Πικάντικα κεμπάπ με πάπρικα και σουμάκ

0

Το σουμάκ δίνει στον κιμά μια κάπως όξινη και ελαφρώς πικάντικη γεύση. Δοκιμάστε το!

Υλικά
900 γρ. κιμάς μοσχαρίσιος, από ελιά (κατά προτίμηση λιπαρή)
2 σκελίδες σκόρδου, λιωμένες
1 κουτ. γλυκού κύμινο, σε σκόνη
1 κουτ. γλυκού δυόσμος ξερός, τριμμένος
1 κουτ. γλυκού ρίγανη ξερή, τριμμένη
2 κουτ. γλυκού πάπρικα γλυκιά
1/2 κουτ. γλυκού πάπρικα καυτερή (ή όσο καυτερό μάς αρέσει)
1 μικρή πιπεριά τσίλι, ψιλοκομμένη
2 κουτ. γλυκού σουμάκ, σε σκόνη
1 ντοματάκι από κονσέρβα, πολτοποιημένο στον πολυκόφτη
2 κουτ. σούπας ξίδι από κόκκινο κρασί
1 κουτ. σούπας πετιμέζι
50 ml ελαιόλαδο
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Για το σερβίρισμα

8 πίτες για σουβλάκια
20 ml ελαιόλαδο
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι, σε λεπτές ροδέλες
20 ντοματάκια, το καθένα σε 4 κομμάτια
τα φύλλα από 1/4 μάτσο φρέσκο μαϊντανό, ψιλοκομμένα
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Διαδικασία
Σε ένα βαθύ μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά για τα κεμπάπ και τα ζυμώνουμε καλά με τα χέρια μας για περίπου 5 λεπτά, μέχρι να σχηματιστεί ένα αφράτο μείγμα. Καλύπτουμε με μεμβράνη και αφήνουμε στο ψυγείο για 1 ώρα, για να αναμειχθούν τα αρώματα και οι γεύσεις και να σφίξει το μείγμα.

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 220° C στη λειτουργία του αέρα και καλύπτουμε ένα ρηχό ταψί με λαδόκολλα. Βγάζουμε το μείγμα από το ψυγείο και πλάθουμε 8 μεγάλα, μακρουλά κεμπάπ γύρω από μεταλλικές σούβλες ή ξύλινα καλαμάκια. Τα σφίγγουμε καλά με την παλάμη μας, ώστε να σταθεροποιηθούν. Τα αραδιάζουμε στο ταψί και ψήνουμε για περίπου 10 – 12 λεπτά, γυρίζοντάς τα τακτικά ώστε να ροδίσουν από όλες τις πλευρές. Εναλλακτικά, τα ψήνουμε στο γκριλ του φούρνου.

Σερβίρισμα: Βγάζουμε τα κεμπάπ και τα αφήνουμε σε ένα πιάτο. Στο ίδιο ταψί απλώνουμε τις πίτες, τις λαδώνουμε ελαφρώς και τις ψήνουμε για περίπου 1 λεπτό, ίσα να ζεσταθούν. Βγάζουμε τις πίτες από το φούρνο, απλώνουμε σε καθεμία το κεμπάπ, αφαιρώντας το καλαμάκι και μοιράζουμε το κρεμμύδι, τα ντοματίνια και το μαϊντανό. Αλατοπιπερώνουμε, τυλίγουμε, αν θέλουμε, την πίτα και σερβίρουμε.

Στο ποτήρι μας: Ένα Tempranillo είτε από τη Ριόχα είτε από τη Βόρεια Ελλάδα.

Συνταγή: Χριστόφορος Πέσκιας

ΠΗΓΗ

Δήμητρα Στογιάννη: Θέλει να αποκτήσει τρίτο παιδί;

0

Η Δήμητρα Στογιάννη, με τον σύζυγό της, Θωμά Κωνσταντίνου, απέκτησαν το πρώτο τους παιδί το 2014 και έναν χρόνο µετά έγιναν γονείς για δεύτερη φορά. 

Σκέφτονται άραγε ένα τρίτο παιδί; «Ναι… όχι, ναι. Πρώτον, έχω κάνει το καθήκον µου στην πατρίδα για το δηµογραφικό, δεύτερον µην ξεχνάτε ότι υπάρχει κρίση και απαιτείται µια ψυχραιµία. Τρίτον, αυτά, όπως έλεγε και η γιαγιά µου, είναι τυχερά». Μια σύγχρονη γυναίκα καλείται να είναι και σύντροφος και µητέρα και επαγγελµατίας και νοικοκυρά…

Ποιο είναι, όµως, το µυστικό για να ισορροπεί µια γυναίκα ανάµεσα στις πολλαπλές της ιδιότητες; «Να θέτει προτεραιότητες. Και να αυτοσχεδιάζει. Γιατί το πρόγραµµα ανατρέπεται µονίµως από αστάθµητους παράγοντες. Επίσης, να αποδεχθεί τον εαυτό της και να συνειδητοποιήσει ότι δεν µπορεί να είναι τέλεια σε όλα πάντα… ταυτόχρονα». Το µότο «Αδραξε τη µέρα» µοιάζει µάλλον φυσική επιλογή ενός ανθρώπου που, αν δεν ήταν ηθοποιός, σε καµία περίπτωση δεν θα ήταν µια βολεµένη υπάλληλος. «Αν µε ρωτούσατε κάποια χρόνια πριν, θα σας έλεγα ότι θα ήθελα να µπορώ να αποµονώνοµαι ατέλειωτες ώρες και να ζωγραφίζω ή να γράφω. Να µπορώ να µεταφέρω τη δουλειά µου σε όλα τα µέρη του κόσµου και να εµπνέοµαι από αυτά. Από τότε που απέκτησα τα παιδιά, όµως, δεν θα µπορούσα να µε φανταστώ σε κάποια άλλη συνθήκη εκτός από αυτή που βιώνω τώρα».

Πηγή: Realnews

 Πηγή φωτό: Papadakis Press

Tu-214LMK: Το αεροσκάφος δοκιμών του νέου ρωσικού βομβαρδιστικού PAK DA

0

Τις πρώτες δοκιμές των ηλεκτρονικών υποσυστημάτων και ραντάρ που θα εγκατασταθούν μελλοντικά στο στρατηγικό βομβαρδιστικό Tu-160 και στο υπο ανάπτυξη φουτουριστικό στρατηγικό βομβαρδιστικό του προγράμματος PAK DA δοκίμασε η Ρωσία στις 29 Δεκεμβρίου του 2018 επί ενός τροποποιημένου αεροσκάφους τύπου Tu-214LMK.

Το ριζικά τροποποιημένο επιβατικό αεροσκάφος με Σεριακό Αριθμό 64507 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση από το αεροδρόμιο Gorbunov όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της εταιρείας Kazan Aviation.

Το Tu-214LMK έφερε το νέο υπο ανάπτυξη ραντάρ που θα εξοπλίσει τα στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-160M2 και το βομβαρδιστικό που θα προκύψει από το αναπτυξιακό πρόγραμμα PAK DA.

Χάρις στην αξιοποίηση του Tu-214LMK η ρωσική βιομηχανία περιορίζει τον τεχνολογικό κίνδυνο που ενέχει κάθε νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα ηλεκτρονικών και ραντάρ, αξιοποιώντας τη δυνατότητα πραγματοποίησης εκτεταμένων πτήσεων με το τροποποιημένο αεροσκάφος.

ΠΗΓΗ

Σχετίζονται τα συντρίμμια σε παραλία της Μαδαγασκάρης με την πτήση MH370 της Malaysia Airlines; (pic και video)

0

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines χωρίς να έχουν βρεθεί μέχρι το Νοέμβριο καθόλου στοιχεία.

Τα τμήματα αεροσκάφους που βρέθηκαν σε μια παραλία στη Μαδαγασκάρη είναι “πιθανότατα” από το MH370, λένε οι Μαλαισιανοί αξιωματούχοι.Υπήρχαν πέντε κομμάτια από συντρίμμια που παραδόθηκαν σε κυβερνητικούς αξιωματούχους στην έδρα του Υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας τον Νοέμβριο. Τα θραύσματα παρουσιάστηκαν από συγγενείς των θυμάτων και βρέθηκαν στη Sandravinany, στη νότια Μαδαγασκάρη, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα.

Ο Blaine Gibson, ένας ερασιτέχνης “κυνηγός ναυαγίων”, έχει βρει περισσότερα από τα μισά από τα συντρίμμια μέχρι τώρα. Ένα κομμάτι από συντρίμμια ήταν το κλειδί για τον εντοπισμό της προέλευσης, καθώς ήταν ένα πάνελ δαπέδου που είχε ακόμα ένα μέρος της ετικέτας του προσαρτημένο. Η ετικέτα φέρει τον κωδικό WPPS61, ο οποίος ήταν σημαντικός για την τοποθέτηση της προέλευσης των συντριμμιών.

Η έκθεση της MH370 Safety Investigation Team ανέφερε ότι τα περισσότερα από τα νέα συντρίμμια που ανακτήθηκαν προέρχονται από αεροσκάφος και το πάνελ ανήκει σε Boeing 777, “πιθανότατα της MH370”.

 

Ο κ. Gibson δήλωσε: “Ο Don Thompson, ένας από τους ανεξάρτητους ομίλους που ερευνά την εξαφάνιση της MH370, βρήκε την πραγματική ετικέτα αναγνώρισης για το Boeing 777. Από τη μερική ετικέτα, ο κ. Thompson ήταν στη συνέχεια σε θέση να επεξεργαστεί την πλήρη σειρά χαρακτήρων που ήταν BAC27WPPS61. Αυτό ήταν παρόμοιο με μια ετικέτα δαπέδου που βρέθηκε στα συντρίμμια της πτήσης MH17 της Malaysia Airlines και επιβεβαιώθηκε από τις αρχές της Μαλαισίας.
Ο κ. Gibson δήλωσε ότι “οι ντόπιοι λένε ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα κομμάτια από συντρίμμια που πλέουν”.

Δείτε το σχετικό video:

Οι γατούλες μας κάνουν να γελάμε συνέχεια (vid)

0

Δείτε παρακάτω το απίθανο βίντεο!

Ο πρίγκιπας της φωτιάς: Ο Άρης και ο Μίλτος παίρνουν μια απόφαση καθοριστική…

0

Στο σημερινό επεισόδιο της σειράςΟ πρίγκιπας της φωτιάς, ο Ανδρέας ζητάει να μάθει πως χειρίστηκε την Ελεάννα ο Ηρακλής, όταν τον κάλεσε στο γραφείο της.

Ο Ηρακλής θα κρύψει από τον αδελφό του τι συνέβη. Η Άννα λέει στην Μάρω ότι πιθανότατα η μητέρα της να είναι ζωντανή. Η αστυνομία μαθαίνει ότι η Βερόνικα Σκαρπέλι, το όνομα με το οποία ζει πια η Βέρα, έχει έρθει στην Ελλάδα και ο Μίλτος δίνει σήμα με την φωτογραφία της, σε όλες τις εισόδους και εξόδους της χώρας. Ο Σταύρος, Ο Θωμάς και η Βέρα έχουν πανικοβληθεί γιατί η Βέρα πια είναι εγκλωβισμένη στην Ελλάδα. Ο Λαέρτης παίρνει την Άννα και την πηγαίνει στο μέρος που ήταν το πατρικό της και επιμένει να μάθει την αλήθεια για το παρελθόν της. Ο Άρης και ο Μίλτος παίρνουν μια απόφαση, καθοριστική για την τύχη της Βέρας.

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Συνεχίστηκε το ανοδικό σερί στη Wall Street

0

Διεύρυναν την Τρίτη (8/1) το ανοδικό τους σερί οι δείκτες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, στη Wall Street.

Στους επενδυτές επικρατεί κλίμα αισιοδοξίας καθώς όλα δείχνουν ότι οι τελευταίες εμπορικές συνομιλίες ΗΠΑ – Κίνας θα οδηγήσουν στην αποκλιμάκωση της έντασης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη.

Οι δύο πλευρές έχουν σημειώσει πρόοδο στις εμπορικές τους συνομιλίες ιδίως όσον αφορά τις αγορές αμερικανικών αγαθών και υπηρεσιών και το περαιτέρω άνοιγμα των κινεζικών αγορών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Ο βιομηχανικός Dow Jones κέρδισε 256,10 μονάδες (1,09%) κλείνοντας στις 23.787,45 μονάδες.

Ο S&P 500 πρόσθεσε 24,72 μονάδες (0,97%) στις 2.574,41 μονάδες.

Τέλος, ο τεχνολογικός Nasdaq ενισχύθηκε κατά 73,53 μονάδες (1,08%) στις 6.897,00 μονάδες.


Πηγή

Η ώρα της… κρίσης για τη σειρά «Όσο έχω εσένα»

0

Η ώρα της τελικής κρίσης φτάνει για τη σειρά του ΣΚΑΪ «Όσο έχω εσένα». 

Η αρχική συμφωνία του καναλιού με την παραγωγό εταιρεία της καθημερινής σειράς, σύμφωνα με τη Realnews, αφορούσε συνολικά 100 επεισόδια, τα οποία επαρκούν έως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τις επόμενες ημέρες οι ιθύνοντες του ΣΚΑΪ θα ανακοινώσουν στους συντελεστές της σειράς την τελική τους ετυμηγορία για το αν θα δοθεί παράταση ή όχι.

Πληροφορίες από το Φάληρο αναφέρουν ότι η σειρά δεν θα φτάσει έως το τέλος της σεζόν, τον Ιούνιο, ενδέχεται πάντως να δοθεί παράταση λίγων επεισοδίων (10), ώστε να έχει ένα πιο ομαλό τέλος, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.

 

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Power of love: Ξέσπασε η Αργυρώ: «Νιώθω αδικημένη…»: Η επίθεση στον Γιάννη και οι εξηγήσεις

0

Το θέμα Γιάννης-Αργυρώ, έχει απασχολήσει πολύ τους παίκτες του Power of Love!

Ωστόσο, η Αργυρώ Τσιοράνου, θέλησε να ξεκαθαρίσει κάπως τα πράγματα!
Πιο συγκεκριμένα, η Αργυρώ ενοχλήθηκε από αυτά που είπε ο Γιάννης Κοπιδάκης στη Ρένια Τσακίρη, όταν βρέθηκαν οι δυο τους στο κόκκινο δωμάτιο και δήλωσε μπροστά σε όλους πως νιώθει αδικημένη γιατί μπορεί κάποιο αγόρι να μην την πλησιάζει επειδή νομίζει ότι είναι με τον Γιάννη.
Όλο αυτό την έχει ενοχλήσει πάρα πολύ και θέλησε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα!
«Ο Γιάννης μέχρι τώρα ήταν σταθερός, γι»αυτό έχω νευριάσει», είπε χαρακτηριστικά η Αργυρώ λίγο αργότερα.

Όταν βρέθηκαν οι δυο τους, ο Γιάννης, ζήτησε εξηγήσεις από την Αργυρώ για την επίθεση που δέχτηκε και ξεκαθάρισε πως παρόλο που χόρεψε με την Ρένια, δεν τρέχει τίποτα μεταξύ τους και πως στο κόκκινο δωμάτιο το μόνο που της είπε είναι πως είναι ωραία κοπέλα, υποστηρίζοντας πως η Ρένια της βάζει λόγια!

Δείτε τι ακριβώς συνέβη παρακάτω…

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Ζαχαρίας Ρόχας: «Δεν αρνούμαι το εμπορικό θέατρο, αυτό με αρνείται»

0

Ο Ζαχαρίας Ρόχας, μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Το Πρωινό»!

Ο ηθοποιός μίλησε για όλους και για όλα ενώ δεν δίστασε να εξομολογηθεί το πώς βιώνει τον «πόλεμο» στο θέατρο!
Αναφέρθηκε επίσης στους Έλληνες επιχειρηματίες του θεάτρου που δεν πληρώνουν εύκολα τους ηθοποιούς τους και αποκάλυψε μία καταγγελία στο σωματείο Ελλήνων ηθοποιών, αναφέροντας ότι υπάρχει θέατρο που προσλαμβάνει ηθοποιούς δίνοντας τους μπλοκ εισιτηρίων, που για να πληρωθούν πρέπει να πουλήσουν εισιτήρια. Μια αποκάλυψη που σίγουρα θα συζητηθεί!

Δείτε όλα όσα είπε ο ίδιος στο απόσπασμα που ακολουθεί….

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Η Σπίαρς «παγώνει» τις συναυλίες της λόγω του άρρωστου πατέρα της

0

Η Britney Spears ανακοίνωσε ότι ακυρώνει την περιοδεία της στο Λας Βέγκας λόγω σοβαρής ασθένειας του πατέρα της.

Η 37χρονη τραγουδίστρια με ανάρτησή της στο Instagram ανέφερε ότι θα ακυρώσει τις συναυλίες της καθώς ο πατέρας της Τζέιμι χρειάστηκε να νοσηλευτεί στα τέλη του 2018 και βρέθηκε πολύ κοντά στον θάνατο.

Οι εκπρόσωποί της σημειώνουν σε μια ανακοίνωση ότι ο Τζέιμι Σπίαρς νοσηλεύτηκε 28 ημέρες σε νοσοκομείο του Λας Βέγκας έπειτα από διάτρηση του παχέος εντέρου πριν από δύο μήνες αλλά πολύ σύντομα θα ανακάμψει πλήρως.

Η Σπίαρς επρόκειτο να αρχίσει μια σειρά συναυλιών, υπό τον τίτλο «Britney: Domination», στο Λας Βέγκας στις 13 Φεβρουαρίου, όπου θα έδινε παραστάσεις έως τον Αύγουστο του 2019.

Σαν σήμερα το 1908 γεννήθηκε η γαλλίδα φεμινίστρια και συγγραφέας Σιμόν Ντε Μποβουάρ

0

Γαλλίδα συγγραφέας και φεμινίστρια, σύντροφος του σπουδαίου γάλλου υπαρξιστή φιλοσόφου και πολιτικού ακτιβιστή Ζαν Πολ Σαρτρ. Το πολυδιαβασμένο βιβλίο της «Το δεύτερο φύλο» θεωρείται η βίβλος του φεμινισμού.

Η Σιμόν Λισί Ερνεστίν Μαρί Μπερτράν ντε Μποβουάρ (Simone-Lucie-Ernestine-Marie Bertrand de Beauvoir) γεννήθηκε στις 9 Ιανουαρίου του 1908 στο Παρίσι, στους κόλπους μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας. Αφού έλαβε τη βασική μόρφωση σε ιδιωτικά σχολεία, σπούδασε φιλοσοφία στη Σορβόνη, όπου συνάντησε τον συμφοιτητή της Ζαν Πολ Σαρτρ (1905-1980), με τον οποίο δημιούργησε μία ελεύθερη σχέση, που κράτησε σε όλη τους τη ζωή. Από το 1931 έως το 1943 δίδαξε φιλοσοφία στη μέση εκπαίδευση και τον Οκτώβριο του 1945 εξέδωσε μαζί με τον Σαρτρ το μηνιαίο περιοδικό λογοτεχνικής και πολιτικής κριτικής «Temps Modernes» («Μοντέρνοι Καιροί»), με τον τίτλο του δανεισμένο από την ομώνυμη ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν.

Το 1949 εξέδωσε το φιλοσοφικό δοκίμιο «Το δεύτερο φύλο», που την έκανε διάσημη σε όλο τον κόσμο. Είναι μία εμπεριστατωμένη και φλογερή έκκληση για την κατάργηση εκείνου που αποκαλούσε μύθο του «αιώνιου θηλυκού». Τη δεκαετία του ’60 το βιβλίο αυτό θεωρήθηκε ένα από τα κλασσικά έργα της φεμινιστικής λογοτεχνίας και βρισκόταν για πολλά χρόνια στη λίστα του Βατικανού με τα απαγορευμένα βιβλία (Index Librorum Prohibitorum). Η ντε Μποβουάρ υποστηρίζει ότι τα βασικά δικαιώματα του ατόμου πρέπει να στηρίζονται στην ισότητα δικαιωμάτων του άνδρα και της γυναίκας. Αυτά θεμελιώνονται στην κοινή δομή της ύπαρξής τους, ανεξάρτητα από τη σεξουαλικότητά τους.

Από το λογοτεχνικό της έργο, το οποίο μπολιάζει με τις ιδέες του Υπαρξισμού, ξεχωρίζει το μυθιστόρημα οι «Μανδαρίνοι» (1954), που κέρδισε το βραβείο Γκονκούρ. Αναφέρεται στην προσπάθεια μιας ομάδας διανοουμένων μετά τον πόλεμο να εγκαταλείψουν την κοινωνική θέση των «μανδαρίνων» (της μορφωμένης ελίτ) και να αναλάβουν πολιτική δράση.

Ένα μεγάλο μέρος του συγγραφικού της έργου είναι αφιερωμένο σε αυτοβιογραφικά κείμενα, που εκτός από το προσωπικό ενδιαφέρον, αποτελούν ένα πορτρέτο της πνευματικής ζωής της Γαλλίας, από τη δεκαετία του ’30 έως τη δεκαετία του ’70 («Αναμνήσεις ενός καθωσπρέπει κοριτσιού», Η δύναμη της ζωής», «Η δύναμη των πραγμάτων»). Η ντε Μποβουάρ ενδιαφέρθηκε ακόμη και για το ζήτημα των γηρατειών. Το βιβλίο της «Ένας πολύ γλυκός θάνατος» (1964) αναφέρεται στο θάνατο της μητέρας της σ’ ένα νοσοκομείο του Παρισιού. Το 1981 έγραψε το βιβλίο «Η τελετή του αποχαιρετισμού», ένα γεμάτο πόνο απολογισμό των τελευταίων χρόνων του Σαρτρ. Στην εργογραφία της περιλαμβάνονται, ακόμη, ταξιδιωτικά δοκίμια για την Κίνα και την Αμερική.

Η Σιμόν Ντε Μποβουάρ πέθανε στις 14 Απριλίου του 1986 από πνευμονία και θάφτηκε δίπλα στον Σαρτρ στο Κοιμητήριο Μονπαρνάς των Παρισίων.

Πηγή: sansimera.gr


Δείτε πότε ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις

0

Σε ρυθμούς καθημερινότητας η λειτουργία των καταστημάτων, μετά το εορταστικό ωράριο και προ των πυλών είναι και οι χειμερινές εκπτώσεις 2019. 

Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν πάντα τη δεύτερη Δευτέρα του μήνα Ιανουαρίου. Φυσικά μπορεί να υπάρχει απόκλιση 1-2 ημέρες, ενώ τελειώνουν πάντα τέλος Φεβρουαρίου, δηλαδή στις 28 ή 29 του μήνα. 

Έτσι οι χειμερινές εκπτώσεις του 2019 θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου έως την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου.

Πηγή

Champions League: Ο Ζήσης “λύγισε” την ΑΕΚ. “Πολυβόλο” ο ΠΑΟΚ στην Πυλαία

0

Η ΑΕΚ δεν τα κατάφερε στη Γερμανία και γνώρισε τη δεύτερη ήττα της στο Basketball Champions League με 77-73 από τη Μπάμπεργκ του Νίκου Ζήση. «Θρίαμβος» για τον ΠΑΟΚ στην Πυλαία επί της Χάποελ Χολόν την οποία και «διέλυσε» με 92-77.

Σε ένα πραγματικό ντέρμπι στη Γερμανία, η ΑΕΚ “λύγισε” στο τέλος από τη Μπάμπεργκ του Νίκου Ζήση, εξαιτίας της “αφλογιστίας” από το τρίποντο και έτσι ηττήθηκε με 77-73, στη μόλις δεύτερη απώλειά της στο Basketball Champions League.

Κορυφαίος παίκτης για την Ένωση ήταν για μία ακόμη φορά, ο Βινς Χάντερ, με τον Γιαννούλη Λαρεντζάκη να αποδεικνύεται μοιραίος για την ομάδα του Λούκα Μπάνκι, αφού αστόχησε δύο φορές σε τρίποντο που θα έφερνε το ματς στα ίσια στο τέλος.

Τα δεκάλεπτα: 19-20, 39-39, 56-55, 77-73
Τα στατιστικά των παικτών

Μπάμπεργκ: Χάρις 8, Ράις 13 (2), Ρούμπιτ 11, Τέιλορ 5 (1), Ζήσης 6, Αλεξάντερ 9, Χίκμαν 5 (1), Γέλοβατς 8 (1), Σμιντ 7 (1), Στάκι 5 (1).

ΑΕΚ: Γκρίφιν 11 (3), Χάντερ 14, Λαρεντζάκης 9 (1), Ματσιούλις 12, Σάκοτα 15 (1), Γιαννόπουλος 2, Τζέιμς 5 (1), Σαντ-Ρος 2, Ξανθόπουλος 3 (1).


“Πολυβόλο” ο ΠΑΟΚ στην Πυλαία

Την 6η του νίκη στο Basketball Champions League πέτυχε αντίθετα ο ΠΑΟΚ, ο οποίος ήταν “καυτός” έξω από τη γραμμή του τριπόντου και “διέλυσε” την Χάποελ Χολόν με 92-77 στην Πυλαία.

Η ομάδα του Παπαθεοδώρου είχε 14 στα 21 τρίποντα και ποσοστό 66,7%κόντρα στους Ισραηλινούς, γεγονός που τους οδήγησε σε μία εύκολη επικράτησε από την αρχή του αγώνα. Κορυφαίος για τον Δικέφαλο του Βορρά ήταν ο Ουίλ Χάτσερ με 25 πόντους και 5 ασίστ.

Τα δεκάλεπτα: 25-11, 47-31, 71-55, 92-77
Τα στατιστικά των παικτών

ΠΑΟΚ (Ηλίας Παπαθεοδώρου): Τζόουνς 13 (3), Χρυσικόπουλος 9, Σχίζας, Κόνιαρης, Αθηναίου 10 (1), Τέπιτς 12 (2), Τσόχλας 2, Μαργαρίτης 8, Χάτσερ 26 (5), Γκάρετ, Γκος 12 (3).

Χάποελ Χολόν (Νταν Σαμίρ): Ουάλντεν 15 (1), Ρέινολντς, Ατκινς 13 (1), Κλάιν 11 (2), Ντ. Τζόουνς 6 (2), Σιμόν 8, Πνίνι 3 (1), Χαρούς, Σ. Τζόουνς 21

Power of love: Ο τρελός χορός του Φίλιππου! Έκανε τον Ρουβά και όλοι ξέσπασαν σε γέλια!

0

Στο αποψινό επεισόδιο του Power Of Lοve, αγόρια και κορίτσια έπρεπε να δουλέψουν σε ζευγάρια και να χορέψουν!

Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά της Αργυρούς και του Αντώνη, στη χορογραφία τους συμμετείχε και ο Φίλιππος, ο οποίος κατάφερε να κλέψει και την παράσταση!

Σε ρόλο Σάκη Ρουβά, χόρεψε και έδωσε τον καλύτερό του εαυτό, κάνοντας τους πάντες να ξεσπάσουν σε γέλια, ανεβάζοντας τον ρυθμό στο σπίτι της αγάπης!

Πήρε στα σοβαρά το ρόλο του και όλα τα θετικά σχόλια ήταν για εκείνον και όχι για τους άλλους δύο διαγωνιζόμενους!

Δείτε το ξεκαρδιστικό βίντεο παρακάτω… 

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Τάσος Χαλκιάς: «Δεν ξεκίνησα για ηθοποιός, ήθελα να γίνω καπετάνιος…»

0

Ο αγαπημένος ηθοποιός, μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Το Πρωινό» και έκανε πολλές αποκαλύψεις!

Πιο συγκεκριμένα, ο Τάσος Χαλκιάς μίλησε για τον ρατσισμό στο ελληνικό θέατρο, για την τηλεόραση και για το γεγονός ότι ήθελε αρχικά να γίνει καπετάνιος, εξηγώντας τον λόγο που πείστηκε τελικά να ασχοληθεί με αυτή τη δουλειά.
Αποκάλυψε επίσης ότι δεν του λείπει η τηλεόραση, μιας και δούλευε 24 χρόνια ανελλιπώς σε αυτή και πως δεν τον μάγευε ιδιαίτερα σαν τέχνη, αφού τη θεωρεί ως τεχνική πρωτίστως και πολύ λιγότερο ως τέχνη.

Όπως πάντα, αποκαλυπτικός!

Δείτε όλα όσα είπε ο ίδιος στο παρακάτω απόσπασμα….

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Κραυγή αγωνίας από εγκλωβισμένους στην ορεινή Φθιώτιδα – Χωρίς νερό και ρεύμα επί 6 μέρες

0

Αποκλεισμένοι χωρίς νερό και ρεύμα παραμένουν επί έξι ημέρες τρεις άνθρωποι στο ορεινό χωριό της Φθιώτιδας, Δάφνη

Ένας από τους εγκλωβισμένους μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 το βράδυ της Τρίτης (8/1) και απεύθυνε έκκληση προς πάσα κατεύθυνση ώστε να ολοκληρωθεί η διάνοιξη του δρόμου.

Όπως τόνισε ο κ. Μάκης Φέρτης, επικοινωνούν καθημερινά με τον πρόεδρο της κοινότητας που τους ενημερώνει ότι από μέρα σε μέρα θα έρθει το εκχιονιστικό ώστε να αποκατασταθεί το πρόβλημα αλλά ακόμη δεν έχει φθάσει…

«Εμείς βρισκόμαστε 4,5 χλμ. μακριά από το χωριό, σε σταυλικές εγκαταστάσεις γιατί είμαστε κτηνοτρόφοι. Εδώ έχουμε φωτισμό από μια μπαταρία, θέρμανση έχουμε μια ξυλόσομπα, τα τρόφιμά μας φτάνουν για 2-3 μέρες το πολύ και ήδη είμαστε στην έκτη, το νερό έχει τελειώσει, υπάρχει μια πηγή στα 500 μ. που πάμε μια φορά τη μέρα και παίρνουμε δυο μπιτονάκια νερό να πιούμε αλλά κι αυτό είναι πολύ δύσκολο γιατί το χιόνι είναι ένα μέτρο. Οι γονείς μου είναι ηλικιωμένοι και χρειάζονται φάρμακα…», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Δάφνη Φθιώτιδας είναι χωριό το οποίο ανήκει στη Δημοτική Ενότητα Υπάτης του διευρυμένου Δήμου Λαμιέων. Είναι ένα ορεινό χωριό χτισμένο στους πρόποδες των Βαρδουσίων, νοτιοδυτικά της Λαμίας, σε υψόμετρο 1.120 m περίπου. Απέχει 60 km από τη Λαμία.

Ολυμπιακός: Το αδιανόητο buzzer beater του Παπανικολάου (vid)

0

Ο Κώστας Παπανικολάου ήταν φανταστικός κόντρα στη Μπασκόνια και έκρινε το ματς υπέρ του Ολυμπιακού, στέλνοντας αρχικά το ματς στην παράταση με ένα αδιανόητο τρίποντο στη λήξη του αγώνα.

Ο Ολυμπιακός ήταν με την πλάτη στον τοίχο κόντρα στην Μπασκόνια, όμως ο Κώστας Παπανικολάου έδωσε τη “λύση” στην τελευταία επίθεση της κανονικής διάρκειας, με ένα “μυθικό” τρίποντο, που έστειλε το ματς στην παράταση.

Ο Έλληνας φόργουορντ ήταν εξαιρετικός καθόλη τη διάρκεια του αγώνα και είχε συνολικά 22 πόντους με 6/7 τρίποντα, δίνοντας το έναυσμα για τη νίκη της ομάδας του και στις αρχές του έξτρα χρόνου.

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

0

Άλλη μια φορά που οι εκπρόσωποι της ελληνικής showbiz, έδωσαν το ραντεβού τους στο κέντρο της Αθήνας!

Πιο συγκεκριμένα, στο Amber Athens, ο φωτογραφικός φακός του gossip-tv.gr, εντόπισε και απαθανάτισε μεταξύ άλλων πολλούς Έλληνες ηθοποιούς και τραγουδιστές, μεταξύ των οποίων ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, η Κόνι Μεταξά, ο Παναγιώτης Πετράκης, ο Νίκος Αναδιώτης, ο Γιώργος Κατσινόπουλος κ.α!

Όλοι τους, πόζαραν ευδιάθετοι στο φωτογραφικό φακό, ενώ έδειχναν να περνούν καλά όλο το βράδυ!

Δείτε τους στις φωτογραφίες που ακολουθούν… 

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Βραδινή έξοδος στο κέντρο της Αθήνας! Πού διασκέδασαν οι celebrities;

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Σε 1′: Το τρικ για να καλυφθεί μια δυσάρεστη μυρωδιά στο αεροπλάνο

0

Ξεκινάς με τις καλύτερες προϋποθέσεις το ταξίδι σου, αλλά σύντομα ανακαλύπτεις μια δυσάρεστη μυρωδιά στο αεροπλάνο (ή στο τρένο ή στο πλοίο)…

Δυστυχώς, όλοι κάποιοι στιγμή έχουμε αντιμετωπίσει μία ξαφνικής προέλευσης οσμή, είτε σε κάποια εξάωρη πτήση είτε από κάποιο γεμάτο κάδο σκουπιδιών δίπλα στη θέση σου. Εκείνη τη στιγμή που νιώθεις ότι δεν μπορείς να πάρεις άλλη ανάσα, σου προσφέρουμε ένα σούπερ απλό κόλπο.

Σε 1′: Κάλυψε τη δυσάρεστη μυρωδιά
Άνοιξε την τσάντα σου και πιάσε ένα ενυδατικό προϊόν για τα χείλια, ιδανικά ένα με μυρωδιά μέντας. Τώρα, βάλε λίγο μεταξύ του άνω χείλους και των ρουθουνιών σου. Εισέπνευσε, εξέπνευσε και είδες διαφορά στη μυρωδιά, έτσι; Για την ακρίβεια, το μόνο που μπορείς να μυρίσεις είναι η μέντα ή το βατόμουρο. Τέλεια!

Πώς λειτουργεί
Όταν το ενυδατικό χειλών βρίσκεται ακριβώς κάτω από τη μύτη σου, υπερκαλύπτει οποιαδήποτε άλλη μυρωδιά που μπορεί να υπάρχει στον αέρα. Και το τρικ λειτουργεί και με κάτι πιο απλό σαν την κλασική κρέμα για εντριβή από το κρυολόγημα που μπορεί εύκολα να κάνει τη δουλειά.

Έτσι μπορείς να κοιμηθείς και να φας τα σνακ σου!

ΠΗΓΗ

Γαλλία: Τα καπνοπωλεία στο Παρίσι πωλούν πλέον μέχρι και… bitcoins

0

Τα γαλλικά καπνοπωλεία έχουν… επεκτείνει τη γκάμα προϊόντων που προσφέρουν

Εκτός των τσιγάρων, των πούρων, των τυχερών λαχνών, οι επισκέπτες στο Paris Tabacs μπορούν πλέον να αγοράζουν και… bitcoins.

Με τη στήριξη της εταιρείας χρηματοοικονομικής τεχνολογίας Keplerk, το κρυπτο-νόμισμα πωλείται σε έξι καπνοπωλεία στο κέντρο και τα περίχωρα του Παρισιού.

«Ορισμένοι άνθρωποι θεωρούν περίπλοκο να αγοράζουν bitcoin στο διαδίκτυο» εξήγησε ο Αντίλ Ζακάρ, ένας από τους συνιδρυτές της Keplerk. «Εμπιστεύονται τον τοπικό καπνοπώλη τους περισσότερο απ’ όσο θα εμπιστεύονταν κάποιο απομακρυσμένο ανώνυμο ιστότοπο».

Πέρυσι, η Keplerk εξασφάλισε ένα συμβόλαιο με έναν τοπικό πάροχο λογισμικού προκειμένου να περιλάβει την επιλογή από τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων Tabac να πωλούν κουπόνια εξαγοράσιμα με bitcoins σε ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι που μπορεί ο αγοραστής να βρει στον ιστότοπο της Keplerk.

Υπό την απειλή της φθίνουσας αγοράς καπνού, τα 24.000 γαλλικά καπνοπωλεία έχουν επεκτείνει τη γκάμα προϊόντων που προσφέρουν, δίνοντας μεταξύ άλλων προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες, κάρτες κινητής τηλεφωνίας και υπηρεσίες μεταφοράς χρημάτων, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο Σιρίλ Αζριά, 45 ετών, είναι ένας από τους πρώτους αγοραστές κρυπτο-νομισμάτων με αυτόν τον τρόπο. Ο ίδιος δηλώνει θερμός οπαδός της τεχνολογίας. «Θα χρησιμοποιήσω τα bitcoins για να αγοράσω υλικά για τον υπολογιστή στο διαδίκτυο…» είπε.

«Είναι καλή εποχή για να αγοράσει κανείς» επισήμανε, αφού ξόδεψε 150 ευρώ για την αγορά κρυπτο-νομισμάτων.


Πηγή

Σαρώνει στο Instagram η κούκλα κόρη του Eminem

0

Η 23χρονη κόρη του Eminem κρατάει πλέον το πτυχίο στα χέρια της.

Η κόρη του Eminem, Χέιλι Σκοτ Μάδερς, δεν είναι απλά μια influencer με 1.300.000 ακολούθους στο Ιnstagram αλλά είναι και απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας.
Η όμορφη νεαρή, η οποία έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά τραγούδια του μπαμπά της, όπως και η μητέρα της Κίμπερλι Σκοτ, είναι πια μια απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Michigan State και δείχνει έτοιμη να ξαναμπεί στο παιχνίδι της διασημότητας, καθώς ο λογαριασμός της στο Instagram ξεπερνά τους 1.300.000 followers. 

Εκεί η καλλονή μοιράζεται με τους followers της φωτογραφίες από τα ταξίδια της, τον καθημερινό τρόπο ζωής της αλλά και τον σύντροφό της Ιβαν ΜακΚλίντοκ.

Ηδη πολλοί αναγνωρίζουν στο πρόσωπό της μια παντοδύναμη influencer τόσο στη μόδα και την ομορφιά όσο και στο fitness.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της η Χέιλι δήλωσε ότι έχει πολύ στενή σχέση με τον 45χρονο πατέρα της, ο οποίος κέρδισε την κηδεμονία της όταν χώρισε με τη μητέρα της το 2001.

Σαρώνει στο Instagram η κούκλα κόρη του Eminem

Σαρώνει στο Instagram η κούκλα κόρη του Eminem

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Τρόμος στην Τουρκία: Μαθητής πυροβόλησε καθηγητή μέσα στην αίθουσα

0

Ένας μαθητής στην Τουρκία πυροβόλησε και τραυμάτισε τον καθηγητή του μέσα στην αίθουσα με όπλο το οποίο είχε κρυμμένο σε θήκη κιθάρας

Ένας καβγάς με τον καθηγητή του τον ώθησε στο να τον πυροβολήσει, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Όταν άκουσε τον πυροβολισμό, η διεύθυνση του σχολείου κάλεσε την αστυνομία και το ασθενοφόρο.

Ο τραυματισμένος καθηγητής μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Αφιόν Καραχισάρ ενώ ο μαθητής συνελήφθη.


Πηγή

Ύπνος: Έτσι θα κοιμηθείτε ήσυχα τη νύχτα

0

Ύπνος: Αμέτρητες έρευνες έχουν διεξαχθεί για τον ύπνο και τη σημασία που έχει αυτός για την υγεία μας και τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας

Δυστυχώς, δεν είναι για όλους εύκολο να απολαύσουν σωστό ύπνο αφού πολλοί υποφέρουν απο αϋπνία κι άλλες διαταραχές. Τώρα, μια νέα μελέτη δείχνει τον τρόπο με τον οποίο θα χαρούμε τον νυχτερινό μας ύπνο χωρίς προβλήματα.

Η έρευνα με τίτλο «An Examination of Adult Women’s Sleep Quality and Sleep Routines in Relation to Pet Ownership and Bedsharing» ανέλυσε τη συμπεριφορά 962 γυναικών στις ΗΠΑ για να δει τι αντίκτυπο είχε στον ύπνο τους το πλάσμα με το οποίο μοιράζονται το κρεβάτι τους (άνθρωπος, σκύλος και γάτα).

Όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα, τίποτα δεν εγγυάται πιο ξένοιαστο και βαθύ ύπνο από μια αγκαλιά με το χνουδωτό μας κατοικίδιο.

Και βρήκε πως ενώ οι γάτες και οι άνθρωποι αποτελούν «πηγές αναστάτωσης» του ύπνου, τα σκυλιά είναι ο ιδανικός σύντροφος για ύπνο σαν πουλάκι.

Και δεν έχει μάλιστα σημασία το μέγεθος ή η ράτσα του σκύλου, καθώς φαίνεται πως τα σκυλιά έχουν την εγγενή ιδιότητα να μας κάνουν να κοιμόμαστε ξένοιαστα.

Πόσο ήσυχα κοιμάστε; Είναι ο ύπνος σας υγιής;

Στις μέρες μας ολοένα και αυξάνονται οι άνθρωποι που ταλαιπωρούνται από διάφορες διαταραχές ύπνου που ανήκουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις ‘Δυσυπνίες’, όπως η αϋπνία, η υπερυπνία και διαταραχή ύπνου – εγρήγορσης και τις ‘Παραυπνίες’ όπως η υπνοβασία, ο ενύπνιος τρόμος και ονειρικό άγχος ή εφιάλτες.

Η αϋπνία, η πιο γνωστή από τις διαταραχές ύπνου, αποτελεί σύμπτωμα, όπως και όλες οι υπόλοιπες, πολλών και διαφόρων οργανικών-σωματικών ή/και ψυχολογικών διαταραχών.

Με τον όρο αϋπνία εννοούμε γενικά την δυσχέρεια του ατόμου να κοιμηθεί. Το  κύριο, δηλαδή, ενόχλημα του είναι η δυσκολία του να ξεκινήσει τον ύπνο του ή ο ύπνος του δεν τον ξεκουράζει και δεν τον ικανοποιεί (π.χ.: “πέφτω να κοιμηθώ και ενώ είμαι κουρασμένη δεν μπορώ” / “ξυπνάω κουρασμένη λες και δεν έχω κοιμηθεί, παρόλο που δεν ήταν λίγες οι ώρες του ύπνου μου”).

Σκόπιμο θα ήταν να διαφοροποιήσουμε την αϋπνία από τον ολιγόωρο, φυσιολογικό για κάποια άτομα ύπνο. Το φάσμα των καθημερινών αναγκών σε ύπνο είναι πολύ   μεγάλο και εξαρτάται από το κάθε άτομο χωριστά.

Για παράδειγμα, υπάρχουν άτομα που κοιμούνται πέντε ώρες και αισθάνονται το ίδιο καλά με αυτούς που κοιμούνται το γνωστό ‘φυσιολογικό’ οχτάωρο. Κ

ατά συνέπεια, και εφόσον τα άτομα που κοιμούνται λίγο δεν παρουσιάζουν άλλα συμπτώματα ή δεν παραπονούνται για κούραση, έλλειψη ενεργητικότητας ή άλλα συμπτώματα, δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας ή άμεσης θεραπευτικής αντιμετώπισης.

Από τα άτομα που παρουσιάζουν αϋπνία συνήθως ακούμε δύο ειδών ‘παράπονα’:

α) δυσχέρεια στην επέλευση του ύπνου (π.χ. “θέλω να κοιμηθώ και αργεί πολύ να με πάρει ο ύπνος και αυτό με εξαντλεί”) και

β) δυσκολία στην απρόσκοπτη συνέχιση και ολοκλήρωση του νυχτερινού ύπνου (π.χ.: “ξυπνώ κατά διαστήματα μέσα στην νύχτα” / “ξυπνώ μέσα στη νύχτα και δεν μπορώ να αποκοιμηθώ ξανά”).

Οι αιτίες της αϋπνίας είναι πολλές και ποικίλες. Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες από αυτές: Σωματικές ασθένειες, Πόνος ή δυσφορία, Άγχος,  Περιβαλλοντικές καταστάσεις ή μεταβολές,  Διαταραχή του κύκλου του 24ώρου βιολογικού ωρολογίου, Στρες,  Συγκρουσιακές οικογενειακές – διαπροσωπικές- εργασιακές σχέσεις,  Περίοδοι σημαντικών αποφάσεων, Δίαιτα χωρίς την συμβουλή διατροφολόγου, Άμεσες επιδράσεις φαρμάκων – τοξικών ουσιών – αλκοόλ,  Διακοπή λήψης φαρμάκων ή στέρηση τοξικών ουσιών / αλκοόλ,  Μεταβολικές διαταραχές, Κατάθλιψη, Εφιάλτες, κ.α.

Στις Δυσυπνίες ανήκει και η ΄υπερυπνία’ που αφορά στην υπερβολική υπνηλία κατά την διάρκεια της ημέρας ή τις προσβολές ύπνου που δεν προέρχονται από ανεπαρκή ύπνο. Πολλές από τις προηγούμενες αιτίες που αναφέραμε είναι ύποπτες και για την υπερυπνία, αλλά η διάγνωση γίνεται από τον ειδικό και πάντα διαφοροποιείται ανάλογα με την περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τα συμπτώματα διαταραχής του ‘Προγράμματος Ύπνου – Εγρήγορσης’ που ανήκουν στις δυσυπνίες.

Από τις Παραυπνίες η πιο γνωστή είναι, ίσως, η διαταραχή ‘υπνοβασίας’. Το άτομο κατά την διάρκεια του ύπνου του σηκώνεται από το κρεβάτι του, βαδίζει, αφυπνίζεται με μεγάλη δυσκολία κατά την διάρκεια του επεισοδίου και δεν μπορεί να θυμηθεί την επομένη το πρωί το συμβάν (π.χ. “μου μιλούσαν για να με ξυπνήσουν αλλά δεν θυμάμαι τίποτα από αυτά που μου έλεγαν, ούτε όμως θυμάμαι να σηκώθηκα από το κρεβάτι μου”).

Στις παραυπνίες ανήκει επίσης ο ‘ενύπνιος τρόμος’ και το ‘ονειρικό άγχος’ ή αλλιώς ο γνωστός στους περισσότερους ως ‘εφιάλτης’. Τα άτομα που παρουσιάζουν ‘ενύπνιο τρόμο’ ξυπνούν απότομα, συνήθως με μια κραυγή πανικού, έχουν άγχος, ταχυκαρδία, εφίδρωση, σύγχυση και άλλα συμπτώματα του νευρικού συστήματος. Αντίθετα, τα άτομα που έχουν ‘ονειρικό άγχος’ (εφιάλτη) αποκτούν γρήγορα τον προσανατολισμό και την εγρήγορση τους, μετά την απότομη αφύπνιση τους εξαιτίας τρομακτικών ονείρων που συνήθως αφορούν απειλές κατά της ζωής και της ασφάλειας της δικής τους ή των αγαπημένων τους προσώπων.

Να σημειώσουμε ότι όλοι σχεδόν οι άνθρωποι στη ζωή τους θα δουν, αρκετές ίσως φορές, εφιάλτες κατά την διάρκεια του ύπνου τους, γεγονός που δεν σημαίνει ότι υπάρχει κάποια σοβαρή διαταραχή. Για να οριστεί το σύμπτωμα ως διαταραχή χρειάζεται, εκτός από το να έχει διάρκεια, συχνότητα και να επαναλαμβάνεται, να ορίσει την διάγνωση ο ειδικός, όπως και την θεραπεία όπου και αν χρειάζεται.

Ο ύπνος εξυπηρετεί την ανανεωτική και αναδομητική λειτουργία του οργανισμού και για το λόγο αυτό οφείλουμε να τον προστατεύουμε από τις πιθανές αιτίες που προκαλούν την διαταραχή του. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι ο ύπνος υποβοηθά την προσοχή, την συγκέντρωση και την ικανοποιητική εγρήγορση, λειτουργίες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην διατήρηση και ισορροπία του οργανισμού.

Γεγονός είναι ότι, δυστυχώς, δεν παραπονούνται έγκαιρα για τα συμπτώματα τους όλοι οι άνθρωποι που έχουν όντως κάποια διαταραχή στον ύπνο τους. Από την άλλη πλευρά δεν έχουν διαταραχή όλοι όσοι εύκολα ή πρόωρα παραπονούνται για διαταραγμένο ύπνο. Για το λόγο αυτό στην περίπτωση που το άτομο αισθάνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα στον ύπνο του που έχουν διάρκεια, συχνότητα και ένταση, σκόπιμο θα ήταν, πριν προβεί από μόνος του σε διάγνωση και λήψη ανασφαλών μέτρων, να συμβουλευτεί έναν ειδικό. Τα επίμονα  προβλήματα στον ύπνο αποτελούν ένδειξη και ‘καμπανάκι’ για την ύπαρξη άλλων προβλημάτων (σωματικών – ψυχολογικών) που υποβόσκουν και που είναι σκόπιμο να αντιμετωπιστούν εγκαίρως. Άλλωστε, το να προλαμβάνουμε τα προβλήματα είναι περισσότερο ‘φρόνιμο’ από το να τα θεραπεύουμε ετεροχρονισμένα.

Ο αιωνόβιος αμερικανός μουσικός  Eubie Blake (1883-1983) είχε πει ότι “αν ήξερε ότι θα ζήσει τόσο πολύ, θα φρόντιζε καλύτερα τον εαυτό του!”. Δεν ξέρουμε πόσο θα ζήσουμε. Ας φροντίζουμε λοιπόν τον εαυτό μας όσο μπορούμε καλύτερα έτσι ώστε να λειτουργεί ‘φυσιολογικά’ και όταν είναι σε εγρήγορση αλλά και όταν κοιμάται.

Οφείλουμε στον εαυτό μας, είτε όταν είμαστε ξύπνιοι είτε όταν κοιμόμαστε, να κάνουμε όνειρα γλυκά, ανατροφοδοτικά και ευχάριστα!

Μαρία Κωνσταντάκη: «Έχω κάνει ψυχανάλυση για να είμαι καλά με το αντίθετο φύλο»

0

Η Μαρία Κωνσταντάκη παραχώρησε συνέντευξη στο Πρωινό και μίλησε για όλα!

Η δημοφιλής ηθοποιός, μίλησε μεταξύ άλλων για την απιστία, για το λόγο που δεν αποκαλύπτει τα προσωπικά της στους δημοσιογράφους, ενώ δεν δίστασε να αποκαλύψει ότι είχε κάνει ψυχανάλυση για να είναι καλά με το αντίθετο φύλο γιατί είχε προβλήματα οικειότητας.
Αυτή της η δήλωση σίγουρα θα συζητηθεί!
Η ίδια, η οποία έχει δουλέψει και ως σερβιτόρα σε καφετέρια, αποκάλυψε επίσης, αν θα έκανε σχέση με συνάδελφο!

Δείτε τι άλλο είπε στο βίντεο που ακολουθεί…

Πηγή: www.gossip-tv.gr

ΗΠΑ: Θανατοποινίτης παρακαλούσε να τον εκτελέσουν και τελικά αυτοκτόνησε

0

Πρόκειται να διενεργηθεί νεκροψία-νεκροτομή για να επιβεβαιωθούν τα αίτια του θανάτου του

Ένας Αμερικανός θανατοποινίτης, που είχε ζητήσει κατ’ επανάληψη, αλλά χωρίς να εισακουσθεί, να τον εκτελέσουν, έβαλε τέλος στη ζωή του μέσα στη φυλακή όπου κρατείτο, στη Νεβάδα.

Ο Σκοτ Ντόζιερ, 48 ετών, βρέθηκε απαγχονισμένος στο κελί του στη φυλακή Ιλάι, όπως έγινε γνωστό από τη σωφρονιστική υπηρεσία της Πολιτείας. Πρόκειται να διενεργηθεί νεκροψία-νεκροτομή για να επιβεβαιωθούν τα αίτια του θανάτου του, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο Σκοτ Ντόζιερ ήταν έμπορος ναρκωτικών και καταδικάστηκε για τη δολοφονία ενός συνεργάτη του, τον οποίο αποκεφάλισε το 2002. Το πτώμα του βρέθηκε αργότερα μέσα σε μια βαλίτσα, στο Λας Βέγκας. Είχε κριθεί επίσης ένοχος για τον φόνο ενός άλλου συνεργού του, τον οποίο έθαψε στην έρημο.

Σε συνεντεύξεις που είχε παραχωρήσει σε τηλεοπτικά δίκτυα ο Ντόζιερ είχε εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία να πεθάνει και για τον λόγο αυτό είχε παραιτηθεί από κάθε ένδικο μέσο για να καθυστερήσει την εκτέλεσή του ή να ανατρέψει την ποινή που του είχε επιβληθεί.

Η εκτέλεσή του είχε προγραμματιστεί για τον περασμένο Ιούλιο. Ειρωνεία της τύχης: λίγες ώρες πριν του χορηγηθεί το θανατηφόρο ενέσιμο διάλυμα, η εκτέλεση αναβλήθηκε, κατόπιν αιτήματος ενός εργαστηρίου που παρασκευάζει τις τρεις από τις ουσίες που χρησιμοποιούνται στο μοιραίο κοκτέιλ φαρμάκων. 

Το εργαστήριο, που παρασκευάζει το ηρεμιστικό ανησυχούσε για την «εμπορική φήμη» του και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα είχε στις πωλήσεις η χρήση αυτού του σκευάσματος σε μια εκτέλεση.


Πηγή

Θεοδώρα – Φίλιππος: Χριστούγεννα στο Πόρτο Χέλι!

0

Χριστούγεννα με τους γονείς τους, Κωνσταντίνο και Άννα Μαρία, έκαναν στο Πόρτο Χέλι τα δύο μικρότερα παιδιά της οικογένειας Γλύξμπουργκ, η Θεοδώρα και ο Φίλιππος.

Οι δυο τους, όπως αναφέρει το Gala, έφτασαν με διαφορά μιας ώρας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τον Φίλιππο να έρχεται νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου 22 Δεκεμβρίου με πτήση από τη Νέα Υόρκη και να περιμένει την αδερφή του, η οποία έφτασε μία ώρα αργότερα από την Ισπανία.

Η Θεοδώρα συνοδευόταν από τον αρραβωνιαστικό της Μάθιου Κουμάρ, ενώ ο Φίλιππος ήταν μόνος, καθώς η αρραβωνιαστικιά του Νίνα Φλορ βρισκόταν με φίλους και την οικογένεια της στο Σεν Μόριτζ. Τα δύο αδέρφια αναχώρησαν με τον οδηγό της οικογένειας για το Πόρτο Χέλι, όπου μένουν οι γονείς τους, ενώ εκεί συναντήθηκαν και με τον, Νικόλαο και την Τατιάνα Μπλάτνικ.

Ο Παύλος με την οικογένεια του δεν ήρθαν Στην Ελλάδα για τα Χριστούγεννα, καθώς πέρασαν τις ημέρες αυτές με σύσσωμη την οικογένεια της Μαρί-Σαντάλ στις Μπαχάμες.

Θεοδώρα – Φίλιππος: Χριστούγεννα στο Πόρτο Χέλι!

Θεοδώρα – Φίλιππος: Χριστούγεννα στο Πόρτο Χέλι!

Πηγή: www.gossip-tv.gr

Θα τις ενημερώνουν με… γραπτό μήνυμα για το διαζύγιο

0

Το καθεστώς του Ριάντ έχει αποδείξει πολλάκις πως δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια προς τα ανθρώπινα δικαιώματα, ιδιαίτερα των γυναικών, όμως μία νέα ρύθμιση στη νομοθεσία περί διαζυγίων θεωρείται ως βήμα εκσυγχρονισμού για την αραβική χώρα.

Από σήμερα τίθεται σε ισχύ νέα νομοθεσία η οποία επιβάλλει στα δικαστήρια να ειδοποιούν με… γραπτό μήνυμα τις γυναίκες όταν οι σύζυγοί τους βγάζουν δικαστική απόφαση για διαζύγιο.

Η ρύθμιση αναμένεται να βάλει τέλος στο φαινόμενο των «κρυφών διαζυγίων», την πρακτική, δηλαδή, οι σύζυγοι να βγάζουν διαζύγιο χωρίς να ενημερώνουν τις γυναίκες τους.

Μπορεί η είδηση να μην εντυπωσιάζει με το εκσυγχρονιστικό της πνεύμα, όμως δικηγόρος από τη Σ. Αραβία δηλώνει στο πρακτορείο Bloomberg ότι το νέο σύστημα κατοχυρώνει τα δικαιώματα των διαζευγμένων γυναικών, ιδιαίτερα αναφορικά με τη διατροφή που τους οφείλεται.

Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν, ακόμη, ότι, μετά το διαζύγιο, οι άνδρες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς των γυναικών, ούτε να λαμβάνουν οικονομικές αποφάσεις για τον τραπεζικό λογαριασμό των πρώην.

Υπάρχει, φυσικά, πολλή δουλειά ακόμη, καθώς τη Σαουδική Αραβία οι γυναίκες υπόκεινται ακόμη σε τρομακτικούς περιορισμούς, όπως, για παράδειγμα, η απαγόρευση να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, να βγάλουν διαβατήριο, να παντρευτούν ή να ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό χωρίς τη συναίνεση του άνδρα κηδεμόνα τους.

ΠΗΓΗ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Ανάληψη ευθύνης για την επίθεση στον ΣΚΑΪ

0

Ανάληψη ευθύνης για την βομβιστική επίθεση που έγινε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στην εφημερίδα Καθημερινή έγινε πριν από λίγο σε γνωστή σελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου

Την ευθύνη για την επίθεση την αναλαμβάνει η Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών

Ολόκληρο το κείμενο που ανήρτησαν η Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών:

«Όχι- δε ρίχνει η ελπίδα κάτω τ’ άρματα
δε ρίχνει ο κόσμος κάτω την ελπίδα
πίνει τη νιότη μέσα στο αίμα του
– το αίμα του πίνει μες στην κούπα της καρδιάς και θεριεύει

Γιάννης Ρίτσος

Ξημερώματα Δευτέρας 17/12 τοποθετήσαμε εκρηκτικό μηχανισμό μεγάλης ισχύος έξω από τις εγκαταστάσεις που συστεγάζονται ο ΣΚΑΪ και η Καθημερινή.

Γνωρίζουμε πολύ καλά πως γύρω από την ενέργειά μας αυτή θα αναπτυχθεί μια χυδαία παραφιλολογία, θα μας κατηγορήσουν πως θέλουμε να φιμώσουμε την ελευθερία της έκφρασης και του τύπου, να τρομοκρατήσουμε τους δημοσιογράφους και τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να πούμε πως καμιά ελευθερία του τύπου δεν υφίσταται από τότε που τα ΜΜΕ έγιναν όργανα σκοτεινών επιχειρηματικών συμφερόντων, μέσα που αντικαθιστούν την “ενημέρωση” με τη διαπλοκή και εξυπηρέτηση οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων. Τα ΜΜΕ έχουν μετατραπεί σε proxys επιχειρηματικών συμφερόντων μεγαλοεργολάβων και εφοπλιστών. Κυρίως στην τελευταία μνημονιακή οχταετία, όπου το παλιό πολιτικό σύστημα σάπιζε κι άρχισαν να δημιουργούνται κοινωνικές διεργασίες αμφισβήτησης και προλεταριακής ανταρσίας, τα αστικά ΜΜΕ έπαιξαν έναν ειδικό ρόλο στην επιχείρηση διάσωσης του σάπιου οικονομικού και πολιτικού συστήματος. Συκοφαντούσαν διαρκώς τους κοινωνικούς και εργατικούς αγώνες, τρομοκρατούσαν την κοινωνία πως έξω από την ΕΕ δεν υπάρχει τίποτα άλλο παρά χάος και κόλαση, στοχοποιούσαν αγωνιστές παίρνοντας απευθείας ντιρεκτίβες από τους μπάτσους. Ίσως η πιο ξεδιάντροπη και αποκαλυπτική στιγμή των ΜΜΕ υπήρξε η κάλυψη του δημοψηφίσματος, όταν “όλες οι κοινωνικές ομάδες στήριζαν το ΝΑΙ”, σύμφωνα με το MEGA. Όταν αβάνταραν απροκάλυπτα το μαύρο μέτωπο των “Μένουμε Ευρώπη”, δημιουργώντας ένα κλίμα ζόφου και τρομοκρατίας. Από τη στιγμή της ίδρυσής τους οι ιδιωτικές μιντιακές επιχειρήσεις υπήρξαν εστίες αναπαραγωγής του κυρίαρχου ακροδεξιού, ξενοφοβικού και νεοφιλελεύθερου λόγου, και ως εκ τούτου δίκαιοι δέκτες της κοινωνικής αντιβίας. Το αναρχικό σύνθημα “Αλήτες – Ρουφιάνοι – Δημοσιογράφοι”, που διόλου τυχαία υιοθετήθηκε από ευρείες λαϊκές μάζες, ίσως να αδικεί πολλούς δημοσιογράφους και εργαζόμενους στα ΜΜΕ που στέκονται με αξιοπρέπεια μέσα στο ζοφερό περιβάλλον του μιντιακού κεφαλαίου, ωστόσο είναι ενδεικτικό της απαξίας που αισθάνεται η πλειοψηφία της κοινωνίας για τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης.

Για ποια “ελευθερία της έκφρασης” θα μας μιλήσουν λοιπόν; Αυτοί έχουν όση ελευθερία έκφρασης θέλουν, προπαγανδίζουν τα επιχειρηματικά και πολιτικά τους συμφέροντα 24 ώρες το 24ωρο και 365 ημέρες το χρόνο. Αντίθετα, οι μόνοι που στερούνται την ελευθερία της έκφρασης είναι οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι αποκλεισμένοι, η νεολαία, οι μετανάστες, οι διαφορετικοί από τον κόσμο της εκμεταλλευτικής κανονικότητας. Αυτοί που βλέπουν τη ζωή τους να υποτιμάται διαρκώς, να στοιβάζεται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και σε φυλακές, σε εργασιακά κάτεργα με συνθήκες γαλέρας. Αυτοί που σκοτώνονται στη δουλειά για να τα βγάζουν τσίμα τσίμα, γιατί στις πλάτες τους πέφτει η υπερφορολόγηση για να τροφοδοτείται αέναα η μαύρη τρύπα του χρέους και να πλουτίζουν τα κοράκια του διεθνούς και του ντόπιου κεφαλαίου. Αυτοί που δεν μπορούν να βρουν δουλειά και βλέπουν το μέλλον τους να μακελεύεται στος ουρές του ΟΑΕΔ. Αυτοί που στοιβάζονται σε νοσοκομεία-φέρετρα και σε ετοιμόρροπα σχολεία, γιατί οι βασικές κοινωνικές ανάγκες θεωρούνται κατώτερες από την αδηφαγία μιας χούφτας πλουτοκρατών και οι κυβερνήσεις (αριστερές και δεξιές) προτιμούν να σκορπάν χρήματα στα κοράκια της αγοράς και τις πολεμικές βιομηχανίες παρά στην υγεία και την παιδεία. Αυτοί που δεν έχουν στέγη ή που πληρώνουν τα μαλιοκέφαλά τους στα ενοίκια, γιατί το “δικαίωμα στη στέγαση” δεν είναι τίποτε άλλο παρά άκόμα ένα αστικοδημοκρατικό φετίχ -κουρελόχαρτο και απο κοινωνική ανάγκη η στέγαση μετατράπηκε σε πεδίο καπιταλιστικής κερδοφορίας. Αυτοί που εκπαιδεύονται στα στρατόπεδα για να γίνουν κρέας για κανόνια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που ετοιμάζεται για να ξεπεραστεί η καπιταλιστική κρίση πάνω στο αίμα των λαών. Οι φτωχοδιάβολοι που στερούνται φωνής, όπως οι οροθετικές που διαπομπεύθηκαν από τον μιντιακό συρφετό κατ εντολή του καθάρματος Ανδρέα Λοβέρδου. Αυτοί που μακελεύονται από την πρέζα στους δρόμους και τις πλατείες, στερούμενοι κάθε υγειονομικής περίθαλψης, σε μια διαδικασία ελέγχου και εγκληματοποίησης της νεολαίας και της αμφισβήτησης που φέρει στα σπλάχνα της. Οι αναρχικοί ήδη το έλεγαν από τα τέλη του ’70: Οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη! Απ’ όλους αυτούς (και πολλούς ακόμα) έχει στερηθεί το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση και κάτι ακόμα περισσότερο: το δικαίωμα στην αξιοπρεπή ύπαρξη.

Πότε είχαν πραγματικά ελευθερία έκφρασης οι εργαζόμενοι, όταν οι αγώνες τους ήταν πάντα αντικείμενο συκοφάντησης, λοιδορίας και υποτίμησης από τα ΜΜΕ ως απλό “συγκοινωνιακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας”; Πότε είχαν ελευθερία έκφρασης οι χιλιάδες απελπισμένοι συνάνθρωποί μας που αυτοκτόνησαν στα χρόνια του μνημονιακού ζόφου; Πότε είχαν ελευθερία έκφρασης οι ξεσπιτωμένοι, που είδαν τους κόπους της ζωής τους να γίνεται λεία για τα τραπεζικά κοράκια; Πότε είχαν ελευθερία έκφρασης οι νεολαίοι, που τους στερούν κάθε όραμα για το μέλλον; Πότε είχαν ελευθερία έκφρασης όλοι αυτοί που στενάζουν κάτω από τις διαταγές των αφεντικών ή των καραβανάδων, όλοι αυτοί που τα κεφάλια τους είναι διαρκώς στόχοι για τα γκλομπ των μπάτσων, όλοι αυτοί που λιντσάρονται καθημερινά από ένα σύστημα που γεννά διαρκώς τη μισαλλοδοξία, τον ρατσισμό και το μίσος για τη διαφορετικότητα;

Τόλμησαν να μιλήσουν ακόμα και για “τυφλή βία”, για μια ενέργεια πλήρως σχεδιασμένη και με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις ώστε να μην υπάρξει ο οποιοσδήποτε τραυματισμός. Άν θέλουν να δουν τυφλή βία ας στρέψουν τα μάτια τους αλλού και όχι σε εμάς. Ας στρέψουν τα μάτια τους στην Παλαιστίνη, που ο λαός της μακελεύεται διαρκώς από τις κατοχικές δυνάμεις του σιωνισμού, στενού συμμάχου του ελληνικού κράτους. Ας στρέψουν τα μάτια τους στην Υεμένη και τη γενοκτονία που συνεχίζεται, με την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να είναι συνυπεύθυνη για την πώληση πολεμικού υλικού στο αντιδραστικό καθεστώς της Σαουδικής Αραβίας. Ας στρέψουν τα μάτια τους στη Συρία και τη σφαγή που συνεχίζεται κι ας μας μιλήσουν για το ρόλο της βάσης της Σούδας στους βομβαρδισμούς. Κι αν δεν θέλουν να πάνε πιο μακριά, θα δουν την τυφλή βία στην ίδια τους τη χώρα. Θα δουν την τυφλή βία του κεφαλαίου, των μπάτσων, της δικαστικής μαφίας και των φασιστών, που οι ίδιοι κανάκεψαν και τους έβγαλαν από τις τρύπες τους. Την τυφλή βία δεν θα την δουν στις ενέργειές μας, θα την δουν να αντανακλάται στα πρόσωπα του Αλέξη Γρηγορόπουλου, του Σαχτζάντ Λουκμάν, του Ζακ Κωστόπουλου, του Petrit Zifle, της Αγγελικής Π. και τόσων άλλων ανώνυμων ανθρώπων που ο θάνατός τους έμεινε στην αφάνεια και το σκοτάδι.

Ας σωπάσουνε λοιπόν για μια στιγμή οι καναλάρχες, οι εφοπλιστές, οι μεγαλοεργολάβοι και οι έμμισθοι χαρτογιακάδες τους. Ας σωπάσουνε και θα ακούσουν τη λαϊκή επιδοκιμασία για την ενέργειά μας. Και να είναι σίγουροι πως αργά ή γρήγορα αυτήν την “ελευθερία έκφρασης” που απολαμβάνουν ως ιδεολογικό περίβλημα της ελευθερίας να εκμεταλλεύονται και να λεηλατούν το λαό και τον τόπο, θα τη χάσουν από μια σαρωτική κοινωνική επανάσταση. Θα τη χάσουν μαζί με το μονοπώλιο της βίας που κατέχουν. Θα τη χάσουν όταν όλοι αυτοί που στερούνται την πραγματική ελευθερία στην έκφραση και την αξιοπρέπεια θα αντιληφθούν τη γιγαντιαία δύναμή τους. Όταν οι κολασμένοι της γης διώξουν κλωτσηδόν τα πλουτοκρατικά παράσιτα που τρέφονται σα βδέλες στο σώμα της κοινωνίας και χτίσουν μια καινούρια ζωή χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Και μόνο τότε η “ελευθερία στην έκφραση” και η “δημοκρατία” από αστικοδημοκρατικό κούφιο κέλυφος θα γεμίσει περιεχόμενο και ζωή.

Τα ΜΜΕ δεν δημιουργήθηκαν για να “ελέγχουν” την εξουσία, όπως μας πλασάρει η αστικοδημοκρατική μυθολογία. Ως “τέταρτη εξουσία” είναι βασικός πυλώνας της αναπαραγωγής της αστικής εξουσίας, είναι κρατικός ιδεολογικός μηχανισμός, είναι μηχανισμός προστασίας των καπιταλιστικών συμφερόντων και εσχάτως είναι το ίδιο το κεφάλαιο αυτοπροσώπως. Ο ρόλος των ΜΜΕ στην επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στον κόσμο της εργασίας (και κυρίως την τελευταία μνημονιακή οχταετία) είναι καθοριστικός. Στην εμπροσθοφυλακή αυτής της επίθεσης βρίσκεται η φασιστοφυλλάδα Καθημερινή και το φασιστοκάναλο του ΣΚΑΪ. Μια εφημερίδα κι ένα κανάλι που από τις σελίδες και τη συχνότητά του όχι μόνο καθυβρίζουν και συκοφαντούν διαρκώς τους αγώνες των εργαζομένων, όχι μονάχα έχουν μετατραπεί σε αξιότερο πρεσβευτή των ιμπεριαλιστών (ποιος να ξεχάσει το αμίμητο “βάστα γερα Γερούν”;), αλλά ξερνάνε με κάθε τρόπο το δηλητήριο του ακραίου ανταγωνισμού, της αλληλοφαγίας, ρατσισμού, της ξενοφοβίας, του χυδαίου αντικομμουνισμού και του φασισμού. Κι όλα αυτά συσκευασμένα σε ένα φανταχτερό “ανθρωπιστικό” και “οικολογικό” περιτύλιγμα. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Τον οχετό που έβγαινε από τα στόματα των Παπαχελά, Κοσιώνη και Πορτοσάλτε, λίγες μόλις ώρες μετά τη δολοφονία του αναρχικού μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου; Όταν με ένα νεκρό σύντροφο και την κοινωνία να βράζει αυτά τα ανδρείκελα αθώωναν τον Κορκονέα και ζητούσαν “αποτελεσματική αντιμετώπιση των ταραξιών”; Να θυμηθούμε το διαρκές ξέπλυμα των φασιστών; Την πολιτική νομιμοποίηση και την απόπειρα εξωραϊσμού της Χρυσής Αυγής μέσα από τη συχνότητα του ΣΚΑΪ; Την προτροπή του Μπάμπη Παπαδημητρίου για τη δημιουργία μιας εν δυνάμει κυβερνητικής “σοβαρής Χρυσής Αυγής”; Να θυμηθούμε τις πατρικές νουθεσίες του Πορτοσάλτε προς τον Κασιδιάρη (“Βρείτε τρόπο να μη σας πιάνουν στο στόμα τους”); Την παρουσίαση της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα ως καυγά για οπαδικές διαφορές; Να θυμηθούμε το ακροδεξιό δηλητήριο που έχυνε για χρόνια μέσα από το ΣΚΑΪ ο ανεκδιήγητος Μπογδάνος; Αυτός που μέχρι και τον Τσολάκογλου επιχείρησε να ξεπλένει, όντας συνεπής με τη γραμμή του διαχρονικού δοσιλογισμού και του ιστορικού αναθεωρητισμού που προωθεί ο σταθμός στο πλαίσιο της γενικευμένης ιδεολογικής και υλικής επίθεσης του κεφαλαίου εναντίον της τάξης μας. Ας θυμηθούμε, επίσης, και το χυδαίο ρόλο που έπαιξε ο ΣΚΑΪ, μαζί με τα υπόλοιπα αστικά ΜΜΕ, στην υπόθεση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου. Τα μιντιακά κοράκια όχι μόνο αποπειράθηκαν να νομιμοποιήσουν ηθικά το λιντσάρισμα του Ζακ, αλλά έφτασαν στο σημείο να στήνουν τηλεοπτικά και διαδυκτιακά δημοψηφίσματα που ξέπλεναν τους δολοφόνους, την ίδια ώρα που ηρωοποιούσαν το φασίστα Κατσίφα.

Ξέρουμε πολύ καλά πως η ενέργειά μας θα σταθεί αφορμή για μια νέα ψευδοκόντρα του Αλαφουζέικου με τη συγκυβέρνηση. Δεν μας απασχολεί καθόλου. Η ψευδεπίγραφη αυτή κόντρα αντανακλά διαφορετικά επιχειρηματικά συμφέροντα, τα οποία μας είναι το ίδιο απεχθή και αποκρουστικά. Είναι μια σύγκρουση που έχει ως μοναδικό επίδικο τη νομή και τον έλεγχο της αστικής εξουσίας από το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ. Παρά τη δημόσια αντιπαράθεσή τους, κυβέρνηση και Αλαφουζέικο στηρίζουν ακριβώς την ίδια πολιτική. Την πολιτική της υλοποίησης των βασικών αξόνων της αστικής στρατηγικής, της πιστής ευθυγράμμισης με τους γενικούς προσανατολισμούς του ελληνικού κεφαλαίου, της παραμονής με κάθε κόστος της χώρας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, της ακραίας επίθεσης ενάντια στα εργατικά και λαϊκά συμφέροντα, του ξεπουλήματος του τόπου έναντι πινακίου φακής, της μετατροπής της Ελλάδας σε απέραντη βάση και πολεμικό ορμητήριο της Δύσης. Είναι διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος, λυσσασμένοι εχθροί του λαού και στόχοι της δίκαιης λαϊκής αντιβίας. Όσο κι αν θέλουν να συγκαλύψουν και οι δυο πλευρές αυτήν την πραγματικότητα πίσω από τόνους κούφιας ρητορικής, δεν μπορούν. Και οι δυο πλευρές έναν εχθρό έχουν απέναντί τους, τον εχθρό-λαό. Κι όσο κι αν κοντράρονται για τα μάτια του κόσμου για τις ανθυπολεπτομέρειες της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής η στόχευσή τους είναι μία και κοινή: το τσάκισμα του εργατικού και λαϊκού κινήματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΔΟΣΙΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ

Σε πρωτοσέλιδό της στις 29 Ιανουαρίου του 1944 η Καθημερινή έγραφε: “Πάνδημος ετελέσθη εις τον Μητροπολιτικόν Ναόν η κηδεία του δολοφονηθέντος Υπουργού Εργασίας Ν. Καλύβα. Μεταξύ των προσελθέντων επισήμων ήσαν ο Πρόεδρος της Κυβέρνησης Ράλλης μετά του υπουργικού συμβουλίου, ο Γερμανός Επιτετραμένος δόκτωρ Φον Γκρέβιλιτς, ως αντιπρόσωπος του ειδικού πληρεξουσίου του υπουργείου εξωτερικών του Ράιχ δια την ΝΑ Ευρώπη πρεσβευτού Νοϋμπάχερ, ο συνταγματάρχης, επιτελάρχης ως αντιπρόσωπος του απουσιάζοντος στρατιωτικού Διοικητή της Ελλάδος μετά μερικών αξιωματικών του επιτελείου, ο νομάρχης Αθηνών, ο δήμαρχος Αθηνών, οι στρατηγοί Μπάκος και Ντερτιλής, ο διευθυντής της αστυνομίας Έβερτ”.

Θυμίζουμε πως ο Καλύβας, πριν πέσει νεκρός από το τιμωρό χέρι του λαού, ως δοτός υπουργός εργασίας είχε μεταξύ άλλων πρωτοστατήσει στην επιστράτευση των εργαζομένων στις γερμανικές στρατιωτικές υπηρεσίες και επιχειρήσεις. Ως αντίποινα για την εκτέλεσή του οι κατακτητές εκτέλεσαν 50 αιχμάλωτους αντιστασιακούς, για τους οποίους η Καθημερινή δεν έχυσε κανένα δάκρυ. Το απόσπασμα αυτό είναι άκρως ενδεικτικό για τη θέση που πήρε η εφημερίδα στην κρισιμότερη σελίδα της ιστορίας αυτού του τόπου τον 20ο αιώνα. Στην περίοδο της ναζιστικής κατοχής οι επιφανείς εκπρόσωποι της ελληνικής αστικής τάξης ιδιοκτήτες της εφημερίδας, μαζί με ένα σημαντικό τμήμα της εγχώριας κεφαλαιοκρατίας, κράτησαν ανοιχτά δοσιλογική στάση, υποδεχόμενοι μετά χαράς τα στρατεύματα κατοχής. Η Καθημερινή αποκαλούσε τον Χίτλερ Φύρερ, τον Τσολάκογλου νόμιμο κυβερνήτη, τους συνεργάτες των Γερμανών πατριώτες και τις αντιστασιακές δυνάμεις τρομοκράτες. Την ώρα που χιλιάδες αγωνιστές μαρτυρούσαν στα κάτεργα των SS και δολοφονούνταν στα εκτελεστικά αποσπάσματα, οι ιδιοκτήτες της Καθημερινής συνέτρωγαν με τους Γερμανούς διοικητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους και οι μεγαλοδημοσιογράφοι αντάλλασαν απόψεις με τους Γερμανούς επιτετραμένους της προπαγάνδας του Τρίτου Ράιχ για την εξέλιξη των μαχών στο Ανατολικό Μέτωπο.

Παρά την ανοιχτή δοσιλογική της στάση η Καθημερινή, ως μερίδα του ελληνικού κεφαλαίου που συνέδεσε τα συμφέροντά της με το Ράιχ, δεν δίστασε να στηρίξει τους μέχρι πρότινος εχθρούς των προστατών της. Πλέον τη θέση των Γερμανών κατακτητών την έπαιρναν οι Βρετανοί αρχικά και αργότερα οι Αμερικάνοι, και η Καθημερινή μπαίνει μπροστάρισσα στον “αγώνα ενάντιον των συμμοριτών” του ΔΣΕ. Μετεμφυλιακά θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς ιδεολογικούς στυλοβάτες του δολοφονικού κράτους της Δεξιάς, του κράτους της Μακρονήσου και των εκτελέσεων, του κράτους της αμερικανοκρατίας και των εκλογών βίας και νοθείας, του κράτους που άνοιξε το δρόμο για την εγκαθίδρυση της δικτατορίας της 21ης Απριλίου. Και τότε, η εφημερίδα δε δίστασε να υπηρετήσει τη χούντα (ακριβώς όπως είχε υπηρετήσει και το καθεστώς Μεταξά), αφού έτσι πρόσταξαν τα ταξικά συμφέροντα των αφεντικών της, προπαγανδίζοντας γκαιμπελίστικα τις “οικονομικές επιτυχίες της εθνοσωτηρίου επαναστάσεως” και συκοφαντώντας κάθε αγωνιστική και εξεγερτική κινητοποίηση ενάντια στη δικτατορία. Άλλωστε, ο δικτάτορας Παπαδόπουλος ήταν σαφέστατος προς την Ένωση Εφοπλιστών: Σας ανήκω, όπως και μου ανήκετε..

Θα ρωτήσει κανείς γιατί ξεθάβουμε τη βρόμικη ιστορία αυτής της φυλλάδας. Απλούστατα, γιατί το δοσιλογικό παρελθόν της φωτίζει ολοκάθαρα τη σημερινή στάση του συγκροτήματος Αλαφούζου. Γιατί υπάρχει μια ευθεία μαύρη γραμμή του βρόμικου εκείνου παρελθόντος με το σήμερα. Έτσι, λοιπόν, θα συναντήσουμε την Καθημερινή να ταυτίζεται πλήρως με το μεταπολιτευτικό αυταρχικό και αντεργατικό καραμανλικό καθεστώς, ενώ κατά τη διάρκεια της λεγόμενης “Αλλαγής”, παρ’ ότι πήρε ενεργό μέρος στην ενδοαστική πόλωση ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, τη βλέπουμε να προωθεί ένα κοινό αστικό μέτωπο με στόχο τον “ευρωπαϊκό προσανατολισμό” της χώρας. Έτσι, θα αποτελέσει τον πιο θερμό υποστηρικτή των κυβερνήσεων Τζανετάκη (ΝΔ – ΣΥΝ) και Ζολώτα, οι οποίες κράτησαν τον ελληνικό καπιταλισμό όρθιο σε μια κρίσμη στιγμή. Τότε ήταν που άνοιξε κι ένας νέος τομέας κερδοφορίας για μεγάλους καπιταλιστές, μέσω των αδειών ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών μέσων.

Στα χρόνια που ακολουθούν η Καθημερινή και το τηλεοπτικό της παιδί, ο ΣΚΑΪ, θα υποστηρίξουν με θέρμη τη νεοφιλελεύθερη προσαρμογή της ελληνικής οικονομίας και του κράτους, την οποία θα θεμελιώσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη και θα υλοποιήσουν μέσα από την ένταξη στην ΟΝΕ οι επόμενες κυβερνήσεις. Θα φτάσουν μάλιστα, και παρά τις ιστορικές τους διαφορές με τη σοσιαλδημοκρατία, να ανακηρύξουν τον Σημίτη ως “πολιτικό κεφάλαιο” της χώρας, κλείνοντας βέβαια τα μάτια στα τεράστια σκάνδαλα (όπως τη φούσκα του χρηματιστηρίου) που σημειώθηκαν εκείνη την περίοδο.

Επί κυβερνήσεων Καραμανλή, και με τα προμηνύματα της κρίσης να πυκνώνουν απειλητικά, το συγκρότημα του Αλαφούζου πρωτοστάτησε ως συλλογικός ιδεολογικός εκφραστής των πιο επιθετικών μερίδων του ελληνικού κεφαλαίου, απαιτώντας σαρωτικές αντεργατικές και αντικοινωνικές αλλαγές ως εγγύηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας και της παραμονής στο σκληρό πυρήνα της ΕΕ. Και από το ξέσπασμα της κρίσης και την υπαγωγή του ελληνικού καπιταλισμού στα “προγράμματα διάσωσης” έως σήμερα, το Αλαφουζέικο βρέθηκε στην αιχμή του δόρατος της μνημονιακής επέλασης, στηρίζοντας όλα τα κυβερνητικά σχήματα που επέβαλαν σκληρά αντικοινωνικά μέτρα. Ακόμα και σήμερα, που εμφανίζεται μια δημόσια αντιπαράθεση του Αλαφουζέικου με το ΣΥΡΙΖΑ, στην ουσία και οι δυο πλευρές υπηρετούν την ίδια πολιτική, αφού η αντιπαράθεση αυτή αφορά μονάχα δευτερεύουσες πτυχές της αστικής διαχείρισης. Όπως είπαμε και πιο πάνω και οι δυο πλευρές έχουν κοινή στρατηγική κατεύθυνση, όσο κι αν δημιουργούν τεχνητή αντιπαράθεση και πόλωση στο δημόσιο λόγο. Κι αυτό δε θ’ αλλάξει ακόμα και μετά την αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές, καθώς όλες οι αστικές κυβερνήσεις, οποιοδήποτε προσωπείο κι αν φοράνε (συντηρητικό ή σοσιαλδημοκρατικό) εξυπηρετούν τα ταξικά συμφέροντα των πλουτοκρατών.

Ο “ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ” ΚΥΡΙΟΣ ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ…

Οφείλουμε να πούμε δυο λόγια για τον ιδιοκτήτη του ΣΚΑΪ και εφοπλιστή Ιωάννη Αλαφούζο, το όνομα του οποίου φιγουράρει στα Paradise Papers. Οι παραδοσιακές σχέσεις στοργής και έντονων παθών της οικογένειας Αλαφούζου με τη Νέα Δημοκρατία, και κυρίως με την οικογένεια Μητσοτάκη παρά τις κατά καιρούς διακυμάνσεις, δεν κρύβονται. Ο ίδιος ο Αριστείδης Αλαφούζος, ο “αυτοδημιούργητος” πατέρας του Ιωάννη, παραδέχθηκε ότι χρηματοδοτούσε την κυβέρνηση Μητσοτάκη για να προωθεί τα επιχειρηματικά του συμφέροντα. Ο υιός Αλαφούζος ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 εμπλέκεται στις σκοτεινές υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων ”Ασπρονήσι” και ”Ενάλιος Αίθρα”, αλλά αθωώνεται από την “αδέκαστη” αστική δικαιοσύνη, αφού ένα πεπλό πολιτικής προστασίας είχε απλωθεί γύρω από τον εφοπλιστή. Ένα πέπλο προστασίας που ξεκινούσε από τα τότε κόμματα εξουσίας (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και κατέληγε στον Συνασπισμό. Για την αστική δικαιοσύνη, όπως φαίνεται, επικύνδινη είναι μια 54χρονη καθαρίστρια που παραποίησε ένα κωλόχαρτο για να ταϊσει τα παιδιά της και όχι οι εγκληματίες του λευκού κολάρου, σαν τον Αλαφούζο και το συνάφι του, που με τις ρεμούλες τους έφτιαξαν αμύθητες περιουσίες για να κοκορεύονται τους “αυτοδημιούργητους” διαφημιστές του “καπιταλιστικού ονείρου”…

Ο Αλαφούζος, όμως, εμπλέκεται και σε ένα τεράστιο σκάνδαλο πλιάτσικου και λεηλασίας της δημόσιας περιουσίας της Ρουμανίας μετά την κατάρρευση του καθεστώτος Τσαουσέσκου. Δε χρειάζεται να μπούμε σε δημοσιογραφικές λεπτομέρειες αυτού του τεράστιου σκανδάλου, αρκεί να αναφέρουμε πως μετά από γιγαντιαίους πολιτικούς τριγμούς η ρουμανική δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα σύλληψης για τον Αλαφούζο, το οποίο ακόμα βρίσκεται σε ισχύ. Ο εφοπλιστής κατηγορείται για απάτη και αποφεύγει να πατήσει το πόδι του σε ρουμανικό έδαφος γιατί θα συλληφθεί. Μεσάζοντας ανάμεσα στη ρουμανική κυβέρνηση και τους έλληνες εφοπλιστές για την επίτευξη της μεγάλης απάτης ήταν το δεξί χέρι του Κωνασταντίνου Μητσοτάκη, ο γνωστός ΚΥΠατζής και συνεργάτης της CIA στρατηγός Νίκος Γρυλλάκης. Αξίζει να αναφερθεί πως ο Γρυλλάκης υπήρξε ο εγκέφαλος κυκλώματος υποκλοπών, ενώ δεξί του χέρι ήταν ο Μανώλης Βασαλάκης. Ο τελευταίος ήταν ο άνθρωπος που, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Citibank, ρευστοποίησε την επιταγή του ενός εκατομμυρίου δολλαρίων, την οποία ο Αριστείδης Αλαφούζος, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, έδωσε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για την προώθηση των επιχειρηματικών του συμφερόντων. Η καπιταλιστική δυσωδία, όμως, δε σταματά εδώ. Τα σκάνδαλα του Αλαφουζέικου δεν είναι μόνο οικονομικής φύσης…

Παρά το έντονο “πράσινο” και “οικολογικό” προφίλ που κρατάει ο εφοπλιστής μέσα από το ΣΚΑΪ και την Καθημερινή έχει γίνει πολλές φορές αυτουργός εγκλημάτων κατά της φύσης. Το 1997, την εποχή δηλαδή που ο Αλαφούζος δημιουργούσε υπεράκτιες εταιρείες με έδρα τα νησιά των Βερμούδων, στο Μαρακαΐμπο τής Βενεζουέλας από το σαπιοκάραβο “Νήσος Αμοργός” διέρευσαν πάνω από 25.000 βαρέλια πετρελαίου, προκαλώντας τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή στη Βορειοδυτική Βενεζουέλα. Το πρόστιμο που επιβλήθηκε για τη ρύπανση ορίστηκε στα 160 εκατομμύρια δολάρια, και ίσως εκεί να έχουν τις ρίζες τους οι εμμονές του Αλαφουζέικου ενάντια στο καθεστώς της Βενεζουέλας. Το 2000 το σαπάκι του Αλαφούζου Westchester, με σημαία από τις Μπαχάμες, προκάλεσε ακόμα μια καταστροφή στον Κόλπο τού Μεξικού, με τη διαρροή 13.200 βαρελιών πετρελαίου. Το 2001 ακόμα ένα σαπάκι του Αλαφούζου, το φορτηγό Αμοργός ξερνάει στις ακτές τής Ταϊβάν μεγάλες ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος και πετρελαίου. Το οικολογικό προφίλ που πουλάει ο Αλαφούζος δεν είναι μονάχα μια υποκρισία. Εντάσσεται σε μια νέα δυναμική μορφή του καπιταλισμού, το λεγόμενο “πράσινο καπιταλισμό” και κερδοφορεί πουλώντας ευαισθησία για το περιβάλλον που ο ίδιος καταστρέφει..

Όμως, το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε. Το ζήτημα για εμάς δεν είναι η σκανδαλολογία. Η αναφορά σε αυτήν γίνεται μονάχα για να αναδειχθεί η υποκρισία και η “διπλή ηθική” της αστικής τάξης. Ακόμα κι αν ήταν “νόμιμος και ηθικός” ο Αλαφούζος (και ο κάθε Αλαφούζος) θα ήταν το ίδιο εγκληματίας και τσαρλατάνος. Όπως έχουμε πει και παλιότερα, όλα αυτά τα παραδείγματα δεν τα αναφέρουμε επειδή μας πιάνει μια αίσθηση σκανδαλοθηρίας, αλλά για να αναδείξουμε πως η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι ενιαία και αδιαίρετη, είτε είναι “νόμιμη και ηθική” είτε λειτουργεί εκτός νόμου.

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Δεν είναι τυχαίο πως όλος ο πολιτικός κόσμος στάθηκε στο πλευρό του Αλαφουζέικου, από την κυβέρνηση μέχρι την αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΚΕ. Ακόμα και η Κομισιόν και η αμερικάνικη κυβέρνηση βγάλαν ανακοινώσεις συμπαράστασης στο ΣΚΑΪ και την Καθημερινή, κάτι που δείχνει με σαφήνεια τον ειδικό ρόλο που παίζει αυτό το κανάλι. Άλλωστε, είναι πλέον γνωστό πως η αμερικάνικη πρεσβεία και η Κομισιόν, με τη βοήθεια opinion makers, παραδίδουν εδώ και πολλά χρόνια σεμινάρια στους έλληνες δημοσιογράφους για το πώς να παρουσιάζουν τις ειδήσεις ώστε να καναλιζάρουν την κοινή γνώμη σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Άλλες φορές μέσω μυστικών κονδυλίων κι άλλες φορές ολοφάνερα (όπως στον περιβόητο “πόλεμο ενάντια στα fake news” που έχει κηρύξει η ΕΕ μέσω χρηματοδοτούμενων σεμιναρίων στις Βρυξέλλες), το χρήμα ρέει άφθονο προς τα αστικά ΜΜΕ και ηλεκτρονικές ιστοσελίδες ώστε να κάνουν πιο “συμπαθείς” στην κοινή γνώμη τους αρχιδολοφόνους και να απορροφηθούν οι κοινωνικοί κραδασμοί που προκαλούν οι αντιλαϊκές πολιτικές. Να φαίνονται φυσιολογικά τα μνημόνια, γιατί θα πνιγούμε στο χάος και δε θα έχουμε ούτε χαρτιά υγείας! Να φαίνεται φυσιολογική η αμερικάνικη εξωτερική πολιτική και ο ρόλος του παγκόσμιου χωροφύλακα που έχει αναλάβει, γιατί οι ισλαμιστές θα μας φάνε ζωντανούς και θα καταστρέψουν το δυτικό πολιτισμό και τη θρησκεία μας! Να φαίνεται φυσιολογική η ελληνο-ισραηλινή συνεργασία, γιατί θα κερδίσουμε οικονομικά και στρατιωτικά οφέλη απέναντι στον προαιώνιο εχθρό μας, την Τουρκία! Και εν τέλει οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης δημιουργούν εκείνο το περιβάλλον (παρα)πληροφόρησης που προσπαθεί να μας πείσει πως ζούμε στον καλύτερο δυνατό κόσμο και να κάτσουμε στα σπιτάκια μας ή τις δουλίτσες μας, γιατί αν απεργήσουμε ή αν διαδηλώσουμε θα είμαστε κοινοί οικονομικοί σαμποτέρ που εμποδίζουν την ανάπτυξη και επιπλέον θα προκαλέσουμε κυκλοφοριακό κομφούζιο…

Ο ΣΚΑΪ και τα υπόλοιπα αστικά ΜΜΕ ως καλοί λακέδες ας μείνουν με τα λόγια συμπάθειας των αφεντικών τους. Τα αξίζουν. Εμείς από την πλευρά μας στεκόμαστε στη λαϊκή επιδοκιμασία της ενέργειάς μας, χωρίς όμως να αποζητάμε τη θεαματικοποίηση της δράσης μας. Δε θέλουμε χειροκροτητές των ενεργειών μας, θέλουμε ένα λαό αφυπνισμένο, δραστήριο, να κατεβαίνει στο δρόμο διεκδικώντας τα δικαιώματά του, να παλεύει, να απεργεί, να στέκεται απείθαρχος μπροστά στους δημίους του.

Το έχουμε ξαναπεί και θα το λέμε με κάθε δυνατή ευκαιρία. Για εμάς η ένοπλη πάλη δεν είναι ούτε φετίχ, ούτε πανάκεια. Δεν έχουμε αυταπάτες πως μια ομάδα αποφασισμένων αγωνιστών μπορεί να ανατρέψει το σύστημα ή να δημιουργήσει από μόνη της εκείνες τις συνθήκες που θα φέρουν μαζικό ξεσηκωμό. Κάτι τέτοιο θα ήταν ανεπίτρεπτη αφέλεια, που θα εγκλώβιζε την οπτική της ταξικής πάλης ως κινητήριας δύναμης της ανθρώπινης ιστορίας σε περίκλειστα ιδεολογικά σχήματα που βλέπουν τον κοινωνικό αγώνα ως ντέρμπι μεταξύ κράτους και επαναστατών, μακριά από το πλατύ κοινωνικό πεδίο και τις λαϊκές μάζες. Αντίθετα, στη δική μας αντίληψη η ένοπλη πάλη οφείλει να βάλει το δικό της λιθαράκι στο καθήκον της πολιτικής και ταξικής συγκρότησης του μαχόμενου επαναστατικού κινήματος, μαζί με άλλα μέσα πάλης που δεν ιεραρχούνται ως “ανώτερα” ή “κατώτερα” αλλά συναποτελούν μορφές έκφρασης της κοινής επαναστατικής στρατηγικής.

Σε μια εποχή άμπωτης των κοινωνικών αντιστάσεων και αφομοίωσης μεγάλου κομματιού της λαϊκής δυσαρέσκειας είτε από τη σοσιαλδημοκρατία και τον ρεφορμισμό είτε από τον εθνικισμό και το φασισμό, γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό το καθήκον της ανασυγκρότησης του κινήματος και της εξόδου από την εσωστρέφεια και την αυτοαναφορικότητα. Όταν η επίθεση του ιμπεριαλισμού, του κράτους και του κεφαλαίου παίρνει καταιγιστικούς ρυθμούς δεν μας μένει χρόνος για να τον σπαταλάμε σε πολιτικάντικους παραγοντισμούς. Οφείλουμε όλοι μαζί να συγκροτήσουμε την οργανωμένη αντεπίθεση των από τα κάτω σε κάθε πεδίο κοινωνικής δραστηριότητας. Οφείλουμε να ξαναδώσουμε αυτοπεποίθηση στην δοκιμαζόμενη κοινωνία, που έχει δει όλες τις ελπίδες της να διαψεύδονται. Οφείλουμε να μην παραδεχτούμε την ήττα, να παλέψουμε για την ανατροπή των αρνητικών συσχετισμών. Κυρίως σήμερα, που το διακύβευμα είναι ακόμα μεγαλύτερο από την οικονομική αφαίμαξη που υπέστη ο λαός όλα αυτά τα χρόνια. Που οι κυρίαρχοι του πλανήτη οξύνουν τους ανταγωνισμούς τους, στήνοντας πάλι ένα νέο σφαγείο για τους λαούς. Σήμερα, που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ πουλάει το παραμύθι της “ισχυρής μεταμνημονιακής Ελλάδας” και μετατρέπει τον τόπο σε γιγαντιαία βάση της νατοϊκής επιθετικότητας. Σήμερα, που με πρόσχημα το Μακεδονικό και την ένταση του ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού αναβιώνει ο εθνικιστικός εφιάλτης. Σήμερα, η αναγκαιότητα να χτίσουμε ένα δυνατό διεθνιστικό ανάχωμα στους πολεμικούς σχεδιασμούς της ελληνικής αστικής τάξης και των ιμπεριαλιστών είναι ακόμα πιο επείγουσα.

Αν δεν παλέψουμε, αν δεν αντισταθούμε στην παρακμή, αν δεν οργανωθούμε, αν δεν στραφούμε σε έναν συγκεκριμένο επαναστατικό προσανατολισμό τότε θα γίνουμε μάρτυρες του ίδιου μας του χαμού. Να ακονίσουμε ξανά και ξανά τις σκέψεις μας και τα όνειρά μας, πριν μας αλέσει η πολεμική κρεατομηχανή του κεφαλαίου. Να γίνουμε ο χειρότερος εφιάλτης των εκμεταλλευτών και των πολεμικών γερακιών τους, ανοίγωντας το δρόμο για το χτίσιμο μιας νέας κοινωνίας, που θα βασίζεται στις αρχές της ισότητας, της αλληλεγγύης και της κοινοκτημοσύνης, πέρα από τον ασφυκτικό κόσμο της καπιταλιστικής βαρβαρότητας.

Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών»

Κακοκαιρία: Ποια ήταν η «Υπατία» που απειλεί τη χώρα;

0

Προ των πυλών είναι το νέο κύμα κακοκαιρίας, το οποίο θα επηρεάσει τη χώρα από την Τετάρτη 09/01, με κύρια χαρακτηριστικά τα -κατά τόπους ισχυρά- φαινόμενα και τους θυελλώδεις έως πολύ θυελλώδεις νοτιάδες στα πελάγη.

Ποια ήταν η Υπατία στην αρχαιότητα

Η πιο γνωστή Ελληνίδα με αυτό το όνομα ήταν μια νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Έζησε και δίδαξε στην Αλεξάνδρεια της Ρωμαϊκής (Βυζαντινής) Αιγύπτου, όπου και δολοφονήθηκε από όχλο φανατικών χριστιανών. Θεωρείται η πρώτη γυναίκα που διακρίθηκε στα Μαθηματικά.

Η Υπατία γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 370 μ.Χ και ήταν κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα του Αλεξανδρέως (335-405). Έλαβε πολύ καλή εκπαίδευση στην Αθήνα και στην Ιταλία. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας, ενώ μαθήτευσε και κοντά στο Πρόκλο και τον Ιεροκλή.

Μετά την επιστροφή της στην Αλεξάνδρεια ανέλαβε την εκεί σχολή των Πλατωνιστών, που ακολουθούσε τη διδασκαλία του Πλωτίνου, ενός από τους πρώτους νεοπλατωνιστές φιλοσόφους. Η ευγλωττία της Υπατίας, η σπάνια μετριοφροσύνη της και η ομορφιά της, σε συνδυασμό με τα αξιοσημείωτα πνευματικά της χαρίσματα, προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό μαθητών.

Η Υπατία αποτελούσε σύμβολο της μάθησης και της επιστήμης, οι οποίες την εποχή εκείνη ταυτίζονταν ευρέως -από τους πρώτους Χριστιανούς- με την ειδωλολατρία. Έτσι, υπήρξε το επίκεντρο της έντασης μεταξύ χριστιανών και εθνικών (μη χριστιανών), οι οποίες ταλαιπώρησαν αρκετά την Αλεξάνδρεια εκείνη την περίοδο.

Μετά την άνοδο του Κυρίλλου στον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξανδρείας το 412μ.Χ., η Υπατία βρέθηκε στο στόχαστρο του πατριάρχη, εξαιτίας της σχέσης της με τον Ορέστη, τον έπαρχο της πόλης, που ήταν ειδωλολάτρης, όπως αναφέρει στο έργο του «Εκκλησιαστική Ιστορία» ο ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός. Στις 8 Μαρτίου του 415 η Υπατία δολοφονήθηκε με χαρακτηριστική αγριότητα (με διαμελισμό) από μια ομάδα φανατισμένων χριστιανών, που την αποτελούσαν μοναχοί και οπαδοί του Κυρίλλου. Η Εκκλησία, βέβαια, ουδέποτε παραδέχτηκε οποιαδήποτε συμμετοχή σε αυτό το έγκλημα. Ανεξάρτητα από το ακριβές κίνητρο της δολοφονίας της, η φυγή πολλών λογίων αμέσως μετά το γεγονός σήμανε την αρχή του μαρασμού της Αλεξάνδρειας ως πνευματικού κέντρου.

Πριν από αυτό, η Υπατία έγραψε σχόλια στην «Αριθμητική» του Διόφαντου του Αλεξανδρέως, στα «Κωνικά» του Απολλώνιου από την Πέργη, και στον αστρονομικό κανόνα του Πτολεμαίου (Αλμαγέστη). Αυτά τα έργα της χάθηκαν, αλλά οι τίτλοι τους, σε συνδυασμό με τις επιστολές του Συνέσιου, ο οποίος τη συμβουλευόταν για την κατασκευή του Αστρολάβου, δείχνουν ότι είχε αφιερωθεί ιδιαίτερα στην Αστρονομία και τα Μαθηματικά.

Η ύπαρξη αυστηρά φιλοσοφικών έργων της μας είναι άγνωστη. Η φιλοσοφία της, περισσότερο λόγια και επιστημονική ως προς τη φύση της και λιγότερο απόκρυφη, αποτέλεσε την πεμπτουσία του Αλεξανδρινού Νεοπλατωνισμού. Η συνεισφορά της στην επιστήμη –αμφισβητούμενη, πάντως- περιλαμβάνει τη χαρτογράφηση ουράνιων σωμάτων και την ανακάλυψη του αραιόμετρου ή πυκνόμετρου, ενός ειδικού οργάνου που προσδιορίζει την πυκνότητα των διαφόρων υγρών.

Ο αστεροειδής 238 Υπατία, που ανακαλύφθηκε το 1884, πήρε το όνομά του από την ιστορική αυτή μορφή.

Αν και δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ήταν μια σπουδαία μαθηματικός και φιλόσοφος της εποχής της, η Υπατία έμεινε γνωστή πιο πολύ για τη διδασκαλία της, για τον «ζεστό» τρόπο μετάδοσης της γνώσης της στους μαθητές της.


Πηγή