Υπουργείο Εσωτερικών κατά Χάρη Δούκα: Να μελετήσει ή έστω να ρωτήσει το ChatGPT

0

Πηγή της αντιπαράθεσης ο Κώδικας Πολεοδομίας – Χωροταξίας

Απάντηση στις δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, έδωσαν πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, υποστηρίζοντας ότι για ακόμη μία φορά επέλεξε να τοποθετηθεί «χωρίς να γνωρίζει επαρκώς το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

Αναλυτικά η απάντηση από κύκλους του υπουργείου Εσωτερικών:

Για άλλη μια φορά ο Δήμαρχος Αθηναίων επέλεξε να δείξει την παντελή του άγνοια για την Αυτοδιοίκηση. Για μια ακόμα φορά πριν αναφερθεί στον Κώδικα του συνιστούμε να μελετήσει (ή έστω να ρωτήσει το ChatGPT). Ωστόσο για να τον διευκολύνουμε:

A. Στον πίνακα αρμοδιοτήτων στην αρμοδιότητα 6.2.1.8 αναφέρεται ρητά «οι δήμοι έχουν αρμοδιότητα την εφαρμογή του Κώδικα Πολεοδομίας και Χωροταξίας – Νικόλαος Ταγαράς». Παράλληλα σε ισχύ παραμένει και μετά την ψήφιση του Νέου Κώδικα Αυτοδιοίκησης, το άρθρο 97Α του Καλλικράτη που ρυθμίζει επικουρικά τα ζητήματα στελέχωσης των Υπηρεσιών Δόμησης.

Και κυρίως:
Στον Κώδικα Πολεοδομίας – Χωροταξίας ( νόμος 5306/26), ο οποίος ψηφίστηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα στο άρθρο 317 αναφέρεται ρητά «Αρμόδια όργανα για την χορήγηση των διοικητικών πράξεων που σχετίζονται με την εκτέλεση των οικοδομικών εργασιών είναι οι ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, εκτός αν ορίζεται ρητή από τις οικείες διατάξεις».

Σεβόμαστε απόλυτα τον Χάρη Δούκα ως Δήμαρχο Αθηναίων. Καλό θα είναι επιτέλους, να σεβαστεί και αυτός το πολύ σημαντικό αξίωμα το οποίο υπηρετεί και του έχουν αναθέσει οι δημότες της πόλης


Πανελλήνιες: «Και μετά τι;» – Οι εξομολογήσεις ενηλίκων χρόνια μετά

0

Ενήλικες που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ του Newsbomb θυμούνται τις Πανελλήνιες και στέλνουν μήνυμα στους σημερινούς μαθητές – Τι θα έκαναν διαφορετικά και τι συμβουλεύουν

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν πρόσφατα για τους μαθητές των ΓΕΛ και ολοκληρώνονται για τα ΕΠΑΛ την ερχόμενη Δευτέρα (16/6), με χιλιάδες υποψηφίους να περιμένουν τα αποτελέσματα που θα καθορίσουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως, για όσους έχουν ήδη περάσει αυτή τη διαδικασία, η εικόνα είναι διαφορετική: η ζωή μετά τις εξετάσεις δεν ακολούθησε ποτέ μία ευθεία.

Ενήλικες που μίλησαν στο Newsbomb και έδωσαν Πανελλήνιες πριν από χρόνια περιγράφουν σήμερα ότι η εμπειρία αυτή, αν και σημαντική, δεν καθόρισε απόλυτα την επαγγελματική ή προσωπική τους πορεία.

«Δεν σταμάτησε η ζωή μου επειδή δεν πέρασα», αναφέρει χαρακτηριστικά ένας από τους συμμετέχοντες, ο οποίος σήμερα εργάζεται κανονικά. Όπως λέει, η απουσία πτυχίου δεν αποτέλεσε εμπόδιο για να βρει εργασία και να προχωρήσει.

Άλλοι, που τελικά σπούδασαν, σημειώνουν ότι η σχολή τους βοήθησε επαγγελματικά, χωρίς όμως να αποτελεί τον μοναδικό καθοριστικό παράγοντα. «Πάνω-κάτω δουλεύω στον τομέα μου», αναφέρει χαρακτηριστικά ένας απόφοιτος, τονίζοντας ότι «η διαδρομή μετά τις σπουδές εξαρτάται τελικά από την προσωπική προσπάθεια».

Οι εξομολογήσεις ενηλίκων χρόνια μετά: Δείτε το βίντεο του Newsbomb – Εικόνα: Χάρης Γκίκας

Δεν λείπουν και εκείνοι που σήμερα παραδέχονται ότι, κοιτώντας πίσω, θα έκαναν διαφορετικές επιλογές. «Αν προσπαθούσα λίγο παραπάνω ίσως να είχα καταφέρει περισσότερα», λέει ένας συμμετέχων, ενώ άλλος σημειώνει πως η δεύτερη προσπάθεια στις Πανελλήνιες «ήταν χαμένη χρονιά» και ότι τελικά θα προτιμούσε να είχε στραφεί νωρίτερα στο εξωτερικό για εργασία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι περιπτώσεις όσων δεν ακολούθησαν πανεπιστημιακή πορεία αλλά εργάζονται σήμερα, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Για αρκετούς από αυτούς, η εμπειρία των Πανελληνίων αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα απλό στάδιο της ζωής και όχι ως καθοριστικός σταθμός.

«Να μην τρελαίνονται», συμβουλεύει ένας από τους ερωτηθέντες απευθυνόμενος στους σημερινούς μαθητές. «Να κοιτάξουν τι πραγματικά θέλουν να κάνουν και να πιστεύουν λίγο περισσότερο στον εαυτό τους».

Τελικά, αυτό που προκύπτει από τις διαφορετικές εμπειρίες είναι ότι οι Πανελλήνιες δεν λειτουργούν για όλους με τον ίδιο τρόπο: για κάποιους είναι η αρχή μιας ακαδημαϊκής διαδρομής, για άλλους μια δοκιμασία που δεν καθόρισε την εξέλιξή τους, και για άλλους ένα σημείο καμπής που τους οδήγησε σε εντελώς διαφορετικές επιλογές από αυτές που είχαν αρχικά φανταστεί.


Πηγή

Συγκινεί ο Νίκος Σιγάλας για τον καπετάν Γιάννη Σκοπελίτη: «Μας κράτησε στην Αμοργό μετά το ’88»

0

Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα του Νίκου Σιγάλα για τον καπετάν Γιάννη Σκοπελίτη

Βαρύ πένθος σκόρπισε στις Κυκλάδες η είδηση του θανάτου του καπετάν Γιάννη Σκοπελίτη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί, λίγο μετά τις 08:00, έπειτα από πολύχρονη και γενναία μάχη με τον καρκίνο, την οποία έδινε τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ο καπετάν Γιάννης υπήρξε μια εμβληματική μορφή για τις Κυκλάδες, ήταν ένας άνθρωπος ιδιαίτερα αγαπητός, με σημαντική προσφορά και έντονη παρουσία στην καθημερινότητα των νησιωτών.

Μεταξύ όσων θέλησαν να τον αποχαιρετήσουν δημόσια ήταν και ο Νίκος Σιγάλας, συνεργάτης του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη και ξάδελφος του εκλιπόντος. Σε μια ιδιαίτερα συγκινητική ανάρτηση στο Facebook, ο κ. Σιγάλας αναφέρθηκε όχι μόνο στην προσφορά του καπετάν Γιάννη στην Αμοργό και τα γύρω νησιά, αλλά κυρίως στον άνθρωπο και συγγενή που στάθηκε δίπλα στην οικογένειά του σε δύσκολες στιγμές.

Όπως ανέφερε, οι οικογένειες Σιγάλα και Σκοπελίτη συνδέονται με δεσμούς αγάπης και συγγένειας που κρατούν για περισσότερες από τρεις γενιές. Θυμήθηκε τις κοινές οικογενειακές αναμνήσεις, τη στενή σχέση του Γιάννη Σκοπελίτη με τη μητέρα του Σοφία Σιγάλα, καθώς και με τον Βαγγέλη και τον Γιάννη Σίμο, τονίζοντας πως οι δεσμοί αυτοί παρέμειναν ισχυροί στο πέρασμα του χρόνου.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο γεγονός ότι ο Γιάννης Σκοπελίτης και η οικογένειά του συνέβαλαν καθοριστικά ώστε η οικογένεια Σιγάλα να διατηρήσει τη σχέση της με την Αμοργό μετά το 1988, επισημαίνοντας πως χάρη σε εκείνον τα παιδιά του γνώρισαν και αγάπησαν την πατρίδα τους.

Κλείνοντας το συγκινητικό του μήνυμα, ο Νίκος Σιγάλας αποχαιρέτησε τον αγαπημένο του ξάδελφο γράφοντας: «Αγαπημένε Γιάννη, καλό ταξίδι. Δώσε μια μεγάλη αγκαλιά στα ξαδέλφια σου, τη Σοφία και τον Βαγγέλη».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Γιάννη Σκοπελίτη

Σήμερα αποχαιρετώ ένα πολύ αγαπημένο συγγενή και φίλο, τον καπετάνιο Γιαννης Σκοπελιτης.

Για την προσφορά του στην Αμοργό και τα γύρω νησιά θα μιλήσουν πολλοί. Πολλοί επίσης θα αφηγηθούν περιστατικά για τον Γιάννη που ήταν η ψυχή στην παρέα.
Εγώ θέλω να αναφερθώ στον… ξάδελφο, τον εξαιρετικό συγγενή που ήταν (μαζί με όλη την οικογένεια του) πάντα δίπλα μας και μας στήριξε όσο κανείς σε πολύ δύσκολες στιγμές…

Η γιαγιά μου Μαρία Σίμου και ο Δημήτρης Σκοπελίτης ήταν πολύ αγαπημένα αδέλφια και έτσι αγαπημένες είναι οι 2 οικογένειες μας για 3 και πλέον γενιές… Ο Γιάννης μεγάλωσε μαζί με την μητέρα μου Σόφια Σιγάλα, τον Βαγγέλη Σίμο
και βέβαια τον γιαννης σιμος, με τον οποίο ήταν συμμαθητές και πολύ στενοί φίλοι…
Οικογενειακοί δεσμοί πανίσχυροι που άντεξαν στον χρόνο.

Και κάτι τελευταίο και για μένα ίσως το πιο σημαντικό:

Ο Γιάννης και η οικογένεια Σκοπελίτη μας κράτησαν στην Αμοργό μετά το ‘88… και λόγω του Γιάννη τα παιδιά μου γνώρισαν την πατρίδα τους…
Αγαπημένε Γιάννη καλό ταξίδι. Δώσε μια μεγάλη αγκαλιά στα ξαδέλφια σου, την Σοφία και τον Βαγγέλη…


Πηγή

Μητσοτάκης από Ρόδο: Ανακοίνωσε αποκατάσταση και αξιοποίηση του παλαιού νοσοκομείου

0

Και κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω με εξασφάλιση χρηματοδότησης 45 εκ. ευρώ.

Την ανάθεση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου της εκπόνησης master plan για την αποκατάσταση, αναβάθμιση και αξιοποίηση του κτηρίου του παλαιού νοσοκομείου Ρόδου για την εξυπηρέτηση αναγκών της τοπικής κοινωνίας ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του το πρωί στο νησί.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε επίσης την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω, το οποίο θα περιλαμβάνει σύγχρονες κατοικίες για τη στέγαση του προσωπικού, ενώ προχωρά παράλληλα και η δημοπράτηση του Ακτινοθεραπευτικού Κέντρου στη Ρόδου εντός των επόμενων 30 ημερών, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης.

«Είκοσι έξι χρόνια τώρα, μία έκταση πενήντα στρεμμάτων, πρακτικά στο κέντρο της πόλης της Ρόδου, ρημάζει. Πήραμε την απόφαση με τον Υπουργό Υγείας να αναθέσουμε ουσιαστικά την αξιοποίηση αυτής της έκτασης, η οποία ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Αυτό το οποίο αναμένουμε τώρα από τον κ. περιφερειάρχη, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους σχεδιασμούς, είναι η εκπόνηση ενός συνολικού σχεδίου αξιοποίησης αυτής της έκτασης, στην οποία ενδεχομένως θα μπορούν να στεγαστούν υπηρεσίες, όπως ένα νέο δικαστικό μέγαρο, του οποίου η έλλειψη χρόνια ταλαιπωρεί συνολικά την πόλη της Ρόδου», ανέφερε ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στον χώρο, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη και τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο.

Να μην μένουν δημόσιες εκτάσεις αναξιοποίητες

«Είμαστε ανοιχτοί, κ. περιφερειάρχα, σε δημιουργικές ιδέες. Το βασικό το οποίο μας απασχολεί είναι να μην μένουν δημόσιες εκτάσεις αναξιοποίητες. Τώρα η ευθύνη περνά σε εσάς και εμείς θα σταθούμε στο πλευρό σας, αναμένοντας το δικό σας σχέδιο για να υποστηρίξουμε και χρηματοδοτικά, με όποιον τρόπο μπορούμε, τις προτάσεις τις οποίες θα καταθέσετε», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗ ΡΟΔΟ

Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Ρόδο.

Eurokinissi

Το μήνυμα Γεωργιάδη

«Δεχθήκαμε, κ. Πρόεδρε, το αίτημα όλων βασικά των συλλογικών φορέων της Ρόδου για να παραχωρήσουμε από το Νοσοκομείο της Ρόδου τον χώρο του παλαιού νοσοκομείου στην Περιφέρεια, ώστε να εκπονήσει ένα συνολικό σχέδιο αξιοποίησης ενός πολύ μεγάλου χώρου εντός του οικιστικού ιστού της πόλεως, που έχει μείνει αναξιοποίητος 26 χρόνια», ανέφερε από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας.

«Από εδώ έφυγε το νοσοκομείο το 2000, είμαστε στο 2026 κι εκτός από κάποιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, του Δήμου και του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου που στεγάζονται εδώ, το υπόλοιπο, κατά βάση το 80%, είναι τελείως αναξιοποίητο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι χάνει πολλά έσοδα το κράτος, ο Δήμος, η πόλη, η τοπική κοινωνία. Πρέπει να βρούμε λύση. Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στον κ. περιφερειάρχη, ο οποίος έχει την ευθύνη πια από σήμερα να αναλάβει αυτόν τον χώρο και νομίζω ότι θα παρουσιάσει κάτι σημαντικό για την τοπική κοινωνία», συμπλήρωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Η δήλωση Χατζημάρκου

«Είμαστε στο κέντρο της πόλης της Ρόδου, μόλις 300 μέτρα από το κέντρο της πόλης, σε μια έκταση που πλησιάζει ή ξεπερνάει τα 50 στρέμματα. Φανταστείτε μέσα στον πολεοδομικό ιστό, εδώ και 26 χρόνια -σωστά είπε ο κ. Υπουργός-, μία τεράστια τέτοια έκταση, εξαιρετικά σημαντική, μένει αναξιοποίητη. Σε κάποιες γωνιές της προσβάλλει κιόλας τον πολιτισμό μας, προσβάλλει και την εικόνα μας. Εμείς δεχθήκαμε την προτροπή των φορέων της πόλης να βγούμε μπροστά προκειμένου να δοθεί μία διέξοδος να γίνει επιτέλους ένα master plan, για να υπάρχει μια αξιοποίηση», τόνισε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος και συνέχισε:

«Πιστεύουμε ότι αυτό εδώ το έργο δεν έχει να κάνει με την έκταση αυτή καθεαυτή μόνο, κ. Πρόεδρε, έχει να κάνει με μια προσπάθεια αναγέννησης μιας πόλης, που έχει να σχεδιαστεί εδώ και περίπου εκατό χρόνια. Μια πόλη πανέμορφη, υπέροχη, που είναι λίγο “κουρασμένη”.

Έχουμε ξεκινήσει και δουλεύουμε με ένα συνολικό πλάνο, μαζί με τους φορείς του τόπου, μαζί με την κοινωνία των πολιτών και βεβαίως με τον Δήμο της Ρόδου, ούτως ώστε να γίνει το κέντρο της αναγέννησης της πόλης της Ρόδου.

Πιστεύω ότι με τη βοήθεια του υπουργού, ο οποίος στα διοικητικά θέματα είναι πολύ πιο γρήγορος ακόμα κι από εμάς -πρέπει να πω ότι μας εντυπωσιάζει αυτό-, αλλά τέλος πάντων και στο κομμάτι το χρηματοδοτικό πια από εσάς, θα μπορέσουμε σύντομα να προχωρήσουμε σε μία υπέροχη αξιοποίηση μιας πόλης που ξαναλέω, εκατό χρόνια μετά πρέπει να ξανασχεδιαστεί», σημείωσε ακόμη ο Γιώργος Χατζημάρκος.

Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό ότι προχωρά το Ακτινοθεραπευτικό Κέντρο Δωδεκανήσου στη Ρόδο. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να ανακοινώσουμε πια, ξεπερνώντας αυτόν τον Γολγοθά της γραφειοκρατίας και της ευρωπαϊκής, γιατί θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, ότι τις επόμενες 30 ημέρες θα είναι “στον αέρα”, στο ΕΣΗΔΗΣ, δημοπρατημένο», ανέφερε.

Νέο νοσοκομείο στην Κω, με χρηματοδότηση ύψους 45 εκατομμυρίων

Στο πλαίσιο της επίσκεψης στο συγκρότημα του παλιού νοσοκομείου Ρόδου, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι πλέον δρομολογείται η κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω, που αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας, χάρη στην εξασφάλιση 45 εκατομμυρίων ευρώ δημόσιων πόρων για το σκοπό αυτό.

«Με την ευκαιρία της παρουσίας μου, λοιπόν, σήμερα στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα και καθώς συνοδεύομαι και από τον Υπουργό Υγείας, έχω τη μεγάλη χαρά να σας ανακοινώσω ότι στις 19 Ιουλίου θα περάσει από τη διυπουργική επιτροπή της κυβέρνησης η έγκριση για τη χρηματοδότηση του νέου νοσοκομείου της Κω, ύψους περίπου 45 εκατομμυρίων ευρώ. Ένα έργο το οποίο θα δημοπρατηθεί άμεσα από το ΤΑΙΠΕΔ. Εποπτεύουσα αρχή θα είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Με αυτόν τον τρόπο στέλνουμε και ένα μήνυμα στους συμπολίτες μας στην Κω, ότι η δέσμευση την οποία είχαμε αναλάβει για την ανέγερση ενός νέου σύγχρονου νοσοκομείου υλοποιείται, δρομολογείται πια οριστικά, καθώς έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους και η διαδικασία πια θα κινηθεί με πολύ μεγάλη ταχύτητα», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Να πω, καταρχήν, ένα μεγάλο ευχαριστώ και για την εμπιστοσύνη πάνω από όλα, και για το παλιό Νοσοκομείο της Ρόδου και για το Νοσοκομείο της Κω, αλλά πρώτα από όλα ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί η Κως και το άξιζε και το περιμένει δεκαετίες τώρα το νέο νοσοκομείο. Και χαιρόμαστε γιατί όταν δουλεύουμε με δημιουργικότητα και καθαρό μυαλό δίνουμε λύση στα προβλήματα της κοινωνίας», ανέφερε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου.

Κύριε Πρόεδρε, να ξέρετε ότι θα βγάλουμε ασπροπρόσωπους όσους μας έχουν εμπιστευτεί. Η Κως θα αποκτήσει σύντομα και χωρίς εγωισμούς, χωρίς κανέναν εγωισμό και εμείς χαιρόμαστε που προστίθεται σε αυτή την ομάδα και το ΤΑΙΠΕΔ, γιατί το κανονιστικό του πλαίσιο του δίνει μεγαλύτερη ευελιξία από εμάς και αυτό σημαίνει ότι ταχύτερα οι πολίτες της Κω θα αποκτήσουν την υποδομή στη δημόσια υγεία που τους αξίζει», επισήμανε ο Γιώργος Χατζημάρκος.

Ο περιφερειάρχης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό ότι, μετά από συνεργασία του με τον Υπουργό Υγείας, θα υπάρχει μία καινοτομία στον σχεδιασμό του νέου δημόσιου νοσοκομείου, καθώς ακριβώς δίπλα στο κυρίως κτήριο θα κατασκευαστεί μεγάλος αριθμός σύγχρονων κατοικιών για το ιατρικό, παραϊατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Προχωρά το master plan για το τουριστικό λιμάνι Ρόδου

Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τον Περιφερειάρχη, επισκέφθηκε το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου, όπου ενημερώθηκε για την πορεία υλοποίησης του master plan που εκπονείται για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών του, με στόχο την καλύτερη αξιοποίησή του και έμφαση στις δυνατότητες υποδοχής κρουαζιέρας.
ΚΜ από Ρόδο: Ανακοίνωσε αποκατάσταση και αξιοποίηση του παλαιού νοσοκομείου για τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω με εξασφάλιση χρηματοδότησης 45 εκ. ευρώ.


Πηγή

Κληρονόμος γερμανικής δυναστείας τάνκερ δολοφονήθηκε στο πολυτελές κτήμα της οικογένειας

0

Δύο δολοφονίες σε ένα πολυτελές κυνηγετικό καταφύγιο – Η κληρονόμος και ο οικονομικός διευθυντής νεκροί κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες

Μία παράξενη ακολουθία θανάτων σε ένα πολυτελές κτήμα μιας μεγάλης ναυτιλιακής οικογένειας της Γερμανίας, στη Νότια Αφρική, έχει συμβεί μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες.

Η νεαρή κληρονόμος της δυναστείας, βρέθηκε νεκρή από πυροβολισμό στο δωμάτιό της, μία ημέρα μετά τη δολοφονία στο ίδιο κτήμα με τον ίδιο τρόπο του ο οικονομικός διευθυντής της οικογένειας.

Η 26χρονη κληρονόμος, Caroline von Rantzau της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας DAL, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων, βρέθηκε νεκρή από πυροβολισμό υπό μυστηριώδεις συνθήκες στο δωμάτιό της στο κτήμα Leeuwfontein στην επαρχία Limpopo στη βόρεια Νότια Αφρική την 1η Ιουνίου, σύμφωνα με την αστυνομία, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Bild.

Αναφέρθηκαν πυροβολισμοί στο κτήμα, το οποίο προσφέρει κυνήγι τροπαίων στη Νότια Αφρική

Η αστυνομία πιστεύει ότι η φον Ράντσαου πυροβολήθηκε με κυνηγετικό όπλο, το ίδιο όπλο που είχε ο πατέρας της, ο Δρ Έμπερχαρτ φον Ράντσαου, στην οπλοθήκη του, σύμφωνα με το μέσο ενημέρωσης.

Ο πατέρας της είναι διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Afrika-Linien, η οποία εδρεύει στο Αμβούργο της Γερμανίας.

Λίγες ώρες πριν από το θάνατο της, ο οικονομικός διευθυντής της οικογενειακής περιουσίας, Αρνο Κοέν, βρέθηκε νεκρός στην ιδιοκτησία. Ο 44χρονος σκοτώθηκε από όπλο 9 χιλιοστών στις 31 Μαΐου. Ο Κοέν, ο οποίος περιγράφεται ως έμπιστος, μέντορας και «θετός πατέρας» της νεαρής κληρονόμου, ήταν υπεύθυνος για τις κρατήσεις και τα οικονομικά στο κτήμα Leeuwfontein, σύμφωνα με την Bild.

Η αστυνομία δεν έχει κοινοποιήσει περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τους θανάτους.
Δεν έχουν ανακοινωθεί συλλήψεις για καμία από τις δύο δολοφονίες, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα των αυτοψιών.

Η vφον Ράντσαου είχε αρχίσει να δημιουργεί ένα εντυπωσιακό δικό της χαρτοφυλάκιο ακινήτων, έχοντας μόλις αγοράσει δύο ακίνητα, κοντά στα σύνορα με τη Μοζαμβίκη.
Περνούσε τον χρόνο της φροντίζοντας τα άγρια ζώα στο οικογενειακό κτήμα, όπου ζουν αντιλόπες, άλογα, γκνου, ιμπάλες, μαγκούστες, φίδια και πουλιά, σύμφωνα με τον ιστότοπο.

Η DAL, η οποία πούλησε την επιχείρηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Hapag-Lloyd το 2022, είναι μια κορυφαία εταιρεία στον τομέα των χημικών δεξαμενόπλοιων σε όλη την Ευρώπη, ανέφερε η εταιρεία.

Ο Δρ Eberhart von Rantzau ανήκει στην τρίτη γενιά της οικογενειακής ιδιοκτησίας της εταιρείας που ιδρύθηκε από τον John T. Essberger το 1924.


Πηγή

Συναγερμός για την εξαφάνιση 16χρονου από τη Νίκαια

0

Τα ίχνη του ανήλικου χάθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης (11/06) από την περιοχή της Νίκαιας. Η ανακοίνωση από το “Χαμόγελο του Παιδιού”.

    Συναγερμός έχει σημάνει στις αρχές για την εξαφάνιση του 16χρονου Αντώνη Π., τα ίχνη του οποίου χάθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης (11/06) από την περιοχή της Νίκαιας.

    Το «Χαμόγελο του Παιδιού» ενημερώθηκε στις 12/06/2026, και άμεσα προχώρησε στη δημοσιοποίηση των στοιχείων του ανηλίκου, κατόπιν αιτήματος της οικογένειάς του καθώς συντρέχουν λόγοι οι οποίοι θέτουν τη ζωή του σε κίνδυνο.

    exafanisi-16xronos-full.jpg

    Ο Αντώνης Π. έχει καστανά μαλλιά και καστανά μάτια .Έχει ύψος 1.84μ. και βάρος 70 κιλά. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μαύρο μπλουζάκι,μαύρο σορτσάκι και μαύρα αθλητικά παπούτσια.

    Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όλο το 24ωρο, στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας αλλά και μέσω της εφαρμογής Missing Alert app οπού υπάρχει ζωντανή ενημέρωση για την εξαφάνιση.


    Πηγή

    Fourlis: Γιατί προχωρά στο κλείσιμο 10 καταστημάτων και σε εθελουσία

    0

    Τα «λουκέτα» και οι αποχωρήσεις προσωπικού αφορούν όλες τις χώρες δραστηριοποίησης (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία)

    Χρονιά εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης της εταιρείας θα είναι το 2026 για τον όμιλο Fourlis, μετά από μία χρονιά, το 2025, που ήταν πολύ σημαντική για την εταιρεία καθώς πραγματοποιήθηκε η αποενοποίηση της Trade Estates και εντάχθηκε στον όμιλο η αλυσίδα Foot Lockers.

    Έτσι μέσα στο 2026 η Fourlis, στο πλαίσιο του «νοικοκυρέματος» των δικτύων της θα προχωρήσει στο κλείσιμο 10 καταστημάτων τα οποία αφορούν σε όλα τα concept (IKEA, Intersport, Holland & Barrett), ενώ παράλληλα ξεκίνησε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με στόχο την οικειοθελή αποχώρηση 250-300 ατόμων από το προσωπικό της.

    Τα «λουκέτα» και οι αποχωρήσεις προσωπικού αφορούν όλες τις χώρες δραστηριοποίησης (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία) αλλά η μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στην τελευταία λόγω της έντονης πτώσης που παρουσιάζει τον τελευταίο καιρό στην κατανάλωση.

    Στόχος είναι η αφαίρεση από το δίκτυο ζημιογόνων καταστημάτων κάτι που θα προκαλέσει έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες επιβαρύνσεις 10,7 εκατ. ευρώ, αλλά από το 2027 θα δημιουργήσει όφελος 9 εκατ. ευρώ.

    Τα στοιχεία αυτά τα παρέθεσε ο νέος CEO του ομίλου Γιάννης Βασιλάκος στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας.

    Σε ότι αφορά το προσωπικό τόνισε ότι λόγω της επικείμενης αναδιοργάνωσης πολλοί εργαζόμενοι θα κληθούν να αλλάξουν ρόλο έτσι ώστε να μην υπάρχουν εργασίες που «απασχολούν 10 άτομα εκεί που χρειάζονται 3» όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ στόχος της εθελουσίας είναι να μην γίνουν απολύσεις κάτι που όπως είπε είναι «εκτός της φιλοσοφίας του ομίλου αλλά και της δικής του».

    Σε ότι αφορά το deal με την εισφορά της Holland & Barrett στην Dr Pharmacy για την ανάπτυξη στο χώρο των φαρμακείων αυτό θα προχωρήσει κανονικά, καθώς η διοίκηση προσβλέπει σε μεγάλες υπεραξίες στο μέλλον.

    Στόχος η δημιουργία μιας future-ready πλατφόρμας λιανικής

    Ο Όμιλος επιταχύνει την ανάπτυξη μιας ενιαίας πλατφόρμας λιανικής, η οποία συνδέει τα κορυφαία διεθνή brands που εκπροσωπεί με το περιφερειακό του αποτύπωμα, μέσω κοινών υποδομών και δυνατοτήτων.

    Η πλατφόρμα αυτή συνδυάζει την εφοδιαστική αλυσίδα, τις κοινές εταιρικές υπηρεσίες, τις ψηφιακές και πολυκαναλικές δυνατότητες, την ενιαία αρχιτεκτονική δεδομένων και την πολυετή τεχνογνωσία του Ομίλου στη λιανική.

    Στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο ευέλικτου και επεκτάσιμου οργανισμού, ικανού να:

    • λειτουργεί πολλαπλά concepts και αγορές με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα,

    • μειώνει επικαλύψεις και να απλοποιεί τη λήψη αποφάσεων,

    • επιταχύνει την ανάπτυξη υφιστάμενων και μελλοντικών retail concepts,

    • ενισχύει τη σχέση με τον πελάτη μέσα από κοινές ψηφιακές δυνατότητες και δεδομένα,

    • δημιουργεί βελτίωση παραγωγικότητας, αποδοτικότητας και ισχυρότερες αποδόσεις.

    Κατά τη διάρκεια του 2026, ο Όμιλος Fourlis θέτει τις βάσεις αυτής της πλατφόρμας, μέσω της κεντρικοποίησης επιλεγμένων λειτουργιών Finance, IT, Human Resources, Procurement και Legal, της εισαγωγής νέων agile τρόπων λειτουργίας και της υλοποίησης ενός ενιαίου συστήματος δεδομένων.

    Οι βασικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν την ανάπτυξη κοινών συστημάτων χρηματοοικονομικής διαχείρισης και performance management, την προετοιμασία των νέων ERP και commerce platforms, την ενίσχυση των δυνατοτήτων customer relationship management και τη συνεχή επένδυση σε δικτυακές υποδομές και enterprise cybersecurity.

    Οι πρωτοβουλίες αυτές δεν αποσκοπούν μόνο στη βελτίωση της βάσης κόστους του Ομίλου, αλλά και στην ενίσχυση της ποιότητας, της ταχύτητας και της συνέπειας στην εκτέλεση, σε όλα τα concepts και τις αγορές.

    Προβλέψεις για το Έτος 2026

    Η εμπορική πορεία του Ομίλου παραμένει θετική. Έως τις 6 Ιουνίου 2026, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά περίπου 8%, με like-for-like ανάπτυξη περίπου 4%.

    Με βάση την έως τώρα εμπορική πορεία και τις τελευταίες εκτιμήσεις της Διοίκησης για την αγορά, οι προβλέψεις του Ομίλου Fourlis για τη χρήση 2026 διαμορφώνονται ως εξής:

    • Πωλήσεις Ομίλου περίπου €645 εκατ., που αντιστοιχούν σε αύξηση περίπου 8,6% σε ετήσια βάση.

    • Μικτό περιθώριο κέρδους περίπου 46,5%.

    • EBIT ύψους €15–17 εκατ., συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης μη-επαναλαμβανόμενων εξόδων μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης ύψους €10,7 εκατ.

    • Επαναλαμβανόμενα ετήσια οφέλη άνω των €9 εκατ. από το 2027 και μετά.

    Οι πωλήσεις και το μικτό περιθώριο κέρδους εξελίσσονται σύμφωνα με τον σχεδιασμό, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα του εμπορικού μοντέλου του Ομίλου, παρά το απαιτητικό εξωτερικό περιβάλλον.

    Οι πληθωριστικές πιέσεις σε μισθώματα, ενέργεια, μεταφορές και μισθοδοσία, οι οποίες εκτιμώνται σε περίπου €2,5 εκατ. σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό, αναμένεται να αντισταθμιστούν πλήρως μέσω ενεργειών ελέγχου κόστους. Παράλληλα, η αγορά της Ρουμανίας αναμένεται να επιβαρύνει τις αρχικές εκτιμήσεις του Ομίλου κατά περίπου €4–5 εκατ.

    Σε αυτό το περιβάλλον, ο Όμιλος επιταχύνει σειρά στρατηγικών πρωτοβουλιών εντός του 2026, με στόχο να μετριάσει τις πιέσεις, να ενισχύσει το λειτουργικό του μοντέλο, να βελτιώσει την παραγωγικότητα και να επισπεύσει την επίτευξη επαναλαμβανόμενων ωφελειών από το 2027 και μετά.

    Οι πρωτοβουλίες αυτές περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση της πλατφόρμας κοινών υπηρεσιών, την οργανωτική αναδιάρθρωση, τον εξορθολογισμό του δικτύου και την κεντρικοποίηση λειτουργιών σε επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ρουμανίας, καθώς και την ολοκλήρωση της συναλλαγής της Holland & Barrett.

    Η σχετική μη επαναλαμβανόμενη επίδραση εκτιμάται σε περίπου €10,7 εκατ. το 2026. Οι πρωτοβουλίες αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν επαναλαμβανόμενα ετήσια οφέλη άνω των €9 εκατ. από το 2027 και μετά.

    Ο Όμιλος θεωρεί το 2026 ως μια σημαντική χρονιά υλοποίησης, κατά την οποία επιταχύνει τις αλλαγές που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου, επεκτάσιμου και future-ready οργανισμού. Τα επαναλαμβανόμενα οφέλη που θα προκύψουν, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη και ωρίμανση των δικτύων λιανικής του Ομίλου, αναμένεται να υποστηρίξουν ισχυρότερη λειτουργική αποδοτικότητα και τον στόχο του Ομίλου για ετήσια βελτίωση του περιθωρίου EBIT κατά περίπου 50–100 μονάδες βάσης μεσοπρόθεσμα, σε διατηρήσιμη βάση.

    Αποδόσεις προς τους μετόχους

    Η Τακτική Γενική Συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους €0,15 ανά μετοχή για τη χρήση 2025.

    Ο Όμιλος Fourlis παραμένει προσηλωμένος σε ένα ισορροπημένο πλαίσιο κατανομής κεφαλαίων, συνδυάζοντας επενδύσεις σε κερδοφόρα ανάπτυξη, χρηματοοικονομική πειθαρχία και συνεπείς αποδόσεις προς τους μετόχους.


    Πηγή

    Φωτιά τώρα στο Μέγα Δένδρο Θέρμου

    0

    Συναγερμός σήμανε το πρωί του Σαββάτου στις πυροσβεστικές δυνάμεις έπειτα από φωτιά που εκδηλώθηκε στην περιοχή Μέγα Δένδρο του Δήμου Θέρμου.

    Η πυρκαγιά ξέσπασε σε χορτολιβαδική έκταση, προκαλώντας άμεση κινητοποίηση των αρχών προκειμένου να περιοριστεί πριν επεκταθεί σε μεγαλύτερη έκταση.

    mega-dentro-2-1152x1536.jpg
    agrinionews

    Στο σημείο επιχειρούν 12 πυροσβέστες με έξι πυροσβεστικά οχήματα, οι οποίοι δίνουν μάχη για την κατάσβεση της φωτιάς και την αποτροπή εξάπλωσής της.

    Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για απειλή σε κατοικημένες περιοχές, ενώ οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής παραμένουν σε επιφυλακή, παρακολουθώντας στενά την εξέλιξη του μετώπου.

    mega-dentro-1-e1781341845809.jpg
    agrinionews

    Τα αίτια εκδήλωσης της πυρκαγιάς διερευνώνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

    Πάτρα: 14χρονες χτύπησαν γυναίκα με κλωτσιές – Συνελήφθησαν και οι γονείς τους

    0

    Αναζητείται ακόμη μια κοπέλα 

    Σκληρές εικόνες κατέγραψε κάμερα στην Πάτρα όταν 14χρονες ξυλοκόπησαν άγρια γυναίκα.

    Σύμφωνα με το Pelop News δύο 14χρονες συνελήφθησαν χθες το μεσημέρι στην Πάτρα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πατρών, μετά από επίθεση σε βάρος ενήλικης γυναίκας. Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι δύο ανήλικες, ενεργώντας από κοινού με ακόμη μία άγνωστη δράστιδα, φέρονται να επιτέθηκαν στη γυναίκα λόγω προσωπικών διαφορών. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, της προκάλεσαν σωματικές βλάβες με κλωτσιές.

    Για την ίδια υπόθεση συνελήφθησαν και τρεις γονείς των ανηλίκων, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για παραμέληση της εποπτείας τους.

    Παράλληλα, κατά τον αστυνομικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι ένας από τους γονείς κατείχε κυνηγετικό όπλο χωρίς να έχει ανανεώσει την άδεια κατοχής του. Για τον λόγο αυτόν αντιμετωπίζει και την αντίστοιχη κατηγορία για παράνομη κατοχή όπλου.

    Οι αστυνομικοί συνεχίζουν την έρευνα για την ταυτοποίηση και τον εντοπισμό της τρίτης γυναίκας που φέρεται να συμμετείχε στην επίθεση.

    Η δικογραφία που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στην αρμόδια εισαγγελική αρχή.

    Αίγιο: Αυτή την ώρα το τελευταίο αντίο σε μητέρα και γιο που δολοφονήθηκαν

    0

    Μέσα σε βαρύ πένθος και έντονη συγκινησιακή φόρτιση συγγενείς, φίλοι και κάτοικοι του Λόγγου Αιγίου αποχαιρετούν σήμερα τη 54χρονη γυναίκα και τον 26χρονο γιο της, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στο φρικτό διπλό έγκλημα που συγκλόνισε την τοπική κοινωνία.

    Η εξόδιος ακολουθία τελείται στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Λόγγου, όπου πλήθος κόσμου έχει συγκεντρωθεί για να αποτίσει φόρο τιμής στα δύο θύματα. Η μικρή κοινωνία του χωριού παραμένει συγκλονισμένη από την τραγωδία, με τους κατοίκους να αδυνατούν να πιστέψουν όσα συνέβησαν.

    Σήμερα ενώπιον της Δικαιοσύνης ο 65χρονος κατηγορούμενος

    Την ίδια ώρα, ενώ το χωριό βυθίζεται στο πένθος, ο 65χρονος Ιταλός που κατηγορείται για τη δολοφονία της συντρόφου του και του γιου της αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον των δικαστικών αρχών στο Αίγιο.

    Οι αστυνομικές έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με τους αξιωματικούς να αναμένουν κρίσιμα εργαστηριακά ευρήματα που ενδέχεται να δώσουν απαντήσεις για τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτυλίχθηκε το διπλό φονικό.

    Κρίσιμα τα αποτελέσματα από DNA και πυρίτιδα

    Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκονται τα αποτελέσματα των εγκληματολογικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές αναμένουν να διαπιστωθεί εάν έχουν εντοπιστεί ίχνη πυρίτιδας στο σώμα του 65χρονου κατηγορουμένου, στοιχείο που θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τη δικογραφία.

    Παράλληλα, εξετάζεται γενετικό υλικό που συλλέχθηκε από τα νύχια της 54χρονης, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν προηγήθηκε πάλη με τον κατηγορούμενο πριν από τον θανάσιμο τραυματισμό της.

    Όσον αφορά τον 26χρονο, φέρει τραύματα που αποδίδονται σε αεροβόλο όπλο, ενώ οι ειδικοί αναμένουν τα αποτελέσματα των αναλύσεων που θα ρίξουν περισσότερο φως στα ευρήματα.

    Σημαντικό στοιχείο για την έρευνα θεωρείται και ένας φορητός υπολογιστής που βρισκόταν στο σπίτι την ώρα του εγκλήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω στο laptop εντοπίστηκε δακτυλικό αποτύπωμα με αίμα της 54χρονης, εύρημα που εξετάζεται προσεκτικά από τα εγκληματολογικά εργαστήρια.

    Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα μέχρι στιγμής στοιχεία ενισχύουν τις κατηγορίες που έχουν απαγγελθεί σε βάρος του 65χρονου, ενώ δεν φαίνεται να προκύπτουν ενδείξεις για συμμετοχή τρίτου προσώπου ή για παραβίαση της κατοικίας από διαρρήκτη.


    Πηγή

    Ασφυκτικός θάνατος: Πύθωνας 7,5 μέτρων έπνιξε και καταβρόχθισε 44χρονη – Τη βρήκε ο σύζυγός της

    0

    Η άτυχη γυναίκα δεν πρόλαβε να αντιδράσει στην επίθεση του φιδιού και βρήκε ασφυκτικό θάνατο

    Φρικτό θάνατο βρήκε μία 44χρονη στην Ινδονησία, όταν ένας πύθωνας 7,5 μέτρων της επιτέθηκε και αφού την έσφιξε μέχρι θανάτου, στη συνέχεια άρχισε να την καταβροχθίζει.

    Την ανατριχιαστική εικόνα με το πτώμα της παγιδευμένο στο στόμα του φιδιού, αντίκρυσε ο σύζυγός της όταν βγήκε να την εντοπίσει επειδή είχε αργήσει να επιστρέψει.

    Η Ελιζαμπέτ Γιαμαλάου βγήκε έξω για να φροντίσει τα ζώα της στο, Νησί Ταλιάμπου Βόρειο Μαλούκο της Ινδονησίας το απόγευμα της Τρίτης.

    Το γιγάντιο ερπετό που ήταν κρυμμένο της επιτέθηκε και τυλίχτηκε γύρω από το σώμα της.

    Ο ανήσυχος σύζυγός της, Μπέντζαμιν Λάντο, 52 ετών, όταν την αναζήτησε, είδε τη φρικιαστική εικόνα το ακίνητο σώμα της γυναίκας του στα μισά του δρόμου μέσα στο στόμα του φιδιού – μόλις λίγα μέτρα από το σπίτι της οικογένειάς τους.

    Ωστόσο, όταν κατάφερε να αποκόψει το κεφάλι του θηρίου, η Ελισάβετ είχε ήδη πεθάνει.

    Χωρικοί από τη γύρω περιοχή που άκουσαν τη φασαρία έσπευσαν στο σημείο και βοήθησαν στην ανάσυρση της σορού της.

    Το επικίνδυνο ερπετό βρίσκεται σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία, κατοικώντας σε δάση, βάλτους, πλωτές οδούς, ακόμη και αστικές περιοχές.

    Ένα από τα μεγαλύτερα είδη φιδιών στον κόσμο, κυνηγά ένα ευρύ φάσμα ζώων, συμπεριλαμβανομένων πουλιών, αρουραίων, γατών, σκύλων και άλλων φιδιών.

    Σε σπάνιες περιπτώσεις, οι άνθρωποι μπορούν επίσης να γίνουν στόχοι.

    Αρκετά ισχυρός για να σκοτώσει σφίγγοντας το θύμα του, ο γιγάντιος πύθωνας χρησιμοποιεί τις μυϊκές σπείρες του για να πνίξει το θήραμα πριν το καταπιεί ολόκληρο.

    Οι αναφορές για θανατηφόρες συναντήσεις με πύθωνες έχουν γίνει πιο συχνές στην Ινδονησία τα τελευταία χρόνια.


    Πηγή

    Πέθανε ο καπετάν Γιάννης, ιδιοκτήτης του ιστορικού «Σκοπελίτη»

    0

    Θλίψη στις Κυκλάδες για τον θάνατο του «καπετάν Γιάννη» – Έφυγε ο άνθρωπος που συνέδεσε τη ζωή του με τον «Σκοπελίτη»

    Θλίψη έχει προκαλέσει στις Κυκλάδες η είδηση του θανάτου του Ιωάννη Σκοπελίτη, γνωστού σε όλους ως «καπετάν Γιάννη», του ανθρώπου που ταύτισε το όνομά του με το ιστορικό πλοίο «Σκοπελίτης» και τη θαλάσσια συγκοινωνία των Μικρών Κυκλάδων.

    Ο καπετάν Γιάννης έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί λίγο μετά τις 08:00, έπειτα από σοβαρή μάχη με τον καρκίνο, την οποία αντιμετώπιζε τα τελευταία δέκα χρόνια. Η απώλειά του σκόρπισε θλίψη στην τοπική κοινωνία, όπου ήταν ιδιαίτερα αγαπητός και συνδεδεμένος με την καθημερινότητα των νησιωτών.

    ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ

    Ο άνθρωπος πίσω από τον «Σκοπελίτη»

    Ο Ιωάννης Σκοπελίτης συνέδεσε το όνομά του με το πλοίο «Σκοπελίτης», το οποίο για δεκαετίες αποτελούσε βασικό κρίκο σύνδεσης ανάμεσα στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων. Δεν επρόκειτο απλώς για ένα μέσο μεταφοράς, αλλά για μια σταθερή παρουσία που εξυπηρετούσε κατοίκους και επισκέπτες, διατηρώντας ζωντανή την επικοινωνία μεταξύ των νησιών.

    skopeliths.jpg

    Μέσα από τη δράση του στη θάλασσα, ο «καπετάν Γιάννης» είχε κερδίσει την εκτίμηση των τοπικών κοινωνιών, οι οποίες τον θεωρούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους.

    expressskopelitis-2jpg.jpg


    Πηγή

    Ινδία: Πέντε νεκροί από τη συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας – Επέζησε ο συγκυβερνήτης

    0

    Το αεροσκάφος συνετρίβη κατά τη διαδικασία της προσγείωσης στην αεροπορική βάση

    Πέντε μέλη του προσωπικού της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή μεταγωγικού αεροσκάφους AN-32 στην αεροπορική βάση Roureah στο Τζορχάτ του Aσάμ το πρωί του Σαββάτου.

    Όπως μεταδίδουν τα ινδικά ΜΜΕ ο συγκυβερνήτης επέζησε από τη συντριβή, ενώ διατάχθηκε έρευνα για να εξακριβωθούν τα αίτια του δυστυχήματος.

    Το μεταγωγικό αεροσκάφος AN-32, που μετέφερε σύμφωνα με πληροφορίες προμήθειες, κατέπεσε εντός των εγκαταστάσεων της στρατηγικής σημασίας αεροπορικής βάσης στο Άνω Ασάμ, κατά τη διαδικασία προσγείωσης.

    Το Antonov AN-32, ένα δικινητήριο στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος, είναι εδώ και καιρό ένα από τα πιο αξιόπιστα αεροσκάφη της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Αναπτύχθηκε στην πρώην Σοβιετική Ένωση για να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες της Ινδίας, το αεροσκάφος χρησιμοποιείται ευρέως για αποστολές μετακίνησης στρατευμάτων, επιμελητείας και εφοδιασμού, ιδιαίτερα σε δύσκολα εδάφη. Η IAF πιστεύεται ότι χρησιμοποιεί περίπου 100 αεροσκάφη AN-32.

    Ο σταθμός της Πολεμικής Αεροπορίας Roureah είναι μια βασική εγκατάσταση της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας στα βορειοανατολικά και διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στην περιοχή.


    Πηγή

    Axios: Η κυβέρνηση Τραμπ απαγορεύει την πρόσβαση αλλοδαπών στην τεχνητή νοημοσύνη της Anthropic

    0

    Σύμφωνα με την επιστολή του υπουργείου Εμπορίου, θα απαιτείται άδεια για την εξαγωγή, την επανεξαγωγή ή την εγχώρια μεταφορά των εν λόγω μοντέλων της Anthropic

    Ο υπουργός Εμπορίου Χάουαρντ Λούτνικ έστειλε την Παρασκευή επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της Anthropic, Ντάριο Αμοντέι, στην οποία ανέφερε ότι τα μοντέλα Mythos 5 και Fable 5 θα υπόκεινται σε ελέγχους εξαγωγών προς οποιονδήποτε προορισμό εκτός των ΗΠΑ, καθώς και προς όλους τους αλλοδαπούς που βρίσκονται εντός της χώρας.

    Σύμφωνα με την επιστολή του υπουργείου Εμπορίου, θα απαιτείται άδεια για την εξαγωγή, την επανεξαγωγή ή την εγχώρια μεταφορά των εν λόγω μοντέλων της Anthropic.

    Για να διασφαλίσει τη συμμόρφωση, η Anthropic ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Παρασκευής ότι έπρεπε να διακόψει την πρόσβαση στο Mythos και το Fable για όλους τους πελάτες.

    Τι είχε προηγηθεί

    Η κυβέρνηση Τραμπ εξέδωσε νωρίτερα αυτό το μήνα εκτελεστικό διάταγμα για τη δοκιμή των πιο προηγμένων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης πριν από την ανάπτυξή τους. Ωστόσο το εκτελεστικό διάταγμα είναι εθελοντικό και αποφεύγει ρητά ένα καθεστώς αδειοδότησης — κάτι που ο επικεφαλής σύμβουλος τεχνητής νοημοσύνης του Λευκού Οίκου, Ντέιβιντ Σακς, κατάφερε να εξασφαλίσει για να αποφύγει αυτό που θεωρεί «κατοχή του ρυθμιστικού πλαισίου» από τα μεγαλύτερα εργαστήρια.

    Ένας αξιωματούχος της κυβέρνησης δήλωσε στο Axios ότι το υπουργείο Εμπορίου αποφάσισε να προβεί σε αυτή την ενέργεια αφού μια άλλη εταιρεία ισχυρίστηκε ότι κατάφερε να παρακάμψει τα μέτρα ασφαλείας του Mythos, προκαλώντας ανησυχία στην κυβέρνηση για πιθανούς κινδύνους εθνικής ασφάλειας.

    Η αμερικανική κυβέρνηση προσπάθησε να πείσει την Anthropic να αναστείλει την κυκλοφορία των τελευταίων μοντέλων, αλλά δεν τα κατάφερε, ανέφερε ο αξιωματούχος, γεγονός που οδήγησε στην αποστολή της επιστολής ελέγχου εξαγωγών.

    Το μοντέλο πρέπει να παραμείνει κλειδωμένο έως ότου ενισχυθεί ο μηχανισμός εθνικής ασφάλειας της αμερικανικής κυβέρνησης, ανέφερε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί τις επόμενες εβδομάδες.

    Επιπλέον, η Anthropic θα πρέπει να υποβάλει πρόσθετη αίτηση για ατομικά επικυρωμένες άδειες.

    Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα οικονομικές και αστικές κυρώσεις.


    Πηγή

    Εύβοια: Αγροτικό έπεσε σε χαράδρα – Τραυματίστηκε σοβαρά ζευγάρι – Διακομιδή γυναίκας στην Αθήνα

    0

    Στο σημείο επιχείρησε η Πυροσβεστική προκειμένου να τους απεγκλωβίσει 

    Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της 12ης Ιουνίου 2026 στη Βόρεια Εύβοια, όταν αγροτικό όχημα στο οποίο επέβαινε ζευγάρι ηλικιωμένων εξετράπη της πορείας του και κατέληξε σε χαράδρα βάθους δεκάδων μέτρων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 22:00 στον δρόμο που συνδέει την Αγία Άννα με την Κερασιά, όταν, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, το όχημα που οδηγούσε 77χρονος, με συνοδηγό τη 66χρονη σύζυγό του, βγήκε εκτός πορείας. Το αγροτικό κατέληξε σε απότομη πλαγιά, σε βάθος περίπου 15 μέτρων, όπου και ακινητοποιήθηκε.

    Παρά τη σφοδρότητα της εκτροπής, το όχημα σταμάτησε σε σημείο που απέτρεψε ακόμη μεγαλύτερη πτώση, γεγονός που αποδείχθηκε καθοριστικό για την επιβίωση του ζευγαριού.

    Άμεσα κινητοποιήθηκαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μαντουδίου, οι οποίες έφτασαν στο σημείο και προχώρησαν σε επιχείρηση απεγκλωβισμού. Οι πυροσβέστες κατάφεραν να ανασύρουν το ζευγάρι από το όχημα, το οποίο φέρει σοβαρούς τραυματισμούς.

    Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ από το Κέντρο Υγείας Μαντουδίου παρέλαβε τους δύο τραυματίες και τους μετέφερε αρχικά στο Νοσοκομείο Χαλκίδας. Η 66χρονη, η οποία φέρει βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, κρίθηκε αναγκαίο να διακομιστεί σε νοσοκομείο της Αθήνας για περαιτέρω νοσηλεία, ενώ ο 77χρονος νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα.

    Τα ακριβή αίτια του τροχαίου διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές.


    Πηγή

    Επίτροπος Άμυνας για SAFE: Υπογράψαμε με την Ελλάδα – Ορόσημο για την ευρωπαϊκή ασφάλεια

    0

    Η συμφωνία αυτή θα συμβάλει στην ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας στη Μεσόγειο

    Στην υπογραφή της συμφωνίας SAFE με την Ελλάδα, αναφέρεται με ανάρτησή του στο Χ ο Άντριους Κουμπίλιους, Ευρωπαίος επίτροπος για την άμυνα και το διάστημα.

    Αναλυτικά αναφέρει:

    Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για το SAFE και την ευρωπαϊκή ασφάλεια — μόλις υπογράψαμε τη συμφωνία SAFE με την Ελλάδα.

    Η συμφωνία αυτή θα συμβάλει στην ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας στη Μεσόγειο μέσω επενδύσεων σε στρατηγική επιτήρηση, ασφαλείς επικοινωνίες και τεχνολογίες αντιμετώπισης μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

    Το SAFE (Strategic Assets for Europe) είναι ένα χρηματοδοτικό μέσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ύψους έως 150 δισεκατομμυρίων ευρώ, που δημιουργήθηκε για να στηρίξει τα κράτη-μέλη που επενδύουν στη βιομηχανική παραγωγή για την άμυνα και την ασφάλεια.

    Κύρια Χαρακτηριστικά του Προγράμματος

    • Στόχος: Σχεδιάστηκε για την κάλυψη των αναγκών σε αμυντικές προμήθειες και την κλιμάκωση της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανικής και τεχνολογικής βάσης.
    • Δανειακή Ενίσχυση: Παρέχει κεφάλαια μέσω χαμηλότοκων δανείων για να αποφευχθεί η υπερβολική επιβάρυνση των εθνικών προϋπολογισμών.

    Σημασία για την Ελλάδα

    Η Ελλάδα έχει ενεργοποιήσει τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα:

    • Χρηματοδότηση: Προβλέπεται ανώτατο ποσό δανείου που ξεπερνά τα 787 εκατομμύρια ευρώ για τη σχετική δέσμη μέτρων της χώρας.
    • Εφαρμογές: Η χώρα μας αξιοποιεί πόρους και τεχνολογίες μέσω του προγράμματος. Για παράδειγμα, η Ελλάδα και η Πολωνία αναπτύσσουν δορυφόρους ραντάρ συνθετικού ανοίγματος (SAR) σε κοινό πρόγραμμα.


    Πηγή

    Παράταση έως 22 Ιουνίου για τον καθαρισμό οικοπέδων – Τι ισχύει για τους υπόχρεους

    0

    Η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων πυροπροστασίας πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά έως τις 22 Ιουνίου 2026

    Παρατάθηκε κατά μία εβδομάδα, έως τις 22 Ιουνίου 2026, η προθεσμία για τον καθαρισμό των οικοπέδων, η οποία αρχικά έληγε στις 15 του μήνα.

    Η πυροσβεστική με ανάρτησή της καλεί όλους τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες εργασίες καθαρισμού, καθώς και να διατηρούν τους χώρους τους σε καλή κατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, η οποία διαρκεί έως τις 31 Οκτωβρίου. Στόχος των μέτρων είναι η πρόληψη πυρκαγιών και η ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας, της ασφάλειας των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος.

    Ο καθαρισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την απομάκρυνση ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών – ιδιαίτερα όσων βρίσκονται κοντά σε κτίσματα – καθώς και την απομάκρυνση ξερής φυτικής ύλης όπως χόρτα, φύλλα και κλαδιά. Προβλέπεται επίσης η αποκλάδωση δέντρων, η αραίωση θαμνώδους βλάστησης και η απομάκρυνση εύφλεκτων υλικών, απορριμμάτων και εγκαταλελειμμένων αντικειμένων. Από τις υποχρεώσεις εξαιρούνται οι περιποιημένοι και συντηρημένοι κήποι.

    Παράλληλα, οι υπόχρεοι οφείλουν να διασφαλίζουν τη σωστή συλλογή και μεταφορά των υπολειμμάτων καθαρισμού, καθώς απαγορεύεται η ανεξέλεγκτη απόρριψή τους.

    Επιπλέον, έως τις 22 Ιουνίου 2026 πρέπει να υποβληθεί και η σχετική Υπεύθυνη Δήλωση για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων πυροπροστασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας akatharista.apps.gov.gr, ενώ σε περίπτωση αδυναμίας υπάρχει δυνατότητα υποβολής μέσω ΚΕΠ ή της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

    Η μη συμμόρφωση ή η υποβολή ψευδούς δήλωσης προβλέπει την επιβολή προστίμων από 100 έως 5.000 ευρώ, καθώς και ενδεχόμενες ποινικές κυρώσεις. Σε περιπτώσεις που απαιτηθεί παρέμβαση του Δήμου για καθαρισμό, το κόστος επιβαρύνει τους υπόχρεους.


    Πηγή

    Φωτιά τώρα στα Γεράνεια Όρη

    0

    Έρευνα για πιθανό χτύπημα κεραυνού σε βραχώδη περιοχή

    Πυρκαγιά εκδηλώθηκε σε δασική έκταση στα Γεράνεια Όρη, στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας, πάνω από τον Σχίνο, κινητοποιώντας άμεσα ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις.

    Η φωτιά ξεκίνησε σε δύσβατο και βραχώδες σημείο, περίπου στις 09:15 το πρωί, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να προκλήθηκε από πτώση κεραυνού.

    Στο σημείο όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, οι συνθήκες δυσχεραίνουν την προσέγγιση των δυνάμεων, καθώς πρόκειται για απόκρημνη και βραχώδη περιοχή. Όπως αναφέρουν πληροφορίες της πυροσβεστικής, γύρω από το σημείο έναρξης της φωτιάς το έδαφος είναι εμφανώς βρεγμένο, γεγονός που ενισχύει την πιθανότητα η έναρξη της πυρκαγιάς να συνδέεται με έντονη κεραυνική δραστηριότητα που καταγράφηκε στην περιοχή.

    Για την κατάσβεση επιχειρούν 25 πυροσβέστες, με τη συνδρομή μιας ομάδας πεζοπόρου τμήματος της 9ης ΕΜΟΔΕ, καθώς και 8 πυροσβεστικών οχημάτων. Από αέρος συνδράμει ένα ελικόπτερο, ενώ σημαντική είναι και η παρουσία εθελοντών που βοηθούν στο δύσκολο έργο της πυρόσβεσης.

    Νέα εξέλιξη: Τι αποκάλυψε το τεστ DNA για τον άνδρα που ισχυρίστηκε ότι είναι ο «χαμένος» Μπεν

    0

    Η μαμά του Μπεν Νίνταμ αποκάλυψε το αποτέλεσμα του τεστ DNA αφού ένας υιοθετημένος άνδρας στις ΗΠΑ ισχυρίστηκε ότι θα μπορούσε να είναι ο αγνοούμενος γιος της.

    Ο άγνωστος είχε επικοινωνήσει με την Κερι Νίνταμ τον Ιανουάριο και αντιμετώπισε μια αγωνιώδη αναμονή, καθώς συμπληρώνονται 35 χρόνια από την εξαφάνισή του.

    Ο Μπεν εξαφανίστηκε χωρίς ίχνος στις 24 Ιουλίου 1991, αμέσως μετά τη μετακόμισή του στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο νησί της Κω.

    Παρά τις εκτεταμένες και μακροχρόνιες έρευνες, ποτέ δεν βρέθηκε κανένα στοιχείο για το τι του συνέβη.

    Η Κέρι – η οποία ήταν μόλις 19 ετών όταν εξαφανίστηκε ο Μπεν – είναι πεπεισμένη ότι τον άρπαξαν διακινητές ανθρώπων και στη συνέχεια τον πούλησαν παράνομα για υιοθεσία.

    Σε ανάρτησή της στην ομάδα της στο Facebook Help Find Ben Needham, έγραψε χθες: «Σήμερα λάβαμε επιβεβαίωση ότι το τελευταίο τεστ DNA που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες έδωσε αρνητικό αποτέλεσμα.

    Αν και είναι απογοητευτικό να αποκλείσουμε ένα άλλο πιθανό προβάδισμα, παραμένουμε αποφασισμένοι στην αναζήτησή μας για τον Μπεν και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε κάθε αξιόπιστη οδό που έχουμε στη διάθεσή μας».

    Συνέχισε λέγοντας: «Για πάνω από τρεις δεκαετίες δεν χάσαμε ποτέ την ελπίδα να βρούμε απαντήσεις για το τι συνέβη στον Μπεν.

    «Καθώς κάθε στοιχείο διερευνάται και εξαλείφεται, ενισχύει μόνο την ανάγκη για συνεχή έρευνα, εξειδικευμένη υποστήριξη, διεθνείς έρευνες και ευαισθητοποίηση του κοινού».

    CNN: Το Ιράν τοποθέτησε νάρκες στις εισόδους των σηράγγων των πυρηνικών εγκαταστάσεων   

    0

    Εν μέσω φόβων για σχέδιο κατάληψης από τις ΗΠΑ

    Το Ιράν έχει εντείνει σημαντικά τις προσπάθειές του να απομονώσει τα αποθέματά του σε ουράνιο προκαλώντας σκόπιμα την κατάρρευση σηράγγων και τοποθετώντας εκρηκτικές νάρκες στις εισόδους, εν μέσω φόβων για πιθανή επιχείρηση των ΗΠΑ με στόχο την κατάσχεση του υλικού, ανέφερε το CNN, επικαλούμενο πέντε πηγές που είναι εξοικειωμένες με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.

    Το ρεπορτάζ ανέφερε ότι η πρόσβαση σε περίπου μισό τόνο εμπλουτισμένου ουρανίου είναι πλέον πολύ πιο δύσκολη, επικίνδυνη και χρονοβόρα από ό,τι ήταν πριν από ένα μήνα, όταν ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπονοούσε δημοσίως ότι ο αμερικανικός στρατός θα μπορούσε να κινηθεί για να το κατασχέσει.

    Οι πρόσθετες οχυρώσεις θα μπορούσαν να περιπλέξουν μια προτεινόμενη συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, η οποία, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, θα απαιτούσε από την Τεχεράνη να παραδώσει το εμπλουτισμένο ουράνιό της για καταστροφή και απομάκρυνση από τη χώρα.

    Το CNN ανέφερε ότι η διεθνής κοινότητα πιστεύει ότι το μεγαλύτερο μέρος του αποθέματος βρίσκεται σε σήραγγες που έχουν καταρρεύσει στο πυρηνικό συγκρότημα του Ισφαχάν, ενώ μέρος του υλικού φυλάσσεται σε άλλες εγκαταστάσεις.

    Εμπειρογνώμονες που επικαλείται το CNN δήλωσαν ότι ακόμη και το Ιράν θα αντιμετώπιζε πλέον μια επικίνδυνη και πολύπλοκη αποστολή για την ανάκτηση του ουρανίου, η οποία θα απαιτούσε βαρύ εξοπλισμό εκσκαφής και επιχειρήσεις αποναρκοθέτησης.

    Ο Σκοτ Ρόκερ, πρώην ανώτερος αξιωματούχος των ΗΠΑ για την απομάκρυνση πυρηνικού υλικού, δήλωσε ότι η κατάσταση θα μπορούσε επίσης να δώσει στο Ιράν περιθώριο να ισχυριστεί ότι μέρος του αποθέματος δεν χρήζει επανόρθωσης δημιουργώντας αμφιβολίες σχετικά με την πλήρη επαλήθευση.

    Το σχέδιο που δεν εφαρμόστηκε

    Το CNN είχε αναφέρει προηγουμένως ότι ο αμερικανικός στρατός ετοίμασε σχέδια τον Μάιο για πιθανή χερσαία επιχείρηση στο Ιράν με σκοπό την κατάσχεση του υλικού, αλλά ο Τραμπ ανέστειλε το σχέδιο μετά από προειδοποιήσεις ότι θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρή αντίδραση από το Ιράν, να παρατείνει τον πόλεμο, να διαταράξει την παγκόσμια οικονομία και να προκαλέσει σημαντικές απώλειες στις ΗΠΑ.

    Η έκθεση ανέφερε ότι η απομάκρυνση του ουρανίου του Ιράν στο πλαίσιο οποιασδήποτε συμφωνίας θα απαιτούσε πιθανώς μια εξειδικευμένη κινητή εγκατάσταση ουρανίου των ΗΠΑ, οργανωμένη μέσω της Εθνικής Διοίκησης Πυρηνικής Ασφάλειας στο Εθνικό Εργαστήριο Oak Ridge.

    Ο Τραμπ έχει δηλώσει ότι η εξασφάλιση του υλικού αποτελεί προτεραιότητα στις διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου και την επαναλειτουργία του Στενού του Ορμούζ, αλλά το CNN ανέφερε ότι ακόμη και οι κορυφαίοι εμπειρογνώμονες στην απομάκρυνση πυρηνικού υλικού θα χρειαστούν σημαντικό χρόνο για να ολοκληρώσουν το έργο.


    Πηγή

    Σούδα: Δεν σταμάτησε στο μπλόκο, έβαλε όπισθεν, τραυμάτισε αστυνομικό και συνελήφθη

    0

    Οδηγός 51 ετών δεν συμμορφώθηκε σε αστυνομικό σήμα και επιχείρησε να διαφύγει με επικίνδυνους ελιγμούς 

    Σε επεισοδιακή κατάληξη εξελίχθηκε αστυνομικός έλεγχος που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην περιοχή των Τσικαλαριών στη Σούδα, όταν οδηγός δεν συμμορφώθηκε σε σήμα των αρχών και επιχείρησε να διαφύγει.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews, ο 51χρονος οδηγός, αντί να σταματήσει στο μπλόκο, έκανε όπισθεν και προσπάθησε να απομακρυνθεί αναπτύσσοντας ταχύτητα και πραγματοποιώντας επικίνδυνους ελιγμούς. Άμεσα ακολούθησε καταδίωξη από αστυνομικές δυνάμεις.

    Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης, ένας αστυνομικός τραυματίστηκε στο πόδι, όπως καταγράφεται και στην επίσημη αναφορά του περιστατικού.

    Ο οδηγός ακινητοποιήθηκε τελικά έξω από κατοικία και συνελήφθη, αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για επικίνδυνη οδήγηση, μη συμμόρφωση σε σήμα αστυνομικών και πρόκληση σωματικής βλάβης σε ένστολο.

    Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο 51χρονος οδηγούσε χωρίς δίπλωμα, ενώ κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν ότι πρόκειται για άτομο με αναπηρία και βαρύ ψυχιατρικό οικογενειακό ιστορικό, το οποίο είναι ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό στη γειτονιά.

    Από 14€ έως 170€ για μια θέση στην παραλία – Ξαπλώστρα ή πετσέτα στην άμμο; Τι προτιμούν οι Έλληνες

    0

    Το Newsbomb χαρτογράφησε τις «χρυσές» τιμές στις οργανωμένες παραλίες της Αττικής και, μέσα από γκάλοπ αποτυπώνει πώς η ακρίβεια επηρεάζει τις καλοκαιρινές επιλογές των Ελλήνων ανάμεσα σε ξαπλώστρα και πετσέτα στην άμμο

    Η καλοκαιρινή έξοδος για μια βουτιά στη θάλασσα αποτελεί για πολλούς αγαπημένη συνήθεια. Ωστόσο, το κόστος στις οργανωμένες παραλίες της Αττικής φαίνεται να ανεβαίνει χρόνο με τον χρόνο, οδηγώντας αρκετούς λουόμενους να αναζητούν πιο οικονομικές λύσεις στις ανοργάνωτες ακτές.

    Το Newsbomb.gr κατέγραψε τις απόψεις πολιτών για το αν προτιμούν οργανωμένες ή ανοργάνωτες παραλίες. Οι απαντήσεις ανέδειξαν δύο βασικές τάσεις: από τη μία όσους αναζητούν άνεση και παροχές και από την άλλη εκείνους που βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα την οικονομία και την ηρεμία.

    Οι τιμές που προκαλούν… ζάλη

    Όπως προκύπτει από την έρευνα, το κόστος για ένα σετ ξαπλώστρες σε οργανωμένες παραλίες της Αττικής μπορεί να κυμαίνεται από 14 ευρώ έως και 170 ευρώ, ανάλογα με την περιοχή, την ημέρα και τις παροχές που προσφέρονται.

    Σε δημοφιλείς προορισμούς των νοτίων προαστίων, οι τιμές τα Σαββατοκύριακα αγγίζουν ακόμη και τα 120 ευρώ στη Γλυφάδα, τα 125 ευρώ στο Λαγονήσι και τα 170 ευρώ στη Βάρκιζα (Ριβιέρα). Αντίθετα, πιο προσιτές επιλογές συναντά κανείς στον Σχινιά, όπου ένα σετ ξαπλώστρες με δύο καφέδες και δύο νερά ξεκινά από 14 ευρώ τις καθημερινές.

    Τα αναλυτικά στοιχεία των τιμών παρουσιάζονται στο παρακάτω infographic του Newsbomb που επιμελήθηκε η Εβελίνα Καράτζιου:

    tsouxteres vouties infographic
    tsouxteres vouties infographic
    tsouxteres vouties infographic
    tsouxteres vouties infographic

    «Η άνεση έχει κόστος»

    Υπάρχουν βέβαια και οι λουόμενοι που δηλώνουν ξεκάθαρα ότι επιλέγουν οργανωμένες παραλίες, παρά το αυξημένο κόστος.

    «Προτιμώ οργανωμένες για να μην είναι μπάχαλο, να βρίσκουμε να καθόμαστε και να έχουμε φαγητό και ό,τι χρειαζόμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά στην κάμερα του Newsbomb πολίτης που επιλέγει συχνά τις παραλίες των νοτίων προαστίων.

    Άλλος λουόμενος εκτίμησε ότι για μια έξοδο στη θάλασσα μπορεί να χρειαστεί να δώσει ακόμη και 40 με 50 ευρώ, τονίζοντας ότι η άνεση και οι παροχές αποτελούν σημαντικό κριτήριο.

    Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και άλλοι πολίτες που υποστήριξαν ότι στις οργανωμένες παραλίες δεν χρειάζεται να ψάχνεις θέση ή σκιά, ενώ μπορείς εύκολα να έχεις πρόσβαση σε καφέ, φαγητό και εξυπηρέτηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

    Οι νέοι γυρίζουν την πλάτη στις ξαπλώστρες

    Από την άλλη πλευρά, η πλειονότητα των πολιτών που μίλησαν στο Newsbomb.gr δήλωσε ότι προτιμά τις ανοργάνωτες παραλίες, κυρίως λόγω κόστους.

    «Στην ησυχία σου είναι όλα πιο ήρεμα και πιο οικονομικά», ανέφερε μια νεαρή λουόμενη, σημειώνοντας ότι ειδικά για τους νέους τα έξοδα αποτελούν πλέον καθοριστικό παράγοντα.

    «Σίγουρα ανοργάνωτες. Δεν κοστίζουν όπως οι οργανωμένες και συνήθως είναι πιο ήρεμα», είπε άλλος πολίτης.

    Ιδιαίτερα χαρακτηριστική ήταν η απάντηση ενός ανήλικου λουόμενου, ο οποίος δήλωσε: «Δεν έχω κάποια πηγή εισοδήματος, οπότε πάω ανοργάνωτα. Παίρνουμε πράγματα από το περίπτερο, βάζεις την πετσέτα σου κάτω και είσαι μια χαρά».

    Παρόμοια ήταν και η άποψη φοιτητών που συμμετείχαν στο γκάλοπ, οι οποίοι εξήγησαν ότι οι ανοργάνωτες παραλίες αποτελούν τη μοναδική επιλογή όταν το διαθέσιμο εισόδημα είναι περιορισμένο.

    Το γκάλοπ του Newsbomb.gr δείχνει ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να αγαπούν τη θάλασσα, όμως οι αυξημένες χρεώσεις στις οργανωμένες παραλίες επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις επιλογές τους.

    Πηγή

    Διευθυντής εστιατορίου σώζει κοριτσάκι που κρέμεται από το μπαλκόνι

    0

    Άγνωστο πώς το παιδί βρέθηκε να κρέμεται στο κενό

    Mε κομμένη την ανάσα παρακολουθούσαν περαστικοί ένα μικρό κοριτσάκι να κρέμεται από την άκρη ενός μπαλκονιού, σε δρόμο του Λονδίνου.

    Άμεσα ειδοποιήθηκαν οι αρχές, ενώ ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, στο ισόγειο του κτηρίου, όπου κρεμόταν το παιδί, αποδείχθηκε ο «φύλακας άγγελός» του.

    Ο Μοχάμεντ Τζεσίλ, διευθυντής εστιατορίου, μαζί με έναν αστυνομικό, βρέθηκαν αμέσως κάτω από εκεί όπου κρεμόταν το κοριτσάκι και πρόλαβαν να το πιάσουν όταν οι δυνάμεις του το εγκατέλειψαν και έπεσε.

    Ο διευθυντής σε δηλώσεις τους είπε ότι ενήργησε «με καθαρό ένστικτο» όταν την είδε. Αδιευκρίνιστο παραμένει πώς το παιδί βρέθηκε στο εξωτερικό του κτηρίου και πού βρίσκονταν οι γονείς του, ή όποιος είχε την επίβλεψή του, καθώς φαίνεται πως είναι αρκετά μικρό. Στο βίντεο που δημοσίευσε η Washington Post δείχνει τη στιγμή που το παιδί πέφτει στο κενό και σώζεται από τον διευθυντή, μαζί με τον αστυνομικό.

    Έπαθε… αντιπρόεδρο Εδεσσαϊκού: Η εξήγηση του διαιτητή του Μουντιάλ που κανείς δεν κατάλαβε- Βίντεο

    0

    Ο διαιτητής Γουίλτον Σαμπάιο εξηγούσε την απόφαση του VAR μέσω του συστήματος μεγαφωνικής αναγγελίας του σταδίου, αλλά κανείς δεν κατάλαβε τίποτα

    Ο Βραζιλιάνος διαιτητής Γουίλτον Σαμπάιο έγινε πρωτοσέλιδο αφού έβγαλε τρεις κόκκινες κάρτες στον εναρκτήριο αγώνα του Μουντιάλ 2026. Αλλά αυτός δεν ήταν ο μόνος λόγος…

    Ο διαιτητής Γουίλτον Σαμπάιο εξηγούσε μια απόφαση του VAR μέσω του συστήματος μεγαφωνικής αναγγελίας του σταδίου, αλλά κανείς δεν κατάλαβε τίποτα, ούτε καν οι παίκτες που στέκονταν δίπλα του απορημένοι.


    Ο Σαμπάιο συμβουλεύτηκε το VAR μετά από μια φάση στον αγώνα Μεξικό – Νότια Αφρική στην πρεμιέρα του Μουντιάλ 2026.

    Η γηπεδούχος ομάδα επικράτησε άνετα με 2-0 της Νότιας Αφρικής, ωστόσο, ενώ το Μεξικό πήρε τους τρεις βαθμούς, ήταν μια αποβολή που έκλεψε την παράσταση.
    Στην πραγματικότητα, ο αγώνας είχε περισσότερες αποβολές από γκολ, με τον Βραζιλιάνο διαιτητή Γουίλτον Σαμπάιο να αποβάλλει όχι έναν, αλλά τρεις παίκτες κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης στο Στάδιο Αζτέκα της Πόλης του Μεξικού.

    Αφού λοιπόν ο διαιτητής στην προαναφερόμενη φάση συμβουλεύτηκε το VAR, επιβεβαίωσε την επιθετική ενέργεια και στη συνέχεια έπρεπε να εξηγήσει την απόφασή του μέσω των μεγαφώνων του γηπέδου. Το μόνο πρόβλημα; Τα αγγλικά του φάνηκαν… να τον εγκαταλείπουν την χειρότερη δυνατή στιγμή.

    Η ανακοίνωση ήταν τόσο ασαφής που οι Νοτιοαφρικανοί παίκτες φαινόταν εντελώς χαμένοι. Ο Κουλίσο Μουντάου στεκόταν εκεί σαν να έλεγε:«Τι είπε μόλις τώρα;»

    Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα… ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ!

    diaithths.jpg

    Η έκφραση στο πρόσωπό του όταν τελικά συνειδητοποίησε τι συνέβαινε είναι απίστευτη…

    Νέα Υόρκη: 12χρονος πέθανε στο σχολείο από ένα ντόνατ – Έρευνα για σχέση με challenge στο TikTok

    0

    Η αστυνομία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ξεκίνησε πλήρη έρευνα για τον θάνατο του 12χρονου Τζέικομπ Μεντίνα

    Ο 12χρονος Τζέικομπ Μεντίνα πέθανε από ασφυξία στους διαδρόμους του σχολείου του στη Νέα Υόρκη, αφού πνίγηκε με ένα ντόνατ.

    Προσπαθούσε να ολοκληρώσει ένα challenge TikTok που έχει γίνει viral και συνίσταται στο να τρώει κανείς φαγητό με μία μόνο μπουκιά.

    Η αστυνομία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ξεκίνησε πλήρη έρευνα για τον θάνατο του 12χρονου Τζέικομπ Μεντίνα.

    Σύμφωνα με πηγές, το παιδί άρχισε να πνίγεται γύρω στο μεσημέρι της Τετάρτης σε έναν διάδρομο του 4ου ορόφου του σχολείου στην οδό McLean Ave.
    Ο διευθυντής των δημόσιων σχολείων του Yonkers, Anibal Soler Jr., δήλωσε ότι τα μέλη του προσωπικού του παρείχαν αμέσως πρώτες βοήθειες.
    «Τεχνική Heimlich, χτυπήματα στην πλάτη, καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση. Εφαρμόστηκαν πολλές μέθοδοι», δήλωσε ο Soler.

    Αστυνομική έρευνα μετά από θάνατο από πνιγμό

    Η αστυνομία ξεκίνησε έρευνα λόγω της ασυνήθιστης φύσης του θανάτου του 12χρονου.
    Εκτός από την προσεκτική εξέταση του ιατρικού ιστορικού του 12χρονου —συμπεριλαμβανομένων τυχόν αλλεργιών ή άλλων παθήσεων που ενδέχεται να συνέβαλαν— η αστυνομία δήλωσε ότι θα μιλήσει με συμμαθητές και οποιονδήποτε άλλο ήταν μάρτυρας του συμβάντος.
    «Θα διερευνήσουμε τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτό και θα συνεχίσουμε την έρευνα από την αρχή μέχρι το τέλος», δήλωσε ο Επίτροπος της Αστυνομίας του Yonkers, Christopher Sapienza.

    «Τα παιδιά μας πονάνε»

    Η σχολική περιφέρεια δήλωσε ότι διαθέτει συμβούλους πένθους για τους συμμαθητές του 12χρονου..
    «Τα παιδιά μας πονάνε, το προσωπικό μας πονάει, ο διευθυντής μας πονάει», δήλωσε ο επιθεωρητής.
    Η πόλη υποσχέθηκε να κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει την οικογένεια του Medina.


    Πηγή

    Ινδία: Συντριβή αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας κατά την προσγείωση στην αεροπορική βάση

    0

    Ο πιλότος εκφράζονται φόβοι ότι είναι νεκρός

    Αεροσκάφος της ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στον σταθμό της Πολεμικής Αεροπορίας στο Τζορχάτ του Ασάμ.

    Το αεροσκάφος σύμφωνα με τις αναφορές ήταν ένα μεταγωγικό AN-31, το οποίο χρησιμοποιείται για τη μεταφορά προμηθειών.

    Το δυστύχημα συνέβη ενώ το αεροπλάνο προσπαθούσε να προσγειωθεί στην αεροπορική βάση. Υπάρχουν φόβοι ότι ο πιλότος είναι νεκρός. Η συγκεκριμένη αεροπορική βάση απέχει μόλις 120 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Κίνα.


    Πηγή

    Ρωμαίος και Ιουλιέτα: Το τραγικό φινάλε σε παράσταση γράφτηκε… αλλιώς λόγω μια γάτας – Βίντεο

    0

    Το απρόσμενο περιστατικό συνέβη στο υπαίθριο θέατρο Bornova

    Η τελευταία σκηνή του σαιξπηρικού αριστουργήματος «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» έχει μείνει στην ιστορία για το τραγικό φινάλε του ζευγαριού στη Βερόνα, πλην όμως σε μια παράσταση στην Τουρκία μια γάτα είχε άλλη άποψη…

    Σε υπαίθρια θεατρική παράσταση στην Τουρκία, ένας γάτος ανέβηκε στη σκηνή την στιγμή του δραματικού φινάλε και κέρδισε τις εντυπώσεις.

    Το απρόσμενο περιστατικό συνέβη στο υπαίθριο θέατρο Bornova, την ώρα που ο Βραζιλιάνος χορευτής Πέδρο Σέαρα και η Ρωσίδα μπαλαρίνα Τατιάνα Μπόργκερ ερμήνευαν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η παράσταση είχε φτάσει στο δραματικό φινάλε, με τον Ρωμαίο να βρίσκεται νεκρός και την Ιουλιέτα να θρηνεί πάνω από το σώμα του.

    Εκείνη ακριβώς τη στιγμή εμφανίστηκε στη σκηνή ο γάτος, πλησίασε τον «νεκρό» Ρωμαίο, ξάπλωσε δίπλα στο κεφάλι του και άρχισε να παίζει με τα μαλλιά του, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών.

    https://www.instagram.com/reel/DZejmk_unJY/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading


    Πηγή

    Ηράκλειο: Νεκρό 18 μηνών βρέφος – Οι γιατροί έδωσαν μάχη επί 48 λεπτά για να το κρατήσουν στη ζωή

    0

    Το παιδί είχε μεταφερθεί στο ΠΑΓΝΗ σε σοβαρή κατάσταση – Οι γιατροί έδωσαν μάχη 48 λεπτών για ανάνηψη χωρίς αποτέλεσμα

    Επί 48 λεπτά οι γιατροί του ΠΑΓΝΗ έδωσαν το βράδυ της Παρασκευής έναν αγώνα δρόμου για να κρατήσουν στη ζωή ένα κοριτσάκι 18 μηνών, το οποίο είχε μεταφερθεί νωρίτερα στο νοσοκομείο από τον παππού του.

    Το βρέφος, το οποίο είναι Ρομά στην καταγωγή, τις προηγούμενες ημέρες δεν αισθανόταν καλά. Σύμφωνα με πληροφορίες από αστυνομικές πηγές, είχε εξεταστεί πρόσφατα από παιδίατρο και του είχε χορηγηθεί φαρμακευτική αγωγή, ωστόσο η κατάστασή του παρουσίασε επιδείνωση.

    Ο 45χρονος παππούς, ο οποίος είχε αναλάβει τη φροντίδα του καθώς οι γονείς εργάζονται εκτός Κρήτης, μετέφερε το παιδί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου.

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες, κατά την άφιξή του στο ΠΑΓΝΗ το βρέφος εμφάνιζε σηπτική εικόνα, όπως διαπιστώθηκε από το ιατρικό προσωπικό. Στη συνέχεια υπέστη καρδιοαναπνευστική ανακοπή και οι γιατροί προχώρησαν άμεσα σε προσπάθειες ανάνηψης (ΚΑΡΠΑ), οι οποίες διήρκεσαν περίπου 48 λεπτά, χωρίς αποτέλεσμα.

    Το κοριτσάκι κατέληξε παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών.

    Με εισαγγελική εντολή, ο παππούς συνελήφθη για το αδίκημα της έκθεσης ανηλίκου, ενώ η υπόθεση διερευνάται από τις αρμόδιες αρχές.

    Σκόπελος: Στα δίχτυα εντυπωσιακό και εξαιρετικά σπάνιο «λοφόψαρο»

    0

    Πρόκειται για το είδος Lophotus guentheri κοινώς γνωστό ως Crested Bandfish ή λοφόψαρο

    Ένα παράξενο ψάρι αλιεύτηκε ανοιχτά της Σκοπέλου από τον ντόπιο ψαρά Σπύρο Ραμαντάνη.

    Σύμφωνα με το Sporades News ο έμπειρος αλιέας, ο οποίος βρισκόταν στην περιοχή ψαρεύοντας μπακαλιάρους, είδε με έκπληξη το σπάνιο αυτό ψάρι, μήκους περίπου 1 μέτρου, να έχει πιαστεί στο παραγάδι του. Το ψάρι ανασύρθηκε από το εντυπωσιακό βάθος των 500 μέτρων, έχοντας τσιμπήσει σε δόλωμα σαφρίδι.

    Πρόκειται για το είδος Lophotus guentheri (κοινώς γνωστό ως Crested Bandfish ή λοφόψαρο), έναν μόνιμο αλλά «αόρατο» κάτοικο των βαθιών υδάτων της Μεσογείου και των ωκεανών, που ελάχιστες φορές έχει καταγραφεί στα ελληνικά χρονικά.

    Το συγκεκριμένο δείγμα αιχμαλωτίζει το βλέμμα με την πρώτη ματιά. Διακρίνεται για το μακρόστενο, ταινιωτό του σώμα με τις χαρακτηριστικές ασημένιες και μεταλλικές γαλαζωπές αποχρώσεις. Στα πιο εντυπωσιακά του γνωρίσματα συγκαταλέγονται τα ασυνήθιστα μεγάλα μάτια του [απαραίτητα για να βλέπει στο απόλυτο σκοτάδι του βυθού] καθώς και το έντονο κόκκινο ραχιαίο πτερύγιο που εκτείνεται σαν λόφος κατά μήκος όλης της πλάτης του.

    Λόγω του ότι κινείται σε τόσο μεγάλα βάθη, οι επιστήμονες γνωρίζουν ελάχιστα για τη συμπεριφορά του. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα βιολογικά του χαρακτηριστικά είναι ότι διαθέτει έναν εσωτερικό σάκο με μελάνι (παρόμοιο με αυτόν των καλαμαριών). Όταν νιώσει απειλή, εκτοξεύει το μελάνι για να θολώσει το νερό και να ξεφεύγει από τους θηρευτές του.

    ψαρι νεο

    Η σπουδαία αυτή καταγραφή από τον Σπύρο Ραμαντάνη επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τον τεράστιο θαλάσσιο πλούτο και την κρυμμένη βιοποικιλότητα του Αιγαίου. Η φωτογραφία που εξασφάλισε το sporadesnews.gr έχει ήδη κινήσει το ενδιαφέρον τόσο των κατοίκων των Σποράδων όσο και της επιστημονικής κοινότητας, που καταγράφει με μεγάλο ενδιαφέρον κάθε τέτοια σπάνια συνάντηση με τα μυστικά του βυθού.

    Σήμα κινδύνου από το ΔΝΤ: Πρόβλεψη για εκτίναξη του δημόσιου χρέους της ΕΕ στο 130% του ΑΕΠ το 2040

    0

    Ο ρόλος που αναμένεται να παίξουν οι αυξημένες αμυντικές δαπάνες

    Η πρόβλεψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για το δημόσιο χρέος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία αναφέρθηκε η Γενική Διευθύντρια του, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα την περασμένη Τρίτη, είναι ζοφερή. «Χωρίς μέτρα πολιτικής, εκτιμούμε ότι ο απλός μέσος όρος του δημόσιου χρέους των χωρών της ΕΕ θα υπερδιπλασιαζόταν σε πάνω από 130% του ΑΕΠ το 2040», προειδοποίησε η επικεφαλής του ΔΝΤ.

    Στις υφιστάμενες πιέσεις στις δαπάνες των κρατικών προϋπολογισμών για συντάξεις και Υγεία λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και για την ενεργειακή μετάβαση, θα προστίθενται οι αυξημένες αμυντικές δαπάνες, με το σύνολο των επιπλέον δαπανών στους τομείς αυτούς να φθάνει το 5% του ΑΕΠ το 2040, υπογράμμισε η επικεφαλής του Ταμείου.

    Η ίδια τόνισε ότι, ειδικά οι χώρες που δεν έχουν δημοσιονομικά περιθώρια, θα πρέπει να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες τους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, παίρνοντας δύσκολες αποφάσεις για αύξηση της φορολογίας ή για μείωση άλλων δημόσιων δαπανών.

    Η σημασία των μεταρρυθμίσεων

    Υπογράμμισε επίσης τη σημασία των μεταρρυθμίσεων, ιδιαίτερα για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, ώστε να αυξηθούν οι αναιμικοί ρυθμοί ανάπτυξης στις περισσότερες χώρες, ώστε να διευκολυνθούν στην ανάσχεση του χρέους. «Για τη μέση ευρωπαϊκή οικονομία, ακόμη και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν σε μέτριο βαθμό την ανάπτυξη θα μπορούσαν να μειώσουν κατά περίπου ένα πέμπτο την αναγκαία δημοσιονομική προσαρμογή για να τεθεί το χρέος τους σε πτωτική τροχιά. Οσο πιο φιλόδοξες είναι οι αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις, τόσο μικρότερη θα είναι η αναγκαία δημοσιονομική προσπάθεια», είπε.

    Η ανοδική τάση του χρέους της ΕΕ αποτυπώνεται και στις προβλέψεις του Fiscal Monitor ΔΝΤ του Απριλίου. Για το σύνολο της Ευρωζώνης, το δημόσιο χρέος προβλέπεται να αυξηθεί από 87,1% του ΑΕΠ το 2025 στο 89,7% το 2031. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι με εξαίρεση τέσσερις χώρες – την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ισπανία και την Πορτογαλία – στις υπόλοιπες το χρέος αυξάνεται.

    Το ελληνικό χρέος

    Έτσι, το Ταμείο προβλέπει ότι το 2031 το ελληνικό χρέος θα υπολείπεται όχι μόνο του ιταλικού, κάτι που αναμένεται να συμβεί ήδη εφέτος, αλλά και του γαλλικού και του βελγικού. Θα είναι επίσης πολύ κοντά σε αυτό της Φινλανδίας, η οποία την περασμένη δεκαετία είχε θέσει επανειλημμένα εμπόδια στη χορήγηση δανείων από την ΕΕ στην Ελλάδα για τις δανειακές ανάγκες της.

    Συγκεκριμένα, το ΔΝΤ προβλέπει ότι το ελληνικό χρέος θα μειωθεί στο 110,9% του ΑΕΠ το 2031 από 145,7% πέρυσι, ενώ το γαλλικό θα αυξηθεί το ίδιο διάστημα στο 120,7% από 116% και το βελγικό στο 122,3% από 106,3%. Το φινλανδικό χρέος αναμένεται να αυξηθεί στο 100,8% από 89,3% πέρυσι και το ιταλικό να μειωθεί οριακά στο 136,1% από 137,1%.

    Το ΔΝΤ και οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης εκτιμούν ότι οι λόγοι που οδήγησαν στη θεαματική μείωση του ελληνικού χρέους από το 210% του ΑΕΠ το 2020 – όπως η ισχυρή ανάπτυξη, τα πρωτογενή πλεονάσματα, το χαμηλό μέσο επιτόκιο και η μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής – θα συμβάλουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό στη μείωσή του και στο μέλλον.

    Το προφίλ του ελληνικού χρέους ενισχύθηκε, άλλωστε, και από την ενεργητική διαχείριση του, με την πρόωρη αποπληρωμή των δανείων από το ΔΝΤ και την επίσπευση της αποπληρωμής των διακρατικών δανείων του πρώτου μνημονίου.

    Το ΔΝΤ αναφέρει επίσης ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει την πίεση για αύξηση των αμυντικών δαπανών και συνταξιοδοτικών δαπανών, όπως άλλες χώρες της ΕΕ. Σε αντίθεση με αυτές, το επίπεδο των αμυντικών δαπανών στην Ελλάδα είναι ήδη υψηλό – στο 2,9% του ΑΕΠ το 2025 με βάση τον ορισμό του ΝΑΤΟ – και αναμένεται να παραμείνει σε γενικές γραμμές σταθερό την επόμενη 10ετία, με βάση το 12ετές πρόγραμμα αμυντικού εκσυγχρονισμού, ύψους περίπου 25 δις. ευρώ. Σύμφωνα με έκθεση της Κομισιόν του 2024 για τη Γήρανση του Πληθυσμού, οι συνταξιοδοτικές δαπάνες στην Ελλάδα, οι οποίες είναι σήμερα υψηλότερες από τον μέσο όρο της ΕΕ ως ποσοστό του ΑΕΠ, θα μειώνονται, λόγω των αλλαγών που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, μακροπρόθεσμα και θα συγκλίνουν προς τον μέσο όρο της ΕΕ έως το 2027. Οι δαπάνες για την Υγεία προβλέπεται ότι θα αυξάνονται, αλλά με συγκρατημένο ρυθμό που δεν θα δημιουργεί πρόβλημα στην αποκλιμάκωση του χρέους.

    Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


    Πηγή