Ιρανικές επιθέσεις σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν – Σε λειτουργία τα συστήματα αεράμυνας

0

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού, την οποία μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KUNA γύρω στις 4:15 π.μ., οι ισχυρές εκρήξεις που συγκλόνισαν αρκετές περιοχές οφείλονταν αποκλειστικά στη δράση των αντιπυραυλικών συστημάτων

Σε κατάσταση ανώτατου συναγερμού τέθηκε η αεράμυνα του Κουβέιτ τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, καθώς η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα ακόμη κύμα επιθέσεων από βαλλιστικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Οι αρχές ενεργοποίησαν αμέσως τις σειρήνες αεράμυνας σε εθνικό επίπεδο, προειδοποιώντας τους πολίτες να αναζητήσουν καταφύγιο και να παραμείνουν σε πλήρη επιφυλακή.

Εκρήξεις στον ουρανό και αναχαιτίσεις

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού, την οποία μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KUNA γύρω στις 4:15 π.μ., οι ισχυρές εκρήξεις που συγκλόνισαν αρκετές περιοχές οφείλονταν αποκλειστικά στη δράση των αντιπυραυλικών συστημάτων. Οι στρατιωτικές δυνάμεις κατάφεραν να εξουδετερώσουν τους εισερχόμενους στόχους στον αέρα, αποφεύγοντας τα χειρότερα. Την ίδια ώρα, η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων κάλεσε τον πληθυσμό να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες ασφαλείας και να αποφεύγει την προσέγγιση σε τυχόν συντρίμμια.

Επιθέσεις και στο Μπαχρέιν

Το Ιράν εξαπέλυσε μαζική επίθεση με βαλλιστικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον των αμερικανικών δυνάμεων που εδρεύουν στο Μπαχρέιν.

Οι αρχές ασφαλείας του νησιωτικού κράτους ενεργοποίησαν αμέσως το εθνικό σύστημα προειδοποίησης, με τις σειρήνες να ηχούν σε πολλές περιοχές, προκαλώντας έντονη ανησυχία στον πληθυσμό.


Πηγή

Ιράν: Αμερικανικά πλήγματα σε ιρανικά ραντάρ – Προειδοποητικά πυρά απο τους Φρουρούς

0

Η CENTCOM επιβεβαίωσε την καταστροφή στρατιωτικών στόχων στο Ιράν την ίδια ώρα που η Τεχεράνη προειδοποιεί για εκτροχιασμό της εκεχειρίας και ζητά αποδέσμευση 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι αμερικανικές δυνάμεις έπληξαν παράκτιες τοποθεσίες ραντάρ στο Γκόρουκ και στο νησί Κεσμ του Ιράν, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε η κεντρική διοίκηση CENTCOM. Η στρατιωτική ηγεσία των ΗΠΑ επιβεβαιώνει με αυτόν τον τρόπο προηγούμενο δημοσίευμα του δικτύου CNN, το οποίο έκανε λόγο για καταρρίψεις ιρανικών αεροσκαφών κοντά στα Στενά του Ορμούζ. Όπως ανακοινώθηκε από την αμερικανική πλευρά, τα επιθετικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη αποτελούσαν άμεση απειλή για την περιφερειακή θαλάσσια κυκλοφορία, γεγονός που κατέστησε αναγκαία την άμεση εξουδετέρωσή τους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Ουάσιγκτον διαψεύδει κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς ότι το Ιράν κατάφερε να επιτεθεί με επιτυχία σε αμερικανικά πλοία, στέλνοντας παράλληλα αυστηρή προειδοποίηση ότι μια τέτοια ενέργεια θα συνιστούσε κατάφωρη παραβίαση της εκεχειρίας. Κι όμως, η Τεχεράνη αντέδρασε άμεσα προειδοποιώντας για ανεξέλεγκτη κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή. Η ιρανική διπλωματία υποστηρίζει ανοιχτά ότι οι διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον για την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας βρίσκονται πλέον σε απόλυτο αδιέξοδο, την ίδια στιγμή που το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr μετέδωσε ότι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας εξαπέλυσαν προειδοποιητικές βολές κοντά στο Στενό του Ορμούζ.

Το τελεσίγραφο για τα παγωμένα περιουσιακά στοιχεία και η στάση του Τραμπ

Η πολιτική αντιπαράθεση μεταφέρεται στο πεδίο των οικονομικών ανταλλαγμάτων και των διεθνών κυρώσεων. Ο στρατιωτικός σύμβουλος του ανώτατου ηγέτη του Ιράν, Μοτζτάμπα Χαμενεΐ, σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η μπάλα βρίσκεται πλέον αποκλειστικά στο γήπεδο του Τραμπ. Ο ίδιος έθεσε ως απαράβατο όρο για τη συνέχιση των συνομιλιών την άμεση αποδέσμευση 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων από παγωμένα ιρανικά περιουσιακά στοιχεία, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η τελική συμφωνία με τις ΗΠΑ. Από την πλευρά του, ο Ντόναλντ Τραμπ επέλεξε να κρατήσει μια επιθετική αλλά αισιόδοξη στάση, επαναλαμβάνοντας με βεβαιότητα ότι ο πόλεμος θα τελειώσει γρήγορα. Ο αμερικανός πρόεδρος επέμεινε ότι η κυβέρνησή του σημειώνει μεγάλη επιτυχία στο διπλωματικό πεδίο, αποφεύγοντας πάντως να δώσει στη δημοσιότητα νέες λεπτομέρειες για την πορεία που ακολουθούν οι διαπραγματεύσεις, ενώ έσπευσε να τονίσει με νόημα ότι η Τεχεράνη δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποκτήσει πυρηνικά όπλα.

Εντατικοποίηση του ναυτικού αποκλεισμού

Η πίεση της Ουάσιγκτον προς το ιρανικό καθεστώς δεν περιορίζεται στις φραστικές προειδοποιήσεις αλλά μεταφράζεται σε σκληρά πρακτικά μέτρα. Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι επέβαλαν ένα νέο πακέτο αυστηρών κυρώσεων κατά του Ιράν, στοχεύοντας στην οικονομική εξάντληση της χώρας. Παράλληλα, οι αμερικανικές αρχές προχώρησαν στην ανακατεύθυνση 129 πλοίων, μια κίνηση που εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο του ναυτικού αποκλεισμού των ιρανικών λιμανιών, με στόχο τον πλήρη έλεγχο των θαλάσσιων οδών στα Στενά του Ορμούζ και την αποτροπή οποιασδήποτε παράνομης μεταφοράς στρατιωτικού υλικού.


Πηγή

Τραγωδία στην Κολομβία: Τουλάχιστον 6 εργάτες νεκροί από έκρηξη σε παράνομο ανθρακωρυχείο

0

 Τουλάχιστον έξι ανθρακωρύχοι έχασαν τη ζωή τους μετά από φονική έκρηξη λόγω συσσώρευσης μεθανίου σε ορυχείο της Σουτατάουσα στην κεντρική Κολομβία την Πέμπτη.

Η συσσώρευση αερίων προκάλεσε ακόμα μία θανατηφόρα έκρηξη σε παράνομο ανθρακωρυχείο στην Κολομβία, αφήνοντας πίσω της θύματα και εγκλωβισμένους στα έγκατα της γης. Το τραγικό συμβάν εκτυλίχθηκε στην κεντρική πόλη Σουτατάουσα. Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις των αρχών που εκδόθηκαν την Παρασκευή, η κατάσταση παραμένει κρίσιμη. Οι διασώστες εντόπισαν το πρώτο θύμα σχεδόν αμέσως μετά το ατύχημα που πάγωσε την περιοχή την Πέμπτη. Η ελπίδα χάθηκε οριστικά την επόμενη ημέρα, όταν η Εθνική Υπηρεσία Μεταλλείων επιβεβαίωσε την ανάσυρση των σορών ακόμα πέντε εργατών από τα χαλάσματα.

Οι έρευνες για τον παγιδευμένο εργάτη

Η αγωνία συνεχίζεται για έναν ακόμα άνθρωπο. Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, ένας επιπλέον ανθρακωρύχος παραμένει παγιδευμένος κάτω από το έδαφος, με τις αρχές να μην έχουν δώσει μέχρι στιγμής καμία σαφή πληροφορία για την κατάσταση της υγείας του ή για το αν υπάρχουν ενδείξεις ζωής.

Το χρόνιο πρόβλημα με την ασφάλεια στα ορυχεία

Κι όμως, αυτή η νέα τραγωδία δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό για τη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Τα ατυχήματα αυτού του είδους, που σημειώνονται τόσο σε νόμιμα όσο και σε παράνομα ανθρακωρυχεία, αποτελούν καθημερινό φόβο για τις τοπικές κοινωνίες στην κεντρική Κολομβία. Η κύρια αιτία εντοπίζεται διαχρονικά στη συστηματική μη συμμόρφωση των ιδιοκτητών με τα βασικά πρωτόκολλα ασφαλείας. Την ίδια ώρα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο το τελευταίο διάστημα. Μόλις τον περασμένο Μάιο, δύο άλλες ισχυρές εκρήξεις συγκλόνισαν την περιοχή, με τη μία εξ αυτών να καταγράφεται επίσης στη Σουτατάουσα. Εκείνο το μαύρο κύμα ατυχημάτων είχε στοιχίσει τη ζωή σε συνολικά 13 ανθρακωρύχους, αποδεικνύοντας ότι το παράνομο ανθρακωρυχείο στην Κολομβία παραμένει μια ωρολογιακή βόμβα.


Πηγή

Αϊτή: 1,5 εκατ. εκτοπισμένοι λόγω της βίας των συμμοριών

0

Η Αϊτή -ειδικά η πρωτεύουσά της Πορτ-ο-Πρενς– υφίσταται εδώ και χρόνια τη βία συμμοριών που διαπράττουν φόνους, βιασμούς, λεηλασίες, απαγωγές για λύτρα…

Σχεδόν ενάμισι εκατομμύριο άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στην Αϊτή το τρέχον διάστημα, τόνισε χθες Παρασκευή ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ), εκφράζοντας ανησυχία για την επαπειλούμενη επιδείνωση της ανθρωπιστικής κρίσης με φόντο τη συνέχιση της βίας.

Κάπου «1,47 εκατ. άνθρωποι είναι εκτοπισμένοι στη χώρα» και «η βία δεν είναι πλέον (σ.σ. γεωγραφικά) περιορισμένη. Επεκτείνεται», τόνισε στον Τύπο στη Γενεύη ο Γκρεγκουάρ Γκούντσταϊν, επικεφαλής της αποστολής του ΔΟΜ στη χώρα της Καραϊβικής, με την ευκαιρία της δημοσιοποίησης νέας έκθεσης.

Η Αϊτή -ειδικά η πρωτεύουσά της Πορτ-ο-Πρενς– υφίσταται εδώ και χρόνια τη βία συμμοριών που διαπράττουν φόνους, βιασμούς, λεηλασίες, απαγωγές για λύτρα…

«Αυτό που βλέπουμε είναι η μόνιμη συνύπαρξη δυσκολιών, βίας με τη χρήση πυροβόλων όπλων, μαζικών εκτοπισμών, οξείας ανασφάλειας, εξαναγκαστικών επιστροφών μεγάλης κλίμακας, κλιματικών κινδύνων και θεσμών υπό πίεση σε όλα τα επίπεδα», διαπίστωσε ο Γκρεγκουάρ Γκούντσταϊν.

Οι επιθέσεις δεν περιορίζονται πλέον στις γνωστές ζώνες συγκρούσεων. «Το φαινόμενο επεκτείνεται στο κεντρικό, στο βορειοδυτικό και στο νότιο» τμήμα της χώρας περίπου 11 εκατομμυρίων κατοίκων, εξήγησε ο κ. Γκούντσταϊν.

Κοινότητες που θεωρούνταν ως πρότινος ασφαλείς πλήττονται ολοένα περισσότερο, στερώντας από ευάλωτους πληθυσμούς λύσεις, σύμφωνα με την έκθεση του ΔΟΜ.

Τα δεδομένα που συγκέντρωσε ο θεσμός, μέρος του συστήματος του ΟΗΕ, μαρτυρούν ταχεία κλιμάκωση της κρίσης που σημαδεύεται από επανειλημμένα κύματα εκτοπισμών.

Τον Μάιο πάνω από 18.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να φύγουν από την φτωχή συνοικία Σιτέ Σολέιγ, τη μεγαλύτερη της Πορτ-ο-Πρενς, εξαιτίας έξαρσης της βίας. Κάπου 5.000 εκτοπίστηκαν από τον νοτιοανατολικό νομό τις τελευταίες εβδομάδες.

Στους εξαναγκαστικούς εκτοπισμούς προστίθενται οι συνεχιζόμενοι αναγκαστικοί επαναπατρισμοί από χώρες της περιοχής.

Εντός 2026, πάνω από 110.000 Αϊτινοί επαναπατρίστηκαν διά της βίας στη χώρα τους, σύμφωνα με τον ΔΟΜ. Ανάμεσά τους ήταν πολλές γυναίκες και παιδιά.

Η πλειονότητα των ανθρώπων αυτών βρίσκει καταφύγιο σε καταυλισμούς με πλεονάζοντα πληθυσμό ή σε κοινότητες υποδοχής ήδη ευάλωτες.

«Ο υπερπληθυσμός και η περιορισμένη πρόσβαση σε υπηρεσίες χειροτερεύουν τους κινδύνους ως προς την προστασία», ιδίως «την εκμετάλλευση και τις κακομεταχειρίσεις» και «εκθέτουν χιλιάδες ανθρώπους στην επιδείνωση των ανθρωπιστικών συνθηκών», σημείωσε ο ΔΟΜ.

Καθώς έχει αρχίσει η περίοδος των κυκλώνων στον Ατλαντικό, ο κίνδυνος πλημμυρών μπορεί να κάνει απελπιστική την ήδη επισφαλή κατάσταση, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Ο κ. Γκούντσταϊν επισήμανε ακόμη τις δημοσιονομικές δυσχέρειες του ΔΟΜ. Πλέον απειλείται «η δυνατότητά μας να συνεχίσουμε να δρούμε πέραν του Οκτωβρίου», τόνισε.

«Χωρίς προβλέψιμη και συνεχή υποστήριξη στο σχέδιό μας για την αντιμετώπιση κρίσεων η δυνατότητά μας να επεμβαίνουμε θα τεθεί υπό αμφισβήτηση», προειδοποίησε.


Πηγή

Ζιμπάμπουε: Οι μαύροι ρινόκεροι επέστρεψαν στο εθνικό πάρκο Ματουσανόντα

0

Είναι η πρώτη φορά στην Αφρική που υλοποιείται ένα τέτοιο πρόγραμμα διάσωσης ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

Ένα εθνικό πάρκο της Ζιμπάμπουε, απ’ όπου είχαν απομακρυνθεί όλοι οι μαύροι ρινόκεροι πριν από σχεδόν 35 χρόνια, για να σωθούν από τους λαθροκυνηγούς, ανακοίνωσε σήμερα ότι επανεισήγαγε 17 απογόνους αυτού του είδους, που κινδυνεύει με εξαφάνιση.

Τα παχύδερμα μεταφέρθηκαν αεροπορικώς το εθνικό πάρκο Ματουσαντόνα εντός της εβδομάδας. Είναι όλα τους παιδιά και εγγόνια εκείνων που υποχρεώθηκαν να φύγουν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. «Τους επανεισάγουμε στο φυσικό περιβάλλον τους» είπε ο διαχειριστής του πάρκου, Μάικλ Πέλχαμ.

Είναι η πρώτη φορά στην Αφρική που υλοποιείται ένα τέτοιο πρόγραμμα διάσωσης ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μέσα σε έναν χρόνο, οι λαθροθήρες που κυνηγούσαν τους ρινόκερους για να πάρουν τα κέρατά τους με τις υποτιθέμενες αφροδισιακές ιδιότητες, μείωσαν τον πληθυσμό τους στο Ματουσαντόντα από τα 250 στα 16 ζώα, υπενθύμισε ο Πέλχαμ. Από την ευρεία διάδοση της λαθροθηρίας στη χώρα, ο αριθμός των μαύρων ρινόκερων στην κοιλάδα του Ζαμβέζη ποταμού μειώθηκε από τα 3.500 στα 400 ζώα.

«Υπό αυτές τις συνθήκες, φοβόμασταν ότι θα χάναμε όλη τη γενετική κληρονομιά τους και για τον λόγο αυτό τα ζώα που επέζησαν μετακινήθηκαν αλλού», είπε ο Πέλχαμ. Τα περισσότερα στάλθηκαν σε άλλα πάρκα στη Ζιμπάμπουε, όμως καμιά 20αριά βρήκαν νέο «σπίτι» στην Αυστραλία και το Τέξας.

«Κάποια από τα ζώα που βγάλαμε από το Ματουσαντόνα στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ζουν ακόμη, αλλά είναι πολύ γέρικα για να επιστρέψουν και πάλι εδώ. Αλλά οι απόγονοί τους ήρθαν», συνέχισε ο Πέλχαμ.

Τα κέρατα των ζώων έχουν κοπεί για να μην πέσουν και αυτά θύματα των λαθροθήρων. Για τη φύλαξή τους επιστρατεύονται νέες τεχνολογίες, όπως μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πομποί παρακολούθησης. Άλλοι 20 ρινόκεροι αναμένεται να μεταφερθούν του χρόνου.

Το 1970 υπήρχαν περίπου 65.000 μαύροι ρινόκεροι σε όλον τον κόσμο. Μέσα σε είκοσι χρόνια ο πληθυσμός τους μειώθηκε στα 2.300 ζώα, σύμφωνα με το Διεθνές Ίδρυμα Ρινόκερων. Σήμερα, χάρη στις εντατικές προσπάθειες καταπολέμησης της λαθροθηρίας, έχει αυξηθεί και πάλι, στα 6.800 ζώα.


Πηγή

Δυτική Όχθη: Ένα μωρό νεκρό από πυρά του ισραηλινού στρατού σύμφωνα με την Παλαιστινιακή Αρχή

0

Ο ισραηλινός στρατός δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο μέχρι στιγμής

Ένα μωρό σκοτώθηκε σήμερα από πυρά του ισραηλινού στρατού στη Δυτική Όχθη, ενώ οι Παλαιστίνιοι γονείς του τραυματίστηκαν, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας της Παλαιστινιακής Αρχής.

Ο Σαμ Φαχντ Άμπου Χαϊκάλ, μόλις 7 μηνών, έχασε τη ζωή του και οι γονείς του τραυματίστηκαν ελαφρά «αφού οι κατοχικές (ισραηλινές) δυνάμεις άνοιξαν πυρ εναντίον τους απόψε στον τομέα του Τελ Ρουμέιντα, στα νότια της Χεβρώνας» αναφέρει το υπουργείο στη λακωνική ανακοίνωσή του.

Νωρίτερα, ο Δρ Τάρεκ Μπαρμπαράουι, ο διευθυντής του δημόσιου νοσοκομείου της Χεβρώνας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το βρέφος νοσηλευόταν με «σοβαρά» τραύματα.

Το παλαιστινιακό πρακτορείο Wafa μετέδωσε ότι οι Ισραηλινοί στρατιώτες άνοιξαν πυρ εναντίον του αυτοκινήτου της οικογένειας.


Πηγή

Κονγκό: Στα 452 τα κρούσματα Έμπολα – Τουλάχιστον 82 οι νεκροί από την επιδημία

0

Σε σενάρια μοντελοποίησης όπου μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός ασθενών τίθεται σε απομόνωση, η έξαρση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες που έχουν καταγραφεί ποτέ

Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ανακοίνωσε σήμερα ότι ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων του Έμπολα αυξήθηκε στα 452, αφού καταγράφηκαν άλλα 71 νέα κρούσματα μέσα στο τελευταίο 24ωρο.

Από αυτούς τους ασθενείς, οι 82 έχουν πεθάνει, με βάση τα στοιχεία της κυβέρνησης.

Τα σενάρια μοντελοποίησης των Κέντρων Πρόληψης και Ελέγχου Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ δείχνουν ότι εάν δεν υπάρξουν κάποιες σθεναρές παρεμβάσεις στη δημόσια υγεία, η τρέχουσα επιδημία του στελέχους Μπουντιμπούγκιο του Έμπολα στη ΛΔ του Κονγκό θα μπορούσε να λάβει διαστάσεις ανάλογες ή και μεγαλύτερες από εκείνη της επιδημίας του 2014-16 στη Δυτική Αφρική.

Σήμερα τα CDC έδωσαν στη δημοσιότητα τρεις εκθέσεις τους σχετικά με την επιδημία, εν μέρει με σκοπό να συγκεντρώσουν πόρους απ΄όλη τη διεθνή κοινότητα, είπε ο Δρ Σατίς Πιλάι, ο υπεύθυνος διαχείρισης της επιδημίας του Έμπολα.

Σε σενάρια μοντελοποίησης όπου μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός ασθενών τίθεται σε απομόνωση, η έξαρση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες που έχουν καταγραφεί ποτέ, δήλωσε ο Τζέισον Άσερ, Διευθυντής του Κέντρου Προβλέψεων και Ανάλυσης Εξελίξεων (CFA) των CDC.

Νωρίτερα, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ θα αυξήσουν κατά σχεδόν 38 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας έτσι τα 200 εκατ., τη χρηματοδότησή τους για την αντιμετώπιση του κινδύνου. Το υπουργείο δεν διευκρίνισε πώς θα δαπανηθούν τα χρήματα αυτά, αλλά σημείωσε ότι συνεργάζεται στενά με τα CDC και τις αρχές της ΛΔ του Κονγκό και της Ουγκάντας.

Η Ουάσινγκτον λέει ότι οι Αμερικανοί πολίτες που έχουν εκτεθεί στον ιό αλλά δεν εμφανίζουν συμπτώματα θα τεθούν σε καραντίνα στην Κένυα, σε μια εγκατάσταση που κατασκευάζεται για τον σκοπό αυτόν.


Πηγή

Ξέσπασε η Αλίκη Καραμανλή για ψευδή δημοσιεύματα: «Χρειάζεται μεγάλη προσοχή»

0

Η 23χρονη επέλεξε τη λύση ενός Instagram Story για να τοποθετηθεί δημόσια

Μια σύντομη αλλά απόλυτα σαφή τοποθέτηση επέλεξε να κάνει η Αλίκη Καραμανλή μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η νεαρή κοπέλα, ένα από τα δίδυμα παιδιά του Κώστα Καραμανλή και της Νατάσας Παζαΐτη, βρέθηκε στο επίκεντρο συζητήσεων εξαιτίας διαφόρων σεναρίων που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο.

Η 23χρονη επέλεξε τη λύση ενός Instagram Story για να τοποθετηθεί δημόσια. Χωρίς να αναλωθεί σε λεπτομέρειες και αποφεύγοντας να κατονομάσει συγκεκριμένα δημοσιεύματα, ιστοσελίδες ή αναρτήσεις χρηστών, έδωσε σαφές στίγμα για όσους αναπαρήγαγαν αναληθείς πληροφορίες. Σύμφωνα με την ίδια, τα όσα διακινήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την προσωπική της ζωή δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα, βάζοντας έτσι ένα οριστικό τέλος στην παραφιλολογία.

instagram aliki karamanli

Συγκεκριμένα, μέσα από ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram ανέφερε: «Τις τελευταίες ημέρες διαπιστώνω με έκπληξη, ότι κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύματα και αναρτήσεις που αφορούν την προσωπική μου ζωή συνοδευόμενα, μάλιστα, από υποτιθέμενες λεπτομέρειες και δηλώσεις που ποτέ δεν έγιναν. Επειδή, έχω λάβει μεγάλο αριθμό μηνυμάτων και ερωτήσεων από ανθρώπους, που καλόβουλα πίστεψαν αυτές τις αναρτήσεις, αισθάνομαι την ανάγκη να ξεκαθαρίσω ότι η συγκεκριμένη «είδηση» είναι απολύτως ψευδής.

Είναι βέβαιο, ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη διαχείριση δήθεν πληροφοριών που ανεξέλεγκτα κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, ώστε να μην αναπαράγεται περιεχόμενο χωρίς προηγουμένως να έχει επιβεβαιωθεί η αξιοπιστία του. Σε κάθε περίπτωση, θέλω να ευχαριστήσω θερμά για το ενδιαφέρον και την αγάπη σας. Αλίκη».


Πηγή

Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρέτησε τον Γιώργο Σουφλιά που πέθανε σε ηλικία 85 ετών

0

Μέλη της κυβέρνησης, πολιτικοί και κόμματα της αντιπολίτευσης αναφέρθηκαν στη ζωή και το έργο του ιστορικού στελέχους της ΝΔ

Τα θερμά συλλυπητήρια τους εξέφρασαν μέλη της κυβέρνησης, πολιτικοί και κόμματα της αντιπολίτευσης για τον Γιώργο Σουφλιά, ο οποίος σήμερα έγινε γνωστό ότι πέθανε σε ηλικία 85 ετών.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε ανάρτηση ανέφερε ότι «ο Γιώργος Σουφλιάς, ξεκινώντας απ’ το χωριό του στη Λάρισα, πορεύτηκε σ΄ένα δρόμο ξεχωριστό και άξιο υπογράμμισης στην πολιτική ζωή του τόπου. Πάντα με το θάρρος της γνώμης του, με ψυχικό σθένος και με σπουδαίο έργο από όπου πέρασε. Συνδυάζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο, την αποφασιστικότητα με τη μετριοπάθεια, τη λαϊκότητα με την ευπρέπεια και την ικανότητα να είναι η ψυχή της παρέας με την απαράμιλλη εργατικότητα».

«Γνωρίστηκα με τον Γιώργο Σουφλιά από τότε που ήμουν γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και εκείνος υπεύθυνος προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, με αρχηγό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Και οι δυο αγκάλιασαν τότε την ιδέα μας για τη συνύπαρξη δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Συνέχισε να με καλεί για συνεργασία, όταν ήμουν πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και εκείνος Υπουργός Παιδείας, επιχειρώντας να περάσει δύσκολες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, που δυστυχώς ακυρώθηκαν στη συνέχεια. Βρεθήκαμε να υπηρετούμε στο ίδιο Υπουργικό Συμβούλιο, με Πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή, εκείνος ως πεπειραμένος Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και εγώ ως νεόκοπος Υπουργός Μεταφορών», ανέφερε.

«Θυμάμαι πάντοτε τη στήριξη που μου παρείχε, όταν αρκετοί αμφισβητούσαν τη μεταρρυθμιστική αυτή παρέμβαση. Καθώς ο Γιώργος Σουφλιάς ήταν πάντοτε υπέρμαχος μιας υπεύθυνης, μετριοπαθούς και μεταρρυθμιστικής γραμμής, βρισκόμασταν σχεδόν πάντα στην ίδια πλευρά της πολιτικής δράσης. Από το 2009, μετά την εκλογική ήττα της Νέας Δημοκρατίας, αποφάσισε να αποσυρθεί και με ελάχιστες εξαιρέσεις να μην παρεμβαίνει στα δημόσια πράγματα», σημείωσε ο Κωστής Χατζηδάκης.

Και συνέχισε: «Παρόλα αυτά, επειδή μιλούσα μέχρι και τα τελευταία χρόνια μαζί του, πάντοτε ενδιαφερόταν για την πορεία της Ελλάδας, πάντοτε ήταν υπέρμαχος του μέτρου, της λογικής και της ευθύνης».

«Τα στελέχη και τα μέλη της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και όλοι οι δημοκρατικοί Έλληνες πολίτες αποχαιρετούμε σήμερα με βαθιά θλίψη αυτόν τον δυναμικό και ξεχωριστό πολιτικό, τον άνθρωπο που ταυτίστηκε με το θάρρος, τη σοβαρότητα, την προσφορά, την αγάπη για την πατρίδα. Καλό ταξίδι, Γιώργο Σουφλιά! Ειλικρινή συλλυπητήρια στη σύζυγό του, Μαριάννα, και τις κόρες του», τόνισε.

Κοντογεώργης: Η συμβολή του στην πολιτική ζωή του τόπου υπήρξε ουσιαστική και διαχρονική

«Με βαθιά συγκίνηση αποχαιρετούμε τον Γιώργο Σουφλιά. Έναν πολιτικό που υπηρέτησε με συνέπεια και ακεραιότητα το συμφέρον της χώρας και που επεδίωκε πάντα ευρύτερες συναινέσεις» ανέφερε ο υφυπουργός Θ.Κοντογεώργης.

«Η μακρά δημόσια διαδρομή του χαρακτηρίστηκε από σοβαρότητα, σεμνότητα μετριοπάθεια, διορατικότητα και αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και στην αποστολή που είχε αναλάβει. Είχε το θάρρος της γνώμης του και την συναίσθηση της ευθύνης.

Η συμβολή του στην πολιτική ζωή του τόπου υπήρξε ουσιαστική και διαχρονική και το έργο του ορατό και μετρήσιμο. Το ήθος και η αξιοπρέπειά του κέρδισαν τον σεβασμό φίλων και πολιτικών αντιπάλων.

Ο Γιώργος Σουφλιάς ήταν από τους πολιτικούς εκείνους που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα αλλά και ένας άνθρωπος που ξεκίνησε από μια αγροκτηνοτροφική οικογένεια στη Λάρισα και κατάφερε, με πείσμα και εργατικότητα, να υπηρετήσει την πατρίδα μας επιτυχώς από διάφορες θέσεις.

Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του», σημείωσε ο Θ. Κοντογεώργης.

Παύλος Μαρινάκης: Άφησε ισχυρό αποτύπωμα σε κάθε θέση που κλήθηκε να υπηρετήσει

«Με βαθιά θλίψη αποχαιρετούμε σήμερα τον Γιώργο Σουφλιά», έγραψε σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο ο Παύλος Μαρινάκης για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά. «Έναν άνθρωπο που σφράγισε με την παρουσία, τη διαδρομή και την προσφορά του τη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας. Υπηρέτησε την πατρίδα με συνέπεια, αίσθημα ευθύνης και βαθιά πίστη στις αρχές της παράταξής μας, αφήνοντας ισχυρό αποτύπωμα σε κάθε θέση που κλήθηκε να υπηρετήσει», ανέφερε.

«Για όλους εμάς στη Νέα Δημοκρατία, ο Γιώργος Σουφλιάς υπήρξε σημείο αναφοράς. Ένας πολιτικός με κύρος, διορατικότητα και σπάνια θεσμική συγκρότηση, που πάντοτε έβαζε το εθνικό συμφέρον πάνω από όλα», πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Προκόπης Παυλόπουλος: «Με άφατη οδύνη αποχαιρετώ τον ανεκτίμητο διαχρονικό φίλο»

Με δήλωση του, ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Ακαδημαϊκός κ. Προκόπης Πουλόπουλος αποχαιρετά τον πρώην υπουργό και βουλευτή Γιώργο Σουφλιά υπογραμμίζοντας:

«Με άφατη οδύνη αποχαιρετώ τον ανεκτίμητο διαχρονικό φίλο και Ευπατρίδη Πολιτικό Γιώργο Σουφλιά. Οι αδιαμφισβήτητες πολιτικές του ικανότητες -οι οποίες αναδείχθηκαν και αποδείχθηκαν επί πολλά χρόνια στην πράξη- και το υποδειγματικό πολιτικό θάρρος του τον καθιστούν επαξίως αυθεντικό παράδειγμα προς μίμηση και θεμελιώνουν στο διηνεκές την στέρεη αντηρίδα της υστεροφημίας που δικαίως του αναλογεί».

ΝΔ: Αποχαιρετούμε με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη έναν μεγάλο αγωνιστή της Παράταξης

«Η οικογένεια της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη ένα από τα στελέχη που συγκρότησαν την πρώτη Κοινοβουλευτική της Ομάδα το 1974, έναν μεγάλο αγωνιστή της Παράταξης, τον Γιώργο Σουφλιά», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΝΔ για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά.

«Γεννήθηκε το 1941 στην Αγία Τριάδα Φαρσάλων και σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Από το 1967 εργαζόταν ως πολιτικός μηχανικός στη Λάρισα διατηρώντας γραφείο μελετών και κατασκευών. Μετά τις εκλογές του 1974, επανεκλεγόταν ανελλιπώς Βουλευτής Λάρισας έως και τις εκλογές του 1996, ενώ στις εκλογές του 2004, του 2007 και του 2009 εξελέγη Βουλευτής Επικρατείας», σημείωσε η ΝΔ.

«Διετέλεσε Υφυπουργός Εσωτερικών στις κυβερνήσεις του Κωνσταντίνου Καραμανλή και Υφυπουργός Συντονισμού στην κυβέρνηση του Γεωργίου Ράλλη. Ανέλαβε Υπουργός Εθνικής Οικονομίας στην κυβέρνηση του Τζαννή Τζαννετάκη (1989) και Υπουργός Οικονομικών στην οικουμενική κυβέρνηση του Ξενοφώντα Ζολώτα (1989-1990)», υπογράμμισε η ΝΔ.

«Στις κυβερνήσεις του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη την περίοδο 1990-1993, διετέλεσε διαδοχικά Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ήταν επίσης ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και των δύο κυβερνήσεων του Κώστα Καραμανλή (2004-2009)», τόνισε η ΝΔ.

«Η πολυσήμαντη διαδρομή του Γιώργου Σουφλιά χαρακτηρίστηκε από ήθος, αξιοπρέπεια, αποτελεσματικότητα, πάθος και αφοσίωση στο καθήκον, κερδίζοντας το σεβασμό και την εκτίμηση όλου του πολιτικού κόσμου. Η είδηση του θανάτου του μας γεμίζει με θλίψη, ιδιαίτερα όσα από τα στελέχη μας είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν και να συνεργαστούν μαζί του. Εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας στην οικογένεια και τους οικείους του», κατέληξε η ΝΔ.

ΠΑΣΟΚ:Υπήρξε ένας μετριοπαθής πολιτικός με ευθυκρισία

Στη συλλυπητήρια δήλωση που εξέδωσε το ΠΑΣΟΚ για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά σημειώνεται: «Απευθύνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στους οικείους του Γιώργου Σουφλιά και τη Νέα Δημοκρατία. Υπήρξε ένας μετριοπαθής πολιτικός με ευθυκρισία, που υπηρέτησε το δημόσιο συμφέρον απο τις θέσεις ευθύνης στις οποίες διετέλεσε».

ΣΥΡΙΖΑ: Αποχαιρετούμε με θλίψη τον Γιώργο Σουφλιά

«Αποχαιρετούμε με θλίψη τον Γιώργο Σουφλιά, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 85 ετών», τόνισε σε ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Ο Γ. Σουφλιάς υπήρξε κορυφαίο στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, από την ίδρυσή της, το 1974. Διετέλεσε υπουργός και βουλευτής, ενώ ολόκληρη η πολιτική του διαδρομή σφραγίστηκε από τη σεμνότητα και τη σοβαρότητά του. Ο Γ. Σουφλιάς ήταν ένα πρόσωπο έχαιρε σεβασμού κι εκτίμησης όχι μόνο εντός της ΝΔ, αλλά και από τους πολιτικούς του αντίπαλους. Απευθύνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στους οικείους του και στο κόμμα της ΝΔ και στους συνοδοιπόρους τους», κατέληξε ο ΣΥΡΙΖΑ.


Πηγή

Ζητά συγγνώμη και απολογείται ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ της Ουκρανίας για το drone στη Λευκάδα

0

Μια πρώτη επίσημη αντίδραση της Ουκρανίας, μετά και τα ελληνικά διαβήματα, αλλά και την ενημέρωση ΕΕ και ΝΑΤΟ

Συγγνώμη για το περιστατικό με το θαλάσσιο drone που βρέθηκε στη Λευκάδα και προκάλεσε την έντονη δυσφορία της Αθήνας, η οποία στα τέλη Μαΐου μεταφράστηκε και σε διαβήματα γραπτά και προφορικά προς το Κίεβο, ζήτησε η Ουκρανία.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ουκρανικού Υπουργείο Εξωτερικών, Heorhii Tykhyi σε μία μακροσκελή απολογητική ανάρτησή του, πέρα από τη συγγνώμη, εκφράζει και την ευγνωμοσύνη του προς τον ελληνικό λαό για την ακλόνητη όπως αναφέρει υποστήριξή του στην Ουκρανία.

Αποδίδει το περιστατικό στη συνεχιζόμενη, όπως λέει, ρωσική επιθετικότητα, η οποία αποτελεί απειλή όχι μόνο για την Ουκρανία αλλά και για τις φιλικές γειτονικές χώρες, την Ευρώπη και τον κόσμο συνολικά.

Η ανάρτησή του Ουκρανού εκπροσώπου του ΥΠΕΞ

«Μετά το περιστατικό με το θαλάσσιο drone που εντοπίστηκε κοντά στο ελληνικό νησί της Λευκάδας, η ουκρανική πλευρά εκφράζει την ευγνωμοσύνη της στην Ελλάδα και τον ελληνικό λαό για την ακλόνητη υποστήριξή τους στη χώρα μας από τις πρώτες κιόλας ημέρες της πλήρους κλίμακας ρωσικής εισβολής.

Η Ουκρανία εκτιμά ιδιαίτερα τις φιλικές της σχέσεις με την Ελλάδα. Καθώς οι τρέχουσες προκλήσεις για τη διεθνή και περιφερειακή ασφάλεια, ιδίως η ναυτική ασφάλεια και οι δραστηριότητες του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, αποτελούν κοινή ανησυχία τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ουκρανία, η Ουκρανία τονίζει τη δέσμευσή της στους κανόνες του διεθνούς δικαίου και στις αρχές της πολιτικής ναυτικής ασφάλειας, επισημαίνοντας το ενδιαφέρον της να αποτρέψει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ουκρανική πλευρά εκφράζει τις συγγνώμες της για το περιστατικό, τονίζοντας ότι επρόκειτο για αποτέλεσμα συνθηκών που προκλήθηκαν από την συνεχιζόμενη ρωσική επιθετικότητα κατά της Ουκρανίας.

Η ουκρανική πλευρά είναι πεπεισμένη ότι αυτό το περιστατικό, όπως και παρόμοια περιστατικά σε άλλες περιοχές, αποδεικνύει ότι η συνεχιζόμενη ρωσική επιθετικότητα κατά της Ουκρανίας αποτελεί απειλή όχι μόνο για τη χώρα μας αλλά και για τις φιλικές γειτονικές χώρες, την Ευρώπη και τον κόσμο συνολικά.

Η Ουκρανία παραμένει προσηλωμένη, μαζί με την Ελλάδα, στην περαιτέρω εμβάθυνση των φιλικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών μας και στην ανάπτυξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου σε όλους τους τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος».


Πηγή

Wall Street: «Έσπασε» το ανοδικό σερί – Πτώση 2,6% αφού οι επενδυτές ποντάρουν αύξηση των επιτοκίων

0

Ο δείκτης S&P 500 σημείωσε πτώση άνω του 2,6% την Παρασκευή, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση του έτους και βάζοντας τέλος σε μια σειρά εννέα εβδομάδων ανοδικής πορείας

Οι μετοχές στη Wall Street σημείωσαν πτώση την Παρασκευή, διακόπτοντας μια μακρά σειρά εβδομαδιαίων κερδών, αφού τα καλύτερα από το αναμενόμενο στοιχεία για την απασχόληση στις ΗΠΑ ενίσχυσαν τις προσδοκίες των επενδυτών ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα για να αποτρέψει την «υπερθέρμανση» της οικονομίας.

Ο δείκτης S&P 500 κατέγραψε απώλειες στο 2,63% την Παρασκευή, σημειώνοντας τη χειρότερη ημερήσια πτώση του από τον Οκτώβριο. Αυτό οδήγησε τον δείκτη σε απώλειες περίπου 2,6% για την εβδομάδα και τερμάτισε τις 9 σερί εβδομάδες κερδών.

Η πτώση της Παρασκευής προκλήθηκε από τα νέα στοιχεία για την αγορά εργασίας στις ΗΠΑ, τα οποία έδειξαν ότι η οικονομία συνεχίζει να δημιουργεί θέσεις εργασίας με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Οι επενδυτές ερμήνευσαν τα στοιχεία αυτά ως ένδειξη ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) έχει το περιθώριο να διατηρήσει τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα, προκειμένου να συγκρατήσει τον πληθωρισμό που προέρχεται από τον πόλεμο στο Ιράν και την ταχεία ανάπτυξη των υποδομών τεχνητής νοημοσύνης. Τα στοιχεία για την αγορά εργασίας αναμένεται να μετριάσουν τυχόν ανησυχίες της Fed ότι τα υψηλότερα επιτόκια θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν την αγορά εργασίας.

«Τα τελευταία στοιχεία μας έχουν δώσει όλο και μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι η Fed δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την αγορά εργασίας», δήλωσε η Lindsay Rosner, επικεφαλής του τμήματος επενδύσεων σε τίτλους σταθερού εισοδήματος πολλαπλών τομέων στη Goldman Sachs Asset Management, προσθέτοντας ότι αναμένει η Fed να επικεντρωθεί στον πληθωρισμό και να διατηρήσει τα επιτόκια αμετάβλητα.

Τα υψηλότερα επιτόκια αυξάνουν το κόστος δανεισμού και μειώνουν τις αποτιμήσεις των μετοχών με την πάροδο του χρόνου, επιβαρύνοντας την αγορά. Ορισμένοι επενδυτές έχουν αρχίσει ακόμη και να στοιχηματίζουν ότι η Fed θα μπορούσε να αυξήσει τα επιτόκια μέχρι το τέλος του έτους και τώρα αναμένουν αύξηση μέχρι τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τις τιμές στις αγορές μελλοντικής εκπλήρωσης επιτοκίων.

Η απόδοση των διετών ομολόγων του αμερικανικού Δημοσίου, η οποία είναι ευαίσθητη στις μεταβολές των επιτοκίων, αυξήθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες την Παρασκευή, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο σε διάστημα άνω του ενός έτους.

Οι εκτιμήσεις για αύξηση των επιτοκίων της Fed

Η προσδοκία για υψηλότερα επιτόκια αποτελεί ανατροπή σε σχέση με το κλίμα που επικρατούσε μεταξύ των επενδυτών πριν από την έναρξη του πολέμου στο Ιράν. Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις προηγούμενες προσδοκίες των επενδυτών ότι ο νέος πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, Κέβιν Γουόρς που επέλεξε ο ίδιος ο Ντόναλντ Τραμπ, θα προχωρούσε σε μείωση των επιτοκίων.

Τα επιτόκια που καθορίζει η Fed μεταφέρονται στις χρηματοπιστωτικές αγορές, επηρεάζοντας το κόστος δανεισμού τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των στεγαστικών δανείων και των επιχειρηματικών δανείων.

Την Παρασκευή, ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι, αν και θα αφήσει τις αποφάσεις για τα επιτόκια στον Κέβιν Γουόρς , «δεν θα είχε αντίρρηση» αν τα επιτόκια μειωθούν. Εάν ο Κέβιν Γουόρς «πιέσει για μειώσεις στην πρώτη του συνεδρίαση, θα πάει κόντρα στα δεδομένα», δήλωσε η Seema Shah, επικεφαλής παγκόσμιας στρατηγικής στην Principal Asset Management. Και συνέχισε: «Το βασικό μας σενάριο παραμένει ότι η Fed θα διατηρήσει τα επιτόκια αμετάβλητα έως το 2026, αλλά εάν τα στοιχεία για την απασχόληση συνεχίσουν να κινούνται στο ρυθμό του Μαΐου, οι αυξήσεις των επιτοκίων φέτος θα τεθούν σίγουρα στο προσκήνιο».


Πηγή

Τρομακτική έκρηξη σε κατάστημα στην Κίνα – Δύο νεκροί και 13 τραυματίες

0

Η έκρηξη φαίνεται να προκλήθηκε από διαρροή σε δεξαμενή υγροποιημένου αερίου

Δύο άτομα έχασαν τη ζωή τους και άλλα 13 τραυματίστηκαν, μετά από έκρηξη σε κατάστημα στο Μπένξι της επαρχίας Λιαονίνγκ, στην Κίνα, το πρωί της Παρασκευής, σύμφωνα με τις τοπικές πυροσβεστικές αρχές.

Η έκρηξη φαίνεται να προκλήθηκε από διαρροή σε δεξαμενή υγροποιημένου αερίου, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η υπηρεσία πυροσβεστικής της πόλης.

Στο σημείο έσπευσαν 42 πυροσβέστες και οκτώ πυροσβεστικά οχήματα. Η πυρκαγιά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο. Δύο άτομα βρέθηκαν νεκρά στο σημείο, ενώ οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για περίθαλψη.


Πηγή

Βίντεο από την επιβίβαση δυνάμεων των ΗΠΑ σε δεξαμενόπλοιο που έχει υποστεί κυρώσεις στον Ινδικό

0

Η Διοίκηση Ινδο-Ειρηνικού των ΗΠΑ δημοσίευσε βίντεο της επιχείρησης

Oι αμερικανικές δυνάμεις επιβιβάστηκαν σε δεξαμενόπλοιο που υπόκειται σε κυρώσεις στον Ινδικό Ωκεανό κατά τη διάρκεια της νύχτας, σύμφωνα με το Πεντάγωνο.

Η Διοίκηση Ινδο-Ειρηνικού των ΗΠΑ δημοσίευσε βίντεο της επιχείρησης, λέγοντας ότι το πλοίο είναι μέρος του παράνομου πετρελαϊκού δικτύου του Ιράν.

Η Ουάσιγκτον έχει επιβάλει αποκλεισμό στο θαλάσσιο εμπόριο του Ιράν, ενώ η Τεχεράνη έχει πυροβολήσει πλοία για να τα εμποδίσει να πλέουν μέσω της πλωτής οδού του Στενού του Ορμούζ στην είσοδο του Κόλπου της Μέσης Ανατολής.

Οι δυνάμεις των ΗΠΑ έχουν αναχαιτίσει πολλά εμπορικά και πετρελαιοφόρα στον Ινδικό Ωκεανό τους τελευταίους μήνες.

«Θα συνεχίσουμε την παγκόσμια θαλάσσια επιβολή για να διαταράξουμε τα παράνομα δίκτυα και να απαγορεύσουμε τα πλοία που παρέχουν υλική υποστήριξη στο Ιράν, όπου κι αν επιχειρούν», έγραψε η Διοίκηση Ινδο-Ειρηνικού σε μια ανάρτηση X.

Το Davina, ένα υπερδεξαμενόπλοιο ικανό να μεταφέρει έως και δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, τέθηκε υπό κυρώσεις από τις ΗΠΑ, τον Οκτώβριο του 2024 για το ιρανικό εμπόριο πετρελαίου, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων.

Το σκάφος, γνωστό και ως Lenore, εθεάθη για τελευταία φορά στις 5 Ιουνίου στα ανοιχτά της νότιας ακτής της Σρι Λάνκα, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων στην πλατφόρμα MarineTraffic την Παρασκευή. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο ξεχωριστά στοιχεία ναυτιλίας, το βύθισμα του πλοίου έδειχνε ότι ήταν σχεδόν πλήρως φορτωμένο με φορτίο πετρελαίου.


Πηγή

Επίθεση σε τουρκικό αλιευτικό στη Μαύρη Θάλασσα, ανοιχτά της Κριμαίας – Ένας νεκρός, 4 τραυματίες

0

Άγνωστο ποιος εξαπέλυσε την επίθεση στους Τούρκους ψαράδες

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε στη Μαύρη Θάλασσα, ανοιχτά της Κριμαίας, όταν ένα τουρκικό αλιευτικό δέχθηκε επίθεση, άγνωστο από ποιον, με συνέπεια να χάσει τη ζωή τους ένας άνθρωπος και να τραυματιστούν άλλοι 4.

Το αλιευτικό με την ονομασία DURU 67, υπό τουρκική σημαία, βρισκόταν ανοιχτά της Σεβαστούπολης, σε διεθνή ύδατα, με 5 επιβαίνοντες όταν χτυπήθηκε, με αποτέλεσμα λίγο αργότερα να βυθιστεί.

Το σκάφος Burak Kaya, που βρισκόταν κοντά, διέσωσε αμέσως 5 άτομα από το βυθισμένο σκάφος, ωστόσο το ένα υπέκυψε καθώς πλησίαζαν στα τουρκικά ύδατα.

Στα τουρκικά μέσα εμφανίστηκαν τα πρώτα πλάνα από τη διάσωση των τραυματισμένων ψαράδων

Η ανακοίνωση της Διοίκησης του Λιμενικού Σώματος της Τουρκίας

Στις 5 Ιουνίου 2026, στον Εύξεινο Πόντο, έγινε γνωστό ότι διοργανώθηκε επίθεση στο αλιευτικό σκάφος DURU 67, που φέρει τουρκική σημαία. Ως αποτέλεσμα της επίθεσης, το αλιευτικό σκάφος DURU 67 υπέστη ζημιές και βυθίστηκε. Το αλιευτικό σκάφος BURAK KAYA, που βρισκόταν στην κοντινή περιοχή, απομάκρυνε άμεσα τους 5 τραυματίες ψαράδες από το βυθισμένο σκάφος και ξεκίνησε κίνηση προς την κατεύθυνση του İnebolu, ωστόσο κατά τη διάρκεια της κίνησης, ένας από τους τραυματίες ψαράδες, της οποίας η κατάσταση ήταν σοβαρή, δυστυχώς άφησε την τελευταία του πνοή. Η ανατεθειμένη μονάδα Λιμενικής Ασφαλείας (TCSG-96) έφτασε στο αλιευτικό σκάφος BURAK KAYA στις 19:20, σε απόσταση 115 ναυτικών μιλίων από το λιμάνι του İnebolu, βόρεια της Τουρκικής Ζώνης Αναζήτησης και Διάσωσης. Το σώμα του εκλιπόντος ψαρά και οι τραυματίες ψαράδες μεταφέρθηκαν στη μονάδα Λιμενικής Ασφαλείας, όπου ξεκίνησε ιατρική παρέμβαση, και ξεκίνησε η επιστροφή προς το λιμάνι του İnebolu.

limeniko-toyrkia.jpg


Πηγή

Φωτιά στο Άλσος Βεΐκου: Αθώος ο μελισσοκόμος για τον εμπρησμό – Γιατί δέχεται απειλές

0

Αθωωτική ήταν και η εισαγγελική πρόταση, ενώ ο μελισσοκόμος αναφέρθηκε στο διασυρμό του εξαιτίας της φωτογραφίας που διακινήθηκε, καταγγέλλοντας απειλές από συναδέλφους του

Αθώο έκρινε το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, τον μελισσοκόμο, ο οποίος συνελήφθη για εμπρησμό στο Άλσος Βεΐκου στις 4 Ιουνίου.

Ο κατηγορούμενος στην απολογία του, αρνήθηκε τις κατηγορίες και υποστήριξε πως όταν έφτασε στο σημείο, η φωτιά είχε ήδη εξαπλωθεί και είδε έναν νεαρό με μηχανάκι από τον οποίο ζήτησε να καλέσει την πυροσβεστική, επειδή το κινητό του δεν είχε σήμα.

Συγκεκριμένα είπε: «Είδα έναν νεαρό με μηχανάκι και του ζήτησα να καλέσει την Πυροσβεστική, καθώς το κινητό μου δεν είχε σήμα. Οι φλόγες εξαπλώνονταν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η πυρκαγιά είχε ήδη αναπτυχθεί. Ο δήμος δεν είχε καθαρίσει την περιοχή από τα ξερά χόρτα, ενώ το σημείο όπου βρίσκονταν τα μελίσσια μου ήταν πεντακάθαρο. Γι’ αυτό και δεν κάηκαν».

Έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά, στον διασυρμό του, όπως είπε από τη φωτογραφία που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, αποκαλύπτοντας πως δέχεται επιθέσεις από άλλους μελισσοκόμους. Την αθώωσή του είχε προτείνει και ο εισαγγελέας.

Σπάνιο χρυσό ρωμαϊκό δαχτυλίδι 1.700 ετών βρέθηκε από ανιχνευτή μετάλλων σε χωράφι στην Αγγλία

0

Το δαχτυλίδι, μαζί με έναν θησαυρό νομισμάτων, ανακαλύφθηκαν ως μέρος μιας αρχαιολογικής ανασκαφής το 2018 – Πωλήθηκε για περίπου 105.000 δολάρια

Ένα εντυπωσιακό χρυσό ρωμαϊκό δαχτυλίδι της ρωμαϊκής εποχής ανακάλυψε τυχαία ένας ερασιτέχνης χρήστης ανιχνευτή μετάλλων σε ένα χωράφι στην Αγγλία

«Το Δαχτυλίδι του Ilminster, όπως είναι γνωστό πλέον, είναι μεγάλο και βαρύ, με περίτεχνη χρυσοχοΐα και ένα όμορφα εκτελεσμένο εγχάρακτο σχέδιο», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Amal Khreisheh, ανώτερος επιμελητής στο South West Heritage Trust.

«Αν και υπάρχουν και άλλα γνωστά παραδείγματα, αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό δαχτυλίδι που έχει ως μόνο αντίστοιχο τις ανακαλύψεις στην ηπειρωτική Ευρώπη.»

Η πόλη έλαβε ένα σημαντικό οικονομικό κέρδος αυτή την εβδομάδα, όταν το South West Heritage Trust ανακοίνωσε την αγορά του δαχτυλιδιού, το οποίο είχε αρχικά ανακαλυφθεί το 2018, έναντι ποσού περίπου 105.000 δολαρίων.

Το δαχτυλίδι χρονολογείται περίπου στο 279 μ.Χ. και φέρει χαραγμένο ένα πολύτιμο λίθο, γνωστό ως ενταγλίο, με την εικόνα της θεάς Νίκης να ιππεύει ένα άρμα που τραβούν δύο άλογα. Ζυγίζει 48 γραμμάρια, πολύ περισσότερο από ένα σύγχρονο δαχτυλίδι .

«Η ανακάλυψη [του δαχτυλιδιού] ρίχνει φως στο πώς οι Ρωμαίοι κάτοικοι του South Somerset αντιμετώπισαν μια περίοδο αναταραχής από το 286 έως το 296», δήλωσε ο Khreisheh. «Είναι πιθανό το δαχτυλίδι να θάφτηκε λίγο μετά, το 297, ως μέρος ενός θησαυρού που περιλάμβανε νομίσματα, μολύβι και κεραμικά αντικείμενα.»

Τα περισσότερα κοσμήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και χρονολογούνται από την περίοδο των αναταραχών μεταξύ του 286 και του 296 μ.Χ. ήταν κατασκευασμένα από ασήμι ή μπρούντζο. Ωστόσο, αυτό το ασυνήθιστα μεγάλο χρυσό δαχτυλίδι υποδηλώνει ότι στην περιοχή ζούσαν πλούσιοι Ρωμαίοι που κατάφεραν να επιβιώσουν εν μέσω της σύγκρουσης.

Το Ilminster είναι μια μικρή πόλη στη νοτιοδυτική Αγγλία που ανήκει στο Somerset και είναι γνωστή ως τόπος ανακάλυψης αρχαίων ρωμαϊκών θησαυρών. Το δαχτυλίδι ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου θησαυρού νομισμάτων που βρέθηκε επίσης από τον ερασιτέχνη, σύμφωνα με το ίδρυμα.


Πηγή

Κώστας Καραμανλής: Θα θυμάμαι τον Γιώργο Σουφλιά ως έναν βαθιά δημοκράτη πολιτικό

0

Θα λείψει πολύ σε όλους όσοι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε, είπε ο Κώστας Καραμανλής για τον Γιώργο Σουφλιά που πέθανε σε ηλικία 85 ετών

«Με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη για την φιλία του και τις πολύτιμες συμβουλές του αποχαιρετώ τον Γιώργο Σουφλιά», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά.

«Υπηρέτησε, μετά το 1977, όλες τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Γεωργίου Ράλλη. Την κυβέρνηση Τζαννετάκη και Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Δώσαμε έναν καθαρό και ωραίο αγώνα για την ηγεσία της Παράταξης, το 2007, χωρίς αυτό να σκιάσει την ανθρώπινη και πολιτική μας σχέση. Λύσαμε με αμοιβαιότητα, υπευθυνότητα και ωριμότητα την πρόσκαιρη παρεξήγηση της απομάκρυνσής του από το κόμμα», ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής.

«Ως υπεύθυνος προγράμματος και πολιτικού σχεδιασμού έβαλε την σφραγίδα του στην πολιτική αλλαγή του 2004. Συνεργαστήκαμε στενά από το 2004 έως το 2009. Η συμβολή του στη νέα διακυβέρνηση ήταν καθοριστική», τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός.

Και συνέχισε: «Θα τον θυμάμαι πάντα ως έναν βαθιά δημοκράτη πολιτικό, ως γνήσιο λαϊκό άνθρωπο με ενσυναίσθηση και ανυπόκριτη έγνοια για τους πιο αδύνατους συμπολίτες μας. Ως έναν έντιμο και ανιδιοτελή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος. Θα λείψει πολύ σε όλους όσοι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε».

«Στην Μαριάννα και στις αγαπημένες του κόρες εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.


Πηγή

Το ηφαίστειο Kīlauea συνεχίζει να γράφει ιστορία: Εντυπωσιακές εικόνες από την εκτόξευση λάβας

0

Το Kīlauea σημείωσε πλέον το μεγαλύτερο πλήθος επεισοδίων εκτόξευσης λάβας που έχει καταγραφεί ποτέ σε ηφαιστειακή έκρηξη αυτού του τύπου

Το ηφαίστειο Kīlauea συνεχίζει να γράφει ιστορία.

Η συνεχιζόμενη ηφαιστειακή δραστηριότητα στην κορυφή του, εντός του Εθνικού Πάρκου Ηφαιστείων της Χαβάης, κατέγραψε νέο ρεκόρ σε επεισόδια εκτόξευσης σιντριβανιών λάβας, με το φαινόμενο να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Δείτε εντυπωσιακές εικόνες από την εκτόξευση λάβας στο ηφαίστειο Kīlauea:

Τα ξημερώματα της Δευτέρας κατέγραψε το 48ο επεισόδιο εκτόξευσης λάβας στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης δραστηριότητας στον κρατήρα Halemaʻumaʻu, ξεπερνώντας ένα ιστορικό ορόσημο της δεκαετίας του 1980.

Σύμφωνα με το Hawaiian Volcano Observatory, το Kīlauea σημείωσε πλέον το μεγαλύτερο πλήθος επεισοδίων εκτόξευσης λάβας που έχει καταγραφεί ποτέ σε ηφαιστειακή έκρηξη αυτού του τύπου.

Παρότι τα επεισόδια διακόπτονται από περιόδους ηρεμίας, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι όλα προέρχονται από τα ίδια ηφαιστειακά ανοίγματα στον κρατήρα Halemaʻumaʻu και επομένως θεωρούνται μέρος της ίδιας συνεχιζόμενης έκρηξης.

Οι τοπικές αρχές εξέδωσαν προειδοποίηση για πιθανή πτώση ηφαιστειακής τέφρας στις γύρω περιοχές, ενώ οι επιστήμονες συνεχίζουν να παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του φαινομένου στο ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια του πλανήτη.


Πηγή

Ο θρυλικός παρουσιαστής Jon Snow αποκαλύπτει τη μάχη του με το Αλτσχάιμερ έπειτα από 4 χρόνια σιωπής

0

Η συγκινητική εξομολόγηση για την διάγνωσή του με Αλτσχάιμερ και ο λόγος που το κράτησε κρυφό τέσσερα χρόνια

Ο βετεράνος παρουσιαστής ειδήσεων Jon Snow αποκάλυψε ότι δίνει μάχη με τη νόσο Αλτσχάιμερ εδώ και τέσσερα χρόνια.

Ο 79χρονος δημοσιογράφος αποχώρησε από την παρουσίαση του Channel 4 News το 2021, ύστερα από τρεις δεκαετίες στο τιμόνι του δελτίου. Σήμερα μιλά ανοιχτά για την άνοια και τη διάγνωσή του, με στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από τη νόσο.

«Αν δεν μιλήσω εγώ γι’ αυτό, τότε ποιος θα μιλήσει;» δήλωσε χαρακτηριστικά στην Daily Mail.

Η αποκάλυψή του αποκτά ακόμη μεγαλύτερη συναισθηματική βαρύτητα καθώς η μητέρα του, Joan, έπασχε επίσης από Αλτσχάιμερ για περίπου μία δεκαετία, πριν φύγει από τη ζωή σε ηλικία άνω των 80 ετών.

Jon Snow

Ο Jon Snow / Πηγή: AP

Ο δημοσιογράφος παραδέχθηκε ότι αρχικά δίσταζε να απευθυνθεί σε γιατρό και επέμενε πως δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την υγεία του. Ωστόσο, τα συμπτώματα που άρχισαν να εμφανίζονται τον οδήγησαν τελικά να αναζητήσει ιατρική βοήθεια, με αποτέλεσμα να λάβει τη διάγνωση που άλλαξε τη ζωή του.

Μέσα από τη δημόσια εξομολόγησή του, ο Jon Snow ελπίζει να συμβάλει στην καλύτερη ενημέρωση γύρω από τη νόσο και να ενθαρρύνει όσους αντιμετωπίζουν παρόμοια συμπτώματα να αναζητούν έγκαιρα ιατρική υποστήριξη.

Ύστερα από γνωστικές εξετάσεις και απεικονιστικό έλεγχο του εγκεφάλου, ο Jon Snow έλαβε τη δύσκολη διάγνωση που επιβεβαίωσε τις υποψίες των γιατρών.

«Στην αρχή ήθελα να το κρύψω. Υπάρχουν ακόμη πολλές προκαταλήψεις. Με το παραμικρό σημάδι πνευματικής φθοράς, οι άνθρωποι σε θεωρούν σχεδόν τελειωμένο», εξομολογήθηκε.

Παρά τη διάγνωση, ο ίδιος τονίζει ότι η καθημερινότητά του δεν καθορίζεται πλήρως από τη νόσο. «Υπάρχουν στιγμές που εμφανίζεται, αλλά δεν είναι μια κατάσταση που με επηρεάζει κάθε ώρα και κάθε μέρα. Και αυτό είναι το στοιχείο στο οποίο κρατιέμαι», ανέφερε.

Ο Jon Snow ανέλαβε τη θέση του κεντρικού παρουσιαστή του Channel 4 News το 1989 και κάλυψε ορισμένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας, από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου μέχρι την αποφυλάκιση του Nelson Mandela το 1990, έπειτα από 27 χρόνια φυλάκισης.

Αργότερα μετέδωσε, μεταξύ άλλων, την ορκωμοσία του Barack Obama το 2009, καθώς και τον καταστροφικό σεισμό στην Αϊτή το 2010.

Μετά την αποχώρησή του από το Channel 4 News, ο δημοσιογράφος αποκάλυψε ότι βυθίστηκε σε βαθιά κατάθλιψη, απομονώθηκε κοινωνικά και έχασε το ενδιαφέρον του για δραστηριότητες που μέχρι τότε αγαπούσε.

Η σύζυγός του, η νευρολόγος Dr Precious Lunga, περιέγραψε τις δύσκολες εκείνες στιγμές: «Οι φίλοι με ρωτούσαν συνεχώς αν ο Jon είναι καλά και εγώ έπρεπε να λέω πως είναι, ενώ ήξερα ότι δεν ήταν».

Σύμφωνα με την ίδια, ο Snow συχνά παραπονιόταν ότι είχε «ξεχαστεί» από τους ανθρώπους γύρω του επειδή κανείς δεν επικοινωνούσε μαζί του, ενώ στην πραγματικότητα δεν θυμόταν τηλεφωνήματα που είχε δεχθεί.

Britain Uganda Royals

Ο Jon Snow με τον βασιλιά Κάρολο / Πηγή: AP

Τέσσερα χρόνια μετά τα πρώτα συμπτώματα, ο ίδιος παραδέχεται ότι εξακολουθεί να αμφισβητεί τη διάγνωσή του.

«Υπάρχουν φορές που αναρωτιέμαι αν όντως έχω τη νόσο. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι αυτό. Δεν αισθάνομαι ότι έχω κάποια αναπηρία», δήλωσε.

Ο δημοσιογράφος συμμετέχει σε νέο ντοκιμαντέρ που καταγράφει τη ζωή του με τη νόσο Αλτσχάιμερ και πρόκειται να προβληθεί από το Channel 4 αργότερα μέσα στον μήνα.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Alzheimer’s Society, Michelle Dyson, χαρακτήρισε την απόφασή του να μιλήσει δημόσια «πράξη μεγάλου θάρρους».

«Η ιστορία του θα αγγίξει πάρα πολλούς ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι η άνοια αποτελεί τη συχνότερη αιτία θανάτου στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξακολουθεί να μην αντιμετωπίζεται με την ίδια αίσθηση επείγοντος όπως άλλες σοβαρές ασθένειες, όπως ο καρκίνος», τόνισε.

Όπως σημείωσε, ο Jon Snow και η σύζυγός του συμβάλλουν στην ανάδειξη της ανάγκης για ταχύτερη πρόσβαση στη διάγνωση, καθώς η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να εξασφαλίσει ουσιαστική υποστήριξη στους ασθενείς, να βοηθήσει τις οικογένειές τους να προγραμματίσουν το μέλλον και να ανοίξει τον δρόμο για συμμετοχή σε κλινικές δοκιμές νέων θεραπειών.


Mανιφέστο Σαμαρά: «Στους αγώνες για την πατρίδα δεν βγαίνεις στη σύνταξη»

0

Πέρα από τη ΝΔ: Η πολιτική πλατφόρμα που παρουσίασε ο Σαμαράς από την Κρήτη – Σφοδρή επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη τον οποίο ταύτισε με τον Αλέξη Τσίπρα – Οι αναφορές για το πολιτικό κενό στην κεντροδεξιά και το στίγμα πολιτικής επανεκκίνησης για την «άλλη Ελλάδα»

Με μια κατεξοχήν πολιτική ομιλία από το Ηράκλειο της Κρήτης ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς περιέγραψε ουσιαστικά την πολιτική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα κινηθεί ο νέος πολιτικός φορέας τον οποίο θα ανακοινώσει όταν ο ίδιος κρίνει σκόπιμο.

Άσκησε ευθεία κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη ταυτίζοντας τον με τον Αλέξη Τσίπρα ενώ επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο πολιτικό κενό στο χώρο της κεντροδεξιάς παράταξης.

Ενδεικτική των προθέσεων του κ. Σαμαρά ήταν η απάντηση που έδωσε ο ίδιος στο ερώτημα που του θέτουν όπως είπε: «Σαμαρά μεγάλωσες, έφθασες τα75 χρόνια ζωής, είσαι τόσα χρόνια στην πολιτική, πρωθυπουργός έγινες, έχεις και τον προσωπικό σου πόνο, τι θέλεις και ασχολείσαι; Γιατί δεν κάθεσαι ήσυχος στη “σύνταξή” σου;».
Ο πρώην πρωθυπουργός απάντησε ότι στους «αγώνες για την πατρίδα δεν υπάρχει σύνταξη», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα είναι παρών στις πολιτικές εξελίξεις.

Το νέο κόμμα

Ο Αντώνης Σαμαρας στο τέλος της εκδήλωσης δέχθηκε ερωτήσεις για το αν θα κάνει νέο κόμμα και απάντησε ως εξής: «Έχω πάρει μεγάλη δύναμη και σοφία ακούγοντας τον κόσμο. Έχω πάρει τις αποφάσεις μου. Κι επιτρέψτε μου να τις ανακοινώσω όταν κι όπως πρέπει».

Νωρίτερα είπε ότι δεν έχει κανένα γινάτι έναντι του Κυριάκου Μητσοτάκη και ότι όσοι τον κατηγορούν για κάτι τέτοιο πάσχουν από παραλογισμό και αλαζονεία, «Είναι γελοιότητες ότι είμαι ακροδεξιός και έχω γινάτι με τον Μητσοτάκη», είπε και πρόσθεσε ότι «Εγώ μεγάλωσα στο σπίτι της Πηνελόπης Δέλτα που είχε φίλο τον Ελευθέριο Βενιζέλο… Εγώ βοήθησαν να πάει η Χρυσή Αυγή στη φυλακή και με λένε ακροδεξιό. Εμένα με ψήφισαν 800.000 νεοδημοκράτες για πρόεδρο του κόμματος και με διέγραψαν για τον Γεραπετρίτη».

Μάλιστα αναρωτήθηκε: «Εγώ φταίω αν δεν μπορεί αυτοδυναμία ή ΝΔ; Εγώ ευθύνομαι που αυτή τη στιγμή η ΝΔ έχει 20%, 22%, 24%. Πόσο έχει σήμερα η ΝΔ; Εγώ και ο Καραμανλής φταίμε; Αλλά καλύτερα να μην πω άλλα», κατέληξε ο πρώην πρωθυπουργός. Από την αρχή της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς μίλησε για «την άλλη Ελλάδα» και πυροδότησε συζητήσεις για νέο εγχείρημα. «Η άλλη Ελλάδα θα πάρει τη μοίρα της στα χέρια της», είπε χαρακτηριστικά.

Η «άλλη Ελλάδα»

Το κεντρικό στοιχείο της παρέμβασής του ήταν η περιγραφή μιας «άλλης Ελλάδας». Μιας Ελλάδας που –όπως είπε– δεν εκπροσωπείται σήμερα επαρκώς από το πολιτικό σύστημα.

Περιέγραψε την Ελλάδα της παραγωγής, της επιχειρηματικότητας, της οικογένειας, της περιφέρειας και της εργασίας. Την Ελλάδα που ζητά ευκαιρίες αντί επιδομάτων, προοπτική αντί διαχείρισης της καθημερινότητας και εθνική αυτοπεποίθηση αντί συμβιβασμών.

Η συγκεκριμένη αναφορά είχε ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς έδειξε ότι ο κ. Σαμαράς επιχειρεί να εκφράσει ένα ευρύτερο ακροατήριο που εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια της παραδοσιακής Νέας Δημοκρατίας.

Το μήνυμα προς τη Νέα Δημοκρατία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η φράση του για το ποιος ανήκει τελικά στη Νέα Δημοκρατία: όσοι την υπηρέτησαν ως ιστορικό χρέος ή όσοι τη χρησιμοποίησαν ως εκλογική εταιρεία.

Η διατύπωση αυτή αποτελεί ίσως την πιο ευθεία αμφισβήτηση της σημερινής φυσιογνωμίας του κυβερνώντος κόμματος από έναν πρώην πρόεδρό του.

Δεν ήταν τυχαίο ότι επέλεξε να συνδέσει την πολιτική ταυτότητα της παράταξης με την ιστορική της διαδρομή και όχι με τις σημερινές εκλογικές της επιδόσεις.

Η πολιτική δεν αντέχει τα κενά»

Η πιο χαρακτηριστική ίσως φράση της ομιλίας ήταν ότι «η πολιτική, όπως και η φύση, δεν αντέχει τα κενά».

Η συγκεκριμένη αναφορά ερμηνεύεται από πολλούς ως η πολιτική ουσία ολόκληρης της παρέμβασής του. Ο κ. Σαμαράς εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι υπάρχει σήμερα ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κενό εκπροσώπησης, το οποίο αργά ή γρήγορα θα καλυφθεί.

Είτε αυτό συμβεί μέσα από τις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις είτε μέσα από νέες πολιτικές πρωτοβουλίες, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό.

Το τελικό μήνυμα του πρώην πρωθυπουργού δεν ήταν απαισιόδοξο. Αντίθετα, παρά τη σκληρή κριτική που προηγήθηκε, επέλεξε να κλείσει με αναφορές στην ελπίδα, στην αξιοπρέπεια και στην αναγέννηση της χώρας.

«Δεν χάνω την αισιοδοξία μου για το τι μπορεί να γίνει αύριο», είπε χαρακτηριστικά.
Και ίσως αυτή η φράση να συμπυκνώνει καλύτερα από κάθε άλλη τον πραγματικό στόχο της παρέμβασής του στο Ηράκλειο: όχι απλώς να καταγγείλει το παρόν, αλλά να περιγράψει το πολιτικό ακροατήριο και τις ιδέες πάνω στις οποίες, κατά την άποψή του, μπορεί να οικοδομηθεί το μέλλον.

Τα ελληνοτουρκικά στο επίκεντρο

Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς επικεντρώθηκε στα ελληνοτουρκικά, εκφράζοντας ανησυχία για την προώθηση της τουρκικής στρατηγικής της «Γαλάζιας Πατρίδας» και για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
Υποστήριξε ότι η Ελλάδα πρέπει να εγκαταλείψει την πολιτική των «ήρεμων νερών» και να κινηθεί προληπτικά, ζητώντας:

•Έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τουρκικές προκλήσεις.

•Σαφές κόστος για την Τουρκία σε ΕΕ και ΝΑΤΟ.

•Άσκηση βέτο στα σχέδια δημιουργίας νέων νατοϊκών στρατηγείων στην Τουρκία.

•Δημιουργία νέου επιχειρησιακού κέντρου του ΝΑΤΟ στην Κάρπαθο.

«Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί τώρα και όχι κατόπιν εορτής», υπογράμμισε, προειδοποιώντας για ενδεχόμενες γεωπολιτικές παγίδες από την Άγκυρα.

Επίθεση σε Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη

Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε προσωπική κριτική στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, κατηγορώντας τους ότι έχουν εγκαταλείψει τις παραδοσιακές εθνικές θέσεις της χώρας. Όπως είπε, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει πολιτική κατευνασμού απέναντι στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδας.
«Είχαμε δήθεν ήρεμα νερά όχι γιατί σταμάτησε να προκαλεί η Τουρκία, αλλά γιατί σταματήσαμε να αντιδρούμε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν όλο και περισσότερο»

Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κινήθηκε και η κριτική του προς τον Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί παρουσιάζουν πλέον σημαντικές ομοιότητες.

Ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Αλέξης Τσίπρας δίνουν προτεραιότητα στην επικοινωνία και στη διαχείριση της εικόνας έναντι της πολιτικής ουσίας. Αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών, στην οικονομική πολιτική των υπερπλεονασμάτων, στα επιδόματα, στην ακρίβεια, στη woke ατζέντα, στην πολιτική ορθότητα και στη διαχείριση του μεταναστευτικού, υποστηρίζοντας ότι οι διαφορές ανάμεσα στους δύο χώρους έχουν περιοριστεί σημαντικά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα στίχο από γνωστό τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα, σημείωσε ότι «ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει ροζ».


Πηγή

«Η Ρωσία επέλεξε για μία ακόμα φορά τον πόλεμο»: Η αντίδραση Ζελέσνκι στο «όχι» Πούτιν για συνάντηση

0

Ο Ουκρανός Πρόεδρος είχε απευθύνει ανοιχτή επιστολή προτείνοντας τετ α τετ συνάντηση σε χώρα που «παραδοσιακά φιλοξενεί ηγέτες με στόχο την επίλυση ζητημάτων πολέμου και ειρήνης»

«Δυστυχώς, η ρωσική πλευρά επέλεξε για μία ακόμα φορά τον πόλεμο. (…) Απλά δεν θέλει να βάλει τέλος στον πόλεμο», ήταν η αντίδραση του Ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι στην απόρριψη από τον Ρώσο ομόλογό του της πρότασης για συνάντησή τους.

«Νομίζω πως αυτή η απάντηση θα απογοητεύσει πολλούς στον κόσμο», σημείωσε ο Ζελένσκι, κατά τη διάρκεια του νυχτερινού βιντεοσκοπημένου μηνύματός του.

Ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, νωρίτερα σχολιάζοντας την ανοιχτή επιστολή Ζελένσκι, λέγοντας πως «δεν βλέπει τον λόγο» να συναντηθούν και ότι «χρειάζεται μόνιμη ειρηνευτική συμφωνία»..

Μιλώντας στο ετήσιο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, ο Πούτιν κατηγόρησε επίσης τη Δύση ότι υπονομεύει την παγκόσμια οικονομία με μονομερείς κυρώσεις

Ο επικεφαλής του Κρεμλίνου δήλωσε ότι η επιστολή του Ζελένσκι ήταν σε ορισμένα σημεία αγενής και δεν φαινόταν ως ειλικρινής πρόταση για τη διεξαγωγή συνομιλιών.

Η επιστολή Ζελένσκι

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι στην ανοιχτή επιστολή του, πρότεινε μία κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, δηλώνοντας παράλληλα έτοιμος για «πλήρη κατάπαυση του πυρός» κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.

Όσον αφορά στην τοποθεσία αυτών των συνομιλιών, ο Ουκρανός πρόεδρος απέρριπτε τη Μόσχα και πρότεινε χώρα όπου «παραδοσιακά φιλοξενεί ηγέτες με στόχο την επίλυση ζητημάτων πολέμου και ειρήνης», όπως «η Ελβετία, η Τουρκία, οι χώρες του αραβικού κόσμου».

Ο Ζελένσκι αναφέρει ακόμα ότι οι ηγέτες «είναι αυτοί που επιλύουν τα κρίσιμα ζητήματα» και προτείνει μάλιστα να οριστεί και συγκεκριμένη ημερομηνία για τη συνάντηση.

«Πρέπει πρώτα να βρούμε απευθείας απαντήσεις μεταξύ μας στα ερωτήματα που παραμένουν και να μην κρυβόμαστε από τα δύσκολα ζητήματα πίσω από φόρμουλες, τεχνικές ομάδες εργασίας ή ατελείωτο χρόνο που χάνεται σε διπλωματικό πινγκ πονγκ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ζελένσκι.


Πηγή

Κακλαμάνης για Σουφλιά: «Αντίο αγαπημένε μου φίλε και συνοδοιπόρε!»

0

Προσωπικό τόνο είχε το συλλυπητήριο μήνυμα του προέδρου της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά

«Αντίο αγαπημένε μου φίλε και συνοδοιπόρε!». Έτσι αποχαιρέτισε ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης τον επί χρόνια βουλευτή και υπουργό Γιώργο Σουφλιά, που έγινε γνωστό σήμερα ότι πέθανε σε ηλικία 85 ετών.

Ο Νικήτας Κακλαμάνης εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη και τόνισε ότι ο εκλιπών υπήρξε μια σπουδαία πολιτική φυσιογνωμία, ένα κορυφαίο ιστορικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας.

«Υπήρξε βουλευτής και Υπουργός επί σειρά ετών σε νευραλγικές θέσεις, σφραγίζοντας με το ήθος, την υπευθυνότητα και την εργατικότητά του τη μεταπολιτευτική πολιτική ζωή του τόπου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μακράς πορείας του, από όποια κοινοβουλευτική ή κυβερνητική θέση κι αν βρέθηκε, ξεχώρισε για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τον χαρακτήριζε και την προσήλωσή του στο εθνικό συμφέρον, κερδίζοντας τον σεβασμό των συμπολιτών αλλά και των πολιτικών του αντιπάλων. Η απώλειά του αφήνει ένα μεγάλο κενό στο κόμμα που υπηρέτησε με πάθος και σταθερότητα, αλλά και ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην πολιτική ζωή της χώρας», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής.

«Αντίο αγαπημένε μου φίλε και συνοδοιπόρε! Στην οικογένεια και στους οικείους του απευθύνω τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια», ανέφερε ο κ. Κακλαμάνης.


Πηγή

Μητσοτάκης για Σουφλιά: «Άφησε το δικό του αποτύπωμα στη σύγχρονη ιστορία ολόκληρης της χώρας»

0

Ειλικρινή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τον Γιώργο Σουφλιά, που πέθανε σήμερα σε ηλικία 85 ετών

Τη θλίψη του για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Με θλίψη αποχαιρετώ τον Γιώργο Σουφλιά. Ένα ιστορικό στέλεχος της παράταξής μας και έναν ειλικρινή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος που επί δεκαετίες ενσάρκωνε την ουσία του σοβαρού πολιτικού. Προκρίνοντας πάντα το χειροπιαστό αποτέλεσμα από τις εύκολες υποσχέσεις», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Ως υπερήφανο τέκνο της Θεσσαλίας, άφησε το δικό του αποτύπωμα στη σύγχρονη ιστορία ολόκληρης της χώρας. Ως Υπουργός σε κρίσιμα χαρτοφυλάκια, εργάστηκε για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Έδωσε πνοή στα μεγάλα δημόσια έργα και τις κρίσιμες υποδομές. Ενώ προώθησε τολμηρές αλλαγές στον χώρο της Παιδείας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η συνεπής δράση του, όπως και η διακριτική αποχώρησή του από τη δημόσια σκηνή, αποδεικνύουν το ήθος και τη σεμνότητα που τον διέκριναν. Ένα πολύτιμο δίδαγμα των παλαιότερων κοινοβουλευτικών προς τους νεότερους. Εκφράζω τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους πολλούς φίλους του», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.


Πηγή

Μήνυμα Σαμαρά: Η πολιτική δεν αντέχει τα κενά – Άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας πολιτικής κίνησης

0

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για εξωτερική πολιτική, μεταναστευτικό, οικονομία και δημοκρατικό έλλειμμα – «Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό»

Ηχηρή παρέμβαση με πολλαπλά πολιτικά μηνύματα πραγματοποίησε από το Ηράκλειο Κρήτης ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, ενώ παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση και στον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί εκφράζουν πλέον παρόμοιες αντιλήψεις και πολιτικές πρακτικές.

Ο κ. Σαμαράς μίλησε για «την άλλη Ελλάδα» και πυροδότησε συζητήσεις για νέο εγχείρημα. «Η άλλη Ελλάδα θα πάρει τη μοίρα της στα χέρια της», είπε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας σε εκδήλωση στην κρητική πρωτεύουσα, ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κρήτη, όπως το μεταναστευτικό, η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, η καθυστέρηση κρίσιμων υποδομών και η δημογραφική συρρίκνωση της υπαίθρου.

Η Κρήτη στο επίκεντρο των εξελίξεων

Ο πρώην πρωθυπουργός υποστήριξε ότι το νησί βρίσκεται αντιμέτωπο με σοβαρές προκλήσεις, κάνοντας ειδική αναφορά στις αυξημένες μεταναστευτικές ροές, στα ζητήματα ασφάλειας, στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ και στην εγκατάλειψη της ενδοχώρας.

Παράλληλα εξέφρασε προβληματισμό για την αποχώρηση της ExxonMobil από τις έρευνες υδρογονανθράκων νοτίως της Κρήτης, σημειώνοντας ότι η χώρα δεν έχει προετοιμάσει το απαραίτητο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό για την αξιοποίηση πιθανών ενεργειακών πόρων.

«Η Κρήτη κινδυνεύει να μετατραπεί σε έναν υπερφορτωμένο τόπο μαζικού τουρισμού, χάνοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Δημογραφικό και μεσαία τάξη

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο δημογραφικό πρόβλημα, το οποίο χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο εθνικό ζήτημα της χώρας.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν κατευθύνει επαρκείς πόρους στην περιφέρεια και στις νέες οικογένειες, ενώ υποστήριξε ότι μεγάλα ποσά χάνονται σε απευθείας αναθέσεις, υπερκοστολογήσεις έργων και αδιαφανείς διαδικασίες.

Ως άμεσες παρεμβάσεις πρότεινε τη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την κατάργηση της προκαταβολής φόρου.

«Τώρα πρέπει να κινηθούμε απέναντι στην Τουρκία»

Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς επικεντρώθηκε στα ελληνοτουρκικά, εκφράζοντας ανησυχία για την προώθηση της τουρκικής στρατηγικής της «Γαλάζιας Πατρίδας» και για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

Υποστήριξε ότι η Ελλάδα πρέπει να εγκαταλείψει την πολιτική των «ήρεμων νερών» και να κινηθεί προληπτικά, ζητώντας:

  • Έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τουρκικές προκλήσεις.
  • Σαφές κόστος για την Τουρκία σε ΕΕ και ΝΑΤΟ.
  • Άσκηση βέτο στα σχέδια δημιουργίας νέων νατοϊκών στρατηγείων στην Τουρκία.
  • Δημιουργία νέου επιχειρησιακού κέντρου του ΝΑΤΟ στην Κάρπαθο.

«Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί τώρα και όχι κατόπιν εορτής», υπογράμμισε, προειδοποιώντας για ενδεχόμενες γεωπολιτικές παγίδες από την Άγκυρα.

Επίθεση σε Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη

Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε προσωπική κριτική στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, κατηγορώντας τους ότι έχουν εγκαταλείψει τις παραδοσιακές εθνικές θέσεις της χώρας.

Όπως είπε, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει πολιτική κατευνασμού απέναντι στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδας.
«Είχαμε δήθεν ήρεμα νερά όχι γιατί σταμάτησε να προκαλεί η Τουρκία, αλλά γιατί σταματήσαμε να αντιδρούμε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν όλο και περισσότερο»

Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κινήθηκε και η κριτική του προς τον Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί παρουσιάζουν πλέον σημαντικές ομοιότητες.

Ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Αλέξης Τσίπρας δίνουν προτεραιότητα στην επικοινωνία και στη διαχείριση της εικόνας έναντι της πολιτικής ουσίας.

Αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών, στην οικονομική πολιτική των υπερπλεονασμάτων, στα επιδόματα, στην ακρίβεια, στην πολιτική ορθότητα και στη διαχείριση του μεταναστευτικού, υποστηρίζοντας ότι οι διαφορές ανάμεσα στους δύο χώρους έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Χρησιμοποιώντας μάλιστα στίχο από γνωστό τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα, σημείωσε ότι «ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει ροζ».

Δημοκρατικό έλλειμμα και κρίση εκπροσώπησης

Ο πρώην πρωθυπουργός εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανήσυχος για την αυξανόμενη αποχή των πολιτών από τις εκλογικές διαδικασίες.

Όπως υποστήριξε, η απομάκρυνση εκατομμυρίων ψηφοφόρων από την κάλπη αποτελεί ένδειξη βαθιάς κρίσης εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα και δημιουργεί ένα πρωτοφανές κενό εκπροσώπησης.

«Η κοινωνία φεύγει από την πολιτική σιωπηλά αλλά εκκωφαντικά», ανέφερε, προειδοποιώντας ότι η απονομιμοποίηση του πολιτικού συστήματος μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τη λειτουργία της δημοκρατίας.

Αιχμές για τη σημερινή Νέα Δημοκρατία

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Αντώνης Σαμαράς εξαπέλυσε ευθείες βολές κατά της σημερινής ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας, καταγγέλλοντας προσωπικές επιθέσεις εναντίον του από κυβερνητικά στελέχη και αρθρογράφους.

Μίλησε για «ύβρεις, λάσπη και ασέβεια», ενώ υποστήριξε ότι η παράταξη έχει απομακρυνθεί από τις ιστορικές και ιδεολογικές της ρίζες.

Η παρέμβασή του στο Ηράκλειο θεωρείται από πολιτικούς παρατηρητές ως μία από τις πιο αιχμηρές δημόσιες τοποθετήσεις των τελευταίων ετών απέναντι στην κυβέρνηση, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για τις εσωκομματικές ισορροπίες και τις εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο της Κεντροδεξιάς.

Οι προσωπικές αναφορές

Η τελευταία ενότητα της ομιλίας του Αντώνη Σαμαρά στο Ηράκλειο δεν ήταν απλώς ένας ακόμα απολογισμός διαφωνιών με την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε μια συνηθισμένη παρέμβαση ενός πρώην πρωθυπουργού. Ήταν κάτι βαθύτερο: μια πολιτική διακήρυξη με σαφείς ιδεολογικές αναφορές και έντονο συμβολισμό.

Ο πρώην πρωθυπουργός επέλεξε να κλείσει την ομιλία του με προσωπικές αναφορές, απαντώντας εμμέσως σε όσους θεωρούν ότι η πολιτική του διαδρομή έχει ολοκληρωθεί.

«Στους αγώνες για την Πατρίδα δεν υπάρχει σύνταξη», δήλωσε, στέλνοντας το μήνυμα ότι παραμένει ενεργός και παρών στις πολιτικές εξελίξεις. Η αναφορά αυτή δεν είχε μόνο προσωπικό χαρακτήρα. Απευθυνόταν κυρίως σε ένα κοινό που αναζητά πολιτική έκφραση πέρα από τα σημερινά κομματικά όρια.

Η «άλλη Ελλάδα»

Το κεντρικό στοιχείο της παρέμβασής του ήταν η περιγραφή μιας «άλλης Ελλάδας». Μιας Ελλάδας που –όπως είπε– δεν εκπροσωπείται σήμερα επαρκώς από το πολιτικό σύστημα.

Περιέγραψε την Ελλάδα της παραγωγής, της επιχειρηματικότητας, της οικογένειας, της περιφέρειας και της εργασίας. Την Ελλάδα που ζητά ευκαιρίες αντί επιδομάτων, προοπτική αντί διαχείρισης της καθημερινότητας και εθνική αυτοπεποίθηση αντί συμβιβασμών.

Η συγκεκριμένη αναφορά είχε ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς έδειξε ότι ο κ. Σαμαράς επιχειρεί να εκφράσει ένα ευρύτερο ακροατήριο που εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια της παραδοσιακής Νέας Δημοκρατίας.

Το μήνυμα προς τη Νέα Δημοκρατία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η φράση του για το ποιος ανήκει τελικά στη Νέα Δημοκρατία: όσοι την υπηρέτησαν ως ιστορικό χρέος ή όσοι τη χρησιμοποίησαν ως εκλογική εταιρεία.

Η διατύπωση αυτή αποτελεί ίσως την πιο ευθεία αμφισβήτηση της σημερινής φυσιογνωμίας του κυβερνώντος κόμματος από έναν πρώην πρόεδρό του.

Δεν ήταν τυχαίο ότι επέλεξε να συνδέσει την πολιτική ταυτότητα της παράταξης με την ιστορική της διαδρομή και όχι με τις σημερινές εκλογικές της επιδόσεις.

Ο Παλαμάς και η ιστορική αναλογία

Στο πιο συμβολικό σημείο της ομιλίας του, ο Αντώνης Σαμαράς επικαλέστηκε τον Κωστή Παλαμά και το ποίημα «Γύριζε», το οποίο περιγράφει την παρακμή της Ελλάδας των αρχών του 20ού αιώνα.

Η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Αφού περιέγραψε μια εικόνα κρίσης και απογοήτευσης, υπενθύμισε ότι αμέσως μετά ήρθε η αναγέννηση της χώρας με τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Στη συνέχεια παρέπεμψε στις περιόδους ανασυγκρότησης μετά τον πόλεμο με τον Αλέξανδρο Παπάγο και μετά τη Μεταπολίτευση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Με τον τρόπο αυτό επιχείρησε να περάσει το μήνυμα ότι η ελληνική ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές πως μέσα από περιόδους παρακμής γεννιούνται νέες πολιτικές και κοινωνικές δυναμικές.

«Η πολιτική δεν αντέχει τα κενά»

Η πιο χαρακτηριστική ίσως φράση της ομιλίας ήταν ότι «η πολιτική, όπως και η φύση, δεν αντέχει τα κενά».

Η συγκεκριμένη αναφορά ερμηνεύεται από πολλούς ως η πολιτική ουσία ολόκληρης της παρέμβασής του. Ο κ. Σαμαράς εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι υπάρχει σήμερα ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κενό εκπροσώπησης, το οποίο αργά ή γρήγορα θα καλυφθεί.

Είτε αυτό συμβεί μέσα από τις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις είτε μέσα από νέες πολιτικές πρωτοβουλίες, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό.

Το τελικό μήνυμα του πρώην πρωθυπουργού δεν ήταν απαισιόδοξο. Αντίθετα, παρά τη σκληρή κριτική που προηγήθηκε, επέλεξε να κλείσει με αναφορές στην ελπίδα, στην αξιοπρέπεια και στην αναγέννηση της χώρας.

«Δεν χάνω την αισιοδοξία μου για το τι μπορεί να γίνει αύριο», είπε χαρακτηριστικά.
Και ίσως αυτή η φράση να συμπυκνώνει καλύτερα από κάθε άλλη τον πραγματικό στόχο της παρέμβασής του στο Ηράκλειο: όχι απλώς να καταγγείλει το παρόν, αλλά να περιγράψει το πολιτικό ακροατήριο και τις ιδέες πάνω στις οποίες, κατά την άποψή του, μπορεί να οικοδομηθεί το μέλλον.


Πηγή

Τραγωδία στο Κατάκολο: Νεκρός 66χρονος μετά από πτώση

0

Δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή ο 66χρονος που είχε μεταφερθεί σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών της Νοσηλευτικής Μονάδας Πύργου, μετά από σοβαρό ατύχημα στην περιοχή του Κατακόλου

Τραγικό τέλος είχε 66χρονος στο Κατάκολο που τραυματίστηκε βαρύτατα μετά από πτώση στο σπίτι του, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του patrisnews.gr, το ατύχημα σημειώθηκε την Παρασκευή (5/6) στην οικία του θύματος, στην περιοχή του Κατακόλου, όπου ο άτυχος άνδρας φέρεται να υπέστη σοβαρά τραύματα στο κεφάλι.

Στο σημείο είχε κληθεί άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον μετέφερε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών της Νοσηλευτικής Μονάδας Πύργου.

Η κατάσταση της υγείας του είχε εξαρχής χαρακτηριστεί ιδιαίτερα κρίσιμη, με τους γιατρούς να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον κρατήσουν στη ζωή.

Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η πτώση παραμένουν υπό διερεύνηση.


Πηγή

Λονδίνο – Νέα Υόρκη σε 3:44′ ώρες: Έτοιμο για απογείωση το υπερηχητικό αεροσκάφος X-59 της NASA

0

Ολοκληρώνονται οι τελευταίοι έλεγχοι ασφαλείας και αναμένεται η πρώτη πτήση

Πανέτοιμο για την ιστορική παρθενική πτήση του είναι το υπερηχητικό αεροσκάφος της NASA, διάδοχος του θρυλικού Concorde, που θέλει να εκμηδενίζει σχεδόν σε διάρκεια την απόσταση Λονδίνο – Νέα Υόρκη, σε μόλις 3 ώρες και 44 λεπτά.

Το Lockheed Martin X-59 QueSST, το «αθόρυβο» υπερηχητικό ερευνητικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε από τη NASA και κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, ολοκληρώνει τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας.


Το αεροσκάφος μπορεί να φτάσει σε ταχύτητα πλεύσης 1,5 Μαχ, περίπου 1.590 χλμ/ώρα, μια ταχύτητα που θα του επέτρεπε να πραγματοποιήσει την πτήση πάνω από τον Ατλαντικό χωρίς ενδιάμεσο σταθμό σε μόλις τρεις ώρες και 44 λεπτά. Μια τεράστια διαφορά σε σχέση με τις σημερινές παραδοσιακές εμπορικές πτήσεις, οι οποίες για να καλύψουν την ίδια διαδρομή χρειάζονται κατά μέσο όρο μεταξύ επτά και οκτώ ωρών.

Το πραγματικό σημείο καμπής του X-59 σε σχέση με τον διάσημο γαλλο-βρετανικό προκάτοχό του δεν έγκειται όμως στην καθαρή ταχύτητα. Το παλιό Concorde, αν και ήταν ταχύτερο, έφτανε σε μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τα 2,04 Mach, περίπου 2.179 χλμ/ώρα, πετώντας από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε μόλις τρεις ώρες, είχε όμως ένα τεράστιο δομικό και περιβαλλοντικό όριο: το ηχητικό χτύπημα.

Ο θόρυβος που δημιουργούνταν από την υπέρβαση του φράγματος του ήχου ήταν ένας πραγματικός βρυχηθμός παρόμοιος με έκρηξη, ένα πρόβλημα ηχορύπανσης που ιστορικά ώθησε τις κυβερνήσεις να απαγορεύσουν την υπερηχητική πτήση πάνω από πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Οι μηχανικοί της NASA αντιμετώπισαν και έλυσαν αυτή την πρόκληση επανασχεδιάζοντας πλήρως την αεροδυναμική του αεροσκάφους. Το X-59 έχει σχεδιαστεί με μεγάλη προσοχή για να ταξιδεύει πέρα από το φράγμα του ήχου, μειώνοντας δραστικά τον ηχητικό κρότο και μετατρέποντάς τον σε ένα αμυδρό και ανεπαίσθητο «χτύπο», το κλασικό quiet thump. Αυτή η καινοτομία θα μπορούσε τελικά να ανοίξει τις πόρτες για υπερηχητικές διαδρομές ακόμη και σε ηπειρωτικές και χερσαίες διαδρομές.

Το αεροσκάφος έχει μήκος 28,6 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων περίπου 9 μέτρα και πλάτος 4,19 μέτρα. Το μέγιστο βάρος του αεροσκάφους κατά την απογείωση αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 14.000 και 15.000 κιλών και η ώθηση του να είναι περίπου 98 kN.

Το X-59 κινείται από έναν κινητήρα turbofan General Electric F414, αναλογικά τον ίδιο που χρησιμοποιείται στα μαχητικά πολλαπλών ρόλων Boeing F/A-18 Super Hornet, το αεροσκάφος της McDonnel Douglas που χρησιμοποιείται από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και την Βασιλική Αεροπορία της Αυστραλίας.

Το χρονοδιάγραμμα της πρεμιέρας στους ουρανούς

Η πρώτη φάση με την εναρκτήρια πτήση θα συνίσταται σε έναν κύκλο σε χαμηλό υψόμετρο και με «μειωμένη» ταχύτητα περίπου 380 χλμ/ώρα. Αυτή η προκαταρκτική δοκιμή θα χρησιμεύσει για να επιβεβαιωθεί η τέλεια ενσωμάτωση όλων των συστημάτων του σκάφους και να επικυρωθούν τα πιστοποιητικά καταλληλότητας πτήσης και ασφάλειας του σκάφους.

Μόνο στις επόμενες δοκιμαστικές πτήσεις το X-59 θα αρχίσει να ανεβαίνει σε μεγαλύτερα ύψη και να αυξάνει σταδιακά την ταχύτητα, φτάνοντας μέχρι το σημείο να σπάσει το φράγμα του ήχου για να δοκιμάσει την αποτελεσματική μείωση του θορύβου.

Η ομάδα της NASA σχεδιάζει μεθοδικά κάθε λεπτομέρεια, από τις ελιγμούς τροχοδρόμησης και απογείωσης έως τις φάσεις πτήσης και προσγείωσης, με στόχο να αποδείξει στον κόσμο ότι το μέλλον των αερομεταφορών μπορεί να είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά γρήγορο και αθόρυβο.

Νίκος Δένδιας: «Ο Γιώργος Σουφλιάς έχαιρε του σεβασμού φίλων και αντιπάλων»

0

Την βαθιά θλίψη του για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας

Τα ειλικρινή συλλυπητήρια του εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά, ο οποίος ανακοινώθηκε σήμερα ότι πέθανε σε ηλικία 85 ετών.

«Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά, τον οποίο γνώριζα από τα νεανικά μου χρόνια, λόγω της φιλίας του με τον πατέρα μου Σπύρο. Ο εκλιπών, με τον οποίο συνυπήρξαμε στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, τίμησε την παράταξή μας ως Υπουργός και ως κορυφαίο στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας», ανέφερε ο Νίκος Δένδιας.

«Υπερασπιζόταν με πάθος τις ιδέες του, αλλά πίστευε στην αξία του διαλόγου και έχαιρε του σεβασμού φίλων και αντιπάλων. Ειλικρινή συλλυπητήρια στους οικείους του», κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.


Πηγή

Στις φλόγες εργοστάσιο της Honda στη Βαρκελώνη – Απομακρύνθηκαν 150 εργαζόμενοι

0

Δεν αναφέρθηκε τραυματισμός από τη φωτιά ή κατά τη διαδικασία εκκένωσης 

Μια μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε στο εργοστάσιο της Honda στη Σάντα Περπέτουα της Βαρκελώνης, με τους 150 εργαζόμενους να το εκκενώνουν άμεσα. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Καταλονίας δίνει μάχη με τις φλόγες με 26 ομάδες πυροσβεστών, ενώ γίνονται προσπάθειες να μην επεκταθεί η φωτιά σε γειτονικά κτήρια.

Πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η φωτιά έχει καταστρέψει πλήρως το εσωτερικό και την οροφή του κτιρίου.


Πηγή

Η πραγματική «Παρασκευή και 13»: Η ανεξιχνίαστη υπόθεση πίσω από το έπος τρόμου

0

Σαν σήμερα πριν από 66 χρόνια, 4 έφηβοι ξυλοκοπήθηκαν και μαχαιρώθηκαν ενώ κατασκήνωναν δίπλα σε μια λίμνη στη Φινλανδία – Η υπόθεση παραμένει άλυτη

Ακόμη κι αν δεν είναι κάποιος λάτρης των ταινιών τρόμου, σίγουρα γνωρίζει για την εμβληματική ταινία «Παρασκευή και 13», με τις 11 συνέχειες.

Η πρώτη ταινία, που έκανε πρεμιέρα το 1980, έχει βασικό πρωταγωνιστή τον Τζέισον Βόρχις, ο οποίος, όταν ήταν παιδί, πνίγηκε στην κατασκήνωση Crystal Lake από αμέλεια του προσωπικού. Επιστρέφει μετά από δεκαετίες στην ίδια κατασκήνωση βυθίζοντάς την σε ένα λουτρό αίματος.

Όμως, το σενάριο, εκτός από τη μεταφυσική διάστασή του, δεν απέχει στη βάση του από την πραγματικότητα, καθώς μία παρόμοια σφαγή νεαρών που κατασκήνωσαν δίπλα σε μία λίμνη, είχε συμβεί 20 χρόνια νωρίτερα και ήταν η πηγή έμπνευσης της ταινίας τρόμου. Σήμερα 66 χρόνια αργότερα παραμένει άλυτη, στοιχειώνοντας τη Φινλανδία.

lake-bodom.jpg

Στις 5 Ιουνίου 1960 στις όχθες της λίμνης Μπόντομ, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Ελσίνκι, τρεις έφηβοι σφαγιάστηκαν βάναυσα και ένας τέταρτος τραυματίστηκε σοβαρά.

Το περιστατικό – το οποίο είχε αρκετούς υπόπτους, δεν διαλευκάνθηκε ποτέ – ονομάστηκε ως «οι δολοφονίες της λίμνης Μπόντομ», μέχρι που μετά την πρεμιέρα της ταινίας του Κάναγκαν μετονομάστηκε λόγω των ομοιοτήτων του ως «η πραγματική Παρασκευή 13».

Δύο 15χρονα κορίτσια, η Maila Irmeli Björklund και η Anja Tuulikki Mäki και δύο 18χρονοι ο Seppo Antero Boisman και ο Nils Wilhelm Gustafsson, αποφάσισαν να κατασκηνώσουν για σαββατοκύριακο.

Μεταξύ 4 και 6 το πρωί της Κυριακής 5 Ιουνίου, η Mäki, η Björklund και ο Boisman μαχαιρώθηκαν μέχρι θανάτου, ενώ ο Gustafsson τραυματίστηκε σοβαρά, με εγκεφαλική διάσειση, κατάγματα στη γνάθο και σε άλλα οστά του προσώπου.

Τα πτώματά τους και ο επιζών βρέθηκαν ώρες αργότερα, στις 11 το πρωί. Η Björklund, η κοπέλα του Gustafsson, ήταν γυμνή από τη μέση και κάτω και ήταν αυτή που είχε τα περισσότερα τραύματα στο σώμα της, ενώ οι υπόλοιποι έφηβοι είχαν δεχτεί λιγότερο βίαιη επίθεση.

finlandjason.jpg
Το έγκλημα συνέβη τον Ιούνιο του 1960 στις όχθες της λίμνης Μπόντομ, στη Φινλανδία, και δεν εξιχνιάστηκε ποτέ Wikipedia

Ο επιζών έμεινε σε κώμα για έξι ώρες και συνήλθε μόλις έξι ημέρες αργότερα. Λόγω του τραύματος, το εγκεφαλονωτιαίο υγρό έτρεχε από τη μύτη και το πηγούνι του ήταν τόσο σπασμένο που τα δόντια του προεξείχαν από το μάγουλο. Το κεφάλι παρουσίαζε πολυάριθμα τραύματα και το ένα αυτί είχε υποστεί βλάβη από μαχαιριά.

Την ίδια Κυριακή, κατά την ανάκριση άλλων κατασκηνωτών στη λίμνη, μια ομάδα νεαρών που παρατηρούσε πουλιά είπε στους αστυνομικούς ότι γύρω στις έξι το πρωί είχαν δει μια από τις σκηνές να καταρρέει και έναν ξανθό άνδρα να απομακρύνεται από το σημείο, αλλά δεν έδωσαν καμία σημασία στο θέμα. Όταν συνήλθε σχεδόν μια εβδομάδα αργότερα, ο Gustafsson πρόσθεσε ένα ακόμη στοιχείο: ο άνδρας που τους είχε επιτεθεί φορούσε ρούχα κόκκινα και μαύρα.

Μέχρι τότε, οι εμπειρογνώμονες είχαν διαπιστώσει ότι ο δολοφόνος δεν μπήκε στις σκηνές για να επιτεθεί στα θύματα, αλλά το έκανε από έξω, τρυπώντας το πανί με ένα αιχμηρό όπλο και χτυπώντας τα με ένα αμβλύ αντικείμενο. Αυτά τα όπλα δεν βρέθηκαν ποτέ. Ο δολοφόνος πήρε επίσης μερικά προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων που οι ερευνητές βρήκαν αινιγματικά, όπως τα κλειδιά των μοτοσικλετών των αγοριών, που παρέμεναν στην ίδια θέση. Τα παπούτσια του Gustafsson βρέθηκαν περίπου 500 μέτρα μακριά από τον τόπο του εγκλήματος.

Εκτός από τις ανακρίσεις, η αστυνομία έκανε τα πάντα λάθος: δεν απέκλεισε την περιοχή, γεγονός που αλλοίωσε στοιχεία από τον τόπο του εγκλήματος. Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν ζήτησαν τη βοήθεια στρατιωτών για να αναζητήσουν αντικείμενα και άλλα στοιχεία γύρω από τη λίμνη.

Με την πάροδο των χρόνων, η φινλανδική αστυνομία είχε διάφορες υποθέσεις και εστίασε σε τέσσερις πιθανούς ύποπτους. Όμως για κανέναν δεν υπήρξε αδιάσειστο στοιχείο ενοχής.

Ο επιζών στο στόχαστρο

Πέρασαν δεκαετίες χωρίς να υπάρξει κανένα νέο στοιχείο, μέχρι που, 44 χρόνια μετά τα εγκλήματα, η υπόθεση φάνηκε να επιλύεται με τη σύλληψη του Νιλς Βίλχελμ Γκούσταφσον, του 18χρονου που είχε επιζήσει της σφαγής. Ήταν Μάρτιος του 2004 όταν ο Γκούσταφσον κατηγορήθηκε επίσημα για τη δολοφονία των άλλων τριών εφήβων. Μετά την ανάκριση, αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος, αλλά με την κατηγορία της τριπλής ανθρωποκτονίας. Η υπόθεση εναντίον του, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ερευνών της Φινλανδίας, βασιζόταν σε ανάλυση κηλίδων αίματος που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος.

Η θεωρία της εισαγγελίας ήταν ότι ο ύποπτος, ο οποίος ήταν σύντροφος της Irmeli Björklund, είχε πάθει κρίση ζήλιας και για αυτόν τον λόγο την είχε σκοτώσει και στη συνέχεια δολοφόνησε τα άλλα δύο παιδιά για να μην αφήσει μάρτυρες. Για να στηρίξει αυτή την υπόθεση, η κατηγορούσα αρχή βασίστηκε στο γεγονός ότι τα τραύματα που παρουσίαζε το πτώμα της Björklund ήταν πολύ πιο βίαια από αυτά που βρέθηκαν στα σώματα των φίλων της, κάτι που αποδείκνυε μεγαλύτερη σκληρότητα που προκλήθηκε από τη ζήλια.

Οι εισαγγελείς ζήτησαν ποινή ισόβιας κάθειρξης, ενώ οι συνήγοροι υπεράσπισης υποστήριξαν ότι, λόγω των τραυμάτων που είχε υποστεί ο ίδιος ο Gustafsson, ήταν αδύνατο να είχε διαπράξει τα εγκλήματα και παρουσίασαν τη θεωρία ότι οι δολοφονίες δεν ήταν έργο ενός μόνο ατόμου, αλλά τουλάχιστον δύο.

Στις 7 Οκτωβρίου 2005, ο Gustafsson αθωώθηκε από όλες τις κατηγορίες λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων. Κινήθηκε νομικά για αποζημίωση λόγω ψυχολογικής βλάβης και κατέληξε σε συμφωνία με το φινλανδικό κράτος για αποζημίωση ύψους 44.900 ευρώ.

Τασούλας για Σουφλιά: Με βαρύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλειά του

0

Με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά, ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας, αφού ανακοινώθηκε σήμερα ο θάνατος του πρώην υπουργού της ΝΔ σε ηλικία 85 ετών.

«Με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά, ενός διακεκριμένου πολιτικού, που υπηρέτησε την πατρίδα από καίριες θέσεις ευθύνης με ήθος, αποτελεσματικότητα, πυγμή και μετριοπάθεια», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Τασούλας.

«Ήταν ένας άνθρωπος με στέρεες πεποιθήσεις που πάντοτε έθετε ως πρώτη προτεραιότητα το καθήκον και την εθνική ενότητα. Εκφράζω τα συλλυπητήριά μου στην οικογένεια και στους φίλους του», σημείωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.


Πηγή