Μητσοτάκης και προσωποπαγείς διασπάσεις εκατέρωθεν

0

 Και έτσι «στα καλά καθούμενα» που λέει ο Λαός μας ανακοινώθηκε η «αλλαγή Κυβερνητικής καρέκλας» για τον κ Κυρανάκη και αναμένεται ένας μικρό-χειρουργικός   δήθεν «ανασχηματισμός»…

Γράφει ο Γιώργος Πιπερόπουλος

     Ταυτόχρονα ανακοινώθηκαν σχεδόν «κολοσσιαίες» μισθολογικές αυξήσεις (για την οικονομική εποχή που διανύει η Ελληνική Οικονομία) για τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και τους «Πάσης Ελλάδος» Μητροπολίτες και «Βοηθούς» Δεσποτάδες!…Στέρεψαν τα σχετικά παγκάρια ή μήπως πλησιάζει και στη δική μας Ελλησιαστική δομή αυτό που βιώνει εδώ και δεκαετίες η Χριστιανική Ευρώπη, δηλαδή να ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ιεροί Ναοί για να γίνουν Σούπερμαρκετ τροφίμων, Πολυκαταστήματα ακόμη και νυχτερινά κλαμπ διασκέδασης;

   «Ήμαρτον Κύριε!…» 

     Και ξαφνικά τις προάλλες εντελώς αναπάντεχα, έτσι «στα καλά καθούμενα» που λέει ο Λαός μας ΑΘΟΩΘΗΚΕ πανηγυρικά ο καταγόμενος από τα Κύμινα της Θεσσαλονίκης, δημοσίως γνωστός Νέο-Δημοκράτης Αγροτοσυνδικαλιστής Κώστας Ανεστίδης που είχε αναστατώσει το Μαξίμου και την Κυβέρνηση με τις επιθέσεις του στη διάρκεια των Αγροτικών συλλαλητηρίων από τα Μάλγαρα της Θεσσαλονίκης προσωπικά στον κ Μητσοτάκη και, «τυχαίο;» Εσείς πείτε μου,  είχε δεσμευθεί ΟΛΗ η κινητή και ακίνητη περιουσία του και ζούσε με…δανεικά!…

     «Μέγας είΚύριε, και θαυμαστά τα έργα Σου!…»

     Αιωρούνται τα κατηγορητήρια για διαφθορά που έχει εξαπολύσει η Ευρωπαία Εισαγγελέας κ Κοβέσι και στα ήδη υφιστάμενα προστίθενται και νεότερα ενώ παραμένει ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΟ το τεράστιο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, κωλυσιεργίες στη δίκη για το «έγκλημα» των ΤΕΜΠΩΝ, κάποια μιλάνε για συστηματικό «κρυφτούλι» στο θέμα των ΥΠΟΚΛΟΠΩΝ με την αγορά και την χρήση του Ισραηλινής κατασκευής συστήματος PREDATOR ενώ αυξήθηκαν ξαφνικά τα όρια του «ακατάσχετου» και τα κάθε λογής επιδόματα…

     Γεννήθηκαν μέσα στον περασμένο μήνα Μάιο όπως περιμέναμε ΔΥΟ Νέα Πολιτικά Κόμματα, της χαροκαμένης μάνας των Τεμπών Κυρίας Καρυστιανού και του πρώην Πρωθυπουργού μας κ Τσίπρα (ο οποίος όπως θυμόμαστε παραιτήθηκε από την Προεδρία του Κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης δηλώνοντας ότι μπορεί να είναι παραγωγικός και εκτός Πολιτικής) προκαλώντας τρικυμία διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ, και την Παρασκευή 5 Ιουνίου από το Ηράκλειο της Κρήτης ο επίσης πρώην Πρωθυπουργός μας κ Σαμαράς ανακοίνωσε ότι σύντομα επιστρέφει στην Ελληνική Πολιτική σκηνή με Νέο, ακραιφνώς Δεξιό-Λαϊκό Κόμμα!…

     Δηλώνει παρών για τις επόμενες εκλογές ο κ Κασσελάκης όπως και η κ Λατινοπούλου και ο κ Βαρουφάκης και κάποιοι λένε ότι μπορεί να επανεμφανισθεί ο κ Καμμένος (των ΑΝΕΛ, που στήριξε ως Συν-Κυβερνήτης τον ΣΥΡΙΖΑ του κ Τσίπρα)…

     Φυσικά θα δούμε τον κ Ανδρουλάκη, τον κ Κουτσούμπα, την κ Κωνσταντοπούλου, τον κ Βελόπουλο, τον κ Νατσιό… 

    Θυμήθηκα τη βιβλική φράση «αυξάνεσθε και πληθύνεσθε» του βιβλίου της «ΓΕΝΕΣΗΣ» (η αρχική διατύπωση ήταν «αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν») καθώς ο Θεός ευλογεί τον άνθρωπο δίνοντάς του την εντολή να πολλαπλασιαστεί, να εξαπλωθεί στη Γη και να την κατακυριεύσει…

     Μήπως ΟΛΑ τα παραπάνω και μαζί τους τα αμέτρητα άλλα καυτά θέματα της ελληνικής καθημερινότητας και των Τουρκικών απειλών για «μοιρασιά» του Αιγαίου, λειτουργώντας ως ένας συμβολικός αλλά «Αόρατος Θεός» του Ελληνικού Πολιτικού Συστήματος ήδη σηματοδοτούν εκλογές ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΤΕΡΑ από την Συνταγματικά προβλεπόμενη Άνοιξη του 2027;

     Ρωτάω Μήπως και το αφήνω στην κρίση σας διαπιστώνοντας από τις διάφορες δημοσκοπήσεις ότι στο σκηνικό των ερχόμενων Φθινοπωρινών Εθνικών Εκλογών, τις τοποθετώ μετά το καλοκαίρι, καθώς υποθέτω ότι ισχύει αυτό που είχε πει στη δεκαετία του 1980 ο μακαρίτης Ανδρέας Παπανδρέου «να μην χαλάσουμε τα μπάνια του Λαού»…

     Μετά την αποτυχημένη, για πολλούς, Συν-Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, δηλαδή Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ μας προέκυψε ο καινοφανής Δικομματισμός δηλαδή το μείζον ΠΑΣΟΚ με το περίβλημα ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια η αναγεννημένη Ν.Δ. του Μητσοτάκη ο οποίος εδώ και 7 χρόνια απέδειξε ότι το ΤΕΛΟΣ του κλασικού Δικομματισμού στην Ελλάδα έχει ΠΑΓΙΩΘΕΙ ενώ ταυτόχρονα  και ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ για την «ΝέοΔημοκρατικογενή – Πασοκειάδα» Κυβέρνηση αποκλείεται!

     Και όπως φαίνεται δεν συνιστά υπερβολή ο σημερινός μου τίτλος καθώς μάλλον πορευόμαστε για Κυβέρνηση Συνεργασίας!..     

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ξεπέρασε επίσημα σε διάρκεια τον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο

0

Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναιι πλέον και επίσημα μεγαλύτερος σε διάρκεια από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. 

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συγκρίνεται συχνά με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο για τις βάναυσες επιθέσεις του πεζικού και τις βαριές απώλειές. Ωστόσο, η ιδέα ότι θα μπορούσε, με οποιονδήποτε τρόπο, να ξεπεράσει μια σύγκρουση τόσο μακρά και αιματηρή που οι Γάλλοι στρατιώτες ήλπιζαν ότι θα ήταν «η τελευταία των τελευταίων» κάποτε φαινόταν αδιανόητη. Αυτό ακριβώς συνέβη σήμερα Πέμπτη (11/6). Ο πόλεμος στην Ουκρανία – ο οποίος έφτασε τις 1.569 ημέρες, ή περισσότερο από τέσσερα χρόνια και τρεις μήνες – έχει πλέον ξεπεράσει τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Όταν ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν της Ρωσίας έστειλε τα στρατεύματά του στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, πίστευε ότι η χώρα θα «έπεφτε» μέσα σε λίγες μέρες. Αφού η Ουκρανία απώθησε τους Ρώσους και η σύγκρουση κατέληξε σε πόλεμο φθοράς, ακόμη και πολλοί από αυτούς που μάχονταν δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι θα διαρκούσε τόσο πολύ.

Αλλά ο πόλεμος συνεχίζεται και, με τις ειρηνευτικές συνομιλίες να έχουν σταματήσει, δεν δείχνει κανένα σημάδι ότι θα τελειώσει σύντομα. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι περίπου οι μισοί Ουκρανοί πιστεύουν ότι δεν θα τελειώσει πριν από το επόμενο έτος, κάτι που θα τον ωθούσε πιο κοντά σε ένα άλλο όριο: τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος διήρκεσε έξι χρόνια. Και υπάρχουν πολλοί Ουκρανοί που θα υποστήριζαν ότι ο τρέχων πόλεμος ξεκίνησε πραγματικά το 2014, όταν ρωσικά στρατεύματα κατέλαβαν την Κριμαία.

Οι ιστορικοί προειδοποιούν ότι η δημιουργία παραλληλισμών με τους δύο παγκόσμιους πολέμους έχει όρια. Η παγκόσμια κλίμακα αυτών των συγκρούσεων, που αφορούν πολλά πεδία μαχών και στρατούς, καθιστά δύσκολες τις συγκρίσεις σχετικά με τις απώλειες και την ισχύ πυρός. Η Ουκρανία δεν υπήρχε ως χώρα κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι δύο πόλεμοι που μεταμόρφωσαν τη γεωπολιτική της Ευρώπης

Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία, όπως και ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος, είναι πιθανό να καταταχθεί στις πιο σημαντικές συγκρούσεις στη σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία, λέει ο Ουκρανός ιστορικός, Γιαροσλάβ Χρίτσακ. Και οι δύο πόλεμοι μεταμόρφωσαν τη γεωπολιτική της Ευρώπης αναδιαμορφώνοντας στρατιωτικές συμμαχίες και οδηγώντας σε μια αμυντική ενίσχυση που δεν είχε παρατηρηθεί εδώ και δεκαετίες.

Οι στρατιωτικοί αναλυτές σημειώνουν επίσης ότι και οι δύο συγκρούσεις αναμόρφωσαν τη φύση του πολέμου μέσω της εισαγωγής νέων τεχνολογιών – αεροπλάνων και αρμάτων μάχης πριν από έναν αιώνα, ενώ σήμερα υπάρχουν μη επανδρωμένα αεροσκάφη στον αέρα, τη θάλασσα και τη γη. Και στις δύο περιπτώσεις, οι εξελίξεις έκαναν τον πόλεμο ακόμα πιο βάναυσο για τους ανθρώπους.

«Από πολλές απόψεις, αυτός ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι αυτός που μοιάζει περισσότερο με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο», λέει ο Μισέλ Γκόγια, Γάλλος πρώην συνταγματάρχης και στρατιωτικός ιστορικός. Η σύγκριση ξεκινά με την αρχική φάση και των δύο πολέμων. Το 1914, οι Γερμανοί εξαπέλυσαν μια ταχεία επίθεση προς το Παρίσι με την ελπίδα να εξασφαλίσουν μια γρήγορη νίκη. Οι ρωσικές δυνάμεις είχαν τον ίδιο στόχο όταν έσπευσαν προς το Κίεβο, την πρωτεύουσα της Ουκρανίας, το 2022. Και στις δύο περιπτώσεις, οι επιτιθέμενοι πλησίασαν τον στόχο τους, αλλά τελικά απωθήθηκαν.

Τελικά, και οι δύο πόλεμοι κατέληξαν σε κυρίως στατικές μάχες κατά μήκος ενός σε μεγάλο βαθμό παγωμένου μετώπου. Όταν στρατιώτες στο ουκρανικό πεδίο μάχης εγκαταστάθηκαν σε χαρακώματα και καταφύγια στο τέλος του 2022, οι ιστορικοί το περιέγραψαν ως επιστροφή στον πόλεμο χαρακωμάτων τύπου Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι σκηνές από τα χαρακώματα της ανατολικής Ουκρανίας απηχούσαν εκείνες στη βόρεια Γαλλία έναν αιώνα νωρίτερα. Τα ουκρανικά και τα ρωσικά στρατεύματα συχνά χωρίζονταν μόλις από μερικές εκατοντάδες μέτρα, μερικές φορές αρκετά κοντά για να βλέπουν το ένα το άλλο. Οι επιθέσεις ξεκίνησαν με μπαράζ πυροβολικού για να καθηλώσουν τον αντίπαλο, ακολουθούμενες από έφοδο στα εχθρικά χαρακώματα από ομάδες πεζικού.

Russia Ukraine War

«Γενικά, όταν το μέτωπο παγώνει, επιστρέφεις στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο», είπε ο Γκόγια. Και στους δύο πολέμους, προσθέτει, ήταν η ένταση της ισχύος πυρός, κυρίως του πυροβολικού, που ανάγκασε τους στρατούς να στραφούν στα χαρακώματα. «Θάβεις τον εαυτό σου για να προστατευτείς», λέει.

Αυτός ο υπολογισμός άλλαξε αργότερα στην Ουκρανία με την εισαγωγή μιας νέας κατηγορίας όπλων: των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones). Τα χαρακώματα έγιναν μη ασφαλή, καθώς τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη παρακολουθούσαν το πεδίο της μάχης όλο το εικοσιτετράωρο και χτυπούσαν με μεγαλύτερη ακρίβεια από τα βλήματα πυροβολικού.

Αντί για εκτεταμένα συστήματα χαρακωμάτων, τα στρατεύματα καταφεύγουν σε καταφύγια που στεγάζουν μόνο μια χούφτα στρατιώτες. Τέτοια καταφύγια είναι αρκετά μικρά ώστε να είναι δύσκολο να εντοπιστούν από τον ουρανό και αρκετά βαθιά για να αντέξουν τα χτυπήματα. Ένας στρατιώτης που επιχειρεί μόνος του συχνά θα σκάψει μια θέση ελάχιστα μεγαλύτερη από την κρυψώνα μιας αλεπούς.

Καθώς τα drones έχουν κυριαρχήσει στο πεδίο της μάχης, τα αντίπαλα δίκτυα χαρακωμάτων τύπου Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, χωρισμένα από μια στενή ζώνη ασφαλείας, έχουν δώσει τη θέση τους σε μια διαφιλονικούμενη περιοχή μάχης, διάσπαρτη με καταφύγια. Σε αυτή τη «ζώνη θανάτου», κάθε κίνηση γίνεται γρήγορα στόχος των drones.

Η κλίμακα των απωλειών μοιάζει αξιοσημείωτα

Οι μεγάλης κλίμακας επιθέσεις στρατευμάτων, όπως αυτές που παρατηρούνταν πριν από έναν αιώνα, έχουν καταστεί σχεδόν αδύνατες υπό το συνεχές βλέμμα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Τέτοιες επιθέσεις έχουν αντικατασταθεί από επιθέσεις μόνο από έναν ή δύο στρατιώτες. Τα άρματα μάχης, που πρωτοεμφανίστηκαν το 1916, εξακολουθούσαν να αποτελούν ένα τρομακτικό όπλο κατά τα πρώτα χρόνια του πολέμου στην Ουκρανία. Σπάνια χρησιμοποιούνται πλέον επειδή το μέγεθός τους τα καθιστά εύκολους στόχους για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Ενώ το πεδίο της μάχης σήμερα μοιάζει όλο και λιγότερο με εκείνο πριν από έναν αιώνα, η κλίμακα της καταστροφής μοιάζει αξιοσημείωτα.

Σε ουκρανικά διοικητικά σημεία κοντά στο μέτωπο, ζωντανά πλάνα από αναγνωριστικά drones δείχνουν σκηνές που θυμίζουν πεδία μαχών του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου: θρυμματισμένα δέντρα, ερειπωμένα σπίτια και χωράφια σημαδεμένα από κρατήρες οβίδων. Οι απώλειες είναι δύσκολο να συγκριθούν, δεδομένης της διαφοράς στην κλίμακα μεταξύ των δύο πολέμων. Πριν από έναν αιώνα, εκατομμύρια στρατιώτες στάλθηκαν σε μάχη σε πολλά μέτωπα στην Ευρώπη. Σήμερα, οι εμπλεκόμενες δυνάμεις ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες. Περίπου 9 έως 11 εκατομμύρια στρατιώτες πέθαναν στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, σε σύγκριση με περίπου μισό εκατομμύριο στην Ουκρανία μέχρι στιγμής.

Russia Ukraine War

Oυκρανοί στρατιώτες κοντά στι Χάρκοβο

AP

Ωστόσο, στρατιωτικοί αναλυτές και αξιωματούχοι, συμπεριλαμβανομένου του Ναυάρχου Πιερ Βαντιέ, ο οποίος κατέχει τη θέση του Ανώτατου Συμμαχικού Διοικητή Μετασχηματισμού στο ΝΑΤΟ, λένε ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη έχουν καταστήσει το ουκρανικό πεδίο μάχης θανατηφόρο σε επίπεδα συγκρίσιμα με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τόσο σκληρές είναι οι μάχες στην Ουκρανία, που η ρωσική προέλαση ήταν κατά καιρούς πιο αργή από ό,τι σε ορισμένες από τις πιο αδιέξοδες μάχες του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Σύμμαχοι επικράτησαν συνδυάζοντας την οικονομική πίεση στη Γερμανία μέσω ενός αυστηρού ναυτικού αποκλεισμού με τη στρατιωτική πίεση μέσω αδιάκοπων επιθέσεων. Η στρατηγική της Ουκρανίας για τον τερματισμό του πολέμου έχει κάποιες αντιστοιχίες με αυτήν την προσέγγιση.

Οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα πετρελαϊκά περιουσιακά στοιχεία της Ρωσίας, τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της, έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν την ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτήσει την πολεμική της προσπάθεια. Το Κίεβο δεν έχει το ανθρώπινο δυναμικό για να αναπαράγει τις επιθέσεις του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά έχει κατακλύσει το πεδίο της μάχης με μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη επίθεσης με την ελπίδα να προκαλέσει μη βιώσιμες απώλειες στον ρωσικό στρατό. «Αυτός είναι ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, αλλά με μη επανδρωμένα αεροσκάφη», είπε ο ιστορικός Χρύτσακ.


Πηγή

Ένα «πλωτό παλάτι» στη Μύκονο – Το superyacht του ιδρυτή του WhatsApp «μαγνητίζει» τα βλέμματα

0

Αξίας έως 330 εκατ. ευρώ, το υπερπολυτελές Moonrise του Jan Koum έκανε αισθητή την παρουσία του στo νησί των ανέμων

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά superyachts που έχουν εμφανιστεί ποτέ στα νερά της Μυκόνου κατέγραψε ο φακός του Mykonos Live TV, καθώς το επιβλητικό Moonrise αγκυροβόλησε στο νησί των Ανέμων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον λουόμενων, επισκεπτών και κατοίκων.

Το σκάφος του δισεκατομμυριούχου ιδρυτή του WhatsApp

Όπως μετέδωσε το Mykonos Live TV, το Moonrise ανήκει στον Jan Koum, συνιδρυτή του WhatsApp, ο οποίος συγκαταλέγεται στους πλουσιότερους επιχειρηματίες του πλανήτη. Η περιουσία του εκτιμάται σε περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η πολυτελής θαλαμηγός θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα του ολλανδικού ναυπηγείου Feadship και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα σύγχρονης ναυπηγικής τεχνολογίας και πολυτέλειας.

Ένα πλωτό παλάτι μήκους σχεδόν 100 μέτρων

Το Moonrise ναυπηγήθηκε το 2020 και έχει μήκος σχεδόν 100 μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει ανάμεσα στα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά superyachts παγκοσμίως.

Όπως αναφέρει το Mykonos Live TV, η αξία του εκτιμάται μεταξύ 190 και 330 εκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με τις διαθέσιμες διεθνείς εκτιμήσεις. Ο σχεδιασμός του συνδυάζει κομψότητα, υψηλή αισθητική, προηγμένη τεχνολογία και κορυφαία επίπεδα άνεσης για τους επιβαίνοντες.

Φιλοξενεί 16 επισκέπτες και 32 μέλη πληρώματος

Η θαλαμηγός μπορεί να φιλοξενήσει έως και 16 επισκέπτες σε οκτώ πολυτελείς καμπίνες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν απόλυτη ιδιωτικότητα και άνεση.

To Μoonrise διαθέτει χώρους για 32 μέλη πληρώματος, τα οποία φροντίζουν για την απρόσκοπτη λειτουργία του σκάφους και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ιδιωτικό κατάστρωμα, κινηματογράφος και κομμωτήριο

Οι παροχές που προσφέρει το Moonrise θυμίζουν περισσότερο πεντάστερο θέρετρο παρά ιδιωτικό σκάφος. Σύμφωνα με το Mykonos Live TV, διαθέτει ιδιωτικό κατάστρωμα αποκλειστικά για τον ιδιοκτήτη, πολυτελή κινηματογράφο και ένα εντυπωσιακό sundeck.

Στον ίδιο χώρο φιλοξενούνται γυμναστήριο, χώρος μασάζ και ακόμη και κομμωτήριο, προσφέροντας στους φιλοξενούμενους κάθε δυνατή υπηρεσία ευεξίας και χαλάρωσης εν πλω.

Beach club δίπλα στη θάλασσα

Στα χαμηλότερα καταστρώματα του σκάφους βρίσκεται ένα πολυτελές beach club με άμεση πρόσβαση στο νερό, ενώ στο ανώτερο επίπεδο έχει προβλεφθεί και ελικοδρόμιο, καλύπτοντας κάθε ανάγκη μετακίνησης των επιβατών.

Το Mykonos Live TV επισημαίνει ότι οι εξωτερικοί χώροι έχουν σχεδιαστεί για υπαίθρια διασκέδαση και ξεκούραση, με μεγάλους χώρους για ηλιοθεραπεία και κοινωνικές εκδηλώσεις.

stigmiotypo-o8onhs-2026-06-11-132949.jpg

Στιγμιότυπο από το εσωτερικού του Moonrise

MykonosLiveTv

Σχεδόν αθόρυβη πλεύση χάρη στην προηγμένη τεχνολογία

Παρά τις τεράστιες διαστάσεις του, το Moonrise ξεχωρίζει και για τις τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωματώνει. Ειδικές παρεμβάσεις στην προπέλα, στους σταθεροποιητές και στο σύστημα αγκυροβόλησης περιορίζουν σημαντικά τον θόρυβο και τους κραδασμούς.

Έτσι, οι επιβάτες απολαμβάνουν μια ιδιαίτερα ήρεμη εμπειρία ταξιδιού, ακόμη και όταν το σκάφος βρίσκεται εν κινήσει.

screenshot-99.jpg

Θαλάσσια παιχνίδια και διεθνείς διακρίσεις

Στο γκαράζ του Moonrise φιλοξενούνται τα βοηθητικά σκάφη (tenders), καθώς και μεγάλη ποικιλία εξοπλισμού και θαλάσσιων παιχνιδιών για τους λάτρεις των θαλάσσιων σπορ.

Η φήμη του όμως δεν οφείλεται μόνο στο μέγεθος και τις παροχές του. Όπως μεταδίδει το Mykonos Live TV, το 2021 το Moonrise βραβεύτηκε ως το κορυφαίο mega-yacht της κατηγορίας του, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ανάμεσα στα πιο ξεχωριστά σκάφη που ταξιδεύουν σήμερα στις θάλασσες του κόσμου.


Πηγή

Ίλιον: Συνελήφθη ο 30χρονος οδηγός που γρονθοκόπησε γυναίκα μπροστά στο παιδί της – Διατάχθηκε ο εγκλεισμός του στο Δαφνί

0
Εντοπίστηκε και συνελήφθη ο οδηγός που το μεσημέρι της Τρίτης γρονθοκόπησε γυναίκα μέσα στο αυτοκίνητό της στο Ίλιον μετά από διαπληκτισμό για την προτεραιότητα

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έναν 30χρονο που αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα. Ο άνδρας συνελήφθη από αστυνομικούς του ΑΤ. Ιλίου και, μετά από εντολή εισαγγελέα, υπεβλήθη σε ψυχιατρική εκτίμηση. Κατόπιν διατάχθηκε ο εγκλεισμός του στο Δαφνί.

Tο περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης σε έναν στενό δρόμο διπλής κατεύθυνσής στα όρια των δήμων Ιλίου και Καματερού, όταν δύο οχήματα που κινούνταν σε αντίθετα βρέθηκαν αντιμέτωπα, χωρίς κανείς από τους δύο οδηγούς να δείχνει πρόθυμος να κάνει όπισθεν ώστε να αποκατασταθεί η κυκλοφορία.


Όπως υποστήριξε η γυναίκα οδηγός, δεν μπορούσε να υποχωρήσει καθώς το πίσω μέρος του οχήματός της θα έβγαινε σε κεντρικό δρόμο με αυξημένη κυκλοφορία, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Από την πλευρά του, ο άλλος οδηγός φέρεται να αρνήθηκε και αυτός με την σειρά του να κάνει όπισθεν, επικαλούμενος πρόσφατη χειρουργική επέμβαση.

Στη συνέχεια ο άνδρας βγήκε από το όχημά του και απευθύνθηκε στη γυναίκα, κάνοντας παρατηρήσεις για τον τρόπο με τον οποίο είχε εισέλθει στον στενό δρόμο καθώς, όπως είπε ο ίδιος, είναι επαγγελματίας οδηγός και πως έχει κάνει εγχείρηση στον τένοντα.

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, όταν η οδηγός τού ζήτησε να κάνει πίσω ώστε να λυθεί η εμπλοκή ο άνδρας εξοργίστηκε. Αφού πλησίασε το αυτοκίνητό της, κατευθύνθηκε προς το παράθυρο του οδηγού και της έριξε γροθιά στο πρόσωπο, χτυπώντας την στο μάτι. Τη στιγμή της επίθεσης, στο πίσω κάθισμα βρισκόταν το ανήλικο παιδί της γυναίκας.

Ακολούθως ο δράστης επέστρεψε στο όχημά του, έκανε όπισθεν και αποχώρησε.

«Η γυναίκα απευθύνθηκε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα λίγο μετά τις 12:00 το βράδυ και κατήγγειλε το περιστατικό, ότι δέχθηκε απρόκλητη επίθεση και επικίνδυνη σωματική βλάβη. Ο 30χρονος άνδρας εντοπίστηκε, αφού αρχικά εντοπίστηκε το όχημα, το οποίο δεν ανήκει στον ίδιο», είπε στο MEGA η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου και συμπλήρωσε:

«Ανήκει σε μία γυναίκα, όμως υπήρχε μία διαδικασία μεταβίβασης η οποία δεν είχε ολοκληρωθεί, οπότε αρχικά βρήκαμε την ιδιοκτήτρια του οχήματος. Εντοπίστηκε και το επόμενο πρωί ο άνδρας αυτός, δηλαδή λίγες ώρες μετά την καταγγελία της γυναίκας. Όμως, με εντολή του εισαγγελέα μεταφέρθηκε σε ψυχιατρικό νοσοκομείο, εξετάστηκε και παρέμεινε εκεί για νοσηλεία».

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος άνδρας οδηγείται σε ψυχιατρική κλινική.


Φρουροί της Επανάστασης προς ΗΠΑ: «Η Μέση Ανατολή θα γίνει κόλαση αν συνεχίσετε στο Ορμούζ»

0

Οι Φρουροί της Επανάστασης προειδοποίησαν τους Αμερικανούς ότι ολόκληρη η Μέση Ανατολη θα μετατραπεί σε «κόλαση» αν συνεχίσουν τη δράση τους στα Στενά του Ορμούζ

Ο Διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν απείλησε ολόκληρη τη Μέσης Ανατολή με σοβαρές συνέπειες, σε περίπτωση που οι ΗΠΑ αποσταθεροποιήσουν τα Στενά του Ορμούζ, όπως μετέδωσε την Πέμπτη ο κρατικός ιστότοπος ειδήσεων του Ιράν WANA.

«Θα καταστήσετε τα ιερά Στενά του Ορμούζ μη ασφαλή; Θα μετατρέψουμε ολόκληρη την περιοχή σε κόλαση για εσάς», δήλωσε ο ταξίαρχος Ματζίντ Μουσάβι, διοικητής της Αεροναυτικής Δύναμης των Φρουρών της Επανάστασης.

Ο Μουσάβι πρόσθεσε επίσης ότι η δήλωσή του ήταν άμεση απάντηση στις πρόσφατες επιθέσεις των ΗΠΑ στην περιοχή και ότι το Ιράν θα ενεργήσει αποφασιστικά εάν συνεχιστούν οι εχθρικές πράξεις.

Οι δηλώσεις του Μουσάβι είδαν το φως λίγο μετά την ανακοίνωση του κεντρικού αρχηγείου Χατάμ αλ-Ανμπίγια του ιρανικού στρατού ότι «τα Στενά του Ορμούζ θα κλείσουν εντελώς για όλα τα πλοία» και ότι «οποιοδήποτε σκάφος επιχειρήσει να περάσει θα στοχοποιηθεί».

Ωστόσο, η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM) αρνήθηκε ότι τα Στενά του Ορμούζ είναι κλειστά, υποστηρίζοντας ότι «εμπορικά πλοία συνεχίζουν να διέρχονται από τα Στενά». Το Ιράν αμφισβήτησε αργότερα αυτόν τον ισχυρισμό.


Πηγή

Το θερινό πρόγραμμα της Ελληνικής Αγωγής φέρνει τα παιδιά σε επαφή με την ελληνική γλώσσα

0

Καθημερινά τα παιδιά επισκέπτονται ιστορικούς και πολιτιστικούς χώρους της Αθήνας και συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις που συνδυάζουν μάθηση και παιχνίδι.

Η Ελληνική Αγωγή, με περισσότερα από 30 χρόνια παρουσίας στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε παιδιά, διοργανώνει και φέτος το θερινό της πρόγραμμα «Προγόνων Ιχνηλάτησις», ένα ξεχωριστό summer camp με κεντρικό άξονα την ελληνική ιστορία, τη μυθολογία, την παράδοση και την αρχαία ελληνική γλώσσα.

Το πρόγραμμα ξεκινά τη Δευτέρα 15 Ιουνίου και διαρκεί πέντε εβδομάδες. Κάθε εβδομάδα είναι ανεξάρτητη, επομένως τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν σε μία, περισσότερες ή και όλες τις εβδομάδες, ανάλογα με το πρόγραμμα της οικογένειας. Πρόκειται για μια διαφορετική καλοκαιρινή πρόταση, στην καρδιά της Αθήνας και των ιστορικών της τόπων. Κάθε ημέρα τα παιδιά επισκέπτονται έναν διαφορετικό χώρο: αρχαιολογικούς τόπους, μουσεία, ιστορικά σημεία της πόλης, χώρους επιστήμης, τέχνης, μουσικής, παράδοσης και δημιουργικής δράσης.

Στόχος της Ελληνικής Αγωγής είναι να φέρει τα παιδιά σε επαφή με την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη, τη βιωματική μάθηση και την επίσκεψη στους τόπους όπου έζησαν οι ήρωες, οι φιλόσοφοι και οι άνθρωποι που διαμόρφωσαν τις μεγάλες ιδέες πάνω στις οποίες στηρίχθηκε ο δυτικός πολιτισμός.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, τα παιδιά γνωρίζουν την αρχαία ελληνική τεχνολογία, παρατηρούν τον ουρανό, περπατούν στην Αρχαία Αγορά, ανεβαίνουν στην Πνύκα, βλέπουν από κοντά την Προεδρική Φρουρά και τη Βουλή, παίζουν αρχαία παιχνίδια στον Εθνικό Κήπο, επισκέπτονται το Καλλιμάρμαρο, το Ζάππειο, μουσεία λαϊκής παράδοσης, μουσικής, σχολικής ζωής και παιχνιδιών. Κάθε ημέρα ένας διαφορετικός τόπος, μια διαφορετική αφορμή, μια νέα εικόνα, μια νέα ιστορία.

Παράλληλα, τα παιδιά διδάσκονται μύθους, λέξεις, σύντομες φράσεις, τραγούδια και μικρά θεατρικά δρώμενα στα Αρχαία Ελληνικά. Με αυτόν τον τρόπο, η γλώσσα παρουσιάζεται ως ζωντανή πηγή σκέψης, φαντασίας και πολιτισμού, μακριά από τη στενή αντίληψη ενός δύσκολου σχολικού μαθήματος.

«Πολλοί γονείς απορούν στην αρχή όταν ακούν ότι τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τα Αρχαία Ελληνικά μέσα στο καλοκαίρι. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουμε συνηθίσει να τα αντιμετωπίζουμε ως κάτι δύσκολο και μακρινό. Στην Ελληνική Αγωγή πιστεύουμε σε έναν τελείως διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης: μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, την κίνηση, το θέατρο, τους μύθους, τις λέξεις, τις εικόνες και τους ίδιους τους τόπους της ιστορίας μας», αναφέρει η Ευγενία Μανωλίδου, διευθύντρια της Ελληνικής Αγωγής.

Σε μια εποχή όπου τα παιδιά περνούν όλο και περισσότερο χρόνο μπροστά σε οθόνες, το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην επαφή με τον πραγματικό κόσμο, στην παρατήρηση, στη συνεργασία, στην επιχειρηματολογία και στην καλλιέργεια της κρίσης. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνδέουν, να συγκρίνουν, να διατυπώνουν άποψη, να ακούν τον άλλον και να προσεγγίζουν μεγάλες έννοιες, όπως η δικαιοσύνη, η αρετή, η ελευθερία και η δημοκρατία.

«Στα επόμενα χρόνια το ζητούμενο θα είναι τα παιδιά που μπορούν να σκέπτονται, να κρίνουν, να επιχειρηματολογούν, να συνεργάζονται και να αποφασίζουν. Αυτό προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στην Ελληνική Αγωγή. Λιγότερη παθητική κατανάλωση εικόνων και περισσότερη σκέψη, λόγο, φαντασία, συνεργασία και κρίση», σημειώνει η κ. Μανωλίδου.

Το θερινό πρόγραμμα (summer camp) της Ελληνικής Αγωγής προτείνει ένα καλοκαίρι με ιστορία, μυθολογία, φαντασία και παιδεία. Ένα πρόγραμμα που βοηθά τα παιδιά να αγαπήσουν την Ελλάδα, την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό της με τρόπο φυσικό, βιωματικό και χαρούμενο.


Πηγή

Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες

0

Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες – Εμβολισαν περιπολικό και παρεσυραν Αστυνομικό

Δύο εγκληματικές οργανώσεις με νεαρά μέλη, που φέρονται να προμήθευαν ακόμη και ανήλικους μαθητές με ναρκωτικά και δρούσαν κυρίως σε Εκάλη και Διόνυσο, εξάρθρωσε η ΕΛ.ΑΣ.

H υπόθεση προκαλεί έντονο προβληματισμό και αποκαλύφθηκε σε μεγάλη επιχείρηση της Δίωξης Ναρκωτικών στα Βόρεια Προάστια: Ανάμεσα στα μέλη δύο εγκληματικών οργανώσεων που διακινούσαν ναρκωτικές ουσίες βρίσκονταν ακόμη και ανήλικοι ηλικίας μόλις 14 ετών.

Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες
Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες

Σύμφωνα με την έρευνα των Αρχών, τα μέλη των κυκλωμάτων είχαν αναπτύξει οργανωμένο δίκτυο διακίνησης κάνναβης και κοκαΐνης, με πελάτες κυρίως νεαρής ηλικίας άτομα. Οι συναλλαγές φέρονται να πραγματοποιούνταν σε πλατείες, παιδικές χαρές, στάσεις λεωφορείων αλλά και κοντά σε σχολεία.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι δράστες χρησιμοποιούσαν πολυτελή supercars για τη μεταφορά και απόκρυψη των ναρκωτικών. Μάλιστα ένα από τα όχηματα ανήκε σε θανόντα.

Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες
Διακινούσαν ναρκωτικά σε σχολεία και παιδικές χαρές στα Βόρεια Προάστια – 14χρονοι οι δράστες
kykloma-narkotika.jpg

Αν και οι ηλικίες των μελών του κυκλώματος δεν ξεπερνούν τα 21 έτη, φαίνεται πως οι δράστες ήταν αδίστακτοι. Μάλιστα ο φερόμενος ως αρχηγός της μίας οργάνωσης επιχείρησε να διαφύγει, παρασύροντας με το όχημά του αστυνομικό και τραυματίζοντάς τον στο πόδι.

Συνολικά συνελήφθησαν εννέα άτομα, ενώ οι Αρχές προχώρησαν σε κατασχέσεις ναρκωτικών ουσιών, χρημάτων και αντικειμένων που σχετίζονται με τη δράση των κυκλωμάτων. Η έρευνα συνεχίζεται για να διαπιστωθεί το πλήρες εύρος της δραστηριότητάς τους και τυχόν εμπλοκή επιπλέον προσώπων.

1η εγκληματική οργάνωση:

Η πρώτη εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιούνταν τουλάχιστον από τα τέλη Απριλίου 2026 στις περιοχές της Εκάλης, της Δροσιάς, του Διονύσου και της Νέας Ερυθραίας.

Διέθετε σαφή ιεραρχική δομή αποτελούμενη από αρχηγό, -2- υπαρχηγούς και επιχειρησιακά μέλη.

Ο 21χρονος αρχηγός της οργάνωσης είχε τον πλήρη έλεγχο της εγκληματικής δραστηριότητας, του εφοδιασμού των ναρκωτικών ουσιών και της διαχείρισης των εσόδων.

Ο 19χρονος υπαρχηγός ήταν υπεύθυνος για την προμήθεια, μεταφορά και αποθήκευση των ναρκωτικών ουσιών ενώ ο 17χρονος έτερος υπαρχηγός είχε την ευθύνη εποπτείας των ανήλικων μελών, της διανομής των ουσιών και της συλλογής των χρημάτων από τις πωλήσεις.

Η οργάνωση απέκρυπτε τις ναρκωτικές ουσίες σε αυτοκίνητο, το οποίο ήταν σταθμευμένο μόνιμα έξω από την οικία του 17χρονου υπαρχηγού και στο οποίο είχε αποκλειστική πρόσβαση ο ίδιος.

Ενδεικτικό της οργάνωσης και των μέτρων προστασίας που λάμβανε ο 17χρονος είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο όχημα ήταν ιδιοκτησίας ατόμου που είχε αποβιώσει, με σκοπό την απόκρυψη της πραγματικής ιδιοκτησίας και την δυσχέρανση των αστυνομικών ερευνών.

Η εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιούνταν κυρίως στη διακίνηση ακατέργαστης κάνναβης, κοκαΐνης και φαρμακευτικών δισκίων κατά κύριο λόγο σε ανήλικους μαθητές, την οποία πραγματοποιούσε με πολυτελές όχημα αξίας άνω των -150.000- ευρώ.

Η πλειονότητα των αγοραπωλησιών πραγματοποιούνταν σε παιδικές χαρές της Εκάλης, σε πλατεία της Δροσιάς, σε στάσεις λεωφορείων, αλλά και εντός σχολικών συγκροτημάτων.

Ενδεικτικό της δραστηριότητας της οργάνωσης είναι το γεγονός ότι μέλη της εγκληματικής οργάνωσης προσπαθούσαν να στρατολογήσουν στην εγκληματική τους δραστηριότητα, ακόμα και μαθητές Α΄ Γυμνασίου, ηλικίας 13 ετών ενώ διαπιστώθηκε και η πώληση κοκαΐνης σε ανήλικο κορίτσι 14 ετών.

Κατά την προανάκριση διαπιστώθηκε ότι δύο μέλη της οργάνωσης προέβησαν στη διακίνηση συνολικής ποσότητας -100- γραμμαρίων ακατέργαστης κάνναβης σε ανήλικους μέσα σε μόλις -4- ημέρες.

Σημειώνεται ότι κατά την αστυνομική επιχείρηση ο 21χρονος αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης, κινούμενος με όχημα, εμβόλισε αστυνομικό όχημα και παρέσυρε αστυνομικό, με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του στο πόδι.

Σε βάρος του 21χρονου σχηματίστηκε επιπλέον δικογραφία για απόπειρα ανθρωποκτονίας και αναζητείται.

2η εγκληματική οργάνωση:

Η δεύτερη εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιούνταν κυρίως στην περιοχή των Θρακομακεδόνων και αποτελούνταν από τον 19χρονο συλληφθέντα αρχηγό και -2- ανήλικα επιχειρησιακά μέλη, ηλικίας 15 και 14 ετών, τα οποία πραγματοποιούσαν το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης των ναρκωτικών ουσιών.

Ως κεντρικό χώρος απόκρυψης και αποθήκευσης των ναρκωτικών ουσιών χρησιμοποιούσαν εγκαταλελειμμένη οικία στους Θρακομακεδόνες.

Η εν λόγω οργάνωση διακινούσε κυρίως ποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και κοκαΐνης ενώ μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν απειλές και σωματική βία σε περιπτώσεις μη εξόφλησης χρηματικών οφειλών από αγοραστές ναρκωτικών ουσιών.

Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο οργανώσεων ήταν η λήψη αυξημένων μέτρων αντιπαρακολούθησης καθώς χρησιμοποιούσαν εφαρμογές κρυπτογραφημένης επικοινωνίας,  χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένη ορολογία, πραγματοποιούσαν ελέγχους διερχόμενων οχημάτων για τον εντοπισμό πιθανής αστυνομικής παρακολούθησης και απέφευγαν να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών κατά τις μετακινήσεις τους.

Από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στους  «επιχειρησιακούς χώρους» των εγκληματικών οργανώσεων, βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:

  • -50,85- γραμμ. ακατέργαστης κάνναβης,
  • μικροποσότητα κοκαΐνης,
  • πολυτελές όχημα που χρησιμοποιούσαν για τη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών,
  • το χρηματικό ποσό των -3.980- ευρώ,
  • -2- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
  • πλήθος «επιχειρησιακών» κινητών τηλεφώνων,
  • -3- πιστόλια ρέπλικα,
  • πιστόλι αερίου,
  • σπρέι πιπεριού,
  • -2- ναυτικές φωτοβολίδες,
  • στιλέτα και σιδερογροθιές,
  • πτυσσόμενο γκλοπ,
  • ξύλινο ρόπαλο και
  • υλικά συσκευασίας ναρκωτικών ουσιών.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Καιρός “ασανσέρ” – Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ – Έρχονται καταιγίδες και χαλάζι από την Παρασκευή – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα

0

Μεταβολή του καιρού προβλέπεται την Παρασκευή (12-06-2026) στη βόρεια και την κεντρική Ελλάδα με τοπικά ισχυρές βροχές και καταιγίδες, που θα συνοδεύονται πρόσκαιρα από ισχυρούς ανέμους (μπουρίνια), μεγάλη συχνότητα κεραυνών, ενώ υπάρχει πιθανότητα τοπικών χαλαζοπτώσεων.

Αναλυτικά ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται:

α. Στη Μακεδονία από τις προμεσημβρινές μέχρι τις βραδινές ώρες, εκτός από την περιοχή της Χαλκιδικής όπου τα φαινόμενα θα συνεχιστούν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου,
β. στην Ήπειρο και τη Θεσσαλία από το μεσημέρι έως τις βραδινές ώρες,
γ. στις Σποράδες και την Εύβοια από το βράδυ της Παρασκευής έως και τις προμεσημβρινές ώρες του Σαββάτου και
δ. στην ανατολική Στερεά την Παρασκευή από τις απογευματινές έως τις βραδινές ώρες.


Κορινθία: Αυτοκίνητο ανατράπηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες – Σώθηκαν από θαύμα οι επιβαίνοντες

0

Το περιστατικό έλαβε χωρα στην Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Άργους

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης (11/6) στην Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Άργους, προκαλώντας αναστάτωση στην περιοχή.

Όπως αναφέρει το korinthostv.gr, Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δύο νεαρές γυναίκες, εξετράπη σήμερα τα ξημερώματα της πορείας του, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Το όχημα ανετράπη και αμέσως μετά τυλίχθηκε στις φλόγες.

Παρά τη σφοδρότητα του ατυχήματος και την πυρκαγιά που ακολούθησε, οι δύο επιβαίνουσες κατάφεραν να απεγκλωβιστούν μόνες τους από το φλεγόμενο όχημα, έχοντας τις αισθήσεις τους, λίγα μόλις δευτερόλεπτα πριν οι φλόγες επεκταθούν σε ολόκληρο το αυτοκίνητο.

Στο σημείο έσπευσαν άμεσα οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οι οποίες προχώρησαν στην κατάσβεση της φωτιάς. Ωστόσο, το όχημα καταστράφηκε ολοσχερώς.

Παράλληλα, ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ παρέλαβε τις δύο γυναίκες και τις μετέφερε στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και υποβλήθηκαν στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις.


Πηγή

Ιστορία, μνήμη και σύγχρονη ταυτότητα: Οι τρεις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ για το καλοκαίρι

0

Το ΕΜΣΤ υποδέχεται το κοινό στις 11 Ιουνίου με τα εγκαίνια του καλοκαιρινού του προγράμματος και ελεύθερη είσοδο

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) υποδέχεται το καλοκαίρι του 2026 με τρεις νέες εκθέσεις που φωτίζουν διαφορετικές όψεις της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Οι εκθέσεις South by Southeast: Προς-Ανατολίζοντας τη Συλλογή, SPOTLIGHT: Γιώργος Λάππας – Η τέχνη ξεκινάει πάντα με τη λέξη έστω και Μαργαρίτα Αθανασίου – VOICES, 2025 εγκαινιάζονται στις 11 Ιουνίου 2026 και σηματοδοτούν μια νέα στιγμή για το μουσείο και τη συλλογή του.

SOUTH BY SOUTHEAST

Προς-Ανατολίζοντας τη Συλλογή

Επιμέλεια: Κατερίνα Γρέγου
Όροφος 2 | Εγκαίνια: 11 Ιουνίου 2026

Η έκθεση South by Southeast αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη συλλογή του ΕΜΣΤ και αντανακλά τη νέα συλλεκτική πολιτική που ακολουθεί το μουσείο από το 2021.

kakkanias.jpg

Κωνσταντίνος Κακανιάς

Καραούλι, 1997

Φωτογραφία, 98 x 98 εκ.

Συλλογή ΕΜΣΤ

Μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

Nikos Markou

Μέσα από πρόσφατες αγορές, δωρεές, έργα που ήδη ανήκαν στη συλλογή και επιλεγμένους δανεισμούς, παρουσιάζεται ένα νέο αφήγημα που επανατοποθετεί την Ελλάδα στο ευρύτερο πολιτισμικό και γεωπολιτικό πλαίσιο της Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων, της Τουρκίας, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Η έκθεση συγκεντρώνει περισσότερα από 100 έργα, δημιουργημένα από 50 καλλιτέχνες που προέρχονται από περισσότερες από 20 χώρες.

installation-viewsouth-by-southeast-7.jpg

Akram Zaatari, Archeology, 2017

c.PARIS_TAVITIAN

Ένας νέος προσανατολισμός για την Ελλάδα

Ο τίτλος της έκθεσης λειτουργεί ως συνειδητό λογοπαίγνιο πάνω στην ταινία North by Northwest του Alfred Hitchcock. Αντί να κοιτά αποκλειστικά προς τον Βορρά και τη Δύση, η έκθεση προτείνει μια διαφορετική χαρτογράφηση της ελληνικής ταυτότητας, αναδεικνύοντας τη χώρα ως κομβικό σημείο συνάντησης πολιτισμών, αυτοκρατοριών, θρησκειών, γλωσσών και ιστορικών εμπειριών.

lowman.jpg

Nate Lowman, Steven, 2005

Ψηφιακή εκτύπωση, 180 × 130 cm

Συλλογή ΕΜΣΤ

Μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

Η προσέγγιση αυτή συνδέεται με τη σύγχρονη συζήτηση γύρω από την πολιτισμική και γεωπολιτική θέση της Ελλάδας. Όπως επισημαίνεται και στο βιβλίο The New Byzantines: The Rise of Greece and Return of the Near East (2025) του Sean Matthews, η χώρα φαίνεται να επανασυνδέεται με την Ανατολική Μεσόγειο και την Εγγύς Ανατολή, επαναξιολογώντας δεσμούς που συχνά υποβαθμίστηκαν κατά τη διαδικασία της ευρωπαϊκής της συγκρότησης.

Από το δυτικό αφήγημα στις πολλαπλές ταυτότητες

Μετά την ανεξαρτησία της Ελλάδας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, το νεοσύστατο κράτος διαμορφώθηκε σε μεγάλο βαθμό υπό την επιρροή των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων. Η εθνική αφήγηση επικεντρώθηκε κυρίως στην κλασική αρχαιότητα και στην ευρωπαϊκή της διάσταση, αφήνοντας συχνά στο περιθώριο τη βυζαντινή και οθωμανική κληρονομιά. Η ένταξη της χώρας στο δυτικό στρατόπεδο κατά τον Ψυχρό Πόλεμο και αργότερα στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση ενίσχυσε περαιτέρω αυτόν τον προσανατολισμό.

installation-viewsouth-by-southeast-6.jpg

Άποψη εγκατάστασης (αριστερά προς δεξιά): Έργα του Διονύση Καβαλλιεράτου, του Αντώνη Πίττα και του Nedko Solakov

Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν

c.PARIS_TAVITIAN

Ωστόσο, οι ιστορικοί δεσμοί της Ελλάδας με την Ανατολική Μεσόγειο παραμένουν ισχυροί και επανεμφανίζονται σήμερα μέσα από πολιτισμικές, οικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις. Η έκθεση αναδεικνύει ακριβώς αυτές τις συνδέσεις, προτείνοντας μια πιο σύνθετη και πολυεπίπεδη κατανόηση της ελληνικής ταυτότητας.

Η συλλογή ως αφήγηση κοινών ιστοριών

Η νέα συλλεκτική πολιτική του ΕΜΣΤ επιχειρεί να φέρει στο φως κοινές ιστορίες και αλληλένδετα παρελθόντα με τους γείτονες της Ελλάδας. Εστιάζοντας στη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, η συλλογή επιδιώκει να αποκτήσει συνοχή και σαφή προσανατολισμό, αναδεικνύοντας εμπειρίες που συνδέονται με μετακινήσεις πληθυσμών, μεταβαλλόμενα σύνορα, μεταποικιακές συνθήκες, πολέμους, φιλοξενία, εμπόριο και πολιτισμικές ανταλλαγές.

installation-viewsouth-by-southeast-4.jpg

Άποψη εγκατάστασης (αριστερά προς δεξιά): Έργα της Μαλβίνας Παναγιωτίδη και του Απόστολου Γεωργίου

Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν

c.PARIS_TAVITIAN

Η έκθεση αποκτά ιδιαίτερη επικαιρότητα στη σημερινή συγκυρία, όπου ζητήματα ταυτότητας, μεταναστευτικών ροών και γεωπολιτικών εντάσεων επανέρχονται στο προσκήνιο. Το ΕΜΣΤ προτείνει μια αφήγηση που αντιστέκεται στον αποκλεισμό, τον εθνικισμό και τον δυτικό εξαιρετισμό, δίνοντας έμφαση σε κοινές ιστορίες, κοινά μέλλοντα και διαρκείς πολιτισμικές ανταλλαγές.

installation-viewsouth-by-southeast-3.jpg

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Στην έκθεση συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, οι Lawrence Abu Hamdan, Diana Al-Hadid, Monira Al Qadiri, Αθανάσιος Αργιανάς, Lynda Benglis, Κωστής Βελώνης, Βαγγέλης Βλάχος, Ειρήνη Βουρλούμη, Απόστολος Γεωργίου, Chryssa, Mona Hatoum, Emily Jacir, Γιάννης Κουνέλλης, Rabih Mroué, Gabriel Orozco, Adrian Paci, Μαρία Παπαδημητρίου, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Michael Rakowitz, Thomas Struth, Στέλιος Φαϊτάκης, Akram Zaatari και πολλοί ακόμη σημαντικοί δημιουργοί.

SPOTLIGHT

Γιώργος Λάππας

«Η τέχνη ξεκινάει πάντα με τη λέξη έστω»

Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη
Όροφος 2 | Εγκαίνια: 11 Ιουνίου 2026

Δέκα χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατο του Γιώργου Λάππα (1950–2016), το ΕΜΣΤ αφιερώνει μια εκτενή παρουσίαση σε έναν από τους σημαντικότερους ανανεωτές της ελληνικής γλυπτικής. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα SPOTLIGHT, το οποίο αναδεικνύει καλλιτέχνες της συλλογής του μουσείου μέσα από εστιασμένες και σε βάθος παρουσιάσεις.

george-lappas-2.jpg

Γιώργος Λάππας, Haruspex, 2001

Φωτογραφική διαφάνεια, PVC, σίδερο, λάμπες νέον, 215 × 330 × 102 cm

Συλλογή ΕΜΣΤ

Μέρος της Δωρεάς της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου

Ο καλλιτέχνης που άλλαξε τη σύγχρονη γλυπτική

Ο Λάππας συνέβαλε καθοριστικά στη μετάβαση της ελληνικής γλυπτικής από την παραδοσιακή αναπαράσταση σε πιο εννοιολογικές και βιωματικές μορφές έκφρασης. Τanto μέσω του έργου του όσο και μέσω της διδασκαλίας του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, επηρέασε βαθιά τις επόμενες γενιές καλλιτεχνών.

Το έργο του χαρακτηρίζεται από έναν διαρκή διάλογο ανάμεσα στο δισδιάστατο και το τρισδιάστατο, ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, ενώ αξιοποιεί τη φωτογραφία, το φως, την κίνηση και την κλίμακα ως οργανικά στοιχεία της γλυπτικής πράξης. Οι αναφορές του εκτείνονται από την αρχαία Αίγυπτο, την αρχαία Ελλάδα και τον πολιτισμό των Μάγια έως τη σύγχρονη ιστορία και την πολιτική πραγματικότητα.

installation-viewlappas-3.jpg

Άποψη εγκατάστασης από την έκθεση Spotlight. Γιώργος Λάππας. Η τέχνη ξεκινάει πάντα με τη λέξη έστω, 2026. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν.

c.PARIS_TAVITIAN

Οι δύο βασικές ενότητες της έκθεσης

Η πρώτη ενότητα παρουσιάζει πρωτοποριακά έργα του 2001 από την ιστορική έκθεσή του στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα. Πρόκειται για τρισδιάστατες ανακατασκευές αντικειμένων από φωτογραφικές μεμβράνες Duratrans, που εγκαινίασαν έναν καινοτόμο διάλογο ανάμεσα στη γλυπτική, τη φωτογραφία, το φως και τον αρχιτεκτονικό χώρο.

Η δεύτερη ενότητα επικεντρώνεται στην ανθρώπινη φιγούρα και κινείται ανάμεσα στη γλυπτική και την εγκατάσταση. Κοινός παρονομαστής των έργων είναι η έννοια της μεταμόρφωσης, η οποία επιτυγχάνεται συχνά μέσω της χρήσης του φωτός, ενός στοιχείου που διαπερνά ολόκληρη την έκθεση.

installation-viewlappas-1.jpg

Άποψη εγκατάστασης από την έκθεση Spotlight. Γιώργος Λάππας. Η τέχνη ξεκινάει πάντα με τη λέξη έστω, 2026. Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν

c.PARIS_TAVITIAN

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

VOICES, 2025

Συντονισμός: Σταμάτης Σχιζάκης
Αίθουσα Προβολών (-1) | Εγκαίνια: 11 Ιουνίου 2026

Το ΕΜΣΤ παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την τριπλή βίντεο-εγκατάσταση VOICES (Φωνές) της Μαργαρίτας Αθανασίου. Το έργο αποτελεί ένα πολυμεσικό δοκίμιο που εξερευνά την πρακτική της διαμεσότητας (channeling) και τις σχέσεις της με την ιστορία των τεχνολογιών επικοινωνίας, της πληροφορίας και των γυναικείων διεκδικήσεων.

margarita-athanasiou-voices-1.jpg

Μαργαρίτα Αθανασίου, VOICES, 2025 (στιγμιότυπα)

Βίντεο δοκίμιοΕυγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Από τον πνευματισμό στην ψηφιακή εποχή

Το έργο ξεκινά από τη Νέα Υόρκη του 1850, όταν η ιδέα της επικοινωνίας με τις ψυχές των νεκρών άρχισε να αποκτά δημοφιλία, και ακολουθεί μια διαδρομή που φτάνει έως το σύγχρονο New Age και την ψηφιακή εποχή. Η αφήγηση κινείται διαρκώς ανάμεσα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, συνδέοντας τις ζωές πνευματιστριών με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις μεταμορφώσεις της ανθρώπινης επικοινωνίας.

margarita-athanasiou-voices-2.jpg

Μαργαρίτα Αθανασίου, VOICES, 2025 (στιγμιότυπα)

Βίντεο δοκίμιοΕυγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Μνήμη και οικογένεια

Το VOICES ενσωματώνει προσωπικές αναμνήσεις της καλλιτέχνιδας, συνεντεύξεις με τη γιαγιά της -η οποία είναι επίσης καλλιτέχνιδα- καθώς και αναφορές στη δημοφιλή ηρωίδα anime Sailor Moon. Μέσα από μια φεμινιστική προσέγγιση, το έργο εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο το γυναικείο σώμα αντιμετωπίστηκε ιστορικά ως μέσο επικοινωνίας με τον κόσμο των πνευμάτων. Έτσι, το έργο λειτουργεί ταυτόχρονα ως ιστορική έρευνα, οικογενειακή αφήγηση και ποιητικός στοχασμός γύρω από την έννοια της φωνής.

margarita-athanasiou-voices-3.jpg

Μαργαρίτα Αθανασίου, VOICES, 2025 (στιγμιότυπα)

Βίντεο δοκίμιοΕυγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Στόχος της καλλιτέχνιδας είναι να δημιουργήσει έναν χώρο παιγνιώδη, μυστικιστικό και συχνά ρομαντικό, όπου τα όρια ανάμεσα στο πνευματικό και το τεχνολογικό παραμένουν ανοιχτά προς εξερεύνηση.

margarita-athanasiou-voices-4.jpg

Βραδιά εγκαινίων

Η ημέρα των εγκαινίων, στις 11 Ιουνίου συνοδεύεται από δύο ζωντανές μουσικές δράσεις:

20:30 – 21:30 | Η Αγία Φανφάρα

Ένα διονυσιακό σύνολο με χάλκινα, κρουστά και φωνές που κινείται ανάμεσα σε βαλκανικούς ψαλμούς, παραδοσιακούς ύμνους και τσιγγάνικες δεήσεις.

21:00 – 23:00 | DJ Shantel (DJ Set στην ταράτσα)

Ο Shantel παρουσιάζει ένα μουσικό ταξίδι που συνδέει τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, μετατρέποντας την club κουλτούρα σε πεδίο πολιτισμικών συναντήσεων και μεταβάσεων.

Είσοδος ελεύθερη

ΕΜΣΤ: Λεωφ. Καλλιρρόης και Αμβρ. Φραντζή

margarita-athanasiou-voices-5.jpg


Πηγή

Γυναίκα αντισυνταγματάρχης για πρώτη φορά εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ

0

Η τελετή παράδοσης – παραλαβής πραγματοποιήθηκε υπό την παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό Δημήτριο Χούπη στο Δώμα του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Η αντισυνταγματάρχης Μαρία Κιοϊλιού αποτελεί την πρώτη γυναίκα που διατελεί ως εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), καθώς ανέλαβε με κάθε επισημότητα σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουνίου τα καθήκοντά της.

Η τελετή παράδοσης – παραλαβής πραγματοποιήθηκε υπό την παρουσία του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό Δημήτριο Χούπη στο Δώμα του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Η Μαρία Κιοϊλιού ανέλαβε τα καθήκοντα αντικαθιστώντας τον έως τώρα εκπρόσωπο συνταγματάρχη Σπύρο Ασλάνη.

[387598] ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΕΕΘΑ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)
Τελετή παράδοσης- παραλαβής καθηκόντων Εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΕΘΑ. Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)Eurokinissi

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, υπογράμμισε ότι η νέα εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ «έχει εξελιχθεί σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο με επιτυχία» ενώ εξήρε τις επιδόσεις της.

[387598] ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΕΕΘΑ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)
Τελετή παράδοσης- παραλαβής καθηκόντων Εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΕΘΑ. Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)Eurokinissi

Παράλληλα συνεχάρη τον Σπύρο Ασλάνη για την προσφορά του και του επέδωσε αναμνηστικά δώρα.

[387598] ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΕΕΘΑ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Τελετή παράδοσης- παραλαβής καθηκόντων Εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΕΘΑ. (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Eurokinissi


Πηγή

Θεσσαλονίκη: Εκτεταμένο το φαινόμενο της «ερυθράς παλίρροιας» στον Θερμαϊκό

0

Το αντιρρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη» θα συνεχίσει τον καθαρισμό στερεών απορριμάτων στον Θερμαϊκό έως τον Σεπττέμβριο

Συνεχίζονται τα έντονα φαινόμενα ευτροφισμού στον Θερμαϊκό Κόλπο το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των συνεχόμενων υψηλών θερμοκρασιών και των παρατεταμένων νοτιάδων, οι οποίοι δεν επιτρέπουν την ανανέωση των υδάτων του κόλπου. Η «ερυθρά παλίρροια» εμμένει τις τελευταίες δυο εβδομάδες, με την εξάπλωση του φυτοπλαγκτόν να δημιουργεί ένα αντιαισθητικο θέαμα, που συνοδεύεται και από δυσοσμία. Η έκταση του φαινομένου είναι μεγάλη και απλώνεται και πέρα από το ύψος της παλιάς παραλίας, σε όλο το μήκος της ακτογραμμής μέχρι τα όρια της πόλης.

Ο ομότιμος καθηγητής Χημείας Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Κώστας Φυτιάνος τόνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι το φαινόμενο, τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται δύο φορές το χρόνο, με την απότομη άνοδο της θερμοκρασίας περί τα τέλη Μαϊου και τον Σεπτέμβριο. «Ο Θερμαϊκός είναι αβαθής κόλπος και η ζέστη, σε συνδυασμό με τις υψηλές θρεπτικές συγκεντρώσεις, κυρίως ενώσεις αζώτου και φωσφόρου και την έλλειψη οξυγόνου δημιουργούν αυτό το φαινόμενο της “ερυθράς παλίρροιας”. Τα ψάρια δεν κινδυνεύουν, αλλά υπάρχει ένα επίπεδο ανοξίας στα νερά. Το φαινόμενο είναι συχνό αυτές τις δύο περιόδους του χρόνου, δυστυχώς, το μόνο που μπορούμε να περιμένουμε είναι ο άνεμος, να τα παρασύρει στα βαθιά, ώστε τα θαλάσσια ρεύματα, να βοηθήσουν στην απομάκρυνση του φυτοπλαγκτόν για να καθαρίσει ο κόλπος» ανέφερε χαρακτηριστικά.

alkipi1.jpg

Καθαρισμοί από το αντιρρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη»

Στο μεταξύ το αντιρρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη» βρίσκεται πλέον σε καθημερινή βάση στον Θερμαϊκό Κόλπο και συλλέγει κυρίως στερεά απορρίμματα, που παγιδεύονται μέσα στο φυτοπλαγκτόν. Το σκάφος καθαρίζει ήδη εντατικά και επιφανειακά το παράκτιο μέτωπο της πόλης από επιπλέοντα σκουπίδια, διάσπαρτες και εμμένουσες εστίες φυτοπλαγκτόν, μέσω του διαχωρισμού του νερού από τη συλλεχθείσα ποσότητα και με συγκράτηση μόνο των στερεών υπολειμμάτων.

Η σύμβαση που έχει υπογραφεί με τον Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. (Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής) που είναι ο αρμόδιος κρατικός φορέας στην Ελλάδα για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών και εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τους μήνες Μάρτιο έως τα μέσα Ιουνίου, λήγει στις 18 του μηνός και τη χρηματοδότηση της λειτουργίας του σκάφους ως και τον Σεπτέμβριο αναλαμβάνει η ΕΥΑΘ Α.Ε. κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης). Οι εργασίες του αντιρρυπαντικού σκάφους θα διαρκέσουν όλο το καλοκαίρι και θα εκτελούνται 5 μέρες την εβδομάδα και 6 ώρες τη μέρα, ενώ η διαδρομή του θα είναι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι το Μέγαρο Μουσικής και αντιστρόφως, αλλά και από το λιμάνι μέχρι την Αγία Τριάδα, ή γύρω από το Δέλτα Αξιού και το Δέλτα Αλιάκμονα, εφόσο κριθεί απαραίτητο.

Ο διαχειριστής της North Aegean Slops, στην οποία ανήκει το «Αλκίππη», Ηλίας Ορφανίδης, τόνισε ότι η έκταση του φαινομένου είναι αρκετά μεγάλη και δεν περιορίζεται μόνο στην περιοχή της παλιάς παραλίας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «είναι σαν ένα μεγάλο χαλί μέχρι τα ανοιχτά σε όλον τον κόλπο. Εμείς καθαρίζουμε, προσπαθούμε να απομακρύνουμε τα στερεά απορρίμματα, κάνουμε ότι είναι δυνατόν να γίνει. Φυσικά αυτό είναι ένα φαινόμενο, για το οποίο πρέπει να αναζητηθούν λύσεις. Μας είπαν πάντως ότι αναμένουμε από αύριο ενίσχυση των ανέμων, αυτό ίσως βοηθήσει».

Λύσεις που βασίζονται στη διεθνή εμπειρία

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Τεχνολογίας στο τμήμα Χημείας του ΑΠΘ Γιάννης Κατσογιάννης δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι η εμφάνιση του φαινομένου οφείλεται στην αύξηση του φυτοπλαγκτόν που γίνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς, μόλις δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως η άνοδος της θερμοκρασίας, η άπνοια και η υψηλή συγκέντρωση θρεπτικών στοιχείων. Επιπλέον επεσήμανε, ότι θα πρέπει να αναζητηθούν λύσεις που να βασίζονται στη διεθνή εμπειρία με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και πρακτικών.

«Ασφαλώς, μια πιο μόνιμη λύση, ή τουλάχιστον μία πρακτική που θα βοηθούσε, θα ήταν η δραστική μείωση της χρήσης λιπασμάτων που ξεπλένονται στον Θερμαϊκό Κόλπο, από τις καλλιέργειες της περιοχής και φέρνουν στα νερά αυτά τα συστατικά που συντελούν στην άνθιση του φυτοπλαγκτόν. Ωστόσο αυτό θα ήταν αρκετά δύσκολο, καθώς η γεωργία είναι βασικός πυλώνας της οικονομίας της περιοχής» ανέφερε ο κ. Κατσογιάννης. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι υπάρχουν κάποιες τεχνικές, που ίσως μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο.

alkipi12.jpg

Όπως είπε, «μία λύση θα ήταν ο ψεκασμός στην επιφάνεια της ερυθράς παλίρροιας, από κάποιο ειδικά εξοπλισμένο πλοίο, με αργιλικά ορυκτά (όπως ο Καολινίτης) που θα μπορούσαν να διασπάσουν και αδρανοποιήσουν το φυτοπλαγκτόν και να το μεταφέρουν στον πυθμένα. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται στη Νότια Κορέα με επιτυχία. Φυσικά, δεν είναι όλες οι θάλασσες οι ίδιες, πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Θερμαϊκού Κόλπου για να δούμε την απόδοση αυτής της μεθόδου. Αλλά είναι μια μέθοδος γνωστή, εφαρμόζεται και έχει ενδιαφέρον να τη δούμε. Τα αργιλικά ορυκτά είναι φυσικά, δεν είναι κάποια π.χ. πολυμερή, οπότε δεν δημιουργούν κάποιο περιβαλλοντικό πρόβλημα. Μια άλλη λύση θα ήταν η απόκτηση και η χρήση κάποιου ειδικά διαμορφωμένου σκάφους με εξοπλισμό που θα μπορούσε να συλλέγει τις αποθέσεις, να φιλτράρει το νερό και να το επιστρέφει καθαρό στον κόλπο, αλλά αυτό προφανώς είναι μια πολυδάπανη διαδικασία».

Πώς επηρεάζουν την κατάσταση οι «θαλάσσιοι καύσωνες»

Ο κ. Κατσογιάννης τόνισε ότι οι «θαλάσσιοι καύσωνες», ένα παγκόσμιο φαινόμενο που σε ένα βαθμό συμβάλει στην αύξηση της εμφάνισης φαινομένων όπως η «ερυθρά παλίρροια», θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που μακροπρόθεσμα θα έχει σημαντική επίδραση στα θαλάσσια οικοσυστήματα.

«Η αυξημένη θερμοκρασία της θάλασσας διαρκεί μεγαλύτερη περίοδο από ό,τι είχαμε συνηθίσει έως πριν από κάποια χρόνια. Διαρκεί ως και τα τέλη Αυγούστου, σε ένα επίπεδο μεταξύ 22 και 28 βαθμών και δημιουργεί συνθήκες ανοξίας. Οπότε και μακροπρόθεσμα θα αρχίσουμε να έχουμε προβλήματα και σε ό,τι έχει να κάνει με το θαλάσσιο οικοσύστημα. Ήδη έχουμε παρατηρήσει προβλήματα με τον γόνο του μυδιού, που είναι βασική υδατοκαλλιεργεια στον Θερμαϊκό» πρόσθεσε. Διατύπωσε, τέλος, την εκτίμηση ότι μπορεί προς το παρόν η κατάσταση να είναι ελεγχόμενη αλλά δεν μπορεί να αποκλειστεί στο μέλλον το ενδεχόμενο να υπάρξει μεγάλος κίνδυνος για τη βιοποικιλότητα και για τους θαλάσσιους οργανισμούς και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Πηγή: Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Χαρδαλιάς: «5,8 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια για τις νέες κατασκηνώσεις της Ι Μ. Νέας Ιωνίας»

0

Το έργο, προϋπολογισμού 5,8 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, είχε ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Αττικής 2021-2025 και χρηματοδοτήθηκε από το εθνικό σκέλος του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Παρουσία του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των νέων παιδικών κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος στην Περιοχή Σφενδάλη της Μαλακάσας.

Το έργο, προϋπολογισμού 5,8 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, είχε ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Αττικής 2021-2025 και χρηματοδοτήθηκε από το εθνικό σκέλος του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Μετά τον καθιερωμένο αγιασμό, τον οποίο τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας κ. Γαβριήλ, ο Περιφερειάρχης ξεναγήθηκε στους χώρους και τις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων, όπου συναντήθηκε με μέλη του προσωπικού και εθελοντές της Μητρόπολης.

«Όταν παραδίδεις ένα έργο είναι πάντα μια όμορφη μέρα. Και το έργο αυτό ήταν δύσκολο, καθώς όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της Περιφέρειας είχε απορροφηθεί μόλις το 14% των απαραίτητων χρηματοδοτήσεων για την περάτωσή του» δήλωσε στον χαιρετισμό του ο κ. Χαρδαλιάς, υπογραμμίζοντας ότι ήταν ένα από τα πρώτα έργα που τέθηκε σε προτεραιότητα ήδη από τις αρχές του 2024. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως επεσήμανε, η Περιφέρεια προχώρησε στην άμεση επικαιροποίηση των μελετών και την αποκατάσταση των χρηματοδοτικών ροών: «Ήταν μια συνειδητή επιλογή που κάναμε μαζί με τις υπηρεσίες μας, γιατί το έργο αυτό αφορά σε παιδιά. Και για εμάς τα παιδιά είναι προτεραιότητα, είναι στοίχημα, είναι η ευθύνη μας» είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Ο κ. Χαρδαλιάς, αφού ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας για την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην άψογη συνεργασία της Περιφέρειας και της Εκκλησίας, υπογραμμίζοντας ότι θα σταθεί αρωγός στο κοινωνικό, φιλανθρωπικό και πολιτιστικό έργο των Μητροπόλεων και στους 66 Δήμους του Λεκανοπεδίου. «Η ευθύνη μας απέναντι στον κόσμο είναι να παραδίδουμε έργα – και στη συγκεκριμένη περίπτωση είμαστε ευτυχείς, γιατί η Εκκλησία, η οποία αγκαλιάζει τις κοινωνίες μας, είναι έτοιμη να προτείνει ανάλογες πρωτοβουλίες. Στο πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ. Γαβριήλ έχουμε βρει έναν άνθρωπο που αγαπά το συνάνθρωπο και μαζί του μπορούμε να σχεδιάσουμε έργα πολύ σημαντικά, ειδικά αυτά τα οποία αφορούν τις νέες γενιές» κατέληξε ο κ. Χαρδαλιάς.

«Η χάρη του Θεού έδωσε να αποπερατωθεί το έργο αυτό μετά από πολλά χρόνια εργασιών» δήλωσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, ευχαριστώντας θερμώς τον Περιφερειάρχη για τις άμεσες ενέργειες στις οποίες προέβη για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση και την ολοκλήρωση των εργασιών. «Θέλω, λοιπόν, στο πρόσωπό σας, κύριε Χαρδαλιά, να ευχαριστήσω όλη την Περιφέρεια Αττικής και όλα τα υπηρεσιακά στελέχη που εργάστηκαν υπό την καθοδήγησή σας, προκειμένου να φτάσουμε σε αυτό το αίσιο αποτέλεσμα. Για αυτόν τον λόγο λοιπόν, αγαπητέ μας κύριε Περιφερειάρχα, είστε αυτός ο οποίος θα στηρίζει και θα ολοκληρώνει έργα. Έτσι, λοιπόν, σήμερα το έργο αυτό είναι καρπός αυτής της συνεργασίας και σας ευχαριστούμε θερμά» είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Γαβριήλ δήλωσε μάλιστα την πρόθεση της Εκκλησίας να αποτελέσει η νέα δομή την αφορμή για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας με την Περιφέρεια σε ποικίλες δράσεις, υπογραμμίζοντας: «Θέλω να ξέρετε κ. Χαρδαλιά, ότι η Περιφέρεια Αττικής, θα μπορεί να βρίσκει εδώ έναν χώρο για να μπορεί να κάνει τις εκδηλώσεις της, να κάνει τις δραστηριότητες της, καθότι ο χώρος αυτός είναι και δικός μας και δικός σας».

Οι νέες κατασκηνώσεις μπορούν να φιλοξενήσουν σε κάθε κατασκηνωτική περίοδο εκατοντάδες ωφελούμενα παιδιά από τη Νέα Ιωνία, τη Νέα Φιλαδελφεια, το Ηράκλειο και τον Δήμο Ωρωπού.
Οι εγκαταστάσεις αναπτύσσονται σε έκταση περίπου 22 στρεμμάτων και περιλαμβάνουν 12 κτηριακές εγκαταστάσεις, εκ των οποίων οι τέσσερις λειτουργούν ως κοιτώνες φιλοξενίας, ενώ οι υπόλοιπες εξυπηρετούν τις καθημερινές και λειτουργικές ανάγκες της κατασκήνωσης, όπως o Ιερός Ναός, το μαγειρείο, η τραπεζαρία, το εστιατόριο, τα φυλάκια και λοιποί βοηθητικοί χώροι. Παράλληλα, ο χώρος διαθέτει γήπεδα μπάσκετ και ποδοσφαίρου, υπαίθρια κιόσκια, παιδικές χαρές, καθώς και πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων.

Στα εγκαίνια παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Επιδαύρου κ. Νικόδημος, οι Δήμαρχοι Ν. Ιωνίας Παναγιώτης Μανούρης, Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας Γιάννης Τομπούλογλου και Ηρακλείου Νίκος Μπάμπαλος κ.α.

Τον Περιφερειάρχη συνόδευσαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Δημήτρης Δαμάσκος, η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Έλενα Ράπτη και η Διευθύντρια Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Μαίρη Μίσκα.


Πηγή

Νέα αγωγή κατά του Diddy: Κατηγορείται ότι κακοποίησε σεξουαλικά έναν ανήλικο ηθοποιό το 2007

0

Ο Diddy έχει αρνηθεί όλες τις κατηγορίες εναντίον του και έχει δηλώσει ότι δεν έχει επιτεθεί σεξουαλικά ποτέ σε ανήλικο, ούτε σε κανέναν άλλο

Ένας πρώην ηθοποιός κατέθεσε αγωγή εναντίον του Sean «Diddy» Combs, κατηγορώντας τον ότι τον κακοποίησε σεξουαλικά το 2007 σε μια εκδήλωση στην γειτονιά Χόλιγουντ Χιλς, όταν εκείνος ήταν ανήλικος.

Ο άνδρας, ο οποίος παραμένει ανώνυμος, κατέθεσε την αγωγή του εναντίον του Diddy αυτή την εβδομάδα στις αρχές της Καλιφόρνια.

Η συγκεκριμένη αγωγή είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά από όλο και περισσότερα νομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο 56χρονος πρώην μεγιστάνα της μουσικής, ο οποίος αυτήν την στιγμή βρίσκεται σε μια ομοσπονδιακή σωφρονιστική μονάδα χαμηλής ασφάλειας στο Νιου Τζέρσεϊ, αφού καταδικάστηκε για δύο κατηγορίες μεταφοράς με σκοπό την πορνεία, και εκτίει ποινή φυλάκισης άνω των τεσσάρων ετών.

Τι αναφέρεται στην αγωγή

Σύμφωνα με το CNN, το οποίο έχει στη διάθεσή του ένα αντίγραφο της αγωγής, ο Diddy κατηγορείται ότι οδήγησε τον τότε ανήλικο ηθοποιό σε ένα ιδιωτικό δωμάτιο κατά την διάρκεια μιας εκδήλωση στο Χόλιγουντ Χιλς. Εκεί, ο Diddy του προσέφερε ένα αλκοολούχο ποτό πριν τον αγγίξει και στη συνέχεια του κάνει στοματικό σεξ.

Όπως αναφέρεται στην αγωγή, ο Diddy προσέγγισε τον τότε ανήλικο ηθοποιό λέγοντας του ότι «ήθελε να του μιλήσει ιδιαιτέρως για κάποιες πιθανές ευκαιρίες» και του είπε ότι θα ήταν «ένας καλός υποψήφιος για ένα επερχόμενο έργο του».

Μόλις ο Diddy και ο ανήλικος βρέθηκαν στο ιδιωτικό δωμάτιο, ο ράπερ πρόσφερε στον ανήλικο ένα αλκοολούχο ποτό πριν «αρχίσει να του τρίβει το χέρι». Ο άνδρας που τον κατηγορεί είπε στον Diddy «ότι δεν ένιωθε άνετα με τον τρόπο που τον άγγιζε», αλλά ο ράπερ υποστήριξε ότι προσπαθούσε να τον κάνει να χαλαρώσει, σύμφωνα με την αγωγή.

«Στη συνέχεια, ο κατηγορούμενος κατέβασε το παντελόνι και το εσώρουχο του ενάγοντος και άρχισε να χαϊδεύει τα γεννητικά του όργανα, ενώ ταυτόχρονα άγγιζε τα δικά», αναφέρεται στην αγωγή. «Ο κατηγορούμενος προέβη στη συνέχεια σε στοματικές σεξουαλικές πράξεις με τον ανήλικο ενάγοντα, ενώ συνέχιζε να αγγίζει τον εαυτό του. Ο κατηγορούμενος στη συνέχεια φόρεσε ξανά το παντελόνι του και είπε στον ενάγοντα ότι θα έβλεπε πώς θα εξελισσόταν η κατάσταση από εκεί και πέρα για τον ρόλο που είχε στο μυαλό του».

Ένας εκπρόσωπος του Diddy αρνήθηκε τις νέες κατηγορίες. «Ο κ. Combs αρνείται κατηγορηματικά αυτές τις κατηγορίες. Αυτή η καταγγελία περιγράφει γεγονότα που φέρεται να συνέβησαν πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια και βασίζονται αποκλειστικά στην αφήγηση του ενάγοντος. Θα εξετάσουμε προσεκτικά την καταγγελία και θα απαντήσουμε μέσω της κατάλληλης νομικής διαδικασίας. Είμαστε βέβαιοι ότι τα γεγονότα θα αποδείξουν ότι αυτοί οι ισχυρισμοί είναι αβάσιμοι», δήλωσε ο Juda Engelmayer, εκπρόσωπος του Diddy, στο CNN.

Ο άνδρας υπέβαλε την αγωγή του με το ψευδώνυμο «John YH Roe». Περιγράφεται ότι ξεκίνησε την καριέρα του ως «παιδί-ηθοποιός» γύρω στο 2004, ενώ δεν αναφέρεται πόσο χρονών ήταν όταν συνέβη το περιστατικό που περιγράφει τον Μάιο του 2007, πέρα από το γεγονός ότι ήταν ανήλικος.

Ο άνδρας κατέθεσε αγωγή και κατά της πρώην εταιρείας εκπροσώπησής του, ισχυριζόμενος ότι δεν τον προστάτευσαν επαρκώς ως ανήλικο και ότι θα έπρεπε να είχαν φροντίσει να τον συνόδευε ένας ενήλικας στην εκδήλωση, που συνέβη το περιστατικό.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Diddy κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκου.

Ο ράπερ βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλαπλές αγωγές από ενάγοντες που ισχυρίζονται ότι ήταν ανήλικοι όταν δέχτηκαν σεξουαλική επίθεση από τον Diddy, με μία από αυτές τις αγωγές να αναφέρει ότι ένα από αυτά τα θύματα ήταν μόλις 10 ετών.

Ο Diddy έχει αρνηθεί όλες τις κατηγορίες εναντίον του και έχει δηλώσει ότι δεν έχει επιτεθεί σεξουαλικά ποτέ σε ανήλικο, ούτε σε κανέναν άλλο.


Πηγή

Θάνατος 19χρονου σε λούνα παρκ στη Χαλκιδική: Ενοχή για τους 4 κατηγορουμένους δείχνει η εισαγγελέας

0

Αναμένεται η ετυμηγορία του δικαστηρίου

Ενοχή και για τους τέσσερις κατηγορούμενους για την υπόθεση θανάτου του 19χρονου Γιάννη Καμπαϊλή στο λούνα παρκ του Πευκοχωρίου, στη Χαλκιδική, τον Αύγουστο του 2024 πρότεινε η εισαγγελέας στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Γιαννιτσών, όπου διεξάγεται η δίκη.

Όπως αναφέρει το voria.gr, η εισαγγελέας εισηγήθηκε την καταδίκη του ιδιοκτήτη του λούνα παρκ για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο για τον 19χρονο και για απόπειρα ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο για τον τραυματισμό του αδερφού του, της συζύγου του -που ήταν συνδιαχειρίστρια- για απλή συνέργεια στην ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο, όπως και στην απόπειρα σε βάρος του αδερφού, του χειριστή του φονικού παιχνιδιού crazy dance για θανατηφόρα έκθεση και έκθεση με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη και του μηχανικού, που είχε προσκομίσει πιστοποιητικά ελέγχου λειτουργίας του μηχανήματος, για απλή συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και απλή συνέργεια στην απόπειρα ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο για τον αδερφό του 19χρονου.

Απολογούμενοι και οι τέσσερις είχαν αρνηθεί τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, κάνοντας λόγο για ατύχημα, ενώ μεταξύ άλλων υποστήριζαν ότι ακολουθήθηκαν όλες οι οδηγίες για τη λειτουργία του μηχανήματος.

Μετά και τις αγορεύσεις των δικηγόρων αναμένεται η απόφαση για του δικαστηρίου, στη δίκη που είναι σε εξέλιξη εδώ και μήνες.


Πηγή

New York Times: «Κωδικός Έπσταΐν» -Η μυστική σύσκεψη στον Λευκό Οίκο για τη διαχείριση του σκανδάλου

0

Οι New York Times αποκαλύπτουν τη φορτισμένη σύσκεψη στην Αίθουσα Επιχειρήσεων του Λευκού Οίκου με στόχο τη διαχείριση των πολιτικών κραδασμών από το σκάνδαλο του Τζέφρι Έπσταϊν.

Η αποκάλυψη μιας άκρως απόρρητης, έκτακτης σύσκεψης στην Αίθουσα Επιχειρήσεων του Λευκού Οίκου φέρνει στο φως το παρασκήνιο των έντονων διεργασιών στην κυβέρνηση Τραμπ, με στόχο τη διαχείριση των πολιτικών κραδασμών από το σκάνδαλο του Τζέφρι Έπσταϊν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, ο στενός κύκλος του Αμερικανού Προέδρου συγκεντρώθηκε εκτάκτως μετά την έκδοση υπομνήματος από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το FBI, το οποίο ισχυριζόταν ότι δεν υπήρχε «λίστα πελατών» του Έπσταϊν ούτε αποδείξεις για εκβιασμούς. Η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε την έντονη δυσφορία ακόμη και της εκλογικής βάσης του κινήματος MAGA, αναγκάζοντας τα κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης να αναζητήσουν στρατηγικές αποστασιοποίησης του προέδρου από την υπόθεση.

Ο ίδιος ο Ντόναλντ Τραμπ δεν έδωσε το παρών στη συνάντηση, ωστόσο ηγέτης των συζητήσεων αναδείχθηκε ο αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς. Ο Βανς εξέφρασε ανοιχτά την ανησυχία του για τις αντιδράσεις των υποστηρικτών τους, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως ένα τεράστιο πρόβλημα. Στο πλαίσιο αυτό, πρότεινε μια επιθετική επικοινωνιακή στρατηγική, η οποία περιλάμβανε τη δημοσιοποίηση όλων των αρχείων για τον Έπσταϊν προτού τους προλάβει το Κογκρέσο, ώστε να δείξουν απόλυτη διαφάνεια. Η πιο ιδιόμορφη πρότασή του, όμως, αφορούσε την Γκισλέιν Μάξγουελ, την καταδικασμένη στενή συνεργάτιδα του Έπσταϊν που εκτίει ποινή κάθειρξης 20 ετών. Ο αντιπρόεδρος εισηγήθηκε να της πάρει συνέντευξη ο πρώην παρουσιαστής του Fox News, Τάκερ Κάρλσον, με το σκεπτικό ότι η κατάθεσή της θα μπορούσε να δικαιώσει πλήρως τον Τραμπ.

Η προσέγγιση του Βανς αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από άλλα στελέχη, με την προσωπάρχη Σούζι Γουάιλς, να τον χαρακτηρίζει εκ των υστέρων «συνωμοσιολόγο εδώ και μια δεκαετία». Ο τότε αναπληρωτής προσωπάρχης, Τζέιμς Μπλερ, αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητα της επικοινωνιακής ομάδας, ενώ υποβαθμίστηκε γρήγορα και η ιδέα που έπεσε στο τραπέζι από τον δικηγόρο του Τραμπ, Ντέιβιντ Γουόρινγκτον, για παροχή χάριτος στη Μάξγουελ. Ο διευθυντής επικοινωνίας Στίβεν Τσουνγκ και ο Μπλερ ξεκαθάρισαν ότι μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε καταστροφή για τις δημόσιες σχέσεις, καθώς θα πυροδοτούσε νέες θεωρίες συνωμοσίας και θα έστρεφε τα θύματα εναντίον της κυβέρνησης.

Αντίθετα, προκρίθηκε η νομική στρατηγική του Τοντ Μπλανς, τότε αναπληρωτή και νυν υπηρεσιακού Γενικού Εισαγγελέα. Ο Μπλανς πρότεινε να ζητηθεί από τα δικαστήρια της Φλόριντα η αποσφράγιση των εγγράφων, αναμένοντας ότι η πιθανή απόρριψη του αιτήματος θα μετέφερε την ευθύνη της συγκάλυψης στη δικαιοσύνη. Η κίνηση αυτή πράγματι έγινε και, παρότι αρχικά απορρίφθηκε, οδήγησε τελικά στην αποσφράγιση των εγγράφων τον Νοέμβριο του 2025, μετά την ψήφιση του Νόμου Διαφάνειας για την υπόθεση Έπσταϊν από το Κογκρέσο. Παράλληλα, ο Μπλανς συνάντησε ο ίδιος τη Μάξγουελ στη φυλακή, η οποία δήλωσε ότι δεν υπήρξε μάρτυρας καμίας παράτυπης συμπεριφοράς από τον Τραμπ, χαρακτηρίζοντάς τον «τζέντλεμαν».

Η ένταση της στιγμής κορυφώθηκε όταν οι αξιωματούχοι πληροφορήθηκαν μέσα στην Αίθουσα Επιχειρήσεων ότι η Wall Street Journal ετοίμαζε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για μια επιστολή γενεθλίων που φέρεται να είχε στείλει ο Τραμπ στον Έπσταϊν. Ο Πρόεδρος επιχείρησε να παρέμβει τηλεφωνικά στον ιδιοκτήτη της εφημερίδας Ρούπερτ Μέρντοχ και στο στέλεχος Έμμα Τάκερ για να μπλοκάρει το δημοσίευμα, ενώ προχώρησε και σε οργισμένη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας λόγο για «απάτη των Δημοκρατικών».

Σε επίσημη τοποθέτησή της, η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Άμπιγκεϊλ Τζάκσον, τόνισε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ έχει αθωωθεί πλήρως, υπογραμμίζοντας ότι με τη δημοσιοποίηση χιλιάδων εγγράφων και την υπογραφή του Νόμου περί Διαφάνειας, η σημερινή κυβέρνηση έχει πράξει για τα θύματα του Έπσταϊν περισσότερα από κάθε άλλη στο παρελθόν.


Πηγή

Αίγιο: Εκτέλεσε τον Ολύμπιο στον ύπνο του, κατέσφαξε τη Μαρία όταν το κατάλαβε

0

Πώς οι έμπειροι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. κατάλαβαν αμέσως πως ο Ιταλός ήταν ο δράστης της διπλής δολοφονίας

Σκότωσε με μανία μάνα και γιο και για τουλάχιστον 4 ώρες – με τις σορούς μέσα στο σπίτι, κινούνταν στον χώρο.

Δεν σκέφτηκε να παραδοθεί, δεν σκέφτηκε να δείξει μετάνοια. Με ψυχραιμία έσβηνε ενοχοποιητικά στοιχεία.

Έπλυνε τη ματωμένη πετσέτα και ένα εσώρουχο. Και στα δύο όμως οι κηλίδες ήταν εμφανείς. Πλύθηκε με οινόπνευμα. Η μυρωδιά «έσπασε» τη μύτη των αστυνομικών. Μέσα στον χώρο βρέθηκαν τα όπλα του φονικού. Ένα μαχαίρι κι ένα φλόμπερ.

Κάμερα διπλανού σπιτιού έδειξε μηδενική κινητικότητα στο σπίτι. Δεν μπήκε, δεν βγήκε κανείς. Δεν έγινε διάρρηξη, δεν έγινε ληστεία.

Αρχικά πυροβόλησε τον Ολύμπιο με φλόμπερ στον κρόταφο και στη συνέχεια του κατάφερε 7 μαχαιριές σε κοιλιά, θώρακα και κεφάλι. Σκότωσε το παιδί ενώ κοιμόταν. Δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Τη σύντροφό του, που προσπάθησε να σώσει το παιδί της και έγινε αυτόπτης μάρτυρας του φονικού, την κατακρεούργησε. 22 φορές τη μαχαίρωσε. Μεγαλύτερο το μένος για εκείνη. Έπεσε νεκρή στο υπνοδωμάτιο του γιου της.

Αμυχές στα χέρια έχει και ο κατηγορούμενος

Ο φιλήσυχος και αθόρυβος Ιταλός του Λόγγου αποδείχθηκε αδίστακτος. Μέχρι και τώρα που τα στοιχεία «μιλούν», εκείνος παραμένει σιωπηλός. Δεν λέει λέξη ή μάλλον λέει όσα πιστεύει ότι θα τον σώσουν.

«Κοιμόμουν με τη σύντροφό μου και ξύπνησα επειδή ροχάλιζε. Πήγα στον καναπέ. Ξύπνησα και δεύτερη φορά επειδή ήμουν λίγο άρρωστος και πήγα ξανά στο κρεβάτι. Την τρίτη φορά που ξύπνησα δεν την είδα δίπλα μου και πήγα να δω πού είναι. Τους βρήκα νεκρούς και τους δύο. Μπορεί να σκότωσε ο ένας τον άλλον…» είναι ο ισχυρισμός του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ιταλός, στην πατρίδα του, εργαζόταν σε εφημερίδες. Γνώρισε τη Μαρία πριν από περίπου 15 χρόνια, όταν ήρθε στην Ελλάδα για διακοπές. Την ερωτεύτηκε και έμεινε στον Λόγγο. Ο Ολύμπιος είχε καλή σχέση μαζί του, όμως δεν τον έβλεπε συχνά, καθώς σπούδαζε στη Γερμανία, ενώ εργαζόταν και ως DJ. Λίγες μέρες πριν το έγκλημα ταξίδεψε στο Αίγιο για να δει τη μητέρα του. Ο ερχομός του μπορεί να δείχνει το κίνητρο του φονιά.

Ιωάννινα: Ατύχημα με αγριογούρουνο κοντά στο αεροδρόμιο

0

Από τη σύγκρουση δεν υπήρξαν τραυματισμοί ενώ σημειώθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές

Μόνιμο κίνδυνο για τους οδηγούς αποτελούν τα αγριογούρουνα ακόμη και στα όρια της πόλης των Ιωαννίνων.

Όπως αναφέρει το epiruspost.gr, το πιο πρόσφατο περιστατικό σημειώθηκε κοντά στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Το ατύχημα σημειώθηκε όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με αγριογούρουνο που πετάχτηκε ξαφνικά στο οδόστρωμα.

Από τη σύγκρουση δεν υπήρξαν τραυματισμοί και σημειώθηκαν μόνο σοβαρές υλικές ζημιές, όμως το περιστατικό έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα άγρια ζώα έχουν εξοικειωθεί πλήρως με την ανθρώπινη παρουσία και κινούνται ανεμπόδιστα δίπλα στα σπίτια και τις επιχειρήσεις.

Σημειώνεται ότι στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου οι αγέλες αγριόχοιρων κατά καιρούς αυξάνονται.

Όπως είναι γνωστό χρειάστηκε να στηθούν ολόκληρες επιχειρήσεις από ομάδες κυνηγών δύο φορές το τελευταίο διάστημα, προκειμένου να εντοπιστούν και να απομακρυνθούν αγριογούρουνα που είχαν καταφέρει να τρυπώσουν μέσα στον χώρο του αεροδρομίου!


Πηγή

Μπακογιάννης: «Σε τροχιά μνημονίων ο Δήμος Αθηναίων» – Τι καταγγέλλει για το δάνειο ύψους €75 εκατ.

0

Ο Κώστας Μπακογιάννης καταγγέλλει ότι το δάνειο δεν έχει επαρκή τεκμηρίωση και ότι δεν αξιοποιήθηκαν πρώτα διαθέσιμοι χρηματοδοτικοί πόροι, όπως 14 εκατ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων

Η παράταξη του Κώστα Μπακογιάννη, «Αθήνα ψηλά», καταγγέλλει το νυν καθεστώς στον Δήμο της Αθήνας για σύναψη δανείου ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ, για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών της πρωτεύουσας.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η «Αθήνα ψήλα», αναφέρονται τα εξής: «Έντονες αντιδράσεις και σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η αιφνίδια απόφαση της δημοτικής αρχής να προχωρήσει στη σύναψη δανείου ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με πρόσχημα την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών της Αθήνας.

Κατά τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο επικεφαλής της παράταξης “Αθήνα Ψηλά”, Κώστας Μπακογιάννης, υποστήριξε ότι η διοίκηση Δούκα ζητά ουσιαστικά μια λευκή επιταγή 75 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς τεκμηρίωση και κυρίως χωρίς να έχει εξηγήσει γιατί δεν αξιοποίησε πρώτα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που ήδη διαθέτει.

Το θηριώδες δάνειο είναι μεγαλύτερο από το σύνολο του σημερινού ανεξόφλητου χρέους του Δήμου Αθηναίων, το οποίο ανέρχεται περίπου στα 65 εκατομμύρια ευρώ. Με μία μόνο απόφαση, ο συνολικός δανεισμός της πόλης υπερδιπλασιάζεται και δημιουργείται μια νέα οικονομική υποχρέωση την οποία επωμίζονται οι Αθηναίοι μέχρι το 2046.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή επένδυσε, χωρίς δανεισμό, περισσότερα από 57 εκατομμύρια ευρώ στις σχολικές υποδομές της Αθήνας, παραδίδοντας ώριμα έργα, ενεργές εργολαβίες και διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μεταξύ των οποίων τα περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ ευρωπαϊκών πόρων που διατηρεί αναξιοποίητα μέσα στα ταμεία του ο δήμος».

«Αντί να εξηγήσει γιατί οι διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί πόροι παραμένουν αναξιοποίητοι, ζητά από την Αθήνα να αναλάβει νέο δανεισμό μεγαλύτερο από το σημερινό της χρέος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι “η σημερινή διοίκηση χρησιμοποιεί ως πρόσχημα την αναβάθμιση των σχολείων για να δικαιολογήσει έναν υπερδανεισμό που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Όταν διαθέτεις ήδη ευρωπαϊκούς πόρους, όταν έχεις στη διάθεσή σου εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία και όταν δεν έχεις εξηγήσει γιατί δεν τα αξιοποίησες, τότε το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη χρημάτων. Το πρόβλημα είναι η αδυναμία διοίκησης. Και όταν η αδυναμία διοίκησης μετατρέπεται σε νέο χρέος για την πόλη, τότε δεν μιλάμε για ένα δάνειο ανάπτυξης. Μιλάμε για ένα δάνειο πολιτικής επιβίωσης».

Η συζήτηση για νέο δανεισμό διεξάγεται ενώ οι βασικοί οικονομικοί δείκτες του Δήμου επιδεινώνονται ανησυχητικά. Τα έσοδα περιορίζονται, τα ταμειακά διαθέσιμα μειώνονται, οι επενδύσεις υποχωρούν, ενώ οι λειτουργικές δαπάνες διαρκώς αυξάνονται.

Το ερώτημα είναι σαφές και πιεστικό: τα 75 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται πραγματικά για τα σχολεία ή αντλούνται για να καλύψουν την ανικανότητα, την διοικητική ανεπάρκεια και τις αστείρευτες πολιτικές φιλοδοξίες του κ. Δούκα; Και γιατί να πληρώσουν τον λογαριασμό οι δημότες της Αθήνας;

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Κώστας Μπακογιάννης προειδοποίησε: «Ο κ. Δούκας δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας μελλοντικής δημοσιονομικής κρίσης και βάζει την Αθήνα σε μια τροχιά μνημονίων. Οι Αθηναίοι θα κληθούν να καλύψουν το κόστος, είτε με αυξήσεις δημοτικών τελών, είτε με λιγότερες υπηρεσίες, είτε με νέο δανεισμό. Δεν υπάρχει τέταρτη επιλογή. Η Αθήνα χρειάζεται σχέδιο. Όχι λευκές επιταγές. Όχι δανεισμό στα τυφλά».

https://www.instagram.com/reel/DZb0bUvokQM/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading


Πηγή

Τρεις συλλήψεις για πυρκαγιές από αμέλεια σε Εύβοια, Ροδόπη και Βοιωτία

0

Από την αρχή του έτους έως και τις 10 Ιουνίου 2026 έχουν επιβληθεί 411 διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 405.895 ευρώ

Σε τρεις συλλήψεις για πρόκληση πυρκαγιών από αμέλεια προχώρησαν χθες οι ανακριτικές υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος σε Εύβοια, Ροδόπη και Βοιωτία.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, στην περιοχή Αγία Σκέπη Παραλίας Αυλίδας του Δήμου Χαλκιδέων, 59χρονος προκάλεσε πυρκαγιά σε ξηρά χόρτα κατά τη διάρκεια εργασιών καθαρισμού με βενζινοκίνητο χορτοκοπτικό. Η φωτιά εκδηλώθηκε περίπου στις 13:04 και έκαψε περίπου 70 τ.μ. ξηρής βλάστησης. Ο 59χρονος συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας και του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 2.320,30 ευρώ.

Επιπλέον,στην Αετοκορυφή του δήμου Σαπών Ροδόπης, 50χρονος προκάλεσε πυρκαγιά κατά την εκτέλεση αγροτικών εργασιών με γεωργικό μηχάνημα, από σπινθήρες που δημιουργήθηκαν κατά τη λειτουργία του. Από τη φωτιά, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, κάηκαν έξι στρέμματα γεωργικής έκτασης ενώ ο 50χρονος συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.

Τέλος, στο 1ο χιλιόμετρο της περιφερειακής οδού Λιβαδειάς – Αράχωβας, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, 39χρονος προκάλεσε πυρκαγιά κατά την εκτέλεση θερμών εργασιών με τροχό, χωρίς να έχουν ληφθεί τα προβλεπόμενα μέτρα πυροπροστασίας. Ο 39χρονος συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας και του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 2.668,35 ευρώ.

Σημειώνεται ότι από την αρχή του έτους έως και τις 10 Ιουνίου 2026 έχουν επιβληθεί 411 διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 405.895,07 ευρώ, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί 81 συλλήψεις στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας για παραβάσεις της νομοθεσίας πυροπροστασίας.

Τέλος το Πυροσβεστικό Σώμα υπενθυμίζει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πυρκαγιών οφείλεται σε ανθρώπινη αμέλεια. Όπως τονίζεται από την Πυροσβεστική, «κατά την αντιπυρική περίοδο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε εργασία στην ύπαιθρο, καθώς ακόμη και ένας σπινθήρας μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά με σοβαρές συνέπειες για το περιβάλλον, τις περιουσίες και την ανθρώπινη ζωή», ενώ επισημαίνεται ότι οι έλεγχοι συνεχίζονται και όπου διαπιστώνονται παραβάσεις, οι προβλεπόμενες κυρώσεις εφαρμόζονται άμεσα.


Πηγή

Δίκη Βαλυράκη: «Ήταν δολοφονία, ναυαγοσώστης θα μπορούσε να πνιγεί, ο Σήφης όχι» κατέθεσε ο Σαμαράς

0

Ο κ. Σαμαράς, ο οποίος ήταν τελευταίος άνθρωπος που είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σήφη Βαλυράκη πριν από τον θάνατό του

Με την κατάθεση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμάρα, που ήταν τελευταίος άνθρωπος ο οποίος μίλησε τηλεφωνικά με τον Σήφη Βαλυράκη, συνεχίστηκε η δίκη για το θάνατο του σε θαλάσσια περιοχή της Ερέτριας τον Ιανουάριο του του 2021.

Ο κ. Σαμαράς, ο οποίος ήταν τελευταίος άνθρωπος που είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σήφη Βαλυράκη πριν από τον θάνατό του, περιέγραψε τη μακρόχρονη σχέση που τους συνέδεε, η οποία ξεκίνησε στα χρόνια της δικτατορίας και διατηρήθηκε για δεκαετίες, παρά τις διαφορετικές πολιτικές τους διαδρομές.

Όπως ανέφερε, «θεωρώ τιμή μου, τύχη αγαθή, που γνώρισα το Σήφη Βαλυράκη. Έναν αγωνιστή, έντιμο άνθρωπο, έναν άνθρωπο που πρόσφερε πολλά στον τόπο σε δύσκολες ώρες». Εξηγώντας πώς δημιουργήθηκε η στενή τους σχέση, σημείωσε ότι η γνωριμία τους ξεκίνησε την περίοδο της χούντας και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μια σταθερή φιλία, με συχνές συζητήσεις και ανταλλαγές απόψεων, ακόμη και όταν αμφότεροι ήταν βουλευτές.

Αναφερόμενος στην τελευταία τους επικοινωνία, κατέθεσε ότι πραγματοποιήθηκε λίγο πριν από τις 11 το πρωί της ημέρας του θανάτου του Βαλυράκη και είχε ως αφορμή άρθρο που είχε δημοσιεύσει ο ίδιος στην «Καθημερινή». Όπως είπε, ο Σήφης Βαλυράκης συμφώνησε με τις θέσεις που διατύπωνε και τον ενημέρωσε ότι είχε γράψει και ο ίδιος άρθρο για τις τουρκικές προκλήσεις, το οποίο επρόκειτο να δημοσιευθεί λίγες ημέρες αργότερα στην εφημερίδα «Τα Νέα».

Σύμφωνα με την κατάθεσή του, περίπου μία με μιάμιση ώρα αργότερα δέχθηκε τηλεφώνημα από τη Μίνα Βαλυράκη, η οποία αναζητούσε τον σύζυγό της. «Αισθάνθηκα συντριβή. Δεν πίστευα ότι ένας τέτοιος άνθρωπος μπορεί ποτέ να πεθάνει», είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας: «Ήταν πολύ δύσκολο να πιστέψει όποιος τον γνωρίζει ότι δεν ήταν δολοφονία. Από τις φωτογραφίες που είδα αυτό πιστεύω, ότι ήταν μια δολοφονία. Ο Σήφης Βαλυράκης δεν μπορούσε να πνιγεί, ναυαγοσώστης θα μπορούσε να πνιγεί, ο Σήφης όχι».

Κατά την εξέτασή του από την υποστήριξη της κατηγορίας, κλήθηκε να περιγράψει την εικόνα που είχε σχηματίσει από την τελευταία τηλεφωνική τους συνομιλία.

Στην ερώτηση πώς άκουσε τον Σήφη Βαλυράκη εκείνο το πρωί, απάντησε: «Μια χαρά τον άκουσα, λιοντάρι». Ερωτηθείς τι του είπε για το άρθρο στην «Καθημερινή», ανέφερε: «Θυμάμαι ότι μου είπε τη λέξη “συμφωνώ” και πως με ενημέρωσε ότι είχε γράψει και ο ίδιος άρθρο για τα ίδια θέματα που θα δημοσιευόταν σε άλλη εφημερίδα».

Όταν έγινε αναφορά στις θέσεις που είχε εκφράσει ο ίδιος για τον κατευνασμό στο Αιγαίο, ο πρώην πρωθυπουργός απάντησε: «Εγώ είχα πει ότι δεν συζητάς μ’ έναν πειρατή».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο φίλος του δεν παρουσίαζε καμία διαφοροποίηση σε σχέση με ό,τι γνώριζε όλα αυτά τα χρόνια. Στην ερώτηση αν εκείνη την ημέρα ήταν όπως τον είχε συνηθίσει, απάντησε: «Απολύτως».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη φυσική του κατάσταση, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο να μην μπορούσε να αντιμετωπίσει τις συνθήκες στη θάλασσα. «Από πλευράς φυσικής κατάστασης ήταν… αίλουρος. Αυτός ο άνθρωπος είναι ακόμα αδιανόητο για εμένα να πει κανείς ότι μπορούσε να πεθάνει αν δεν υπήρχε στυγνή δολοφονία», κατέθεσε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας, ο Αντώνης Σαμαράς μίλησε με ιδιαίτερα θερμά λόγια για τον χαρακτήρα και τις ικανότητες του Σήφη Βαλυράκη, ασκώντας παράλληλα κριτική στην αντίληψη ότι άνθρωποι άνω των 70 ετών θεωρούνται αυτομάτως αδύναμοι. «Φαίνεται ότι το έχει η μοίρα ότι όποιος περνάει τα 70 είναι παροπλισμένος. Δεν είναι έτσι. Ειδικά για το Σήφη. Ήταν άφοβος, άδολος, σκαρφάλωνε στα στρατιωτικά αεροπλάνα! Ένας Κρητικός λεβέντης, που έκανε το παράτολμο εγχείρημα να περάσει απέναντι στην Αλβανία κολυμπώντας. Γνωρίζοντας τον Σήφη είναι αδύνατο να πιστέψω ότι αυτός ο άνθρωπος δεν μπόρεσε να δαμάσει τη θάλασσα. Είναι αστείο να το λέμε αυτό».

Σχολιάζοντας τα λάθη που σημειώθηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης και την αρχική αρχειοθέτησή της, ο κ. Σαμαράς εξέφρασε την έντονη έκπληξή του, τονίζοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη ήταν αδιανόητη για τον ίδιο. Όπως ανέφερε, είχε επικοινωνήσει ακόμη και με τη σύζυγο του Βαλυράκη, λέγοντάς της πως αδυνατούσε να πιστέψει ότι η υπόθεση θα μπορούσε να κλείσει με αυτόν τον τρόπο. Παράλληλα, επισήμανε ότι τον προβλημάτισε ιδιαίτερα το γεγονός πως η Μίνα χρειάστηκε να δώσει πολυετή αγώνα για να φτάσει η υπόθεση στη Δικαιοσύνη, επισημαίνοντας ότι ο Βαλυράκης ήταν μια προσωπικότητα με ιδιαίτερη βαρύτητα και όχι μια συνηθισμένη περίπτωση. «Θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη κινητοποίηση για να διαπιστωθεί για ποιον λόγο, να το πω απλά, τον φάγανε», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Πηγή

Στη Λαμία ο Δένδιας: Συνάντησε τις πρώτες γυναίκες που κατατάχθηκαν εθελοντικά στον Στρατό Ξηράς

0

Η ορκωμοσία των εθελοντριών γυναικών θα γίνει την Παρασκευή 26 Ιουνίου

Στη Λαμία βρέθηκε το πρωί της Πέμπτης 11 Ιουνίου ο Νίκος Δένδιας και επισκέφθηκε το ΚΕΝ/ΚΕΥΠ μια εβδομάδα μετά την εθελοντική κατάταξη των πρώτων γυναικών στον στρατό ξηράς.

Η εθελοντική στράτευση τους σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς είναι η πρώτη φορά που κατατάσσονται γυναίκες στον Ελληνικό Στρατό.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τις νεαρές κοπέλες που εκπαιδεύονται στο ΚΕΝ Λαμίας και τις συνεχάρη για για την επιλογή τους και τους ευχήθηκε να έχουν μια καλή θητεία.

Image

«Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά επισκέφθηκα το ΚΕΝ/ΚΕΥΠ Λαμίας, το Κέντρο Εκπαίδευσης που συνδέεται με μια ουσιαστική θεσμική τομή: Την κατάταξη των πρώτων εθελοντριών οπλιτών των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ευχαρίστησα τις εθελόντριες για την επιλογή του δρόμου της προσφοράς και του καθήκοντος και ευχήθηκα να έχουν καλή θητεία», ανέφερε σε ανάρτησή του ο Νίκος Δένδιας.

Η ορκωμοσία των εθελοντριών γυναικών θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Ιουνίου και το «παρών» αναμένεται να δώσει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ενώ είναι πιθανό στο ΚΕΥΠ Λαμίας να παρευρεθεί και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης


Πηγή

Στενά του Ορμούζ: Νεκροί τρεις Ινδοί ναυτικοί από επίθεση του αμερικανικού στρατού σε δεξαμενόπλοιο

0

Το δεξαμενόπλοιο MT Settebello, που φέρει σημαία Παλάου και μετέφερε 24 Ινδούς ναυτικούς, δέχτηκε επίθεση την Τετάρτη

Νεκροί βρέθηκαν τρεις Ινδοί ναυτικοί που αγνοούνταν έπειτα από επίθεση του αμερικανικού στρατού εναντίον ενός δεξαμενόπλοιου κοντά στα Στενά του Ορμούζ, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές.

Το δεξαμενόπλοιο MT Settebello, που φέρει σημαία Παλάου, δέχτηκε επίθεση την Τετάρτη, αφού ο αμερικανικός στρατός το κατηγόρησε ότι δεν συμμορφώθηκε «με τις οδηγίες των αμερικανικών δυνάμεων».

Στο πλοίο επέβαιναν 24 Ινδοί ναυτικοί, εκ των οποίων οι 21 διασώθηκαν.

Σε ανάρτησή του στο «X», ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Σαρμπανάντα Σόναουαλ, χαρακτήρισε το περιστατικό «βαθιά ατυχές», προσθέτοντας ότι οι σοροί των τριών ανδρών θα επαναπατριστούν σύντομα.

Από την πλευρά του, ο αμερικανικός στρατός κατηγόρησε το Settebello ότι παραβίασε τον αμερικανικό αποκλεισμό «προσπαθώντας να μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν».

Σε ανάρτησή της στο «X», η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM) ανακοίνωσε ότι έπληξε το μηχανοστάσιο του δεξαμενόπλοιου με «όπλα ακριβείας, αφού το πλήρωμα απέτυχε επανειλημμένα να ακολουθήσει τις οδηγίες» των Αμερικανών.

Το δεύτερο δεξαμενόπλοιο με ινδικό πλήρωμα που δέχτηκε επίθεση αυτήν την εβδομάδα

Το MT Settebello είναι το δεύτερο δεξαμενόπλοιο με ινδικό πλήρωμα που δέχτηκε επίθεση από τις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα.

Τη Δευτέρα, οι αμερικανικές δυνάμεις έπληξαν το Marivex, ένα δεξαμενόπλοιο επίσης με σημαία Παλάου και 24 Ινδούς ναυτικούς, στον Κόλπο του Ομάν, αφού δεν συμμορφώθηκε με τις οδηγίες των ΗΠΑ. Σε εκείνη την περίπτωση, όλα τα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από τον στρατό του Ομάν.

Την Πέμπτη, η πρεσβεία της Ινδίας στο Ομάν ανακοίνωσε ότι έλαβε γνώση ενός άλλου «συμβάντος» που αφορούσε ένα πλοίο ανοιχτά του λιμανιού Σινάς του Ομάν, αλλά δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες.

Ο αμερικανικός στρατός έχει επιβάλλει ναυτικό αποκλεισμό στα λιμάνια του Ιράν, αφού η Τεχεράνη έκλεισε τα Στενά του Ορμούζ, μέσω των οποίων μεταφέρεται περίπου το 20% των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, οι αμερικανικές δυνάμεις έχουν ακινητοποιήσει οκτώ πλοία και έχουν ανακατευθύνει άλλα 134 από την έναρξη του ναυτικού αποκλεισμού στις 13 Απριλίου.

Η κυβέρνηση της Ινδίας επιμένει ότι «η στοχοποίηση της εμπορικής ναυτιλίας και των πολιτικών υποδομών στην περιοχή πρέπει να σταματήσει».

Παράλληλα, η εκεχειρία μεταξύ του Ιράν και των ΗΠΑ κρέμεται από μια λεπτή κλωστή. Την Τετάρτη, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε να χτυπήσει το Ιράν «σκληρά», λέγοντας ότι η σύναψη μιας ειρηνευτικής συμφωνίας καθυστερούσε υπερβολικά και ότι η Τεχεράνη «παίζει με τους Αμερικανούς σαν να είναι κορόιδα».


Πηγή

Washington Post: 22 γιατροί εξέτασαν τον Τραμπ στο τελευταίο του τσεκ-απ

0

Ο Τραμπ συμβουλεύτηκε 22 ειδικούς ιατρούς, θέτοντας νέους κανόνες για τους προέδρους. Ο Αμερικανός πρόεδρος γίνεται 80 ετών στις 14 Ιουνίου

Ο Τραμπ βλέπει 22 ειδικούς ιατρούς, θέτοντας νέους κανόνες για τους προέδρους
Ο Τραμπ είχε επισκεφτεί περίπου δώδεκα ειδικούς για προηγούμενες εξετάσεις, σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις. Ο Λευκός Οίκος αρνήθηκε να κατονομάσει ποιοι γιατροί τον εξέτασαν.

Για τον πρώτο ιατρικό έλεγχο ως πρόεδρος ο Τζορτζ Μπους ο πρεσβύτερος το 1989 είχε εξεταστεί από πέντε ειδικούς δήλωσε ο Λευκός Οίκος εκείνη την εποχή. Ο γιος του Τζορτζ Μπους ο νεότερος εξετάστηκε από 12 γιατρούς στον πρώτο προεδρικό του έλεγχο, δήλωσαν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δώδεκα χρόνια αργότερα. Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να έχει θέσει νέο ρεκόρ: 22 ειδικοί ιατροί τον αξιολόγησαν στο πλαίσιο του τελευταίου του ελέγχου, σύμφωνα με ιατρική έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα ο Λευκός Οίκος.

Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό των ειδικών που αξιολόγησαν τον Τραμπ για τις προηγούμενες ιατρικές εξετάσεις του ως πρόεδρος, σύμφωνα με μια ανασκόπηση των δημόσια διαθέσιμων δηλώσεων των γιατρών του Τραμπ. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει επίσης τον μεγαλύτερο αριθμό ειδικών που έχουν αξιολογήσει πρόεδρο για μία μόνο επίσκεψη, βάσει ανασκόπησης δημόσιων δηλώσεων και αρχείων, προκαλώντας ερωτήματα από εξωτερικούς γιατρούς, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν ήδη επιφυλακτικοί ως προς τις αποκαλύψεις του Λευκού Οίκου σχετικά με την υγεία του σχεδόν 80χρονου Τραμπ.

«Είναι ένας μεγάλος αριθμός», δήλωσε ο Τζόναθαν Ράινερ, καρδιολόγος επί χρόνια του πρώην αντιπροέδρου Ντικ Τσένι. «Ποιες ειδικότητες αντιπροσωπεύουν; Γιατί τόσες πολλές;» Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν ότι ο αριθμός ήταν ανάλογος με την ανάγκη να διεξαχθεί μια «πλήρης και προληπτική αξιολόγηση» του προέδρου. Ο Σον Μπαρμαμπέλα, γιατρός του προέδρου, δήλωσε ότι η αξιολόγηση διαπίστωσε ότι ο Τραμπ ήταν σε «άριστη υγεία».

«Η συμμετοχή πολλών ειδικών αντικατοπτρίζει μια ολοκληρωμένη, διεπιστημονική αξιολόγηση που συνάδει με τις βέλτιστες πρακτικές για την ιατρική περίθαλψη σε εκτελεστικό επίπεδο», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Λευκός Οίκος. Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι γιατροί που συνδέονται με το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, το Πανεπιστήμιο Ντιουκ και άλλα εξέχοντα ιδρύματα βοήθησαν στην αξιολόγηση. Ο αξιωματούχος είπε επίσης ότι ορισμένοι γενικοί γιατροί συμπεριελήφθησαν στον αριθμό των 22 ειδικών ιατρών της κυβέρνησης. «Δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε», είπε ο αξιωματούχος.

Ο Λευκός Οίκος έχει αρνηθεί να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τις ιατρικές αξιολογήσεις του Τραμπ, όπως για παράδειγμα τι ώθησε τον πρόεδρο να υποβληθεί σε δεύτερη κλινική εξέταση στο Εθνικό Στρατιωτικό Ιατρικό Κέντρο Walter Reed πέρυσι. Οι πρόεδροι συνήθως κάνουν ένα ετήσιο τσεκ απ εκτός εάν έχουν κάποια επείγουσα πάθηση. Σχεδόν τρεις μήνες μετά την επίσκεψη, και αφού αρχικά ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους ότι είχε υποβληθεί σε μαγνητική τομογραφία, ο Τραμπ και ο Λευκός Οίκος διευκρίνισαν ότι ο πρόεδρος είχε υποβληθεί σε αξονική τομογραφία στο πλαίσιο της αξιολόγησής του.

Οι ιατρικές εκθέσεις του Τραμπ δεν περιλαμβάνουν πλέον ένα κοινό φάρμακο για την πρόληψη της τριχόπτωσης , το οποίο οι γιατροί του ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσε συστηματικά κατά την πρώτη του θητεία. Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου αρνήθηκαν να σχολιάσουν την προηγούμενη χρήση του φαρμάκου από τον Τραμπ και το αν είχε σταματήσει να το παίρνει.

Ο επισταμένος έλεγχος υγείας του Τραμπ έρχεται εν μέσω ευρύτερων ερωτημάτων σχετικά με την καταλληλότητα του νυν προέδρου, αλλά και του προκατόχου του, Τζο Μπάιντεν, να υπηρετήσουν ως αρχηγοί των ενόπλων δυνάμεων. Ο Μπάιντεν, ο οποίος ήταν 82 ετών όταν αποχώρησε από το αξίωμα, και ο Τραμπ, ο οποίος γίνεται 80 ετών στις 14 Ιουνίου, είναι οι δύο γηραιότεροι άνδρες που υπηρετούν στην προεδρία.

Η Καρίν Ζαν-Πιερ, η οποία διετέλεσε γραμματέας Τύπου του Μπάιντεν, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου τον Φεβρουάριο του 2024 ότι μια ομάδα «20 γιατρών» συμμετείχε στην ιατρική αξιολόγηση του Μπάιντεν στο Walter Reed εκείνο το έτος. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις συχνά επέλεγαν να μην αποκαλύψουν τον συγκεκριμένο αριθμό ειδικών που συμβουλεύουν τον πρόεδρο στις ιατρικές αξιολογήσεις, οι οποίες παραδοσιακά πραγματοποιούνται στο Walter Reed.

Οι πρόεδροι δεν υποχρεούνται να αποκαλύπτουν τα ιατρικά τους αρχεία, αν και οι νομοθέτες και των δύο κομμάτων έχουν ζητήσει περισσότερους ελέγχους, όπως η δημιουργία μιας ανεξάρτητης επιτροπής που θα μπορούσε να αξιολογήσει την υγεία του προέδρου. Ωστόσο, τα δημόσια διαθέσιμα αρχεία και δηλώσεις δείχνουν ότι ο αριθμός των ειδικών που εξετάζουν την υγεία των προέδρων φαίνεται να έχει διογκωθεί.

Οι πέντε ειδικοί που συμμετείχαν στον έλεγχο του προέδρου Τζορτζ Μπους του πρεσβύτερου τον Μάιο του 1989 περιελάμβαναν έναν οφθαλμίατρο, έναν ουρολόγο, έναν δερματολόγο και δύο αλλεργιολόγους, δήλωσαν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου εκείνη την εποχή. Ο 65χρονος Μπους είδε στη συνέχεια οκτώ ειδικούς τον επόμενο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός ακτινολόγου, ενός καρδιολόγου και ενός ρευματολόγου, ανέφερε ο Λευκός Οίκος.

Ο Τραμπ επισκέφθηκε 11 ειδικούς για τον έλεγχο που έκανε το 2019 και 14 ειδικούς για τον έλεγχο που έκανε πέρυσι, σύμφωνα με προηγούμενες ιατρικές εκθέσεις που δημοσίευσε ο Λευκός Οίκος.


Πηγή

Αγρίνιο: Πρώην υπάλληλος «φόρτωσε» την εταιρική κάρτα καυσίμων εταιρείας με 32.000 ευρώ

0

Για την υπόθεση αυτή σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος έξι ημεδαπών για κλοπή, καθώς και σε βάρος ενός ακόμη ημεδαπού για αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος

Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγρινίου εξιχνιάστηκε, μετά από μεθοδική έρευνα, υπόθεση παράνομης χρήσης εταιρικής κάρτας καυσίμων και κλοπής.

Για την υπόθεση αυτή σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος έξι ημεδαπών για κλοπή, καθώς και σε βάρος ενός ακόμη ημεδαπού για αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος.

Ειδικότερα, ένας εκ των κατηγορουμένων, πρώην υπάλληλος τεχνικής εταιρείας, φέρεται να κατείχε προπληρωμένη κάρτα καυσίμων της εταιρείας, την οποία δεν επέστρεψε μετά την απόλυσή του.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίωση της ΕΛΑΣ, για το χρονικό διάστημα από 10-04-2026 έως 12-05-2026, ο προαναφερόμενος, ενεργώντας από κοινού με ακόμη έναν κατηγορούμενο ο οποίος φέρεται να συστηνόταν στα πρατήρια ως υπεύθυνος προμηθειών, πραγματοποίησαν 350 παράνομες συναλλαγές σε πρατήρια υγρών καυσίμων στο Αγρίνιο, αγοράζοντας καύσιμα αξίας 31.667 ευρώ.

Για την προμήθεια και μεταφορά των καυσίμων (σε μπιτόνια ή δεξαμενές φορτωμένες σε οχήματα), οι δύο ανωτέρω κατηγορούμενοι συνεργάζονταν, με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά, με ακόμη τέσσερις κατηγορούμενους.

Μάλιστα, στις 12-05-2026, δύο από τους κατηγορούμενους αφαίρεσαν από συγκεκριμένο πρατήριο καύσιμα αξίας 1.288 ευρώ χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο, τα οποία στη συνέχεια παρέδωσαν σε ξυλουργείο ιδιοκτησίας του έτερου κατηγορούμενου για την αποδοχή προϊόντων εγκλήματος.

Σε έρευνες που διενεργήθηκαν από τους αστυνομικούς, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • Σε αποθήκη ενός εκ των κατηγορουμένων: 160 λίτρα πετρελαιοειδών καυσίμων, αποθηκευμένα σε οκτώ πλαστικά μπιτόνια.
  • Στην επιχείρηση (ξυλουργείο) του κατηγορούμενου για αποδοχή: πλήθος κενών πλαστικών μπιτονιών.

Δύο από τους κατηγορούμενους προσήχθησαν στην αστυνομική Υπηρεσία, όπου εξεταζόμενοι ομολόγησαν τις πράξεις τους.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των κατηγορούμενων θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αιτωλοακαρνανίας.


Πηγή

Ανακαινίζω 2026: Ποιοι θα λάβουν επιδότηση έως €36.000 – Πρεμιέρα στις 15 Ιουνίου

0

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πρόγραμμα Ανακαινίζω 2026

Πρεμιέρα κάνει τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026 το πρόγραμμα Ανακαινίζω 2026, καθώς τότε ξεκινάει η διαδικασία επιλεξιμότητας, ενώ από τις αρχές Σεπτεμβρίου οι δικαιούχοι θα μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις συμμετοχής.

Ανακαινίζω 2026: Οι βασικοί όροι και οι προϋποθέσεις

Ποιες κατοικίες εντάσσονται

Η δράση αφορά δύο κατηγορίες, σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ:

  • Κλειστές κατοικίες που παρέμεναν ουσιαστικά αχρησιμοποίητες τα έτη 2024- 2025 και θα διατεθούν μετά την ανακαίνιση είτε για ιδιοκατοίκηση είτε για μακροχρόνια μίσθωση.
  • Ανοικτές κατοικίες που ήδη χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και χρειάζονται ανακαίνιση.

Οι δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα με συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.

Τα ανώτατα εισοδήματα κυμαίνονται:

  • από 18.000 € έως 35.000 € για την Κατηγορία Ι,
  • και από 25.000 € έως 45.000 € για την Κατηγορία ΙΙ, με προσαυξήσεις ανάλογα με τα παιδιά.

Τα ποσοστά επιχορήγησης είναι τα εξής

  • 80% για την Εισοδηματική Κατηγορία Ι.
  • 70% για την Εισοδηματική Κατηγορία ΙΙ.

Υπάρχει επιπλέον προσαύξηση 5% για ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, – μονογονεϊκές, τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες και ΑμεΑ.

Το τελικό ποσοστό μπορεί να φτάσει έως 95% για την Κατηγορία Ι και έως 85% για την Κατηγορία ΙΙ.

Ύψος επιδότησης

  • Ανέρχεται ανέρχεται έως 300 €/τ.μ. και έως 36.000 € ανά κατοικία (για κατοικία 120 τ.μ.).
  • Επιπλέον καλύπτονται έως 2.500 € δαπανών για αμοιβές σε μηχανικούς, ΠΕΑ, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, άδειες και ελέγχους ολοκλήρωσης.

Οι προυποθέσεις επιλεξιμότητας των κατοικιών

  • Η κατοικία πρέπει να έχει οικοδομική άδεια έως 31/12/1990, να είναι επιφανείας το πολύ έως 120 τ.μ. (150 τ.μ. για τρίτεκνους/πολύτεκνους υπό όρους), να βρίσκεται σε ενεργειακή κατηγορία έως Γ, να μην έχει ενταχθεί σε αντίστοιχο πρόγραμμα μετά την 1.1.2020 και να μην είναι καταχωρημένη σε βραχυχρόνια μίσθωση (Airbnb).

Οι παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης

  • Οι παρεμβάσεις πρέπει να αναβαθμίζουν το ακίνητο τουλάχιστον κατά μία ενεργειακή κατηγορία και να αντιστοιχούν στο 20%-40% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου.

Υποχρεώσεις ιδιοκτητών μετά την επιδότηση

  • Για 5 χρόνια οι ανοικτές κατοικίες πρέπει να παραμείνουν σε ιδιοκατοίκηση, οι δε κλειστές κατοικίες πρέπει να χρησιμοποιούνται είτε για ιδιοκατοίκηση είτε για μακροχρόνια μίσθωση.
  • Απαγορεύεται η βραχυχρόνια μίσθωση (Airbnb), η επαγγελματική χρήση και η υπεκμίσθωση.
  • Μεταβίβαση του ακινήτου εντός της πενταετίας συνεπάγεται επιστροφή της επιχορήγησης.

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 19χρονος για ξυλοδαρμό 17χρονου

0

Οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο το περιστατικό να σχετίζεται με υπόθεση ερωτικής αντιζηλίας

Στη σύλληψη 19χρονου προχώρησαν αστυνομικοί έπειτα από έρευνα για επεισόδιο που φαίνεται να σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης (10/6) σε περιοχή του δήμου Θέρμης, στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο 19χρονος φέρεται να επιτέθηκε ασκώντας σωματική βία σε 17χρονο, προκαλώντας του τραυματισμό. Ο ανήλικος μεταφέρθηκε με ίδια μέσα σε νοσοκομείο για την παροχή ιατρικής φροντίδας.

Οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο το περιστατικό να σχετίζεται με υπόθεση ερωτικής αντιζηλίας.

Πηγή: Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Φωτιά σε χαμηλή βλάστηση στην Τουρλίδα Μεσολογγίου – Επιχειρούν 3 εναέρια μέσα

0

Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία το πρωί της Πέμπτης 11 Ιουνίου για φωτιά που ξέσπασε στην Τουρλίδα Μεσολογγίου και καίει σε χαμηλή βλάστηση.

Για την κατάσβεσή της στο σημείο έχουν σπεύσει και επιχειρούν 15 πυροσβέστες με μία ομάδα πεζοπόρου της 6ης ΕΜΟΔΕ, 4 οχήματα, ενώ από αέρος ρίψεις νερού κάνουν 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

Συνδρομή υπάρχει και από Πυροσβεστικό Πλοιάριο.


Πηγή

Τουρκία: Οδηγός λεωφορείου κοιμήθηκε στο τιμόνι προσέκρουσε σε τοίχο – Βίντεο

0

Από την πρόσκρουση τραυματίστηκαν συνολικά επτά άτομα, ωστόσο η κατάσταση της υγείας τους δεν εμπνέει ανησυχία 

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στην Τουρκία στην περιοχή Άδανα καθώς όπως φαίνεται από βίντεο που τραβήχτηκε μέσα από αστικό λεωφορείο, ο οδηγός του οχήματος κοιμήθηκε στο τιμόνι με αποτέλεσμα το λεωφορείο να προσκρούσει με δύναμη σε τοιχίο.

Από το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου αποτυπώνεται ξεκάθαρα η στιγμή που ο 27χρονος οδηγός κλείνει τα μάτια του με αποτέλεσμα το λεωφορείο να παρεκκλίνει της πορείας του και να «καρφωθεί» στον τοίχο.

Η κατάσταση των τραυματιών και οι έρευνες

Στο σημείο της σύγκρουσης έσπευσαν αμέσως διασώστες και ασθενοφόρα για την παροχή των πρώτων βοηθειών και τη διακομιδή των επιβατών στα πλησιέστερα νοσοκομεία. Σύμφωνα με το ιατρικό ανακοινωθέν, οι επτά επιβαίνοντες φέρουν ελαφρά έως μέτρια τραύματα και η κατάσταση της υγείας τους δεν εμπνέει καμία ανησυχία.

Παράλληλα, οι διωκτικές αρχές προχώρησαν στη σύλληψη του 27χρονου οδηγού, ο οποίος τέθηκε υπό κράτηση. Στο πλαίσιο της προανάκρισης, οι αρχές κατέσχεσαν το ψηφιακό υλικό από την κάμερα του λεωφορείου, ενώ ο συλληφθείς υποβάλλεται σε τοξικολογικές εξετάσεις προκειμένου να διαπιστωθεί εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών.

Αντιδράσεις

Το περιστατικό αυτό έδωσε νέα τροφή στη δημόσια αντιπαράθεση στην Τουρκία σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών. Συνδικαλιστικοί φορείς καταγγέλλουν ότι οι επαγγελματίες του κλάδου υπόκεινται σε εξαντλητικά προγράμματα χωρίς επαρκή ξεκούραση, ζητώντας εντατικοποίηση των ελέγχων στα ωράρια.

Την ίδια ώρα, συγκοινωνιολόγοι πιέζουν για τη θεσμοθέτηση αυστηρότερων κανόνων, προτείνοντας την υποχρεωτική τοποθέτηση ειδικών αισθητήρων ανίχνευσης κόπωσης στα επαγγελματικά οχήματα, ώστε να προλαμβάνονται ανάλογα συμβάντα στο μέλλον.

Flyover: Κλείνει για 48 ώρες ο Περιφερειακός Θεσσαλονίκης για την κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος

0

Ποιες ώρες θα εφαρμοστεί ο καθολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίς των οζημάτων και στα δύο ρεύματα της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11

Κατεδαφίζεται μέσα στο Σαββατοκύριακο ο δεύτερος κλάδος της γέφυρας Πανοράματος στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της κατασκευής του Fly over.

Τον περασμένο Ιανουάριο είχε κατεδαφιστεί ο ένας κλάδος ενώ αυτό το Σαββατοκύριακο (13-14 Ιουνίου) θα κατεδαφιστεί ο δεύτερος.

Για τον λόγο αυτό από το βράδυ της Παρασκευής (12/6) θα εφαρμοστεί καθολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας και στις δύο κατευθύνσεις της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας).

Η ανακοίνωση της Τροχαίας

«Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή (12/06/2026) και ώρα 23:00, θα εφαρμοστεί 48ωρος αποκλεισμός κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα πορείας της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, στο ύψος του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος).

Συγκεκριμένα:

  • Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος της 1ης εξόδου προς την οδό Πρασακάκη του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται με κατάλληλη σήμανση μέσω των οδών Πρασακάκη, Τζων Κένεντυ και Ελαιώνων όπου τα οχήματα θα εισέρχονται εκ νέου στην Εσωτερική Περιφερειακή οδό, στο ρεύμα πορείας προς Δυτικά, στο ύψος του Α/Κ Κ11.
  • Θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα πορείας προς Ανατολικά, στο ύψος του κλάδου εξόδου προς την οδό Φωκά του Α/Κ Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος). Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της οδού Φωκά με ελεύθερη επιλογή κατευθύνσεων μέσω του κέντρου πόλης.

Το Σάββατο (13/06/2026) και περί ώρα 05:00, θα εφαρμοστεί επιπροσθέτως αποκλεισμός κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα πορείας της αερογέφυρας Πυλαίας – Πανοράματος και συγκεκριμένα θα διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην οδό Τζων Κέννεντυ (αερογέφυρα Πυλαίας – Πανοράματος) από το ύψος της παρόδου Ελαιώνων έως το ύψος της οδού Φωκά. Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται με κατάλληλη σήμανση μέσω των οδών Ανοίξεως, Αμπελώνων, Πρασακάκη, Δελφών και Εγνατίας.

Επισημαίνεται ότι από ώρα 08:00 έως ώρα 16:00 του Σαββάτου (13-06-2026) και από ώρα 10:00 έως ώρα 22:00 της Κυριακής (14-06-2026) δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων άνω των 3,5 τόνων επί της Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, από τούψος του Κόμβου Κ-16 (Λαχαναγοράς) έως τον Κόμβο Κ-13 (Νοσοκομείο Αγ. Παύλος).

Από ώρα 18:00 της Παρασκευής (12-06-2026) έως ώρα 18:00 της Κυριακής (14-06-2026) δεν θα επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων σε τμήματα των οδών:

  • Κατσιμίδη, από την οδό Σκουφά έως την οδό Κ. Καραμανλή.
  • Γ’ Σεπτεμβρίου, από την οδό Αγίου Δημητρίου έως οδό Εγνατία.
  • Εθνικής Αμύνης, από την οδό Αγίου Δημητρίου έως την οδό Εγνατία.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις προς τα ανωτέρω αποκλεισμένα τμήματα, να καταβάλλουν ιδιαίτερη προσοχή, να συμμορφώνονται με τις πινακίδες σήμανσης, προς αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και δημιουργίας κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

Ζητούμε την κατανόηση και τη συνεργασία των πολιτών».

Η ενημέρωση από την εταιρεία

Την Παρασκευή 12/06/2026 και ώρα 23:00 θα εφαρμοσθεί 48-ωρος ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ οχημάτων και στις δύο κατευθύνσεις της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ11 (Πυλαίας).

Αναλυτικότερα:

Τα οχήματα που κινούνται στον κλάδο κατεύθυνσης προς Καβάλα/Κατερίνη θα εκτρέπονται υποχρεωτικά στην οδό Πρασακάκη. Η κίνηση των οχημάτων θα αποκαθίσταται διαμέσω των οδών Πρασακάκη, Τζ. Κένεντυ και Ελαιώνων, ακολουθώντας την τοποθετημένη σήμανση.

Τα οχήματα που κινούνται στον κλάδο κατεύθυνσης προς Χαλκιδική/Αεροδρόμιο θα εκτρέπονται υποχρεωτικά στην οδό Φωκά. Η κίνηση των οχημάτων θα αποκαθίσταται διαμέσω του κέντρου της πόλης.

Συνίσταται, και δη στους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, η χρήση του οδικού άξονα Μοναστηρίου-Εγνατία- Καραμανλή για τις μετακινήσεις τους.

Το Σάββατο 13/06/2026, περίπου ώρα 05:00 θα εφαρμοσθεί επιπροσθέτως ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ των οχημάτων και στις δύο κατευθύνσεις της αερογέφυρας Πυλαίας-Πανοράματος μεταξύ της παρόδου της οδού Ελαιώνων και της οδού Φωκά.

Η κίνηση των οχημάτων αποκαθίσταται εκτελώντας την παράκαμψη διαμέσου των οδών Ανοίξεως, Αμπελώνων, Πρασακάκη, Δελφών και Εγνατίας, η οποία εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις, ακολουθώντας την τοποθετημένη σήμανση.

Ειδικότερα, παρακαλούνται οι κάτοικοι:

  • του Πανοράματος και της περιοχής του Ν.751, να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους:
  • από και προς την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών την οδό Θέρμης- Πανοράματος (Απ.Κουγιάμη).
  • από και προς τα δυτικά της πόλης (Καβάλα/Κατερίνη) τις Λεωφ. Κομνηνών & Παπανικολάου.
  • της Πυλαίας, να επιλέγουν για τις μετακινήσεις την παράκαμψη δια μέσω των οδών Βούλγαρη και Παπαναστασίου/Αλλατίνη.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να ακολουθούν την τοποθετημένη σήμανση για να εκτελούν τις προτεινόμενες παρακάμψεις, να τηρούν τα όρια ταχύτητας και να ακολουθούν τις υποδείξεις των οργάνων της Τροχαίας. Ευχαριστούμε για την κατανόηση.


Πηγή