά η δικαιοσύνη, κάποιο νέο δεδομένο, που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρέπει να γίνει εξεταστική. Τώρα, ως προς την επιπλέον, το 120-151, ζητήματα εθνικής ασφαλείας, εθνικής άμυνας και εξωτερικής πολιτικής, υπάρχει και η εμπειρία από το 2022 μέχρι σήμερα, όπου η Αντιπολίτευση έχει αποδείξει, με την εμπειρία, μάλιστα, των προηγούμενων ημερών, ότι δεν σέβεται ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες απορρήτου, εμπιστευτικότητας και μυστικότητας αυτών των συζητήσεων. Μιλάμε για την Υπηρεσία η οποία είναι αρμόδια, υπεύθυνη για την εθνική ασφάλεια της χώρας και πιστέψτε με, έχει συμβάλλει τα μέγιστα χωρίς να μπορώ να γνωρίζω λεπτομέρειες, σε πολύ κρίσιμες επιχειρήσεις, ούτως ώστε να είμαστε ασφαλείς, που άπτονται και ζητημάτων εξωτερικής πολιτικής και άμυνας», συνέχισε ο κ. Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στα κόμματα της αντιπολίτευσης, τονίζοντας: «Καταρχάς και ο ίδιος ο Εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη προ ημερών, είχε στην πραγματικότητα ομολογήσει για ζητήματα εθνικής ασφαλείας, γιατί ακριβώς αυτό έχει να κάνει με την ΕΥΠ. Και το ξαναλέω: Η ΕΥΠ, οι αρμοδιότητές της, όπως πολύ αναλυτικά τα παρέθεσε ο κ. Βορίδης, εφάπτονται όλων όσων αναφέρει το άρθρο του κανονισμού της Βουλής για αναγκαιότητα πλειοψηφίας 151 εδρών. Το βασικό, όμως, επιχείρημα δεν είναι το τι μας έδειξε η Αντιπολίτευση ως στάση τα τελευταία χρόνια. Αυτό ήταν ένα επιπλέον επιχείρημα. Το ξαναλέω: Το 2022 εμείς δεν ήμασταν κατά της Εξεταστικής, ούτως ώστε να θέσουμε ένα παρεμπίπτον ζήτημα. Εμείς ψηφίσαμε «παρών», έγινε η Εξεταστική, έπρεπε να γίνει μια εξεταστική, που οδήγησε όπου οδήγησε. Από εκεί και πέρα, η Δικαιοσύνη ανέλαβε και πλέον θεωρούμε, όντες κατά και επί της ουσίας αλλά και επί του νομικού, ότι η όποια απόφαση έπρεπε να ληφθεί με τους 151 για τους λόγους που παρέθεσε ο κ. Βορίδης και τους υιοθετούμε πλήρως και τους επαναλαμβάνω κι εγώ για να συζητήσουμε και κάτι άλλο».

«Σύμφωνα με τα οριζόμενα για σύσταση Εξεταστικής, ποιο είναι το παρεπίμπτον, όταν τίθεται ζήτημα εθνικής άμυνας, ή εξωτερικής πολιτικής δεν αρκεί η μειοψηφία, αλλά απαιτείται πλειοψηφία. Αυτό λέμε εμείς. Δεν είναι ότι δεν δύναται να συσταθεί Εξεταστική επιτροπή, αλλά ότι συστήνεται με απόφαση πλειοψηφίας. Αυτό είπαμε. Εμείς δεν την μπλοκάραμε», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε:

«Θέσαμε ένα θέμα με νομικά επιχειρήματα με βάση το οποίο έπρεπε να υπάρχουν 151 ψήφοι για να περάσει. Αυτή ήταν η θέση μας. Ψηφοφορία θα γινόταν δηλαδή. Δεν είναι μόνο νομικές αντιφάσεις. Μόνο στο τίτλο της, η πρόταση του ΠΑΣΟΚ λέει για εικαζόμενη συμμετοχή της ΕΥΠ στην υπόθεση. Ένα ερώτημα απλό, που το έβαλε και ο κ. Βορίδης: Η προστασία εδαφικής ακεραιότητας έχει σχέση με την εθνική άμυνα ή όχι; Προφανώς και έχει. Η προστασία εθνικών στρατηγικών, συμφερόντων, στρατιωτικών έχουν σχέση με την εθνική άμυνα; Αφού μιλάνε, λοιπόν, για παράνομες παρακολουθήσεις στρατιωτικών κλπ. κλπ., όλα αυτά δεν άπτονται ή ενδέχεται να άπτονται ζητήματα εθνικής ασφαλείας και άμυνας;»

Σχετικά με το ενδεχόμενο κατάθεσης πρότασης δυσπιστίας από το ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε: «Λοιπόν, καταρχάς καλοδεχούμενη. Γιατί θα μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε επί συνόλου. Άλλο αν η αντιπολίτευση κραυγάζει, εδώ και στον προϋπολογισμό κραυγάζει. Εμείς θα συζητήσουμε επί της πρότασης αυτής του ΠΑΣΟΚ αν κατατεθεί. Αν κατατεθεί, εδώ είμαστε να τα πούμε όλα. Αλλά γιατί θεωρώ ότι αυτό που θέλει η κοινωνία είναι την προγραμματική αντιπαράθεση επί πεπραγμένων και κοστολογημένων αντιπροτάσεων που δεν έχει η αντιπολίτευση και δυστυχώς ούτε το ΠΑΣΟΚ. Αλλά με βάση αυτό το οποίο μου είπατε, δηλαδή ότι όχι απλά την καταθέτουν, αλλά θέλουν να ευδοκιμήσει, ούτως ή άλλως όταν καταθέτεις μία πρόταση αυτός είναι ο στόχος σου, τι ζητάνε, κύριε Τάκη; Ζητάνε εκλογές. Πάρα πολύ ωραία, ζητάνε εκλογές. Εμείς έχουμε πει το 2027. Ζητάνε εκλογές, ενώ δεν ξέρουν αν θα είναι δεύτεροι με βάση και τις δημοσκοπήσεις και έχουν μεγάλη απόσταση από το πρώτο κόμμα. Και οι ίδιοι έχουν δηλώσει ότι καλύτερα ακυβερνησία, έτσι έχουν πει στο συνέδριό τους, είναι η θέση Δούκα που έγινε θέση ΠΑΣΟΚ, παρά μία κυβέρνηση η οποία μπορεί να έχει μέσα την «κακιά δεξιά», όπως μας ονομάζουν, με άλλα διάφορα κοσμητικά επίθετα. Χωρίς πρόγραμμα, εγώ δεν θυμάμαι κάποιο κοστολογημένο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, ούτε στο συνέδριο, ούτε τις τελευταίες μέρες, κάποιες αοριστίες έχουν ακουστεί και κάποιες επικίνδυνες προτάσεις όπως η τετραήμερη εργασία, που στη συνέχεια τη μάζεψαν και είπαν «δεν, ναι, δεν εννοούσαμε για όλα, για παντού, έχει προϋποθέσεις, δεν είναι για όλους τους κλάδους». Σας παραπέμπω στην αρχική πρόταση του κυρίου Ανδρουλάκη, γιατί λένε πάρα πολλά ψέματα, η αρχική πρόταση πάντως του κυρίου Ανδρουλάκη δεν είχε καμία προϋπόθεση για κανέναν συγκεκριμένο κλάδο. Έχω μπροστά μου την πρότασή του την οποία έκανε, αν δεν κάνω λάθος, 29 Απριλίου στον λογαριασμό του στο Χ. Οπότε, καταλήγω: ζητάνε κάτι το οποίο δεν μπορούν να υποστηρίξουν. Δικαίωμά τους. Κοινοβουλευτικό τους δικαίωμα, να βρουν τις υπογραφές. Εδώ είμαστε, λοιπόν, εφόσον το καταθέσουν, όπως λένε από βδομάδα, να τα συζητήσουμε όλα στη Βουλή. Και για να μην αφήνω κάτι αναπάντητο για άλλη μια φορά θα πάει «κουβά» μια πρόβλεψη περί της συνοχής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και θα αποδειχθεί ότι είναι πιο η συνεκτική, συμπαγής, κοινοβουλευτική ομάδα, Κυβέρνηση δεύτερης τετραετίας».


Πηγή

Τι δείχνει η μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ για το μυστήριο στην Αττική – «Η δυσοσμία δεν προήλθε από τη θάλασσα»

0

Νέα διάσταση παίρνει το μυστήριο με την έντονη δυσοσμία που σκέπασε την περασμένη Τρίτη πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως κατά μήκος του παραλιακού μετώπου

Νέα ερωτήματα προκαλεί η έντονη δυσοσμία που έγινε αισθητή την περασμένη Τρίτη σε πολλές περιοχές της Αττικής, κυρίως κοντά στο νότιο τμήμα του Λεκανοπεδίου. Οι επιστημονικές εκτιμήσεις του ΕΛΚΕΘΕ φαίνεται να αποκλείουν το ενδεχόμενο το φαινόμενο να συνδέεται με φυσικές διεργασίες στον Σαρωνικό Κόλπο, στρέφοντας πλέον την προσοχή σε πιθανή ανθρωπογενή αιτία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, δεν υπάρχουν ενδείξεις εκτεταμένης περιβαλλοντικής υποβάθμισης, ανοξικών φαινομένων ή συγκεντρώσεων υδρόθειου που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τη δυσοσμία. Ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Δημήτρης Σακελλαρίου, ανέφερε μάλιστα ότι η προέλευση της οσμής δεν σχετίζεται με φυσική ωκεανογραφική διεργασία, αλλά πιθανότατα με ανθρώπινη δραστηριότητα.

Παράλληλα, το ΕΛΚΕΘΕ υπενθυμίζει ότι πραγματοποιεί συστηματικές μετρήσεις στον Σαρωνικό και στις γύρω θαλάσσιες περιοχές, ενώ το ερευνητικό σκάφος «Αιγαίο» βρέθηκε στην περιοχή και κατά τη διάρκεια του περιστατικού, χωρίς να εντοπιστούν σημάδια σοβαρής θαλάσσιας επιβάρυνσης. Οι έρευνες συνεχίζονται, με νέα δειγματοληψία να έχει προγραμματιστεί για τις 26 Μαΐου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΕΛΚΕΘΕ:

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. δεν επιβεβαιώνει σύνδεση του συμβάντος δυσάρεστης οσμής
στην Αττική στις 19 Μαΐου 2026 με εκτεταμένη υποβάθμιση ή ανοξικά
φαινόμενα στον Εσωτερικό Σαρωνικό

Με αφορμή τις αναφορές πολιτών για έντονη δυσάρεστη οσμή, που έγινε αισθητή την
Τρίτη 19 Μαΐου 2026 σε περιοχές της Αττικής, κυρίως κατά μήκος του παραλιακού
μετώπου, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) παραθέτει τα
διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία που αφορούν στη θαλάσσια διάσταση του
φαινομένου.

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., ως εθνικός ερευνητικός φορέας για το θαλάσσιο περιβάλλον,
παρακολουθεί συστηματικά εδώ και δεκαετίες την οικολογική ποιότητα των
εσωτερικών, μεταβατικών, παράκτιων και θαλάσσιων υδάτων της χώρας, υλοποιώντας
εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα παρακολούθησης και έρευνας.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της «Οδηγίας-Πλαίσιο για τα Ύδατα (2000/60/ΕΚ)», της
«Οδηγίας για τη Θαλάσσια Στρατηγική (2008/56/ΕΚ)» και του έργου «Παρακολούθηση
των οικοσυστημάτων Εσωτερικού Σαρωνικού – Ελευσίνας – Μεγαρέων – Ν. Ευβοϊκού
υπό την επίδραση των Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας – Θριάσιου Πεδίου
– Μεγαρέων – Κορωπίου» (σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ), υλοποιείται συστηματική
περιβαλλοντική παρακολούθηση του Σαρωνικού Κόλπου καθώς και αξιολόγηση των
επιπτώσεων από τη λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας
(ΚΕΛΨ).

Για τις ανάγκες των ανωτέρω προγραμμάτων περιβαλλοντικής Παρακολούθησης, το
ωκεανογραφικό σκάφος «ΑΙΓΑΙΟ» πραγματοποίησε αποστολές στον Σαρωνικό Κόλπο
στις 10 και στις 19 Μαΐου 2026. Η δεύτερη αποστολή συνέπεσε χρονικά με την ημέρα
κατά την οποία αναφέρθηκε το συμβάν οσμών στην Αττική και περιλάμβανε εργασίες
πεδίου για την οικολογική ποιότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος σε περιοχές του
Εσωτερικού Σαρωνικού.

Τι δείχνουν τα έως τώρα στοιχεία
• Οι μακροχρόνιες μετρήσεις και οι σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις δεν
υποδεικνύουν την ύπαρξη εκτεταμένων ανοξικών λεκανών στον Εσωτερικό
Σαρωνικό Κόλπο.
• Δεν έχουν καταγραφεί, στο πλαίσιο των υφιστάμενων προγραμμάτων
παρακολούθησης, συγκεντρώσεις υδρόθειου στον πυθμένα που να δικαιολογούν
εκτεταμένη δυσοσμία στην ευρύτερη περιοχή.
• Δεν υπάρχουν ενδείξεις μαζικής έξαρσης φυτοπλαγκτονικών πληθυσμών ή
εκτεταμένων διεργασιών αποσύνθεσης που θα μπορούσαν να συνδεθούν με έντονη
παραγωγή δύσοσμων αερίων.
• Δεν τεκμηριώνεται από τα διαθέσιμα ωκεανογραφικά και μετεωρολογικά δεδομένα
φαινόμενο ανάβλυσης (upwelling) που θα μετέφερε μεγάλες ποσότητες ανοξικών
θαλάσσιων υδάτινων μαζών προς την επιφάνεια.
• Κατά την αποστολή του «ΑΙΓΑΙΟ» στις 19 Μαΐου 2026 δεν παρατηρήθηκαν ενδείξεις
υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος στις περιοχές όπου
πραγματοποιήθηκαν επιστημονικές εργασίες.

Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, συνεχίζει να παρακολουθεί το ζήτημα με
επιστημονική υπευθυνότητα, να αξιολογεί τα διαθέσιμα δεδομένα και να αναλύει όλες
τις πιθανές παραμέτρους που σχετίζονται με το συμβάν. Την Τρίτη 26 Μαΐου 2026 θα
πραγματοποιηθεί νέα στοχευμένη αποστολή δειγματοληψίας στον Εσωτερικό
Σαρωνικό Κόλπο και στον Κόλπο της Ελευσίνας, στα πλαίσια των υφιστάμενων
προγραμμάτων περιβαλλοντικής παρακολούθησης.

Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και η αξιόπιστη ενημέρωση των πολιτών
προϋποθέτουν ψυχραιμία, διαφάνεια και τεκμηρίωση. Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. θα συνεχίσει να
συμβάλλει στη δημόσια ενημέρωση με βάση πραγματικά δεδομένα, συστηματικές
μετρήσεις και επιστημονικά ελεγμένη γνώση.

Final Four Euroleague 2026 – Χαρδαλιάς: «Η καρδιά του ευρωπαϊκού μπάσκετ χτυπά στην Αττική»

0

Επίσημο δείπνο καλωσορίσματος διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής, με αφορμή την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Επίσημο Δείπνο της Περιφέρειας Αττικής για την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026.

Σε κλίμα υψηλού συμβολισμού και θερμής φιλοξενίας, πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη, 21 Μαΐου, το επίσημο δείπνο καλωσορίσματος που διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής, με αφορμή την έναρξη του Euroleague Final Four Athens 2026.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στον εμβληματικό χώρο του βραβευμένου με 2 αστέρια Michelin εστιατορίου «Delta», επιβεβαιώνοντας το υψηλό επίπεδο που προσφέρει η Αττική σε διοργανώσεις παγκόσμιου βεληνεκούς.

Το «παρών» στο επίσημο δείπνο έδωσε ως εκπρόσωπος της ελληνικής Κυβέρνησης η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, η οποία τόνισε ότι «η Αθήνα γίνεται για μια ακόμη φορά η πρωτεύουσα του ευρωπαϊκού μπάσκετ, καθώς το Final Four επιστρέφει εδώ έπειτα από 19 χρόνια. Πρόκειται για μία στρατηγική επιλογή για την Κυβέρνηση. Θέλουμε η Ελλάδα να φιλοξενεί μεγάλα γεγονότα. Ο αθλητισμός ενώνει, εμπνέει και ιδιαίτερα στο μπάσκετ η χώρα μας έχει κάθε λόγο να αισθάνεται περήφανη με ιστορικές ομάδες, σπουδαίους αθλητές και ολόκληρες γενιές παιδιών που μεγάλωσαν με το όνειρο της επιτυχίας. Γιατί το μπάσκετ δεν είναι μόνο ανταγωνισμός, είναι συνεργασία, πειθαρχία, αξίες που δεν μετρούν μόνο στον αθλητισμό αλλά και στη ζωή».

Ανάμεσα στους εκλεκτούς καλεσμένους παρευρέθηκαν επίσης ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, καθώς και ο Πρόεδρος της EuroLeague Ντέγιαν Μποντιρόγκα μαζί με άλλα κορυφαία στελέχη του θεσμού, εκπρόσωποι των διαγωνιζόμενων ομάδων και σημαίνοντα πρόσωπα από τον χώρο του αθλητισμού, των επιχειρήσεων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Ο πρόεδρος της EuroLeague Ντέγιαν Μποντιρόγκα σε δηλώσεις του ανέφερε πως: «Θα ήθελα καταρχάς να ευχαριστήσω τον καλό μου φίλο Νίκο Χαρδαλιά, την κα Ζαχαράκη, τον κ. Βρούτση, τον κ. Φραγκάκη και τους συνεργάτες τους για την αφοσίωση που έδειξαν και τη σκληρή δουλειά με την οποία κατάφεραν να ξαναφέρουν το Final Four στην Αθήνα, έπειτα από 19 χρόνια. Πέρασα ένα πολύ σημαντικό μέρος της καριέρας μου ως καλαθοσφαιριστής στην ελληνική πρωτεύουσα και κάθε φορά που επιστρέφω εδώ νιώθω σαν να βρίσκομαι σπίτι μου. Αγαπώ αυτή την πόλη και όλοι αισθάνονται πόσο σημαντικό είναι το μπάσκετ σε αυτό τον ιστορικό τόπο. Η Αθήνα γίνεται και πάλι το επίκεντρο του ευρωπαϊκού μπάσκετ, με τη βοήθεια της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας που έφεραν αυτό το κορυφαίο αθλητικό γεγονός στη χώρα. Εύχομαι οι φίλαθλοι να απολαύσουν ένα πολύ όμορφο μπάσκετ στους ημιτελικούς και τον τελικό, και οι επισκέπτες να έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την πόλη. Εύχομαι καλή τύχη κι ας κερδίσει το τρόπαιο ο καλύτερος».

Από την πλευρά του ο CEO της EuroLeague Τσους Μπουένο ανέφερε ότι: «γνωρίζαμε πως η Αθήνα αγαπάει το μπάσκετ και ήμασταν σίγουροι ότι οι τρεις αγώνες του Final Four θα είναι sold out. Είχαμε ένα εκατομμύριο αιτήσεις για εισιτήρια, δεν μπορούσαμε να έχουμε εισιτήρια για όλους, όμως προσπαθήσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ελπίζουμε να απολαύσει ο κόσμος τα παιχνίδια. Ευχαριστώ τους διοργανωτές για τη φανταστική δουλειά που έχει γίνει και για τη στήριξη που δείχνετε στον θεσμό. Είμαστε εδώ για να δούμε ποιος θα είναι ο πρωταθλητής. Θα το ξέρουμε την Κυριακή».

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Κατά τη διάρκεια του δείπνου, ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, απηύθυνε θερμό χαιρετισμό, υπογραμμίζοντας την αμέριστη στήριξη της Περιφέρειας σε αθλητικές διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως και αυτή της διεξαγωγής του Euroleague Final Four Athens 2026.

«Η Αττική αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αποτελεί έναν κορυφαίο διεθνή προορισμό, απόλυτα ικανό να φιλοξενήσει τα σπουδαιότερα αθλητικά γεγονότα της Ευρώπης. Στηρίζουμε έμπρακτα αυτή την τεράστια διοργάνωση, η οποία όχι μόνο προβάλλει τη χώρα μας παγκοσμίως, αλλά ενισχύει την τοπική οικονομία, τον τουρισμό και την κοινωνική συνοχή. Η Αθήνα θα είναι το φυσικό σπίτι του μπάσκετ για τις επόμενες ημέρες και θα χτυπά εδώ η καρδιά του ευρωπαϊκού αθλητισμού», τόνισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Η στρατηγική μας είναι να προσεγγίζουμε τον αθλητισμό ως ένα πολύ σημαντικό κύτταρο της εξωστρέφειάς μας. Εκτός από τις μεγάλες διοργανώσεις, χρειαζόμαστε και πολύ σημαντικές υποδομές. Και γι’ αυτό γνωρίζετε ότι δουλεύουμε νυχθημερόν προκειμένου να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είμαστε σίγουροι ότι θα διεξαχθεί μια πολύ όμορφη διοργάνωση. Το μπάσκετ για να μπορέσει να προχωρήσει στη χώρα μας απαιτεί σωματειακές και εθνικές επιτυχίες, διοργάνωση σημαντικών εκδηλώσεων όπως το Final Four, ανάπτυξη και δουλειά στις γειτονιές. Εμείς, είμαστε εδώ για να φανούμε χρήσιμοι όπου μπορούμε».

[387184] EUROLEAGUE 2025-2026 FINAL-4 ΑΘΗΝΑ / ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ. (ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ / EUROKINISSI)

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με προσφορά αναμνηστικών δώρων και ευχές προς όλες τις τέσσερις ομάδες για ένα συναρπαστικό, ασφαλές και θεαματικό τουρνουά Final Four, με έμφαση στο «ευ αγωνίζεσθαι».

Την παράσταση έκλεψε ένα φαντασμαγορικό drone show που φώτισε τον αττικό ουρανό, προσφέροντας ένα μοναδικό οπτικοακουστικό υπερθέαμα αφιερωμένο στο Final Four της EuroLeague και στην Αθήνα. Περισσότερα από 400 drones σχημάτισαν διαδοχικά εμβληματικές φιγούρες και σύμβολα του ευρωπαϊκού μπάσκετ και της Ελλάδας: από τον Δισκοβόλο που μετατράπηκε σε τρισδιάστατη μπάλα της EuroLeague, μέχρι σκηνές καρφώματος και jumpball, τα λογότυπα των τεσσάρων ομάδων του Final Four, το τρόπαιο της EuroLeague, αλλά και ένα εντυπωσιακό skyline της Ακρόπολης που μετασχηματιζόταν στη λέξη «Hellas». Το οπτικό υπερθέαμα ολοκληρώθηκε με το επίσημο λογότυπο της διοργάνωσης και το σήμα της Περιφέρειας Αττικής ως «The Greater Athens Region», αποσπώντας τον ενθουσιασμό και το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων.

Την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασοπούλου και μεταδόθηκε ζωντανά από τη NovaSports, επίσημο broadcaster της EuroLeague.

Μεταξύ άλλων στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Γιώργος Μαυρωτάς, ο Ειδικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος, ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής για το Euroleague Final Four Athens 2026 και Πρόεδρος της «Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.» Δημήτρης Φραγκάκης, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Ισίδωρος Κούβελος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης Βαγγέλης Λιόλιος, ο Γενικός Διευθυντής της Ομοσπονδίας Ντίνος Σβερκούνος, ο επικεφαλής της παράταξης «Αττικός Κύκλος Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης» και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής Γιώργος Ιωακειμίδης, η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, ο διευθυντής του Γραφείου Περιφερειάρχη Γιώργος Χαλκιάς, ο αναπληρωτής διευθυντής του ίδιου Γραφείου Δημήτρης Ταραζώνας, κ.α.

Το παρών έδωσαν επίσης «θρύλοι» του ελληνικού μπάσκετ όπως ο Παναγιώτης Γιαννάκης, ο Παναγιώτης Φασούλας και ο Σοφοκλής Σχορτσανίτης, καθώς και οι “legends” Θοδωρής Παπαλουκάς και Νίκολα Βούισιτς.

Εκ μέρους των ομάδων που μετέχουν στο Final Four της Αθήνας παρέστησαν μεταξύ άλλων, οι πρόεδροι της ΚΑΕ Ολυμπιακός Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος, ο αντιπρόεδρος της ομάδας Γιώργος Σκινδήλιας και ο γενικός διευθυντής Νίκος Λεπενιώτης, ο γενικός διευθυντής της Βαλένθια Enric Carbonell, ο γενικός διευθυντής της Ρεάλ Μαδρίτης Francisco Robles και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Φενέρμπαχτσε Cem Ciritsi.

Παράλληλα, εκ μέρους των υπόλοιπων ομάδων που μετέχουν στην κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση παρόντες ήταν ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός AKTOR Βασίλης Παρθενόπουλος, ο πρόεδρος της Ζαλγκίρις Κάουνας Paulius Jankunas, ο πρόεδρος της Παρί David Kahn, o συνιδρυτής και CEO της Ντουμπάι ΜΚ Dejan Kamenjacevic, ο πρόεδρος των μπασκετικών επιχειρήσεων (president of basketball operations) της Emporio Armani Ettore Messina και ο γενικός διευθυντής Χρήστος Σταυρόπουλος, ο CEO της Χάποελ Τελ Αβίβ Tzhaki Reichenstein και ο CEO της Μπάγερν Μονάχου, Adrian Sarmiento.

Η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερός αρωγός σε πρωτοβουλίες που προάγουν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, αναβαθμίζοντας διαρκώς το διεθνές κύρος της περιοχής.


Πηγή

Γροιλανδία: Εκατοντάδες διαδηλωτές στα εγκαίνια του νέου κτηρίου του αμερικανικού προξενείου

0

Οι νέοι χώροι του προξενείου είχαν εγκαινιαστεί λίγο νωρίτερα παρουσία του πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Δανία, Κένεθ Χάουερι

Εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης στα εγκαίνια του νέου κτηρίου του αμερικανικού προξενείου στην πρωτεύουσα της Γροιλανδίας, την Νουούκ, για να διαμαρτυρηθούν κατά των προσπαθειών του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος θέλει να καταλάβει την χώρα.

Οι διαδηλωτές κρατούσαν σημαίες της Γροιλανδίας και πλακάτ με συνθήματα όπως «We are not for sale» (Δεν είμαστε προς πώληση) και «Make America Go Away!» (Κάντε την Αμερική να φύγει μακριά), ενώ γύρισαν την πλάτη τους στο προξενείο και τήρησαν σιγή δύο λεπτών για να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους προς τις ΗΠΑ.

Οι νέοι χώροι του προξενείου είχαν εγκαινιαστεί λίγο νωρίτερα παρουσία του πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Δανία, Κένεθ Χάουερι.

«Ο πρόεδρος (σ.σ. Τραμπ) έχει αποκλείσει τη χρήση βίας. Το μέλλον της Γροιλανδίας είναι μια απόφαση που οι ίδιοι οι Γροιλανδοί πρέπει να λάβουν», δήλωσε ο πρεσβευτής στα εγκαίνια, σύμφωνα με το γροιλανδικό δίκτυο KNR.

Δείτε βίντεο:

Ο πρωθυπουργός της Γροιλανδίας, Γενς-Φρέντερικ Νίλσεν, αρνήθηκε να συμμετάσχει στα εγκαίνια.

Λίγες ημέρες πριν, ο Νίλσεν είχε συναντηθεί με τον ειδικό απεσταλμένο του Τραμπ για τη Γροιλανδία, Τζεφ Λάντρι, ο οποίος έφτασε στη Νουούκ χωρίς πρόσκληση, πέντε μήνες μετά τον διορισμό του.

Ο Λάντρι είχε δηλώσει στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι οι ΗΠΑ πρέπει να ενισχύσουν την παρουσία τους στο αυτόνομο αυτό έδαφος της Δανίας.

«Πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα οι ΗΠΑ να αφήσουν ξανά το αποτύπωμά τους στη Γροιλανδία», δήλωσε ο Τζεφ Λάντρι στο AFP. «Η Γροιλανδία έχει ανάγκη τις ΗΠΑ», πρόσθεσε.

Νωρίτερα τον Μάιο, το BBC μετέδωσε ότι οι ΗΠΑ διεξάγουν τακτικές διαπραγματεύσεις με τη Δανία για να επεκτείνουν την στρατιωτική τους παρουσία στη Γροιλανδία, την ώρα που οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο τους τελευταίους.

Σύμφωνα με αξιωματούχους που είναι ενήμεροι για το θέμα και μίλησαν στο βρετανικό μέσο, οι ΗΠΑ επιδιώκουν να ανοίξουν τρεις νέες βάσεις στο νότιο τμήμα του εδάφους της Γροιλανδίας, μια αυτόνομη περιοχή και συνιστώσα χώρα της Δανίας, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους να επιλύσουν τη διπλωματική κρίση που πυροδότησε ο Ντόναλντ Τραμπ όταν απείλησε να καταλάβει τη χώρα με τη βία.


Πηγή

Τασούλας σε πριγκίπισσα Άννα: «Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από τη Μάχη της Κρήτης»

0

Με τον Κωνσταντίνο Τασούλα συναντήθηκε η πριγκίπισσα Άννα της Βρετανίας

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας, το πρωί της Παρασκευής (22/05) υποδέχθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο την πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου και τον σύζυγό της, αντιναύαρχο σερ Τίμοθι Λόρενς, με την ευκαιρία της επίσκεψής τους στην Ελλάδα για τις εορταστικές εκδηλώσεις της 85ης επετείου από τη Μάχη της Κρήτης.

Ο κ. Τασούλας ανέφερε ότι η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και στον αγώνα κατά του Ναζισμού.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Όπως προφανώς ξέρετε, η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από εκείνη τη μάχη, οι λαοί μας πήραν μέρος σε εκείνη τη μάχη κατά της εισβολής του ναζισμού στο νησί της Κρήτης. Και αυτή η μνήμη μας συνοδεύει ακόμη και σήμερα και έτσι η παρουσία σας εκεί θα τιμήσει την αντίσταση και την άμυνα, Ελλήνων και Βρετανών από κοινού, σε εκείνη την εισβολή του ναζισμού πριν από 85 χρόνια στο νησί της Κρήτης.

Υπό την ιδιότητά σας ως Προέδρου των Πολεμικών Κοιμητηρίων της Κοινοπολιτείας, θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε και το Συμμαχικό Κοιμητήριο στην Κρήτη, στα Χανιά. Η επίσκεψή σας εκεί θα σας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσετε την έκταση της συναδέλφωσης των λαών μας, όχι μόνο εκείνη την περίοδο, αλλά και μετά. Και μας φέρνει σήμερα δύο λαούς, δύο χώρες, πιο κοντά στο πλαίσιο του αγώνα μας για την επικράτηση της διεθνούς ειρήνης και του διεθνούς δικαίου καθώς και την κατοχύρωση της ασφάλειας στην Ευρώπη».

Πριγκίπισσα Άννα

Η Πριγκίπισσα Άννα

Eurokinissi

«Θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για τη φιλοξενία εδώ. Αυτός ο εορτασμός της 85ης επετείου [της Μάχης της Κρήτης] είναι πολύ σημαντικός για τις δύο χώρες μας, φυσικά και για τους Αυστραλούς και τους Νεοζηλανδούς αλλά κυρίως για τους Κρήτες, οι οποίοι υπέφεραν περισσότερο από όλους», απάντησε η πριγκίπισσα Άννα.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Αναφερόμενος και στις άλλες ιδιότητες της Πριγκίπισσας, που συνδέουν τις δύο χώρες, επισήμανε, ότι είναι επικεφαλής της Ολυμπιακής Επιτροπής Μεγάλης Βρετανίας, και συμπλήρωσε πως καθώς η Ελλάδα είναι η χώρα στην οποία γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

«Οι άλλες ιδιότητές σας, τις οποίες υπηρετείτε με θαυμάσιο τρόπο, συνδέουν τις δύο χώρες μας. Είστε Πρόεδρος της Ολυμπιακής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και αυτή σας η ιδιότητα, μας φέρνει πάλι κοντά. Εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το μήνυμα του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων είναι πολύ χρήσιμο σήμερα να ακουστεί και πάλι, ιδίως, λόγω των συνεχιζόμενων συρράξεων στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, ώστε να επικρατήσει το πνεύμα της καταλλαγής και της ειρήνης», ανέφερε.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Η πριγκίπισσα Άννα ανέφερε: «Έχω επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και βεβαίως και αργότερα, για την παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, πράγμα το οποίο ήταν πολύ ευχάριστο».

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπενθύμισε, ακόμη, ότι η Βρετανία υπήρξε θαλασσοκράτειρα για αιώνες, υπογραμμίζοντας πως στη σημερινή εποχή, το Εμπορικό Ναυτικό της Ελλάδας είναι από τα μεγαλύτερα, ίσως το μεγαλύτερο Εμπορικό Ναυτικό του κόσμου, οπότε και με την άλλη ιδιότητα της πριγκίπισσας Άννας, ως επικεφαλής της Αποστολής για τους Ναυτικούς, έχει προσφέρει εδώ και τέσσερις δεκαετίες σιγουριά, συμπαράσταση, αισιοδοξία στους ανθρώπους της θάλασσας.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026

Eurokinissi

«Όσον αφορά την “Αποστολή για τους Ναυτικούς”, αυτός είναι ένας Οργανισμός, ο οποίος λειτουργεί εδώ και εκατό χρόνια. Έχει πλέον παρουσία σε πενήντα χώρες, σε ολόκληρο τον κόσμο και προσφέρει βοήθεια στους ναυτικούς ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους ή το φύλο ή την φυλή τους. Είναι πραγματικά ένα πολύ σημαντικό κίνημα πια σε όλο τον κόσμο», ανέφερε η πριγκίπισσα Άννα.

Πριγκίπισσα Άννα - Κωστας Τασούλας

Συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα με την Πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου στο Προεδρικό Μέγαρο, Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Eurokinissi

Ολόκληρη η συνομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα με την πριγκίπισσα Άννα του Ηνωμένου Βασιλείου:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Υψηλοτάτη Πριγκίπισσα Άννα, με ιδιαίτερη χαρά σας υποδέχομαι σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο, εσάς και τον σύζυγό σας, τον Σερ Τίμοθι Λόρενς, με την ευκαιρία της επισκέψεώς σας στην Ελλάδα για να παρευρεθείτε στην 85η επέτειο της Μάχης της Κρήτης.

Όπως προφανώς ξέρετε, η Μάχη της Κρήτης έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρετανοί και Έλληνες έχουμε κοινές μνήμες από εκείνη τη μάχη, οι λαοί μας πήραν μέρος σε εκείνη τη μάχη κατά της εισβολής του ναζισμού στο νησί της Κρήτης. Και αυτή η μνήμη μας συνοδεύει ακόμη και σήμερα και έτσι η παρουσία σας εκεί θα τιμήσει την αντίσταση και την άμυνα, Ελλήνων και Βρετανών από κοινού, σε εκείνη την εισβολή του ναζισμού πριν από 85 χρόνια στο νησί της Κρήτης.

Υπό την ιδιότητά σας ως Προέδρου των Πολεμικών Κοιμητηρίων της Κοινοπολιτείας, θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε και το Συμμαχικό Κοιμητήριο στην Κρήτη, στα Χανιά. Η επίσκεψή σας εκεί θα σας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσετε την έκταση της συναδέλφωσης των λαών μας, όχι μόνο εκείνη την περίοδο, αλλά και μετά. Και μας φέρνει σήμερα δύο λαούς, δύο χώρες, πιο κοντά στο πλαίσιο του αγώνα μας για την επικράτηση της διεθνούς ειρήνης και του διεθνούς δικαίου καθώς και την κατοχύρωση της ασφάλειας στην Ευρώπη.

Αλλά και οι άλλες ιδιότητές σας, τις οποίες υπηρετείτε με θαυμάσιο τρόπο, συνδέουν τις δύο χώρες μας. Είστε Πρόεδρος της Ολυμπιακής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και αυτή σας η ιδιότητα, μας φέρνει πάλι κοντά. Εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το μήνυμα του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων είναι πολύ χρήσιμο σήμερα να ακουστεί και πάλι, ιδίως, λόγω των συνεχιζόμενων συρράξεων στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, ώστε να επικρατήσει το πνεύμα της καταλλαγής και της ειρήνης.

Η χώρα σας, Υψηλοτάτη, υπήρξε θαλασσοκράτειρα για αιώνες. Στη σημερινή εποχή το Εμπορικό Ναυτικό της Ελλάδος είναι το μεγαλύτερο Εμπορικό Ναυτικό του κόσμου, οπότε και η άλλη ιδιότητά σας, ως Προέδρου της “Αποστολής για τους Ναυτικούς”, μάς είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και ιδιαίτερα ωφέλιμη, γιατί προσφέρει στους ναυτικούς εδώ και δεκαετίες. Προσφέρει σιγουριά, προσφέρει συμπαράσταση, προσφέρει αισιοδοξία με όλα τα μέσα τα οποία διαθέτετε για τους ανθρώπους της θάλασσας.

Συνεπώς πρέπει να το παραδεχτούμε, μέσα από τις διάφορες ιδιότητες τις οποίες υπηρετείτε επάξια επί σειρά ετών, συνδέεστε πολύ στενά με την χώρα στην οποία βρίσκεστε σήμερα.

Σας καλωσορίζω, λοιπόν, και πάλι, εσάς και τον σύζυγό σας στην Ελλάδα και εύχομαι η αποστολή σας και η παρουσία σας εδώ να ευδοκιμήσει και να πετύχετε τους στόχους σας.

ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΑΝΝΑ: Θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για τη φιλοξενία εδώ. Αυτός ο εορτασμός της 85ης επετείου [της Μάχης της Κρήτης] είναι πολύ σημαντικός για τις δύο χώρες μας, φυσικά και για τους Αυστραλούς και τους Νεοζηλανδούς αλλά κυρίως για τους Κρήτες, οι οποίοι υπέφεραν περισσότερο από όλους.

Έχω επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και βεβαίως και αργότερα, για την παραλαβή της Ολυμπιακής Φλόγας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, πράγμα το οποίο ήταν πολύ ευχάριστο.


Πηγή

Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για φωτιές: 4.000 οχήματα, 100 βάσεις drones και πάνω από 80 εναέρια μέσα

0

Σύσκεψη υπό Μητσοτάκη για την αντιπυρική: Πάνω από 18.500 πυροσβέστες και 4.000 οχήματα στη μάχη για τις πυρκαγιές – 100 βάσεις drones και περισσότερα από 80 εναέρια μέσα πυρόσβεσης

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σήμερα σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου με αντικείμενο την αντιπυρική περίοδο. Στη σύσκεψη έγινε ενημέρωση από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελο Τουρνά για το επιχειρησιακό σχέδιο, το ανθρώπινο δυναμικό και τον πρόσθετο υλικοτεχνικό εξοπλισμό με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.

Περισσότεροι από 18.500 πυροσβέστες

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την προετοιμασία που έχει γίνει για την αντιπυρική περίοδο και τις πυροσβεστικές δυνάμεις, φέτος με την έναρξη το Πυροσβεστικό Σώμα αριθμεί 17.727 μόνιμους και εποχικούς πυροσβέστες, ενώ μέχρι το τέλος της ο αριθμός αυτός θα ανέλθει στους 18.804. Σημαντική ενίσχυση έχει επιτευχθεί και στον στόλο των οχημάτων, πλέον ανέρχονται σε 4.299.

Οι μονάδες των δασοκομάντος (ΕΜΟΔΕ), οι πρώτες έξι εκ των οποίων συγκροτήθηκαν το 2022, ανέρχονται πλέον σε 21 και φτάνουν τα 1.450 μέλη. Επιπλέον, το Πυροσβεστικό Σώμα θα ενισχυθεί για μία ακόμα χρονιά με προεγκατεστημένο προσωπικό από 4 ευρωπαϊκές χώρες.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ "ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ 2026" (ΔΑΝΑΗ ΔΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI)

Στη σύσκεψη συζητήθηκε και η πορεία υλοποίησης του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ» και παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός για τη χρήση drones στην Αττική και σε ευάλωτες περιοχές ανά την επικράτεια, για τον άμεσο εντοπισμό και την ταχεία πρώτη προσβολή εστιών φωτιάς.

Ειδικά για τα drones, σημειώθηκε πως φέτος οι βάσεις ανέρχονται πλέον των 100 συν 3 Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων Drones, που μπορούν να πετάξουν ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες και είναι εξοπλισμένα με θερμικές κάμερες.

Πάνω από 80 εναέρια μέσα

Τέλος, τα Εθνικά Εναέρια Μέσα παραμένουν στα 33 με τα Μισθωμένα Εναέρια Μέσα να αυξάνονται περαιτέρω κατά 2, φτάνοντας τα 51 και καθιστώντας μία συνολική δύναμη διαθέσιμων μέσων που θα κυμαίνεται μεταξύ 80 με 85 εναέρια μέσα σε ημερήσια βάση ανάλογα με τις διαθεσιμότητες.

Στη σύσκεψη παρουσιάστηκε επίσης, από τον Γενικό Διευθυντή Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών Βαγγέλη Γκουντούφα, το συνολικό πλαίσιο των δράσεων πρόληψης, διαχείρισης και αποκατάστασης που υλοποιούνται σε εθνικό επίπεδο από τη Δασική Υπηρεσία σε στενή συνεργασία με το Υπερταμείο, που τρέχει τις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρόοδο του Προγράμματος Προστασίας Δασών Antinero, το οποίο για το 2026 περιλαμβάνει έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 82 εκατ. €, τα οποία προστίθενται στις παρεμβάσεις πρόληψης της περιόδου 2022–2025, διαμορφώνοντας συνολικό προϋπολογισμό δράσεων πρόληψης ύψους περίπου 667 εκατ. € για την πενταετία 2022–2026.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Οι παρεμβάσεις αφορούν καθαρισμούς δασικής βλάστησης, συντήρηση δασικού οδικού δικτύου, δημιουργία μικτών και στεγασμένων αντιπυρικών ζωνών, δασικές υποδομές, υδατοδεξαμενές, καθώς και έργα προστασίας αρχαιολογικών χώρων και περιαστικών δασικών οικοσυστημάτων υψηλής επικινδυνότητας. Παρουσιάστηκαν χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμογής των έργων σε κρίσιμα περιαστικά δασικά οικοσυστήματα της χώρας, όπως ο Υμηττός, το Αιγάλεω–Ποικίλο και το Σέιχ Σου, αναδεικνύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό πρόληψης που υλοποιείται γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Παράλληλα, αναδείχθηκε η στρατηγική μετάβαση της χώρας από τη λογική της αποσπασματικής αντιμετώπισης σε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ενεργής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων, με αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων, σύγχρονων εργαλείων χαρτογράφησης και επικαιροποιημένων αντιπυρικών και διαχειριστικών μελετών σε όλη την επικράτεια.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη θεσμοθετημένη συνεργασία της Δασικής Υπηρεσίας με το Πυροσβεστικό Σώμα, την Πολιτική Προστασία και τις Ένοπλες Δυνάμεις, στη λειτουργία Υποστηρικτικών Ομάδων Διαχείρισης Δασικών Πυρκαγιών μεγάλης έκτασης, καθώς και στη συνολική ενίσχυση του επιχειρησιακού συντονισμού στο πεδίο.

[387163] ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Επιπλέον, παρουσιάστηκε η πρόοδος των έργων αποκατάστασης μετά τα περιστατικά πυρκαγιών του 2025, υπογραμμίζοντας ότι στο σύνολο των πληγεισών περιοχών έχουν ήδη υλοποιηθεί ή ολοκληρώνονται άμεσα έργα αποκατάστασης, είτε μέσω του θεσμού του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης είτε μέσω πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συνολικά, για την περίοδο 2022–2026, οι δράσεις της Δασικής Υπηρεσίας από οποιαδήποτε πηγή χρηματοδότησης, αντιστοιχούν σε επενδύσεις 864 εκατ. € για δράσεις πρόληψης, 33 εκατ. € σε εκπόνηση μελετών και 374 εκατ. € σε παρεμβάσεις αποκατάστασης, υπογραμμίζοντας ότι η πρόληψη, η ενεργή και επιστημονικά τεκμηριωμένη διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους απέναντι στην κλιματική κρίση, συνιστούν πλέον κεντρική εθνική προτεραιότητα.


Πηγή