Κρίση τραγωδίες αυτοφροντίδα: Τρόποι άμυνας απέναντι σε συνεχιζόμενες δυσάρεστες ειδήσεις


Έχετε smartphone; Τότε πολύ πιθανόν να το χρησιμοποιείτε καθημερινά για να ενημερώνεστε από τα social media.Κάνετε συχνά check-in στους λογαριασμούς σας στο Facebook, το Instagram, το Twitter; Αν το κάνετε, πιθανότατα έχετε άφθονη έκθεση σε ειδήσεις και μέσα ενημέρωσης. Εάν μεγαλώσατε στην εποχή πριν από τα κοινωνικά μέσα και το διαδίκτυο, θα θυμάστε ότι οι πηγές σας για ειδήσεις ήταν περιορισμένες. Υπήρχαν μονάχα οι εφημερίδες, το ραδιόφωνο και η τηλεόραση. Σαφώς και η νέα πραγματικότητα έχει άπλετα οφέλη. Είναι σημαντικό όμως να γνωρίζετε πώς να φροντίσετε τον εαυτό σας σε περιόδους άσχημων γεγονότων, καταστροφών ή κρίσεων. Τα τραυματικά νέα μπορούν να προκαλέσουν συμπτώματα παρόμοια με το μετατραυματικό στρες (PTSD).

Μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά η τακτική έκθεση σε πληροφορίες που αναστατώνουν μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα που μιμούνται τη διαταραχή μετατραυματικού στρες και το γενικευμένο άγχος. Ο καθένας είναι μοναδικός και μερικοί άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι σε αυτές τις επιδράσεις.

Τα συμπτώματα που πρέπει να προσέξετε περιλαμβάνουν:

  • Κρίσεις πανικού
  • Αλλαγή στη διάθεση (ευερεθιστότητα, δακρύρροια, άγχος)
  • Διαταραχή ύπνου
  • Εύκολος τρόμος
  • Απόσπαση της προσοχής
  • Έλλειψη συγκέντρωσης
  • Μυϊκή ένταση, πονοκέφαλοι, στομαχικές διαταραχές – ειδικά σε παιδιά
  • Αίσθημα ότι βρίσκεστε “έξω από αυτό” (αποπροσωποποίηση ή αποστασιοποίηση)
  • Εφιάλτες
  • Αλλαγές στην όρεξη

Οι ήχοι, οι εικόνες και η επαναλαμβανόμενη φύση των ειδήσεων και των μέσων ενημέρωσης μπορούν πραγματικά να κουράσουν ένα άτομο. Από τη φύση τους, οι άνθρωποι είναι ευαίσθητοι. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πυροδοτούν τις συμπάθειες και τα συναισθήματά μας. Εάν είστε εξοικειωμένοι με τη θεραπεία ή τη συμβουλευτική, πιθανότατα θα γνωρίζετε ότι οι σκέψεις και οι συμπεριφορές μας έχουν ισχυρό αντίκτυπο στα συναισθήματά μας. Πολλοί θεραπευτές εργάζονται σκληρά. Διδάσκουν στους πελάτες τους τρόπους να αντικαταστήσουν την αρνητική σκέψη και τις ανθυγιεινές συμπεριφορές για να βοηθήσουν τους πελάτες να αισθάνονται καλύτερα και πιο υγιείς. Η τακτική λήψη αναστατωμένων πληροφοριών είναι πιθανό να σας επηρεάσει με κάποιο τρόπο.

Τι να κάνουμε ως μέσο αυτοφροντίδας σε τέτοιες ειδήσεις;

Πρώτα απ’ όλα, προσπαθήστε να χαλαρώσετε. Δεν είστε οι μόνοι σε πανικό και σαφώς μια κρίση επηρεάζει όλους μας. Έπειτα, ακολουθήστε τα εξής:

  • Πάρτε τον έλεγχο της έκθεσής σας στα ΜΜΕ
  • Μάθετε τι σας προκαλεί περισσότερη ευαισθησία
  • Φροντίστε τον εαυτό σας
  • Αναλύστε και επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας
  • Μιλήστε σε κάποιον
  • Λάβετε δράση

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στην ενημέρωση. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να παρακολουθεί με πάθος ειδήσεις και πληροφορίες σχετικά με θέματα που σας ενδιαφέρουν. Όμως την ίδια στιγμή μην ξεχνάτε να φροντίζετε τον εαυτό σας ενώ το κάνετε. Εξάλλου, είμαστε πιο χρήσιμοι και αποτελεσματικοί όταν έχουμε φροντίσει καλά τον εαυτό μας.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ