Tι ρόλο παίζουν τα χρώματα στα ρούχα μας;


Πόση σημασία δίνεται στο χρώμα όταν αγοράζετε ρούχα; Μπορεί να νομίζετε ότι δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία αν η μπλούζα που μόλις διαλέξατε είναι κόκκινη ή μαύρη, αλλά μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Γιατί, σύμφωνα με τους επιστήμονες, το χρώμα των ρούχων που επιλέγουμε να φορέσουμε έχει άμεση σχέση με το υποσυνείδητό μας.

Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έρευνα 1000 άνθρωποι ερωτήθηκαν για το πώς επηρεάζεται η άποψή τους για κάποιον ανάλογα με το χρώμα των ρούχων που φοράει.

Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά εντυπωσιακά και ίσως σας κάνουν να αναθεωρήσετε για τον τρόπο με τον οποίο ντύνεστε. Το μαύρο, για παράδειγμα, συνδέεται με τον θάνατο και με διάφορα άσχημα συναισθήματα αλλά έχει μεγάλη επίδραση στο κοινό καθώς θεωρείται χρώμα σοβαρό, αξιόπιστο και σταθερό, ιδανικό για συνεντεύξεις και πρώτα ραντεβού.

Από την άλλη, αν αγαπάτε το ροζ ίσως να πρέπει να κρατήσετε αυτή την αγάπη για τον εαυτό σας. Γιατί η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί το ροζ ένα χρώμα επιπόλαιο, ακατάλληλο σχεδόν για κάθε κοινωνική περίσταση και το οποίο συνήθως υποδηλώνει έλλειψη εξυπνάδας.

Σας κάνει εντύπωση; Και πού να διαβάσετε παρακάτω!

Διαλέγοντας ρούχα για να εντυπωσιάσουμε: πρώτα ραντεβού και συνεντεύξεις
Πολλοί λένε ότι δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία για να κάνεις μία καλή πρώτη εντύπωση. Και η αλήθεια είναι ότι γύρω μας μάς κρίνουν από τα πρώτα δευτερόλεπτα της γνωριμίας μας. Γι’ αυτό και θα πρέπει να κάνουμε εντύπωση.

Όταν λοιπόν θέλετε οπωσδήποτε να εντυπωσιάσετε κάποιον, είτε αυτό είναι συνέντευξη για δουλειά είτε το πρώτο ραντεβού, θα πρέπει να δείχνετε αυτοπεποίθηση. Και αν θέλετε να δείχνετε αυτοπεποίθηση η λύση είναι μία!

Το μαύρο! Χρώμα που αποπνέει σιγουριά και αξιοπιστία
Σύμφωνα με την έρευνα, το 56 % των ερωτηθέντων επέλεξε το μαύρο ως το χρώμα της αυτοπεποίθησης. Συγκεκριμένα, το επέλεξε το 48% των γυναικών και το 64% των αντρών.

Το κόκκινο του πάθους αλλά και της επιθετικότητας
Το κόκκινο από την άλλη δίχασε τα δύο φύλα. Το 54% των γυναικών είπε πως θα επέλεγε ένα κόκκινο σύνολο, ενώ μόνο το 28% των αντρών θα έκανε το αντίστοιχο. Αυτό είναι ενδιαφέρον γιατί συνήθως το κόκκινο συνδέεται με την επιθετικότητα, χαρακτηριστικό κυρίως αντρικό.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι οι περισσότεροι άντρες είναι επιθετικοί, αλλά σίγουρα δεν θέλουν να δώσουν αυτή την εντύπωση ή να φανούν υπερόπτες. Επίσης, η δεύτερη επιλογή των αντρών για ένα πρώτο ραντεβού μετά το μαύρο είναι ένα σκούρο μπλε.

Πορτοκαλί και καφέ εκτός συναγωνισμού
Τα δύο χρώματα που έχασαν πανηγυρικά ήταν το πορτοκάλι και το καφέ, καθώς ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό θα τα επέλεγε για μία σημαντική συνάντηση.

Πιο συγκεκριμένα μόλις το 2% των γυναικών θα τα επέλεγε είτε για μία επαγγελματική συνέντευξη είτε για ένα ερωτικό ραντεβού, ενώ το 8% των ανδρών θεωρεί το καφέ επιλογή για μία πρώτη επαγγελματική συνάντηση και ένα ισχνό 5% το πορτοκαλί για το πρώτο ραντεβού.

Το μαύρο χρώμα είναι η καλύτερη επιλογή για τις περισσότερες περιστάσεις, το κόκκινο ναι μεν είναι σέξι αλλά δεν σηματοδοτεί εξυπνάδα… Το λευκό συνδέεται με την ηπιότητα του χαρακτήρα, ενώ το ροζ με την παιχνιδιάρικη διάθεση αλλά και τις… χαζές! Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Η γνώση είναι δύναμη
Είναι δύσκολο να ξέρεις πότε δείχνεις σέξι με τα ρούχα που διάλεξες. Συνήθως, όταν κοιταζόμαστε στον καθρέφτη πριν από ένα ραντεβού το μόνο που βλέπουμε είναι ψεγάδια. Και τους “καρπούς” της προσπάθειάς μας τους βλέπουμε μόνο όταν έχουμε πια βγει έξω.

Κάνετε τα κεφάλια των αντρών να γυρνάνε στο πέρασμά σας; Τρέχουν οι σερβιτόροι να σας εξυπηρετήσουν; Αν ναι, τότε μάλλον πετύχατε τον σωστό χρωματικό συνδυασμό. Και φυσικά, ο καλύτερος τρόπος για να επιβεβαιωθείτε είναι ότι πετύχατε το πείραμα είναι να το επαναλάβετε. Και κάπως έτσι αποκτάτε σιγά σιγά τον προσωπικό σας χρωματικό κώδικα.

Τι σημαίνει αυτό; Μέσα από την έρευνα αποκαλύφθηκε ότι οι ερωτηθέντες προτιμούν να βλέπουν στον επίδοξο σύντροφό τους τα χρώματα που επέλεξαν και οι ίδιοι να φορέσουν για να δείχνουν αυτοπεποίθηση. Και για μια ακόμη φορά νικητές ήταν το μαύρο, το μπλε, το κόκκινο και το λευκό, ενώ τελευταίο στη λίστα ήρθε το καφέ.

Το κόκκινο μας οδήγησε και πάλι σε σημαντικά συμπεράσματα. Οι άντρες προτιμούν τις γυναίκες που φοράνε κόκκινο ενώ οι γυναίκες προτιμούν αυτούς που φοράνε μπλε ή μαύρο.

Φαίνεται λοιπόν ότι ο τρόπος που ντυνόμαστε επηρεάζεται από τον τρόπο που μας βλέπουν οι γύρω μας, αφού συνήθως νιώθουμε αυτοπεποίθηση με τα χρώματα που το άλλο φύλο θεωρεί ελκυστικά. Μήπως αυτό σημαίνει ότι νιώθουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν νιώθουμε σέξι; Ή μήπως το αντίθετο;

Αλαζονεία και έλλειψη εξυπνάδας: μαντέψτε το χρώμα!
Μπορεί η υπεροψία να μην είναι το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό κάποιου, αλλά ίσως αποδειχθεί ισχυρό όπλο εάν θέλετε να κερδίσετε τις εντυπώσεις σε κάποια περίσταση. Εάν φυσικά την χρησιμοποιήσετε με σύνεση, διαφορετικά μπορεί να κάνει τους γύρω σας να σας υποτιμήσουν.

Αν θέλετε να δείξετε έντονη αυτοπεποίθηση χωρίς να φανείτε υπερόπτης, ίσως θα πρέπει να αποφύγετε το κόκκινο. Γιατί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το χρώμα αυτό είναι το πρώτο που υποδεικνύει αλαζονεία. Ακολουθεί το πορτοκαλί και το κίτρινο, ενώ το λευκό θεωρείται το λιγότερο “υπεροπτικό” από όλα τα χρώματα.

Τα αποτελέσματα αυτά μας μπερδεύουν, αφού όπως είδαμε παραπάνω, το κόκκινο θεωρείται επίσης σέξι χρώμα που αποπνέει αυτοπεποίθηση. Μήπως λοιπόν η αλαζονεία δεν είναι και τόσο κακή όσο νομίζουμε; Άλλωστε, το να νιώθει κανείς σέξι και δυναμικός χρειάζεται μια δόση υπεροψίας.

Το κόκκινο θεωρείται επίσης μη – έξυπνο χρώμα, κάτι που δεν μας εκπλήσσει αφού η υπεροψία συνήθως συνδέεται με την αδυναμία κάποιου να αντιμετωπίσει τη ζωή.

Τι σημαίνουν λοιπόν όλα αυτά σχετικά με το τι θεωρούμε ελκυστικό σε κάποιον; Μάλλον θα πρέπει να το ψάξουμε καλύτερα!

Το αιωνίως υποτιμημένο ροζ
Δυστυχώς το ροζ συνδέεται με πολλά αρνητικά χαρακτηριστικά και ειδικά με τη χαμηλή ευφυΐα. Γιατί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μόνο το 5% των ερωτηθέντων θεωρούν έξυπνο κάποιον που φοράει ροζ. Η αποκάλυψη αυτή μας δίνει αρκετές πληροφορίες όμως.

Γιατί, στη Δυτική κουλτούρα τουλάχιστον, το ροζ είναι το χρώμα του φεμινισμού και της γυναίκας; Μήπως λοιπόν αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι θεωρούν τη θηλυκότητα λιγότερο “έξυπνη”;

Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Γιατί, στην κλίμακα των “ευφυών” χρωμάτων η κατάταξη έχει ως εξής: μαύρο, μπλε, λευκό, πράσινο, μοβ, καφέ, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί και ροζ. Καθώς λοιπόν ξεκινάμε από τα σοβαρά και καταλήγουμε στα πιο παιχνιδιάρικα χρώματα, καταλαβαίνουμε ότι μάλλον η παιχνιδιάρικη διάθεση κάποιου δεν λαμβάνεται ως ιδιαίτερο δείγμα εξυπνάδας.

Το μαύρο πάντα κερδίζει
Κατά τη διάρκεια της έρευνας για τα χρώματα, το μαύρο σχεδόν πάντα ήταν ο πρωταγωνιστής που συνδέεται με τα καλά χαρακτηριστικά κάποιου. Εξαίρεση αποτέλεσε η γενναιοδωρία, όπου εκεί το μαύρο ήταν στη χαμηλότερη θέση μετά το καφέ.

Η αλήθεια είναι ότι το μαύρο είναι το χρώμα που επιλέγουμε οι περισσότεροι όταν θέλουμε να εντυπωσιάσουμε ή να φλερτάρουμε κάποιον. Φαίνεται πως αποπνέει μια εμπιστοσύνη που μπορεί να κάνει τους γύρω μας να αφεθούν στη γοητεία και στο μυαλό μας!

Το παρεξηγημένο καφέ
Αχ αυτό το καφέ! Μπορεί να λατρεύουμε τη σοκολάτα, να είμαστε εξαρτημένοι από τον καφέ και να διακοσμούμε το σπίτι μας με ξύλινα έπιπλα, αλλά σίγουρα δεν μας αρέσει να το φοράμε!

Μήπως η αποστροφή μας στο χρώμα αυτό προέρχεται από τα αρχαία χρόνια που όλοι φορούσαν καφετιά δέρματα ζώων ; Ή μήπως είναι κάτι ακόμα πιο ενστικτώδες;

Η αλήθεια είναι ότι το καφέ χρώμα στους περισσότερους προκαλεί… αηδιαστικούς συνειρμούς! Και ίσως αυτός είναι ο λόγος που το αποφεύγουμε και μας δημιουργεί μια δυσαρέσκεια.

Αν όμως ανήκετε στο 1% των γυναικών ή στο 4% των αντρών που τολμάνε να φορέσουν καφέ στο πρώτο ραντεβού, σας βγάζουμε το καπέλο. Πρέπει να είστε τρομερή προσωπικότητα!

Επιμέλεια: Σοφία Κροκιδά

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ