Μπορεί να την έχουμε γνωρίσει με την ιδιότητα της ηθοποιού, όμως η Ελένη Ράντου είναι πολύ περισσότερα από αυτό…
Ηθοποιός… σκέτο, είπατε;
Είναι, ενδεχομένως με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη, η πιο αγαπημένη Ελληνίδα ηθοποιός, έχοντας στο ενεργητικό της αρκετές τηλεοπτικές επιτυχίες (με κορυφαία όλων, βέβαια, τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο αξέχαστο «Κωνσταντίνου και Ελένης»).
Η Ελένη Ράντου, ωστόσο, φαίνεται πως… επηρεάστηκε από τον εδώ και πολλά χρόνια σύζυγό της -τον βασιλιά της ελληνικής ροκ, Βασίλη Παπακωνσταντίνου-, καθώς έχει γράψει (όπως ενίοτε κάνει και ο Βασίλης) τους στίχους ενός πασίγνωστου τραγουδιού.
Όλοι μας το έχουμε ακούσει, ωστόσο οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε πως πρόκειται για δουλειά της Ελένης. Ποιο είναι αυτό;
Το «Πεθαίνω για σένα»!
Το 2009 η Ράντου, σε συνεργασία με τον Γιάννη Μαύρο, έγραψε τους στίχους, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας έβαλε τη μουσική και ο Γιώργος Μαργαρίτης- σε μία από τις καλύτερες στιγμές ολόκληρης της καριέρας του- το ερμήνευσε εκπληκτικά.
Το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν και το soundtrack της ομώνυμης ταινίας, στην οποία η Ράντου ήταν τόσο η σεναριογράφος όσο και η πρωταγωνίστρια.
Τη φήμη του αχόρταγου για σ…ξ και όpγια Αγίου Πρεβέζης, ο έκλυτος βίος του οποίου συγκλόνισε την Ελλάδα το ’80, φαίνεται ότι ζήλεψε ένας ιερέας σε χωριό των Ιωαννίνων
Πληροφορίες της «Espresso» αναφέρουν ότι ο 60χρονος ιερωμένος έχει κάνει άνω κάτω το χωριό, με τους κατοίκους να συζητούν χαμηλόφωνα τη «ροζ» δράση του, ενώ οι κακιές γλώσσες λένε πως είναι τόσο παθιασμένος με το ωραίο φύλο, που δεν έχει διστάσει να… χουφτώσει ακόμα και τις συζύγους των γιων του! Οι κάτοικοι του καταπράσινου χωριού, που έχουν αναστατωθεί από τα καμώματα του παπά, ξέρουν ονόματα και καταστάσεις. Οι ορμές του 60χρονου σ….ξομανούς είναι τόσο μεγάλες, που έχει φτάσει σε σημείο να καταπατά κάθε ιερό και όσιο, αδιαφορώντας για τα ράσα του και για το λειτούργημα που υποτίθεται ότι υπηρετεί, καθώς το κάνει ακόμα και στο… ύπαιθρο γύρω από την εκκλησία!
Στιγμές πάθους
Ο κατάλογος των γυναικών με τις οποίες έχει συνευρεθεί δεν έχει τελειωμό. Η Τ., η Ε., η Δ., η Χ., η Β. είναι κάποιες από τις γυναίκες του χωριού -και όμορών του- που έζησαν άγριες στιγμές με τον έκφυλο παπά. Όπως όμως συζητιέται στα στενά του χωριού, ακόμα και το καφενείο έχει… αναστενάξει από τα «αχ» και τα «βαχ» του ρασοφόρου και των ερ…μένων του. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Espresso», στο καφενείο ο παπάς δεν παίζει ξερή και πρέφα, αλλά ροζ παιχνίδια!
Ο ιερέας περιμένει υπομονετικά να έρθει η ώρα που θα σχολάσει ο υπάλληλος του καφενείου και, καθώς προφανώς έχει βγάλει αντικλείδια, όταν τον δει να απομακρύνεται, κλειδώνει την κεντρική πόρτα, αφήνοντας μισάνοιχτη την πίσω. Από εκεί μπαίνει η γυναίκα που θα τον ικανοποιήσει τη βραδιά σε ένα πρόχειρο δωματιάκι που έχει φτιάξει ίσα ίσα για να χωρούν άνετα οι δυο τους, παρότι οι πληροφορίες τον θέλουν να έχει κάνει αρκετές φορές “τρίγωνα” και “τετράγωνα” και με περισσότερες από μία κοπέλες!
Ωστόσο τα κουτσομπολιά για τον 60χρονο δεν σταματούν εδώ, μια και, όπως ακούγεται, έχει ξεπεράσει κάθε όριο, αφού έχει φτάσει στο σημείο να θωπεύσει ακόμα και τις νύφες του! Οι γυναίκες με λυγμούς ανέφεραν στους συζύγους τους ότι τόλμησε να τις αγγίξει και να τις φιλήσει, με συνέπεια εκείνοι να γίνουν έξαλλοι και να ξυλοκοπήσουν τον ίδιο τους τον πατέρα! Εκτός από τα παιδιά του, λέγεται ότι έχει δεχτεί επιθέσεις και από άλλους συζύγους γυναικών που έχουν διαμαρτυρηθεί ότι τους… έβαλε χέρι ή τις φίλησε.
Η δράση του παπά έχει γίνει γνωστή και στα γύρω χωριά, και το σούσουρο που έχει προκληθεί ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Οι παλιότεροι τον συγκρίνουν με τον άλλοτε μητροπολίτη Πρεβέζης και Νικοπόλεως Στυλιανό Κορνάρο, η αποκάλυψη των ερωτικών σκανδάλων του οποίου είχε συνταράξει την Ελλάδα πριν από περίπου τέσσερις δεκαετίες.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι στο χωριό όπου ζει που του έχουν κολλήσει το προσωνύμιο «Άγιος».
Ένα πορτρέτο του Μάικλ Τζάκσον ως βασιλιάς Φίλιππος ο Β΄ της Ισπανίας και μια εκτύπωση με την υπογραφή του Άντι Γουόρχολ βρίσκονται μεταξύ των έργων τέχνης που θα παρουσιαστούν σε μια έκθεση στο Παρίσι αυτήν την εβδομάδα, η οποία είναι αφιερωμένη στον εκλιπόντα αστέρα της ποπ μουσικής.
Με τίτλο ‘Michael Jackson: On the Wall’, η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο Γκραν Παλέ στη γαλλική πρωτεύουσα. Περιλαμβάνει μια σειρά πορτρέτων του Μάικλ Τζάκσον αλλά και έργα εμπνευσμένα από τον διάσημο καλλιτέχνη, μεταξύ αυτών κολάζ, βίντεο και εγκαταστάσεις.
Η έκθεση παρουσιάστηκε πρώτα στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων του Λονδίνου τον Ιούνιο.
Ο Νίκολας Κάλιναν, ο διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων, ελπίζει πως η έκθεση στο Παρίσι θα έχει την ίδια επιτυχία με εκείνη του Λονδίνου. Όπως επισήμανε, 82.500 άνθρωποι επισκέφθηκαν την έκθεση εκεί, περιλαμβανομένων διασημοτήτων όπως η Μαντόνα.
Το “Equestrian Portrait of King Philip II (Michael Jackson)” του ζωγράφου Κεχίντε Ουάιλι ήταν το τελευταίο επί παραγγελία πορτρέτο του τραγουδιστή πριν από τον θάνατό του κι απεικονίζει τον Τζάκσον με βασιλική περιβολή, να φοράει πανοπλία και να ιππεύει ένα άλογο.
Ο Μάικλ Τζάκσον, ο «βασιλιάς της ποπ» απεβίωσε σε ηλικία 50 ετών το 2009 έπειτα από υπερβολική χρήση φαρμάκων.
Τοποθετήστε σε μια κατσαρόλα τις κονσέρβες με το γάλα κλειστές και σκεπάστε τις με κρύο νερό. Μετρήστε 3 ώρες από τη στιγμή που θα πάρει βράση το νερό και αφήστε τις να βράσουν σκεπάζοντας συνέχεια με νερό. Μόλις περάσουν οι 3 ώρες βγάλτε την κατσαρόλα από τη φωτιά.
Σε ένα μπλέντερ λιώστε τα μπισκότα μέχρι να γίνουν σκόνη και λιώστε σε ένα τηγάνι το βούτυρο.
Φτιάξτε ένα μείγμα με το βούτυρο και τη σκόνη των μπισκότων και απλώστε το σε ένα ταψί ομοιόμορφα.
Στρώστε τις μπανάνες στο ταψί, αδειάστε τις κονσέρβες με το ζαχαρούχο γάλα στο ταψί.
Χτυπήστε τη φυτική κρέμα μέχρι να γίνει σαντιγί και με μια σακούλα ζαχαροπλαστικής γαρνίρετε κάθε κομμάτι.
Στην αρχή ήταν το «Fame Story» με την Άσπα Τσίνα και τους αξέχαστους καβγάδες με τους συμπαίκτες της και την κριτική επιτροπή. Μετά ήρθε το «Popstars» που έφερε τις Hi-5, στη συνέχεια βλέπαμε το «Dream Show» το οποίο μας σύστησε τον Νίκο Οικονομόπουλο, έπειτα το «Pop Idol» που μάθαμε την Τάμτα και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαστε πολύ με το «X- Factor» και το «The Voice», χωρίς βέβαια να μπορούμε να θυμηθούμε ποιοι ήταν οι νικητές.
Κάτι που φυσικά δεν απασχολεί τους υπεύθυνους προγράμματος των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι προσπαθούν πάση θυσία να αποδείξουν ότι στην Ελλάδα τραγουδάμε καλά. Με ρυθμό, πάθος και ένταση! Απόδειξη αυτού, τα τρία μουσικά show της τρέχουσας τηλεοπτικής σεζόν, τα δυο μάλιστα απ’ αυτά στο ίδιο τηλεοπτικό σταθμό. Το «The Voice» μεταδίδεται ήδη στον Skai συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία, όσο προετοιμάζεται το «X-Factor» αλλά και το «La Banda» στο Open Tv. Το τελευταίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Στέφανου Κωνσταντινίδη, αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας αφού η παραγωγή δυσκολεύεται να βρει φωνές που θα ταίριαζαν σε ένα νεανικό pop συγκρότημα, στόχος του οποίου είναι το συγκεκριμένο τηλεοπτικό project.
Έχει η Ελλάδα ωραίες φωνές;
Όπως βλέπουμε στα ήδη υπάρχοντα σόου ναι! Και η αλήθεια είναι μάλιστα ότι μερικές απ’ αυτές είναι εξαιρετικές. Οι περισσότεροι διαγωνιζόμενοι είναι άνθρωποι με σπουδές πάνω στη μουσική οι οποίοι έχουν παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής και έχουν τραγουδήσει ήδη μπροστά σε κοινό. Σχεδόν έτοιμοι δηλαδή για το πρώτο τους live. Παρ’ όλα αυτά κανείς δε δείχνει να μπορεί να ξεχωρίσει και αυτό είναι λυπητερό τόσο για τους ίδιους όσο και για την μπράντα του εκάστοτε μουσικού σόου. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη απορία μας. Γιατί δηλαδή να ψάχνεις την επόμενη μεγάλη (;;:) φωνή της Ελλάδας όταν δεν έχεις αξιοποιήσει καθόλου την αμέσως προηγούμενη που εσύ έχεις αναδείξει; Τι να τον κάνεις τον coach – κριτή, όταν μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δε σε βοηθάει στο να ακολουθήσεις τα σωστά βήματα; Εννοείται ότι δεν υποστηρίζουμε πώς όλοι αυτοί δεν έχουν την καλή πρόσθεση να βοηθήσουν, ίσα – ίσα. Όμως τι να σου κάνει και ο coach – κριτής όταν πλέον ούτε ο ίδιος γνωρίζει που ανήκει μουσικά, πότε θα βγάλει το επόμενο τραγούδι και πού θα εμφανιστεί φέτος το χειμώνα;
Για ποια ελληνική μουσική σκηνή μιλάμε και τι ακριβώς υποσχόμαστε στα νέα παιδιά όταν πλέον μόνο τρία – τέσσερα ονόματα μπορούν να γεμίσουν ένα νυχτερινό μαγαζί; Τι τύχη μπορεί να έχει ο νικητής ενός μουσικού reality τη στιγμή που τεράστια ονόματα, τα οποία κάποτε πρωταγωνιστούσαν στη νυχτερινή ζωή της Αθήνας (και μάλιστα καθημερινά), σήμερα αναγκάζονται να συνεργαστούν για να μπορούν να δουλέψουν δυο φορές την εβδομάδα; Αυτή η χώρα δεν μπορεί να αντέξει άλλα μουσικά reality γιατί δεν υπάρχουν τόσες πίστες να τους χωρέσουν όλους. Συν τοις άλλοις είναι κρίμα να βασανίζετε τη δύσμοιρη την Ελληνίδα μάνα που περιμένει ένα κοντινό στο σπλάχνο της, για να μπορεί να δείχνει την επομένη στις φίλες της με τον καφέ.
Γιατί όμως μεταδίδουμε παραπάνω μουσικά ριάλιτι απ’ αυτά που μπορούμε να αντέξουμε;
Μα φυσικά για τα διαφημιστικά πακέτα και της εμπορικές συμφωνίες οι οποίες δίνουν την οικονομική ανάσα που χρειάζεται το κάθε κανάλι. Με τη σειρά του το κανάλι «πουλάει» νούμερα τηλεθέασης τα οποία συνήθως «έρχονται» με ενδιαφέρουσα κριτική επιτροπή, συγκινητικές ιστορίες των παικτών και στημένες ίντριγκες. Βέβαια, τη δυναμική ενός σόου δεν τη διαπιστώνεις από τα νούμερα τηλεθέασης που θα πετύχει ένα βράδυ Τετάρτης με βροχή. Προφανώς και αν βρίσκεσαι στο σπίτι θα παρακολουθήσεις ένα μουσικό σόου το οποίο μεταδίδει τραγούδια και μερικά πικρόχολα σχόλια. Χαίρω πολύ!
Τη δυναμική τη διαπιστώνεις στο από εκεί και πέρα των παικτών. Όταν δηλαδή οι κάμερες σβήσουν, τα μικρόφωνα απενεργοποιηθούν, ο Μαραβέγιας έχει πάει σπίτι του και ο νικητής θα πρέπει να αποδείξει στις δισκογραφικές εταιρείες ότι εκτός από φωνή, συμβόλαιο και ένα αυτοκίνητο (τα συνηθισμένα δώρα ενός μουσικού reality) διαθέτει και γερό στομάχι το οποίο θα αντέξει και όλα όσα δύσκολα πρόκειται να έρθουν.
O Θωμάς Χρυσοχοΐδης φωτογραφίζει το καλλιτεχνικό σχήμα της Ιεράς Οδού για την σεζόν 2018-2019 με τους Βασίλη Καρρά, Χρήστο Μενιδιάτη, Χρήστο Χολίδη, Ειρήνη Παπαδοπούλου και Bo. Δείτε σε ένα απολαυστικό short film το making of τα παρασκήνια της φωτογράφισης με τον “άρχοντα” της πίστας!
Οι τιμές του πετρελαίου έχουν σημειώσει μεγάλες απώλειες μέσα στην εβδομάδα, λίγους μήνες αφού είχαν εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014. Αφού πέρασε τα 75 δολάρια το βαρέλι στις αρχές Οκτωβρίου, η τιμή του αργού πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 25%. Η τιμή του πετρελαίου Brent έχει παρουσιάσει ανάλογες απώλειες. Την Τρίτη, οι τιμές του πετρελαίου διολίσθησαν σχεδόν 7%, αντανακλώντας μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια και οδηγώντας τες στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί μέσα στο 2018.
Αυτή η απότομη πτώση του «μαύρου» χρυσού, η οποία αναπόφευκτα θυμίζει τις γιγάντιες απώλειες του 2014, προβληματίζει τα κράτη-μέλη του ΟΠΕΚ, των οποίων οι οικονομίες εξαρτώνται από τα πετρελαϊκά τους έσοδα.
Η Σαουδική Αραβία, το ισχυρότερο κράτος-μέλος του ΟΠΕΚ, ανακοίνωσε στις 11 Νοεμβρίου ότι σκοπεύει να μειώσει την ημερήσια παραγωγή κατά μισό εκατομμύριο βαρέλια με στόχο την ενίσχυση των τιμών. Αυτή η ανακοίνωση προκάλεσε την αντίδραση του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος προειδοποίησε το Ριάντ μέσω του Twitter με το εξής μήνυμα: «Ας ελπίσουμε πως η Σαουδική Αραβία και ο ΟΠΕΚ δεν θα μειώσουν την ημερήσια παραγωγή τους. Οι τιμές του πετρελαίου θα έπρεπε να είναι χαμηλότερες, δεδομένης της προσφοράς». Οικονομικοί αναλυτές θεώρησαν πως τα σχόλια του κ. Τραμπ μπορεί να ενέτειναν την πτώση των τιμών, πυροδοτώντας αμφιβολίες για το εάν τα κράτη-μέλη του ΟΠΕΚ θα συμφωνήσουν με τη μείωση της ημερήσιας παραγωγής τους. Την Τετάρτη, μία ημέρα μετά, ο κ. Τραμπ επιδοκίμασε την πτώση των τιμών του πετρελαίου και εξέφρασε την επιθυμία να υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο.
Από την άλλη πλευρά, ο ΟΠΕΚ δέχεται πιέσεις για να λάβει μέτρα μαζί με τη Ρωσία όταν συναντηθούν στη Βιέννη κατά τις αρχές Δεκεμβρίου με στόχο την ενίσχυση των τιμών. Εάν εξετάσει κανείς αναδρομικά τα δεδομένα από την τελευταία συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Ιούνιο, θα διαπιστώσει πως έχουν αλλάξει. Τότε ο ΟΠΕΚ απευχόταν την ενίσχυση των τιμών και ανησυχούσε εάν θα επαρκούσε η προσφορά ύστερα από την επαναφορά των αμερικανικών κυρώσεων εις βάρος του Ιράν. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι Σαουδάραβες μαζί με άλλα πετρελαιοπαραγωγά κράτη, τα οποία είχαν περιορίσει την ημερήσια παραγωγή τους μέσα στο 2017, χαλάρωσαν τα όρια στην ημερήσια παραγωγή για να καθησυχάσουν τους καταναλωτές και τον κ. Τραμπ.
Ισως να το παράκαναν, ενθαρρύνοντας την πτώση των τιμών. Οι διαπραγματευτές έχουν στρέψει πια την προσοχή τους από το Ιράν σε άλλες παραμέτρους που μπορεί να υπονομεύσουν την παγκόσμια ανάπτυξη, όπως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας και η αύξηση των επιτοκίων από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed). Παράλληλα, η παραγωγή πετρελαίου αυξάνεται ταχύτερα απ’ ό,τι αναμενόταν. Περισσότερο πετρέλαιο παράγει, επίσης, η Λιβύη παρά την εμπόλεμη κατάσταση στη χώρα. Η παραγωγή «μαύρου» χρυσού συνεχίζεται και στη Βενεζουέλα παρά τη βαθύτατη οικονομική κρίση στη χώρα. Οι επιπτώσεις δε της επαναφοράς των αμερικανικών κυρώσεων στο Ιράν δεν ήταν τόσο δραματικές όσο είχαν υπολογιστεί αρχικά.
Στην επόμενη συνάντηση του ΟΠΕΚ αναμένεται να αποφασιστεί μείωση της ημερήσιας παραγωγής των κρατών-μελών κατά περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια, αναλογώντας περίπου στο 1% της παγκόσμιας προσφοράς. Αναμφισβήτητα, η Σαουδική Αραβία μπορεί να το επιτύχει, αλλά μάλλον θα προτιμήσει να μοιραστεί το βάρος μιας τέτοιας απόφασης με τη Ρωσία και το Ιράκ, εικάζουν αναλυτές της αγοράς. Και είναι πολύ πιθανό να συμπορευθεί η Ρωσία με μια τέτοια απόφαση για να ενισχύσει την εγχώρια οικονομία. «Ενδεχομένως, η Ρωσία να λάβει ανάλογα μέτρα με αυτά που υιοθέτησε τον Νοέμβριο του 2016 και να μειώσει την ημερήσια την παραγωγή της πετρελαίου για να στηρίξει την οικονομία της», σχολιάζει η Χελίμα Κροφτ, αναλύτρια της RBC Capital Markets.
Ο Πακτωλός είναι ποταμός της Τουρκίας, που πηγάζει από τις βόρειες πλαγιές του Τμώλου (μεγάλη οροσειρά της χώρας, που βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της Μικρασιατικής χερσονήσου) και συμβάλλει στον Έρμο ποταμό. Στην αρχαιότητα διέρρεε την πρωτεύουσα της Λυδίας, τις Σάρδεις, γι΄ αυτό και στα τουρκικά λέγεται Ποταμός των Σάρδεων.
Είναι λοιπόν ένα απλό ποτάμι. Και τότε, πώς συνδέθηκε με την έννοια της πληθώρας; (θα έχεις ακούσει τη φράση «πακτωλός χρημάτων», που σημαίνει πολλά χρήματα).
Σύμφωνα με αρχαιοελληνικές αναφορές, ο Πακτωλός ήταν γεμάτος με ψήγματα χρυσού και σ΄ αυτόν οφειλόταν ο μυθικός πλούτος του βασιλιά των Λυδών, του Κροίσου. Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι γι΄ αυτόν τον λόγο λεγόταν και Χρυσορρόας.
Η κατάρα του Μίδα
Κατά τη μυθολογία, η παρουσία χρυσού στον ποταμό οφείλεται στον βασιλιά Μίδα της Φρυγίας. Όπως λέει ο γνωστός μύθος, ο Μίδας φιλοξένησε στο παλάτι του τον Σιλυνό, μία θεότητα της ακολουθίας του Διονύσου. Ο Σιλυνός, σε ανταπόδοση της φιλοξενίας, ζήτησε από τον Διόνυσο να ικανοποιήσει μία χάρη στον Μίδα. Ο Μίδας, που αγαπούσε τον πλούτο, χωρίς να το πολυσκεφτεί ζήτησε να μετατρέπεται σε χρυσάφι κάθε αντικείμενο που αγγίζει. Σύντομα όμως διαπίστωσε πως αυτή η επιθυμία του εξελίχθηκε σε κατάρα, γιατί ακόμα και το φαγητό που έτρωγε, ακόμα και τα αγαπημένα του πρόσωπα μετατρέπονταν σε χρυσάφι. Καταλαβαίνοντας το λάθος του παρακάλεσε τον Διόνυσο να τον απαλλάξει από αυτό το «χάρισμα». Ο Διόνυσος τον συμβούλεψε να πλυθεί στον Πακτωλό ποταμό, ο οποίος από τότε γέμισε χρυσάφι.
Σε μια τεράστια παραγγελία φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων από τη Ρωσία πρόκειται να προχωρήσει η κυβέρνηση της Ινδίας στο πλαίσιο της αντικατάστασης του σοβιετικού/ρωσικού ανάλογου στρατιωτικού υλικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα που επιλέγει είναι ο πύραυλος 9K338 Igla-S (SA-24 Grinch) η πλέον σύγχρονη έκδοση του πυραύλου τον 9K38 Igla-M.
Το συνολικό ύψος της παραγγελίας πρόκειται να φτάσει τα 1,5 δις δολάρια αν και η οικονομική εφημερίδα Financial Express αναφέρει ότι το συνολικό ύψος της παραγγελίας θα φτάσει τα 3 δις δολάρια. Ο ρωσικός πύραυλος κέρδισε τον ινδικό διαγωνισμό έναντι του σουηδικού RBS70 NG και του γαλλικού Mistral.
Είναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές σε ευρύτερους χώρους και όλως παραδόξως παραμένουν άγνωστοι στις ιδιαίτερες πατρίδες τους. Αυτή η άγνοια είναι φυσικό να είναι πιο έντονη στις νεότερες γενιές. Με τέτοια περίπτωση είναι κι αυτή του θρυλικού Ναυπάκτιου αεροπόρου Πελοπίδα Φράγκου, του πρώτου Ναυπάκτιου αεροπόρου.
Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητή
Γόνος του γένους Φράγκου που φαίνεται ότι κρατεί από την εσχατιά της Ναυπακτίας την Μανδρινή (παλαιά Παλούκοβα), ο Πελοπίδας γεννήθηκε στη Ναύπακτο το 1907. Ήταν το έβδομο παιδί της οικογένειας του Λάμπρου Φράγκου και της Αικατερίνης Πλαστήρα.
Φέροντας το Θηβαϊκό όνομα Πελοπίδας, έμελλε να καταστεί ο αεροπορικός Μέντορας της Ναυπακτίας, να διακριθεί, να καταστεί Ήρωας στον πόλεμο του 1940 και γενικά να εμπεδωθεί και να προσαγορεύεται, στην παλαιότερη αεροπορική οικογένεια, ως ο άτυπος «Αρχηγός», τίτλος που τον ακολούθησε σε όλη του τη ζωή και μετά το θάνατό του.
Το 1925 σε ηλικία 18 ετών κατατάσσεται ως εθελοντής στο ΣΕΔΕΣ (Θεσσαλονίκη) τον Νοέμβριο του 1925. Εκεί υπήρχε η Σχολή Αεροπλοΐας δημιούργημα του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Με την ίδρυση του Πολεμικής Αεροπορίας ως ανεξαρτήτου όπλου το 1930- 31 μετατάσσεται σ’ αυτή με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού.
Ο πόλεμος του 1940 τον βρίσκει Σμηναγό κυβερνήτη στην 31η Μοίρα με τα σύγχρονα αεροσκάφη ΠΟΤΕΖ- 63 και πολεμική έδρα το πρόχειρο αεροδρόμιο στα Νιάματα Λάρισας.
Μια ακόμη ημέρα δόξας η 22α Νοεμβρίου 1940, ημέρα που η Κορυτσά έπεφτε στα χέρια του Ελληνικού Στρατού. Οι Ιταλοί υποχωρούν ατάκτως στο δρόμο προς το Πόγραδιτς. Ζητείται εντατικοποίηση των βομβαρδισμών από την Ελληνική Αεροπορία. Χλωμό- μουντό φθινοπωρινό απόγευμα. Το πολυβόλο του αεροπλάνου του Πελοπίδα βγάζει πρόβλημα στην προετοιμασία της απογείωσης. Φεύγουν οι άλλοι για την αποστολή, τους συνοδεύουν για προστασία και τα καταδιωκτικά μας μέχρι την ελληνοαλβανική μεθόριο και εκεί περιπολούν περιμένοντας να γυρίσουν τα βομβαρδιστικά μας για να τα συνοδεύσουν πίσω στις βάσεις τους.
Όταν επισκευάσθηκε το πολυβόλο, στο αεροπλάνο του Πελοπίδα, απογειώνεται μόνος του, χωρίς συνοδεία, έχοντας στη δεύτερη θέση ως παρατηρητή- πολυβολητή τον Επισμηνία Χρήστο Χρηστίδη. Στη διαδρομή συναντά τα καταδιωκτικά μας που επέστρεφαν, χαιρετηθήκανε με τις χαρακτηριστικές κινήσεις των πτερύγων τους. Έτσι ο Πελοπίδας με τον παρατηρητή του ως Δον Κιχώτης του αέρος πρέπει να εκτελέσει την αποστολή χωρίς καμιά προστασία από πλευράς καταδιωκτικών. Φτάνει στο πεδίο της μάχης, επιλέγει το στόχο, είναι μια φάλαγγα με βυτία καυσίμων κι αρχίζει τη βύθιση για την προσβολή της. Εκείνη τη στιγμή της υπέρτατης αυτοσυγκέντρωσης, ακούει στο φωναγωγό (μέσο ενδοεπικοινωνίας) την εναγώνια φωνή του Χρηστίδη.
-Κύριε Σμηναγέ, εχθρός πίσω κι αριστερά.
-Πόσα είναι;
-Εννιά, να ‘τα ξεπροβάλλουν από το σύννεφο.
Ήταν εννέα καταδιωκτικά Φίατ που με τα 36 πολυβόλα τους ξερνούν κόλαση πυρός προς το ΠΟΤΕΖ. Ο παρατηρητής Χρηστίδης στρέφει το πολυβόλο του και ρίχνει μια ριπή που πετυχαίνει το ένα ιταλικό. Το αεροπλάνο του Πελοπίδα δέχεται βροχή βλημάτων θρυμματίζουν τα όργανά του περνούν οι σφαίρες ξυστά στο αφτί του. Αυτός δεν ματαιώνει την αποστολή του, συνεχίζει την βύθιση και αφήνει τις βόμβες του πάνω στους στόχους και κατ’ αυτόν τον τρόπο ελαφρύνει το αεροπλάνο του. Με όλη τη δύναμή του τραβάει τα πηδάλια 180ο μοίρες πάνω κι αριστερά, ώστε, όπως διηγούταν αργότερα, έκανε “τσαλίμι” όπως κάνει το παιδί που το κυνηγάνε και έτσι βρέθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με την τελευταία τριάδα, δεδομένου ότι λόγω ταχύτητας τ’ άλλα ιταλικά πέρασαν και το ένα εξ’ αυτών που είχε χτυπηθεί από την πρώτη βολή του Χρηστίδη κατέπεσε μέσα στη Λίμνη Μαλίκη. Επανέρχονται οι Ιταλοί τον κυνηγάνε κάπου μέχρι την Καστοριά, αλλά αυτός ξεφεύγει. Όταν εξέλειπε ο κίνδυνος ακούει ισχνή, απόμακρη τη φωνή του Χρηστίδη:
-Κύριε Σμηναγέ μπορείτε να χαμηλώσετε;
-Γιατί κρυώνεις;
-Είμαι τραυματισμένος στα πόδια μου.
-Να προσγειωθούμε σε κάποιο χωράφι;
– Όχι πάμε για Λάρισα, θα αντέξω.
Προσγείωση κακήν κακώς από το κατατρυπημένο αεροπλάνο. Ανασύρουν τον Επισμηνία Χρηστίδη μέσα στα αίματα. Ευτυχώς επέζησε.
Μετά την κατάρρευση του Μετώπου ο Πελοπίδας γυρίζει στη Ναύπακτο. Στις 8 Δεκεμβρίου συλλαμβάνεται από τις ιταλικές αρχές μαζί με άλλους Αξιωματικούς και μέσω Πατρών με το πλοίο Citta Genova στις 20 Ιανουαρίου 1943 τους προωθούν σε στρατόπεδο στην Ιταλία. Στο πλοίο επιβαίνουν και πολλοί Ιταλοί αδειούχοι. Ενώ το πλοίο βρισκόταν περί τα 40 μίλια ανοιχτά της Αυλώνας τορπιλίστηκε από Αγγλικό υποβρύχιο. Κλαυθμός και οδυρμός. Από τους 152 επιβαίνοντες Αξιωματικούς πνίγηκαν οι 71 μεταξύ των οποίων ο ήρωας της Πίνδου Συνταγματάρχης Δαβάκης και ο Ναυπάκτιος Ταγματάρχης Μόσχος. Ο Πελοπίδας κατορθώνει να δαμάσει και το υγρό στοιχείο όπως κι αυτό του αέρα. Μετά 15ωρη πάλη στα κύματα περισυλλέγεται από ιταλικό περιπολικό και μεταφέρονται στο νησάκι Ασόνα κοντά στην Αυλώνα και στη συνέχεια στο στρατόπεδο αιχμαλώτων Νο 76 μεταξύ Φλωρεντίας και Αρέτσας. Θα αποδράσει το 1943 μαζί με τον αεροπόρο Ευάγγελο Τζοβλά και έναν ακόμη αεροπόρο. Εν μέσω κινδύνων φτάνουν στην γερμανοκρατούμενη Ρώμη. Χάρις στο ταλέντο του θα τύχουν της βοήθειας της οικογένειας των αδελφών Βούλγαρη και Τουτουμουντζή, ενώ παράλληλα θα πιάσει γνωριμία με την Ιταλίδα Τζετίλε που θα βοηθήσει πολύ και θα κρατήσουν καλές σχέσεις και στα επόμενα χρόνια.
Στη Ρώμη ο Πελοπίδας μπήκε στην Οργάνωση «Ελευθερία ή Θάνατος». Μετά την είσοδο στη Ρώμη των Συμμαχικών στρατευμάτων, έφυγε για το Κάιρο και εντάχθηκε εκεί στην υπηρεσία του Υπουργείου Αεροπορίας.
Το Σεπτέμβριο του 1944 αποστρατεύτηκε ως Επισμηναγός, θύμα του άστοχου και αψυχολόγητου νόμου 3302 των Αλεξανδρή- Γ. Παπανδρέου, με τον οποίο τέθηκαν εκτός επετηρίδας όλοι οι αξιωματικοί αεροπόροι που δεν προέρχονταν από τη Σχολή Αεροπορίας (Ικάρων).
Ανακλήθηκε, λίγο αργότερα, τον Οκτώβριο του 1944 στην ενέργεια ως έφεδρος Αντισμήναρχος, και τοποθετήθηκε Διευθυντής του Γραφείου Τύπου στο επαναπατρισθέν Υπουργείο Αεροπορίας. Έτσι ο Θρύλος Πελοπίδας Φράγκος παρέμεινε ως έφεδρος Αντισμήναρχος μέχρι το 1946 που αποστρατεύθηκε οριστικά. Το 1987 μετά θάνατον αποκαταστάθηκε στο βαθμό του Υποπτεράρχου.
Απεβίωσε στις 15 Δεκεμβρίου του 1981 στο Νοσοκομείο της Αεροπορίας από την αρρώστια των παλιών αεροπόρων, την λεγόμενη ανοξαιμία ή ανοξυγοναιμία (ελάττωση της ποσότητας οξυγόνου που περιέχεται στο αίμα). Η εξόδιος ακολουθία τελέστηκε στη Μητρόπολη Αθηνών και ο ενταφιασμός του, με τις πρέπουσες τιμές, στο κοιμητήριο του Αγίου Στεφάνου Ναυπάκτου.
Στο ετήσιο μνημόσυνό του που διοργάνωσαν πάνω από 60 αεροπόροι στην Ταβέρνα του ‘’Ξυνού’’ στην Πλάκα, εκφωνήθηκαν μνημειώδεις λόγοι με κύριο σημείο ότι ο Πελοπίδας Φράγκος υπήρξε ένας θρύλος, ένα σύμβουλο και τα σύμβολα δεν πεθαίνουν ποτέ (Θεοδωρόπουλος).
Μια οδός στη Ναύπακτο, που εκτείνεται πάνω από τη Δημόσια Παπαχαραλάμπειο Βιβλιοθήκη προς το κάστρο, φέρει το όνομα «Πελοπίδα Φράγκου», μαρτυρία μνήμης μέσα στην αιωνιότητα.
Και ως Επιμύθιο :
Από το βιβλίο του αείμνηστου Ηλία Καρταλαμάκη, «Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΙΚΑΡΩΝ 1931-1940), Αθήνα 1987.
«Πελοπίδας Φράγκος.
Ο αναμφισβήτητος «αρχηγός».
Αναγνωρίστηκε, εκτιμήθηκε και αγαπήθηκε στην Αεροπορία, όσο κανείς άλλος».
Περισσότερα, Ηλία Δημητρόπουλου ‘’Ναυπακτία και Αεροπορία’’.
Διαδικασία
Βράζουμε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας. Τα στραγγίζουμε και κρατάμε 1/2 φλ. τσαγιού από το νερό όπου τα βράσαμε. Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι και σοτάρουμε τα μανιτάρια με το κρεμμύδι, την κολοκύθα, το σκόρδο και το μπούκοβο για 3-4 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν και να ροδίσουν. Πασπαλίζουμε με αλατοπίπερο και το θυμάρι, σβήνουμε με το κρασί και αφήνουμε 2-3 λεπτά, να εξατμιστεί το αλκοόλ. Προσθέτουμε το νερό που κρατήσαμε, τα ζυμαρικά, τον μαϊντανό και ανακατεύουμε. Σερβίρουμε με την τριμμένη παρμεζάνα.
Στην ανάκληση προϊόντων σοκολατοποιίας από την αγορά, λόγω μη επισήμανσης αλλεργιογόνου ουσίας, προχωρά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ)
Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ, ειδικότερα οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Ηπείρου και Θεσσαλίας, στο πλαίσιο προγράμματος ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων για το 2018 ως προς τις αλλεργιογόνες ουσίες και ύστερα από τους εργαστηριακούς ελέγχους που διενεργήθηκαν στο Εργαστήριο Δοκιμών και Ερευνών Τροφίμων Αθήνας του Φορέα, διαπίστωσε τη διακίνηση τριών προϊόντων σοκολάτας, στα οποία ανιχνεύτηκε η παρουσία αλλεργιογόνου ουσίας (φουντουκιού), η οποία δεν δηλωνόταν στην επισήμανση.
Πρόκειται για:
1. Το προϊόν σοκολάτας γάλακτος με αμύγδαλα με την εμπορική ονομασία dragée αμυγδάλου γάλακτος, σε συσκευασία των 150 γρ. με ημερομηνία λήξης 30/9/2019, το οποίο παρασκευάζεται από την εταιρεία ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΟΥΦΕΤΟΠΟΙΙΑ ΑΕ με έδρα στην οδό Θηβών 70Β, Πειραιάς.
2. Το προϊόν σοκολάτας γάλακτος με την εμπορική ονομασία Σοκολάτα γάλακτος Καλατζόγλου, σε συσκευασία των 100 γρ. με ημερομηνία λήξης 30/12/2018, το οποίο παρασκευάζεται από την εταιρεία ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΛΑΤΖΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ με έδρα στη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων.
3. Το προϊόν σοκολάτας μαύρης με 92% κακάο με την εμπορική ονομασία VIVANI, σε συσκευασία των 80 γρ. αριθμ. παρτίδας L 18303 και ημερομηνία λήξης 7-2020, το οποίο εισάγεται από τη Γερμανία από την εταιρεία ΒΙΟΑΓΡΟΣ ΑΕ, Βασιλέως Παύλου 2, Κρύα Βρύση Πέλλας.
Ο ΕΦΕΤ ζήτησε από τις εν λόγω επιχειρήσεις την άμεση ανάκληση-απόσυρση του συνόλου των συγκεκριμένων παρτίδων από την αγορά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. Παράλληλα, καλεί τους καταναλωτές που είναι αλλεργικοί στο φουντούκι και έχουν ήδη προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα να μην τα καταναλώσουν.
Τι περιλαμβάνουν οι προβλέψεις της Kaspersky Lab για τη χρονιά που έρχεται.
Το 2019 θα βρει τον κόσμο των απειλών τύπου APT χωρισμένο σε δύο ομάδες: στους ένθερμους και άπειρους νεοεισελθόντες που θέλουν να παίξουν το παιχνίδι και στους παραδοσιακούς, με επαρκή κεφάλαια, εξελιγμένους φορείς. Η δεύτερη ομάδα αποτελεί τεράστια πρόκληση για τις επιχειρήσεις, καθώς οι έμπειροι απειλητικοί παράγοντες διερευνούν νέες και ολοένα πιο εξελιγμένες τεχνικές, οι οποίες θα είναι πολύ πιο δύσκολο να ανακαλυφθούν και να εντοπιστούν οι δημιουργοί τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Kaspersky για τις Στοχευμένες Απειλές του 2019.
Οι ετήσιες προβλέψεις έχουν αναπτυχθεί από τους ειδικούς της Kaspersky Lab, με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκτήθηκαν το προηγούμενο έτος, καθώς και τις προβλέψεις στοχευμένων απειλών που ετοίμασε η Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης. Οι πληροφορίες, μαζί με μια σειρά προβλέψεων για τεχνολογικές και κλαδικές απειλές, θα βοηθήσουν ορισμένους από τους πλέον συνδεδεμένους τομείς να κατανοήσουν και να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις ασφάλειας που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τους επόμενους 12 μήνες.
Όχι άλλες μεγάλες απειλές τύπου APT
Ενώ η βιομηχανία κυβερνοασφάλειας έχει επανειλημμένα ανακαλύψει πολύ εξελιγμένες, υποκινούμενες από κυβερνήσεις, δράσεις, οι απειλητικοί φορείς θα περάσουν απαρατήρητοι με σκοπό να αποφύγουν τη δημοσιότητα και την πιθανότητα να ανακαλυφθούν. Με επαρκείς πόρους, θα είναι σε θέση να διαφοροποιήσουν τα εργαλεία και τις πρακτικές τους, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση και την απόδοση.
Ένα από τα πιο πιθανά σενάρια είναι ότι η νέα προσέγγιση θα οδηγήσει στην ανάπτυξη εξειδικευμένων εργαλείων για τη στόχευση των θυμάτων στον πυρήνα τους, δηλαδή στο hardware δικτύου. Η νέα στρατηγική θα επιτρέψει στους απειλητικούς παράγοντες να επικεντρώσουν τις δραστηριότητές τους σε λύσεις τύπου botnet ή να εκτελέσουν πιο «ύπουλες» επιθέσεις στους επιλεγμένους στόχους.
Οι υπόλοιπες προβλέψεις για στοχευμένες απειλές το 2019 περιλαμβάνουν:
Οι επιθέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα ήρθαν για να μείνουν. Αυτός είναι ένας από τους πιο ανησυχητικούς φορείς επίθεσης που έχει αξιοποιηθεί με επιτυχία τα τελευταία δύο χρόνια. Ανάγκασε όλους να σκεφτούν τον αριθμό των παρόχων με τους οποίους συνεργάζονται και πόσο ασφαλείς είναι. Το 2019, αυτό θα εξακολουθήσει να αποτελεί αποτελεσματικό φορέα μόλυνσης.
Το κακόβουλο λογισμικό για φορητές συσκευές δεν πάει επίσης πουθενά. Πολλοί παράγοντες απειλής έχουν μια «φορητή» συνιστώσα στις εκστρατείες τους, προκειμένου να διευρυνθεί ο κατάλογος των πιθανών θυμάτων. Ενώ δεν θα υπάρξει μεγάλη έκρηξη στο mobile κακόβουλο λογισμικό, θα δούμε συνεχή δραστηριότητα και νέους τρόπους για τους εξελιγμένους επιτιθέμενους να αποκτήσουν πρόσβαση στις συσκευές των θυμάτων.
Τα botnets του IoT θα συνεχίσουν να αυξάνονται εκθετικά. Αυτό μπορεί να είναι μία επαναλαμβανόμενη ετήσια προειδοποίηση, αλλά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμηθεί. Καθώς τα botnets του IoT συνεχίζουν να δυναμώνουν, μπορούν να είναι απίστευτα ισχυρά σε λάθος χέρια.
Το phishing θα είναι ακόμη πιο σημαντικό στο εγγύς μέλλον. Δεδομένα που αποκτώνται από διάφορες επιθέσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης – κολοσσούς, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn ή το Twitter, είναι πλέον διαθέσιμα προς αγορά από τον οποιοδήποτε. Πρόσφατες διαρροές δεδομένων μεγάλης κλίμακας από διαφορετικές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να βοηθήσουν τους επιτιθέμενους να βελτιώσουν την επιτυχία αυτού του φορέα μόλυνσης.
Νέοι παράγοντες APT θα κάνουν την εμφάνισή τους. Ενώ οι πιο εξελιγμένοι φορείς φαινομενικά «θα εξαφανιστούν» από το ραντάρ, νέοι παίκτες θα μπουν στο πεδίο. Η είσοδος δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη, με εκατοντάδες πολύ αποτελεσματικά εργαλεία, επανασχεδιασμένα διαδεδομένα expoits και όλα τα είδη πλαισίων, διαθέσιμα δημοσίως για χρήση από τον οποιονδήποτε. Υπάρχουν δύο περιοχές στον κόσμο όπου οι ομάδες αυτές γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες: η Νοτιοανατολική Ασία και η Μέση Ανατολή.
Δημόσια αντίποινα θα διαμορφώσουν τη βιομηχανία. Οι έρευνες για πρόσφατες αξιοσημείωτες επιθέσεις – όπως οι παραβιάσεις του Sony Entertainment Network ή η επίθεση εναντίον της Δημοκρατικής Εθνικής Επιτροπής – έχουν ενισχύσει την ανάγκη για δικαιοσύνη και τη δημόσια προβολή των φορέων απειλής. Η υπερέκθεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει ένα κύμα απόψεων το οποίο θα αποτελέσει βασικό επιχείρημα για σοβαρές διπλωματικές συνέπειες ανά τον κόσμο.
«Το 2018, οι φορείς απειλής έχουν οδηγήσει σε νέα παραδείγματα. Η ευαισθητοποίηση του κοινού έχει αυξηθεί και οι έρευνες εμπειρογνωμόνων έχουν επισημάνει τις μεγάλες επιχειρήσεις στον κυβερνοχώρο, καθιστώντας τες πρωτοσέλιδα θέματα σε όλο τον κόσμο. Αυτό θα οδηγήσει σε αλλαγή στο τοπίο του κυβερνοχώρου, καθώς οι περίπλοκοι παράγοντες απειλής επιδιώκουν τη σιωπή και την αφάνεια για τις επιθέσεις τους, προκειμένου να αυξήσουν την πιθανότητα επιτυχίας. Αυτή η μετατόπιση καθιστά απίθανη την εύρεση νέων, μεγάλης κλίμακας, εξελιγμένων επιχειρήσεων και θα οδηγήσει σίγουρα την τέχνη του εντοπισμού και της απόδοσης στο επόμενο επίπεδο», σχολίασε ο Vicente Diaz, ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky Lab.
Οι προβλέψεις έχουν αναπτυχθεί χάρη στις υπηρεσίες Πληροφόρησης της Kaspersky Lab για απειλές από όλο τον κόσμο. Η εταιρεία χαρακτηρίστηκε πρόσφατα ως «Strong Performer» από την ανεξάρτητη ερευνητική εταιρεία Forrester, στην αξιολόγηση των φορέων παροχής Πληροφόρησης σχετικά με απειλές.
Έχει αποδειχθεί ότι ο χαλαρός έλεγχος στο πλαίσιο της οικογένειας και η έλλειψη επικοινωνίας, ανάμεσα στον γονιό και στο παιδί, ευνοούν την παραβατικότητα
του Άγγελου Τσιγκρή* (Δικηγόρου – Καθηγητή Εγκληματολογίας)
Εάν λείπει αυτό το στοιχείο της επικοινωνίας με τους γονείς, αντίστοιχα το παιδί αδιαφορεί για το σχολείο και εμπλέκεται σε ομάδες άλλων νεαρών, που μπορεί να εκδηλώσουν παραβατική συμπεριφορά.
Πολυετείς επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι οι οικογένειες, των νεαρών παραβατών έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το ένα χαρακτηριστικό είναι, ότι συνήθως πρόκειται για φτωχές οικογένειες.
Ωστόσο, δεν είναι μόνον η φτώχεια που προκαλεί την εγκληματικότητα. Πολύ συχνά η φτώχεια ωθεί τους νέους να ξεπεράσουν άλλους συνομηλίκους τους από εύπορες οικογένειες και να μεγαλουργήσουν.
Για να υπάρξει πιθανότητα τέλεσης εγκληματικών πράξεων από ανήλικους, πρέπει να υπάρξει ένας συνδυασμός φτώχειας, εγκληματικού παρελθόντος της ίδιας της οικογένειας και έλλειψης ελέγχου των γονέων προς το παιδί. Πρέπει, δηλαδή, να συμπέσουν ταυτόχρονα τρεις παράγοντες προκειμένου να υπάρξει σοβαρή πιθανότητα να εκδηλώσει κάποιος ανήλικος παραβατική συμπεριφορά.
Οι ανήλικοι με παραβατικό ιστορικό (π.χ. τέλεση κλοπών, πρόκληση επεισοδίων στα γήπεδα και φθοράς ξένης ιδιοκτησίας), παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα στην οικογένεια και το σχολείο, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε παραβατικές ομάδες, προκειμένου να αναπληρώσουν εκεί την ανθρώπινη επικοινωνία και την αναγνώριση που τους λείπει.
Η εγκληματολογική έρευνα, αναφορικά με τους έφηβους παραβάτες στα σχολεία, έχει αποδείξει ότι πρόκειται κυρίως για αγόρια, μέσης ηλικίας. Η οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους εμφανίζεται γενικά να είναι αρκετά καλή, καθώς εργάζονται συνήθως και οι μητέρες τους, αλλά περιστασιακά και οι ίδιοι.
Οι παραβατικές παρέες των νέων σχολικής ηλικίας είναι σχετικά πολυμελείς και στελεχώνονται κυρίως με άτομα του ιδίου φύλου. Τα μέλη της παρέας προέρχονται κυρίως από το σχολείο, αλλά επίσης από τη γειτονιά, το χώρο εργασίας και τους τόπους νυκτερινής διασκέδασης. Στην παρέα μετέχουν συνήθως για να βρουν φίλους, χωρίς να έχουν συνήθως κάποιον αρχηγό ή ιεραρχική δομή, ώστε να μπορεί να γίνει λόγος για «συμμορίες ανηλίκων».
Οι έφηβοι παραβάτες επιδίδονται συχνά σε αντισυμβατικές ενέργειες, όπως αγορά, πώληση και χρήση ναρκωτικών ουσιών, πρόκληση ζημιών σε σχολικό χώρο, κλοπές σε κατάστημα, επεισόδια στο γήπεδο, συμπλοκές με τρίτους, φθορές ξένης ιδιοκτησίας, κλοπές χρήσης ή εξαρτημάτων μεταφορικού μέσου, απειλές κατά συνομηλίκων, διαρρήξεις κατοικιών και αυτοκινήτων, πώληση κλοπιμαίων, κλπ.
Για να προληφθεί μια μελλοντική έξαρση της παραβατικότητας των ανηλίκων και της νεανικής βίας στο σχολικό περιβάλλον θα πρέπει -μεταξύ άλλων- να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους, να επαναπροσδιορισθούν οι στόχοι της νέας γενιάς και να διασφαλισθούν τα μέσα για την επίτευξή τους, να μειωθεί η ανεργία των νέων, να ενσωματωθούν οι μειονοτικές ομάδες του πληθυσμού, να στηριχθούν οι θεσμοί της οικογένειας και του σχολείου και να οικοδομηθεί μια κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης.
Μια δίκαιη και ανοιχτή κοινωνία, με ίσες ευκαιρίες για όλους.
*Ο Άγγελος Τσιγκρής είναι δικηγόρος- καθηγητής Εγκληματολογίας. Έχει διατελέσει εκπρόσωπος της χώρας μας στο Δίκτυο Πρόληψης της Εγκληματικότητας της ΕΕ και στη Μόνιμη Αντιπροσωπία του ΟΗΕ για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη
Η περιουσία που έχει δημιουργήσει μαζί με τον σύζυγό της Ντέιβιντ Μπέκαμ είναι κάτι το ασύλληπτο. Και φυσικά, οι καλοθελητές δεν έχουν καμία θέση σε αυτή την ιστορία, αφού το συγκεκριμένο ζευγάρι πραγματικά χρησιμοποιώντας το μυαλό του μπόρεσε να φτάσει μακριά.
Αυτήν τη στιγμή, προς έκπληξη όλων, η περιουσία που έχει δημιουργήσει η Βικτώρια μαζί με τον σύζυγό της ξεπερνά ακόμη και αυτή της Βασίλισσας Ελισάβετ και πολλοί αναλυτές τη συγκρίνουν με με μια αστήρευτη μηχανή συγκέντρωσης χρήματος.
Η εφημερίδα Telegraph καταπιάστηκε με το φαινόμενο Βικτόρια Μπέκαμ παρουσιάζοντας την αμύθητη περιουσία της, ενώ κάνει λόγο για το brand Beckham, όπου όλα τα μέλη σταδιακά αρχίζουν να έχουν συνεισφορά.
Η περιουσία της 44χρονης σχεδιάστριας μόδας και πρώην μέλους του συγκροτήματος Spice Girls εκτιμάται στις 210 εκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με το Management Today, ενώ η σύμφωνα με την Telegraph, η επιχείρηση μόδας που διοικεί αποτιμάται στις 60 εκατομμύρια λίρες.
Βέβαια στο χτίσιμο αυτή της περιουσίας βοήθησε και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, τόσο με τη δική του μάρκα αθλητικών ειδών, αλλά και με τις διαφημιστικές καμπάνιες στις οποίες πρωταγωνιστούσε όλα αυτά τα χρόνια.
Η συνολική τους περιουσία εκτιμάται στα 771 εκατομμύρια δολάρια, ένα ποσό που ξεπερνά ακόμη και την περιουσία της βασίλισσας Ελισσάβετ.
Και μπορεί οι Μπέκαμ να έχουν καταφέρει να έχουν περισσότερα χρήματα από την βασίλισσα Ελισάβετ, κάποια πράγματα, όμως, όσο κι αν το επιθυμούν, δεν θα κατορθώσουν να τα κάνουν όπως εκείνη.
Για παράδειγμα, ενώ προσπάθησαν να κατοικήσουν και οι ίδιοι σε ένα αντίστοιχο παλάτι με το Backingham, το περίφημο Beckingham Palace, η έπαυλη που είχαν αγοράσει το 1999 και έμοιαζε με το βασιλικό ανάκτορο, πουλήθηκε το 2014 έναντι 11.3 εκατομμυρίων λιρών.
Δύσκολοι καιροί να είσαι βασιλιάς στη θέση του βασιλιά, εντέλει…
Η γυναίκα που έχασε σύζυγο και 2 μικρά παιδιά στο Μάτι ζητεί στοιχεία για την τραγωδία
Σε μια ενέργεια που προκαλεί εύλογα ερωτηματικά, το Πυροσβεστικό Σώμα αρνείται να δώσει στην Βαρβάρα Βουκάκη, χήρα του άτυχου Γρ. Φύτρου που έχασε και τα δυο της παιδιά στο Μάτι, μια σειρά στοιχείων που αφορούν τις ενέργειες της «Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος» (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.) την κρίσιμη μέρα της τραγωδίας.
Το απίστευτο του πράγματος είναι πως η διπλή άρνηση παροχής των στοιχείων έρχεται μετά από εισαγγελική παραγγελία με την οποία διατάσσεται το πυροσβεστικό σώμα να παραδώσει τα στοιχεία αλλά τελικά αρνείται να συμμορφωθεί. Χαρακτηριστικό είναι πως στο πρώτο αίτημα το ΠΣ απάντησε πως αυτά τα έγγραφα πρέπει να αναζητηθούν,«σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από την αρμόδια εισαγγελική αρχή».
Ο δικηγόρος της χήρας Φύτρου, Βασίλης Καπερνάρος προσέφυγε στην εισαγγελία και πήρε το υπ’ αριθμ. 45248/19-10-2018 σχετικό εισαγγελικό έγγραφο, το οποίο, έκανε δεκτή την αίτηση και διατάχθηκε η διαβίβαση του, στον Αντιστράτηγο του Π.Σ. Βασίλειο Ματθαιόπουλο.
Αρνείται για δεύτερη φορά
Κι όμως για δεύτερη φορά το ΠΣ έστειλε στις 06.11.2018 έγγραφο του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, με θέμα «Αιτήματα ιδιωτών – παροχή στοιχείων» απαντώντας ότι «…κατόπιν εκτίμησης των διαλαμβανόμενων στο έγγραφο σας, κατά τα οριζόμενα στην παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, δεν είναι δυνατή η χορήγηση των αιτούμενων εγγράφων, ως αποτελούντα μέρος της ποινικής δικογραφίας που βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης».
Όπως εκτιμά η πλευρά Φύτρου, το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, αφού έλαβε υπ’ όψιν του, το αίτημα και την εισαγγελική παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, έκρινε, ότι δε θα συμμορφωθεί σ’ αυτήν.
Τα επίσημα απαντητικά-απορριπτικά έγγραφα προς την Βαρβάρα Βουράκη, χήρα Γρηγόρη Φύτρου
Τι ζητεί από την ηγεσία της Πυροσβεστικής
Η Βαρβάρα Βουκάκη έχασε στην πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου , τον σύζυγό της Γρηγόρη Φύτρο, 53 ετών, την κόρη της Εβίτα Φύτρου, 13 ετών και τον γιο τη Ανδρέα Φύτρο, 11 ετών. Ήδη έχει υποβάλλει μήνυση και παρίσταται στη διαδικασία ως πολιτικώς ενάγουσα. Από τις 27.9.2018 έχει υποβάλλει συγκεκριμένα ερωτήματα και αιτήματα προς την ηγεσία του πυροσβεστικού σώματος σχετικά με τις ενέργειες της «Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος» (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.), που έχει κύριο έργο και αποστολή τον συντονισμό των πέντε (5) ελικοπτέρων, την ώρα που επιχειρούν, είχε ή έπρεπε να έχει καθοριστικό ρόλο στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.
Ζητεί να μάθει:
Το ελικόπτερο ΒΚ που κατέφθασε στο Μάτι από την Κινέττα και εκεί διαπίστωσε την έλλειψη καυσίμων επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, προφανώς για ανεφοδιασμό, ΓΙΑΤΙ δεν επέστρεψε για να επιχειρήσει στο ΜΑΤΙ; Το αυτό μπορεί να διαπιστωθεί από το σχετικό ημερολόγιο της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. με τις σχετικές κινήσεις του εν λόγω ελικοπτέρου ΒΚ-117.
Τα άλλα δύο ελικόπτερα ΒΚ-117 τα οποία, συντηρημένα, έτοιμα και ικανά προς επιχείρηση, ΓΙΑΤΙ έμειναν αδρανή; Γιατί παρέμεναν «καρφωμένα» συνεχώς επί του εδάφους καθ’ όλη τη διάρκεια τ/ης καταστροφικής πυρκαγιάς, αφού με τις ίδιες καιρικές συνθήκες επιχειρούσαν τα άλλα τρία (2 Super Puma και το άλλο ΒΚ-117) στην Κινέττα;
Αν υπήρχε έλλειψη πιλότων εκείνη τη στιγμή ΓΙΑΤΙ δεν ανακλήθηκαν στην υπηρεσία, αμέσως, με την διαπίστωση της πυρκαγιάς στη περιοχή Νταού Πεντέλης για να επιχειρήσουν;
Σε κάθε περίπτωση αν οι διαθέσιμοι πιλότοι δεν επαρκούσαν, ΓΙΑΤΙ δεν επιχειρούσαν τουλάχιστον το ένα, ο Διοικητής και ο Υποδιοικητής (αφού απαιτείται πλήρωμα 2 ατόμων για κάθε ελικόπτερο) όπου ευρίσκοντο ούτως ή άλλως στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. λόγω επιφυλακής;
Να αποτελέσουν τμήμα της δικογραφίας, αντίγραφα ΟΛΩΝ των αδειών εισόδου επισκεπτών στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. εκείνης της ημέρας και –κυρίως- της επισκέπτριας, με το ονοματεπώνυμο και ιδιότητά της, η οποία εισήλθε την 18.20 με άδεια επισκέπτη, δηλαδή την ώρα που καταστρέφονταν η περιοχή μαζί με 99 άτομα μεταξύ των οποίων και η οικογένεια μου.
Να κλητευθεί ως μάρτυρας, προκειμένου να ερωτηθεί για τους λόγους που επισκέφθηκε τον χώρο των ελικοπτέρων και τι συζήτησε με όλους όσους είχαν υπηρεσία εκείνη την ώρα, όπως και για το πόσες ώρες απουσίαζαν μαζί με τον Διευθυντή Πύραρχο, έτσι ώστε να διακριβωθεί, πόσες ώρες, στο κρίσιμο εκείνο καταστροφικό διάστημα έμεινε χωρίς διοικητή – συντονιστή των ελικοπτέρων η υπηρεσία αυτή, με τα καθηλωμένα ελικόπτερα.
Περαιτέρω, πρέπει να διαφωτίσει στην ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, και να ενημερώσει, τι συζήτησε κατά την ξενάγηση της στα καθηλωμένα ελικόπτερα που της έγινε εκ μέρους του Δ/ντη Πυράρχου της ΥΕΜΠΣ, με τον οποίον εν τέλει έφυγαν με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο περί ώρα 18.30 προς άγνωστη κατεύθυνση, ενώ ταυτοχρόνως η πυρκαγιά ήταν ανεξέλεγκτη.
Να χορηγηθεί έγγραφο, με το οποίο θα βεβαιώνεται η ακριβής ώρα εξόδου και επιστροφής του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, από την πύλη 12 του αεροδρομίου, στο οποίο επέβαινε ο Διοικητής.
Να χορηγηθεί το υλικό των καμερών οι οποίες έχουν καταγράψει όλες τις κινήσεις ανθρώπων εισερχομένων και εξερχομένων, καθώς και όλων των αυτοκινήτων, τα οποία άλλωστε υπάρχουν στο τμήμα Ασφαλείας (γραφείο SDS)
Να χορηγηθούν όλα τα έγγραφα επικοινωνίας, κατά την ημέρα της 23ης Ιουλίου 2018, μεταξύ του Αρχηγού του Π.Σ. και του Διοικητού της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. για να διαπιστωθούν οι λόγοι και να αποδειχθούν τα αίτια της καθήλωσης των δύο (2) ελικοπτέρων στο «Ελ. Βενιζέλος».
Να χορηγηθεί επίσημο σχετικό έγγραφο ότι πράγματι τα ελικόπτερα αυτά ήταν, συντηρημένα και πλόιμα από την NSPA (Aeroservices SA), σε σχέση με τα υψηλότατα ετήσια κόστη συντήρησης τους.
Να χορηγηθούν αντίγραφα των επίσημων συνομιλιών, όπως καταγράφηκαν την τραγική ημέρα, μεταξύ της Πυροσβεστικής (199) και του Ε.Σ.Κ.Ε. (Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων – Μικράς Ασίας 1 και Ριζαρείου, Χαλάνδρι Αττικής) μέσω ασυρμάτων και μηνυμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν οι εντολές που δόθηκαν (σαφώς και η ακριβής ώρα που δόθηκαν οι σχετικές εντολές) και εν τέλει να εξακριβωθεί πως προχώρησε επιχειρησιακά το σχέδιο που οδήγησε στο να παραμείνουν ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ και απολύτως ΑΝΕΝΕΡΓΑ τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα οποία έπρεπε να συμβάλλουν στην κατάσβεση της θανατηφόρας πυρκαγιάς».
Προστατεύουν κάποιον;
Η πολιτική αγωγή με όσα αναφέρει δια του κ. Καπερνάρου (έχει υποβάλλει σχετική αναφορά στον εισαγγελέα η οποία κοινοποιήθηκε στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου) ουσιαστικά περιγράφει μια προσπάθεια κάλυψης –κατά την εκτίμησή της- κάποιων ενεργειών και προσώπων. Αναφέρει δε ευθέως την ύπαρξη μιας μυστηριώδους γυναίκας- επισκέπτριας στην αρμόδια υπηρεσία την ημέρα , τα στοιχεία της οποίας ζητούν από τις αρχές.
Σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των χρηστών και των διαφημιζομένων η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την απαγόρευση των likes και των ακόλουθων «έναντι αμοιβής» τις προσεχείς εβδομάδες.
Μια νέα σειρά από εργαλεία μηχανικής μάθησης είναι στη διάθεση του Instagram, για να βοηθήσουν στον εντοπισμό των προφίλ «ύποπτων» χρηστών και θα ξεκινήσει η κατάργηση των πλαστών likes, των παρατηρήσεων και των σχολίων από λογαριασμούς που πιστεύεται ότι χρησιμοποιούν υπηρεσίες τρίτων για να αυξήσουν τη δημοτικότητα και τον αριθμό των ακόλουθων τους.
Διευκρινίζεται ωστόσο ότι οι παλιές αναρτήσεις δεν θα μπουν στο στόχαστρο αναδρομικά. Οι παλιές δημοσιεύσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζουν τα «αγορασμένα» likes και σχόλια, αλλά στις νέες θα είναι αναγκαστικά χαμηλότερος ο αριθμός των likes».
Αν και η ψεύτικη δραστηριότητα έχει βοηθήσει αναμφισβήτητα το Instagram να γίνει μια πολύ κερδοφόρα πλατφόρμα, φαίνεται ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, το ηθικό ζήτημα είναι πιο σημαντικό.
«Πρόσφατα, έχουμε δει τους λογαριασμούς να χρησιμοποιούν εφαρμογές τρίτων μερών για να αυξήσουν τεχνητά το κοινό τους», σημειώνει η πλατφόρμα σε μια νέα ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της.
«Οι άνθρωποι έρχονται στο Instagram για να έχουν πραγματικές εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων πραγματικών αλληλεπιδράσεων. Είναι δική μας ευθύνη να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι εμπειρίες δεν θα διαταραχθούν από μη νόμιμη δραστηριότητα» τονίζεται.
Προθέρμανε τον φούρνο στους 200 βαθμούς και τοποθέτησε την σχάρα στην μεσαία θέση.
Κόψε τέσσερα κυκλικά κομμάτια με διάμετρο 16 cm από το φύλλο και μετάφερέ τα σε ένα ταψί με αντικολλητικό χαρτί.
Άλειψε με ένα πινέλο το βούτυρο στα κομμάτια σφολιάτας και πασπάλισε με μισό κουταλάκι μαύρη ζάχαρη και 1/4 κουταλάκι κάρδαμο το καθένα.
Τοποθέτησε τρεις λεπτές φέτες μήλου πάνω σε κάθε τάρτα, με τις φέτες να αλληλοκαλύπτονται ελαφρώς για να χωρέσουν.
Πίεσε τα μήλα πάνω στην ζύμη και πασπάλισέ τα με την υπόλοιπη μαύρη ζάχαρη.
Ψήσε στον φούρνο για περίπου 18 λεπτά, μέχρι τα μήλα να καραμελώσουν και η σφολιάτα να πάρει χρώμα.
Άφησε τις τάρτες να κρυώσουν για 10 λεπτά και τέλος πασπάλισέ τες με την άχνη ζάχαρη πριν το σερβίρισμα.
Σφοδρή κόντρα στη Βουλή ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη
«Το πανεπιστημιακό άσυλο με τη σημερινή του μορφή θα καταργηθεί, καθώς έχει μετατραπεί σε άσυλο παραβατικότητας, ανομίας και βίας», ανέφερε, ξεκινώντας την ομιλία του στην Βουλή, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ερώτηση που έχει καταθέσει στον πρωθυπουργό για «την ανομία στα Πανεπιστήμια» και πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα του κ. Τσίπρα, ο μόνος χώρος που δεν μπορείς να εκφράσεις ελεύθερα την άποψή σου είναι το Πανεπιστήμιο»
Συνεχίζοντας ανέφερε: «Η πολιτεία άλλοτε αδρανεί και άλλοτε φλερτάρει με τη βία, το κράτος είναι ανίκανο να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα ανομίας και τις συμμορίες που έχουν καταλάβει τα πανεπιστήμια» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Η ανομία δεν αφορά μόνο την Παιδεία, αλλά και το σύνολο της πολιτικής ζωής, με την ανοχή της κυβέρνησης, η βία και η ανομία που έχουν καταλάβει τα πανεπιστήμια εξάγονται στην κοινωνία».
Περιγράφοντας την κατάσταση υποστήριξε ότι εγκληματικές ομάδες έχουν καταλάβει τα πανεπιστήμια, γίνεται εμπόριο ναρκωτικών και διακίνηση λαθραίων προϊόντων, ενώ οι συλλογικότητες έχουν μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε γιάφκες και ορμητήρια, υποστήριξε.
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι την ερώτησή του ουσιαστικά την συνυπογράφουν 1500 φοιτητές, οι πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών και πολλοί πανεπιστημιακοί, περισσότεροι από 400 καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «που φοβούνται πια γιατί κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα και ζητούν από την Πολιτεία να εγγυηθεί τα στοιχειώδη δικαιώματά τους».
Απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Την ερώτησή μου τη συνυπογράφουν άτυπα όλοι αυτοί οι καθηγητές, όπως και φοιτητές που δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στις σχολές τους, καθηγητές που καταγγέλλουν περιστατικά ξυλοδαρμών και απειλών. Σε αυτούς πρέπει να απαντήσετε κ. Τσίπρα, όχι μόνο σε μένα. Ως πότε θα συγκαλύπτετε την “ομερτά” της ατιμωρησίας με πράξεις και παραλήψεις, ως πότε θα ανέχεστε παρακρατικές φασιστικές πρακτικές αυτών των ομάδων; Με ποιους είστε; Είστε με τους καθηγητές, τους φοιτητές, και τους εργαζόμενους ή με τις συμμορίες των τραμπούκων και τον υπόκοσμο που έχει διεισδύσει στα πανεπιστήμια;».
Έδειξε μάλιστα φωτογραφίες από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο για να δείξει την “κατάντια” των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. «Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη βία και την ανομία. Δεν είναι η δουλειά των παιδιών που σπουδάζουν να συγκρούονται με τους ντίλερς των ναρκωτικών, προκειμένου να προστατεύσουν το άσυλο από τις παρεμβάσεις της αστυνομίας».
Με τη κυβέρνηση της ΝΔ τα πανεπιστήμια θα καθαρίσουν από εμπόρους, συμμορίες και τραμπούκους. Το άσυλο θα καταργηθεί υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, δεν θα αλλάξει απλώς ο νόμος, θα καταργηθεί. Το άσυλο όπως ισχύει σήμερα, με τον νόμο Γαβρόγλου είναι προσβολή του κράτους δικαίου, ενθαρρύνει την ανομία.
Για την δική του στάση είπε ότι αν τα Πανεπιστήμια θελήσουν να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο προστασίας και περιφρούρησης θα το συζητήσω. Μέχρι τότε θα εφαρμόζεται και στα Πανεπιστήμια η κοινή ποινική νομοθεσία, θα προστατεύεται η έρευνα, η γνώση και η ακαδημαϊκή ελευθερία, το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα ορθώσει το ανάστημά του και θα λειτουργεί με ελευθερία, δημιουργικότητα και αξιοκρατία.
Δείτε την πρωτολογία του αρχηγού της ΝΔ:
«Επί ΣΥΡΙΖΑ τα φαινόμενα βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια έχουν εκτραχυνθεί»
Σκληρή επίθεση στον πρωθυπουργό με ερωτήματα γιατί ανέχεται την βία και ανομία στα πανεπιστήμια, εξαπέλυσε στην δευτερολογία του στην Βουλή, ο πρόεδρος της ΝΔ. Μήπως η προκλητική ανοχή στα διάφορα γκρουπούσκουλα είναι προετοιμασία για το τι μπορεί να γίνει την επόμενη ημέρα, όταν υπάρξει μία αλλαγή που όλα δείχνουν ότι θα έλθει, να ξεχυθούν στους δρόμους και να κάψουν την Αθήνα, διερωτήθηκε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Θυμόμαστε τον ΣΥΡΙΖΑ του 3%, τότε που έκλεινε το μάτι σε αυτούς που το 2008 έκαιγαν την Αθήνα. Την παραβατικότητα αυτού του είδους την έχουμε πληρώσει με αίμα και δεν πρόκειται να την ανεχθούμε» είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Απαντώντας στην πρωτολογία του πρωθυπουργού, σημείωσε: «Είτε δεν αντιλαμβάνεστε τι γίνεται στη χώρα, είτε επιλέξατε να μην ακούτε τι σας είπα. Δεν είπα ότι τα φαινόμενα βίας και ανομίας είναι καινούρια, σας κατηγόρησα ότι με τη δική σας συνειδητή ανοχή τα φαινόμενα βίας και ανομίας έχουν εκτραχυνθεί επί των ημερών σας».
Συνεχίζοντας, ρώτησε τον πρωθυπουργό: «Θεωρείτε λογικό, εντός του πανεπιστημίου, να υπάρχει μία συλλογικότητα που στο παρελθόν έχει ταχθεί υπέρ της ένοπλης βίας, πρέπει ή δεν πρέπει να παρεμβαίνει το κράτος όταν υπάρχει κατάληψη δημόσιου χώρου; Είναι εναρμονισμένο με τη δική σας λογική για το πώς πρέπει να λειτουργεί ένα κράτος δικαίου; Υπάρχει πανεπιστήμιο σήμερα στην Ευρώπη που να παρουσιάζει την εικόνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου; Είστε σοβαρός κ. Τσίπρα; Έχετε περπατήσει στην Πατησίων;».
Απαντώντας και στην τοποθέτηση Τσίπρα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είπε ότι το μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό πανεπιστήμιο έχει τη δυνατότητα σήμερα να προσφέρει ίση αντιμετώπιση σε όλους τους φοιτητές, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάσταση και πρόσθεσε: «με την εμμονή σας απαγορεύετε στην Ελλάδα να γίνει το ίδιο. Είστε υποκριτές, αναχρονιστές, κολλημένοι στον Μεσαίωνα».
Κλείνοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε: «με την αλαζονική σας τοποθέτηση σήμερα κ. Τσίπρα περιφρονήσατε τους καθηγητές και τους φοιτητές που εκφράζουν την αγωνία τους για αυτά που συμβαίνουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο και βοηθήσατε να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να περιμένουν τίποτε από εσάς».
Τέλος, ζήτησε προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για το θέμα της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού την επόμενη Παρασκευή και για τα ζητήματα του προσφυγικού και τη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων τη μεθεπόμενη.
Τσίπρας: Πολιτεύεστε με ψεύτικα στοιχεία και καταστροφολογία παντού
Ξεκινήσατε την παρέμβασή σας με αναφορά στη δική μου συνέπεια. Θέλω να σας θυμίσω ότι είμαι ίσως ο μόνος πρωθυπουργός με εξαίρεση ίσως τον Γιώργο Παπανδρέου, που δεν έχω αρνηθεί να απαντήσω σε ερώτηση πολιτικών αρχηγών. Σας θυμίζω ότι ο κ. Σαμαράς δεν είχε απαντήσει ποτέ σε ερώτηση πολιτικών αρχηγών, ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην εισαγωγή της ομιλίας του, στο πλαίσιο της Ώρας του Πρωθυπουργού, στη Βουλή, και απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη, για την ανομία στα πανεπιστήμια.
«Πολιτεύεστε με ψεύτικα στοιχεία και καταστροφολογία παντού. Από τις τοποθετήσεις σας αποδεικνύετε βαθύ μίσος για τη δημόσια σφαίρα» είπε ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ισχυρίζεστε, συνέχισε ο κ. Τσίπρας, ότι επί των ημερών της κυβέρνησής μας έχουν αυξηθεί τα κρούσματα βίας στα πανεπιστήμια και ότι αυτό έγινε λόγω της επαναφοράς του πανεπιστημιακού ασύλου, για να συμπληρώσει: Πρόκειται για διπλό ψέμα. Πρώτον, γιατί όλα τα στοιχεία δείχνουν πως την περίοδο της δικής μας διακυβέρνησης τα κρούσματα είναι μειωμένα και δεύτερον, το βασικό σας επιχείρημα ότι ο νόμος απαγορεύει την επέμβαση της αστυνομίας είναι ψευδές. Ο νόμος για το πανεπιστημιακό άσυλο δεν απαγορεύει την επέμβαση της αστυνομίας όταν διαπράττονται κακουργήματα. Αυτεπάγγελτα μπορεί να επέμβει η αστυνομία, αρκεί να κληθεί, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Έχουμε χρέος απέναντι σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα να προστατέψουμε και να αναβαθμίσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο είπε ο κ Τσίπρας.
Πυκνώνουν τα φαινόμενα βίας από την άκρα δεξιά, τα τάγματα εφόδου της Χρυσής Αυγής, τους δολοφόνους του Φύσσα και τους αυτόκλητους που στάθηκαν μπροστά στην πόρτα του Πολυτεχνείου για να εμποδίσουν αυτούς που αγωνίστηκαν, ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Για να ψηφοθηρήσετε δημιουργείτε μια αρνητική εικόνα για τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Η ατζέντα που έχετε επιλέξει να θέτετε κάθε τρεις και λίγο ερωτήσεις για την ανομία και την εγκληματικότητα θα ωφεληθούν πολιτικά αυτοί που ανέδειξαν αυτήν την ατζέντα. Το θέμα ανέδειξαν την περίοδο 2013 και 2014 οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής, συμπλήρωσε ο κ. Τσίπρας.
Εμείς δουλεύουμε χωρίς κραυγές για το καλύτερο αποτέλεσμα. Είμαστε η μόνη κυβέρνηση που δήλωσε δημοσίως ότι υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας και πως η αντιμετώπιση του είναι κάτι το εξαιρετικά σύνθετο. Γι’ αυτό με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας προχωρήσαμε στη μελέτη του προβλήματος, ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για “υποκρισία” που αφορά το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου, σημειώνοντας: “Έχετε στοχοποιήσει τον κ. Παρασκευόπουλο, προκειμένου να αναδείξετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συνδέεται με την παραβατικότητα”.
«Το πόρισμα της Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης στα Πανεπιστήμια, περιλαμβάνει πολύ σοβαρές προτάσεις τις οποίες και για να διαφωνήσει κανείς πρέπει πρώτα να τις διαβάσει» υποστήριξε ο κ. Τσίπρας και απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη, ανέφερε: «Εσείς, προφανώς, κύριε Μητσοτάκη, δεν κάνατε ούτε αυτό».
Το πόρισμα, συνέχισε ο πρωθυπουργός, πρότεινε τη δημιουργία σε κάθε Πανεπιστήμιο ενός δικτύου ανθρώπων, στο οποίο να μετέχουν εκπρόσωποι όλων των άμεσα ή έμμεσα υπευθύνων φορέων (Πρυτάνεις, Εισαγγελέας, Αστυνομία, φοιτητές) για να φροντίζει μέσα στη διάρκεια όλης της χρονιάς -και όχι μόνο όταν προκύπτει πρόβλημα- για τα ζητήματα του ασύλου.
Το πόρισμα στάλθηκε στις Συγκλήτους και στις φοιτητικές παρατάξεις μαζί με τις νεολαίες των κομμάτων. Η ΟΝΝΕΔ λίγα λεπτά από τότε που το πήρε πρόλαβε και έστειλε απάντηση που έλεγε ότι είναι φαιδρό. Ο κύριος Μητσοτάκης έβγαλε ένα tweet ότι είναι «κατάπτυστο». Αυτός είναι ο διάλογος που λέτε ότι επιδιώκετε;, διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός.
«Θέλετε υποταγή των Πανεπιστημίων στην αγορά – Ποιο παράδειγμα ιδιωτικού Πανεπιστημίου στην Ευρώπη είναι υψηλού επιπέδου;»
Ο λόγος για τον οποίο στοχοποιείτε τα δημόσια πανεπιστήμια είναι ότι έχετε μια ιδεοληψία σε σχέση με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, κατηγόρησε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο πρωθυπουργός στη δευτερολογία του.
Η τροποποίηση του νόμου για το άσυλο τον έχει κάνει πιο λειτουργικό από το παρελθόν, όπου υπήρχε μια δυσλειτουργία και τότε κάηκε το Πολυτεχνείο. Δεν κάηκε επί των ημερών μας, τόνισε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε: Το δημόσιο πανεπιστήμιο από την περίοδο που γεννήθηκε είναι αυτόνομο και οφείλει να είναι ένας χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Εάν αυτές οι ιδέες οδηγούν σε εγκλήματα ναι τότε οφείλει η κυβέρνηση να παρέμβει.
Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δημιουργήθηκε αιώνες πριν. Η γνώση είναι ζωντανός οργανισμός και η πρόσβαση στη γνώση πρέπει να είναι καθολική, ανεξαρτήτως καταγωγής ή ταξικής θέσης. Αντιλαμβάνεστε το καθολικό δικαίωμα πρόσβαση της γνώσης ως ισοπέδωση, αλλά εμείς υποστηρίζουμε ένα σύστημα που θα γεννά άριστους και άξιους ανεξάρτητα από την ταξική θέση και την προέλευση του καθενός.
Θέλετε υποταγή των Πανεπιστημίων στην αγορά και η αγορά να ορίζει τον προσανατολισμό της έρευνας, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: Αν η αγορά ορίζει την παρεχόμενη γνώση και η εκπαίδευση γίνεται αναλώσιμο εμπόρευμα, η κοινωνία καταρρέει. Η γνώση είναι αυταξία και όσο περισσότεροι είναι μορφωμένοι τόσο καλύτερο για την κοινωνική πρόοδο.
Οι δικές μας μελέτες – από πλευράς Υπουργείου Παιδείας – καταλήγουν στο ότι ένα μικρό αλλά σοβαρό πανεπιστημιακό ίδρυμα, θα πρέπει να χρεώνει τουλάχιστον 10.000 ευρώ δίδακτρα ανά φοιτητή κατ’ έτος, χωρίς πρόβλεψη για υποτροφίες. Το κόστος εγκαταστάσεων, υποδομών, εργαστηρίων κτλ που απαιτούν ένα αρχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 50.000.000 ευρώ και 10.000 ευρώ ετησίως για κάθε φοιτητή. Συζητάμε είτε για φανταστικά σενάρια είτε για αρπαχτές κάποιων, ανέφερε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε: στην Ευρώπη -με εξαίρεση τις χώρες που είχαν σοσιαλιστικά καθεστώτα- μέχρι το 1989 -γιατί μετά έγινε μπάστε χίλιοι αλέστε- τα πανεπιστήμια είναι σχεδόν αποκλειστικά δημόσια με διαφοροποιημένα καθεστώτα χρηματοδότησης. “Ποιο παράδειγμα ιδιωτικού Πανεπιστημίου στην Ευρώπη είναι υψηλού επιπέδου;” διερωτήθηκε ο πρωθυπουργός.
Είμαστε ανοικτοί στο διάλογο. Έχουμε επιχειρήματα, εναλλακτικό σχέδιο και όραμα για την αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων. Η κυβέρνηση της ΝΔ, κ. Μητσοτάκη προκάλεσε το 2014 την απόλυση 1.600 διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ προκαλώντας την υποβάθμιση των Πανεπιστημίων, ανέφερε, ακόμα, ο κ. Τσίπρας.
Χωρίς τελειωμό είναι τα προβλήματα υποστελέχωσης στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου
Σήμερα Παρασκευή 23/11/2018 δεν εφημερεύει γενικός χειρουργός με αποτέλεσμα τα χειρουργικά περιστατικά που προσέρχονται στο ΓΝΑΝ να εξετάζονται αρχικά από ιατρούς άλλων ειδικοτήτων και αν κρίνεται αναγκαίο να παραπέμπονται για χειρουργική εξέταση σε άλλα Νοσοκομεία, στο Ηράκλειο και στην Ιεράπετρα
Συνολικά το μήνα Νοέμβριο στο ΓΝΑΝ υπάρχουν έξι ημέρες εφημερίας χωρίς εφημερία γενικού χειρουργού, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του Νοσοκομείου.
Ανάλογης έκτασης αναμένεται να είναι τα κενά και στις εφημερίες του μηνός Δεκεμβρίου, αν δεν βρεθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου εδώ και καιρό εκκρεμεί ο διορισμός ενός μόνιμου χειρουργού και οι εργαζόμενοι από το καλοκαίρι είχαν ζητήσει την άμεση πρόσληψη επικουρικού χειρουργού για να καλυφθούν τα κενά, κάτι που δεν έγινε.
Το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου για ακόμη μια φορά απευθύνει έκκληση στους διοικούντες και στους κυβερνώντες να ασχοληθούν με το σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης του Νοσοκομείου, αντί να προβαίνουν σε συνεχείς προπαγανδιστικές ανακοινώσεις στα μέσα ενημέρωσης και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζοντας κατάσταση διαφορετική από την πραγματική. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία το ΓΝΑΝ εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο υποστελεχωμένα Νοσοκομεία της χώρας, με ποσοστό κάλυψης προσωπικού μόλις στο 53% των οργανικών θέσεων. Υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός οφειλόμενων ημερών ρεπό και άδειας προς τους εργαζόμενους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις γίνονται αναθέσεις πολλαπλών καθηκόντων διαφορετικών ειδικοτήτων σε ένα εργαζόμενο. Ακόμη υπάρχουν υπηρεσίες και δραστηριότητες του Νοσοκομείου που υπολειτουργούν λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου μέσα στο 2018 έχουν προβεί σε συνεχείς κινητοποιήσεις για το θέμα της υποστελέχωσης, κινητοποιήσεις που θα συνεχιστούν αν δεν γίνουν άμεσα κινήσεις για να βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας κατά των Γυναικών (25 Νοεμβρίου), ο δικηγόρος και καθηγητής της Εγκληματολογίας Άγγελος Τσιγκρής θα μιλήσει σε εκδήλωση της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πανελλήνιος Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, για το ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας στην αντιμετώπιση της ενδο-οικογενειακής βίας, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Νοεμβίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων “Παύλος Μπακογιάννης” του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Με αφορμή την ομιλία του αυτή, ο Αχαιός καθηγητής και ειδικός επιστήμονας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η βία κατά των γυναικών δεν αποτελεί ιδιωτική υπόθεση, αλλά σοβαρή κοινωνική παθογένεια.
Παραβιάζονται τα ατομικά δικαιώματα και βιάζεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αδιανόητα μεγάλου αριθμού γυναικών.
Η Πολιτεία οφείλει να κινητοποιήσει όλους τους φορείς σε μια προσπάθεια να αντιμετωπισθούν αυστηρά και αποφασιστικά αυτά τα ακραία φαινόμενα αυταρχισμού και αυθαιρεσίας.
Σε μια προσπάθεια να προστατευθούν αποτελεσματικά τα θύματα και να ακουσθούν καθαρά οι μέχρι σήμερα σιωπηλοί μάρτυρες αυτής της καθημερινής βαρβαρότητας»._
____________________
Ο Άγγελος Τσιγκρής έχει διατελέσει εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Μόνιμη Επιτροπή Επιχειρησιακής Συνεργασίας για την Εσωτερική Ασφάλεια στην Ευρώπη (COSI) του Συμβουλίου της ΕΕ και στη Μόνιμη Αντιπροσωπία του ΟΗΕ για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη.
Εδώ και τρία χρόνια (καθ’ ομολογία των ιδίων) οι κ.κ Πρωθυπουργός και Αρχιεπίσκοπος συνευρίσκονταν τακτικά. Σε μια προσπάθεια να ρυθμιστούν τα χρονίζοντα ζητήματα τα εκκλησιαστικά.Χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας, μισθοδοσία κλήρου, εκκλησιαστική περιουσία/κτήματα Μοναστηριακά. Χρονίζουσα πονεμένη ιστορία, θέματα προβληματικά.
του Κώστα Δημ. Χρονόπουλου (Αρθρογράφου – Σχολιογράφου)
Δεν θα σας απασχολήσω με αυτά, αφού άλλωστε είναι γνωστά. Θα σταθώ σε κάτι που μου έκανε εντύπωση πραγματικά:
Δύο κορυφαίοι ηγούμενοι θεσμών -Εκκλησίας και Κυβέρνησης- αποφασίζουν- επιτέλους- να λύσουν το πρόβλημα – μεταξύ τους- οριστικά(;).
Βέβαια δύο άνθρωποι -όσο σημαντικοί και αν είναι- δεν επιτρέπεται να ρυθμίζουν μόνοι τους τις εξελίξεις αποφασιστικά.
(Χωρίς τη συμμετοχή των δικών τους -έκαστος- συμβούλων, αλλά και άλλων προσωπικοτήτων ειδικά).
Τα μεγάλα ζητήματα δεν (πρέπει να) διευθετούνται διαπροσωπικά.
Ανακύπτει όμως και κάτι άλλο το οποίο, αμφότεροι (υποτίθεται) διακονούν πιστά:
Τόσο η Ιεραρχία /Εκκλησία, όσο και το Κ.Δ.Πολίτευμα (υποτίθεται πάντοτε ότι) λειτουργούν δημοκρατικά.
Όταν λοιπόν οι δύο αγνοούν τους δικούς τους- και όχι μόνον- και παίρνουν αποφάσεις, συνάπτουν συμφωνίες λειτουργούν εξορισμού αντιδημοκρατικά.
Παραθέτω τα γεγονότα χρονολογικά και συνοπτικά:
– Δεν συμφώνησαν αλλά κατέληξαν σε … πρόθεση για συμφωνία ιστορική, όπως δήλωσαν παραπλανητικά.
Δηλαδή συσκέπτονταν 3 ολόκληρα χρόνια για να διαπιστώσουν /αποφασίσουν /διατρανώσουν την … πρόθεση για συμφωνία; Αν μη τι άλλο πρόκειται για ομολογία ανικανότητας, υψηλοτάτου επιπέδου, πραγματικά (!).
Εκτός και αν πρόκειται για ατυχέστατη επιστράτευση της υποκρισίας ώστε να λειτουργήσει … προστατευτικά/αμυντικά (!).
– Όπως ήταν επόμενο αυτή η “συμφωνία” ενήργησε διασπαστικά, διχαστικά.
Τάραξε τα νερά τόσο ενδοκομματικά, όσο και της Ιεραρχίας τα εσωτερικά.
Ήταν επόμενο αφού αμφότεροι, παραβίασαν της δημοκρατικότητας τα στεγανά.
– Υπάρχουν κόμματα, Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά και η Ιεραρχία που διοικείται συνοδικά.
Διακρίνει κανείς την συμμετοχή τους πουθενά;
-Προδήλως μικρή σημασία /αξία έχουν τα πολιτικά.
Η κρίση όμως στους κόλπους της Εκκλησίας είναι ανεπίτρεπτα βαθειά.
-Ανήκουστα όλα όσα ακούστηκαν στην Ιερά Σύνοδο. Αποκρουστικά.
Η ευθεία αμφισβήτηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου προοιωνίζεται γεγονότα δραματικά.
– Ο κος Πρωθυπουργός δήλωσε ότι θα προχωρήσει αποφασιστικά.
Θα ρυθμίσει όπως σχεδίασε τα ζητήματα των Ιερέων, τα μισθολογικά.
– Αναμένεται η πρόσληψη 10.000 ατόμων στο Δημόσιο, όπως είχε προγραμματιστεί αρχικά.
-Παρά ταύτα ο κ.κ Αρχιεπίσκοπος δεν διαφώνησε και πάλι ίσως επειδή τα θεωρεί … φυσιολογικά!…
– Μητροπολίτες προειδοποίησαν τον Προκαθήμενο για όσα θα επακολουθήσουν μετά από όλα αυτά (!).
Δυστυχώς φαίνεται πως και οι δύο πιστεύουν στην ενός ανδρός αρχή ναρκισσιστικά. Προφανώς δεν επιθυμούν να κινούνται μέσα σε πλαίσια συλλογικά, συνοδικά, δημοκρατικά. Θα φέρουν τεράστια – ιστορική- ευθύνη για όσα θα επακολουθήσουν, νομοτελειακά. (Εξόχως επικίνδυνα, διασπαστικά, διχαστικά).
ΥΓ Προειδοποιώ: Ετούτη τη φορά ο ελλοχεύων διχασμός θα αφορά σε ένθεους, άθεους, ουδετερόθρησκους, όλους γενικά.
Θα είναι μάλιστα τόσο … αγιασμένος, που θα εξοντώσει τον Ελληνισμό ολοκληρωτικά!!!…
«Αληθινός δείκτης του πολιτισμού δεν είναι το επίπεδο του πλούτου ή της μόρφωσης το μέγεθος των πόλεων ή αφθονία των προϊόντων.Αλλά το ήθος των ανθρώπων που ανατρέφει η χώρα»Ραλφ Γουάλντο Έμερσον
Γράφει ο Χρήστος Μπουσιούτας
Λένε ότι η εξουσία φθείρει. Δεν είναι αλήθεια. Ο φόβος μην την χάσεις φθείρει στα αλήθεια. Μόλις δοκιμάσεις την γεύση της, είναι δύσκολο να την απαρνηθείς. Και εκεί αρχίζουν τα προβλήματα και πάει περίπατο η ηθική και η αξιοπρέπεια.
Αυτός ο άνθρωπος κατάφερε όλους εκείνους που από δική του πολιτική επιλογή τους θεωρούσε «εχθρούς» του, όχι μόνο να τον κάνουν φιλαράκι τους, αλλά και να του απονέμουν εύσημα και βραβεία.
Την Μέρκελ.. Τους θεσμούς… Το ΔΝΤ.. Τους Αμερικάνους…. Πάντως όχι γιατί τον συμπάθησαν ξαφνικά η για τα καλά του Αγγλικά. Αλλά γιατί σαν πειθήνιο όργανό τους, τους τα έδωσε όλα.
Δεν μπορεί κανείς να μην παραδεχτεί ότι δεν είναι «άξιος»
Βλέπετε σε αυτόν τον κόσμο κανένας μας δεν ήρθε εντελώς σκάρτος.
Όλοι μας γεννηθήκαμε με κάποιο μικρό ή μεγάλο προτέρημα.
Και αυτό το παιδί έχει ένα μεγάλο «χάρισμα». Ξέρει να μεταλλάσσεται διαρκώς. Είναι πολυμορφικός.
Σαν τον Ελβετικό σουγιά ένα πράγμα που έχει τα πάντα πάνω του.
Μαχαίρι, ψαλίδι, πριόνι, ανοιχτήρι για κρασιά και μπύρες, κατσαβίδι και λίμα για τα νύχια.
Έτσι κι αυτό το παιδί.
Ανάλογα με τις εποχές, τις συνθήκες, τις επιδιώξεις του, τις πολιτικές του προτεραιότητες και την ανάγκη του για πολιτική επιβίωση φοράει κάθε φορά και άλλο προσωπείο.
Από όλα έχει ο μπαξές:
Πότε επανάσταση και πότε υποταγή, πότε δημοψήφισμα και πότε συνταγματική εκτροπή, πότε αριστεροφροσύνη και πότε νεοφιλελευθερισμό, πότε διαγραφή του χρέους και πότε μνημόνια και αξιολογήσεις.
Από την μια συλλογικότητες και από την άλλη ΑΝΕΛ, από την μια εξουσία και από την άλλη αναρχία, από την μια αστυνομία και από την άλλη Ρουβίκωνας.
Το πρωί πορεία προς την Αμερικάνικη πρεσβεία το βράδυ δείπνο με τον Αμερικανό πρέσβη.
Από την δηλωμένη αθεΐα του, στον ασπασμό και την μετάνοια. Αληθινή η ψεύτικη δεν έχει σημασία.
Σημασία για αυτόν έχει να επιτευχθεί ο σκοπός. Η ηθική και η αξιοπρέπεια μπορούν να περιμένουν. Ξέρει πολύ καλά άλλωστε ότι κανείς πολιτικός δεν επιβίωσε πολιτικά με αυτά.
Ακολουθεί πιστά την ρήση του Μακιαβέλι: «Η πολιτική οφείλει να μη λογαριάζει τα μέσα για την επιτυχία των σκοπών της» και διολισθαίνει συνεχώς σε έναν χυδαίο πολιτικό τυχοδιωκτισμό που οδηγεί τον ίδιο και την κοινωνία στην πολιτική παρακμή.
Τώρα και μέσα στην δηλωμένη αθεΐα του κατάφερε μέχρι και τον Αρχιεπίσκοπο να κάνει φίλο και συνοδοιπόρο στα πολιτικά του παιχνίδια. Τον στήριξε ο Αρχιεπίσκοπος κόντρα στην πάγια θέση της εκκλησίας για το Σκοπιανό, τον στηρίζει και τώρα με την μουλωχτή συμφωνία τους στο προεκλογικό του αγώνα, κόντρα στις αντιδράσεις που συναντά αυτή η συμφωνία όχι μόνο από όλο τον πολιτικό κόσμο, αλλά και από τους κόλπους της εκκλησίας.
Από την στιγμή όμως που η συμφωνία δεν είχε την έγκριση της ιεραρχίας αλλά και του κατώτερου κλήρου, φάνηκαν ξεκάθαρα οι πραγματικές προθέσεις του, αποκαλύφτηκε το πραγματικό του προσωπείο.
Ποιος ήταν από την δική του πλευρά ο σκοπός και ο στόχος αυτής της συμφωνίας
Ήταν καθαρά και ξάστερα το ανήθικο παιχνίδι των 10.000 διορισμών στο δημόσιο. Αυτό είναι που τον «καίει» και όχι οι σχέσεις Εκκλησίας-Κράτους, οι διαφορές που εκκρεμούν και η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Στις σόλες των παλιών υποδημάτων του γράφει ο Αλέξης τα προβλήματα της Εκκλησίας, τις σχέσεις της με το κράτος και την Αξιοποίηση της περιουσίας της.
Αν στην άκρη του σκοτεινού μυαλού του τον απασχολούσε κάτι τέτοιο δεν θα άφηνε εδώ και περισσότερο από 3 χρόνια σε αδράνεια την Εταιρία Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας, η οποία εταιρεία δεν είναι δικό του δημιούργημα μάλιστα, αλλά της προηγούμενης κυβέρνησης. Αν λοιπόν ενδιαφερόταν για κάτι τέτοιο γιατί περίμενε λίγους μήνες πριν τις εκλογές να ανακινήσει το θέμα;
Μήπως γιατί φοβόταν να μην «κάψει» το πρόστυχο παιχνίδι των προσλήψεων στο δημόσιο που το κρατούσε ως «καβάτζα» να το βγάλει λίγους μήνες πριν τις εκλογές;
Αλήθεια πόσα άλλα τέτοια σενάρια έχει έτοιμα και κρυμμένα στο πρωθυπουργικό του γραφείο να τα ρίξει στο προεκλογικό τραπέζι για να ανακόψει την κατηφόρα του; Έχει άλλο πάτο το πηγάδι της ανοησίας του;
Ο άνθρωπος είχε ένα πρόβλημα
Από την στιγμή που δεν του βγήκε η συμφωνία για το χρέος όπως επιθυμούσε, που τόσο πολύ είχε επενδύσει εκλογικά πάνω σε αυτή και γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να πανηγυρίζει επειδή δεν θα εφαρμοστεί το μέτρο της μείωσης των συντάξεων γιατί ήταν ένα μέτρο που ο ίδιος εισηγήθηκε και ψήφισε, έψαχνε να βρει απεγνωσμένα κάτι πιο μεγάλο.
Πιο «πιασάρικο» εκλογικά για να ανατρέψει το δυσάρεστο κλίμα και πίστεψε ότι το βρήκε στο πρόσωπο της εκκλησίας και σε βάρος των 10.000 κληρικών και λαϊκών.
Γιατί γνωρίζει και αυτός πολύ καλά όπως όλοι οι πολιτικοί ότι: δώσε στον Έλληνα ρουσφέτι και πάρτου την ψυχή.
Θέλει λοιπόν να υποσχεθεί διορισμούς. Αυτό θέλει. Ακόμα και αν αυτοί θα πραγματοποιηθούν το 2020. Αρκεί να τους τάξει.
Αλλά για να γίνει αυτό, έπρεπε να παρακαμφθεί η συμφωνία που έχει υπογράψει η χώρα με τους θεσμούς για τον περιορισμό των προσλήψεων στο δημόσιο.
Έπρεπε με κάποιον τρόπο να υπερπηδηθεί ο σκόπελος της αναλογίας προσλήψεων προς αποχωρήσεις στο δημόσιο.
Και το σκοτεινό του μυαλό τον βρήκε. Είπε: Θα διαγράψουμε αυτούς τους ανθρώπους από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών και έτσι δεν θα θεωρούνται στο εξής δημόσιοι υπάλληλοι και στην θέση τους θα προσλάβουμε άλλους.
Απλά πράγματα για τον Αλέξη
Και σαν ένα «καθεστώς» που σέβεται τον εαυτό του και δεν του αρέσουν οι αρνήσεις, αντιδρά εκδικητικά εναντίων όλων εκείνων που του χαλούν τα σχέδια. Και επειδή θεωρεί ότι κάποιοι Δεσποτάδες και όλος ο κατώτερος κλήρος πάνε κόντρα στο «ιδανικό» σενάριο που έχει φτιάξει στο μυαλό του, στρέφεται εναντίων τους απειλώντας τους με μονομερείς ενέργειες με το επιχείρημα ότι: « Η μισθοδοσία αποτελεί – σε κάθε περίπτωση – ευθύνη και απόφαση της Πολιτείας» και δεν τους πέφτει λόγος.
Βλέπετε διάλογο με τον Αλέξη κάνουμε μόνο όταν συμφωνούμε μαζί του. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί του δεν έχει το δικαίωμα να διαμαρτύρεται, να διεκδικεί, ούτε να ομιλεί.
Τα μπουζούκια έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και αυτό το έχουν αντιληφθεί από το κοινό μέχρι τους τραγουδιστές. Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε μέσα από συνέντευξή της γνωστή τραγουδίστρια στο Πρω1νό
«Εμείς τότε αισθανόμασταν πραγματικά Θεές. Είχαμε προσκυνήματα, λουλούδια, σαμπάνιες…», εξομολογήθηκε στην εκπομπή. Ωστόσο δεν ήταν το μόνο που έκανε γνωστό. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρθηκε και στα ακραία δώρα που έχει δεχτεί.
Ο λόγος για την Έφη Σαρρή, η οποία αποκάλυψε: «Μου έφεραν ένα κασελάκι με πολλά κοσμήματα. Δεν ήταν Έλληνες… Αυτοί οι πετρελαιάδες… Αυτοί ερχόντουσαν πολύ στην Ελλάδα και ήταν πάντα μπροστά. Βεβαίως στα μπουζούκια ξέδιναν και χάριζαν αυτοκίνητα, σπίτια… Για αυτό και εγώ τα έχω όλα αυτά! Δεν καταδέχονταν να στείλουν πανέρια. Αυτά τα έκαναν οι Έλληνες».
Τι δήλωσε στη συνέχεια σχετικά με το Λάκη Λαζόπουλο; Πρόκειται να συμφιλιωθεί όπως έκανε η Μιμή Ντενίση;
Τη συνύπαρξη μεταξύ δημοσίων υπαλλήλων και ελεύθερων επαγγελματιών την παρομοιάζω με τη συνύπαρξη δύο βασικών συστατικών του αίματος τόσο αναγκαίων όσο τα ερυθρά και λευκά αιμοσφαίρια.
Του Κωνσταντίνου Μαραβέγια, (Πολιτικού Στελέχους της Νέας Δημοκρατίας Τομέας Πολιτικής Υποστήριξης)
Την οποιαδήποτε επίθεση εναντίον των ορθά λειτουργούντων δημοσίων υπαλλήλων την εκλαμβάνω ως παραλογισμό, αφού χωρίς αυτούς καταρρέει ο δομικός ιστός του κοινωνικού οργανισμού. Με την ίδια λογική την παραμικρή ανοχή εναντίων των μη ορθά λειτουργούντων δημοσίων υπαλλήλων την αντιλαμβάνομαι ως άρνηση θεραπείας μιας νόσου η οποία μοιραία θα εξαπλωθεί οδηγώντας σε γενίκευση της νόσου. Για τον σεβαστό δημοσιοϋπαλληλικό κόσμο νομίζω πως ό,τι προείπα είναι αποδεκτό.
Αναφερόμενοι όμως στο χώρο των ελεύθερων επαγγελματιών πρέπει να επισημάνω τον αδιαμφισβήτητο λειτουργικό ρόλο τους ως παραγωγών πλούτου, τον οποίο νέμονται άπαντες και γι’ αυτό επιβάλλεται να σέβονται το δικαιικό πλαίσιο και τους θεσμικούς κανόνες, άλλως να αντιμετωπίζουν τις θεσπισμένες νομικές κυρώσεις. Η ειδοποιός όμως διάφορα που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ο χώρος των ελεύθερων επαγγελματιών, πέραν όλων των προβλημάτων και ανακολουθιών που αντιμετωπίζει, συχνότατα έρχεται αντιμέτωπος με ένα χαοτικό νομικό πλαίσιο και πρωτίστως με μία αδηφάγα φορολογία που ακυρώνει την αναγκαία αγαστή συνεργασία κράτους και ιδιωτών. Επ’ αυτού θα προβώ σε δύο επισημάνεις.
Είναι πασίγνωστό ότι ο Έλλην είναι φιλότιμος, μόνο όμως όταν δεν καθίσταται θύμα συστηματικής εξαπάτησης, γιατί τότε αντιδρά μαινόμενος και από μια τέτοια συμπεριφορά ηττημένο εξέρχεται το κοινό, το όλον, η κοινωνία μας εν γένει. Γιατί λοιπόν επιλέγει η αήθης πολιτεία να παραβλέπει ότι, όταν οι νόμοι ορίζουν – και το Συμβούλιο της Επικρατείας επικροτεί με σωρεία αποφάσεων της ολομέλειας- πως μετά την παρέλευση πενταετίας παραγράφεται το δικαίωμα του κράτους να επιβάλει φορολογικές κυρώσεις , είναι προκλητικό και εχθρικό να εφευρίσκει ανυπόστατα στοιχεία, για να εξακοντίζει την 5ετία στα όρια της 10ετίας, της 15ετίας ή ακόμη και της 20ετίας.
Γιατί δεν αντιλαμβάνεται η άνομη παρούσα κυβερνητική πολιτική ότι η παραποίηση των δικαστικών αποφάσεων αποκαλύπτει μεμψιμοιρία, κακότητα, μνησικακία, διάθεση εξαπόλυσης πογκρόμ εναντίον των πολιτών και μάλιστα εναντίον κυρίως των ελευθέρων επαγγελματιών που θεωρούνται συλλήβδην φοροκλέφτες; Δεν κατανοεί η παρούσα κυβέρνηση ότι εξαπολύοντας οργίλη επίθεση εναντίον της ελεύθερης οικονομίας με νομικιστικούς τακτισμούς ( όπως η μετατροπή της 5ετίας σε 6ετία με υπαγορευμένη απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) αποσαθρώνει την εμπέδωση πνεύματος εμπιστοσύνης και θα οδηγήσει σε μαζικές προσφυγές στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφόρων για την αποκατάσταση της αλήθειας; Όταν οι Ευρωπαίοι πολίτες είναι υπόλογοι για μια 3ετία μόνο, είναι ποτέ δυνατό οι Έλληνες να καθίσταται όμηροι για το ένα πέμπτο του αιώνα ( δηλαδή για μια 20ετία); Και όταν κάποιος αποβιώνει πόσο έντιμο είναι να βαρύνονται τα παιδιά του που δε γνώριζαν καν τα οικονομικά πεπραγμένα του πατέρα ή της μητέρας τους;
Η δεύτερη επισήμανση αφορά στις τραπεζικές καταθέσεις όλων. Προφανώς και επιβάλλεται η πάταξη της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής. Ωστόσο το κυνήγι μαγισσών που εξαπολύει το ελληνικό δημόσιο σε βάρος των Ελλήνων καταθετών αλλά και σε βάρος όσων τολμούν να επανακαταθέσουν χρήματα αναληφθέντα στους προηγηθέντες χαλεπούς καιρούς, πέρα από εκδικητική μανία δηλώνει και μυωπική οικονομική πολιτική. Ουδείς πλέον επιθυμεί να συναλλάσσεται με τις τράπεζες ως καταθέτης, αποφεύγοντας προληπτικά τυφλά χτυπήματα μιας μαινόμενης φορολογικής συριζαϊκής διοίκησης.
Το αποτέλεσμα είναι πασίδηλο: οι τράπεζες στερούνται των αναγκαίων κεφαλαίων , άρα, ακόμη κι αν αποφευχθεί το ενδεχόμενο μιας νέας ανακεφαλαιοποίησης με κρατικά κονδύλια ( δηλαδή χρήματα όλων ημών ) προφανώς οι παντελώς αποδυναμωμένες τράπεζες αδυνατούν και θα αδυνατούν και στο μέλλον να χρηματοδοτήσουν τις υγιείς επιχειρήσεις, τροφοδοτώντας το φαύλο κύκλο της ύφεσης. Λύσεις υπάρχουν και είναι αυτές που εφαρμόζουν όλες οι ευνομούμενες κοινωνίες. Το κράτος οφείλει να θεμελιώσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης στις σχέσεις του με τον πολίτη, ορίζοντας τη νομική λύση της 5ετούς περιόδου στην οποία ο πολίτης θα είναι φορολογικά υπόλογος με τρόπο αυστηρό χωρίς πρακτικές αλχημείας.
Από εκεί και έπειτα φορολογούμενοι και κεφάλαια πρέπει να κινούνται ελεύθερα, για να παράγουν νόμιμο πλούτο. Παράλληλα η επιλογή των τραπεζικών καταθέσεων πρέπει να απαλλαγεί από σοβιετικές πρακτικές τιμωρίας του ανύποπτου καταθέτη, ώστε επιτέλους να θεμελιωθεί η εμπιστοσύνη του κοινού προς τα τραπεζικά ιδρύματα που, ενώ είχε διαμορφωθεί μετά από μακροχρόνια προσπάθεια, κατέρρευσε σε ελάχιστα χρόνια αμαυρώνοντας την τραπεζική αίγλη. Η επόμενη κυβέρνηση αυτό το στόχο θα υλοποιήσει, γιατί οι καιροί ου μενετοί.
Καλύτερη διαφήμιση στον Γ. Αυτιά από αυτήν που έκανε στον γνωστό δημοσιογράφο, δεν θα μπορούσε να κάνει ο πρωθυπουργός. Μιλώντας στη Βουλή για τη μείωση στις εισφορές ο Αλέξης Τσίπρας υποστήριξε ότι: «Ψάχνω κι εγώ να βρω πού πήγε αυτό το τέταρτο μνημόνιο όπως ψάχνω να βρω πού πήγαν και αυτοί οι πηχυαίοι τίτλοι στα ΜΜΕ που κατατρομοκρατούσαν τους συνταξιούχους και όχι μόνο».
Και συνέχισε: «Και να οι πίνακες με τις μειώσεις που θα δουν οι συνταξιούχοι και να τα δημοσιεύματα και να οι εκπομπές. Θα πρέπει αυτός ο φίλος μου ο κύριος Αυτιάς να είχε περάσει πολύ δύσκολες μέρες να κάθεται σαν αριθμομηχανή να υπολογίζει πόσο χάνει κάθε ένας συνταξιούχος». Για να καταλήξει αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά δημοσιογράφων και ΜΜΕ: «Τώρα τσιμουδιά. Κανείς δεν ξαναβγάλει αυτούς υπολογισμούς για να δείξει τι σώζεται στο εισόδημα αυτών των ανθρώπων».
Από τους μυθικούς χρόνους ο ρόλος της περιοχής του Νομού Σερρών ήταν ενεργός. Διάσημος ήταν στο Νομό Σερρών κατά την εποχή αυτή ο Συλέας, βασιλιάς που ζούσε στην περιοχή του Παγγαίου. Θεωρείται ότι η περιοχή της Νέας Ζίχνης αντιστοιχεί στο Αρχαίο βασίλειο του Συλέα, ο οποίος υποχρέωνε τους διαβάτες να δουλεύουν στους αμπελώνες του.
Σ’ ένα σατυρικό δράμα ο Ευριπίδης σε μια παραλλαγή του ίδιου μύθου, παρουσιάζει τον Ηρακλή να έχει πουληθεί ως δούλος στο Συλέα. Τότε εκείνος έστειλε τον ήρωα στους αμπελώνες του, αλλά ο Ηρακλής κατέστρεψε όλα τα κτήματα, τα φορτώθηκε στους ώμους του και τα μετέφερε στα ανάκτορα του Συλέα.
Εκεί σκότωσε τον καλύτερο ταύρο, άνοιξε το καλύτερο βαρέλι με κρασί, κατασκεύασε ένα τραπέζι στις πύλες των ανακτόρων και στη συνέχεια υποχρέωσε το Συλέα να τον σερβίρει με δουλοπρέπεια.
Τα Βόδια του Γηριόνη
Ως δέκατο άθλο ο Ηρακλής διατάχθηκε από τον Ευρυσθέα να οδηγήσει στις Μυκήνες από την Ερύθεια, ένα απομονωμένο νησί στον Ωκεανό, τα βόδια του βασιλιά Γηρυόνη, γιου του Χρυσάορα και της Καλλιρρόης.
Μετά από μακρά και περιπετειώδη πορεία στις χώρες της Μεσογείου, και αφού μονομάχησε με τον Γηρυόνη στις ακτές του ποταμού Ανθεμούντα, έφτασε στις ιωνικές ακτές της Ελλάδας, όπου μια βοϊδόμυγα, σταλμένη από την Ήρα, τρέλανε το κοπάδι και το έκανε να διασκορπιστεί στα βουνά της Θράκης.
Ο Ηρακλής κατηγόρησε τον Στρυμόνα, ότι δυσκόλεψε το έργο του να συγκεντρώσει τα ζώα. Τον γέμισε λοιπόν με πέτρες, και από τότε ο ποταμός έπαψε να είναι πλωτός (Απολλόδ. 2.112).
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή του μύθου, ο Ηρακλής δεν μπορούσε να διασχίσει τον ποταμό επειδή δεν υπήρχε πέρασμα.
Έριξε λοιπόν τεράστιους βράχους εμποδίζοντας τα πλοία να τον διαπλέουν. Κατά μία άλλη εκδοχή οι κάτοικοι του κάμπου των Σερρών, παραπονέθηκαν στον ήρωα Ηρακλή όταν επέστρεφε από τη Θράκη, για τις μεγάλες ζημιές που τους προκαλούσε ο ποταμός Στρυμόνας με τις συχνές πλημμύρες του.
Ο Ηρακλής τότε διευθέτησε την κοίτη και απάλλαξε τους κατοίκους από τις φοβερές καταστροφές. Οι κάτοικοι της περιοχής, που διασχίζει ο ποταμός Στρυμόνας τον θεωρούσαν Θεό. Στο Μουσείο της Αμφίπολης υπάρχει ανάλογο αρχαίο νόμισμα.
Σε οξυπύθμενο μελανόμορφο αμφορέα του Kopenhagen (ιδιωτική συλλογή) του 480/470 ο Ηρακλής βρίσκεται στον κήπο των Εσπερίδων μαζί με τους ποτάμιους θεούς Ωκεανό, Στρυμόνα, Νείλο (ΝΙΛΟΣ).
Η παράσταση καταδεικνύει προφανώς τον πλούτο της περιοχής – είναι γνωστά τα δάση της – που παρείχαν την αναγκαία ξυλεία για τη ναυπηγική. Εξάλλου, μία από τις πιο μεγάλες και περίφημες πόλεις της Μακεδονίας ήταν η Αμφίπολη, 4,5 περίπου χιλιόμετρα από τις εκβολές του Στρυμόνα.
Υποφέρετε από αϋπνίες; Σας ταλαιπωρεί το άγχος και νοσταλγείτε την εποχή που κάποιος σας σκέπαζε τρυφερά και σας έβαζε για ύπνο με ένα παραμύθι;
Τότε τα προβλήματά σας βρήκαν λύση, καθώς ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ έρχεται να σας σώσει. Οχι, δεν μπορούμε να σας υποσχεθούμε ότι ο βραβευμένος με Οσκαρ ηθοποιός θα σας σκεπάσει και θα σας φιλήσει για καληνύχτα, έχουμε όμως το next best thing…
Ο ηθοποιός συνεργάζεται με την εφαρμογή Calm για να αφηγηθεί το νέο τους «Sleep Story», διάρκειας 35 λεπτών, επιστρατεύοντας την πιο χαλαρωτική φωνή του προκειμένου να σας αποφορτίσει από το στρες και να σας εξασφαλίσει όνειρα γλυκά.
Η ιστορία με τίτλο «Wonder», την οποία έχει γράψει ο Κρις Αντβάσουν, ακολουθεί έναν παππού καθώς εξηγεί στην εγγονή του τη μαγεία της ζωής και ολόκληρου του σύμπαντος. Κάτι σαν το «Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ, δηλαδή, σε μια πιο σύντομη και απλή, προφορική εκδοχή.
Η εφαρμογή, για την οποία απαιτείται φυσικά συνδρομή, περιλαμβάνει πάνω από 120 ανάλογες ηχογραφημένες ιστορίες, έτοιμες να σας βάλουν για ύπνο.
Ακούστε ένα απόσπασμα στο βίντεο-τρέιλερ παρακάτω για να πάρετε μια ιδέα. Αν πάλι είστε περισσότερο… οπτικοί τύποι, σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τον Μάθιου ΜακΚόναχεϊ στο σέξι θρίλερ «Serenity», καθώς και στη νέα ταινία του Χάρμονι Κορίν, «The Beach Bum».
Δεν μειώνονται οι παλιές συντάξεις, συνεχίζονται οι περικοπές στις νέες, ενώ δεν θα δοθεί καμία αύξηση σε καμία σύνταξη -είτε παλιά, είτε νέα- τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Αυτό είναι το τριπλό βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την έκθεση την οποία δημοσιοποίησε χθες η Κομισιόν σε σχέση με την ενισχυμένη μετα-μνημονιακή εποπτεία της Ελλάδας.
Με άλλα λόγια, οι παλιές συντάξεις εν μέρει “διασώζονται” μιας και θα υποστούν έμμεση μείωση -δηλαδή σε πραγματικούς όρους- (ώς και 8% σύμφωνα με βάσιμες εκτιμήσεις) καθώς δεν λάβουν καμία ονομαστική αύξηση έως το 2022, αν και προβλέπεται να αυξάνεται έως τότε το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός.
Οι δε νέες συντάξεις είναι διπλά χαμένες, καθώς όχι μόνο θα παραμείνουν κομμένες, αλλά δεν θα λάβουν (όπως και οι παλιές) καμία αύξηση, οδηγούμενες σε έμμεση, “πραγματική” μείωση.
Συγκεκριμένα, οι Βρυξέλλες έκριναν πως δεν χρειάζονται οι ψηφισμένες περικοπές στις συντάξεις για να επιτευχθεί, αλλά και να διατηρηθεί μεσοπρόθεσμα το πρωτογενές πλεόνασμα. Ωστόσο, όλες οι συντάξεις θα παγώσουν έως το 2022.
Οι παραπάνω αναφορές στην εν λόγω έκθεση σημαίνουν τα εξής τρία πράγματα :
1) Δεν θα εφαρμοσθεί το 2019 η περικοπή έως 18% στις καταβαλλόμενες κατά την 12η/5/2016 κύριες και επικουρικές συντάξεις.
Η μείωση αυτή αφορούσε τις συντάξεις (1,4 εκατομμύριο επί συνόλου 2,5 εκατομμυρίων σύμφωνα με την Κομισιόν) στις οποίες προέκυψε αρνητική “προσωπική διαφορά” μετά τον επανυπολογισμό τους με βάση τις διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.
Αρνητική “διαφορά” προέκυψε σε όσες καταβαλλόμενες συντάξεις προέκυψαν χαμηλότερες μετά τον επανυπολογισμό τους.
2) Θα συνεχίσουν να ισχύουν οι περικοπές στις συντάξεις τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μετά την 12η /5/2016 (σ.σ. νέες συντάξεις), αλλά και όλες οι περικοπές οι οποίες έγιναν έκτοτε.
Με άλλα λόγια, όσες νέες συντάξεις κόπηκαν –σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου – θα παραμείνουν κομμένες, ενώ όσες εκδοθούν από εδώ και πέρα θα υπόκεινται τις μειώσεις που προβλέπει ο ίδιος νόμος.
Το ίδιο ισχύει και για τις μειώσεις οι οποίες επιβλήθηκαν αναδρομικά από την 1η/1/2016 στα μερίσματα των συνταξιούχων του δημοσίου, στα εφάπαξ τα οποία αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μετά την 1η/9/2013, αλλά και στο ΕΚΑΣ το οποίο κόβεται σταδιακά κάθε χρόνο από την 1η/6/2016.
3) Όλες οι κύριες συντάξεις, “παλιές” και “νέες”, δεν θα λάβουν καμία ονομαστική αύξηση από το 2019 έως και το 2022.
Υπενθυμίζεται πως ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε πως από το 2019 και κάθε έτος, θα δινόταν ονομαστική αύξηση σε όλες τις κύριες συντάξεις ανάλογα με την πορεία του ΑΕΠ και του πληθωρισμού.
Αν επαληθευόταν οι μακροικονομικές προβλέψεις, τότε –σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπ. Εργασίας- θα δινόταν, κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο μία αύξηση της τάξεως του 2%.
Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, τουλάχιστον έως το 2022. Έτσι, όλες οι κύριες συντάξεις θα υποστούν μία έμμεση, πραγματική μείωση 2% κάθε χρόνο. Σωρευτικά, δηλαδή στην 4ετία 2019 -2022 η έμμεση, πραγματική μείωση των συντάξεων θα φτάσει το 8%.
Μέχρι την άνοιξη του 2019 εκτιμάται ότι όλες οι νομικές μορφές εταιρειών θα μπορούν να συσταθούν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας της Υπηρεσίας Μιας Στάσης (e-ΥΜΣ).
Τον Ιανουάριο, η ψηφιακή πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης αναμένεται να δέχεται αιτήσεις για έναρξη λειτουργίας από προσωπικές εταιρείες (ΟΕ/ΕΕ), τον Φεβρουάριο για τις ΕΠΕ και τον Μάρτιο για τις ΑΕ ενώ υπενθυμίζεται ότι ήδη μέσω της πλατφόρμας μπορούν να ιδρυθούν μονοπρόσωπες και πολυπρόσωπες Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (ΙΚΕ).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, από τα τέλη Ιουλίου, οπότε και τέθηκε σε λειτουργία η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Μιας Στάσης έχουν ιδρυθεί 784 μονοπρόσωπες και πολυπρόσωπες ΙΚΕ με τον ελάχιστο χρόνο ίδρυσης που έχει καταγραφεί να είναι τα 9 λεπτά και το μέσο χρόνο ίδρυσης να είναι λιγότερο από μία μέρα (19 ώρες).
Οι περισσότερες νέες επιχειρήσεις που έχουν ιδρυθεί προέρχονται από τους κλάδους των κατασκευών, του real estate και τουρισμού και συγκεκριμένα έχουν ιδρυθεί: 16 εταιρείες με αντικείμενο τις κατασκευαστικές εργασίες κτιρίων, 16 για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, 14 για αγοραπωλησία ακινήτων, 14 για λογιστικές υπηρεσίες, 10 με αντικείμενο κατασκευαστικές εργασίες για οικιστικά κτίρια, 10 για εκμίσθωση και διαχείριση ακινήτων, 10 παροχής επιχειρηματικών συμβούλων, 9 με αντικείμενο τις υπηρεσίες ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων για μικρή διάρκεια, 8 με αντικείμενο τις υπηρεσίες εκμίσθωσης και διαχείρισης ακινήτων, 7 από τον κλάδο των ξενοδοχείων, 7 ταξιδιωτικά πρακτορεία, κ.ά.
Οι περισσότερες νέες εταιρείες που έχουν ιδρυθεί, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, είναι στην Αττική (453) και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με 80 νέες εταιρείες, η Αχαΐα με 34, το Ηράκλειο με 31, τα Δωδεκάνησα με 25, η Κόρινθος με 16, η Κέρκυρα με 14, η Λάρισα με 12, οι Κυκλάδες με 11, τα Ιωάννινα με 8 όπως η Βοιωτία και η Ηλεία, 7 νέες εταιρείες ιδρύθηκαν στην Αιτωλοακαρνανία και από 5 νέες εταιρείες στο Κιλκίς, στην Χαλκιδική και στην Πιερία.
Να σημειωθεί ότι μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Υπηρεσίας Μίας Στάσης ο ενδιαφερόμενος κάνει ο ίδιος τη σύσταση της εταιρείας του, χωρίς να απαιτείται να επισκεφθεί οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία. Δηλαδή, πραγματοποιεί, όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τη σύσταση της εταιρείας του, την εγγραφή της στο ΓΕΜΗ. και στο φορολογικό μητρώο, από το οποίο λαμβάνει τον ΑΦΜ της εταιρείας και προσωρινό κλειδάριθμο TAXISNET, ενώ ενημερώνεται και ο ΕΦΚΑ για τη σύσταση της εταιρείας.