Θα λείψει πολύ σε όλους όσοι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε, είπε ο Κώστας Καραμανλής για τον Γιώργο Σουφλιά που πέθανε σε ηλικία 85 ετών
«Με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη για την φιλία του και τις πολύτιμες συμβουλές του αποχαιρετώ τον Γιώργο Σουφλιά», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά.
«Υπηρέτησε, μετά το 1977, όλες τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Γεωργίου Ράλλη. Την κυβέρνηση Τζαννετάκη και Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Δώσαμε έναν καθαρό και ωραίο αγώνα για την ηγεσία της Παράταξης, το 2007, χωρίς αυτό να σκιάσει την ανθρώπινη και πολιτική μας σχέση. Λύσαμε με αμοιβαιότητα, υπευθυνότητα και ωριμότητα την πρόσκαιρη παρεξήγηση της απομάκρυνσής του από το κόμμα», ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής.
«Ως υπεύθυνος προγράμματος και πολιτικού σχεδιασμού έβαλε την σφραγίδα του στην πολιτική αλλαγή του 2004. Συνεργαστήκαμε στενά από το 2004 έως το 2009. Η συμβολή του στη νέα διακυβέρνηση ήταν καθοριστική», τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός.
Και συνέχισε: «Θα τον θυμάμαι πάντα ως έναν βαθιά δημοκράτη πολιτικό, ως γνήσιο λαϊκό άνθρωπο με ενσυναίσθηση και ανυπόκριτη έγνοια για τους πιο αδύνατους συμπολίτες μας. Ως έναν έντιμο και ανιδιοτελή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος. Θα λείψει πολύ σε όλους όσοι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε».
«Στην Μαριάννα και στις αγαπημένες του κόρες εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Το Kīlauea σημείωσε πλέον το μεγαλύτερο πλήθος επεισοδίων εκτόξευσης λάβας που έχει καταγραφεί ποτέ σε ηφαιστειακή έκρηξη αυτού του τύπου
Το ηφαίστειο Kīlauea συνεχίζει να γράφει ιστορία.
Η συνεχιζόμενη ηφαιστειακή δραστηριότητα στην κορυφή του, εντός του Εθνικού Πάρκου Ηφαιστείων της Χαβάης, κατέγραψε νέο ρεκόρ σε επεισόδια εκτόξευσης σιντριβανιών λάβας, με το φαινόμενο να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Δείτε εντυπωσιακές εικόνες από την εκτόξευση λάβας στο ηφαίστειο Kīlauea:
Kīlauea continues to make history. ?
The ongoing summit eruption in Hawaiʻi Volcanoes National Park has set a new record for lava fountaining episodes, and it’s still going.
— US Department of the Interior (@Interior) June 5, 2026
Τα ξημερώματα της Δευτέρας κατέγραψε το 48ο επεισόδιο εκτόξευσης λάβας στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης δραστηριότητας στον κρατήρα Halemaʻumaʻu, ξεπερνώντας ένα ιστορικό ορόσημο της δεκαετίας του 1980.
Σύμφωνα με το Hawaiian Volcano Observatory, το Kīlauea σημείωσε πλέον το μεγαλύτερο πλήθος επεισοδίων εκτόξευσης λάβας που έχει καταγραφεί ποτέ σε ηφαιστειακή έκρηξη αυτού του τύπου.
Παρότι τα επεισόδια διακόπτονται από περιόδους ηρεμίας, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι όλα προέρχονται από τα ίδια ηφαιστειακά ανοίγματα στον κρατήρα Halemaʻumaʻu και επομένως θεωρούνται μέρος της ίδιας συνεχιζόμενης έκρηξης.
Οι τοπικές αρχές εξέδωσαν προειδοποίηση για πιθανή πτώση ηφαιστειακής τέφρας στις γύρω περιοχές, ενώ οι επιστήμονες συνεχίζουν να παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του φαινομένου στο ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια του πλανήτη.
Η συγκινητική εξομολόγηση για την διάγνωσή του με Αλτσχάιμερ και ο λόγος που το κράτησε κρυφό τέσσερα χρόνια
Ο βετεράνος παρουσιαστής ειδήσεων Jon Snow αποκάλυψε ότι δίνει μάχη με τη νόσο Αλτσχάιμερ εδώ και τέσσερα χρόνια.
Ο 79χρονος δημοσιογράφος αποχώρησε από την παρουσίαση του Channel 4 News το 2021, ύστερα από τρεις δεκαετίες στο τιμόνι του δελτίου. Σήμερα μιλά ανοιχτά για την άνοια και τη διάγνωσή του, με στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από τη νόσο.
«Αν δεν μιλήσω εγώ γι’ αυτό, τότε ποιος θα μιλήσει;» δήλωσε χαρακτηριστικά στην Daily Mail.
Η αποκάλυψή του αποκτά ακόμη μεγαλύτερη συναισθηματική βαρύτητα καθώς η μητέρα του, Joan, έπασχε επίσης από Αλτσχάιμερ για περίπου μία δεκαετία, πριν φύγει από τη ζωή σε ηλικία άνω των 80 ετών.
Ο Jon Snow / Πηγή: AP
Ο δημοσιογράφος παραδέχθηκε ότι αρχικά δίσταζε να απευθυνθεί σε γιατρό και επέμενε πως δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την υγεία του. Ωστόσο, τα συμπτώματα που άρχισαν να εμφανίζονται τον οδήγησαν τελικά να αναζητήσει ιατρική βοήθεια, με αποτέλεσμα να λάβει τη διάγνωση που άλλαξε τη ζωή του.
Μέσα από τη δημόσια εξομολόγησή του, ο Jon Snow ελπίζει να συμβάλει στην καλύτερη ενημέρωση γύρω από τη νόσο και να ενθαρρύνει όσους αντιμετωπίζουν παρόμοια συμπτώματα να αναζητούν έγκαιρα ιατρική υποστήριξη.
Ύστερα από γνωστικές εξετάσεις και απεικονιστικό έλεγχο του εγκεφάλου, ο Jon Snow έλαβε τη δύσκολη διάγνωση που επιβεβαίωσε τις υποψίες των γιατρών.
«Στην αρχή ήθελα να το κρύψω. Υπάρχουν ακόμη πολλές προκαταλήψεις. Με το παραμικρό σημάδι πνευματικής φθοράς, οι άνθρωποι σε θεωρούν σχεδόν τελειωμένο», εξομολογήθηκε.
Παρά τη διάγνωση, ο ίδιος τονίζει ότι η καθημερινότητά του δεν καθορίζεται πλήρως από τη νόσο. «Υπάρχουν στιγμές που εμφανίζεται, αλλά δεν είναι μια κατάσταση που με επηρεάζει κάθε ώρα και κάθε μέρα. Και αυτό είναι το στοιχείο στο οποίο κρατιέμαι», ανέφερε.
Ο Jon Snow ανέλαβε τη θέση του κεντρικού παρουσιαστή του Channel 4 News το 1989 και κάλυψε ορισμένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας, από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου μέχρι την αποφυλάκιση του Nelson Mandela το 1990, έπειτα από 27 χρόνια φυλάκισης.
Αργότερα μετέδωσε, μεταξύ άλλων, την ορκωμοσία του Barack Obama το 2009, καθώς και τον καταστροφικό σεισμό στην Αϊτή το 2010.
Μετά την αποχώρησή του από το Channel 4 News, ο δημοσιογράφος αποκάλυψε ότι βυθίστηκε σε βαθιά κατάθλιψη, απομονώθηκε κοινωνικά και έχασε το ενδιαφέρον του για δραστηριότητες που μέχρι τότε αγαπούσε.
Η σύζυγός του, η νευρολόγος Dr Precious Lunga, περιέγραψε τις δύσκολες εκείνες στιγμές: «Οι φίλοι με ρωτούσαν συνεχώς αν ο Jon είναι καλά και εγώ έπρεπε να λέω πως είναι, ενώ ήξερα ότι δεν ήταν».
Σύμφωνα με την ίδια, ο Snow συχνά παραπονιόταν ότι είχε «ξεχαστεί» από τους ανθρώπους γύρω του επειδή κανείς δεν επικοινωνούσε μαζί του, ενώ στην πραγματικότητα δεν θυμόταν τηλεφωνήματα που είχε δεχθεί.
Ο Jon Snow με τον βασιλιά Κάρολο / Πηγή: AP
Τέσσερα χρόνια μετά τα πρώτα συμπτώματα, ο ίδιος παραδέχεται ότι εξακολουθεί να αμφισβητεί τη διάγνωσή του.
«Υπάρχουν φορές που αναρωτιέμαι αν όντως έχω τη νόσο. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι αυτό. Δεν αισθάνομαι ότι έχω κάποια αναπηρία», δήλωσε.
Ο δημοσιογράφος συμμετέχει σε νέο ντοκιμαντέρ που καταγράφει τη ζωή του με τη νόσο Αλτσχάιμερ και πρόκειται να προβληθεί από το Channel 4 αργότερα μέσα στον μήνα.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Alzheimer’s Society, Michelle Dyson, χαρακτήρισε την απόφασή του να μιλήσει δημόσια «πράξη μεγάλου θάρρους».
«Η ιστορία του θα αγγίξει πάρα πολλούς ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι η άνοια αποτελεί τη συχνότερη αιτία θανάτου στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξακολουθεί να μην αντιμετωπίζεται με την ίδια αίσθηση επείγοντος όπως άλλες σοβαρές ασθένειες, όπως ο καρκίνος», τόνισε.
Όπως σημείωσε, ο Jon Snow και η σύζυγός του συμβάλλουν στην ανάδειξη της ανάγκης για ταχύτερη πρόσβαση στη διάγνωση, καθώς η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να εξασφαλίσει ουσιαστική υποστήριξη στους ασθενείς, να βοηθήσει τις οικογένειές τους να προγραμματίσουν το μέλλον και να ανοίξει τον δρόμο για συμμετοχή σε κλινικές δοκιμές νέων θεραπειών.
Πέρα από τη ΝΔ: Η πολιτική πλατφόρμα που παρουσίασε ο Σαμαράς από την Κρήτη – Σφοδρή επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη τον οποίο ταύτισε με τον Αλέξη Τσίπρα – Οι αναφορές για το πολιτικό κενό στην κεντροδεξιά και το στίγμα πολιτικής επανεκκίνησης για την «άλλη Ελλάδα»
Με μια κατεξοχήν πολιτική ομιλία από το Ηράκλειο της Κρήτης ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς περιέγραψε ουσιαστικά την πολιτική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα κινηθεί ο νέος πολιτικός φορέας τον οποίο θα ανακοινώσει όταν ο ίδιος κρίνει σκόπιμο.
Άσκησε ευθεία κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη ταυτίζοντας τον με τον Αλέξη Τσίπρα ενώ επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο πολιτικό κενό στο χώρο της κεντροδεξιάς παράταξης.
Ενδεικτική των προθέσεων του κ. Σαμαρά ήταν η απάντηση που έδωσε ο ίδιος στο ερώτημα που του θέτουν όπως είπε: «Σαμαρά μεγάλωσες, έφθασες τα75 χρόνια ζωής, είσαι τόσα χρόνια στην πολιτική, πρωθυπουργός έγινες, έχεις και τον προσωπικό σου πόνο, τι θέλεις και ασχολείσαι; Γιατί δεν κάθεσαι ήσυχος στη “σύνταξή” σου;». Ο πρώην πρωθυπουργός απάντησε ότι στους «αγώνες για την πατρίδα δεν υπάρχει σύνταξη», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα είναι παρών στις πολιτικές εξελίξεις.
Το νέο κόμμα
Ο Αντώνης Σαμαρας στο τέλος της εκδήλωσης δέχθηκε ερωτήσεις για το αν θα κάνει νέο κόμμα και απάντησε ως εξής: «Έχω πάρει μεγάλη δύναμη και σοφία ακούγοντας τον κόσμο. Έχω πάρει τις αποφάσεις μου. Κι επιτρέψτε μου να τις ανακοινώσω όταν κι όπως πρέπει».
Νωρίτερα είπε ότι δεν έχει κανένα γινάτι έναντι του Κυριάκου Μητσοτάκη και ότι όσοι τον κατηγορούν για κάτι τέτοιο πάσχουν από παραλογισμό και αλαζονεία, «Είναι γελοιότητες ότι είμαι ακροδεξιός και έχω γινάτι με τον Μητσοτάκη», είπε και πρόσθεσε ότι «Εγώ μεγάλωσα στο σπίτι της Πηνελόπης Δέλτα που είχε φίλο τον Ελευθέριο Βενιζέλο… Εγώ βοήθησαν να πάει η Χρυσή Αυγή στη φυλακή και με λένε ακροδεξιό. Εμένα με ψήφισαν 800.000 νεοδημοκράτες για πρόεδρο του κόμματος και με διέγραψαν για τον Γεραπετρίτη».
Μάλιστα αναρωτήθηκε: «Εγώ φταίω αν δεν μπορεί αυτοδυναμία ή ΝΔ; Εγώ ευθύνομαι που αυτή τη στιγμή η ΝΔ έχει 20%, 22%, 24%. Πόσο έχει σήμερα η ΝΔ; Εγώ και ο Καραμανλής φταίμε; Αλλά καλύτερα να μην πω άλλα», κατέληξε ο πρώην πρωθυπουργός. Από την αρχή της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς μίλησε για «την άλλη Ελλάδα» και πυροδότησε συζητήσεις για νέο εγχείρημα. «Η άλλη Ελλάδα θα πάρει τη μοίρα της στα χέρια της», είπε χαρακτηριστικά.
Η «άλλη Ελλάδα»
Το κεντρικό στοιχείο της παρέμβασής του ήταν η περιγραφή μιας «άλλης Ελλάδας». Μιας Ελλάδας που –όπως είπε– δεν εκπροσωπείται σήμερα επαρκώς από το πολιτικό σύστημα.
Περιέγραψε την Ελλάδα της παραγωγής, της επιχειρηματικότητας, της οικογένειας, της περιφέρειας και της εργασίας. Την Ελλάδα που ζητά ευκαιρίες αντί επιδομάτων, προοπτική αντί διαχείρισης της καθημερινότητας και εθνική αυτοπεποίθηση αντί συμβιβασμών.
Η συγκεκριμένη αναφορά είχε ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς έδειξε ότι ο κ. Σαμαράς επιχειρεί να εκφράσει ένα ευρύτερο ακροατήριο που εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια της παραδοσιακής Νέας Δημοκρατίας.
Το μήνυμα προς τη Νέα Δημοκρατία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η φράση του για το ποιος ανήκει τελικά στη Νέα Δημοκρατία: όσοι την υπηρέτησαν ως ιστορικό χρέος ή όσοι τη χρησιμοποίησαν ως εκλογική εταιρεία.
Η διατύπωση αυτή αποτελεί ίσως την πιο ευθεία αμφισβήτηση της σημερινής φυσιογνωμίας του κυβερνώντος κόμματος από έναν πρώην πρόεδρό του.
Δεν ήταν τυχαίο ότι επέλεξε να συνδέσει την πολιτική ταυτότητα της παράταξης με την ιστορική της διαδρομή και όχι με τις σημερινές εκλογικές της επιδόσεις.
Η πολιτική δεν αντέχει τα κενά»
Η πιο χαρακτηριστική ίσως φράση της ομιλίας ήταν ότι «η πολιτική, όπως και η φύση, δεν αντέχει τα κενά».
Η συγκεκριμένη αναφορά ερμηνεύεται από πολλούς ως η πολιτική ουσία ολόκληρης της παρέμβασής του. Ο κ. Σαμαράς εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι υπάρχει σήμερα ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κενό εκπροσώπησης, το οποίο αργά ή γρήγορα θα καλυφθεί.
Είτε αυτό συμβεί μέσα από τις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις είτε μέσα από νέες πολιτικές πρωτοβουλίες, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό.
Το τελικό μήνυμα του πρώην πρωθυπουργού δεν ήταν απαισιόδοξο. Αντίθετα, παρά τη σκληρή κριτική που προηγήθηκε, επέλεξε να κλείσει με αναφορές στην ελπίδα, στην αξιοπρέπεια και στην αναγέννηση της χώρας.
«Δεν χάνω την αισιοδοξία μου για το τι μπορεί να γίνει αύριο», είπε χαρακτηριστικά. Και ίσως αυτή η φράση να συμπυκνώνει καλύτερα από κάθε άλλη τον πραγματικό στόχο της παρέμβασής του στο Ηράκλειο: όχι απλώς να καταγγείλει το παρόν, αλλά να περιγράψει το πολιτικό ακροατήριο και τις ιδέες πάνω στις οποίες, κατά την άποψή του, μπορεί να οικοδομηθεί το μέλλον.
Τα ελληνοτουρκικά στο επίκεντρο
Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς επικεντρώθηκε στα ελληνοτουρκικά, εκφράζοντας ανησυχία για την προώθηση της τουρκικής στρατηγικής της «Γαλάζιας Πατρίδας» και για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Υποστήριξε ότι η Ελλάδα πρέπει να εγκαταλείψει την πολιτική των «ήρεμων νερών» και να κινηθεί προληπτικά, ζητώντας:
•Έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τουρκικές προκλήσεις.
•Σαφές κόστος για την Τουρκία σε ΕΕ και ΝΑΤΟ.
•Άσκηση βέτο στα σχέδια δημιουργίας νέων νατοϊκών στρατηγείων στην Τουρκία.
•Δημιουργία νέου επιχειρησιακού κέντρου του ΝΑΤΟ στην Κάρπαθο.
«Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί τώρα και όχι κατόπιν εορτής», υπογράμμισε, προειδοποιώντας για ενδεχόμενες γεωπολιτικές παγίδες από την Άγκυρα.
Επίθεση σε Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη
Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε προσωπική κριτική στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, κατηγορώντας τους ότι έχουν εγκαταλείψει τις παραδοσιακές εθνικές θέσεις της χώρας. Όπως είπε, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει πολιτική κατευνασμού απέναντι στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδας. «Είχαμε δήθεν ήρεμα νερά όχι γιατί σταμάτησε να προκαλεί η Τουρκία, αλλά γιατί σταματήσαμε να αντιδρούμε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν όλο και περισσότερο»
Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κινήθηκε και η κριτική του προς τον Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί παρουσιάζουν πλέον σημαντικές ομοιότητες.
Ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Αλέξης Τσίπρας δίνουν προτεραιότητα στην επικοινωνία και στη διαχείριση της εικόνας έναντι της πολιτικής ουσίας. Αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών, στην οικονομική πολιτική των υπερπλεονασμάτων, στα επιδόματα, στην ακρίβεια, στη woke ατζέντα, στην πολιτική ορθότητα και στη διαχείριση του μεταναστευτικού, υποστηρίζοντας ότι οι διαφορές ανάμεσα στους δύο χώρους έχουν περιοριστεί σημαντικά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα στίχο από γνωστό τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα, σημείωσε ότι «ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει ροζ».
Ο Ουκρανός Πρόεδρος είχε απευθύνει ανοιχτή επιστολή προτείνοντας τετ α τετ συνάντηση σε χώρα που «παραδοσιακά φιλοξενεί ηγέτες με στόχο την επίλυση ζητημάτων πολέμου και ειρήνης»
«Δυστυχώς, η ρωσική πλευρά επέλεξε για μία ακόμα φορά τον πόλεμο. (…) Απλά δεν θέλει να βάλει τέλος στον πόλεμο», ήταν η αντίδραση του Ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι στην απόρριψη από τον Ρώσο ομόλογό του της πρότασης για συνάντησή τους.
«Νομίζω πως αυτή η απάντηση θα απογοητεύσει πολλούς στον κόσμο», σημείωσε ο Ζελένσκι, κατά τη διάρκεια του νυχτερινού βιντεοσκοπημένου μηνύματός του.
Ukrainian President Zelensky:
“Sadly, the Russian side have once again chosen war… Today, I have approved new SBU’s operations.” pic.twitter.com/1lx2Yyto6s
Ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, νωρίτερα σχολιάζοντας την ανοιχτή επιστολή Ζελένσκι, λέγοντας πως «δεν βλέπει τον λόγο» να συναντηθούν και ότι «χρειάζεται μόνιμη ειρηνευτική συμφωνία»..
Μιλώντας στο ετήσιο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, ο Πούτιν κατηγόρησε επίσης τη Δύση ότι υπονομεύει την παγκόσμια οικονομία με μονομερείς κυρώσεις
Ο επικεφαλής του Κρεμλίνου δήλωσε ότι η επιστολή του Ζελένσκι ήταν σε ορισμένα σημεία αγενής και δεν φαινόταν ως ειλικρινής πρόταση για τη διεξαγωγή συνομιλιών.
Η επιστολή Ζελένσκι
Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι στην ανοιχτή επιστολή του, πρότεινε μία κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, δηλώνοντας παράλληλα έτοιμος για «πλήρη κατάπαυση του πυρός» κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
Όσον αφορά στην τοποθεσία αυτών των συνομιλιών, ο Ουκρανός πρόεδρος απέρριπτε τη Μόσχα και πρότεινε χώρα όπου «παραδοσιακά φιλοξενεί ηγέτες με στόχο την επίλυση ζητημάτων πολέμου και ειρήνης», όπως «η Ελβετία, η Τουρκία, οι χώρες του αραβικού κόσμου».
Ο Ζελένσκι αναφέρει ακόμα ότι οι ηγέτες «είναι αυτοί που επιλύουν τα κρίσιμα ζητήματα» και προτείνει μάλιστα να οριστεί και συγκεκριμένη ημερομηνία για τη συνάντηση.
«Πρέπει πρώτα να βρούμε απευθείας απαντήσεις μεταξύ μας στα ερωτήματα που παραμένουν και να μην κρυβόμαστε από τα δύσκολα ζητήματα πίσω από φόρμουλες, τεχνικές ομάδες εργασίας ή ατελείωτο χρόνο που χάνεται σε διπλωματικό πινγκ πονγκ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ζελένσκι.
Προσωπικό τόνο είχε το συλλυπητήριο μήνυμα του προέδρου της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά
«Αντίο αγαπημένε μου φίλε και συνοδοιπόρε!». Έτσι αποχαιρέτισε ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης τον επί χρόνια βουλευτή και υπουργό Γιώργο Σουφλιά, που έγινε γνωστό σήμερα ότι πέθανε σε ηλικία 85 ετών.
Ο Νικήτας Κακλαμάνης εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη και τόνισε ότι ο εκλιπών υπήρξε μια σπουδαία πολιτική φυσιογνωμία, ένα κορυφαίο ιστορικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας.
«Υπήρξε βουλευτής και Υπουργός επί σειρά ετών σε νευραλγικές θέσεις, σφραγίζοντας με το ήθος, την υπευθυνότητα και την εργατικότητά του τη μεταπολιτευτική πολιτική ζωή του τόπου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μακράς πορείας του, από όποια κοινοβουλευτική ή κυβερνητική θέση κι αν βρέθηκε, ξεχώρισε για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που τον χαρακτήριζε και την προσήλωσή του στο εθνικό συμφέρον, κερδίζοντας τον σεβασμό των συμπολιτών αλλά και των πολιτικών του αντιπάλων. Η απώλειά του αφήνει ένα μεγάλο κενό στο κόμμα που υπηρέτησε με πάθος και σταθερότητα, αλλά και ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην πολιτική ζωή της χώρας», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής.
«Αντίο αγαπημένε μου φίλε και συνοδοιπόρε! Στην οικογένεια και στους οικείους του απευθύνω τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια», ανέφερε ο κ. Κακλαμάνης.
Ειλικρινή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τον Γιώργο Σουφλιά, που πέθανε σήμερα σε ηλικία 85 ετών
Τη θλίψη του για την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Με θλίψη αποχαιρετώ τον Γιώργο Σουφλιά. Ένα ιστορικό στέλεχος της παράταξής μας και έναν ειλικρινή υπηρέτη του δημοσίου συμφέροντος που επί δεκαετίες ενσάρκωνε την ουσία του σοβαρού πολιτικού. Προκρίνοντας πάντα το χειροπιαστό αποτέλεσμα από τις εύκολες υποσχέσεις», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Ως υπερήφανο τέκνο της Θεσσαλίας, άφησε το δικό του αποτύπωμα στη σύγχρονη ιστορία ολόκληρης της χώρας. Ως Υπουργός σε κρίσιμα χαρτοφυλάκια, εργάστηκε για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Έδωσε πνοή στα μεγάλα δημόσια έργα και τις κρίσιμες υποδομές. Ενώ προώθησε τολμηρές αλλαγές στον χώρο της Παιδείας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η συνεπής δράση του, όπως και η διακριτική αποχώρησή του από τη δημόσια σκηνή, αποδεικνύουν το ήθος και τη σεμνότητα που τον διέκριναν. Ένα πολύτιμο δίδαγμα των παλαιότερων κοινοβουλευτικών προς τους νεότερους. Εκφράζω τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους πολλούς φίλους του», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για εξωτερική πολιτική, μεταναστευτικό, οικονομία και δημοκρατικό έλλειμμα – «Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό»
Ηχηρή παρέμβαση με πολλαπλά πολιτικά μηνύματα πραγματοποίησε από το Ηράκλειο Κρήτης ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, ενώ παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση και στον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί εκφράζουν πλέον παρόμοιες αντιλήψεις και πολιτικές πρακτικές.
Ο κ. Σαμαράς μίλησε για «την άλλη Ελλάδα» και πυροδότησε συζητήσεις για νέο εγχείρημα. «Η άλλη Ελλάδα θα πάρει τη μοίρα της στα χέρια της», είπε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας σε εκδήλωση στην κρητική πρωτεύουσα, ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κρήτη, όπως το μεταναστευτικό, η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, η καθυστέρηση κρίσιμων υποδομών και η δημογραφική συρρίκνωση της υπαίθρου.
Η Κρήτη στο επίκεντρο των εξελίξεων
Ο πρώην πρωθυπουργός υποστήριξε ότι το νησί βρίσκεται αντιμέτωπο με σοβαρές προκλήσεις, κάνοντας ειδική αναφορά στις αυξημένες μεταναστευτικές ροές, στα ζητήματα ασφάλειας, στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ και στην εγκατάλειψη της ενδοχώρας.
Παράλληλα εξέφρασε προβληματισμό για την αποχώρηση της ExxonMobil από τις έρευνες υδρογονανθράκων νοτίως της Κρήτης, σημειώνοντας ότι η χώρα δεν έχει προετοιμάσει το απαραίτητο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό για την αξιοποίηση πιθανών ενεργειακών πόρων.
«Η Κρήτη κινδυνεύει να μετατραπεί σε έναν υπερφορτωμένο τόπο μαζικού τουρισμού, χάνοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Δημογραφικό και μεσαία τάξη
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο δημογραφικό πρόβλημα, το οποίο χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο εθνικό ζήτημα της χώρας.
Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν κατευθύνει επαρκείς πόρους στην περιφέρεια και στις νέες οικογένειες, ενώ υποστήριξε ότι μεγάλα ποσά χάνονται σε απευθείας αναθέσεις, υπερκοστολογήσεις έργων και αδιαφανείς διαδικασίες.
Ως άμεσες παρεμβάσεις πρότεινε τη μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την κατάργηση της προκαταβολής φόρου.
«Τώρα πρέπει να κινηθούμε απέναντι στην Τουρκία»
Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του ο κ. Σαμαράς επικεντρώθηκε στα ελληνοτουρκικά, εκφράζοντας ανησυχία για την προώθηση της τουρκικής στρατηγικής της «Γαλάζιας Πατρίδας» και για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
Υποστήριξε ότι η Ελλάδα πρέπει να εγκαταλείψει την πολιτική των «ήρεμων νερών» και να κινηθεί προληπτικά, ζητώντας:
Έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τουρκικές προκλήσεις.
Σαφές κόστος για την Τουρκία σε ΕΕ και ΝΑΤΟ.
Άσκηση βέτο στα σχέδια δημιουργίας νέων νατοϊκών στρατηγείων στην Τουρκία.
Δημιουργία νέου επιχειρησιακού κέντρου του ΝΑΤΟ στην Κάρπαθο.
«Η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί τώρα και όχι κατόπιν εορτής», υπογράμμισε, προειδοποιώντας για ενδεχόμενες γεωπολιτικές παγίδες από την Άγκυρα.
Επίθεση σε Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη
Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε προσωπική κριτική στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, κατηγορώντας τους ότι έχουν εγκαταλείψει τις παραδοσιακές εθνικές θέσεις της χώρας.
Όπως είπε, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει πολιτική κατευνασμού απέναντι στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδας. «Είχαμε δήθεν ήρεμα νερά όχι γιατί σταμάτησε να προκαλεί η Τουρκία, αλλά γιατί σταματήσαμε να αντιδρούμε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Μητσοτάκης και Τσίπρας μοιάζουν όλο και περισσότερο»
Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κινήθηκε και η κριτική του προς τον Αλέξη Τσίπρα, υποστηρίζοντας ότι οι δύο πολιτικοί αρχηγοί παρουσιάζουν πλέον σημαντικές ομοιότητες.
Ο κ. Σαμαράς υποστήριξε ότι τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Αλέξης Τσίπρας δίνουν προτεραιότητα στην επικοινωνία και στη διαχείριση της εικόνας έναντι της πολιτικής ουσίας.
Αναφέρθηκε στη Συμφωνία των Πρεσπών, στην οικονομική πολιτική των υπερπλεονασμάτων, στα επιδόματα, στην ακρίβεια, στην πολιτική ορθότητα και στη διαχείριση του μεταναστευτικού, υποστηρίζοντας ότι οι διαφορές ανάμεσα στους δύο χώρους έχουν περιοριστεί σημαντικά.
Χρησιμοποιώντας μάλιστα στίχο από γνωστό τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα, σημείωσε ότι «ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει ροζ».
Δημοκρατικό έλλειμμα και κρίση εκπροσώπησης
Ο πρώην πρωθυπουργός εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανήσυχος για την αυξανόμενη αποχή των πολιτών από τις εκλογικές διαδικασίες.
Όπως υποστήριξε, η απομάκρυνση εκατομμυρίων ψηφοφόρων από την κάλπη αποτελεί ένδειξη βαθιάς κρίσης εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα και δημιουργεί ένα πρωτοφανές κενό εκπροσώπησης.
«Η κοινωνία φεύγει από την πολιτική σιωπηλά αλλά εκκωφαντικά», ανέφερε, προειδοποιώντας ότι η απονομιμοποίηση του πολιτικού συστήματος μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τη λειτουργία της δημοκρατίας.
Αιχμές για τη σημερινή Νέα Δημοκρατία
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Αντώνης Σαμαράς εξαπέλυσε ευθείες βολές κατά της σημερινής ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας, καταγγέλλοντας προσωπικές επιθέσεις εναντίον του από κυβερνητικά στελέχη και αρθρογράφους.
Μίλησε για «ύβρεις, λάσπη και ασέβεια», ενώ υποστήριξε ότι η παράταξη έχει απομακρυνθεί από τις ιστορικές και ιδεολογικές της ρίζες.
Η παρέμβασή του στο Ηράκλειο θεωρείται από πολιτικούς παρατηρητές ως μία από τις πιο αιχμηρές δημόσιες τοποθετήσεις των τελευταίων ετών απέναντι στην κυβέρνηση, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για τις εσωκομματικές ισορροπίες και τις εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο της Κεντροδεξιάς.
Οι προσωπικές αναφορές
Η τελευταία ενότητα της ομιλίας του Αντώνη Σαμαρά στο Ηράκλειο δεν ήταν απλώς ένας ακόμα απολογισμός διαφωνιών με την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ούτε μια συνηθισμένη παρέμβαση ενός πρώην πρωθυπουργού. Ήταν κάτι βαθύτερο: μια πολιτική διακήρυξη με σαφείς ιδεολογικές αναφορές και έντονο συμβολισμό.
Ο πρώην πρωθυπουργός επέλεξε να κλείσει την ομιλία του με προσωπικές αναφορές, απαντώντας εμμέσως σε όσους θεωρούν ότι η πολιτική του διαδρομή έχει ολοκληρωθεί.
«Στους αγώνες για την Πατρίδα δεν υπάρχει σύνταξη», δήλωσε, στέλνοντας το μήνυμα ότι παραμένει ενεργός και παρών στις πολιτικές εξελίξεις. Η αναφορά αυτή δεν είχε μόνο προσωπικό χαρακτήρα. Απευθυνόταν κυρίως σε ένα κοινό που αναζητά πολιτική έκφραση πέρα από τα σημερινά κομματικά όρια.
Η «άλλη Ελλάδα»
Το κεντρικό στοιχείο της παρέμβασής του ήταν η περιγραφή μιας «άλλης Ελλάδας». Μιας Ελλάδας που –όπως είπε– δεν εκπροσωπείται σήμερα επαρκώς από το πολιτικό σύστημα.
Περιέγραψε την Ελλάδα της παραγωγής, της επιχειρηματικότητας, της οικογένειας, της περιφέρειας και της εργασίας. Την Ελλάδα που ζητά ευκαιρίες αντί επιδομάτων, προοπτική αντί διαχείρισης της καθημερινότητας και εθνική αυτοπεποίθηση αντί συμβιβασμών.
Η συγκεκριμένη αναφορά είχε ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς έδειξε ότι ο κ. Σαμαράς επιχειρεί να εκφράσει ένα ευρύτερο ακροατήριο που εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια της παραδοσιακής Νέας Δημοκρατίας.
Το μήνυμα προς τη Νέα Δημοκρατία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η φράση του για το ποιος ανήκει τελικά στη Νέα Δημοκρατία: όσοι την υπηρέτησαν ως ιστορικό χρέος ή όσοι τη χρησιμοποίησαν ως εκλογική εταιρεία.
Η διατύπωση αυτή αποτελεί ίσως την πιο ευθεία αμφισβήτηση της σημερινής φυσιογνωμίας του κυβερνώντος κόμματος από έναν πρώην πρόεδρό του.
Δεν ήταν τυχαίο ότι επέλεξε να συνδέσει την πολιτική ταυτότητα της παράταξης με την ιστορική της διαδρομή και όχι με τις σημερινές εκλογικές της επιδόσεις.
Ο Παλαμάς και η ιστορική αναλογία
Στο πιο συμβολικό σημείο της ομιλίας του, ο Αντώνης Σαμαράς επικαλέστηκε τον Κωστή Παλαμά και το ποίημα «Γύριζε», το οποίο περιγράφει την παρακμή της Ελλάδας των αρχών του 20ού αιώνα.
Η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Αφού περιέγραψε μια εικόνα κρίσης και απογοήτευσης, υπενθύμισε ότι αμέσως μετά ήρθε η αναγέννηση της χώρας με τον Ελευθέριο Βενιζέλο.
Στη συνέχεια παρέπεμψε στις περιόδους ανασυγκρότησης μετά τον πόλεμο με τον Αλέξανδρο Παπάγο και μετά τη Μεταπολίτευση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Με τον τρόπο αυτό επιχείρησε να περάσει το μήνυμα ότι η ελληνική ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές πως μέσα από περιόδους παρακμής γεννιούνται νέες πολιτικές και κοινωνικές δυναμικές.
«Η πολιτική δεν αντέχει τα κενά»
Η πιο χαρακτηριστική ίσως φράση της ομιλίας ήταν ότι «η πολιτική, όπως και η φύση, δεν αντέχει τα κενά».
Η συγκεκριμένη αναφορά ερμηνεύεται από πολλούς ως η πολιτική ουσία ολόκληρης της παρέμβασής του. Ο κ. Σαμαράς εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι υπάρχει σήμερα ένα μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κενό εκπροσώπησης, το οποίο αργά ή γρήγορα θα καλυφθεί.
Είτε αυτό συμβεί μέσα από τις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις είτε μέσα από νέες πολιτικές πρωτοβουλίες, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό.
Το τελικό μήνυμα του πρώην πρωθυπουργού δεν ήταν απαισιόδοξο. Αντίθετα, παρά τη σκληρή κριτική που προηγήθηκε, επέλεξε να κλείσει με αναφορές στην ελπίδα, στην αξιοπρέπεια και στην αναγέννηση της χώρας.
«Δεν χάνω την αισιοδοξία μου για το τι μπορεί να γίνει αύριο», είπε χαρακτηριστικά. Και ίσως αυτή η φράση να συμπυκνώνει καλύτερα από κάθε άλλη τον πραγματικό στόχο της παρέμβασής του στο Ηράκλειο: όχι απλώς να καταγγείλει το παρόν, αλλά να περιγράψει το πολιτικό ακροατήριο και τις ιδέες πάνω στις οποίες, κατά την άποψή του, μπορεί να οικοδομηθεί το μέλλον.
Δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή ο 66χρονος που είχε μεταφερθεί σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών της Νοσηλευτικής Μονάδας Πύργου, μετά από σοβαρό ατύχημα στην περιοχή του Κατακόλου
Τραγικό τέλος είχε 66χρονος στο Κατάκολο που τραυματίστηκε βαρύτατα μετά από πτώση στο σπίτι του, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του patrisnews.gr, το ατύχημα σημειώθηκε την Παρασκευή (5/6) στην οικία του θύματος, στην περιοχή του Κατακόλου, όπου ο άτυχος άνδρας φέρεται να υπέστη σοβαρά τραύματα στο κεφάλι.
Στο σημείο είχε κληθεί άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο τον μετέφερε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών της Νοσηλευτικής Μονάδας Πύργου.
Η κατάσταση της υγείας του είχε εξαρχής χαρακτηριστεί ιδιαίτερα κρίσιμη, με τους γιατρούς να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η πτώση παραμένουν υπό διερεύνηση.
Ολοκληρώνονται οι τελευταίοι έλεγχοι ασφαλείας και αναμένεται η πρώτη πτήση
Πανέτοιμο για την ιστορική παρθενική πτήση του είναι το υπερηχητικό αεροσκάφος της NASA, διάδοχος του θρυλικού Concorde, που θέλει να εκμηδενίζει σχεδόν σε διάρκεια την απόσταση Λονδίνο – Νέα Υόρκη, σε μόλις 3 ώρες και 44 λεπτά.
Το Lockheed Martin X-59 QueSST, το «αθόρυβο» υπερηχητικό ερευνητικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε από τη NASA και κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, ολοκληρώνει τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας.
🇺🇸 NASA is about to break the sound barrier.
The X-59 is heading into supersonic flight tests, and you won’t hear it coming.
Supersonic flight over land has been banned for decades because of the noise.
Το αεροσκάφος μπορεί να φτάσει σε ταχύτητα πλεύσης 1,5 Μαχ, περίπου 1.590 χλμ/ώρα, μια ταχύτητα που θα του επέτρεπε να πραγματοποιήσει την πτήση πάνω από τον Ατλαντικό χωρίς ενδιάμεσο σταθμό σε μόλις τρεις ώρες και 44 λεπτά. Μια τεράστια διαφορά σε σχέση με τις σημερινές παραδοσιακές εμπορικές πτήσεις, οι οποίες για να καλύψουν την ίδια διαδρομή χρειάζονται κατά μέσο όρο μεταξύ επτά και οκτώ ωρών.
Το πραγματικό σημείο καμπής του X-59 σε σχέση με τον διάσημο γαλλο-βρετανικό προκάτοχό του δεν έγκειται όμως στην καθαρή ταχύτητα. Το παλιό Concorde, αν και ήταν ταχύτερο, έφτανε σε μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τα 2,04 Mach, περίπου 2.179 χλμ/ώρα, πετώντας από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε μόλις τρεις ώρες, είχε όμως ένα τεράστιο δομικό και περιβαλλοντικό όριο: το ηχητικό χτύπημα.
Ο θόρυβος που δημιουργούνταν από την υπέρβαση του φράγματος του ήχου ήταν ένας πραγματικός βρυχηθμός παρόμοιος με έκρηξη, ένα πρόβλημα ηχορύπανσης που ιστορικά ώθησε τις κυβερνήσεις να απαγορεύσουν την υπερηχητική πτήση πάνω από πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Οι μηχανικοί της NASA αντιμετώπισαν και έλυσαν αυτή την πρόκληση επανασχεδιάζοντας πλήρως την αεροδυναμική του αεροσκάφους. Το X-59 έχει σχεδιαστεί με μεγάλη προσοχή για να ταξιδεύει πέρα από το φράγμα του ήχου, μειώνοντας δραστικά τον ηχητικό κρότο και μετατρέποντάς τον σε ένα αμυδρό και ανεπαίσθητο «χτύπο», το κλασικό quiet thump. Αυτή η καινοτομία θα μπορούσε τελικά να ανοίξει τις πόρτες για υπερηχητικές διαδρομές ακόμη και σε ηπειρωτικές και χερσαίες διαδρομές.
Το αεροσκάφος έχει μήκος 28,6 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων περίπου 9 μέτρα και πλάτος 4,19 μέτρα. Το μέγιστο βάρος του αεροσκάφους κατά την απογείωση αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 14.000 και 15.000 κιλών και η ώθηση του να είναι περίπου 98 kN.
Το X-59 κινείται από έναν κινητήρα turbofan General Electric F414, αναλογικά τον ίδιο που χρησιμοποιείται στα μαχητικά πολλαπλών ρόλων Boeing F/A-18 Super Hornet, το αεροσκάφος της McDonnel Douglas που χρησιμοποιείται από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και την Βασιλική Αεροπορία της Αυστραλίας.
Το χρονοδιάγραμμα της πρεμιέρας στους ουρανούς
Η πρώτη φάση με την εναρκτήρια πτήση θα συνίσταται σε έναν κύκλο σε χαμηλό υψόμετρο και με «μειωμένη» ταχύτητα περίπου 380 χλμ/ώρα. Αυτή η προκαταρκτική δοκιμή θα χρησιμεύσει για να επιβεβαιωθεί η τέλεια ενσωμάτωση όλων των συστημάτων του σκάφους και να επικυρωθούν τα πιστοποιητικά καταλληλότητας πτήσης και ασφάλειας του σκάφους.
Μόνο στις επόμενες δοκιμαστικές πτήσεις το X-59 θα αρχίσει να ανεβαίνει σε μεγαλύτερα ύψη και να αυξάνει σταδιακά την ταχύτητα, φτάνοντας μέχρι το σημείο να σπάσει το φράγμα του ήχου για να δοκιμάσει την αποτελεσματική μείωση του θορύβου.
Η ομάδα της NASA σχεδιάζει μεθοδικά κάθε λεπτομέρεια, από τις ελιγμούς τροχοδρόμησης και απογείωσης έως τις φάσεις πτήσης και προσγείωσης, με στόχο να αποδείξει στον κόσμο ότι το μέλλον των αερομεταφορών μπορεί να είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά γρήγορο και αθόρυβο.
Την βαθιά θλίψη του για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας
Τα ειλικρινή συλλυπητήρια του εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας για τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά, ο οποίος ανακοινώθηκε σήμερα ότι πέθανε σε ηλικία 85 ετών.
«Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του Γιώργου Σουφλιά, τον οποίο γνώριζα από τα νεανικά μου χρόνια, λόγω της φιλίας του με τον πατέρα μου Σπύρο. Ο εκλιπών, με τον οποίο συνυπήρξαμε στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, τίμησε την παράταξή μας ως Υπουργός και ως κορυφαίο στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας», ανέφερε ο Νίκος Δένδιας.
«Υπερασπιζόταν με πάθος τις ιδέες του, αλλά πίστευε στην αξία του διαλόγου και έχαιρε του σεβασμού φίλων και αντιπάλων. Ειλικρινή συλλυπητήρια στους οικείους του», κατέληξε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Δεν αναφέρθηκε τραυματισμός από τη φωτιά ή κατά τη διαδικασία εκκένωσης
Μια μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε στο εργοστάσιο της Honda στη Σάντα Περπέτουα της Βαρκελώνης, με τους 150 εργαζόμενους να το εκκενώνουν άμεσα. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.
A Santa Perpètua de Mogoda continuem treballant en l’extinció de l’incendi que afecta completament una nau industrial del polígon Torre del Rector, dedicada a l’automoció.
Hi som amb 18 dotacions, treballant amb l’objectiu d’impedir la propagació del foc a altres naus properes. pic.twitter.com/5hdgSM6Hvg
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Καταλονίας δίνει μάχη με τις φλόγες με 26 ομάδες πυροσβεστών, ενώ γίνονται προσπάθειες να μην επεκταθεί η φωτιά σε γειτονικά κτήρια.
Πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η φωτιά έχει καταστρέψει πλήρως το εσωτερικό και την οροφή του κτιρίου.
Σαν σήμερα πριν από 66 χρόνια, 4 έφηβοι ξυλοκοπήθηκαν και μαχαιρώθηκαν ενώ κατασκήνωναν δίπλα σε μια λίμνη στη Φινλανδία – Η υπόθεση παραμένει άλυτη
Ακόμη κι αν δεν είναι κάποιος λάτρης των ταινιών τρόμου, σίγουρα γνωρίζει για την εμβληματική ταινία «Παρασκευή και 13», με τις 11 συνέχειες.
Η πρώτη ταινία, που έκανε πρεμιέρα το 1980, έχει βασικό πρωταγωνιστή τον Τζέισον Βόρχις, ο οποίος, όταν ήταν παιδί, πνίγηκε στην κατασκήνωση Crystal Lake από αμέλεια του προσωπικού. Επιστρέφει μετά από δεκαετίες στην ίδια κατασκήνωση βυθίζοντάς την σε ένα λουτρό αίματος.
Όμως, το σενάριο, εκτός από τη μεταφυσική διάστασή του, δεν απέχει στη βάση του από την πραγματικότητα, καθώς μία παρόμοια σφαγή νεαρών που κατασκήνωσαν δίπλα σε μία λίμνη, είχε συμβεί 20 χρόνια νωρίτερα και ήταν η πηγή έμπνευσης της ταινίας τρόμου. Σήμερα 66 χρόνια αργότερα παραμένει άλυτη, στοιχειώνοντας τη Φινλανδία.
Στις 5 Ιουνίου 1960 στις όχθες της λίμνης Μπόντομ, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Ελσίνκι, τρεις έφηβοι σφαγιάστηκαν βάναυσα και ένας τέταρτος τραυματίστηκε σοβαρά.
Το περιστατικό – το οποίο είχε αρκετούς υπόπτους, δεν διαλευκάνθηκε ποτέ – ονομάστηκε ως «οι δολοφονίες της λίμνης Μπόντομ», μέχρι που μετά την πρεμιέρα της ταινίας του Κάναγκαν μετονομάστηκε λόγω των ομοιοτήτων του ως «η πραγματική Παρασκευή 13».
Δύο 15χρονα κορίτσια, η Maila Irmeli Björklund και η Anja Tuulikki Mäki και δύο 18χρονοι ο Seppo Antero Boisman και ο Nils Wilhelm Gustafsson, αποφάσισαν να κατασκηνώσουν για σαββατοκύριακο.
Μεταξύ 4 και 6 το πρωί της Κυριακής 5 Ιουνίου, η Mäki, η Björklund και ο Boisman μαχαιρώθηκαν μέχρι θανάτου, ενώ ο Gustafsson τραυματίστηκε σοβαρά, με εγκεφαλική διάσειση, κατάγματα στη γνάθο και σε άλλα οστά του προσώπου.
Τα πτώματά τους και ο επιζών βρέθηκαν ώρες αργότερα, στις 11 το πρωί. Η Björklund, η κοπέλα του Gustafsson, ήταν γυμνή από τη μέση και κάτω και ήταν αυτή που είχε τα περισσότερα τραύματα στο σώμα της, ενώ οι υπόλοιποι έφηβοι είχαν δεχτεί λιγότερο βίαιη επίθεση.
Το έγκλημα συνέβη τον Ιούνιο του 1960 στις όχθες της λίμνης Μπόντομ, στη Φινλανδία, και δεν εξιχνιάστηκε ποτέ Wikipedia
Ο επιζών έμεινε σε κώμα για έξι ώρες και συνήλθε μόλις έξι ημέρες αργότερα. Λόγω του τραύματος, το εγκεφαλονωτιαίο υγρό έτρεχε από τη μύτη και το πηγούνι του ήταν τόσο σπασμένο που τα δόντια του προεξείχαν από το μάγουλο. Το κεφάλι παρουσίαζε πολυάριθμα τραύματα και το ένα αυτί είχε υποστεί βλάβη από μαχαιριά.
Την ίδια Κυριακή, κατά την ανάκριση άλλων κατασκηνωτών στη λίμνη, μια ομάδα νεαρών που παρατηρούσε πουλιά είπε στους αστυνομικούς ότι γύρω στις έξι το πρωί είχαν δει μια από τις σκηνές να καταρρέει και έναν ξανθό άνδρα να απομακρύνεται από το σημείο, αλλά δεν έδωσαν καμία σημασία στο θέμα. Όταν συνήλθε σχεδόν μια εβδομάδα αργότερα, ο Gustafsson πρόσθεσε ένα ακόμη στοιχείο: ο άνδρας που τους είχε επιτεθεί φορούσε ρούχα κόκκινα και μαύρα.
Μέχρι τότε, οι εμπειρογνώμονες είχαν διαπιστώσει ότι ο δολοφόνος δεν μπήκε στις σκηνές για να επιτεθεί στα θύματα, αλλά το έκανε από έξω, τρυπώντας το πανί με ένα αιχμηρό όπλο και χτυπώντας τα με ένα αμβλύ αντικείμενο. Αυτά τα όπλα δεν βρέθηκαν ποτέ. Ο δολοφόνος πήρε επίσης μερικά προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων που οι ερευνητές βρήκαν αινιγματικά, όπως τα κλειδιά των μοτοσικλετών των αγοριών, που παρέμεναν στην ίδια θέση. Τα παπούτσια του Gustafsson βρέθηκαν περίπου 500 μέτρα μακριά από τον τόπο του εγκλήματος.
Εκτός από τις ανακρίσεις, η αστυνομία έκανε τα πάντα λάθος: δεν απέκλεισε την περιοχή, γεγονός που αλλοίωσε στοιχεία από τον τόπο του εγκλήματος. Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν ζήτησαν τη βοήθεια στρατιωτών για να αναζητήσουν αντικείμενα και άλλα στοιχεία γύρω από τη λίμνη.
Με την πάροδο των χρόνων, η φινλανδική αστυνομία είχε διάφορες υποθέσεις και εστίασε σε τέσσερις πιθανούς ύποπτους. Όμως για κανέναν δεν υπήρξε αδιάσειστο στοιχείο ενοχής.
Ο επιζών στο στόχαστρο
Πέρασαν δεκαετίες χωρίς να υπάρξει κανένα νέο στοιχείο, μέχρι που, 44 χρόνια μετά τα εγκλήματα, η υπόθεση φάνηκε να επιλύεται με τη σύλληψη του Νιλς Βίλχελμ Γκούσταφσον, του 18χρονου που είχε επιζήσει της σφαγής. Ήταν Μάρτιος του 2004 όταν ο Γκούσταφσον κατηγορήθηκε επίσημα για τη δολοφονία των άλλων τριών εφήβων. Μετά την ανάκριση, αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος, αλλά με την κατηγορία της τριπλής ανθρωποκτονίας. Η υπόθεση εναντίον του, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ερευνών της Φινλανδίας, βασιζόταν σε ανάλυση κηλίδων αίματος που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος.
Η θεωρία της εισαγγελίας ήταν ότι ο ύποπτος, ο οποίος ήταν σύντροφος της Irmeli Björklund, είχε πάθει κρίση ζήλιας και για αυτόν τον λόγο την είχε σκοτώσει και στη συνέχεια δολοφόνησε τα άλλα δύο παιδιά για να μην αφήσει μάρτυρες. Για να στηρίξει αυτή την υπόθεση, η κατηγορούσα αρχή βασίστηκε στο γεγονός ότι τα τραύματα που παρουσίαζε το πτώμα της Björklund ήταν πολύ πιο βίαια από αυτά που βρέθηκαν στα σώματα των φίλων της, κάτι που αποδείκνυε μεγαλύτερη σκληρότητα που προκλήθηκε από τη ζήλια.
Οι εισαγγελείς ζήτησαν ποινή ισόβιας κάθειρξης, ενώ οι συνήγοροι υπεράσπισης υποστήριξαν ότι, λόγω των τραυμάτων που είχε υποστεί ο ίδιος ο Gustafsson, ήταν αδύνατο να είχε διαπράξει τα εγκλήματα και παρουσίασαν τη θεωρία ότι οι δολοφονίες δεν ήταν έργο ενός μόνο ατόμου, αλλά τουλάχιστον δύο.
Στις 7 Οκτωβρίου 2005, ο Gustafsson αθωώθηκε από όλες τις κατηγορίες λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων. Κινήθηκε νομικά για αποζημίωση λόγω ψυχολογικής βλάβης και κατέληξε σε συμφωνία με το φινλανδικό κράτος για αποζημίωση ύψους 44.900 ευρώ.
Με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά, ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
Τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του Γιώργου Σουφλιά εξέφρασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας, αφού ανακοινώθηκε σήμερα ο θάνατος του πρώην υπουργού της ΝΔ σε ηλικία 85 ετών.
«Με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του Γιώργου Σουφλιά, ενός διακεκριμένου πολιτικού, που υπηρέτησε την πατρίδα από καίριες θέσεις ευθύνης με ήθος, αποτελεσματικότητα, πυγμή και μετριοπάθεια», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Τασούλας.
«Ήταν ένας άνθρωπος με στέρεες πεποιθήσεις που πάντοτε έθετε ως πρώτη προτεραιότητα το καθήκον και την εθνική ενότητα. Εκφράζω τα συλλυπητήριά μου στην οικογένεια και στους φίλους του», σημείωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Οι γαλλικές αρχές ανακοίνωσαν ότι η σορός που εντοπίστηκε τη Πέμπτη σε σιλό σιτηρών ανήκει στην 11χρονη
Δραματικό τέλος είχε η υπόθεση της εξαφάνισης της 11χρονης Λιάνα, που έχει συγκλονίσει τη Γαλλία. Οι εισαγγελικές αρχές ανακοίνωσαν ότι η σορός που εντοπίστηκε χθες σε σιλό σιτηρών σε εργοστάσιο, το οποίο ήταν κλειστό για περισσότερα από 15 χρόνια, ανήκει τελικά στην 11χρονη.
Έφυγε από τη ζωή ο πρώην υπουργός, Γιώργος Σουφλιάς
Πέθανε σε ηλικία 85 ετών ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος της ΝΔ, Γιώργος Σουφλιάς.
Ο Γιώργος Σουφλιάς γεννήθηκε στις 7 Ιουλίου του 1941 στην Αγία Τριάδα Φαρσάλων. Ήταν διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
Πρωτοεξελέγη βουλευτής Λάρισας το 1974 με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Επανεκλέχθηκε το 1977 όπου και διετέλεσε υφυπουργός Εσωτερικών στις κυβερνήσεις Κωνσταντίνου Καραμανλή και υφυπουργός Συντονισμού στην κυβέρνηση του Γεωργίου Ράλλη. Ανέλαβε για πρώτη φορά υπουργός, ως υπουργός Εθνικής Οικονομίας στην κυβέρνηση Τζαννετάκη το 1989.
Στην περίοδο 1990-1993 διετέλεσε διαδοχικά υπουργός Οικονομικών, Εθνικής Οικονομίας και Παιδείας. Το 1997 διεκδίκησε ανεπιτυχώς την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας στο τέταρτο συνέδριο του κόμματος.
Διαγράφηκε από τη Νέα Δημοκρατία το 1998 και επανεντάχθηκε σε αυτή το 2001.
Στις βουλευτικές εκλογές του 2004 ήταν οι πρώτες στις οποίες δεν εξελέγη στη Λάρισα, αλλά με το ψηφοδέλτιο επικρατείας.
Από το Μάρτιο 2004 έως και τον Οκτώβριο του 2009 ήταν υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων τόσο στην πρώτη, όσο και στη δεύτερη κυβέρνηση Καραμανλή.
Σύμφωνα με τη νεότερη ενημέρωση η πρώτη διαρροή σφραγίστηκε και ξεκινούν οι εργασίες στη δεύτερη
Η NASA ανακάλεσε την εντολή εκκένωσης του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού που είχε δώσει νωρίτερα στους αστροναύτες, μετά την επιδείνωση της διαρροής αέρα.
Οι 5 αστροναύτες κατέφυγαν στα σημεία προετοιμασίας εκκένωσης, ενώ η Ρωσία προσπαθούσε να επιδιορθώσει μια ρωγμή στο τμήμα του τροχιακού εργαστηρίου που της ανήκει, σύμφωνα με τη NASA.
Οι τέσσερις αστροναύτες της αποστολής Crew-12 της NASA που βρίσκονται στον σταθμό — δύο Αμερικανοί, ένας Γάλλος αστροναύτης και ένας Ρώσος κοσμοναύτης — μαζί με έναν άλλο Αμερικανό αστροναύτη έλαβαν εντολή από το κέντρο ελέγχου αποστολών της NASA να εισέλθουν στο διαστημικό σκάφος Crew Dragon της SpaceX που είναι αγκυροβολημένο στον σταθμό, δήλωσε η εκπρόσωπος της NASA Μπέθανι Στίβενς.
Russian media has published audio from the developing emergency aboard the International Space Station.
NASA says astronauts were ordered to move into their spacecraft and prepare for possible evacuation after an air leak in the Russian segment worsened.
Η NASA και η ρωσική διαστημική υπηρεσία Roscosmos, οι δύο κύριοι διαχειριστές του σταθμού, συζητούσαν εδώ και μήνες για την αιτία και τις πιθανές λύσεις για τις μικρές διαρροές αέρα στο ρωσικό διαστημικό τμήμα Zvezda, ένα βασικό τμήμα του ISS, ενός τροχιακού εργαστηρίου μεγέθους γηπέδου ποδοσφαίρου όπου οι αστροναύτες ζουν και εργάζονται στο διάστημα.
Η Roscosmos δήλωσε την Παρασκευή ότι οι ειδικοί της είχαν εντοπίσει δύο διαρροές στον ISS, αλλά ότι δεν υπήρχε άμεση απειλή για το πλήρωμα. Η πρώτη διαρροή σφραγίστηκε γρήγορα και ήταν σε εξέλιξη οι προετοιμασίες για τη σφράγιση της δεύτερης, ανέφερε η Roscosmos, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχε απειλή για τα συστήματα του διαστημικού σκάφους.
Εάν προχωρούσε η εκκένωση, θα ήταν η δεύτερη φορά φέτος. Τον Ιανουάριο, ο βετεράνος αστροναύτης της NASA Mike Fincke αρρώστησε, οδηγώντας στην πρώτη ιατρική εκκένωση από τον ISS.
Ποια είναι η αιτία της διαρροής στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό;
Η NASA και η Roscosmos διαφωνούν από πάντα ως προς την βασική αιτία της διαρροής στον ISS. Η ρωσική διαστημική υπηρεσία πιστεύει ότι οι ρωγμές οφείλονται σε δομική κόπωση λόγω έντονων μικροδονήσεων, πιθανώς από την πρόσδεση φορτηγών σκαφών ή την ενεργοποίηση των προωθητήρων.
Από την άλλη, η NASA υποψιάζεται ότι πρόκειται για συνδυασμό περιβαλλοντικών παραγόντων, μηχανικής καταπόνησης και των αρχικών ιδιοτήτων των υλικών.
Πώς μπορεί κάποιος να καταθέσει ένσταση έως τη Δευτέρα 8 Ιουνίου
Αναρτήθηκαν σήμερα, Παρασκευή 5 Ιουνίου, τα προσωρινά μητρώα δικαιούχων, αποκλειομένων και παρόχων του Προγράμματος Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2026 στον ιστότοπο της ΔΥΠΑ.
Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική → Εργασία και Ασφάλιση → Κατασκηνώσεις → Προγράμματα κατασκηνώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Στις ενστάσεις οι δικαιούχοι πρέπει να συνυποβάλουν αποδεικτικά των ισχυρισμών τους, επισυνάπτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά.
Οι δικαιούχοι επιδοτούνται για τη διαμονή των ωφελούμενων παιδιών τους σε παιδική κατασκήνωση του μητρώου παρόχων της ΔΥΠΑ μέσω Επιταγής Διαμονής σε Παιδικές Κατασκηνώσεις, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού.
Ο συνολικός αριθμός των παιδιών που θα φιλοξενηθούν σε κατασκηνώσεις ανέρχεται σε 70.000 και ο προϋπολογισμός του προγράμματος σε 35.000.000 €. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από τις 15 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου για παιδιά τυπικής ανάπτυξης και έως τις 20 Σεπτεμβρίου για παιδιά με αναπηρία, με ποσοστό 50% και άνω.
Η μέγιστη διάρκεια διαμονής είναι 15 συνεχόμενες ημέρες (συμπεριλαμβανομένων των ημερών προσέλευσης και αναχώρησης), ενώ στις κατασκηνώσεις που λειτουργούν στους Δήμους Ιστιαίας – Αιδηψού και Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, καθώς και σε κατασκηνώσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η διαμονή μπορεί να έχει διάρκεια έως 30 συνεχόμενες ημέρες. Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.dypa.gov.gr/paidikes-kataskinwseis
Ο Βρετανός ηθοποιός Άντονι Χεντ, γνωστός κυρίως για τους ρόλους του σε τηλεοπτικές σειρές όπως «Buffy the Vampire Slayer», «Ted Lasso», «Merlin» και «Little Britain», απεβίωσε σε ηλικία 72 ετών.
Το βιογραφικό και η πορεία του
Ο Χεντ απέκτησε διεθνή φήμη ως Ρούπερτ Τζάιλς στη δημοφιλή σειρά για εφήβους με υπερφυσικό περιεχόμενο «Buffy» στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Στη συνέχεια, είχε ρόλο στη σειρά σκετς «Little Britain», υποδύθηκε τον βασιλιά Uther Pendragon στη σειρά «Merlin» του BBC και εμφανίστηκε ως ο πρώην ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικού συλλόγου Rupert Mannion στη σειρά «Ted Lasso».
Η ανακοίνωση του θανάτου
«Πέθανε ειρηνικά από επιπλοκές λόγω πνευμονίας, περιτριγυρισμένος από την οικογένειά του», δήλωσαν οι κόρες του, Emily και Daisy. Στην ανακοίνωσή τους, οι κόρες του ανέφεραν: «Με βαριά καρδιά ανακοινώνουμε τον θάνατο του εξαιρετικού πατέρα μας».
FILE – Anthony Head arrives for the European premiere of ‘The Iron Lady’ on Wednesday, Jan. 4, 2012, in London. (AP Photo/Jonathan Short, File)AP
Πρόσθεσαν: «Ήταν, και θα είναι για πάντα, τιμή και προνόμιο να είμαστε κόρες του και να έχουμε δει από πρώτο χέρι την επίδραση που είχαν τόσο ο ίδιος όσο και το έργο του σε τόσους πολλούς».
Είπαν επίσης ότι γνωρίζουν «πόσο πολύ θα λείψει στους φίλους, τους συναδέλφους και τους θαυμαστές της εκπομπής στην οποία συμμετείχε», προσθέτοντας ότι «αγαπούσε πολύ τη δουλειά του» και «πάντα θεωρούσε τον εαυτό του απίστευτα τυχερό».
Η οικογένειά του αναγνώρισε ότι «η κληρονομιά του θα ζήσει για πάντα» και δήλωσε ότι θεωρούν τον εαυτό τους «τυχερό» που τον είδαν να κάνει αυτό που αγαπούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του.
Σε περιστατικό που σημειώθηκε έξω από την οικία του υφυπουργού Παιδείας Νίκου Παπαιωάννου, άγνωστοι με καλυμμένα χαρακτηριστικά προχώρησαν σε ρίψη φυλλαδίων και τρικάκια, προκαλώντας την άμεση αντίδρασή του.
Ο υφυπουργός, σε δημόσια τοποθέτησή του, ξεκαθάρισε πως η ενέργεια αυτή δεν τον αιφνιδιάζει ούτε τον επηρεάζει, αποδίδοντάς την σε οργανωμένες μειοψηφίες που, όπως ανέφερε, επιχειρούν να επιβάλουν τις απόψεις τους με πρακτικές εκφοβισμού.
«Η σημερινή ενέργεια κουκουλοφόρων να πετάξουν φυλλάδια και τρικάκια έξω από το σπίτι μου δεν με αιφνιδιάζει ούτε με εκφοβίζει», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαιωάννου υπογράμμισε ότι πρόκειται για «μία ακόμη προσπάθεια οργανωμένων μειοψηφιών να επιβάλουν τις θέσεις τους όχι με επιχειρήματα, αλλά με την ένταση, τον τραμπουκισμό και την επίδειξη δύναμης», στέλνοντας παράλληλα σαφές μήνυμα πως δεν προτίθεται να υποχωρήσει.
«Τους απαντώ ξεκάθαρα: δεν έκανα ποτέ πίσω», σημείωσε, υπενθυμίζοντας τη θητεία του ως Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη στάση του υπέρ ενός ασφαλούς και ελεύθερου ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.
Όπως τόνισε, «δεν πρόκειται να κάνω πίσω ούτε σήμερα, από τη θέση του Υφυπουργού Παιδείας», υπογραμμίζοντας ότι παραμένει σταθερός στις αρχές του υπέρ του διαλόγου και της δημοκρατικής αντιπαράθεσης.
Παράλληλα, επισήμανε πως όσοι έχουν επιχειρήματα μπορούν να τα καταθέτουν δημόσια, ενώ όσοι επιλέγουν πρακτικές εκφοβισμού «αποδεικνύουν την αδυναμία των θέσεών τους».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός ανέφερε ότι η Παιδεία και η Δημοκρατία προχωρούν «με ιδέες και έργο και όχι με τρικάκια και λογικές του παρελθόντος», διαμηνύοντας πως θα συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.
Πολιτικός αντίπαλος του ΠΑΣΟΚ είναι η Νέα Δημοκρατία και οι πολιτικές της, αποφάσισε σήμερα το Πολιτικό Συμβούλι οτου κόμματος, ενώ τόσο ο πρόεδρος, Νίκος Ανδρουλάκης, όσο και ο Χάρης Δούκας έστειλαν τα δικά τους μηνύματα.
Τα μηνύματα Ανδρουλάκη
Μήνυμα αυτόνομης πορείας του ΠΑΣΟΚ έστειλε με σαφήνεια ο πρόεδρος του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Νίκος Ανδρουλάκης, κατά τη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου, εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα.
Κατά τη συνεδρίαση του οργάνου, ο κ. Ανδρουλάκης άφησε επίσης αιχμές κατά στελεχών όπως ο Χάρης Δούκας, που μιλούν για συνεργασία με την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ αλλά και η κοινωνία, ψάχνει πολιτικές λύσεις και όχι πολιτικά προξενιά». Ενώ διαμήνυσε πως το ΠΑΣΟΚ «δεν θα γίνει κομπάρσος»
«Το ΠΑΣΟΚ δεν θα γίνει κομπάρσος»
«Χωρίς πολιτική ατζέντα, διότι προφανέστατα αυτός ο μηχανισμός βολεύει, δεν διαταράσσει τις ισορροπίες και δεν δημιουργεί την αίσθηση της πολιτικής αλλαγής», ανέφερε σύμφωνα με πληροφορίες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφερόμενος στην ΕΛ.ΑΣ, και πρόσθεσε:
«Είναι μία από τα ίδια που βιώσαμε πριν από μερικά χρόνια με καταστροφικά αποτελέσματα, στους θεσμούς, στην οικονομία, στην κοινωνία και το πολιτικό σύστημα. Δεν το βλέπουν αυτό; Το γνωρίζουν, αλλά προσπαθούν επιμελώς να στρέψουν αλλού το ενδιαφέρον, στην επικοινωνία, τη Μπαρτσελόνα και σε διάφορα άλλα θέματα μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού λαού για φθηνή προσιτή κατοικία, καλό δημόσιο νοσοκομείο, καλό δημόσιο σχολείο».
Συνεχίζοντας, ο κ. Ανδρουλάκης εξαπέλυσε πυρά κατά του πρωθυπουργού λέγοντας πως «γνωρίζει ότι η αξιοπιστία του είναι στο ναδίρ» και συνέχισε: «Βολεύει, λοιπόν, τον κ. Μητσοτάκη να συγκρίνεται και να συμψηφίζεται η δική του αναξιοπιστία με την αναξιοπιστία του προκατόχου του. Βολεύει τον Κυριάκο Μητσοτάκη να εμφανίζεται μία συζήτηση που συγκρίνει το σήμερα με αυτό που συνέβη το 2015 και το 2019. Και όχι να συγκρίνεται το σήμερα με ένα καλύτερο αύριο».
«Γι’ αυτό πρέπει εμείς να μείνουμε εμμονικά σταθεροί στις αποφάσεις του Συνεδρίου μας και στη στρατηγική της αξιοπιστίας, της πολιτικής αυτονομίας και του προγράμματος που ανοίγει μια νέα σελίδα για το αύριο», είπε εν συνεχεία και πρόσθεσε:
«Η ακρίβεια και τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Η Νέα Δημοκρατία δεν θέλει αντίπαλο ένα κόμμα, το οποίο μπορεί να αναδείξει μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας. Θέλει κόμματα που κάνουν μόνο περιγραφή και λαϊκισμό για να αποδεικνύει – μέσα από την περιγραφή και το λαϊκισμό – ότι δεν υπάρχει άλλη πρόταση. “Εμείς είμαστε και κανένας άλλος δεν μπορεί να κυβερνήσει”».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επιλογή του ΠΑΣΟΚ να μη στηρίξει την ανανέωση της θητείας του Γιάννη Στουρνάρα στην θέση του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, λέγοντας χαρακτηριστικά:
« Ήμουν πολύ συγκεκριμένος με τα γεγονότα του τελευταίου διαστήματος. Η επιλογή να μην ψηφίσουμε τρίτη θητεία Γ. Στουρνάρα ήταν μια μεμονωμένη επιλογή; Ή προήλθε από μια συζήτηση προσυνεδριακή και συνεδριακή και η κοινωνία να πάρει από το ΠΑΣΟΚ ένα μήνυμα: ότι πρέπει να υπάρχει εναλλαγή στην Βουλή, στην Ευρωβουλή, σε κρίσιμες θέσεις εξουσίας. Είναι μια σοσιαλδημοκρατική πατέντα του ΠΑΣΟΚ; Όχι. Γι’ αυτό άλλωστε δεν υπάρχει πανευρωπαϊκά άλλο παράδειγμα κεντρικού τραπεζίτη που θα μείνει στη θέση αυτή κοντά είκοσι χρόνια. Το μόνο παράδειγμα είναι – εκτός ευρώ – η Ρουμανία. Δεν έχει λοιπόν να κάνει με το πρόσωπο του κ.Στουρνάρα. Έχει να κάνει με την κεντρική επιλογή που αφορά την υγιή εναλλαγή σε κρίσιμες θέσεις με τεράστιες εξουσίες. Άρα, αντί κάποιοι να επιτεθούν στον ΠΑΣΟΚ, πρέπει να απολογηθούν. Γιατί στη συνταγματική αναθεώρηση προτείνουν μια εξαετή θητεία για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,- μια θέση που με τα σημερινά χαρακτηριστικά δεν έχει κάποια ισχυρή εξουσία- αλλά από την άλλη για μια θέση με τεράστιες εξουσίες επιτρέπουν τρεις εξαετίες και μπορεί και παραπάνω στο μέλλον;»
«Είμαστε ένα ιστορικό κόμμα αλλά και ένα κόμμα σύγχρονο. Είμαστε ένα κόμμα με αρχές και αξίες αλλά και ένα κόμμα έτοιμο να συγκρουστεί με ό,τι προσπαθεί να δημιουργήσει συνθήκες αστάθειας, αδυναμίας, ανισοτήτων και κερδοσκοπίας εις βάρος της κοινωνίας», επεσήμανε επίσης και συνέχισε:
«Αυτή, λοιπόν, την προίκα πρέπει να την αναδείξουμε καθημερινά στον δημόσιο διάλογο και στην παρουσία μας και να θέσουμε εμείς στο περιθώριο το σκηνοθετημένο πολιτικό σκηνικό. Γιατί είναι σκηνοθετημένο πολιτικό σκηνικό. Δεν πρόκειται το ΠΑΣΟΚ να παίξει κανέναν ρόλο κομπάρσου σε αυτό το σκηνοθετημένο πολιτικό σκηνικό˙ όχι λόγω κομματικού πατριωτισμού αλλά γιατί πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρξει πολιτική αλλαγή. Και πολιτική αλλαγή με αυτούς που δεν ζήτησαν ποτέ συγγνώμη για τα παιχνίδια που έπαιξαν εις βάρος του ελληνικού λαού και αυτούς που έχει φτάσει η διαφθορά στο μεδούλι τους δεν μπορεί να υπάρξει».
Συνεδριάζει σήμερα το Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ, υπο την προεδρία του Νίκου Ανδρουλάκη, Παρασκευή 6 Ιουνίου 2026 (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISI)
Eurokinissi
«Πρέπει να δώσετε τον αγώνα όλοι σας, από την πρώτη γραμμή της μάχης, με αισιοδοξία», ανέφερε ο αρχηγός του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και συνέχισε:
«Η παρουσία σας στα κανάλια, τις τοπικές κοινωνίες πρέπει να δίνει αισιοδοξία στα στελέχη μας, τον απλό κόσμο του ΠΑΣΟΚ που έμεινε στα δύσκολα και δεν πρέπει να τον απογοητεύει, γιατί οι αποφάσεις του συνεδρίου μας είναι καθαρές. Και ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ αλλά και η κοινωνία, ψάχνει πολιτικές λύσεις και όχι πολιτικά προξενιά. Δεν τον ενδιαφέρουν τον κόσμο τα πολιτικά προξενιά.
Τον ενδιαφέρει να έχει ένα χαμηλότερο ενοίκιο, ένα καλύτερο νοσοκομείο, καλύτερες υποδομές, ένα κράτος που λειτουργεί, δικαιοσύνη που λειτουργεί και πολιτικό ήθος και συνέπεια. Ας αφήσουμε λοιπόν τα σενάρια. Δεν είναι ώρα για σενάρια, είναι ώρα για μάχη και αγώνα σε κάθε επίπεδο.
Πρέπει από σήμερα, το μήνυμα που θα φύγει από το Πολιτικό Συμβούλιο να είναι καθαρό: εμείς θα δώσουμε τον αγώνα στην κοινωνία, για την κοινωνία. Δεν θα σύρουν οι δημοσκοπήσεις και διάφοροι παράγοντες του δημοσίου βίου της χώρας, την παράταξη μας σε σενάρια και θεωρίες, μακριά από τα πραγματικά προβλήματα. Εμείς θα δώσουμε την μάχη για τα πραγματικά προβλήματα».
«Γι’ αυτό λοιπόν ο αγώνας για την πολιτική αλλαγή πρέπει να δοθεί με όλες μας τις δυνάμεις, με ενότητα και με καθαρή θέση και στάση. Το Συνέδριο πήρε αποφάσεις, είναι γραμμένες σε πέτρα. Τελεία. Δεν χρειάζονται ούτε παρερμηνείες, ούτε επεξηγήσεις, ούτε αστερίσκοι που θολώνουν το κεντρικό μήνυμα. Γι’ αυτό λοιπόν σταθείτε στο πρόγραμμά μας, στον αγώνα μας, στην αξιοπιστία μας και επάνω στην πολιτική μας αυτονομία. Διότι αυτά θα είναι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα απέναντι στη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο κόμμα ΙΧ του κ. Τσίπρα. Διότι πραγματικός αντίπαλός μας είναι τα προβλήματα της κοινωνίας, τα οποία και οι δύο κλιμάκωσαν και τώρα έρχονται να πουν: «Δώστε μας μία ακόμη ευκαιρία». Είχαν πολλές ευκαιρίες. Ήρθε η ώρα της δημοκρατικής παράταξης και στο χέρι μας είναι στις επόμενες εθνικές εκλογές να είναι η ώρα της δημοκρατικής παράταξης», ανέφερε επίσης.
Επιμένει ο Χάρης Δούκας
Από την πλευρά του, υπερασπίστηκε τις θέσεις του ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας κατά τη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου ζητώντας μεταξύ άλλων να μην μετατραπεί το ΠΑΣΟΚ σε κόμμα διαμαρτυρίας και να ανοίξει το διάλογο για μια προοδευτική διακυβέρνηση.
Τα σημαντικότερα σημεία της τοποθέτησής του είναι τα εξής:
Θα πρέπει να παλέψουμε για την πολιτική αλλαγή από οποιαδήποτε θέση. Και ο κόσμος, το 75% που την ζητάει, θα ξέρει ότι στηρίζοντας το ΠΑΣΟΚ, εγγυόμαστε ότι θα είμαστε ο καταλύτης για την προοδευτική διακυβέρνηση.
• Είμαστε ένα κόμμα με κυβερνητική κατεύθυνση, εγγυητής της προοδευτικής πορείας της χώρας. Σε καμία περίπτωση το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να μετατραπεί σε έναν πολιτικό οργανισμό διαμαρτυρίας.
• Θα αποτελέσουμε το νέο κυρίαρχο πόλο, μόνο αν εμείς εγγυηθούμε την προοδευτική πορεία της χώρας. Γιατί οι πολίτες αναζητούν άλλη κυβέρνηση, όχι άλλη αντιπολίτευση. Με αυτή την προσέγγιση, πολιτικό διάλογο, διερεύνηση πολιτικών συγκλίσεων, ΠΑΝΤΑ με σεβασμό στην πολιτική αυτονομία μας, μπορούμε να έχουμε το μέγιστο δυνατό εκλογικό αποτέλεσμα, την μέγιστη δυνατή συσπείρωση. Καμία χαμένη ψήφος. Η ΝΔ ξέρει ότι θα κινδυνεύσει, όταν τα πυρά είναι συντονισμένα, γι’αυτό και με κάθε τρόπο υπηρετεί το “διαίρει και βασίλευε”.
• Θέλω εδώ να τονίσω, ότι η πρότασή μου για διάλογο και διερεύνηση πολιτικών συνεργασιών με στόχο την προοδευτική διακυβέρνηση, ήταν ανέκαθέν η θέση μου και δεν αλλάζει ανάλογα με τα πρόσωπα και τις τρέχουσες εξελίξεις.
• Αν θέλουμε να είμαστε εμείς ο εγγυητής της μεγάλης δημοκρατικής παράταξης και ο καταλύτης των εξελίξεων, τότε πρέπει να ανοίξουμε εμείς τον διάλογο. Εγώ πρώτος είπα, χωρίς παρακάλια και χωρίς αποκλεισμούς.
• Δεν είναι λογικό σε δημόσια θέαβουλευτές του κόμματός μας να κατηγορούν τον Δήμο της Αθήνας και να μην υπερασπίζονται το έργο μας, τροφοδοτώντας τον γνωστό μηχανισμό προπαγάνδας της Νέας Δημοκρατίας, την ομάδα αλήθειας.
• Ο στόχος της πολιτικής αλλαγής είναι το βασικό διακύβευμα της επικείμενης εκλογικής αναμέτρησης. Γι’ αυτό, πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να κλείσουμε τον δρόμο σε μια τρίτη κυβερνητική θητεία της Νέας Δημοκρατίας.
Μετά τη λήξη της συνεδρίασης εκδόθηκε η απόφαση.
Τι αναφέρει η απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου:
Στη σημερινή συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου με δεδομένες τις αποφάσεις του συνεδρίου για τη στρατηγική νίκης του ΠΑΣΟΚ και λαμβάνοντας υπόψη τις πολιτικές εξελίξεις, επιβεβαιώθηκε ο στρατηγικός στόχος της πολιτικής αλλαγής η οποία περνά μόνο μέσα από τη νίκη του ΠΑΣΟΚ καθώς και η ανάγκη συνολικής στράτευσης και διάταξης μάχης. Πολιτικός μας αντίπαλος είναι η Νέα Δημοκρατία και οι πολιτικές της.
Το ΠΑΣΟΚ θα απαντά σε κάθε πρόκληση απ’ όπου κι αν προέρχεται υπερασπίζοντας τις θέσεις και τη διαδρομή του.
Αποφασίστηκε η συγκρότηση των 8 κύκλων πολιτικής με συμμετοχή στελεχών που προέρχονται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα, το Πολιτικό Συμβούλιο και τους Τομείς Πολιτικής του Κινήματος. Οι ομάδες πολιτικού συντονισμού θα συνεργάζονται με τους υπεύθυνους των Κοινοβουλευτικών Τομέων Εργασίας (Κ.Τ.Ε.), τους αντίστοιχους Τομείς Πολιτικής, τα κομματικά όργανα και τα στελέχη του Κινήματος, με στόχο τη διαμόρφωση ενιαίας πολιτικής παρέμβασης, την ενίσχυση της κοινωνικής παρουσίας του ΠΑΣΟΚ και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών που θα φέρνουν το πρόγραμμά μας σε άμεση επαφή με τις ανάγκες και τις αγωνίες των πολιτών.
Επίσης, οριστικοποιήθηκε το πρόγραμμα συνεδριάσεων των περιφερειακών συμβουλίων με αφετηρία την Τρίτη 9 Ιουνίου, καθώς και η συγκρότηση των επιτροπών εκλογικού αγώνα σε επίπεδο νομού και δήμου στη συνέχεια.
Στη διάταξη μάχης τα μέλη του Πολιτικού Συμβουλίου, οι Βουλευτές και τα στελέχη θα έχουν συγκεκριμένο ρόλο και ευθύνη σε κάθε εκλογική περιφέρεια.
Ο ίδιος κάνει λόγο για ψευδείς πληροφορίες, ωστόσο δεν του επιτρέπεται να πλησιάσει τον πατέρα του σε απόσταση 100 μέτρων και η δίκη ορίστηκε για τις 29 Ιουλίου
Ο Άχμεντ Αλ Άχμεντ έγινε διεθνώς διάσημος, όταν κατά την τρομοκρατική επίθεση στην παραλία Μπόντι του Σίδνεϊ, τον περασμένο Δεκέμβριο, κατάφερε ηρωικά να αποφοπλίσει τον έναν από τους δύο δράστες, μένοντας όμως ο ίδιος σοβαρά τραυματισμένος.
Τώρα, επιστρέφει στην επικαιρότητα, εν μέσω κατηγοριών για ενδοοικογενειακή επίθεση.
Έχει αναφερθεί ότι η αστυνομία στο Σίδνεϊ έχει εκδώσει ασφαλιστικά μέτρα κατά του Συρο-Αυστραλού ώστε να προστατεύσει τον πατέρα του, Μοχάμεντ Φατέχ αλ Αχμέντ, στον οποίο κατηγορείται ότι επιτέθηκε, κάνοντάς του μάλιστα κεφαλοκλείδωμα κατά τη διάρκεια ενός περιστατικού στο σπίτι της οικογένειας τον Μάρτιο.
Ο Αλ Άχμεντ διαψεύδει τους ισχυρισμούς, ενώ συγγενείς του 44χρονου που μίλησαν στη MailOnline ανέφεραν ότι η όλη κατάσταση έχει διογκωθεί, χωρίς ωστόσο να διαψεύδουν το επεισόδιο.
«Τα αδέρφια και οι γονείς του Αχμέντ είναι εντελώς σοκαρισμένοι που κατέληξε στο δικαστήριο», δήλωσε πηγή κοντά στην οικογένεια την Παρασκευή.
«Αγαπούν τον Αχμέντ και θέλουν να τακτοποιηθούν όλα και είναι αναστατωμένοι που πηγαίνει στην αστυνομία και τα μέσα ενημέρωσης κατηγορώντας τους για αυτό.
Η πηγή πρόσθεσε: «Όλα αυτά είναι μια παρεξήγηση και πιστεύουν ότι θα ξεκαθαριστεί σε χρόνο μηδέν και εμπιστεύονται το δικαστικό σύστημα».
‘Shocked’ relatives of Bondi hero Ahmed Al Ahmed break their silence as bitter family feud escalates, amid allegations of extortion, intimidation and assault https://t.co/w4kBtqzp5V
Ο Αλ Άχμεντ έχει προγραμματιστεί να εμφανιστεί στο δικαστήριο στις 29 Ιουλίου, ενώ δεν επιτρέπεται να πλησιάσει σε απόσταση 100 μέτρων από το σπίτι και τον χώρο εργασίας του πατέρα του.
«Είναι ψεύτικες πληροφορίες».
Απαντώντας στους ισχυρισμούς εναντίον του, ο Αλ Άχμεντ είπε στο ABC: «Είναι ψεύτικες πληροφορίες… Δεν είναι καθόλου αλήθεια. Δεν έχω καμία απολύτως πληροφορία».
«Είναι μια σύγκρουση, ξέρετε, είναι καλό για τους ανθρώπους να ξέρουν ότι είμαι ειλικρινής, αθώος, έντιμος τύπος», είπε στο Nine Radio την επόμενη μέρα.
«Ποτέ δεν έβλαψα κανέναν και ποτέ δεν ήμουν βίαιος.
«Και η κατάσταση του Μπόντι, έδειξε ότι, από την πρώτη στιγμή που αφόπλισα τον τρομοκράτη και του πήρα το όπλο, το πέταξα, δεν τον έβλαψα, δεν είμαι βίαιος».
Εν τω μεταξύ, έχει υποστηριχθεί ότι τα δύο αδέρφια του Αλ Άχμεντ, Χοζάιφα και Σαμέχ, είχαν προσπαθήσει να του αποσπάσουν 100.000 δολάρια απειλώντας τον , μέσω τηλεφώνου.
Και τα δύο αδέρφια αρνούνται τις κατηγορίες εναντίον τους, και παραμένουν επί του παρόντος στην Αυστραλία με βίζα επισκέπτη, έχοντας ταξιδέψει για να επισκεφθούν τον αδελφό του μετά την επίθεση.
Οι υποτιθέμενες απειλές ήρθαν αφού ο Al Ahmed έλαβε 2,5 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας σε δωρεές από περισσότερους από 43.000 άτομα ανθρώπους που ήθελαν να προσφέρουν για τα ιατρικά έξοδα και την ανάρρωσή του, μετά τον βαρύ τραυματισμό του στη διάρκεια της τρομοκρατικής επίθεσης.
Ο Πούτιν που μίλησε στο οικονομικό φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, είπε ότι «έριξε μια ματιά» στην επιστολή του Ζελένσκι αλλά δεν βλέπει «κανένα νόημα» να συναντηθεί με τον Ουκρανό πρόεδρο.
Συγκεκριμένα ο Ρώσος πρόεδρος είπε ότι του έδειξαν την επιστολή χθες, αλλά «δεν είχε την ευκαιρία να τη διαβάσει λεπτομερώς». Εξήγησε ότι «έριξε μια ματιά» σήμερα το πρωί και έδωσε προσοχή σε διάφορα στοιχεία.
Ανέφερε ότι ποτέ δεν αρνήθηκε να συναντηθεί αλλά δεν βλέπει το νόημα να γίνει μία συνάντηση με τον Ζελένσκι απλώς για να γίνει. «Αυτό που χρειαζόμαστε είναι συμφωνίες και ρυθμίσεις, όχι για έξι μήνες ή ένα χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα. Αλλά πρώτα πρέπει να καταλήξουμε σε μια λύση, και αυτό είναι το ζουμί της υπόθεσης», σημείωσε ο Πούτιν.
Όταν πιέστηκε να απαντήσει αν θα συναντούσε τον Ζελένσκι, είπε: «Μέχρι στιγμής δεν βλέπω κανένα νόημα». Σε όλη τη διάρκεια της ομιλίας του δεν ανέφερε τον Ζελένσκι ονομαστικά αλλά τον αποκαλούσε «τον συντάκτη αυτής της επιστολής».
Υπογράμμισε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί η Ουκρανία δεν επιθυμεί να αναλάβει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ το ρόλο του εγγυητή για τις ειρηνευτικές συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών. «Είμαι ευγνώμων στον Ντόναλντ, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν», πρόσθεσε ο Πούτιν.
Συνέχισε λέγοντας ότι ήταν «λάθος» που η Ουκρανία δημοσιοποίησε τις συνομιλίες. Ο Ουκρανός πρόεδρος χλεύασε χθες τον Πούτιν σε ανοιχτή επιστολή, λέγοντας ότι ο Ρώσος ηγέτης δέχεται πιέσεις από τον ίδιο του τον λαό να τερματίσει τον πόλεμο. Ο Ζελένσκι πρότεινε επίσης μια συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο μεταξύ των δύο ηγετών.
Θα πρέπει να παλέψουμε για την πολιτική αλλαγή από οποιαδήποτε θέση, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων
Υπερασπίστηκε των θέσεων του ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας κατά τη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου ζητώντας μεταξύ άλλων να μην μετατραπεί το ΠΑΣΟΚ σε κόμμα διαμαρτυρίας και να ανοίξει το διάλογο για μια προοδευτική διακυβέρνηση.
Τα σημαντικότερα σημεία της τοποθέτησής του είναι τα εξής:
Θα πρέπει να παλέψουμε για την πολιτική αλλαγή από οποιαδήποτε θέση. Και ο κόσμος, το 75% που την ζητάει, θα ξέρει ότι στηρίζοντας το ΠΑΣΟΚ, εγγυόμαστε ότι θα είμαστε ο καταλύτης για την προοδευτική διακυβέρνηση.
• Είμαστε ένα κόμμα με κυβερνητική κατεύθυνση, εγγυητής της προοδευτικής πορείας της χώρας. Σε καμία περίπτωση το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να μετατραπεί σε έναν πολιτικό οργανισμό διαμαρτυρίας.
• Θα αποτελέσουμε το νέο κυρίαρχο πόλο, μόνο αν εμείς εγγυηθούμε την προοδευτική πορεία της χώρας. Γιατί οι πολίτες αναζητούν άλλη κυβέρνηση, όχι άλλη αντιπολίτευση. Με αυτή την προσέγγιση, πολιτικό διάλογο, διερεύνηση πολιτικών συγκλίσεων, ΠΑΝΤΑ με σεβασμό στην πολιτική αυτονομία μας, μπορούμε να έχουμε το μέγιστο δυνατό εκλογικό αποτέλεσμα, την μέγιστη δυνατή συσπείρωση. Καμία χαμένη ψήφος. Η ΝΔ ξέρει ότι θα κινδυνεύσει, όταν τα πυρά είναι συντονισμένα, γι’αυτό και με κάθε τρόπο υπηρετεί το “διαίρει και βασίλευε”.
• Θέλω εδώ να τονίσω, ότι η πρότασή μου για διάλογο και διερεύνηση πολιτικών συνεργασιών με στόχο την προοδευτική διακυβέρνηση, ήταν ανέκαθέν η θέση μου και δεν αλλάζει ανάλογα με τα πρόσωπα και τις τρέχουσες εξελίξεις.
• Αν θέλουμε να είμαστε εμείς ο εγγυητής της μεγάλης δημοκρατικής παράταξης και ο καταλύτης των εξελίξεων, τότε πρέπει να ανοίξουμε εμείς τον διάλογο. Εγώ πρώτος είπα, χωρίς παρακάλια και χωρίς αποκλεισμούς.
• Δεν είναι λογικό σε δημόσια θέαβουλευτές του κόμματός μας να κατηγορούν τον Δήμο της Αθήνας και να μην υπερασπίζονται το έργο μας, τροφοδοτώντας τον γνωστό μηχανισμό προπαγάνδας της Νέας Δημοκρατίας, την ομάδα αλήθειας.
• Ο στόχος της πολιτικής αλλαγής είναι το βασικό διακύβευμα της επικείμενης εκλογικής αναμέτρησης. Γι’ αυτό, πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να κλείσουμε τον δρόμο σε μια τρίτη κυβερνητική θητεία της Νέας Δημοκρατίας.
Εμφανώς αλλαγμένος ήταν ο 74χρονος ηθοποιός στο οικονομικό φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης
Δημόσια εμφάνιση στο οικονομικό φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης έκανε ο βετεράνος των ταινιών δράστης του Χόλιγουντ, Στίβεν Σιγκάλ, ο οποίος ήταν πραγματικά αγνώριστος.
Ο 74χρονος ηθοποιός εμφανίζεται σπάνια δημόσια και από το 2016 μένει μόνιμα στη Ρωσία και είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ρώσου προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν. Μετά από 9 μήνες εμφανίστηκε στο οικονομικό φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, το λεγόμενο «ρωσικό Νταβός» για να συμμετέχει σε ένα πάνελ με θέμα τον πολιτισμό.
Το 2014 έλαβε την ρωσική υπηκοότητα και το 2018 διορίστηκε ειδικός εκπρόσωπος για τις ρωσοαμερικανικές ανθρωπιστικές σχέσεις. Αργότερα προσχώρησε στο πολιτικό κόμμα «Δίκαιη Ρωσία», το οποίο έχει στενές σχέσεις με το Κρεμλίνο.
Υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής του Κρεμλίνου και υποστήριξε την εισβολή στην Ουκρανία το 2022, ενώ συμμετέχοντας σε σχετικές προπαγανδιστικές ενέργειες.
Το 2023, ο Πούτιν απένειμε στον Σίγκαλ το ρωσικό κρατικό παράσημο του Τάγματος της Φιλίας για το διεθνές ανθρωπιστικό και πολιτιστικό του έργο και έχουν εμφανιστεί αρκετές φορές δημόσια μαζί.
Ο Σίγκαλ γεννήθηκε στο Λάνσινγκ του Μίσιγκαν, αλλά σε ηλικία πέντε ετών η οικογένειά του μετακόμισε στο Φούλερτον της Καλιφόρνια, όπου φοίτησε στο λύκειο και στο πανεπιστήμιο.
Σπούδασε πολεμικές τέχνες και ισχυρίστηκε ότι βοήθησε στην εκπαίδευση πρακτόρων της CIA στην Ιαπωνία. Ωστόσο δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο Σίγκαλ συνεργάστηκε ποτέ με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.
Στο αποκορύφωμα της καριέρας του, ο Σίγκαλ ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες ταινιών δράσης στον κόσμο και ένας από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς πολεμικών τεχνών της δεκαετίας του 1980 και του 1990.
Εργάστηκε για πρώτη φορά στο Χόλιγουντ ως συντονιστής μάχης στην ταινία «The Challenge» του 1982 και στην ταινία του Τζέιμς Μποντ «Never Say Never Again» του 1983.
Ωστόσο οι Τούρκοι ερμήνευσαν εντελώς διαφορετικά το γεγονός σε μια περίοδο που ούτω ή άλλως οι σχέσεις Αθήνας – Άγκυρας παιρνούν και πάλι δια πυρός και σιδήρου με αφορμή και το επικείμενο νομοσχέδιο για τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο. Το τουρκικό ahaber.com.tr δημοσίευσε άρθρο με τίτλο: Πανικός στην Ελλάδα για την «Γαλάζια Πατρίδα»: Η Αθήνα αναζητά λύση σε γυναίκες στρατιώτες.
Αναλυτικά το τουρκικό δημοσίευμα αναφέρει:
Μετά τις τεχνολογικές εξελίξεις της Τουρκίας στον αμυντικό κλάδο και τα βήματα που έχει κάνει στο πλαίσιο του δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας, η Ελλάδα έχει εφαρμόσει μια νέα στρατιωτική αναδιοργάνωση. Η αθηναϊκή κυβέρνηση έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εθελοντών γυναικών στρατιωτών για την κάλυψη των ελλείψεων προσωπικού, με ένα σημαντικό μέρος αυτών των νεοσύλλεκτων να σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σε περιοχές κοντά στα τουρκικά σύνορα.
Τα αποφασιστικά βήματα της Τουρκίας στο πλαίσιο του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» και η τεχνολογική υπεροχή που έχει επιτύχει στην αμυντική βιομηχανία με εγχώριες δυνατότητες έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία στην Αθήνα. Αβοήθητη μπροστά στις κορυφαίες δυνατότητες του τουρκικού στρατού, ιδίως σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη και ναυτική ισχύ, η Ελλάδα έκανε ένα πρωτοφανές βήμα για να καλύψει το κενό σε στρατιωτικό προσωπικό. Η εποχή των εθελοντριών γυναικών στρατιωτών στον ελληνικό στρατό έχει ξεκινήσει επίσημα και αναμένεται ότι οι πρώτες γυναίκες που θα ενταχθούν στους στρατώνες θα αναπτυχθούν σε περιοχές κοντά στα τουρκικά σύνορα.
Η αποφασιστικότητα της Τουρκίας να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της στη θάλασσα, καθώς και οι επαναστατικές κινήσεις της στην αμυντική βιομηχανία, έχουν κλονίσει την στρατιωτική ισορροπία στην Ελλάδα.
Ο δημοσιογράφος της Haber, Ιλχάν Ταχσίν, που έκανε ρεπορτάζ από το σημείο, δήλωσε ότι η κίνηση της Τουρκίας να νομιμοποιήσει το σχέδιο της «Γαλάζιας Πατρίδας» έχει στριμώξει την Αθήνα, προσθέτοντας: «Η Ελλάδα είναι αρκετά ανήσυχη για το αποκορύφωμα των εγχώριων και εθνικών δυνατοτήτων της Τουρκίας, ειδικά στην τεχνολογία της αεροπορίας» .
Ο Ιλχάν Ταχσίν ανέφερε επίσης ότι ο τρέχων αριθμός προσωπικού στον ελληνικό στρατό κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 150.000, τονίζοντας ότι αυτός ο αριθμός θεωρείται ανεπαρκής σε σύγκριση με την Τουρκία.
Αναφέρεται επίσης ότι η κίνηση της Ελλάδας δεν καθοδηγείται μόνο από στρατιωτικούς λόγους, αλλά και από πολιτικούς και οικονομικούς. Ο Ιλχάν Ταχσίν, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση της Αθήνας στοχεύει να κερδίσει πολιτικούς πόντους στο εσωτερικό με αυτό το βήμα, σχολίασε : «Το Κόμμα της Νέας Δημοκρατίας εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει αυτό το βήμα τόσο για την αντιμετώπιση της ανεργίας όσο και, κατά κάποιο τρόπο, ως προεκλογικό τέχνασμα ενόψει των επερχόμενων εκλογών».
Αναφερόμενος στις λεπτομέρειες της διαδικασίας εκπαίδευσης, ο Ταχσίν δήλωσε: «Δεν θα βρίσκονται απλώς σε γραφεία. Ακόμη και οι γυναίκες μέλη πληρώματος αρμάτων μάχης θα ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους αμέσως μετά την προσέλευσή τους στο καθήκον», υποδεικνύοντας ότι οι γυναίκες στρατιώτες θα αναλάβουν και επιχειρησιακούς ρόλους.
Τέλος ο Τούρκος δημοσιογράφος ισχυρίζεται ότι οι γυναίκες στρατιώτες θα σταλούν κυρίως στα τουρκικά σύνορα και στα «αμφισβητούμενα νησιά». «Θα υπηρετήσουν στην περιοχή της Δυτικής Θράκης, δηλαδή στα τουρκικά σύνορα, στις διοικήσεις του 4ου Σώματος Στρατού που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά του ποταμού Έβρου. Επίσης, γυναίκες στρατολογούνται αυτή τη στιγμή σε νησιά που, σύμφωνα με διεθνείς συμφωνίες, θα πρέπει να αποστρατικοποιηθούν.
Ο Ταχσίν πρόσθεσε ότι η Ελλάδα στοχεύει να αυξήσει το στρατιωτικό της προσωπικό σε 180.000 έως 200.000 με αυτές τις κινήσεις.
Yunanistan’da gönüllü kadın askerler göreve başladı.
Türkiye’nin “Mavi Vatan” kanunu girişimi nedeniyle endişeye düşen Atina yönetimi, askeri hazırlıklarında tarihi bir yeniliği uygulamaya soktu.
A Haber muhabiri İlhan Tahsin, Yunanistan ordusundaki yeni uygulamanın detaylarını… pic.twitter.com/goJsujCyaH
Την ίδια στιγμή ο Ιμπραήμ Καραγκιούλ, Τούρκος δημοσιογράφος, αναλυτής και πρώην διευθυντής της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας Yeni Şafak, που θεωρείται ένας από τους βασικούς επικοινωνιακούς συμβούλους και ιδεολογικούς εκφραστές της πολιτικής του Ερντογάν πήγε και ένα βήμα παραπέρα εμπλέκοντας και το Ισραήλ…
Σε ανάρτησή του στο Χ τονίζει:
ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ!
Κάνουν σοβαρές προετοιμασίες για πόλεμο. Το Ισραήλ θα τους σπρώξει μπροστά στην Τουρκία.
Μετά την Ελληνοκυπριακή Κυβέρνηση; Και η Ελλάδα έχει γίνει πλέον μαριονέτα του Ισραήλ.
Όμως το Ισραήλ τους παρασύρει στον πόλεμο και μετά τους εγκαταλείπει. Δεν μπορεί να τους προστατεύσει, απλώς τους χρησιμοποιεί. Δεν διαθέτει ούτε τέτοια δύναμη.
Ο ελληνικός λαός πρέπει να προειδοποιήσει σοβαρά τους εξουσιαστές.
(Ελλάδα: Γυναίκες ξεκίνησαν για πρώτη φορά την εθελοντική στρατιωτική θητεία.)
İSRAİL YUNANİSTAN’I;
TÜRKİYE İLE SAVAŞA HAZIRLIYOR!
Baya baya savaş hazırlıkları yapıyorlar. İsrail onların Türkiye’nin önüne sürecek.
Rum Kesimi’nden sonra; Yunanistan da İsrail aparatı haline geldi.
Συναγερμός σήμανε στις Αρχές για την εξαφάνιση 14χρονης από την Θεσσαλονίκη, το πρωί της Παρασκευής 5 Ιουνίου.
Η ανακοίνωση του «Χαμόγελου του Παιδιού»
Το «Χαμόγελο του Παιδιού» ενημερώθηκε για την εξαφάνιση της ανήλικης σήμερα 05/06/2026 και προχώρησε στη δημοσιοποίηση των στοιχείων της, κατόπιν αιτήματος της οικογένειάς της καθώς συντρέχουν λόγοι οι οποίοι θέτουν τη ζωή της σε κίνδυνο.
Η Αγάπη Κ.. έχει ύψος 1,75 μ., βάρος 65 κιλά, έχει καστανά μαλλιά και καστανά μάτια. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μπλε τζιν σορτς, άσπρη μπλούζα και γκρι σάκο.
Για την εξαφάνιση της ανήλικης κινητοποιήθηκε η Ομάδα Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής» του «Χαμόγελου του Παιδιού», η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων Ο.ΔΙ.Κ Θεσσαλονίκης, η ΕΟΔ Θεσσαλονίκης και η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης προκειμένου να βοηθήσουν στον έγκαιρο εντοπισμό της ανήλικης.
Ο επόμενος στόχος των ερευνητών η παρασκευή μπίρας
Ο «Ότζι» γνωστός και ως «ο Άνθρωπος του Πάγου» είναι μία μούμια, ηλικίας 5.300 ετών που βρέθηκε το 1991 στις Άλπεις του Τιρόλου, και εξακολουθεί να δίνει στοιχεία στην επιστημονική κοινότητα ενθουσιάζοντας τους ερευνητές.
Αυτή τη φορά κατάφεραν να παρασκευάσουν ψωμί με προζύμι χρησιμοποιώντας υπολείμματα μαγιάς που βρέθηκαν στο σώμα της μούμιας, ενώ τώρα σχεδιάζουν να παρασκευάσουν μπίρα με τον ίδιο τρόπο.
Scientists find yeast in ancient Iceman’s guts — and make bread.
More than 5,300 years ago — before the Egyptian pyramids were built — Oezti was living in the Alps when he was killed by an arrow in the back. He remained frozen in the ice until two German hikers stumbled… pic.twitter.com/fOZ0UBNUQz
Ο Ότζι, ο οποίος ανακαλύφθηκε από Γερμανούς πεζοπόρους, σκοτώθηκε από βέλος, και συχνά έχει βρεθεί στο προσκήνιο λόγω των τατουάζ στο σώμα του, της τριχόπτωσης και ορισμένων ασθενειών που έφερε.
Η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Microbiome στις 3 Ιουνίου. Οι ειδικοί του Ινστιτούτου Ερευνών Μούμιας Eurac Research, που διεξήγαγαν την έρευνα, εξέτασαν διεξοδικά τους μικροοργανισμούς που βρέθηκαν πάνω, μέσα και γύρω από τον Ότζι.
Ενώ στο παρελθόν είχαν πραγματοποιηθεί μελέτες μόνο για το μικροβιόκοσμο του στόματος και του εντέρου, αυτή τη φορά αναλύθηκε ολόκληρη η μικροβιακή δομή της μούμιας. Οι επιστήμονες διερεύνησαν επίσης εάν οι εν λόγω μικροοργανισμοί παραμένουν ενεργοί σήμερα.
Ο Ότζι, ο οποίος διατηρείται υπό ειδικές συνθήκες στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Νότιο Τιρόλο της Ιταλίας, φυλάσσεται σε ένα δωμάτιο με θερμοκρασία περίπου -6 βαθμούς Κελσίου και υγρασία 99%. Στο πλαίσιο της έρευνας, οι επιστήμονες έλιωσαν με ελεγχόμενο τρόπο το στρώμα πάγου πάνω από τη μούμια το 2019 και ανέλυσαν λεπτομερώς τα δείγματα που συλλέχθηκαν.
Εργαλεία που ανακάλυψε ένας τουρίστας μαζί με το παγωμένο και άριστα διατηρημένο πτώμα στις Αυστριακές Άλπεις στις 25 Σεπτεμβρίου 1991. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το πτώμα χρονολογείται μεταξύ 3.500 και 4.000 ετών. Το εργαλείο στο κάτω μέρος είναι ένα τσεκούρι από χαλκό και ξύλο.
AP
Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι στο σώμα του Ότζι εντοπίστηκαν τόσο αρχαίοι όσο και σύγχρονοι μικροοργανισμοί. Διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι μικροοργανισμοί υπήρχαν στο σώμα του Ότζι όσο ζούσε, ενώ άλλοι σχηματίστηκαν μετά τον θάνατό του.
Το πιο αξιοσημείωτο αποτέλεσμα της έρευνας ήταν η ανακάλυψη τεσσάρων διαφορετικών ειδών βακτηρίων ανθεκτικών στο κρύο. Ειδικότερα, αναφέρθηκε ότι το είδος με την ονομασία «Glaciozyma» κατέστη κυρίαρχο με την πάροδο των ετών. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτές οι μαγιές μπορούν ακόμα να παρουσιάζουν μεταβολική δραστηριότητα υπό τις τρέχουσες συνθήκες συντήρησης.
Αρχικά, το προζύμι δεν λειτούργησε, αλλά μετά από τρεις μήνες προσπάθειας, η ομάδα έφτιαξε ένα καρβέλι από «πολύ, πολύ καλό προζύμι», είπε στο Reuters ο μικροβιολόγος και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Mohamed Sarhan.
Οι επιστήμονες έχουν επόμενο στόχο την παρασκευή μπίρας από τη λίστα με τα τρόφιμα και τα ποτά που πιθανώς προέρχονται από μούμιες.
Ο Υπουργός Υγείας απάντησε στα σχόλια του δημοσιογράφου Ιορδάνη Χασαπόπουλου και παρουσιάζει τα έργα και τις προσλήψεις στο ΕΣΥ
Ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε μέσω βίντεο που ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Χ, στην πρωινή εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα Mega», με αφορμή σχόλια που έγιναν για την επίσκεψή του στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.
Την αντίδραση του Υπουργού Υγείας προκάλεσαν αναφορές των παρουσιαστών σχετικά με το αν επισκέπτεται νοσοκομεία που δεν διαθέτουν ΜΕΘ. Ο δημοσιογράφος Ιορδάνης Χασαπόπουλος σχολίασε πως «ο Άδωνις Γεωργιάδης δεν πάει σε νοσοκομεία που δεν έχουν ΜΕΘ», ενώ η Ανθή Βούλγαρη πρόσθεσε ότι «πηγαίνει κυρίως για να εγκαινιάζει νέες πτέρυγες».
Άμεσα ο Υπουργός Υγείας τοποθετήθηκε δημόσια, επισημαίνοντας πως η επίσκεψή του στο νοσοκομείο Ξάνθης δεν ήταν αρχικά προγραμματισμένη, ωστόσο την πραγματοποίησε προκειμένου να παρουσιαστούν τα έργα και οι παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σήμερα το πρωί ο φίλος μου @jordanxas στο @MegaTvOfficial με την @anthi83 ενημέρωσαν το κοινό τους ότι «φοβάμαι» να πάω στο Γ.Ν. Ξάνθης διότι έχει προβλήματα και δεν λειτουργεί η ΜΕΘ και ότι πάω από άλλον δρόμο κλπ…Ε άλλαξα το πρόγραμμα (ήταν να έρθω να κάνω εγκαίνια τον άλλο… pic.twitter.com/Wp52d8mvYI
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) June 5, 2026
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «κανονικά στο πρόγραμμα δεν είχαμε νοσοκομείο Ξάνθης», προσθέτοντας ότι αποφάσισε να μεταβεί εκεί μετά από τηλεοπτική συζήτηση που παρακολούθησε, στην οποία, όπως είπε, «έγινε ειρωνική αναφορά ότι δεν τολμώ να πάω στο νοσοκομείο Ξάνθης επειδή έχει προβλήματα».
Ο ίδιος σημείωσε ότι βρέθηκε στο νοσοκομείο «για να δούμε την εξέλιξη των έργων και να συζητήσουμε τις προσλήψεις προσωπικού για τη ΜΕΘ, για τις οποίες ήδη έχει προκηρυχθεί διαδικασία», τονίζοντας ότι το έργο της αναβάθμισης βρίσκεται σε τελικό στάδιο.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου, επισημαίνοντας ότι «πριν από περίπου έναν χρόνο το έργο δεν είχε ξεκινήσει και υπήρχε ανησυχία για το αν θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης», ενώ υπογράμμισε πως η ολοκλήρωση πλησιάζει και απομένει περίπου ένας μήνας για την πλήρη υλοποίηση των παρεμβάσεων.
Ο Υπουργός έκανε λόγο για σημαντική αναβάθμιση των υποδομών, σημειώνοντας ότι «το έργο περιλαμβάνει όχι μόνο ανακαίνιση αλλά και επέκταση των ΤΕΠ, με νέες δομές όπως παιδιατρικά τμήματα», χαρακτηρίζοντάς το ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα σε νοσοκομεία της χώρας.
Αναφορικά με το προσωπικό, ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε ότι «έχουν προκηρυχθεί οκτώ θέσεις συνολικά, εκ των οποίων τρεις για τη ΜΕΘ», ενώ πρόσθεσε πως «προχωρά και η κάλυψη θέσεων ΩΡΛ και γαστρεντερολόγου».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη λειτουργία της ΜΕΘ, τονίζοντας ότι «τρέχει ήδη προκήρυξη για τρεις γιατρούς ώστε να τεθεί σε λειτουργία η μονάδα εντατικής θεραπείας στο νοσοκομείο Ξάνθης».
Κλείνοντας, ευχαρίστησε τον ΣΕΚΕ και την Ένωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος, σημειώνοντας ότι συμβάλλουν οικονομικά με «8.000 ευρώ τον χρόνο για δύο χρόνια για κάθε γιατρό», δηλαδή συνολικά «16.000 ευρώ στη διετία για κάθε θέση», χαρακτηρίζοντας το κίνητρο ως σημαντική ενίσχυση για την προσέλκυση ιατρικού προσωπικού στο ΕΣΥ.
Ο φίλος του εκλιπόντος κατέθεσε ότι δυσκολεύεται να κατανοήσει «πώς και γιατί ο Σήφης Βαλυράκης κατέληξε με αυτόν τον τρόπο»
Με τις καταθέσεις ενός φίλου της οικογένειας Βαλυράκη και ενός δημοσιογράφου που είχε λάβει την πρώτη συνέντευξη από τον δεύτερο αυτόπτη μάρτυρα συνεχίστηκε σήμερα η δίκη για την υπόθεση θανάτου του Σήφη Βαλυράκη.
Ο φίλος της οικογένειας περιέγραψε τον Σήφη Βαλυράκη ως έναν άνθρωπο ήπιο και αγαπητό, ο οποίος έχαιρε εκτίμησης σε ολόκληρο το πολιτικό φάσμα. Όπως ανέφερε ενώπιον του δικαστηρίου, δεν γνώριζε να είχε οποιαδήποτε διαφορά ή έχθρα με κάποιο πρόσωπο, ενώ ούτε ο ίδιος ο Βαλυράκης του είχε αναφέρει ποτέ κάτι σχετικό.
Ο μάρτυρας εξέφρασε την απορία του για τις συνθήκες που οδήγησαν στον θάνατo του Σήφη Βαλυράκη, λέγοντας ότι δυσκολεύεται να κατανοήσει «πώς και γιατί κατέληξε» με αυτόν τον τρόπο. Παράλληλα, τόνισε ότι ο εκλιπών δεν ήταν οξύθυμος άνθρωπος και διερωτήθηκε ποιος θα μπορούσε να ωφεληθεί από μια τέτοια εξέλιξη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη φυσική κατάσταση του Σήφη Βαλυράκη, την οποία χαρακτήρισε εξαιρετική. Όπως είπε, διέθετε αξιοσημείωτη φυσική αντοχή, ενώ ξεχώριζε για την αυτοκυριαρχία και την ευγένειά του.
Στη συνέχεια κατέθεσε δημοσιογράφος, ο οποίος είχε λάβει την πρώτη συνέντευξη από τον δεύτερο αυτόπτη μάρτυρα της υπόθεσης. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, μετά το τέλος της συνέντευξης ο αυτόπτης μάρτυρας του έδωσε μια πληροφορία που αφορούσε τους κατηγορούμενους.
Κατά την κατάθεσή του, ο δημοσιογράφος ανέφερε ότι ο μάρτυρας του είπε να «κοιτάξει προς τα εκεί», δείχνοντας προς το σκάφος των κατηγορουμένων. Όπως πρόσθεσε, όταν επιχείρησε στη συνέχεια να επικοινωνήσει μαζί τους και επισκέφθηκε την οικία τους για να καταγράψει τη δική τους θέση σχετικά με την υπόθεση, εκείνοι αρνήθηκαν να μιλήσουν.
Ο ίδιος κατέθεσε ακόμη ότι ο αυτόπτης μάρτυρας εμφανιζόταν στη συνέχεια φοβισμένος, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την εκτίμηση.
Η διαδικασία συνεχίζεται με την εξέταση των υπόλοιπων μαρτύρων και την αξιολόγηση του συνόλου των στοιχείων της υπόθεσης από το δικαστήριο.