Αλλαγές στο φαρμακείο αυτοκίνητου από τις 18 Ιουνίου – Τι πρέπει να περιέχει

0

Ποια υλικά πρέπει να προσθέσετε στο κουτί πρώτων βοηθειών στο αυτοκίνητο – Πρόστιμο σε περίπτωση μη συμμόρφωσης

Αλλαγές έρχονται από 18 Ιουνίου στους κανόνες που αφορούν το φαρμακείο που έχουμε στο αυτοκίνητό μας, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Αυτό που ίσχυε έως τώρα, από το 1978, ήταν ότι ένας οδηγός αυτοκινήτου θα έπρεπε να έχει στο κουτί πρώτων βοηθειών του οχήματός του βαμβάκι, γάζες, λευκοπλάστη, απλούς επιδέσμους και απολυμαντικά τύπου οινοπνεύματος.

Με απόφαση του υπουργείου όμως, 50 χρόνια μετά την πρώτη εκείνη απόφαση, οι οδηγοί καλούνται να αναπροσαρμόσουν το φαρμακείο τους, ώστε να είναι έτοιμοι σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ή έκτακτης ανάγκης στον δρόμο.

Έτσι, πλέον, πρέπει να έχουν τα παρακάτω:

farmakeio-1.jpg
farmakeio-2.jpg

Το πρόστιμο

Η απόφαση θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 18 Ιουνίου και όλα τα υλικά πρέπει να είναι εντός ημερομηνίας λήξης, σε καλή κατάσταση και να φέρουν σήμανση CE, καθώς εμπίπτουν στον κανονισμό ιατροτεχνολογικών προϊόντων της ΕΕ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι οδηγοί θα αντιμετωπίζουν κυρώσεις βάσει του ΚΟΚ, με την παράβαση να τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 30 ευρώ. Με τη νέα διάταξη, η ύπαρξη φαρμακείου σε όλα τα οδικά μηχανοκίνητα οχήματα, πλην των δικύκλων, είναι υποχρεωτική.

Παράλληλα, το κουτί πρώτων βοηθειών πρέπει να τοποθετείται σε εύκολα προσβάσιμη θέση και να μην περιέχεται μέσα σε αυτό οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, εκτός από το φαρμακευτικό υλικό. Τέλος, το περιεχόμενο του φαρμακείου θα πρέπει να ανανεώνεται μετά τη λήξη του και να συμπληρώνεται μετά την κατανάλωσή του.


Πηγή

Ελβετία: Οι πολίτες λένε «όχι» στο όριο των 10 εκατομμυρίων για τον πληθυσμό της χώρας

0

Οι πολίτες της Ελβετίας απέρριψαν την πρωτοβουλία για περιορισμό του πληθυσμού της χώρας στα 10.000.000

Οι Ελβετοί ψηφοφόροι απέρριψαν με σαφή πλειοψηφία την πρωτοβουλία που προωθούσε περιορισμό της μετανάστευσης και έμμεσο «πλαφόν» στον πληθυσμό της χώρας στα 10 εκατομμύρια κατοίκους.

Το «όχι» επικρατεί με περίπου 54,7% αυτήν την ώρα (στο 92,3% της ενσωμάτωσης των καντονιών), στέλνοντας μήνυμα υπέρ της συνέχισης της σημερινής πολιτικής γραμμής σε ένα από τα πλέον πολωμένα δημοψηφίσματα των τελευταίων ετών.

elvetia-dimopsifisma.jpg

Η πρόταση του δεξιού Ελβετικού Λαϊκού Κόμματος (UDC) είχε προκαλέσει έντονη αντιπαράθεση, με τους υποστηρικτές της να επικαλούνται την πίεση σε υποδομές, στέγαση και μεταφορές και τους αντιπάλους να προειδοποιούν ότι μία τέτοια επιλογή θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική σταθερότητα και τις σχέσεις της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παράλληλα, οι κάλπες ενέκριναν τη μεταρρύθμιση του συστήματος πολιτικής υπηρεσίας (civil service), με την οποία περιορίζονται οι δυνατότητες αποχώρησης από τη στρατιωτική θητεία προς εναλλακτική πολιτική υπηρεσία. Η αλλαγή, που στηρίχθηκε από κυβερνητικούς και στρατιωτικούς κύκλους, παρουσιάζεται ως απάντηση στις μελλοντικές ανάγκες στελέχωσης του στρατού, ενόψει δημογραφικών πιέσεων.

Στο καντόνι του Βω (Vaud), οι ψηφοφόροι ενέκριναν την εισαγωγή κατώτατου μισθού, αλλά σε πιο μετρημένη εκδοχή από τις αρχικές προτάσεις της Αριστεράς, απορρίπτοντας ταυτόχρονα πιο εκτεταμένα σχέδια συνταγματικής κατοχύρωσης. Το αποτέλεσμα αποτυπώνει μία ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη κοινωνικής προστασίας και τη διατήρηση του μοντέλου των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Στη Γενεύη, το εκλογικό σώμα ενέκρινε δύο επιπλέον Κυριακές λειτουργίας για τα καταστήματα, σε μία κίνηση που ενισχύει τον εμπορικό τομέα αλλά προκαλεί αντιδράσεις από συνδικάτα που κάνουν λόγο για περαιτέρω απορρύθμιση της εργασίας. Παράλληλα, εγκρίθηκε ρύθμιση που απαγορεύει στους βουλευτές την εμφανή χρήση θρησκευτικών συμβόλων κατά τη διάρκεια των κοινοβουλευτικών εργασιών.

Στο Νεσατέλ, με συντριπτικό ποσοστό που φτάνει το 82%, εγκρίθηκε συνταγματική διάταξη που ενισχύει τα δικαιώματα και την κοινωνική συμμετοχή των ηλικιωμένων, δίνοντας έμφαση στην πρόσβαση σε υπηρεσίες, μεταφορές και δημόσιο χώρο.

Στο Τιτσίνο, οι ψηφοφόροι απέρριψαν την υποχρεωτική ασφάλιση οδοντιατρικής περίθαλψης, απορρίπτοντας ένα μοντέλο καθολικής κάλυψης που θα χρηματοδοτούνταν μέσω εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών. Αντίθετα, ενέκριναν μέτρα που στοχεύουν στη σταθεροποίηση της φορολόγησης ακινήτων, περιορίζοντας αυτόματες αυξήσεις που θα προέκυπταν από αναπροσαρμογές αξιών.

Στο Μπάσελ – Στατ, οι πολίτες ενέκριναν τη μερική καθιέρωση παρακράτησης φόρου στην πηγή για τους εργαζομένους, ενώ, έδωσαν παράλληλα το «πράσινο φως» σε πιλοτικό σχέδιο διαχείρισης της πληθυσμιακής πίεσης των περιστεριών, με τη δημιουργία ειδικών υποδομών και στοχευμένα μέτρα ελέγχου.

Στη Ζυρίχη, το πλέον σύνθετο εκλογικό πακέτο της χώρας –με 20 διαφορετικά ζητήματα σε δημοτικό και καντονιακό επίπεδο– φαίνεται να καταλήγει κυρίως σε απορρίψεις, ιδιαίτερα σε προτάσεις που αφορούσαν την αγορά κατοικίας και την ενίσχυση κοινωνικής στέγασης.

Η εικόνα που διαμορφώνεται, είναι ενός εκλογικού σώματος που εμφανίζεται επιφυλακτικό απέναντι σε μεγάλες θεσμικές παρεμβάσεις, αλλά όχι αρνητικό σε στοχευμένες κοινωνικές ρυθμίσεις.

Γιατί η Ελβετία ψηφίζει σε «διαμερίσματα» (καντόνια)

Η Ελβετία δεν είναι ένα συγκεντρωτικό κράτος, αλλά μία ομοσπονδία που βασίζεται σε 26 αυτόνομα καντόνια. Καθένα λειτουργεί σχεδόν σαν «μικρό κράτος» μέσα στη χώρα, με δική του κυβέρνηση, κοινοβούλιο, φορολογία και σε αρκετές περιπτώσεις διαφορετικούς κανόνες σε θέματα όπως η εργασία, η υγεία, η στέγαση και η εκπαίδευση.

Γι’ αυτό και οι ψηφοφορίες δεν γίνονται μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και ξεχωριστά σε κάθε καντόνι και συχνά ακόμη και σε επίπεδο Δήμων. Οι πολίτες μπορεί την ίδια ημέρα να ψηφίζουν ταυτόχρονα για ομοσπονδιακά ζητήματα (όπως η σημερινή πρωτοβουλία για τον πληθυσμό και η μεταρρύθμιση του πολιτικού υπηρεσιακού συστήματος) αλλά και για δεκάδες τοπικά θέματα που αφορούν άμεσα τη ζωή τους.

Το σύστημα αυτό είναι αποτέλεσμα της ιστορικής εξέλιξης της χώρας, όπου τα καντόνια διατήρησαν ισχυρή αυτονομία ακόμη και μετά τη συγκρότηση του ομοσπονδιακού κράτους τον 19ο αιώνα. Στην πράξη, σημαίνει ότι η Ελβετία λειτουργεί με μία από τις πιο αποκεντρωμένες Δημοκρατίες στον κόσμο, δίνοντας στους πολίτες συχνή και άμεση δυνατότητα παρέμβασης τόσο σε εθνικές όσο και σε τοπικές αποφάσεις.


Πηγή

Αυτοψία Newsbomb: Καθαρίζουν τα οικόπεδα αλλά αφήνουν την «καύσιμη ύλη» – 350.000 δηλώσεις

0

Η προθεσμία για τον καθαρισμό και τη δήλωση οικοπέδων λήγει στις 15 Ιουνίου, με ενισχυμένη εφαρμογή του μέτρου σε σχέση με προηγούμενα χρόνια

Παράταση πήρε η προθεσμία για τα ακαθάριστα οικόπεδα, και πλέον οι πολίτες έχουν περιθώριο έως και τις 22 Ιουνίου για να δηλώσουν τον καθαρισμό των οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων ιδιοκτησίας τους, ώστε να αποφύγουν τα πρόστιμα που κυμαίνονται από 200 έως 2.000 ευρώ.

Σε επιτόπια «αυτοψία» του Newsbomb σε περιοχές των βορείων προαστίων, διαπιστώνεται ότι σημαντικός αριθμός οικοπέδων έχει πράγματι καθαριστεί από ξερά χόρτα και βλάστηση, γεγονός που δείχνει ότι το μέτρο έχει αρχίσει να εφαρμόζεται πιο συστηματικά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι ομοιόμορφη.

Σε περιοχές όπως η Άνοιξη, η Δροσιά και οι Θρακομακεδόνες, εντοπίζονται ακόμη αρκετά οικόπεδα με ακαθάριστη βλάστηση. Σε πολλές περιπτώσεις, ενώ έχει γίνει η κοπή των χόρτων, παραμένουν εντός των οικοπέδων σωροί από κλαδιά και φυτικά υπολείμματα, τα οποία λειτουργούν ως εύφλεκτη ύλη, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς ενόψει καλοκαιριού.

ακαθαριστα οικοπεδα

Σύμφωνα με την ισχύουσα ρύθμιση, οι ιδιοκτήτες υποχρεούνται όχι μόνο να καθαρίσουν αλλά και να απομακρύνουν πλήρως τα υπολείμματα βλάστησης και να προχωρήσουν σε σχετική δήλωση στην πλατφόρμα, καθώς η μη συμμόρφωση επισύρει πρόστιμα από 200 έως 2.000 ευρώ.

ακαθαριστα οικοπεδα

Σε περιπτώσεις αδράνειας, οι δήμοι μπορούν να προχωρήσουν σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό, μετακυλίοντας το κόστος στους ιδιοκτήτες.

ακαθαριστα οικοπεδα

Η προθεσμία της 15ης Ιουνίου λειτουργεί ως κρίσιμο όριο, καθώς οι αρχές επιχειρούν να περιορίσουν τον κίνδυνο πυρκαγιών σε μια περίοδο που η αντιπυρική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

ακαθαριστα οικοπεδα

Παρά τις προσπάθειες, οι εικόνες από ορισμένα σημεία δείχνουν ότι αρκετοί ιδιοκτήτες είτε δεν έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες είτε τις έχουν αφήσει στη μέση, δημιουργώντας ζώνες αυξημένου κινδύνου μέσα στον αστικό ιστό και στα όρια των οικισμών.

ακαθαριστα οικοπεδα

Τέλος, μόλις 350.000 πολίτες έχουν δηλώσει φέτος ότι καθάρισαν τα οικόπεδά τους, αριθμός που χαρακτηρίζεται χαμηλός. Για παράδειγμα, το 2024, όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το μέτρο σε πανελλαδική κλίμακα, είχαν υποβληθεί περίπου 450.000 δηλώσεις καθαρισμού.

ακαθαριστα οικοπεδα

Πώς θα κάνετε αίτηση

Η διαδικασία γίνεται μέσω της πλατφόρμας του Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση akatharista.apps.gov.gr, καθώς και στον ιστότοπο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας civilprotection.gov.gr.

Για να υποβάλετε τη δήλωση θα χρειαστεί να συμπληρώσετε:

  • τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
  • τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του οικοπέδου ή τις συντεταγμένες του οικοπέδου εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση).

Ποιοι υποχρεούνται να καθαρίσουν το οικόπεδό τους

Yποχρέωση να καθαρίσουν τα οικόπεδα τους έχουν οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε:

  • περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων
  • περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο
  • εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ (α) και (β) κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και
  • εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.

Οι χώροι αυτοί πρέπει να καθαρίζονται από 1η έως 30η Απριλίου και να συντηρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου (1η Μαΐου – 31η Οκτωβρίου).

Τι περιλαμβάνει ο καθαρισμός οικοπέδου

Υπενθυμίζεται ότι ο απαιτούμενος καθαρισμός θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Υλοτομία και απομάκρυνση ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται άμεσα σε επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.

Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτευμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτιρίων, πολυκατοικιών κλπ των περιοχών και εκτάσεων που αναφέρονται παραπάνω.


Πηγή

Πανσέληνος Ιουνίου 2026: Πότε θα δούμε το «Φεγγάρι της Φράουλας»

0

Το φαινόμενο θα κορυφωθεί τα ξημερώματα της Τρίτης 30 Ιουνίου

Πλησιάζει η πανσέληνος του Ιουνίου, έχοντας προκαλέσει ήδη το ενδιαφέρον όσων αγαπούν την αστροπαρατήρηση και τη φωτογραφία. Το φαινόμενο θα φτάσει στο αποκορύφωμά του τα ξημερώματα της Τρίτης 30 Ιουνίου 2026 (στις 02:56 ώρα Ελλάδας), όταν το φεγγάρι θα λουστεί ολόκληρο από το φως του Ήλιου.

Πώς προέκυψε το όνομα

Αν και ο όρος «Φεγγάρι της Φράουλας» ακούγεται ρομαντικός, η Σελήνη δεν θα γίνει ροζ ή κόκκινη. Το όνομα αυτό δεν περιγράφει το χρώμα της, αλλά προέρχεται από τις παραδόσεις των ιθαγενών φυλών της Βόρειας Αμερικής (όπως οι Αλγκόνκιν και οι Λακότα). Οι φυλές αυτές χρησιμοποιούσαν το φεγγάρι σαν ημερολόγιο για τις αγροτικές τους εργασίες:

  • Η συγκεκριμένη πανσέληνος έδειχνε ότι είχε έρθει η ώρα για τη συγκομιδή της άγριας φράουλας.

  • Συνδεόταν άμεσα με την καρποφορία της φύσης και την αρχή μιας πολύ παραγωγικής εποχής.

Το χρώμα και άλλες ονομασίες

Παρόλο που το φεγγάρι δεν αλλάζει πραγματικό χρώμα, μπορεί να μας φανεί πορτοκαλί ή ελαφρώς κοκκινωπό όταν βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα. Αυτό συμβαίνει επειδή το φως του περνά μέσα από τα πυκνά στρώματα της ατμόσφαιρας της Γης.

Ανάλογα με την περιοχή και τα έθιμα, η πανσέληνος αυτή έχει και άλλα ονόματα, όπως:

  • «Φεγγάρι του Πράσινου Καλαμποκιού»

  • «Ζεστό Φεγγάρι»

  • «Φεγγάρι του Υδρόμελου»

Μια σπάνια σύμπτωση

Κάθε περίπου είκοσι χρόνια, η πανσέληνος του Ιουνίου συμπίπτει με το θερινό ηλιοστάσιο. Όταν συμβαίνει αυτό, το γεμάτο φεγγάρι φωτίζει τη μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου, προσφέροντας ένα ακόμα πιο μαγικό θέαμα στον ουρανό.


Πηγή

Το παράδοξο της αγοράς εργασίας: Δημιουργούνται θέσεις, αλλά οι υποψήφιοι δεν βρίσκουν δουλειά

0

Η αγορά εργασίας ανακάμπτει, αλλά πολλοί δεν το νιώθουν στην πράξη

Οι θέσεις εργασίας αυξάνονται, οι δείκτες απασχόλησης βελτιώνονται και η οικονομία συνεχίζει να δημιουργεί νέες ευκαιρίες· κι όμως, για εκατομμύρια εργαζομένους η εύρεση δουλειάς παραμένει μία δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία. Πώς εξηγείται αυτή η αντίφαση και τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία για τη σημερινή αγορά εργασίας;

Παρά τη συνεχιζόμενη αύξηση της απασχόλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αναζήτηση παραμένει δύσκολη για πολλούς υποψήφιους, όπως τονίζεται σε ανάλυση του Business Insider.

Οι μαζικές απολύσεις σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Meta και η Amazon, έχουν «τραβήξει» την προσοχή των Μέσων ενημέρωσης. Ωστόσο, αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος της συνολικής εικόνας μίας τεράστιας αγοράς εργασίας που περιλαμβάνει εκατομμύρια εργαζομένους και ανέργους σε διαφορετικούς κλάδους και επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.

Σε γενικές γραμμές, η αγορά εργασίας εμφανίζει νέα δυναμική. Η δημιουργία θέσεων εργασίας επιταχύνεται, οι απολύσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και η ανάπτυξη δεν στηρίζεται πλέον αποκλειστικά στον κλάδο της υγείας.

Παράλληλα, όμως, οι μισθοί δεν αυξάνονται με τον αντίστοιχο ρυθμό που ανεβαίνουν οι τιμές, ενώ, η μακροχρόνια ανεργία και οι χαμηλοί ρυθμοί προσλήψεων δείχνουν ότι η εύρεση νέας εργασίας εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση.

Τα στοιχεία της έκθεσης απασχόλησης που δημοσιεύτηκαν την 5η Ιουνίου, τονίζουν ότι η αμερικανική οικονομία κατέγραψε τρεις συνεχόμενους μήνες ισχυρής αύξησης της απασχόλησης έως τον Μάιο, πολύ πάνω από το επίπεδο που απαιτείται για τη διατήρηση σταθερής ανεργίας. Πρόκειται για τον υψηλότερο μέσο όρο τριμήνου από τις αρχές του 2024.

«Η εφετινή άνοιξη επιβεβαιώνει ότι η αγορά εργασίας επιστρέφει σε τροχιά ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις επιταχύνουν ξανά τις προσλήψεις, οι θέσεις εργασίας αυξάνονται σε πολλούς κλάδους και υπάρχει μία αίσθηση ανανεωμένης κινητικότητας σε μια αγορά που παρέμενε στάσιμη για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους», ανέφερε η οικονομολόγος της ZipRecruiter, Νικόλ Μπασό.

Τον Μάιο, δημιουργήθηκαν 172.000 νέες θέσεις εργασίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, περίπου διπλάσιες από όσες ανέμεναν οι αναλυτές. Παράλληλα, αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω τα στοιχεία των δύο προηγούμενων μηνών: Οι νέες θέσεις εργασίας του Μαρτίου αυξήθηκαν από 185.000 σε 214.000 και του Απριλίου από 115.000 σε 179.000.

Ο κλάδος της υγείας εξακολουθεί να αποτελεί βασικό «μοχλό» ανάπτυξης, ωστόσο, δεν είναι πλέον ο μόνος. Τον Μάιο, τη μεγαλύτερη καθαρή αύξηση θέσεων εργασίας κατέγραψε ο τομέας της φιλοξενίας και του τουρισμού, πιθανότατα λόγω της αυξημένης ζήτησης που συνδέεται με το Μουντιάλ, ενώ, ακολούθησαν το Δημόσιο και η υγεία.

Παρά τη συνολική βελτίωση, οι οικονομολόγοι επισημαίνουν ότι η δυναμική των προσλήψεων παραμένει άνιση. Ο επικεφαλής οικονομολόγος της LinkedIn για την αμερικανική ήπειρο, Κόρι Καντένγκα, σημειώνει ότι μόνο ο τομέας της υγείας εμφανίζει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

«Η επιτυχία ενός υποψηφίου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο στον οποίο αναζητά εργασία και από την περιοχή όπου βρίσκεται», εξηγεί ο Μαρκ Χάμρικ, ανώτερος οικονομικός αναλυτής της Bankrate.

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία του προγράμματος JOLTS έδειξαν ότι οι διαθέσιμες θέσεις εργασίας αυξήθηκαν τον Απρίλιο στο υψηλότερο επίπεδο από το 2024, κυρίως λόγω της ζήτησης στον τομέα των επαγγελματικών και επιχειρηματικών υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τον Χάμρικ, η αύξηση των κενών θέσεων, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες απολύσεις, θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω επιτάχυνση των προσλήψεων.

Ανάλογη εικόνα προκύπτει και από ιδιωτικές έρευνες. Η πλατφόρμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού Gusto κατέγραψε αύξηση των θέσεων εργασίας στις μικρές επιχειρήσεις σχεδόν σε όλους τους κλάδους και στις περιφέρειες των Ηνωμένων πολιτειών. Παρόμοια ήταν και τα ευρήματα της ADP, η οποία διαπίστωσε ισχυρή αύξηση της απασχόλησης στις περισσότερες κατηγορίες επιχειρήσεων.

Πάντως, οι ειδικοί τονίζουν ότι τα θετικά μακροοικονομικά στοιχεία δεν μειώνουν τον αντίκτυπο των απολύσεων για όσους πλήττονται άμεσα. «Χίλιοι άνθρωποι που χάνουν τη δουλειά τους, είναι χίλιοι άνθρωποι», σημειώνει η μπασό. «Για αυτούς πρόκειται για μία πολύ δύσκολη και οδυνηρή εμπειρία». Αλλά όπως υπογραμμίζει, χίλιες απολύσεις σε μία εταιρεία δεν αρκούν για να επηρεάσουν ουσιαστικά τη συνολική απασχόληση στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι μισθοί χάνουν έδαφος έναντι του πληθωρισμού

Παρά τη βελτίωση της απασχόλησης, η οικονομία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Η αβεβαιότητα που προκαλεί ο πόλεμος με το Ιράν, η άνοδος του πληθωρισμού και η αύξηση της μακροχρόνιας ανεργίας, επιβαρύνουν το οικονομικό κλίμα.

Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας δεν σημαίνει ότι η αγορά έχει επιστρέψει πλήρως στην κανονικότητα. Όπως εκτιμά η Λόρα Ούλριχ από το Indeed Hiring Lab, «στην τεχνολογία έχουμε λίγες προσλήψεις και κάποιες απολύσεις, ενώ, σε άλλους κλάδους παρατηρούμε λίγες προσλήψεις αλλά και λίγες αποχωρήσεις».

Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη για πολλούς εργαζόμενους γραφείου. Ο χρηματοοικονομικός τομέας, όπου η απασχόληση υποχωρεί εδώ και περίπου 1 χρόνο, έχασε 22.000 θέσεις εργασίας τον Μάιο. Αντίστοιχα, ο τομέας της πληροφόρησης, που περιλαμβάνει τα Μέσα ενημέρωσης και την τεχνολογία, καταγράφει συστηματικά απώλειες θέσεων τα τελευταία χρόνια.

Ο δείκτης προσλήψεων υποχώρησε τον Απρίλιο στο 3,2%, επίπεδο που θυμίζει τη δεκαετία του 2010, όταν η αμερικανική οικονομία προσπαθούσε ακόμη να ανακάμψει από τη Μεγάλη Ύφεση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας.

Η χαμηλή κινητικότητα στην αγορά εργασίας αποτυπώνεται και στο ποσοστό των εργαζομένων που παραιτούνται οικειοθελώς. Αυτό διαμορφώθηκε στο μόλις 1,9%, πολύ χαμηλότερα από το 3% που είχε καταγραφεί την περίοδο της λεγόμενης «Μεγάλης Παραίτησης» το 2021 και το 2022.

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι και η αύξηση της μακροχρόνιας ανεργίας. Από τα περίπου 7 εκατ. ανέργων στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 27,5% παρέμενε εκτός εργασίας για τουλάχιστον 27 εβδομάδες τον Μάιο. Σύμφωνα με την Ούλριχ, το ποσοστό αυτό θεωρείται υψηλό για μια οικονομία που συνεχίζει να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Μέσα σε αυτό το δυσοίωνο κλίμα, η αύξηση των μισθών δεν αρκεί πλέον για να καλύψει την άνοδο του κόστους ζωής. Ο πληθωρισμός ξεπέρασε το 4% τον Μάιο για πρώτη φορά από το 2023, ασκώντας ιδιαίτερη πίεση στα νοικοκυριά μεσαίου εισοδήματος.


Πηγή

Τροχαίο στη Γλυφάδα: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με πατίνι – Τραυματίστηκε 16χρονος

0

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ελαφρά ο 16χρονος οδηγός του πατινιού

Ένα τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στη Γλυφάδα, όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με ηλεκτρικό πατίνι, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό ενός 16χρονου.

Ειδικότερα, το αυτοκίνητο, το οποίο οδηγούσε 18χρονος, κινούνταν επί της οδού Αφροδίτης, με κατεύθυνση προς την οδό Γούναρη. Στη συμβολή με την οδό Τριπόλεως, το όχημα συγκρούστηκε με ηλεκτρικό πατίνι, το οποίο οδηγούσε 16χρονος.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ελαφρά ο ανήλικος, ο οποίος διακομίστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο «ΚΑΤ».


Πηγή

Πέθανε ο πρώην «αστέρας» του NFL, Άλντον Σμιθ – Ήταν μόλις 36 ετών

0

Ο Άλντον Σμιθ, άλλοτε μεγάλο αστέρι των 49ers, «έσβησε» μόλις στα 36 του χρόνια

Ο Άλντον Σμιθ, πρώην «αστέρας» των San Francisco 49ers, του οποίου η πολλά υποσχόμενη καριέρα στο NFL πήρε την κατιούσα λόγω σειράς εξωαγωνιστικών ζητημάτων που αντιμετώπισε, «άφησε» την τελευταία του πνοή το Σάββατο (13/06), όπως ανακοίνωσε η ομάδα. Ήταν μόλις 36 ετών.

Οι 49ers ανέφεραν ότι «είμαστε συντετριμμένοι από τον αιφνίδιο και τραγικό θάνατο του Άλντον Σμιθ. Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και η κυριαρχία του στο γήπεδο ήταν εμφανή στοιχεία από την πρώτη στιγμή που εντάχθηκε στον οργανισμό μας, καταγράφοντας μία από τις κορυφαίες rookie σεζόν στην ιστορία του NFL. Πέρα από την αξία του ως αθλητή, ο Άλντον θα μείνει στη μνήμη μας για το μεταδοτικό του χαμόγελο που φώτιζε κάθε χώρο στον οποίο βρισκόταν. Όλοι μας εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια Σμιθ και σε όλους όσοι τον γνώριζαν και τον αγαπούσαν».

Δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αίτια του θανάτου του.

Ο Σμιθ έδειξε απεριόριστες δυνατότητες στα δύο πρώτα χρόνια της καριέρας του στους 49ers· επιλεγμένος στο νούμερο 7 του Draft του 2011, καθιερώθηκε αμέσως ως ένας από τους κορυφαίους pass rushers του πρωταθλήματος, καταγράφοντας 14 sacks στην πρώτη του σεζόν και κερδίζοντας τον τίτλο του Defensive Rookie της Χρονιάς.

Η δεύτερη χρονιά του ήταν ακόμη καλύτερη, καθώς ολοκλήρωσε τη σεζόν με 19,5 sacks, επίδοση που παραμένει μέχρι σήμερα ρεκόρ του οργανισμού του Σαν Φρανσίσκο. Αποτελούσε βασικό πυλώνα μίας άμυνας των 49ers που διέθετε έξι παίκτες Pro Bowl, μεταξύ των οποίων και τον θρυλικός Πάτρικ Γουίλις.

Η συγκεκριμένη άμυνα κατετάγη δεύτερη στο NFL σε πόντους που δέχτηκε και οδήγησε τους 49ers μέχρι το Super Bowl XLVII, όπου ηττήθηκαν από τους Baltimore Ravens.

Τα χρόνια εκείνα ήταν τα κορυφαία της καριέρας του Σμιθ, αν και ήδη από το 2012 είχε βρεθεί αντιμέτωπος με κατηγορίες για παράνομη οπλοκατοχή, έπειτα από περιστατικό στο σπίτι του, κατά το οποίο είχε τραυματιστεί με μαχαίρι σε πάρτι.

Η πραγματική πτώση ξεκίνησε το 2013, όταν συνελήφθη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τον Σεπτέμβριο και εισήχθη σε κέντρο απεξάρτησης στη διάρκεια της σεζόν. Αργότερα, τιμωρήθηκε με αποκλεισμό εννέα αγώνων για παραβίαση της πολιτικής του NFL σχετικά με τη χρήση ουσιών και την προσωπική συμπεριφορά, ποινή που εξέτισε το 2014. Την ίδια χρονιά, συνελήφθη και έπειτα από επεισόδιο με την TSA στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες.

Οι 49ers διέκοψαν τη συνεργασία τους μαζί του έπειτα από τρίτη σύλληψη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αυτή τη φορά σε υπόθεση φερόμενης εγκατάλειψης τροχαίου, λίγο πριν από την έναρξη της σεζόν του 2015.

Στη συνέχεια μετακινήθηκε στους Oakland Raiders, όπου αγωνίστηκε για μία πλήρη σεζόν, πριν η καριέρα του καταρρεύσει οριστικά. Ο Σμιθ δεν έπαιξε στα επόμενα 4 χρόνια, καθώς το NFL μετέτρεψε την αρχική μονοετή τιμωρία του σε επ’ αόριστον αποκλεισμό, λόγω των συνεχών εξωαγωνιστικών περιστατικών, μεταξύ των οποίων και κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία, για τις οποίες αργότερα δήλωσε ένοχος.

Παρά τα προβλήματα αυτά –σε μία περίοδο κατά την οποία, όπως είχε αποκαλύψει, κοιμόταν ορισμένες νύχτες στο αυτοκίνητό του– ο Σμιθ επέστρεψε για μία ακόμη σεζόν, όταν ο ιδιοκτήτης των Dallas Cowboys, Τζέρι Τζόουνς, τού έδωσε δεύτερη ευκαιρία. Το 2020, πραγματοποίησε μία αξιοπρεπή σεζόν ως βασικός, ενώ επρόκειτο να συνεχίσει στους Seattle Seahawks την καριέρα του. Ωστόσο, αποδεσμεύτηκε τον Αύγουστο του 2021 έπειτα από σύλληψη για επίθεση.

Ο Σμιθ επιβεβαίωσε ότι αποχωρεί από το NFL το 2023.


Πηγή

Θεσσαλονίκη Καρέ καρέ η κλοπή σε κοσμηματοπωλείο – «Άρπαξαν» χρυσαφικά αξίας 3.200 ευρώ

0

Σε βίντεο από κάμερες ασφαλείας  αποτυπώνονται οι αστραπιαίες κινήσεις δύο γυναικών, οι οποίες έκλεψαν κοσμήματα αξίας 3.200 ευρώ από κατάστημα στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης

Καρέ καρέ καταγράφεται σε βίντεο από κάμερες ασφαλείας η μεθοδική δράση δύο γυναικών, οι οποίες κατάφεραν να αφαιρέσουν κοσμήματα αξίας περίπου 3.200 ευρώ από κατάστημα στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Λειτουργώντας με τη μέθοδο της απασχόλησης και προσποιούμενες τις πελάτισσες, οι δράστιδες ξεγέλασαν το προσωπικό. Το περιστατικό έχει ήδη καταγγελθεί από την ιδιοκτήτρια του κοσμηματοπωλείου στο τοπικό Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων.

Όπως προκύπτει από το διαθέσιμο οπτικό υλικό, οι δύο γυναίκες εκμεταλλεύτηκαν την αυξημένη κίνηση στον χώρο. Με αστραπιαίες κινήσεις απέσπασαν τα πολύτιμα αντικείμενα από τις προθήκες, την ώρα που οι εργαζόμενοι ήταν απασχολημένοι. Προκειμένου μάλιστα να μην κινήσουν υποψίες, δεν αποχώρησαν αμέσως μετά την κλοπή. Αντιθέτως, παρέμειναν στο κοσμηματοπωλείο για αρκετή ώρα και συνέχισαν να κάνουν ερωτήσεις για διάφορα προϊόντα, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να καλύψουν τα ίχνη τους.

Λίγο αργότερα, διατηρώντας απόλυτη ψυχραιμία, βγήκαν ανενόχλητες από τον χώρο, επιβιβάστηκαν σε όχημα και διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση. Πλέον, το σχετικό βιντεοληπτικό υλικό βρίσκεται στα χέρια των αστυνομικών αρχών, οι οποίες αξιολογούν τα δεδομένα και διεξάγουν εντατικές έρευνες για την ταυτοποίηση και τον εντοπισμό τους.


Πηγή

Γιώργος Μυλωνάκης: Πήρε εξιτήριο και επέστρεψε σπίτι του

0

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ νοσηλεύθηκε για 26 ημέρες στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» και στη συνέχεια έλαβε θεραπεία σε κέντρο αποκατάστασης στη Γερμανία

Ευχάριστα νέα για τον Γιώργο Μυλωνάκη καθώς σύμφωνα με πληροφορίες έλαβε εξιτήριο από το κέντρο αποκατάστασης στο οποίο νοσηλεύονταν.

Μετά τη δίμηνη περιπέτειά του ο κ. Μυλωνάκης ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ επέστρεψε σπίτι του.

Ο κ. Μυλωνάκης μετά το επεισόδιο της 15η Απριλίου νοσηλεύτηκε στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» για 26 ημέρες. Βγήκε στις αρχές του Μαΐου και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε εξειδικευμένο κέντρο αποκατάστασης για τη συνέχιση της νοσηλείας και της αποθεραπείας του στην Γερμανία.

Στην Ελλάδα επέστρεψε στις 28 Μαΐου, εντάχθηκε σε άλλος κέντρο αποκατάστασης στη χώρα μας και τώρα έλαβε εξιτήριο και από εκεί.

Σύμφωνα με τον στενό συνεργάτη του, Πέτρο Αρβανιτάκη «η σημερινή επιστροφή δεν σηματοδοτεί απλώς το τέλος μιας δύσκολης περιόδου. Αποτελεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου, γεμάτου ελπίδα και αισιοδοξία».

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

«Υπάρχουν στιγμές που η ζωή δοκιμάζει τα όρια της ανθρώπινης δύναμης. Και υπάρχουν άνθρωποι που μας θυμίζουν καθημερινά τι σημαίνει ψυχικό σθένος, αξιοπρέπεια και πίστη.

Σήμερα είναι μια ιδιαίτερα συγκινητική ημέρα. Μετά από δύο μήνες νοσηλείας, θεραπειών και εντατικής αποκατάστασης, αρχικά στον Ευαγγελισμό και εν συνεχεία στη Γερμανία και στην Ελλάδα, ο Γιώργος επιστρέφει σήμερα κοντά στην Τίνα, τον Κωνσταντίνο και τον Θοδωρή, στην οικογένειά του, στους ανθρώπους που στάθηκαν ακούραστα δίπλα του, αλλά και στους φίλους και συνεργάτες του, που δεν έπαψαν στιγμή να τον στηρίζουν με την αγάπη και την παρουσία τους.
Μέσα από αυτή τη δοκιμασία ανέδειξε ακόμη περισσότερο τη δύναμη του χαρακτήρα του, την επιμονή, την υπομονή και την αποφασιστικότητά του να συνεχίζει να παλεύει καθημερινά με αξιοθαύμαστη γενναιότητα. Η σημερινή επιστροφή δεν σηματοδοτεί απλώς το τέλος μιας δύσκολης περιόδου. Αποτελεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου, γεμάτου ελπίδα και αισιοδοξία. Είναι η νίκη της θέλησης, της αγάπης και της ανθρώπινης αντοχής, που γεμίζει όλους μας χαρά και συγκίνηση.

Γιώργο μου, σου εύχομαι από καρδιάς υγεία, δύναμη και κάθε μέρα να είναι καλύτερη από την προηγούμενη».


Πηγή

Το Ισραήλ βομβάρδισε κέντρο διοίκησης της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό σε αντίποινα 

0

Ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου και ο υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς επιβεβαίωσαν τα πλήγματα σε κοινή δήλωση

Ο ισραηλινός στρατός βομβάρδισε ένα κέντρο διοίκησης της Χεζμπολάχ στη νότια γειτονιά Dahieh της Βηρυτού την Κυριακή ως απάντηση στις εκτοξεύσεις της σιιτικής ομάδας στο ισραηλινό έδαφος, σε μια νέα κλιμάκωση που δοκιμάζει την εκεχειρία που θεωρητικά ισχύει από τα μέσα Απριλίου.

Ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου και ο υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς επιβεβαίωσαν τα πλήγματα σε κοινή δήλωση. «Το Ισραήλ δεν θα ανεχθεί καμία επίθεση στο έδαφός του», προειδοποίησαν.

Ο ισραηλινός στρατός (IDF) ανέφερε ότι η κατεστραμμένη εγκατάσταση χρησιμοποιήθηκε από τη Χεζμπολάχ για να σχεδιάσει επιθέσεις εναντίον Ισραηλινών αμάχων και στρατιωτών που αναπτύχθηκαν στο νότιο Λίβανο και ότι πριν από τον βομβαρδισμό ελήφθησαν μέτρα για τη μείωση του κινδύνου για τον άμαχο πληθυσμό, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης πυρομαχικών ακριβείας και εναέριας επιτήρησης.

Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων NNA του Λιβάνου μετέδωσε επίθεση στο Ghobeiry, ένα από τα νότια προάστια της πρωτεύουσας, ενώ ανταποκριτής του AFP άκουσε εκρήξεις στην περιοχή.


Πηγή

Ζελένσκι: Η Ουκρανία χτύπησε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και το χημικό εργοστάσιο «Αζότ» στη Ρωσία

0

Η Ουκρανία, η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου έχει αναπτύξει σταδιακά εγχώρια παραγόμενα drones και πυραύλους ικανούς να χτυπήσουν στόχους βαθιά μέσα στη Ρωσία

Η Ουκρανία χτύπησε κατά τη διάρκεια της νύχτας μια πετρελαϊκή εγκατάσταση στην περιοχή Γιαροσλάβλ της Ρωσίας, καθώς και το χημικό εργοστάσιο «Αζότ» στην περιοχή Τούλα, όπως έγραψε ο Πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο X την Κυριακή.

Ο Ζελένσκι δήλωσε ότι το Αζότ ήταν ζωτικής σημασίας για την παραγωγή εκρηκτικών της Ρωσίας και ότι είχαν επίσης πραγματοποιηθεί επιθέσεις κατά των ρωσικών στρατιωτικών υποδομών σε κατεχόμενες περιοχές της Ουκρανίας.

«Η Ουκρανία υλοποιεί το σχέδιό της για κυρώσεις μακράς εμβέλειας κατά της Ρωσίας και τις αποστολές που της έχουν ανατεθεί σχετικά με επιθέσεις μεσαίας εμβέλειας, ως απάντηση στην άρνηση της Ρωσίας να τερματίσει αυτόν τον πόλεμο», δήλωσε ο Ζελένσκι, χρησιμοποιώντας τον όρο που χρησιμοποιεί συχνά για να περιγράψει τις ουκρανικές επιθέσεις κατά της Ρωσίας.

Σύμφωνα με τον κυβερνήτη της περιφέρειας Γιαροσλάβλ, Μιχαήλ Γιεβριάεφ, εξαπολύθηκε μαζική επίθεση ουκρανικών drones, με τα περισσότερα να καταρρίπτονται. Ωστόσο μερικά κατάφεραν να περάσουν και χτύπησαν εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων, προκαλώντας μεγάλη πυρκαγιά.

Η Ουκρανία, η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου έχει αναπτύξει σταδιακά εγχώρια παραγόμενα drones και πυραύλους ικανούς να χτυπήσουν στόχους βαθιά μέσα στη Ρωσία, έχει εντείνει φέτος τις επιθέσεις εναντίον ρωσικών διυλιστηρίων πετρελαίου και στρατιωτικών-βιομηχανικών εγκαταστάσεων


Πηγή

Νέα Εκτελεστική Γραμματεία και αλλαγές στη δομή της ΝΔ

0

Κατά τη συνεδρίαση, Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής εξελέγη ομόφωνα ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Τη νέα Εκτελεστική Γραμματεία της Νέας Δημοκρατίας εξέλεξε η Πολιτική Επιτροπή του κόμματος, η οποία συνεδρίασε την Τετάρτη υπό την προεδρία του πρωθυπουργού και προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη.

Κατά τη συνεδρίαση, Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής εξελέγη ομόφωνα ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ αναδείχθηκαν και τα οκτώ αιρετά μέλη της νέας Εκτελεστικής Γραμματείας.

Στη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής εξελέγησαν και τα οκτώ αιρετά μέλη, που μαζί με τα ex officio απαρτίζουν τη νέα Εκτελεστική Γραμματεία του κόμματος. Οι εκλεγέντες είναι οι εξής:

α) Κοινοβουλευτικά Μέλη

1. Μαρία-Αλεξάνδρα Κεφάλα

2. Αθανάσιος Παπαθανάσης

3. Σταύρος Παπασωτηρίου

4. Ασημίνα Σκόνδρα

β) Εξωκοινοβουλευτικά Μέλη

1. Παναγιώτης Παλπάνας

2. Χριστίνα Πατρικάκου

3. Γιώργος Τσακούμης

4. Κωνσταντίνος Τσιαγκλιώτης

Υπενθυμίζεται ότι τα ex officio μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας είναι: ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροι Κωστής Χατζηδάκης και ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο γενικός γραμματέας της ΚΟ Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο γενικός διευθυντής Γιάννης Σμυρλής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Δημήτρης Καιρίδης και ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Ορφέας Γεωργίου.

Επιπλέον, η Πολιτική Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα τροποποιήσεις στον Κανονισμό Πανελλαδικής Οργάνωσης της Νέας Δημοκρατίας, με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της κομματικής λειτουργίας, την ενίσχυση του συντονισμού των οργανώσεων και τη διεύρυνση της συμμετοχής των στελεχών στα κομματικά όργανα.

Ειδικότερα, προβλέπεται η σύσταση Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία και τον καλύτερο συντονισμό των κομματικών οργανώσεων σε περιφερειακό επίπεδο, η συγχώνευση των ΔΗΜ.Τ.Ο. που λειτουργούν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων με τις αντίστοιχες Δ.Ε.Ε.Π. – πλην της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής/Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης – από τις επόμενες εσωκομματικές εκλογές, καθώς και η κατάργηση των ασυμβιβάστων και κωλυμάτων εκλογιμότητας στα αιρετά αξιώματα των Δ.Ε.Ε.Π. και ΔΗΜ.Τ.Ο. για τους αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού.

Από τα κοινοβουλευτικά μέλη εξελέγησαν οι Μαρία-Αλεξάνδρα Κεφάλα, Αθανάσιος Παπαθανάσης, Σταύρος Παπασωτηρίου και Ασημίνα Σκόνδρα. Στα εξωκοινοβουλευτικά μέλη συμμετέχουν οι Παναγιώτης Παλπάνας, Χριστίνα Πατρικάκου, Γιώργος Τσακούμης και Κωνσταντίνος Τσιαγκλιώτης.

Στην Εκτελεστική Γραμματεία συμμετέχουν επίσης ex officio ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροι Κωστής Χατζηδάκης και ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο γενικός γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο γενικός διευθυντής του κόμματος Γιάννης Σμυρλής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Δημήτρης Καιρίδης και ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Ορφέας Γεωργίου.

Η Πολιτική Επιτροπή ενέκρινε επίσης ομόφωνα τροποποιήσεις στον Κανονισμό Πανελλαδικής Οργάνωσης του κόμματος, οι οποίες, σύμφωνα με τη ΝΔ, αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της κομματικής λειτουργίας, την ενίσχυση του συντονισμού των οργανώσεων και τη διεύρυνση της συμμετοχής στελεχών στα κομματικά όργανα.

Μεταξύ των βασικών αλλαγών περιλαμβάνονται η δημιουργία Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων για τον καλύτερο συντονισμό των οργανώσεων σε περιφερειακό επίπεδο, η συγχώνευση των Δημοτικών Τοπικών Οργανώσεων στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων με τις αντίστοιχες ΔΕΕΠ από τις επόμενες εσωκομματικές εκλογές – με εξαίρεση την Αττική και τη Θεσσαλονίκη – καθώς και η κατάργηση των ασυμβιβάστων και των κωλυμάτων εκλογιμότητας για αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που επιθυμούν να διεκδικήσουν θέσεις στις κομματικές οργανώσεις.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

Το συγκινητικό αντίο του γιου του «καπετάν Γιάννη» Σκοπελίτη – «Σε περιμένει ο παππούς»

0

Ο γιος του Καπετάν Γιάννη τον αποχαιρέτησε με μια βαθιά συγκινητική ανάρτηση, γεμάτη ευγνωμοσύνη, αγάπη και λόγια καρδιάς

Βαθιά θλίψη έχει προκαλέσει στις Κυκλάδες η είδηση του θανάτου του Ιωάννη Σκοπελίτη, του ανθρώπου που συνδέθηκε άρρηκτα με το ιστορικό πλοίο «Σκοπελίτης» και τη θαλάσσια συγκοινωνία των Μικρών Κυκλάδων.

Ο «καπετάν Γιάννης» έφυγε από τη ζωή χθες το πρωί, γύρω στις 08:00, έπειτα από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο, την οποία έδινε τα τελευταία δέκα χρόνια. Η απώλειά του έχει βυθίσει στο πένθος την τοπική κοινωνία, όπου ήταν ιδιαίτερα αγαπητός και θεωρούνταν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των νησιωτών.

Παράλληλα, ο γιος του προχώρησε σε μια ιδιαίτερα συγκινητική ανάρτηση στο Facebook, αποχαιρετώντας τον πατέρα του με λόγια βαθιάς ευγνωμοσύνης και αγάπης. Τον ευχαρίστησε για όσα του προσέφερε στη ζωή, για τη στήριξη και τη δύναμή του μέχρι το τέλος, εκφράζοντας τη λύπη του για όσα δεν πρόλαβε να του ανταποδώσει.

Με συγκίνηση αναφέρθηκε στο ότι θα συνεχίσει να τον αισθάνεται δίπλα του, ενώ έκανε λόγο για την ελπίδα πως θα συναντήσει τον παππού του, ώστε να «ταξιδεύουν μαζί στο τιμόνι», όπως έκαναν και στη ζωή. Κλείνοντας, του ευχήθηκε «καλοτάξιδο μπουγάζι στον ουρανό» και υπογράμμισε πως η αγάπη του θα παραμείνει αιώνια.

skopelitis.jpg

Ολόκληρη η ανάρτηση του γιου Δημήτρη Σκοπελίτη: «Πατέρα μου σε ευχαριστώ για αυτά που μου έδωσες και για αυτά που μου έμαθες, σε ευχαριστώ που το πάλεψες μέχρι τέλους . Ήσουν πάντα δίπλα σε ό,τι χρειαζόμουν. Συγνώμη για αυτά που δεν μπόρεσα να σου δώσω . Ξέρω ότι θα είσαι δίπλα μας και τώρα . Και ότι θα σε περιμένει ο παππούς να ταξιδέψετε μαζί, θα είστε μαζί στο τιμόνι όπως ήσασταν και στη ζωή. Να έχετε καλοτάξιδο μπουγαζι στον ουρανό . Σε αγαπάω πατέρα και θα σε αγαπάω για πάντα . Ελπίζω στην ζωή μου να μάθω από σένα και να συνεχίσω ότι άφησες . Να έχεις καλό παράδεισο,η ψυχούλα σου να είναι κοντά στην Παναγία . Και πάλι σε ευχαριστώ για όλα πατέρα…».

Ο Ιωάννης Σκοπελίτης είχε ταυτίσει το όνομά του με το πλοίο «Σκοπελίτης», που επί δεκαετίες αποτελούσε βασικό μέσο σύνδεσης των Μικρών Κυκλάδων, εξυπηρετώντας κατοίκους και επισκέπτες και κρατώντας ζωντανή την επικοινωνία ανάμεσα στα νησιά.


Πηγή

Έλληνας επιστήμονας «ξεκλειδώνει» τα μυστικά του γιγαντιαίου κρατήρα του Μεξικού

0

Η μελέτη που αλλάζει όσα ξέραμε για τη ζωή μετά τους δεινόσαυρους

Ένας Πρεβεζάνος γεωφυσικός με διεθνή δράση συμβάλλει σε μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη που ρίχνει νέο φως στα μυστήρια του σύμπαντος.

Ο αστρογεωφυσικός Δρ. Ευάγγελος (Άγγελος) Χρήστου είχε καθοριστικό ρόλο σε νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 9 Ιουνίου 2026 στο περιοδικό Communications Earth & Environment του ομίλου Nature, ενισχύοντας τη διεθνή αναγνώριση της ελληνικής επιστημονικής παρουσίας. Παρότι η έρευνα έχει ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας και διεθνών μέσων ενημέρωσης, η συμβολή του Έλληνα ερευνητή δεν έχει ακόμη αναδειχθεί επαρκώς στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρει το prevezabest, η μελέτη επανεξετάζει τον κρατήρα Chicxulub στο Γιουκατάν του Μεξικού, το σημείο πρόσκρουσης του αστεροειδούς που πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια οδήγησε στην εξαφάνιση των δεινοσαύρων και του μεγαλύτερου μέρους της ζωής στη Γη. Τα νέα δεδομένα αλλάζουν την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα για τις συνέπειες αυτού του κοσμικού γεγονότος.

2222.jpg

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η πρόσκρουση δεν προκάλεσε μόνο καταστροφή, αλλά δημιούργησε και ένα τεράστιο υπόγειο υδροθερμικό σύστημα που παρέμεινε ενεργό για 8 έως 10 εκατομμύρια χρόνια, πολύ περισσότερο απ’ όσο θεωρούσε η επιστήμη μέχρι σήμερα. Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν στο υπέδαφος φαίνεται πως ευνόησαν την ανάπτυξη μικροβιακής ζωής, συμβάλλοντας πιθανώς στην ανάκαμψη των οικοσυστημάτων μετά τη μαζική εξαφάνιση.

Καθοριστική ήταν η συμβολή του Δρ. Χρήστου, ο οποίος από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης ανέπτυξε πολύπλοκα υπολογιστικά μοντέλα και προσομοιώσεις της πρόσκρουσης και των θερμοδυναμικών διεργασιών. Τα εργαλεία αυτά αποτέλεσαν βασικό πυλώνα για την κατανόηση της λειτουργίας του υπόγειου συστήματος που αποκαλύπτει η έρευνα.

angelos-3.jpg

Στη μελέτη συμμετείχαν δεκάδες επιστήμονες από κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα διεθνώς, ενώ τα δεδομένα προήλθαν από πραγματικές γεωτρήσεις στον κρατήρα στο πλαίσιο μεγάλης διεθνούς αποστολής.

Ο ίδιος, με καταγωγή από την Πρέβεζα, έχει σπουδές στη Γεωλογία και εξειδίκευση στις Πλανητικές Επιστήμες και τα υδροθερμικά συστήματα, με ερευνητικό αντικείμενο που αγγίζει και το ζήτημα της πιθανότητας ύπαρξης ζωής πέρα από τη Γη.

Η σημασία της μελέτης δεν περιορίζεται στον πλανήτη μας, καθώς αντίστοιχες συνθήκες θεωρείται ότι μπορεί να υπάρχουν και σε άλλους κόσμους, όπως στον Άρη ή σε παγωμένα φεγγάρια πλανητών του ηλιακού συστήματος. Έτσι, οι κρατήρες πρόσκρουσης αναδεικνύονται σε κρίσιμα “εργαστήρια” για την κατανόηση της προέλευσης της ζωής και την αναζήτηση εξωγήινων μορφών της.

Η έρευνα αυτή αναδεικνύει τη συμβολή Ελλήνων επιστημόνων στο διεθνές επιστημονικό γίγνεσθαι, με τον Δρ. Χρήστου να ξεχωρίζει σε ένα πεδίο που διευρύνει τα όρια της γνώσης για τη Γη και το σύμπαν.


Πηγή

Μετέωρα: Αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες στο πάρκινγκ της Μονής του Μεγάλου Μετεώρου

0

Αυτοκίνητο στο πάρκινγκ της Μονής του Μεγάλου Μετεώρου πήρε φωτιά το μεσημέρι της 14ης Ιουνίου

Αναστάτωση προκλήθηκε το μεσημέρι της 14ης Ιουνίου στα Μετέωρα, όταν αυτοκίνητο που ήταν σταθμευμένο στο πάρκινγκ της Μονής του Μεγάλου Μετεώρου τυλίχθηκε ξαφνικά στις φλόγες.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα, το όχημα πήρε φωτιά κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, την ώρα που στον χώρο βρίσκονταν αρκετοί επισκέπτες, προκαλώντας έντονη ανησυχία.

Η άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαμπάκας αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς η φωτιά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, πριν επεκταθεί περαιτέρω.

Το περιστατικό διερευνάται από τις αρμόδιες αρχές, προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια εκδήλωσης της πυρκαγιάς.


Πηγή

Φρίκη για 12χρονη στην Τσεχία: Τη βίασε ο 16χρονος αδελφός της – Γέννησε το παιδί του

0

Οι γονείς δεν είχαν αντιληφθεί τι συνέβαινε έναν χρόνο μέσα στο σπίτι

Έναν εφιάλτη ζούσε ένα 12χρονο κορίτσι, σε ένα χωριό στην Τσεχία για περισσότερο από έναν χρόνο, και αποκαλύφθηκε όταν οδηγήθηκε με έντονους πόνους στο νοσοκομείο.

Η διάγνωση σόκαρε. Το κορίτσι ήταν σε προχωρημένη εγκυμοσύνη και είχε ήδη ξεκινήσει η διαδικασία τοκετού. Και ακόμα πιο ανατριχιαστικό. Γέννησε το παιδί του 16χρονου αδελφού της.

Το μαρτύριο του παιδιού σε ένα χωριό στην τσεχική περιοχή Karlsbad, ακριβώς πίσω από τα γερμανικά σύνορα, όπως αναφέρει η Bild, ξεκίνησε πίσω από τις κλειστές πόρτες του κοινού υπνοδωματίου, όπου ο νεαρός από την ηλικία των 15 ετών άρχισε να αγγίζει επανειλημμένα την αδελφή του παρά τη θέλησή της.

Το φθινόπωρο του 2024 τη βίασε. Η 12χρονη δεν είπε τίποτα και συνέχισε να πηγαίνει στο σχολείο, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Mladá fronta Dnes». Όταν η κοιλιά της μεγάλωσε, προφανώς κανείς δεν υποψιάστηκε τίποτα. Η οικογένειά της υπέθεσε ότι απλώς είχε πάρει βάρος. Στις φωτογραφίες της τάξης, το κορίτσι φαινόταν πιο παχουλό από το συνηθισμένο.

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, η μαθήτρια ξαφνικά έπεσε στο πάτωμα από τον πόνο. Ήταν οι ωδίνες του τοκετού, όπως διαπίστωσε με τρόμο ένας γιατρός. Λίγο αργότερα, γέννησε ένα υγιές αγόρι. Το παιδί δόθηκε σε ανάδοχη οικογένεια. Μόνο μετά τη γέννηση η 12χρονη αποκάλυψε τι της είχε κάνει ο αδελφός της. Ένα γενετικό τεστ επιβεβαίωσε αργότερα την πατρότητα. Για τους γονείς ήταν ένα σοκ.

Τα αδέλφια προέρχονταν από ένα καλό κοινωνικό περιβάλλον, εξήγησε ο δήμαρχος στα μέσα ενημέρωσης. «Ήταν μια πραγματική καταστροφή για την οικογένεια. Δυσκολεύτηκαν πολύ να το αντιμετωπίσουν», είπε.

Ο νεαρός εμφανίστηκε με μαύρο κοστούμι την Παρασκευή στο δικαστήριο όπου και ομολόγησε ότι είχε βιάσει την αδελφή του.

Καταδικάστηκε φυλάκιση με τριετή αναστολή, του επιβλήθηκε σεξουαλική θεραπεία και η καταβολή περίπου 12.500 ευρώ στο θύμα, ως αποζημίωση.


Πηγή

Παρέμβαση Λαρίσης Ιερώνυμου για τους μισθούς των Μητροπολιτών: Οι τσέπες μου είναι τρύπιες

0

«Εμένα δεν με πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος. Με πληρώνει η από το Ελληνικό Κράτος πολλαπλώς δημευθείσα, καταπατηθείσα, άλλοτε δωρηθείσα, άλλοτε απαλλοτριωθείσα εκκλησιαστική περιουσία»

Ακόμη ένας Ιεράρχης σχολίασε το θέμα που έχει προκύψει με τις αυξήσεις 60%-95% στις αποδοχές Αρχιεπισκόπου και Μητροπολιτών.

Για «τρύπιες τσέπες» έκανε λόγο ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος στηλιτεύοντας και τα: στρατευμένα «παπαγαλάκια» στό διαδίκτυο, όπως τα χαρακτήρισε.

«Εμένα δεν με πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος (πέραν του ότι κι εγώ Έλληνας φορολογούμενος είμαι). Με πληρώνει η από το Ελληνικό Κράτος πολλαπλώς δημευθείσα, καταπατηθείσα, άλλοτε δωρηθείσα, άλλοτε απαλλοτριωθείσα εκκλησιαστική περιουσία», υπογράμμμισε ο Μητροπολίτης Λαρίσης μεταξύ άλλων.

Ακολουθεί αναλυτικά το άρθρο που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”:

Ὅσο κι ἄν θέλω νά ἐκμεταλλεύομαι τή φιλόξενη στήλη τῆς ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ γιά νά ἀναφέρομαι σέ πνευματικά ζητήματα ἤ τουλάχιστον σέ θέματα κοινοῦ προβληματισμοῦ καί ἐπίκαιρα, ὁ δημιουργηθείς θόρυβος γύρω ἀπό τίς ἀποδοχές τῶν Ἀρχιερέων καί τά ὅσα ἀναδεικνύονται σέ σχέση μέ τόν τρόπο ἐκμετάλλευσης τῆς εἴδησης, μέ κάνουν νά ἐνδώσω στόν πειρασμό τοῦ σχολιασμοῦ, προσευχόμενος νά μήν πέσω στήν παγίδα τοῦ λαϊκισμοῦ. Τό κάνω δέ ὄχι ἀπολογούμενος, οὔτε δικαιολογούμενος, ἀλλά θέλοντας νά ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Τό κάνω ἐπίσης, γνωρίζοντας ὅτι πολλοί, ἐγκλωβισμένοι στήν αὐτοδικαίωση τῶν προσωπικῶν τους ἀντιλήψεων, δέν θά ἀλλάξουν γνώμη. Τό κάνω τέλος, γιά ὅσους καλοπροαίρετους θέλουν νά ἀκούσουν μιά ἄποψη ἀπό κάποιον πού μπορεῖ καί νά ξέρει τά πράγματα, διαφορετική ἀπό αὐτήν πού κανοναρχοῦν στρατευμένα «παπαγαλάκια» στό διαδίκτυο.

Κατ᾽ ἀρχάς, οἱ Ἀρχιερεῖς δέν ἀναπτύσσουμε τήν ποιμαντική μας μέ κριτήριο τό τί μπαίνει στήν τσέπη μας. Παρά τήν ἰσοπεδωτική ἀντίληψη πού θέλει ὅλοι νά ἐνεργοῦμε στή ζωή μας μέ οἰκονομίστικα προτάγματα, κάποιοι ἐνεργοῦμε μέ ὅρους εὐθύνης καί αἴσθησης καθήκοντος, ὄχι γιατί μᾶς τό ἐπιβάλλουν κάποιοι ἄνθρωποι, ἀλλά γιατί ὑπάρχει φόβος (=σεβασμός) Θεοῦ. Τό ἀποδείξαμε αὐτό οἱ Μητροπολίτες τῆς Θεσσαλίας στά τόσα δεινά πού βρῆκαν τόν τόπο μας, ὁπότε κάναμε ὅ,τι μπορούσαμε καί παραπάνω, ὄχι γιατί εἰσπράτταμε ἕναν γλίσχρο μισθό, ἀλλά γιατί αὐτό μᾶς ἐπέβαλλε τό ἦθος τῆς Όρθοδοξίας.

Ἐπιπλέον, ἄν τό οἰκονομικό ἦταν τό κύριο μέλημά μας, πολύ ἁπλά δέν θά γινόμαστε Ἀρχιερεῖς! Οἰκονομικά δέν ἀξίζει τόν κόπο… Ἡ πλειοψηφία τῶν Μητροπολιτῶν εἶχε ἐναλλακτικές ἐπαγγελματικῆς ἀποκατάστασης, χωρίς τίς τόσες εὐθύνες καί ὑποχρεώσεις ἑνός Ἐπισκόπου. Ἰδίως, ὅταν τό «εὐχαριστῶ» εἶναι σπάνιο, τή στιγμή πού οἱ ὕβρεις, οἱ συκοφαντίες καί ἡ προκατειλημμένη κριτική εἶναι ὁ κανόνας. Κι ὅμως, θυσιάσαμε καριέρες ἐνσυνείδητα, προκειμένου νά διακονήσουμε τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία Του, ἔχοντας ταυτόχρονα αἴσθηση τῆς ἀναξιότητάς μας. Καί φυσικά, ἔχουμε πλέον συνηθίσει τή χολή καί τό ὄξος, ἀκόμη καί ἀπό ἀνθρώπους «τῆς Ἐκκλησίας», ἤ μᾶλλον ἰδίως ἀπό ἀνθρώπους «τῆς Ἐκκλησίας» τόσο, πού ἀπορῶ γιατί μπαίνω στόν κόπο νά γράψω αὐτό τό κείμενο…

Ἐπί τοῦ προκειμένου. Δέν μᾶς δίνει αὐξήσεις ἡ Κυβέρνηση! Δέν δημιουργεῖ εἰδική μισθοδοσία γιά τούς Ἀρχιερεῖς. Μᾶς ἐντάσσει σέ μισθοδοσία πού ἤδη ὑπάρχει γιά πολλούς ἄλλους! Ἀντιστοίχηση κάνει μέ εἰδικές θέσεις τοῦ Ἑλληνικοῦ Δημοσίου, οἱ ὁποῖες μισθοδοτοῦνται γιά συγκεκριμένους λόγους μέ διαφορετικό τρόπο ἀπό ὅτι τό Ἑνιαῖο Μισθολόγιο. Καί τό κάνει γιατί οἱ Ἀρχιερεῖς δέν μποροῦν νά ἐξισωθοῦν μέ τούς λοιπούς Κληρικούς, καθώς ἔχουν εἰδικά καθήκοντα προβλεπόμενα ἀπό τούς συνταγματικά κατοχυρωμένους Ἱερούς Κανόνες καί τούς Νόμους τοῦ Κράτους. Ἔχουν διαφορετική εὐθύνη, εὐρύτερη δυνατότητα λήψης ἀποφάσεων, καθώς συμμετέχουν σέ Σύνοδο, ἀλλά καί ηὐξημένη ἁρμοδιότητα ἐνεργειῶν.

Ἐδῶ καί χρόνια οἱ Ἀρχιερεῖς ἔχουν ἀντιστοιχηθεῖ μέ ἀνώτερες θέσεις τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, διατηρῶντας τή διακριτή ἰδιότητα τοῦ Θρησκευτικοῦ Λειτουργοῦ, χωρίς ὅμως νά ἔχει ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἀντιστοίχιση αὐτή ὡς πρός τή μισθοδοσία, κάτι πού γίνεται τώρα καί μάλιστα περικεκομμένα, χωρίς τά πλήρη προνόμια τῶν ἄλλων. Καί συνέβη αὐτή ἡ καθυστέρηση καί μέ τή δική μας συγκατάθεση, καθώς οὔτε συντεχνιακή συμπεριφορά ἔχουμε, οὔτε ἀνάλγητοι εἴμαστε. Βεβαίως, δέν θά μποροῦσε ἡ κατάσταση αὐτή ἀνισότητας νά συνεχίζεται ἐπ᾽ ἄπειρον, ἰδίως ὅταν ἔχουν ἤδη προηγηθεῖ στό Εἰδικό Μισθολόγιο ἐδῶ καί χρόνια οἱ Μουφτῆδες τῆς Θράκης.

Δέν εἶναι μεγάλοι οἱ μισθοί αὐτοί; Δέν συνιστοῦν πρόκληση; Ἄν εἶχε λόγο στό ὗψος τους ἡ Ἐκκλησία, σαφῶς καί θά ὑπῆρχε ζἠτημα. Δέν ἔχει ὅμως, καμία ἁρμοδιότητα στόν καθορισμό τους. Εἶναι ἀπόφαση τοῦ Κράτους. Τό ἐρώτημα δέν εἶναι γιατί οἱ «Δεσποτάδες» θά πάρουν αὐτούς τούς μισθούς, ἀλλά τό γιατί ὑπάρχουν αὐτοί οἱ μισθοί στό Ἑλληνικό Κράτος καί τούς παίρνουν ἐδῶ καί πολλά χρόνια πολλοί ἄλλοι. Μακρυά ἀπό μένα ἡ κατηγορία ὅτι διέπομαι ἀπό τήν λαϊκίστικη, ἰσοπεδωτική λογική τῆς ἰσότητας πρός τά κάτω κι ὄχι πρός τά πάνω.

Θά μποροῦσε νά ἰσχυριστεῖ κάποιος ὅτι ὅπως καί νά ἔχει τό ζήτημα, πάλι ὁ Ἕλληνας φορολογούμενος καλεῖται νά πληρώσει… Ὄχι! Ἐμένα δέν μέ πληρώνει ὁ Ἕλληνας φορολογούμενος (πέραν τοῦ ὅτι κι ἐγώ Ἕλληνας φορολογούμενος εἶμαι). Μέ πληρώνει ἡ ἀπό τό Ἑλληνικό Κράτος πολλαπλῶς δημευθεῖσα, καταπατηθεῖσα, ἄλλοτε δωρηθεῖσα, ἄλλοτε ἀπαλλοτριωθεῖσα ἐκκλησιαστική περιουσία. Σήμερα ἔχουμε μόνο τό 4% τῆς περιουσίας πού ἄλλοτε ὑπῆρχε. Καί παλεύουμε μέ τήν ἑλληνική γραφειοκρατία νά πετύχουμε ὅρους ἀξιοποίησής της, χωρίς ἀποτελέσματα, τήν ἴδια στιγμή πού ἄλλοι… Ἡ μισθοδοσία μας, ὅπως καί τοῦ λοιποῦ Κλήρου, εἶναι τό πενιχρό ἀντάλλαγμα. Κάτι ἀκόμη. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Κύπρου ποτέ δέν ἔδωσε τήν περιουσία της στό Κράτος. Πληρώνει μόνη της τούς Κληρικούς της. Ὁ Μητροπολίτης στήν Κύπρο παίρνει τόν μῆνα 10.000 €. Μπαίνουμε σέ σκέψεις… Τά τελευταῖα χρόνια, χωρίς νά ὑπάρχει ἰδιαίτερη συμφωνία, τό Βουλγαρικό Δημόσιο μισθοδοτεῖ τόν κάθε Βούλγαρο Μητροπολίτη μέ 5.000 € καθαρά… Δέν ἀναφέρομαι κἄν στή Ρωσία…

Τελειώνω μέ κάτι προσωπικό. Ποτέ δέν κοίταξα τίς τσέπες μου. Διαπιστώνω ὅτι τό κάνουν ἄλλοι. Νά εἶναι καλά. Ἀναπαύομαι μέ τό ὅτι οἱ τσέπες μου εἶναι τρύπιες, ὅπως καί πολλῶν ἄλλων ἀδελφῶν Ἀρχιερέων, κι ἔτσι σκοπεύω νά τίς ἀφήσω.


Πηγή

Σπάνια περίπτωση στην Πάτρα: Μητέρα γέννησε έξι φορές με καισαρική

0

Μια γυναίκα στην Πάτρα γέννησε έξι υγιή παιδιά με καισαρική τομή, με το νεότερο να γεννιέται το 2026

Μια ιδιαίτερα σπάνια περίπτωση καταγράφηκε στην Πάτρα, όπου μια γυναίκα κατάφερε να φέρει στον κόσμο έξι υγιή παιδιά με καισαρική τομή, με το νεότερο μέλος της οικογένειάς της να γεννιέται το 2026.

Σύμφωνα με τον μαιευτήρα – γυναικολόγο που παρακολούθησε τις εγκυμοσύνες της, κάθε διαδοχική καισαρική τομή αυξάνει σημαντικά τον βαθμό δυσκολίας και τους πιθανούς κινδύνους για τη μητέρα, γεγονός που καθιστά την περίπτωση ιδιαίτερα ξεχωριστή.

Όπως αναφέρει το patrisnews, η γυναίκα βρισκόταν υπό στενή ιατρική παρακολούθηση σε όλες τις εγκυμοσύνες της, με τις επεμβάσεις να ολοκληρώνονται με επιτυχία και τα παιδιά να γεννιούνται υγιή. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο περιστατικό, καθώς συνήθως οι επαναλαμβανόμενες καισαρικές τομές αντιμετωπίζονται με μεγάλη προσοχή λόγω των αυξημένων επιπλοκών που μπορεί να προκύψουν.

Πάτρα: Mε το βλέμμα στο ρεκόρ «Γκίνες» - Μητέρα γέννησε έξι φορές με καισαρική - Ο μαιευτήρας της αποκλειστικά στο Patrapress ΦΩΤΟ


Πηγή

Η ΕΛΑΣ κατά Μητσοτάκη: «Απύθμενο θράσος να επαίρεται για την εξάρθρωση κυκλωμάτων»

0

Η ΕΛΑΣ κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη για θράσος, επειδή επαίρεται για την εξάρθρωση κυκλωμάτων διαφθοράς που θεωρεί ότι φέρει πολιτική ευθύνη

Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η πολιτική σύγκρουση, αυτή τη φορά με φόντο τις αποκαλύψεις για κυκλώματα διαφθοράς σε δημόσιες υπηρεσίες. Η εβδομαδιαία ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στην οποία έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις πρόσφατες επιχειρήσεις των αρχών κατά φαινομένων διαφθοράς, προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΕΛΑΣ, που κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι επιχειρεί να εμφανιστεί ως πολέμιος πρακτικών για τις οποίες, σύμφωνα με το κόμμα, φέρει πολιτική ευθύνη.

«Χρειάζεται απύθμενο θράσος ώστε κάθε φορά που ένα κυβερνητικό σύστημα σαπίζει και τα γαλάζια παιδιά πιάνονται με τη γίδα στη πλάτη, ο αρχιερέας της διαφθοράς να επαίρεται και από πάνω ότι ίδιος εξάρθρωσε τα κυκλώματα. Τέτοιος θράσος ο κος Μητσοτάκης διαθέτει περίσσιο και το γνωρίζουμε άλλωστε από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τα Τέμπη αλλά και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου επιχείρησε πάλι να φορτώσει τις δικές του ευθύνες σε κάποιες δήθεν διαχρονικές παθογένειες του κράτους», τονίζεται στην ανακοίνωση του νεοσύστατου κόμματος.

Συνεχίζοντας, η ΕΛΑΣ – Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη υπογραμμίζει: «Ωστόσο η μεγαλύτερη παθογένεια σήμερα στον τόπο μας είναι το καθεστώς διαφθοράς που έχει το δικό του ονοματεπώνυμο και ελέγχεται επιτελικά από το Μαξίμου. Και για αυτό οι επόμενες εκλογές, όποτε και αν γίνουν, θα έχουν ένα σαφές δίλημμα : Διαφθορά ή εντιμότητα;».

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Χρειάζεται απύθμενο θράσος ώστε κάθε φορά που ένα κυβερνητικό σύστημα σαπίζει και τα γαλάζια παιδιά πιάνονται με τη γίδα στη πλάτη, ο αρχιερέας της διαφθοράς να επαίρεται και από πάνω ότι ίδιος εξάρθρωσε τα κυκλώματα.

Τέτοιο θράσος ο κος Μητσοτάκης διαθέτει περίσσιο και το γνωρίζουμε άλλωστε από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τα Τέμπη αλλά και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου επιχείρησε πάλι να φορτώσει τις δικές του ευθύνες σε κάποιες δήθεν διαχρονικές παθογένειες του κράτους.

Ωστόσο η μεγαλύτερη παθογένεια σήμερα στον τόπο μας είναι το καθεστώς διαφθοράς που έχει το δικό του ονοματεπώνυμο και ελέγχεται επιτελικά από το Μαξίμου.

Και για αυτό οι επόμενες εκλογές, όποτε και αν γίνουν, θα έχουν ένα σαφές δίλημμα : Διαφθορά ή εντιμότητα;


Πηγή

Πιερία: Λουόμενος εντόπισε ύποπτο πυρομαχικό υλικό κοντά στην ακτή

0

Λουόμενος εντόπισε πυρομαχικό υλικό – πιθανώς νάρκη – σε θαλάσσια περιοχή της Πιερίας

Ένα αντικείμενο που εκτιμάται ότι πρόκειται για παλαιό πυρομαχικό υλικό, πιθανότατα νάρκη, εντοπίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου από λουόμενο στη θαλάσσια περιοχή της Καλλιθέας Πιερίας. Ο πολίτης ειδοποίησε άμεσα τη Λιμενική Αρχή, η οποία κινητοποιήθηκε για τη διαχείριση του περιστατικού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το εύρημα βρισκόταν σε προχωρημένη κατάσταση οξείδωσης, σε βάθος περίπου 1,5 μέτρου και σε απόσταση δέκα μέτρων από την ακτογραμμή. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης προχώρησε στην οριοθέτηση και σήμανση του σημείου, ενώ ενημερώθηκαν η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και οι αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την ασφαλή αντιμετώπιση του ευρήματος.


Πηγή

Reuters: Το Ιράν συμφωνεί να μην κατασκευάσει ή αποκτήσει πυρηνικά όπλα σε σχέδιο μνημονίου

0

Αξιωματούχος ανέφερε ότι η Ουάσιγκτον συμφώνησε επίσης ότι η Τεχεράνη θα μειώσει τα αποθέματα υψηλού εμπλουτισμού ουρανίου εντός του Ιράν

Το Ιράν συμφώνησε, στο πλαίσιο ενός σχεδίου μνημονίου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ότι δεν θα κατασκευάσει ούτε θα αποκτήσει πυρηνικά όπλα, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο έναν ανώτερο Ιρανό αξιωματούχο.

Ο αξιωματούχος ανέφερε ότι η Ουάσιγκτον συμφώνησε επίσης ότι η Τεχεράνη θα μειώσει τα αποθέματα υψηλού εμπλουτισμού ουρανίου εντός του Ιράν, με έναν μηχανισμό που θα συζητηθεί κατά τη διάρκεια των επόμενων 60 ημερών.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα άρουν τις πετρελαϊκές κυρώσεις κατά του Ιράν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, επιτρέποντας στην Τεχεράνη να πουλήσει πετρέλαιο και να εισπράξει έσοδα, ανέφερε ο αξιωματούχος.

Το σχέδιο θα επαναλειτουργήσει επίσης αμέσως τα Στενά του Ορμούζ για όλα τα εμπορικά πλοία, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες θα άρουν τον ναυτικό αποκλεισμό, και η Ουάσιγκτον θα αποδεσμεύσει 25 δισεκατομμύρια δολάρια από τα δεσμευμένα ιρανικά περιουσιακά στοιχεία, ανέφερε ο αξιωματούχος.


Πηγή

Η στιγμή που μαθητές παρασύρονται ουρλιάζοντας από μίνι τσουνάμι, που προκάλεσε η καθέλκυση πλοίου

0

Οι μαθητές είχαν προειδοποιηθεί από τον δάσκαλό τους να μην πλησιάσουν πολύ κοντά, αλλά τον αγνόησαν

Έφηβοι μαθητές ενός σχολείου στη Ολλανδία βρέθηκαν σε ένα κανάλι, προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά την καθέλκυση ενός φορτηγού πλοίου. Όμως όλα εξελίχθηκαν εντελώς απροσδόκητα και κατέληξαν βρεγμένοι, αφού προηγουμένως έτρεχαν να σωθούν από ένα τεράστιο κύμα σαν τσουνάμι που τους κυνηγούσε.

Σε βίντεο που τραβήχτηκε από έναν από τους μαθητές, φαίνονται αρκετοί συμμαθητές του να τρέχουν να βρουν καταφύγιο. Πολλοί από τους μαθητές παρασύρθηκαν από το κύμα, καθώς αυτό έσκασε στην ξηρά και πλημμύρισε το γρασίδι.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά την έναρξη του βίντεο, ο εικονολήπτης μαθητής παρασύρθηκε επίσης από το κύμα.

Τα παιδιά γυμνασίου, στις 5 Ιουνίου, είχαν καθίσει στην άκρη του καναλιού Winschoterdiep στο Foxhol για να παρακολουθήσουν την καθέλκυση, όμως γρήγορα μετάνιωσαν για την επιλογή τους, καθώς το τεράστιο κύμα έσκασε πάνω τους.

Το 90μετρο σκάφος σήκωσε το νερό, προκαλώντας τεράστιους κυματισμούς που μετατράπηκαν σε μίνι-τσουνάμι λίγα δευτερόλεπτα αφότου ένας μαθητής είπε: «Δεν υπάρχει καν νερό, φίλε».

Για καλή τους τύχη, εκτός από μελανιασμένους αστραγάλους και μερικά βρεγμένα κινητά, δεν υπήρξαν σοβαρές συνέπειες μετά την τρομακτική δοκιμασία.

Μετά το συμβάν, οι μαθητές έδειξαν καλή διάθεση για το απροσδόκητο μπάνιο τους.

Αποκάλυψαν, ωστόσο ότι ο δάσκαλός τους, τους είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο του κύματος, όμως αποδείχθηκε ότι μάλλον δεν τον πήραν στα σοβαρά.


Πηγή

Υεμένη: Ο ορειβάτης με το παρατσούκλι «Spider-Man» έπεσε από ηφαιστειακό κρατήρα και σκοτώθηκε

0

Ο 30χρονος ελεύθερος αναρριχητής προσπάθησε να σκαρφαλώσει στον ηφαιστειακό κρατήρα Χαραδάτ Νταμτ, στην επαρχία Αλ-Ντάλεχ στη νότια Υεμένη, όταν έχασε την ισορροπία του και έπεσε

Ο Αλ-Κάκα μπιν Αντάρ, γνωστός στην Υεμένη ως «Spider-Man» λόγω των ακροβατικών αναρριχήσεών του που δημοσίευε στα social media, έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια μιας ακόμη επικίνδυνης προσπάθειας ανάβασης.

Yemeni sarsan ölüm! Örümcek adam lakaplı ünlü dağcı volkanik kraterden yere çakıldı
Başlık Resmi

Ο 30χρονος ελεύθερος αναρριχητής προσπάθησε να σκαρφαλώσει στον ηφαιστειακό κρατήρα Χαραδάτ Νταμτ, στην επαρχία Αλ-Ντάλεχ στη νότια Υεμένη, όταν έχασε την ισορροπία του και έπεσε.

Ο άνδρας επιχειρούσε να ανέβει στα απότομα πρανή ενός κρατήρα περίπου 120 μέτρων, χωρίς κανένα μέσο ασφάλειας, όπως σχοινιά ή ζώνες προστασίας.

@trthaber

Yemen’de Örümcek Adam lakaplı sosyal medya fenomeni, tırmandığı volkan kraterine düşerek hayatını kaybetti.

♬ TRT Haber – orijinal ses – TRT Haber

Σύμφωνα με το Yemen Monitor, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μετά την ειδοποίηση των αρχών. Ωστόσο, το δύσβατο έδαφος, οι απότομες πλαγιές και οι δύσκολες συνθήκες πρόσβασης έκαναν την επιχείρηση εξαιρετικά δύσκολη.

Οι ομάδες διάσωσης χρειάστηκαν ειδικό εξοπλισμό, φωτισμό και ακόμη και υποστήριξη από δύτες για να προσεγγίσουν την περιοχή.

Μετά από περίπου 24 ώρες επιχειρήσεων, εντοπίστηκε η σορός του Μπιν Αντάρ, γεγονός που προκάλεσε θλίψη στη χώρα και στους πολλούς ακολούθους του.

Εικόνες από τη στιγμή της πτώσης κυκλοφόρησαν γρήγορα στα social media και έγιναν viral. Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο νεαρός ορειβάτης είχε αναφέρει ότι έκανε τέτοιες επικίνδυνες αναβάσεις λόγω οικονομικών δυσκολιών.

Yemeni sarsan ölüm! Örümcek adam lakaplı ünlü dağcı volkanik kraterden yere çakıldı


Πηγή

Προβληματισμός από κοινή άσκηση Τουρκίας – Αιγύπτου: Σε πόσα ταμπλό παίζει το Κάιρο;

0

Οι αμερικανικές και γερμανικές υπηρεσίες πληροφοριών παρακολουθούν στενά την ενισχυμένη στρατιωτική συνεργασία Τουρκίας-Αιγύπτου και τις πιθανές στρατηγικές συνέπειες στην περιοχή

Προβληματισμό για τις ελληνοαιγυπτιακές σχέσεις προκαλεί η επαναλαμβανόμενη συνεργασία Καϊρου και Άγκυρας σε στρατιωτικό επίπεδο το τελευταίο διάστημα.

Η συμμαχία Ελλάδας και Αιγύπτου αποτελεί βασικό πυλώνα σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο, επισφραγιζόμενη με την πρώτη συμφωνία εταιρικής στρατηγικής σχέσης των δύο χωρών. Αθήνα και Κάιρο υπέγραψαν ιστορική συμφωνία για την ΑΟΖ που καθορίζει μερική οριοθέτηση μεταξύ τους. Η συμφωνία αυτή αναιρεί έμπρακτα το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Επιπλέον, η συμμαχία διευρύνεται μέσα από πολυμερή σχήματα, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την τριμερή συνεργασία Ελλάδας – Αιγύπτου – Κύπρου σε θέματα ενέργειας, άμυνας και πολιτισμού.

Ωστόσο, η Αίγυπτος και η Τουρκία πραγματοποίησαν κοινή αεροπορική άσκηση σε διάφορες αιγυπτιακές αεροπορικές βάσεις. Η άσκηση περιελάμβανε την ενοποίηση στρατηγικών μάχης, την ανταλλαγή εμπειρίας στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς και πρακτικές πτήσεις με έμφαση σε κοινές επιχειρησιακές αποστολές.

Επόμενο είναι το ερώτημα αν διολίσθησε η βασική μας σύμμαχος Αίγυπτος σε επαναθέρμανση των σχέσεων με την Τουρκία…

Τι αναφέρει τουρκικό δημοσίευμα

Σε αυτό το πλαίσιο επανέρχεται και το τουρκικό αφήγημα κατά του Ισραήλ και σε νέο δημοσίευμά του το CNN Turk ισχυρίζεται ότι η στρατιωτική άσκηση Τουρκίας-Αιγύπτου ανησυχεί την ισραηλινή ηγεσία.

Σύμφωνα με το CNN Turk η στρατιωτική προσέγγιση μεταξύ Αιγύπτου και Τουρκίας έχει προκαλέσει ανησυχία στο Ισραήλ. Ισραηλινά μέσα ενημέρωσης έγραψαν ότι οι κοινές αεροπορικές ασκήσεις μεταξύ των δύο χωρών θα μπορούσαν να επηρεάσουν την περιφερειακή ισορροπία δυνάμεων.

Σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Maariv, οι ασκήσεις επικεντρώνονται σε κοινές επιχειρησιακές αποστολές, στην εναρμόνιση των αντιλήψεων μάχης και στην ανταλλαγή στρατιωτικής εμπειρίας. Αυτή η κίνηση είναι αξιοσημείωτη καθώς έρχεται μετά την πρώτη κοινή ναυτική άσκηση μεταξύ των δύο χωρών εδώ και 13 χρόνια.

Το δημοσίευμα ανέφερε ότι οι στρατιωτικές επαφές μεταξύ Άγκυρας και Καΐρου έχουν επιταχυνθεί πρόσφατα, δημιουργώντας ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας και της άμυνας. Σύμφωνα με την Maariv, οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών έχουν επίσης εντοπίσει αυξημένο συντονισμό μεταξύ των υπουργείων Άμυνας της Τουρκίας και της Αιγύπτου. Υποστηρίχθηκε ότι η Ουάσινγκτον ζήτησε λεπτομερείς πληροφορίες από τις διπλωματικές αποστολές και στις δύο χώρες σχετικά με πρόσφατες επαφές στον τομέα της ασφάλειας.

Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι οι κύκλοι ασφαλείας στη Γερμανία παρακολουθούν στενά την προσέγγιση μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου. Σύμφωνα με ισχυρισμούς, γίνονται αξιολογήσεις για ένα ευρύτερο μοντέλο συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας που θα μπορούσε ενδεχομένως να περιλαμβάνει το Πακιστάν και τη Σαουδική Αραβία στο μέλλον.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η νέα συνεργασία που αναπτύσσεται μεταξύ Άγκυρας και Καΐρου θα μπορούσε να έχει στρατηγικές συνέπειες που ενδέχεται να επηρεάσουν την ισορροπία δυνάμεων στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.


Πηγή

Γιορτή του Πατέρα 2026: Γιατί γιορτάζεται πάντα εκείνη την Κυριακή

0

Φέτος η Γιορτή του Πατέρα «πέφτει» την Κυριακή 21 Ιουνίου.

Η Γιορτή του Πατέρα το 2026 θα τιμηθεί την Κυριακή 21 Ιουνίου, καθώς εορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Πρόκειται για μια ημέρα αφιερωμένη στον ρόλο των πατέρων στην οικογένεια και την κοινωνία, που συχνά υπενθυμίζει τη στήριξη, την παρουσία και τα «μαθήματα ζωής» που προσφέρουν στα παιδιά τους, αλλά και τη μνήμη όσων δεν βρίσκονται πια κοντά μας.

Η καθιέρωση της ημέρας ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ού αιώνα, με τοπικές πρωτοβουλίες που στόχο είχαν να τιμήσουν τη συμβολή των πατεράδων. Η ιδέα σταδιακά εξαπλώθηκε και, μετά από δεκαετίες, αναγνωρίστηκε επίσημα το 1972.

Σήμερα γιορτάζεται σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.


Πηγή

«Δημιουργική ασάφεια» ο χρόνος υπογραφής της συμφωνίας «μνημόνιο» ΗΠΑ – Ιράν

0

Σύγχυση επικρατεί γύρω από την ειρηνευτική συμφωνία Ουάσιγκτον – Τεχεράνης, με τον χρόνο υπογραφής της να παραμένει ζητούμενο

Θολό και σε πλήρη σύγχυση παραμένει το τοπίο γύρω από τη συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν, που οι μεν χαρακτηρίζουν ειρηνευτική, οι δε «Μνημόνιο Συνεννόησης», με τον χρόνο υπογραφής του να παραμένει ασαφής.

Σύμφωνα με το Reuters, οι διαπραγματευτές του Κατάρ ταξίδεψαν στο Ιράν πιέζοντας να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου

Αντιπροσωπεία του Κατάρ ταξίδεψε στην Τεχεράνη για να πιέσει για την τελική έγκριση μιας συμφωνίας για τον τερματισμό του πολέμου στο Ιράν που ξεκίνησαν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, δήλωσε στο Reuters ανώνυμη πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Η αποστολή έρχεται καθώς η Ουάσιγκτον και το Ισλαμαμπάντ σηματοδότησαν ότι μια συμφωνία-πλαίσιο θα μπορούσε να υπογραφεί το συντομότερο σήμερα, τερματίζοντας σχεδόν τέσσερις μήνες εχθροπραξιών και οικονομικής αναταραχής.

Ωστόσο, Ιρανοί αξιωματούχοι έχουν αμφισβητήσει το χρονοδιάγραμμα και οι σκληροπυρηνικοί στο εσωτερικό του Ιράν έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στους όρους που συζητούνται.

Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το Σάββατο ότι θα μπορούσε να υπογραφεί συμφωνία με το ιρανικό καθεστώς την Κυριακή για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή, με την άμεση επαναλειτουργία του στρατηγικού Στενό του Ορμούζ για όλα τα πλοία.

«Η συμφωνία έχει προγραμματιστεί να υπογραφεί αύριο (Κυριακή) και αμέσως μετά την υπογραφή της τα Στενά του Ορμούζ θα είναι ανοιχτά σε όλους», αναφέρει το μήνυμα που δημοσιεύτηκε στο Truth Social.

Ανάλογη ήταν και η δήλωση του Πακιστανού πρωθυπουργού, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι το Ισλαμαμπάντ προετοιμαζόταν για ηλεκτρονική υπογραφή, η οποία θα ακολουθούταν από συνομιλίες σε τεχνικό επίπεδο την επόμενη εβδομάδα.

Όμως, η ιρανική πλευρά δεν φάνηκε να συμμερίζεται καμία από αυτές τις απόψεις. Αντίθετα, ο εκπρόσωπος του Ιρανικού Υπουργείο Εξωτερικών, Esmail Baqai, διαβεβαίωσε ότι η υπογραφή δεν θα πραγματοποιηθεί γιατί διαπραγματεύσεις μεταξύ Τεχεράνης και Ουάσιγκτον Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και η τελική ημερομηνία της πιθανής συμφωνίας παραμένει απροσδιόριστη.

Το ιρανικό πρακτορείο Fars, επικαλούμενο την Κυριακή, πηγή της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας υποστήριξε πως οι αναφορές για τελική συμφωνία με τις ΗΠΑ, είναι εντελώς ανακριβείς. Παράλληλα, σκληροπυρηνικοί διαδηλωτές στο Ιράν με κόκκινες και μαύρες σημαίες, διατύπωσαν την αντίθεσή τους, φωνάζοντας μάλιστα στον υπουργό Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί «Παραιτήσου».


Πηγή

Ουάσιγκτον: Συντριβή μαχητικού αεροσκάφους F/A-18 Hornet – Πρόλαβε να εκτιναχθεί ο πιλότος – Βίντεο

0

Προκλήθηκε φωτιά σε δάσος από την πτώση 

Ο πιλότος ενός μαχητικού αεροσκάφους γλίτωσε με ελαφρά τραύματα, αφού το αεροσκάφος συνετρίβη σε βουνό της πολιτείας της Ουάσιγκτον και προκάλεσε πυρκαγιά σε θαμνώδη δασική έκταση το Σάββατο, σύμφωνα με τις αρχές.

Σε ανακοίνωση της 11ης Ομάδας Αεροσκαφών Πεζοναυτών, που υπάγεται στην 3η Πτέρυγα Αεροσκαφών Πεζοναυτών, η συντριβή που σημειώθηκε γύρω στο μεσημέρι περιγράφεται ως «μη θανατηφόρο αεροπορικό ατύχημα» στο οποίο εμπλέκεται ένα από τα αεροσκάφη F/A-18 Hornet της μονάδας, από την Αεροπορική Βάση Πεζοναυτών Miramar στην Καλιφόρνια.

Αναφέρει ότι το μαχητικό αεροσκάφος «διεξήγαγε προγραμματισμένη εκπαίδευση» όταν συνετρίβη, ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια και αξιωματικοί του τοπικού γραφείου του σερίφη ανέσυραν τον πεζοναύτη.

Ο πιλότος νοσηλεύτηκε μετά τη συντριβή κοντά στη λίμνη Ρίμροκ, ανέφερε η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Νάτσες. Ένας βοηθός σερίφη του Τμήματος της Κομητείας Γιακίμα που βρισκόταν στο ορεινό πέρασμα ήρθε σε επαφή με τον πιλότο μετά τη συντριβή, ανέφερε το τμήμα, σύμφωνα με το NBC.

Η πυροσβεστική υπηρεσία ανέφερε ότι αυτή και η Δασική Υπηρεσία των ΗΠΑ ανταποκρίθηκαν σε μια πυρκαγιά που προκλήθηκε από τα συντρίμμια.

«Οι μονάδες μας έχουν ολοκληρώσει την προστασία των κτιρίων κοντά στις καλύβες του Bear Creek και μόλις αποχώρησαν από τον τόπο του συμβάντος», ανέφερε η πυροσβεστική υπηρεσία, προσθέτοντας ότι το πυροσβεστικό όχημα θα παραμείνει στον τόπο του συμβάντος και πιθανόν θα επιστρέψει την Κυριακή «για να υποστηρίξει τις εργασίες κατάσβεσης της πυρκαγιάς».


Πηγή

Πάτρα: 20χρονος οδηγός δεν σταμάτησε σε έλεγχο – Πέταξε μαχαίρι και εξαφανίστηκε

0

O οδηγός κατά τη διαφυγή του, πέταξε από το παράθυρο του οχήματος ένα μαχαίρι που είχε στην κατοχή του

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αστυνομικών αρχών στην Πάτρα για τον εντοπισμό 20χρονου οδηγού, ο οποίος δεν σταμάτησε σε σήμα ελέγχου και στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή, πετώντας μάλιστα μαχαίρι που είχε στην κατοχή του.

Σύμφωνα με το tempo24, το περιστατικό σημειώθηκε στην περιοχή του Ρωμανού, όταν ο νεαρός, οδηγώντας ΙΧ, ανέπτυξε ταχύτητα και εξαφανίστηκε μόλις οι αστυνομικοί επιχείρησαν να τον σταματήσουν.

Κατά τη διάρκεια της διαφυγής του, φέρεται να πέταξε από το παράθυρο του οχήματος το μαχαίρι που είχε πάνω του, το οποίο εντοπίστηκε και κατασχέθηκε από τους αστυνομικούς.

Από εκείνη τη στιγμή έχουν ξεκινήσει εκτεταμένες αναζητήσεις στην ευρύτερη περιοχή για τον εντοπισμό και τη σύλληψή του.


Πηγή

Αμέριμνες βόλτες: Αρκούδα στη Γαλάτεια Εορδαίας και κατσίκα μέσα στην πόλη της Πτολεμαΐδας – Βίντεο

0

Ανάστατωση και απορίες για τα ζώα μέσα σε πόλεις και χωριά 

Αμέριμνες βόλτες έκαναν μια αρκούδα στην Γαλάτεια και μια κατσίκα στην Πτολεμαϊδα.

Σύμφωνα με το kozan.gr, αναστάτωση προκαλεί στη Γαλάτεια Εορδαίας η εμφάνιση αρκούδας τα ξημερώματα της Κυριακής, περίπου στη 1:30 με 2:00 μετά τα μεσάνυχτα, μέσα στο χωριό. Το άγριο ζώο έγινε αντιληπτό από κατοίκους, προκαλώντας ανησυχία.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί στις ολοένα και συχνότερες εμφανίσεις αρκούδων σε οικισμούς της Δυτικής Μακεδονίας, με τις αρμόδιες αρχές να συνιστούν ιδιαίτερη προσοχή, κυρίως κατά τις βραδινές και πρώτες πρωινές ώρες.

Κατσίκα έκανε βόλτα στην Πτολεμαΐδα

Ένα άλλο ασυνήθιστο περιστατικό σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής, στις 9:30, στην Πτολεμαΐδα, σύμφωνα με το kozan.gr, όταν κατσίκα εντοπίστηκε να περιφέρεται ανενόχλητη μέσα στην πόλη και συγκεκριμένα στην οδό Καπετάν Φούφα. Το γεγονός προκάλεσε έκπληξη αλλά και αρκετά χαμόγελα στους κατοίκους της περιοχής.


Πηγή

Ελευσίνα: Το πρώτο αναβαθμισμένο P-3 Orion εντάσσεται στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού

0

Το αεροσκάφος διαθέτει νέας γενιάς ψηφιακό πιλοτήριο, σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και το εγχώρια αναπτυγμένο σύστημα διαχείρισης αποστολών MIMS

Μια σημαντική στιγμή για τις Ένοπλες Δυνάμεις καταγράφηκε στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας, όπου παραδόθηκε επίσημα στη Μοίρα Αεροσκαφών Ναυτικού το πρώτο πλήρως εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος ναυτικών επιχειρήσεων P-3 Orion, σηματοδοτώντας την επανένταξή του σε αναβαθμισμένη επιχειρησιακή μορφή μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος μέσης ζωής (MLU) από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.

Πρόκειται για το αεροσκάφος με πλευρικό αριθμό ΠΝ-415, το οποίο επιστρέφει πλέον σε ενεργό ρόλο ως προηγμένη πλατφόρμα επιτήρησης και ανθυποβρυχιακού πολέμου, ενισχύοντας σημαντικά τις δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Η παράδοση του αναβαθμισμένου P-3 Orion χαρακτηρίζεται ως κομβικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό των ναυτικών επιχειρησιακών μέσων, καθώς το αεροσκάφος φέρει εκτεταμένες τεχνολογικές αναβαθμίσεις που επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής του κατά 15.000 ώρες πτήσης, προσδίδοντας νέα επιχειρησιακή προοπτική στον στόλο.

Το εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος διαθέτει ψηφιακό πιλοτήριο νέας γενιάς (glass cockpit), σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα πτήσης, καθώς και το εγχώρια ανεπτυγμένο σύστημα διαχείρισης αποστολών MIMS της Scytalys, το οποίο ενσωματώνει προηγμένες δυνατότητες επιχειρησιακού συντονισμού.

Η πρόσφατη δοκιμαστική πτήση του ΠΝ-415 επιβεβαίωσε την πλήρη λειτουργικότητα όλων των νέων συστημάτων, ανοίγοντας τον δρόμο για την περαιτέρω επιχειρησιακή του αξιοποίηση.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, που εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ το 2015 και αφορά έως πέντε αεροσκάφη P-3B του Πολεμικού Ναυτικού, αποτελεί επένδυση ύψους σχεδόν 500 εκατ. δολαρίων. Παρότι είχε υπάρξει σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους σηματοδοτεί την ουσιαστική επανεκκίνηση του προγράμματος.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το επόμενο αναβαθμισμένο αεροσκάφος αναμένεται να παραδοθεί το επόμενο διάστημα, ενισχύοντας περαιτέρω τη Μοίρα Αεροσκαφών Ναυτικού και τη συνολική επιχειρησιακή ετοιμότητα της χώρας.


Πηγή