Απίστευτο – Δείτε τι μισθό παίρνει ο “νερουλάς” στη βουλή!

0

Πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα πρόσωπα της Βουλής καθώς η φυσιογνωμία του φιγουράρει στις τηλεοράσεις πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης της Βουλής

Κι αυτό γιατί ο «νερουλάς» είναι ο υπάλληλος υπεύθυνος να φέρνει ένα καθαρό ποτήρι νερό κάθε φορά που αλλάζει ο ομιλητής.

Φανταστείτε πόσες φορές ανεβοκατεβαίνει όταν υπάρχουν ολοήμερες συνεδριάσεις.

Ο υπάλληλος αυτός είναι μισθοδοτούμενος από την Βουλή και αμείβεται με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 2.500 € μηνιαία. Και να σκεφτείτε ότι πολλές φορές τα βρίσκει έτοιμα τα ποτήρια στο δίσκο.

Εκπληκτικό βίντεο με drone: Ο χιονισμένος οικισμός της Νεράϊδας στα Άγραφα

0

Ο μικρός οικισμός της Νεράϊδας, πάνω στη ραχοκοκκαλιά των Αγράφων της Πίνδου, στα 1200μ. υψόμετρο πάνω ακριβώς από το οροπέδιο της Νεβρόπολης.

Δήμητρα Καραούζα: Η μητέρα κομάντο που υπήρξε πρώην μοντέλο (vid)

0

Μητέρα δυο μικρών παιδιών που τα μεγαλώνει μόνη της

Πρώην μοντέλο που είχε εγκαταλείψει τις πασαρέλες και τις φωτογραφήσεις εδώ και αρκετά χρόνια.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ…

Ξεπέρασε τον Παλαιοκώστα: Ο Νο1 Έλληνας καταζητούμενος που έκανε την απάτη του αιώνα

0

Τα θύματά του δεν ενδιαφέρονται για το αν θα συλληφθεί ή όχι. Τους αρκεί να πληρώσει με… ξύλο

Βασίλης Παλαιοκώστας. Για πολλούς, ο μεγαλύτερος master της απάτης για τα ελληνικά δεδομένα. Για τους πραγματικούς γνώστες, όμως, δεν είναι παρά ο Έλληνας που φιγουράρει 2ος στη λίστα με τους πιο έξυπνους απατεώνες που γνώρισε ποτέ αυτός ο τόπος.

Η πρωτιά, βλέπεις, ανήκει σε άλλον. Σε έναν άνθρωπο που βουτήχτηκε για τα καλά στην παρανομία προκαλώντας στις Αρχές πονοκέφαλο με τα δεκάδες πρόσωπά του και τους εξαπατημένους πολίτες που έσπευσαν να καταγγείλουν τη δράση του.

Και το όνομα αυτού, Γιάννης ή Γιώργος Πλατρίτης. Γνωστός και ως George Andrieu John. Αν δεν έχεις ακουστά το όνομα αυτό, θα πρέπει να νιώθεις ιδιαιτέρως τυχερός…

Τον έβρισκες συνήθως σε Ίλιον, Πετρούπολη, Γιάννενα αλλά και Κολωνάκι.

Η απάτη του αιώνα

Τι θα έλεγες αν πλήρωνες 5.000 ευρώ για μια Aston Martin την οποία μόλις έσπευδες να παραλάβεις από τις αποθήκες του πρώην ΟΔΔΥ, διαπίστωνες ότι δεν ήταν παρά η απόδειξη της ανοησίας σου; Αυτή ακριβώς ήταν η βασική «μπίζνα» του Πλατρίτη. Μπίζνα που του απέφερε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, η οποία δεν περιοριζόταν, σαφώς, στα αυτοκίνητα – φαντάσματα.

Στην περίπτωσή του, το μενού είχε λίγο απ’ όλα: Ακριβά αμάξια, δίτροχα, σκάφη αναψυχής, κινητά τηλέφωνα, ακόμα και τρόφιμα και ποτά. Όλα με ένα βασικό κοινό χαρακτηριστικό: Ήταν ανύπαρκτα!

Εις βάρος του δαιμόνιου αυτού -40χρονου σήμερα- «επιχειρηματία» εκκρεμούν 48 (!) διωκτικά έγγραφα από δικαστικές Αρχές των Ιωαννίνων, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Ο εντοπισμός του, όμως, είναι αδύνατος. Και φρόντισε ο ίδιος γι’ αυτό ακολουθώντας την πεπατημένη οδό… Ποτέ και σε κανέναν δεν παρουσιάστηκε με την αληθινή του ταυτότητα.

Ξεπέρασε τον Παλαιοκώστα: Ο Νο1 Έλληνας καταζητούμενος που έκανε την απάτη του αιώνα

Πότε δήλωνε λογιστής γνωστού εφοπλιστή και πότε ανιψιός ιδιοκτήτη αεροπορικής εταιρείας. Πότε ενοικίαζε σκάφη αναψυχής και ακριβά αυτοκίνητα στέλνοντας πλαστά εμβάσματα από τη Lloyds και πότε παρουσιαζόταν ως«ανεξάρτητος συνεργάτης» του ΟΔΔΥ που απλά έβρισκε πολυτελή οχήματα σε πολύ χαμηλές τιμές.

Οι απάτες του; Μέχρι σήμερα δεν έχουν τέλος

Ολοένα και περισσότερα στοιχεία εμφανίζονται σε βάρος του, ωστόσο οι Αρχές θεωρούν δεδομένο πως ο ίδιος ζει στο εξωτερικό αλλάζοντας συνεχώς χώρες και… αυτοκίνητα. Μέχρι πριν μερικά χρόνια πότε θα τον έβλεπες με μια μπλε Ferrari και πότε με μια κίτρινη Lamborghini Gallardo.

Ξεπέρασε τον Παλαιοκώστα: Ο Νο1 Έλληνας καταζητούμενος που έκανε την απάτη του αιώνα

Παρά το γεγονός ότι έχει πλέον αναγκαστεί να σταματήσει να προκαλεί τόσο, δεν το έριξε στη ζωή των μικροαστών. Το χρήμα, άλλωστε, δεν κρύβεται. Και στην περίπτωσή του, ρέει άφθονο.

«Ας πληρώσει με ξύλο!»

Ο άνθρωπος αυτό δεν πιάνεται φίλος. Ο λόγος; Δεν κάνει διακρίσεις σε ό,τι αφορά στην απάτη. Βάσει μαρτυριών, δεν δίστασε να φάει χρήματα ακόμα και από τον καλύτερό του φίλο, ο οποίος θεώρησε ότι στον ίδιο θα φερόταν διαφορετικά. Το πώς αντέδρασε όταν συνειδητοποίησε ότι το 20 μέτρων και 120.000 δολαρίων σκάφος που του πούλησε ο κολλητός του δεν υπήρχε, πολλοί θα ήθελαν να το γνωρίζουν…

Θαρρείς πως το παράκανε; Κι όμως, έκανε και πολύ χειρότερα και μάλιστα στους λάθος ανθρώπους που δεν φημίζονται ούτε για την υπομονή ούτε γι τη ντομπροσύνη τους.

Για κακή του τύχη, ανάμεσα στα θύματά του φιγουράρουν και μερικά «κακά παιδιά» που είναι έτοιμα να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους και να μην αφήσουν τη Δικαιοσύνη να αποφασίσει για την τύχη του μεγαλοαπατεώνα.

«Δεν είναι απαραίτητο να συλληφθεί για να τιμωρηθεί. Μπορεί και να πληρώσει και με ξύλο!», ακούγεται στον κόσμο της νύχτας -και όχι μόνο- κάθε φορά που κάποιος αναφέρει ένα από τα πολλά ονόματά του. Κάπως έτσι, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Παλαιοκώστα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Ελλάδα, παίρνοντας μαζί του όσο χρήμα είχε κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια, από το 2006 συγκεκριμένα, όταν ξεκίνησε να «δαγκώνει» τα ανυποψίαστα θύματά του.

Ξεπέρασε τον Παλαιοκώστα: Ο Νο1 Έλληνας καταζητούμενος που έκανε την απάτη του αιώνα

Τα ίχνη του αγνοούνται

Τόσα χρόνια μετά, τα ίχνη του Γιάννη ή Γιώργου Πλατρίτη εξακολουθούν να αγνοούνται. Η οικογένειά του εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι δεν έχει την παραμικρή ιδέα όσον φορά στο πού βρίσκεται ο most wanted Έλληνας απατεώνας.

Ακόμα και όταν υπάρχει κάποια μικρή ένδειξη παρουσίας του σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα, εκείνος καταφέρνει να ξεγλιστρήσει ξανά και να εξαφανίσει κάθε ίχνος.

Ή είσαι «μυαλό» ή δεν είσαι…

Αλήθεια, εξακολουθείτε να πιστεύετε πως ο Παλαιοκώστας διατηρεί τα πρωτεία στον -σχεδόν επιστημονικό- κλάδο της ατέρμονης εξαπάτησης;

Υπέροχος σκύλος επέστρεψε σε καταφύγιο 11 φορές, πριν αποδειχτεί ότι είχε βρει επιτέλους το σπίτι του!

0

Όταν το προσωπικό της Charleston Animal Society (CAS) συνάντησε για πρώτη φορά τον Gumby ως αδέσποτο το Σεπτέμβριο του 2014, δεν φαντάζονταν την απίστευτη σχέση που επρόκειτο να δημιουργήσουν μαζί του, σύμφωνα με το littlethings.

Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, ο Gumby επέστρεψε στο καταφύγιο 11 φορές.

Μπορεί να μοιάζει με τυπικό μιξ κυνηγόσκυλου, αλλά ο Gumby, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει ταλέντο στις αποδράσεις και κατάφερνε πάντα να βρει το δρόμο του πίσω στο καταφύγιο.
Γεγονός που τον έκανε διάσημο στους ζωόφιλους της περιοχής…

Έφτασε για πρώτη φορά στο καταφύγιο Charleston Animal Society (CAS) τον Σεπτέμβριο του 2014.
Κι από τότε κατάφερε να δραπετεύσει 11 φορές. Το προσωπικό έκανε τα πάντα για να του βρει σπίτι, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Τα κυνηγόσκυλα φημίζονται για το πείσμα τους.

Η πρώτη του υιοθεσία κράτησε μόνο τρεις μέρες. Η δεύτερη έξι!

Όταν κάποτε έμεινε για 4 ολόκληρους μήνες με τον νέο ιδιοκτήτη, το προσωπικό του καταφυγίου νόμισε ότι τα κατάφεραν να του βρουν επιτέλους σπιτικό.
Μόνο που τελικά ξαναγύρισε πίσω…

Το ίδιο συνέβη και με τον πέμπτο ιδιοκτήτη, και με τον έκτο.

Ο Gumby γυρνούσε πάντα πίσω στο καταφύγιο.

Τέλος, οι υπάλληλοι κατάλαβαν ότι ο Gumby προσπαθούσε κάτι να τους πει…
Δεν προσπαθούσε να δραπετεύσει, αλλά απλά να γυρίσει στο σπίτι του: Το καταφύγιο ζώων!

Είχε δεθεί τόσο πολύ με το προσωπικό που τους θεωρούσε όλους οικογένειά του.
Είχε μάλιστα αναλάβει τον ρόλο να καθησυχάζει τα φοβισμένα και αγχωμένα σκυλιά που έφταναν στο καταφύγιο.

 

Έγινε αναπόσπαστο μέλος του προσωπικού και βοηθά στο έργο τους.
Ως συμβατός αιμοδότης δίνει ακόμα και αίμα για τις γάτες με προβλήματα όρασης!

Ευτυχώς, ποτέ δεν τον εγκατέλειψαν

Μπορεί να μην έχει βρει ακόμα «σπιτικό», αλλά βρήκε τον σκοπό του.

ΠΗΓΗ

13 δισεκατομμύρια εφαρμογές κινητών κατέβηκαν το 2018 – Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς

0

Ο ιστότοπος App Annie που ασχολείται με τις εφαρμογές και την εξέλιξή τους και για το 2018, αποκάλυψε ότι φέτος «κατέβηκαν» 113 δισεκατομμύρια εφαρμογές στα τηλέφωνά μας, δηλαδή 10% περισσότερες σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα επίσης με τα στοιχεία, ξοδεύονται πολύ περισσότερα χρήματα σε εφαρμογές, αφού ο παγκόσμιος τζίρος άγγιξε τα $76 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας 20% αύξηση σε σχέση με πέρυσι.

Τα εντυπωσιακά δεδομένα συγκεντρώθηκαν από τις iOS και Android πλατφόρμες αποδεικνύοντας την ταχεία ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς.

ΠΗΓΗ

Μια Corvette ZR1 φωνάζει συνεχώς «βοήθεια» εντός πίστας (vid)

0

Οι υπηρεσίες αυτόματης ειδοποίησης για βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης μπορούν να σώσουν ζωές, όταν το αυτοκίνητο έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Τι γίνεται όμως όταν απλώς στρίβει οριακά στην πίστα, και το σύστημα νομίζει ότι υπάρχει κίνδυνος;

Κάτι τέτοιο συνέβη στην πρόσφατη δοκιμή της Chevrolet Corvette ZR1, από το αμερικανικό περιοδικό Automobile, στην πίστα του National Corvette Museum. Ενώ ο οδηγός Andy Pilgrim προσπαθούσε να δαμάσει το θηριώδες κουπέ των 765 PS, έπρεπε ταυτόχρονα να απαντά και στις κλήσεις του OnStar, για να διαβεβαιώσει τον άνθρωπο που βρισκόταν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ότι όλα πάνε καλά και δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο. Το σύστημα εντόπισε κίνδυνο και ειδοποίησε το κέντρο για ατύχημα, όχι μία, αλλά τρεις φορές μέσα στον ίδιο γύρο.

Η Chevrolet ερωτήθηκε, αλλά δεν έδωσε κάποια επίσημη απάντηση για το γιατί συνέβη αυτό. Ίσως έγινε επειδή η Corvette έπιασε περισσότερα από 1,4 g κατά τη δοκιμή, τιμή που ξεπερνά το όριο το οποίο το σύστημα θεωρεί φυσιολογικό. Ίσως πρέπει κάποιος να ενημερώσει το OnStar ότι κάποια αυτοκίνητα του ομίλου είναι πολύ πιο ικανά απ’ ό,τι νομίζει. Ή τουλάχιστον να υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος, για τις περιπτώσεις που ο οδηγός θέλει να… «κινδυνέψει» σε μια πίστα, χωρίς να δέχεται καλοπροαίρετα, πλην όμως αρκετά ενοχλητικά τηλεφωνήματα.



ΠΗΓΗ

Αναγνώστης ξεσπάει – Του έκοψαν το κοινωνικό μέρισμα για… 1,05€! Δείτε την εικόνα φρίκης

0

Με ένα απλό μήνυμα και μια εικόνα τα είπε όλα ο πατέρας δυο παιδιών: “Όταν δεν θέλουν να σου δώσουν το μέρισμα με τίποτα…”

Δείτε την εικόνα και φρίξτε:

Ο αρχαιότερος δρόμος της Αθήνας – Έχει το ίδιο όνομα για 25 αιώνες! Διαβάστε ποιος είναι

0

Ένας δρόμος μικρός, στην Πλάκα, μα αλήθεια από τους πιο σημαντικούς και ίσως όχι μόνο της Αθήνας. Η οδός Τριπόδων! Θεωρείται ο αρχαιότερος δρόμος της Αθήνας. Είναι μάλιστα γραμμένος στα βιβλίο με τα Ελληνικά ρεκόρ Γκίνες ως ο μακροβιότερος δρόμος της Αθήνας με την ίδια ονομασία. Για 25 αιώνες ο δρόμος αυτός φέρνει το ίδιο όνομα και τον ίδιο δρόμο έχουν περπατήσει ανά τους αιώνες εκατομμύρια ανθρώπων σε πάμπολλες ιστορικές περιόδους.

Ήταν ο δρόμος του Θεάτρου και των Καλών Τεχνών. Ο πιο σύντομος δρόμος που οδηγούσε κατευθείαν από το Θέατρο στην Αγορά. Σύμφωνα μάλιστα με τον αρχιτέκτονα Καζαμιάκη, ο οποίος διαμόρφωσε τον αρχαιολογικό χώρο, η μεγάλη αρχαιολογική αξία του δρόμου οφείλεται στο ότι ο δρόμος αυτός ήταν ένας δρόμος, όχι για να εξυπηρετεί απλές κυκλοφοριακές ανάγκες αλλά ακριβώς ένας ο δρόμος για να εξυπηρετεί τις ανάγκες για το Θέατρο και γενικότερα για τις Καλές Τέχνες.

Ο δρόμος ξεκινούσε από την είσοδο του τεμένους του Διονύσου, πήγαινε περιφερειακά προς ανατολάς και, αφού παρέκαμπτε την ανατολική πλευρά της Ακροπόλεως, διέτρεχε το βόρειο τμήμα του ιερού βράχου οδηγώντας στα βορειοδυτικά του, ίσως στο σημείο που η Οδός Παναθηναίων γινόταν ιδιαίτερα ανηφορική, προς την κατεύθυνση του Πρυτανείου της Αγοράς, όπου σύμφωνα με τον Παυσανία βρισκόταν η αφετηρία της.

«Έστι δε οδός από του πρυτανείου καλουμένη Τρίποδες∙ αφ’ ου καλούσι το χωρίον, ναοί όσον ες τούτο μεγάλοι και σφισιν εφεστήκασι τρίποδες, χαλκοί. (Παυσανίας, Ελλάδος Περιήγησις)».

Ήταν ο πιο ωραίος και στολισμένος δρόμος της αρχαίας Αθήνας. Φαντασθείτε τους αρχαίους Αθηναίους να ξεκινούν από το Πρυτανείο κάτω στην Αγορά και να ανηφορίζουν τον 800 μέτρων μήκους δρόμο και πλάτους 6 μέτρων για να φθάσουν στον τελικό προορισμό τους, που ήταν το θέατρο του Διονύσου, που χωρούσε 17.000 θεατές. Εκεί κάτω από τον μαγικό αττικό ουρανό οι αρχαίοι Αθηναίοι απολάμβαναν τα αξεπέραστα έργα των μεγάλων τραγικών αλλά και κωμικών συγγραφέων που δυστυχώς ελάχιστα από αυτά σήμερα έχουμε τη χαρά να απολαμβάνουμε καθώς λίγα μόνο διασώθηκαν και ίσως όχι και τα καλύτερα, συχνά μάλιστα κακοποιημένα από δήθεν πρωτοποριακά τους ανεβάσματα.

Ο δρόμος μας φωνάζει να κάνουμε μια βουτιά στη μνήμη και στην ιστορία μας. Καθώς τον περπατάμε τον φανταζόμαστε σε άλλες εποχές με τους αρχαίους Αθηναίους να τον διατρέχουν ενώ από τη γωνία ξεπροβάλλει ο μπαρμπα -Γιάννης ο κανατάς περπατώντας αγέρωχα με το ψηλό του το καπέλο. Ο ποιητής Δροσίνης γράφει δίπλα στο παράθυρο του σπιτιού του, ο Παλαμάς κατηφορίζει βιαστικά, ο Παπαδιαμάντης σκυφτός και πάντα κατηφής βαδίζει Κυριακή πρωί πηγαίνοντας στο εκκλησάκι του Αγίου Ελισσαίου να ψάλει μαζί με τον ξάδελφό του τον Αλέξανδρο Μωραϊτίδη.

perierga.gr – Ο αρχαιότερος δρόμος στην Αθήνα
Ο Παπαρρηγόπουλος αντάμα με τον Μακρυγιάννη κατηφορίζουν για το σπίτι του. Θα γιορτάσουν μαζί τα Χριστούγεννα του 1843 και το πρώτο Χριστουγεννιάτικο δέντρο θα φωτίσει τη γειτονιά της Πλάκας σκορπώντας θαυμασμό.
Ο Λόρδος Βύρων, ακουμπισμένος νωχελικά στο μνημείο του Λυσικράτη, εμπνέεται το ποίημα για τον μεγάλο του έρωτα, την ωραία κόρη των Αθηνών ενώ ο Περικλής συναντά την εταίρα Φρύνη και ο Δημήτριος του Φαληρέως κάνει τον περίπατό του.

Να και η Μελίνα που αστραφτερή πάντα σκορπίζοντας γελαστές καλημέρες πάει να πιει το πρωινό της καφεδάκι στο καφέ Μελίνα ενώ η Ιωάννα Τσάτσου κατηφορίζει πάντα μειλίχια και ευγενής. Ο Χορν μας κλείνει το μάτι με νόημα και κάνει τόπο να περάσει η Μάρω Κοντού που πάει βιαστικά στον Αντωνάκη της…

Αλλά και Τούρκοι, Φράγκοι, Αρβανίτες, Τουρκόγυφτοι, Αναφιώτες μπερδεύονται αντάμα ενώνοντας παρόν και παρελθόν μέσα στην αχλή και την ομίχλη του χρόνου όπου έχθρες, μίση, πάθη, έρωτες, αγωνίες και εποχές γίνονται αναμνήσεις που συνοδεύουν τα βήματα των σημερινών εραστών της Πλάκας που συρρέουν από όλο τον κόσμο για να νιώσουν έστω για μια στιγμή κομμάτι και κρίκος της ιστορίας αυτού του τόπου, αυτών των δρόμων…

ΠΗΓΗ

Εντυπωσιάζει για άλλη μια χρονιά το “μουσικό” και Χριστουγεννιάτικο σπίτι στο Γεφυρούδι Σερρών (vids)

0

Και φέτος για 9η συνεχόμενη χρονιά, το εντυπωσιακό Χριστουγεννιάτικο φωτορυθμικό θέαμα που προσφέρει το σπίτι που βρίσκεται στο Γεφυρούδι Σερρών είναι εντυπωσιακό.

Δείτε τα βίντεο:

Άρθρο άποψης: “Ξέρεις… για την φιλία…”

0

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που μπορεί να μένουν ακόμα και στην άλλη άκρη του κόσμου, που αν και δεν αντιλαμβάνεσαι πάντα την παρουσία τους είναι εκεί για σένα και σε νιώθουν.

Γράφει ο Χρήστος Μπουσιούτας

Υπάρχει πάντα ένα αόρατο νήμα που συνδέει κάποιους ανθρώπους όσο μακριά και αν βρίσκονται.

Που οι χαρές, οι πίκρες, τα γεγονότα και οι μνήμες είναι οι κρίκοι μιας άρρηκτης αλυσίδας που τους δένει μαζί σου.

Είναι εκείνοι που θα τρέξουν στην πρώτη σου ανάγκη, που ένας λόγος τους, ένα βλέμμα, ένα χτύπημα στην πλάτη, κάνει ξαφνικά ελαφρότερο τον βράχο που σπρώχνεις.

Είναι αυτές οι συμπεριφορές, μια αγκαλιά ανοιχτή, ένα φιλί, ένα «που χάθηκες», μια συγνώμη, ένα «μου λείπεις», ένα «σ αγαπώ», που τις έχεις ανάγκη σε εκείνες τις στιγμές, που κρύβουν μέσα τους όλη τη δύναμη που χρειάζεσαι για να πας παρακάτω.

Είναι όλοι αυτοί που σε νοιάζονται, σε στηρίζουν, που σου απλώνουν το χέρι στα δύσκολα και τρέχουν αν χρειαστεί, χωρίς να περιμένουν το δικό σου κάλεσμα.

Που κατανοούν τις πράξεις σου και δεν τις κρίνουν.

Που δικαιολογούν τα λόγια σου και δεν σε καταδικάζουν για αυτά.

Είναι αυτοί που ακούν με προσοχή τα προβλήματά σου, έτοιμοι πάντα να σε βοηθήσουν να βρεις λύσεις.

Αυτοί που κρύβουν τον δικό τους πόνο μπροστά στον δικό σου, όταν αυτός είναι μεγαλύτερος.

Εκείνοι που εκτιμούν βαθύτατα αυτά που τους έχεις προσφέρει και δεν διστάζουν να παραδεχτούν το «λίγο» τους.

Που συνεχίζουν να αγαπούν αλλά ξέρουν και πότε πρέπει να μένουν πίσω.

Είναι αυτοί που αγάπησαν βαθειά, ερωτεύτηκαν με πάθος και δεν έβαλαν στο ζύγι ούτε την αγάπη, ούτε την φιλία, ούτε τον έρωτα.

Είναι εκείνοι που βάζουν με πείσμα το ένα πόδι μπροστά από το άλλο, γιατί πιστεύουν ότι όταν τελειώνει κάτι που άξιζε πραγματικά, δεν χάνεται, δεν ακυρώνεται, αλλάζει σε κάτι καλύτερο.

Ξέρεις… Χωρίς να φθίνει… χωρίς να εξαφανίζεται…

Είναι αυτοί που κρατούν καλά κρυμμένο τον πόνο τους και όταν τους ρωτήσεις αν είναι καλά, θα βιαστούν να σου απαντήσουν αφοπλιστικά.

-Είμαι μια χαρά ρε…

Ξέρεις… αυτοί οι χαμογελαστοί με τα θλιμμένα μάτια.

Μόνο όταν πέσει το βράδυ, μόνοι με τις σκέψεις και τις αλήθειες που καίνε λυγίζουν, πονάνε.

Ξέρεις… Τότε σε χρειάζονται αυτοί… αλλά εσύ λείπεις…

Πολλαπλό το όφελος της Ελλάδας από τον East Med

0

Εκτενές άρθρο για την προωθούμενη μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού East Med που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο, φιλοξενεί στην έντυπη έκδοσή της η οικονομική Handelsblatt. Με αφορμή την τελευταία τριμερή στο Ισραήλ με τη συμμετοχή των κκ. Νετανιάχου, Τσίπρα και Αναστασιάδη η εφημερίδα σημειώνει ότι “ήταν ήδη η πέμπτη Σύνοδος Κορυφής της ομάδας αυτής μέσα σε τρία χρόνια. Από τις συνομιλίες που ξεκίνησαν το 2015 αρχίζει να συγκροτείται ένα είδος συμμαχίας. Με την ίδρυση μιας κοινής γραμματείας με έδρα στην Κύπρο οι τρεις χώρες θέλουν να θεσμοθετήσουν και να εντατικοποιήσουν τη συνεργασία τους”.

Αναφερόμενη στα τεράστια αποθέματα φυσικού αερίου που εικάζεται ότι βρίσκονται στην ανατολική Μεσόγειο η εφημερίδα σημειώνει ότι αυτά “[…] θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενεργειακή τροφοδοσία της δυτικής Ευρώπης. Ανοιχτό παραμένει όμως μέχρι σήμερα πώς θα μεταφερθεί το αέριο από τις περιοχές εξόρυξης στις χώρες που θα το αγοράζουν. Το πρότζεκτ East Med Pipeline που συζητείται τώρα προβλέπει την κατασκευή αγωγού 1.900 χλμ. κατά μήκος της ανατολικής Μεσογείου. Θα ξεκινάει στις περιοχές εξόρυξης στις ισραηλινές ακτές και θα οδηγεί μέσω Κύπρου και Κρήτης στην Πελοπόννησο. Η διαδρομή θα συνεχίζει στην ηπειρωτική Ελλάδα όπου ο αγωγός θα συναντά τον σχεδιαζόμενο αγωγό Ποσειδώνα […] ο οποίος θα καταλήγει στο Ότραντο της Ιταλίας απ’ όπου το αέριο θα μπορεί να διοχετεύεται στο ευρωπαϊκό δίκτυο. […] 1.300 χλμ. του αγωγού θα κατασκευαστούν υποθαλάσσια. Με βάθη που φτάνουν τα 3.000 μέτρα αυτό συνιστά μεγάλη τεχνική πρόκληση”.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αμερικανού πρέσβη στο Ισραήλ Φρίντμαν ο οποίος συμμετείχε στην πρόσφατη τριμερή, το πρότζεκτ έχει μεγάλη σημασία όχι μόνον για ενεργειακούς αλλά και για γεωστρατηγικούς λόγους. “Από την οπτική γωνία των Αμερικανών ο αγωγός αυτός έχει ενδιαφέρον κυρίως στα συμφραζόμενα της ρωσικής κυριαρχίας στην προμήθεια φυσικού αερίου. Μπορεί ο αρχικά προβλεπόμενος όγκος των 10 δις κυβικών μέτρων φυσικού αερίου να αντιστοιχεί μόλις στο ένα πέμπτο του North Stream. Παρά ταύτα όμως ο αγωγός θα ήταν μια εναλλακτική για την ενεργειακή τροφοδοσία της Ευρώπης η οποία θα σχετικοποιούσε το ρόλο της Ρωσίας ως προμηθευτή”. Το Ισραήλ “[…] βλέπει τον αγωγό ως εργαλείο περιορισμού της επιρροής των αράβων προμηθευτών” ενώ “[…] η Ελλάδα θα μπορούσε όχι μόνον να εισπράττει τέλη μεταφοράς αερίου και να ενισχύσει το ρόλο της ως ενεργειακού κόμβου αλλά και να αξιοποιήσει τον αγωγό για την κάλυψη των δικών της αναγκών”. Επόμενα βήματα, σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα, είναι η υπογραφή της συμφωνίας στην Κρήτη και το πράσινο φως από την Κομισιόν που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

“Ο τουρισμός βγάζει την ελληνική οικονομία από την κρίση”

Η Handelsblatt δημοσιεύει επίσης εκτενές ρεπορτάζ για την αγορά ακινήτων σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας με τον τίτλο “Αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη των αγοραστών”.

“Στον τομέα της ελληνικής τουριστικής οικονομίας, η μια επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Από το 2012 μέχρι σήμερα ο αριθμός των επισκεπτών έχει σχεδόν διπλασιαστεί. Για το 2019 αναμένεται νέο ρεκόρ αφίξεων. Ο τουρισμός εξελίσσεται σε μια όλο και πιο ισχυρή ατμομηχανή που βγάζει την ελληνική οικονομία από την κρίση. Επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο τον ακινήτων θέλουν μερίδιο από αυτή την πίτα και επενδύουν δισεκατομμύρια σε νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα”.

Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος εξηγεί γιατί αυξάνονται αυτό το διάστημα οι επενδύσεις σε ελληνικά ακίνητα: “Οι εξοχικές κατοικίες πολυτελείας στην Ελλάδα αποφέρουν το μεγαλύτερο κέρδος σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της Algean Properties. […] Σύμφωνα με την Algean, το ενοίκιο (σ.σ. για πολυτελείς κατοικίες) στη Μύκονο κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 11.500 ευρώ την εβδομάδα και στη Σαντορίνη στα 8.000 ευρώ. Μπορεί σε μέρη όπως το Σαν Τροπέ ή την Ίμπιζα τα ενοίκια να είναι υψηλότερα, παρ’ όλα αυτά όμως το κέρδος στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερο λόγω των συγκριτικά χαμηλών τιμών αγοράς”.

Η κρίση των περασμένων χρόνων έχει επηρεάσει σημαντικά την αγορά ακινήτων επισημαίνει ο δημοσιογράφος: “Όποιος αγοράζει σήμερα στην Ελλάδα, επωφελείται από τα προβλήματα του παρελθόντος. Η οκτάχρονη ύφεση άφησε τα ίχνη της στην ελληνική αγορά ακινήτων. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Τράπεζας της Ελλάδας, το διάστημα 2009-2017 οι τιμές έπεσαν κατά μέσο όρο κατά 42%. Σε τουριστικές περιοχές η μείωση ήταν μικρότερη και κυμάνθηκε στο 38% περίπου. Την ώρα που το 2017 συνεχίζονταν -έστω και με μικρότερη ένταση- η φθίνουσα πορεία όσον αφορά τις επαγγελματικές στέγες και τις κατοικίες, στα τουριστικά ακίνητα υπήρξε ήδη ανάκαμψη, η οποία συνεχίστηκε και φέτος”.

Ζητούνται οικογένειες στα Αντικύθηρα

Την ώρα που στα μεγάλα ελληνικά νησιά ο τουρισμός ανθεί και η οικονομία τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα ανακάμπτει, στα μικρότερα έχουν άλλα προβλήματα, όπως αναφέρει η εφημερίδα Frankfurter Rundschau. Υπό τον τίτλο “Ζητούνται επειγόντως οικογένειες” η εφημερίδα σημειώνει: “Αδειάζουν τα Αντικύθηρα. Το 2011 το μικρό ελληνικό νησί του Αιγαίου είχε 34 κατοίκους – αυτό έδειξε τότε η απογραφή πληθυσμού. Στο μεταξύ είναι μόλις 24. Για να μη γίνουν ακόμη λιγότεροι ο δήμαρχος Ανδρέας Χαρχαλάκης προσπαθεί τώρα να προσελκύσει νέους κατοίκους. […] Μαζί με την Ορθόδοξη Εκκλησία δημιούργησε ένα πρόγραμμα με στόχο να έρθουν νέοι κάτοικοι στα Αντικύθηρα. ‘Ψάχνουμε πρωτίστως ψαράδες, οικοδόμους, αγρότες, αρτοποιούς που θέλουν να βγάλουν εδώ τα προς το ζην’, δήλωσε σε ελληνικά ΜΜΕ. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε οικογένειες με τρία ή περισσότερα παιδιά στις οποίες θα προσφέρεται κάθε μήνα το ποσό των 500 ευρώ. Δεκάδες οικογένειες εξεδήλωσαν ενδιαφέρον αφού είδαν σχετικό ρεπορτάζ στην ελληνική τηλεόραση. Πέντε από αυτές είναι οι επικρατέστεροι υποψήφιοι. Με αυτές θα διπλασιαζόταν ο πληθυσμός του νησιού”.

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κοσμά

Deutsche Welle

ΠΗΓΗ

Άρθρο άποψης: “Απλές οικονομικές και πολιτικές σκέψεις για αρχαρίους και όχι μόνο”

0

Δύο είναι οι κεντρικές κολώνες μιας εθνικής οικονομίας. Η εθνική παραγωγή και ο εγχώριος πληθυσμός. Εάν δεν υπάρχουν αυτές οι δυο κολώνες οποιοσδήποτε οικονομικός σχεδιασμός και οποιαδήποτε άσκηση οικονομικής πολιτικής αποτελούν σχέδια φτιαγμένα στην άμμο.

γράφει ο Ηλίας Ευαγγελόπουλος (οικονομολόγος)

Η παραγωγή όμως συσχετίζεται με τον πληθυσμό γιατί αν δεν υπάρχουν άνθρωποι ποιος θα παράγει;

Όσον αφορά το θέμα του ελληνικού πληθυσμού, τα πράγματα είναι τραγικά αφού η συνεχιζόμενη μετανάστευση των νέων ανθρώπων, όχι μόνο των νέων επιστημόνων αλλά και η υπογεννητικότητα έχουν μειώσει τον γηγενή πληθυσμό. Η ηλικιακή πυραμίδα έχει πλέον γίνει ανάποδη που σημαίνει ότι ο ελληνικός πληθυσμός συνεχώς μειώνεται και πηγαίνει ολοταχώς προς την εξαφάνιση του.

Η Ελλάδα είναι μια ακριτική ευρωπαϊκή χώρα που συνορεύει με μια μεγάλη εχθρική χώρα την Τουρκία που συνεχώς αυξάνει πληθυσμιακά με εκρηκτικούς ρυθμούς. Επιπλέον στα ανατολικά μας – υπάρχουν πολυπληθείς χώρες που λόγω της αύξησης τους, οι πληθυσμοί τους δεν χωράνε πλέον στα εδάφη τους. Δεν είναι τυχαίο που οι τέσσερις μεγαλύτερες πρωτεύουσες του κόσμου βρίσκονται στην Ασία. Η Ελλάδα λόγω και της πληθυσμιακής μείωσης του πληθυσμού της, αφήνει εδαφικό κενό που σταδιακά θα καλυφθεί από ξένους πληθυσμούς. Και όπως ακριβώς στην αποικιακή ιστορία πάντα υπάρχουν οι πρώτες ομάδες αποίκων που λειτουργούν ως ιχνηλάτες και προπομποί, έτσι και οι ξένοι που έρχονται στην χώρα μας θα λειτουργήσουν ως κράχτες των μεγάλων εισερχόμενων μεταναστευτικών ροών που θα ακολουθήσουν. Είναι σαν τα προγεφυρώματα που δημιουργούνται πριν την κύρια απόβαση. Βέβαια οι πράκτορες που δρουν στην χώρα μας καθώς και τα υποταγμένα στους ξένους εγχώρια όργανά τους, προσπαθούν να παραπλανήσουν και να καθησυχάσουν τον ελληνικό λαό πείθοντάς τον ότι δεν υφίσταται κανένας κίνδυνος μέχρι που τα πράγματα δεν θα μπορούν να αντιστραφούν.

Όσον αφορά την παραγωγή, η αποβιομηχανοποίηση συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αποδεκατιστεί, ενώ στην ελληνική αγορά έχουν επικρατήσει οι θυγατρικές των  πολυεθνικών εταιριών. Οι λίγες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν μείνει εάν οι ιδιοκτήτες τους δεν υποταχτούν στο διεθνές σύστημα εξουσίας δεν θα βρίσκουν αγορές για να διαθέσουν τα προϊόντα τους και θα κλείσουν. Στην μεγάλη και ανοιχτή διεθνή αγορά τα μεγάλα ψάρια θα φάνε τα μικρά.

Η ελληνική οικονομία μοιάζει με ένα μισοξεραμένο λουλούδι μέσα σε μια τρύπια γλάστρα που ποτίζεται ελάχιστα και διψάει για νερό (χρήμα). Το πρόβλημα όμως είναι ότι μόλις αυξηθεί η ποσότητα του νερού αυτό δεν προλαβαίνει να απορροφηθεί από τις ρίζες του λουλουδιού γιατί διαφεύγει από τις τρύπες της γλάστρας (κόστος εισαγωγών). Π.χ. εάν αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα τότε επειδή δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή, αυτό δεν θα κάνει κύκλο για να κινητοποιήσει το σύνολο της οικονομίας αλλά αμέσως θα χρησιμοποιηθεί για τις εισαγωγές αγαθών και με τον τρόπο αυτό θα εξαχθεί και θα χαθεί από την χώρα. Για να γίνει κατανοητό το τελευταίο αλλά και το μέγεθος του προβλήματος θα αναφέρουμε ότι την ενδεκαετία 2000 – 2010 το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας (εξαγωγές μείον εισαγωγές αγαθών) ανήλθε στο αρνητικό ποσό των 320 δις ευρώ.

Την ελληνική οικονομία επιπλέον την πλακώνουν δύο μεγάλα βάρη. Το δημόσιο και το ιδιωτικό χρέος. Το δημόσιο χρέος μπορούσε να διαγραφεί μονομερώς αφού ήταν ιδιωτικό και σε ελληνικό δίκαιο. Μετατράπηκε σε κρατικό, σε αγγλικό δίκαιο και με εγγυήσεις της ελληνικής δημόσιας περιουσίας και του εθνικού πλούτου. Αν αυτή δεν είναι πράξη προδοσίας τότε ποια είναι η έννοια της προδοσίας!

Η ελεύθερη οικονομία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ισχυρό και αξιόπιστο εγχώριο τραπεζικό τομέα. Γι αυτό και στοχευμένα οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν διέλυσαν τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες πέρασαν στα χέρια των ξένων και σταδιακά, το σύνολο της δημόσιας και ιδιωτικής ελληνικής περιουσίας θα περάσει στα χέρια των ξένων κατόχων του ελληνικού δημοσίου και ιδιωτικού χρέους.  Αν αυτή δεν είναι ακόμα μια πράξη προδοσίας τότε ποια είναι η έννοια της προδοσίας!

Η Ελλάδα και λόγω των όσων έχει αποδεχτεί με τα μνημόνια αλλά κυρίως λόγω των δεσμεύσεων της που προκύπτουν από τις Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι πρώτον αναγκασμένη να συνεχίσει να δέχεται τις δόσεις δηλητηρίου που της χορηγούνται δήθεν για την θεραπεία της  και δεύτερον δεν μπορεί να αποφασίσει η ίδια για την οικονομική και πολιτική της θεραπευτική αγωγή.

Το παγκόσμιο σύστημα εξουσίας φροντίζει για την προώθηση των σχεδίων του να τοποθετεί εντολοδόχους του στις διάφορες χώρες που ανοίγουν  τις κερκόπορτες για την άλωση τους. Φροντίζει διευκολύνοντας τους να τους κρατάει στην εξουσία, όσο θα του είναι χρήσιμοι και στη συνέχεια προνοεί να υπάρχουν πάντα οι κατάλληλοι διάδοχοι τους για να συνεχίζουν το καταστροφικό έργο των προηγούμενων.

Επομένως εάν ο ελληνικός λαός δεν θέλει να απολέσει την πατρίδα του, πρώτα θα πρέπει επειγόντως να απαλλαγεί από το ντόπιο ξενόδουλο πολιτικό προσωπικό. Η Ελλάδα χρειάζεται ελληνική κυβέρνηση.

Δεύτερον, δεν μπορείς να θέλεις να ζεις μέσα στην λυκοφωλιά και να μην σε φάει ο λύκος. Η έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο μόνος δρόμος διαφυγής και σωτηρίας για την πατρίδα μας.

Τι όμως θα προσφέρει η έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Πρώτον το σταμάτημα του κατήφορου. Εάν θέλεις να βοηθήσεις κάποιον που τον μαστιγώνουν πρέπει πρώτα να αποτρέψεις το μαστίγωμα, στη συνέχεια να λύσεις τα δεσμά του μαστιγωμένου και κατόπιν να περιθάλψεις τις πληγές του. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να γίνει και με την χώρα.

Θα πάρουμε εμείς οι Έλληνες ξανά την χώρα στα χέρια μας και θα καθορίσουμε οι ίδιοι το μέλλον μας. Πλήρη έλεγχο της οικονομικής πολιτικής σε όλους τους τομείς.

Θα δημιουργήσουμε την Ελληνική κεντρική τράπεζα και θα εκδώσουμε πάλι το δικό μας νόμισμα αποκτώντας ξανά τον έλεγχο της νομισματικής μας πολιτικής. Δεν είναι τυχαίο που ιδιωτικός χρυσός αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ έχει τα τελευταία χρόνια μεθοδευμένα φύγει από την χώρα για να στηρίξει άλλες οικονομίες, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να στηρίξει το δικό μας νόμισμα! Και εδώ υπάρχουν ευθύνες που θα αποδοθούν στην ώρα τους.

Κρατικοποίηση των ιδιωτικών τραπεζών και μετατροπή τους σε σύγχρονες ειδικευμένες επενδυτικές τράπεζες που θα στηρίξουν τις επενδυτικές προσπάθειες αλλά και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Νέα πολιτική δασμών, ΑΞΕ και εξωτερικού εμπορίου. Διμερείς συμφωνίες με χώρες που χρειάζονται και έχουν την ανάγκη αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες να απορροφήσουν την πλεονάζουσα εγχώρια παραγωγή. Εισαγωγή τεχνογνωσίας και τεχνολογίας μέσω στοχευμένων και σχεδιασμένων συνεργασιών με ξένες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Δημιουργία από την αρχή και σε νέες βάσεις του ελληνικού μεταποιητικού κλάδου ο οποίος έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει πάνω από 1.000.000 νέες θέσεις εργασίας. Ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της εγχώριας γεωργικής και κτηνοτροφικής παραγωγής για υποκατάσταση των εισαγωγών και την καθιέρωση του ελληνικού τροφίμου ως το ποιοτικότερο και το καλύτερο στον κόσμο. Δημιουργία ελληνικών αλυσίδων τροφίμων σε χώρες με τις οποίες θα αναπτύξουμε στρατηγικές σχέσεις.

Θα δοθεί ένα τέλος στις αγορές ξένων οπλικών συστημάτων. Δημιουργία ισχυρής εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Εάν η Τουρκία έχει κάνει τόση πρόοδο στον τομέα αυτόν, ας φανταστούμε πού θα είχε φτάσει σήμερα η χώρα μας εάν η πατρίδα κυβερνιόταν από Έλληνες.

Ο ναυπηγικός τομέας όχι μόνο θα ξαναχτιστεί από την αρχή αλλά και θα πρωτοπορήσει.  Για να μην έχει μια χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, σημαίνει ότι όσοι κυβέρνησαν αυτήν την χώρα τουλάχιστον ήταν ανεπαρκείς γνώσεων και ικανοτήτων. Τα ξένα ναυπηγία έχουν εργασία γιατί φροντίζουν γι’ αυτό οι κυβερνήσεις των χωρών τους. Π.χ. ένας εφοπλιστής παίρνει δάνειο για την ναυπήγηση ενός πλοίου μόνο αν η ναυπήγηση γίνει σε ναυπηγείο της χώρας. Υπάρχουν διάφορες πολιτικές για να αναπτύξεις τον εγχώριο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αρκεί να υπάρχει η θέληση να το κάνεις.

Νέα δημοσιονομική πολιτική και σταθερό φορολογικό σύστημα που θα βασίζεται στην δίκαιη φορολογία, μειώνοντας τους φορολογικούς συντελεστές, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Τέρμα στον εργασιακό μεσαίωνα. Νέες εργασιακές συνθήκες που αρμόζουν σε μια αναπτυγμένη, ευημερούσα και πολιτισμένη χώρα με αύξηση των μισθών στα ευρωπαϊκά επίπεδα για να κινηθεί το χρήμα και να γυρίσει τον τροχό της οικονομίας.

Εθνικός έλεγχος των τομέων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών.

Άμεση εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας με ιδία μέσα και για το δικό μας όφελος.

Μονομερή διαγραφή του δημοσίου χρέους και καταγγελία του ως δημιούργημα δολοπλοκίας.

Απαίτηση αποζημίωσης από το Δ.Ν.Τ και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εν γνώση τους καταστροφή που προκάλεσαν στην Ελλάδα.

Διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων και του κατοχικού δανείου.

Επιστροφή των κλεμμένων ελληνικών αρχαιοτήτων.

Έμφαση στην ανάπτυξη της ιδιωτικής οικονομίας μέσα από κεντρικό σχεδιασμό δημιουργώντας σταθερές αναπτυξιακές συνθήκες, καθαρό ανταγωνιστικό περιβάλλον και δίνοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους. Το κράτος θα μετατραπεί από άρπαγα και κλέφτη σε στήριγμα και βοηθό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Δημόσιο σύστημα υγείας με νέα αρχιτεκτονική δομή, που παρόλο που θα υπάρχει σημαντική αύξηση των μισθών των εργαζομένων σ΄ αυτό – ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού – θα υπάρξει τεράστια μείωση του κόστους λόγω της αποφυγής των άσκοπων δαπανών. Στην κατεύθυνση αυτή θα γίνει ο απαραίτητος σχεδιασμός αλλά και οι επενδύσεις που απαιτούνται για να καλύπτεται το 90% της αγοράς φαρμάκων από εγχώριες φαρμακευτικές εταιρίες.

Η πανεπιστημιακή έρευνα θα συνδεθεί με την ιδιωτική πρωτοβουλία και τις επιχειρήσεις για να γίνουμε ανταγωνιστικοί στη διεθνή αγορά σε προηγμένα τεχνολογικά προϊόντα.

Αναφέρθηκαν λίγες ενδεικτικές σκέψεις από τα πολλά που πρέπει να γίνουν και που η έξοδος μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μας επιτρέψει να τα κάνουμε.

Η παραγωγική αλλά και η γενικότερη ανασυγκρότηση της χώρας σε όλους τους τομείς δεν είναι κάτι εύκολο και υπό τις υφιστάμενες δυσμενείς εσωτερικές και εξωτερικές οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές συνθήκες, φαντάζει ακατόρθωτο. Δεν είναι όμως αδύνατη. Τα πάντα είναι δυνατά σε αυτόν που πιστεύει. Απαιτεί όμως πρώτα από όλα ανθρώπους με αγάπη στον Θεό, στην πατρίδα και στον συνάνθρωπό τους. Ανθρώπους με ήθος, όραμα και γνώσεις.

Οι επερχόμενες εκλογές θα είναι η τελευταία ευκαιρία για την χώρα μας. Ας προσέξει όμως ο ελληνικός λαός τους φιλήκοους των ξένων που “μαλώνουν” το όπλο που πυροβολεί την πατρίδα αλλά ταυτόχρονα φιλάνε και το χέρι αυτού που πατάει την σκανδάλη.

Πράσινη τεχνολογία: “Πλημμύρα” των κοιτασμάτων μετάλλου στην Ελλάδα

0

Μεγάλη είναι η δυναμική των κοιτασμάτων μετάλλων που υπάρχουν στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Βασίλειο Μέλφο, ο οποίος βραβεύτηκε πρόσφατα από την Ακαδημία Αθηνών. Το ενδιαφέρον εστιάζεται ιδιαίτερα στα λεγόμενα μέταλλα υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία, αλλά και σε σπάνια μέταλλα που υπάρχουν στον ελλαδικό χώρο.

“Κάθε κινητό τηλέφωνο έχει τουλάχιστον 10 με 15 τέτοια μέταλλα. Τα περισσότερα από αυτά υπάρχουν στην Ελλάδα χωρίς να ξέρουμε αν είναι εκμεταλλεύσιμα ή όχι”, τονίζει ο κ. Μέλφος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και σημειώνει: “όλος ο κόσμος, όλη η Ευρώπη ψάχνει πολύ μικρές ποσότητες μετάλλων που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη τεχνολογία, την κατασκευή υπολογιστών, την “πράσινη τεχνολογία”, τη δημιουργία ανεμογεννητριών, πάνελ και κινητών τηλεφώνων”. Παράλληλα, διατυπώνει την άποψη ότι “αν δεν έρθουν στην Ελλάδα μεταλλευτικές εταιρείες, προκειμένου να κάνουν μια λεπτομερή έρευνα σε βάθος για να γίνει γνωστό το δυναμικό που έχει η Ελλάδα, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να μιλάμε για ορυκτό πλούτο”.

Χαρακτηριστική περίπτωση σπάνιου μετάλλου που βρίσκεται στην Ελλάδα είναι, κατά τον κ. Μέλφο, το ρήνιο. “Το ρήνιο βρίσκεται σε τέσσερις, πέντε περιοχές της Θράκης μέσα στο ορυκτό που λέγεται μολυβδαινίτης και μάλιστα σε τέτοιες συγκεντρώσεις που θεωρούνται οι υψηλότερες στον κόσμο και στις τέσσερις – πέντε αυτές περιοχές. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή περίπτωση διότι το ρήνιο χρησιμοποιείται σε πολύ ενδιαφέρουσες εφαρμογές, όπως σε υπερκράματα στον τομέα της αεροναυπηγικής, στην κατασκευή θερμομέτρων πολύ υψηλής ακριβείας, στους καταλύτες των αυτοκινήτων κλπ”, αναφέρει.

Μιλά, επίσης, για κοιτάσματα από τα οποία “βγαίνει” χαλκός, μόλυβδος και ψευδάργυρος που, αυτή τη στιγμή, είναι πολύ χρήσιμα μέταλλα για τη βιομηχανία, για το τελλούριο, που υπάρχει σε πάρα πολλές μεταλλοφορίες, αλλά και για τα μέταλλα της ομάδας της πλατίνας (πλατίνα και παλλάδιο) που μπορούν και αυτά να υποστούν εκμετάλλευση. Όλα τα παραπάνω αναφέρονται, άλλωστε, στην εργασία, για την οποία ο κ. Μέλφος και ο αν. καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Παναγιώτης Βουδούρης, βραβεύτηκαν πριν από λίγες μέρες με το Βραβείο “Κωνσταντίνου Κτενά” της Τάξεως των Θετικών Επιστημών έτους 2018.

Η εργασία αφορά ειδικότερα στη γένεση των ευγενών μετάλλων (χρυσός και άργυρος), των μετάλλων υψηλής τεχνολογίας (χαλκός, κοβάλτιο, αντιμόνιο, βισμούθιο, τελλούριο, γάλλιο, γερμάνιο, ίνδιο, βολφράμιο) και των σπάνιων μετάλλων (ρήνιο, μολυβδαίνιο) κατά τα τελευταία 35 εκατομμύρια χρόνια στην Ελλάδα. Επιπλέον, περιγράφεται το θεωρητικό γεωλογικό μοντέλο, που στηρίζεται σε έρευνες των δύο αναπληρωτών καθηγητών, αλλά και σε πλήθος δημοσιεύσεων Ελλήνων και ξένων ερευνητών και καταγράφονται τα σημαντικότερα κοιτάσματα, τα οποία ταξινομούνται σε διάφορους τύπους. Όπως τονίζει ο κ. Μέλφος, “η βράβευση αυτή, εκτός από την επιστημονική, έχει και εθνική σημασία για τη χώρα και την οικονομία της, καθώς αναδεικνύεται ο σημαντικός ορυκτός πλούτος της Ελλάδας”.

Σε ό,τι αφορά τις περιοχές που “φιλοξενούν” τα παραπάνω μέταλλα, αυτές είναι, σύμφωνα με τον αν. καθηγητή, η Χαλκιδική, η Θράκη, οι Κυκλάδες, η περιοχή του Κιλκίς, η Λήμνος και η Λέσβος. Για τις επιφυλάξεις που εκφράζονται σχετικά με την εξορυκτική δραστηριότητα και τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις ο κ. Μέλφος, τονίζει: “η τεχνολογία είναι τόσο προηγμένη που αν τηρούνται τα προβλεπόμενα από την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα και η εκμετάλλευση δεν μην αφήνει σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αν όλη η διαδικασία γίνει σωστά από την αρχή, επιτυγχάνεται ακόμη και πλήρης αποκατάσταση των μεταλλείων μετά από 15, 20, 25 χρόνια. Οι εταιρείες δεν θέλουν να δημιουργούν μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα γιατί η πίεση από τις κυβερνήσεις και τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις είναι πολύ μεγάλη, άρα προσπαθούν πάρα πολύ να κάνουν όσο το δυνατό πιο καθαρή αυτή την υπόθεση. Γι΄ αυτό και στο Στρατώνι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο της ακαριαίας τήξης και όχι τη χρήση κυανίων, ώστε η μέθοδος να είναι πιο καθαρή. Επίσης, η Θράκη είναι μια περιοχή που οικονομικά βρίσκεται σε πιο δύσκολη θέση, σε σχέση με άλλες Περιφέρειες της Ελλάδας και έχει πολλές περιοχές ακατοίκητες. Σε αυτές συνήθως βρίσκονται κοιτάσματα και αυτό βοηθά πολύ να αναπτυχθούν οι εταιρείες”.

Σημειώνεται, ότι η Τελετή Απονομής του βραβείου “Κωνστατίνου Κτενά” στους κ.κ. Μέλφο και Βουδούρη πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στην Πανηγυρική Συνεδρία του τέλους του έτους της Ακαδημίας Αθηνών, κατά την οποία το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της χώρας απονέμει τιμητικές διακρίσεις.

ΠΗΓΗ

Οι Πέντε Ιερές πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας

0

Κατά την αρχαιότητα η Ελευσίνα αποτελούσε μαζί με την Αθήνα, την Ολυμπία, τους Δελφούς και τη Δήλο τις 5 ιερές πόλεις της Αρχαίας Ελλάδος και σε αυτήν κατέληγε η Ιερά Οδός. Η λέξη Ελευσίς-ίνος αναφέρεται για πρώτη φορά στον Ορφικό ύμνο «Δήμητρος θυμίαμα». Επιπλέον, ο Ησύχιος μας αναφέρει ότι το παλαιότερο όνομα της Ελευσίνας ήταν Σαισαρία. Σύμφωνα με το μύθο, η Σαισαρία ήταν η μικρότερη κόρη του βασιλιά Κελεού.

Ο Κελεός αναφέρεται ως ο πρώτος Ιεροφάντης και ότι πρώτος χειροτόνησε τις κόρες του Ιέρειες της θεάς Δήμητρας. Ο Κελεός ήταν ο οικιστής της Ελευσίνας, ο οποίος για να τιμήσει τον πατέρα, τον ήρωα Ελευσίνα, έδωσε το όνομά του στην πόλη.

Η λέξη Ελευσίνα είναι ομιλούν όνομα και προέρχεται από το ρήμα ελεύθω = έρχομαι. Δηλαδή ο τόπος της αφίξεως, του ερχομού, της παρουσίας, της αποκάλυψης. Σε όλα τα αρχαία κείμενα η λέξη Ελευσίς δεν υπάρχει παρά μόνο σε συνάρτηση με τη θεά Δήμητρα ή στα Ελευσίνια Μυστήρια. Έτσι έγινε γνωστή η Ελευσίνα στην αρχαιότητα κι έτσι μένει για πάντα. Σαισαρία, η Ελευσίνα, από την ιέρεια Σαισάρα. Ελευσίνα, από τον ήρωα της τον Ελευσίνα. Ελευσίς, από την έλευση της θεάς Δήμητρας. Στην ελληνιστική εποχή από την πόλη άποικοι ίδρυσαν μια ομώνυμη πόλη πλάι στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και ένα χωριό Ελευσίς στην όαση του Φαγιούμ.

Τα Ελευσίνια ήταν γιορτή και μυστηριακή τελετή που πραγματοποιούνταν στην Ελευσίνα της Αττικής προς τιμήν της θεάς Δήμητρας και της Περσεφόνης. Επρόκειτο για την ιερότερη και πιο σεβαστή τελετή από όλες τις γιορτές της αρχαίας Ελλάδας: έχοντας ξεκινήσει από τη Σαμοθράκη και τα Καβείρια Μυστήρια μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα από Θράκες αποίκους. Άρχισαν να αποκτούν μεγάλη φήμη κατά τον καιρό του Πεισίστρατου και έφτασαν στο απόγειο της ακμής τους κατά το χρυσό Αιώνα του Περικλή.

Η αρχαία Αθήνα (Αθηναι) ήταν πόλη-κράτος της αρχαίας Ελλάδας και μία από τις σημαντικότατες πόλεις του αρχαίου κόσμου γενικότερα. Τα όρια της περιλάμβαναν το μεγαλύτερο τμήμα της σημερινής Αττικής. Οι Αθηναίοι πέρα από την Αττική κυριαρχούσαν μέσω του ισχυρού τους στόλου σε έναν μεγάλο αριθμό ιωνικών αποικιών στα νησιά του Αιγαίου και στα παράλια της Μικράς Ασίας. Η Αττική άλλωστε αποτελούσε και την μητρόπολη των περισσότερων ιωνικών αποικιών.

Οι Αθηναίοι συνόρευαν βόρεια με τους Βοιωτούς και δυτικά με τους Μεγαρείς, με τους οποίους βρίσκονταν συχνά σε σύγκρουση. Η αρχαία Αθήνα πρωταγωνίστησε στους Περσικούς πολέμους, ηγήθηκε της συμμαχίας της Δήλου, καθώς και της μιας από τις δύο συμμαχίες οι οποίες συγκρούστηκαν κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Η Αττική ήταν από τις λίγες περιοχές της Ελλάδας που δεν έγινε εγκατάσταση Δωριέων καθώς εκεί οι Δωριείς αποκρούστηκαν (μύθος του βασιλιά Κόδρου). Στην Αττική σταδιακά διαμορφώθηκε μία ξεχωριστή διάλεκτος της ιωνικής, η αττική διάλεκτος που έγινε η γλώσσα των γραμμάτων και των τεχνών στην αρχαιότητα.

Στην περιοχή της Αττικής υπήρχε έντονη ανθρώπινη παρουσία από την νεολιθική εποχή. Πρώτος μυθικός βασιλιάς της Αθήνας ήταν ο Κέκροπας στον οποίο αποδίδεται η επιλογή της θεάς Αθηνάς ως προστάτιδας θεάς της πόλης. Τα πρώιμα χρόνια της εποχής του χαλκού οι Αθηναίοι φαίνεται να βρίσκονταν υποταγμένοι στους Κρήτες, όπως φαίνεται και από τον μύθο του Θησέα. Το σημαντικότερο γεγονός, μετά την εξόντωση τουΜινώταυρου από τον Θησέα, ίσως και αλληγορικός μύθος, για την μελλοντική εξέλιξη της πόλης στάθηκε η συνένωση των δώδεκα οικισμών, που είχαν ιδρυθεί στην περιοχή της Αττικής, σε ένα κράτος, με την Αθήνα ως κεντρική εστία.

Την Μυκηναϊκή περίοδο οι Αθηναίοι βρίσκονταν στην σκιά των ισχυρών Μυκηναϊκών κέντρων της περιόδου. Ο Όμηρος αναφέρει συμμετοχή της Αθήνας στον Τρωικό πόλεμο, με 50 πλοία και αρχηγό τον Μενεσθέα. Την περίοδο της καθόδου των Δωριέων οι Αθηναίοι αντιστάθηκαν με επιτυχία. Σε καμία άλλη πόλη της αρχαίας Ελλάδας δεν αναπτύχθηκαν τόσο πολύ οι τέχνες και τα γράμματα όσο στην αρχαία Αθήνα καθώς εκεί αναπτύχθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες για να υπάρξει αυτό το αξιοθαύμαστο πολιτιστικό δημιούργημα. Οι λόγοι που αυτό συνέβη ιδιαίτερα στην Αθήνα ήταν η ύπαρξη δημοκρατικού πολιτεύματος, η μεγάλη εισροή πλούτου στην πόλη, αλλά και η έντονη συναναστροφή και ανταλλαγή ιδεών με ξένους λαούς και πολιτισμούς μέσω του ιδιαίτερα ανεπτυγμένου Αθηναϊκού εμπορίου.

Το μεγαλύτερο μέρος του πολιτιστικού δημιουργήματος της αρχαίας Ελλάδας οφείλεται στην Αθήνα. Εκεί δημιουργήθηκε το θέατρο, πρωτοεφαρμόστηκε το δημοκρατικό πολίτευμα, αναπτύχθηκε η φιλοσοφία, η ιστοριογραφία, η ρητορική, η γλυπτική, η αρχιτεκτονική κ.α. Από την Αθήνα ήταν μερικές από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών της αρχαιότητας, όπως οι Δραματικοί ποιητές Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης και Αριστοφάνης, οι φιλόσοφοι Σωκράτης και Πλάτωνας, οι ιστορικοί Θουκυδίδης και Ξενοφώντας, οι ρήτορες Λυσίας, Ισοκράτης και Δημοσθένης ο γλύπτης Φειδίας κ.α.

Επίσης οι φιλόσοφοι Αριστοτέλης, Αναξαγόρας, Επίκουρος και Ζήνων έζησαν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην Αθήνα. Στην Αθήνα λειτούργησαν και οι μεγάλες φιλοσοφικές σχολές της αρχαιότητας, όπως η Ακαδημία Πλάτωνος και το Λύκειο του Αριστοτέλη και αργότερα η σχολή των Επικούρειων φιλοσόφων και των Στωικών. Στον χώρο της Αττικής υπήρχαν μερικοί από τους σημαντικότερους λατρευτικούς χώρους της αρχαίας Ελλάδας.

Ο σημαντικότερος λατρευτικός χώρος ήταν η Ακρόπολη στον οποίο λατρευόταν η θεά Αθηνά. Η ακρόπολη ήταν ο σημαντικότερος λατρευτικός χώρος της θεάς Αθηνάς στην αρχαία Ελλάδα. Μετά την αποχώρηση των Περσών το 479 π.Χ. ανοικοδομήθηκαν στην Ακρόπολη εντυπωσιακά μνημεία κάτω από την επίβλεψη των σημαντικότερων αρχιτεκτόνων και γλυπτών της αρχαιότητας όπως του Φειδία, του Ικτίνου, του Καλλικράτη κ.α.

Πολύ σημαντικός λατρευτικός χώρος ήταν το Σούνιο, αφιερωμένος στον θεό Ποσειδώνα. Στο Σούνιο υπήρχε σημαντικός ναός αφιερωμένος στον Ποσειδώνα που σώζεται μέχρι σήμερα. Στην Ελευσίνα λατρευόταν η θεά Δήμητρα και η περιοχή ήταν από τους σημαντικότερους λατρευτικούς χώρους στην αρχαία Αθήνα. Εκεί διεξάγονταν κάθε χρόνο τα Ελευσίνια Μυστήρια σημαντική γιορτή προς τιμήν της θεάς Δήμητρας.

Στην ανατολική Αττική υπήρχαν άλλοι τρεις σημαντικοί λατρευτικοί χώροι. Η Βραυρώνα στην περιοχή του αρχαίου Αθηναϊκού δήμου της Αραφήνος, που ήταν λατρευτικός χώρος της Άρτεμης, ο Ραμνούντας, στην περιοχή του αρχαίου Αθηναϊκού δήμου του Μαραθώνα, όπου λατρευόταν η θεά Νέμεση και το Αμφιαράειο στα σύνορα με την Βοιωτία, σημαντικό μαντείο αφιερωμένο τον μυθικό ήρωα Αμφιάραο.

Η Δήλος, είναι μικρή νήσος των Κυκλάδων, δυτικά της Μυκόνου. Στην αρχαιότητα υπήρξε ιδιαίτερα διάσημη ως γενέτειρα του θεού Απόλλωνα, εξ ου και η επωνυμία του Δήλιος και εκ τούτου σπουδαίο θρησκευτικό κέντρο που εξελίχθηκε ομοίως και σε εμπορικό. Ο κάτοικος της Δήλου καλείται Δήλιος, ή Δηλιεύς (΄΄Δήλιοι ή Δηλιείς). Όταν η Ήρα έμαθε ότι η Λητώ ήταν έγκυος από το Δία, απαγόρευσε στη Λητώ να γεννήσει σε στεριά και σε οποιοδήποτε μέρος κάτω από τον ήλιο.

Ή γέννησή του Απολλωνα αναφέρει πως αυτή πραγματοποιήθηκε στο νησί Ορτυγία Δήλος) από τη Λητώ που υπήρξε σύζυγος του Δία πριν από την Ήρα. Λόγω της μεγάλης ζήλιας της Ήρας για την Λητώ, κανένας τόπος δεν τη δεχόταν να γεννήσει εκτός από την Ορτυγία. Ήταν ένα νησί που έως τότε έπλεε ελεύθερο στα κύματα κι έτσι ήταν δύσκολο η Ήρα να ανιχνεύσει την τοποθεσία στην οποία η Λητώ είχε καταφύγει. Αργότερα, ο Δίας σταθεροποίησε το νησί προκειμένου να πραγματοποιηθεί η γέννηση του Απόλλωνα. Οι πόνοι του τοκετού διήρκεσαν εννιά μέρες και εννιά νύχτες και τότε η Ειλείθυια, η μαμή, που η Ήρα κρατούσε επίτηδες κοντά της, μπόρεσε να διαφύγει ώστε να βοηθήσει την ετοιμόγεννη Λητώ. Πρώτη γεννήθηκε η Άρτεμις και ύστερα ο Απόλλωνας.

Η Ορτυγία ονομάστηκε Δήλος επειδή εκεί αποκαλύφθηκε (δήλος, δηλαδή φανερός) ο θεός Απόλλωνας. Η Ολυμπία, υπήρξε το πιο δοξασμένο ιερό της αρχαίας Ελλάδας αφιερωμένο στον Δία, πατέρα των θεών και των ανθρώπων. Ήταν ο τόπος διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων οι οποίοι τελούνταν στο πλαίσιο των Ολυμπίων, της πιο σημαντικής εορτής των Ελλήνων κατά το μεγαλύτερο διάστημα της αρχαιότητας.

Αντίστοιχες γιορτές ήταν τα Πύθια που διοργανώνονταν προς τιμήν του Απόλλωνος στους Δελφούς, τα Ίσθμια προς τιμήν του Ποσειδώνος στον Ισθμό της Κορίνθου και τα Νέμεα, επίσης προς τιμήν του Διός στο ιερό του στη Νεμέα. Στην Ολυμπία, εντός του μεγαλοπρεπούς ναού του θεού, βρισκόταν το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός, έργο του Φειδία, το οποίο ήταν γνωστό στην αρχαιότητα ως ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου.

Η αφετηρία των Ολυμπιακών Αγώνων τοποθετείται στο 776 π.Χ. και τελούνταν κάθε τέσσερα χρόνια. ΤηνΕλληνιστική περίοδο ανεγέρθηκαν αρκετά οικοδομάματα, κυρίως κοσμικού χαρακτήρα, όπως το γυμνάσιο και η παλαίστρα, και στα ρωμαϊκά χρόνια έγιναν μετασκευές στα ήδη υπάρχοντα. Οικοδομήθηκαν επίσης θέρμες, πολυτελείς κατοικίες και το υδραγωγείο.

Η λειτουργία του ιερού χώρου συνεχίσθηκε κανονικά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια επί Μεγάλου Κωνσταντίνου. Το 393 μ.Χ. έγιναν οι τελευταίοι Ολυμπιακοί Αγώνες και λίγο αργότερα ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Θεοδόσιος Α΄, με διάταγμά του απαγόρευσε οριστικά την τέλεσή τους γιατί θεωρούνταν παγανιστικοί, ενώ επί Θεοδοσίου Β΄, επήλθε η οριστική καταστροφή του ιερού (426 μ.Χ.).

Οι Δελφοί ήταν αρχαία ελληνική πόλη στην οποία λειτούργησε το σημαντικότερο μαντείο του αρχαιοελληνικού κόσμου. Η πόλη αναφέρεται από τους ομηρικούς χρόνους με την ονομασία Πυθώ. Στην αρχή των ιστορικών χρόνων ήταν μία από τις πόλεις της αρχαίας Φωκίδας, αλλά σταδιακά ο ρόλος της πόλης ενισχύθηκε και εξελίχθηκε σε πανελλήνιο κέντρο και ιερή πόλη των αρχαίων Ελλήνων. Αποτέλεσε επίσης κέντρο της Δελφικής Αμφικτυονίας.

Οι Δελφοί διατήρησαν τη σημαντική τους θέση μέχρι τα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ., οπότε δόθηκε οριστικό τέλος στη λειτουργία του μαντείου με διάταγμα του αυτοκράτορα Θεοδοσίου Α΄. Τους επόμενους αιώνες η πόλη παρήκμασε και εγκαταλείφθηκε οριστικά την περίοδο των σλαβικών επιδρομών στον μεσαίωνα (570-780μ.χ).

Στην περιοχή των Δελφών υπήρχε ιερό αφιερωμένο στη γυναικεία θεότητα τηςΓαίας και φύλακάς του είχε τοποθετηθεί ο φοβερός δράκοντας Πύθων. Κύριος του ιερού έγινε ο Απόλλωνας όταν σκότωσε τον Πύθωνα. Στη συνέχεια ο θεός μεταμορφωμένος σε δελφίνι μετέφερε στην περιοχή Κρήτες, οι οποίοι ίδρυσαν το ιερό του. Ο μύθος αυτός σχετικά με την κυριαρχία του Απόλλωνα επιβίωσε σε εορταστικές αναπαραστάσεις στις τοπικές γιορτές, όπως τα Σεπτήρια, τα Δελφίνια, τα Θαργήλια, τα Θεοφάνεια, και τα Πύθια.

Τα παλαιότερα ευρήματα στην περιοχή των Δελφών έχουν εντοπιστεί στο Κωρύκειο Άντρο και χρονολογούνται στη νεολιθική εποχή (4000 π.Χ.) Στο ξεκίνημα της Μυκηναϊκής περιόδου εγκαταστάθηκαν στο χώρο των Δελφών Αχαιοί προερχόμενοι από τη Θεσσαλία και ίδρυσαν οργανωμένη πόλη. Από την πόλη αυτή έχουν βρεθεί κατάλοιπα μυκηναϊκού οικισμού και νεκροταφείου. Πιστεύεται πως αντιστοιχεί στην πόλη που αναφέρεται στον κατάλογο των Νεών της Ιλιάδας, με το όνομα Πυθώ.

Η Πυθώ ήταν μία από τις εννέα Φωκικές πόλεις που συμμετείχαν στον Τρωικό πόλεμο, στο πλευρό των υπολοίπων Αχαιών. Με το τέλος της Μυκηναϊκής περιόδου η πόλη εγκαταλείφθηκε, όπως και πολλά ακόμα Μυκηναϊκά κέντρα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους επόμενους τέσσερις αιώνες δεν παρατηρήθηκε καμία σημαντική εγκατάσταση στην περιοχή.

Τα ευρήματα από την περιοχή παρέμειναν ελάχιστα και πολύ αποσπασματικά μέχρι τον 8ο αι. π.Χ., οπότε και επικράτησε οριστικά η λατρεία του Απόλλωνα και άρχισε η ανάπτυξη του ιερού και του μαντείου. Προς το τέλος του 7ου αι. π.Χ. οικοδομήθηκαν οι πρώτοι λίθινοι ναοί, αφιερωμένοι ο ένας στον Απόλλωνα και ο άλλος στην Αθηνά, που λατρευόταν επίσημα, με την επωνυμία «Προναία» ή «Προνοία» και είχε δικό της τέμενος.

ΠΗΓΗ

Να πως μοιάζει μια χελώνα από μέσα – Σίγουρα δεν είναι αυτό που νομίζετε… (pics)

0

Οι χελώνες ζουν σε αυτόν τον πλανήτη 157 εκατομμύρια χρόνια, αλλά πάντα υπάρχει μια σύγχυση ως προς την κατασκευή στα κόκαλα

Πώς μπορεί ένα τέτοιο είδος να εξελίσσεται με τόσο περίεργη σπονδυλική στήλη;

Κανένα άλλο ζώο δεν έχει κάποιο κόκαλο που να γίνεται κέλυφος όπως η χελώνα. Δείτε λοιπόν πόσο περίεργο είναι το κέλυφος.

Αντίθετα με τα άλλα ζώα, η χελώνα δεν μπορεί να αποχωριστεί από το καβούκι της εντελώς. Κι αυτό γιατί το καβούκι είναι στην πραγματικότητα μέρος του σκελετού της.

Δείτε πόσος χώρος υπάρχει στο εσωτερικό κέντρο του. Δεν είναι απλώς λίπος μέσα στην τεράστια κοιλότητα. Να μια εικόνα των εσωτερικών της οργάνων τα οποία φαίνονται όλα τακτοποιημένα πολύ καλά.

Το καβούκι συγκρατεί την σπονδυλική στήλη και τα πλευρά.

 

Να γιατί μια χελώνα μπορεί να μαζεύει το κεφάλι μέσα στο καβούκι. Στοίχημα ότι λίγοι το γνωρίζουν. Έτσι αν ποτέ δεν το είχατε σκεφτεί, οι χελώνες είναι καταπληκτικές.  Απλά θυμηθείτε πως είναι βασικά σαύρες που φορούν μόνιμη στολή!

Έγγραφο “φωτιά” του ΥΠΕΞ αποκαλύπτει γιατί ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ είπε ότι: “Αν γίνει πόλεμος θα είμαστε μόνοι μας απέναντι στην Τουρκία”

0

Η πρόσφατη δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ναύαρχου Αποστολάκη ότι δεν θα συμπολεμήσει κανείς δίπλα μας σε περίπτωση που η Ελλάδα βρεθεί αντιμέτωπη με την Τουρκία, αντανακλά την  εικόνα του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, η οποία είναι αποκαρδιωτική για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα.

Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις η Συμμαχία στην πράξη, βρίσκεται στο πλευρό της Άγκυρας ευνοώντας το σύνολο των αμφισβητήσεων έναντι της χώρας μας. Αυτό προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια από έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών.

Πως φθάσαμε στο σήμερα:

Όταν το 2016 το ΝΑΤΟ αποφάσισε να έχει ισχυρή παρουσία στο Αιγαίο για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την ΕΕ ήταν η μεγάλη ευκαιρία για την Αθήνα να επιβάλλει τον σεβασμό του διεθνούς δικαίου και να απονευρώσει την αναθεωρητική πολιτική της Τουρκίας.

Συνέβη ακριβώς το αντίθετο, εξαιτίας της αδυναμίας του τέως υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, αλλά και της απουσίας εθνικού σχεδιασμού στην εξωτερική πολιτική και την πολιτική ασφάλειας. Η Άγκυρα, σύμφωνα με το έγγραφο, εδραίωσε τις αμφισβητήσεις της που αποτελούν πλέον διεθνές διπλωματικό κεκτημένο , παρά το γεγονός ότι η πολιτική της σχεδόν μόνιμα τα τελευταία χρόνια κινείται εκτός των ορίων και των κανόνων του ΝΑΤΟ.

Και στο ενεργειακό και στην Συρία και με την Χαμάς και με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους, με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ αλλά και με την Ρωσία και το Ιράν, η Τουρκία ακολούθησε εθνική και όχι συμμαχική πολιτική. Αντίθετα η Ελλάδα κινήθηκε ως δεδομένη και ακολουθεί συμμαχική πολιτική χωρίς να διαπραγματευθεί το παραμικρό αντάλλαγμα με συνέπεια οι κίνδυνοι να έχουν καταστεί μέγιστη απειλή. Όπως καταγράφεται στο έγγραφο του ΥΠΕΞ, η Τουρκία εντός του ΝΑΤΟ ακολουθεί ιδιοτελή πολιτική, αλλά γι αυτό δεν υπάρχει καμία συνέπεια. Κυριολεκτικά η Τουρκία, έδωσε ρεσιτάλ διαπραγμάτευσης εις βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και πέτυχε να αδρανοποιήσει πλήρως το ΝΑΤΟ ακόμη και σε κραυγαλέα ζητήματα διεθνούς δικαίου , κάτι που λειτουργεί εις βάρος της Ελλάδας. Η χώρα μας βρίσκεται σε δεινή θέση, με τις ΗΠΑ να προσπαθούν εδώ και καιρό να μας εντάξουν στα τυχοδιωκτικά τους σχέδια από τη Μαύρη Θάλασσα και τα βαλκάνια, μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα ουδείς συζητά και ο ελληνικός λαός βρίσκεται στο σκοτάδι.

Υπάρχουν σκοτεινές πτυχές εντός του ΝΑΤΟ στον αθέατο πόλεμο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με την Συμμαχία να βρίσκεται στην σκοτεινή πλευρά αυτής της διένεξης. Η κατάσταση αυτή ιχνογραφήθηκε ιδανικά από την πρόσφατη δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ότι αν χρειαστεί να πολεμήσουμε δεν θα συμπολεμήσει κανείς δίπλα μας. Η Τουρκία έχει παραλύσει το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο αλλά και στις Βρυξέλλες. Η Ελλάδα μετέχει σε όλα τα συμμαχικά σχήματα, αλλά πραγματικό σύμμαχο δεν έχει. Στηρίζει άνευ όρων τα σχέδια των Συμμάχων, αλλά είναι μόνη της απέναντι στην Τουρκία. Ας σημειωθεί ότι υπάρχει ένας εξαιρετικά περίπλοκος μηχανισμός δεσμεύσεων και διευκολύνσεων των ΗΠΑ επί ελληνικού εδάφους που ανανεώνεται συνεχώς και εν κρυπτώ. Στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου Αθήνας –Ουάσιγκτον, η Ελλάδα δεν έχει θέσει κανένα ουσιαστικό εθνικό ζήτημα, ενώ οι ΗΠΑ έχουν πλήθος αιτημάτων και στρατιωτικοποιούν όλο και πιο περισσότερο τις διμερείς σχέσεις.

Η δήλωση Αποστολάκη

Η δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ναύαρχου Αποστολάκη ότι «εάν οι Τούρκοι ανέβουν σε βραχονησίδα θα την ισοπεδώσουμε..» και η προσθήκη ότι «εάν χρειαστεί να πολεμήσουμε δεν θα συμπολεμήσει κανένας δίπλα μας…» δίνει με ρεαλιστικό τρόπο την εικόνα .
Πρόκειται για μια αντίληψη που κυριαρχεί όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο διπλωματικό σώμα. Αποκαλύπτει επίσης ότι η Ελλάδα αγωνίζεται για να εξασφαλίσει ότι η Τουρκία δεν θα φθάσει σε πόλεμο με την Ελλάδα και αυτό το επιδιώκει μέσω ΕΕ και ΝΑΤΟ, ενώ θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η στάση τους.
Στο έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών αποκαλύπτεται ότι ακόμη και σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, η Τουρκία έχει επιβάλλει στο ΝΑΤΟ όχι μόνο πως θα κινείται η ναυτική δύναμη για το μεταναστευτικό, αλλά και πως θα κινούνται τα ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη που παίρνουν μέρος στον πόλεμο κατά του ISIS, αμφισβητώντας όχι μόνο τις διεθνείς συνθήκες για τα Δωδεκάνησα, αλλά και τον εθνικό εναέριο χώρο.

Ο αθέατος πόλεμος

Βέβαια οι ΗΠΑ θέλουν να αποτρέψουν ένα επεισόδιο Ελλάδας –Τουρκίας, όμως δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι κάνει τα πάντα γι αυτό, ούτε είναι γνωστό τι θα κάνει η Ουάσιγκτον αν συμβεί θερμό επεισόδιο.Εκτιμάται ότι αν ο Ερντογάν πετύχει τους στόχους του στην Συρία, είναι βέβαιο ότι θα στραφεί στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο. Είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα είναι σε θέση πολιτικά να αντιμετωπίσει αυτή την απειλή ενώ αξιωματούχοι των υπουργείων Άμυνας και Εξωτερικών θεωρούν βέβαιο ότι σε περίπτωση που υπάρξει επεισόδιο η Ουάσιγκτον θα ταχθεί υπέρ των διαπραγματεύσεων αδιαφορώντας για το ποιος είναι με την πλευρά του διεθνούς δικαίου, δηλαδή για το δίκαιο της χώρας μας.
Πέραν αυτών, ούτε η Ελλάδα, ούτε οι άλλοι σύμμαχοι δείχνουν πλέον εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ και στην διοίκηση Τραμπ που όπως αποδεικνύεται από σειρά αποφάσεων για την Συρία, την πολιτική έναντι της Ευρώπης και την στάση της σε μείζονα ζητήματα γεωπολιτικής, δεν είναι αξιόπιστος σύμμαχος, αν ήταν ποτέ, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Υπό αυτό το πρίσμα προκαλεί εύλογα ερωτηματικά το ασύλληπτο μέγεθος διευκολύνσεων και εξαρτήσεων στις σχέσεις της Ελλάδας με τις ΗΠΑ που όλο και αυξάνονται στο πλαίσιο της δήθεν «αναβάθμισης» της χώρας μας.

Τι αποκαλύπτει το ντοκουμέντο:

«Η Τουρκία αντιλαμβάνεται το ΝΑΤΟ ως πεδίο προώθησης της ιδιοτελούς εθνικής ατζέντας υπεράνω της ενδο-νατοικής συνοχής, όσο και των σκοπών της Συμμαχίας. Στη βάση αυτή, η Ελλάδα με την στάση της εντός του ΝΑΤΟ, θίγει στην πράξη κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το ρόλο της χώρας μας ως ενεργού μέλους και, κατ΄επέκταση, απομειώσει τη γεωστρατηγική της σημασία. Οι αβάσιμοι τουρκικοί ισχυρισμοί περί «αποστρατιωτικοποιημένων» νήσων, σε συνδυασμό με τα περί FIR υποβολής σχεδίων πτήσεων και υπερπτήσεων, καθώς και εύρους εθνικού εναερίου χώρου, προβάλλονται κατά την εκτέλεση των συμμαχικών αεροναυτικών ασκήσεων στο Αιγαίο, και στις επί χάρτου ασκήσεις. Χαρακτηριστικό πρόβλημα αποτελούν τα προσκόμματα διέλευσης ΝΑΤΟϊκών αεροσκαφών AWACS, υπεράνω νήσων μας που συμμετέχουν μεταξύ άλλων στην ενίσχυση του Διεθνούς Συνασπισμού κατά του ISIS, μέσω Αιγαίου προς την Τουρκία. Εις ότι αφορά τα ευρύτερα ελληνικά συμφέροντα, η Τουρκία δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και σε κάθε ευκαιρία απαιτεί τη διαγραφή αναφορών σε Κύπρο από γεωγραφικούς χάρτες, σενάρια ασκήσεων κλπ. Εις ευόδωση των τουρκικών προσπαθειών συμβάλλει η κατ επίφαση τήρηση στάσης «ίσων αποστάσεων» των πολιτικο-στρατιωτικών Αρχών της Συμμαχίας, η οποία κατατείνει στην καταστρατήγηση της ΝΑΤΟϊκής ουδετερότητας και έμμεσα στην ενθάρρυνση των τουρκικών επιδιώξεων».

Ερωτηματικά
Προκαλούνται εύλογα τεράστια ερωτηματικά για ποιους λόγους τόσο η κυβέρνηση, όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση που γνωρίζει άριστα τι συμβαίνει, δεν αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν να ανέχονται την κατάσταση. Είναι προφανές ότι διαβήματα και η κλασική τακτική των επιστολών διαμαρτυρίας δεν προσφέρει το παραμικρό. Στην πραγματικότητα όμως, η αντίδρασή τους είναι η ακόμη μεγαλύτερη προσήλωση σε όσα απαιτούν το ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ, αλλά η στάση αυτή καθιστά αχαλίνωτη την Τουρκία.
Το έγγραφο παρουσιάζει στη συνέχεια την θέση της Ελλάδας εντός του ΝΑΤΟ, ότι δηλαδή διαφωνεί με την πολιτική των ίσων αποστάσεων, ότι η Τουρκία καταχράται τους ΝΑΤΟϊκούς μηχανισμούς προκειμένου να προωθήσει τις θέσεις της εις βάρος της Ελλάδας και κυρίως ότι η στάση της Τουρκίας «υπονομεύει την συνεισφορά της χώρας μας στις συλλογικές ΝΑΤΟικές δράσεις και κατ επέκταση τη μέγιστη δυνατή ικανότητα της ίδιας της συμμαχίας να προστατεύσει την εδαφική ακεραιότητα των μελών της σε περίπτωση ενεργοποίησης του άρθρου 5 του Βορειοατλαντικού Συμφώνου». Φυσικά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός.
Με απλά λόγια το Υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαιώνει τις δηλώσεις Αποστολάκη ότι σε περίπτωση επίθεσης της Τουρκίας στην Ελλάδα, η Αθήνα ακόμη και αν ζητήσει την ενεργοποίηση του άρθρου 5 για αμυντική αρωγή, απλά δεν θα την έχει και θα πολεμήσει μόνη της. Προς τι τότε τόση προσήλωση στο ΝΑΤΟ και κυρίως προσήλωση χωρίς καμία διαπραγμάτευση;

Νεκρή ζώνη στο Αιγαίο
Ειδικότερα για τα AWACS η αντίδραση της Αθήνας προκαλεί μειδίαμα. «Εις ότι αφορά τα προσκόμματα που η Τουρκία εγείρει στη διέλευση των αεροσκαφών AWACS και κατόπιν έκδοσης οδηγίας στα τέλη του 2016 από τη ΝΑΤΟική διοίκηση των εν λόγω αεροσκαφών την οποία τα ΝΑΤΟικά αεροσκάφη υποχρεούνταν σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός του FIR Αθηνών και ελληνικού εναερίου χώρου παρακάμπτοντας το Αιγαίο, η χώρα μας αποφάσισε να κωλυσιεργήσει την προώθηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας αποδοχής της 6ης Τροποποίησης Προσθήκης Πολυμερούς Μνημονίου Κατανόησης προγράμματος NAEW&C, το οποίο έχει ως αντικείμενο την χρηματοδότηση αναβάθμισης των AWACS
Με βάση τα δεδομένα αυτά, είναι αναγκαία όσο ποτέ μια νέα εθνική στρατηγική γιατί η μονοδιάστατη εξωτερική πολιτικής της κυβέρνησης για την οποία τεράστιες ευθύνες φέρει ο τέως ΥΠΕΞ Κοτζιάς, είναι αναγκαία όσο ποτέ.

ΠΗΓΗ: Σωτήρης Σιδέρης/omegapress.gr 

Οι πιο πρωτότυπες ευχές εξ’ αποστάσεως

0

Χριστούγεννα σημαίνει βόλτες στην στολισμένη πόλη, ένα δέντρο γεμάτο φωτάκια που παίζουν στο σκοτάδι, δώρα με πολύχρωμα αμπαλάζ και χαλαρές στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάς. Χριστούγεννα είναι κάθε ένα από αυτά αλλά και όλα μαζί σε συνδυασμό. Αν όμως δεν έχεις τους ανθρώπους σου δίπλα σου για να μοιραστείς μαζί τους στιγμές και ευχές τότε η μαγεία των Χριστουγέννων χάνει λίγη από την αίγλη της.

Ο στολισμός του δέντρου
Το να φτιάξεις το δέντρο τα Χριστούγεννα είναι από μόνο του μια ιεροτελεστία. Ξεθάβεις τις κούτες με το δέντρο και τα στολίδια, βρίσκεις το CD που έχει μέσα το Last Christmas αλλά έχει γρατζουνιστεί και δεν παίζει. Δεν πειράζει, αρπάζεις το tablet σου και το βάζεις να παίζει εκεί όσο τοποθετείς λαμπάκια, στολίδια και τα υπόλοιπα αξεσουάρ που βρήκες μέσα στην κούτα. Μόλις τελειώσεις, φτιάχνεις μια ζεστή σοκολάτα και μαζί με ένα μελομακάρονο κάθεσαι στην πολυθρόνα δίπλα από το δέντρο αλλά δεν έχεις τους ανθρώπους που αγαπάς για να το μοιραστείς. Δεν έχεις όσους θέλεις για να το θαυμάσετε και να σημάνετε μαζί την έναρξη των υπέροχων γιορτινών ημερών γιατί βρίσκονται μακριά.

Η βόλτα στην πόλη
Το ίδιο συναίσθημα έχεις όταν περπατάς ανήμερα των Χριστουγέννων στην πόλη και την απολαμβάνεις στολισμένη και πανέμορφη. Βιτρίνες με υπέροχες γιρλάντες, εμπορικά με φωτισμούς που κάνουν την πόλη να λάμπει και το δέντρο στην κεντρική πλατεία να δίνει τον δικό του τόνο. Αυτές τις μέρες θέλεις την κάθε στιγμή να την μοιράζεσαι με φίλους, συγγενείς αλλά και το άλλο σου μισό όμως αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.

Η αγάπη μοιράζεται ακόμα κι αν είσαι μακριά
Αυτή την αγάπη που θες να εκφράσεις μέσα από εικόνες και εμπειρίες σου δίνει την ευκαιρία η Samsung να τη μοιραστείς με όσους αγαπάς πανεύκολα και γρήγορα μέσα από τις συσκευές της.

ΠΗΓΗ

 

Σαν αυτό ΠΟΥΘΕΝΑ: Ανακαλύψαμε το πιο ωραίο και τεράστιο “βρώμικο” της πιάτσας στην Αθήνα! H νέα μόδα ακούει στο όνομα “Cantiniero” – Δείτε πόσα εκατοστά είναι…

0

Έχεις πιει τα ξίδια σου και θέλεις να φας κάτι για να στανιάρεις. Ψάχνεις να βρεις το καλύτερο και πιο χορταστικό. Και σκας πάνω σε αυτό το… θηρίο “βρώμικο” που ζυγίζει χαλαρά ένα κιλό. 

Μας πιπίλαγε τα αυτιά ο Μπιλάκος στο γραφείο και δεν το πιστεύαμε. “Μάγκες, όταν πεινάσετε πραγματικά, να πάτε Χαλάνδρι ή Φιλαδέλφεια. Όταν σας το… πετάξει έξω (το θηρίο “βρώμικο”) θα πάθετε συγκοπή”.

“Που να ξερε ο μ@λ@κ@ς” σκέφτηκα, αφού στη καθισιά μου ένα “βρώμικο” είναι δυο χαψιές. Στο δεύτερο αρχίζω να καταλαβαίνω κάτι και στο τρίτο λέω “Οk guys, ίσιωσα, φέρτε σόδα”.

Παρασκευή ξημερώματα το γνωστό παρεάκι φεύγουμε από Ψυρρή. Φωνάζω “Μάγκες, πεινάω δίχως αύριο. Πάμε τώρα να…” και με διακόπτει -όπως κάνει πάντα- σαν σφηνόπ…..α ο Μπιλάκος. “Ακολουθήστε με ρεμάλια. Εκεί που θα πάμε, θα πείτε τον Δεσπότη… Παναγιώτη με το 50ποντο που θα απολαύσετε. Και με στοίχημα ένα 100αρικο”.

Και σκάμε στο κέντρο της Φιλαδέλφειας σε ένα γωνιακό μαγαζί με καμιά 30αρια άτομα στημένους στην ουρά ενώ γύρω παίζει να ήταν άλλα 60! “Τι φάση ρε φίλε. Τι περιμένουν όλοι αυτοί; Χαρίζει 50ποντα “βρώμικα” ο τύπος;” σκέφτηκα.

Ο τύπος μάγκες δεν χαρίζει “βρώμικα”, χαρίζει όμως μύρια γευστικής ηδoνης με το υπερτουμπανιασμένο σάντουιτς μισού μέτρου που φτιάχνει.

Βλέπω κάτι κοπελιές να φεύγουν η καθεμία με ένα “βρώμικο” στο χέρι και παθαίνω σοκ. Περιμένω καρτερικά τη σειρά μου και παρακολουθώ όσους κάθονται στα τραπεζάκια του μαγαζιού να τρώνε το “θηρίο” δίχως ανάσα λες και είχαν να φάνε από το περασμένο Πάσχα. Λίγο το απίστευτο αφράτο ψωμάκι, λίγο τα νόστιμα χωριάτικα λουκάνικα Καρδίτσας, το κοτόπουλο φιλέτο, το χοιρινό καλαμάκι και τα πανσετάκια, αλλά και η χειροποίητη σος που μόνο εκεί τελικά βρίσκεις, κάνουν τις μασέλες σου να παίρνουν φωτιά (σαν του τύπου στις φωτό πιο κάτω)!

Έφαγα, έχασα 100 ευρώπουλα (από το στοίχημα) και κάνω τον απολογισμό μου από αυτή την εμπειρία

1ον) Μην ακούτε τους αστείους που υποστηρίζουν ότι τα λεφτά δεν αγοράζουν την ευτυχία. Άλλωστε για έναν γνήσιο, μπελαλή άντρα, η ευτυχία απαραιτήτως είναι συνυφασμένη με ένα ικανοποιημένο στομάχι.

2ον) Θα έχετε διαβάσει, φαντάζομαι, πως το μέγεθος δεν έχει σημασία. Τέτοιες φήμες διαδίδουν όσοι έχουν πρόβλημα με το μέγεθος, κάτι που δεν συμβαίνει στο cantiniero.

3ον) Το “βρώμικό” του είναι ένα μικρό μεγάλο έπος, ικανό να σε κάνει να αναθεωρήσεις τις απόψεις σου για το φαΐ, το σ#ξ, τη ζωή, τα πάντα. Έτσι κι αλλιώς μέχρι να το καταβροχθίσεις θα έχεις χρόνο στη διάθεσή σου μέχρι και για φιλοσοφίες. Για πιο… kinky καταστάσεις, ζητάς να σου βάλουν τις πιο chili σος τους μέχρι να βγάλεις καπνούς από τα αυτιά.

4ον) Ζήτα την ώρα που παραγγέλνεις το “θηρίο” να σου βάλουν τη θρυλική σος των cantinieriδων που έχει γεύση που πραγματικά πάει σε άλλο lever την υπόθεση “βρώμικο”. Ρώτησα “Μάγκες, τι έχει μέσα αυτό το αριστούργημα;” και μου απάντησαν κοφτά: “Φίλε, η συνταγή της σος μας είναι πραγματικά μυστική και μοναδική. Μόκο και μασαμπούκιασε…” 

Φίλε, στο λέω και εξηγούμαι. Γι αυτό το γευστικό θαύμα αξίζει τον κόπο να κάνεις ακόμη και φυλακή. Έρωτας με την πρώτη μπουκιά! Αν η… έτσι σου είναι σε δίαιτα, κάτσε εσύ στο cantiniero να ντερλικώσεις μέχρι θανάτου και άσε το μωρό να βλεφαριάζει βιτρίνες στα γύρω μαγαζιά (Λ. Δεκελείας ή Λ. Πεντέλης). Win – win situation που λένε και οι Άγγλοι οι οποίοι τρώνε αηδίες.

Και επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση το μέγεθος μετράει, όταν η… έτσι σου αποφασίσει να σταματήσει τη δίαιτα, μπουκωσέ την με το “θηρίο” του cantiniero για να την τιμωρήσεις γευστικά. (tip: κλείστης και την μύτη)

Κλείνοντας, θέλω να εξομολογηθώ, πως μετά από αυτή την απρόσμενη αλλά καθυστερημένη συνάντηση (βλ. Σαμπάνης – Άργησες πολύ-) με το ζόρικο μισόμετρο υπερτουμπανιασμένο “βρώμικο” του cantiniero, κάθε φορά που πηγαίνω εκεί για να φάω, φεύγοντας παίρνω… δουλειά για το σπίτι! Δεν ξέρω τι καταλάβατε εσείς, αλλά εγώ ζητάω την ειδικά διαμορφωμένη σακούλα που θυμίζει στρατιωτικό λουκάνικο για να βάλω το μισό και κάτι που έμεινε για να το απολαύσω την άλλη μέρα το πρωί πριν τον καφέ!

Ωραία τα πάμε. Που τους βρίσκεις τους μάγκες όμως;

Αν είσαι κοντά στη Νέα Φιλαδέλφεια (πατάς τον χάρτη εδώ και σε πάει κατευθείαν) ή αλλιώς παραδοσιακά, το μαγαζί το βρίσκεις στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου 26.

Αν πάλι είσαι προς Χαλάνδρι μεριά (πατάς τον χάρτη εδώ και σε πάει κατευθείαν). Το μαγαζί το βρίσκεις στην οδό Σωκράτους στο νούμερο 2.

Πηγή φωτογραφιών: από το αφιέρωμα του efood πέρυσι (εγώ έτρωγα, δεν πρόλαβα να βγάλω)

Και μια τελευταία εικόνα για να έχετε μια πιο… ολοκληρωμένη άποψη για το μέγεθος του “θηρίου” των cantinieriδων:

Ο κακός χαμός: Έβαλε τον αρραβωνιαστικό για ύπνο και βγήκε με τον παράνομο δεσμό! Η συνέχεια; Της έμεινε αξέχαστη…

0

Έβαλε τον αρραβωνιαστικό της για ύπνο, «έχτισε» το άλλοθι της και είπε να… ξεδώσει με τον παράνομο δεσμό της, λίγους μήνες πριν το γάμο

Για κακή της τύχη όμως, στο σημείο βρέθηκε ο πατέρας της, ο οποίος έκανε τσακωτή την κόρη του με τον παράνομο εραστή της.

Όλα αυτά στην Πάτρα, το «λάθος» του πατέρα της να κοιτάξει μέσα στο αυτοκίνητο ήταν και αυτό που σε δευτερόλεπτα μετέτρεψε το Ι.Χ. της ηδονής σε «πύραυλο»! Ο μεσήλικας άντρας άρχισε να φωνάζει μέσα στη μέση του δρόμου και να απειλεί θεούς και δαίμονες, με την κόρη του να βγαίνει μόλις τον αναγνώρισε έντρομη έξω για να τον ηρεμήσει, αλλά αυτό ήταν αδύνατον.

Η κοπέλα το μόνο που πρόλαβε να πει ήταν πως είχε αποφασίσει να χαλάσει τον αρραβώνα, αλλά ο πατέρας της δεν άκουγε τίποτα.

Η συνέχεια δόθηκε στο σπίτι όπου πρόλαβε να επιστρέψει πριν από τον γονιό της και να ενημέρωσει όπως ήθελε τη μητέρα της η οποία μόλις ο άντρας της γύρισε σπίτι προσπάθησε να τον ηρεμήσει.

Έκανε όμως και αυτή το λάθος να του ρίξει ευθύνες για τον τρόπο που αντέδρασε, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν απίστευτες σκηνές, με τον άντρα της να ασκεί βία και σε εκείνη, ενώ πάνω στον καβγά άρχισε να πετάει πράγματα στο δρόμο και να ζητά από μάνα και κόρη να φύγουν από το σπίτι.

Ήμουν άνεργος. Πείσμωσα. Τώρα έχω διαμέρισμα στο Λονδίνο αγαπητοί υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ

0

Κάτω από το συρτάρι του γραφείου του, ο Κωστής είχε κολλημένη ανάποδα μια σελίδα χαρτί με τους κωδικούς πρόσβασης στον online χρηματιστηριακό λογαριασμό του, σε περίπτωση που τους ξεχνούσε. Εκεί ήταν σχεδόν όλη του η περιουσία

Ήταν ήδη 2,5 χρόνια άνεργος, αφού έκλεισε την εταιρία του που εγκαθιστούσε συστήματα ασφαλείας σε μαγαζιά γιατί δεν μπορούσε κανείς να πληρώσει τα συστήματά του πλέον. Ήταν τα καλύτερα αλλά… Στην αρχή έψαξε δουλειά σε ανταγωνιστές, αλλά θα του πλήρωναν 586 το μήνα, οπότε δεν είχε καν νόημα.

Πριν δυο χρόνια ξεκίνησε να ασχοληθεί με το forex. Στην αρχή δοκίμασε κάποιες εταιρίες σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά έχασε σχεδόν όσα λεφτά έβαλε, από εκείνα που είχε στην άκρη. Ειδικά με το Ευρώ που έκανε ό,τι ήθελε. Χωρίς pattern ή λογική. Πεταμένα λεφτά.

Πείσμωσε.

Κάθισε και έμαθε μόνος του πως δουλεύει το MetaTrader 4.0, μελετώντας ως αργά το βράδυ για μήνες.

Μετά βάλθηκε να βρει αδυναμίες στις αγορές, και βρήκε πως στην έναρξη των συναλλαγών κάθε μέρας, όταν εκτελούνται οι εντολές συναλλάγματος της προηγούμενης βραδιάς, πάντα τα αδύναμα νομίσματα παίρνουν λίγο τα πάνω τους. Απειροελάχιστα, αλλά αρκετά για να βγάλει 0,3%-0,5% σε κάθε συναλλαγή που κέρδιζε, αν δεν πλήρωνε τα τεράστια spread που χρέωναν οι forexάδες της Ελλάδας και της Κύπρου.

Βρήκε μια εταιρία στην Αγγλία που του έβγαζε τα συμβόλαια σε πραγματικό exchange και μάλιστα το έκανε με τα μισά spreads από αυτά που είχε συνηθίσει στην αρχή.

Πριν ενάμιση χρόνο έφτιαξε έναν δοκιμαστικό λογαριασμό και τον δούλεψε ένα μήνα. Έβγαλε 15%. Σε ένα μήνα. Χωρίς πραγματικά λεφτά όμως.

Κράτησε 10 χιλιάρικα από τις οικονομίες του για να ζει. Τα υπόλοιπα 30 χιλιάρικα του τα έβαλε στο λογαριασμό αυτόν, σε δολάρια.

Τον πρώτο μήνα καθόταν από πάνω από το λογαριασμό στις ώρες που άνοιγαν οι αγορές σε Νέα Υόρκη, Σικάγο, Hong Kong, και Λονδίνο και παρακολουθούσε σε real time αυτά που είχε προγραμματίσει για 10 ισοτιμίες.

Πάθαινε ταχυκαρδίες. Κοκκίνιζε το πρόσωπό του, και τρέμανε τα χέρια του. Αν έκανε λάθος…

Στα 2/3 των συναλλαγών κέρδιζε χρήματα και στο 1/3 έχανε. Τελικά κατάφερε να κερδίζει 10% το μήνα με ένα leverage 15-20 φορές.

Τον επόμενο μήνα διπλασίασε το leverage. Τον τρίτο μήνα το διπλασίασε πάλι.

Τώρα ένα χρόνο μετά, σκέφτεται να αγοράσει ένα μικρό διαμέρισμα στο βόρειο Λονδίνο για να περνάει τις μισές μέρες του χρόνου.

Μαζί με ένα φίλο του ετοιμάζουν να ανοίξουν το σύστημα αυτό σε μικροεπενδυτές υψηλού ρίσκου, σαν small fund στην Κύπρο. Πλέον πήρε άδεια trader στο Hong Kong και βάζει κατευθείαν τις συναλλαγές του σε 2 διαφορετικά exchanges που συνεργάζεται, ανάλογα ποιο του δίνει το χαμηλότερο spread σε κάθε συναλλαγή.

Η ζωή είναι ωραία.
Πολύ ωραία…

[ο Κωστής δεν διάβασε ποτέ το ποστ κάποιου Άγη Βερούτη, για την δήλωση Καφαντάρη του ΣΥΡΙΖΑ περί μικρομεσαίων και αφεντικών του εαυτού τους, απλώς διότι δεν έχει φεησμπουκ]

Τα μαθήματα ζωής της Carrie Fisher

0

Το τίποτα είναι κι αυτό κάτι.

> Ό,τι έμαθα για το Hollywood χωράει μέσα σε ένα σουτιέν, μεγέθους C.

> Για χρόνια, με ρωτούσαν αν με ενοχλεί που ο κόσμος θα με θυμάται ως Princess Leia. Συνήθιζα να τους λέω πώς όχι, δεν πειράζει. Τώρα, όμως, θα τους έλεγα ότι είναι φορές που πράγματι με ενοχλεί. Κι αυτό, γιατί με ακολουθεί σαν μία άσχημη μυρωδιά.

> Αντιμετωπίζω με λογική το πόσο παράλογη είμαι.

> Οτιδήποτε μπορείς να κάνεις και είναι υπερβολικό για το λάθος λόγο, απλά με ενθουσιάζει.

> Οι μανούλες είναι υπέροχες. Όταν όμως τους γυρίσει το μάτι, είναι ό,τι πιο τρομακτικό θα σου συμβεί ποτέ.

> Έμαθα να αγαπώ όταν έγινα μητέρα. Θέλω τόσο πολύ να μασήσω το μπουτάκι της κόρης μου.

> Όταν ενώσεις δύο σταρ του Hollywood, το αποτέλεσμα είμαι εγώ.

> Ο καθένας μας μπορεί να αλλάξει το ρου της ιστορίας, αρκεί να κρατά στα χέρια του ένα κοπίδι.

> Οι μπαμπάδες είναι αγκαλίτσες. Έχουν υπομονή, την επιθυμία να σε ακούν να τους εκμυστηρεύεσαι τα προβλήματά σου και τη θέληση να σου διαβάζουν παραμύθια. Ο δικός μου πατέρας δεν είχε τίποτα απ’ όλα αυτά. Είχε όμως πολλά, πάρα πολλά τραγούδια να μου τραγουδήσει.

> Είμαι περισσότερο του προφορικού, παρά του γραπτού λόγου. Το γράψιμο είναι ένα από τα πράγματα που σιχαίνομαι, όπως και η γυμναστική.

> Πλέον, ξέρω τι μου αρέσει και τι όχι. Δεν μου αρέσει να γυμνάζομαι, αλλά το κάνω. Μου αρέσουν τα ναρκωτικά, αλλά δεν τα κάνω.

> Όλοι οι καλοί άνθρωποι είναι θεόμουρλοι.

> Η φιλοδοξία σε εξουθενώνει. Σε κάνει φίλο με ανθρώπους για τους λάθος λόγους, όπως και τα ναρκωτικά.

> Δεν διαθέτω τις ικανότητες της καλής συζύγου. Προσπάθησα να τις μάθω, να μαγειρεύω νόστιμα και να καθαρίζω σωστά. Όμως, γρήγορα συνειδητοποίησα ότι δεν πρόκειται για ικανότητες, αλλά για ένστικτο. Κάτι σαν το μητρικό. Το ένστικτο του να νιώθεις την ανάγκη να φροντίζεις κάποιον άλλον, εκτός από τον εαυτό σου.

> Κάποτε, άνοιξα ένα τυχερό μπισκότο, που μέσα του έκρυβε την ακόλουθη πρόταση: “Η ανέσεις θα σε ακολουθούν για πάντα στη ζωή σου”. “Αλλά δεν θα είμαι ποτέ άνετη”, συμπλήρωσα.

> Τα πάντα είναι διαπραγματεύσιμα. Το αν η διαπραγμάτευση είναι εύκολη, αυτό είναι μια άλλη υπόθεση.

> Αποτοξίνωση; Την πρώτη φορά είναι δώρο. Τη δεύτερη, κατάρα.

> Μιλάω για τον εαυτό μου, πίσω από την πλάτη του.

> Αν έχω κλίση σε κάτι, αυτό είναι η καλοσύνη.

> Όσο μεγαλώνεις, τόσο πιο εύκολο είναι να αναγνωρίσεις την υποκρισία.

> Ο φθόνος είναι σαν να καταπίνεις δηλητήριο και να περιμένεις κάποιος άλλος να πεθάνει.

> Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σε προετοιμάσει για το γεγονός ότι αργά ή γρήγορα θα δεις τον εαυτό σου να συρρικνώνεται σαν πλαστική κούκλα.

> Μου αρέσουν τα τραγούδια που μπορείς να τραγουδήσεις το βράδυ, όταν η καρδιά σου είναι ραγισμένη.

> Έκανα μεγάλες προσπάθειες για να μπορώ να εμπιστεύομαι τους ανθρώπους. Και τα κατάφερα. Τώρα, όμως, δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον εαυτό μου.

Έχω κουραστεί τόσο πολύ να μιλάω για τον εαυτό μου, που νομίζω πως θα λιποθυμήσω.

ΠΗΓΗ

Καμαρώστε τα “μυαλά” της χώρας μας: Αυτή είναι η dream team των Ελλήνων επιστημόνων κάτω των 45 (pics)

0

Ο κ. Ιωάννης Π.Α. Ιωαννίδης, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή και στη Σχολή Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Stanford των ΗΠΑ, συνέγγραψε μία λίστα με τους 45 κορυφαίους Έλληνες επιστήμονες κάτω των 45 ετών, η οποία δημοσιεύτηκε το 2018 στην «Καθημερινή».

«Οι εν λόγω επιστήμονες είναι γεννημένοι από το 1974 και μετά κι έχουν δημοσιεύσει εργασίες με επιρροή στο κορυφαίο 0,1% της παγκόσμιας επιστήμης» γράφει ο καθηγητής. «Τριάντα επτά γεννήθηκαν ή/και μεγάλωσαν στην Ελλάδα, ενώ έξι έγιναν μέλη ΔΕΠ στη χώρα. Μία επιστήμων διέπρεψε διεθνώς στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αλλά εξαναγκάστηκε να παραιτηθεί όταν η αίτησή της για άδεια άνευ αποδοχών δεν προωθήθηκε.

Οι άλλοι πέντε βρίσκονται ακόμη στα Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Πατρών, και ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Από τους 40 που σταδιοδρομούν στο εξωτερικό, οι 19 βρίσκονται στις ΗΠΑ, επτά στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ οι περισσότεροι στελεχώνουν κορυφαία πανεπιστήμια ή ερευνητικά ιδρύματα. Επτά δραστηριοποιούνται σε εταιρείες, δικές τους ή σε γνωστούς κολοσσούς (Microsoft, Google, Genentech)».

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης
Καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο ΜΙΤ, τιμήθηκε με το βραβείο Rolf Nevanlinna, κορυφαία διάκριση της Διεθνούς Ενωσης Μαθηματικών.

Ελευθερία Ζεγγίνη
Καθηγήτρια στο βρετανικό ινστιτούτο γενετικής Wellcome Trust Sanger, επικεφαλής ομάδας που ανακάλυψε νέα γονίδια που συνδέονται με την οστεοαρθρίτιδα.


Μανόλης Κέλλης
Καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο ΜΙΤ, η έρευνα του οποίου εστιάζει στην προσπάθεια καλύτερης κατανόησης του ανθρώπινου γονιδιώματος.

Ελλη Παπαεμμανουήλ
Επικεφαλής ερευνητικής ομάδας στο κέντρο καρκίνου Memorial Sloan Kettering Cancer Center, που ανακάλυψε το γονίδιο που προκαλεί την παιδική λευχαιμία.


Γιώργος-Μάριος Αγγελέτος
Καθηγητής στο οικονομικό τμήμα του ΜΙΤ, ερευνά θέματα μακροοικονομικής θεωρίας και πολιτικής. Πραγματοποίησε το διδακτορικό του στο Χάρβαρντ.


Μαγδαληνή Πολυμενίδου
Επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, διερευνά τα μοριακά μονοπάτια που προκαλούν νευροεκφυλισμό στην αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS).

«Οι ερευνητές ξόδεψαν το μυαλό τους και ώρες στον υπολογιστή. Σήμερα, υπάρχουν αχανή διαθέσιμα δεδομένα, μιας και οι κορυφαίοι επιστήμονες δεν είναι όσοι προσθέτουν σωρό παρατηρήσεων, αλλά (και) όσοι χρησιμοποιούν με ενάργεια διαθέσιμα στοιχεία, οργανώνουν την ακατάσχετη πληροφορία ή προτείνουν, αξιολογούν και βελτιώνουν μεθόδους.

Δύο, τρίτα πήραν το πρώτο πτυχίο από ελληνικό πανεπιστήμιο, κυρίως από τα Αριστοτέλειο (8), ΕΜΠ (7), Πανεπιστήμιο Πατρών (5), Πανεπιστήμιο Κρήτης (4) και λίγοι πτυχιούχοι του Καποδιστριακού (3), ΟΠΑ (1), Ιωαννίνων (1) και Μακεδονίας (1) συμπληρώνουν την εικόνα. Μόνο εννέα πήραν διδακτορικό στην Ελλάδα, τέσσερις στο Αριστοτέλειο, δύο στο Πατρών, ένας σε Καποδιστριακό, Ιωαννίνων και ΕΜΠ».

Ντέμης Χασάμπης
Συνιδρυτής του εργαστηρίου τεχνητής νοημοσύνης DeepMind στο Λονδίνο, πρώην πρωταθλητής στο σκάκι και σχεδιαστής βιντεοπαιχνιδιών.

Γεωργία Σαλαντή
Επικεφαλής ερευνητικής ομάδας και αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Tμήμα Βιοστατιστικής και Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου της Βέρνης στην Ελβετία.

Γεωργία Χατζηβασιλείου, Genentech, RAF Inhibitors, Cancer Immunotherapy, Translational Oncology

Ιάσων Τυλιανάκης, University of Canterbury, Food webs, Ecological networks, Global change biology

«Φυσικά, κανένας αριθμός δε συλλαμβάνει πλήρως την ποιότητα επιστημονικού έργου. Διαφορές μεταξύ κορυφαίου 0,1% και 1% είναι δυσδιάκριτες. Ανθρωπιστικές σπουδές, ορισμένες κοινωνικές επιστήμες ή μαθηματικά αδικούνται από ποσοτικά κριτήρια. Υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι πολύ αξιόλογοι νέοι Ελληνες επιστήμονες. Η εικόνα θα ήταν ίδια, πάντως, και με διαφορετικά κριτήρια».

Αντώνης Ρόκας, Vandebilt, Evolutionary Biοlogy, Evolutionary Genetics

Ντίνα Παπαγιαννάκη, Google, Computer Networking, Data communications

Θωμάς Καραγιάννης, Microsoft, Networking, Systems Measurements

Τάρτα με κιμά, γλυκοπατάτες και γραβιέρα

0

Είμαστε στην καρδιά των Χριστουγέννων και όλοι μας προετοιμαζόμαστε για την μεγάλη ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όπου οι περισσότεροι σκεφτόμαστε τι ξεχωριστό να μαγειρέψουμε για το ρεβεγιόν και μαζί σου θα μοιραστώ τη γιορτινή τάρτα με κιμά, γλυκοπατάτες και γραβιέρα!

Αυτό που μου αρέσει πάρα πολύ στα ρεβεγιόν είναι ο μπουφές, αφενός μεν υπάρχει ποικιλία φαγητών και γλυκών, αφετέρου δε μπορούμε κι εμείς οι οικοδεσπότες να είμαστε πιο χαλαροί απολαμβάνοντας όμορφες στιγμές με τους αγαπημένους μας!

Ετσι κάθε χρόνο ετοιμάζω ένα πανέμορφο-γιορτινό μπουφέ μαγειρεύοντας τις καλύτερες συνταγές για μπουφέ και σ΄αυτό ο βοηθός μου και φέτος είναι η κουζινομηχανή Kenwood Chef Titanium.

Πραγματικά αυτή η κουζινομηχανή είναι το δεξί μου χέρι, με τα εξαρτήματά της κάνω τα πάντα πανεύκολα και σε λιγοστό χρόνο με το καλύτερο αποτέλεσμα, που θα δεις και στο βίντεο!

Μπορώ να κόψω τις τέλειες σαλάτες, κάθε είδους φρούτα, λαχανικά, τυριά, να ετοιμάσω τα ωραιότερα γλυκά, να ζυμώσω μέχρι και να πολτοποιήσω κρέας που περίσσεψε και θέλω ν΄αξιοποιήσω.

Όμως αυτό που μ΄ενθουσιάζει ακόμη περισσότερο με την κουζινομηχανή Kenwood Chef Titanium και τα εξαρτήματά της είναι η ευκολία στη χρήση, η ποιότητα κατασκευής και ο πανεύκολος καθαρισμός τους!

Κάπως ετσι προέκυψε και αυτή η συνταγή για τάρτα με κιμά από περισσεύματα κρεάτων, όπου με το ειδικό εξάρτημα πολτοποίησα.

Με το ίδιο εξάρτημα, της κρεατομηχανής μπορείς να φτιάξεις τα πάντα μέχρι και χειροποίητα λουκάνικα, αυτό το τελευταίο μ΄ενθουσίασε πολύ και σκοπεύω να κάνω με την πρώτη ευκαιρία!

Ας επιστρέψω όμως στη συνταγή της τάρτας που είναι από τις αγαπημένες μου και τη φτιάχνω κάθε χρόνο γιατί είναι πολύ νόστιμη, χορταστική και με ωραία εμφάνιση.

Ο συνδυασμός με τις γλυκοπατάτες και την πικάντικη γραβιέρα, απίστευτος, η ζύμη ιδιαίτερη, καθόλου τριφτή, θα σου θυμίσει ένα πεντανόστιμο γεμιστό «ψωμί» τύπου πεϊνιρλί.

Για τη γέμιση χρησιμοποίησα μοσχάρι, όμως ταιριάζουν το κοτόπουλο και γαλοπούλα, οι πορτοκαλί γλυκοπατάτες και οι σταφίδες κάνουν πράγματι τη διαφορά.

Επίσης για το ζωμό σου προτείνω ανεπιφύλακτα να χρησιμοποιήσεις αποξηραμένα μανιτάρια που θα μουσκέψεις για λίγη ή πολλές ώρες σε ζεστό νερό, αυτό το tip κράτησέ το για τα γιορτινά σου μαγειρέματα.

Είναι λοιπόν μια υπέροχη συνταγή που αξίζει να την ετοιμάσεις για τα Χριστούγεννα ή την Πρωτοχρονιά που θέλεις να κάνεις τη διαφορά και σίγουρα θα γίνει μια από τις αγαπημένες σου συνταγές, γενικότερα!

Τάρτα με Κιμά, Γλυκοπατάτες και Γραβιέρα

Χρόνος Προετοιμασίας: 120 λεπτά
Χρόνος Ψησίματος: 90 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος: 30 λεπτά
Ποσότητα: 6-8 άτομα

Υλικά
Για τη ζύμη
– 200 γρ. γιαούρτι
– 350 γρ. αλεύρι φαρίνα
– 2 αυγά
– 50 ml. ελαιόλαδο
– 50 γρ. ζάχαρη
– ½ κουταλάκι του γλυκού αλάτι

Για τη γέμιση
– 300 γρ. μοσχάρι
– 250 γρ. γλυκοπατάτες
– 250 γρ. γραβιέρα
– 1 κρεμμύδι
– 1 σκελίδα σκόρδο
– 1 κουταλιά της σούπας κουκουνάρι
– 50 γρ. μαύρες σταφίδες
– 30 γρ. βούτυρο
– 200 ml. ζωμό μανιταριών
– 20 ml. κονιάκ
– ½ κουταλάκι του γλυκού μοσχοκάρυδο
– 3 κόκκους μπαχάρι
– 1 ξυλάκι κανέλα
– 50 ml. κρέμα γάλακτος
– Φρεσκοτριμμένο πιπέρι
– Θαλασσινό αλάτι

Εκτέλεση Συνταγής

1Η ζύμη
Προσαρμόζουμε τον αναδευτήρα Κ και στον κάδο ανακατεύουμε τ΄αυγά, το γιαούρτι , το ελαιόλαδο, το αλάτι και τη ζάχαρη για μερικά λεπτά προσθέτουμε το αλεύρι, ζυμώνουμε για 2 λεπτά και την τοποθετούμε στο ψυγείο.

2Η γέμιση
Προσαρμόζουμε το εξάρτημα κρεατομηχανής και πολτοποιούμε το κρέας στη μηχανή του κιμά.

Προσαρμόζουμε τον κόφτη/τρίφτη και τον δίσκο κοπής και τρίβουμε τις γλυκοπατάτες, το κρεμμύδι και το σκόρδο.
Στο βούτυρο σωτάρουμε τον κιμά, μόλις πάρει χρώμα προσθέτουμε τα λαχανικά, τα μπαχαρικά, αλάτι και πιπέρι, σβήνουμε με το κονιάκ και συνεχίζουμε για 3-4 λεπτά.

Τέλος προσθέτουμε το ζωμό και σιγοβράζουμε μέχρι να σωθούν τα υγρά.

2Η τάρτα
Ανοίγουμε τη ζύμη και καλύπτουμε μια μεγάλη ταρτιέρα, κάνουμε τρύπες μ΄ένα πιρούνι και ψήνουμε την τάρτα για 20λεπτά στους 180ο C. Τρίβουμε τη γραβιέρα στον κόφτη/τρίφτη και προσθέτουμε τη μισή στον κιμά.

Γεμίζουμε τη τάρτα και προσθέτουμε την υπόλοιπη γραβιέρα, συνεχίζουμε το ψήσιμο για 25 λεπτά ακόμη στους 180ο C.

Σημειώσεις για τη συνταγή
– Αν δεν βρούμε πορτοκαλί γλυκοπατάτες χρησιμοποιούμε πορτοκαλί κολοκύθα ή μανιτάρια
– Εκτός από γραβιέρα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έμενταλ, προβολόνε ή κασέρι
– Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εκτός από μοσχάρι, γαλοπούλα ή κοτόπουλο

ΠΗΓΗ

Πετρέλαιο: Παραμένει η ανησυχία για αστάθεια στις τιμές το 2019

0

Άνοδο καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου την Παρασκευή.

Ανακάμπτουν οι τιμές του πετρελαίου την Παρασκευή αντισταθμίζοντας κάποιες από τις απώλειες που σημειώθηκαν αυτή την εβδομάδα, ωστόσο οι ανησυχίες παραμένουν καθώς παράγοντες της αγοράς προδιαγράφουν αστάθεια τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα του 2019.

Ειδικότερα, το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Φεβρουαρίου καταγράφει άνοδο 2,5% στα 45,73 δολ. το βαρέλι ενώ το brent Φεβρουαρίου σημειώνει άνοδο 2% στα 53,71 δολ. το βαρέλι, μετά από τη χθεσινή βουτιά άνω του 4%.

Παρά την άνοδο, οι τιμές παραμένουν κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 , καθώς τα αυξανόμενα αποθέματα των ΗΠΑ και η ανησυχία για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη διατηρούν τις αγορές υπό πίεση.

Οι τιμές του πετρελαίου έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών αυτή την εβδομάδα και μειώθηκαν περισσότερο από 20% για το έτος λόγω των πλεονασματικών ποσοτήτων.

«Οι ανησυχίες για την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση έχουν βαρύνει τις κινήσεις των χρηματιστηρίων και οι τιμές του πετρελαίου δεν είναι απαλλαγμένες από αυτές τις ανησυχίες», εκτιμά ο Ahn Yea-Ha από την Kiwoom Securities.

«Οι αγορές πετρελαίου, μαζί με τις αγορές μετοχών και ομολόγων, αναμένεται να επιδείξουν μεγαλύτερη μεταβλητότητα το 2019 εξαιτίας των κινδύνων που περιλαμβάνει ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας», σημειώνει ο Makiko Tsugata, αναλυτής της Mizuho Securities Co και προσθέτει ότι «οι επενδυτές θεωρούν ότι οι περικοπές στην παραγωγή που υποσχέθηκαν ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του δεν επαρκούν για να εξισορροπήσουν την παγκόσμια προσφορά και ζήτηση».

ΠΗΓΗ

Τρεις συνταγές για χωνευτικά ποτά-mocktails για τις γιορτές

0

Επιτέλους έφτασε η εποχή να απολαύσουμε τα Χριστουγεννιάτικα καλέσματα και να φάμε χωρίς -πολλές -τύψεις! Και επειδή δεν θέλουμε η ευθυμία των γιορτών να δοκιμάσει το γαστρεντερικό μας, χαλώντας μας τη διάθεση, σας έχουμε την πιο stylish λύση!

Αυτά τα cocktails χωρίς αλκοόλ είναι ό,τι ακριβώς χρειαζόμαστε μετά από ένα πλούσιο γεύμα για ταχύτερη πέψη και πρόληψη γαστρεντερικών ενοχλήσεων! Αν θέλεις, μπορείς να προσθέσεις επιπλέον γλυκαντικό της αρεσκείας σου ή κάποιον αφρώδη οίνο για ακόμη πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα!

3 συνταγές mocktails για το γιορτινό τραπέζι:

Cocktail ρόδι με καρύδα
Το ρόδι βοηθά στην έκκριση ενζύμων, σημαντικών για τη σωστή πέψη και το νερό καρύδας θεωρείται πως προλαμβάνει το «φούσκωμα».

Υλικά

1 ρόδι χυμό
1 κούπα νερό καρύδας
½ lime χυμό
1 κούπα νερό
Αναμειγνύουμε τα υλικά σε shaker και μοιράζουμε στα ποτήρια.

Cocktail μάραθου
Τόσο οι σπόροι του μάραθου, όσο και ο κουρκουμάς μπορούν να ανακουφίσουν το γαστρεντερικό σε περίπτωση δυσπεψίας. Ο μάραθος τονώνει τη ροή των γαστρικών υγρών του στομάχου βοηθώντας στη μείωση του πόνου και της φλεγμονής.

Υλικά

1 κ.σ. μαραθόσπορος
1 κ.γ. κουρκουμά σε σκόνη
1 γκρέιπφρουτ χυμό
1 κ.γ. σιρόπι αγαύης

Cocktail λεμόνι-τζίντζερ
Ο συνδυασμός λεμονιού με τζίντζερ είναι η σίγουρη λύση για να απαλλαχθούμε από ενοχλήσεις στην κοιλιά.

Υλικά

1 λεμόνι χυμό
1 πορτοκάλι χυμό
1 ροζ γκρειπφρουτ χυμό
κομμάτι τζίντζερ 2 εκατοστά τριμμένο
Αναμειγνύουμε τα υλικά σε shaker και μοιράζουμε στα ποτήρια.

Από την Ιωάννα Μανδηλάρη, Ολιστική Διαιτολόγο-Διατροφολόγο

ΠΗΓΗ

Συμβουλές για έξοδο με μικρά παιδιά

0

Όταν βγαίνετε βόλτα ή επισκέπτεστε κάποιο χώρο με τα παιδιά σας, πρέπει να έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα για κάθε περίπτωση. Δεν είναι εύκολο να διαχειριστείτε τα μικρά παιδιά, καθώς δύσκολα συγκρατούνται και μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα όταν δεν γίνεται το δικό τους. Σας παρουσιάζουμε δέκα συμβουλές για να μπορείτε να διαχειριστείτε τη συμπεριφορά των παιδιών σε τέτοιες καταστάσεις.

1. Προνοείστε

Όταν βγαίνετε για ψώνια με τα παιδιά σας, προτιμήστε να έχετε οργανώσει τις «υποχρεώσεις» του καθενός. Βάλτε για παράδειγμα τα παιδιά σας να κρατούν τη λίστα με τα ψώνια ή να σας βοηθούν να βρείτε στο σουπερμάρκετ διάφορα αντικείμενα. Κάνοντάς τα να συμμετέχουν, νιώθουν πολύτιμα, ενώ θα πρέπει να τους έχετε ξεκαθαρίσει πριν φύγετε από το σπίτι τι πρόκειται να αγοράσετε και τι όχι.

2. Σχέδιο

Δώστε στα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέξουν ορισμένα από τα ψώνια βάζοντάς τους ένα είδος αποστολής. Ανταμείψτε τα όταν την επιτυγχάνουν, πηγαίνοντάς τα βόλτα στο πάρκο ή κάνοντας κάποια άλλη δραστηριότητα.

3. Μείνετε θετικοί

Φροντίστε να τους ανταμείβετε με κάτι ξεχωριστό σε κάθε θετική τους ενέργεια. Ωστόσο μην το παρακάνετε καθώς τα όρια είναι λεπτά και μπορεί να το παρακάνουν.

4. Διατηρήστε ρεαλιστικές προσδοκίες

Είναι προφανές πως τα παιδιά δεν θα συμπεριφερθούν ως ενήλικες. Θα κάνουν φασαρία και αταξίες. Για το λόγο αυτό, δεν χρειάζεται να επισκεφθείτε με τα παιδιά σας χώρους που πρέπει να κάνουν ησυχία.

5. Ήσυχη διασκέδαση

Τα παιδιά σας μπορεί να είναι αξιολάτρευτα για εσάς, παρά τις φωνές και τις αταξίες τους. Ωστόσο δεν είναι υποχρεωμένοι οι θαμώνες του χώρου που θα επισκεφθείτε να τα ακούνε. Μπορείτε να τους επιτρέψετε να παίξουν ζωγραφίζοντας ή με κάποιο μικρό παιχνίδι που θα έχετε πάρει μαζί από το σπίτι.

6. Εναλλακτικές

Τα παιδιά όπως αναφέραμε είναι απρόβλεπτα. Μπορεί να λερωθούν, να αρρωστήσουν ξαφνικά ή να αποκοιμηθούν. Προσπαθήστε να έχετε εναλλακτικές λύσεις όπως για παράδειγμα την επίσκεψη σε κοντινό εστιατόριο.

7. Φιλικά για παιδιά καταστήματα

Υπάρχουν ορισμένα εστιατόρια με ειδικούς χώρους για παιδιά. Προτιμήστε τους συγκεκριμένους χώρους καθώς τα παιδιά θα νιώθουν πιο άνετα ενώ εσείς θα περνάτε αντίστοιχα καλά με την παρέα σας.

8. Εξηγείστε του τι περιμένετε

Οι μικροί «μαθητές» θα ακολουθήσουν ότι τους πείτε. Για το λόγο αυτό οφείλετε να συζητήσετε με το παιδί σας πριν βγείτε από το σπίτι και να του ζητήσετε τι θέλετε να κάνει. Δεν χρειάζεται να ζητήσετε παράλογα πράγματα, απλά τονίστε του πώς πρέπει να είναι η συμπεριφορά του. Επίσης μην ξεχάσετε επίσης να επισκεφθείτε την τουαλέτα πριν φύγετε.

9. Να είστε προετοιμασμένοι

Αν το παιδί παρακούσει και αρχίσει τη γκρίνια ή αντιδράσει άσχημα, δεν χρειάζεται να εκραγείτε κι εσείς ή να του κάνετε τη χάρη. Εμείνετε στη θέση σας και εξηγήστε του τι έχει να χάσει εάν συνεχίσει να έχει την ίδια συμπεριφορά.

10. Ασφάλεια για όλους

Προσπαθήστε να προσέχετε τι κάνει το παιδί σας καθώς είναι αρκετά επικίνδυνο να τραυματιστεί απλά παίζοντας κάτω από το τραπέζι. Με άλλα λόγια διατηρήστε εσείς τον έλεγχο.

ΠΗΓΗ

Σωκράτης, Χριστός, Γκάντι: Η συνάντηση

0

α. «Κρείττον αδικείσθαι του αδικείν» / «Ει αναγκαίον είη αδικείν ή αδικείσθαι ελοίμην αν αδικείσθαι» (ΣΩΚΡΑΤΗΣ).

β. «Εγώ δε λέγω υμίν…. αλλ’ όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα στέψον αυτώ και την άλλην» (ΙΗΣΟΥΣ).

γ. «Ο οφθαλμός αντί οφθαλμού, καταλήγει να κάνει όλο τον κόσμον τυφλό»/ «Το να πολεμάς το κακό με κακό δεν βοηθά κανέναν» (ΓΚΑΝΤΙ).

γράφει ο Ηλίας Γιαννακόπουλος (Φιλόλογος)

Σε μια εποχή που η βία και η εκδίκηση – αντεκδίκηση είτε σε διαπροσωπικό – κοινωνικό, είτε σε διεθνές επίπεδο τείνει να λάβει επιδημικές διαστάσεις οι παραπάνω θέσεις φαντάζουν ουτοπικές ή και «συντηρητικές» για κάποιους. Μπορεί σύμφωνα με τον Έριχ Φρομ «η ανθρώπινη ιστορία να άρχισε με μια πράξη βίας» (ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ), αυτό, όμως, δεν καταδίκασε την ανθρωπότητα να υμνολογεί τη βία και τη δύναμη. Μπορεί και η θέση του Μαρξ ως διαπίστωση «η βία είναι η μαμή της ιστορίας» να βοήθησε στην ερμηνεία του ανθρώπινου πολιτισμού (η πάλη των τάξεων), αυτό, όμως, δεν εμπόδισε κάποιους να αντιτάξουν την αγάπη και τη συγχώρεση στο κακό και τη βεβαιότητα.

Στην ομάδα αυτών που αρνήθηκαν το «οφθαλμόν αντί οφθαλμού» και το αρχαίο «αντιπεπονθός» (Ζάλευκος) ανήκουν ο Σωκράτης, ο Χριστός και ο Γκάντι. Και οι τρεις με τη διδασκαλία και τη συμπεριφορά – πράξεις τους διαμόρφωσαν ως ένα βαθμό την ταυτότητα του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο δύσμορφος φιλόσοφος, ο ξυλουργός από τη Ναζαρέτ και ο ξυπόλητος Ινδός έμελλε με τις θέσεις τους απέναντι στα «μικρά και μεγάλα» της ανθρώπινης διαδρομής να θεμελιώσουν μια άλλη αντίληψη για τις ανθρώπινες σχέσεις, το δίκαιο, την ηθική, τη δύναμη, την εξουσία, το νόμο και το θείο. Διαφορετικοί άνθρωποι, σε διαφορετικές εποχές βρέθηκαν τόσο κοντά σε κάποια διαχρονικά και θεμελιώδη ζητήματα – ερωτήματα του ανθρώπου και της τέχνης του «συν-κοινωνείν».

α. Οι ομοιότητες

Η ανίχνευση των κοινών θέσεων των τριών «μεγάλων» της ανθρωπότητας, πέρα από τα μεθοδολογικά προβλήματα που εμπεριέχει, ίσως «σκανδαλίσει» κάποιους στο βαθμό που ο Χριστός ως θεάνθρωπος κρίνεται και συγκρίνεται με δυο ανθρώπους θνητούς. Για λόγους δεοντολογικούς και μεθοδολογικούς ο Χριστός θα λαμβάνεται ως άνθρωπος, αφού με αυτήν την ιδιότητα ήλθε στον κόσμο, γεννήθηκε στη φτωχική φάτνη, δίδαξε, υπέφερε και σταυρώθηκε ως «πάσχων». Βέβαια η εξέταση των κοινών στοιχείων μεταξύ των τριών είναι ευκολότερη και πιο εμφανής μεταξύ του Σωκράτη και του Χριστού. Επειδή το εύρος των κοινών σημείων είναι μεγάλο, η έρευνα θα εστιάσει σε συγκεκριμένες θέσεις.

Η άρνηση της Βίας

1. Ο Σωκράτης

Και οι τρεις ρητά αποκήρυξαν τη βία ως συμπεριφορά και ως τρόπο επίλυσης των διαφορών. Πρώτος χρονολογικά – και όχι κατ’ ανάγκην και αξιολογικά – ο Σωκράτης επέλεξε το «αδικείσθαι» αντί του «αδικείν». Αν και αδικήθηκε από τους δικαστές, δεν δραπέτευσε. Δεν θέλησε στην αδικία να αντιτάξει τη δική του αδικία. Ευθαρσώς διακήρυξε: «Ούτε άρα ανταδικείν δει ούτε κακώς ποιείν ουδένα ανθρώπων, ουδ’ αν οτιούν πάσχη υπ’ αυτών». Ήταν απολύτως ενάντια στην εκδίκηση και σε αυτήν τη θέση έμεινε συνεπής μέχρι το τέλος της ζωής του, διακηρύσσοντας με θάρρος, αυτό που μέχρι σήμερα ακούγεται περίεργο: «Ουδέ αδικούμενον άρα δει ανταδικείν, ως πολλοί οίονται, επειδή γε ουδαμώς δει ανταδικείν» (Ούτε όταν αδικείται κανείς πρέπει να ανταποδίδει το άδικον, όπως πολλοί νομίζουν αφού βέβαια απολύτως δεν πρέπει να αδικεί κανείς).

Μέχρι τότε δεν είχε διατυπωθεί τέτοια θέση με τόσο καθαρό τρόπο. Θέση που τρόμαξε τους παραδοσιακούς ηθικολόγους και τη συστημική λογική περί της φύσεως του δικαίου. Κάτι παρόμοιο, βέβαια, εξέφρασε και ο Ισοκράτης «α πάσχοντες υφ’ ετέρων οργίζεσθε, ταύτα τοις άλλοις μη ποιείτε» (Μην κάνετε στους άλλους εκείνα για τα οποία εσείς θυμώνετε όταν τα κάνουν άλλοι σε σας).

2. Ο Ιησούς

Σε ανάλογο επίπεδο κινείται και η διδασκαλία του Ιησού που η αγάπη και η άρνηση ανταπόδοσης του κακού και της αδικίας αποτέλεσαν τα βάθρα της ρηξικέλευθης βιοθεωρίας του. Ο Μωσαϊκός νόμος της αντεκδίκησης «Οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος» σωριάστηκε κάτω από το βάρος μιας «ακατανόητης» μέχρι σήμερα για πολλούς θέσης – πρότασης του Χριστού «όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ και την άλλην». Η ανεξικακία του Ναζωραίου θρυμμάτισε την υποκρισία και την «ανήθικη ηθική» των Φαρισαίων και προβίβασε την αγάπη και τη συγχώρεση σε απόλυτες αξίες.

Ωστόσο η απόλυτη πρόταση του Χριστού ως τρόπος ειρήνευσης των ανθρώπων και κώδικας συμβίωσης είναι το εμβληματικό «Πάντα ουν όσα αν θέλητε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως». Συνιστά το χρυσό κανόνα της ανθρώπινης συμπεριφοράς με στόχο την αλληλοκατανόηση και την ειρηνική συνύπαρξη. Πάνω σε αυτόν τον χρυσό κανόνα του Ιησού θεμελιώθηκε αιώνες αργότερα από τον Καντ η «κατηγορική προσταγή» (Η Καντιανή ηθική), η οποία ορίζεται ως η ενιαία υποχρέωση που πηγάζει από το αίσθημα και την έννοια του καθήκοντος. Για τον Καντ, δηλαδή, μια συμπεριφορά είναι ηθική στο βαθμό που αν αυτή γινόταν ηθικός νόμος για όλα την ανθρωπότητα (παγκόσμιος) θα είχε θετικά αποτελέσματα.

3. Ο Γκάντι

Ο τρίτος της ομάδας, ο Μαχάτμα Γκάντι, είναι αυτός που στον αγώνα του για την ανεξαρτησία της Ινδίας εισήγαγε την πολιτική της μη – βίαιης αντίστασης. Η πολιτική της μη – βίας ή της παθητικής αντίστασης εκφράστηκε ως θέση τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Δέχτηκε επιδράσεις τόσο από το Χριστό όσο κι από τον Αμερικανό συγγραφέα Χένρι Θορό.

Ο ίδιος ο Ινδός επαναστάτης – φιλόσοφος – διανοούμενος διέγραψε τον όρο παθητική αντίσταση από το λεξιλόγιό του και εισήγαγε το “Satyagraha”. Είναι η φιλοσοφία της μη – βίας. Η λέξη είναι σύνθεση του Satva (αλήθεια) και Agraha (σταθερότητα). Θεωρούσε, δηλαδή, ότι ακόμη και στις επιθέσεις – βία των κατακτητών δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί βία. Αυτό απέβλεπε στο να αναγκάσει τον αντίπαλο να αλλάξει συμπεριφορά και να συνεργαστεί. Τόνιζε πως «αν χρησιμοποιείται βία, αναγκαστικά, ενσωματώνεται μέσα σε αυτή και η αδικία».

Βέβαια η Satyagraha βρήκε εφαρμογή τόσο στην πολιτική όσο και στις διαπροσωπικές σχέσεις – διαμάχες. Με τον καιρό η πρόταση της μη – βίας κατέστη κινητήρια δύναμη και ενέπνευσε πολλούς, όπως τον Martin Luther King, τον Μαντέλα κι άλλους «Ξεκίνησα να αποκαλώ το Ινδικό κίνημα Satyagraha, γιατί η Δύναμη γεννιέται από την Αλήθεια και την Αγάπη, τη μη – βία. Έτσι εγκατέλειψα τον όρο ‘’παθητική αντίσταση’’».

β. Ο θάνατος των μεγάλων διανοητών

Αποτελεί αντιφατικότητα και ιστορική παραδοξότητα οι κήρυκες της μη – βίας και οι υπέρμαχοι της αγάπης και της ειρήνης να πεθαίνουν από μεθόδους βίας. Είναι ένα άλλο κοινό στοιχείο και των τριών ανδρών. Εκείνο, όμως, που ξαφνιάζει – και ίσως διαφοροποιεί κάπως τον Γκάντι από το Σωκράτη και το Χριστό – είναι ο τρόπος που αντιμετώπισαν το τέλος τους, τόσο ο Σωκράτης όσο και ο Χριστός. Ωστόσο τα κίνητρα όλων αυτών που σχεδίασαν και επέφεραν το θάνατο και των τριών ήταν κοινά. Η αδυναμία των ανθρώπων να βιώσουν την εσωτερική ειρήνη˙ κι όταν αυτή απουσιάζει τότε εξωτερικεύεται ως μίσος και βία προς το συνάνθρωπό μας.

Ο Σωκράτης ήπιε το κώνειο μετά την καταδίκη του σε θάνατο. Η κατηγορία οδήγησε σε μια δίκη, που με τους δικονομικούς όρους της εποχής ερμηνευόταν ως «γραφή ασεβείας». Κατηγορήθηκε, δηλαδή, για αθεία, για διαφθορά της νεολαίας και για εισαγωγή «καινών δαιμονίων». «Αδικεί Σωκράτης, ους μεν η πόλις νομίζει θεούς ου νομίζων, έτερα δε δαιμόνια καινά εισηγούμενος˙ αδικεί δε και τους νέους διαφθείρων. Τίμημα θάνατος». Βέβαια τους κατήγορους ενόχλησε ο λόγος του φιλοσόφου που λειτουργούσε ως αλογόμυγα στις συντηρητικές και κοιμισμένες συνειδήσεις των Αθηναίων.

Παρόμοιους λόγους επικαλέστηκαν και οι εχθροί του Χριστού που στο πρόσωπο του διέβλεψαν τον κίνδυνο της αποκάλυψης της υποκρισίας τους και του ψευδούς προσωπείου τους. Φοβήθηκαν έναν ξυλουργό που μέσα από την απλότητα και το κήρυγμα της αγάπης αναδομούσε το αξιακό σύστημα και τους ηθικούς κώδικες της κοινωνίας.

Το κατηγορητήριο θεμελιώθηκε πάνω στη φράση του Χριστού «λύσατε τον ναόν τούτον και εν τρισίν ημέρας εγερώ αυτόν». Επειδή, όμως, αυτό δεν αρκούσε ως κατηγορία, τότε εφεύραν τη ρήση του Χριστού που τον εμφάνιζε ως «υιόν Θεού» «συ ει ο Χριστός ο υιός του Θεού; λέγει αυτώ ο Ιησούς. Συ είπας…», ενώ ο όχλος κατευθυνόμενος από τους επιτήδειους έκραζε: «Ημείς νόμον έχομεν και κατά νόμον ημών οφείλει αποθανείν, ότι θεού υιόν εαυτόν εποίησε». Το αποτέλεσμα της δίκης γνωστό: «Ένοχος θανάτου εστί» (Ματθαίου ΚΣΤ, 67).

Βέβαια, η αιτία ήταν διαφορετική, όπως και της καταδίκης του Σωκράτη. Ο φόβος και η ανασφάλεια απέναντι στον εμπρηστή του Φαρισαϊσμού. «…Τι ποιούμεν, ότι ούτος ο άνθρωπος πολλά σημεία ποιεί;…. ότι συμφέρει ημίν ίνα εις άνθρωπος αποθάνη υπέρ του λαού και μη όλον το έθνος απόληται» (Ιωάννη ΙΑ’, 48-50).

Ωστόσο θύμα της μισαλλοδοξίας και της απουσίας θρησκευτικής ανεκτικότητας έπεσε και ο Ινδός ηγέτης Γκάντι. Έχασε τη ζωή του από έναν ομόθρησκό του Ινδουιστή, που δεν συγχωρούσε την αναγνώριση των δικαιωμάτων προς τους μουσουλμάνουν. Ο φανατικός ομόθρησκός του Ναθουράμ Γκόντσε πυροβολώντας τον Γκάντι πυροβολούσε την πολιτική του θρησκευτικού κατευνασμού και της μη – βίας. Ο Γκάντι υπήρξε το θύμα ενός μέσου (ΒΙΑ) που το απέρριπτε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ως μέσο επίτευξης πολιτικών στόχων.

Ο Σωκράτης και ο Χριστός μπορούσαν να αποφύγουν το θάνατο. Ωστόσο έμειναν πιστοί σε αυτά που δίδασκαν. Υπήρξαν δάσκαλοι με τη ριζική έννοια του όρου. Ο Γκάντι, αν και απέφυγε το θάνατο από τους Άγγλους κατακτητές, έπεσε θύμα ενός ομογενούς – ομόθρησκου στο όνομα της εθνικής και θρησκευτικής καθαρότητας. Αν μπορούσε να αποφύγει τη βία ή την αντι- βία του δολοφόνου του, είναι ένα θεωρητικό πρόβλημα. Ωστόσο πριν δεχτεί τη σφαίρα του Ινδού εθνικιστή είπε «Μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να υποστείς την οργή του αντιπάλου. Με τον τρόπο αυτό θα αποδεχθείς τις επιθέσεις από τον αντίπαλο, ποτέ όμως δε θα προβείς σε αντίποινα».

γ. Η αμφισβήτηση του Νίτσε

Ο βίαιος θάνατος είναι η κοινή μοίρα όλων των μεγάλων που τόλμησαν να συγκρουστούν με παραδοσιακές αντιλήψεις και απολιθωμένες ιδεολογίες. Ωστόσο η νίκη στο τέλος τους στεφανώνει με αθάνατη δόξα. «Πρώτα θα σε αγνοήσουν , μετά θα γελάσουν με σένα, μετά θα σε πολεμήσουν, και τότε κέρδισες» (Γκάντι).

Ο Σωκράτης, ο Χριστός και ο Γκάντι εμπλούτισαν την ανθρωπότητα με εκείνα τα στοιχεία που είναι συμβατά με θετικές αξίες, όπως: αγάπη, ανεκτικότητα, ειρήνη, συγχώρηση, ανθρωπιά, ηθική…. Αν και έζησαν σε διαφορετικές εποχές και βάδισαν σε ξεχωριστές διαδρομές, ωστόσο κάπου νοητά συναντήθηκαν.

Πολεμήθηκαν σφοδρά όσο ζούσαν (γι’ αυτό και θανατώθηκαν) αλλά και μετά το θάνατό τους. Ιδιαίτερα αντικείμενο σφοδρής κριτικής αποτέλεσαν ο Σωκράτης και ο Ιησούς στο βαθμό που η διδασκαλία τους στόχευε στην υπεράσπιση των αδυνάτων. Κύριος εκφραστής αυτής της πολεμικής ο Νίτσε, ο υπέρμαχος της δύναμης, ως βασικού στοιχείου που πυροδοτεί τις διαδικασίες για την εξέλιξη και τον πολιτισμό. Κατηγόρησε σφοδρά και τους δυο για την ακατάσχετη ηθικολογία τους. Κηρύσσοντας τη «θέληση για δύναμη» πίστευε ότι θα απελευθέρωνε το δημιουργικό στοιχείο του ανθρώπινου είδους και ο πολιτισμός θα αποκτούσε άλλη ταχύτητα. Θεωρούσε πως οι άξιοι, δημιουργικοί και οι φυσικοί ηγέτες πρέπει να αισθάνονται ελεύθεροι και αποκομμένοι από τους «δουλικούς ηθικούς κώδικες». Κάπως έτσι προανήγγειλε τον Υπεράνθρωπό του. («Το λυκόφως των ειδώλων»).

Η βασική κριτική του Νίτσε στο Σωκράτη και στο Χριστιανισμό συμπυκνώνονται στα παρακάτω: α. «Ο Σωκράτης ήταν ο παλιάτσος που κατάφερε να τον πάρουν στα σοβαρά», β. «Οι αδύναμοι και οι αποτυχημένοι πρέπει να εκλείψουν. Είναι η πρώτη αρχή της δικής μας αγάπης για τον άνθρωπο», γ. «Οι Χριστιανοί κηρύττουν την υπακοή, μα εγώ κηρύττω τη θέληση του λιονταριού. Η θέληση σπάει τα δεσμά, γιατί το θέλω είναι δημιουργώ. Αυτή είναι η διδασκαλία μου».

Όποιες, όμως, κι αν ήταν οι φιλοσοφικές, ιδεολογικές, πολιτικές, ηθικές και κοινωνικές αιτιάσεις κατά του ηθικού και κοινωνικού κώδικα αξιών που θεμελίωσαν οι Σωκράτης, Χριστός και Γκάντι, δεν στάθηκαν ικανές να αποδομήσουν το αξιακό οικοδόμημα των τριών μεγάλων ανδρών. Το έργο τους εξακολουθεί να φωτίζει, να εμπνέει, να προβληματίζει και να προκαλεί αμφισβητήσεις.

Έζησαν λιτά και δεν επιδίωξαν τον πλούτο. Δίδαξαν τη σεμνότητα και την αληλοκατανόηση και στιγμάτισαν την έπαρση και το φαρισαϊσμό. Λοιδορήθηκαν, θανατώθηκαν αλλά το έργο τους εξακολουθεί να ζει. Παραμένουν ακόμη ενοχλητικοί γιατί οι εχθροί τους πέτυχαν να τους θανατώσουν, όχι όμως και να τους βλάψουν.

«Εμέ δε Άνυτος και Μέλητος αποκτείναι μεν δύνανται, βλάψαι δε ου» (Σωκράτης)

Ο Τζον Μάλκοβιτς είναι ο Ηρακλής Πουαρό στο «The ABC Murders»

0

Οπως απέδειξε για μια ακόμη φορά το πολύ πρόσφατο «Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές» του Κένεθ Μπράνα, τα έργα της Αγκάθα Κρίστι δεν χάνουν ποτέ την γοητεία τους, αφού όσες φορές κι αν τα έχεις δει, δεν λες ποτέ όχι σε μια καλοφτιαγμένη αστυνομική ίντριγκα -ακόμη κι αν ξέρεις από την αρχή ποιος είναι ο δολοφόνος.

Και κάπως έτσι το «The ABC Murders» που ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του στο Amazon Prime την 1η Φεβρουαρίου μοιάζει εξαρχής με κερδισμένο στοίχημα, πόσο μάλλον αφού ο Τζον Μάλκοβιτς δείχνει στο πρώτο τρέιλερ να αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στην πινακοθήκη των ηθοποιών που έχουν υποδυθεί τον Ηρακλή Πουαρό.

Δείτε το πρώτο τρέιλερ της σειράς στην οποία κάποιος (ή κάποια) δολοφόνος σκοτώνει τα θύματά της κατά αλφαβητική σειρά κι ο ντετέκτιβ Πουαρό είναι αποφασισμένος να ανακαλύψει το γιατί και να τον σταματήσει.



ΠΗΓΗ