Το φαξ αρνείται να πεθάνει (ακόμη)

0

Το φάξ κάποτε βρισκόταν στην πρωτοπορία των επικοινωνιών, μετά έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής πολλών ανθρώπων και μετά… ήλθε το e-mail. Σήμερα κανείς δεν αγοράζει πια φαξ και σπάνια χρησιμοποιεί τη δυνατότητα φαξ που διαθέτουν τα πολυμηχανήματα (εκτυπωτές-σαρωτές-αντιγραφικά-φαξ). Αλλά το φαξ δεν πέθανε ακόμη!

Παρόλη την απώλεια της γοητείας του μεταξύ των χρηστών, παρά τις προσπάθειες να αντικατασταθεί τελείως, επιμένει και αντιστέκεται σε όλο τον κόσμο, έχοντας «οχυρωθεί» σε διάφορες περιοχές και επαγγέλματα, κυρίως στις δημόσιες υπηρεσίες, στον ιατρικό τομέα, στις νομικές υπηρεσίες κ.α. Κάτι η γραφειοκρατική αδράνεια, κάτι η (κυβερνο)ανασφάλεια για τους χάκερ και τις «τρύπες» των σύγχρονων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, κάτι το πείσμα ή και η τεχνοφοβία ορισμένων ανθρώπων, όλα αυτά έχουν συνεργήσει ώστε το φαξ να αρνείται να πεθάνει.

Οι ειδικοί διαφωνούν ποιό πρέπει να θεωρηθεί ως πρώτο φαξ στην ιστορία. Σύμφωνα με μια -αμφισβητούμενη- εκδοχή, ένα είδος πρώιμου μηνύματος φαξ στάλθηκε μέσω τηλέγραφου στο Λονδίνο το 1847 χάρη σε μια εφεύρεση του Σκωτσέζου Αλεξάντερ Μπέιν. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι Τόμας Έντισον και Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ προσπαθούσαν επίσης να αναπτύξουν την τεχνολογία φαξ, σε μια εποχή που οι τηλέγραφοι επέτρεπαν τη μετάδοση μηνυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις, ένα γράμμα μετά το άλλο, μέσω κώδικα Μορς.

Το όνειρο των εφευρετών ήταν ήδη να μεταδίδουν τηλεγραφικά όχι μηνύματα γράμμα-γράμμα, αλλά αντίγραφα ολόκληρων κειμένων και εικόνων. Το 1863, στη Γαλλία, ο Ιούλιος Βερν, ο οποίος πάντα έβλεπε μπροστά από την εποχή του, έγραφε ότι το Παρίσι της δεκαετίας του 1960, δηλαδή μετά από ένα αιώνα, θα ήταν πλημμυρισμένο από μηχανήματα φαξ ή, όπως τα αποκαλούσε, «εικονο-τηλέγραφους».

Η τεχνολογία του φαξ αναπτύχθηκε αργά. Στην Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης το 1939 ένα μηχάνημα φαξ μετέδωσε εικόνες εφημερίδων από διάφορα μέρη του κόσμου με ταχύτητα 18 λεπτών ανά σελίδα (ασύλληπτα γρήγορη για την εποχή εκείνη, ανάλογη της χελώνας για τη δική μας…).

Όπως γράφει ο Τζόναθαν Κούπερσμιθ στο βιβλίο του «Faxed: Η ‘Ανοδος και η πτώση του μηχανήματος φαξ», «στη σημερινή εποχή της αυτόματης μετάδοσης πληροφοριών και εικόνων, είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε τη μαγεία που βίωσαν εκατομμύρια άνθρωποι στη δεκαετία του 1930, όταν είδαν φωτογραφίες μακρινών καταστροφών να εμφανίζονται την επόμενη μέρα στις εφημερίδες τους ή, αργότερα, στη δεκαετία του 1980, όταν παρακολουθούσαν ένα ακριβές αντίγραφο κάποιας επιστολής να αναδύεται γραμμή-γραμμή από ένα μηχάνημα συνδεδεμένο στη τηλεφωνικό δίκτυο».

Στη δεκαετία του ΄80 το φαξ έκανε το «μπαμ» στα γραφεία όλου του κόσμου, φέρνοντας μια επανάσταση στην ταχύτητα των επιχειρηματικών συναλλαγών, καθώς επέτρεψε για πρώτη φορά σε ανθρώπους και εταιρείες να στέλνουν και να λαμβάνουν γρήγορα και μαζικά κάθε είδους κείμενα, εικόνες και άλλα έγγραφα. Σε λίγα δευτερόλεπτα ένα έγγραφο ταξίδευε αυτούσιο από ένα γραφείο του Τόκιο σε ένα γραφείο της Νέας Υόρκης.

Ήταν ο προάγγελος της σημερινής ψηφιακής εποχής, καθώς το φαξ κατέστησε εφικτή την άμεση μετάδοση εικόνων και κειμένων κάθε είδους, από παραγγελίες για πίτσες, προσκλήσεις για πάρτι και ευχετήριες κάρτες έως αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων, παιδικά σκίτσα και…όρκους αγάπης.

Το φαξ έφθασε στο απόγειό του λίγο πριν την εμφάνιση του διαδικτύου. Το 1995, στο προφητικό βιβλίο του “Being Digital” ο Ελληνο-αμερικανός Νίκολας Νεγκροπόντε, διευθυντής του Εργαστηρίου Πολυμέσων (Media Lab) του Πανεπιστημίου ΜΙΤ, έγραφε ότι «το μηχάνημα του φαξ αποτελεί ένα σοβαρό ψεγάδι στο πεδίο της πληροφορικής, ένα βήμα προς το πίσω, οι επιπτώσεις του οποίου θα είναι αισθητές για πολύ καιρό».

Μετά από λίγα χρόνια, η παραγωγή και οι πωλήσεις μηχανημάτων φαξ άρχισαν να πέφτουν, μια πτώση που σταδιακά πήρε δραματικές διαστάσεις. Θα περίμενε κανείς ότι αυτό είναι το οριστικό τέλος του φαξ – αλλά δεν είναι, όχι ακόμη τουλάχιστον.

Δημόσιες αρχές και υγεία αντιστέκονται
Ακούγεται απίστευτο, αλλά στις ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών τεχνολογίας που επικαλείται το περιοδικό «Ατλάντικ», το 75% όλων των ιατρικών επικοινωνιών γίνονται ακόμη μέσω φαξ. Οι γιατροί βασίζονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στο φαξ τόσο για καταστάσεις ρουτίνας, όσο και για πιο επείγουσες. Ένας λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι για να διαφυλαχθεί το ιατρικό απόρρητο των πελατών τους. Η ψηφιακή αποθήκευση και αποστολή ιατρικών δεδομένων δημιουργεί μια νευρικότητα σε πολλούς ασθενείς αλλά και γιατρούς.

Πολλοί -ακόμη και νοσοκομεία ή κλινικές- θεωρούν ότι ένας χάκερ πιο εύκολα θα παραβιάσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή παρά ένα μηχάνημα φαξ. Είναι αλήθεια, σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι το φαξ είναι πιο ασφαλές, καθώς ακόμη και αν η μετάδοσή του παραβιαστεί από χάκερ (κάτι που είναι δυνατό), η ζημιά λόγω της διαρροής δεδομένων θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη μετάδοση, ενώ σε περίπτωση κυβερνοπαραβίασης ενός υπολογιστή, ένα ολόκληρο σύστημα ψηφιακών αρχείων με ευαίσθητα ιατρικά και άλλα προσωπικά δεδομένα μπορεί να πέσει σε κακόβουλα χέρια.

Στις αστυνομικές και άλλες υπηρεσίες ασφαλείας, καθώς επίσης σε δικαστικές και εν γένει νομικές υπηρεσίες, αλλά και γενικότερα σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και αρχές, το φαξ επίσης αντιστέκεται γερά. Ακόμη και το FBI συνεχίζει να κάνει ευρεία χρήση του φαξ, προτιμώντας το συχνά έναντι του e-mail (το οποίο αφήνει περισσότερα ίχνη…).

Δεν λείπουν και οι νοσταλγικοί τύποι με «ρετρό» διάθεση, που θέλγονται από την αύρα παλαιάς τεχνολογίας, την οποία πλέον αποπνέει το φαξ. Εν προκειμένω, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, λειτουργεί υποσυνείδητα κι ένα άλλο κίνητρο: η ανάγκη να πιάνει κανείς με τα χέρια του ένα πραγματικό, υλικό έγγραφο, σε μια εποχή όπου τα πράγματα σταδιακά εξαϋλώνονται και γίνονται εικονικά.

Και, βέβαια, υπάρχουν πάντα οι υποκατηγορίες των πεισματάρηδων και των τεχνοφοβικών, οι οποίοι λένε όχι σε κάθε αλλαγή. Δυσκολεύθηκαν τόσο πολύ να μάθουν πώς λειτουργεί το φαξ, που φρίττουν στην ιδέα ότι θα πρέπει να το πετάξουν και μετά να μάθουν πώς λειτουργεί το e-mail!

ΠΗΓΗ

Τι σημαίνει το όνομα “Αχιλλέας”

0

Ο ισχυρότερος ήρωας των Αχαιών στην επική παράδοση φέρει όνομα, το οποίο έχει γνήσια μυκηναϊκή καταγωγή, αφού απαντά στις μυκηναϊκές πινακίδες της Εποχής του Χαλκού ως όνομα καθημερινών ανθρώπων και στην Κνωσό και στην Πύλο (Αχιλλεύς, Αχιλλήwει -ονομαστική και δοτική αντίστοιχα).

Παλιότερα υπήρχε μια τάση να συνδεθεί το όνομα με το πρώτο στοιχείο του ονόματος των ποταμών Αχελώος και Αχέρων, όπου η ρίζα αχ- θα συνδεόταν με την έννοια «ύδωρ, νερό» και ίσως να είχε και χθόνιες συνδηλώσεις.

Σήμερα η άποψη αυτή έχει γενικά εγκαταλειφθεί και οι περισσότεροι ειδικοί συνδέουν το όνομα με τη ρίζα της λέξης ἄχος (=πόνος, θλίψη, στενοχώρια, άγχος αγωνία, λύπη). Η σύνδεση αυτή είχε γίνει ήδη από την αρχαία εποχή και αναβίωσε χάρη σε τρεις σπουδαίους φιλολόγους της σύγχρονης εποχής, τους Kretschmer, Palmer και Nagy. Ο πρώτος θεωρεί ότι το όνομα σχηματίστηκε ως εξής (οι τύποι με αστερίσκο είναι υποθετικοί):

ἄχος > *ἀχίλος (όπως οργή > οργίλος) > Ἀχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που έχει τάση για ἄχος» με το ἄχος να έχει μια από τις σημασίες που αναφέρονται παραπάνω. Ομοίως οργίλος = αυτός που έχει τάση για οργή.

Οι Palmer και Nagy θεωρούν ότι το όνομα είναι σύνθετο, ἄχος + λαwός (= στρατός), και σχηματίστηκε ως εξής:

ἀχι- (η μορφή που παίρνουν αντίστοιχα ουσιαστικά κατά τη σύνθεση. Πβ. κῦδος > κυδι-άνειρα / κάλλος > καλλι-άνασσα) > *Ἀχί-λαwος > Αχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα ήταν υποκοριστικό. Πβ. Πατροκλέwης > Πάτροκλος, Εχέλαwος > Έχελος, Πενθίλαwος > Πένθιλος.

Ο διπλασιασμός του συμφώνου (εδώ -λλ-) είναι συχνός στα υποκοριστικά (π.χ. Χάριλλος < Χαρίλαος, Κλεόμμας < Κλεομένης), το ίδιο και η κατάληξη -εύς (Αλεξεύς < Αλέξανδρος).

Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που προκαλεί ἄχος στον στρατό»

ΠΗΓΗ

Κερκύρας Νεκτάριος: ”Χρειάζεται να αποκτήσουμε την πίστη των Αγίων Προπατόρων”

0

Την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ιερούργησε στον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, στις Αλυκές.

Στον λόγο του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στους εορτάζοντες Αγίους Προπάτορες, οι οποίοι προετοίμασαν την ανθρωπότητα για τον ερχομό του ιδίου του Θεού εις τον κόσμο.

Αν και οι ίδιοι δεν είδαν την κατά σάρκα Γέννηση του Υιού και Λόγου του Θεού, εντούτοις συνεργάστηκαν με Εκείνον, για την εκπλήρωση της Ενσάρκου Οικονομίας και δι’αυτής την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.

Οι Προπάτορες αυτοί είναι οι πρωτόπλαστοι Αδάμ και Εύα, οι πατριάρχες Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ, ο προφητάναξ Δαυίδ και οι προφήτες, πολλοί εκ των οποίων έχυσαν το αίμα τους για τον αληθινό Θεό.

Το στοιχείο εκείνο που ξεχώριζε όλους τους Προπάτορες ήταν η βαθιά τους πίστη στον Θεό και η ακλόνιτη εμπιστοσύνη στο θέλημά Του.

Αυτή η πίστη στους καιρούς μας είναι το ζητούμενο και χρειάζεται με τον πνευματικό μας αγώνα και την συμμετοχή μας στην μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας να την αποκτήσουμε.

Επιπροσθέτως ο Μητροπολίτης Κερκύρας, παίρνοντας αφορμή από την Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, τόνισε ότι ο μεγάλος δείπνος που παρέθεσε ο άρχοντας της παραβολής, είναι το μυστήριο της σωτηρίας μας, στο οποίο μάς καλεί ο Χριστός.

Όπως και στην παραβολή, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που προφασίζονται διάφορες δικαιολογίες, προκειμένου να απέχουν από το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Εκείνοι όμως που συμμετέχουν στο μυστήριο αυτό, γίνονται σύσσωμοι και σύναιμοι Χριστού, γίνονται με άλλα λόγια κοινωνοί Θείας φύσεως. Η δυνατότητα αυτή δίδεται μονάχα στους βαπτισμένους Ορθοδόξους Χριστιανούς.

Το προνόμιο αυτό, όπως είναι φυσικό, συνεπάγεται και την μεγάλη ευθύνη ημών των Ορθοδόξων, που οφείλουμε να προσέχουμε πάρα πολύ τον βίο μας και να βρισκόμαστε διαρκώς σε εγρήγορση, έχοντας ανοιχτά τα πνευματικά μας αισθητήρια, καθότι “ο ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος, ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ” (Α΄ Πέτρ. ε΄ 8).

Κλείνοντας ο κ. Νεκτάριος ευχήθηκε στους πιστούς ο Κύριος να γεννηθεί και στις δικές τους καρδιές.

ΠΗΓΗ

4 στους 10 Έλληνες αγόρασαν προϊόντα online το 2018

0

Αυξητικές τάσεις καταγράφουν οι ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων καταναλωτών το 2018, καθώς τέσσερις στους δέκα (40,2%) αγόρασαν προϊόντα και υπηρεσίες online. Οι αγορές μέσω Διαδικτύου ήταν αυξημένες το 1ο τρίμηνο του 2018 κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Περισσότεροι από τους μισούς online αγοραστές (54,4%) δαπάνησαν έως €99 για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν, περίπου 4 στους 10 (35,6%) από €100 έως €499, ενώ το 9,1% έκανε ηλεκτρονικές αγορές αξίας €500 και άνω.

Οι Έλληνες, που αγοράζουν μέσω Διαδικτύου, προτιμούν, στην πλειοψηφία τους, τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Έτσι, το 1ο τρίμηνο του 2018 το 85,6% των καταναλωτών, που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές, το έκανε από εγχώριες επιχειρήσεις. Το 34,9% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 18,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ σε 4,3% ανέρχεται το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών. Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα το εξεταζόμενο διάστημα αφορά όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Η μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση καταγράφεται στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, όπου το ποσοστό ανόδου ήταν της τάξης του 18,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

e-banking
Ανοδική είναι και η χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής από τα ελληνικά νοικοκυριά. Σύμφωνα με την “Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας” της ΕΛΣΤΑΤ, η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών μέσω Διαδικτύου, είναι δραστηριότητα που πραγματοποιείται από το 37,8%. Η δραστηριότητα αυτή αφορά ενέργειες, όπως ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών και είναι αυξημένη κατά 5,3% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2017 (35,9%).

Στο μεταξύ, το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου, που πραγματοποίησαν το εξεταζόμενο διάστημα αγορά ή πώληση μετοχών, ομολόγων, κεφαλαίων ή άλλων επενδυτικών προϊόντων μέσω Internet ανήλθε σε 0,5%. Σε αγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων ή ανανέωση υπαρχόντων ασφαλιστηρίων κάθε είδους, συμπεριλαμβανομένης π.χ. της ταξιδιωτικής ασφάλειας, προχώρησε το 1ο τρίμηνο του 2018 το 4,6%.

Τέλος, η λήψη δανείων και η ρύθμιση οφειλών σε οποιαδήποτε τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, που έγινε μέσω Διαδικτύου, αποτελεί δραστηριότητα που αφορά μόλις το 1%.

Ψηφιοποίηση στην εργασία
Η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, για πρώτη φορά, συγκέντρωσε στοιχεία για τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εργασία. Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, το 38,9% του πληθυσμού, ηλικίας 16 – 74 ετών, απαντά ότι χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο στην εργασία του κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών (Απρίλιος 2017 – Μάρτιος 2018).

Σύμφωνα με την έρευνα, 1 στους 10 εργαζομένους που χρησιμοποιούν ΤΠΕ (12,6%) θεωρεί ότι η εισαγωγή νέου λογισμικού ή η χρήση αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού, άλλαξε τα βασικά του καθήκοντα. Στο μεταξύ, περισσότεροι από 7 στους 10 (72,4%) θεωρούν ότι οι δεξιότητές τους αναφορικά με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στα εργασιακά τους καθήκοντα. Πάντως και 1 στους 10 (12,4%) θεωρεί ότι χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση για να ανταποκριθεί σε αυτά. Επιπλέον, το 35,9% των εργαζομένων που χρησιμοποιούν ΤΠΕ αναφέρει ότι με τη χρήση της τεχνολογίας διευκολύνθηκε περισσότερο η συνεργασία με συναδέλφους ή επιχειρηματικούς συνεργάτες. Το 25,2% αναφέρει ότι αυξήθηκε η ανεξαρτησία τους στο να οργανώνουν τις εργασίες τους, ενώ το 22,6% ότι αυξήθηκε η δυνατότητα παρακολούθησης της απόδοσης τους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 4 στους 10 εργαζομένους που χρησιμοποιούν ΤΠΕ εργάστηκαν από το σπίτι. Συγκεκριμένα, οι 2 από αυτούς κάθε ημέρα ή σχεδόν κάθε ημέρα και οι άλλοι 2 με συχνότητα μικρότερη από μία φορά την εβδομάδα, ενώ ποσοστό 88,8% αυτών χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο για την εργασία από το σπίτι.

Η έρευνα
Η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει το βαθμό χρήσης των νέων τεχνολογιών από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους. Για τις ανάγκες της, ερευνήθηκαν 5.205 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

ΠΗΓΗ

Σκούμπι, η καμήλα: Το κατοικίδιο που έχει γίνει η μασκότ μιας ολόκληρης πόλης (vid)

0

Στη λίστα των ασυνήθιστων οικόσιτων έρχεται να προστεθεί άλλο ένα: ο Σκούμπι η καμήλα. Δύο χρόνων, μωρό ακόμη, έχει κλέψει τις καρδιές της πόλης Τολέδο, του Οχάιο.



ΠΗΓΗ

Δείτε πώς είναι τώρα το cast της αξέχαστης ταινίας «Home Alone» (vid)

0

Έχει σημαδέψει τα εφηβικά μας χρόνια και όχι μόνο. Μπορεί να έχουν περάσει 18 χρόνια από την πρώτη ταινία Home Alone, αλλά οι επαναλήψεις στην τηλεόραση κάθε φορά που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα μας θυμίζουν εκείνη την εποχή και μας κρατάνε παρέα τις κρύες ημέρες στο σπίτι μαζί με όλη την οικογένεια.

Άλλωστε αυτό είναι και το χαρακτηριστικό αυτής της ταινίας, η οικογένεια και φυσικά και οι σκανταλιές του μικρού.

Όσες φορές και αν έχουμε δει τις ταινίες “Home Alone” δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τη φατσούλα του μικρού, της οικογένειας του και φυσικά των “κακών” της ιστορίας.


Source: What the cast of ‘Home Alone’ look like today by JesusDaily

ΠΗΓΗ

Γιατί η Κάλας μισούσε θανάσιμα την αδερφή της Τζάκι, Λι Ράτζβιλ;

0

Ένα νέο βιβλίο για τη ζωή των αδερφών Μπουβιέ της Τζάκι και της Λι Ράτζβιλ έρχεται να θυμίσει τον φοβερό ανταγωνισμό που είχαν οι δυο αδερφές. Στο βιβλίο η εν ζωή αδερφή της Τζάκι εξομολογείται πολλά από τα περιστατικά της ζωής τους. Γεννημένες και αναθρεμένες για να εντυπωσιάζουν σε όλη τους τη ζωή επιδόθηκαν σε έναν ανελέητο αγώνα. Ο Τρούμαν Καπότε είχε αποκαλέσει τις αδελφές Μπουβιέ «γκέισες». Οχι «εύκολες» γυναίκες της Ιαπωνίας, όπως τις εννοούν οι τουρίστες. Για να προσελκύσουν, οι γκέισες κατέχουν τα όπλα όλων των τεχνών, από τον τρόπο ένδυσης του κιμονό ως την τέχνη των λουλουδιών, του σερβιρίσματος τσαγιού, της ποίησης και της μουσικής. Η Κάλας είχε πει “ποτέ δεν αντιπάθησα τη Τζάκι αλλά μισούσα τη Λι”.

Η Λι δεν εργάστηκε ποτέ στη ζωή της, ή παρίστανε κατά καιρούς τη διακοσμήτρια ή την ηθοποιό. Παντρεύτηκε την ίδια χρονιά με την Τζάκι, το 1953. Η Τζάκι πήρε τον γερουσιαστή Κένεντι, η Λι πήρε έναν νεαρό Βρετανό διπλωμάτη. Εκαναν παιδιά την ίδια εποχή: μια κόρη και ένα αγόρι για την Τζάκι, μια κόρη και ένα αγόρι για τη Λι.

Αλλά οι γάμοι τους δεν πήγαν καλά. Και ενώ η Τζάκι πείστηκε από τον πεθερό της Τζόε Κένεντι να μείνει παντρεμένη, έναντι 1 εκατομμυρίου δολαρίων, η Λι χώρισε. Αλλά η Λι ήταν άπιστη και φιλόδοξη. Σε ένα κλαμπ του Λονδίνου ή του Μόντε Κάρλο γνώρισε τον Αριστοτέλη Ωνάση. Δεν ήταν όμορφος, αλλά η Λι έβρισκε ότι με τα πούρα, τα σκούρα γυαλιά και τις δέσμες χαρτονομισμάτων ο Ωνάσης είχε class.

Εκείνος ήταν 57 ετών και η Λι 30. Εκείνος εραστής της Μαρία Κάλλας και εκείνη παντρεμένη. Ο θρύλος λέει ότι ο Ωνάσης και η Λι έγιναν εραστές το 1963. Μήπως επειδή ο εφοπλιστής πρόσφερε στον σύζυγο της Λι μια θέση διευθυντή στην «Ολυμπιακή»; Η σχέση είναι σχεδόν επίσημη και το καλοκαίρι του 1963 ο Drew Pearson έγραψε στην Washington Post: «Ο φιλόδοξος εφοπλιστής τρέφει την ελπίδα να γίνει κουνιάδος του προέδρου;».

Οι φήμες δεν αρέσουν στον Λευκό Οίκο, όπου όλοι προετοιμάζονται για την προεκλογική εκστρατεία της δεύτερης θητείας. Ο Κένεντι θεωρείται θεός, ειδικά μετά την ομιλία του στο Βερολίνο.

Η Τζάκι Κένεντι την ίδια εποχή έχει τις μαύρες της. Μετά από δύο καισαρικές (Καρολίν και Τζον) ακολούθησαν δύο αποβολές και η Πρώτη Κυρία είναι πάλι έγκυος. Στις 7 Αυγούστου 1963 η Τζάκι μεταφέρεται στο νοκομομείο επειγόντως και γεννάει πρόωρα τον Πάτρικ, ο οποίος πέθανε μέσα σε 48 ώρες. Τότε ήταν που ο Ωνάσης πρότεινε στη Λι: «Γιατί δεν φέρνεις την αδελφή σου στο γιοτ “Κριστίνα” να ξεκουραστεί;».

Ετσι, παρά την κακή φήμη του Αριστοτέλη Ωνάση στις ΗΠΑ, η Τζάκι Κένεντι ανέβηκε στο γιοτ «Christina O.» τον Οκτώβριο του 1963. Ο πανούργος Ελληνας προσφέρει στις δύο αδελφές από ένα δώρο Van Cleef & Arpels. Στη Λι τρία βραχόλια με διαμάντια και στην Τζάκι ένα κολιέ από ρουμπίνια. Ενα μήνα αργότερα, η Τζάκι συνοδεύει στην προεκλογική περιοδεία τον σύζυγό της. Μαζί ταξίδεψαν στο Ντάλας, όπου όλοι ξέρουμε τι συνέβη: η δολοφονία του JFK, το σοκ. Η Τζάκι κάλεσε και τον Ωνάση να παρευρεθεί στην κηδεία, στην Ουάσινγκτον, παρότι είχε προβλήματα με τη Δικαιοσύνη. Στις φωτογραφίες, ο Αριστοτέλης Ωνάσης βρίσκεται ανάμεσα σε βασιλείς και ηγέτες, πίσω από τη νεκρική πομπή.Η Τζάκι δεν μπόρεσε ποτέ να ζήσει χωρίς έναν άνδρα. Μετά τον θάνατο του JFK είχε πρόβλημα ποιον να διαλέξει. Αλλά μετά και τη δολοφονία του Μπομπ Κένεντι, υποψηφίου για την προεδρία το 1968, η Τζάκι -λέει ο θρύλος- ξεσπαθώνει: «Μισώ αυτή τη χώρα, περιφρονώ την Αμερική και δεν θέλω πια να ζω εδώ με τα παιδιά μου».

Η σχέση της Τζάκι με τον Αριστοτέλη Ωνάση, που κατέληξε σύντομα σε γάμο, ήταν για τη Λι κεραυνός, μια από τις πλέον τραυματικές εμπειρίες στη ζωή της, από την οποία δεν συνήλθε ποτέ. Στις 15 Οκτωβρίου 1968, 4 μήνες μετά τη δολοφονία του Μπόμπ Κένεντι, η Boston Herald Traveler ανακοίνωνε την είδηση: η χήρα του Κένεντι θα παντρευόταν τον Ωνάση. Για να αποφύγουν το σκάνδαλο στην Αμερική, αποφάσισαν ο γάμος να γίνει στον Σκορπιό.

Η Λι δεν παρέστη στον γάμο.Η Λι δεν ζούσε στην αφάνεια: ήταν αδελφή της Τζάκι και πλέον βρισκόταν σε όλα τα περιοδικά και σε όλα τα σαλόνια Οι εξολομογήσεις της Λι στον Τρούμαν Καπότε για την προδοσία της αδελφής της άφησαν εποχή. Του μίλησε για τα πάντα: για την εποχή που η Τζάκι έκλεβε την προσοχή του πατέρα τους, για τη λατρεία της για τα άλογα, τα οποία η Λι φοβόταν. Για να την παρηγορήσει, ο Αριστοτέλης Ωνάσης της πρόσφερε ένα ακίνητο κοντά στην Αθήνα -διηγείται ο Τρούμαν Καπότε- το οποίο η Λι πούλησε αμέσως.

Οι δύο αδελφές δεν άργησαν να έρθουν πάλι κοντά, ειδικά μετά τη σχέση της Λι με τον φωτογράφο Peter Beard, του οποίου η ομορφιά ξεπέρασε τη θλίψη της. Το 1975 οι δύο αδελφές αποφάσισαν να κάνουν μια κοινή έκδοση: δημοσίευσαν το ημερολόγιο του κοινού τους ταξιδιού στην Ευρώπη, παλιά, το 1951, όταν ήταν δύο νεαρά κορίτσια.

Το 1975 πέθανε και ο Αριστοτέλης Ωνάσης και η Λι δεν παρευρέθη στην κηδεία. Λέγεται ότι η Τζάκι της ζήτησε να μην έρθει, ώστε να μη θυμάται κανείς τους λόγους για τους οποίους έπρεπε να βρίσκεται εκεί.

ΠΗΓΗ

Φτιάχνεται με το τίποτα, είναι πεντανόστιμη και έχει 39 θερμίδες η μερίδα: γαλλική κρεμμυδόσουπα

0

Όταν το ψυγείο σας είναι άδειο, φτιάξτε μια γαλλική κρεμμυδόσουπα. Όταν είναι φουλ εφοδιασμένο, πάλι φτιάξτε μια γαλλική κρεμμυδόσουπα, γιατί είναι πολύ περισσότερα από μια λύση ανάγκης. Είναι απολαυστική, χορταστική αν τη συνοδέψετε με φρυγανισμένο ψωμί, και απίστευτα ελαφριά, καθώς στην εκδοχή της παρακάτω συνταγής σας δίνει μόνο 39 θερμίδες ανά μερίδα, λιγότερες και από ένα μήλο. Ακολουθήστε λοιπόν τις οδηγίες και ανακαλύψτε πώς από τα πιο «φτωχικά» υλικά μπορεί να βγει το πιο πλούσιο αποτέλεσμα.

Υλικά

2 κ.σ. ανάλατο βούτυρο

1 κ.σ. ελαιόλαδο

5 μεγάλα κρεμμύδια, κομμένα σε λεπτές φέτες

3 σκελίδες σκόρδου, λιωμένες

½ κ.γ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις

6 φλιτζ. ζωμό λαχανικών (ιδανικά σπιτικό)

1/3 φλιτζ. κρασί σέρι (εναλλακτικά, οποιοδήποτε κρασί)

1 κ.γ. μουστάρδα ντιζόν

1 κ.γ. κρασόξιδο

φρυγανισμένο ψωμί

τριμμένο κίτρινο τυρί, π.χ. γραβιέρα

Εκτέλεση

1. Ζεσταίνετε το βούτυρο και το ελαιόλαδο σε μεγάλο τηγάνι, σε μέτρια φωτιά. Προσθέτετε τα κρεμμύδια, το σκόρδο και αλάτι και αφήνετε να σοταριστούν για 5 λεπτά, ανακατεύοντας συχνά. Χαμηλώνετε τη φωτιά και αφήνετε να σιγομαγειρευτούν για περίπου μία ώρα, μέχρι τα κρεμμύδια να μαλακώσουν και να πάρουν χρώμα.

2. Προσθέτετε το αλεύρι και συνεχίζετε το μαγείρεμα για ακόμα 3-4 λεπτά, ανακατεύοντας διαρκώς. Ρίχνετε το ζωμό, το σέρι και τη μουστάρδα, σκεπάζετε το σκεύος και αφήνετε να σιγοβράσει για 15 λεπτά, ανακατεύοντας περιστασιακά. Προσθέτετε και το ξίδι.

3. Προθερμαίνετε το φούρνο. Μοιράζετε τη σούπα σε πυρίμαχα μπολ, γαρνίρετε με μία φέτα ψωμί και τριμμένο τυρί και βάζετε στο φούρνο μέχρι το τυρί να λιώσει, για περίπου 2 λεπτά. Σερβίρεται ζεστή.

ΠΗΓΗ

Το παιδί στην Αρχαία Ελλάδα

0

Αλήθεια, πόσο διαφορετικά ζούσαν τα παιδιά της αρχαιότητας από εμάς ; Πήγαιναν σχολείο; Τι έτρωγαν ; Έπαιζαν ; Και τι παιχνίδια; Για να απαντήσουμε τα ερωτήματά μας συλλέξαμε πληροφορίες για τη ζωή του παιδιού στην αρχαία Ελλάδα, κατασκευάσαμε αντικείμενα της καθημερινότητάς του, παίξαμε τα παιχνίδια του και με ένα θεατρικό δρώμενο μεταφέραμε γονείς και παιδιά στην αρχαία Αθήνα!

Αρχαία Αθήνα

Στην Αρχαία Αθήνα, η θέση της γυναίκας-μητέρας ήταν πολύ υποβιβασμένη. Όλη τη μέρα ήταν κλεισμένες στο σπίτι κι ασχολούνταν με τις οικιακές δουλειές. Ανάλογη ήταν και η αγωγή των κοριτσιών, τα οποία τα μάθαιναν να ράβουν και να γνέθουν ενώ μάθαιναν ελάχιστα να γράφουν και να διαβάζουν. Δεν έβγαιναν έξω από το σπίτι χωρίς συνοδεία δούλων

Από την άλλη, τα αγόρια είχαν περισσότερα πλεονεκτήματα όσον αφορά την διαπαιδαγώγησή τους. Ως τα επτά χρόνια τους έμεναν στο σπίτι αγράμματα και μετά τα πήγαιναν να μορφωθούν σε ιερατεία ή αν είχαν την οικονομική ευχέρεια ανάθεταν την διαπαιδαγώγησή τους σε δασκάλους.

Πολλοί πλούσιοι ανάθεταν την ανατροφή των βρεφών σε δούλες ή σε παιδαγωγούς δούλους.

Αρχαία Σπάρτη

Στην αρχαία Σπάρτη, η κατάσταση ήταν πολύ πιο διαφορετική από εκείνη της Αθήνας. Η θέση της γυναίκας-μητέρας δεν ήταν υποβαθμισμένη και τύγχανε του ιδίου σεβασμού με τον άντρα-πατέρα. Η ίδια μορφωνόταν, -όχι βέβαια όπως ο άντρας- και προσπαθούσε να έχει γνώμη για όλα τα θέματα, ακόμα και για τα πολιτικά.

Η καλύτερη θέση της γυναίκας -σε σύγκριση με την Αθήνα- στην αρχαία Σπάρτη, είχε ως αποτέλεσμα την αγωγή των παιδιών να την αναλαμβάνουν οι γονείς ως τα έξι χρόνια τους. Κατόπιν τα αγόρια πήγαιναν σε στρατόπεδα για να διαμορφωθούν ως ικανοί πολεμιστές (ηρωικό ιδεώδες της αγωγής) και την αγωγή τους την αναλάμβαναν παιδοκόμοι. Τα κορίτσια λάβαιναν αισθητική αγωγή μετά τα δέκα τους χρόνια.

Εκπαίδευση

Ο Παιδαγωγός, οικιακός δούλος, συνόδευε το παιδί στο Διδασκαλείο. Από τον πρώτο του δάσκαλο ο μικρός Αθηναίος μάθαινε ανάγνωση, συλλαβισμό, γραφή, αριθμητική. Αργότερα τον αναλάμβανε ο Κιθαριστής για να τον μυήσει στην τέχνη της μουσικής. Αφού το παιδί αποκτούσε αυτές τις στοιχειώδεις γνώσεις, ερχόταν σε επαφή με την ηρωική και διδακτική ποίηση (Όμηρο-Ησίοδος), καθώς και με τη λυρική. Μάθαινε επιπλέον χορό, ζωγραφική, χειροτεχνία και γεωμετρία. Ο Παιδοτρίβης φρόντιζε για τη σωματική εκγύμναση των μαθητών στην Παλαίστρα («πένταθλον» και «παγκράτιον»).

Παιχνίδια

ΠΛΑΤΑΓΗ: Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που έπαιζαν τα μωρά στην αρχαιότητα ήταν «η πλαταγή», μια πήλινη κουδουνίστρα, που την έβαζαν στο χέρι του και με τον ήχο που έκαναν τα πετραδάκια που είχε μέσα, το έκαναν να ξεχνιέται και να σταματά τα κλάματα.

ΑΘΥΡΜΑ, ΚΥΛΙΝΤΡΟ, ΑΠΟΡΡΑΞΙΣ: Αγαπημένο παιχνίδι των μεγαλύτερων σε ηλικία αγοριών ήταν «το άθυρμα», ένα πήλινο αλογάκι πάνω σε ρόδες, που το έσερναν σε όλο το σπίτι. Το παιχνίδι όμως που λαχταρούσαν όλα τα αγόρια ήταν ένα «αμαξάκι με ρόδες». Συνήθως το έσερναν τα αγαπημένα τους σκυλιά κι όταν αυτά κουράζονταν το έσερναν τα παιδιά μόνα τους. Συνηθισμένο παιχνίδι ήταν «ο τροχός». Άλλο παιχνίδι ήταν «η απόρραξις». Παιζόταν από κορίτσια με τη «σφαίρα», μπάλα από δέρμα ή κομμάτια ύφασμα, ραμμένα και παραγεμισμένα με αλογότριχες, άχυρο ή μαλλί.Τα αγόρια, πετώντας την μπάλα με τα χέρια, προσπαθούσαν να την περάσουν στο στόμιο ενός αγγείου, κάτι σαν τη σημερινή καλαθοσφαίριση. Ο νικημένος έπρεπε να πάρει στην πλάτη το νικητή. Αυτό ονομαζόταν «εφεδρισμός».

ΧΑΛΚΗ ΜΥΙΑ (ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ): Κανόνες του παιχνιδιού από τα αρχαία χρόνια:Δένανε με ένα μαντίλι τα μάτια ενός παιδιού και έλεγε: «χαλκή μύγα θα κυνηγήσω» και οι άλλοι αποκρίνονταν: «θα κυνηγήσεις μα δεν θα την πιάσεις» και τον χτυπούσαν με τις ζώνες τους μέχρι να πιάσει ένα παιδί.

ΑΚΙΝΗΤΙΝΔΑ (ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙΑ): Το αρχαίο παιχνίδι ακινητίνδα παίζεται και σήμερα με το όνομα αγαλματάκια, μόνο που υπάρχουν κάποιες διαφορές. Στην ακινητίνδα, οι παίχτες μόλις δοθεί το σύνθημα πρέπει να μείνουν ακίνητοι σε όποια στάση βρίσκονται. Εκείνος που θα κουνηθεί βγαίνει από το παιχνίδι. Στα αγαλματάκια, βρίσκονται όλα τα παιδιά στη γραμμή εκτός από ένα. Αυτό το παιδί βρίσκεται περίπου πέντε μέτρα μακριά από τα άλλα παιδιά και με γυρισμένη πλάτη λέει: «Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα, μέρα ή νύχτα.Τα υπόλοιπα παιδιά όταν μιλάει κουνιούνται, όταν όμως ρωτάει απαντούν «μέρα» ή «νύχτα». Αν πουν «νύχτα» συνεχίζεται το παιχνίδι και αν πουν «μέρα» γυρνάει και μένουν όλοι αγάλματα. Τότε όποιος κουνηθεί μπαίνει στη θέση του παιδιού και ξαναρχίζει το παιχνίδι.

ΜΠΑΛΑ: Αυτό το παιχνίδι παίζεται ως εξής: το ένα παιδί πετά με δύναμη, τη μπάλα και εκείνη σκάει στο έδαφος και τη πιάνει ένα άλλο παιδί. Αυτό γίνεται συνεχώς και έτσι συνεχίζεται το παιχνίδι. Η μπάλα τους ήταν φτιαγμένη από δέρματα ζώων.

ΠΕΝΤΕΛΙΘΑ (ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ): Τα πεντόλιθα είναι ένα αρχαίο παιχνίδι. Παίζεται όμως ακόμα και σήμερα. Στο παιχνίδι αυτό μπορούσαν να παίξουν όσα παιδιά ήθελαν. Το κάθε παιδί είχε συγκεντρωμένα πέντε βοτσαλάκια κοντά στα πόδια του. Ο κάθε παίχτης πέταγε ένα βοτσαλάκι ψηλά και έπρεπε να το ξαναπιάσει αφού πρώτα είχε πάρει από κάτω ένα ακόμα βοτσαλάκι.

H ΑΠΟΔΙΔΡΑΣΚΙΝΔΡΑ: Ένας παίκτης κλείνει τα μάτια του και οι άλλοι τρέχουν να κρυφτούν σε ορισμένο χρόνο .Ο παίκτης ανοίγει τα μάτια του και ψάχνει να τους βρει. Κάθε φορά που βρίσκει έναν , πρέπει να προλάβει να τρέξει πρώτος στη θέση του , αλλιώς χάνει .

ΤΟ ΚΟΛΛΑΒΙΖΕΙΝ: Ένας παίκτης στέκεται όρθιος και με το χέρι του σκεπάζει τα μάτια του .Ένας άλλος τον κτυπά και συγχρόνως τον ρωτά με ποιο χέρι τον κτύπησε

ΑΣΚΩΛΙΑΣΜΟΣ (ΑΣΚΙ): Στην αρχαιότητα το παιχνίδι αυτό ήταν ένα είδος ακροβασίας και παιζόταν κατά κύριο λόγο στις γιορτές του Διονύσου: Οι παίκτες ανέβαιναν με το ένα πόδι πάνω σε ένα φουσκωμένο ασκί αλειμμένο με λάδι και ο καθένας φανέρωνε την επιδεξιότητά του στην ισορροπία και στην ευλυγισία . Τις περισσότερες φορές ο παίκτης έπεφτε κάτω, πράγμα που διασκέδαζε τους άλλους παίκτες, οι οποίοι αδιαφορούσαν για το αν θα γελούσαν το ίδιο και οι άλλοι μ? αυτούς, όταν σε λίγο ,που θ? ανέβαιναν κι΄ αυτοί στο λαδωμένο ασκί θα πάθαιναν τα ίδια . Το παιχνίδι αυτό παίζεται και σήμερα στην Ήπειρο με την ονομασία Ασκί.

Η ΣΚΑΠΕΡΔΑ (ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ): Οι παίκτες καρφώνουν στο χώμα ένα δοκάρι που στο μέσο του έχει μια τρύπα από όπου περνούν ένα σκοινί. Στις δύο άκρες του, δένεται από ένας παίκτης, έτσι ώστε ο ένας να μην κοιτά τον άλλο, και προσπαθούν τραβώντας με δύναμη, να φέρουν ο ένας τον άλλον κοντά στη δοκό. Το παιχνίδι αυτό παίζεται και με ισάριθμους σε κάθε πλευρά παίκτες.

ΤΟ ΑΣΤΡΑΓΑΛΙΖΕΙΝ: Το αστραγαλίζειν , το παιχνίδι δηλαδή με τους αστράγαλους ή αλλιώς τα κότσια , είναι από τα πιο αγαπημένα ,τόσο των αγοριών, όσο και των κοριτσιών. Τους αστράγαλους τους μαζεύουν από τα πίσω πόδια των κατσικιών και των αρνιών . Καμιά φορά αντί για αστράγαλους χρησιμοποιούν πετρούλες ή καρύδια και αμύγδαλα που τους αρέσουν και να τα τρωνε ! Τα παιδία έπαιζαν και τους «αρτιάζειν αστραγάλους» , τα μόνα ζυγά . Έκρυβε ο ένας του αστραγάλους στο χέρι του κι ο άλλος προσπαθούσε να μαντέψει αν ο αριθμός των αστράγαλων ήταν μονός ή ζυγός, δηλαδή περιττός ή άρτιος.

ΑΠΟΡΡΑΞΙΣ: Οι παίκτες κτυπούν τη μπάλα με δύναμη στο έδαφος ώστε να αναπηδήσει. Έπειτα την πιάνουν και την ξανακτυπούν. Όποιος παίκτης πετύχει τα πιο πολλά κτυπήματα κερδίζει . Άλλοτε πάλι πετούν τη μπάλα στον τοίχο και πρέπει να την πιάσουν πριν πέσει στο έδαφος. Το παιχνίδι αυτό μπορούν να παίζουν μόνοι τους ή ανά δυο.

ΕΙΣ ΩΜΙΛΛΑ: Οι «μεγάλοι» της παρέας έπαιζαν το εις ώμιλλαν, τις ομάδες. Είχαν χαράξει έναν κύκλο στο χώμα και προσπαθούσαν, σημαδεύοντας από ένα ορισμένο σημείο, να στείλουν τον αστράγαλο τους μέσα στον κύκλο. Είχαν ορίσει από πριν ότι ο καθένας είχε δέκα βολές. Ο νικητής σχεδίαζε το κύκλο, αποφάσιζε τη διάμετρο, καθώς και το σημείο βολής.

Η ΙΥΓΞ: Ανάμεσα στα παιχνίδια που προτιμούν τα παιδιά, είναι η Ίυγξ. Σε ένα ξύλινο συνήθως τροχίσκο ανοίγουν δυο τρύπες, περνούν διπλή κλωστή και αφού την περιστρέψουν, μια τραβούν και μια χαλαρώνουν. Ο ήχος που παράγεται θυμίζει ένα πουλί, την ίυγγα, δηλαδή την μυρμηγκοφάγο, από το οποίο πήρε και το όνομα του το παιχνίδι. Λένε μάλιστα πως ανάλογα με τον ήχο μπορούν να κάνουν διάφορες προβλέψεις.

ΤΡΟΧΟΣ: Οι τροχοί είναι συνήθως χάλκινοι και υπάρχουν μεγαλύτεροι και μικρότεροι. Η διάμετρος τους κυμαίνεται ανάμεσα στα 80 και 130 εκατοστά. Ο τροχός δεν είναι όμως μόνο παιχνίδι. Τον χρησιμοποιούσαν και στις παλαίστρες, όπου γυμνάζονταν οι νέοι. Ο Ιπποκράτης μάλιστα, ο φημισμένος γιατρός, στο βιβλίο του «Περί Διαίτης», τον συστήνει σε όσους θέλουν να κρατηθούν σε καλή φυσική κατάσταση.

ΠΗΓΗ

Και «έφοδοι» σε σπίτια πολιτών για το επίδομα στέγασης

0

Τουλάχιστον στα… χαρτιά, το πλαίσιο ελέγχου της επιδοματικής πολιτικής θα γίνει αυστηρότερο με την αλλαγή του χρόνου. Έχοντας μοιράσει ήδη πάνω από 1,5 δις. ευρώ χωρίς πρακτικά κανέναν έλεγχο από τον Δεκέμβριο του 2017 μέχρι και χθες (σ.σ κοινωνικό μέρισμα 2017 και 2018) η αρχή για την νέα χρονιά θα γίνει με τη δημοσίευση της απόφασης για το επίδομα στέγασης το οποίο θα ξεκινήσει να καταβάλλεται από τις αρχές του χρόνου. Εκτός από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, θα προβλέπονται ακόμη και επιτόπιοι έλεγχοι στα σπίτια των επιδοματούχων. Μένει να φανεί αν στην πράξη θα γίνουν έλεγχοι ή αν η φράση που θα ενσωματωθεί στην υπουργική απόφαση θα είναι απλώς ένα «φόβητρο».

Για την καταβολή του επιδόματος στέγασης θα ακολουθεί η (δοκιμασμένη πλέον) συνταγή του έκτακτου κοινωνικού μερίσματος. Η απόφαση θα προβλέπει εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, θα λαμβάνει υπόψη το ύψος των τόκων και των καταθέσεων του κάθε νοικοκυριού όπως επίσης και το αν υπάρχουν στην ιδιοκτησία του περιουσιακά στοιχεία που υποδηλώνουν πολυτελή τρόπο διαβίωσης (σ.σ ιδιωτικά σχολεία, αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού κλπ). Επίσης, θα λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα του φιλοξενούμενου μέλους της οικογένειας πέραν των προστατευόμενων μελών, δηλαδή των παιδιών.

Τα εισοδηματικά κριτήρια θα καθοριστούν μέσα στις επόμενες ημέρες αλλά θεωρείται δεδομένο ότι θα είναι χαμηλότερα από τα όρια που είχαν τεθεί τον περασμένο Αύγουστο (8000 ευρώ για κάθε ενήλικο μέλος προσαυξανόμενο κατά 4000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος). Το πιθανότερο είναι ότι το όριο θα ξεκινά από τις 6000 ή τις 6500 ευρώ και αυτό για δύο λόγους:

Πρώτον έχει περιοριστεί το διαθέσιμο κονδύλι για το επίδομα στέγασης από τα 600 εκατ. ευρώ που είχαν οριστεί τον περασμένο Αύγουστο, στα 400 εκατ. ευρώ.
Δεύτερον, από την επεξεργασία των φετινών φορολογικών δηλώσεων φαίνεται να προκύπτει αύξηση του αριθμού των χαμηλά αμειβόμενων
Για να κριθεί ποιος πιάνει και ποιος όχι το εισοδηματικό κριτήριο, θα λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των εισοδημάτων όλων των μελών του νοικοκυριού ακόμη και των φιλοξενούμενων. Όσο περισσότερα τα μέλη του νοικοκυριού, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το εισοδηματικό όριο. Το ποσό το επιδόματος θα κυμαίνεται από τα 70 έως τα 210 ευρώ ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού ενώ ο αριθμός των δικαιούχων εκτιμάται ότι θα κινηθεί περίπου στα 300.000 νοικοκυριά ενδεχομένως και λίγο περισσότερο. Το περιουσιακό κριτήριο, αναμένεται ότι θα είναι ανάλογο με αυτό του κοινωνικού μερίσματος (125.000 έως 185.000 ευρώ).

Τα νοικοκυριά, θα οφείλουν να συμμορφώνονται με μια σειρά από υποχρεώσεις που θα περιγράφονται στην υπουργική απόφαση:

α) Να υποβάλλουν Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος κάθε έτος.

β) Να συναινούν στη χρήση της βάσης δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ., καθώς και στο σύνολο των διασταυρώσεων που πραγματοποιεί η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., για την επιβεβαίωση των στοιχείων όλων των μελών του νοικοκυριού, συμπεριλαμβανομένων των φιλοξενούμενων.

γ) Να τροποποιούν την αίτηση σε κάθε μεταβολή στο ύψος ή την ουσία του μισθώματος ή του στεγαστικού δανείου ή τη σύνθεση του νοικοκυριού.

δ) Να συναινούν στη χρησιμοποίηση των στοιχείων τους, αποκλειστικά και μόνο, για το σκοπό της αξιολόγησης του προγράμματος.

ε) Να συναινούν στη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σε κατ’ οίκον επισκέψεις από αρμόδιους υπαλλήλους, αν απαιτηθεί, για επιτόπια επαλήθευση της σύνθεσης και των συνθηκών διαβίωσης του νοικοκυριού.

στ) Να συμπεριλαμβάνουν στην επόμενη δήλωση φορολογίας εισοδήματος όλες τις αλλαγές που αναφέρθηκαν κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης.

ΠΗΓΗ

Έσκασε τηλεοπτική “βόμβα”: Οι Ράδιο Αρβύλα κατεβαίνουν… Φάληρο! (vid)

0

Κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων, το σήμα του ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε ένα… χαμόγελο, που «έκλεινε» με νόημα το μάτι στους τηλεθεατές, ενώ έπαιζε η μουσική της εκπομπής του Αντώνη Κανάκη, «Ράδιο Αρβύλα»

Τηλεοπτική «βόμβα»… έσκασε στο πρώτο διαφημιστικό διάλειμμα του τελικού του «Ελλάδα Εχεις Ταλέντο».

Κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων, το σήμα του ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε ένα… χαμόγελο, που «έκλεινε» με νόημα το μάτι στους τηλεθεατές, ενώ έπαιζε η μουσική της εκπομπής του Αντώνη Κανάκη, «Ράδιο Αρβύλα».

Σχεδόν 1,5 μήνα μετά το «διαζύγιο» με τον ΑΝΤ1, η παρέα του Αντώνη Κανάκη φαίνεται ότι βρήκε τηλεοπτική στέγη στο κανάλι του Φαλήρου, αν και πληροφορίες ήθελαν τη συνεργασία να «ναυαγεί», πριν καλά-καλά αρχίσει.

Η επίσημη ανακοίνωση του σταθμού, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται το πρωί της Δευτέρας.

https://www.youtube.com/watch?v=6Aj7vYEJo9k

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στο πιλοτήριο ενός ελληνικού F 16 (vid)

0

Δείτε όσα βλέπουν οι Έλληνες πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών μέσα από το πιλοτήριο

Είναι οι καλύτεροι χειριστές στον κόσμο και το αποδεικνύουν με κάθε ευκαιρία. Τα Ελληνικά φτερά σκεπάζουν ολόκληρη τη χώρα και προσφέρουν ασφάλεια σε όλους τους Έλληνες.

Δείτε στα παρακάτω βίντεο ΕΔΩ το αφιέρωμα που ετοίμασε το PoliceNews

Οικογενειακή τραγωδία στην Ελευσίνα: Ασέλγησε στη θετή του κόρη και αυτοκτόνησε

0

Τραγικό τέλος σε μία φρικτή υπόθεση – Ένας άνδρας αυτοκτόνησε έξω από την Ελευσίνα, καθώς κατηγορήθηκε ότι ασέλγησε σε βάρος της 10χρονης κόρης της συζύγου του

Συγκλονίζει το τελευταίο του μήνυμα: «Συγγνώμη για όσα έκανα – Θα βάλω τέλος στη ζωή μου».

Ένα οικογενειακό δράμα κρύβεται πίσω από την αυτοκτονία ενός 53χρονου, λίγο έξω από την Ελευσίνα. Ο άνδρας βρέθηκε το πρωί της Κυριακής απαγχονισμένος σε ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο κοντά στο Θριάσιο Νοσοκομείο.

Σύμφωνα με τον Alpha, μετά την τραγική είδηση της αυτοκτονίας αποκαλύφθηκε μία σοκαριστική υπόθεση.

Ο άνδρας ήταν παντρεμένος με μία 35χρονη, η οποία είχε ένα κοριτσάκι 10 ετών από τον πρώτο της γάμο. Μαζί με τον 53χρονο έκαναν και ακόμη ένα κορίτσι που είναι σήμερα 3 ετών.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η μητέρα της 10χρονης ανακάλυψε ότι ο σύζυγός της ασέλγησε πριν από λίγες ημέρες σε βάρος της κόρης της.

Όπως είπε στην Αστυνομία η γυναίκα είχε καταλάβει ότι κάτι συνέβαινε. Τα δύο της παιδιά, παρόλο το νεαρό της ηλικίας τους, αποκάλυψαν στη μητέρα τους τη φρίκη. Στη συνέχεια, η μητέρα, είπε στο σύζυγό της ότι γνωρίζει τι ακριβώς συνέβη.

«Εάν με καταγγείλεις στην Αστυνομία θα αυτοκτονήσω»
Σύμφωνα με τον Alpha, ο άνδρας ζήτησε συγγνώμη και την παρακάλεσε να μην τον καταγγείλει στην Αστυνομία, λέγοντάς της χαρακτηριστικά: «Εάν με καταγγείλεις στην Αστυνομία, θα αυτοκτονήσω».

Ωστόσο, η μητέρα πήγε το βράδυ του Σαββάτου  στο Αστυνομικό Τμήμα της Ελευσίνας και κατήγγειλε την ασέλγεια σε βάρος της κόρης της.

«Σου ζητώ συγγνώμη για όσα έκανα»
Από εκείνη την ώρα τα ίχνη του 53χρονου χάθηκαν. Ωστόσο, σήμερα το πρωί έστειλε ένα μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο της συζύγου της, στο οποίο έγραφε:

«Σου ζητώ συγγνώμη για όσα έκανα. Ξέρω ότι με κατήγγειλες στην Αστυνομία», της είπε, προειδοποιώντας την ότι θα βάλει τέλος στη ζωή του.

Στις 09:50 το πρωί της Κυριακής  περαστικοί τον βρήκαν νεκρό σε εγκαταλελειμμένο κτήριο. Αμέσως ενημέρωσαν την Αστυνομία. Λίγη ώρα αργότερα αποκαλύφθηκε το οικογενειακό δράμα.

Η ανήλικη αναμένεται να εξεταστεί από ιατροδικαστή.

Διαβάστε ότι συμβαίνει στα Σώματα Ασφαλείας στο www.policenews.eu

Βουτιά θανάτου για γνωστό τουριστικό πράκτορα στην Μυτιλήνη (pics)

0
Βουτιά θανάτου είχαμε πριν λίγο για ηλικιωμένο οδηγό στο ύψος του ξενοδοχείου blue sea

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο ηλικιωμένος κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο του ΙΧ με αποτέλεσμα να πέσει μέσα στην Θάλασσα.

Αυτή την ώρα ρυμουλκό και δύτες προσπαθούν να ανασύρουν τον άτυχο οδηγό και το ΙΧ.

Τελευταίες αποκλειστικές πληροφορίες αναφέρουν οτι ο άτυχος άντρας στην προσπάθεια του να παρκάρει το ΙΧ του από την μεριά της θάλασσας μετά από λάθος χειρισμό έπεσε με την μούρη του αυτοκινήτου στο λιμάνι … Περαστικοί και λιμενικοί έπεσαν στην Θάλασσα για να τον σώσουν αλλά ο άτυχος φορούσε ζώνη και ήταν ήδη νεκρός.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως ο άτυχος ηλικιωμένος είναι γνωστός τουριστικός πράκτορας του νησιού.

Ο Άγγελος χρειάζεται τη βοήθειά μας – Ας βοηθήσουμε όλοι όπως μπορούμε

0

Όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε τον 16χρονο μαθητή που έχει καρκίνο

Ο Άγγελος-Κυριάκος Λόπεζ 16 ετών, κάτοικος Αγίας Τριάδας Φθιώτιδας, πάσχει από μία εξαιρετικά σπάνια μορφή κακοήθειας στο ήπαρ «Ιννοπεταλλιώδες Ηπατοκυτταρικό Καρκίνωμα».

Από τον Ιούνιο του 2017 έως και τώρα (1,5 χρόνο και άνω) νοσηλεύεται στο Ογκολογικό Τμήμα του Παίδων Η Αγία Σοφία -«Ελπίδα-Μ.Βαρδινογιάννη» όπου έχει υποβληθεί σε 2 εγχειρήσεις, επεμβάσεις, χημειοθεραπείες, ακτινοθεραπείες κτλ…

Τον Μάιο του 2018 εμφάνισε υποτροπή της νόσου με νέες εστίες στο ήπαρ στους λεμφαδένες και στην περιτοναϊκή χώρα.

Η εγχείρηση στην οποία πρέπει να υποβληθεί ο Άγγελος-Κυριάκος στις 07-01-2019 αφορά την περιτοναϊκή χώρα, και είναι η μοναδική γι’ αυτή την μεταστατική νόσο.

H εγχείρηση ονομάζεται «Ενδοπεριτοναϊκή Υπέρθερμη Χημειοθεραπεία» (hipec) η οποία δεν γίνεται σε Δημόσιο Νοσοκομείο, ύστερα και από διαβεβαίωση του ΕΟΠΥΥ.

Αυτή η μέθοδος γίνεται στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών από μια ομάδα ογκολόγων με επικεφαλή τον Dr. Σπηλιώτη Ιωάννη.

Όσο για τα υπόλοιπα, ελπίζουμε κάθε μέρα και λέμε ότι έστω και 1 ημέρα να κερδίζεις πάντα κάνει τη διαφορά. Η ιατρική είναι εξελίξιμη και πάντα κάτι νέο ανακαλύπτεται.

Παρακαλούμε όπως ενισχύσετε ψυχικά και οικονομικά αυτή μας τη προσπάθεια.

Τράπεζα ΕΤΕ
ΙBAN: GR56 0110 3960 0000 3960 0709 552
Account: 396 0070 9552
SWIFT-BIC: ETHNGRAA
Δικαιούχος: Λόπεζ Αλέξανδρος-Παύλος

Τηλ. Επικοινωνίας.:
6932254306 Μαρία Καραβά (μητέρα)
6932254305 Λόπεζ Παύλος-Αλέξανδρος (πατέρας)
Διεύθυνση Διαμονής: Ξενώνας ΕΛΠΙΔΑ
Μικράς Ασίας 46, Γουδί 11527, Αθήνα

Ευχαριστούμε που κάνατε τον κόπο να διαβάσετε το μήνυμα. Ο Θεός να χαρίζει σε όλους σας Υγεία και Φώτιση.

Με εκτίμηση, Οι γονείς.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Υποβρύχιοι Καταστροφείς Στρατού Ξηράς – Ετσι εκπαιδεύονται οι βατραχάνθρωποι. Εικόνες που κόβουν την ανάσα…

0

Εκπαιδεύονται ακριβώς όπως θα επιχειρήσουν στο πεδίο της μάχης

Οι σκληροτράχηλοι του στρατού ξηράς ακούν στο τίτλο τιμής Υποβρύχιοι Καταστροφείς. Η εκπαίδευση των Βατραχανθρώπων είναι από τις πιο σκληρές στον πλανήτη και εντυπωσιάζει διότι τελικά οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ότι δεν έχουν όρια απλά νομίζουν ότι έχουν.

Δείτε το μοναδικό αφιέρωμα με βίντεο που έφτιαξε το PoliceNews ΕΔΩ…

Βγήκαν μαχαίρια πρωί πρωί στη Λαμία – Δυο συλλήψεις

0

Μεθυσμένοι νεαροί συνεπλάκησαν μεταξύ τους – Δύο συλλήψεις

Με μαχαίρι επιχείρησε να λύσει τις διαφορές του ένας νεαρός σε επεισόδιο που σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής (16/12) στις 7:40’ έξω από μαγαζί που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ρήγα Φεραίου και Ροζάκη Αγγελή στο κέντρο της Λαμίας.

Μία παρέα δύο ατόμων φέρεται να παρεξηγήθηκε για ασήμαντη αφορμή με έναν 33χρονο πελάτη του μαγαζιού και ο ένας εξ αυτών πάνω στη συμπλοκή που ακολούθησε, έβγαλε μαχαίρι, τραυματίζοντας τον 33χρονο στο πρόσωπο.

Ειδοποιήθηκε η αστυνομία και το ΕΚΑΒ που μετέφερε τον τραυματία στο Νοσοκομείο, χωρίς να συντρέχει ανησυχία για την υγεία του.

Τα άλλα δύο άτομα αποχώρησαν από το σημείο, για να συλληφθούν λίγο αργότερα από αστυνομικούς του ΑΤ Λαμίας έξω από το σπίτι του ενός, καθώς είναι γνωστοί στις αρχές όχι όμως για ποινικά αδικήματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες και οι τρεις εμπλεκόμενοι ήταν υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

Πηγή

Ο “Μπένι η Μπελούγκα” θα κάνει Χριστούγεννα στον Τάμεση

0

Ένα ασπροδέλφινο, που εντοπίστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου τρεις μήνες στον Τάμεση, φαίνεται ότι σκοπεύει να κάνει Χριστούγεννα στο… Λονδίνο, μόνο του, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τους φίλους του στην Αρκτική.

Το λευκό κήτος, που τρέφεται με ψάρια, καλαμάρια και καβούρια, θεάθηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο κοντά στο Γκρέιβσεντ, στη νότια πλευρά του ποταμού. Ο “Μπένι η Μπελούγκα”, όπως τον αποκαλούν τα βρετανικά μμε, βρισκόταν μέχρι και χθες στην ίδια περιοχή.

“Εμφανίζεται στην επιφάνεια του νερού κυριολεκτικά για τρία-τέσσερα δευτερόλεπτα, δεν υπερβάλω”, σημείωσε ένας εκπρόσωπος των λιμενικών αρχών του Λονδίνου. “Κατόπιν εξαφανίζεται για 10-15 λεπτά στα σκοτεινά νερά του ποταμού για αυτό είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθούσε την ακριβή θέση του”, πρόσθεσε.

Το φυσικό περιβάλλον των ασπροδέλφινων είναι η Αρκτική. Επειδή ο Τάμεσης δεν είναι πλέον τόσο μολυσμένος όσο παλαιότερα, φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετά ψάρια για να τραφεί ο Μπένι. Ο εκπρόσωπος σημείωσε επίσης ότι ο Μπένι δείχνει να είναι υγιής.

ΠΗΓΗ

Θρήνος στο Αγρίνιο: Έφυγε ο 21χρονος Αντώνης Μπουρδούνης (pic)

0

Ανείπωτο πένθος στην Μακρυνεία από το Θάνατο   του προέδρου της ομάδας Α.Ε Μακρυνειακού Αντώνη Μπουρδούνη ο οποίος έφυγε πρόωρα σε ηλικία μόλις 21 χρόνων. Μετά από ολιγοήμερη νοσηλεία  στο Νοσοκομείο Αγρινίου κατάληξε από λοίμωξη του αναπνευστικού, λόγω ευαισθησίας από το χρόνιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στις 3 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό  Αγίου Χριστοφόρου (νέο) στο Αγρίνιο, ενώ η σωρός θα βρίσκεται από τις 2μμ.

Ο Αντώνης αγωνίστηκε για το αναπηρικό κίνημα και βραβεύτηκε  πολλές φορές. Η δύναμη ψυχής που διέθετε τον οδήγησε να κατακτήσει την προεδρία του Μακρυνειακού έστω και πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο . Η δύναμη της ψυχής και του μυαλού του μετουσιώθηκαν σε κινητήριο δύναμη της θέλησής του και κατάφερε  να κάνει το καλύτερο δυνατό. Βραβεύτηκε μάλιστα για την αξία του ο Αντώνης σε μια ξεχωριστή και συγκινητική στιγμή, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον  προπονητή του Παναιτωλικού Τραϊανό Δέλλα.

Για τους «μαχητές της ζωής», όπως ήταν ο Αντώνης τα πάντα ήταν εφικτά  εκτός από το θάνατο.

Καλό ταξίδι Αντώνη μου…θα μας λείψεις!

Το agriniosite.gr εύχεται θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του Αντώνη 

ΕΚΤΑΚΤΟ: Αίσιο τέλος για τον νεαρό που εξαφανίστηκε το πρωί στην Καβάλα

0

Τέλος στην περιπέτεια του Γιάννη Μότσανου ο οποίος βρέθηκε στην περιοχή του Περιγιαλίου πριν από λίγο και είναι πολύ καλή στην υγεία του.

Στην Ειδική Αγωγή πάνω από τους μισούς Αναπληρωτές που προσλήφθηκαν φέτος

0

Το μόνιμο προσωπικό φτάνει μόλις τους 3.536 – Αναλυτικά στοιχεία από την Μερόπη Τζούφη
Αναλυτικά στοιχεία για την Ειδική Αγωγή έδωσε, στην ομιλία της στη Βουλή, η Υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό.

Όπως σημείωσε, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), με βάση τα περυσινά δεδομένα, οι μαθητές/τριες που χρήζουν υπηρεσιών ΕΑΕ είναι 95.000 στην Γενική τάξη και 11.000 στις Σχολικές Μονάδες ΕΑΕ.

Όπως εξήγησε, το μόνιμο προσωπικό στην ΕΑΕ φτάνει μόλις τους 3.536, ενώ από τους 30.000 αναπληρωτές που προσελήφθησαν φέτος, οι περίπου 16.000 αξιοποιούνται για να καλύψουν τις ανάγκες της ΕΑΕ.

Επιπλέον, υπενθύμισε ότι οι μόνιμοι διορισμοί στην Εκπαίδευση ξεκινούν από την ΕΑΕ, με 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών, Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη νέα στοχοθεσία για την ΕΑΕ και συγκεκριμένα στον προγραμματισμό της «πρώιμης παρέμβασης» στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και στη διαμόρφωση νέων δομών μεταγυμνασιακής υποστήριξης.

*****

Αναλυτικά το κομμάτι της ομιλίας της Υφυπουργού Παιδείας για την Ειδική Αγωγή:

Πράγματι, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν τη δυνατότητα και την υποχρέωση να φοιτούν μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αντιμετωπίζοντας βεβαίως μια σειρά από σοβαρά κοινωνικά στερεότυπα, ανισότητες και πραγματικές δυσκολίες, όχι μόνο μέσα στο σχολείο, αλλά και σε όλες τις διαστάσεις της ζωής τους.

Τι κάναμε γι αυτούς; Ιδρύσαμε τα τελευταία 3 χρόνια ιδρύσαμε 570 νέα Τμήματα Ένταξης, αγγίζοντας συνολικά τα 3710. Οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που σήμερα φοιτούν στα Γενικά Σχολεία είναι περίπου 95.000 για το τρέχον σχολικό έτος, με διαρκή αυξητική τάση τα τελευταία έτη και πέφτει τη σχολική διαρροή, με ποσοστό μικρότερο του 6% (με ευρωπαϊκό στόχο για το 2020 το 10%).

Ένα μέρος των παιδιών αυτών, περίπου 11.000 μαθητές, φοιτούν σε ειδικές μονάδες Ειδικής Αγωγής. Ιδρύσαμε και 36 τέτοιες δομές σε όλη τη χώρα σε σύνολο 450, με πολλαπλά προβλήματα που βελτιώθηκαν για την ασφαλή μεταφορά τους, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν σε πολύ σημαντικό ποσοστό των σχολείων, σε ένα περίπου 60-70% προβλήματα προσβασιμότητας. Για να αντιμετωπιστούν όμως αυτές οι ανάγκες, τη στιγμή που το μόνιμο προσωπικό ήταν μόλις 3.536 άτομα, αυξήσαμε πολύ σημαντικά το στελεχιακό δυναμικό της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, τόσο σε εκπαιδευτικό, όσο και σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.

Τη φετινή χρονιά, οι προσλήψεις είναι σε αριθμό – ρεκόρ, αγγίζουν τις 16.000 για να καλυφθεί σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη, εξασφαλίζοντας Σχολικούς Νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και άλλες κατηγορίες ειδικού προσωπικού, και μάλιστα οι περισσότεροι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γεγονός που αναγνωρίζεται από τον εκπαιδευτικό κόσμο και την κοινωνία.

Καταθέτω συγκριτικούς πίνακες προσλήψεων στην ΕΑΕ. Ενδεικτικά αναφέρω: 2014-15: 6308, 2018-19:15802 (μέχρι στιγμής), Παράλληλη στήριξη 2014-15:4296,2018-19:7599

Υπάρχει η εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και η συμπερίληψη στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικού και εξειδικευμένου προσωπικού, εντός του 2019, σε θέσεις που τώρα καλύπτονται από συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αναμένεται να ενισχυθεί από τη δεδομένη για την κυβέρνησή μας επαναφορά του κανόνα 1/1, ενώ η «ευαίσθητη» ΝΔ επιμένει να μιλάει για επαναφορά του 1/5.

Επιπρόσθετα προχωρήσαμε στην ΕΑΕ και σε μια σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων, βελτίωσης του ποιοτικού κομματιού της, ενώ προγραμματίζουμε και άλλου μεταρρυθμιστικού πράγματα, πιο σημαντικά, όπως την «πρώιμη παρέμβαση» στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση αλλά και τη διαμόρφωση νέων δομών μεταγυμνασιακής υποστήριξης ατόμων με σοβαρές αναπηρίες, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία, με την παροχή από το ΥΠΠΕΘ εξειδικευμένου προσωπικού και προγραμμάτων σπουδών στα πλαίσια της δια βίου μάθησης.

ΠΗΓΗ

Το μεγαλύτερο διαμάντι της Βόρειας Αμερικής είναι κίτρινο και πελώριο (vid)

0

Ένα πελώριο και υπέρλαμπρο κίτρινο διαμάντι που εντοπίστηκε στον Καναδά θεωρείται το μεγαλύτερο που έχει βρεθεί στη Βόρεια Αμερική.

Το 552 καρατίων διαμάντι εντοπίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο από την μεταλλευτική εταιρεία Dominion Diamond Mines, στο ορυχείο Diavik Diamond, στα βορειοδυτικά του Καναδά και πρόκειται για το μεγαλύτερο πολύτιμο πετράδι που έχει ανακαλυφθεί ποτέ στη Βόρεια Αμερική.

«Τα σημάδια τριβής στην επιφάνεια του λίθου πιστοποιούν το δύσκολο ‘ταξίδι’ κατά τη διάρκεια της εξόρυξής τους. Και είναι εκπληκτικό το γεγονός πως παρόλα αυτά παραμένει άθικτο», αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση της εταιρείας.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας εξορύξεων διευκρίνισαν πως το πολύτιμο αυτό πετράδι δε θα πουληθεί στην ακατέργαστη μορφή του, αλλά θα κοπεί και θα λειανθεί προτού δημοπρατηθεί. Εξήγησαν δε, πως είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί η αξία του.

 

ΠΗΓΗ

Στιγμές πανικού στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο: Σκότωσαν δύο τζάγκουαρ που δραπέτευσαν ενώ ήταν μέσα επισκέπτες

0

Δύο σπάνια τζάγκουαρ θανατώθηκαν στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο γεγονός που έχει προκαλέσει τεράστιο σάλο

Το τραγικό συμβάν επιβεβαίωσε ένας εκ των ιδιοκτητών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου, ο Ζαν Ζακ Λεσουέρ, σε επικοινωνία του με την πρόεδρο της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας. Είπε, μάλιστα, ότι συνέβη πριν από δύο εβδομάδες, όταν και αναρτήθηκε η σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Πάρκου.

Τη θανάτωση των δύο ζώων επιβεβαίωσε το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο όπως επίσης και ότι τα τζάγκουαρ δραπέτευσαν εν ώρα λειτουργίας την ώρα που ήταν μέσα επισκέπτες. Πλέον, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για το πώς τα ζώα κατάφεραν να βγουν από την χώρο φύλαξής τους και κατά πόσο είναι ασφαλής μία επίσκεψη σε αυτήν την τεράστια έκταση, στην οποία βρίσκονται καθημερινά δεκάδες οικογένειες.

Η ανακοίνωση του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου

«Σήμερα το μεσημέρι περί την ώρα 14:00 οι φροντιστές διαπίστωσαν έξοδο ζώων του Πάρκου μας από τον ελεγχόμενο χώρο φύλαξης τους.

Αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή το πρωτόκολλο ασφαλείας που προβλέπεται για τέτοιες περιπτώσεις. Σύμφωνα με αυτό, απομονώθηκε ο χώρος και τα εν λόγω ζώα εξουδετερώθηκαν όπως προβλέπεται από τις διαδικασίες, από τους φροντιστές του Πάρκου.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης αυτής, που ολοκληρώθηκε σε περίπου πέντε λεπτά, δεν κινδύνεψε κανένα μέλος του προσωπικού ή των επισκεπτών που βρίσκονταν στο Πάρκο. Δυστυχώς, οι δύο μας ιαγουάροι, η Jenny και ο Spotty, δεν είναι πια μαζί μας, καθότι για τέτοιου είδους ζώα δεν προβλέπεται η τακτική της αναισθησίας.

Είναι μια πολύ θλιβερή ημέρα για όλη την οικογένεια του Πάρκου».

Δημήτρης Φίνος: Έβγαλε την… άμυνα της ζωής του και νίκησε την λευχαιμία

0

Ο βολεϊμπολίστας που κέρδισε τη μάχη με τον καρκίνο ανοίγει για πρώτη φορά την καρδιά του, μιλά για την περιπέτεια της υγείας του, εξηγεί πώς αυτή άλλαξε την κοσμοθεωρία του και αποκαλύπτει τα όνειρά του.

Τους τελευταίους 13 μήνες ο Δημήτρης Φίνος πάτησε πολλές φορές την κόκκινη γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου. Ο δίμετρος βολεϊμπολίστας είδε τη ζωή του να αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη. Eνα απλό κρυολόγημα εξελίχθηκε σε πνευμονία, μέσω της οποίας αποκαλύφθηκε πως πάσχει από οξεία μυελογενή λευχαιμία. Υστερα από τέσσερις μήνες εξαντλητικής νοσηλείας και χημειοθεραπείες, έπαθε για δεύτερη φορά πνευμονία (ασπεργίλλωση), αναγκάζοντας τους γιατρούς να σηκώσουν τα χέρια ψηλά.

Για τρία 24ωρα ήταν σε καταστολή και όλοι περίμεναν το θαύμα. Κέρδισε το πιο σημαντικό… τάι μπρέικ για τη ζωή του και πλέον βλέπει τα πάντα διαφορετικά. Για πρώτη φορά δημοσιοποιεί την περιπέτειά του και ανοίγει την καρδιά του στο «Εθνος της Κυριακής». Μιλά για τις δύσκολες στιγμές που πέρασε, ελπίζοντας να δώσει κουράγιο σε συμπολίτες του που περνούν την ίδια περιπέτεια. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο πραγματοποίησε και νέο επαγγελματικό ξεκίνημα ως αναπληρωτής δάσκαλος του 14ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας, έχοντας την αποστολή της παράλληλης στήριξης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

«Δεν περίμενα να τύχει σε μένα»
«Επειτα από όλα αυτά που πέρασα, άλλαξα ως άνθρωπος. Θέλω να προσφέρω όσο περισσότερα μπορώ σε όσους χρειάζονται τη βοήθειά μου. Θέλω να ανταποδώσω ένα μικρό κομμάτι της μεγάλης βοήθειας που μου έδωσαν εμένα. Δεν περίμενα ποτέ πως θα υπήρχε τόσο μεγάλη κινητοποίηση για μένα. Χρειάστηκα 300 φιάλες αίμα και 130 αιμοπετάλια, και από το νοσοκομείο υπολογίζουν πως η προσφορά ήταν υπερδιπλάσια. Δεν περίμενα ποτέ πως θα τύχαινε αυτό σε μένα, ωστόσο όλα είναι μέσα στη ζωή» λέει με ηρεμία και αυτοπεποίθηση ο 30χρονος αθλητής.

Ολα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2017. Εργαζόταν σε ένα ξενοδοχείο στη Θάσο και με το τέλος της σεζόν ετοιμαζόταν να μετακομίσει από τον Αρη, όπου αγωνιζόταν, στη ΓΕ Ηρακλείου. Είχε κάνει και αίτηση για τον πρώτο του διορισμό σε δημοτικό σχολείο της Κρήτης. Ενα παρατεταμένο κρυολόγημα, βαρύς βήχας και αδυναμία τον οδήγησαν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο στις 31 Οκτωβρίου 2017.

«Με αιματοκρίτη 19, οι γιατροί με κοιτούσαν σαν εξωγήινο. Πίστευαν πως είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσω. Την πρώτη μέρα χρειάστηκα δύο ασκούς αίμα και οκτώ ασκούς με αιμοπετάλια. Συγκινήθηκα, γιατί πριν από πέντε χρόνια που πήγα να δώσω αίμα είχα αρνηθεί να δώσω αιμοπετάλια, γιατί είχα φοβηθεί. Σκέφτηκα πόσο λάθος είχα κάνει. Δύο μέρες μετά με μετάφεραν στο Θεαγένειο αντικαρκινικό νοσοκομείο και εκεί αντιλήφθηκα πως τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Διαγνώστηκα με οξεία μυελογενή λευχαιμία και παράλληλα έπαθα ασπεργίλλωση, που είναι πνευμονία από μύκητες. Η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη και έπρεπε άμεσα να ξεκινήσω χημειοθεραπείες».

«Σας αγαπώ»
Σύμφωνα με τον Δημήτρη, ήταν η στιγμή που ένιωσε την ανάγκη να επικοινωνήσει με τους δικούς του ανθρώπους: «Τότε αποφάσισα να στείλω ένα ομαδικό sms σε δικούς μου ανθρώπους, με το οποίο τους ενημέρωνα για το τι συνέβαινε, ενώ παράλληλα τους παρακαλούσα να βρουν δότες αίματος και αιμοπεταλίων. Δεν ήξερα εάν θα τους ξανάβλεπα. Τους έγραψα πως τους αγαπώ…».

Η είδηση στο περιβάλλον του, αλλά και σε όλο το ελληνικό βόλεϊ, έπεσε σαν κεραυνός. Η κινητοποίηση ήταν τεράστια και -ως αποτέλεσμα- ακόμα και το νοσοκομείο αδυνατούσε να διαχειριστεί την τεράστια προσφορά που υπήρχε: «Τους ευχαριστώ όλους. Να ξέρουν πως εκτός από εμένα σίγουρα βοηθήθηκαν και άλλοι συνάνθρωποί μας. Με στήριξαν υλικά και ψυχολογικά και όλο αυτό μου έδινε κουράγιο. Ξεκίνησα τέσσερις κύκλους χημειοθεραπειών, που ο καθένας διαρκούσε έναν μήνα. Ολα πήγαιναν σχετικά καλά, μέχρι που οι γιατροί μίλησαν για την ανάγκη μεταμόσχευσης μυελού των οστών. Εγινε πάλι μεγάλη κινητοποίηση, αλλά δεν βρέθηκε ποτέ συμβατός δότης. Ξεκίνησαν οι έρευνες των γιατρών για να βρεθεί όσο το δυνατόν πιο συμβατό δείγμα. Εκεί είχα μεγάλη αγωνία, διότι εάν δεν πετύχει η μεταμόσχευση χάνεις και τη ζωή σου. Υστερα από πολυήμερη αγωνία, ευτυχώς δεν χρειάστηκε μεταμόσχευση».

Θέλω να προσφέρω όσο περισσότερα μπορώ σε όσους χρειάζονται τη βοήθειά μου. Θέλω να ανταποδώσω ένα μικρό κομμάτι της μεγάλης βοήθειας που μου έδωσαν εμένα

Η μεγαλύτερη δοκιμασία
Και εκεί που όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά, ο Δημήτρης Φίνος έφτασε μπροστά στην πιο μεγάλη δοκιμασία: «Στο τέλος της τρίτης χημειοθεραπείας έπαθα
πάλι πνευμονία. Ο οργανισμός μου είχε αδυνατίσει, δεν είχα ανοσοποιητικό σύστημα και, σύμφωνα με τους γιατρούς, οι πνεύμονές μου είχαν πάθει βλάβη σε ποσοστό 80%. Ανέπνεα με μηχανική υποστήριξη και νόμιζα πως με μαχαιρώνουν. Ούρλιαζα από τους πόνους και μου ξεκίνησαν μορφίνες και κορτιζόνες. Τον Απρίλιο, και έπειτα από έξι μήνες νοσηλείας, είχα φτάσει στο σημείο μηδέν. Επαθα κατάκλιση, άνοιγε παντού το δέρμα μου, η γλώσσα μου και ο φάρυγγας είχαν “καεί” από το οξυγόνο. Ημουν σε καταστολή για τρεις μέρες και οι γιατροί είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά. Οι άνθρωποι έκαναν ό,τι μπορούσαν, αλλά ήταν η στιγμή που όλοι περίμεναν το θαύμα. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι δεν μπορούσα να κουνήσω ούτε τα βλέφαρά μου και σκεφτόμουν πως δεν πρέπει να “περάσω απέναντι”. Με τη δύναμη της σκέψης έδινα μάχη και ένιωθα την πίστη μου να με κρατάει στη ζωή. Το θαύμα τελικά έγινε. Ξύπνησα με πολλά προβλήματα, αλλά με τη βοήθεια των γιατρών του νοσοκομείου και κυρίως της αιματολόγου Ευγενίας Βέρρου, που μου συμπαραστάθηκε ως γιατρός, φίλη και μητέρα, κατάφερα να αναρρώσω. Ευχαριστώ, επίσης, το προσωπικό των νοσοκομείων Ιπποκράτειο και Θεαγένειο, που ενδιαφέρθηκαν για μένα σαν να ήμουν παιδί τους. Φυσικά, ευχαριστώ τους γονείς μου Ελένη και Σπύρο, που είμαι βέβαιος πως πέρασαν δύο φορές αυτό που πέρασα εγώ. Μάλιστα, η μητέρα μου είχε χάσει τη μητέρα της και γιαγιά μου από την ίδια αρρώστια, αλλά, όπως είπαν οι γιατροί, η κληρονομικότητα είναι μόνο 5%».

«Διακρίνω τον θάνατο από τη ζωή»
Ακόμα και σήμερα ο Δημήτρης Φίνος ζει με την ανησυχία και μέρα με τη μέρα χτίζει και πάλι τη ζωή του: «Για την ώρα έχω αναπηρία 80%. Σύμφωνα με τους γιατρούς, θα χρειαστεί να περάσει ενάμισης χρόνος για να πέσουν οι πιθανότητες υποτροπής κάτω από το 30%. Μετά θα περιμένω την 5ετία για να πέσω κάτω από 10% και τη δεκαετία για να πέσω κάτω από το 5%. Ετσι έμαθα να μην κάνω τρελά όνειρα, αλλά να διακρίνω τη ζωή από τον θάνατο και να ζω ευχάριστα με τα απλά καθημερινά πράγματα. Φυσικά και έχω τις αγωνίες μου, όπως όλοι γύρω μας. Σκέφτομαι να κάνω οικογένεια… αλλά πώς να κάνω οικογένεια όταν για χρόνια δεν θα έχω διορισμό σε κάποιο σχολείο και το καλοκαίρι θα πρέπει να δουλεύω και σε κάποια τουριστική επιχείρηση για να τα βγάζω πέρα; Ολα αυτά είναι προβλήματα, αλλά πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτά και να μη μας καταβάλλουν. Το πιο πολύτιμο πράγμα είναι η υγεία».

Στη μεγάλη περιπέτεια που πέρασε υπήρχαν άνθρωποι και γεγονότα που τον σημάδεψαν. Ενας από αυτούς ήταν ο αθλητής του στίβου και παλιός βολεϊμπολίστας Απόστολος Χαριτωνίδης, που πριν από δέκα χρόνια είχε περάσει την ίδια περιπέτεια: «Ο Απόστολος με στήριξε και με οδήγησε στους δύσκολους δρόμους που είχα να διανύσω. Με προετοίμασε και ακόμα και τώρα θέλω να τον ακολουθήσω στην καμπάνια των εθελοντών δοτών μυελού των οστών που κάνει».

Δάσκαλος στη Γλυφάδα
Ονειρο του Δημήτρη είναι να επιστρέψει και στα γήπεδα του βόλεϊ, ενώ πλέον έχει αφιερωθεί στον διαπαιδαγωγικό του ρόλο, που του έχει ανοίξει νέο δρόμο στη ζωή: «Το καλοκαίρι, για να ανέβω ψυχολογικά, υπέγραψα δελτίο στον Αίαντα Ευόσμου. Τώρα, όμως, ζω στη Γλυφάδα, καθώς είμαι δάσκαλος στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας. Κάνω, παράλληλα, στήριξη σε παιδάκια που έχουν μαθησιακές ανάγκες, αλλά μεγαλώνουν φυσιολογικά. Πολύ χαίρομαι που προσφέρω και το περιβάλλον στο σχολείο είναι τέλειο. Θα ήθελα κάποια στιγμή να γυρίσω στη Θεσσαλονίκη, όπου είναι η βάση μου, για να αισθάνομαι ασφάλεια κοντά στο Θεαγένειο, όπου πηγαίνω πολύ συχνά για εξετάσεις. Μέσα από όλη αυτή την περιπέτεια ένιωσα αγαπητός και αυτό μου έδωσε αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση, αλλά και μια έμφυτη ανάγκη να ανταποδώσω ό,τι εισέπραξα».

ΠΗΓΗ

Καγιάκερ κάνει βουτιά από καταρράκτη 32 μέτρων! (vid)

0

Στο βίντεο που κόβει την ανάσα, ο Άντριαν Μάττερν κωπηλατεί στο κέντρο του ποταμού και στην συνέχεια παραδίδεται στη βαρύτητα πέφτοντας από τον καταρράκτη.



ΠΗΓΗ

«Ξέρω ότι ξέρατε ότι ήμουν έγκυος!» – Η συγκλονιστική επιστολή μιας γυναίκας προς τα social media

0

H δημοσιογράφος της Washington Post Gillian Brockell αποφάσισε να στείλει μια ανοιχτή επιστολή προς τις εταιρείες τεχνολογίας. H επιστολή έγινε viral και σήμερα τα Μικροπράγματα τη μεταφράζουν:
Μια ανοιχτή επιστολή προς τα Facebook, Twitter, Instagram και Experian σχετικά με τους αλγόριθμους και τη γέννηση του γιου μου.

Ξέρω ότι ξέρατε ότι ήμουν έγκυος. Είναι δικό μου λάθος, απλά δεν μπορούσα να αντισταθώ στα hashtags του Instagram – # 30weekspregnant, #babybump. Τι χαζή! Έκανα και κλικ κανα δύο φορές και σε διαφημίσεις για τη μητρότητα στο Facebook.

Σίγουρα είδατε τα ευχαριστώ που έστειλα στις φίλες μου που ήρθαν στο πάρτι εγκυμοσύνης μου και στην αδερφή που ήρθε από την Αριζόνα και με έκανε ταγκ στις φωτογραφίες της. Πιθανότατα με είδατε να γκουγκλάρω για «καλοκαιρινά ρούχα για εγκύους» και «ασφαλείς παιδικές κούνιες». Και βάζω στοίχημα ότι η Amazon σας είπε την ημερομηνία που επρόκειτο να γεννήσω -24 Ιανουαρίου- όταν έκανα εγγραφή στο ψηφιακό ληξιαρχείο της.

Δεν με είδατε όμως να γκουγκλάρω «είναι πρόωρος τοκετός;» και «το μωρό δεν κινείται»; Δεν είδατε τις τρεις μέρες ασυνήθιστης σιωπής για μια τόσο τακτική χρήστη όπως εγώ; Και στη συνέχεια τις ανακοινώσεις μου με λέξεις-κλειδιά όπως «συντετριμμένη», «πρόβλημα» και «αποβολή» και τα εκατοντάδες δακρυσμένα εικονίδια από τους φίλους μου; Ή κάτι τέτοιο δεν καταγράφεται;

Βλέπετε, γίνονται 24.000 αποβολές στις ΗΠΑ κάθε χρόνο και εκατομμύρια περισσότερες μεταξύ των χρηστών σας παγκοσμίως. Και επιτρέψτε μου να σας πω τι βλέπεις στα social media σου όταν τελικά επιστρέφεις στο σπίτι από το νοσοκομείο με τα πιο άδεια χέρια στον κόσμο, αφού έχεις περάσει ολόκληρες μέρες κλαίγοντας στο κρεβάτι και παίρνεις το τηλέφωνό για ν’ αποσπάσεις την προσοχή σου για λίγα λεπτά πριν το επόμενο αναφιλητό… Είναι συνταρακτικό, όπως ήταν όταν το μωρό σου ήταν ακόμα ζωντανό. Μάρκες που πουλάνε μωρουδιακά, κάθε έπιπλο που αγόραζα για το παιδικό δωμάτιο όταν το ετοίμαζα…

Και όταν εμείς τα εκατομμύρια των συντετριμμένων ανθρώπων κάνουμε κλικ στο «Δεν θέλω να βλέπω αυτή τη διαφήμιση» και απαντήσουμε στο «Γιατί;» με το σκληρό-αλλά-αληθινό «Δεν με αφορά πια» ξέρετε τι αποφασίζει ο αλγόριθμός σας, εταιρείες τεχνολογίας; Αποφασίζει ότι έχουμε γεννήσει, υποθέτει ότι είχαμε ένα ευτυχές αποτέλεσμα και μας κατακλύζει με διαφημίσεις για τα καλύτερα σουτιέν για θηλασμό, με κόλπα για να κοιμάται το μωρό όλη νύχτα (θα έδινα τα πάντα για να τον ακούσω να κλαίει) και τα καλύτερα καροτσάκια για να μεγαλώσει (το δικό μου θα μείνει για πάντα δύο κιλά).

Και μετά από όλα αυτά, έρχεται η Experian με το πιο δυνατό κτύπημα όλων: ένα spam email που με ενθαρρύνει να «τελειώσω την εγγραφή του μωρού» στο σαιτ τους (ποτέ δεν «ξεκίνησα» καμία εγγραφή του μωρού στο σάιτ τους, αλλά τέλος πάντων) για να παρακολουθήσω τη διάρκεια της ζωής του (που δεν ξεκίνησε ποτέ).

Σας παρακαλώ εταιρείες τεχνολογίας, αν οι αλγόριθμοι σας είναι αρκετά έξυπνοι για να ξέρουν ότι ήμουν έγκυος ή ότι έχω γεννήσει, τότε σίγουρα μπορούν να είναι αρκετά έξυπνοι για να συνειδητοποιήσουν ότι το μωρό μου πέθανε και να μου στέλνετε τις ανάλογες διαφημίσεις ή ίσως, απλά ίσως, καθόλου διαφημίσεις.

Χαιρετισμούς Gillian»

ΠΗΓΗ

 

Παντρεύτηκε ένα φάντασμα, αλλά πήρε διαζύγιο

0

Μια 46χρονη γυναίκα παντρεύτηκε το φάντασμα ενός πειρατή από την Αϊτή, όμως προτού προλάβει το «ζευγάρι» να κλείσει χρόνο παίρνει διαζύγιο, στην Ιρλανδία.

Η 46χρονη Amanda Teague σύμφωνα με την Irish Post, παντρεύτηκε τον αγαπημένο της στο κατάστρωμα βάρκας σε διεθνή ύδατα, ανοικτά των ιρλανδικών ακτών, όμως σοκ… προκάλεσε η αναπάντεχη είδηση του διαζυγίου.

Η ίδια ανακοίνωσε μέσω twitter την απρόσμενη είδηση του χωρισμού σε ανάρτηση που έγραφε, «αισθάνομαι ότι πρέπει να σας ενημερώσω πως ο γάμος μας έληξε. Θα εξηγήσω σε όλους τους λόγους στη συνέχεια. Προς το παρόν αυτό που θέλω να πω είναι να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν ασχολείστε με την πνευματικότητα. Δεν είναι παιχνίδι».

Σύμφωνα με τις θεωρίες, ο Τζακ λέγεται ότι εκτελέστηκε για κλοπή στην ανοικτή θάλασσα κατά τη δεκαετία του 1700.

Η Amanda, η οποία είναι φαν της ταινίας «Πειρατές της Καραϊβικής» είχε ξοδέψει στο παρελθόν 4.000 λίρες για να μοιάσει με τον χαρακτήρα του Τζόνι Ντεπ, Κάπτεν Τζακ Σπάροου.

ΠΗΓΗ

ΕΚΤΑΚΤΟ: Ατύχημα στο λιμάνι της Πάτρας με το Superfast 2

0

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το οχηματαγωγού Superfast 2 προσέκρουσε κατά τον απόπλου του από το λιμάνι της Πάτρας για Ιταλία με 126 επιβάτες και 56 άτομα προσωπικό. Σύμφωνα με το Αρχηγείο του Λιμενικού δεν έχει σημειωθεί τραυματισμός. Το πλοίο επιστρέφει στο λιμάνι.

Polo: Το άθλημα των γαλαζοαίματων

0

Είναι ώρα να μιλήσουμε για πόλο. Μη βιάζεστε, δεν υπάρχει λόγος να ανακατέψετε τα ρούχα στην ντουλάπα ψάχνοντας για μαγιό. Ούτε φυσικά θέλουμε η σκέψη σας να ταξιδέψει σε πισίνες. Αρκεί μια ταξιδιάρικη «μεταφορά» στην Κεντρική Ασία για να βρούμε τις ρίζες του. Και από εκεί η ταξιδιάρα ψυχή διακτινίζεται στην Αργεντινή. Για μια γνωριμία με τους κορυφαίους. Συστάσεις λοιπόν, συστάσεις. Η ονομασία προέρχεται από το pulu, το υλικό από το οποίο φτιάχτηκε για πρώτη φορά η μπάλα του πόλο. Πάμε ξανά. Μιλάμε για πόλο με άλογα, μπαστούνια και φυσικά μπάλα. Horse polo και όχι water polo. Εχει και αυτό όπως και κάθε άθλημα τη μαγεία του. Και μόνο που υπάρχει κόντρα Αργεντινής – Βραζιλίας δεν γίνεται να… προσπεράσουμε. Ας αφεθούμε λοιπόν στην απόλαυση ενός αθλήματος που συνδυάζει τη συνεργασία ανθρώπου και αλόγου. Την περηφάνια και την οξυδέρκεια του ίππου με την ανθρώπινη δεξιότητα στον χειρισμό του μπαστουνιού. Με ποιον σκοπό; Γκολ, κυρίες και κύριοι. Γκολ.

Κατάλληλο για βασιλιάδες
Το πόλο υπήρξε ένα από τα πρώτα ομαδικά αθλήματα με βαθιές βασιλικές ρίζες. Μπορεί να συναντήσει κάποιος αναφορές ακόμη και στην εποχή του βασιλιά της Περσίας, Δαρείου. Στον Μεσαίωνα ευδοκιμούσε από την Κωνσταντινούπολη έως την Ιαπωνία. Και δεν είναι επίσης τυχαίο ότι σε πολλά παλάτια της Ευρώπης υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλές τον 18ο αλλά και τον 19ο αιώνα. Είναι επίσης ενδεικτικό πως έχει τον τίτλο «άθλημα των βασιλέων» και θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι οι πρίγκιπες Χάρι και Ουίλιαμ είναι λάτρεις του συγκεκριμένου αθλήματος. Οι δύο πρίγκιπες φροντίζουν να βρίσκουν χρόνο για πόλο και μάλιστα δείχνουν να απολαμβάνουν την ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο σπορ. Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι ακόμη και στις επίσημες επισκέψεις τους σε άλλες χώρες, Χάρι και Ουίλιαμ απολαμβάνουν το παιχνίδι ακόμη και όταν αντίπαλοί τους είναι «κοινοί θνητοί».

Τα πόνι της Αργεντινής
Οπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, οι παίκτες θέλουν να έχουν τα καλύτερα άλογα και για αυτόν τον λόγο όσοι επιθυμούν μια επαγγελματική καριέρα στο πόλο καλό θα είναι να ετοιμάσουν βαλίτσες για την Αργεντινή. Στην πρωτεύουσα της χώρας, στην πόλη των καλών αέρηδων (Μπουένος Αϊρες), βρίσκει κάποιος τους καλύτερους συντρόφους για το άθλημα, αρκεί βέβαια να έχει μαζί του και περί τις 250.000 ευρώ. Αυτό είναι το ποσό που θα χρειαστεί να καταβάλει προκειμένου να αγοράσει ένα καλό πόνι για πόλο (έτσι αποκαλείται η ράτσα στη χώρα της Νοτίου Αμερικής, και δεν αναφέρεται σε μικρόσωμους ίππους). Υπάρχουν φυσικά και οι περιπτώσεις που άλογα της συγκεκριμένης ράτσας πουλήθηκαν και για περισσότερες από 500.000 ευρώ. Μάλιστα, αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι τα χρόνια τα παλιά υπήρχε όριο για το ύψος των αλόγων, το οποίο μάλιστα τηρούνταν αυστηρά. Πλέον ο συγκεκριμένος κανόνας δεν υπάρχει.

Η Γηραιά Αλβιώνα και η χώρα του τάνγκο
Οι Βρετανοί έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το έφιππο πόλο και η αλήθεια είναι πως η ελίτ της αυτοκρατορίας «αγκάλιασε» το συγκεκριμένο άθλημα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως ορισμένες από τις καλύτερες ομάδες υπάρχουν ακόμη και σήμερα στην Αγγλία, με τους ιδιοκτήτες τους να δαπανούν τεράστια ποσά για τη συγκρότησή τους. Παγκόσμια δύναμη είναι φυσικά η Αργεντινή και όσοι έχουν επισκεφθεί τη χώρα του τάνγκο για να παρακολουθήσουν ένα παιχνίδι πόλο μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά. Και η κόντρα με τους Βραζιλιάνους παροιμιώδης. Εχουν άλλωστε κατακτήσει και οι δύο χώρες παγκόσμια πρωταθλήματα. Και ένα χρήσιμο tip: παίζουν δύο ομάδες, με τέσσερις έφιππους παίκτες η καθεμία.

Οι κορυφαίες ομάδες του κόσμου
Τα τουρνουά που διοργανώνονται σε πολλές χώρες του κόσμου παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και οι ομάδες που συμμετέχουν δίνουν «μάχες» για την κατάκτηση του τροπαίου. Οπως προαναφέραμε, οι κορυφαίες ομάδες στοιχίζουν ακριβά, και ένα από τα καλύτερα κλαμπ πόλο είναι οι King Power Foxes, ομάδα η οποία ανήκε στον άτυχο ιδιοκτήτη της Λέστερ Βιχάι Σριβανταναπράμπα, ο οποίος έχασε τη ζωή του πριν από λίγο καιρό σε δυστύχημα με το ελικόπτερο του μετά από αγώνα της Λέστερ. Σπουδαία ομάδα έχει επίσης το Ντουμπάι, με έδρα φυσικά το συγκεκριμένο εμιράτο. Κορυφαίοι παίκτες όπως ο Ούγκο Λιούις, ο Κίαν Χολ, ο Αντόλφο Καμπιάσο και ο Χουάν Μαρτίν Νέρο αγωνίζονται στις δύο ομάδες που προαναφέραμε. Οπότε αν δείτε στους τηλεοπτικούς σας δέκτες ντέρμπι μεταξύ των δύο μην το χάσετε.

Σπουδαία ομάδα είναι επίσης η El Remanso, όπως επίσης και η HB polo, ενώ τη λίστα συμπληρώνουν οι Zacara Lyndon, Britannia El Remanso. Εντυπωσιακά πόλο clubs υπάρχουν και στη βρετανική εξοχή με τους γαλαζοαίματους μεγαλοεπιχειρηματίες και jet setters να απολαμβάνουν το παιχνίδι αλλά και γεύματα… πέντε αστέρων στα πολυτελή κιόσκια. Εμβληματικά πόλο clubs υπάρχουν επίσης στο Κεντάκι των ΗΠΑ, στο Τέξας, με τους γιους του μεγαλοεπιχειρηματία Γουάιτ (Στιβ και Νταγκ) να επιδεικνύουν τις εντυπωσιακές τους δυνατότητες, όπως επίσης και στα προάστια των Βρυξελλών και του Μπουένος Αϊρες.

Ο «Μέσι» του πόλο
Απαντώντας κάποιος στο ερώτημα ποιος είναι ο κορυφαίος Αργεντινός που ασχολείται με την μπάλα, σίγουρα θα αναφωνήσει ένα όνομα. Μέσι. Κι εσείς Λιονέλ θα λέγαμε. Πάμε όμως να δούμε αν υπάρχει και Μέσι στο πόλο. Υπάρχει, πώς δεν υπάρχει. Και είναι πολύ διάσημος στη χώρα του, λατρεύεται από τους συμπατριώτες του και είναι ο κορυφαίος. Ο Νάτσο Φιγκέιρας θεωρείται (και είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς) το Νο 1 σε όλον τον κόσμο. Για να δούμε, Νάτσο, μπορείς να κάνεις ό,τι και ο Μέσι; Μπορείς να τους… ντριμπλάρεις όλους όπως ο Λίο; Ο Φιγκέιρας δεν θεωρείται πάντως μόνο ο κορυφαίος παίκτης στον πλανήτη του πόλο, είναι και εκλεκτό μέλος του διάσημου οίκου μόδας Ralph Lauren, καθώς είναι και μοντέλο για τα ρούχα του brand.

Ολυμπιακό άθλημα
Eνα στοιχείο που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο είναι ότι το πόλο υπήρξε ολυμπιακό άθλημα στις αρχές του 20ού αιώνα. Στη διοργάνωση του 1900 συναντούσε κάποιος το πόλο στη λίστα των ολυμπιακών αθλημάτων και αυτό λέει πολλά και για το ενδιαφέρον που έδειχνε ο κόσμος εκείνη την εποχή. Σε ποιους χώρους, όμως, παίζεται το πόλο; Γήπεδο, παιδιά, γήπεδο. Με χορτάρι, μπάλα και φυσικά γκολ. Στο πλεκτό να πάει η μπάλα, αν και σε κάποια ματς δεν υπάρχουν γκολπόστ. Σε ό,τι έχει να κάνει πάντως με τις διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου, έχει μήκος περίπου 275 μέτρα, δηλαδή σχεδόν τρία γήπεδα ποδοσφαίρου. Πόλο λοιπόν παίζουμε και εκτός πισίνας. Τα μπαστούνια σας και πάμε! Οχι για γκολφ, παιδιά!

ΠΗΓΗ

Εθνική Ελλάδας: Δύο θύρες κλειστές στο Παγκρήτιο για τα ναζιστικά πανό

0

Το απόγευμα της Παρασκευής (14/12) η UEFA ανακοίνωσε την απόφασή της σχετικά με την τιμωρία της Εθνικής Ελλάδας για τα θλιβερά γεγονότα με την παρουσία νεοναζιστών στο ΟΑΚΑ, στο ματς της Κυριακής, 18 Νοεμβρίου, απέναντι στην Εσθονία (0-1) για την 6η αγωνιστική των ομίλων του Nations League.

Ο λόγος φυσικά για τη μερίδα των νεοναζιστών που παρευρέθηκε στη θύρα 9 του Ολυμπιακού Σταδίου και ανήρτησε υβριστικό πανό, σημαία με ναζιστικό σύμβολο, ενώ έκαψε μία τουρκική σημαία και φώναξε συνθήματα «βουτηγμένα» σε ναζιστικά ιδεώδη.

Παράλληλα, η ελληνική ομοσπονδία είναι υποχρεωμένη να παρουσιάσει πανό στα οποία θα αναγράφεται το μότο της UEFA, το EqualGame, που θα τοποθετηθούν στις δύο θύρες που θα κλείσουν.

ΠΗΓΗ