Ποια χρώματα επιλέγουν οι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων; (pics)


Πριν από αρκετά χρόνια έβλεπε κανείς στους δρόμους και της χώρας μας, αυτοκίνητα σε αρκετά χρώματα. Σήμερα μια κόκκινη βαφή κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, πόσο μάλλον μια πράσινη ιδιαίτερα δε όταν δεν είναι σκούρα.

Του Γιάννη Σκουφή

Στην ουσία παρατηρείται μια ομογενοποίηση των επιλογών των αγοραστών νέων μοντέλων σε ότι αφορά τα χρώματα αμαξώματος που επιλέγουν. Οι λόγοι είναι αρκετοί και έχουν να κάνουν στη χώρα μας τόσο με την οικονομική κρίση με αποτέλεσμα να προτιμώνται τα μη μεταλλικά που δεν χρεώνονται επιπλέον, όσο και με την άνοδο του ποσοστού των εταιρικών αυτοκινήτων. Σε πολλά από τα οποία και πάλι δεν επιλέγονται μεταλλικά χρώματα για λόγους μηνιαίου κόστους. Ένα επιπλέον παράγοντας είναι και η εμπορικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων. Κι αυτό γιατί ένα εξεζητημένο χρώμα γίνεται αποδεκτό από λιγότερους και κατά συνέπεια μειώνεται ο αριθμός των υποψήφιων αγοραστών και καθυστερεί η πώλησή του ή για να μην συμβεί αυτό μειώνεται η τιμή.

Τα παραπάνω πάντως δεν ισχύουν μόνο στην Ελλάδα, ισχύουν παγκοσμίως και επιβεβαιώνονται και από μια έρευνα της αμερικανικής εταιρείας Axalta η οποία ειδικεύεται στις βαφές αυτοκινήτων.

Όπως μπορούμε να δούμε από τα γραφήματα το λευκό και το μαύρο είναι τα πιο δημοφιλή χρώματα, με το πρώτο βέβαια να υπερισχύει κατά κράτος μιας και το προτιμούν σε παγκόσμιο επίπεδο το 38% των αγοραστών έναντι του 18% που αντιστοιχεί στο μαύρο. Και τα δύο μαζί καλύπτουν το 56% των πωλήσεων, ενώ αν προστεθεί και το τρίτο της κατάταξης γκρι (12%) τότε για όλα τα άλλα χρώματα μένει μόλις το 32%.

Ενδιαφέρον είναι πως στην Κίνα το ποσοστό του λευκού φτάνει το 58%, κάτι που οφείλεται και στο ότι σύμφωνα με τις παραδόσεις της χώρας αντιστοιχεί στα μέταλλα, αντιπροσωπεύει το χρυσό και συμβολίζει τη φωτεινότητα, την καθαρότητα και την εκπλήρωση.

Το ποσοστό του λευκού είναι υψηλό και στις άλλες ασιατικές χώρες (42%) -ελαφρώς χαμηλότερο στην Ιαπωνία (35%)- ενώ αυξημένο είναι τόσο στην Αφρική (43%) όσο και στη Λατινική Αμερική (42%).

Αντίθετα στην Ευρώπη ναι μεν είναι πρώτο στις προτιμήσεις αλλά με μόλις 25%, ενώ πολύ κοντά του είναι πέρα από το μαύρο (21%) και το γκρι, που έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια και για αυτό βρίσκεται στη δεύτερη θέση των επιλογών, έχοντας ξεπεράσει, έστω και για 1%, το μαύρο.

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ