Όλες οι προβλέψεις για την αγορά ακινήτων το 2019

0

Ποιο είναι το μέλλον της αγοράς κατοικιών, τι θα γίνει με τα γραφεία και ποιες οι προβλέψεις για τα καταστήματα και τους υπόλοιπους επαγγελματικούς χώρους; Υπάρχει μέλλον για την αγορά της εξοχικής κατοικίας; Πώς θα επηρεάσει το 2019 τις τιμές ο θεσμός της «χρυσής βίζας» και τι θα γίνει με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Όλες οι προβλέψεις για την ελληνική κτηματαγορά, έχουν ως εξής:

Κατοικία

Θα συνεχιστεί και το 2019 η ύπαρξη αγοράς τριών ταχυτήτων:

Όπως θα δούμε και στη συνέχεια, έχουμε:

κινητικότητα στα ακίνητα τουριστικού ή φοιτητικού ενδιαφέροντος όπου σημειώνονται αυξήσεις τιμών και ενοικίων

Αραιές μεταβιβάσεις ακινήτων σε περιοχές σχετικού ενδιαφέροντος με στασιμότητα στις τιμές του προηγούμενου έτους

Απουσία ζήτησης στη μεγάλη πλειονότητα των ακινήτων της χώρας, όπου έχουμε ήπια συνέχιση μειώσεων τιμών

Από τη μια πλευρά η σχετική αβεβαιότητα στην οικονομία, το μεγάλο απόθεμα και τα σενάρια για μαζικό ξεπούλημα κατοικιών που είναι συνδεδεμένα με «κόκκινα» δάνεια, δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο.

Παραμένει η μείωση των αγοραπωλησιών, ο περιορισμός στη ζήτηση μεγάλων διαμερισμάτων, η στροφή σε μικρά και παλαιότερα ακίνητα. Επίσης συνεχίζεται η στροφή στο ενοίκιο.

Ελλείψει αγοραστών, με τους ξένους να μετέχουν υποτονικά στην αγορά εξοχικών, με τις επιχειρήσεις να φυτοζωούν και να μην προχωρούν σε μισθώσεις νέων κτιρίων και με το εμπόριο να πνέει τα λοίσθια συμπαρασύροντας την αγορά πολλών καταστημάτων, θεωρείται δεδομένο ότι θα έχουμε μια ακόμη δύσκολη χρονιά.

Εξ άλλου, το δημογραφικό, οι 500.000 Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό, οι μετανάστες που δούλευαν στην Ελλάδα και πήγαν αλλού, τα παιδιά που ξαναγυρίζουν στο πατρικό σπίτι, αφήνουν χιλιάδες κατοικίες κενές που … μάταια αναζητούν χρήστες.

Από την άλλη πλευρά παρατηρείται σοβαρή κινητικότητα στα ακίνητα που μπορεί να ενοικιασθούν με βραχυχρόνιες μισθώσεις, μέσω των διεθνών πλατφορμών (Airbnb κλπ)

Έτσι βλέπουμε να ανακαινίζονται και να ενοικιάζονται διαμερίσματα, μονοκατοικίες και βίλλες, σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας, στο παραλιακό μέτωπο, στα προβεβλημένα νησιά, στη Θεσσαλονίκη, στα Χανιά, στην Καβάλα, Ρόδο, Κέρκυρα, Χαλκιδική και άλλους τουριστικούς προορισμούς, δίνοντας ζωή στην αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι και η σχετική κίνηση για την αγορά ακινήτων με το πρόγραμμα «χρυσή βίζα», όπου Κινέζοι, Ρώσοι και άλλοι αποκτούν ακίνητα άνω των 250.000 € και εξασφαλίζουν βίζα στην Ε.Ε.

Βέβαια η πολιτεία διεκδικεί και αυτή σημαντικό μερίδιο από τα έσοδα και έχει θεσπίσει ειδική νομοθεσία γι αυτό.

Υπάρχει λόγω του τουρισμού ζήτηση που βαίνει ανοδικώς τα τελευταία χρόνια, εξ αιτίας των πλεονεκτημάτων της χώρας μας ως προορισμού, που συνδυάζονται και με τα προβλήματα γειτονικών χωρών, όπου υπάρχουν αστάθεια και διάφοροι άλλοι κίνδυνοι.

Τέλος η έναρξη του megaproject του Ελληνικού, θα σηματοδοτήσει αλυσιδωτές θετικές εξελίξεις. Εδώ όμως βλέπουμε ότι οι καθυστερήσεις συνεχίζονται.

Εξοχικά

Η εξοχική κατοικία εξάλλου, κινείται και αυτή με χαμηλούς ρυθμούς από πλευράς ζήτησης εκ μέρους των ξένων, παρότι έχουν σημειωθεί σημαντικότατες μειώσεις τιμών. Πάντως το 2018 σημειώθηκε μια σχετική αύξηση.

Ταυτόχρονα όμως στα νησιά μας που έχουν προφίλ υψηλού τουρισμού η αγορά κινείται σε … άλλες ταχύτητες, επηρεάζεται ελάχιστα από την κρίση και οι βίλλες πωλούνται σε τιμές αρκετά ψηλές σε ξένους όπως Ρώσοι, Άραβες, άλλοι ευρωπαίοι κλπ.

Σε περιοχές της Χαλκιδικής, της Ανατολικής Μακεδονίας, παλαιά εξοχικά ζητούνται από βαλκάνιους γείτονες σε ποσά που δεν ξεπερνούν τα 40.000 ευρώ. Άρα κι εδώ υπάρχει μια κινητικότητα.

Γραφεία

Η συνεχιζόμενη κρίση και η μείωση των διαθεσίμων των νοικοκυριών, οπωσδήποτε εξακολουθεί να επηρεάζει και την οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες αναζητούν στέγαση σε οικονομικότερους χώρους και μικρότερους ή να επαναδιαπραγματευθούν τα ενοίκια, σε χαμηλότερα σημεία ισορροπίας προκειμένου να επιβιώσουν.

Εκεί που συγκεντρώνεται το ενδιαφέρον ξένων επιχειρήσεων και των ΑΕΕΑΠ είναι τα πολύ υψηλών προδιαγραφών γραφεία, τα ‘πράσινα’ κτίρια, που όμως είναι λιγοστά λόγω του ότι στα χρόνια της κρίσης ελάχιστες νέες κατασκευές γίνονται. Σε αυτή την κατηγορία υπάρχει ανάκαμψη τιμών και ενοικίων, αλλά δεν υπάρχει επαρκές προϊόν ή συνήθως αυτή την περίοδο έχουμε ανάπτυξη νέων κτιρίων που γίνεται κατόπιν παραγγελίας από τους ενδιαφερόμενους.

Καταστήματα

Και εδώ ισχύει ό,τι και στα γραφεία με την παρατήρηση ότι σε πλεονεκτική θέση θα εξακολουθούν να βρίσκονται τα καταστήματα που στεγάζονται σε «σωστά» εμπορικά κέντρα, αλλά και σε άξονες διαχρονικής εμπορικότητας.

Όσα καταστήματα πωλούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν λόγω κρίσης και … τιμών, συγκριτικό πλεονέκτημα.

Γενικώς πάντως η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και τα καταστήματα με ακριβά είδη και τα ακίνητα δευτερευόντων αξόνων, όπου έχει αυξηθεί ο αριθμός των κενών, πολλά δε των καταστημάτων αυτών παραμένουν στα αζήτητα…

Επίσης μεγάλες αλυσίδες επαναδιαπραγματεύονται τα ενοίκια και σε κάποιες περιπτώσεις όπου δεν επιτυγχάνεται συμφωνία, αποχωρούν.

Αξίζει όμως να σημειωθεί η μεγάλη κινητικότητα που παρατηρείται στις ενοικιάσεις καταστημάτων, όπου σε δρόμους με μεγάλη στο παρελθόν εμπορικότητα τοποθετούνται σήμερα άλλα καταστήματα, όπως φούρνοι, καφετέριες, σουβλατζίδικα κ.λπ. με αποτέλεσμα να λειτουργεί η αγορά των ενοικίων μέσω και της αναδιάταξης του εμπορίου γενικότερα.

Ακόμη, στους πολύ εμπορικούς δρόμους παρατηρείται μεγάλη πληρότητα αύξηση τιμών και ενοικίων ενώ δειλά δειλά εμφανίζεται ο …αέρας

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί και το σημαντικό μερίδιο εμπορίου που γίνεται ηλεκτρονικά. Αυτό επηρεάζει άμεσα τα συμβατικά καταστήματα και βλέπουμε ότι στην Αμερική άρχισαν ήδη να κλείνουν εμπορικά κέντρα από αυτή την αιτία. Άρα κι εδώ, με κάποια υστέρηση μερικών ετών θα υπάρξουν αλλαγές.

Logistics

Οι χώροι αυτοί δίνουν αναλογικά και μεγαλύτερες αποδόσεις σε ενοίκια, αλλά σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπως η παρούσα, πρέπει να αναμένονται ανακατατάξεις και νέες ισορροπίες.

Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης αγαθών μέσω internet παρατηρείται και μια στροφή που σηματοδοτεί τοποθέτηση των προϊόντων σε χώρους αποθηκών με μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών, ανάλογα με τα πωλούμενα είδη.

Ουσιαστικά δηλαδή φεύγει ένα ποσοστό των πωλήσεων από τα κλασικά καταστήματα και πηγαίνει στα ιντερνετικά, που μπορεί να είναι κτίρια αποθηκών, διότι δεν χρειάζονται βιτρίνες, ούτε και παρουσία σε ακριβά εμπορικά σημεία.

Η αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας του λιμανιού του Πειραιά και η αντίστοιχη της Θεσσαλονίκης σηματοδοτούν ανάπτυξη των χώρων logistics με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Άρα κι εδώ αναμένεται θετική πορεία για τα σύγχρονα και ποιοτικά κτίρια logistics σε κατάλληλες θέσεις που εξυπηρετούνται από υποδομές.

Η αξιοποιήσιμη γη

Η γη συνηθίζαμε να λέμε ότι ήταν ένα πολύ καλό καταφύγιο σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Παρόλα αυτά σήμερα η οικοδομικά αξιοποιήσιμη γη έχει υποστεί σοβαρότατες μειώσεις στην αξία της ενώ ταυτόχρονα το ενδιαφέρον για αγορά γης είναι πάρα πολύ περιορισμένο, λόγω της πάρα πολύ χαμηλής οικοδομικής δραστηριότητας.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι άρχισε σιγά σιγά η αύξηση στην έκδοση αδειών για νέες οικοδομές, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πτώση στα χρόνια της κρίσης ήταν κοντά στο 90% (δηλ. από 100 άδειες προ της κρίσης, είχαμε 10 άδειες) και επομένως οι όποιες αυξήσεις στην έκδοση νέων αδειών μετατρέπουν το 10 σε 11.

Ξενοδοχεία

Στον χώρο των ξενοδοχείων, που συνδυάζεται απόλυτα με τον τουρισμό, σημειώνονται σοβαρές ανακατατάξεις. Η αύξηση της τουριστικής κίνησης έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον τόσο εγχώριων όσο και ξένων για ξενοδοχεία σε περιοχές που ζητούνται.

Άρα παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα στον χώρο αυτό και σε πολλές περιπτώσεις ανεγείρονται ξενοδοχεία σε υψηλούς προορισμούς. Συνήθως ανεγείρονται μονάδες 4 και 5 αστέρων, βελτιώνοντας έτσι το δυναμικό της χώρας σε ξενοδοχεία πολύ ποιοτικών προδιαγραφών

Έτσι σημειώνεται ζήτηση για ξενοδοχεία σε περιοχές όπου αναμένονται καλές πληρότητες, ενώ βλέπουμε ότι και στην Αθήνα έχει ξεσπάσει μια άνοδος στο άνοιγμα ξενοδοχείων που στο παρελθόν είχαν κλείσει, αλλά και με τη μετατροπή κτιρίων που είχαν άλλη χρήση και γίνονται πλέον ξενοδοχεία με πολύ καλές προδιαγραφές.

Ακόμη σε περιοχές όπως Ρόδος, Κρήτη, Μύκονος, Σαντορίνη κλπ σημειώνεται ανέγερση νέων ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων διότι υπάρχει ζήτηση για σύγχρονα, ποιοτικά ξενοδοχεία.

Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό ότι πολλά ξενοδοχεία βρίσκονται στο… «κόκκινο» και άρα πρέπει να αναμένονται ανακατατάξεις, μέσω αγοραπωλησιών, αλλά και μέσω πωλήσεων από τις τράπεζες.

Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους και η πραγματοποιούμενη αναβάθμιση μερικών αεροδρομίων της περιφέρειας, θα εξακολουθήσουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό και τα ξενοδοχεία. Εδώ πρέπει να σημειωθεί και η σοβαρή ενίσχυση που πρέπει να δώσει η Πολιτεία με την ανάπτυξη σοβαρών υποδομών υγείας καθώς και με την αναβάθμιση των άλλων αεροδρομίων (πέραν των 14) των λιμανιών, οδικών δικτύων κλπ

Συμπερασματικά

Κατά τη χρονιά που πέρασε τον τόνο έδωσαν κυρίως όσα ακίνητα έχουν σχέση με τον τουρισμό και την εξυπηρέτησή του (Ξενοδοχεία, ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, εστίαση και καφέ σε επίκαιρα σημεία), τα επενδυτικά ακίνητα ενδιαφέροντος κατά μέγιστο ποσοστό των ΑΕΕΑΠ (εδώ πρέπει να σημειωθεί η μετατροπή που έγινε στη Grivalia).

Ο τομέας της φορολογίας ακινήτων, επαγγελματιών και επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τα οικονομικά των νοικοκυριών ( τα οποία είναι πολύ συρρικνωμένα λόγω της ανεργίας, της μερικής απασχόλησης και της φορολογίας άμεσης και έμμεσης), θα παίξουν σημαντικό ρόλο, ενώ οι πολύπλευρες διαστάσεις του φαινομένου έρχονται να επιβεβαιώσουν την άποψη ότι η αγορά των ακινήτων είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας. Πρέπει η χώρα να αναζητήσει τρόπους παραγωγής αγαθών που να εξάγονται και να υποκαθιστούν εισαγωγές. Μόνον έτσι θα αρχίσει να μειώνεται η ανεργία και να παράγεται «πλούτος», οπότε θα αρχίσει να ανακάμπτει και το ακίνητο.

Στην παρούσα φάση εξακολουθεί η πορεία τιμών των ακινήτων να είναι κατά κανόνα πτωτική, πλην των εξαιρέσεων που αναφέραμε.

Η θέση του ακινήτου και η σωστή ποιότητα κατασκευής, αποτελούν διαχρονικές αξίες, που αντέχουν περισσότερο σε τέτοιους κλυδωνισμούς.

Η Λύση…

Μια είναι η λύση: Κίνητρα (φορολογικά και άλλα) στον Έλληνα να επενδύσει στη χώρα του ώστε να αρχίσει να παράγεται πλούτος.

Οι ξένοι έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές χώρες που έχουν ευνοϊκότερες συνθήκες για την επιχειρηματικότητα.

Αν οι Έλληνες επιχειρήσουν στη χώρα, τότε πιο εύκολα θα έλθουν και οι ξένοι…

Του Μπάμπη Χαραλαμπόπουλου, τ. πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής

ΠΗΓΗ

Η γνώση είναι ανάμνηση γιατί η ψυχή γνωρίζει ανέκαθεν (Διάλογος, Σωκράτης – Μένων)

0

Επειδή λοιπόν η ψυχή είναι αθάνατος, και έχει γεννηθεί επανειλημμένως, και έχει ιδεί όλα τα πράγματα, και εδώ και εις τον Άδην, δεν υπάρχει τίποτε που να μη το έχει μάθει· ώστε δεν πρέπει ν’ απορήσωμεν εάν της είναι δυνατόν να ενθυμηθή και ως προς την αρετήν, και ως προς άλλα πράγματα, αυτά που εγνώριζε και από πριν.

Διότι επειδή όλα τα πράγματα συγγενεύουν μεταξύ των, και αφού η ψυχή τα έχει μάθει κάποτε όλα, τίποτε δεν εμποδίζει τον άνθρωπον, μόλις ενθυμηθή το ένα, πράγμα που οι άνθρωποι ονομάζουν μόλις το μάθη, να επανεύρη πάλιν όλα τα άλλα, εάν έχη κανείς θάρρος και δεν κουράζεται με την αναζήτησιν· διότι και η αναζήτησις και η εύρεσις είναι όλα μαζί μία ανάμνησις.

Ο Πλάτωνας στο βιβλίο του «ΜΕΝΩΝ» αναλύει επακριβώς την άποψή του για την ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, αλλά και για το άμεσο συμπέρασμα που προκύπτει από αυτό καθεαυτό το γεγονός της αθανασίας.

Υποστηρίζει δηλαδή, ότι η Ψυχή μας, λόγω της αιώνιας και άφθαρτης φύσης της, είναι σε θέση να γνωρίζει τα πάντα, αφού κατά την διάρκεια των προηγουμένων ενσαρκώσεών της, έχει ζήσει πάρα πολλές και διαφορετικές καταστάσεις, τις οποίες όμως δυστυχώς δεν μπορεί να θυμάται, όσο βρίσκεται σε ένσαρκη κατάσταση.

Σε αυτήν την λογική βασίζεται η περίφημη άποψη του Πλάτωνα ως προς το θεμελιώδες θέμα της ανάμνησης, υποστηρίζοντας ξεκάθαρα ότι «Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΗ».

Ας δούμε όμως αναλυτικά, το σχετικό απόσπασμα του διαλόγου μεταξύ του Σωκράτη και του Μένωνα, σε ό,τι αφορά στο θέμα της ΑΝΑΜΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ.

Διάλογος Σωκράτης – Μένων

Σωκράτης: Βεβαίως, έχω ακούσει πολλούς σοφούς άνδρες και γυναίκες, που ανέπτυξαν θεολογικές συζητήσεις.

Μένων: Ποια επιχειρήματα πιστεύεις ότι χρησιμοποιούσαν;

Σωκράτης: Πιστεύω ότι ο τρόπος που ανέπτυσσαν τα θέματά τους, βασιζόταν στην αλήθεια και γι αυτό παρουσίασαν ωραίες ιδέες.

Μένων: Ποια είναι αυτά τα λόγια και ποιοι ήταν αυτοί οι σοφοί άνθρωποι που τα ανέπτυσσαν;

Σωκράτης: Άλλοι μεν από τους ομιλητές ανήκαν στην τάξη των ιερέων ή και των ιερειών, εφόσον αυτοί είχαν το ενδιαφέρον να αναπτύξουν τέτοιου είδους θεολογικά θέματα, κάτι που βεβαίως θεωρούμε δεδομένο. Το αναφέρει μάλιστα και ο Πίνδαρος, όπως και πολλοί άλλοι ποιητές που ασχολούνται με θεολογικά θέματα και είναι θεόπνευστοι, για τα οποία ισχυρίζονται ότι όσα λένε είναι αλήθεια. Αλλά προσπάθησε να διερευνήσεις αν πράγματι τα όσα λένε ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αυτοί οι σοφοί, ισχυρίζονται λοιπόν ότι η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη, και αυτό που ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΘΑΝΑΤΟ θεωρείται ένα προσωρινό τέλος που συμβαίνει κάποια δεδομένη στιγμή, ενώ κάποια άλλη στιγμή αργότερα, Η ΨΥΧΗ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΝΕΟ ΣΩΜΑ, με αποτέλεσμα, Η ΨΥΧΗ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ.

Για τον λόγο αυτόν, θα έπρεπε κάθε άνθρωπος να διάγει τον βίο του με ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΝΤΙΜΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ. Αυτοί οι σοφοί, θα πρέπει να γνωρίζουν το εξής ποίημα (του Πινδάρου) «Η Περσεφόνη υποδέχεται την Ψυχή του νεκρού, (στον κάτω κόσμο του Πλούτωνα) και της επιβάλλει την ποινή που αναλογεί στις αμαρτίες του προηγούμενου ένσαρκου βίου της, για να τιμωρηθεί όταν επανενσαρκωθεί, μετά την πάροδο εννέα ετών (στον επάνω κόσμο της θάλασσας του Ποσειδώνα) που ζούνε οι ένσαρκες Ψυχές.»

Μέσα από αυτήν την διαδικασία της επανενσάρκωσης, επανέρχονται στη ζωή ακόμα και οι βασιλικές ψυχές, με ισχυρό σθένος και με σοφία, ώστε να εξελιχθούν σε ανθρώπους μέγιστης σημασίας. Αυτές τις ενσαρκωμένες ψυχές οι άνθρωποι τις αποκαλούν ήρωες και τις λατρεύουν αιωνίως.

Εφόσον λοιπόν αυτή η Ψυχή έχει ενσαρκωθεί πολλές φορές ΚΑΘΟΤΙ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΘΑΝΑΤΗ, και έχει δει πάρα πολλά, τόσο τα ΟΡΑΤΑ που συμβαίνουν στον κόσμο των ζωντανών, όσο και τα ΑΟΡΑΤΑ που συμβαίνουν στον κόσμο του Άδη, και με τον τρόπο αυτόν, έχει γνωρίσει όλα αυτά που κάποια στιγμή θα της χρησιμεύσουν, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ! Ώστε δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση ούτε και θαυμασμό, το γεγονός ότι η Ψυχή έχει την δυνατότητα να επαναφέρει στην μνήμη της όλα αυτά για τα οποία έχει αποκτήσει γνώσεις στις προηγούμενες ενσαρκώσεις της, τόσο όσον αφορά το θέμα της αρετής όσο και όλα τα άλλα θέματα.

Επειδή λοιπόν ο,τιδήποτε που βρίσκεται μέσα στη φύση, συγγενεύσει με το σύνολό της, και εφόσον Η ΨΥΧΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο, η Ψυχή να μπορέσει να επαναφέρει στην μνήμη της ένα γεγονός, το οποίο οι άνθρωποι ονομάζουν διδασκαλία. Κατόπιν η Ψυχή θα έχει την δυνατότητα να θυμηθεί όλα τα υπόλοιπα γεγονότα που έχει βιώσει στις προηγούμενες ζωές της, όπως επίσης και όλες τις γνώσεις που είχε αποκτήσει.

Όλα αυτά θα συμβούν υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτει κάποιος την απαιτούμενη ανδρεία, (ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμα και τις δύσκολες καταστάσεις που βίωσε η ψυχή στις προηγούμενες ζωές) και να μην παραιτηθεί με την δικαιολογία της εξάντλησης από αυτήν την προσπάθεια.

Σαν τελικό συμπέρασμα καταλήγουμε ότι κάθε έρευνα αλλά και κάθε διδασκαλία πρέπει να έχει σαν στόχο ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ.

ΠΗΓΗ

Survivor 3: Οι μεγάλες αλλαγές στο παιχνίδι!

0

Μεγάλες ανατροπές φαίνεται πως ετοιμάζουν στον ΣΚΑΙ για το Survivor 3! Το reality επιβίωσης που θα κάνει πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2019, φαίνεται ότι θα έχει πολλές ανανεωτικές κινήσεις. Μάλιστα, η παραγωγή ήδη έχει ξεκινήσει την αναζήτηση των νέων παικτών που θα στελεχώσουν το παιχνίδι.

Στον φετινό κύκλο λοιπόν θα δούμε να αγωνίζονται δυο ομάδες. Η κόκκινη ομάδα που θα αποτελείται από Τούρκους παίκτες και η μπλε ομάδα που θα αποτελείται από τους Έλληνες. Συγκεκριμένα, γνωρίζουμε πως ο Ατζούν θέλει οι παίκτες να είναι αθλητές ισοδύναμοι μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του Survivor και να έχει τηλεοπτικό ενδιαφέρον το αποτέλεσμα.

Όσον αφορά τους στίβους μάχης να στηθούν σε Αθήνα και Κωνσταντινούπολη, για να γίνει επιλογή όσων θα ταξιδέψουν τελικά στον Άγιο Δομίνικο.

Τέλος, όπως και πέρυσι, μαζί με τον Σάκη Τανιμανίδη, θα είναι και ο Γιώργος Λιανός σύμφωνα με το tvέθνος.

ΠΗΓΗ

Τα καλύτερα «σ’ αγαπώ» του κινηματογράφου

0

«Η μεγαλύτερη ευτυχία στη ζωή είναι η πεποίθηση ότι μας αγαπούν». Τι νόημα έχει, όμως, να μας αγαπούν εάν δεν μας το λένε;

Όλοι έχουμε ανάγκη να το ακούμε πού και που, κι όλοι θέλουμε να το λέμε. Μπορεί να είναι ένα απαλό ψιθύρισμα στο αυτί την ώρα που σερβίρουμε, ένα γράμμα ακουμπισμένο δίπλα από το μαξιλάρι του ή ζωγραφισμένο με κόκκινο κραγιόν σ’ έναν καθρέφτη.

Με όποιον τρόπο κι αν το πεις, το σ’ αγαπώ» είναι το αλατοπίπερο που νοστιμίζει τη ζωή μας. Κι επειδή ο κινηματογράφος είναι βγαλμένος από τη ζωή, έχει εμπνευστεί τις μεγαλύτερες δημιουργίες του από μεγάλους έρωτες που ξεχειλίζουνε αγάπη και ρομαντισμό.

Τα καλύτερα «σ’ αγαπώ» του κινηματογράφου

Love Actually

Ποιος δεν θυμάται την σκηνή από το Love actually όπου ο κολλητός του άντρα της Κίρα Νάιτλι βρήκε τον πλέον πρωτότυπο τρόπο να της πει ότι είναι η γυναίκα της ζωής του; Στοίβαξε στα σκουπίδια όλες τις προσδοκίες του, κι απλά της είπε «σ’ αγαπώ» μόνο και μόνο για να το βγάλει από μέσα του.

Κάλπικη λίρα

Το απόλυτο δίδυμο του ελληνικού κινηματογράφου, με το πιο λυρικό και ποιητικό σ’ αγαπώ που ακούστηκε ποτέ από ανθρώπινα χείλη.

Casablanca

All time classic. Έχουν περάσει τόσα χρόνια κι ο έρωτας του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ για την Ίνγκριντ Μπέργκμαν είναι, απλά, αξεπέραστος.

Bridget Jones’s Diary

Εσάς, σας έχουν κάνει ερωτική εξομολόγηση μέσα στο χιόνι φορώντας μόνο μία… ρόμπα; Μάλλον όχι. Αυτά τα κάνει μόνο η Bridget Jones!

Τιτανικός

Δεν έχει σημασία που πνίγηκε ο Di Caprio στο τέλος της ταινίας, αφού ο έρωτάς του για την αριστοκράτισσα … χαράχτηκε ανεξίτηλος στις καρδιές όλων μας.

Ghost

Όταν κάποιος σε αγαπάει τόσο πολύ που έρχεται να στο πει ακόμα κι απ’ τον άλλον κόσμο, τότε ζεις τον απόλυτο έρωτα. Τόσο απόλυτο που… δεν υπάρχει.

Amelie

Μερικές φορές, δεν χρειάζεται καν να το πεις με λόγια. Αρκεί μια βόλτα με το μοτοσακό, και το πιο χαριτωμένο και παράξενο κορίτσι του γαλλικού σινεμά φωνάζει ολόκληρη ότι τον αγαπά.

Ψαλιδοχέρης

Και για μας τους μεγαλύτερους, το απόλυτο σεξ σύμβολο της εποχής μας στον ρόλο του Ψαλιδοχέρη, μας έκανε πολλές φορές να κλάψουμε από συγκίνηση. Τόσες πολλές, όσες είδαμε εκείνο το δακρυσμένο «Σ’ αγαπώ» στην τελευταία σκηνή της ταινίας.

Όσα παίρνει ο άνεμος

O Ρέι αγαπούσε την Σκάρλετ για αυτό ακριβώς που ήταν! Ίσως ο μοναδικός κινηματογραφικός ήρωας που, παρά της ατέλειες της αγαπημένης του, την ήθελε πιο πολύ από καθετί στον κόσμο. Κι επειδή αυτό είναι το ζητούμενο τελικά, δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τη σκηνή που της λέει «σ’ αγαπώ».

Breakfast at Tiffany’s

Ρομαντική, αστεία, αληθινή, μοναδική. Αυτή η αγάπη ξεπέρασε τα στερεότυπα, έκανε πέρα τα συμφέροντα και τις ανέσεις και μας χάρισε, εκτός από ένα σπουδαίο soundtrack και μια υπέροχη ερμηνεία της Όντρεϊ Χέπμπορν, έναν γλυκό και τρυφερό έρωτα.

Lord of the rings

Όχι, κανείς δεν αγαπήθηκε ανά τους αιώνες όσο ο Aragorn και η Arwen. Κι ούτε εξέφρασε κανείς την αγάπη του με τον τρόπο που το έκαναν αυτοί οι δυο. Κανείς! Εξάλλου, ποιος ζει τόσους αιώνες εάν δεν είναι ξωτικό;

ΠΗΓΗ

Σελινόριζα με αρακά, καρότα και μπαχάρι

0

Η λεμονάτη και μπαχαράτη αλευρόσαλτσα ενώνει γευστικά τα υλικά και δίνει βαρύτητα στο κατά τα άλλα ανάλαφρο τουρλού.

Υλικά
2 μέτριες σελινόριζες, σε μέτρια καρέ
1 μεγάλη πατάτα, σε μέτρια καρέ
2 καρότα, σε ροδέλες
1 ξερό κρεμμύδι, σε ψιλά καρέ
1½ φλιτζ. τσαγιού αρακάς κατεψυγμένος
1 κουτ. σούπας αλεύρι
40 ml χυμός λεμονιού
4-5 κόκκοι μπαχάρι, κοπανισμένο
50 ml ελαιόλαδο
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Διαδικασία
Σε μια φαρδιά κατσαρόλα σοτάρουμε στο λάδι σε μέτρια φωτιά τον αρακά για 3-4 λεπτά, μέχρι να ξεπαγώσει και να εξατμιστούν τα υγρά. Ρίχνουμε το κρεμμύδι, τη σελινόριζα, τα καρότα και τις πατάτες και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για άλλα 4-5 λεπτά, να μαλακώσουν ελαφρώς. Αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε το μπαχάρι και 150 ml νερό, χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε και σιγομαγειρεύουμε για 18-20 λεπτά, μέχρι να γίνουν τα λαχανικά. Ανακατεύουμε το αλεύρι με 200 ml χλιαρό νερό και τον χυμό λεμονιού και περιχύνουμε το φαγητό. Ανακατεύουμε απαλά και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για άλλα 5 λεπτά, μέχρι να δέσει η σάλτσα.

ΠΗΓΗ

Η Κίνα είναι η βασική αιτία επανεξοπλισμού των αμερικανικών υποβρυχίων με Sub-Harpoon

0

Μετά από αρκετές δεκαετίες ο πύραυλος UGM-84 Sub-Harpoon επανέρχεται στο οπλοστάσιο των υποβρυχίων του Αμερικανικού Ναυτικου. Για το θέμα είχαμε ενημερώσει με ειδική ανάρτηση τον περασμένο Ιούλιο. Σύμφωνα με το «Breaking Defense», η κύρια αιτία για τη συγκεκριμένη ενέργεια είναι η γιγάντωση της κινεζικής ναυτικής ισχύος.

Το Αμερικανικό Ναυτικό ξεκίνησε ήδη διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία του όπλου Boeing για την υποστήριξη και επαναπιστοποίηση των Sub-Harpoon, αλλά και την αξιοποίησή του στα υποβρύχια κλάσης Los Angeles. Ο Sub-Harpoon είχε πάψει να μεταφέρεται στα υποβρύχια του Αμερικανικού Ναυτικού από το 1997.

Παρόμοια ενεργητικότητα παρατηρείται και στα υπόλοιπα πυραυλικά αντιπλοϊκά προγράμματα. Οι πρώτοι LRASM παραδόθηκαν στην Αμερικανική Αεροπορία, ενώ το νέο έτος θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις στο Αμερικανικό Ναυτικό. Επιπλέον, κατά το τρέχον έτος επιλέχθηκε ο JSM ως το νέο όπλο των LCS και των FFG(X) μελλοντικά. Ίσως η Κίνα να είναι ο λόγος ή να χρησιμοποιηθεί ως τέτοιος για μια σειρά νέων ναυτικών εξοπλισμών.

ΠΗΓΗ

Πώς θα φτιάξεις μόνη σου το γλυκό κόκκινο κρασί των Χριστουγέννων

0

Δεν χρειάζεται να αγοράσεις το κόκκινο γλυκό κρασί των γιορτών. Μπορείς εύκολα να το φτιάξεις μόνη με υλικά που έχεις σπίτι και με ένα ξεχωριστό μυστικό.

Θα χρειαστείς:

200 γραμμάρια κρυσταλλική ζάχαρη

Φλούδα και χυμό από ένα πορτοκάλι

Φλούδα και χυμό από ένα λεμόνι

Φλούδα και χυμό από 1 lime

Γαρύφαλλο μπαχαρικό

Στικ κανέλας Μοσχοκάρυδο

Γλυκάνισο

1 βανίλια στικ

2 μπουκάλια κρασί κόκκινο

Δες το βίντεο για την εκτέλεση!



ΠΗΓΗ

Δείτε το πιο εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο κέικ στον κόσμο!

0

Το πιο εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο κέικ στον κόσμο είναι το δημιούργημα ενός νεαρού σεφ στο Ahmedabad της Ινδίας. Το μήκος του είναι 17 μέτρα και απεικονίζει ένα χειμωνιάτικο τοπίο.

ΠΗΓΗ

Blanket Jackson: Δες πώς είναι ο μικρός γιος του Michael Jackson στα 16 του χρόνια (vid)

0

Κρατά τη ζωή του μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αλλά ο φακός τον “τσάκωσε”.

Ο Michael Jackson είχε τρία παιδιά. Τον 21ός ετών σήμερα Prince, την 20χρονη Paris και τον 16χρονο Prince Michael II, γνωστό και ως Blanket (σσ. Κουβέρτας, σε απευθείας μετάφραση). Στη φωτογραφία κάτω, τα τρία αδέλφια σε κάποια συναυλία που δόθηκε στη μνήμη του πατέρα τους.

Μετά τον θάνατο του Jacko τον Ιούνιο του 2009 τα δυο μεγαλύτερα αδέλφια, των οποίων η μητέρα είνα γνωστή -πρόκειται για την πρώην νοσοκόμα το Jackson, Debbie Rowe- βρέθηκαν αρκετά στο στόχαστρο των ΜΜΕ. Ο μικρότερος -και χαϊδέμένος του διάσημου πατέρα του- για την πατρότητα του οποίου εικάζονται πολλά και διάφορα, ενώ ακόμη και η ταυτότητα της μητέρας του είναι άγνωστη, διατήρησε από την αρχή ένα πολύ ιδιωτικό προφίλ.

Η εμφάνισή του, λοιπόν, πρόσφατα στους δρόμους του Calabasas αποτέλεσε… γεγονός!

Μεγάλωσε λοιπόν και ο Blanket. Διατήρησε βέβαια το λουκ με το μακρύ μαλλί που τόσο αγάπησε ο πατέρας του από την πρώτη στιγμή ενώ το συγκρατημένο του χαρακτήρα του φαίνεται ότι τον ακολουθεί και σε αυτή την ηλικία.

Με την ευκαιρία της σπάνιας εμφάνισης του Blanket αλλά και των ημερών, ας θυμηθούμε ένα θρυλικό βίντεο όπου φαίνονται τα τρία παιδιά να απαντούν ερωτήσεις του πατέρα τους με φόντο το χριστουγεννιάτικο δέντρο πριν από 12 χρόνια περίπου.

Η πραγματική ιστορία του Ηρώδη

0

Λίγες προσωπικότητες στην ιστορία είχαν μια τόσο αμφιλεγόμενη φήμη όπως ο βασιλιάς Ηρώδης της Ιουδαίας. Σύμφωνα με την παράδοση, στο κατά Ματθαίων Ευαγγέλιο, πρόκειται για τον Βασιλιά που διατάζει τη σφαγή των νηπίων, τη θανάτωση όλων των αγοριών μωρών μετά τη γέννηση του Ιησού, για να απαλλαγεί από το θείο βρέφος, που σύμφωνα με τις προφητείες θα του έπαιρνε το θρόνο.

Για πολλούς μελετητές όμως, ο Ηρώδης αξίζει τον χαρακτηρισμό «μέγας» που του προσάπτουν. Ο βασιλιάς της Ιουδαίας, της τελευταίας περιόδου του πρώτου αιώνα π.Χ., ήταν ένας ικανός ηγέτης. Έχτισε λαμπρά οικοδομήματα όπως υδραγωγεία, θέατρα, γυμναστήρια, ανάκτορα, οχυρά και λιμάνια. Σημαντικό έργο του ήταν και η ανοικοδόμηση του Ναού του Σολομώντα στην Ιερουσαλήμ. Επίσης, ο Ηρώδης φέρεται να συνέβαλε καθοριστικά στην αντιμετώπιση του λιμού στα μέσα της δεκαετίας του ’20 π.Χ. Παρόλο που κατά τη βασιλεία του υπήρχε ειρήνη και ευημερία στην Ιουδαία, αντιμετωπίστηκε πολλές φορές με καχυποψία από τους υπόδουλους του.

Η διακυβέρνηση του Ηρώδη ήταν προσανατολισμένη σε δύο στόχους, τον καθησυχασμό των ρωμαίων ηγετών και την εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού της Ιουδαίας. Η συνεχής αυτή προσπάθεια, καθώς και το τοξικό περιβάλλον με τις μηχανορραφίες στο παλάτι, ενδεχομένως οδήγησαν τον Ηρώδη να γίνεται όλο και πιο παρανοϊκός και σκληρός προς το τέλος της ζωής του. Ορισμένοι ιστορικοί πιστεύουν ότι η συμπεριφορά του κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας περιόδου οδήγησε τελικά στη λεγόμενη Σφαγή των Νηπίων, παρά την έλλειψη ιστορικών αποδείξεων ότι συνέβη κάτι τέτοιο.

Υπάρχει ωστόσο, μια πτυχή αυτού του βασιλιά για την οποία συμφωνούν όλοι οι σχολιαστές: Έχοντας πάντα στενές σχέσεις με την Ρώμη, ο Ηρώδης δεν κατάφερε ποτέ να κερδίσει τις καρδιές του λαού του. Η βασιλεία του Ηρώδη στη Ιουδαία συνεχίστηκε από τον γιο του Αντίπα και οι δυο τους έγιναν σύμβολο της Καινής Διαθήκης, εξαιτίας της ζωτικής σημασίας που έπαιξε η γεωπολιτική της εποχής στην εμφάνιση της Ρώμης ως αδιαμφισβήτητης δύναμης στην ανατολική Μεσόγειο.

Άνοδος στην βασιλεία

Στις αρχές του δεύτερου αιώνα π.Χ., η δυναστεία των Σελευκιδών, κυβερνούσε τα απομεινάρια της ανατολικής αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου κοντά στη σημερινή Συρία. Πιο νότια, η αιγυπτιακή δυναστεία άρχιζε επίσης να καταρρέει. Οι Εβραίοι της Ιουδαίας, οι οποίοι βρίσκονταν ανάμεσα σε αυτές τις δυο αποδυναμωμένες δυνάμεις, άρπαξαν την ευκαιρία και κέρδισαν την ανεξαρτησία τους από τη δυναστεία των Σελευκιδών και επέκτειναν τα εδάφη τους προς τον νότο.

Αφού έλαβε αρχικά την ευλογία της Ρώμης, το ανεξάρτητο εβραϊκό βασίλειο αισθάνθηκε όλο και περισσότερο την πίεση της επέκτασης της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας στην περιοχή. Όταν η Ιουδαία έγινε υποτελές κράτος της Ρώμης το 63 π.Χ., οι ηγεμόνες βρήκαν έναν πρόθυμο συνεργάτη στο πρόσωπο του πατέρα του Ηρώδη, Αντίπατρου, ο οποίος έγινε κυβερνήτης της νέας ρωμαϊκής επαρχίας. Με το ξέσπασμα του ρωμαϊκού εμφυλίου (Οκταβιανού και Αντώνιου), ο Ηρώδης έσπευσε για βοήθεια και διορίστηκε βασιλιάς της Ιουδαίας το 40 π.Χ., ενώ είχε αναπτύξει άριστες σχέσεις με τον Μάρκο Αντώνιο. Αυτή η σχέση θα μπορούσε να είχε οδηγήσει στο θάνατο του Ηρώδη, καθώς ο Αντώνιος τελικά ηττήθηκε από τον Οκταβιανό στη μάχη του Ακτίου το 31 π.Χ. Ο νικητής Οκταβιανός ζήτησε τότε συνάντηση με τον Ηρώδη. Φοβούμενος για τη ζωή του, ο Ηρώδης ορκίστηκε υπακοή στον Οκταβιανό, ο οποίος επιβεβαίωσε τον τόπο του Ηρώδη ως βασιλιά, καθώς πίστευε ότι θα ήταν πιστός στη Ρώμη.

Στα μάτια όμως των ευσεβών Εβραίων, η αφοσίωση του Ηρώδη στους ειδωλολάτρες Ρωμαίους και ο θαυμασμός του στο ελληνιστικό ύφος έφεραν απογοήτευση και καχυποψία. Είχε βρεθεί στο θρόνο της Ιουδαίας, αφότου είχε χυθεί πολύ εβραϊκό αίμα από ρωμαϊκές δυνάμεις. Επιπλέον, η καταγωγή του ενίσχυε τις αντιδράσεις προς το πρόσωπό του. Η οικογένεια του Ηρώδη είχε ασπαστεί τον Ιουδαϊσμό, αλλά ο πατέρας του προερχόταν από άλλη περιοχή και η μητέρα του ήταν από την Αραβία. Το χειρότερο από όλα όμως ήταν ότι ο Ηρώδης «καταπάτησε» κάποιες συνήθειες και νόμους της εβραϊκής θρησκείας.

Λαμπρά επιτεύγματα

Ο Ηρώδης καλλιέργησε προσεκτικά την εικόνα του ως “σοφός βασιλιάς”, αφού είχε επηρεαστεί από τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό, παρόλο που οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης τον είδαν ως τύραννο. Συνεργάστηκε με κορυφαίες ρωμαϊκές φιγούρες, όπως ευγενείς, φιλοσόφους, ιστορικούς ποιητές και θεατρικούς συγγραφείς, οι οποίοι έμπαιναν στο παλάτι και η παρουσία τους φαίνεται ότι δυσαρεστούσε τις δύο κύριες εβραϊκές αιρέσεις μέσα και γύρω από την Ιερουσαλήμ. Παρόλο που ήταν διαφορετικές μεταξύ τους, συμφωνούσαν και οι δύο αιρέσεις ότι ο βασιλιάς σκόπιμα ήθελε να βλάψει τα εβραϊκά έθιμα.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Νικόλαο Δαμασκηνό, έναν από τους στενούς συνεργάτες του Ηρώδη, ο βασιλιάς παραμελούσε τις υποθέσεις του κράτους και τη μελέτη του εβραϊκού νόμου για να περάσει το χρόνο του μελετώντας τη φιλοσοφία, τη ρητορική και την ιστορία της Ελλάδας και της Ρώμης. Οι κρατικές υποθέσεις μεταβιβάστηκαν σε εκείνους τους υπαλλήλους που είχαν ελληνική εκπαίδευση. Ο Ηρώδης ήξερε ότι η βασιλεία στην Ιουδαία ήταν αδύνατη χωρίς τη συγκατάθεση των ισχυρών Φαρισαίων, τους οποίους «φλέρταρε» με διάφορες παραχωρήσεις. Και ήταν σε θέση να τους κρατήσει στην πλευρά του, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να κερδίσει την απόλυτη εμπιστοσύνη τους.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Ιωσήφ, οι νέες πόλεις του Ηρώδη ενοχλούσαν την εβραϊκή ιερατική τάξη, επειδή τα ειδωλολατρικά τους μνημεία ήταν προσβλητικά για την Ιερουσαλήμ. Χτισμένη μεταξύ 22 και 10 π.Χ., ο Ηρώδης ονόμασε την Παράλιο Καισάρεια για τον προστάτη του, τον Καίσαρα Αύγουστο. Κατασκευάστηκε γύρω από ένα τεχνητό λιμάνι, προστατευμένο από κυματοθραύστες. Αυτό το αξιοσημείωτο κατόρθωμα της μηχανικής ήταν η βάση του στόλου του, τον οποίο ο βασιλιάς έθεσε στην υπηρεσία της Ρώμης.

Οι ναοί της Καισαρείας ήταν αφιερωμένοι σε Ρωμαϊκές θεότητες και στον ίδιο τον Αυγούστου. Κάθε πέντε χρόνια, ο Ηρώδης διοργάνωνε μονομαχίες, αφιερωμένες στον Αύγουστο και τη σύζυγό του Λιβία, στις οποίες οι χορεύτριες ήταν περισσότερες από τους επισκέπτες. Μεγάλα βραβεία δίνονταν στους νικητές, ενώ κυκλοφορούσαν φήμες για ξέφρενα πάρτι οργίων που ακολουθούσαν. Οι εβραϊκές αρχές εξέφρασαν μεγάλη αποδοκιμασία για αυτές τις “υπερβολές και κραιπάλες”. Θεώρησαν μάλιστα τις μονομαχίες ανήθικες, καθώς πίστευαν ότι η μοίρα της ανθρώπινης ζωής ανήκει αποκλειστικά στον Θεό.

Αν η Καισάρεια μπορούσε να διαγραφεί ως πόλη για ειδωλολάτρες, η ιερή πόλη της Ιερουσαλήμ απειλήθηκε επίσης από τα ρωμαϊκά ένστικτα του ηγεμόνα της. Η ένταση επικεντρώθηκε στο Δεύτερο Ναό, ένα κτίριο που συμβολίζει τη σύνθετη σχέση του Ηρώδη με την πίστη του. Το πρόγραμμα αποκατάστασης του Ηρώδη ξεκίνησε το 20 π.Χ., με τον ανασχηματισμό της δομής με λευκή πέτρα, ενώ διπλασιάστηκε και το μέγεθος του προαύλιου χώρου γύρω από τον ναό. Ο Ηρώδης προσπάθησε να αναδείξει την εβραϊκή πίστη, αλλά το έκανε με Έλληνες αρχιτέκτονες.

Ίσως το πιο εντυπωσιακό θρησκευτικό σκάνδαλο για το οποίο κατηγορείται ο Ηρώδης ο Μέγας ήταν η παραβίαση του τάφου του βασιλιά Δαβίδ στη Βηθλεέμ. Οι φήμες είχαν κυκλοφορήσει πολύ καιρό κι ανέφεραν ότι ο τάφος έκρυβε θησαυρό. Έχοντας ξοδέψει μεγάλα χρηματικά ποσά στο κτίριο της Καισάρειας και ίσως βλέποντας τον εαυτό του ως απόγονο του βασιλιά Δαβίδ, ο Ηρώδης φημολογείται ότι μπήκε κρυφά με εργάτες για να ληστέψει τον τάφο.

Οι σύγχρονοι ιστορικοί υποστηρίζουν ότι, παρά την απληστία του, ο Ηρώδης ήταν πολύ ικανός. Η διπλωματία του Ηρώδη εξασφάλισε την επιβίωση της εβραϊκής ταυτότητας σε μια ταραχώδη στιγμή στην ανατολική Μεσόγειο, ενώ η συμβολή του στον υλικό πολιτισμό της Ιουδαίας ήταν άνευ προηγουμένου. Κατασκεύασε τα φρούρια Masada και Herodium, καθώς και εξασφάλισε παροχή νερού στην Ιερουσαλήμ. Χρησιμοποιώντας τις επαφές του με τη Ρώμη κατά τη διάρκεια του λιμού των 25-24 π.Χ., κανόνισε την εισαγωγή αιγυπτιακών σιτηρών για να τροφοδοτήσει τους πολίτες του βασιλείου του. Ωστόσο, ακόμη και οι υποστηρικτές του Ηρώδη αναγνωρίζουν τη βίαιη συμπεριφορά των τελευταίων χρόνων.

Ο «τρελός» βασιλιάς

Καθ’ όλη τη διάρκεια της βασιλείας του, η προσωπική ζωή του βασιλιά Ηρώδη αποτελούσε σκάνδαλο στην Ιερουσαλήμ. Εκτός από τη συνύπαρξη με μεγάλο αριθμό παλλαδίων, ο Ηρώδης πιστεύεται ότι είχε συνολικά εννέα συζύγους και ήταν μερικές φορές παντρεμένος με περισσότερες από μία ταυτόχρονα.

Οι θεωρίες συνωμοσίας και οι μηχανορραφίες του παλατιού τροφοδότησαν μια αυξανόμενη αίσθηση παράνοιας του Ηρώδη. Κάποιες από αυτές ήταν αληθινές και κάποιες άλλες μύθοι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είχε σκοτώσει πολλά μέλη της οικογένειας του κατά τη διάρκεια των χρόνων που βρισκόταν στην εξουσία. Μεταξύ των θυμάτων του ήταν ο αδελφός του, Αριστόβουλος, τον οποίο είχε προηγουμένως χρίσει αρχιερέα. Η σύζυγός του Μαριάμη «αφανίστηκε», όπως επίσης και οι δύο γιοι της, Αλέξανδρος και Αριστόβουλος. Παράλληλα, αποκλήρωσε τον μεγαλύτερο γιο του, Αντίπατρο, από την πρώτη του σύζυγο και στην συνέχεια τον σκότωσε.

Πολλοί πολίτες επίσης έχασαν τη ζωή τους στα μπουντρούμια του παλατιού, θύματα του συστηματικού σχεδίου του Ηρώδη να εξαλείψουν όποιον έδειχνε υπακοή στο προηγούμενο καθεστώς.

Βασανισμένος από ανασφάλεια, η επιθυμία του Ηρώδη για εκδίκηση έγινε ολοένα και πιο έντονη. Ο Ιωσήφ γράφει πως ο Ηρώδης, όταν ήταν άρρωστος διέταξε, μετά το θάνατό του, οι βασικοί ευγενείς θα έπρεπε να βρεθούν στο αμφιθέατρο της Ιεριχούς και να σκοτωθούν με βέλη. Στο θάνατό του στις 4 π.Χ., η εντολή δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Αξίζει ωστόσο να αναφερθεί, ότι δεν υπάρχει άμεση απόδειξη ότι συνέβη η σφαγή των νηπίων στη Βηθλεέμ, αν και η ιστορία δεν είναι απίστευτη λόγω της ψυχικής κατάστασης του Ηρώδη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πράξεις του δημιούργησαν ένα συναρπαστικό ιστορικό παράδοξο: έναν άρχοντα που θα μπορούσε, αφενός, να δημιουργήσει ένα σταθερό, πλούσιο βασίλειο, αλλά και να προκαλέσει την οργή των υπηκόων του.

ΠΗΓΗ

Μπείτε στο σπήλαιο της Βηθλεέμ, και ζήστε το μεγαλείο της γέννησης του Θεανθρώπου (vid, pics)

0

Ο Ναός της Γεννήσεως είναι ένα από τα σημεία στην Αγία Γη το οποίο, άνθρωποι όλων των θρησκειών επισκέπτονται. Άλλοι για ιστορικούς λόγους και άλλοι για να προσκυνήσουν το σημείο της Γέννησης του Θεανθρώπου και να προσευχηθούν γονατιστοί αγγίζοντας το σημείο που σήμερα έχει σφραγισθεί από ένα αστέρι

Οι φωτογραφίες που βλέπετε είναι από το σημείο όπου καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο καταφθάνουν για να προσκυνήσουν το σημείο της γέννησης. Το σημείο όπου η Παναγία έφερε στη ζωή τον Υιο και Σωτήρα του κόσμου.

Όταν επισκέπτεται κανείς στους Αγίους Τόπους την εποχή που διαδραματίστηκαν τα Θεία γεγονότα μπορεί ίσως να νιώσει περισσότερο την αύρα των ημερών. Όταν το βράδυ της γέννησης του Θείου Βρέφους βρεθεί κανείς στο σπήλαιο της Βηθλεέμ, το σημείο όπου θεωρείται το κέντρο του κόσμου, το κέντρο των γεγονότων και του ξεκινήματος της θείας διαδρομής του Θεανθρώπου, τότε σίγουρα νιώθει την διαφορετικότητα της στιγμής που έγινε ο Θεός άνθρωπος κι ήρθε στη γη σύμφωνα με τις γραφές, για τη σωτηρία των ανθρώπων.

Τα βήματα όλων οδηγούνται στην Βηθλεέμ, εκεί από όπου ξεκίνησε η ιστορία της ταπείνωσης του ανθρώπου, αφού ο γιος του Θεού ταπεινώθηκε πρώτος και γεννήθηκε μέσα σε μια φάτνη ανάμεσα σε ζώα κι άλογα, σε ένα στάβλο της Βηθλεέμ.

Κατεβαίνοντας κανείς από τον κυρίως Ναό της Βηθλεέμ στο σπήλαιο και στη φάτνη, τότε μόνο συνειδητοποιεί πώς ήρθε στον κόσμο ο Χριστός, κάτω από ποιες συνθήκες ακούστηκε το πρώτο του κλάμα, πώς η Παναγία τον πήρε αγκαλιά και πώς τον ζέσταιναν τα ζώα μέσα στην κρύα νύχτα.

Άνθρωποι που κουβαλούν μέσα τους τις προσωπικές τους ιστορίες, τα δικά τους βιώματα και τη δική τους αλήθεια φτάνουν στη Βηθλεέμ που αποτελεί σημαντικό προσκηνυματικό και τουριστικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες της Αγίας Γης.

Ο ναός της Βηθλεέμ χτίστηκε το 327-333 μ.Χ. από την Αγία Ελένη πάνω στο σπήλαιο όπου εκπληρώθηκε η προφητεία του Ησαΐα με την ενσάρκωση του Θείου Λόγου. Ο χώρος με τη μεγαλύτερη θρησκευτική και ιστορική σημασία είναι το Άγιο Σπήλαιο της Γέννησης που βρίσκεται κάτω από το καθολικό του ναού και το Ιερό Βήμα. Το Άγιο Σπήλαιο είναι σκαλισμένο στο φυσικό βράχο και είναι ο αυθεντικός τόπος της Γέννησης.

Ο τόπος που γεννήθηκε ο Ιησούς ανήκει στους Έλληνες Ορθόδοξους. Ένα ασημένιο δεκατετράκτινο αστέρι που συμβολίζει το φωτεινό άστρο της γέννησης του Χριστού υποδεικνύει τη θέση που ενσαρκώθηκε ο Θείος λόγος.

Απέναντι από τον τόπο της Γέννησης είναι η Αγία Φάτνη και σύμφωνα με την παράδοση, η Αγία Ελένη βρήκε την αυθεντική πήλινη φάτνη την οποία αντικατέστησε με μια ασημένια. Αυτή η φάτνη μεταφέρθηκε στη βασιλική της Σάντα Μαρία Μαντζόρε στη Ρώμη και σωζόταν έως το 12ο αιώνα.
Πλάι στη φάτνη βρίσκεται το προσκύνημα των μάγων και βορειοδυτικά του σπηλαίου υπάρχει μια δεξαμενή από όπου η Παρθένος άντλησε από αυτήν νερό για να πλύνει το Θείο Βρέφος. Και στη Βηθλεέμ, όπως σε όλα τα προσκυνήματα της Αγίας Γης, οι αγιοταφίτες μοναχοί δίνουν μεγάλο αγώνα για να κρατήσουν ακέραια τα άγια προσκυνήματα και τα δικαιώματα των ορθοδόξων στην περιοχή.

Ο αγώνας των ελληνορθόδοξων να προστατεύσουν τα ιερά κειμήλια και τα δικαιώματά τους στο ναό είναι μεγάλος.

Ο αγώνας δε δίνεται μόνο στον Πανάγιο Τάφο αλλά και σε όλους τους ναούς μας ακόμη κι στη Βηθλεέμ. Οι πατέρες που υπηρετούν στο ναό της Γεννήσεως αν δεν φροντίσουν να είναι προσεκτικοί μπορεί μια μέρα να βρεθούμε έξω από το ναό από τους Αρμένιους και τους Λατίνους, οι οποίοι προσπαθούν να κατακτήσουν ακόμη και μια σπιθαμή γης από το σπήλαιο.

Ο γέροντας Χρυσόστομος, που σήμερα βρίσκεται στο μοναστήρι του αβά Γερασίμου, θυμάται: «Όταν βρισκόμουν στο Ναό της Γεννήσεως και υπηρετούσα τα δικαιώματά μας μέχρι ξύλο είχα παίξει για να μην χάσουμε ούτε σπιθαμή από τη φάτνη, που είναι στη δικαιοδοσία μας. Εδώ, όταν κάποιος από τους Λατίνους ή τους Αρμένιους σκουπίσει για παράδειγμα ή θυμιατίσει στο χώρο του ναού που ανήκει στους ορθοδόξους και δεν αντιδράσουμε, το ίδιο λεπτό ο χώρος αυτός του ανήκει. Αυτές τις μάχες δίνουμε εδώ κι αν δεν είμαστε προσεκτικοί κάποια μέρα μπορεί να μην μας ανήκει πια τίποτα».


Τα μοναστήρια δέχονται καθημερινά επιθέσεις, αλλά και ο Ναός της Γεννήσεως όπως και ο Πανάγιος Τάφος, με απώτερο στόχο να περιέλθουν στα χέρια των Λατίνων, των Αρμενίων και των κρατούντων την περιοχή και αυτό είναι κάτι που επαγρυπνεί ακόμη περισσότερο όσους πραγματικά σέβονται τα άγια προσκυνήματα.

Το ισραηλινό τείχος που εγκλωβίζει τα Παλαιστινιακά εδάφη και ο αυστηρός έλεγχος των Ισραηλινών στρατιωτών δεν πτοεί τους προσκυνητές που επιθυμούν να επισκεφθούν τη Βηθλεέμ χωρίς να υπολογίζουν την ταλαιπωρία από την αναμονή στα στρατιωτικά σημεία ελέγχου.

Στόχος τους είναι να φτάσουν και να προσκυνήσουν το σημείο όπου γεννήθηκε ο Σωτήρας. Να αγγίξουν για λίγο τον αστέρα μέσα στη φάτνη, που δηλώνει το ακριβές σημείο της γέννησης και να προσευχηθούν στο μέρος όπου ακούστηκε για πρώτη φορά η βρεφική φωνή του Θείου Βρέφους.
Στην κεντρική πλατεία της Βηθλεέμ, στην πλατεία της Φάτνης, απέναντι από το Δημαρχείο βρίσκεται ο πανίερος ελληνορθόδοξος Ναός της Γέννησης του Σωτήρα που σήμερα τελεί υπό την αιγίδα της Unesco.

Εκεί χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο προσέρχονται όλο το χρόνο για θρησκευτικούς, τουριστικούς και ιστορικούς λόγους.

«Από εδώ ξεκινά όλη η ιστορία του Χριστιανισμού. Εδώ γεννήθηκε ο Θεάνθρωπος και έφερε μαζί Του την αγάπη την οποία τόσο πολεμούν σήμερα. Η χριστιανική αγάπη διώκεται και είμαστε όλοι υπεύθυνοι για αυτό. Ίσως να μην είμαστε ικανοί να την προστατεύσουμε, όμως πρέπει να κατανοούμε το μήνυμα των ημερών και το μήνυμα της γέννησης του Χριστού που σημαίνει αγάπη. Γι’ αυτήν την αγάπη ήρθε ο Χριστός στη γη» εξομολογείται η δήμαρχος της Βηθλεέμ, Vera Babon, η οποία κάθε φορά που ανάβει το δέντρο της Βηθλεέμ νιώθει, όπως λέει, ότι η πόλη της στέλνει μήνυμα ελπίδας παντού.

Έξω από το ναό της Βηθλεέμ, ειδικά την ημέρα των Χριστουγέννων, ακόμη και οι Mουσουλμάνοι πολίτες προσέρχονται μαζί με τους Χριστιανούς για να υποδεχθούν τη γέννηση του Θεανθρώπου. Οι Χριστιανοί από βαθιά πίστη, οι Mουσουλμάνοι από σεβασμό στο γεγονός το οποίο θεωρούν γιορτή για την Παλαιστίνη.

Δίχως τέλος οι τραγωδίες: Έδωσε τέλος στη ζωή του πριν λίγο ανήμερα των Χριστουγέννων

0

Μέσα σε μια λίμνη αίματος εντοπίστηκε αργά το απόγευμα των Χριστουγέννων ένας 67χρονος άνδρας στην περιοχή της Νεάπολης Λασιθίου

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τον άτυχο άνδρα που ζούσε μόνος του βρήκε μέσα στο σπίτι του στον οικισμό Κουνάλι, συγγενικό του πρόσωπο που ειδοποίησε τις αρχές. Στο σημείο έσπευσε η αστυνομία και ο ιατροδικαστής

Ο 67χρονος φέρεται να αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα στο κεφάλι, με το ενδεχόμενο της εγκληματικής ενέργειας να έχει αποκλειστεί από τις πρώτες έρευνες της αστυνομίας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν βρέθηκε σημείωμα.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για την δεύτερη αυτοχειρία στην Κρήτη σε διάστημα δύο ημερών, καθώς το απόγευμα της περασμένης Κυριακής ένας ακόμα άνδρας έβαλες τέλος στη ζωή του με όπλο, στην περιοχή του Κερατόκαμπου, του Δήμου Βιάννου.

Διαβάστε ότι συμβαίνει στα Σώματα Ασφαλείας στο www.policenews.eu

Οι αράχνες θα μπορούσαν να αφανίσουν το ανθρώπινο είδος σε έναν χρόνο!

0

Μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα. Σύμφωνα με έρευνα του Martin Nyffeler από το Πανεπιστήμιο της Βασιλείας στη Ελβετία και του Klaus Birkhofer του Πανεπιστημίου του Λουντ της Σουηδίας, οι αράχνες θα μπορούσαν να γίνουν κυρίαρχα όντα του πλανήτη και να αφανίσουν το ανθρώπινο είδος.

Οι αράχνες καταφέρνουν να καταναλώσουν 400-800 τόνους «θηραμάτων» κάθε έτος.
Αυτή είναι ποσότητα κρέατος που καταναλώνουν όλοι οι άνθρωποι μαζί ετησίως.

Συγκεκριμένα, οι 400 τόνοι κρέατος είναι ακριβώς όσοι καταναλώνει το ανθρώπινο είδος κάθε ένα χρόνο. Οι αράχνες τρώνε περίπου το 10% του σωματικού τους βάρους κάθε μέρα, ενώ οι άνθρωποι που συνολικά ζυγίζουν 287 τόνους, σύμφωνα με το National Center for Biotechnology, καταναλώνουν λιγότερους τόνους τροφής απ’ ό,τι όλες οι αράχνες μαζί!

Για καλή μας τύχη, δεν αποτελούμε… επιλογή των αραχνών, μιας και προτιμούν τα έντομα. Πρέπει όμως να αναφέρουμε ότι σχεδόν όλες οι αράχνες είναι σαρκοφάγες…

ΠΗΓΗ

Νέο φρικτό τροχαίο στην Κρήτη: Ένας στην εντατική και άλλοι τρεις τραυματίες μετά από εγκλωβισμό

0

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε περίπου στις 6.00 το απόγευμα των Χριστουγέννων στην περιοχή της Ιεράπετρας, στο νομό Λασιθίου, όταν – κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες – ένα ΙΧ αυτοκίνητο συγκρούστηκε με νταλίκα.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης, που έγινε στο 2ο χιλ του δρόμου Ιεράπετρας – Αγίου Νικολάου, ήταν να εγκλωβιστούν στο ΙΧ τρία άτομα, για τον απεγκλωβισμό των οποίων έσπευσε κλιμάκιο της ΕΜΑΚ. Ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ μετέφεραν 4 άτομα στο Νοσοκομείο Ιεράπετρας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ένας εκ των τεσσάρων είναι σοβαρότερα τραυματισμένος και χρειάστηκε να διασωληνωθεί.

O Hugh Grant αποκάλυψε την χειρότερη σκηνή του στην ταινία Love Actually

0

Η ταινία Love Actually συνεχίζει να μετρά φανατικούς θαυμαστές κάθε χρόνο όμως ο Hugh Grant φαίνεται να έχει άλλη άποψη. Ο διάσημος ηθοποιός έδωσε πρόσφατα μία συνέντευξη στην οποία δήλωσε πως δεν καταλαβαίνει τον λόγο που μετά από 15 χρόνια η ταινία σημειώνει επιτυχία κάθε χρόνο. “Δεν ξέρω γιατί το Love Actually παραμένει δημοφιλές μετά από τόσα χρόνια” σχολίασε ο 58χρονος ηθοποιός αν και παραδέχθηκε πως είναι ωραίο που την βλέπουν όλοι κάθε Χριστούγεννα.

Στη συνέχεια αποκάλυψε επίσης την σκηνή που τον δυσκόλεψε περισσότερο στην ταινία και είναι αυτή που τραγουδάει χορεύοντας σε όλο το σπίτι το τραγούδι “Jump (For My Love)”, των Pointer Sisters. Όπως εξήγησε, από την πρώτη στιγμή που ο σκηνοθέτης Richard Curtis του μίλησε για το χορευτικό εκείνος δυσκολεύτηκε να καταλάβει το νόημα της σκηνής. “Νομίζω πως ήταν η πιο βασανιστική σκηνή που έχω γυρίσει ποτέ μου. Δεν ήταν καθόλου εύκολο για έναν Άγγλο στα 40 του να χορεύει 7 η ώρα το πρωί εντελώς νηφάλιος. Ποτέ δεν το κατάλαβα πρακτικά.”

Για εμάς πάντως θα συνεχίσει να είναι με σιγουριά η πιο αγαπημένη μας σκηνή.

ΠΗΓΗ

Αντιδράσεις προκαλεί μοντέρνα φάτνη στον Καναδά

0

Ω καιροί, ω ήθη! Ασυνήθιστη προσέγγιση στην απεικόνιση της γέννησης του Χριστού διάλεξαν οι δημιουργοί της φάτνης σε μια εκκλησία στο Μόντρεαλ του Καναδά. Η εκκλησία St. Joseph`s Oratory of Mount Royal φιλοξενεί μια “χίπστερ” φάτνη! Και έχει σηκωθεί κουβέντα πολλή.

Όλοι οι χαρακτήρες στη φάτνη φοράνε μοντέρνα ρούχα – ειδικά η ενδυμασία της Παρθένου Μαρίας θα έλεγε κανείς ότι είναι ολίγον προκλητική – και χρησιμοποιούν μοντέρνα τεχνολογία, όπως για παράδειγμα ηλιακούς συλλέκτες στην στέγη της φάτνης.

Δεν πρόκειται για την σιωπηλή Άγια Νύχτα. Ο Ιωσήφ μαζεύει την οικογένεια για την πρώτη χριστουγεννιάτικη σέλφι.

Ένας απ` τους βοσκούς περιγράφει στο snapchat την όλη σκηνή. Η μητέρα του Ιησού κρατά κούπα καφέ από Starbucks.

Μια γελάδα μασουλάει βοσκή χωρίς γλουτένη. Οι Τρεις Μάγοι έχουν αντικαταστήσει τα δώρα – λιβάνι, χρυσός και σμύρνα – με prime boxes της Amazon. Κανείς από τους χαρακτήρες δεν έχει το βλέμμα του στραμμένο στον Χριστούλη.

Η εκκλησία του Μόντρεαλ δεν διεκδικεί πρωτιά: την “χίπστερ” φάτνη δημιούργησαν, πριν δύο χρόνια, δυο αδέλφια απ` την Καλιφόρνια. Παρήγαγαν 5.000 τέτοιες φάτνες και, στη συνέχεια, πολλές περισσότερες μιας και το προϊόν είχε ζήτηση.

“Θέλαμε πιο πολύ να είναι κάτι που θα ανάψει κουβέντα. Θέλαμε να το κάνουμε να είναι κάτι το οποίο να το περιγελάσει ο κόσμος” δήλωσε στο CTV Montreal, ο Κόρεϊ Ράιτ, ένας απ` τους δύο δημιουργούς.

Οι απαντήσεις των προσερχομένων ήταν διπλωματικές. Κάποιοι είπαν ότι προτιμούν μια παραδοσιακή φάτνη, αλλά δεν στάθηκαν επικριτικοί στη “χίπστερ” φάτνη. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγινε ο κακός χαμός, πολλοί ήταν οι θυμωμένοι.

Πέρα από την χιουμοριστική διάθεση των δημιουργών, πέρα από το ότι στους “μοντέρνους καιρούς” μας υπάρχει περιθώριο για λεγόμενες “ανατρεπτικές” δημιουργίες, η φάτνη, ανεξάρτητα από την ιερότητά της για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, είναι εικόνα γλυκιά, είναι εικόνα που γαληνεύει, είναι εικόνα που εξημερώνει, μικρούς και μεγάλους.

Για πολλούς από μας, ήταν το πρώτο βήμα της εκπαίδευσής μας στο να σεβόμαστε.

ΚΥΠΕ – ΑΠΕ – ΜΠΕ

Βασιλόπιτα: ποια η προέλευσή της

0

Το κόψιμο της βασιλόπιτας είναι ένα αρχαίο έθιμο, που οι απαρχές του ουδεμία σχέση έχουν με τον Χριστιανισμό. Ο κύριος Μπαμπινιώτης λέει πως το έθιμο της βασιλόπιτας προέρχεται από τα ρωμαϊκά Σατουρνάλια, τις γιορτές προς τιμήν του Κρόνου, τα Κρόνια. Αυτά λοιπόν ήταν μια αγροτική γιορτή, κατά τη διάρκεια της οποίας προσφέρονταν στους θεούς τα πρώτα γεννήματα.

Επίσης, με κλήρωση μεταξύ των συμμετεχόντων αναδεικνυόταν «ο βασιλιάς των Σατουρναλίων», που του αποδίδονταν τιμές, καθώς ήταν το τυχερό πρόσωπο της ημέρας, όπως δηλαδή εμείς συμπεριφερόμαστε προς εκείνον που θα του «πέσει το φλουρί». Παρόμοιες τελετές είχαν και οι αρχαίοι Έλληνες στις αγροτικές γιορτές των Θαλυσίων και των Θαργηλίων. Α, να προσθέσω εδώ πως αυτό το «φλουρί», που βάζουμε στην πίτα, είναι παλιό χρυσό βυζαντινό νόμισμα, το «φλωρίον», γνωστό και ως κωνσταντινάτο. Προέρχεται από τη λατινική λέξη «florinus», από το «flos, floris», δηλαδή το άνθος. Ένα λουλούδι ήταν χαραγμένο και στα νομίσματα της Φλορεντίας, που έμειναν γνωστά ως φιορίνια, από το ιταλικό «φιόρε», το λουλούδι.

Η λαϊκή παράδοση «εκχριστιάνισε», αν μου επιτρέπετε, τα ελληνικά και ρωμαϊκά έθιμα συνδέοντας τη βασιλόπιτα με τον Μέγα Βασίλειο. Ο επίσκοπος Καισαρείας υποτίθεται πως τον 4 αιώνα διένειμε στους ενορίτες του ψωμάκια μέσα στα οποία υπήρχε και ένα νόμισμα ή κόσμημα. Καλύτερο μου φαίνεται αυτό από το σύγχρονο έθιμο – τότε, όλοι έπαιρναν από κάτι.

Ανεξάρτητα από αυτό, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί δεν βάζουμε το τυχερό φλουρί και σε άλλους είδους πίτες, όπως η σπανακόπιτα, ή η τυρόπιτα. Για φανταστείτε, να βρίσκεται το τυχερό φλουρί στο κομμάτι της αγαπημένης σας κοτόπιτας, ας πούμε.

ΠΗΓΗ

Τί ήταν το Άστρο της Βηθλεέμ

0

Περισσότερα από 2.000 χρόνια έχουν περάσει από τη νύχτα που εμφανίστηκε στον ουρανό το Άστρο της Βηθλεέμ, με τους επιστήμονες και τους θεολόγους να έχουν διαφορετικές εξηγήσεις για το φαινόμενο.

Από θρησκευτικής πλευράς, το Άστρο της Βηθλεέμ αναφέρεται από τον ευαγγελιστή Ματθαίο σε μία μόνο περικοπή (κεφάλαιο Β’. 2), στην οποία αναφέρεται μόλις τέσσερις φορές. Από τα λόγια του Ματθαίου, προκύπτουν κάποια συμπεράσματα αρκετά χρήσιμα για την κατανόηση αυτού του φαινομένου.

Το Άστρο της Βηθλεέμ έπρεπε να ήταν κάτι ασυνήθιστο για να έλξει την προσοχή των Μάγων και να κάνουν ένα τόσο μακρινό ταξίδι, ενώ παράλληλα, θα έπρεπε να βρίσκεται στην ίδια θέση για εβδομάδες ή μήνες, μιας και οι Μάγοι είχαν αρκετά μεγάλη απόσταση να διασχίσουν. Επίσης, θα έπρεπε να είναι δυσδιάκριτο στο πολύ κόσμο, διότι φαίνεται πως μόνο οι Μάγοι το είχαν δει. Δεν το διέκριναν στον ουρανό ή είχαν ακούσει κάτι γι’ αυτό ούτε οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι, το ίδιο και ο Ηρώδης.

Από επιστημονικής πλευράς, ορισμένοι ερευνητές υπέθεσαν ότι το Άστρο της Βηθλεέμ ήταν κάποιο μετέωρο, φαινόμενα τα οποία δεν είναι καθόλου σπάνια και συνεπώς δεν θα είχε προκαλέσει την εντύπωση των Μάγων για να κάνουν ένα τόσο μακρινό ταξίδι.

Μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι η εμφάνιση κάποιου κομήτη. Συνολικά, έχουν καταγραφεί από τους αρχαίους χρόνους έως και τη γέννηση του Χριστού 135 κομήτες. Όπως αναφέρει ο Ωριγένης Αδαμάντιος, μάρτυρας του Χριστιανισμού και δάσκαλος που έζησε στις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνα: «Έχω τη γνώμη ότι το άστρο που εμφανίστηκε στους σοφούς της Ανατολής… ήταν ένα από εκείνα τα φωτεινά σώματα που εμφανίζονται από καιρό σε καιρό και που οι Έλληνες οι οποίοι συνηθίζουν να τα ξεχωρίζουν με ονομασίες ανάλογα με τη μορφή και το σχήμα τους τα ονόμαζαν κομήτες, φωτεινές δοκούς, θυσάνους, άστρα με ουρά, καράβια και με διάφορα άλλα ονόματα».

Εν τούτοις είναι δύσκολο να θεωρηθεί ότι το Άστρο των Χριστουγέννων ήταν ένας κομήτης, αφ’ ενός μεν γιατί θα τον έβλεπαν όλοι, αφ’ ετέρου δε γιατί οι αρχαίοι λαοί θεωρούσαν τους κομήτες ως προάγγελους δυσάρεστων γεγονότων και καταστροφών.

Μήπως το Άστρο των Χριστουγέννων ήταν κάποιος νόβα, κάποιο «καινοφανές» άστρο ή μήπως σουπερνόβα; Καθώς τα άστρα γερνάνε γίνονται ασταθή στις θερμοπυρηνικές τους αντιδράσεις και φτάνει μια στιγμή που το άστρο αυτό αποβάλλει με μια ή περισσότερες εκρήξεις μερικά από τα εξωτερικά του στρώματα αερίων και έτσι παρουσιάζεται λαμπρότερο από ότι ήταν πριν. Έτσι, άστρα που ήταν πολύ αμυδρά, όταν μετατραπούν σε νόβα γίνονται εύκολα ορατά. Όταν ένα άστρο μεταβληθεί σε σουπερνόβα, διασπάται κυριολεκτικά στα «εξ ων συνετέθη» και μπορεί να εκπέμψει εκατομμύρια φορές περισσότερο φως και ακτινοβολία απ’ ότι ο Ήλιος μας.

Το Άστρο της Βηθλεέμ όμως, δεν θα πρέπει να ήταν ένα παρόμοιο άστρο, καθώς θα υπήρχε κάποια ένδειξη των αστρονόμων της εποχής εκείνης και ο κάθε άνθρωπος της εποχής θα μπορούσε να δει ένα νόβα ή σουπερνόβα, ενώ, όπως φαίνεται, το παρατήρησαν μόνο οι Μάγοι.

Μία ακόμα θεωρία για την εξήγηση αυτού του φαινομένου διατυπώθηκε από τον Γιόχαν Κέπλερ, ο οποίος υποστήριξε πως αυτό που οδήγησε τους Μάγους στον Ιησού ήταν μια σύνοδος πλανητών ή συζυγία.Οι πλανήτες, στις κανονικές τους κινήσεις γύρω από τον Ήλιο φαίνονται να κινούνται από τη Δύση προς την Ανατολή. Οι πλανήτες που βρίσκονται πλησιέστερα στον Ήλιο φαίνονται όμως να κινούνται ταχύτερα και οι πιο απομακρυσμένοι δείχνουν να κινούνται βραδύτερα. Μ’ αυτόν τον τρόπο, ένας από τους πλανήτες είναι δυνατόν να φτάσει και να προσπεράσει κάποιον άλλον. Το προσπέρασμα αυτό ονομάζεται σύνοδος ή συζυγία των δύο πλανητών. Οι πλανήτες Δίας και Κρόνος στη διάρκεια του 7 και του 6 π.Χ έλαβαν μέρος σε μία τριπλή ή μεγάλη συζυγία. Αν το Άστρο της Βηθλεέμ όμως ήταν μια συζυγία, θα το γνώριζαν οι αστρονόμοι της εποχής καθώς η μελέτη του ουρανού ήταν αρκετά ανεπτυγμένη την εποχή εκείνη.

Στην πορεία των χρόνων διατυπώθηκαν και άλλες θεωρίες για την «ταυτότητα» του Άστρου. Το 1911, ο Γερμανός Alfred Jeremias υποστήριξε πως το Άστρο της Βηθλεέμ ήταν το λαμπρότερο άστρο του αστερισμού του Λέοντος, ο Βασιλίσκος, ενώ το 1913 ο A. Stenzel υποστήριξε πως «οδηγός» των Μάγων ήταν ο κομήτης του Χάλεϊ.

Μία ακόμη θεωρία, του Έλληνα αστρονόμου Κωνσταντίνου Χασάπη υποστηρίζει πως το Άστρο της Βηθλεέμ ήταν ο πλανήτης Κρόνος τον οποίο αποκαλεί «ηγετικό πλανήτη της μεγάλης συγκεντρώσεως του 6 π.Χ.», ενώ ο αείμνηστος Κ. Χασάπης ορίζει τη γέννηση του Χριστού στις 6 Δεκεμβρίου του 5 π.Χ. και το προσκύνημα των Μάγων στις 19 του ίδιου μήνα.Αυτή η ημερομηνία γέννησης του Χριστού φαίνεται αρκετά δύσκολο να είναι και η σωστή, καθώς ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει ότι ο Ιησούς γεννήθηκε την εποχή που οι βοσκοί «φυλλάσουν φυλακάς νυκτός επί την ποίμνην αυτών». Αυτή η εποχή είναι απίθανο να είναι οι τελευταίες μέρες του Δεκεμβρίου καθώς τότε η Βηθλεέμ είναι βυθισμένη στην παγωνιά και τη βροχή. Πιθανότερη εποχή να συνέβη η γέννηση του Χριστού είναι η άνοιξη, όταν τα νεογέννητα αρνάκια χρειάζονται τη βοήθεια των βοσκών, ερμηνεύοντας κατά γράμμα αυτά που αναφέρει το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο.

Βλέπουμε πως οι θρησκευτικές και επιστημονικές αντιλήψεις και θεωρίες δεν «συμβαδίζουν» σε κάποιο σημείο για την ταυτότητα του Άστρου της Βηθλεέμ. Εμείς θα κλείσουμε με τα λόγια του Άγιου Δαμασκηνού του Στουδίτη :» Ακόμα και φυσικό φαινόμενο να ήταν, συνεβη συγκεκριμένη στιγμή μετά από παρέμβαση του θεού».

ΠΗΓΗ

Ο Τομ Χανκς έκανε στάση για φαγητό και κέρασε όλο το μαγαζί (vid)

0

Ο Τομ Χανκς είναι ένας και μοναδικός, κάτι το οποίο απέδειξε για μια ακόμα φορά, όταν με μια ευγενική χειρονομία προσέλκυσε τα βλέμματα των πελατών ενός εστιατορίου.

Ο 62χρονος ηθοποιός ειδικότερα την παραμονή των Χριστουγέννων έκανε μια στάση σε ένα κατάστημα In-N-Out της Καλιφόρνια. Αρχικά φωτογραφήθηκε με τον κόσμο και τους υπαλλήλους υπογράφοντας και αυτόγραφα. Μόνο που ακολούθησε μια κίνηση – έκπληξη, καθώς κέρασε τον κόσμο, πληρώνοντας όλα τα γεύματα. Ο Τομ Χανκς ήταν μαζί με την σύζυγό του, Ρίτα Ουίλσον.

 

 

Στα social media κυκλοφόρησαν πολλές φωτογραφίες από την επίσκεψη του ηθοποιού στο κατάστημα ενώ οι θαυμαστές του επιδοκίμασαν την πράξη του. «Είναι τόσο καλός άνθρωπος, έβγαλε φωτογραφίες με όλους μας και μας ευχήθηκε Καλά Χριστούγεννα. Εγώ μίλησα επίσης με την γυναίκα του», έγραψε μια γυναίκα στο twitter, με τα σχόλια των χρηστών να κινούνται σε αυτό το ύφος, κάνοντας λόγο για το «πιο κουλ ζευγάρι».

Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, πως 9 ναυτικοί χάθηκαν ξημερώματα Χριστουγέννων (vid)

0

Η τραγωδία για τις οικογένειες των ναυτικών τεράστια. Ο πόνος τους αβάσταχτος και είμαι σίγουρος ότι δεν θα περάσει ποτέ

Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για ένα ναυτικό ή την οικογένεια του, να φύγει για μπάρκο και να μην ξαναγυρίσει… Κρίμα για τα 9 άτομα που χάθηκαν άδικα.

  • Χριστούγεννα
    «Ξέρεις τι σημαίνει Χριστούγεννα στη θάλασσα;
    Η λαμαρίνα βαραίνει. Γίνεται ασήκωτη.
    Το ένα τσιγάρο ανάβει το άλλο.
    Και το ένα ποτήρι γεμίζει το άλλο.
    Η φωτιά… ποια φωτιά; Η μέσα για η έξω;
    Χριστούγεννα χτες. Τώρα για εννιά σπίτια θα κάνουν χρόνια να ξαναέρθουν Χριστούγεννα. Αν έρθουν ξανά…»
    Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στην καπετάνισσα, Δανάη, (kapetanises.blogspot.com ),την οποία συνάντησα για πρώτη φορά, στη ζωή μου, στην κηδεία του 23χρονου παλικαριού, του γιού του φίλου, Παναγιώτη Ξυπολιτάκου και ένοιωσα , όπως και άλλοι παριστάμενοι, πόσο πολύ πονούσε για τον άδικο χαμό των συναδέλφων της, ναυτικών.
    Ειλικρινά ΠΟΤΈ δεν ξεχνώ τα μαύρα περσινά Χριστούγεννα για την ναυτιλία.
    Τι αγώνας έγινε , για να επαναπατριστούν οι σωροί των ελλήνων ναυτικών !!!
    Πόσο βοήθησε, ο Γιώργος Ροίδης.
    Δεν μπορώ να ξεχάσω ούτε τα μάτια του Παναγιώτη, που έχασε το παλικάρι του.
    Οσες φορές τον συναντώ , απο τότε, βουρκώνω , κρατώντας του, το χέρι.
    Η σύζυγός του , η τραγική μάνα , που έχασε το βλαστάρι της.
    Δυο μέτρα παλικάρι.
    Λεβέντης, όμορφος,περήφανος.
    Πολύ άξιο παλικάρι.
    Οι οικογένειες των άλλων δύο ναυτικών.
    Σπαραγμός και θρήνος, ένα χρόνο, τώρα.
    Και εκείνες των Φιλιππινεζων, που δεν τις γνωρίζουμε, αλλά πονούν το ίδιο…
    Η αλήθεια στο ποινικό δικαστήριο, όλη η αλήθεια θα αποκαλυφθεί ποτέ;;;
    Δεν έχω απάντηση.
    Γιατί, τριάντα χρόνια έχουν δεί πολλά τα μάτια μου.
    Και φοβάμαι πολύ, πως, σε τούτη τη χώρα,όλα σκεπάζονται για το χρήμα,
    το ξεφτιλισμένο.
    Σήμερα δεν πρέπει κανένας να ξεχάσει.
    Στο νεκροταφείο του Σχιστού, το αεράκι μας πληγώνει και μας γυρίζει πίσω.
    Στα περσινά μαύρα Χριστούγεννα.
    Παναγιώτη μου, τον λεβέντη σου, τον Γιώργο και τα άλλα θύματα, τους κλαίμε μαζί σας.

Αναδημοσίευση από το «ΕΘΝΟΣ»

Ξημερώματα Χριστουγέννων έχασαν τη ζωή τους πάνω στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «Aegean Wind» 9 ναυτικοί -3 Ελληνες και 6 Φιλιππινέζοι- όταν στους χώρους ενδιαίτησης (τραπεζαρίες – κουζίνα, σαλόνια και καμπίνες) ξέσπασε πυρκαγιά, που επεκτάθηκε πάρα πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα και οι 9 να πεθάνουν από τις αναθυμιάσεις των καπνών (ασφυκτικός θάνατος).
Η φωτιά που έπνιξε στους καπνούς το πλοίο βύθισε στο πένθος την ελληνική ναυτιλία.
Πιθανά αίτια της ένα καμινέτο και ένα αναμμένο τσιγάρο. Θα μπορούσε ωστόσο να κατασβεστεί γρήγορα, αν όλα τα συστήματα πυρασφάλειας του πλοίου λειτουργούσαν σωστά, σύμφωνα με μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού (συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ), αλλά και πλοιάρχους, ναύτες και ηλεκτρολόγους.

Το με ελληνική σημαία φορτηγό πλοίο «Aegean Wind», έμφορτο με 37.733 τόνους σιδηρομετάλλευμα και ηλικίας 26 ετών, της εταιρείας «Atlantic Bulk Carriers» (Γ. και Ιω. Κουμάνταρος) είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Ponta Do Ubu της Βραζιλίας, με προορισμό το λιμάνι Χιούστον των ΗΠΑ.

Περίπου στις 3.30 τα ξημερώματα των Χριστουγέννων, τοπική ώρα (ώρα Ελλάδος 10.30 πρωί), κι ενώ το φορτηγό έπλεε σε απόσταση 123 μιλίων βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας, εκδηλώθηκε ξαφνικά (εκείνη την ώρα κοιμόντουσαν τα περισσότερα μέλη του πληρώματος – 9 Ελληνες και 15 Φιλιππινέζοι) φωτιά στο κομοδέσιο (χώροι ενδιαίτησης), η οποία πολύ γρήγορα επεκτάθηκε και πυκνοί καπνοί «έπνιξαν» όλους τους χώρους.

Στις 10.45 στην περιοχή κατέφθασε το παραπλέον ολλανδικό φορτηγό πλοίο «Amstelborg», ενώ το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος, και συγκεκριμένα όλοι οι λιμενικοί, με επικεφαλής τους αξιωματικούς Γ. Μαγιάτη και Μ. Πάγκαλο, συνομιλούσαν συνεχώς με τις Αρχές της Βενεζουέλας (υπό την εποπτεία του αρχηγού του ΛΣ).

Επειδή, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Εθνους», οι Αρχές της Βενεζουέλας αντέδρασαν με αργούς ρυθμούς (ελικόπτερο έστειλαν στη μία το μεσημέρι), οι αξιωματικοί του ΕΚΣΕΔ συντόνιζαν από το υπουργείο την επιχείρηση διάσωσης.
Ομως η πυρκαγιά επεκτάθηκε γρήγορα και μέχρι το βράδυ, που μέλη του πληρώματος κατάφεραν να κατέβουν κάτω και να εντοπίσουν σε διάδρομο νεκρούς από ασφυξία τους δύο πρώτους Φιλιππινέζους ναυτικούς, η φωτιά δεν είχε σβηστεί…

Τις δραματικές ώρες αγωνίας ζούσαν απελπισμένοι πάνω στο πλοίο 5 τραυματίες, 3 Ελληνες και 2 Φιλιππινέζοι, και 10 ναυτικοί -3 Ελληνες και 7 Φιλιππινέζοι (ο πλοίαρχος, Ιωάννης Νοταράκης, 53 χρόνων μιλώντας την επομένη με αξιωματικούς στο υπουργείο έκλαιγε με αναφιλητά).

Οι 9 αδικοχαμένοι ναυτικοί ή πέθαναν στην καμπίνα τους (στον ύπνο τους) ή προσπάθησαν να απεγκλωβιστούν από τους καπνούς, όπως ο 23χρονος ανθυποπλοίαρχος Γεώργιος Ξυπολιτάκος, γιος του πλωτάρχη του ΛΣ, Παναγιώτη Ξυπολιτάκου, που βρέθηκε στο κλιμακοστάσιο. Νεκρός βρέθηκε στην καμπίνα του ο Γεώργιος Καλφαγιάννης, τρίτος μηχανικός, ενώ ο 55χρονος ηλεκτρολόγος Κωνσταντίνος Μουτσινάς (βρέθηκε στην τραπεζαρία).

Από τη φωτιά τραυματίστηκαν δύο Φιλιππινέζοι και οι Ελληνες, β’ μηχανικός, Περικλής Κανέτης, β’ δόκιμος καταστρώματος, Λυμπέρης Κρανίτης, και η 20χρονη δόκιμη Αντωνία Χασαποπούλου.

Τα βασανιστικά ερωτηματικά που προκύπτουν γι’ αυτή τη ναυτική τραγωδία είναι τα παρακάτω:

– Λειτουργούσε ή όχι το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης – πυρόσβεσης (ανιχνευτές καπνού – σπρίνκλερ) που διέθετε το πλοίο;
– Λειτούργησαν ή όχι τα αλάρμ πυρκαγιάς;
– Εκλεισε αυτόματα ο κλιματισμός – εξαερισμός για να μη φθάσουν παντού οι καπνοί;
– Εκλεισαν ή όχι οι ειδικές πόρτες πυρασφάλειας;
– Λειτούργησαν οι ανιχνευτές καπνού;

Έμπειροι ναυτικοί πάντως, όπως ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπόγλου, λένε πως αν λειτουργούσαν αυτά τα συστήματα θα έσβηνε γρήγορα η φωτιά.

Δύο έμπειροι αξιωματικοί του ΛΣ θα βρίσκονται σήμερα στο Κουρασάο, όπου και θα φτάσει ρυμουλκούμενο το πλοίο και θα διενεργήσουν προανάκριση, για να απαντηθούν όλα τα παραπάνω ερωτηματικά.

ANEIΠΩTOΣ O ΠONOΣ ΓIA TOYΣ ΣYΓΓENEIΣ TΩN ΘYMATΩN

Mαυροφορέθηκαν ανήμερα Xριστούγεννα τα σπίτια των 3 αδικοχαμένων Eλλήνων ναυτικών, του 23χρονου ανθυποπλοίαρχου Γεωργίου Π. Ξυπολιτάκου, του 52χρονου γ’ μηχανικού Γεωργίου Kαλφαγιάννη και του 55χρονου ηλεκτρολόγου Kωνσταντίνου Mουτσινά.

O 23χρονος ανθυποπλοίαρχος, γιος του πλωτάρχη του ΛΣ, υποδιοικητή στα KEΣEN Παναγιώτη Ξυπολιτάκου είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο στις 17 Σεπτεμβρίου.

O πατέρας, ένας ικανός και άξιος αξιωματικός του ΛΣ, και τα δύο αδέλφια του, όπως τόνισαν συνάδελφοί του στο «Eθνος», πληροφορήθηκαν το μεσημέρι των Xριστουγέννων το θλιβερό μαντάτο.

O πρόεδρος των ηλεκτρολόγων Eμπορικού Nαυτικού, Nίκος Mούγιος, συντετριμμένος για τον θάνατο του ηλεκτρολόγου Kωνσταντίνου Mουτσινά από τον Bόλο, μας είπε: «Eπρόκειτο για ηλεκτρολόγο άριστο, επιστήμονα. Eγώ τον έστειλα σε αυτό το πλοίο. Γιατί είχε αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα υγείας με την κόρη του και το παιδί νοσηλευόταν 2 μήνες στην Aγγλία. Eπρόκειτο για έναν εξαιρετικό άνθρωπο. Δεν μπορώ να το πιστέψω αυτό που έγινε». Aξίζει να σημειωθεί πως Eλληνες ναυτικοί τραυματίες, μιλώντας στους δικούς τους τηλεφωνικά, είπαν πως η φωτιά ήταν στο καπνιστήριο, για να προσθέσουν πως τους… έπιασε σχεδόν όλους στον… ύπνο. Oι οικείοι των 3 ναυτικών ζήτησαν από τους υπευθύνους της εταιρείας να διαθέσουν ψυχολόγους για τη στήριξη των συγγενών των θυμάτων.

KYBEPNHΣH

Aξιόπλοο το πλοίο

Tο πλοίο, σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Nαυτιλίας και του YΠPOΠO, είναι αξιόπλοο. Πάντως, οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεσμεύτηκαν να βοηθήσουν για τη διερεύνηση των αιτιών, αλλά δεν απάντησαν… στο ερώτημα αν λειτούργησαν ή όχι τα μέσα πυρασφάλειας.
Eρωτηματικά-φωτιά για την πυρκαγιά στο πλοίο

«H αλήθεια πρέπει να βγει στο φως», λέει με δάκρυα στα μάτια ο πατέρας του Γ. Ξυπολιτάκου, που έχασε τη ζωή του πνιγμένος από τον καπνό

Nα αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια για τις συνθήκες θανάτου του 23χρονου Γιώργου Ξυπολιτάκου, ανθυποπλοίαρχου του ελληνικού φορτηγού πλοίου «Aegean Wind», ζητεί ο πατέρας του Παναγιώτης Ξυπολιτάκος, πλωτάρχης του Λιμενικού Σώματος.

Ο ίδιος, η σύζυγός του και τα αδέλφια του άτυχου ανθυποπλοίαρχου δεν θέλουν να πιστέψουν πως δεν θα ξαναδούν τον πολυαγαπημένο τους Γιώργο.
Eναν λεβέντη δύο μέτρα, με όνειρα και περίσσια αγάπη για τη δουλειά του, όπως λένε οι χαροκαμένοι γονείς του.

O 23χρονος ανθυποπλοίαρχος Γ. Ξυπολιτάκος, που έχασε τη ζωή του στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «Aegean Wind»

O πλωτάρχης, με δάκρυα στα μάτια, τονίζει πως «η αλήθεια πρέπει να βγει στο φως. Nα μη συγκαλυφθεί η υπόθεση αυτή από κανέναν, γιατί πολύ, μα πολύ άδικα», όπως λέει, «έχασαν τη ζωή τους 9 ναυτικοί, 3 Eλληνες και 6 Φιλιππινέζοι».

Oι συγγενείς των αδικοχαμένων Eλλήνων ναυτικών βασανίζονται από τα Xριστούγεννα με πολλά ερωτηματικά για τη φωτιά στο πλοίο «Aegean Wind».
Θέλουν να μάθουν πώς είναι δυνατόν μια φωτιά στους χώρους ενδιαίτησης να επεκταθεί τόσο γρήγορα και να «πνιγούν» από τους καπνούς οι αγαπημένοι τους άνθρωποι.

Tα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς, οι σοροί των 3 ναυτικών έφτασαν στη χώρα μας. Kαι προχθές ο ιατροδικαστής Πειραιά κ. Δημόπουλος, που διενήργησε τη νεκροψία και τη νεκροτομή, διαπίστωσε πως και οι 3 πέθαναν αναπνέοντας μονοξείδιο του άνθρακα (ασφυκτικός θάνατος).

Oι ναυτικοί Γιώργος Ξυπολιτάκος, ανθυποπλοίαρχος (23 χρόνων), Γεώργιος Kαλφαγιάννης, γ’ μηχανικός (52 χρόνων), και ο 55χρονος ηλεκτρολόγος Kωνσταντίνος Mουτσινάς δεν πρόλαβαν να απεγκλωβιστούν.

Oπως ανακοίνωσε το Γραφείο Tύπου του υπουργείου Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας, ο ανθυποπλοίαρχος βρέθηκε στο κλιμακοστάσιο, ο ηλεκτρολόγος στην τραπεζαρία των αξιωματικών και ο γ’ μηχανικός στην καμπίνα του.

Η πλοιοκτήτρια

H εταιρεία του πλοίου (εφοπλιστές Iω. και Γ. Kουμάνταρος) με ανακοίνωσή της ξεκαθάρισε πως δεν διέθετε το πλοίο αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης γιατί δεν ήταν υποχρεωμένο να το διαθέτει από τη νομοθεσία.

Oμως, τα ερωτήματα των συνδικαλιστών της Πανελλήνιας Eνωσης Mηχανικών είναι αν λειτούργησαν τα αλάρμ πυρκαγιάς, αν υπήρχε άγημα πυρκαγιάς και τελικά με ποιον τρόπο αντιμετωπίστηκε η φωτιά στους χώρους ενδιαίτησης.

O γενικός γραμματέας της ΠEMEN, κ. Θανάσης Eυαγγελάκης, με δήλωσή του στο «Eθνος» εξηγεί πως τα ερωτηματικά είναι πολλά και πρέπει να απαντηθούν.
Oι δύο αξιωματικοί του Λ.Σ., που βρίσκονται ακόμα στο Kουρασάο των Oλλανδικών Aντιλλών, συνεχίζουν την προανάκριση για την πυρκαγιά.

Στο μεταξύ, χθες έγινε στον Bόλο η κηδεία του ηλεκτρολόγου, ενώ σήμερα το μεσημέρι, στο νεκροταφείο του Σχιστού, θα γίνουν οι κηδείες του 23χρονου ανθυποπλοίαρχου και του 52χρονου γ’ μηχανικού.

Πηγή

Ελληνίδα ηθοποιός κέρδισε τον πρώτο αριθμό του λαχείου (pic)

0

Γνωστή Ελληνίδα ηθοποιός αποκάλυψε ότι στο παρελθόν υπήρξε αρκετά τυχερή

Ο λόγος για τη Νίκη Παληκαράκη η οποία μιλώντας στο People είπε ότι η τύχη της είχε χαμογελάσει στο παρελθόν καθώς κέρδισε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στο Λαϊκό Λαχείο.

Η ίδια αποκάλυψε: «Έχει περάσει πολύς καιρός! Θυμάμαι ότι είχα κερδίσει το Λαϊκό Λαχείο πριν από πολλά χρόνια. Με τα συγκεκριμένα χρήματα, αγόρασα ένα αυτοκίνητο και βοήθησα την οικογένειά μου, αλλά και τους φίλους μου. Γενικά, το ευχαριστηθήκαμε το χρηματικό έπαθλο».

Ελληνίδα ηθοποιός κέρδισε τον πρώτο αριθμό του λαχείου!

Χαστούκι στη γυναικεία αξιοπρέπεια: Λουκέτο στον ξενώνα φιλοξενίας γυναικών θυμάτων βίας του Δήμου Αχαρνών

0

Είσαι η γυναίκα που έφαγε το χαστούκι – και ξέρεις ότι δεν πρέπει να το τρως. Σε απειλούν, σε βρίζουν, σε υποβιβάζουν επειδή είσαι γυναίκα. Σου λένε ότι είσαι αδύναμη, αλλά εσύ στέκεσαι στο ύψος σου. Σε βιάζουν… Σε σκοτώνουν. Ζητάς προστασία και βοήθεια, αλλά σε πετάνε στον δρόμο… Αυτή είναι η ζωή μιας κακοποιημένης γυναίκας στην Ελλάδα.

Όχι, δεν είναι παντού και πάντα έτσι. Ωστόσο η έλλειψη διεξόδου είναι πολύ συχνό φαινόμενο και αφορά πολλές – παράλογα πολλές – γυναίκες, με δεδομένο ότι τα περισσότερα κρούσματα κακοποίησης, συχνά ακραίας κακοποίησης, δεν δημοσιοποιούνται.

Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο είναι πάντα μια πολύ κακή είδηση το κλείσιμο μιας δομής προορισμένης να παρέχει στήριξη και περίθαλψη σε κακοποιημένες γυναίκες, οι οποίες πολύ συχνά καταφεύγουν σε δομές αυτού του είδους μαζί με τα μωρά τους.

Στην Ελλάδα λειτουργεί ένα δίκτυο 21 ξενώνων και 60 συμβουλευτικών κέντρων της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Φύλων χρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020). Τη διανομή των κονδυλίων διαχειρίζεται η Περιφέρεια Αττικής, αλλά η διαχείριση της λειτουργίας των δομών ανήκει στους χρηματοδοτούμενους δήμους.

Ο Δήμος Αχαρνών

Τον Μάρτιο του 2013 άρχισε να λειτουργεί στον Δήμο Αχαρνών ένας «ξενώνας φιλοξενίας γυναικών θυμάτων βίας και των παιδιών τους» με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Οι δήμοι που φιλοξενούν τις συγκεκριμένες δομές ενημερώθηκαν φέτος από την Περιφέρεια Αττικής ότι το πρόγραμμα θα παραταθεί μέχρι το τέλος του 2020. Όμως η δομή αυτή του Δήμου Αχαρνών λειτούργησε μέχρι το όριο της προηγούμενης σύμβασης, η οποία έληξε στις 30.11.2018.

Δύο μέρες πριν από τη λήξη του προγράμματος, στις 28 Νοεμβρίου 2018, ο δήμαρχος Γιάννης Κασσαβός παρουσίασε την ιστορική έκδοση «Αχαρναί – Όψεις της ιστορίας του δήμου και της πόλης». Στην παρουσίαση για τις δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης του δήμου αναφέρεται ο προϋπολογισμός για τη λειτουργία του ξενώνα, το ύψος του οποίου φτάνει τα 671.000 ευρώ.

Όπως όμως επισημαίνει στο «Π» ο πρώην εργαζόμενος στην εν λόγω δομή Χρήστος Ψάλτης, «ο μοναδικός δήμος που δεν προχώρησε στη συνέχιση του προγράμματος ήταν ο Δήμος Αχαρνών, με αποτέλεσμα να εκκενωθεί το κτήριο και η φιλοξενούμενη που είχαμε, με ένα παιδάκι τεσσάρων ετών, να μείνει στον δρόμο, καθώς και οι επτά εργαζόμενοι του δήμου να χάσουν τη δουλειά τους».

Το πρώτο «περίεργο» στοιχείο σε αυτήν την υπόθεση είναι ότι η δημοτική αρχή σταμάτησε τη λειτουργία του ξενώνα παρότι το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αχαρνών, κατόπιν ψηφοφορίας, ενέκρινε τη συνέχιση του προγράμματος.

Υπηρεσίες του δήμου ισχυρίζονται ότι η Περιφέρεια Αττικής ανέστειλε τη συγχρηματοδότηση για τη λειτουργία του ξενώνα, καθώς η διαχειριστική της αρχή εξέδωσε κάποιες οδηγίες, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν προτού συνεχιστεί η λειτουργία του. Ποιες ήταν αυτές οι οδηγίες που δεν ακολουθούνταν; Ούτε ο δήμος ούτε η Περιφέρεια μπήκαν ποτέ στον κόπο να εξηγήσουν τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους έκλεισε ο ξενώνας.

Ο δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Σπύρος Βρεττός αποκάλυψε στο «Π» ότι πραγματοποιήθηκε ένας έλεγχος από την Περιφέρεια τον Μάρτιο του 2018, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν κάποιες παρατυπίες με αποτέλεσμα να γίνει αναστολή της χρηματοδότησης.

«Τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου ο δήμαρχος έθεσε το ζήτημα για την πληρωμή των εργαζομένων στο δημοτικό συμβούλιο. Στην εισήγηση έγραφε ότι, μετά τον έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκαν μη προβλεπόμενες δαπάνες. Δηλαδή έγιναν δαπάνες τις οποίες δεν προέβλεπε το πρόγραμμα. Ενημέρωση δεν υπάρχει. Από τη στιγμή που το πρόγραμμα ήταν επιδοτούμενο, γιατί να μην συνεχιστεί; Είναι μια δομή που δεν επιβαρύνει οικονομικά τον δήμο» σημείωσε.

«Έχω την αίσθηση ότι η δημοτική αρχή δεν επιθυμούσε να συνεχίσει τη λειτουργία του ξενώνα, διότι, ενώ μπορούσε να φιλοξενήσει πάνω από 40 γυναίκες, φιλοξενούσε δύο με τρεις. Μάλιστα ο δήμαρχος είπε εκτός μικροφώνου ότι πρόκειται για δύο με τρεις γυναίκες που δεν ανήκουν καν στην περιοχή μας. Όλα έγιναν την τελευταία στιγμή με μεγάλη προχειρότητα, χωρίς να ενημερωθεί κανένας. Ζητάμε στοιχεία ως αντιπολίτευση, αλλά δεν παίρνουμε καμία απάντηση. Πήραν στον λαιμό τους και το πρόγραμμα και τους εργαζόμενους και τις γυναίκες θύματα βίας» πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Ξαγοράρης επισήμανε:

«Είχαμε ενημερωθεί ότι υπάρχουν προβλήματα στον οικονομικό τομέα και ότι θα επιλυθούν. Ξαφνικά, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τη συνέχιση της λειτουργίας του ξενώνα μαθαίνουμε ότι δεν έχουν τηρηθεί όλες οι προδιαγραφές του προγράμματος. Η περιφέρεια ανέστειλε τη χρηματοδότηση, ζητάει κάποια έγγραφα και ο δήμος δεν τα έχει δώσει.

Είχε ακουστεί ότι υπάρχει πρόβλημα με το ενοίκιο για τη στέγαση της δομής. Το μίσθωμα αυτό είχε ξεφύγει από το νόμιμο πλαίσιο που υπήρχε. Στη συνέχεια δεν ξέρω τι έχει γίνει. Υπάρχει ασάφεια. Μίλησα με τον αντιδήμαρχο, είπε ότι είναι οικονομικό το ζήτημα. Ο δήμαρχος είπε θα το λύσουμε. Κανένας δεν ενημέρωσε για το τι πραγματικά συμβαίνει… Η δημοτική αρχή σταμάτησε απότομα τη λειτουργία του ξενώνα».

Το «Π» επικοινώνησε επανειλημμένα με τον δήμαρχο Αχαρνών, αλλά αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.

Το θύμα

Τικ-τοκ! Η ώρα πέρασε και πρέπει να φύγεις από τον ξενώνα. Εσύ και το παιδί σου πρέπει να «πάρετε πόδι». Την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου η μοναδική φιλοξενούμενη του Ξενώνα Γυναικών Θυμάτων Βίας στον Δήμο Αχαρνών ενημερώθηκε ότι πρέπει να μαζέψει τα πράγματά της – και του παιδιού της – και να φύγει αμέσως από το κτήριο που στέγαζε τον ξενώνα.

Όπως δήλωσε η ίδια στο «Π», δεν της έδωσαν ούτε μία εβδομάδα περιθώριο, για να μπορέσει να βρει ένα νέο μέρος προκειμένου να μείνει εκείνη και το τετράχρονο αυτιστικό παιδί της. Ακόμα υπογράμμισε ότι, ακριβώς επειδή το παιδί της πάσχει από αυτισμό, χρειαζόταν περισσότερος χρόνος ώστε να το προετοιμάσει για τις αλλαγές.

Το μόνο που πρόλαβε να πάρει εκείνη την ημέρα ήταν τα απαραίτητα μέσα σε μια βαλίτσα, αφού οι αρμόδιοι άνοιξαν το κτήριο του ξενώνα μόνο για 20 λεπτά. Κάτι ρούχα που είχε αφήσει στο πλυντήριο για πλύσιμο έμειναν εκεί και μούχλιασαν. Η γυναίκα αναγκάστηκε να βρει προσωρινό καταφύγιο στο σπίτι του αδελφού της, στο οποίο μένουν συνολικά 7 άτομα. Δεν υπάρχει χώρος αρκετός για την ίδια και το παιδί της.

Τις επόμενες ημέρες η γυναίκα προσπάθησε να επικοινωνήσει με τη διευθύντρια του ξενώνα για να πάρει και τα υπόλοιπα πράγματά της. Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, αφού η διευθύντρια δέχθηκε πιέσεις από τους γύρω της και τους πρώην εργαζομένους του ξενώνα, της είπε ότι μπορεί να επιστρέψει για να μαζέψει τα υπόλοιπα πράγματά της…

Παρά ταύτα, οι υπηρεσίες του Δήμου χαρακτήρισαν «αναληθές» το περιστατικό και υποστήριξαν ότι το προσωπικό του ξενώνα είχε ενημερώσει κάποιες μέρες νωρίτερα τη γυναίκα για τη διακοπή της λειτουργίας του. Το θέμα ωστόσο της εκδίωξής της παραμένει και οι ευθύνες ακόμη δεν έχουν καταμεριστεί επισήμως.

Οι εργαζόμενοι

Οι επτά εργαζόμενοι της δομής καταγγέλλουν ότι έμειναν απλήρωτοι. Όπως τονίζουν, το τελευταίο διάστημα υπήρξε πρόβλημα με τη διαχείριση των οικονομικών με αποτέλεσμα να μη λάβουν τα δεδουλευμένα τους, παρότι το δημοτικό συμβούλιο είχε λάβει απόφαση για την καταβολή τους στις 13 Νοεμβρίου. Κι εδώ υπηρεσίες του δήμου απάντησαν ότι αναμένουν έγκριση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου από την αποκεντρωμένη διοίκηση Αττικής για να ολοκληρωθεί η διαδικασία καταβολής των μισθών τους.

«Επιδιώξαμε επί μία εβδομάδα πριν από τη λήξη του προγράμματος (30.11) ενημέρωση από τον δήμαρχο και δεν μας δέχτηκε ποτέ, αποχωρούσε από την πίσω πόρτα για να μας αποφύγει», δήλωσε ο πρώην εργαζόμενος Χ. Ψάλτης. Ο ίδιος αποκαλύπτει ότι, έναν μήνα πριν λήξει το πρόγραμμα, η υπεύθυνη του προγράμματος παραιτήθηκε, «με αποτέλεσμα να μείνουμε ακέφαλοι. Κανείς δεν έπαιρνε αποφάσεις. Ο δήμαρχος δεν έχει κάνει δεκτή την παραίτησή της μέχρι και σήμερα».

«Επιπλέον η εν λόγω κυρία έλειπε δύο εβδομάδες με αναρρωτική άδεια και επέστρεψε δύο ημέρες αφού έληξε το πρόγραμμα, και η πρώτη της εντολή ήταν να της παραδώσουμε τα κλειδιά του κτηρίου όπου στεγάζεται ο ξενώνας», καταλήγει στην καταγγελία του ο Χ. Ψάλτης.

Τα ερωτήματα για τη διακοπή λειτουργίας του Ξενώνα Γυναικών Θυμάτων Βίας είναι απλά και ζητούν επειγόντως απάντηση:

● Ποιες είναι οι οδηγίες που εξέδωσε η διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας Αττικής προκειμένου να συνεχιστεί η συγχρηματοδότηση για τη λειτουργία του Ξενώνα και γιατί δεν έχουν εκπληρωθεί από την πλευρά του δήμου;

● Ήταν κανονική η ροή των κονδυλίων για τη λειτουργία του; Αν όχι, ποιος ευθύνεται για τη διακοπή της;

Τικ-Τοκ! Το ρολόι μετράει αντίστροφα. Όχι μόνο για την κατάσταση των κακοποιημένων γυναικών, αλλά και για την κοινωνική υπευθυνότητα των θεσμών.

Πηγή

Ευχαριστήρια επιστολή αναγνώστη προς το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης

0

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να εκφράσουμε την βαθύτατη ευγνωμοσύνη και τις θερμές μου ευχαριστίες , για την άριστη αντιμετώπιση του ορθοπεδικού μου προβλήματος.

Όλοι ανεξαρτήτως ιατρικό (αναισθησιολόγος , χειριστής υπέρηχου – ακτινολογικού, προσωπικού χειρουργείου )και νοσηλευτικό προσωπικό, επέδειξαν υψηλό επαγγελματισμό, ευσυνειδησία και υπευθυνότητα, ανθρωπιά και ευαισθησία.

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά τον Δντη της Ορθοπεδικής κλινικής του ΓΝ Κατερίνης τον Κο Σαρίδη Αντώνιο, τον θεράποντα ιατρό Επιμελητή Α Κο Μπινιάρη Γεώργιο και όλο το επιστημονικό προσωπικό της κλινικής, για την άψογη συμπεριφορά του, την ευγένεια και την αδιάλειπτη φροντίδα και την υποδειγματική καθαριότητα.

Με εκτίμηση

Δημήτριος Δελημιχάλης

Τσαβούσογλου: Ξεκινάμε γεωτρήσεις στα Κατεχόμενα και περιμένουμε τον Τσίπρα στην Αγκυρα

0

Αφού αναφέρθηκε στην επίσκεψη του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα, την πρώτη επίσημη επίσκεψη Τούρκου προέδρου στην Ελλάδα μετά από 65 χρόνια, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου, κατά την συνάντηση του με δημοσιογράφους για την αποτίμηση της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, είπε ότι «τώρα πρόκειται να  πραγματοποιήσουμε το Ανώτατο Στρατηγικό Συμβούλιο και στο πλαίσιο αυτού ο Τσίπρας θα έρθει στην Άγκυρα», χωρίς να αναφερθεί σε χρονοδιάγραμμα.

Όπως μεταδίδει το Sigmalive.com, αναφορικά με την αν. Μεσόγειο, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα της Άγκυρας να ξεκινήσει γεωτρήσεις στα βόρεια των Κατεχομένων, ενώ επιβεβαίωσε την έλευση και άλλου γεωτρύπανου στη Μεσόγειο, προκειμένου η Τουρκία να δηλώσει ακόμη περισσότερο παρούσα στην περιοχή.

«Για να μην υπάρξει πρόβλημα ξεκινάμε κι εμείς το σκάψιμο σε εκείνες τις περιοχές, μέσα στη δική μας ΑΟΖ, την οποία έχουμε καταχωρήσει στα ΗΕ. Υπάρχουν και οι περιοχές που μας έχουν προσκαλέσει τα κατεχόμενα πρόκειται για την περιοχή που ξεκινάει από την Καρπασία, στα βόρεια των κατεχομένων, και φτάνει μέχρι τα ανατολικά της Τουρκίας, όπου συναντά την ΑΟΖ της Τουρκίας.

Ένα μέρος της τουρκικής ΑΟΖ συμπίπτει με τα οικόπεδα τα οποία έχει καθορίσει ως δικά της η νότια Κύπρος, αλλά αυτή τη στιγμή στο οικόπεδο 10, όπου γίνεται η γεώτρηση, δεν υπάρχει συγκρουόμενα συμφέροντα», ανέφερε ο Τσαβούσογλου. «Επομένως, σε εκείνες τις περιοχές θα ξεκινήσουμε κι εμείς γεώτρηση. Μέσα στον Ιανουάριο έρχεται και το δεύτερο γεωτρύπανό μας, ξέρετε», τόνισε.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ επισήμανε επίσης ότι κανονικά το δεύτερο αυτό γεωτρύπανο που αγόρασε η Άγκυρα προορίζονταν για τη Μαύρη Θάλασσα, ωστόσο αποφασίστηκε να σταλεί στη Μεσόγειο για γεωτρήσεις, προκειμένου –όπως είπε- να μη δημιουργηθεί χάος και σύγχυση στη συγκεκριμένη περιοχή και τόνισε ότι η Τουρκία δεν είναι εναντίον των γεωτρήσεων της Κύπρου εκεί, αλλά η μόνη ανησυχία τους είναι να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των Τ/Κ όσον αφορά στο πετρέλαιο και φυσικό αέριο που θα εξορυχθεί.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε και στο θέμα ων S-400, ο οποίος παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Ιμπραχίμ Καλίν, διαβεβαίωσε ότι ακόμη και αν η Τουρκία αγοράσει τους Patriot, δεν θα ακυρωθεί το πρόγραμμα του ρωσικού αντι-πυραυλικού συστήματος επ’ ουδενί. «Το λέμε συνεχώς στους συνομιλητές μας ότι η συμφωνία για τους S-400 έχει κλειδώσει και δεν υπάρχει θέμα οπισθοχώρησης».

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν Κυκλαδίτικο (vid, pics)

0

Σύρος, 1973. Στους δρόμους του νησιού κυκλοφορεί, πειραματικά, ένα ιδιαίτερο, καινοτόμο αυτοκίνητο

Έχει την όψη ενός μίνι, δεν κάνει θόρυβο και δεν βγάζει καυσαέριο. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας. Ναι, με έδρα παραγωγής την πρωτεύουσα των Κυκλάδων! Ήταν πολύ καλό για να είναι… ελληνικό. Και πράγματι, έτσι αποδείχτηκε.

Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν ο μεγαλοεφοπλιστής (και ιστορικός πρόεδρος του Ολυμπιακού) Γιάννης Γουλανδρής είχε μόλις αγοράσει την Enfield, την παλιά εταιρεία παραγωγής όπλων, που κατασκεύαζε το διάσημο τουφέκι Lee-Enfield Mk I.

Εκείνη την εποχή κυριαρχούσαν στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα οι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές, κατά κύριο λόγο ο Ωνάσης, ο Νιάρχος, ο Λιβανός και ο Γουλανδρής, που είχε έδρα του το Λονδίνο.

Όταν πέρασε στην ιδιοκτησία του Γουλανδρή η Enfield, δεν κατασκεύαζε τίποτε, απλώς ήταν ένα ιστορικό brand name, που ο Γουλανδρής ήθελε διακαώς να ενεργοποιήσει ξανά και απλώς έψαχνε την κατάλληλη ευκαιρία. Η εταιρεία πειραματιζόταν τότε με διάφορα πρωτότυπα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν είχε κατασκευάσει κάτι σημαντικό, ούτε είχε να επιδείξει κάποιες δικές της πατέντες.

Η ευκαιρία ήρθε με την προκήρυξη του διαγωνισμού του Βρετανικού Συμβουλίου Ηλεκτρισμού (της βρετανικής ΔΕΗ), που ζητούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Ο Γουλανδρής αμέσως κατάλαβε πως ήταν η ευκαιρία που ζητούσε, καθώς οι εταιρείες που δήλωσαν συμμετοχή, εκτός από την Enfield, ήταν δύο κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ford, που μετά το θρίαμβο στο Λε Μαν είχε κάνει απόβαση στην Ευρώπη, και η Leyland, που εκείνη την εποχή κατασκεύαζε το… ΜΙΝΙ και ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρία στην Βρετανία.

Ο Γιάννης Γουλανδρής κατάλαβε πως αν «κέρδιζε» στο δικό τους τομέα -την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, έστω ηλεκτρικού- τους δύο γιγάντιους ανταγωνιστές του, τότε θα ξεκινούσε την νέα επιχειρηματική ζωή της Enfield με σημαντικό πλεονέκτημα.

Η Enfield κέρδισε τον διαγωνισμό με το μοντέλο Enfield 8000 και μαζί τον θαυμασμό σημαντικών συμμάχων. Του Λόρδου Ρόθτσιλντ, που οδήγησε το αυτοκίνητο και έκανε δημόσιες δηλώσεις θαυμασμού, αυξάνοντας το κύρος της Enfield στην Βρετανία αλλά και του Προέδρου των ΗΠΑ, Ρόναλντ Ρίγκαν, που ζητούσε να γίνει εργοστάσιο που να παράγει το Enfield 8000 στην Καλιφόρνια!

Κατόπιν του θριάμβου, ο Γουλανδρής άρχισε να επανδρώνει με ταλαντούχους μηχανικούς την εταιρεία, δημιουργώντας ένα πρότυπο για την εποχή εργοστάσιο στο Κάους, την πιο μεγάλη πόλη του νησιού Γουάιτ, απέναντι από το Σαουθάμπτον. Αν κι όλα έδειχναν ιδανικά, οι απεργίες της εποχής ήταν ένα εμπόδιο που ακόμα και ο πανίσχυρος Γουλανδρής δεν μπορούσε να ξεπεράσει. Έτσι αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή του Enfield 8000 στη Σύρο, καθώς εκείνη την εποχή έμενε στο νησί επιβλέποντας την νέα του επένδυση τα ναυπηγεία του Νεωρίου.

Ως έδρα επιλέχθηκε το παλιό νηματουργείο του Βελισσαρόπουλου. Ανακατασκευάζεται και μεταφέρονται εκεί οι εργαλειομηχανές από το εργοστάσιο της Βρετανίας. Προσλαμβάνονται αρκετοί Έλληνες φανοποιοί, τεχνίτες, αλλά και ντόπιοι εργάτες με εμπειρία, προερχόμενοι από τα ναυπηγεία του νησιού.

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής βγαίνει τον Οκτώβριο του 1973. Θα έπρεπε να είναι μια ιστορική μέρα για την ελληνική βιομηχανία, καθώς θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που μπήκε σε παραγωγή. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, αλλά η χρονική συγκυρία καθόλου ευνοϊκή.

Η χώρα ταλανίζεται από πολιτικές αναταράξεις, με την ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη να ακολουθεί την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Η απόπειρα για Φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος ματαιώνεται και η χώρα μπαίνει σε ένα νέο κύκλο εσωστρέφειας. Η καινοτομία στο επιχειρείν, με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να καλλιεργηθεί.

Το γραφειοκρατικό «τέρας» άλλωστε είναι πανίσχυρο αιώνες τώρα στον ελληνικό κρατικό μηχανισμό και για μία ακόμα φορά στάθηκε εμπόδιο στη δημιουργία ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Enfield 8000 δεν πήρε ποτέ έγκριση τύπου, ενώ το ελληνικό κράτος δεν έδινε ούτε πινακίδες δοκιμής, με την αιτιολογία πως η εταιρεία θα έπρεπε πρώτα να έχει πουλήσει τουλάχιστον 10 αυτοκίνητα ώστε να χαρακτηριστεί αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όλα αυτά ενώ το αυτοκίνητο ταξίδεψε σε πολλές περιοχές του κόσμου, ακόμα και στην Αυστραλία ή στη Σαουδική Αραβία! Συνολικά τα αυτοκίνητα που βγήκαν στην κυκλοφορία, από το 1973 έως το 1976, ήταν 112 και η συντριπτική πλειονότητα αυτών ταξίδεψε στη Μεγάλη Βρετανία.

Ένας ακόμη «πονοκέφαλος» ήταν τα ανταλλακτικά, καθώς έρχονταν από την Αγγλία και όταν έφταναν, εκτός από το υψηλό κόστος μεταφοράς τους, έπρεπε να περάσουν τελωνείο, όπου και εκεί δημιουργούνταν διάφορα απρόοπτα. Κάποιοι από τους επιτελείς εκείνης της ομάδας που ανέλαβε το εγχείρημα θυμούνται το τελωνείο να παγιδεύει τις νταλίκες, για 2-3 ημέρες ή και παραπάνω, περιμένοντας το ανάλογο… αντίτιμο που θα βοηθούσε να ξεμπλοκάρουν τα φορτηγά και να παραδοθούν τα ανταλλακτικά στο εργοστάσιο.

Ακόμα και μετά τη χούντα όμως, στη μεταπολίτευση, το «κράτος» δεν επέτρεψε στον Γουλανδρή να προχωρήσει, βάζοντας του διαρκώς τρικλοποδιές. Παρόλο τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών της εταιρείας να προωθηθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα και τη χρήση του από εταιρείες του Δημοσίου αλλά και την Ολυμπιακή Αεροπορία (ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν έτοιμος να υπογράψει συμβόλαιο για μαζική προμήθεια), δεν υπήρχε αποτέλεσμα λόγω μη απάντησης του Υπουργείου Οικονομικών στα αιτήματα της εταιρείας για τη φορολόγηση του. Η αδυναμία του κράτους να βρει τρόπους για τη φορολόγηση του ηλεκτρικού κινητήρα ήταν η βασική αιτία για τη μη χορήγηση έγκρισης τύπου.

Πρωταγωνιστές του εγχειρήματος αυτού αναφέρουν πάντως ότι όλα τα προσκόμματα που έθεσε ο κρατικός μηχανισμός έχουν βαθύτερη αιτία τις πιέσεις του πετρελαϊκού λόμπυ και της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία δεν θα ανεχόταν τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.  Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν σε πολιτικό, οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο.

Η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση της εποχής έβρισκε αντίθετες τις πετρελαϊκές εταιρείες και μόνο στην ιδέα παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αρκετά δεξαμενόπλοια παρέμεναν αραγμένα λόγω της κρίσης και ο Γουλανδρής -που είχε εν τω μεταξύ χάσει την υπομονή του με το ελληνικό κράτος- αποφάσισε να ανταποκριθεί όταν οι πετρελαϊκές εταιρείες του διεμήνυσαν να εγκαταλείψει την ιδέα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να αρχίσει να παίρνει παραγγελίες μεταφοράς και να δουλέψουν τα καριάβια του. Αυτή ήταν η χαριστική βολή για το Enfield 8000 και για το όνειρο παραγωγής ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ελληνικά χέρια.

Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Ανάμεσα σε δύο νησιά» του, ειδικού σε θέματα αυτοκινήτου, δημοσιογράφου Μιχάλη Σταυρόπουλου καταπιάνεται με την ξεχασμένη, όσο και πονεμένη ιστορία του Enfield 8000.

Δύο πρόσωπα που σχετίστηκαν στενά με το ελληνικό αυτοκίνητο της Σύρου μίλησαν στο news.gr. Ο μηχανικός Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ήταν εκείνος που έφερε ένα Enfield και ανέλαβε την ανακατασκευή του στη Σύρο. Και ο Αντώνης Γαβαλάς, προϊστάμενος του εργοστασίου για τα δύο και κάτι χρόνια που αυτό λειτούργησε στο νησί.

Ακόμα κι έτσι όμως, ο Γουλανδρής εξελίχτηκε τρόπον τινά σε θεματοφύλακα μνήμης εκείνης της φιλόδοξης ελληνικής απόπειρας των 70s. Πριν από μερικά χρόνια ο Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ένας από τους αρχι-μηχανικούς στην παραγωγή του αυτοκινήτου, εντόπισε ένα Enfield 8000 στη Μεγάλη Βρετανία. Με χορηγία από την οικογένεια Γουλανδρή το αυτοκίνητο έφτασε στη Σύρο, ταξινομήθηκε και δωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ελλάδας.

«Η οικογένεια Γουλανδρή προσέφερε όλα τα χρήματα που απαιτούνταν. Είχα αναλάβει προσωπικά τη διαδικασία εκτελωνισμού του και την επιστροφή του στην Ελλάδα», έχει δηλώσει ο κ. Μαραντζίδης για το μοναδικό εν Ελλάδι απομεινάρι μιας προσπάθειας που (δυστυχώς) ήταν πολύ μπροστά από την εποχής της…

Πηγές: newsauto.gr, energypress.gr, protagon.gr, News247.gr

Πάβλοβα με κάστανα και μασκαρπόνε

0

Η μαγική στιγμή των Χριστουγέννων ξεκινά από τη στιγμή που σκεφτόμαι τι διαφορετικό θα ετοιμάσω και φέτος, τι είναι αυτό που κάνει τους αγαπημένους μου να νιώσουν πόσο ιδιαίτεροι είναι για εμένα, ετσι το σίγουρο είναι πως εκτός από τα κλασικά Χριστουγεννιάτικα γλυκά, μια ξεχωριστή πάβλοβα (pavlova) με κάστανα και μασκαρπόνε θα τους καταπλήξει!

Η πάβλοβα είναι ένα σπουδαίο γλυκό όσο και η διάσημη ρωσίδα μπαλαρίνα Άννα Παβλοβα, από την οποία πήρε και το όνομά της.

Η αέρινη και «παραμυθένια» συνταγή για πάβλοβα (pavlova) που δημιούργηκε στην κουζίνα ενός ξενοδοχείου προς τιμή της διάσημης χορεύτριας έγινε μια συνταγή που έγινε αγαπητή σε όλο τον κόσμο και πως όχι άλλωστε αφού αν δοκιμάσεις μια πετυχημένη πάβλοβα «μαγεύεσαι» από τη γεύση και την υφή της.

Όμως η πάβλοβα ενώ μοιάζει τόσο απλή στην παρασκευή της, και είναι, θέλει τον τρόπο της.

Στη μαρέγκα να χτυπηθεί σωστά και να γίνει αφράτη και «φουσκωτή» σα τη λευκή τουτού της χορεύτριας και σ΄αυτό σύμμαχο για την απόλυτη επιτυχία έχω την κουζινομηχανή της Kenwood Chef Titanium.

Μόνο όταν έχεις «γράψει» αμέτρητες ώρες στην κουζίνα ξέρεις τι σημαίνει να διαθέτεις μια κουζινομηχανή που δεν θα σε «προδώσει» ποτέ!

Χάρη στην τεχνογνωσία της Kenwood η τέλεια κατασκευή του κάδου αλλά και τα «δυνατά» εξαρτήματα όπως το χτυπητήρι μου ετοιμάζουν την καλύτερη, πιο αφράτη μαρέγκα.

Το μόνο που μένει είναι να προσθέσω κουταλιά-κουταλιά τη ζάχαρη στη μαρέγκα και κατόπιν να την «στεγνώσω» ψήνοντάς την υπομονετικά.

Τραγανή απ΄έξω και τρυφερή αλλά σωστά ψημένη στο κέντρο, αυτή είναι η τέλεια συνταγή για πάβλοβα!

Επειδή όμως όπως σου είπα η «σκέψη» μου είναι στα Χριστούγεννα σκέφτηκα την πάβλοβα (pavlova) να την «παντρέψω» με το εξίσου καταπληκτικό γλυκό μοντ μπλανκ (mont blanc) που αποδείχτηκε μια συγκλονιστική «γευστική» ιδέα.

Αντί όμως για την κρέμα γάλακτος αποφάσισα να εμπλουτίσω το γλυκό με μια νόστιμη κρέμα από μασκαρπόνε που με τη βοήθεια του αναδευτήρα Flexi την ετοίμασα πανεύκολα.

Ο συγκεκριμένος αναδευτήρας μου αρέσει πάρα πολύ όταν θέλω να ετοιμάσω κρέμες με τυρί γιατί ενώ ομογενοποιεί όλα τα υλικά ταυτόχρονα μαζεύει και τα υπολείμματα από τον κάδο, χωρίς ν΄αναγκάζομαι χάνω χρόνο και να το κάνω εγώ με σπάτουλα.

Όσο για τον βελούδινο πουρέ από κάστανα, έχω τον κόφτη της Kenwood που απλά θα πω οτι δεν υπάρχει κανείς άλλος κόφτης που δίνει σε τόσο γρήγορο χρόνο τόσο φανταστικό αποτέλεσμα!

Πραγματικά δεν έχω λόγια, πόσο υπέροχα έδεσαν όλες αυτές οι γεύσεις και υφές, πολύ χαρούμενη και σίγουρη θα ετοιμάσω αυτή τη γιορτινή συνταγή για πάβλοβα με κάστανα εύκολα, και όλοι θα μαγευτούν όπως μαγεύτηκαν από τη διάσημη μπαλαρίνα!

Χρόνος Προετοιμασίας: 120 λεπτά
Χρόνος Ψησίματος: 90 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος: 30 λεπτά
Ποσότητα: 6-8 άτομα

Υλικά
Για την πάβλοβα
– 4 ασπράδια από μέτρια αυγά
– 220 γρ. λευκή κρυσταλλική ζάχαρη
– 1 κουταλάκι του γλυκού χυμό λεμονιού
– ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι
– ½ κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας

Για την κρέμα μασκαρπόνε
– 250 γρ. τυρί μασκαρπόνε
– 50 ml. κρέμα γάλακτος
– 1 κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη άχνη
– ½ κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
– 10 ml. κονιάκ

Για τον πουρέ κάστανο
– 400 γρ. κάστανα βρασμένα
– 100 γρ. γάλα
– 100 ml. κρέμα γάλακτος
– 1 κουταλιά της σούπας άχνη
– 1 κουταλάκι του γλυκού βούτυρο
– ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι
– 20 ml. κονιάκ

Για το σερβίρισμα
– Τριμμένη κουβερτούρα 70%
– Ζάχαρη άχνη

Εκτέλεση Συνταγής

1
Για την πάβλοβα
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ο C.

Στον κάδο της κουζινομηχανής τοποθετούμε τα ασπράδια και το αλάτι, με το χτυπητήρι χτυπάμε τ΄ασπράδια σε δυνατή ταχύτητα μέχρι ν΄αρχίσουν να κάνουν κορυφές.

Αρχίζουμε να προσθέτουμε κουταλιά-κουταλιά τη ζάχαρη, κάθε φορά μόνο μια κουταλιά και η επόμενη μετά από τουλάχιστον 15 δευτερόλεπτα.

Μόλις η μαρέγκα ασπράσει και γυαλίσει προσθέτουμε το λεμόνι και το εκχύλισμα βανίλιας.

Απλώνουμε τη μαρέγκα σε αντικολλητικό χαρτί δίνοντας ύψος και στρογγυλό σχήμα. Χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία στους 120ο C και ψήνουμε για 1 ώρα και 30 λεπτά.
Αφήνουμε σε σημείο χωρίς υγρασία και ζέστη να κρυώσει.

2
Για τα κάστανα
Σ΄ένα κατσαρολάκι βράζουμε τα κάστανα με το γάλα και το αλάτι για μερικά λεπτά.

Αφαιρούμε τα 350 γρ. κάστανα από το γάλα και τα πολτοποιούμε, όσο είναι ζεστά μαζί με το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος και το ρούμι μέχρι να γίνει ένα βελούδινο μείγμα.

Σκεπάζουμε με μεμβράνη τον πουρέ και τον τοποθετούμε στο ψυγείο.
Τα υπόλοιπα κάστανα με το γάλα τα πολτοποιούμε σε σφιχτό πουρέ και τον κρατάμε στο ψυγείο για το σερβίρισμα.

3
Για την κρέμα μασκαρπόνε
Στον κάδο του μίξερ βάζουμε όλα τα υλικά για την κρέμα μασκαρπόνε και με τον αναδευτήρα Flexi ανακατεύουμε για 2-3 λεπτά μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.

Τοποθετούμε την κρέμα στο ψυγείο.

4
Ολοκληρώνουμε την πάβλοβα λίγο πριν τη σερβίρουμε, βάζουμε την ψημένη μαρέγκα σε πιατέλα σερβιρίσματος και απλώνουμε την κρέμα μασκαρπόνε και την κρέμα κάστανο.
Βάζουμε τον πουρέ κάστανο στο κορνέ, χρησιμοποιούμε την ειδική «μύτη» που βγάζει το μείγμα σαν λεπτά κορδόνια και κάνουμε ένα «βουνό» επάνω από το μασκαρπόνε.

Πασπαλίζουμε με άχνη και τριμμένη κουβερτούρα, σερβίρουμε αμέσως.

Σημειώσεις για τη συνταγή
– Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κάστανα τα οποία μπορούμε να έχουμε βράσει εμείς
– Αντί για κονιάκ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μαύρο ρούμι
– Την κουβερτούρα μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με άγλυκο κακάο

ΠΗΓΗ

Τι είναι τα κάλαντα;

0

Ευχετήρια και εγκωμιαστικά άσματα, που ψάλλουν τα παιδιά (ενίοτε και οι μεγάλοι) κατά τις παραμονές μεγάλων εορτών, όπως τα Χριστούγεννα (24 Δεκεμβρίου), η Πρωτοχρονιά (31 Δεκεμβρίου) και τα Θεοφάνια (5 Ιανουαρίου). Κάλαντα άδονται ακόμα στις εορτές του Λαζάρου και των Βαΐων, τα λεγόμενα Βαΐτικα. Αντίθετα, τα κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής έχουν κατανυκτικό χαρακτήρα.

Ετυμολογικά, η λέξη «κάλαντα» προέρχεται από τη λατινική calendae (καλένδες στα ελληνικά), που σημαίνει τις πρώτες ημέρες κάθε μήνα. Ειδικά, οι Καλένδες του Ιανουαρίου ήταν μέρες γιορτής για τους Ρωμαίους, λόγω της έλευσης του νέου χρόνου. Τα Κάλαντα έλκουν την καταγωγή τους από παρόμοια αρχαία τραγούδια του αγερμού και της ειρεσιώνης και είχαν κοσμικό χαρακτήρα. Η Εκκλησία κατά τους Βυζαντινούς χρόνους απαγόρευε ή απέτρεπε αυτό το έθιμο ως ειδωλολατρικό και το είχε καταδικάσει με απόφαση της ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου το 680 μ.Χ. Οι συμμετέχοντες στο έθιμο των Καλάντων αποκαλούνταν «Μηναγύρτες». Με την πάροδο του χρόνου τα Κάλαντα απέκτησαν θρησκευτικό περιεχόμενο, ανάλογο με την κάθε γιορτή.

Σώζονται πολλές παραλλαγές από κάλαντα, άλλα σε δημοτική γλώσσα και άλλα σε μισοκαθαρεύουσα. Ανάλογα με τον τόπο και τις εποχές, τα παιδιά που ψάλλουν τα κάλαντα κρατούν συνήθως πολύχρωμα φαναράκια, καράβια ή εκκλησίες φωτισμένες εσωτερικά, σιδερένια τρίγωνα ή ραβδιά στολισμένα με λουλούδια σαν τους αρχαίους θύρσους. Οι μεγάλοι συνοδεύουν με μουσική υπόκρουση το τραγούδι τους και έχουν μαζί τους και καλάθια, όπου βάζουν τα δώρα που τους φιλεύουν. Τα όργανα που κυριαρχούν είναι η φυσαρμόνικα, το τύμπανο, το τουμπελέκι, η τσαμπούνα και άλλα πνευστά όργανα.

Ο λαός δέχεται με συμπάθεια τους καλαντιστές, που προσδίδουν στις γιορτές ιδιαίτερη χάρη και ευθυμία.

ΠΗΓΗ

Προχωρά η κατασκευή του ελληνο-βουλγαρικού αγωγού IGB

0

Σε εξέλιξη άλλο ένα μεγάλο ενεργειακό έργο.

Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 39 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε εξασφάλισε η κοινοπραξία κατασκευής του ελληνο-βουλγαρικού αγωγού IGB.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πρόσθετη χρηματοδότηση αποτελεί βασικό βήμα για την υλοποίηση του έργου και απαραίτητο όρο για την ανταγωνιστικότητά του.

Το έργο του Ελληνο-Βουλγαρικού Διασυνδετήριου Αγωγού αποτελείται από έναν αγωγό μήκους περίπου 182 χλμ. (εκ των οποίων 31 χλμ. βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας), καθώς και τις αναγκαίες υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (Μετρητικοί Σταθμοί, βανοστάσια, Κέντρο Λειτουργίας). Με σημείο εκκίνησης την Κομοτηνή, ο αγωγός θα καταλήγει στη Stara Zagora αντίστοιχα, συνδέοντας τα δίκτυα Φυσικού Αερίου Ελλάδος και Βουλγαρίας, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα της αντίστροφης ροής (reverse flow).

Προβλέπεται η μεταφορά ποσοτήτων φυσικού αερίου της τάξης των 3 δισ. κυβ. μέτρων φυσικού αερίου (φ. α.) ετησίως, με δυνατότητα αύξησής τους στα 5 δισ. κυβ. μέτρα φ. α. ετησίως με την κατασκευή Σταθμού Συμπίεσης.

Τη μελέτη, την κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB AD, που έχει την έδρα της στη Βουλγαρία και ιδρύθηκε στις 5 Ιανουαρίου 2011. Οι Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON.

Σημειώνεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Βουλγαρία, υποστηρίζουν ενεργά το Έργο χαρακτηρίζοντάς το ως έργο εθνικής σημασίας, και δημοσίου συμφέροντος (Ελλάδα: Νόμος 4001/2011, Άρθρο 176, Βουλγαρία: Απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου No 452 της 07.06.2012). Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέταξε το Έργο στα Έργα Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest – PCIs) της ισχύουσας λίστας βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 347/2013. Επίσης, το Έργο περιλαμβάνεται στον κατάλογο των έργων προτεραιότητας της πρωτοβουλίας για την Ενεργειακή Διασύνδεση των χωρών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Central and South Eastern Europe Gas Connectivity – CESEC).

ΠΗΓΗ

Το απόλυτο χριστουγεννιάτικο κέικ χωρίς ζάχαρη από τον ειδικό

0

Αν το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό για τα Χριστούγεννα είναι τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες, τότε κάπου η σκέψη… λοξοδρόμησε με τα χρόνια. Αν μάλιστα η απάντηση στο «πως πέρασες» είναι «να σου πω τι έφαγα», μάλλον κάτι πάει δομικά στραβά πλέον…

Χαρείτε το φαγητό, χωρίς να σας καθορίζει
Και το θέμα δεν είναι να απέχεις από το φαγητό ή το γλυκό, αλλά να μην το μετατρέπεις σε αυτοσκοπό για να χαρείς, να διασκεδάσεις ή να περάσεις καλά. Μην επιβάλλεις στον εαυτό σου οδυνηρούς περιορισμούς, μάθε απλά να διαχειρίζεσαι αυτό που έχεις μπροστά σου.

Για να φας ένα ολόκληρο κομμάτι
Γι’ αυτό ακριβώς, η πρόταση μου σε αυτή τη φάση είναι να «πειράξεις» ένα από τα ωραιότερα Χριστουγεννιάτικα κέικ, το ιταλικό Panettone, ώστε να πάρεις όλη τη γεύση του χωρίς να προσθέσεις ζάχαρη. Έτσι, δεν θα φας το μισό, θα φας ολόκληρο κομμάτι. Σημείωσε ότι για ένα φυσιολογικού μεγέθους Panettone (20 cm ύψους) θα πρέπει να διπλασιάσεις τα υλικά της συνταγής που σου δίνω. Επίσης, επειδή η συνταγή δεν έχει ζάχαρη, δεν διατηρείται όσο το κανονικό, οπότε καλό θα ήταν να καταναλωθεί εντός 7 ημερών. Απόλαυσέ το με μόνο 0,34 ευρώ ανά μερίδα!

Χριστουγεννιάτικο Panettone χωρίς ζάχαρη

Υλικά

2 κ.σ. γάλα ζεστό
7 gr ζωντανή μαγιά
65 gr μη αλατισμένη μαργαρίνη
45 gr ελαιόλαδο
1 κγ εκχύλισμα βανίλιας
½ κούπα κρυσταλλική stevia
Ξύσμα από 1 λεμόνι
Ξύσμα από 1 πορτοκάλι
2 αυγά
250 gr + 1 κ.σ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.σ. baking powder
1 πρέζα αλάτι
1 κούπα μίγμα αποξηραμένων φρούτων

Για το γλάσο

¼ κούπας ασπράδι αυγού
1 κ.σ. κρυσταλλική στέβια
1 κ.σ. αμύγδαλα

Εκτέλεση
Σε ένα ποτήρι ανάμιξε το ζεστό γάλα με τη μαγιά και περίμενε για 5 λεπτά. Το μίγμα θα πρέπει να αφρίσει.

Χτύπησε τη μαργαρίνη μέχρι να γίνει ελαφριά και κρεμώδης. Πρόσθεσε –ενώ ανακατεύεις– διαδοχικά το εκχύλισμα βανίλιας, τη στέβια, το ξύσμα λεμονιού και πορτοκαλιού. Σ’ αυτό, πρόσθεσε τα 2 αυγά ελαφρά χτυπημένα σταδιακά και ανακάτεψε μέχρι το μίγμα να γίνει ομοιογενές. Πρόσθεσε και το ελαιόλαδο και συνέχισε να ανακατεύεις. Ακολούθως, προσθέτεις στο μίγμα 1 κ.σ. αλεύρι.

Σε ένα μεγάλο μπολ βάλε 250 gr αλεύρι, το baking powder και μια πρέζα αλάτι. Κάνε μια τρύπα στο κέντρο και ρίξε μέσα το μίγμα της μαγιάς και το μίγμα της μαργαρίνης. Ανακάτεψε όλα τα υλικά μαζί.

Βάλε αλεύρι στα χέρια σου και ζύμωσε το τελικό μίγμα για 5 λεπτά. Μετάφερε τη ζύμη σε ελαφρά αλευρωμένο πάγκο και συνέχισε το ζύμωμα για 10 λεπτά ακόμη.

Βάλε τη σε μπολ ελαφρά αλειμμένο με μαργαρίνη, κάλυψέ το με μεμβράνη και άφησε τη ζύμη να φουσκώσει για 2-4 ώρες σε ζεστό μέρος.

Μετά από αυτό το βήμα, ζύμωσε ξανά τη ζύμη για ακόμη 10 λεπτά. Πρόσθεσε τα αποξηραμένα φρούτα, κομμένα σε μικρούς κύβους και κύλισε προσεχτικά τη ζύμη για να ενσωματωθούν τα φρούτα σε αυτή.

Άλειψε μια μικρή φόρμα για Panettone (ύψους 10 cm) με ελάχιστη μαργαρίνη. Βάλε σε αυτή τη ζύμη και κάλυψε τη με μεμβράνη. Αφήνεις τη φόρμα σε θερμό μέρος για 1 ώρα ακόμα.

Επειδή φουσκώνει πάρα πολύ, η ζύμη δεν πρέπει να γεμίζει περισσότερο από τη μισή της φόρμα. Αν θέλεις μπορείς να βάλεις στο στόμιο μια λωρίδα (από χαρτόνι) που θα δώσει στην φόρμα έξτρα ύψος.

Ψήσε το μίγμα για 35-45 λεπτά στους 170 C (ανάλογα με το φούρνο). Άφησε το κέικ να σταθεί ακολούθως για 10 λεπτά.

Τέλος, για να φτιάξεις το γλάσο, ανακατεύεις καλά τα ασπράδια με τη στέβια με ένα σύρμα και το περιχύνεις στην κορυφή του Panettone, όταν το βγάλεις από τη φόρμα.

Διατροφική ανάλυση ανά μερίδα 40 gr
Ενέργεια: 163 kcal
Υδατάνθρακες: 19,8 gr
Πρωτεΐνη: 3,94 gr
Λίπος: 7,63 gr

Επιμέλεια: Γιώργος Μίλεσης MSc Κλινικός Διαιτολόγος

ΠΗΓΗ